Mi folyik Galgagyörkön? - Összeállítás az eset médiatálalásáról
2008. június 23. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Mi folyik Galgagyörkön? - Összeállítás az eset médiatálalásáról

 A klasszikus kérdés kistelepülési változatára egyelőre nem tudjuk a választ. Történt ugyanis, hogy a galgagyörki sajnálatos eseményeket több forrásból próbáltuk megérteni, de elvesztünk a részletekben. Ugyan nem csak a magyar médiát sújtja a párhuzamos narratívák átka, de jelen esetben a világnézeti, társadalomfelfogási különbségekől adódó eltérő értelmezések homlokegyenest ellentmondanak egymásnak.

 A galgagyörki roma-nem roma konfliktus sajtótálalásáról készült összeállításomat az Antagon újságíróblogon olvashatjátok el. Mai menü: a galgagyörki incidens az MTI, a Magyar Hírlap és a Magyar Narancs interpretálásában.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr60535145

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.06.23. 14:11:26

BSZ valószínűleg nem hazudik, de indulatainak és démonainak embere, ezért megbízhatatlan forrás. Az MTI valószínűleg finoman, de következetesen hazudik, a Mancs pedig egyszerűen még akkor sem látna tisztán, ha a szerző orra előtt történt volna az eset. Szép lehetőségek.

hiba 2008.06.23. 14:24:57

Otvospeter: életszaaagúú??? Én éltem az ügyben szereplő "barátok közt" sztorihoz hasonló stílusú arcok között. Az a beköltözés pl nem csak úgy történik. Gyermekkori hang, szag és látványmintáim szerint ez úgy néz ki, hogy a "fiatal pár" kb ugyanazt az életvitelt folytatja mint a cigányok. Együtt isznak, haverkodnak, elvannak. Mikor valami miatt összevesznek, jön a mocskoscigányozás, magyarozás. Gyanús nekem, hogy esetünkben a máskor lenézett lumpenproletárból csinál hőst BZS.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2008.06.23. 14:26:24

ergé, nagyon jó ez az összeállítás, szerintem érdemes lenne egy az egyben újraközölni itt a Reakción (nem tudom, hogy az Antagon policy-jába ez belefér-e), mert lehet, hogy sokan egyszerűen nem kattintanak tovább. Én személy szerint azért nem írtam eddig az esetről, mert egész egyszerűen nem_tudom,_hogy_mi_történt. Az MTI és a Mancs cikke - noha tényszerűen sok eltérés van közöttük - hangvételében korrekt, persze ettől még lehetnek bennük féligazságok, csúsztatások vagy épp konkrét hazugságok is. Bayer sistereg, mint valami ószövetségi próféta, őt információforrásként szerintem csak óvatosan szabad kezelni. Amiben biztos vagyok, az az, hogy a Magyar Gárdának semmiféle rendfenntartó szerepet nem szabadna játszania egy jogállamban, de azért csak jó lenne tudni, hogy mi a rák történt, és erre jelenleg kevés esély mutatkozik...

irrelevant 2008.06.23. 14:27:41

hiba: lehet, hogy igazad van.

Kieran Hayes 2008.06.23. 14:29:47

Bayert ha az indulatai el is ragadják, hazudozni a cikkeiben nem szokott...
Mindenesetre fura sztori, hajlok a MH féle értelmezésre.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2008.06.23. 14:31:46

Bayer beszámolójánál szerintem sokkal érdemesebb a gárda cikke - ha másért nem, mert kissé visszafogottabb hangvételű, és képeik is vannak.
E: magyargarda.hu/node/1753

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 14:41:49

ergé
Hmmmmmmmmm így már talán nem baj, hogy van rajtad sapka.

homopoliticus · http://homopoliticus.blog.hu 2008.06.23. 14:59:59

Szent Kieran Hayes - Let's go marines! 2008.06.23. 14:29:47

Azt én sem gondolnám, hogy hazudik, de azt már annál inkább, hogy elragadják az indulatai, sőt - minden jószándéka ellenére - szítja az indulatokat (pedig most inkább arra lenne szükség, hogy csillapítsa). És abból már simán kikeredhet egy torzkép.

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2008.06.23. 14:46:30

?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.23. 15:03:28

homopoliticus · homopoliticus.blog.hu 2008.06.23. 14:26:24

"szerintem érdemes lenne egy az egyben újraközölni itt a Reakción (nem tudom, hogy az Antagon policy-jába ez belefér-e), mert lehet, hogy sokan egyszerűen nem kattintanak tovább."

Már mindegy, kirakták az Index-címlapra, azt hiszem innentől nem sok értelme van. Már ott vannak az okosabbnál okosabb kommentek. :/

OFF

ergé, azt a gonzoi nevű spambot köcsögöt ideje lenne kikúrni onnan is, mert sztem nem csak engem idegesít.

ON

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 15:08:55

Bayernek igazat adni nem PC, még ha nem hazudik akkor sem. Erről van itt szó.

Kieran Hayes 2008.06.23. 15:13:14

Őrnagy, akkor én nem PC vagyok, hanem Mac. ;)

Kieran Hayes 2008.06.23. 15:17:05

Ami pedig azt illeti, nekem is kezd elegem lenni a cigányokból. Köztük élek a IX. kerület gettó részén. Mocsok, bűz, hangoskodás, körbeállás-kirablás, kinek hiányzik ez?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 15:21:53

Köztük élek a IX. kerület gettó részén = sikertelen ember
akkor én nem PC vagyok, hanem Mac = sikeres ember
:)

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.23. 15:22:34

Őrnagy Őrnagy · kriegsmarine.fw.hu/ 2008.06.23. 15:08:55

"Bayernek igazat adni nem PC, még ha nem hazudik akkor sem. Erről van itt szó."

Pont ez itt a probléma, hogy itt nem "igazat adni" kéne valakinek, mivel_elméletileg_nem véleményt mondott, hanem tudósított, vagy mi.

Itt nem arról van szó, hogy kinek "adok igazat", hanem hogy mint olvasó, _kinek hiszem el_, hogy nem kamuzik/ferdít.

Az a helyzet, hogy a 3 forrás közül per pillanat senkinek...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 15:24:19

Rosszul fejeztem ki magam: igazat adni legyen = elhinni amit ír. Az se PC.

Kieran Hayes 2008.06.23. 15:30:13

Mit csináljak őrnagy, ott a nőtlen tiszti... :DDD

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 15:35:13

Nősülj meg, kapsz a szolg.lakást, én is kaptam anno:DDDD

Kieran Hayes 2008.06.23. 15:37:39

Jah, kapok kőbányán a másik gettóban...

Naumov 2008.06.23. 15:38:31

Néhány hónapja olvastam valahol egy egész jó paródiát arrol, hogy a különböző magyar sajtóorgánumok hogyan számolnának be ugyanarról a közlekedési balesetről. Sajnos nem emlékszem már rá teljes egészében, de ilyenek voltak benne mint

RTL Klub - Két autó ütközött az M7-esen, Győzikét felháborítja hogy az emberek részegen ülnek a volán mögé.
HírTV - Orbán Viktor részvétét fejezte ki a baleset sérültjeinek, amely amiatt történt hogy a kormány hibájából nem épült meg az M0-ás autópálya.
ATV - Vélhetően a Magyar Gárda egyik tagja vezette azt az árpádsávokkal díszített teherautót, amely ma reggel nekihajtott egy roma család kocsijának.
kuruc.info - A büdös ork cigány kocsijával szándékosan letarolta egy erdélyi hazafi autóját, a cionnáci média mélyen kussol (Zsindex javítva)
stb.

Az a röhej, hogy ez nem csak paródia :/

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 15:39:08

Nem jó fegyvernemnél, testületnél vagy, vagy pedig alacsony a rangod :(

CrL 2008.06.23. 15:45:14

Turul, meleg miatt tudom de nekem ez a kép: GTA - San Galgagyörk

Kieran Hayes 2008.06.23. 16:00:34

Na jó, hát én nem születtem királynak, hogy egyből táborszernagy legyek :DDD

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.06.23. 16:33:36

Tényleg kitűnő összeállítás, a végkövetkeztetés kissé balanszírozó; mert ha nem is teljes egészében, de a Bayer-féle interpretáció mellett szól sokkal több közösen, minden forrás által hitelesített tény. Az éjszakai gárdajárás fura, annak akár az egésze is teljes kamu lehet.

Az viszont tény, hogy bár a Gárda nem jó megoldás, de jelenleg a magyar államhatalom semmilyen megoldást nem kínál. Én ugyanis unom, hogy csak azért, mert valaki cigány, már azonnal lehet társadalomellenes élősködő, ha kedve van, és akinek ez nem tetszik, az mind rasszista. Jellemző, hogy Kállai Ernő is de facto elismerte, hogy a monoki típusú rendeletek a cigányságnak kényelmetlenek, ergo nem akarnak dolgozni... Lásd:
molnargoreny.blog.hu/2008/06/19/kisebbseggi_seggfej

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.23. 17:09:51

Most néztem meg Bayer Mélymagyarját is erről:
tdyweb.wbteam.com/Melymagyar0622.htm

Nem tudom. Az a baj, hogy csak az ő kamerájuk volt ott. A fiatal pár pedig nagyon szimpatikus. Nehéz ezek után nem elhinni, hogy az az igazság.

Másrészről szerintem a rendőrök se bánnak mindig kesztűs kézzel a cigányokkal. Egy ismerősöm rokona rendőr - tipikus kigyúrt, agyatlan gyerek. Alkoholista, verekedős apukával. Ő például azt mondja, hogy azért ment el rendőrnek, mert cigányokat akart verni, ezért mindig a legkeményebb helyekre osztatja be magát.
Szóval szerintem van olyan hely, ahol keményen lépnek fel a rendőrök, lehet, hogy keményebben, mint ahogy kellene. Az se jó.

XSun (törölt) 2008.06.23. 17:33:18

Hát skacok én aztán nem vagyok se egy Bayer Zsoca se egy Gárda rajongó.
De itt minden jel arra utal hogy a cigányok voltak a hunyók, nem kicsit, nagyon, és a gárda volt a jófej.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 17:37:39

Az mti-t hagyuk, ilyenkor azt szokták csinálni, hogy odatelefonálnak, felhívnak pár érintettett, mondjuk megértem, 5 éve van létszámleép, folyton csödközel, most valamenyire stabil.
Viszont a mancs korekt valamenyire mindkét oldal megvan szolitva, a bayert elvből nem olvasom.
De minek ide gárda?
Turul gáz a kép, de mondjuk ha meghalanád, hogy jön a cigánygárda te is odahivnád a haverjaidat családodat.
Valoszinüleg mindkét fél hazudik valamenyit.
Csak azt lásuk be mikor lesz olyan, hogy ez a két tábor valahol egymásnak esik? És mi lesz annak a következménye?
ui: gratulálok a magyar gárdának lassan elérik a polgárháborus szintett, akkor legalább lesz témám.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.06.23. 17:56:01

Hát igen az mti-t meg kell érteni, szűkösek a keretek. Az tök mellékes, hogy Mo-n a média 3/4 egy az egyben tőlük veszi át a híreket, igazán nem lehet elvárni, hogy ilyen esetben kimenjenek, és nem egyszerű hazugságokat hozzanak le hírként. Szintén bagatell, hogy a külföldi média 99%ban az mti-től veszi a híreket... Huba szerinted ez tényleg nem gáz?

"bayert elvből nem olvasok": Szigorúan kis betűvel! Nagyon toleráns vagy, így igazán hiteles, ahogy a kettős mérce ellen harcolsz. Most még a kurucot is lepipáltad (, ők ugyanis olvasnak mancsot :P)!

"De minek ide gárda?" Azért te szerencsétlen mert különben kinyírhatták volna őket! Fel tudod fogni? Féltették az életüket, és a zsaruk nem voltak hajlandóak kimenni! (Én ezt onnan tudom ilyen jól, hogy már hívtunk cigányokra rendőrt...)

És biztos, az egész a Magyar Gárda hibája, az is, hogy kidöntötték a kerítést, hogy beszakították a csávó dobhártyáját, hogy összevagdosták a kutyájukat (biztos náci volt)...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.23. 17:59:48

ugyanmá, rendőrök.
majd pont a gárdisták fogják megverni őket. mert a magyargárda az olyan rendőrverő fajta. mintha nem lebegne a fejük felett állandóan Draskovics "majdénjólodabaszok" miniszter úr mint egyfajta groteszk damoklészkardja. ezek az arcok, csak ha átmennek a piroson, feloszlatják őket, pikk-pakk.

viszont kisfaluban cigánynak lenni mármár a törvények felett áll, ha nem csinálnak valami extra nagy baromságot, pl. gyilkosság vagy vmi ilyen.
a többi elmegy megélhetési bűnözésnek. ne szólj szám, nem fáj fejem, ugyebár.

a rendőrök is pontosan tudják, ki nem játszik a szabályok szerint. valaki hajdan nagyon jól írta, hogy a romáknál nem volt rendszerváltás. ők továbbra is a régi jó szociális hálóban élnek.

és ha ott vannak kivételek, máshol miért ne lennének.

a polkorrekt kollégák kit hívnának, ha rájuk rúgnák az ajtót? vagy inkább megfeleztetnék őket a számítógéppel?

suski 2008.06.23. 18:00:36

Bayer egyvalamiben biztos csúsztat, hogy a cigányok csak úgy beköltöztek a mosókonyhába egy nap, ugyanis ők már eleve ott laktak. Ezt elismeri a pofonvágott csávó a Mokkában.
Azért Bayer megpróbálhatta volna megkérdezni a cigányokat is.

IHCS 2008.06.23. 18:02:02

Biztosan én vagyok teljesen tájékozatlan, de ha nekem hirtelen ki kellene hívnom a Magyar Gárdát, akkor honnan tudhatnám meg a telefonjukat?

Nekem ez a része a történetnek büdös kicsit.

Ott vagyok körülvéve 50 kapákkal kaszákkal felfegyverzett cigánnyal védtelenül a házamban és eszembe jut, hogy itt már csak a Magyar Gárda segíthet. Mit csinálok?

Felhívom a tudakozót, hogy jóestét kívánok a Magyar Gárda számát kérném?

Még az interneten is csak adatlapos bejelentkezés van hozzájuk.

Ti a történetnek ezt a részét mégis hogyan képzelitek el?

suski 2008.06.23. 18:05:01

IHCS, a tulaj elmondta a Mokkában, hogy egy barátját hívta fel segítségért (miután a rendőrök nem jöttek), ő ajánlotta a Gárdát.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.23. 18:08:10

17 évesen a buszon kellett verekednem cigányokkal. Semmit nem tettem, csak azon ahelyen ültem, ami neki jobban tetszett volna, mint, ami jutott. Ezért előbb szidalmazott, majd leköpött. Voltak vagy 10-15-en összesen. Nők gyerekkel és férfiak egyaránt. A köpős nő volt. Én a barátnőmmel voltam. Egy szót sem szóltam, csak tűrtem. Amikor meg akart ütni, felálltam, és adtam neki. Jött a többi is. Az elől haladó, cipőjével hadonászó terhes nőt hasba rúgtam egy yoko gerivel. Ütöttem, ahol értem őket. Közben azért helyezkednem kellett, hogy le tudjak ugrani a következő megállónál. Egyetlen magyar sem segített, pedig látták, hogy mit csinálnak a cigók. Ez 84-85-ben volt. Azóta sem lett jobb a helyzet. A magyar egy sunyi, széthúzó, gyávaságból vagy érdekből bárkit, bármit eláruló fajta. A rendőrök meg leszarják, ha pár cigány kibelez egy magyart, majd lehelyszinelik.
Ahol nem működik az igazságszolgáltatás, ott kézbe kell venni. Egyéb fórumokon leírtam már, mennyire rühellem a gárdát, még s eggükön is árpádsáv van. Azoban egyre nagyobb szükség van rájuk. Meg kell védenünk magunkat saját hazánkban, és ki kell vetni magunk közül azokat, akik élenjárnak az árulásban, széthúzásban. A cigányok és zsidók is ezt teszik. Mi miért ne tennénk?

hiba 2008.06.23. 18:09:33

Megnéztem Én is a riportot. Ez nyilvánvalóan nem teljesen az az eset amiről fentebb írtam. Itt nem lumpenekről van szó. Így viszont felmerül, hogy honnan jött ez a szerelmi történet.

JámborAndrás · http://magyarinfo.blog.hu/ 2008.06.23. 18:23:37

Tata igazad van félre érthető voltam, az mti egy szar. pont ezért gáz az hogy létszámleépités van meg ilyesmi (állami tulajdon)
A kettős mércét meg szerintem kel alkalmazni, megfelelő helyen, ezért is ez a blogunk címe.

IHCS 2008.06.23. 18:24:26

Nektek hány telefonhívásba kerülne, hogy megtudjátok a Gárda elérhetőségét?

Tassadar 2008.06.23. 18:24:48

huba direkt ennyire szelektíven értelmezed a dolgokat(csak egy pédát emelek ki)?Én úgy emlékszem, hogy a díszes társaság elöbb jött mint a gárda...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.06.23. 18:30:08

hiba: Na vajon honnan jött? A cigányoknak hasonló elképzeléseik vannak az igazmondásról mint a magántulajdonról... A mancs, mti persze átveszik. Mert milyen jó porig alázni, két halálosan megfenyegetett, rettegő embert?

Tassadar 2008.06.23. 18:35:39

IHCS lehet én vagyok überpro de 2perc alatt megtaláltam az illetékes telszámát

Tassadar 2008.06.23. 18:37:36

+ lehet ismert egy gárdistát, nem értem mit kell ezen rágózni.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.06.23. 18:42:42

Neeem, így könnyű!!!!
Biztos nem volt annyi esze, hogy a gúglit használja, hiszen egy alkoholista náci, aki még arra sem képes, hogy jobban teljesítsen az ágyban, mint egy 16éves cigány!

IHCS 2008.06.23. 18:46:40

Kösz FP.

ez különösen kedves a szívemnek: Békés megye, Bajcsy-Zsilinszky Endre zászlóalj

Azért lovagolok a témán, mert eddig legalábbis úgy tűnt számomra az MG egy alapvetően budapesti szervezet távol az által megoldani kívánt problémától, de ezek szerint az MG már nem csak egy távoli reménycsillag (lásd még Csaba királyfi), hanem a kézzelfogható és felhívható "segítség" a falusiaknak. Ellentétben a rendőrséggel.

Francois Pignon 2008.06.23. 18:52:05

Most nem fogom körbetelefonálni az ismerőseimet, de van tippem olyanra köztük, akinek lenne gárdás száma. Nem a Holdon élnek, szóval meg lehet találni őket. Bár magam inkább tartom a távolságot.

IHCS 2008.06.23. 18:52:46

Falafel, bár ezt a másik poszton már írtam, de a példád miatt meg kell jegyeznem, hogy a te villamoso élményed és a Galgamenti valóság nem azonos problémát ír le, mégha rassz szempontjából a szereplők azonosak is. A te történetedben ismeretlen kisköcsögökkel verekedtél (lásd még: reakcio.blog.hu/2008/06/22/barna_veszedelem_in_da_house) a Galgagyörkön történtekben pedig együttélő kisközösség tagjai szerepelnek. A két eset által megjelenített konfliktus és éppen ezért valószínűleg a megoldás is eléggé különböző.

Bár ez lehet, hogy nem nyugtat meg, de ezt nem csak te felejtetted el, de bliba megmondóink is elfelejtik sőt a reakciósok KK-TT párosának cikke is.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.23. 19:22:45

IHCS:
Az én történetem nem arra példa, hogy a cigányok rohadékok, hanem arra, hogy a magyarok közönyösek, és/vagy rettegnek a cigóktól, ezért kell a gárda. Én azt hittem, ezek az árpádsávos barmok semmire nem lesznek jók, de tévedtem. Úgy kellenek, mint az éltető oxigén. Sajnos.

IHCS 2008.06.23. 19:29:02

Hát azért a Galgai történetben mintha nem lettek volna a magyarok teljesen közönyösek, feltehetően éppen azért, mert ismerik az összes szereplőt. Szóval a történeteddel és a kommenteddel nem vitatkozom, de fenntartom, hogy egy együttélő közösségen belül meglévő rendszeresen felmerülő konfliktusnál mások a problémák és a megoldási lehetőségek, mint egy egymást csak bőrszíne és ruházata alapján felismerő emberek közötti konfliktusoknál, ahol a konfliktus szituáció mindig ugyanaz, de a szereplők (a fenti két ismertetőjelüktől eltekintve) mindig mások.

Tassadar 2008.06.23. 19:33:04

IHCS azért cigányokkal(nem romákkal)együttélni nagyon nehéz, nekem az utcában lévő magyarokkal nincs semmi problémám ellenben a cigányokkal, sosem keresem a bajt, mégis sokszor beszólnak...

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 19:36:21

Tévedtem, én nem találtam a magyargarda.hu-n telefonszámot.
Pedig nem árt, körbevesz pár cigány este, és cigit kérnek kit hívjak?

Tassadar 2008.06.23. 19:39:02

A rendőrséget, biztos segítenek(márha nem teszik le a telefont):P

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 19:40:47

Remélem még kijönnek. Nem szabad mondani, hogy kik akarnak kirbolni:)

IHCS 2008.06.23. 19:56:49

Tassadar, ezt nem is tagadom, hidd el Miskolcon eltöltött első 18 évemben nekem is voltak ilyen élményeim és igen cigányok voltak többnyire azok akiktől félnem kellett.

Engem most nem a ki a bűnös, hanem a mi a megoldás kérdése izgat.

A problémám az, hogy ha a villamoson késelő vagy akár engem késsel megkergető kisköcsögöt elviszi a rendőr semmi bajom nem lesz, amikor kiszabadul. Ha a szomszédodban lakót elviszi két hétre majd visszajön, akkor azért én izgulnék a helyedbe.

Szóval az elköltözős megoldás tűnik egyelőre egyedül optimális megoldásnak, de társadalmilag is az vajon?

Zetek 2008.06.23. 20:01:00

Mr Falafel! Sajnállak, valami nincs rendben nálad. A közhelyeid/hazugságaid ismételégetésén túl Te mit teszel? Ajánlom a Faddon történtek tanulmányozását.

Kieran Hayes 2008.06.23. 20:31:55

Őrnagy, maga segítséget hívna? Azt hittem harcolna mindhalálig :DDD

Tassadar 2008.06.23. 21:14:18

Zetek miért most speciel mit hazudott, mert én nem vettem észre?

Tassadar 2008.06.23. 21:20:04

IHCS talán közvetlenül nem, de mondjuk ha egyik szomszédod ismerőse, és elöttük "menőzik", hogy mekkora király, hogy késelt, és mégis kiengedték mert mondjuk kiskorú.Ez nagyon szép példa lesz a kisebbeknek.Kitudja lehet, hogy legközelebb megmutatják mekkora királyak ők is.

Tassadar 2008.06.23. 21:21:22

"Szóval az elköltözős megoldás tűnik egyelőre egyedül optimális megoldásnak, de társadalmilag is az vajon?"
Ezzel az a gond, hogy tudatosítja bennük, hogy ők nyertek megint, és úgy fogják gondolni, hogy ez a normális.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.23. 21:21:32

Zetek:
Olyan helyzetben vagyok, hogy megengedhetem magamanak azt a luxust, hogy ne hazudjak.
A közhelyekről annyit, suttyó, hogy nem tudományos értekezést folytatunk. Amennyiben arra van igényed, előbb olvasd el Prónai Csaba és Bódi László minden írását. Utána folytathatjuk egy másik szinten. Persze, illene megismerkedned olyan egyszerű fogalmakkal, mint kulturális relativizmus, interpretív megközelítés, emic-etic, résztvevő megfigyelés, és még sorolhatnám. Az alapvető fogalomkészlet nélkül nem sok értelme lenne hozzád hasonlókkal tudományos vitát folytatni. Csak úgy mellékesen megkérdezném: hány mélyinterjút készítettél romákkal?

kerub_ (törölt) 2008.06.23. 21:26:31

szerintem eddig ez a legjobb:

www.igenhir.hu/?rovat=Blog

"Ha lenne normális (értsd: megbízható, tüntetőt agyon nem verő, tisztességesség ismertetőjegyeit hordozó) rendőrség, akkor egyből ki lehetne fogni minden szelet a MG vitorlájából, hogy ti. feleslegesek."

ja.

Tassadar 2008.06.23. 21:41:04

Csak az a gond, hogy van pár pontatlanság benne.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 23:07:52

HátHayes fegyvert nem használhatok utcán, nem is hordok, minek.
Kézitusa estén se biztos hogy jól jövök ki, ha párat agyonütök:) Rasszista gyilkosáért még engem csuknak le.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.06.23. 23:07:53

hallo. az ugye megvan mindenkinek, hogy a tét nem Zsolti szavahihetősége.
se az, hogy a magyargárda most jó-e vagy nem, ha épp nem ér rá a körzeti meghízott.

hanem az, hogy civilizált módja-e a viselkedésnek a szélvédőbeverés, gyújtogatás, verekedés, "megöllektégedis" típusú társalgás.

és a fenti viselkedésmintákat mutató egyedek vajon elemét képezik-e a demokratikus felfogású társadalomnak. bárhol európában.
kell-e szemet hunyni/elbagatelizálni/kiforgatni az ilyen problémákat.

meg az is érdekes felvetés, hogy a kisebbség érdekeit védi a kisebbségi önkormányzat, az egyenlő bánásmód ombudsman, meg az összes felvilágosult antifa politikus, de vajon ki törődik a többséggel? (és kovács pistivel?)

majd szóljatok, ha én is kivághatom a szomszéd kiserdőt különösebb felelősségrevonás nélkül - majd csak nem lő le a csősz a kétcsövűvel - , egyszerű harmincas rokkantnyugdíjasként.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.23. 23:10:16

Gyilkosáért, gyilkosságért mindkettő helyes. Ez az Új Mozilla helyesírás-ellenőrző nem néz szövegkörnyezetet? Vagy soha nem is nézet?

maior exercitus · http://defense.blog.hu 2008.06.24. 00:36:25

Na, most aztánMEGOLDOTTÁK:

Dr. Kállai Elnő cigányjogászbull csináltak kisebbségi ombudsmant...

mint hajdan KÁPÓT a szinténzs-ből,

de ez a pasi qrvára elfogult a fajtája mellett, ez alkotmányellenes tevékenység: egy MAGYAR GÁRDISTA ÜGYVÉD is alkalmasabb lenne a feladatra!

Horváth Aladárt 16-19 éves korától ismerem, tanítottam is - jogi felvételi előkészítőn:

aki - a Kúrmányból - kinevezte őt "esélyegyenlőségi" kormánybiztosnak,

az olyan, mintha jeruzsálemi főrabbit nevezték volna ki a RSHA-"Endlösung" főbiztosává...

Horváth Aladár ugyanis CIGÁNY NACIONALISTA és RASSZISTA- kontrából, ő a magyarokat, európaiakat gyűlöli !!!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.24. 07:28:05

Őrnagy:
Meg kell tanulni helyesen írni, és akkor nem kell egy buta program hagyatkozni.;-))

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.06.24. 08:19:47

Na ugye :)
Nem a helyesírással van a baj, hanem a manuális készséggel:)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 11:38:20

Szerintem nagyon veszélyes ez a játszma, ami ebben a riportban is látható. A Magyar Gárda önmagában nem félelmetes, csak akkor, ha rendőrség szerepét veszi át.
Ugyanígy a cigányok is csak akkor félelmetesek, ha nincs felettük hatalom, tehát a rendőrség nem tesz semmit.
Szerintem akár kvázi polgárháborús helyzet is előállhat, ha mostantól hetente összecsapnak a gárdisták és a cigányok.
Ez a rendőrség felelőssége, a helyi vezetők felelőssége. Abban a kis faluban például, ahol nyaralunk, vannak lelkes polgárőrök. Egy nyaralót se törtek fel az elmúlt években, még télen sem. Tehát, ha valahol nincs elég rendőr, akkor polgárőrökkel is lehet helyettesíteni. Ha azonban senki sem tartja fenn a rendet, akkor tényleg nagy baj lehet.

CrL 2008.06.24. 11:41:19

lola, ijesztően afelé tartunk...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 11:57:53

Crl, de miért?
Kb. egy hónapja Bolgár műsorába betelefonált egy cigány és azt mondta, hogy szerinte az MSZP is beáll a cigány ellenes irányba, mert a Jobbiknak ez nagyon bejött és az MSZP-ének is kellenek a szavazatok. Mármint azok szavazatai, akiknek megkeserítik az életüket a cigányok. Ennek nem látom konkrét jelét.
Az viszont biztos, hogy nemrég beszélgettem egy RTL-es, nagyon liberális ismerősömmel. Azt mondtam neki, hogy én szeretem a cigányokat. Erre nekem esett, hogy sosem éltem közöttük. Kikerekedett a szemem: most akkor az antirasszista leszúr engem azért, mert nem utálom a cigányokat?
Igen, ez történt.
Tehát egy cigány ellenes hangulat kezd kialakulni nem csak a szésőjobbnál. Ez mindenkinek érdeke lehet, aki ebből akar profitálni...

Zetek 2008.06.24. 12:18:28

Mr Falafel! Jó neked. Bár az tény, hogy legalább neked el kell hinned saját meséidet, lásd a buszos történet furcsaságait.
Terhes nők hasbarugdosása színvonalú mélyinterjúkat valóban nem készítettem, de mivel Magyarországon élek, ezért rendszeresen találkozom és beszélek velük.
De, ha már itt tartunk, te minden magyarral mélyinterjút készítettél, hogy ilyen sommás ítéleket alkotsz?

Zetek 2008.06.24. 12:21:17

lelkylola! Az önkormányzati ülés szünetében, vagy a bizottsági üléseken a leghangosabban két tanár - az egyik a helyi MSZP-t vezeti, másikuk párttitkár volt 1989-ig - cigányozik a leghangosabban. A hangulat már régóta megvan. A változás csak annyi, hogy már képetelenek/nem is akarják védeni kormányuk intézkedéseit, pl. segélypolitikáját.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 12:38:40

Zetek, vagy nem képtelenek, hanem ez az új irány. Ha balhé van, akkor az MSZP rendőrdroidjai felvonulhatnak és látványosan rendet tehetnek. Mivel a Kossuth tériek már nem balhéznak, úgyhogy nem lehet őket összeverni és bizonygatni, hogy megvédjük a csendes többséget. Akkor meg kell verni a cigányokat, vagy a gárdistákat és megint tündökölhet Védőként és Megmentőkét Gyurcsány Ferenc.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.24. 13:09:27

lola,

"és megint tündökölhet Védőként és Megmentőkét Gyurcsány Ferenc."

Csak azt ne!:)

Zetek 2008.06.24. 13:12:26

lelkylola! Ez nagyon budapesti, összeesküvés elméletes logika. Itt egyszerűen az történt, hogy a mókus apósát majdnem agyonverték, a tanárnénit pedig naponta megfenyegetik. Amúgy legalábbis nálunk elég jó a kapcsolat a rendőrökkel, már ami persze a nagy nyugdíjazás után belőlük megmaradt. Úgy hogy a polgárőrség és a mezőőrök vidám kergetőzésébe csak néha szállnak be, de legalább nem akadályozzák őket.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 13:21:22

Zetek, ok. Elfogadom, hogy összeesküvéselméletes. De akkor mi az oka szerinted annak, hogy fél éve naponta van ilyen hír? Csak a gárda miatt?
Miért nem védték meg ezt a családot Galgagyörkön, sem a rendőrök, sem az önkormányzat?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.06.24. 13:28:01

Zetek 2008.06.24. 13:12:26

"Ez nagyon budapesti, összeesküvés elméletes logika."

Szerintem is. Néha a dolgok pont azok, mint aminek látszanak...

Zetek 2008.06.24. 13:38:19

Mert egy ekkora településen mind Galgagyörk nincs rendőr. A 2008-as új nyugdíjszabályozás következtében 40 év körüli rendőrök mentek nyugdíjba. Ráadásul a rendőröket elmebeteg feladatok ellátására kényszerítik. Pl. Olaszliszka után utasították a sárospataki és újhelyi rendőröket, ha a bármelyik cigány telefonál, hogy valami fenyegetőt hallott azonnal rohanjanak, csapot-papot otthagyva. Praktikusan nem kell mást csinálni csak valakivel betelefonáltatni és egész Zemplén rendőrtelen volt. Praktikusan bármit megtehettek.
Az önkormányzat kezét ráadásul megkötik a jogszabályok, s eddig jobb a békesség jelszóval inkább kitértek a konfliktusok elől. Csak már eljutottunk a falig.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 14:02:46

Zetek, de mi lesz a falon túl? Egyre több helyen el fognak oda jutni. Kapa-kasza, önbíráskodás? Mi más lehet?
Most nem Galgagyörk esetében, hanem mindenhol.

CrL 2008.06.24. 14:05:17

lola: bosszú az MG ellen.

Zetek 2008.06.24. 15:02:01

Az első lépés, hogy radikálisan le kell fékezni a szaporodásukat a többségi társadalom szintjére. Ez pedig csak a családtámogatás/segélyezés radikális átalakításával működne. A rendőrség tekintélyének helyreállítása, személyi és technikai állomány megerősítése, stb. Oktatásban is kemény kényszerek alkalmazása. Ellenkező esetben Gárda és fél-polgárháborús viszonyok. Pontosan ez az egyik legfontosabb érv a mostani tökölés ellen, mert az MSZP láthatóan képtelen szembefordulni az egyik legfontosabb választói táborával.

CrL 2008.06.24. 15:09:02

Zetek: nem is fog szembefordulni soha, főleg ilyen elkúrtuk utóéletben

Zetek 2008.06.24. 15:48:32

Én is ettől tartok, de akkor legalább erről is tudjanak az Orsós Viktorozó nyugdíjasok.

states 2008.06.24. 16:19:25

A cigánykérdés megértésének továbbra is az kulcsa, ha 10 cigány jön szemben veled a járdán, akkor miért van az, hogy kilencnek még az értelem leghalványabb szikrája sem fedezhető fel a szemében. Vagy ez még a statisztikai hibahatáron belül van?

Zetek 2008.06.24. 16:26:11

Itt nem az atomfizikai ismeretek hiányával, hanem a viselkedési normákkal van baj.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.24. 16:39:38

Egyébként én tudok egy pozitív példát. Az egyik barátnőm Kárpátalján tanított cigánygyerekeket, mint önkéntes. Olyan gyerekekről volt szó, akik a közeli putriban éltek és nem volt személyazonosságuk, mert legtöbbször még a szüleiknek sem volt személyi igazolványa. Ezek a gyerekek járhattak ebbe az iskolába, de nem volt kötelező.
A reformátis szeretetszolgálat kordinálta ezt a programot. Vasárnap a lelkész külön istentiszteletet tartott a cigányoknak. dörgedelmes beszédekkel, hogy minden a sátántól való.
A lényeg az, hogy a cigánygyerekek önként jártak iskolába, a felnőttek is jártak templomba és rendesen viselkedtek. Féltek a sátántól, vagy a lelkésztől. Mindegy.
A végén a barátnőm a 14 éves cigánygyerekekkel másodfokú egyenleteket oldott meg és angolul tanította őket!

Zetek 2008.06.24. 18:05:42

Kedves Lola! Pozitív példa minden kategóriában létezik, s mindenki boldog lenne, ha ezek lennének jellemzőek. De sajnos nem ez a helyzet.

Tzimisce · http://tzimisce.blog.hu 2008.06.24. 23:48:35

Őrnagy úr: Rendfokozatnak hívják.

Nem tudom mi az igaz a történetben, de kezdek nagyon aggódni. Az én házamban is két roma család lakik, szerencsére dolgoznak, de a pereputty már problémásabb. Reméljük nem lesz gond, szeretnék békében élni, hiszen elvileg ők is emberek.

2008.06.25. 01:28:56

Nézegettem ezt a Wass Albert Zászlóaljat, 19 megyében 5 helyen nő a kapitány, vagy a személyi referens. Az MG-ben női kvóta van, vagy mi? hehe

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.25. 07:30:52

Zetek:
Ezzel a szaporulat stoppal egyetértek. Kár, hogy a családodnál nem alkalmazták anno!
A rendőrség tekintélye úgy egy évtizedre odalett. És nem a nyugdíjba vonuló redőrök miatt, nem azért, mert kevesen vannak, hanem éppen fordítva. Fele ennyi rendőr is elég lenne, ha az állomány 90%-a nem bokrokban rejtőzve várná az autósokat, hogy leszedje a sápot. Amikor meg értesítést kapnak, hogy CSB van, vagy roma balhé, azonnal járőr sebességre (40km/h) kapcsolnak. Régi, bevett módszer ez a testületen belül. Mostanában pedig különösen hasznos. Mivel a rendőr a legbutább állat a földön, - mindjárt utánad - nem szeret bonyolult helyzetekről jelentést írni, márpedig azt mindig kell. És egy jó intézkedést is el lehet cseszni egy rossz jelentéssel. Roma erőszakról meg egy értelmes embernek is nehéz lenne jó jelentést érni. Mert másnap Megélhetési Aladár és Kolompár Orbán habzó szájjal kérné számon a rendőri rasszizmust.

szubjektiv 2008.06.25. 19:40:58

Én most megnéztem a bayer féle riportfilmet. Nekem nem az a kérdés, hogy ki mond igazat, én a rendőrök magatartásán vagyok teljesen felháborodva. Ha nem látom, nem hiszem el.A cigányokat védték(mitől?????), miközben egy család épp menekül. Na ezt kéne bemutatni mindenhol.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2008.06.26. 00:03:21

Jelenleg nálunk az egész szociális rendszer két dolgot szolgál: egyrészt a szociális hálózat tagjainak a fenntartását, másrészt meg a "cigányfertőzött" kistérségek legfontosabb döntéshozóinak, a "kamatos pénz"-szedő cigány uzsorásoknak a gazdagodását.

Bővebben: nemzetiszavak.net

tevevanegypupu 2008.06.26. 00:24:58

www.nol.hu/cikk/496933/

Bacher Ivan nem a ciganyoktol hanem a fidesztol es a hozza szorosan kapcsolodo szelsojobboktol fel. Talan o nem is ijedne meg ha este, egy csendes utcan egyszercsak eszrevenne, hogy ket-harom cigany fiatalember jon vele szembe meglehetos duhaj hangulatban..Lehet, hogy beidegzodes, mert en peldaul azt sem szeretem, ha kinai, magyar, ghanai vagy akarmilyen harom fiatalember jonne szembe egy kihalt utcaban velem a hajnalcsillag felkelte utan. De nem vagyok kepmutato, kenytelen vagyok bevallani, hogy a legjobban megiscsak a ciganyoktol ijednek meg.
De rendorert sem mernek kialtani..Tulajdonkeppen kitol kell felni Magyarorszagon 2008 nyaran?
Kinek higyjen az ember: a szemenek-fulenek vagy amit egyik vagy masik ujsag ir?

Zetek 2008.06.26. 08:04:09

Mr Falafel! Te valamiért hízelegni szeretnél. Amúgy ahogyan apám szokta mondani, reklamálhatsz a gyártó cégnél. Amúgy a helyi rendőrökkel igenis lehetséges az együttműködés, kisvárosunkban számos olyan eset történt, ami nem szivárgott ki, nem volt ott sem a retek klub sem a többi gagyi tv. Amúgy miért jó neked a reménytelenség prófétájának lenni? Mindenki úgy kollektíven hülye, szemét, gyáva, stb.?
tevevanegypupu! Ugye nem gondolod komolyan, hogy Iván fél? Az elmúlt évtizedekben ráállt egy témára és ebből él.

tevevanegypupu 2008.06.26. 09:54:59

Zetek
nem hiszem, hogy igazan felne Bacher, hiszen tudja, hogy nincs naci es fasisztaveszely, mint ahogy azzal is tisztaban van, hogy az un. ciganykerdes altalaban - jelenleg - nagyobb problemaja a magyar lakossagnak mint forditva. A ciganysag egy retege nem szeretne feladni azt az eletformat amit megszokott es amit a szocializmus biztositott.

Az mszp es az szdsz ugy segitene ezt a folytonossagot - a szavazatokert cserebe - hogy egyre jobban visszalokne oket nem a hagyomanyos, osi eletformaba, hanem abba a nyomorba, amibol a ciganyoknak nincs kiut. Az szdsz-nek es mszp-nek nem erdeke, hogy a ciganyok elete normalizalodjon.

Bacher rosszul ertelmezi a szolidaritast, de azt nem hiszem, hogy erdekbol teszi. A zsidok, ciganyok, a ciganyok altal zaklatott magyar lakossag felelme, es mindazoke akiket valaha uldoztek ertheto. Ott marad a lelek melyen es oroklodik, nem felejtheto.

Csak a baj ott van nalunk, hogy ezt a felelmet szinten politikai celokra hasznaljak a budapesti partok, es nem tesznek egyenlosegjelet peldaul a ciganyok es magyarok altal kozosen lakott videkeken, ahol bizonyithatoan a magyarok szenvedik el az atrocitasok, buncselekmenyek es gyilkossagok nagy tobbseget. Mar amennyiben ilyesmit szazalekben lehet egyaltalan szamitani.

A gyulolkodve megirt ujsagcikkek nem hasznalnak, artanak meg akkor is - ha mint Bayer peldaul - tenyeket kozol es bizonyit is.

Zetek 2008.06.26. 11:39:46

tevevanegypupu! Nem hiszem, hogy pusztán tévedés lenne Bächer írásai mögött, vagy éppen rosszul értelmezett szolidaritás. Azt sem hiszen, hogy ne tudná milyen súlyos következményei lennének az állandó farkast kiáltásainak. A magyar baloldalnak és az európai baloldalnak régi hagyománya, hogy gyűlöli a nemzeti és az azt fenntartó réteget, parasztságot, középosztályt.

tevevanegypupu 2008.06.26. 12:15:06

Zetek
Bacher neveltetese es a kornyezet amiben elt echte, hithu kommunista volt. Ahogy olvastam, inkabb fanatikus mint gondolkodo kommunizmus. Hogy miert nem vettek eszre, hogy ez a kommunizmus ugyanolyan gyilkos mindenkire nezve - a zsidokra is - mint a fasizmus, aminek visszatertetol ugy felnek, azt nem tudom. Ha egy zsido vallasu ember Gyurcsany Ferenc liberalizmusat dicseri, akkor azt kell hinni, hogy ott nem a tenyek ismerete, hanem szemelyes szimpatia vezeti. Ellene ugyanugy nem lehet tenni, mint mondjuk a szerelem ellen sem.

Zetek 2008.06.26. 13:58:54

tevevanegypupu! Ezzel tisztában vagyok. Nem is kíván ellene senki sem tenni, hülyének, vagy éppen üldözési mániától szenvedőnek lenni emberi jog.
süti beállítások módosítása