Verebély: kápolna egy csata emlékére
2010. december 09. írta: Uzoni Ábel

Verebély: kápolna egy csata emlékére

  Verebélyen a Cseresznyés utca végén egészen a hetvenes évekig állt egy nagyon régi kápolna. Azt mondták, még 1700-ból származott, és a vezekényi csatának állított emléket. Kopott volt és kicsi, valójában nem sokkal nagyobb egy útszéli emlékhelynél. Mégis útjában állt a városfejlesztésnek, és egy napon lebontották, mert helyére daliás paneleket képzeltek. A panelházak ma is állnak (most kaptak modern hőszigetelő burkolatot), a kis kápolnára meg már senki nem emlékszik.
 
  A Csehszlovák Népköztársaságban kápolna-eltüntetésért a hetvenes években senki nem mert szólni. Nagyobb dolgok miatt se szólt senki. Például a Mohi atomerőmű közvetlen közelében létezett (magyar) falu teljes eldózerolásáért sem. (Ott meg épp csak a templomot hagyták meg.)


 
  Na de vissza a kis verebélyi kápolna történetéhez (Verebély Nyitra előtt, a Zsitva mentén fekszik, 9000 lakossal, elenyésző magyar kisebbséggel). 1652-ben még nagyon küzdött a Habsburg a törökkel. A harcokból a magyar nemesség is kivette részét, a vezekényi síkon zajló csatában nem kevesebb, mint négy Esterházy vesztette életét.Nagy pompával temették el őket a nagyszombati templomban. Később emlékkő, majd kápolna épült a Zsitva mellett, a verebélyi útszélen. Hogy Vezekény helyett miért Verebélyen, az már anekdotisztikus mélységekbe rántaná az olvasót (holott biztos van rá kultúrtörténeti magyarázat).

  Szóval a kis kápolnát a lenini úton való továbbhaladás sodorta el, mint említettük, a hetvenes években. Majdnem negyven év után azonban újjáépítik, a tégla már rakott halomban sorakozik a Zsitva melletti réten. A novemberi szélben néhány magyar és szlovák ember kísérte figyelemmel, hogy az alapkövet Esterházy László atya megszenteli. A népviseletbe öltözött (de magyarul már csak odahaza beszélő) lányok is kijöttek a rétre.
Azt mondták ott, hogy nem lehetne az ilyesmiből semmi, ha nem magánterület volna a rét. De hát maga a tulajdonos gyűjtögeti a téglát...

  Ez a környék – a Zoborvidék déli pereme – szórványterület, a Nyitra-környéki magyarság talán utolsó generációja lakja. Sok a vegyes házasság, kevés a magyar iskola. Az emberek a könnyebb utat választják: beolvadnak, nyelvet váltanak. Sajnos magyarnak megmaradni arrafelé nem jó választás. A téglagyűjtő ember valamit megérzett ebből: emléket állít, de talán nemcsak a hajdani csatának, hanem eme jelenkori (nyelv)csatának is, amelyet a magyarság, legalábbis a Zoborvidéken, elveszíteni látszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr262503470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2010.12.09. 08:36:31

Verebély tőlem 20km-re fekszik, ha nem tudnám, hogy 1938-ban visszacsatolták nem is sejteném, hogy ez valaha magyar város volt.

A Zoboralja sajnos elveszett, és nem csak az - a nyelvhatár lényegében megszűnt létezni. Komárom 40% szlovák, Érsekújvár 66-70%, Ság cca. 50% ...

jan 2010.12.09. 10:09:30

Kedves Vhailor és Uzoni Ábel, ti rezignáltan nyugtázzátok állandóan a felvidéki magyarság asszimilációját, mit egy szomorú, de elkerülhetetlen, szinte befejezett tényt.

De mégis, szerintetek miért van ez, mit lehetne tenni ellene a különböző szereplőknek: felvidéki magyaroknak, magyarországi magyaroknak, a budapesti kormánynak, a felvidéki szlovákoknak stb.?

(Amúgy az én meglátásomban az asszimilációs nyomás mindig rendkívül erős: hacsak nincs valami speciális, a különállás irányába tett erőfeszítéseket támogató tényező, pl. vallási különbözőség, kulturális felsőbbrendűség tudata, akkor nagyon nehéz ellenállni. És amennyire látom, a felvidéki magyarságnál nincsenek ilyen tényezők.)

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2010.12.09. 10:20:01

@jan:

Az utolsó mondattal a fején találtad a szöget.

A felvidéki magyarság asszimilációja nem ma kezdődött - a nyelvhatár már a monarchia idejében fokozatosan délre tolódott át. Trianon ezt a folyamatot csak felgyorsította - megfosztotta a magyarságot az értelmiségi rétegének jelentősebb részétől, 1945-48 között pedig a maradéktól is. Ezt kellett volna 1990 után újratermelni, és ez nem sikerült. Mert vannak ugyan módosabb magyarok a felvidéken, de ezek zömében vállalkozók, és ők "pragmatikus" alapon állnak hozzá a mindenkori szlovák államhoz.

A felvidéki magyarok politikai képviselői azt rontották el, hogy 20 éven keresztül nem voltak képesek megfogalmazni a választ arra a kérdésre, hogy "Mit akarunk?" vagy ha úgy tetszik, nem hoztak létre egy valós, követhető, és szerethető nemzetstratégiát.

Az anyaországi politika pedig - 2010-ig hideg polgárháborús helyzet uralkodott az országban, ezért érdemben nem is foglalkoztak a felvidékiekkel, leszámítva pár PR akciót, és némi "haveri" pénzeket, amelyek átjutottak a határon.

A felvidéki szlovákok pedig köszönik szépen, jól vannak. Belátható időn belül sikerül magyartalanítani jelentős területeket, és ezt ők megelégedéssel nyugtázni is fogják.

Kárpáthy Zoltán 2010.12.09. 15:40:19

"Bús düledékeiden, Husztnak romvára megállék;
Csend vala, felleg alól szállt fel az éjjeli hold.
Szél kele most, mint sír szele kél; s a csarnok elontott
Oszlopi közt lebegő rémalak inte felém.
És mond: Honfi, mit ér epedő kebel e romok ormán?
Régi kor árnya felé visszamerengni mit ér?
Messze jövendővel komolyan vess öszve jelenkort;
Hass, alkoss, gyarapíts: s a haza fényre derűl!"

Bell & Sebastian 2010.12.09. 17:54:16

Idegen képét, Aranyborjút oltárodra ne tégy,
Közel még a múlt -eltékozolt évek- ne feledj!
Bölcsőm 's sírom között, Országodba engem Te vígy,
Sátán és orrdas eszme vitustáncát se engedd!

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.09. 18:46:11

"Sok a vegyes házasság, kevés a magyar iskola. Az emberek a könnyebb utat választják: beolvadnak, nyelvet váltanak."

Egyetlen megoldás van: hatóságilag, visszamenőleges hatállyal betiltani a vegyes házasságokat. Nehogymá' ők döntsék el, hogy kivel házasodnak.

tanarseged ur 2010.12.09. 21:10:42

@Úlfhéðinn: A sötét vagy alantas kommentek büntetése az, hogy amíg van blog.hu, addig itt maradnak. A tiéd is.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.12.10. 09:34:36

@Úlfhéðinn: Tényleg csúnya dolog, de így megy. És ugyanezért, amikor a felvidéki magyarokra már csak néhány felirat és sírkő fog emlékezni, még lesznek székelyek és ortodox zsidók.

hakos2 2010.12.10. 09:39:09

@jan: Mit lehetne tenni? Amíg a demográfiai folyamatok nem változnak , addig semmit. Vagyis lehet mindenfélével próbálkozni, de sok értelme nincs.
Határon innen és határon túl a magyaroknak gyerekeket kellene szülnie, ez mindennek alfája és omegája.

Egyébként Verebélyen 1991-ben 618 magyar nemzetiségűt számoltak össze, ami akkor 6,1 százalék volt, 2001-ben 445 -ötöt, ami 4,7 százalék volt, érdekes, hogy ugyanakkor magyar anyanyelvűnek még 581-en vallották magukat.

1910-ben 2845 lakosából 1522 magyar és 1236 szlovák volt.

A 18. század végén Vályi még etnikailag magyar mezővárosként jellemezte.

A török adóösszeírásokban is Verebélyen csupa magyar nevek szerepelnek.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2010.12.10. 10:49:07

@hakos2: "...2001-ben 445 -ötöt, ami 4,7 százalék volt, érdekes, hogy ugyanakkor magyar anyanyelvűnek még 581-en vallották magukat."

Ez nem érdekes, így néz ki az asszimiláció a gyakorlatban. A dédnagymama alig beszél egy szót szlovákul, az nagymamán még erős az akcentus, az apu/anyu már vegyes házasságban él, és az unoka már azt sem tudja, hogy mit jelent a "jó napot". Ahogy pedig fokozatosan halnak ki az öregek úgy csökken is a magyarok száma/aránya.

Uzoni Ábel · http://ezerleutes.freeblog.hu/ 2010.12.10. 15:04:54

@jan: azt teszem, amit lehet: írok róla. Aztán a nemzetmentők mentsenek, pofázók pofázzanak, pénzosztók osszanak.
Nekem nem feladatom válaszokat adni.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.10. 21:10:52

@tanarseged ur:

"A sötét vagy alantas kommentek büntetése az, hogy amíg van blog.hu, addig itt maradnak. A tiéd is."

Az ostobán minősítgetőké pedig egyszerűen az, hogy senkit sem érdekelnek. ;)

Akik pedig mindenáron bele akarnak pofázni abba, hogy mások hogyan éljék az életüket, azok majd egyszer rádöbbennek, hogy jobban tették volna, ha a saját elfuserált életükkel foglalkoznak. Majd meglátja, "tanársegéd úr". LOL.

tanarseged ur 2010.12.10. 21:33:05

@Úlfhéðinn: Oké, te akartad: rendesen viselkedő ember/nick nem gúnyolódik az elcsatolt és lassan elsorvasztott határon túli magyarság elfogyásán és asszimilációján, illetve különösen azon, ha valakinek ez a sorvasztás, elfogyás és asszimiláció rosszul esik. Természetesen igaz ez minden lassan elsorvasztott és felőrölt, vagy akár gyorsan elüldözött vagy elpusztított népcsoport esetére.

Ó, és még valami: én nem személyeskedtem - a kommentedet minősítettem, nem téged. Te viszont nemcsak nem értetted, hogy miről van szó, de még személyeskedésbe is kezdtél. Ulfi nick (nincsenek izlandi karaktereim) lehet bármilyen bölcs vagy kiváló, viszont ebben a posztban eddig kettőből két sötét hozzászólása volt, és ezek már itt maradnak.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.10. 21:55:10

@tanarseged ur:

"rendesen viselkedő ember/nick"

Egyáltalán nem érdekel, hogy te mit gondolsz "rendesen viselkedőnek". Ez van.
Nem azon gúnyolódtam, amiről te képzelegsz, hanem a semmirevaló önsajnálaton.

"Ó, és még valami: én nem személyeskedtem"

Ó, hát persze hogy nem. XD

"és ezek már itt maradnak."

Kit érdekel? Ez csak ez blog. Nulla a jelentősége. Szerinted kit érdekel, hogy ki mit firkál ide?

tanarseged ur 2010.12.10. 22:06:28

@Úlfhéðinn: Ez csak egy blog, mi csak nickek vagyunk. Ha ízléstelenségeket írsz ide, az legfeljebb más nickeket érdekel. Hogy az ízléstelenségeid itt maradnak, az is. Kis tahóság - kis következmény.

tewton 2010.12.10. 22:09:14

@tanarseged ur:
"rendesen viselkedő ember/nick" -- maga nagyon optimista/naiv/humanista. nagyon sok idejét fogják még elvinni az alemberek :)

tanarseged ur 2010.12.10. 22:59:21

@tewton: Tisztázzuk: _jobb_meggyőződésem_ellenére_ vagyok optimista/naiv/humanista. Hogy hívják az ilyet? Lúzer? :-)

tewton 2010.12.10. 23:31:13

@tanarseged ur:
altruista?
önfeláldozó?
pedagógus?
:)

tewton 2010.12.11. 00:45:36

@tanarseged ur:
miért gondolja, hogy a neoliberális-pragmatista világszemlélet szerint kell önmagát értékelnie? :)

tanarseged ur 2010.12.11. 00:47:53

@tewton: De hiszen szmájlival teszem. :-)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.11. 08:43:58

@tanarseged ur: ha már most civakodnak, sosem lesz mandiner párt.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 09:00:24

"A Csehszlovák Népköztársaságban"

Československá ľudovodemokratická republika - Csehszlovák Népidemokratikus Köztársaság 1953-1960

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 09:31:12

@Úlfhéðinn:

Van erről egy jó kis blog:

hornazem.blog.hu/2010/02/05/hogyan_legyunk_magyarok_nepszamlalaskor#c11261462

Tegyük fel, hogy én vagyok Vojtech Bogár, másodsistergős-kénkövesménkűfelelős a pozsonyi Slovnaft pvc-divíziójából. Heti hat alkalommal reggel fél 5-kor kelek, Bacsfáról felbumlizok a fővárosba, hogy a 6-os műszakot elérjem. Feleségem Anča, akit még a pozsonyi detoxból ismerek, hát összejöttünk, na, most pedig ott figyel a két poronty Bacsfán. Tomáško és Svetlána.

Egyébként magyarnak születtem, de hát az asszony az asszony, meg a munkában is szlovákul beszél mindenki, de azért tanítgatom a kölköket. Már ki tudják mondani, hogy "a teremburáját", de kár lett volna az anyanyelvi fejlődésüket megzavarni holmi magyar óvodával, és a "prepánajána" egyébként is jobban hangzik. Különben is összevonták már a magyar óvodát a szlovákkal a faluban. Esténként azért megnézzük a Susedia-t, mert ott látható, milyen vicces dolog magyarnak lenni Szlovákiában, hadd tanulja meg a gyerek.

Ezt a Slotát persze én is utálom, mert egy nacionalista disznó, pont mint a Duray, olvastam az újságban, megérdemlik egymást. A feleségem mindig mondja, hogy neki nem baj, hogy magyar vagyok, akármit is mond a Slota, meg hát nem is hasonlítok a mongolokra. A lényeg szerinte, hogy a gyerekek jól tudjanak szlovákul, és én ezzel nem is vitatkozom, mert itt élünk, a szlovákok országában, no né? Všakže hej.

Szóval jön Csáky, hogy megmagyarázza, milyen nekem az identitásom, mit mondjak a kérdezőbiztosnak.

Magyar gyereket magyar iskolába, mondja többek között. Igen, rémlik, hogy osztogattak macikat a magyar elsősöknek… Ami azt illeti, én benne lennék, mert a maci kell, node tessen ezt megmagyarázni az asszonynak, Csáky uram.

Magyar embernek magyar Ančát, tudom, hát erről lekéstünk, ez van, a Böbének nem kellettem, inkább a Peťoval jött össze. Most akkor mit tegyek? Szóval ikszeljem be suttyomban azt, hogy magyar, esetleg a gyerekek nevében is, ha Anča nem néz oda.

Megpróbálhatom, de mi van, ha észreveszi, és este nem kapok vacsorát, ha hazajöttem a műszakból. A kollégák is kérdezni fogják, mit ikszeltem. Tessék? Nézzem addig a nemzet televízióját, ott majd elmagyarázzák? Echótévét, Szaniszlót? A Susedia miért nem elég? Olvassak Szabad Újságot és Hetiválaszt? Ha lenne erre nekem időm, Új Szót se láttam ezer éve, a Nový Čast néha átfutom a meztelen nő miatt, ha Anča nem látja.

tanarseged ur 2010.12.11. 10:55:22

@tölgy: Mi az a "Mandiner Párt"? Ha evil overlord és bz249 vannak benne (elGabor sajnos aligha, ő nem fog semmilyen pártba belépni), akkor én is belépek, de ha Ulfheddin, akkor nem.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.12.11. 11:01:42

mit rinyálnak már itten össze ezen az assszimiláción? természetes dolog. nincs erő és tartalom ami magyart létrehozná. a magyar nem létezik, nincs lényege. mitől ne lenne a felvidéki totocskává? miért ne? mert mink sajnálnánk? az kevés. mink magunk sem vagyunk magyarok. ha feltennék a kérdést, hogy lemondunk e a magyarságunkról mondjuk 10 év nyugodt anyagi helyzetért, hát kétharmados lenne az eredmény.
magyarnak nem érdemes lenni, mert olyan nincs is.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 11:14:45

@Grift:

"magyarnak nem érdemes lenni, mert olyan nincs is."

Hát elmúlt a reformkori pezsgés, amikor tök divatos volt magyarnak lenni, most amerikai szeretne lenni mindenki.

Anno, amikor a franciák feltalálták a modern nacionalizmust akkor ez az érzés futótűzként megfertőzte Európát, a történelmi államalakulatok kora lejárt, a nemzeti, nemzeti nyelv alapú egység lett a követendő. Német-, olaszegység, pánszlávizmus, magyar nemzeti ébredés ezek voltak a divatos irányzatok, de ezek valahol létező, vagy kívánt államterületekhez voltak köthetők. Az egykori magyar Felvidék szláv népe (értelmisége) a csehszlovákizmust választotta és akkoriban tényleg az volt a menő (korszerű) irányzat. Pest német, zsidó, szerb, szlovák népe meg ezerrel magyarosodott.

Google 2010.12.11. 11:16:50

@Grift:

Már megint általánosít?
És most meg még kompenzál is; a sok zsidózás után magyarozik is egy kicsit.
Egyébként így van ez, aki az egyikbe beleköt, a másikat sem hagyja ki.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 11:22:44

@Grift:

"mitől ne lenne a felvidéki totocskává? miért ne?"

Anno a szlovákok nem alkottak teljes társadalmat, mert aki kiemelkedett az alacsonyabb sorból az rögvest elmagyarosodott.
A "tótocska" tényleg valami megrekedt, félkegyelmű állapot lehetett, de ma már inkább a szlovákul nem tudó, vagy nagyon rosszul beszélő szlovákiai magyarokat nézik ilyen szerencsétlen flótásoknak.

Tündér_Lala 2010.12.11. 11:26:55

@Maisie MacKenzie: A Csehszlovákizmust nem a döntő többség nem választotta, hanem belekényszerítették. (A legkevesebb gondunk a Tótokkal volt.)
Éppen azért tombol a politikusok által szított provokatív sovinizmus (az már régen nem sima nacionalizmus), mert mindenárom meg akarják különböztetni magukat és ezt csak mások (csehek, magyarok) ellenében tudják megtenni.

Ilyen körülmények között pedig az asszimiláció különösen a szórványban csak felerősödhet.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.12.11. 11:44:19

@Google:
ha figyelt, láthatta , mindig is magyaroztam. de mondja már meg, ha a felvidéki magyar dalolva asszimilálódik, és lófaszt kényszer hatására, akkor minek sírunk itten mi, aligmagyarok. ne felejtse december 5.-ét. annak alapján a magyar legalább fele vállaltan nem magyar. és tudja, az a nép, aki megölte hétmillió gyerekét a kényelme érdekében, az ne a határon túli, nevetve asszimilálódó után sírjon.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 11:53:59

@Tündér_Lala:

"A Csehszlovákizmust nem a döntő többség nem választotta, hanem belekényszerítették."

Választhat az egyén valamit is? A korszellem hozta a csehszlovákizmust, mint a német- és olasz egység eszmét. Ott sem a földhöz ragadt parasztok döntöttek.

"mert mindenárom meg akarják különböztetni magukat és ezt csak mások (csehek, magyarok) ellenében tudják megtenni."

Ez nyilvánvaló tény, de teljesen természetes is.

Maisie MacKenzie 2010.12.11. 12:00:26

@Grift:

"és lófaszt kényszer hatására"

Valami kényszer csak van, ha egy varázsló eltűntetné a szlovák államot, a szlovák munkahelyekkel, a szlovák hivatalokkal, akkor az ottani magyarok sem ragaszkodnának a szlovák nyelvhez. Egyszerűen a nyelvtudás az érvényesülést, a boldogulást jelenti, a kétnyelvűség meg idő és energia igényes.

A nyelvtudás az asszimiláció első lépése, aki nem beszéli az adott nyelvet, az tuti, hogy nem fog az adott nemzetbe beilleszkedni! Ma Szlovákiában nem lehet teljes értékű életet élni csak magyar nyelven.

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2010.12.11. 12:38:39

@Maisie MacKenzie:

Ez igaz, csakhogy attól, hogy nekünk nem tetszik, Szlovákia még nem fog megszűnni.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.11. 17:16:13

@tanarseged ur:

"akkor én is belépek, de ha Ulfheddin, akkor nem."

Tényleg? Pedig én úúúúgy szeretném... XDDD
Nem veszed észre, hogy még ezek is csak szívatnak?
Szegény hülye...

tanarseged ur 2010.12.11. 18:42:20

@Úlfhéðinn: Inkább örülj, hogy három kiváló nickkel együtt esett rólad emítés egy hozzászólásban - igaz, kontrasztként. :-)

tewton 2010.12.11. 19:13:24

@tanarseged ur:
vigyázzon, kit kihez bélyegez hozzá, vehemensebb függetlenértelmisi figurák ezt olykor kikérik maguknak :)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.12. 19:27:12

@tanarseged ur:

"három kiváló nickkel együtt esett rólad emítés egy hozzászólásban - igaz, kontrasztként. :-)"

Miért, nem tetszik a nickem?
Nahát, nem lehet mindenkinek olyan eredeti és szellemes nickje, mint hogy "tanársegéd úr" vagy "evil overlord"... ;)
De majd átnevezem magam "adjunktus úrnak".

evil overlord (törölt) 2010.12.12. 19:50:14

@tanarseged ur: A belügyi posztot vállalom :)
Sajnos tölgy a mandiner párt alatt a Tallián-Tóta vonalat követő lib-konz pártot ért, amiből (csakúgy mint a jelen posztban elkövetett aljassága miatt szűrőlistára került Ulfhedinből) én nem kérek, de szerintem a mandiner szerzői sem (bár jvizkeleti múltkori manyupos cikke egy kicsit megingatott).

@tewton: Bár nem vagyok értelmisi, de az Ulfhedinhez történő (pozitív) bélyezés számomra casus belli :)

tanarseged ur 2010.12.12. 20:09:39

@Úlfhéðinn: A nickneveddel semmi baj. A viselkedéseddel van baj. Azt hittem, csak ebben a topikban, de aztán belenéztem a kommentelői "munkásságodba". Troll vagy - nem etetlek. Ignore on, szűrés, a viszontnemlátásra.

tanarseged ur 2010.12.12. 20:11:42

@evil overlord: Szerintem a "mandiner párttal" Tölgy gúnyolódik, és éppen a kritikusabb mérsékelt jobbosokat szeretné az említett vonalhoz "bélyegezni" - ha már ez a kifejezés így divatba jött.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.12.12. 20:16:52

ne találgassanak! a mandiner párt a turul és ergé féle, a a nyojcévig szerelem fidesz igazi arcát meglátó, és persze közben is hollánutcista, csalódtam a fideszben típusú pollúzerekből alakuló majdani viccpárt lesz. és persze a rendkívül vicces kínai kálmán, és olibácsi a jellembajnok, aki azzal bújt ki a hírtévében a kérdés alól, hogy volt e forradalom, hogy nem tudja nem volt itthon, szóval majd ezek csinálják. és a kohnzis cionisták és kereszténycionisták, és mások. szóval így már elképzelhetik a mandiner pártot.

evil overlord (törölt) 2010.12.12. 20:26:26

@tanarseged ur: Valahogy így (ami lényegi tévedés), bár néha egyik-másik mérsékelt jobboldalinak is sikerül ezt igazolnia: pl. Turul múltkori HírTV-s szereplése elég ügyetelenül sikerült, jvizkeleti itteni posztja meg még inkább. Ez persze nem jelenti azt, hogy Dévényi forradalmi hangulatával értenék egyet :)

tanarseged ur 2010.12.13. 11:39:29

Ungváry Krisztián Trianonról a legfrissebb ÉS-ben:

www.es.hu/2010-12-08_a-meg-nem-ertett-trianon

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.13. 18:30:17

@Grift:

"szóval így már elképzelhetik a mandiner pártot."

Baromság.

A mandiner párt tagsága a következőkből áll:

-kiöregedett, fontoskodó, félalkesz wannabe"művész"

-idióta, időmilliomos expat

-semmirekellő, valamely harmadrangú oktatási intézmény posványában (oktatóként vagy hallgatóként) dagonyázó trógerek

-ex-Konzervatóriumosok

-konzervatívkodó, teát elálló kisujjal szürcsölő bohócok

Téglagyári Megálló 2010.12.13. 18:39:54

@Úlfhéðinn:

Hogyan jellemezné magát ugyanebben a stílusban?

evil overlord (törölt) 2010.12.13. 19:20:49

@Téglagyári Megálló: Ne is törődjön vele, nagyon szívére vette a Fospumpa diktatúráját: régebben még értékelhető kommentjei voltak, de most már csak trollkodik.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.14. 18:06:52

@Téglagyári Megálló:

"Hogyan jellemezné magát ugyanebben a stílusban?"

A blogokat sáskákként ellepő temérdek fontoskodó idióta miatt már az egészet egyáltalán nem komolyan vevő felforgató.

Nevezheted akár trollnak is, de leszarom.
Ha lennének normális postok, kommentek, én is normális kommenteket nyomatnék (igen, régebben voltak). Így minek? Tudod, ez egy REAKCIÓ.

Maisie MacKenzie 2010.12.15. 07:55:21

"temérdek fontoskodó idióta"

Ja, nulla önálló vélemény csak a kliséket böfögik vissza ezerszer.

De talán ez egy ilyen műfaj, itt nem lehet másképp.
Csak az kommenteljen aki ezzel tisztában van.
Talán egyszer majd lesz egy felhasználó barátabb lehetőség is a kommunikációra.

Maisie MacKenzie 2010.12.15. 08:03:15

A poszthoz:

Belgium vergődik, de mégsem szűnik meg. Vajon miért nem?

Párhuzamok: flamandok - szlovákok
Erős új nacionalizmus, önállóság tudat, hisz a flamandok sem hollandok, a szlovákok sem csehek, de ez csak rajtuk múlik.

vallonok - magyarok
Egykori nagyobb presztízsú nép, de mára defenzívában.

Különbségek: Belgiumban van fix nyelvhatár, a vallonok nem tanulnak hollandul, a flamandok meg franciául. Közös nyelv inkább az angol, esetleg a német

Szlovákia szlovák nemzetállam, Belgium meg mára irtó laza konföderáció. De az meg minek?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.15. 08:03:43

@Maisie MacKenzie: "Ja, nulla önálló vélemény csak a kliséket böfögik vissza ezerszer."
Ja, ez például egy klisé.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.15. 18:10:45

@Maisie MacKenzie:

"Talán egyszer majd lesz egy felhasználó barátabb lehetőség is a kommunikációra."

Van. Kb mióta az ember megtanult beszélni... :)

A blogok viszont ilyenek, csak a hülyék veszik komolyan. Van belőlük jópár errefelé. Néhányan közülük láthatóan csak úgy szomjazzák azt a pár jó szót, amit kicsit még náluk is szánalmasabb famulusaiktól itt kapnak. Nickeket nem írok, akinek szeme van úgyis látja... ;)

Viszont néha ez vicces. Ennél már csak az viccesebb, amikor ezek a blogprimadonnák felháborodottan visítoznak, meg nyavajognak. Egy blog ennyi, és nem több, meg kéne már érteni végre.

Alfőmérnök 2010.12.15. 18:51:49

@Úlfhéðinn: "A blogokat sáskákként ellepő temérdek fontoskodó idióta miatt már az egészet egyáltalán nem komolyan vevő felforgató."

Ön túlértékeli a szerepét.

evil overlord (törölt) 2010.12.15. 19:51:16

@Alfőmérnök: Azt hiszem a leírhatatlan nevű nick tipikus bagoly esete a verébbel helyzetbe került :)

BTW, B&S-t kiengedheti a karanténból, ma volt rendszer abban, amit mondott :)

tewton 2010.12.16. 00:44:46

@evil overlord:
erre a fontoskodó, moralizáló időmilliomos trollra kár ennyi szót pazallni :)

Bell & Sebastian 2010.12.16. 01:20:18

@evil overlord:
Jólesik, de nincs rá igényem.
Úlfhéðinn meg tényleg jó volt és van némi igaza, alaposan megzuhant a színvonal.

evil overlord (törölt) 2010.12.16. 12:41:46

@tewton: Hehe :)

@Bell & Sebastian: Azért Alfinak is igaza van: vigyázni kell az összeesküvés-elméletekel.
Könnyebb ellenzéki, mint kritikus kormányoldali oldalt csinálni. Azonban ez nem mentség a trollkodásra, a határon túli magyarok sorsán való gúnyolódásra pedig végképp nem.

Bell & Sebastian 2010.12.16. 13:10:21

@evil overlord:
Alfit hanyagoljuk, mert doktríner hozzáállású.

Összeesküvés-ügyeket szintén hanyagoljunk.
Több kreativitás kell egy közbeszerzés megnyeréséhez, mint a legtöbb ilyen teória ismertetéséhez, különösen akkor, ha pontos tapasztaláson alapulnak. Nagyon vad dolgokat lehetne linkelni -szinte minden fenn van a neten-, csak nem érdemes, mert nem hiszi el senki.

Pedig ezrek szeme láttára zajlott le minden.
B-K megye különösen frekventált hely, szinte minden szál ide vezet, minden jelentős figura itt kavart és kavar.

De ha a farizeusokra célzott, itt még azt is tudjuk - már két éve-, hogy London nem engedi majd kiugrani Orbánt, és mindezt autentikus londoni farizeus forrásból. Úgy hogy, csak óvatosan ezzel. Eddig még nincs semmi meglepi a történésekben.

Az izlandiról meg annyit, együtt érzek vele. Beteg dologra beteg a reakció.

evil overlord (törölt) 2010.12.16. 13:27:53

@Bell & Sebastian: Szerintem Alfi nem doktríner, de ízlések és pofonok.

A közbeszerzés és a pályázatok ügye tényleg sötét ügy, de ettől még nem kell mindenhol összeesküvés-elméletet látni :) Azt speciel nem tudom, hogy mennyire gondolta komolyan a kommentfolyamba linkelt cikket Adornoról és a világösszeesküvésről.

"De ha a farizeusokra célzott, itt még azt is tudjuk - már két éve-, hogy London nem engedi majd kiugrani Orbánt, és mindezt autentikus londoni farizeus forrásból."
?

Izland: boldogok a lelki szegények?

Bell & Sebastian 2010.12.16. 13:48:21

@evil overlord:
Adorno olyan is-is. Vitaindítónak jó volt -bár hemzsegett tárgyi tévedésektől a cikk-, de újabb idegrohamra azért nem adott okot.

Azt kár tagadni, hogy mindenféle intézetek irányítják a folyamatokat, az ellen oldal fáziskésésben van.
Amíg nincs a CEU -nak ellenpárja, csak a vonat elé lehet feküdni, de az nem fog fékezni.

Ami után kérdőjelet tett, azt olvassa szó szerint, se több, se kevesebb.
A jól értesültebbek már akkor megkezdték a kitelepülést, a harcosabb fajta megtette Orbánt, hátha mégis...
Ha majd feldübörögnek Orbán motorjai (kezdi az építőipar) elkerültük az éhen veszést, de csak azt.
Ennek jele sincs, egyelőre. Tovább dől a csőddominó, lelassult a felelősségre vonás.

A gejzíreket meg alaposan kitárgyaltuk. :)

evil overlord (törölt) 2010.12.16. 17:10:06

@Bell & Sebastian: Az újabb (?) idegrohamnak tényleg nincs értelme, de az idézett cikk elég nagy marhaság volt.

Párszor már kifejtettem, hogy szerintem túl nagy jelentőséget tulajdonítanak a spekulánsok hatásának. Szegény Bogár Laci agya is ledobta a vezérműszíjat az ír válság kapcsán és butaságokat beszél.

Ezalatt azt érti, hogy a kajmántőke egy része menekült a Fospumpa várható győzelme miatt? Ebben van ráció (azonban nem csak zsidó "befektetőkről" * van szó), lehetett arra számítani, hogy vége a kontroll nélküli ügyeskedésnek. Bár azt nem értem, hogy jön ehhez London.

Nem hiszem, hogy pusztán az építőipar felpörgése kihúzza az szarból az országot: ez pusztán belpiaci pörgés (ez sem teljesen igaz, mert az építőanyagok egy részét importálni kell), miközben az ország sok erméket külföldről importál (olyat is, amit itthon is simán elő lehetne állítani). Ezt is fejtegettem már, Magyarország esetében nem hiszek a keynesi modellben. Természetesen a szoci facsarásos megoldás szintén alkalmatlan. Nem lehet könnyű megtalálni a helyes utat, de úgy érzem, hogy a hazai gazdaságpolitika csak végletekben tud gondolkodni.

*: azért van idézőjelben, mert az igazi befektető közép/hosszú idejű megtérülésben gondolkodik. Aki csak azért jön, hogy felmarja az állami támogatást és kifosszon pár naiv pógárt, az nem befektető és keményen seggbe kell rúgni.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.12.16. 18:09:06

@Bell & Sebastian: ne legyen kishitű.
A CEU-t is be lehet szántani. Mindent be lehet szántani.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2010.12.16. 18:12:34

@Alfőmérnök:

"Ön túlértékeli a szerepét."

Mivel? Azzal, hogy nem veszem komolyan ezt az egész bohócparádét? Vagy azzal az 1 max 2 kommenttel, amit naponta idebökök? Semmi jelentősége.

Már azt mondom, jobb is lesz, ha majd ez a blog is a Konzervatórium sorsára jut. Mert ha van olyan, hogy blogoszféra szemétdombja, akkor az most ott van. Pedig két éve Goldenblogot nyert... (Nem mintha számítana, egy vicc az is, dehát ez van, Pulitzert nem bloggereknek osztanak. Okkal.)
;)

Bell & Sebastian 2010.12.17. 01:46:54

@evil overlord:
- Alfi kapott Adornótól dührohamot másodjára.
- A magyar vállalkozások igyekeznek áttenni a tevékenységüket, vagy egyszerűen leálltak és kivárnak.
- Miért pont Lándon? Talán ott hozzák a ránk kiható döntéseket, honnan tudjam, melyik Rotschildhez tartozunk? Biztosan nem a némethez, azoké csehország.
- Jut eszembe, járt Teutonföldön mostanában? Ott megy az építőipar most. Az alapvető hiba a múltban inkább az volt, hogy a rendelésállomány átlépte a hazai kapacitást, és rendesen befészkelte ide magát pár gecihuszár külföldi, aki éhbérért dolgoztatott, de azt sem fizette ki, ráadásul még a pénzt is kivitte.
Mert így adtak az EU -nál támogatást. A legkorruptabb patkányok ugyanis ott rágcsálnak.

Ha jók az információim, minden fillért Fidesz -cégeken keresztül osztanak ki jövőre. Az ilyen levitézlett Swietelsky-félék illegetik is magukat ezerrel a Fikusz körül most. Az baszna csak be, ha ezek és haverjaik még egyszer munkát kapnának itt!

evil overlord (törölt) 2010.12.17. 06:55:39

@Bell & Sebastian: Azt tudom, hogy Alfi lett ideges, de amit írt, azt úgy értettem, hogy volt ilyen már korábban is.
Az építőipar sok ember megélhetését fedez, de ettől a többinek nem feltétlenül lesz jobb. Ráadásul az embernek ha jobban megy, akkor nekiáll "luxus"cikket (LCD TV, csili-vili mobil, BMW X5 stb.) vásárolni. Ezek nagy részét azonban importálni kell, ergo kimegy az országból a pénz, plusz a külker mérleg sem örül neki.
A szocik kicsinálásához nem feltétlenül szükséges, hogy a haverok tollasodjanak. Ha olyan pofátlanul lopnak, mint a szocik, abból bukta lesz.

Bell & Sebastian 2010.12.18. 20:42:45

@evil overlord:
Jól is néz ki az ország, na! Nincs itt semmi építeni való. :)

Bell & Sebastian 2010.12.18. 20:45:21

@tölgy:
Nem elég a szántás. Kapálni, kapálni is kell utána!
süti beállítások módosítása