Йоббик
2010. február 24. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Йоббик

  Изначально Йоббик (Jobbik) было общественным движением, создателями которого являлись, в первую очередь, правые студенты ВУЗов. К слову, среди членов и сочувствующих партии и сейчас много молодых людей. С самого начала к движению присоединились известные в стране политики, эксперты и общественные деятели. Решение о трансформации движения в партию было принято после катастрофического поражения правых сил на выборах 2002-го года.   

  По идеологии Йоббик является национально-консервативной, христианской партией. Основная цель партии; это защита ценностей и интересов нации и противостояние любым стремлениям, направленным на подрыв основ нации и государства. Основной задачей партии является защита, воспроизводство и приумножение венгерской нации, национальное единство и солидарность, передовое сельское хозяйство, защита окружающей среды, развитие транспортной, энергетической и информационной инфраструктур.

  По инициативе председателя партии в августе 2007 года сформировалась Венгерская Гвардия Культурное Объединение и относящееся к ней одноимённое движение. Эта инициатива вызвала симпатию значительной части общества, что видно по количеству людей, присоединяющихся к Движению. Несколько раз в году Гвардия принимает в свои ряды новых членов. Торжественная церемония приведения к присяге происходит на центральной площади Будапешта в присутствии тысяч аплодирующих граждан. Новоиспечённые гвардейцы, одетые в одинаковую форму, приносят присягу на верность нации и государству. Леволиберальные СМИ всячески клевещут на инициативу, а правительство вставляет Гвардии «палки в колёса.     

  Партия убеждена в том, что присоединение к ЕС не лучший выход для Венгрии. Правительство, мол, при вступлении приняло невыгодные условия, отдав Венгрию в руки брюссельских бюрократов. Йоббик отвергает Лиссабонский Договор, который был принят всеми партиями венгерского парламента.   

  На парламентских выборах в 2006 г. блок «Третий путь», в который кроме партии Йоббик вошла партия «Венгерская Правда и Жизнь», получил всего лишь 2,2 %. Однако, на выборах в Европейский парламент в 2009 г. партия неожиданно для всех набрала 14,77 % голосов венгерских избирателей, что позволило партии занять третье место после оппозиционной консервативной партии «Фидес» и обеспечить себе 3 места в Европарламенте.   

  Партия За лучшую Венгрию, по словам её руководства, открыта для сотрудничества с любыми европейскими партиями и движениями, отстаивающими традиционные ценности и выступающими против диктата ЕС и нового мирового порядка. На сайте партии Йоббик можно обнаружить рубрики на немецком, английском, французском и… русском (!) языках. В октябре 2009 г. партия стала инициатором создания Альянса европейских национальных движений — объединения правоконсервативных партий, включая французский Национальный фронт и Британскую национальную партию.   

  Партия «За лучшую Венгрию одна из самых динамично развивающихся, молодых, креативных и здравомыслящих политических сил национально-консервативного толка, которые присутствуют на политической сцене Европы.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr491787164

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

buckafej 2010.02.24. 18:06:07

Na most vethetem be a google forditót.

buckafej 2010.02.24. 18:11:23

És egész jól leforditotta.
Hol jelent meg a cikk?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.02.24. 18:12:46

ÁÁÁ lebuktak!
Halál a sztálinista patkányokra! XD

asz_tapasz (törölt) 2010.02.24. 18:21:45

hasztakurva, van francia meg német nyelvű ismertető is a pártról, hát így már összeállt a kép, nem elég hogy a maszop kreatúrái, ezeket 3 ország is pénzeli!

norti 2010.02.24. 18:24:37

@buckafej: nyomj a Jobbik linkre :)

asz_tapasz (törölt) 2010.02.24. 18:27:32

Lebuktattad öcsém a Jobbikot, mint Spirk József Orbánt :D:D

Tehetetlen Dodó 2010.02.24. 18:44:53

@Cook kapitány: Persze, hát ki szeretne Dzsobbik lenni?

DexterMorgan78/Séfbácsi 2010.02.24. 18:47:08

hmm oroszul csak olvasni tudok, érteni nem.)

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.02.24. 18:48:30

Это Эрге. Он хорошо говорит по-русски.

Bell & Sebastian 2010.02.24. 19:01:11

Лидер оппозиционной партии Fidesz Виктор Орбан (Orbán Viktor), которому пророчат стать главой следующего правительственного кабинета Венгрии, заявил, что голоса, отданные на выборах за ультраправую партию Jobbik, которая, как показывают последние опросы, набирает силу, будут потрачены впустую.

«Что сможет сделать партия, которая в лучшем случае будет пользоваться 10-15%-ной поддержкой? Галочка, поставленная напротив партии Jobbik, будет потраченным впустую голосом», - сказал Виктор Орбан в интервью общественному венгерскому телевидению в понедельник.

«Мы не будем сотрудничать ни с социалистами, ни с партией Jobbik», - заявил господин Орбан на вопрос о том, будет ли партия Fidesz, которую он возглавляет, заключать какую-либо сделку с партией Jobbik, для того, чтобы набрать необходимые две трети голосов.

По вопросу о пенсионной реформе Виктор Орбан заявил, что Фидес имеет такую же точку зрения, как и социалисты, а именно, что нынешняя система будет устойчивой в течение ближайших 30 лет и не потребует принятия каких-либо радикальных мер.

Что же касается образования, руководство Fidesz планирует увеличить число абитуриентов, поступающих в высшие учебные заведения на инженерные специальности, а так же радикально изменить систему профессионального образования.

Кроме этого, в своём интервью Виктор Орбан коснулся темы радиолокатора НАТО, строительство которого вызвало многочисленные протесты со стороны местного населения и экологов, заявив, что пришло время провести переговоры с НАТО о поиске нового места для строительства, поскольку радар не может быть построен там, где он нежелателен.

Виктор Орбан считает нецелесообразным объединение венгерских государственных средств массовой информации и не видит необходимости делать какие бы то ни было внезапные и быстрые перестановки в этой сфере. Однако было бы желательно, чтобы между общественными СМИ и правительством были выстроены партнерсткие отношения и любые изменения в структуре средств массовой информации в стране принимались только после консультаций с ведущими игроками в этой сфере.

www.hungary-ru.com/?mode=news&id=2746

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.02.24. 19:24:58

Kulturált, többnyelvű oldal. Így kellene ezt. Az MSZP-nek és az MDF-nek pl. egyáltalán nincs angol nyelvű aloldala az mszp.hu-n, az szdsz.hu egy nyomorúságos blog, és ahhoz képest, hogy a párt mennyire büszke az európaiságára, idegen nyelvű szekció véletlenül sincs. Tisztességes angol nyelvű honlapra csak az LMP-nek, Fidesznek és Jobbiknak tellett.

A "jujj, orosz betűk!" meg -- no komment, pedig nem vagyok putyinofil. :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.02.24. 19:29:27

hmmm... 18:01-kor gyütt ki a post ...
és sehun egy jobbikos troll 1/2 óra alatt ...
há' de pedig jobbikosch elvtársak, éberség, mer eksön van ehun, höjj ! ...
:DDDDDD

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2010.02.24. 19:31:24

1/2 = másfél óra, na ...
csak a moszkvai időszámításch miatt gépeltem el, bazzeg :DDD

efes · http://efesasanisimasa.wordpress.com/ 2010.02.24. 19:34:57

Eredetileg Yobbik (Jobbik) volt egy nyilvános mozgalom, amelynek alapítói voltak, az első helyen, a jobboldali egyetemi hallgatók számára. By the way, tagjai között és a szimpatizánsok a párt, és most egy csomó fiatal. Eleje óta a mozgalom ismert az ország csatlakozott a politikusok, szakértők és közéleti személyiségek. A döntés, hogy átalakítsa a mozgás a párt tett a katasztrofális vereség után a jobboldali erők 2002-es választásokat az év.

Ideológia által Yobbik a nemzeti-konzervatív, keresztény párt. A fő célja a párt, hogy megvédje értékeit és érdekeit a nemzet és az ellenzék minden olyan kísérlet irányul aláássák az alapjait a nemzet és az állam. A fő feladat a párt az egészség védelme, szaporodás és szaporítás a magyar nemzet, a nemzeti egység és a szolidaritás, a fejlett mezőgazdaság, a környezetvédelem, a közlekedés fejlesztése, az energia-és információs infrastruktúrák.

Kezdeményezésére a pártelnök a 2007 augusztusában alapított Magyar Gárda Kulturális Egyesület és az ahhoz kapcsolódó mozgása ugyanaz a neve. Ez a kezdeményezés elfoglalták a jelentős része a társadalom, amint az a sok ember csatlakozott a mozgalomhoz. Évente több alkalommal, Guard elismeri az új tagok. Az ünnepélyes eskütétel folyik a központi téren, a budapesti jelenlétében több ezer ujjongó polgárok számára. Újonnan õr öltözött azonos formában, hogy hűségesküt, hogy a nemzet és az állam. Balliberális média minden módon rágalmazása a kezdeményezést, míg a kormány teszi a gárdisták "küllők a kerék.

A párt meggyőződése, hogy az EU-csatlakozás nem a legjobb módja annak, hogy Magyarországon. A kormány, azt mondják, ha belépéskor a hátránya, így Magyarország a kezében a brüsszeli bürokraták. Yobbik elutasítja a Lisszaboni Szerződés, amelyet valamennyi fél által elfogadott, a magyar parlament.

A parlamenti választásokon a 2006-os blokk harmadik út ", amely mellett a párt Yobbik csatlakozott a pártja" A Magyar Igazság és Élet "-ben csak 2,2%. Ugyanakkor az európai parlamenti választásokat 2009-ben, a párt mindenki meglepetésére megnyerte 14,77%-a szavazata a magyar választók, hogy lehetővé tette, hogy a párt mögött a harmadik helyre az ellenzéki Konzervatív Párt "Fides" és egy 3 helyet biztosít az Európai Parlamentben.

A Jobbik Magyarországért Párt szerint a vezetés, a nyitott együttműködés bármely olyan európai pártok és mozgalmak, amelyek fenntartják a hagyományos értékeket és ellenzi az diktálja az EU és az új világrend. A weboldal megtalálható párt Yobbik fejezetek német, angol, francia és orosz ... (!) Nyelvek. 2009 októberében, a párt felállítását kezdeményezte a szövetség az európai nemzeti mozgalmak - az egyesület a jobboldali konzervatív pártok, köztük a francia Nemzeti Front és a British National Party.

A párt "A Jobbik Magyarországért, az egyik legdinamikusabban fejlődő, fiatal, kreatív és értő politikai erők a nemzeti-konzervatív szárny, amely jelen vannak a politikai színtéren Európában.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.02.24. 20:05:16

Господы боже мой! Mi lesz itt?
. )

jan 2010.02.24. 20:27:26

Naon kíváncsi voltam, hogy van a cigánybűnözés oroszul meg franciául, de megkerülték a témát...

AK76 2010.02.24. 21:20:43

ez egyébként miért vicces?
Én biza'nem értem...:o

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2010.02.24. 21:40:03

Minden rendes pártnak kéne, hogy legyen többnyelvű oldala, az orosz márpedig világnyelv. Ebből a szempontból ez egy gesztus, nem pedig meghunyászkodás, abszolút támogatandó.

(az meg egy érdekes kérdés, hogy általában pont a nagy, protekcionista pártok érzik a szükségét bizonygatni, hogy mennyire nyitottak a külföld felé)

2010.02.24. 22:21:23

Nem is tudtam, hogy a JMM-nek van külföldi oldala. Ez jó.

Egyébként a jobbik.hu-t Kanadában, a jobbik.com-ot Amerikában hostolják.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2010.02.24. 22:26:01

@JClayton: Az orosz az kurvára nem világnyelv :)

elfelejtette 2010.02.24. 22:32:17

@csi: Jellemzo, a zsido toket gyarapitjak, ahelyett, hogy jo kis hazai hostingot berelnenek.

Volkov 2010.02.24. 23:19:12

Érdekes így olvasni a szöveget. Gondolkoztam hogy a Jobbik nevét hogy lehetne úgy oroszosítani, hogy visszaadja a magyar szójátékot, de sajnos nem igazán lehet...

A fanyalgóknak elmondanám, hogy a földgolyó jelentős részén az orosz közös nyelvnek számít.
Ez a közvélekedés is hasonló ahhoz, hogy valahogy el akarjuk feledni, hogy itt keletre is van egy gazdasági és kulturális blokk, sokkal közelebb mint nyugati barátaink és bizonyos dolgokban sokkal egységesebb. Ott is sok minden változott, nem csak akkor kell pl. keleti szomszédunkkal foglalkozni, amikor épp nincs gáz. Ja és hogy ott még magyarok is élnek nem kevesen. Tudtad?

yarisugi 2010.02.24. 23:24:01

Nu eta haraso. Jeszli vü gavaritye pa-ruszki, vü mozsetye pocsitaty politicseszkije propaganda bez granici.

JoeHorseDick · http://kifordultvilag.blog.hu 2010.02.25. 03:13:54

www.youtube.com/watch?v=fdoMssKv38o

ilyenekről miért nincs szó ezen a kurva országban izé blogon?

JClayton · http://bumm.sk/blog/szemtanu/ 2010.02.25. 05:34:17

@br: Amíg az ENSZ hivatalos nyelvei között az angolon, spanyolon, francián, arabon és kínain kívül az orosz is ott van, addig nem tudom, milyen alapon is lehetne ezt kétségbe vonni. De nyitott vagyok az ellenérvekre...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.02.25. 09:07:52

micsoda ékes bizonyíték! beszarás! gellértbazmeg! LOL

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.02.25. 09:10:53

ezúton feljelentem a rohadék svájc, nem kevésbé ocsmány szegletének zermatt nevű sárfészkét, ahol elképesztő számban tenyészik az orosz felirat, és étlapi belív. ugye tudjuk, hogy lenin is, meg svájc. svájchoz képest a jobbik szűz!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.02.25. 09:29:27

@Grift:

“- Sajtó. Skandalizátor.” (Hamvas Béla: Silentium. Titkos jegyzőkönyv. Unicornis. Vigilia kiad., Bp., 1987. 208. p.)

ü
bbjnick

greybull 2010.02.25. 09:44:04

@gossage: nem faszság faszikám. Te is azok közé a hülyék közé tartozol, akiknek az orosz nyelv Lenin, meg Sztálin nyelve, ahelyett, hogy felismerted volna, hogy az Tolsztoj, Puskin, Dosztojevszkij, Szolzsenyicin nyelve - amúgy vannak vagy 180 millióan, és még nem számoltam, hogy a FÁK-ban még legalább 60 millásan beszélik. Való igaz -kurva nehéz nyelv (én most birkózom vele 20 év után újra - van belőle felsőfokú nyelvvizsgám, de nem gyakoroltam, pedig most kell/ett volna nagyon a tudás) - amúgy a szöveg egy teljesen korrekt - orosz nyelven gyönyörű oroszsággal megírt - ismertető a Jobbikról.

greybull 2010.02.25. 09:45:33

@efes: ezt a fos fordítást! Ez nem fordítás, hanem ferdítés basszátok meg!

greybull 2010.02.25. 09:47:37

@gloire: beíratkozol bazdmeg, oszt tanulod az oroszt, mint egy kisangyal, ez lesz, mert majd kurvára meg fogjuk becsülni ezt a piacot, amit olyan mocsok módon még le se szartunk, na ez lesz bazdmeg!! (Konyihuj, bljagy, pizgyec - kérdezd meg mit jelentenek...)

greybull 2010.02.25. 09:48:39

@br: kurvára világnyelv, hülye.

greybull 2010.02.25. 09:49:36

@malacz69 nemigazországi hisztidetektor【ツ】, 45cm: éhgyomorra egyél zabot bazdmeg - vagy keresd elő az orosz tankönyvedet, előbb és nem utóbb kurvára szükséged lesz rá!

greybull 2010.02.25. 09:50:44

@yarisugi: szerintem: pa russzkamu jiziku.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.02.25. 09:54:41

@Grift: ó, a francia Riviéra is hemzseg a cirill betűs újságoktól, magazinoktól, boltban kapható termékektől, üzletportáloktól, egyebektől. Igaz, anno arrafelé nem Uljanov et. kószált, hanem a kiebrudalt orosz arisztokrácia.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.02.25. 09:58:15

@Gasper:
a az rohadt riviéra is egy jobbikos köcsög! :)

greybull 2010.02.25. 10:09:38

@rajcsányi.gellért (ergé): rendben, igazad van, a tartalmat fenntartom, az ocsmány szavakért elnézést kérek - az indulat vezérelt: nem vagyok oroszbarát, de az evidenciákkal való izmozást nem szeretem, agyilag nem bírom felfogni - na ekkor jön az ösztönvilág. Még egyszer elnézést kérek mindenkitől.

yarisugi 2010.02.25. 10:31:52

@greybull:
figyelmeztetlek, moderáld magad :) mi az hogy kijavítod az oroszságomat :)

Különben lehet igazad van, asszem 25 éve forgattam orosz tankönyveket legutóbb és akkor is már örültem ha hármast kaptam :) szal olvasni írni cirilt jobban tudok mint ragozni :) lehet fel kéne frissítenem a tudásomat.

yarisugi 2010.02.25. 10:33:22

@greybull:
lehet hogy nem jelent meg a válaszom?
na mindegy szal több évtizede tanultam legutóbb oroszt, nem biztos hogy jól ragozok :)

yarisugi 2010.02.25. 10:36:27

А Йоббикошок мар а шпайзбан ваннак!

yarisugi 2010.02.25. 10:39:03

De egyébként miért Йоббик és miért nem Ёббик?

greybull 2010.02.25. 10:41:08

@yarisugi: tőled is elnézést kérek, nem akartalak megsérteni. Egyébként én most próbálom felidézni az orosz nyelvtant - iszonyat mennyit felejtettem, szóval az is lehet, hogy én tévedek. Üdv Néked barátom. (Privét moj drug!)

greybull 2010.02.25. 10:42:04

@yarisugi: mert a b hang asszem nem lágyító hang, vagy fordítva?

greybull 2010.02.25. 10:58:10

Ja ezt a hülyeséget még hadd mondjam már el:
Ez a vicc még az "átkosban" született:
Kádár, Brezsnyev, Honecker felkerülnek a mennyországba. Ott sem lehet tétlenkedni, Szent Péter felhőtologatásra vezényli őket. Tologatnak, izzadnak, egyszer csak az egyik kanyarban meglátják, hogy Hitler ül egy íróasztal mellett és írogat. Nagyon felháborodnak ezen, rohannak Szent Péterhez, és kérdezik:
- De Uram, hogy lehet az, hogy mi, akik a Földön annyi jót tettünk, nehéz fizikai munkát kell, hogy végezzünk, míg ez a címeres gazember csak üldögél és írogat?
- Ne irigyeljétek őt fiúk: hébert fordít oroszra!

yarisugi 2010.02.25. 11:01:55

@greybull:
a moderálós szöveg csak vicc volt :) de az bizony nagy kár hogy a komenizmusba meg utáltatták velünk az orosz tanulást pedig milyen jól jöhetne, nagy nyelv, nagy kultúra. Lehet szlovákul se ártana jobban megtanulni:)

yarisugi 2010.02.25. 11:04:00

@greybull:
:)) шутка хорошая

yarisugi 2010.02.25. 11:07:21

@greybull:
к сажаленю я тоже не знаю :(

greybull 2010.02.25. 11:11:04

Az Erdőn a Rókának, a Farkasnak, meg a Medvének egyre rosszabbul megy. Nincs mese: állást kell vállalni.
A Róka egy baromfiudvar őrzését, a Farkas egy birkanyáj őrzését kapja, a Medve - erős állat lévén - egy téglagyárban kap munkát.
Egy hét múlva találkoznak.
Kérdik a Rókát - aki nagyon meg van tépázva - mi van?
- Hát az történt fiúk, hogy jó állásom volt, de kezdtek fogyadozni a csirkék és a gazda nem talált más felelőst , mint engem, jól elvert és kirúgott.
Kérdik a Farkast - az tépett nagyon - mi van?
- Hát gyerekek nekem is jó állásom volt, de kezdtek fogyadozni a bárányok, és a juhász nem talált más felelőst, mint engem, szóval jól elvert és kirúgott.
Nézik a Medvét: ki van virulva, duzzad az erőtől, jókedvű, kérdik:
- Hát veled mi van Medve koma?
- Hát srácok nekem nagyon bejött a téglagyár: az agyagot nem lehet megenni, a romákkal meg nem kell elszámolni!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.25. 12:54:13

Am 29. März 2008 fand die dritte öffentliche Vereidigung von Bewerbern der christlich-nationalen »Ungarischen Garde« statt. Etwa 900 Neumitglieder wurden auf Ungarn und seine Königskrone vereidigt. Damit hat die Ungarische Garde nur neun Monate nach ihrer Gründung mehr Mitglieder als die Reste der regulären ungarischen Armee, soweit diese sich noch im Land befinden. Am Abend zuvor fand mit dem Chef der Garde, Herrn Gábor Vona, dieses Interview in Budapest statt.

Benedikt Frings: Jonapot (Guten Tag) Herr Vona! Was ist der Sinn und die Aufgabe der Ungarischen Garde?

Gábor Vona: Den Zweck der Ungarischen Garde kann man in einem einzigen schönen Satz zusammenfassen: Ungarn schützen: physisch, seelisch und auch geistig/geistlich.
Leider müssen wir sehr viele Gefahren gegen die Ungarn miterleben. Auch unsere Mitbrüder und Freunde außerhalb der heutigen Grenzen Ungarns sind – auch physisch – betroffen, als Minderheiten bei den Slowaken, Rumänen und Serben. Also in den Gebieten, wo bis 1920 das Königreich Ungarn war. Das Problem der Auslandsungarn ist eine unserer großen Sorgen, zumal die mittel- und osteuropäischen Völker angesichts ihrer Bedrohung durch die sogenannte »Globalisierung« eigentlich zusammenhalten sollten.

Frings: Welche Probleme hat das ungarische Volk innerhalb des heutigen Staatsgebietes?

Vona: Zum Beispiel hat das ungarische Volk große Probleme mit den hiesigen Zigeunern – in Bezug auf deren äußerst unverhältnismäßig große Kriminalitätsrate und der bei ihnen ausgeprägten Arbeitsunwilligkeit.

Frings: Wieviele Zigeuner gibt es denn in Ungarn?

Vona: Genau wie in Bezug auf die Juden gibt es auch in Bezug auf die Zigeuner keine offiziellen Angaben hierzu. Ich schätze die Zahl der Zigeuner in Ungarn auf etwa eine Million, also jeder zehnte Bewohner des heutigen ungarischen Staatsgebietes ist Zigeuner. Die Zahl der Juden zu schätzen ist noch schwieriger. In unseren Geschichtsbüchern steht, daß eine große Anzahl von Juden während des Zweiten Weltkrieges aus Ungarn vertrieben worden sei. Danach hätten allein in Budapest 100.000 überlebt. Ich schätze die Zahl der Juden im ganzen Land heute auf etwa 200.000.

Frings: Wie steht die Partei Jobbik oder die Ungarische Garde zum Lissabonner Vertrag der EU?

Vona: Die Ungarische Garde ist keine politische Organisation, deswegen hat sie auch keine Meinung zu dieser politischen Frage. Aber Jobbik als eine EU-kritische Partei lehnt natürlich auch den Lissabonner Vertrag ab, da darin ja noch einmal die Tendenz deutlich wird, die europäischen Nationen, ähnlich wie die USA zu einer einzigen Nation, zu einem »Imperium« zu »vereinigen« und so die Souveränität der Völker Europas zu zerstören. Wir hingegen glauben an ein Europa der selbstbestimmten Nationen – die natürlich zusammenarbeiten können und sollen.

Frings: Welches Menschenbild hat die Ungarische Garde?

Vona: Ein christliches Menschenbild – mit Bezug auf das jeweilige Volk, also bei uns zu den Ungarn. Man kann es als »christlich-nationalistisch« bezeichnen.

Frings: Ist die Ungarische Garde eine christliche Bewegung?

Vona: Die Ungarische Garde ist eine Bewegung auf der Grundlage von christlichen Grundwerten, jedoch nicht primär eine religiöse Bewegung, sondern eine national-ungarische Vereinigung. Ich möchte ergänzen, daß »Ungar-Sein« und »Christ-Sein« hier in der ungarischen Öffentlichkeit überhaupt nicht trennbar ist – sondern es ist eins. In der 1000jährigen Geschichte der ungarischen Nation mußten wir immer dann, wenn wir unser Land verteidigen mußten, immer zugleich auch unsere christliche Religion verteidigen – und deshalb ist beides ganz stark miteinander verknüpft.

Frings: Wer bedroht die Ungarische Garde heute, wer kritisiert sie am stärksten? Soweit dies in den Medien zu erkennen ist, sind das »Linke«, Kommunisten, Zionisten?

Vona: Die Frage ist nicht, wer die Ungarische Garde bedroht, sondern wer die Ungarn bedroht. Diejenigen, die die Ungarische Garde bedrohen, bedrohen die Ungarn selbst, die ungarische Nation, das ungarische Land. Charakteristisch für die politische Lage in diesem Lande ist, daß die gesamte herrschende politische Klasse, d.h. alle Parlamentsparteien mit der Ungarische Garde nichts zu tun haben wollen – die gleiche politische Klasse, die ungarische Soldaten in den völkerrechtswidrigen irakischen Angriffskrieg geschickt hat, die den EU-Beitritt Ungarns und auch den Lissabonner Vetrag gemeinsam entschieden hat. Keine von diesen Entscheidungen war im Interesse Ungarns. Durch diese Entscheidungen hat sich diese Politikerkaste selbst den außerungarischen Kräften ausgeliefert, die jetzt Ungarn bedrohen.

Frings: Wie kommt es eigentlich, daß besonders die Vertreter des Judentums so extrem gegen die Ungarische Garde kämpfen?

Vona: Da fragen Sie besser diese Vertreter selbst. Die Ungarische Garde war noch gar nicht gegründet, da hat der Jüdische Weltkongreß bereits einen Brief an den ungarischen Ministerpräsidenten verfaßt, damit dieser dann verhindern sollte, daß die Garde überhaupt gegründet wird. So viel ich weiß ist dieser Vorgang in der gesamten Geschichte einmalig. Noch nicht einmal während des Zweiten Weltkrieges gab es einen derartigen direkten und öffentlichen Versuch des organisierten Judentums, sich in die inneren Angelegenheiten eines Landes einzumischen. Aus merkwürdigen Gründen schien der Jüdische Weltkongreß dies jetzt für nötig zu halten.
Ein jüdischer amerikanischer Kongreßabgeordneter (Tom Lantos) kam voriges Jahr eigens nach Ungarn und drohte öffentlich: Solange er lebe, werde er dafür sorgen, daß jeder, der in die ungarische Garde einträte, amerikanischen Boden nicht mehr betreten könne. Daraufhin bekamen wir einen ganz besonders großen Schub an Mitgliedsanträgen (wir kommen mit der Bearbeitung kaum nach) – »in so ein Land möchten wir sowieso nicht reisen«, teilten uns die ungarischen Antragsteller mit. Trotzdem reiste ein Angehöriger der Garde kürzlich in die USA problemlos ein. Der jüdische Abgeordnete war kurz zuvor gestorben.

Frings: ... oh, welch tragischer Zufall. Könnte es sein, daß die Ungarische Garde jüdische Interessen stark betrifft?

Vona: Aus den Äußerungen der Juden in Ungarn und des internationalen Judentums schließe ich, daß die Garde ihnen im Weg steht. Aus den Äußerungen Schimon Peres, des Staatspräsidenten Israels, können wir schließen, daß ihr Ziel ist, Ungarn zu kaufen – ja im Original der Ansprache von Peres an jüdische Geschäftsleute in Israel heißt es sogar, daß das organisierte Judentum der Meinung ist, Ungarn bereits gekauft zu haben. Was ich voraussehe ist, daß das Judentum sich in Palästina auf die Dauer nur sehr schwer wird halten können. In dem Moment, wo die USA als Weltmacht zusammenbrechen, zum Beispiel in Folge von wirtschaftlichen Problemen, könnte die Unterstützung der USA für Israel entfallen – und in diesem Moment werden die dort lebenden Juden ein neues Zuhause, eine neue Heimat benötigen – und es scheint so, daß sie (durch Kontrolle der Massenmedien, des Parlaments, durch Staatsverschuldung bei den jüdisch kontrollierten internationalen Banken usw.) bereits jetzt die entsprechenden Voraussetzungen dafür »zurechtordnen«.

Frings: Wie weit ist dieser Vorgang aus Ihrer Sicht denn bereits fortgeschritten? Wem gehören denn beispielsweise die Banken in Ungarn?

Vona: Das wissen wir nicht genau. Nachdem im Dezember 2007 die Aussage von Staatspräsident Peres bekannt wurde, haben wir hier sofort öffentlich gefordert, in dieser Beziehung eine Bestandsaufnahme für Ungarn zu machen. Es hat jedoch bei den Parlamentsparteien keinerlei Reaktion auf unsere Anfrage gegeben – sie haben zu dieser Frage ganz einfach geschwiegen.

Frings: Sie meinen den Vortrag, in dem der israelische Staatspräsident voriges Jahr im Dezember gesagt hat, daß das organisierte Judentum bereits Manhattan gekauft hat und nun Ungarn und Polen kaufen wolle...?

Vona: ... ich darf Sie korrigieren: Ungarn und Polen gekauft hat – Peres sprach in der Vergangenheitsform: »Wir haben schon Ungarn und Polen gekauft« – aber, unabhängig von der Zeitform, Vergangenheit oder Gegenwart: Ich halte es für empörend, daß eine solche Aussage nicht mit diplomatischen Schritten ungarischerseits beantwortet wurde.

Frings: Sehen Sie denn die politischen, sozialen und wirtschaftlichen Probleme Ungarns als speziell ungarische Probleme an oder muß man diese nicht vielmehr in einem globalen Zusammenhang sehen: daß es eine kleine Clique von Leuten gibt, die meinen, sie könnten – über die Taktik der »Globalisierung« – die ganze Welt beherrschen?

Vona: Natürlich, das sehe ich auch so. Die Schatten der Globalisierung betreffen nicht nur unser Land, sondern die ganze Welt – nur daß Ungarn unter wesentlich schlechteren Ausgangsbedingungen auf die Globalisierung trifft als die meisten anderen europäischen Länder. So wäre ich schon froh, wenn sich unter den Ungarn wieder ein so starkes Nationalbewußtsein entwickeln würde wie zum Beispiel unter den Rumänen und Kroaten.

Frings: Müßten dann nicht die nationalen Kräfte in ganz Europa noch besser zusammenarbeiten?

Vona: Ja, aber unsere ungarische Lage ist sehr speziell, weil wir in allen uns umgebenden Ländern mehr oder weniger große ungarische Minderheiten haben. Darum ist die Zusammenarbeit mit den Nachbarnationen in dieser Hinsicht viel schwieriger. Meine persönliche Meinung ist jedenfalls: es wird höchste Zeit, daß speziell die osteuropäischen Völker politisch auf einen gemeinsamen Nenner gegenüber den Gefahren der Globalisierung kommen – denn: entweder wir bleiben als Völker alle am Leben oder wir gehen alle unter.
Jobbik als ungarisch-nationalistische Partei wurde 2003 gegründet und kümmerte sich zunächst nur um rein ungarische Belange. Ab 2007 haben wir erste Schritte in Richtung Europa gemacht: mit Hilfe ein eigens gegründeten Auslandskomitees.

Frings: Es gibt viele Parallelen zwischen der ungarischen und deutschen Geschichte und Gegenwart: die Gebietsverluste, die Fremdherrschaft durch eine kleine von außen gesteuerte politisch herrschende Klasse – aber auch der Holocaustschuldkomplex, der große Teile, jedenfalls des deutschen Volkes immer noch daran hindert, sich für die eigenen Interessen einzusetzen.

Vona: Bei der Fußballweltmeisterschaft in Deutschland im Jahre 2006 habe ich aber jetzt auch viele positive Zeichen gesehen. Es zeigte sich ein neu erwachtes natürliches patriotisches Gefühl in den Gesichtern so vieler Deutscher.
Es stimmt: auch die Ungarn versucht man durch implementierte Schuldgefühle künstlich klein zu halten. Aber die Zeit wird das heilen: man wird auf die Dauer den natürlichen Nationalstolz nicht unterdrücken können – weder bei Ihnen noch bei uns.
Meine Meinung zum deutschen Volk ist, daß wir uns die großartige Kulturgeschichte der Deutschen anschauen müssen; dabei fallen mir so große Namen wie Goethe, Schiller, Hegel, Kant, Fichte, Schopenhauer und Nietzsche ein: So viel ich weiß, waren das keine Engländer.

Frings: Kösönöm! (Danke schön).

Bell & Sebastian 2010.02.25. 15:02:50

Ein Narr sagt, was er weiß; ein Weiser weiß, was er sagt. (Jiddische Volkweisheit)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.25. 15:17:21

@yarisugi:

Nekem is úgy rémlik, hogy "й"-vel nem kezdünk, de lehet, hogy keverem.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.25. 15:20:03

@br:

"Az orosz az kurvára nem világnyelv :)"

Birodalmi, közvetitő nyelv. Közép-ázsiában világnyelvebb, mint a spanyol. :-)

Én mondjuk nem szeretem, elszlávtalanodott nyelv.

Bell & Sebastian 2010.02.25. 15:27:07

@Jobb híján MDF-es:

Ha Cirill és Metód még élne, most jól fejbesomna ezért a kettőskereszttel!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.25. 15:34:16

@Bell & Sebastian:

Miért is?

Nem az orosz a szlávok szlávja.
Persze van ilyen tévhit.

Tehetetlen Dodó 2010.02.25. 15:35:47

@greybull: Pontosabban a poén úgy volt: Marx Tőké-jét fordítja héberből oroszra.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.25. 15:49:43

@Tehetetlen Dodó:

A két pont is a gyerekek és a külföldiek miatt kell, az igazi orosz tudja, hogy mikor, hogyan kell kiejteni! :-)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.02.25. 15:55:43

@Jobb híján MDF-es: "Nem az orosz a szlávok szlávja." hanem melyik?

yarisugi 2010.02.25. 17:34:05

@Jobb híján MDF-es:
Az igaz de a "jobbik" nem orosz szó, az igazi orosz is jebbiknek ejtené szal kell rá a 2 pont. Jolka rulez :)

yarisugi 2010.02.25. 17:37:09

@Jobb híján MDF-es:
Na én is így hittem pedig hogy az orosz a legfőbb legnagyobb überszláv nyelv és a többi szlávok amolyan oroszból torzult klónok.

A Surda dalból is ismerős sor pölö hogy
"I ko zna gde, i ko zna kad"
tök olyan mintha az orosz "I kTo znaET gde, i kTo znaET kaGdA" lenne le egyszerüsitve :)

Pinkerton · http://www.thrillingdetective.com/images/pinkerton_eye.gif 2010.02.25. 19:48:44

@Jobb híján MDF-es: Ez az Ungár Péter, aki Ungár András fia, és ezen az iwiw-képén Jézust ostorozza?
kepfeltoltes.hu/091007/wungarpeter_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Hiteles csávó lehet. :>

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.26. 07:57:07

@yarisugi:

"az orosz a legfőbb legnagyobb überszláv nyelv és a többi szlávok amolyan oroszból torzult klónok."

Aztán meg pont fordítva van, az orosz távolódott el az alap szláv nyelvtől. Mondjuk ez a birodalmi, közvetítő nyelvek sajátossága.
Pidginizálódás.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.26. 08:36:44

@yarisugi:

"az igazi orosz is jebbiknek ejtené"

Mert nem ismeri, de ha majd visszaállítják a Dicsőséges Hun Birodalmat, a Hun Eurázsiát, akkor majd nem kell a két pont! :-)

greybull 2010.02.26. 11:11:36

@Tehetetlen Dodó: igazad van, megnéztem, van egy olyan szó, hogy: jabloko - jelentése: alma. Itt az elején egy "ja" betű van (most nem tudok cirill betűt használni) és ugye ezután egy "b" betű jön. Logikus akkor, hogy a Jobbik cirill betűs leírásánál is egy "jo" betűt/hangot használjunk. Kérdés, hogy a Jobbik "i"-je az "i", vagy jerü-betű legyen?
Egyébként a viccel kapcsolatban is igazad van: Marx Tőkéjét fordítja - sajnos már rég nem meséltem ezt a viccet. Jó egészséget Neked kedves magyar testvérem!

greybull 2010.02.26. 11:17:27

@Jobb híján MDF-es: jó helyen kereskedtek szerintem. Az orosz elég messze áll a nyugati szláv nyelvektől és most is távolodnak. Ennek az oka, hogy az oroszok elődei erősen keveredtek a ragozótoldalékoló nyelvet beszélő finnugorokkal, ezért ez a hatás máig érződik a nyelven - tulajdonképpen nem sokon múlott, hogy átalakuljon ilyen nyelvvé, csak valahol megállt félúton- v komnatye: szobában, komnatye (elöljáró nélkül): ugyanez, és még lehetne sorolni. EGyébként rengeteg szavunk egészen közel áll az oroszhoz, és nem a környező szláv nyelvek hasonló tartalmú szavaihoz. Putyin édesanyja finnugor népből származik, tudtátok?

picur3ka 2010.02.26. 11:55:55

De elnyelveszkedtek...

@Jobb híján MDF-es:

Kulfoldi szavak atirasanal teljesen normalis.

A dupla b meg ugy nez ki, mint 66, tok jo.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.26. 12:16:01

@greybull:

"v komnatye: szobában, komnatye (elöljáró nélkül): ugyanez"

Biztos?

Elöljáró nélkül nem -nak, -nek?

"Putyin édesanyja finnugor népből származik,"

Ez most probléma Vonának, vagy nem? :-)
Gondolom ha azért rendes hun asszony volt, akkor nem.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.26. 12:17:38

@picur3ka/beleallos kampany:

"Kulfoldi szavak atirasanal teljesen normalis."

ja, mintha a "kombájn", lett volna a példa! :-)

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.02.26. 12:25:43

@greybull: "Az orosz elég messze áll a nyugati szláv nyelvektől és most is távolodnak."

Ez azért van így, mert a nyugati szláv nyelvek olyanok, mint az újlatin nyelvek. Ezek is kb. annyira különböznek a latintól, mint a cseh és a lengyel az archaikus óorosztól, ami az ortodox egyházi nyelv. Ehez pedig maximum az ukrán és a ruszin áll egy hajszállal (de csak annyival) közelebb, mint a mai orosz.

A pidginizálódás, vagy a finnugor és török behatások (mint pl. a "я" betű) csak egy vékony felszín az oroszon, nem változtat azon a tényen, hogy az az ős nyelv.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2010.02.26. 13:39:14

@Jobb híján MDF-es: "Aztán meg pont fordítva van, az orosz távolódott el az alap szláv nyelvtől."

A farkasok meg elvadult, kóbor pincsikutyákból lettek : )

Senkifia 2010.03.03. 00:19:24

@br: Az oroszt 13 időzónában beszélik,édes öcsém. a 24nek ez több mint a fele :) szerintem azért ez már felér egy világnyelvvel. van annyira világ,mint a francia,pl :) csak itt kissé rossz a híre.Bár ha utánanézel,rájössz,hogy arányaiban az oroszok kevesebb rosszat tettek velünk ezer év ittlét alatt,mint nyugateurópa. Akinek arra jók voltunk,hogy a határát védjük a töröktől-tatártól,mindig minket b.sszanak elsőként szájba. De mikor igazán rájuk szorultunk(ti. nyugateurópára) nagyon nagy ívben leszartak. Az oroszoknak még a határait sem védtük.Úgyhogy gyakorlatilag semmi kötelezettségük nem volt velünk szemben. És mikor pofánbasztak az oroszok a történelem folyamán,általában azt is Nyugateurópa miatt tették. Valamiért hirtelen 90től mégis teljesen hátat fordítottunk nekik.Vajon miért? pedig Magyarország ,ha nem hagyja abba a gazdasági-kereskedelmi kapcsolatait Kelettel,és így Oroszországgal is(vagy főként velük) , a mezőgazdaságunk gyönyörűen megélhetne az orosz piaccal. A kínairól nem beszélve. A shanghaji konzulátust 90ben megszüntette az észlény politikai vezetésünk. vajon miért? Ma meg a magyar borsót meg kukoricát a belgák meg a hollandok árulják ,dupla áron, Kínának . A herendi porcelánt meg egy hongkongi vállalkozó,aki szintén az eladási ár töredékéért vásároja fel magyarországon.
Szóval ez a nagy Kelet(és ezen belül orosz)ellenesség egy óriási öngól. Illetve ha idegen érdekek miatt rugták nekünk,akkor csak sima gól. De az nagy.

Senkifia 2010.03.03. 00:22:35

@Jobb híján MDF-es: hát lévén hogy a finnugor egyre inkább csak nyelvrokonságnak tűnik,míg a sumér a végén kiderül,hogy vér,akkor teljesen lényegtelen,hogy putyin anyja finn e vagy ugor... :)

expansiv 2010.03.08. 20:05:18

Hülye ERGÉ!!!

Én csak 10 évig tanultam (volna) oroszul S EGY SZÓT NEM TUDOK!

Tessék a ZSIGERI MÉLYMAGYAROKRA/RUSSZOFÓBOKRA és a PINCÉBEN HARCOLÓ HUNYADI PÁNCÉLOSHADOSZTÁLYRA IS GONDOLVA

ékes ONOGUR NYELVEN IS EZT LEADNI!!!

expansiv 2010.03.08. 20:08:04

@Jobb híján MDF-es:

Putyin édesannya UGRIK - akkor az NAGYON ELDOBTA A KANALAT....

Mert Budenz, Hunsdorfer stb. után MÉG EGY PUTYIN HIÁNYZIK NEKÜNK,

ősi turáni nemzetnek!

abandi 2010.03.08. 22:41:47

Rajcsányi!
héberül hogy van a Jobbik?
vagy jiddisül....
süti beállítások módosítása