Tréfák
2008. január 18. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Tréfák

  Meddig jópofa és mikortól gonosz a tréfa?
A mi kis média tréfánk (ami valakinek tetszett, másoknak meg nem) biztos nem volt gonosz, hacsak el nem szomorodtak a lelkes autodidakta alagútásók, hogy most nem jött össze. De arról sem mi tehetünk.
 Volt már néhány hasonló húzás, pl. amikor megnyílt a Blondy és a szőkék tüntettek, vagy amikor a hostess lányok tiltakoztak, hogy nem pasizhatnak. De erről az egészről van egy hosszú cikk a Reakcióban.

 Viszont megijedtem, mert elkezdtem úgy olvasni a híreket, hogy az a maga nemében mind-mind gerillamarketing. Hiszen az újságírók egy része napi szinten kell négy-öt hírt gyártson. Elmegy az x párt sajtótájékoztatójára. Kicsit átpofozza és saját anyagként leadja egy kollega hírét. Felhívja azt, akinek megkapta a telefonszámát a szerkesztőtől. Netán kapott egy fülest. A lap megjelenik, a tévé/rádió sugároz, a portálok 24/7-ben üzemkészek, és meg kell tölteni őket tartalommal.

 A híreket pedig kitalálják a pártok, a sztárok, az őrültek, vagy az utca. Egyszer, amikor egy bulvárújságnak dolgoztam, az uborkaszezon közepén a rovatvezető kitalálta, hogy hírt kell csinálni. Egy kolléga pisztolytáskával mászkált az amerikai követség előtt, gyanús dobozt helyezett el a kerités mellé. Másnap pedig megírtuk, hogy a nagy terrorveszély ellenére a követség nem vesz észre egy fél órán keresztül tébláboló, bomba elhelyező "terroristát".

 Na de a probléma nem is ez. Hanem mi van, ha a World Trade Center is médiatréfa?
Mi van, ha a csecsenek javára írt robbantások is médiatréfák? Mi van, ha a rendőrszékházba lövés is Gyurcsány médiatréfája? Mint az előzőek, monjuk Bush-é és Putyiné?
 Ugye, ez már nem tréfa?

*Az illusztráció saját alkotás :)

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr10301562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dixipix · http://blogmagazin.hu/ 2008.01.18. 08:18:31

"Hanem mi van, ha a World Trade Center is médiatréfa?"
Hát nagy ívet futottál be a kis sikerű metrós vicctől a WTC-ig.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.18. 08:24:39

Ami az utolsó bekezdést illeti, elég rossz tréfa lenne mindegyik, ha az lenne. Szvsz egyiks se az, viszont most adtál egy újabb hivatkozási alapot az összesküvés-elmélet gyártóknak: "Látjátok, már a Reakcióban is nyíltan megírták, hogy..." :-)

zalavaripeti 2008.01.18. 08:29:10

mindennel vissza lehet élni. az emberek hiszékenységével is.
aztán majd már nem.
ez a lufi is kidurran.
csak az a baj,h brainstroming-okon már fúják az újat.
muszáj manipulálni!?

Széna Tomi 2008.01.18. 08:34:56

Mondjuk a médiatréfák sajátja, hogy nem hordoznak magukban valós veszélyt (lásd pisztolytáska a te esetedben). Vagyis lebukás esetén igazából nincs komolyabb következményük - már ahhoz mérve, amit utánozni akartak. A WTC meg a csecsen robbantások valós események voltak.

plüss_Teknős 2008.01.18. 08:38:54

nekem szept. 11-én van a szülinapom..
és a WTC-t néztem aznap reggeltől estig.
nem volt vicces..

0xFFFF 2008.01.18. 08:48:45

Az az illusztráció, na az az igazi tréfa. Mármint, hogy ezt illusztrációnak hívod :)

Egyébként tréfa az egész élet. Az egész világ elhitte, hogy amerika a terroristákat üldözi olyan vehemensen a közelkeleten, pedig szó sincs terrorról, csak olajról. Ez az igazi médiahekk !

ROMANI ITE DOMUM! 2008.01.18. 08:50:39

Mondjuk jellemző rátok ez az egész... nem véletlen, hogy a normális és tisztességes emberek undorodnak tőletek.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.18. 08:53:53

ott voltam NYban. nem volt vicces.
semmikeppen nem egy kategora azzal, hogy lelojjuk Garamvolgyi futescsovet.

osszeeskuveselmeletek vannak ra, de viccnek az ellentabor sem tartja.
viszont erdemes elgondolkodni rajta, meggkora direkt es indirekt bevetel van az amcsi terrorveszelybol.
es mekkora elannal megy az antiosszeeskuvesprop.

Nite · http://animecomment.blog.hu 2008.01.18. 09:06:16

a kis tréfákkal az a baj, hogy az emberek bizalmát ingatják meg. ok, most nem a tiedre gondolok, az elég egyértelmű volt :)

kukacka 2008.01.18. 09:16:47

Nem kell ennyire paranoiásnak lenni. Egyáltalán, ennek a puszta felvetése is elég bulvárgagyi "csinált" hír.
Ha bármely médium ilyen kaliberű "uborkagyalut" alkalmazna, azonnal befuccsolna és persze járna a dutyi, meg a kártérítés, meg minden a félrevezetésért, pánikkeltésért, stb.
Meg persze azonnal oda lenne a hírgyártó hitelessége. A konkurencia miszlikbe cikkezné.
És persze, ha egy újságról, televízióról van szó, ott túl sokan vannak ahhoz, hogy ne szivárogjanak ki ezek a dolgok. Szóval ilyen "hackeket" max. a titkosszolgálatok tudnak kivitelezni.

És különben is, már az is ciki, hogy ennyire komolyan vettem ezt a hülyeséget és kommentet írtam hozzá.
Grrrrrrrr.

nénike · http://mandiner.hu 2008.01.18. 09:22:33

Romani Ite Domum!

Ha jól értem, most azzal vádolsz minket, hogy Gyurcsány Ferenc lapja vagyunk.

sensei 2008.01.18. 09:36:05

Romani Ite Domum! vagy Libera Nos Domine!
egykutya
Rossz székfoglalót írtál, vagy mellémentél megszokott homokozódnak.

jclayton · http://zelet.blogspot.com 2008.01.18. 09:37:54

Szerintem ami inkább érdekes, az az a kérdés, hogy hol vannak a határok az "etikus" és a "kevésbé etikus" gerillamarketing között. Van egy határ, ameddig az ember nevet rajta, ezt túllépve a vicc már durva (a kurucinfó hasonló akcióira gondoltam egész konkrétan). Principiálisan mind a kettő ugyanarról szól. Valami álhírrel beetetjük a sajtót, a média felkapja az egészet, aztán kollektíve kinevetünk mindenkit...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.18. 10:00:00

a kubikus metróépítés médiahekk. jó volt.
ha belegondoltok, még egy N-edik cikk bármelyik újságban arról,
hogy nem logikus a metró, vagy sokbakerül, már a minimális
ingerküszöböt se karcolja meg az állampolgárnál.

a blikk-sztori-lapcsalád meg csak akkor tudósítana a metróról, ha vmelyik celeb vagy politikus ott smárolna a görödben.

a híradók a királyi és kertévékben nem hoznának le egy olyan tartalmú jelentést, ami negatív fényben tűnteté fel ezt a gigantikus szarkupacot.

a reakció nyilvánosságot akar magának, érthető. ha nem csak a reguláris olvasók - akik pont a tartalom vagy az irányvonal miatt vannak itt - kollektív igazságérzetét akarja befolyásolni, vagy egyfajta "együtt búsul a magyar" attitűdöt előadni, akkor nyilvánosság kell. sok olvasó. széleskörű tájékoztatás. nem azokat kell meggyőzni az alternatív nézőpontok létjogosultságáról, akik maguk is tisztában vannak ezzel.
hanem a mainstream-et.

ehhez a médiahekk tökéletes. a gerillaharc a lehetőség, ha nem tudsz lerohanni.

és ez semmiképpen nem hasonlítható egy rendőrpalota lövéshez, egy csecsen terrorhoz, vagy szept 11-hez. ha ezek a sajnálatos események is valóban jól szervezett színjátékok voltak, akkor az elérendő cél és a felhasznált módszerek morális megitélése messze eltér a kubikolástól.

ajánlom mindenkinek megnézésre ezt a filmet: The Yes men.
imdb.com/title/tt0379593/

oblomov 2008.01.18. 10:26:45

Nem örülök. Sőt. Odáig nagyon rendben volt, hogy bájosan testületileg felléptek egy baromság ellen. De hogy a baromságot is ti gyártsátok, az tőletek (is/már) erős. És kontraproduktív. Közéleti médiaátverést nem kreálhat közéleti média saját önös marketingérdekei céljából. Mert a népnevelői szándékok nem takarják ki a lólábat.

kukacka 2008.01.18. 10:40:36

Visszavonom, amit írtam, most látom, hogy már a titkosszolgálatok alapítják a médiumokat (index.hu/kultur/media/tarj080718/).
Így persze már bármilyen médiahecket el tudok képzelni.

:)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.18. 10:45:40

oblomov:
A Reakció-hírverés csak másodlagos volt, az M4-közmunka, mint lehetőség volt a lényeg. :) Amikor először merült fel a plakátolós ötlet, akkor még szó nem volt arról, hogy összekötjük a lappal.

Bummer 2008.01.18. 11:00:42

Ez nem volt médiahekk, mivel pontosan az meg is történt, amiről cikkeztek. A médiahekk az, amikor az újságokat rávesszük, hogy olyat írjanak le, amiről csak mi tudjuk, hogy nem igaz.
Médiahekk a köteles beszéd-antireklám volt, amikor a kislány felolvasta az újságból, ami el sem hangzott.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 11:04:19

off
belenéztetek már a ma indult mszp kampűányba? az első mondata:
"Az elkövetkező hónapokban sok félrevezető információt hall majd az egészségügyi és az oktatási reformmal kapcsolatban."

legalább most az egyszer őszinték! :DDDDD

oblomov 2008.01.18. 11:14:54

Suszter és a kaptafa az én egyszerűségem. Legalábbis ami az azonos idejűséget illeti. A Szellemi Műhelykedés talán még (kísérletként)belefér, de az se nem nagyon. A hírgyártás viszont így (mert saját logó alatt) nettó kurválkodássá fajult. Bevállaljátok, vagy sem. Egyébként jobb a marketing-vonulatot erőltetni, az a védhetőbb.

Árpi 2008.01.18. 11:15:48

A mi saját pénzünkből hülyítenek minket. Meddig hagyjuk még?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.18. 11:25:34

Ez ugye az infotainment kategoria, amelyet komoly ujsag nem vallal fel, mert a komoly olvasok ilyesmivel nem foglalkoznak. :-)

Aztan valahogy mindig ezeknek a cikkeknek van a legnagyobb olvasottsaguk. Hiaba, az emberek szeretnek jatszani, meg a komolyak is. :-)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.01.18. 11:33:23

Bummer,
szerinted Abáék tényleg lapátolni mentek oda?

ckp 2008.01.18. 11:52:36

Duplájára emelték a bkv-góré fizetését is. Ezért veszteséges a cég?

oblomov 2008.01.18. 12:13:54

Tegnap nem igazán értettem Lola, miért a finom distinkció, hogy Te csak plakátoltál. (A "gyönge nő tisztább lelkülete, Az érdekek mocskától távolabb".):)

És külön tetszik, hogy odaálltál ezzel a poszttal mégis. Így vagytok csapat. Jó csapat. Uff, én mentem.

beagle 2008.01.18. 12:27:10

annyira szánalmas, ahogy próbáljátok mentegetni magatokat, hogy mit hogyan akartatok. Csodálkozom, hogy az UP nem dobott eddig ki titeket, de tényleg. Az a baj, hogy annyira hülyék vagytok, hogy azt sem veszitek észre mikor csináltok magatokból országos röhelyt.
Ez a wtc-s meg putyinos terelés pedig a legszánalmasabb takaródzás amit valaha láttam. Miért nem mondjátok ki végre , hogy nagyon szeretnétek újságírók lenni, de senkinek se kelletek? Vagy menjetek inkább a demokratába gyakornoknak, vagy a kurucz.info-hoz.
Csak így tovább!

Droid 2008.01.18. 12:34:31

kurucz.info :D aszittem kuncze

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.18. 12:39:45

beagle 2008.01.18. 12:27:10:
"annyira szánalmas, ahogy próbáljátok mentegetni magatokat, hogy mit hogyan akartatok. Csodálkozom, hogy az UP nem dobott eddig ki titeket, de tényleg."

Nem, mintha az Indextol idegen lenne az ilyen happening. :-)

"azt sem veszitek észre mikor csináltok magatokból országos röhelyt."

Helyesen rohej. Igen, rohogni akarunk. A reakciosok helyesen mertek fel az igenyt.

nénike · http://mandiner.hu 2008.01.18. 12:43:23

beagle

A piaci nagyhalak tevékenységünket máképp látják. UP alatt nyilván Uj Pétert érted. Nos az Index épp most vette át tokkal vonóval az egyik anyagunkat.

És, hogy oldjam a feszültségedet, kimondom: szeretnénk jó újságírók lenni, értékes újságot csinálni, a fikázást iróniára cserélni, sok pénzt keresni, híresek lenni. Egyébként pedig világbéke!

Széna Tomi 2008.01.18. 13:00:14

"Fikázást cserélnék iróniára, esetleg ráfizetéssel.
Ugyanitt tanyasi tojás és hízók eladók.

nénike"

:-)

Széna Tomi 2008.01.18. 13:02:13

Ja, és Darwin-díjat Beagle-nek :-D

beagle 2008.01.18. 13:10:56

"sok pénzt keresni, híresek lenni" ezt mondjuk egyből gondoltam.

"Nem, mintha az Indextol idegen lenne az ilyen happening." - megemlítenél egyet, ami ilyen formában történt?


a világbéke pedig miattatok nincs

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.01.18. 13:19:43

nénike · reakcio.blog.hu 2008.01.18. 12:43:23:
"Nos az Index épp most vette át tokkal vonóval az egyik anyagunkat."

Huha, az Index content aggregator lesz. Aldassek a neve a Versenynek, ami ettol csak novekedhet. :-)

beagle 2008.01.18. 13:33:56

Kedves nénike, az hogy 2en ott voltak , az azt jelenti hogy ők szervezték?
És én nem a médiahekk-ről beszélek, hanem arról hogy ti azon gondolkodtok hogy ez vicces vagy durva, pedig azon kéne hogy mennyire gáz. Nagyon vagy kurvára.
De mind1. Majd ha felnősz megérted.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 13:50:48

bígl, sztem te már az alapnál elvesztetted a fonalat...

hülyegyerek 2008.01.18. 13:57:02

Szerintem Chaplin tréfás, vicces, mulattató.
Stan és Pan szintén.
Ha mást figuráznak is ki az emberek őket látják és rajtuk nevetnek, ha más csinálná nem biztos hogy siker lenne. Az egy egyenesség, hogy kiállok, mindenki tudja hogy én most viccelek, minden mozdulatommal ezt is mutatom, és vállalom, hogy ha most sértek valakit, akkor odajön és orrbavág.
De ő is csak akkor ha humortalan és én akkorára nagyítom a hibáját az interpretációmban, hogy kénytelen észrevenni.
De az hogy kamuzok valamit, amit eladok hiteles tájékoztatásként és én röhögök azon, hogy hányan veszik komolyan ez szerintem, semmilyen formában nem vicces.
Ebből egy tanulság van, hogy ha én vagyok az újságíró és nem járok utána a dolgoknak, csak írok valamit, valakitől átvéve, akkor az olvasó ezt elhiszi, ha az én médiumom neki referencia
(Persze rohanó világunk jó terep a médiahekk számára).
Ez addig működik, amíg 1x rá nem jön, hogy nem az.
Ezek után baró vicc, hogy miként szerezhetem vissza a hitelességemet.

ergé 2008.01.18. 14:12:41

Beagle, még egyszer, a gyengébbek kedvéért: a Reakció, az egy magazin. Az Index, az egy hírportál. A Reakciónak Ablonczy Bálint a főszerkesztője. Az Indexnek Uj Péter. Reakciós nem ír az Indexnek. Indexes nem ír a Reakcióba. Még ha nem is egy a súlycsoport, de akkor is: "Ők ők, mi meg mi vagyunk". Ergo: Uj Péter nem dob ki senkit sehova.

Az, hogy "nagyon szeretnénk újságírók lenni, de senkinek sem kellünk", igencsak vicces.

felsoroljam, hogy melyik reakciós melyik újságokba ír, milyen tévéadókon szerepel, vagy épp hol vezetett műsort?...

Beagle, egyébként te nem a korábbi, Ábel a rengetegben nevű kommentelő vagy?

PS: te hová írsz? mit írtál eddig? milyen alkotói közösségekben vettél eddig részt?
:)

Bummer 2008.01.18. 14:25:17

Az index címlapon lévő Gyurgyák-interjú is egy médiahekk volt?

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.18. 15:02:23

kicsi off (selfpromo ..bár fel lehet fogni tréfaként is, Maszkura sztem nem annak szánta)

Pálinkaszagú pátosz
Sírva vigadós hiphop, árenbí magyarnóta

hannibal.blog.hu/2008/01/18/kibaszottul_mukodo_palinkaszagu_patosz

on

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 15:10:46

Hannibál spemmel! hová jutott a világ! ez már giccs, hanni drága! :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 15:11:33

Gyurgyák: lehet, csak Gy. önreklámája... ('odahatott'?)

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2008.01.18. 15:14:13

Szfül: de legalább kedvesen:) - és jó ügy érdekében - teszem

simonmondja... 2008.01.18. 15:14:32

Nem gond. Úgyis minden bulvár.
Különben helyesek voltatok, csak égtetek, mint a rongy.
Olyan, "mihaszna kölykök betévedtek a munkaterületre" fílingje volt a dolognak.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 15:27:01

simon: aztután, amit a melós szólt ki a fiúknak, hogy: ugyan minek jöttök, "gyorsan megy itt a munka" - kapik (...) egy vajszínű árnyataltot a dolog...

szejler 2008.01.18. 15:37:50

Az artikulálatlan hörgésre "höö, idióták, höö szánalmas, höö rúgjon ki azújpéter", normális embereknél annyi a víszhang, hogy szólászszabadság , a társuló csulával együtt nagyszerű dolog.

Höö..király.

Médiaheck: fricska, médiafigyelem felkeltése. Jól sikerült. Kaptak országos ingyenreklámot.
Bosszant? Csinálj te is! Ha meg olyan kurva komoly arc vagy, akinek ez zsenánt, fogd a szakértelmedet, és áraszd el a blogodat vele.
Akkor lesz respekt, addig csak retardáltnak tűnsz.

Ja igen. A címlapos Gyurgyák-interjú jót tesz majd a balos-kurucinfos összeesküvéselméleteknek.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.18. 15:39:12

beagle 2008.01.18. 13:33:56

"Kedves nénike, az hogy 2en ott voltak, az azt jelenti hogy ők szervezték?"

Igen, Bogád Zutyuék szervezték. Mi a gond ezzel?

simonmondja... 2008.01.18. 15:43:48

Nade Szamárfül. Egy melóstól mit vártál mást?
Ti is valami hasonlót mondtok az újságírásról.

Marianna · http://egerentyu 2008.01.18. 15:45:24

Ami valoban gaz az a 4-es metro es ami tortenik vele, erte es miatta. Az igen, az botrany. Amennyibe kerul, amennyit elcsortak belole. Ha valami miatt erdemes felhaborodni akkor a fovaros vezetese illetve inkabb vezeteskeptelensege. A mocsok, a forgalmi dugok, Demszky modora, viselkedese es abszolut alkalmatlansaga. Sajnos. Hogy valaki szeretne jo ujsagot kesziteni, jo ujsagiro lenne es sok penzt keresni? Hat vajon a tobbi ujsagnak es ujsagironak mi a celja ha nem ez? Tajekoztatas? A hirek jonnek es mennek, ki tudja megmondani szaz szazalekra hogy amit olvas az igaz, megtortent es ugy tortent meg? Meg ha a szemem lattara robban is fel ket torony, ki tudja hogy valojaban mi tortent es mi van a hatterben? Ugyan mar..

simonmondja... 2008.01.18. 15:52:04

Gyurgyák-interjúhoz itt szólhatok hozzá?
Nagyon tetszett. Főleg ez a
"hamis realisták és túlfeszült lényeglátók"
szembenállás.
Nem sokra megyünk vele, az biztos.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.01.18. 15:53:00

simon: hogy gyorsan megy? vagy mit?!

a fiúk amúgy annyi pénzt megspóroltak ezzel a 'médiahekkel', ahogy ha u.ennyi ideig szeretnének megint a tévében meg a neten lenni a hírekben, hát abból a költségből egy komolyabb, játszótérre néző metrószellőző is kijönne..!

simonmondja... 2008.01.18. 16:00:20

Szamárfül.
Mondom, hogy tetszett.
Nem azt mondjátok, hanem azt, hogy nem kell belekontár, mert kurvára vágjátok a témát és
valszeg már csak néhány lapát szutyokra vagytok a megoldástól.

Google 2008.01.18. 18:19:50

Hát Kukacka, én még reménykedem, hogy ez a médiahecc, amit az Index megírt, hogy a Rendőr Tarjány...
Tudom, már Medgyessy megmondta, hogy akinek pénze van, az igyon wiskyt, koktélt, és nem utolsósorban vegyen tévét, rádiót, hírportált, vagy amit akar!
Tarjánynak adtak a kedves szocik, van a közösben még, és ő megcsinálja, mert ő ugyanolyan csinálós, mint Gyurcsány és ugyanabban a fóbiában is szenved, csak a csúnya Zorbán ne jöjjön vissza!
Rendőr volt, cége lett, aztán a Nap-keltében beszél arról, hogy a rendőrség hogyan tette a dolgát, amikor nem pacsit, hanem könnygázt, gumilövedéket adott, mi schön! Most meg médiacápának áll. Hát előtte a jövő, ő egy amolyan MSZP-s tótumfaktum. Kell az ilyen!

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.01.18. 18:28:05

simonmondja...:
Hozzá lehet szólni itt is, de. :)

Itt egy jobb lehetőség:
reakcio.blog.hu/2008/01/16/januari_szamunkbol

Itt pedig egy mégjobb:
reakcio.hu/content/kozelet_20080110_a_multat_nem_lehet_levaltani

gáz... 2008.01.19. 18:38:06

Uhhh...Sajnos ez az újság és a teljes szerkesztői gárdája víz alá való. Sok víz alá és nem (metró)alagútban.

Ennél idiótább íárst a világon sajtóorgánumtól nem olvastam.

Az információk közötti válogatás ma már -éppen a fent említett- tartalombőség miatt elkerülhetetlen. Ha az embernek kis esze van, készít egy "személyre szabott" információs profilt és csak azt nézi, ami érdekli. Ami érdekli, ahhoz legtöbbször ért is, szóval az ilyen bárgyú dolgokat, mint nagykövetséges trükk, fel sem veszi.

Az újság arca, a hülye tyúk megassarkú csizmában, láthatóságiban és sisakban az meg a leggázabb volt az egészben...
süti beállítások módosítása