Szegény Vincze Béla!
2009. október 20. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Szegény Vincze Béla!

  Sajnálom a glicerinbotrányba keveredett borászt. Pedig nagyon fontosnak tartom, hogy szigorú legyen a bortörvény és a magyar bor minősége folyamatosan javuljon, de valahogy úgy érzem, hogy Vincze Béla meghurcolása túlzó. Csúnya dolog glicerint tenni a borba, de nem mérgező, nem vakul meg, sőt még hányni se fog tőle senki. Ráadásul a külföldről érkező borokban simán lehet plusz glicerin, az nem zavar senkit, csak az, ha a magyar borász teszi ezt.

  Ha elkezdünk a bor házatáján söprögetni, akkor elsőnek vegyük le a polcokról a gyilkos kannásokat, utána vonatkozzanak ugyanolyan szigorú szabályok a külföldről érkező borokra, mint a magyarokra és ezután tiszta szívvel meg lehet büntetni a Vincze Bélákat. De csak ezután.

  Csoda, hogy a magyar borászok az adók, az állandó APEH- és ÁNTSZ-ellenőrzések, a mindenféle vizsgálatok, hülye szabályok (pl. bejelentett alkalmazottak legyenek a szüreten, csempézett palackozó a présházban) ellenére csodálatos borokat állítanak elő és közben egy glicerinezés miatt olyan meghurcolást kap Vincze Béla, mintha terrorista lenne és titkos bombakészítőműhelyt lepleztek volna le a pincéjében.

  A csalást természetesen elítélem, de a büntetésnek is van határa. Két hete az összes médium attól harsog, hogy micsoda szörnyűség történt a Vincze pincében, újabb és újabb részletekkel. Olyan, mintha valami haragosa feljelentette volna és mindig újabb tippekkel látná el a hatóságokat. Úgy érzem, már eleget kapott.

  Tehát büntessék meg, legyen elrettentő példa minden borásznak, de legyen ennyi elég!

  (Egyébként nagyon ritka az ilyen pancsolás a magyar pincékben és csodálkozom, hogy mi vihette rá Vinczét erre a csalásra.)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr521454556

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az alkimista borász 2009.10.20. 08:57:08

Az mindenki számára nyilvánvaló, hogy nem kevés hülye él ezen a bolygón. Hogy miről jutott ez eszembe? Hát itt van ez a borász, igen az, amelyik az év borásza is volt. Hamisította a borait, megbukott. Az mondjuk csak a dolog egyik része, hogy ezt a ham...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2009.10.20. 16:05:41

LOL! élvezet Benneteket olvasni :D

sutyerák 2009.10.20. 16:25:33

Ja? Azt akartam írni,hogy egyik külföldi rokonom kedveli a magyar borokat.
Azt szokta mondani,hogy amelyiknek nagyobb lyuk van az alján,az jobb bor.
-a Vincze meg elintézte magát,-gondolom azért még eléggé népnemzeti magyar a népnemzetiesek szerint.
-dehogy hazaáruló,meg ilyenek....

kackia 2009.10.20. 16:29:37

Bingó! Én vagyok látható rajta II.Kackia szárnyakkal, mint I.Kackia emanációja. I.Kackia nem egy személy Ő az az egyetemes energia mely a természetben mindent begöndöríti, bepödör pl. a bajuszt, a racka szarvát és szőrét, hogy a témánál maradjak a szőlő kaccsát is. Ő tehát egy egyetemes mindenben jelenlévő férfi erő, energia, kitől 5 éve kaptam emelkedett tudatállapotban meghatalmazást, hogy használhatom a nevét. Remélem egyértelmű és kielégítő volt a válaszom.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.10.20. 16:42:22

@kackia: ez nemkicsit rejtői volt.

Uzsonna fél ötkor, és a kerítés közelébe ne menjen, mert az ápolók kényesek erre.

:)

kackia 2009.10.20. 16:49:04

@szamárfül: Akkor 5 éve ez volt,a tudattér a tértudat így üzente meg a dolgokat.Ma más van, másként látom a világot,de a nevet nem tagadom meg az kötelez.

ÁrPi 2009.10.20. 16:56:43

Szerintem a méz jobb (,mint a licerin).

Kamon, medos, strava -
Ez nyelvtörténészileg állítólag a három ismert hun köz-szó.

A "medos" jelentése mézes bor s magyarázatul megadják szanszkrit (medlu) és kelta (médu) megfelelőjét (a magyar mézes azonban általában nem szerepel!).

(Nopersze tudom én hogy a méz méz és a méz-mézel édesített bor kincset érne nem pedig egy-két ezer forintokat.)

De közszó volt és amit közszóként tartanak nyilván az a primitiv közönséges hunoknál közkeletű dolog lehetett...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.20. 17:00:25

@kackia:
magának van itten a legjobb gombás dumája! :)))

ÁrPi 2009.10.20. 17:04:45

@ÁrPi: Ez a Hamvas is elgondolkodhatna hogyan lehetett mézet keverni a bor filozófiájához :-)

kackia 2009.10.20. 17:04:53

@Grift: Én orungállal kikezeltem úgy 20 éve a körömgombámat.Azóta tiszta vagyok.
Vagy mire gondolt?

kackia 2009.10.20. 17:06:02

@ÁrPi:Most mire is gondolt és mi ez a hunozás?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 17:08:53

@elGabor:

direkt megnéztem: volt egymás után 3 beírásom.

Húbazmeg, az aztán a flood! Csoda, hogy nem banoltak eddig!

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 17:10:48

@kackia:

ühüm. akkor ez a címer kackiás.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.10.20. 17:13:59

Tök jó hogy már a legitimista értelmiségiek is szeretik Hamvast. Hiába na, posztmodern korban élünk. LOL

@szamárfül: "na, leprolizhattok engem is:
én a kb 3-4 eurós borokban szinte soha nem csalódom"

Ettől miért lennél proli? Franciaországi tartózkodásaim során többnyire ezt az árkategóriát lövöm be az esti litániához.

ÁrPi 2009.10.20. 17:18:15

@kackia: Mainapság glicerin vagy repacukor keveredik bele az (érő) borba, régen a "Tradició" korában mézezték:

Szóvalhogy Mindig igyekeznek egy kicsit megédesíteni, de én azt hiszem anno az ókori hun borászoknál még jobb bor születhetett :-)

kackia 2009.10.20. 17:25:12

Én sem értem grift kirohanásait Hamvas ellen, szerintem nagyon sokat tett azért, hogy kiemelje a közönséges tudatú embereket a PRIMITÍV MATERIALIZMUSBÓL.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 17:29:45

Hamvas elvárs eleve gyanús: hébert tanult.

Így utólag egyébként ez az egész komcsizmus valami nagyon durván szürrealista álom volt az idióta cenzúrájával.

Nem is csodálom, hogy az 1984 is tiltott volt, meg az Állatfarm is, nagyon magukra ismerhettek benne disznóék. Utóbbit még a Demszky-féle szamizdat kiadásban olvastam először, szerintem jobb, mint a mostani európás. Na mindegy.

kackia 2009.10.20. 17:29:49

@ÁrPi: El tudom képzelni mikor hozzákevertek egy aromás hársmézet, vagy vegyes virágot a kövidinkához abból mi lett.
És régen az édes borokat kedvelték volna az emberek?

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.20. 17:29:58

@kackia:
hamvas tisztességes gondolatokat szed csokorba, egy bizonyos szintig rendkívül hasznos is. nekem azért nem kell elájulnom tőle. talán. :)

kackia 2009.10.20. 17:39:59

Nem kell elájulnia, de bántani sem kell és sokan tudjuk azt is , hogy sajnos módszert azt nem kínált.
Pedig szerintem aki realizálta mindazt amiről H. B beszél és nem csak elméleti agyaló az módszert is kínál a realizáláshoz, a belső ösvény feltárásához.

ÁrPi 2009.10.20. 17:45:07

@kackia: "És régen az édes borokat kedvelték volna az emberek?"

Én csak össz-vissz három darab hun köz-szóról olvastam: A "medos" -mézes bor- az egyik.

"El tudom képzelni mikor hozzákevertek egy aromás hársmézet, vagy vegyes virágot a kövidinkához abból mi lett."

A kövidinka hunikum a kékfrankos pedig magyarikum? És mindezek fölött áll az ősi Charlemagne-frank haut brion!?

Hja.
:-)

kackia 2009.10.20. 17:52:45

@ÁrPi: "Charlemagne-frank haut brion"
nem emlékszem, hogy ittam volna ilyen bort, bár annyi félével kínáltak már az életben, hogy talán volt vele dolgom.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.10.20. 18:20:37

@mavo: Inkább valahogy így:
mavo
mavo
mavo
Grift
mavo
mavo

De mindegy, ha nem érted, nem érted.

zauberpferde (törölt) 2009.10.20. 19:30:51

T.Szerecsenmosdatók!

Mi is a különbség?

Ha a nagykörúti kapualjban aranygyűrűként rézkarikát ad el aranyárban Kolompárné, akkor csalónak, tolvajnak nevezzük, és rendőrért kiáltunk.

Ha Vincze Béla "Borkirály", minőségi borként, magas áron ad el feljavított, olcsó lőrét ad el, akkor a fentiek szerint minek nevezhetjük?

Arról nem beszélve, hogy eme kis csínytevését tetézte még némi okirat hamisítással is. Azt meg nyilván mondanom sem kell, hogy a néhány ezer liter bor eltüntetése, a sok-sok ezer palack kamu bor elkészítése, a papírok, minősítések hamisítása nyilván több "lelkiismeretes borász" áldozatos együttműködésének a termése.

chassoner 2009.10.20. 20:04:43

@Jesian Keresztesei: A barrique érlelésnél gyakori a virágélesztő megjelenése a borfelszínen. Ezért mustáresszencia tablettát raknak a borba. Régen csak pimpósodásgátlónak hívták.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 20:51:37

@elGabor:

bűnt követtem el. Pusztulnak az esőerdők. Jaj. Én tehetek róla.

Figyu kishaver: ha nagyon akarom én is a nyakadba lőcsölök valami oltári baromságot aztán harákolok, hogy jaj, Az Ott Mit Csinált. Ahh. Ájulat. Tolcsókolta a licómat, oszt folyik a rótomból a piros króv ... hábazmeg, hábazmeg, mindenki látta!

Egyezzünk meg abban: vagy nem láttál még soha _valódi_ floodolást, és mert jobb híján nem volt mi a faszba belekötnöd, hát ezt találtad ki, vagy egy rosszindulatú kis faszkalap vagy, aki _tudja_, hogy ez nem flood, de azért odabassza.

Rendes vagyok, egyezzünk ki abban, hogy nem tudtad, miről beszéltél, amikor floodolást emlegettél.

És neked is jóccakát kis pofám.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 20:56:40

@lelkylola:

lolcsi ... elkezdtem válaszolni aztán rájöttem: minek?

tistedur 2009.10.20. 21:55:12

@ÁrPi: az nem inkább mézbor? a kelta medu az a mostani angol mead.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 21:59:07

@tistedur:

az jobban hangzik, hogy hun, nem? :)

tistedur 2009.10.20. 22:21:50

@mavo: ha hun, ha nem hun a mézbor és a mézes bor nem ugyanaz :)
mindkettő lehet finom :)

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.10.20. 22:27:19

ez viszont igaz ...
ha én a mézet bor nélkül szeretem, magyar-e vagyok?

Alfőmérnök 2009.10.20. 22:48:40

ööö
"Megindultam hazafelé, és azon tűnődtem, hogy vacsorához milyen bort fogok inni. Aztán még eszembe jutott valami. Ez már nem tartozik a szőlőre, mert ezt nem szőlőből készítik. Ez a hamis bor. Ez a derített, ólomcukros, szirupos pancs, a legordenárébb merénylet, aminél csak egy iszonyúbb van, a hamisított, a kifestett, nyafogó, kiállhatatlan, hazug, alattomos, kéjsóvár pénzéhes, hisztérikus nőszemély."
H.B.

tewton 2009.10.20. 22:53:32

@kackia: "kiemelje a közönséges tudatú embereket a PRIMITÍV MATERIALIZMUSBÓL."
höhöhö, aztán belenyomja a fejét az előemésztett elő-new agés ezotériába :)

@tölgy: "A Hamvas-kultusz és a figyelemre sem méltatása - ami a mai hivatalos akadémiai gyakorlat vele kapcsolatban - mellett én még el tudok képzelni alternatívákat."

na ja. de azért Hamvas tényleg a szalonateisták Wass Albertje (majdnem úgy, mint Faludy @kackia: "mikor Attila" Gyöhörgy). Írt egy raklap könyvet, változó minőségben, komolykodóan elgondolt félfilozófiával-félvallással, amit olvasott az Egész Ellenzéki Értelmiség (lehetőleg szamizdatban, amit 5 példányban indigóztak), hatott pár művészre, akiknek pont ez a kevert-szerű (tudja, se nem konyak, se nem pálinka) ezotérikus-fennsőbbséges-beavatásos világlátás és ködgomoly hiányzott. Bizonyos tekintetben Heller Ágnes, meg PopperPéter, csak egy másik oldalon.

Sósavas teát inni pedig urbánus proliság. Felnőtt ember foszforsavat használ :)

tewton 2009.10.20. 22:58:49

@Alfőmérnök:
a helyes válasz:
"Megindultam hazafelé, és azon tűnődtem, hogy vacsorához milyen bort fogok inni. Aztán még eszembe jutott valami. ... A saját borunk most kicsit borhibás, elmentek a savai, de ma este fröccsbe tökéletes lesz, aztán a hétvégén majd csinálok vele valamit. Úgyis meg kell nézni, hogy az öthektósban megég-e a kénlap."
Tevvton

Alfőmérnök 2009.10.20. 22:59:26

@tewton: Szerintem H.B. inkább író volt mint filozófus. Esetleg esszéista. Annak viszont kiváló. Szvsz.
Ez az ezo-bioterikus vonalon futtatás, én úgy látom, a tanítványai bűne.

tewton 2009.10.20. 23:16:24

@Alfőmérnök: igen, inkább író, ez az egyetlen mentsége :) és esszéistának tényleg jó. Szerb és horvát földön is ismerik.

Cinikusan nézve / komolyan véve meg bizony eklektikus valláspótlék, rettenetes csúsztatások árán. A kevésbé tehetséges utódok meg a karizma nyomása alatt, gondolom, megpróbálnak rendszert kerekíteni az egészből. Meg egy kis kultuszt.

Majd meglátjuk, mi lesz belőle 10 év múlva, ha a személyi kultusza kicsit kopik.

tevevanegypupu 2009.10.20. 23:50:15

Hogy lehet valaki ilyen irgalmatlanul, ketsegbeejtoen hulye. Nem volt vagy nincs baratja, apja, anyja, szeretoje vagy akarki aki megmondta volna neki, hogy ezt nem lehet, csalni nem lehet, hogy mit veszit ha elkapjak? Nem erzi ez a hatokor, hogy mennyire kiszur nemcsak sajat magaval hanem a mayar boraszokkal is? Na ezt persze elottem sokan leirtak, csak annyira duhit mikor itt hallom-latom a franciakat peldau ahogy lesajnaljak egyebkent is a magyar borokat, magyar libamajat es akkor tenyleg igazuk van.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 08:37:45

@tewton:
örömmel látom,hogy nem csak hamvasistákok vannak itten. :)

:)@tevevanegypupu:

mindenki ezt csinálja.
igaz, hogy lolácska azt mondta, hogy neeeem, a mi borászatunkban neeeemiiis, de szerintem igen, csak titokban. hogy lolácska ne tudja. ilyenkor édesapukája szól neki, hogy lolácska aranybogaram, menjél a szőlő végébe, és nézzed meg, hogy ott vagyok e. persze nem kap ezután rögtön az apuka a glicerines vödör után, mert tudja, hogy lolácska félútról vissza fog szólni: édesapukaaa, már a végében vagyok? nem kicsim menjél még, mondja az édesapuka, de aztán már ugrik a vödörért és zúdítja a glicerint az erjesztőtartályba.
szóval, így megyen ez.
:))

Téglagyári Megálló 2009.10.21. 09:03:55

@tölgy:

"kisebb társaság gyöngyösit", mondta Béla, és ebben nem tévedett.

Téglagyári Megálló 2009.10.21. 09:09:22

@Grift:

Nem vagy vicces. Ez csak gyanúsítgatás, nem különb a 168 óránál.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 09:15:14

@Téglagyári Megálló:
neked agyműtéted volt? gyorsan pereld vissza a kiműtött részt! :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 09:29:22

@Téglagyári Megálló: én elfogult vagyok a Bor filozófiája iránt, mivel nagyon szépeket ír a somlóiról.
Tewton meg féltékeny, mer' ugye a tapolcai borok említésre sem méltóak :P

@Grift: sok borászatot nem ismerek, de amit igen, ott csak a bevett és engedélyezett kémiai anyagokat használják. Igaz, nem is gazdagodtak meg. Parasztok, tudom.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 09:31:35

@tölgy:
nem a kis kézművesekről beszélgettünk itten, ember. hanem a kölcsönhegyekből, eus pénzekből épület és területbirodalmakat építő bormaffiózókról. magának sértő kifejezés a paraszt? hm. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 09:33:17

@Grift: hogyan lenne sértő? Én is az vagyok.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.10.21. 09:34:51

@tölgy: maga Somló környéki? A családom arrafelé élt évszázadokig (khm, úgy a kommancs diktatúra elburjánzásáig) és a somlai volt a mindenük, már amennyiben borról esett szó.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 09:35:10

@tölgy:
akkor jó, csak olyan furcsán hatott az előbb az a "parasztok, tudom" dolog.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 09:39:51

@Grift: az ország 90%-a paraszt :P
A maradék próbál minket felvilágosítani, nyugatosítani, de nem hagyjuk!

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.10.21. 09:43:17

@Grift: mér' ott csak parasztok élhetnek?

@tölgy: :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 09:48:05

@tölgy: LOL helyes!

@Gasper: nem, csak kérdeztem. :))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 09:51:51

@Grift: szokja, ha én mondom, akkor a szokásos csúnya szavak, mint paraszt, reakciós, retrográd, konzervatív, ellenforradalmár stb. pozitív jelentésűek.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 09:57:41

@tölgy:
jó, jó vágom, de mi van, ha teszemazt, azt írja: pina, vagy fasz. akkor azt hogyan értsük? :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 10:03:24

@Grift: természetesen ezek pozitív dolgok.
De a maga kedvéért sem fogok rászokni az emotikonokra.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 10:08:54

@tölgy:
pedig sok félreértéstől óvják meg az embert. a nem használatuk meg olyan felkapaszkodottan műmaníros. hű, most nem tudják, hogy viccelek e vagy komoly, hadd törjék a fejüket. szóval, szokjon csak rá. csak olyanok ők, mint a gesztusaink, mimikánk, eligazítják az olvasót. :)

Zetek 2009.10.21. 10:09:30

@tevevanegypupu: Béla elbízta magát. Azt hitte ezt is megengedheti magnak.

tevevanegypupu 2009.10.21. 10:13:29

@Grift:
Ne gyanusitgassa lolat csak azert, mert elso felindulasaban megsajnalta ezt a Vincze gyereket. Ketsegtelen, hogy majd most jol meg lesz hurcolva es nagy valoszinuseggel a boraszatnak egy ideig lottek. Am ha valaki olyan eszement hogy ugy kepzeli, ilyen hirnev mellett ot nem fogjak ellenorizni soha..

De nem is errol van szo, hanem a gazdaember (paraszt) buszkesegerol: egy jo bornak vagy akarmi masnak a minoseget elrontani, az elsosorban a sajat maga altal vegzett hosszu, keserves munka meggyalazasa. Nem igazi bortermelo az ilyen, hanem csak egyszeruen uzletember.

martonx 2009.10.21. 10:13:41

Mi van még egy üveg magyar borban?

Társasági szerződés, TEÁOR szám, cégbejegyzés, működési engedély,
tűzoltósági engedély, ÁNTSZ-engedély, műemlékvédelmi engedély,
környezetvédelmi engedély, szőlőszármazási igazolás, borszármazási
igazolás, OBI-engedély, egyszerűsített adóraktári engedély, pincekönyv,
borkísérő okmány, adószám, engedélyszám, vevő engedélyszáma, szállító
jármű forgalmi rendszáma, kiállítás dátuma év-hó-nap-óra-perc,
termékleírás, OBI-szám, termékszám, kiállító, aláírás, számla száma,
számla dátuma, számla, adószám, bankszámlaszám, kitelepülési engedély,
mezőgazdasági vállalkozói engedély, haszonbérleti szerződés, vámhivatali
bejelentés, szerződés, HACCP kockázatelemzési jegyzőkönyv, munkavédelmi
kockázati analízis évente, munkavédelmi oktatási nyilatkozat,
munkavédelmi eszközök használati utasítása, érintésvédelmi jegyzőkönyv
évente, üzemorvosi alkalmassági igazolás, traktorvezetői jogosítvány,
traktorműszaki, lassújármű-műszaki, súlyadó-nyilatkozat, naprakész
csomagolóanyag-nyilvántartás, készpénzforgalmi nyilvántartás,
jövedékiadó-bevallás, áfa bevallás, termékdíj bevallás, iparűzési
adó-bevallás, területi munkaügyi hivatal igazolása, munkavállalási
engedély, munkavállalói vízum, lakhatásigazolás, lakáskiadó tulajdoni
lapja, üzemorvosi alkalmassági igazolás, BM-tartózkodási engedély,
lakásbejelentő, APEH-jövedelemigazolás, eü. pénztári igazolás,
művelésiág-bejelentés, földhasználat-bejelentés, cím, helyrajzi szám,
blokkazonosító, területalapú támogatás-igénylő lap, szüreti jelentés,
kötelező törköly- és seprőelszámolás, hegyközségi tagság igazolása,
alkalmi munkavállalói kiskönyv, cím, munkáltatói adószám, munkavégzés
helye, ideje, közteherjegy, törkölymegsemmisítési jegyzőkönyv,
seprőlefőzetéshez hárompéldányos borkísérő, exporthoz exportborkísérő,
OBI-exportigazolás, útbaigazító tábla iránti kérelem közútkezelőhöz,
önkormányzathoz, leltár.

És mintegy mellékesen: metszés, kötözés, hajtásválogatás kétszer,
tetejezés, zöldszüret, szüret, tám rendszer- helyreállítás, tőkehiány
pótlás, permetezés hatszor-hétszer, altalajlazítás, múlcsozás, fűnyírás,
szántás, tárcsázás, sor aljművelés, préselés, ülepítés, fejtés,
erjesztés, seprőkeverés négyszer-ötször, fejtés, kénezés, érlelés,
összefejtés, hordómosás, melléktermékek elszállíttatása, derítés,
szűrés, palackozás, szállítás, boreladás, borbemutatók belföldön,
borbemutatók külföldön, honlap karbantartása, takarítás naponta, ill.
hetente, steril takarítás havonta, meszelés.

Ebből: áfa, forgalomba hozatali járulék, iparűzési adó, nyereségadó,
termékdíj, OBI-díjak, földhivatali díjak, jövedelemadók, nyugdíj- és eü.
járulék, képzési hozzájárulás, irányítótábla elhelyezésének díja, ÁNTSZ
díja, kötelező hegyközségi tagdíj, ügyvédi díjak, könyvelői díjak, HACCP
díja, munkavédelmi kockázati elemzés díja, érintésvédelmi jegyzőkönyv
díja, okmánybélyegek.

Szőlő, bor, mikro vállalkozás, öt-hat állandó foglalkoztatott, egy-két
nyugdíjas, nyolc-tíz szüretelő.

A bor legalább jó.

/(a szerző borosgazda Csopakon)/

Zetek 2009.10.21. 10:15:07

Azért az árulkodó, hogy Béla honlapján - a mottó sokoldalú tájékoztatás - egy árva betű sincs a vádakról. Sőt az összes megvádolt tétel továbbra is megrendelhető.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 10:16:32

@tevevanegypupu:
gyanúsítgatja a faszom.
de kérem, ezek a borászok nem parasztok, nem gazdák, ezek üzletemberek.

tevevanegypupu 2009.10.21. 10:22:34

@Grift:
az uzletemberek borban furdenek es glicerinszappant isznak a rostelyoshoz!
Szanalmas bagazs, de nem lehetetlen, hogy ujgazdagek koreben ezzel uj divatot teremtenek.(:

Téglagyári Megálló 2009.10.21. 10:39:36

@tölgy:

Lehet, hogy már mondta, de kíváncsi volnék a véleményére az árpádsávos zászlóról.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 11:01:21

@Grift: "felkapaszkodottan műmaníros" - mondtam, hogy paraszt vagyok!

@tevevanegypupu: az van, hogy Marcsi borász-imádó (ezt Grift némileg szalonképetlenebbül, de lényegretörőbben fogalmazná meg) műsora és a koré épített mítosz úgy állította, be hogy a borász a magyar gazda, akit csak a magyar föld és a bor érdekel, áldozatok árán, stb. Na most van egy bukta, az egyik kis kedvencről kiderült, hogy nem pusztán egy üzletember ő is, de tolvaj-csaló is, mint a sokat szidott tesco-multi-genyák (Grift szóhasználatával kapcsolatban lásd a fenti megjegyzést).
Ugyanez igaz lehet sok magyar mg vállalkozó, biotermelő mítoszgyártó esetében is.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 11:02:04

@tevevanegypupu:
azt hiszi vicc, mi? van rioja vidéken olyan wellness hotel, ahol a boros vízben ápolgatással menőznek. gondolhatja, dagadt amerikai állatok, meg aszalt japppányok. :))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.21. 11:07:59

@Téglagyári Megálló: 10 éve rendben volt, de kapott ma egy olyan "mélymagyar" jelentést, amit én nem annyira szeretek.
A jelentése addig lesz a mai, amíg azok használják és olyan környezetben, ahogy.
Pl. a Jobbik a keresztállítással indult, ettől a kereszt nem kapott más jelentést, hiszen katolikusok tömege használja egyéb módon. Az Árpád-sávos zászló jelentése is megváltozik, ha mások és más környezetben is használják majd.
Szerintem a zászló mai jelentése ballib oligarchia elleni tiltakozás eléggé szerencsétlen kifejezése. Ugyanez igaz Bayerék fő témájára.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.10.21. 11:44:28

@Grift: bármilyen fura, nem apukámé, hanem a saját borászatom, egyébként 23 éves korom óta dolgozom és egy petákot se kértem a szüleimtől, sőt.
a bort nem én csinálom ugyan, hanem a borász, de pontosan tudom, hogy milyen anyagokat vesz, használ. Az is igaz, hogy most kerül forgalomba a borunk és majd kiderül, hogy egy nem pancsolt bor, hogy bírja a gyűrődést a palackban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 11:58:21

@lelkylola:
23 éves korod óta? elnézést kérek én azt hittem úgy 12 lehetsz. még egyszer elnézést. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 11:59:35

@lelkylola:
ja! és szívese4n megkóstolnám. hol lesz kapható?

tevevanegypupu 2009.10.21. 12:48:03

@tölgy:
Ez a biomania..az ember kaczarasz, mert ki tudja, hogy az a mag vagy hagyma vagy mit tudom en mi, amit elultettek, elotte milyen foldben, milyen kezelesen ment at. Szoval ketseges az egesz. Aztan ott van a levegoszennyezettseg, bio vagy nem bio ez is jol betesz mindennek. Es aztan a gyumolcsok, zoldsegek ize, zamata, nagysaga, fenye amirol nagyon konnyen megallapithato, hogy ez most igazi vagy csinaltak vele valamit. Persze a fiatalok mar elhiszik hogy ez az igazi
elemiszer, kozmetikum, bor, ruhaanyag stb..Es hat vannak a szelhamosok akik ezzel visszaelnek. Meg szerencse, hogy neha azert egyet-egyet elkapnak, es akkor a tobbi egy kicsit megijed es egy ideig leall.

@Grift:

Eszveszejto mit meg nem tesznek az emberek a szepsegukert. Es megis milyen rondak. ((:

Téglagyári Megálló 2009.10.21. 12:57:32

@tölgy:

Ha Borbás Marcsiról van szó, van egy történetem: az igen honlapján volt egy kép, amiről itt van egy sztori:

fontolvahalado.igen.hu/991-mentes-maskent.html

Tessék elolvasni ottani kommentemet a web hatalmáról!

chassoner 2009.10.21. 15:00:52

@lelkylola: Az Európai Unióba nem lehet importálni hozzáadott glicerolt tartalmazó bort. Mivel a hozzáadott glicerol nem borglicerol mindig van benne valamennyi diglicerol, amiről még kis mennyiségü hamisitás esetén is kimutatható a mesterséges eredet.

A glicerol komplexebbé teszi a bort, és az édes jellegü aromákat száraz borokban is karakteresebbé teszi. Ezért szokták hozzáadni, nem azért, mint ahogy azt sok helyen irják, hogy fényesebbé tegyék a bort. Alacsony héjontartottság mellett, reduktiv borokban szinte magas természetes gliceroltartalom is produkálható. Akár másfélszer annyi mint amennyit Vinczénél mértek. Az Egri Bikavér egy magas, sőt nagyon magas héjontartású bor.

Tudomásul kellene venni, hogy a magas komplexitáshoz a magyarénál sokkal alacsonyabb fürtszámra van szükség. A magyar borászok félnek a ritkitástól. Nem lehet a világon jó áron olyan bort eladni ahol 20-30 fürt felett van a tőkén. Az optimális tőkeméret 10 fürt alatt van. A Kopárt a magas terméskorlátozás miatt lehet úgy ahogy eladni. Mostmár van 10 fürt alatti Egri Bikavér, amelyikben nincs Kékfrankos túlsúly. Azt talán el lehet adni, mást nem. A bolti borokban a fele a bornak kékfrankos, és kékfrankos fajtajelleg érezhető, ami eleve tiltott a bikavérnél. Egynegyedrész Merlot, egynegyedrész Cabernet Franc, egynegyedrész Cabernet Sauvignon és csak egynegyedrész Kékfrankos az optimális bikavér.

A világdivat a gyümölcsösebb karakter, azt pedig Bikavérrel nem lehet elérni, de azért 40-50 eurós minőséget lehetne hozni, csúcsborban talán 100 felett.

Bajkon úr 2009.10.21. 15:00:54

Ez a post nyilván poén. Annak jó, értékelem az iróniát.

kackia 2009.10.21. 17:16:55

Végig olvasva a hozzászólásokat szomorúan konstatáltam, hogy mindenki, még grift is megfeledkezett a kellően édesített, finom fűszeres forralt borról.Megtudhatnám mi ennek az oka, mikor a gyengébb minőségű borokból is iható kellemes ital készíthető.:)

kackia 2009.10.21. 17:26:58

Végig olvasva a hozzászólásokat, szomóruan konstatáltam, hogy mindenki, még grift is megfeledkezett az erősen fűszerezett,édes forralt borról, mely még kevésbé jó minőségű borokból is csoda italt varázsol.
Mi ennek a szám űzöttségnek az oka?
Én svéd szokás szerint mazsolát és mandulát is szoktam
belefőzni. :)

kackia 2009.10.21. 17:29:07

Végig olvasva a hozzászólásokat, szomorúan konstatáltam, hogy mindenki, még grift is megfeledkezett az erősen fűszerezett,édes forralt borról, mely még kevésbé jó minőségű borokból is csoda italt varázsol.
Mi ennek a száműzöttségnek az oka?
Én svéd szokás szerint mazsolát és mandulát is szoktam
beleszórni. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 17:45:39

hogy a szája űzött? mondjuk a glögg imádata sokat elmond ennek a lehetséges okáról! :))

Jesian Keresztesei 2009.10.21. 17:52:37

A glicerin a természetes bornak rendes alkotó része, mely az erjedés alatt a cukorból képződik és pedig Pasteur szerint 100 súlyrész cukor erjedése folytán 3,23 sulyrész glicerin keletkezik. A természetes borok 100 rész alkoholra legalább 7 rész, legfeljebb 14,4 rész, s átlagban 10 rész glicerint tartalmaznak. Az üres, fanyar és savanyu borok javítására, továbbá a mesterséges borok testesebbé tételére, néha glicerint is tesznek a borhoz, mely eljárást Scheele után scheelizálásnak nevezik. A glicerinnek a borászatban való alkalmazása tilos.

kackia 2009.10.21. 18:35:45

@Grift: Szóval,ha valaki szereti a glögöt az egy súlyos elítélendő dolog? Árulja már el, maga honnan ismeri a glögöt? Csak nehogy az IKEA-val jöjjön.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.21. 19:00:04

@kackia:
ikeába járni? ne! az olyan alemberi. :)

kackia 2009.10.21. 19:37:11

@Grift:A kurva életbe, erre nem is gondoltam,de akkor most hol vegyek kales kaviart. Tudja azt a kék tubusos sűrítményt, nem is beszélve a blobárs sopa-ról és a glögről a finom forralt borról.

Black Birka · http://www.genyatrade.blogter.hu 2009.10.22. 11:21:48

Én sem védeni szeretném, mert nem korrekt a dolog ,de azért kevesen tudják, hogy pl. a Madarasteszkóban kapható 1500 forintos aszúk előállítási ára nagyjából 65 forint/üveg körül mozog. Azok tele vannak csapatva glükózokkal, szirupokkal, stb. Őket senki sem bünteti meg ezért, igaz nem is jelölik a készítőket az év borásza címre. Ha szigor van, mindenhol szigort akarunk, ha meg nincsen, akkor olyan mindegy...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.10.22. 11:27:23

@Téglagyári Megálló: Marcsi reklámját tényleg átszerkesztették. Micsoda hatalom a kommentíró!

ÁrPi 2009.10.22. 12:53:42

@Grift:

"gyanúsítgatja a faszom.
de kérem, ezek a borászok nem parasztok, nem gazdák, ezek üzletemberek."

Borásza van.

Grift én elérkezettnek látom a kérdésfelvetést:

Szerinted Lolácska nem paraszt-léány, hanem üzletember leány?!

:-)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.10.22. 14:30:03

@ÁrPi:
mint fentebb már írtam, nem a kis borászatokról, hanem a bormaffiózókról írtam amit. lola biztos nem maffiózó. ő óvodás. :))

abandi 2009.10.22. 15:02:17

A legveszélyesebb dolog a mai világban:
Kistermelőtől vett -picében, hordóból betöltött- kannában szállított matériával megbukni a "mélységi" finánc-zsandár párbanjáró ellenőröknél.
Baszódjanak meg!

abandi 2009.10.22. 20:33:09

@Tehetetlen Dodó:
Meg hát.
Már lent voltam cigányban -még az akcentus is alakult-, mire nagykegyesen elengedtek.

Tehetetlen Dodó 2009.10.22. 20:38:17

@abandi: Hát ázért, tezsvírem, á mégélhétésit nem büntethetik.

abandi 2009.10.22. 20:43:09

@Tehetetlen Dodó:
Utólag gondolkodva, inkább holotúlélőnek kellet volna kiadnom magam.
Dikk!

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2009.10.23. 21:42:19

meg kellene valaki írja a xxi. sz.i bor filozófiáját.
de rendesen, őszinte kozmopolita jófogyasztó módon. szembesüljünk a menthetetlennel.
süti beállítások módosítása