Lendvai Ildikó népszavazása
2008. március 20. írta: nénike

Lendvai Ildikó népszavazása

 A március 9-i népszavazás eredménye és az Albert házaspár kilátásba helyezett, TB-mentő referenduma elvonja a figyelmet a harmadik kezdeményezésről. Pedig azt nem kisebb formátumú politikus javasolta, mint a nemzet anyósa, az MSZP frakcióvezetője, 147 szocialista parlamenti képviselő támogató szavazatával. (Előzmények a Narancs összefoglalójában). Igazából a szocik csak kényszerítőzni akartak, s úgy tűnt, a három igenes népszavazás kampányában ez még alkalmas eszköz lehet, hogy Gyurcsány tisztasági csomagjának támogatására bírja az ellenzéket. Persze a tárgyalóasztal mellett, a pártok képviselőivel megegyezve, nem a hülye népre bízva az ítélkezést.

 Az ügy egy időre lekerült a napirendről, s most, mint derült égből a gumibot érhette Ildikót a hír, hogy március 10-én az Alkotmánybíróság zöld utat adott frakciója saját pártját is erősen megosztó (a képviselői költségtérítésről és összeférhetetlenségről szóló) kezdeményezéseinek. Most akkor mi a fene legyen – töprenghet Ildikó a kozmetikusnál. Kihátrálni a saját kezdeményezésből nem túlságosan erőt sugárzó ötlet. Felkérni Molnár Gyula polgármestert kampányfőnöknek? Vagy Karsait? Mekkora kampányt lehet vinni 30-40 ellenérdekelt országgyűlési képviselő polgármesterrel? Megbuktak a Fidesszel szemben, harcolnak a Szadival a TB-privatizáció kapcsán, s most itt ez a harmadik front, amit saját magukkal szemben nyitottak. Ildikó, valljuk be őszintén, ez nem a ti évetek lesz.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr62388921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paranoid Android2 2008.03.20. 11:46:26

Ez még csak nem is vicces. Ki emlékszik, hogy a Fletó mit akart egy éve, fél éve, még ő se.:))

dr.minorka 2008.03.20. 11:52:51

A selejt bosszúja...

Francois Pignon 2008.03.20. 12:20:44

Hogy-hogy nem, nyilván köze sincs a dolognak a népszavazás eredményéhez, de úgy tűnik, novemberről előrehozva soron kívüli nyugdíjemelés lesz.
www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1026340
Továbbra is dúl a fantázia. (Bár kétségtelenül be szokott jönni.)

2008.03.20. 12:32:35

Innen szép nyerni. :P

regnak 2008.03.20. 12:40:25

Na végre. egy felelős politikus, aki akár a saját bukása árán is előrébb viszi az ország ügyét.:) Kár, hogy nem ezek az igazi problémák, amit meg kell oldani, de öngólnak zseniális. Maszatolásnak,meg 0309 óta gyenge.
Kicsit frissíthetnék már a programot úgy teljesítmény, mint kommunikáció vonalon.
Innen inkább már ne nyerjenek semmit.

CrL 2008.03.20. 12:45:03

FP: a nyugdijasokra mindig 'találnak' pénzt, bármi áron.

2008.03.20. 12:52:43

Pedig Ferenc meg tudja csinálni. 2006-ban - ő egymaga -, visszahozta a szarból a választást, nemde? Néhány hónap alatt egy kampánnyal mindent meg lehet fordítani.
Ha nem hinne a végső győzelemben, nem csinálná.
Az utolsó bunkerig harcolni fog.
A színpadon lesz, mikor legördül a függöny.


irónia off

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.03.20. 13:28:24

Szerintem is Feri megoldja. Ő olyan, csodafegyver a javából. Trükkök százai vannak a kezében...

la hermandad 2008.03.20. 13:35:20

Szép ajándékot kapott a névnapjára.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.20. 13:38:28

csi:
Szerintem is az utolsó Fiatal Baloldal-aktivista eleséséig fog harcolni.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 13:46:30

inforadio.hu/hir/belfold/hir-188151
"Amióta kihirdették a népszavazás eredményét, szinte a Fidesz kottájából énekelnek a kormányzati oldalon" - mondta az elemző [Török Gábor, DH]."

Az a hülye Fidesz.
Az kényszeríti az egyébként okos és megfontolt koalíciós pártokat minden hülyeségre.

Egyébként észrevettétek, miket nyilatkozott Török az népszavazás előtt és után? Tartok tőle, egy újabb szuverén értelmiségiről foszlott le a máz.

Kár érte. Török mindig SZDSZ-hez állt közel, de eddigi elemzéseiben ezt alig lehetett észrevenni. A népszavazástól teljesen megvadult és kibújt a lóláb.

Freetibet (törölt) 2008.03.20. 14:07:31

FP: - hát ez a nyugíjemelős sztori ütős/bicskanyitogató. Merthogy a nyugdíjrendszerünk alapból fenntarthatatlan, a kifizetéseknek csak kb. a 3/4-e jön be a TB befizetésekből, korfánk alakulása sem valami biztató, stb. Ezek meg sitty-sutty beletolnak még 30 milliárdot; rövidtávú politikai haszonszerzés(kármentés) reményében. Vizitdíj/tandíj pótlására természetesen egy fillér sincsen!
Jó volna ilyenkor valakit(Szíjártó, Cser-Palkovics pff:) látni kiállni az ellenzék részéről, aki belemondaná az arcukba hogy b@sszátok meg, a meglévő nyugdíjak finanszírozására sincs keret!
Persze még mindig az lenne a legjobb ha a jelenlegi establishment lelépne a színről, minél előbb.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.20. 14:10:56

Doom,
Török sokáig a szadesznak dolgozott. És köze cége volt Dessewffyvel. Sosem volt "független".

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2008.03.20. 14:14:12

Nagy lenne, ha ebből is népszavazás lenne...
Vajon, hogy kapmányolnának? Mert itt a szokásos ballib retorikat, miszerint ugrasszuk egymásnak az érdekelt feleket, érdekesen festene.

Török biztos megijedt a 41-8% ban győzelmet aratott újfasizmustól.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 14:19:30

tölgy 2008.03.20. 14:10:56:
"Török sokáig a szadesznak dolgozott. És köze cége volt Dessewffyvel. Sosem volt "független"."

Jó, de ki független ebben az országban?
Nem sokan.
Török eddigi munkái mégis a minőséget jelentették nekem.

Az utolsó egy hónapban teljesen átüt a szövegén a propaganda. Még egy kicsit süllyed és költözhet Tirpákbokrétásra.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/03/politika-get-krdsei.html

Devil Inside 2008.03.20. 14:41:45

"Az a hülye Fidesz.
Az kényszeríti az egyébként okos és megfontolt koalíciós pártokat minden hülyeségre."

Hát Doomhammer, fogalmam sincs Török Gábor adott elemzéséből hogy sikerült leszűrnöd ezt a következtetést. Nekem kissé paranoidnak (előítéletesnek?) tűnik ez az értelmezés.

Pedig teljesen igaza van: az MSZP-SZDSZ saját maguk és az un. "reformok" ledarálásával van elfoglalva különösebb külső segítség nélkül, ez pedig a Fidesznek tökéletes - a mai nyugdíjemelés-bejelentéssel elkezdett osztogatáson kívül nekünk is.

(De mint ahogy 2006-ban láttuk, biztosat csak rövidtávon lehet arról mondani, kinek mi a jó, a koalíció két év alatt még lazán összeszedheti magát akkor is, ha megint Magyar Bálint lesz az oktatási miniszter.)

dr.minorka 2008.03.20. 14:46:56

Másképp megfogalmazva DI véleményét:
Török nem értékítéletet fogalmazott meg, hanem leírta a helyzetet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.20. 14:59:42

Doomhammer:
["Amióta kihirdették a népszavazás eredményét, szinte a Fidesz kottájából énekelnek a kormányzati oldalon" - mondta az elemző [Török Gábor, DH]."

Az a hülye Fidesz.
Az kényszeríti az egyébként okos és megfontolt koalíciós pártokat minden hülyeségre.]

Csak én olvasok ki mást Török nyilatkozatából? Egyáltalán nem azt mondja, hogy a Fidesz kényszere alatt csinál hülyeségeket a kormány, hanem hogy a Fidesz hagyja, hogy a kormány a saját hülyeségeivel vágja maga alatt a fát.

Elfogult vagyok, Török volt a legjobb tanárom a Közgázon, hozzá írtam a TDK-mat is. Részt vett a 2002-es SZDSZ-program megírásában (A korszakváltás programja), viszont utána egyáltalán tűnt boldognak a párt kormányzási gyakorlatától. Egyaránt tanít a Fidesz-közeli Századvég Politikai Főiskolán és a Gyurcsány-féle Delta Politikai Iskolában is. Szerintem évek óta ő a legjobb a médiában szereplő politikai elemzők közül (& ráadásul még érdekes is).

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.20. 15:16:02

tényleg elfogult vagy Turul :)
mert minimum pár napja egy nagy lóláb lóg ki TG száján... Amúgy tényleg üdítő színfolt a kollégái közt - de ez nem csak a vakok közt a félszemű a király esete volna, hmm?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.20. 15:20:05

Szamárfül:
Olvastam, hogy miket nyilatkozott az elmúlt napokban, s nem látom a lólábat.

dr.minorka 2008.03.20. 15:25:40

Nem követem szorosan Török munkásságát, de általában a meggyőződése, értékei nem szokták útját állni annak, hogy tisztán lásson. (mellékes, de kifejezetten szórakoztató, ahogy a partnereire néz)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.20. 15:26:31

hát meg nem találom, sajna.
annyit pontosítanák: a népszav. utáni 48 órán belül mondott furákat.

Lolásan: mkinek megvan a maga kedvence :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 17:39:28

Többeknek:
"Török Gábor szerint a népszavazás eredményének kihirdetése óta a legnagyobb ellenzéki pártnak egyébként sem kell mást tennie, csak ölbe tett kézzel figyelnie, hogyan végzi el a kormányoldal saját maga azt, amire a Fidesz nem volt képes: elérni annak erodálását és a koalíció szétesését.

"Amióta kihirdették a népszavazás eredményét, szinte a Fidesz kottájából énekelnek a kormányzati oldalon" - mondta az elemző."

Ezt a következőképpen fordítom magamnak:
"Meg vagytok őrülve? A Fidesz kezére játszotok, mikor tovább kell vinnetek a reformokat, vagyis szorosan Feri mögé tömörülnötök? Eddig a Fidesz nem tudta megbontani a koalíciót, majd pont egy szaros népszavazásnak sikerül? Kapjatok már észbe, Orbán pont ezt akarja!"

Török szakmai kvalitásait nem vontam kétségbe. Néhány ember érdemli meg a "politológus" címkét ebben az országban, ő az egyik. Én úgy vélem, a személyes meggyőződése most kezd átjönni az elemzésein.

Az megvan, hogy Budai Bernadett kormányszóvivő 4 évig dolgozott Török beosztottjaként a Vision Consultingnál?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 17:40:46

Devil Inside 2008.03.20. 14:41:45:
"Pedig teljesen igaza van: az MSZP-SZDSZ saját maguk és az un. "reformok" ledarálásával van elfoglalva különösebb külső segítség nélkül,"

Ez elég meglepő állítás azok után, hogy Feri stabilan a "reformok" folytatása mellett állt ki.

Devil Inside 2008.03.20. 18:37:29

Miért szerinted jelent bármit a jövőre nézve, hogy Feri ma miért áll ki határozottan? ;-))

Fütyül és hazudik. ( youtube.com/watch?v=bfZfzVc8tm8&feature=related )

Amúgy Török Sólyom politikai tanácsadója is többek között...

nénike · http://mandiner.hu 2008.03.20. 18:38:30

A reformok része a tisztasági csomag? Jó lenne pár jövőbemutató vállalást hallani a költségtérítés elszámolásáról. Elsősorban MSZP oldalról várom a megszólalókat, de az ellenzék álláspontja is érdekelne.

dr.minorka 2008.03.20. 18:48:09

"Ez elég meglepő állítás azok után, hogy Feri stabilan a "reformok" folytatása mellett állt ki."
Pontosan ez a Fidesz forgatókönyve:) Hogyan pusztítsunk el egy pártot...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 18:59:33

dr.minorka 2008.03.20. 18:48:09:
"Pontosan ez a Fidesz forgatókönyve:) Hogyan pusztítsunk el egy pártot... "

Maga szerint Feri a Fidesz embere?
Hát igen. Lehet, hogy beépítették és ez azt jelenti ... ez azt jelenti, hogy 1998 óta Fidesz kormányoz és a Zorbán kesztyűbábként mozgatja a miniszterelnököt!

Ezt minél több embernek meg kell tudnia, különben győzhet az összeesküvés!

dr.minorka 2008.03.20. 19:05:09

"Maga szerint Feri a Fidesz embere?"
De facto igen!:) Nélküle nem állnának ennyire rosszul a szocialisták!
Feri pontosan azt teszi, amit nem lenne szabad (ebben már nagy gyakorlata van:))

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 19:20:05

dr.minorka 2008.03.20. 19:05:09:
""Maga szerint Feri a Fidesz embere?"
De facto igen!:) Nélküle nem állnának ennyire rosszul a szocialisták!"

Rémítő perspektíva!
Most már csak az a kérdés, Feri szándékosan dolgozik a Fidesznek vagy gondatlanságból elkövetve?

Ez komolyan befolyásolja a büntetési tételt.

lkflldnlbn,mq qwmrng (törölt) 2008.03.20. 19:28:50

Szerintem Torok Gabor az egyik ha nem a legjobb politologus ma Magyarorszzagon. Nem nezek mostanaban tevet, a fenti kiragadott par mondatbol en meg nem veszek ki elfogultsagot. Egyebkent TG nyilvanvaloan liberalis beallitottsagu, de pont azt szeretem benne a legjobban, hogy ettol nem valik droidda.

Google 2008.03.20. 20:22:02

Tanácsadója Sólyomnak, az SZDSZ-nek programot ír, kormányszóvívó kerül ki a szárnyai alól és még mindig normális (Magyarország)?
A Hír TV-ben vitázott annak idején Giró-Szásszal, bizony becsületesen védte az MSZP-t, igaz valamivel finomabban, mint az utána következő Political Capital-os Somogyi Z.
Gondolom, hogy akitől a "munkát" kapja, annak zenél, nem?
Szóval megint szavazunk? Ez rendben lenne, de konkrétan mire? Mert az gyönyörű, hogy legyen több munkahely, költsünk többet a nevelésre, oktatásra, ezt akarjuk, amióta a világ világ! És mégsem így történik! Oh, hogy erről nem nekünk, hanem a Párt tagjainak kell szavazni...aha. Így akkor mi az ők dolgaikról, költségtérítés, miegymás, ők pedig a mieinkről szavaznak majd; jó, nem?
Inkább egy jó kis előrehozott választás, az kellene ide, nem más. Ha már a mi sorsunkról ők döntenek, legalább mi mondjuk meg, hogy kik legyenek ők, a képviselők.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 20:34:41

Szerintem inkább beszéljünk másféle összefonódásokról.

nol.hu/cikk/485317/
"De azért szögezzük csak le: a kormánykoalíció politikája már nem egyszerűen polgári, nem egyszerűen jobboldali, hanem szélsőségesen *reakciós* politika, amelynek a befuccsolt egészségügyi "reform" csak részlete, és amelyet teljes egészében kellene szétzúznia a magyarországi baloldalnak, ha szervezett politikai formában léteznék ilyesmi hazánkban."

Kiemelés tőlem.

Reakciósok súgnak a kormánykoalíció fülébe!

tewton 2008.03.20. 22:14:38

Doom,
egyértelmű. A reakció beszivárgott és belülről bomlaszt. A hiteles megoldás az lenne, ha a "hiteles magyarországi baloldal" guillottine-nal vetne véget a koalíció őrjöngésének.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.20. 23:24:09

tewton 2008.03.20. 22:14:38:
"Doom, egyértelmű. A reakció beszivárgott és belülről bomlaszt. A hiteles megoldás az lenne, ha a "hiteles magyarországi baloldal" guillottine-nal vetne véget a koalíció őrjöngésének. "

Ezek elavult módszerek. Én egyfajta önkritikán alapuló módszert képzelek el. Mondjuk X minisztériumi főosztályvezető harmadosztályú meggyőzés után beismerhetné, hogy ismert angol reakciósok pénzelték a célból, hogy hamis adatokkal tévútra vezesse Ferit, akinek jószándékához viszont nem férhet kétség.

X-et látványos tárgyalás után elítélik, ám ő megbánást tanúsít, így megússza egy kis munkaterápiával a belvízelvezetésnél.

A reakciósok ellen viszont kampány indul és az X-incidens után veszélyességük nem is kérdőjelezhető meg.

Mindezt kb. egy év alatt gondolom kibontani és 1 milliárd Ft-ból tartom kivitelezhetőnek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.20. 23:37:18

kedves Teuton lovag! odaát a K.blogon látom, eredetiben nyomod Szenttamást - ő nem ír valami bűbájt az ilyen "penge" asszonyságok ellen? :P

tewton 2008.03.20. 23:54:58

szamárfül,
hát ... Tamás okos, de nem volt próféta ... itt az életre-halálra oldalon vitattuk az előbb, hogy mit lehet tenni szerinte a közösségre káros és romboló emberekkel, akik bűnösek ...

De Tamás megoldási javaslata

khmmm

nem Eu-konform.

bár ő nem ismeri az életfogyt.ot :)

grupi 2008.03.24. 17:32:00

"Egy Amerikában tanuló magyar tapasztalatai:

Sziasztok!

Tegnapelőtt kisebb problémák miatt el kellett mennem orvoshoz itt az USA-ban. Itt már régóta több biztosítós rendszer van. Erről szólnék most néhány szót.
A biztosítónál van a pénz, ő az úr. Ő dönti el kifizeti-e az
ellátását valakinek vagy sem. Nekem is ez volt. Elmentem egy
kórházba, és átmentünk a kórház pénzügyi tanácsadójával a
tárgyalóba, ahol ő felhívta a biztosítót, hogy fedezik-e a
költségeket, vagy el kell-e küldjön. Azaz hívta volna, mert az első telszám 7 perc zene után üzenetrögzítő lett. A másik szám hasonlóan 7 percig mondogatta, hogy hívása nagyon fontos (very important)számunkra majd kiment üzenetrögzítőre.
A biztosítási dokumentumon volt még egy telefonszám, ami nem ilyen esetekre van, de azt hívtuk ezután.
Megjegyzem, hogy biztosításom nem gagyi, az egyik legjobb amerikai, az egyetememen ezt kötelező megkötni. Szóval a harmadik telefonszámon találtuk valakit, de választ nem kaptunk, csak át meg átkapcsoltak minket.
Összesen 5-ször kapcsolták át hívásunkat és már 57 perce lógtunk a telefonon, amikor azt a választ kaptuk, hogy várnunk kell holnapig.
(Ez a biztosítás nekem egy évre több mint 2OO ezer Ft. Amerikai
állampolgár osztálytársaimnak csurog a nyála, mert ők ennek a
többszörösét fizetik.)
Másnap persze dehogy hívták fel a kollégát, hanem megint neki
kellett telefonálnia. A legnagyobb csodálkozásomra nem adta fel a kórház pénzügyi tanácsadója, hanem félvállról közölte, hogy mindig ez van, és hogy ez normális. És örül, ha nem Indiában, vagy Bangladesben veszik fel a telefont, mert akkor olyan rossz
angolsággal beszélnek, hogy alig érti.
Miközben várakoztunk és hallgatta a zenét, volt időnk beszélni.
Megkérdezte, hogy Magyarországon több biztosítós rendszer van-e.
Mondtam, hogy még állami az egészségügy, erre legnagyobb
megdöbbenésemre azt mondta: "Ez azért van, mert Magyarország egy
civilizált ország." Szó szerint ezt mondta, az, aki itt Amerikában 23 éve dolgozik ebben a pozícióban.
Beszéltetni kezdtem, hogy fejtse már ki mit is ért ezalatt. Példákat és konkrétumokat kezdett mesélni:
- Ha nekem most azt mondja a biztosító, hogy nem fizet, akkor csak úgy vizsgál meg doki, ha leperkálok 2 millió Ft-nak megfelelő dollárt.
Micsoda?
Igen, mondta, mert külföldi vagyok, senki se garantálja hogy ha
kiküldik a számlát, akkor nem lépek meg azelőtt hogy kifizessem. Ja és az orvos főnöke a biztosító, tehát ha ennek ellenére megvizsgál, akkor kockáztatja az állását.
Beszéltem személyesen is egy nővel, aki rákos volt, és a
műtét során találtak még nála dolgokat, amiket mégsem szedhettek ki, mert a biztosító nem engedte, mert bejött és mondta, hogy be kell fejezni a műtétet, nem fizet tovább. Így hát összevarrták. Ő maga mondta el.
- Mesél tovább a hölgy fülén a telefonnal, hogy volt egy másik
embere, aki 35 évig folyamatosan biztosítva volt, aztán munkahelyet váltott, de nem tudott azonnal, ezért volt 3 hónap amíg nem volt biztosítva, és a biztosító ezért őt egy új ügyfélnek tekintette, és mivel általában a már fennálló problémákra nem fizetnek, ezért ennek az embernek sem fizettek.
Döbbenet.
Azt mondja, hogy sokszor ezek a biztosítók 2 havonta megváltoztatják a szabályzatukat. És ha nem látod a kisbetűs részeket, nem figyelsz, hirtelen fizetheted magad a számlát.
- Azt is mondja, hogy volt olyan, hogy azt mondta a biztosító előre, hogy fedezi egy beteg ellátását, aztán amíg lement a dolog, addig talált valami indokot, hogy miért nem fizet, és végül nem fizetett.
Belegondolok, hogy de jó volt eddig otthon, hogy CSAK a betegség
miatt kellett szoronganom, most itt azért is szorongok, hogy a
biztosító fedezi-e a költségeimet. Gondoljatok ebbe bele.
A profitérdekelt biztosítók célja, hogy minél több profitot
termeljenek. Ezt leginkább úgy lehet, ha mindenféle indokot találnak arra, hogy ne kelljen fizetniük. Ezt pedig úgy lehet, ha mint gép működnek, és mindenféle empatikus emberi hajlamot kiirtanak.

Nekünk is ez kell???"

süti beállítások módosítása