Boldogulni Barcelonában
2012. május 28. írta: zalka.szilvi

Boldogulni Barcelonában

  Hat évvel ezelőtt jártam először Barcelonában, ami akkori felületes és idealista elképzeléseim szerint még Londonnál is élhetőbb város volt, de Budapestnél mindenképpen. Ezt továbbra is tartom, de mára sokkal árnyaltabb a dolog: nemrég újra eljutottam a katalán fővárosba, és elmondhatom, nemcsak a Sagrada Familia állapota változott.

  Senkinek sem kell magyaráznom, aki kicsit is szereti a mediterrán vidékeket, hogy mennyire jól tud esni a sirályok olykor ugatásra emlékeztető hangja, nem beszélve a sós, tengeri levegőről és a szokatlanul lassan beinduló város zümmögéséről. Ez volt az első, ami feltűnt Barcelona kikötői negyedében, Barcelonetában. Aztán jött a látvány, hiszen a környék meg tudta őrizni a 18-19. században épült, akkoriban főleg halászok és dokkmunkások lakta épületeinek nagy részét; régi pompájukban ásítanak a maximum hetven centi széles, csempés lépcsőházak; lobognak a száradó ruhák az erkélyeken; a kikötő az új sétány és a modern hajók ellenére is régi korokat idéz. A másfélmilliós város gótikus negyedét, vagy Antoni Gaudí épületeit is napokig böngészhetnénk. A sokadik szalámis zsömle is elfogy, és jönnek-mennek a hangyák az ember vádlijában, mire egyáltalán elkezdi kapiskálni: melyik növény milyen inspirációt adhatott annak idején a mélyen vallásos mesternek, hogy azt az ornamentikát kiötlötte oda, a torony tetejére.

  Könyveket lehetne írni a város építészetéről, a tengerérzésről vagy a gasztronómiáról, mégis másfelé kanyarodunk. Egy harmincas magyar párnál laktunk, akik másokkal egyetemben megosztották tapasztalataikat az egyszeri utazókkal.

  Anna és Barna harmincasok, két-három éve élnek a katalán fővárosban, és talán ők az egyetlen pár a kinti magyar fiatalok között, akik majd haza szeretnének jönni. A fiú ipari alpinistaként dolgozik, ezért ideje nagy részét a várostól távol tölti;, a bölcsészdiplomás lány pincérnőként helyezkedett el. Nyugodtak és kiegyensúlyozottak, mesélik is, milyen könnyen átragad az emberre az ottani mentalitás: többnyire nyitottak, jó kedélyűek és türelmesek az emberek. Elmondják azt is, ami ritkaság: a kinti magyar fiatalok igyekeznek összetartani.

  Szabolcs és Anikó már hat éve él kint: a fiú villanyszerelő a lány szintén pultos. Beszélgetőtársaink egy részét a szerelem indította el otthonról Barcelonába, de volt közöttük ösztöndíjas is, ahogy a „mediterrán kalandvágy” is a gyakori indokok között szerepel. A szerencsés munkavállalás vagy az abban való reménykedés is Barcelonába csábított sokakat. Vendéglátóink elmondják, hogy pár évvel ezelőtt még spanyoltudás nélkül is szinte rögtön talált munkát az ide érkező. A gazdasági válság, az, hogy minden második harminc körüli spanyol fiatal munkanélküli, eléggé érezhető, de a bevándorlóknak még akad munkája – a jó pár évvel ezelőtti Londonhoz hasonlítható a helyzet. Itt persze közel sincs annyi magyar, mint a brit fővárosban: Szabolcsék szerint maximum két-háromezren élhetnek Barcelonában és vonzáskörzetében.

  A Külügyminisztérium (KüM) sajtóosztályától megtudtuk, hogy a spanyol Munkaügyi és Társadalombiztosítási Minisztérium statisztikája szerint a tavalyi év végén közel ezerötszáz magyar állampolgár rendelkezett úgynevezett NIE számmal (tartózkodási azonosító külföldieknek) Barcelona megyében. A barcelonai magyar kolónia lélekszáma egyébként az uniós csatlakozásunk után kezdett növekedni, addig csupán 30-50 családból állt. Bár még mindig nem tartozik a legnépesebb külföldi magyar közösségek közé, tagjainak száma folyamatosan, évi 10-15 százalékkal nő. A KüM-től azt is megtudtuk, hogy a közösség életkor és végzettség szerinti megoszlása nagyon tipikus: jelentős százalékban képzett fiatalok alkotják, akik általában azért költöznek Barcelonába, mert vonzónak találják a várost, de fontos szempont lehet a szerelem is, és persze sokan idealizálják a helyi viszonyokat: úgy érzik, ez egyfajta menekülési útvonal lehet. Sok az egyetemi ösztöndíjas vagy nyelvtanfolyamra járó hazánkfia/lánya is.

  Annáék elmesélik, hogy ha az ember meg akarja vetni a lábát egy pár évre a városban, ma már muszáj alapfokon bírni a nyelvet, és a képzettség sem árt. Ezzel összecseng a hazai minisztérium véleménye: sokan csak az érkezésük után jönnek rá, hogy Barcelonában sem annyira könnyű az élet, mint az Magyarországról tűnt. A felsőfokú végzettségűek jobb helyzetben vannak, mint a képzetlen munkavállalók. Az alapvető élelmiszerek viszont nem sokkal drágábbak, mint itthon (egy bagett kb. egy euró, egy liter tej kb. 75 cent, egy kávé másfél euró, egy iható bor két euró)... Barátaink fizetése arról árulkodik, ha valaki akar és tud dolgozni, és nem ragaszkodik ahhoz, hogy nagypolgári lakásban éljen, akkor még félre is tud tenni a pénzéből.

  Bár Barcelona jóval zsúfoltabb és talán piszkosabb lett az évek alatt, a hangulat verhetetlen. Az emberek közvetlensége lehengerlő: a misén, a piacon vagy a strandon is ugyanolyan derűsek. Az aktatáskás üzletember ugyanúgy bratyizik a hentessel, mint a malteros ruhában megjelenő kőműves, és a mondatok – még a rövid udvariassági beszélgetésekben, idegenek között is – a „guapo/a” megszólítással kezdődnek, ami szó szerint szépet, csinosat jelent. Másodszor csak egy szó: SZIESZTA. Egy csapat, zsebtolvajnak kinéző húszéves este 11-kor flamencót rögtönöz egy utcai lámpa alatt: tapsolva adják a zenét, ketten táncolnak, s versenyeznek, ki az ügyesebb. Látott már az olvasó olyat, hogy a belvárosi utcákon valaki legényest táncol csak úgy, a haverjaival?

  Bár a szomszéd kertje mindig zöldebb, hosszan sorolhatnánk még a pozitívumokat. Nehéz persze úgy a jó példát átvenni, hogy a vízpartot és nyugalmat kívánó ember Budapesten maximum a szmogos rakpartra tud lemenni a tengerpart helyett, de meg kellene próbálni a szemléletváltást. Elég hamar rákap a szorongó magyar is a lassabb, nyugodtabb élet ízére. Csak remélni tudom, hogy Annáék és a többiek hazahoznak ebből valamit, hiszen Barcelona nem az ígéret földje, de hogy élhető hely, az biztos.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr544533413

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.29. 11:03:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.05.28. 09:04:08

micsoda mélységek! mi lenne, ha akkor írna valaki ha legalább egy új szót hozzátenne ahhoz, amiről mások már ezerszer beszéltek.

egyébként barcelona egy érdekes múltú, szép város. törzsökös lakói a katalánok, kommunista liberális barmok, valami románszerű kényszerrel a franciásságra. amúgy egy pokoli bugyor, mint minden nagyváros, népek szemetével, csegevarapólós, korosztályos tudatlanokkal, kannabisszal, alemberséggel.

TH 2012.05.28. 09:34:09

@jose maria padilla: ". amúgy egy pokoli bugyor, mint minden nagyváros, népek szemetével"
Ha minden nagyváros a népek szemetével van tele, az azt jelenti, hogy kisvárosokban és falvakban lehet csak megtalálni a népek "nem szemét" részét?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.05.28. 09:39:10

@TH:

azt hittem nem kell hozzátennem, hogy a nemzetközi szemétre gondolok. négerek, délamerikaiak, román cigányok, bunkó magyarok, narkósok, leánykereskedők és egyéb glandesztínók

egyébként nem olyan nehéz dolog azt sem kibogozni, hogy a kisvárosi, falusi emberek a nagyobb kontroll miatt miért normálisabbak.

TH 2012.05.28. 09:43:37

@jose maria padilla: ehh, de bunkó magyarok azok vannak mindenhol. Narkósok helyett meg vidéken ott vannak az alkoholisták.
Másrészt meg: a "normálisabb" falusi emberre azért tudok sajnos ellenpéldákat. Ja, meg az, ha valaki a falusi nagyobb kontroll miatt jobban megjátssza önmagát, attól csak álszent lesz, nem normálisabb.
Azt gondolom, hogy az ilyen általánosítás elég értelmetlen...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2012.05.28. 10:00:46

mi ez, valami ujabb, bo lere eresztett "el lehet menni"?

takacsb (törölt) 2012.05.28. 10:20:35

@jose maria padilla:
csupa szerencse, hogy a falusi korcsmában mindenki kiművelt emberfő. a korcsmárostól a falusi főemberekig mindenki.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2012.05.28. 10:49:44

Na épp most jövök Barcelonából.
Az irataim pótlását még nem kaptam meg, csak a letiltott bankkártyámat.
Útlevél, másik bankáttya másik zsebben.
Okosság...
Zug-hostel, számla majd holnap...aztán zsebbe...
Sűrűbb helyeken műanyagpoharas ápolatlan vendégek' műanyagpohárral.
Itt a pirosholapiros a La Ramblán, és persze Gaudi mindenütt.
Kerékpárral érdemes járni a várost, az mindenütt van.
Lakható, nézhető kellemes város.
Túristaszemmel.

Nem is értem, miért kérnek segítséget manapság a kormánytól - talán mást mutat a felszín?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2012.05.28. 11:26:20

@inszeminator:
Kétszer jártam Barcelonában, és egyszer sem éreztem azt, amit Nápolyban, Aix-ex-Provence-ban, Splitben, Lisszabonban vagy éppen Amszterdamban. Szép város, igen, de mivel több? Egyszerűen nem értem a Barcelona-lázat.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2012.05.28. 12:10:36

@TuRuL_2k2:

Hát ez az kéremszépen.
Ajándékba kaptam az utat, muszáj volt írnom róla valamit, de nem tudtam.
Utlólag kerestem róla a neten,s találtam egy fotós bejegyzését, aki azzal indított, hogy nem érdemes fényképezni, Barcelonát simogatni kell.
Az ő írását plagizáltam, ha már plágiumos időket élünk...

A nászutasok emelkedett érzésvilága nem érdekelt, vannak ilyenek is - kéz a kézben, ábrándos rajongással.
Jó a felsorolásod, lehetne még hozzátenni, de nem érdemes.
Számomra Isztambul is többet jelentett, a maga zavarodottságnak tűnő állapotával.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.28. 12:20:09

Látom Griftet, ahogy duzzogva vonul a Ramblán, zoknira húzott szandáljában, és szidja a népek szemetét, mert nem adott neki mezítlábas kossuthot a feka a trafikban. :))

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.05.28. 12:59:33

@Kettes:
látod ám, büdös komcsi, amíg ki nem verem a szemedet! aztán már csak az elvtársadat, gerőt a barcelonai hóhért láthatod a lelki szemeiddel.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 17:11:26

@jose maria padilla:

Ilyen az, amikor az egyszeri disznópásztor-ivadék a lelki-értelmi komfortzónáján túlra merészkedik: nem érzi jól magát, mert négerek vannak.

Addig kellett volna gyorsan leugranod a sárga a buszról, ami a Városba vitt, amíg még láttad a falud templomtornyát.

Robinzon Kurzor 2012.05.28. 17:14:54

@TuRuL_2k2: "Kétszer jártam Barcelonában, és egyszer sem éreztem azt, amit ..."

Nyilván ízlések és pofonok, nekem nagyon bejön Barcelona.

Igaz, nem is azt az érzést várom ott, ami miatt mondjuk Londont vagy Rómát szeretem.

Én speciel a Párizs-lázat nem értem ...

GlaP 2012.05.28. 17:39:03

"Egy csapat, zsebtolvajnak kinéző húszéves este 11-kor flamencót rögtönöz egy utcai lámpa alatt: tapsolva adják a zenét, ketten táncolnak, s versenyeznek, ki az ügyesebb. Látott már az olvasó olyat, hogy a belvárosi utcákon valaki legényest táncol csak úgy, a haverjaival?"

Hát, olyat még nem, de a tezsvírek szokták nyomatni a vakert, telefonról. Az nekem majdnem ugyanaz, mindegy, hogy mit táncolnak, ez attól még utcán randalírozás, amit nemigen állhatok. Mediterrán életérzés, meg a kisf*om, az. Aztán majd azt is meg lehet nézni, hogy a nagy sziesztázással hogyan mennek a görögök után bele a levesbe. Dolgozzatok hélótag*ik! :P

aesculus · http://taj-kert.blog.hu/ 2012.05.28. 17:39:07

De nem értem, most ők nem csődszélen vannak? :D

Mi lesz holnap? Athéni poszt? Ott is biztos sok magyar pincér dolgozik.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.28. 19:21:58

@TuRuL_2k2: milyen lenne az életed, ha többet nem mehetnél Barcelonába, Nápolyba, Aix-ex-Provence-ba, Splitbe, Lisszabonba vagy éppen Amszterdamba?
olyan, mint azoknak a családoknak az élete, ahol sikeresen elvettétek a máv, ill. bkv-bérletet?

antho 2012.05.28. 20:04:40

A Barcelona imázs picit túl van tolva. A katalán főváros szép, de semmi extra. Tele van észak- és közép afrikai bevándorlókkal. In concreto feketék kétszer is belénk kötöttek a belvárosban. Az egyik alkalommal fényes nappal. Ezek miatt sem mondanám, hogy élhetőbb város, mint Budapest.

MézesRozi 2012.05.28. 20:11:54

@TuRuL_2k2:
azt a szexisprovanszot úgy írják, hogy aix-en-provence:)

Alfőmérnök 2012.05.28. 20:33:11

@MézesRozi: Jópofi, hogy maga egy ilyenbe beleköt, mikor a magyar egybeírás-különírás szabályaival sincs tisztában.

moncayo 2012.05.28. 21:05:49

@jose maria padilla: Ki ne tedd a lábad Magyarországról, ilyen mucsai parasztot! Gondolom a post-ot is felolvasták neked, s bértollnok írt helyetted, mert még az első elemiből rúgtak ki, s úgy maradtál.

spontan · http://erdekessegek.info 2012.05.28. 21:13:20

"Egy csapat, zsebtolvajnak kinéző húszéves este 11-kor flamencót rögtönöz egy utcai lámpa alatt: tapsolva adják a zenét, ketten táncolnak, s versenyeznek, ki az ügyesebb. Látott már az olvasó olyat, hogy a belvárosi utcákon valaki legényest táncol csak úgy, a haverjaival?"

Gondolom ebbe az is belejátszik, hogy a flamenco "cool" táncnak számít, a világon sok helyen táncolják, filmekben sokszor megjelenik, stb. Ugyanez a legényesre kevésbé jellemző, a fiatalok meg a cool dolgokat szeretik csinálni általában.

Rigris 2012.05.28. 21:21:53

@TuRuL_2k2: Érdekes, én is kétszer jártam Barcelonában.
Egyszer 20 évvel ezelőtt, az Olimpia évében (aznap volt a maratoni futás, a fél város le volt zárva), két évvel az itthoni rendszerváltás után, csóró turistaként a friss barátnőmmel, annak a 18 éves húgával, meg a húg szintén 18 éves osztálytársnőjével. Csak kekszet ettünk meg Tibi csokit, mert azt vittünk magunkkal, és a közkutak vizét ittuk. Július volt, 40 fok meleg. Csak a csajokra emlékszem, a városra nem.
Másodszor pár éve egy céges úton, ahol mindent a vendéglátó fizetett. Kitűnő szálloda, menő étterem a yachtkikötőben, kiváló borok, koktélok, tapas minden mennyiségben, halak, sonkák, csak szólni kellett és minden volt. Ráadásul a 20 éve még friss barátnőm, aki azóta is a feleségem, nem volt ott - bár ezzel a lehetőséggel speciel nem éltem. Október vége volt, kellemes 20 fok, az elszántabbak fürödtek a tengerben. Nagyon tetszett a város, imádom.

Lehet hogy nem mindegy, milyenek az egyéb körülmények?

eN 2012.05.28. 22:04:48

az igazi kérdés nem a lámpa alatti flamenkó, hanem hogy fészbúkoznak-e a barcelonai zsebtolvajnak kinéző fiatalok?

K.Okoschka 2012.05.28. 22:05:30

@takacsb: mi a köze a kocsmának a műveltséghez? miért? a budapesti taxisok vagy az irodisták esténként az Isteni Színjátékot olvasgatják?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.05.28. 22:31:25

igen a felsofoku vegzettseg nagyon fontos lehet, ha mind a ket holgy pultos...

Pong 2012.05.28. 22:36:21

Itt fetrengek a Nou de la Rambla-n egy pecoban egy kanapén, visszajottem 2 ev magyarország után(itt éltem 04-09 között) , nem mondom, hogy szar volt otthon, de itt azért csak megfelelöbb..:) Egy hete keresek munkat, es mar 5 konkret allasshirdetesre megyek 22-30k euro per ev munkakert, ez jobban kisimitja az arcot mint a mediterran napsutes. Aki meg nem érti mi a jo Barcában, az egyszer látogasson meg, elmondom lassan az száz éves Abszintériában.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.28. 22:37:37

@Alfőmérnök: ő a barátnőd? vagy csak szeretnéd, mert kikosarazott?
mert folyton őt szekálod. ciki ez.

Alfőmérnök 2012.05.28. 22:41:55

@tesz-vesz: Az lenne a ciki, ha ő lenne a barátnőm.

Liquid_Night 2012.05.28. 22:43:56

@jose maria padilla: talán nem meglepő, hogy a nagyobb kontroll alól kikerülve miért válnak hirtelen sorstalan kis suttyókká, meg nagyvárosok söpredékévé...

XCat 2012.05.28. 23:12:45

@takacsb: Az egyik falusi 'kiművelt emberfőt' egyszer láttam az őrjöngésig eljutni, mert lefagyott a windows. Mondtam, hogy megoldom. Ne nyúljak hozzá mert elrontom, mint gondolok én, milyen drága egy számítógép (najah, végülis csak 15 éve volt otthon).

Slusszpoén; a pasasnak 3 diplomája volt, de egy nyomorult kűfődiül írt levéllel már nem boldogult el. És nem ő volt a legokosabb.

Ma mesélték, hogy xy önkormányzat jegyzője szétrakott lábbal hozta össze a jogi diplomáját, annakelőtte meg 12 ezer kemény forintot fizetett a lovári nyelvvizsgáért, hogy megkapja az első diplomáját, mert anélkül nem tudott megtanulni semmit.... ennyit a falusi "értelmiségtől". Aki ajnározza őket, annak őszintén kívánom hogy kerüljön a fennhatóságuk alá, és sose szabaduljon el onnan....

XCat 2012.05.28. 23:13:53

@jose maria padilla: "bunkó magyarok"

Szintén barcelonából teccik lenni?

M. Péter 2012.05.28. 23:40:41

A igazi beilleszkedéshez és jó álláshoz katalánul kell megtanulni, anélkül még a Spanyolország más részéből érkező is kivülálló marad élete végéig.

fűzfavirág 2012.05.29. 00:10:46

@tesz-vesz: "milyen lenne az életed, ha többet nem mehetnél Barcelonába, Nápolyba, Aix-ex-Provence-ba, Splitbe, Lisszabonba vagy éppen Amszterdamba?" Olyan, mint a szocializmusban. Én még emlékszem arra is.

skele 2012.05.29. 00:20:00

Masfel evig eltunk kinn Barcelonaban. Hogy tudjam egy posztba osszefoglalni... Oriasi, amikor a Tibidabo tetejerol korbenezel es alattad elterul a varos. A Park Guell, ahol eroltetned kell a szemed hogy eszrevedd, hol er veget a termeszetes szikla es hol kezdodik az emberkez-alkotta epiteszet. Gaudi epuletei, a Sagrada Familia, vagy eppen a Magikus Szokokut a Montjuic labanal...

Amikor este setalsz / kerekparozol a Hal es a Kikoto kozott a tengerparton vagy eppen beulsz egy barba es olcso penzert veszel valami nagyon finom tengeri csodat vacsorara. A nagy piac a Rambla mellett, minden foldi joval...

A metron kis hijan engem is kiramoltak: az ovtaskambol akarta kibanyaszni egy 40-es eveiben jaro asszonyka a barmit, amit talal. Csak a szerencsen mult, hogy nem jart sikerrel.

A (spanyol) nyelv tudasa tenyleg fontos, nem mindenki beszel angolul. A katalan nyelv ismerete nyilvany tovabbi elony, de a legtobb katalan tud es hajlando spanyolul is kommunikalni.

Kulon elmeny volt a 10 szavas spanyol szokinccsel es egy igeidovel vegigcsinalni egy alapos rendori igazolast vagy eppen elintezni az adobevallast. Nyilvan sem a rendorok, sem az irodan nem beszeltek angolul. Meg az idegenrendeszeten sem igazan birtak a nyelvet: a NIE kero urlapot is spanyolul kellett kitoltenem. (5 szavas szokinccsel, igeido ismerete nelkul)

Ugyanakkor rendkivul kedves es korrekt ugyintezokkel talalkoztam, akarmit kellett akarhol megoldani. Semmi idegeskedes, semmi ember-ellenesseg. "Tu tranquilo" Nyugi!

Mielott eljottunk a varosbol, a bankban sajat magamnak gepeltem egy ajanlolevelet, mert a fiokvezeto nem tudott angolul es az egy szem angolul tudo kollega szabadsagon volt. Nem vicc, leultettek a banki terminal ele es sajat kezuleg gepeltem. Ilyen szerintem egyetlen mas orszagban sem tortenhetne meg... :)

Elkepeszto az emberek kozvetlensege. Frissen koltoztunk a varos repter fele eso vegere, a Hospitalet varosreszbe. Nem tudtunk ugy lemenni este setalni, hogy valaki ne jojjon es ne beszeljen hozzank, fuggetlenul attol, hogy ertjuk-e mit mond.

Nehany honap mulva aztan mar ertettuk a szomszedokat. Csoda nepek. El meg bennuk a kozossegtudat, figyelnek egymasra. Es szivbol unnepelnek, amikor csak alkalom adodik.

Jo volt kinn.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.05.29. 05:45:39

én is voltam kint az idén, Londonban azért lényegesen szarabbul éreztem magam az utcán este mint itt. pedig kimondottan nem a turistalátványosságokra utaztunk hanem a hétköznapi Barcelonára, ahhoz képest kb egyszer féltem az utcán akkor is a belvárosban... egyszerűen a turisták odavonzzák a söpredéket.

nyilván az sem mindegy, hogy Kőbányáról mész ki vagy Pasarétről, nem mindenkinek lesz 200 a pulzusa, ha meglát egynél több barna bőrű embert az utcán.

szoja122 2012.05.29. 06:10:15

Off

Mi történt a torokgaborelemz bloggal?

Egy hozzászólás sem látható....

2012.05.29. 06:38:22

@TuRuL_2k2: egyetértek, bár én egy hét Kanári-szigetek után jártam ott és azt gondoltam csak az homályosítja el a barcelonai képet...
btw, annyira jellemző, hogy egy ilyen írásra kiből mi jön ki, hát nemhiába írta valaki az imént, hogy "bunkó magyarok"

dryanal 2012.05.29. 06:53:05

ócska egy hely lehet
a cikk alapján is.
Szopkodjam körbe a spanyolokat mert táncolnak az utcán beszívva? Féreg egy népség.
ki nem állhatom ahogy beszélnek, idegesítő a karattyolásuk. Az meg, hogy mosolyognak meg kedvesek, nehogy már azt higgye valaki hogy ez csak abba a csőd szélén álló országban van.
Persze mivel sok ember él a világon, mindig lesz olyan barom akinek tetszik, azt folyatja a nyálát rá.
Nekem mindössze egy tengerparti város, mint 10 ezer másik. annyi különbséggel hogy oda nem mennék mégegyszer vissza.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2012.05.29. 07:35:13

@dryanal: Mi van, nem jött be a koldusbiznisz?

belagezabela 2012.05.29. 07:37:09

Nők lapjában vannak ilyen cikknek nevezett akármik.
Boldogulni Barcelonában a cikk címe. 5-6 mondat utal az egészre a többi szimpla közhelyes semmi.

keptelen kepkeret 2012.05.29. 08:47:27

Nalam az abszolut favorit az Franciaorszag, londont utalom, Madrid szep de nem elnek ott, Szicilia eszmeletlen, de az olasznal tapizosabb pasi nincs.Siman, tok vadidegen racsap a seggedre az utcan, es amikor megfordulsz mar nincs ott.Split ill.Trogir is remek, de elni ott sem szeretnek.

A spanyolok kedves nep, de ahogy az egyik kommentelo mar emlitette, vannak olyanok, akiknek a gyomra gorcsbe randul ha tul barna embereket lat az utcan.Ez vagyok en:-))Mindegy, hogy hol elsz, rezegj egyutt a varossal.

Kandeláber 2012.05.29. 09:04:22

@GlaP: Budapest-fíling: tizenéves cigók a buszon telefonról nyomatják a cigó mulatóst nagy hangerővel, hozzá tapsolnak, az utasok többsége persze nem mer szólni, de magában már elégette a kedves tiniket.
Mindenki alig várja, hogy leszálhasson.

Liquid_Night 2012.05.29. 09:06:25

Boldogulni Barcelonában, útikalauz rövidítve:

-find a nice view
-sit down
-smoke grass
-enjoy the flash.

Ezekből nekem kb. ennyi jön le, de ez inkább a hátizsákos, felszínes, talpas turista nézőpontja...mások beszélnek a kultúra és a stílus múzeumok/színházak/egyéb könnyen elérhető intézményeken túli inspiráló jelenlétéről, a különleges szellemi és egyéb pezsgésről, no meg a katalán lélek közhelyszámba menő "déli lazaságán" túli életérzéséről...

De egy posztnak úgytűnik, ennyi elég...?

Anthrax 2012.05.29. 09:39:37

Egyetértek abban, hogy ott jó értelemben mások és felszabadultabbak az emberek - így, ilyennek születtek, nem olyan pesszimista népség mint a magyar aki a legkisebb válságra is ajvékol. Munkámból adódóan (informatika) évente 7-8 hónapot élek Dél-Franciaországban - Párizst kimondottan utálom - ami Barcelona copy-paste-je, és szeretem ezt a fajta életvitelt. Munka pedig van bőven ha jó szakember vagy, nem kell pultosként gagyizni felsőfokú végzettséggel. Ez hülyeség.

MACISAJT 2012.05.29. 10:36:27

"a bölcsészdiplomás lány pincérnőként helyezkedett el."

Ilyen gazdag ám a magyar állam, ellátjuk a fél világot diplomás árú feltöltőkkel,pizzafutárokkal, pincérekkel...

"Másodszor csak egy szó: SZIESZTA."

Remek. Ki kéne írni Magyarországon is népszavazást:
akar Ön délben sziesztázni, ezért majd este 8-ig dolgozni?
Kíváncsi volnék az eredményre...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 11:02:41

@fűzfavirág: ez ennél mélyebb :)

mandiner.blog.hu/2012/01/27/bkv_mav_volan_az_ingyenutazas_vege

mandiner.blog.hu/2011/03/07/kormanygepet_magyarorszagnak

vajon a bkv-, máv-családok járnak Barcelonába, Nápolyba, Aix-ex-Provence-ba, Splitbe, Lisszabonba vagy éppen Amszterdamba?
persze tudom én, hogy ők a prolik, akikeket ki kell semmizni, hogy egyesek júdáspénzen mehessenek Barcelonába, Nápolyba, Aix-ex-Provence-ba, Splitbe, Lisszabonba vagy éppen Amszterdamba.

"S lett még, pirruszok gyöngye:
kurtizántánc hosszú sorokban éjjel a parton.
Ki mondhatná erre a ledér vágyra
Morális síkon a csatákat vágva
Megéri nekünk haladni a korral
mézzel-tejjel, a vitorlás hajókkal..."

vzj_indapass 2012.05.29. 11:04:56

helló romatelepről tud valaki infót

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 11:08:02

@PlastiCat: a falusi értelmiségtől eléggé sztereotip véleményed van, ahogy olvasom, úgy tűnik, mintha te se lennél különb azoknál, mint akiket ostorozol.

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.05.29. 11:08:27

hogy kinek melyik város élhető, az teljesen egyéni. nekem nagyon bejön Barcelona és London nem annyira, másnak meg fordítva. és akkor mi van? a harmadik meg ki sem teszi a lábát a falujából, mert elveszve érzi magát egy másik, szokatlan környezetben. úristen, többféle népcsoporttal lehet találkozni, mint Lajosmizsén, szörnyű!
szerintem kevés rosszabb van annál, ha valaki korlátoltan ragaszkodik a saját ízlésvilágához és minden mást, ami azon kívül esik, kinyilatkoztatásszerűen leszaroz.

Liquid_Night 2012.05.29. 11:18:54

@tesz-vesz: talán csak a frusztrált (feltörekvő) közalkalmazotti sor, nem kell túl sokat belenézni a témába. Tény az, hogy a tápláléklánc alsóbb szintjein lévők sokat kénytelenek elviselni...meg a sztereotípiákon túl az is tény, hogy a rendszer nem rátermettség-alapú...ennyi.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2012.05.29. 11:48:27

Egy csapat néptáncos rendszerint nekiáll csak úgy vonós párosokat táncolni a Szabadság híd budai hétfőjénél, szerdánként éjjel. De asszem tegnap este tíz felé ott voltak. :D

hostafrancs 2012.05.29. 11:48:57

7 eve elek Barcelonaban, imadni valo hely, tobbek kozott ezert jottem el Magyarorszagrol, mert rosszul vagyok ettol a mindenbe belekotos, anyazos megkeseredett, dogoljon meg a szomszed tehene is stilustol. Csak amulok, h a kommentek kozott a Barcelona szo is csak hebe-hoba jon elo, a lenyeg, h bantsuk a masikat. Gratulalok az epito kritikahoz es az ertelems hozzaszolasokhoz mindnekinek, ilyenkor mindig megerositetek abban, hogy de jo hogy itt lehetek, vagy legalabbis hogy nem ott!!!
A cikkrol meg annyit, h ha valaki muzuemokra kivancsi arrol kismillio helyen talalhat infot, a szerzo a Barcelona eleterzest probalta atadni, szerintem teljes sikerrel, gratula hozza!
Kezdettek ram trollkodni!!!

histar007 2012.05.29. 12:11:51

Sok ismerősöm próbált szerencsét külföldön. Több kevesebb sikerrel, ahogy megtettem én is. Rövid tapasztalat.
- Nominálisan több a pénz, a helyi árakat megnézve nem mindig.
- Odakinn az ember tényleg a munkára koncentrál, és keveset költ kvázi keveset él.
- Az igények os mintha alacsonyabbak lennének, vagyis olcsóbb kaja, olcsóbb szállás, és igen, alacsonyabb szintű MUNKA.
Nem azt mondom, hogy minimálbérből meg lehet élni, de nettó 120ezer/fő 1 személy esetén már nem is kevés, és ha peste is csak egy szobát bérel az ember és párizsis kenyeret eszik csapvízzel, akkor itt is félre lehet tenni. Annyit, amennyiből X év alatt összejön Y ingatlan/egyéb Budapesten. Ott ugyanennyi idő alatt fog összejönni egy ugyanolyan mint pesten. Mert az sokkal drágább.
Kérdeztem a cimborám, hogy miért jó 600ezret keresni Londonban, ha 160ezerbe kerül egy fűtetlen szoba, majd'80ezer/hó a közlekedés, kaja pedig 2-3 alaklom. És ezért még heti 6 nap 10-12 órát lehúz folszolgálóként. Vagyis 240-300 óra/hó. Ha itthon is hajlandó lenne ennyi dolgozni, akkor itthon is félre tudna tenni valamennyit...

Itthon miért vagyunk lusták?

xylon 2012.05.29. 12:20:52

@histar007: milyen meloval keresel Magyarorszagon 600kt?

Ennyi volt a kerdesem.

Hiaba matekoztok az explicit szamokon akkor is az fog kijonni hogy Londonban jobb. Raadasul a munkakultura es a hangulat is sokkal jobb mint otthon.

Ja es a koltsegeket meg ugy x2es szorzoval szamoltad.

inszeminator · http://inszeminator.blog.hu 2012.05.29. 12:22:47

@histar007:
Kérdezted?
...mer' az londony...

Ott pedig:

...hej, van számos utca,
és minden utcán egy sarok...

Flekkendekker 2012.05.29. 12:29:53

Pont ugyanaz jutott eszembe a kommentek olvasása után, mint "hostafrancs"-nak... hogy hááááálistennek, hogy már nem élek otthon. Pont ez a beszűkült, idegesítő, dögöljön meg mindenki más, akinek más tetszik, mást szeret életérzés, pláne, ha boldogulni is mert külföldön és nem veri a mellét, hogy magyar vagyok, és nincs olyan kényszere, hogy mindenkit meggyőzzön, hogy a világon nincs jobb hely magyaroszágnál, idegesít.. a legjobb az, hogy általában azoknak habzik leginkább a szája, akik életükben ki nem moccantak a fotelből a tévé elől...
Viva Barcelona!

Kandeláber 2012.05.29. 12:58:25

@Flekkendekker: Most azért haragszol, mert nem alakult - csak úgy spontán - egy Barcelona dicsőítő kórus?
Tudod, ízlések és pofonok...
Amúgy te is pultos vagy ott, vagy kukás?

daito 2012.05.29. 13:19:48

Spanyolország jó hely, mondjuk én Madridot preferálom. De ott is jó fejek és lazák voltak az emberek - legalábbis inkább rájuk emlékszem.

Az, hogy hol és mennyi söpredék ember van, azt meg nehogymá' innen ugassuk. Főleg ne akkor, amikor pl. Kenderesen - ami ugyebár a nagyságos és áldott emlékű Horthy Miklós uradalma volt évtizedeken át, és amihez a méltóságos Kormányzó úrnak a keze hozzáért, az ugye rögtön arannyá vált, szóval ott is rendesen beleáll a fájdalom az ember szívébe; ha nem a Havannán szocializálódott. Mondjuk már nem falu, pedig úgy vóna az igazi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 13:41:10

@histar007: először is a magyar nem lusta, másodszor ne hazudozz a kinti költségekkel.
ismerőseim egy évre mentek ki, hazajőve kapásból lakást vettek, menő kocsit. ugyanazzal az állással itthon, most kiszámoltam: min 20 évig kellett volna dolgozni egy lakásért.
ugye érzed a különbséget?

@daito:

Kenderesen tényleg szeretik Horthyt, mert nagyon jól tudják, hogy tényleg mindent ő épített a saját pénzén az népnek, még élnek és emlékeznek hogy az ott lakók mi mindent kaptak pl házasságkötéskor a kormányzótól.
egy mai igazgató mikor ad a munkásának (nagyértékű) nászajándékot?

@hostafrancs: ne sírjon már a szád, embereld már meg magad!
szedd össze magad, mi vagy te kocsonya?

"azert jottem el Magyarorszagrol, mert rosszul vagyok ettol a mindenbe belekotos, anyazos megkeseredett, dogoljon meg a szomszed tehene is stilustol."

én itt élek Magyarországon, de nem láttam ilyen ember, komolyan mondom, egyik ismerősöm se ilyen, a közelebbi ismerőseim mind jókedélyűek többnyire, persze ők se örülnek a megszorításoknak.
hadd meséljek el már egy történet, egyik munkatársam mesélte, mivel pont erről beszéltünk, hogy nem szeretjük a depressziós és lusta embereket, hogy volt olyan munkahelyen, ahol mindenki depressziós volt, folyton panaszkodtak, és fel is mondott, mert ő nem szeret ilyen munkakörülmények között dolgozni. mondja, hogy nagyon keveset kerestek ott amúgy is az emberek, szinte egyszerre vágtuk rá: tán pont ezért volt ott mindenki depressziós.
és igen.
és itt jön pont az én fenti rögeszmém a képbe: ne várjuk el, hogy mindenki mosolyogjon, mikor létminimum alatt keres és alapvető megélhetési gondjai vannak, az egész ország ilyen.
nem kéne még a bérletét is elvenni a szegény embernek, főleg nem annak, aki jómódban él, ne kívánjon ilyet, mert Horthynak volt pénze, és osztogatta, nem pedig még további rablásokat végzett rajta, úgy, hogy még büszke is legyen rá.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 13:46:32

nem pedig még további rablásokat intézett a népen, úgy, hogy még büszke is legyen rá.

mybudapest · http://mybudapest.blog.hu/ 2012.05.29. 14:09:01

@histar007: mondjuk mert nem mindegy, hogy 120 ezer vagy 600 ezer 30%-át rakod félre.

hostafrancs 2012.05.29. 14:11:25

@Kandeláber: miert faj neked, ha valaki boldogul kulfoldon (feltetelezem az otthoninak sem orulsz), de most komolyan!!! Sugarzik beloled a rosszindulat es az irigyseg, csak igy tovabb, gratulalok, anyazd ki magadbol a frusztracioid itt nev es arc nelkul, attol talan neked legalabb jobb lesz. Szerencsere mar jo ideje nem tudnak felbosszantani az ilyen ostoba hozzaszolasok (emberek).
Szep napot, remelem mara megvolt az, amitol neked azza valik!

Nelson. · http://nelson.blog.hu 2012.05.29. 14:15:30

@hostafrancs: és viszont lájk. ha legközelebb megyek barcelonába, megihatnánk egy sört :)

Kandeláber 2012.05.29. 14:36:23

@hostafrancs: Tévedés, baromira nem vagyok irigy senkire, mert senki sem érdekel.
Viszont nem bírom, ha valakinek nagyon nagy az arca, függetlenül attól, hogy Budapesten, Barcelonában vagy akárhol is lakik. Te sem sz.rsz illatosat attól, hogy ékezet nélküli billentyűzetet versz mondjuk Amszterdamban.
Have a nice day!

Kandeláber 2012.05.29. 14:38:50

@hostafrancs: Ja, és a nagybátyám évtizedekig lakott - no nem Barcelonában, csak itt Dallasban, eszem ágában nem volt irigykedni rá, pedig egészen jól megvolt.

snr torrente 2012.05.29. 14:52:33

Kedves idilli, rácsodálkozó cikk. Egy év Madrid és fél év Barcelona után állíthatom, hogy a spanyolok bárhol az országban az utcán, a buszon, a postán stb. bárkivel leállnak spanolni és többségük elég segítőkész is tud lenni (ha nem vagy mór (=bármilyen észak-afrikai), negro, paki, vagy román (-amúgy pár éve még ők voltak a legnagyobb kisebbség az ecuadori után). A spanyolok ilyenek. Kedvesek.

A bűnözés tényleg elég horror Barcelonában, különösen az óvárosban este (Barrio Gotico, Barceloneta), rablást, zsebelést simán láthatunk párat. Vannak saját és ismerősi körből ilyen élmények, tudnék mesélni. Mondjuk a kedvenc bűncselekmény fajtám, ami nekem korábban ismeretlen volt, az a kiesebb helyen lévő tengerparti házak fegyveres megtámadása és kirámolása éjszaka (lakók fejénél a stukkerral). De persze ilyen nyilván Magyarországon is történik.

Na de, amit én nem szoktam érteni a külhon magyarokban: diplomásan kimegy pincérnőnek, felszolgálónak, stb. Nyilván hazai átlaghoz képest jól lehet vele keresni, de aztán mi lesz? Haza nem tud jönni, mert itt ugyanezek a melók nem hozzák ugyanazt az életszínvonalat, 35 évesen diplomás pályakezdőként saját szakmájában pedig kinek fog kelleni. Talán ezért nem akarnak hazajönni a legtöbben.

Szóval szép hely Barcelona, sok mindenben élhetőbb, de az árnyoldalai is megvannak.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 15:24:31

@Flekkendekker: "és nem veri a mellét, hogy magyar vagyok, és nincs olyan kényszere, hogy mindenkit meggyőzzön, hogy a világon nincs jobb hely magyaroszágnál"

Magyarország egy jobb hely nélküled

daito 2012.05.29. 17:15:02

"Kenderesen tényleg szeretik Horthyt, mert nagyon jól tudják, hogy tényleg mindent ő épített a saját pénzén az népnek, még élnek és emlékeznek hogy az ott lakók mi mindent kaptak pl házasságkötéskor a kormányzótól.
egy mai igazgató mikor ad a munkásának (nagyértékű) nászajándékot? "

Ezen azért több okból is mosolyogtam; de tény, hogy Kenderesen (is) szeretik, gondolom azért nem mindenki.
De ez nagyon OFF.

Amit viszont itt páran felvetettek - görögökhöz hasonlító helyzet... Amikor kint voltam Spanyolországban, komolyan azon gondolkoztam, hogy ezek itt miből élnek és mit dolgoznak? (Leszámítva az ilyen szemmel látható eladó - rendőr - pincér - sofőr - árus - bankos - szerelő munkákat; hogy konkrétan mi az, ami az életmódjukat fenntartja. Gyk. az lehet, ami a görögöknél; ahol pl. vidéken rohadtul nincs az a nagy pánikszerű hangulat, amit idehaza egyes médiumok sugallnak.)

hostafrancs 2012.05.29. 18:50:53

@Kandeláber: ez az amerikai nagybacsi duma meg mindig menonek szamit?¿? En azt hittem lecsengett a 80as evekben, akkor is max 6. altalanosig lehetett villogni vele.

fűzfavirág 2012.05.29. 19:39:38

@tesz-vesz: "vajon a bkv-, máv-családok járnak Barcelonába, Nápolyba, Aix-ex-Provence-ba, Splitbe, Lisszabonba vagy éppen Amszterdamba?" Mért, amíg volt ingyenjegyük, jártak vele?
Azért meg nem szégyellem magam, hogy dolgozom, keresek, annyit is, hogy elutazhassak ide vagy oda. Ha akarok, és ha telik rá.
És ne vádolj prolizással, soha nem vennék ilyet a számra, veled ellentétben.

Smitht 2012.05.29. 20:31:57

"ismerőseim egy évre mentek ki, hazajőve kapásból lakást vettek, menő kocsit. ugyanazzal az állással itthon, most kiszámoltam: min 20 évig kellett volna dolgozni egy lakásért.
ugye érzed a különbséget?"

Ezt fejtsd ki konkrétan légyszíves, mert ez így megintcsak túlzás. OK, hogy kolbászból van itt a kerítés, de azért nem ennyire.

Smitht 2012.05.29. 20:43:27

@TuRuL_2k2: Én éltem Lisszabonban is egy évet most Barcelonában vagyok már több mint egy éve. Azért Barcelona jobb (nemcsak fociban). Persze ez elég szubjektív, ízlés kérdése, stb de pl számomra ami jobb Barcelonában:
tengerpart/strand közelsége
domborzati változatosságok
időjárás
Lisszabon nem túl gyalogosbarát/biciklisbarát
az emberek nyitottabbak Barcelonában

ami rosszabb:
ügyintézés
némileg drágább
rengeteg turista (a belvárosban még annál is több)

Flekkendekker 2012.05.29. 21:24:10

Jujj, mennyi hozzászólás érkezett, míg a hasamat süttettem a tengerparton. Bizony, kedves nekem visszakommentelők, ott. Merthogy megtehetem, nem egy évben egy hétig, iszonyatos lemondás árán, hanem évente 5 hónapon át, naponta, néha tovább is ha kellemes a telünk. Na, ez arcoskodás, -lenne-, és nektek, akik rögtön beszóltatok: az is lesz. Úgyhogy el se akarom mondani, hogy nem vagyok se pultos, se kukás, el fogtok keseredni, de jó, normális irodai állásom van, jó fizetéssel, igaz ezért cserébe megtanultam 4 nyelvet (és ez nem azt jelenti, hogy el tudok nehezen számolni tízig, icipicit többet...) és diplomámba vágóan helyeztkedtem el. Nem loptam a napot, bejártam dolgozni, sose voltam táppénzen és nem csaltam, nem fúrtam a kollegáimat, akik ezért cserébe engem se utálnak és irigykednek a sikereimre, hanem meghívnak a gyerekük szülinapi zsúrjára, a főnököm meg a flamenco táncbemutatójára. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy én nem nézem le a perui takarítónőnket, vagy segítek az argentin kollega angol nyelvtanfolyamos házijában...ezek gondolom számodra ismeretlen dolgok, érzések... ami nagyon furcsa, hogy én otthon is így viselkedtem és leszámítva pár jó barátságot, általában nem mentem vele sokra, mert én kérhetek elnézést, hogy sikereket értem el...csak mikor nincs, aki örüljön veled, mert egyszerűbb irigykedni és alávágni a másiknak, akkor egy épeszűnek elmegy a kedve mindentől otthon. Valóban Magyarország egy jobb hely lett nélkülem: elvesztett egy panaszkodó, rinyáló, kicsinyeskedő figurát, (akivé válhattam volna, ha még sokáig maradok...) úgyhogy ezen ne is veszekedjünk, mindenki maradjon, ahol van, én ígérem, nem költözök haza, te meg kérlek szépen ne gyere ki, még turistaként se, mert felesleges. Mert bizony vannak itt is söpredék népségek, nem szeretném, ha ezt meglátnád. Maradj otthon, és dicsőítsd a nagy magyar identitásod, a gyönyörű magyar nyelveden, ha esetleg más idegen nyelven kérdez tőled valamit, akkor mondd el neki HAN-GO-SAB-BAN ÉS TA-GOL-VA mert attól megérti...amúgy meg az anyja p..áját minden rohadt külföldinek, aki nem tanul meg magyarul és nem esik hasra a gulyásunktól. És süllyedjen a föld alá, aki keveri Bukarestet Budapesttel, mert TE kapásból megmondod, mi Uruguay vagy Elefántcsontpart fővárosa, nézzed a tévében a valóságsókat és a heti aktuális celebeket, vagy menjél le a panel aljába és igyál meg egy kommersz kevertet a fogatlan Marika néni kocsmájában (ezzel be is lőtted a pultos kategória felső szintjét), stb...áh, nem akartam ennyit írni, csak ha egyszer elkezdtem nehéz leállni...igyekszem saját magam eszébe juttatni, hogy pont az ilyenek miatt húztam el otthonról, mint te, és pont az ilyenekkel nem érdemes vitázni, mert te olyan sötét vagy, hogy itt bizony még a kukásoknak a felvételi tesztjén se ütnéd meg a minimum szintet... Egyébként a cikkíró hibája, hogy picit elkapta az itteni érzéseket és nem húzta le a sárgaföldig az egész várost és mindent ami vele jár :)
Hostafrancs meg Nelson M, szóljatok, hol söröztök! :) (majd elmegyek oda pultosnak, LOL)

Rittyentett Hőzönbőzön 2012.05.29. 23:18:41

fura ez a bejegyzés. múlt évben öt hónapot töltöttem barcelonában, és egyáltalán nem erre emlékszem. mármint a város tényleg szép, tiszta (sokat hozzátesz, hogy minden éjjel lemossák az összes utcát nagynyomású vízsugárral) meg fantasztikus helyen van, de hogy az emberek nyitottak és jó kedélyűek lennének? a spanyolok igen, de a katalánok tuti nem. a kedves és nyitott helyiekről, akikről azt hittem katalánok, utólag mindig kiderült, hogy spanyolok. azt hiszem helyi szóba sem állt velem (néhány srácot kivéve, de azok csak fel akartak szedni).
nem raboltak ki egyszer sem (a barátaim közül én voltam az egyetlen ilyen szerencsés), viszont volt, aki miután rájött, hogy külföldi vagyok átváltott katalánra és hiába beszéltem hozzá spanyolul csakazértis katalánul válaszolt.
amúgy ha az ember megszokja a tipikus katalán (vagyis semmi nem működik úgy ahogy kellene) dolgokat barcelona nagyon élvezhető város, de tény, hogy akikkel ilyen jól éreztem magam, azok közül egy sem volt helyi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 23:36:53

@Kettes: nélküled is jobb lenne, ráéreztél

@fűzfavirág: "Mért, amíg volt ingyenjegyük, jártak vele?"

nem jellemző, de pont ez lenne a lényeg, te a vesémbe látsz.
én nem prolizom őket, én azt mondom, hogy vannak, akik így gondolnak rájuk, pl turul, lázárvédő ergé.

"Azért meg nem szégyellem magam, hogy dolgozom, keresek, annyit is, hogy elutazhassak ide vagy oda. Ha akarok, és ha telik rá."

nem kell szégyellni, senki ilyet nem mondott, de ha keresel, akkor pont te ne sajnáld ki a szegények szájából a kenyeret, te tényleg nem érted miről beszélek? lehet hogy nem is neked kéne a magasabb pozícióba lenni, nem is neked kéne utazgatni, hogyha csak ilyen 16 éves szemmel tudod csak nézni a világot, na.

nem mindenki dolgozhat olyan helyen, hogy megengedhesse magának a millió külföldi utat, hiába van elég végzettsége. ha van, és nincs hely kimegy külföldre takarítónak, pincérnek.
de azokat se kell lenézni, akik nem tanultak tovább, nem jelenti azt hogy őket ki kell semmizni, és dél-amerikai társadalmat kell felállítani.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 23:38:46

@Smitht: "ismerőseim egy évre mentek ki, hazajőve kapásból lakást vettek, menő kocsit. "

mit fejtsek ki ezen?
válasz gomb?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 23:43:40

@Flekkendekker:
ez is bizonyítja hoffman rózsa hülyeségeit a többnyelv tanulásáról, a gyerek nem lesz tőle okosabb, régóta tudom én ezt, de azért jó mindig a bizonyságot látni.

"elvesztett egy panaszkodó, rinyáló, kicsinyeskedő figurát, (akivé válhattam volna, ha még sokáig maradok...) "

akkor eléggé gyenge jellem vagy te ha a disznók fel tudnak falni.

ha ilyet le tudsz írni, hogy "nincs olyan kényszere, hogy mindenkit meggyőzzön, hogy a világon nincs jobb hely magyaroszágnál"

akkor az én szemembe te nem vagy magyar.
az én szememben egy világtalan, gyökértelen senki vagy.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.05.29. 23:45:57

@Flekkendekker: "igyál meg egy kommersz kevertet a fogatlan Marika néni kocsmájában (ezzel be is lőtted a pultos kategória felső szintjét)" egész Magyarországon , nyilván

mekkora egy köcsög vagy te.
mondom hogy jobb hely lett ez az ország mikor kimentél.

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2012.05.30. 01:00:50

Azért bírjuk Barcelonát mert Katalónia Budapestje.
(v.ö.: Tengerpart VS. Duna, Gellérthegy VS. Montjuïc, Gaudi VS. Podmaniczky, Andrássy út VS. Diagonal, cigusok VS. románok, 1,5 milió VS. 1,5 millió, szecesszió. VS szecesszió)
Ettől függetlenül ember legyen a talpán aki el tudja dönteni hogy a napon felejtett halasládák büdösebbek vagy a Keleti pu. aluljáró junkietanyája.

Smitht 2012.05.30. 07:36:48

@tesz-vesz:
"mit fejtsek ki ezen?
válasz gomb? "

:D:D:D

OK. Ennyit szerettem volna kérdezni.

:D:D:D

Lionsunorange 2012.05.30. 11:01:30

Tudom, hogy nem ide való téma teljesen, de mi a véleményetek Németországról (Baden-Würtemberg) és a németekről?
Szerintem nem kellene leszólni a másikat, főleg így, névtelenül, arctalanul. Az egyik Barcelonában boldog, a másik megpróbál itthon az lenni. Az egyik el akar innen menni, a másik nem. Miért nem lehet mások véleményét tiszteletben tartani?
Én a gyerekemet szeretném egy élhetőbb helyen felnevelni, ezért megyünk el innen. Mert itthon nem tudunk megélni. Ettől még nem szeretem kevésbé a hazámat.

xylon 2012.05.30. 11:14:24

@Lionsunorange: hosszu tavu letelepedes eleg komplikalt tema.

Mosogatonak mindenhol szar lenni, es ha otthon ennel jobb allasod volt akkor rosszul fogod erezni magad. Ha nem beszeled a nyelvet akkor nem lesz jobb allasod mint egy mosogato.

Ha beszelsz nemetul es van valami diplomad akkor tuti nem lesz gond.

Lionsunorange 2012.05.30. 13:15:04

Állásom már van, nem mosogatni megyek, és elég jól beszéljük a nyelvet mindketten. Nagyon nehéz döntés volt, de mostanra eljutottam odáig, hogy muszáj elmennünk, nem akarom, hogy nyugdíjas koromra a gyerekemre legyek rászorulva. Tudom, hogy nem lesz könnyű, de legalább megpróbálom. De nem akarok siránkozni, nem is azért írtam.

vomit 2012.05.31. 16:21:12

@d'oh: asse mindegy, hogy fuccs lesz-e a vege, ha netan papirra irt "osszeg", vagy szamitogepen villodzo bitek formajaban letezik a megtakaritas.
'Spexit' Will Come Before a 'Grexit': Analyst
www.cnbc.com/id/47610195

sanka82 (törölt) 2012.05.31. 20:03:10

Hola mindenkinek!

Mikor megláttam ezt a cikket, örültem, hogy olvashatok valamit arról a városról, ami a szívem csücske. A posztot elolvasva mosolyogva kezdtem a kommentekhez (a cikkben szereplő - és nevüket vmiért elváltoztató - fiatalokat jól ismerem személyesen is, mindegyikük becsületes, értelmes, jófej fiatal) de elég hamar lefagyott az arcomról...nem értem miért kell ezt a hangnemet erőltetni egy olyan blogon, ami hobbiból olvas az ember. az rendben van, ha nem tetszik BCN, de ezt meg lehet fogalmazni normális kereteken belül is ... vagyis én naívan így gondolom :)
Ami engem illet kicsit kevesebb, mint 4és fél évet volt szerencsém ott tölteni és nagyon remélem, hogy egyszer még visszasodor az élet. Egyszerűen imádtam ott élni...mai napig hiányzik sok minden (bicing, stresszmentes munkahely, 45 centes friss baguett, Barca meccsek, tengerpart, ottani barátságok...lehetne sorolni reggelig). Szintén diplomásként, szakmában elhelyezkedve és nagyon jó munkahelyi körülmények között dolgoztam olyan kollégákkal, akiket mindenkinek csak kívánni tudok. Szabadidőmben is sok helyivel ismerkedtem meg (elég sokat foiczom, így könnyő kapcsolatokat építeni), egy jóbarátom ősszel házasodik egy katalán lánnyal...
Ami az itthoni légört illeti nincs ezzel semmi gond, csak tudni kell megválogatni kivel töltöd a szabadidőd...sajnos ez a munkahelyről nem mondható el, sokan kummantják a munkát (pedig nem mediterrán beállítottságú emberek vagyunk ugye) és jóval sztresszesebb a kollektíva, mint ott volt...
Szeretném leszögezni, hogy ez szerény véleményem, tapasztalatom, általánosítani nem akarok...

U.I: elgépelésekért felelősséget nem vállalok :)
U.I.2: üzenem a cikkben szereplő fiataloknak, hogy nyáron remélem látom az arcukat, már ha lesz idő lemenni egy clara-ra a sok villanyszerelés mellett :)

ptkrisztina 2012.06.13. 09:28:38

Sziasztok,

Olvastam a hozzászólásokat. Párommal gondolkodunk, hogy kiköltözünk Barcelonába. Sokan írtátok, hogy van munkátok, van olyan is aki egyszerre több lehetőséget kapott. Megírnátok nekem, hogy ki mivel foglalkozik?

Nagyon köszönöm,
Lemon

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.07.10. 17:04:46

@Smitht: örülök hogy jól érzed magad, de okosabbnak nem tűnsz tőle

pantich 2014.10.10. 19:20:24

Madrid csodálatos város. Apartmanok Madrid: www.spain-rentals.net/hu/madrid/madrid/
süti beállítások módosítása