Böjt és áldozatok
2009. február 25. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Böjt és áldozatok

 

 Spanyol szólt, hogy kezdődik a nagyböjt, és ma van a kommunizmus áldozatainak emléknapja. Az emléknapok engem a kommunizmusra emlékeztetnek, arra a ragacsos görcsre, ahogy az úttörővezető próbálta rávenni a kórust, hogy lelkesebben énekeljék: éljen május elseje! Ápilis 4-ről, szóljon az ének! Hogy lehet dátumokat éljenezni? Innen is látszik, hogy a komcsik idióták voltak. Még a nők-, és az anyáknapjáról is azt gondolom, hogy kommunista - lehet, hogy el vagyok tévedve.

 Ráadásul ezt a kommunizmus áldozatainak emléknapját Pokorninak köszönhetjük, egy holokausztos megemlékezés mellett. Az emléknap apropója pedig Kovács Béla, kisgazadapárti politikus, akit elhurcoltak, de aztán Kádár Jánosnak lett puszipajtása.

 Kell az igazságszolgáltatás, kellenek a nemzeti ünnepek, de ezt a kommunizmus áldozatainak emléknapját kicsit jobban ki kellett volna találni. Gondolom, az MSZP is megemlékezik.

 Ettől függetlenül elgondolkodtató együtt - az áldozat és a böjt. A böjt valami elmélyülést és megtisztulást jelent, az áldozatoknak pedig igazság és tisztelet járna. Hamvazószerda.

 A kommunizmusra visszatérve, már akartam írni az SZDSZ-es leszavazott javaslatról, amiben nem igazságszolgáltatást, csak a múlt megismerhetőségét kérik. Az MDF megint kimutatatta a foga feketéjét: ha kell, ők bebújnak az MSZP alá. Hiszen az MDF segítsége kellett ahhoz, hogy az MSZP-vel együtt elintézzék: ne legyen megismerhető a múlt.

 Örülök, hogy az SZDSZ kicsit harcoskodik a komcsikkal, bár hitelük sajnos egyáltalán nincs, hiszen eddig összebújtak. Ez a kis szurka-piszka csak tipikus válás utáni gonoszkodás.

 De azért hüledezzünk már egy kicsit: 20 évvel a rendszerváltás után, van képe a régi-új komcsiknak leszavazni azt, hogy megismerhető legyen a múlt? Hol élünk?

 A Kenedi-jelentésben van egy idézet, 2006-ban az Európa Tanács felszólítja a volt szovjetizált országok vezetőit: „Vizsgálják meg saját múltjukat, és határolódjanak el totalitárius kommunista rendszerek által elkövetett bűnöktől azok a kommunista, vagy posztkommunista pártok, amelyek ezt még nem tették meg (...), mert a történelem megismerése annak előfeltétele, hogy a bűnök ne ismétlődhessenek meg a jövőben.

A kép Pieter Bruegel: Farsang és böjt csatája (részlet)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr78965148

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sárdobáló 2009.02.25. 17:00:03

Kommunizmus és Operabál„Fuck the system” – írja Hudák Hajnal, az Index újságírója az Operabál kapcsán. Nem tudom eldönteni, vajon szimpatizál-e a Balettintézet előtt ellendemonstráló punkokkal, vagy kritizálja őket, vagy mindkettő. Én ne…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

plastik02 2009.02.25. 14:34:41

"Az emléknapok engem a kommunizmusra emlékeztetnek..."

mi az ami téged nem a kommunizmusra emlékeztet? az egész világ minden apró mozzanata téged a kommunizmusra emlékeztet. kommunizmus fixációd van. szerelmes vagy a kommunizmusba!

plastik02 2009.02.25. 14:35:15

"Az emléknapok engem a kommunizmusra emlékeztetnek..."

mi az ami téged nem a kommunizmusra emlékeztet? az egész világ minden apró mozzanata téged a kommunizmusra emlékeztet. kommunizmus fixációd van. szerelmes vagy a kommunizmusba!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.25. 14:47:01

és e napon még a Duna is tévé is vmi átlagfilmet ad.

igaz, az Rtlklub kitett magáért: stílszerűen a Bölcsőd lesz a koporsód c. filmet vetíti... :P

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.25. 14:53:51

Tegnap este jól beettünk ,de ma már református létemre nekem is csak borsófőzelék volt az ebéd :(

Ikhór 2009.02.25. 15:08:35

Lola, a kommunizmus áldozatainak emléknapját nem Pokorninak köszönheted, hanem Horváth Béla (akkor még) kisgazda országgyűlési képviselőnek.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.25. 15:15:59

" De azért hüledezzünk már egy kicsit: 20 évvel a rendszerváltás után, van képe a régi-új komcsiknak leszavazni azt, hogy megismerhető legyen a múlt? Hol élünk?"

a marson...
:))

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.02.25. 15:35:46


mj.:
útttörő tanács titkár pajtás (ezt hány szóba(n?) kell írni?)!
Percze rajtitkár jelentem, a 666-os raj felsorakozott.

betyár (törölt) 2009.02.25. 15:36:51

@plastik02:

igen, Plastik, igaza van Lolának. Ma Magyarországon nagyon sok minden a kommunizmusra hajaz, nem kell ehhez fixáció:PP.

A nőnap tényleg szoci találmány.

ufo, sajonos ez mégsem a Mars, hanem Mo.

betyár (törölt) 2009.02.25. 15:38:16

Lola,

a böjt az aztán tényleg meglesz, de attól tartok, nem csak húsvétig fog tartani:((

Tehéntőgy 2009.02.25. 15:50:41

Lola, szornyu hirem van: majus elseje unnep meg olyan kozismerten sztalinista alkotmanyos monarchiakban is, mint Spanyolorszag, vagy Dania. Ott is mindenki idiota komcsi. Legalabbis, ha valaki eljenzi, akkor biztos. A kommunistak mindenhova betettek mocskos mancsukat. Tegnap engem is majdnem halalra csiklandozott a huszonhatodik karakitaj front harom komisszarja. Eberseg!

Perecz úr · http://preview.tinyurl.com/5fkl8z 2009.02.25. 16:04:42

@Tehéntőgy:

lola kétlem hogy olyan hülye lenne mint TE,
aki nem tudja, hogy amerikai eredetű ünnep

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.02.25. 16:06:22

Egyébként 1945-ben pont Hamvazószerdára esett Drezda Szövetségesek általi szétbombázása is. Pontosabban ekkor volt az a bizonyos hirhedt, legdurvább bombatámadás, amikor szabályos tűzvihar keletkezett az irgalmatlan mennyiségű gyújtóbomba miatt.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.25. 16:16:38

Elmondanám, hogy Laci bá` Teletál távkonyháján a Q típusú menü póréhagymaleves volt sajttal és grízestészta baracklekvárral. Még a duzzadt májú ember sem köthet bele, hogy ne lenne böjtös étel.

osborne 2009.02.25. 16:38:35

(index)

az MDF nyiltan a posztkomcsik zsebpártja lett. Sok sikert nekik!

osborne 2009.02.25. 16:41:02

btw, addig amíg nem lesz a sötét pártállami múlt tisztázva soha nem lesz a rendszerváltásunk befejezett.

bruegel pedig zseniális ;]

Tehéntőgy 2009.02.25. 16:46:40

Draga Perecz ur, termeszetesen hallottam mar a chicagoi sortuzrol, es pontosan tudom, hogy ennek az emlekere lett unnep.

szpal 2009.02.25. 16:52:29

ez a Kovács Béla 56 után még képviselő is volt, találhattak volna jobb napot is. Ráadásul szobra is van a Kossuth téren, fura na.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.02.25. 16:57:53

" De azért hüledezzünk már egy kicsit: 20 évvel a rendszerváltás után, van képe a régi-új komcsiknak leszavazni (...)"

Itt rontottuk el, hogy EZEK bármiről is szavazhatnak, mondjuk a börtönkonyhán a citromos és málnás desszert közti választási lehetőségen kívül.

BandW (törölt) 2009.02.25. 17:08:26

@br:
"Itt rontottuk el..."
Kik? Hogy?
:-)))))

Mint az egyszeri vadász.
"ott rontottuk el, hogy mindjárt az első nap nem lőttünk oroszlánt. Igaz, puskát se vittünk, meg oroszlán se volt a környéken egy sem, de mégis."
:-)))

is 2009.02.25. 17:19:09

@br: EZEK. kompromisszumos javaslat: sárga legyen ugyan a csillagjuk, de lehet ötágú. vagy lehet vörös is, de akkor maradjon a hatágú. ugye?

tevevanegypupu 2009.02.25. 17:24:40

A kommunistak aldozatai eltuntek, a kommunistak itt vannak emlekeztetoul.

is 2009.02.25. 17:27:38

@poszt: szerintem október 23 pont elég erre. az is pont erről szól, voltak ott a kommunisták (Nagy Imre a mi kommunistánk, ő nem számít), és volt velük szemben a forradalom (tudományosan népfelkelés) és szabadságharc. ott pont lehet emlékezni az áldozatokról is. meg is tesszük, rendben is van.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.02.25. 17:29:17

@is: Viszonylag undorító, hogy szerinted ha valaki emberiség ellenes bűnözők felelősségét veti fel, az rögtön náci.

is 2009.02.25. 17:39:05

@br: szerintem is undorító. én azonban ilyet nem vetettem fel. szerintem az is undorító lenne, ha valaki a mai MSZP-t emberiségellenes bűnözőknek titulálná, de te sem csinálsz ilyet, ugye?

Trig 2009.02.25. 17:40:07

"Ettől függetlenül elgondolkodtató együtt - az áldozat és a böjt. A böjt valami elmélyülést és megtisztulást jelent, az áldozatoknak pedig igazság és tisztelet járna. Hamvazószerda."

Jesszus. Azért ennél jobban is megerőltethette volna magát a kedves cikkíró. Ez az egész így tök semmitmondó.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.02.25. 17:44:45

@is: Hogy tisztán lássunk, de. A mai MSZP jórésze emberiségellenes bűnöző, mert részt vállalt a Kádár rendszerben, pont.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2009.02.25. 17:49:03

@is: miért, a mai MSZP az talán mentes azoktól az alakoktól, akik személyesen elkövettek mindenféle gazemberséget? Kizárták őket, vagy netán miniszterelnök is lehetett némelyikből, amíg le nem gyűrte a delírium tremens???

Undorító az például az, hogy Horn Gyula expufajkásból ("Na és?"-man) kancellár lehetett a rendszerváltás (váltás???) után. Meg a kiszes Gyurcsányból, aki annak idején keményen besegített a pécsi másként gondolkodók szopatásában a III/III-nak, ahogy Tabajdi-Ungváry megírta. Továbbá undorító, hogy néhányan mindenféle büntetés vagy bűnbánat nélkül elfogadják ezt a status quót - persze, már végrehajtott gerincdonorok mindenhol vannak...

osborne 2009.02.25. 17:52:34

@br: mindenki benne volt!!!! mindenki láncszem volt!!! érvek ne lepjenek majd meg.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.02.25. 17:53:29

@osborne: Mindenki egyenlő, de vannak egyenlőbbek, hogy klasszikust idézzek.

Karcolt lendület 2009.02.25. 17:57:56

Lola basszus, nem olyan nehéz utánanézni a neten, hogy mi az eredete a nőnapnak és az anyák napjának. Csak így odavágni, hogy biztos azok is komcsik (mert nem szereted őket), felszínes és buta dolog.

Anyák napja (nem komcsi, sőt):
hu.wikipedia.org/wiki/Any%C3%A1k_napja

Nőnap (komcsi - legalábbis munkásmozgalmi eredetű):
hu.wikipedia.org/wiki/Nemzetk%C3%B6zi_n%C5%91nap

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.25. 18:00:40

@Karcolt lendület:
Az össze ilyen nőnap, földnap és hasonlók, mind a francúz forradalomból ered.
Ünnepelje őket a fene!

plastik02 2009.02.25. 18:04:45

na jah, kurva föld napja. az tehet 56-ról...

józan' 2009.02.25. 18:19:54

Az azért kemény, hogy 2004-ig minden évben elénekelték az Internacionálét. :)))

www.youtube.com/watch?v=tY7JHXx0HQw&feature=related

Pojácák.

is 2009.02.25. 18:23:18

@br: na akkor jó. világosan lát mindenki. a bélyeget Te ragasztottad, én csak az alakjára és a színére tettem javaslatot. nem értem, mi a baj? legyen inkább kék négyzet? az már lehet? mi a különbség a kék négyzet és a sárga hatágú csillag között? kartonpapír mind a kettő. szívesen veszem a magyarázatot, hogy egy csoport EZEK jelzővel való általános kijelölése, és személyes tárgyalás nélküli börtönítélet nyilatkozattal történő kiszabása hogyan tér el más csoportok EZEK jelzővel való általános kijelölése, és személyes tárgyalás nélküli deportálásától, bebörtönzésétől.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.25. 18:37:22

@Molnargoreny: azért Gyurcsányról nem ír egyértelműen Ungváry, szerintem.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.02.25. 18:45:13

@is: Semmi probléma nincsen, te próbálsz nácizni.

Az "EZEK" jelzőt nem én ragasztottam rájuk, hanem ők jelölték ki maguknak amikor az MSZMP égisze alatt egy diktatúrát tartottak fenn.

Mellesleg, ha megfigyeled nem mondtam, hogy ne legyen tárgyalás, azt mondtam, hogy a bűnösöknek börtönbe kellett volna kerülniük.

Egyszerűen hozni kellett volna pár törvényt a diktatúrákban való részvételről (vezetői szinten), majd az alapján alapból lecsukni őket. A más bűncselekményeknél pedig az előző tényállást súlyosbító körülményként kezelni, például Horn Gyula 56-os részvételénél. Ideje lenne nála 1. cselekvőképtelenségre hivatkozva megszüntetni a mandátumát, majd 2. miután megszűnt a mentelmi joga feljelenteni 1956-os tevékenysége miatt.

Nem hiszem, hogy ezt az eljárásmódot bármely épeszű ember összekeverné a gulágokkal vagy a koncentrációs táborokkal.

osborne 2009.02.25. 18:56:08

Az év bármely napját kijelölhették volna a kommunizmus áldozatainak emlékére, mert mindegyikre esett az országban égbekiáltó jogtalanság, gaztett - mondta szerdán Sólyom László annak az emlékévnek a nyitóünnepségén, amelyet az 1919-es dunapataji vörös terror 90. évfordulója alkalmából szerveztek a helybeliek.

szégellje magát, ahelyett hogy...

HToma 2009.02.25. 19:21:56

@Elpet: Az biztos, de Benkő Laci bácsi a magyar konyhaművészet sírásója.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.25. 20:37:36

@HToma:
Ezt nem vitatom, de eddig a legehetőbb ebédet tőlük tudtam rendelni, és a műanyag dobozok visszazárhatóak. Valamit nekem is ennem kell. Az egykori iskolai menzához képest fantasztikus, ahol, ki merem jelenteni: soha, egyetlen egyszer nem ettem jót. De ha tudsz jobb ebédküldőt, szívesen veszem javaslatodat.
Egy ideig hétvégén főztem annyit, hogy egy darabig kitartott, de ráutáltam végül erre. Meg mindennap sózott szalonnát sem ehetem.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.25. 20:46:13

Elpet koma, maga írta nemrég: piacra jár.. termelőkhöz (kézvizsgálat - megvan? :) )

főzni már nem tud mi?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.25. 20:57:22

@szamárfül/murci:
Piacra, igen. Szombaton. És vasárnap főzök is.

De hát hét közben is kell egyen a magyar.
Ne kötekedjék, mert nem fog kapni, csak tejbegrízt műdzsemmel.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.25. 21:11:34

hitlerszalonna. Mondja ki.
Ne nácizzon itt burkoltan.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.02.25. 21:12:22

ez már nagyon Doomhammer stilgyak II., elnézést :P

HToma 2009.02.25. 21:15:11

@Elpet: Én a Gastroyalt meg a Tőzsde ételfutárt ismerem. Az előbbi drágább, de jobb. Nem a készre főzött kaja miatt sírásó. Egyszer láttam egy műsort, amiben brassóit főzött és a végén tett bele pirospaprikát, azzal a felkiáltással, a magyar ember szereti ha piros az étel. Azóta rossz véleménnyel vagyok róla.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.25. 21:22:44

ha kaja kő', csak hívjanak...
s máris robogok...
:))

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.02.25. 21:37:38

@Elpet: Mi a baj a tejbegrízzel?
Ide küldjem Manyikát?

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.25. 21:57:43

@ufó - motoros pizzafutár a Lepratelepen:

:D. Jó az új nick. Zsanett rég volt már.

@tölgy:

Csak az a baj, hogy nem szeretem. szamárfül/murci pedig nem kap csülköt pékné módra, ha kötexik.
Manyika meg úgyis jön, ha ő úgy gondolja. És ellátja a bajunkat.

@szamárfül/murci:

Nem a hitlerszalonnára gondoltam a felvágottaspultban, hanem azokra a műanyagdobozos, letéphető fóliával fedett kis csodákra gyermekkoromból, amik úgy készültek, hogy töltetlen savanyúcukrot vízzel és disznókörömmel összefőztek. Na ilyet kapsz majd a tejbegrízre, ha nem beszélsz velem szépen.

@HToma:

A Gastroyalt még nem próbáltam, bár nagyon nagy különbségeket azért nem gyanítok.
Nekem a non minus ultra akkor is az volt, amikor Badacsonyban a szomszéd asztalnál pacalt szolgáltak fel hasábburgonyával lapostányéron, késsel-villával. Annyira megviselt, hogy legközelebbi kiránduláson Badacsonyban már csak a hekkest láttam meg egy borozót. Egy idő után már azt se nagyon.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.25. 22:18:07

@Elpet: kösz...
:))
rendel egy rájás/medúzás piccát...?
igazi böjti cucc...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.25. 22:24:35

@ufó - motoros pizzafutár a Lepratelepen:

Roston medúza tengeri uborka szeletekkel, bálnafaggyúval leöntve - ahogyan a Béka és Barack vendéglőben készítik.

is 2009.02.25. 22:28:59

@br: Horn Gyuláról azt gondolsz konkrétan, amit akarsz, se pro se kontra nem szólok hozzá, se bele. ott volt a jó FIDESZ-kormány 1998-tól, miért nem hozott ilyen törvényt, hiszen hozzányúlt a BTK-hoz, lásd tényleges életfogytiglan és drogért börtön mozgalom.

az EZEK, meg a jól lecsukni az sajnos nem személyes, és prejudikálós. vagy biztos vagy benne, hogy követtek el olyat (Horn is azt mondta, hogy csak raktárat őrzött, és nincs ezzel ellntétes bizonyíték), vagy mindenképpen fontos, hogy legyen valaki lecsukva, és akkor inkább a törvényt csavarjuk addig, hogy valakire jó legyen. ez utóbbiban csak az a nem szép, hogy a kuláktörvényeket (és a zsidókat is mellesleg) is pont így csavarták annak idején, apám falujában egy ideig nem akart egy kulák se kijönni, mert nem volt senki olyan gazdag, nem volt annyi földje, állata, hát addig csökkentették a határt, hogy beleessen egy vagy két család. lett is kulák a faluban. na ilyen lecsukásokat én nem akarnék.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.25. 22:47:09

@Elpet: egy kis ronnie dzsémsz dijót szórjunk a tetejire...?
:))

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.25. 22:55:09

@is: horn kész van...
medgyessyről & a milliós minelnöki nyugdijáról bökj ide egy szösszenetet...
vagy ha nagyon nehéz a feladvány, akkor a csehákjudy alapítvány idei 900millió is érdekelne...

kérsz egy piccát a csernobili 'faszenes' kohóból..., kispajtás...?

CrL 2009.02.26. 03:37:25

@lelkylola: klassz lett a pioszt, az MDF szégyenfolt lett végleg. A pártállami múltat vagyonra majd hatalomra konvertálok pedig épp kormányon vannak ezért sincs korrekt emléknap többek között. A hatalomért megint beáldozták az országot, ebben pedig semmit nem változtak. Az öltönyük azért európai.

merre van JT? olvasnék egy kis finom kommervédőt

kispufi 2009.02.26. 09:23:28

OFF,
de van itt valami, ami nálam ebben az agyament közhangulatban is minden eddiginél jobban kiverte a biztosítékot, és minden eddiginél nagyobb félelmet táplál egy esetleg kirobbantani szándékozott polgárháború/szükségállapot miatt: rádióhírben hallom, hogy a nemzetbiztonság, a jól ismert Szilvásy-csapat is bekapcsolódott a tatárszentgyörgyi nyomozásba, és egy titokzatos háromfős fehér fajvédő csoport került képbe, ők gyilkolhattak most és tavaly Nagycsécsen is. Qrwára kilóg már ugyan elsőre a lóláb (ismerve az előzményeket: Magyarok Nyilai, a Szilvásy-villa ajtajának gyújtogatása, a rendőrpalota lövöldözése vagy Kádár kihantolása, stb.), de remek alap a "cigánykártyázáshoz" és a véleménydeformáláshoz, eltereléshez, felhergeléshez már megint. Körülnéztem, a neten egyelőre csak az "igen autentikus és hiteles" forrásnak számító Bors napliap honlapján leltem meg, de ha tudtok, t. Reakció-szerik, nézzetek körül, dobjatok egy posztot, vitassuk meg, valami legyen, mert rég állt enyire belém a gyomorideg, mint ma reggel. Előre is köszi. Itt a hivatkozott link:
www.borsonline.hu/news.php?op&hid=18554

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2009.02.26. 09:36:51

@Őrnagy Őrnagy: köszi majd elolvasom.
Egyébként most lesz egy szdsz temető írás nálunk, semmilyen pozitív véggel. Szóval nem állítom, hogy az szdsz nem szar, de az és káros, csak sztem a ti számotokra a szocik nagyobb ellenségnek kellene lenni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.26. 09:50:41

Jajajaj.
Van a cikkben egy mondat: "ebben a ritmusban 2010-re eljuthatnának egy volt TSZ-elnök kormányra juttatásáig."

A matula-jóslatok "be szoktak volt jönni". 2010-ben Gráf József?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.26. 09:57:41

Most nézem ,hogy eggyel korábbi poszthoz kellett volna írnom. Hiába, calam mindenhol ott van.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 09:57:54

Balos testvéreinknek!

Exklúzív felvételek az MSZP választmányi ülését követő Gy. F. rendezte bárbekjúpártiról:

www.youtube.com/watch?v=YgeQpvC3I6c

ü
bbjnick

Karcolt lendület 2009.02.26. 10:00:06

@tölgy:
Látom tölgy, nem sikerült feldolgozni az anyák napjával kapcsolatban még azt a rövid leírást sem, ami a wikipédián van. :-)

Az anyák mindigis a termékenységhez kapcsolódtak, így az emberi kultúra történelmét végigkísérte ennek megünneplése. A francia forradalomtól teljesen függetlenül. (Ha nagyon erőlködünk, a jelenlegi nyugati ünnepnap amerikai eredetű, de más kultúrkörökben is ünneplik.)
Magyarországon spec. 1928-tól ünneplik hivatalosan - nem tudom rémlik-e, mennyi köze lehetett ehhez akkortájt a komenistáknak vagy egyéb progresszív erőknek?

Hattory Hanzo 2009.02.26. 10:00:13

@kispufi:

Tegnap még az volt a borsonline aktuális Tatárszentgyörgy-verziója,
hogy az öccse miatt volt:www.borsonline.hu/news.php?hid=18536

Minden napra kell valami jó kis izgi változat.

molaris 2009.02.26. 10:03:22

@Gasper:
Csak azért, hogy történelemhűek maradjunk, ezt megelőzte egy, azóta a hadtudományba bevonult katonai műszó: coventrizálás.
@Őrnagy Őrnagy:
Mint magam is lévén református és hívő: anélkül, hogy teokógiai vitát akarnék indikálni: álljom itt egy Ige:
"Mert mindnyájan vétkeztek és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül."/Róm. 3,23"/

Mikor és hol szólt ez a világ Isten dicsőségéről? Na akkor meg lehet magunkba szállni. Mert mikor szólt a mi életünk Isten dicsőségéről.

Bátran, felekezetre való tekintet nélkül

És bátran felekezetre való tekintet nélkül, vallja be mindenki, hogy nem tudja: mi volt országunk himnusza a mostani előtt!!
/Aki tudja- írja meg!!/

kispufi 2009.02.26. 10:22:32

@Hattory Hanzo:
Rádióhírben hallottam először. Akárhogy is, a bogár be van ültetve a fülekbe. GyF reagálása a társadalmi csoportok elleni hergelésről (amit persze ő maga követ el..) pontosan passzol a képbe. Benne van a nyomozásban a Szilvásy-alakulat. Hidd el, nem viccből pánikolok, mert én már mindent és mindennek az ellenkezőjét el tudom képzelni. De most mindennél véresebb valóságot vizionálok. Ezt gerjeszti a híradás is tegnapról, hogy mekkora keletjük van a gázpisztolyoknak újabban. Ez se igaz szerintem, viszont nagyon jól szüli az indulatokat, melyik pro, melyik kontra.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 10:23:51

@Őrnagy Őrnagy:

Hát, tudja f*ne! Mai Himnuszunk 1903 óta himnuszunk hívatalosan (bár igaz, az 1903-as törvényt Ferenc József sohasem szentesítette). A Gott erhalte lehetett ugyan hivatalos himnusz, de 1867 után társadalmi eseményeken (szerintem) már csak ott játszották, ahol a császári és királyi család valamelyik tagja megjelent... Folyamatos konfliktusok forrása volt a Gott erhalte-zás...

ü
bbjnick

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.02.26. 10:42:08

@bbjnick:
Csak vicceltem, gondolván, hogy felhergelem vele a kurucokat.
Egyszerűen nem volt Himnusz korábban. Ez a korszerűtlen, mucsai nacionalista himnuszéneklés a 19. szd. terméke.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.02.26. 11:53:20

messzire vinne, ha bele gondolnék a böjt és az áldozatok összefüggéseire, megyek és csinálok egy gyors bérmálást, utána meg bevacsorázom.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 12:33:16

@Őrnagy Őrnagy:

:-) No, azért megvoltak azok az alkalmi dalok, amiket, egy-egy adott eseménynek az éppen megfelelőt, énekeltek. Nem tudom, csak gondolom, hogy 67 után ilyen lehetett a Boldogasszony Anyánk (valószínűleg már a XVIII. század óta), a Szózat és Himnusz is (és bizonyára néhány más dal is). Aztán a Himnusz győzött:-) (bár, úgy tudom, a Boldogasszony Anyánk sokáig versenyben volt, csak hát, ugye, a protestánsok és a nemzeti liberálisok...)

ü
bbjnick

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.26. 12:44:53

A Himnusz, a székely is és a boldogasszony is olyan kínlódós, nekünk sohase volt jókedvünk?

Valami gyóztesek vagyunk féle, új nemzeti dal, jó lenne.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.02.26. 12:48:02

@molaris: oké, én is tudom hogy mi történt korábban Coventryben, de ez most hogy jön ide?
Én 1945. Hamvazószerdájáról írtam.
Mondjuk Coventryt azért ne hasonlítsuk Drezda elpusztításához, noha nem szeretem mérlegelni az áldozatok számának különbségeit.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.02.26. 12:52:22

@lelkylola:

Előbb legyünk győztesek tényleg, aztán írunk róla dalt is.

Lola drága, az Isten szerelmére, ne mondj ilyeneket! Valaki elolvassa, aztán a jobboldalról jövő sürgetésekre hivatkozva megbízzák Gesztit! Ezt az egyet kerüljük el valahogy, ha lehet!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.26. 13:00:16

@Elpet: :) Volt már valami Geszti féle nemzeti dal. Úgyhogy ő már nem próbálkozhat, de megbízhatják még Hajóst is a hello tourist után.. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 13:11:55

@lelkylola:

Lola, mit szólnál valami igazán pörgőshoz, mondjuk ehhez:

aa múúúltat végképp eltörölni
rabszolgahad indulj velünk
aa föld fog sarkából kidőlni
semmik vagyunk, s minden leszünk

ez a harc lesz a végső
csaak összefogni hááát
és NEMZEtközivé lesz
holnapra a világ

És így tovább, ebben a szellemben...

Ebben semmi kínlódós nincs és igazán győztesek vagyuk féle...

ü
bbjnick

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.26. 13:22:51

Vajon ki írhatta ezt a közleményt?

"Ma azokra emlékezünk, akiket a kommunizmus jegyében, egy eltorzított eszmére hivatkozva öltek, vagy nyomorítottak meg."

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 13:29:36

@lelkylola:

Érdekes mondat ez (egyébként). Ha jól értem, a kommunizmus egy eltorzított eszme, tehát kell léteznie egy nem eltorzított valaminek, aminek, ugye, torz változata a kommunizmus. Kíváncsi vagyok Szili Kati néni meg tudná e mondani, mire gondolt(?), amikor ezt mondta???.-D

ü
bbjnick

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.26. 13:44:50

Honnan veszed, hogy Szili?

Ez is elég nyakatekert:
"Az elpusztított emberek között nemcsak a rendszer ellenségeit, de híveit is ott találjuk, amely még súlyosabbá teszi a kommunizmus áldozatainak tragédiáját."

Hogy lehet súlyosabb az áldozat tragédiája, azért, mert rendszer hívei is elpusztultak?
Megszenvedtek ezzel a közleménnyel, az látszik.

Alfőmérnök 2009.02.26. 13:49:47

@bbjnick:
:D
Biztos a hegeli dialektikára gondolt Szili-néni. :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 13:52:12

@lelkylola:

Tegnap hallottam a parlamentben, amikor fölolvasta.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.02.26. 13:54:29

Vagy tegnapelőtt és megragadtak a fejemben ezek a kusza mondatok.
süti beállítások módosítása