A PUNK 30 éve
2007. október 28. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A PUNK 30 éve

Nyilván egy, a maihoz hasonlóan szürkés-ködös-taknyos nap lehetett Angliában 1977 október 28-a, amikor megjelent a Sex Pistols első (egyben utolsó előtti) lemeze, a Never Mind The Bollocks. A magyarra fordítva tkp. Faszok névre hallgató suttyó banda zenetörténelmet írt: létrehozta a punk műfaját.

A zenekar duplacsavart dobott az addigra elposványosodó zeneipar állóvízébe: eredetileg egy ravasz menedzser, Malcolm McLaren médiahekkjének indultak, egyszer használható, botrányos poénként. A csattanó azonban: akaratuk ellenére létrehoztak egy harminc éve létező műfajt. Az Anarchy in the UK, a God Save The Queen és társai egy születő műfaj első sikolyai. A gyermek azonban a műtőasztalon meghalt, bár ezt sokan vitatják, vö: Punks Not Dead.

És ami még fontosabb: hiába csak piás, drogos, munkásosztálybeli hülyegyerekekről volt szó - megjelenítettek egy attitűdöt, amin talán minden gondolkodó ember átesik a megfelelő életkorban: mindent megkérdőjelezni, ami csak létezik. Hogy egy reakciós milyen tanulságot szűrhet le a punkból? Azt, hogy amíg nem tudsz kérdezni, addig hiába várod a válaszokat.

Különben is: a konzik a jövő punkjai, muhahha.

A harminc éves punkról szóló ötoldalas összeállításunkat a Reakció novemberi számában olvashatjátok majd. Para-Kovács Imre és Pozsonyi "Bucó" Ádám vendégpublicisztikáival súlyosbítva.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr15210886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exit 2007.10.28. 15:04:59

szürkés-ködös-taknyos-esős nap van valóban ma is itt hehe.

széljegyzet: az SP novemberben (8-10) újra összeáll 3 londoni koncertre.

Srí 2007.10.28. 15:33:41

Kíváncsi vagyok, képes leszek-e végigolvasni:P

gloire 2007.10.28. 16:11:02


"Azt, hogy amíg nem tudsz kérdezni, addig hiába várod a válaszokat."

Na ne. Úgylátszik a hekknek még mindig bedől pár
ember (pl. a szerző), a Sex Pistols a lehető legtökéletesebb választ adta. A biztosító tűk, és a "ha tudsz két akkordot, alapíts zenekart!"
duma mellett a Pistols korának legprofesszionálisabb
rockzenekara volt!

Kinevették az ürrockba fulladó, hatalmas stadionokban,
40 méteres díszletek alatt, félméteres sarkú csizmákban
playback-elő, gigasztárokat. Egyrészt vissza nyúltak a rock zene eredeti gyökereihez, a feka rythm and blues, és a klasszik rock and roll
alpokhoz, kis klubbokban játszottak, stb. De ami ennél fontosabb,
talán hallgasd meg a zenét: a szerzemények, a hangszerelés és a
hangzás is teljesen professzionális. Klasszikus és minőségi.

Persze az "attitűdöt" ki lehet nőni gyorsan, viszonylag könnyed zene,
mondhatni slágeres, viszont ami ebből kinőtt punk és new wave vonalon, azok a legmélyebb, legprogresszívebb zenék
közt vannak a mai napig. (Joy Division, Dead Kennedys,
Stranglers, Bauhaus...)

www.newwavephotos.com/

Őrnagy Őrnagy 2007.10.28. 16:36:54

Minden idők legjobb lemezea Never Mind The Bollocks, erről kár is vitát nyitni.
Para-Kovács Imre és Pozsonyi "Bucó" Ádám együtt? Hú az kemény lesz.

Viszont igaza van Bucónak, a punk meghalt.

sHelf 2007.10.28. 16:46:38

Never mind the bollocks valóban alap. éljenek a punkok. :]

shadai · http://judapest.org 2007.10.28. 16:49:57

A Sex Pistols az egyik legprofibb, egyik legjobban megtervezett "fiúcsapat" volt. Kíváncsian várom a Reakció összeállítást.

+Manuális trackback:
www.judapest.org/?p=1455
("A nagy rockn'roll svindli")

mildi 2007.10.28. 17:20:54

shadai, akkor a sex pistols az előfutára a takethatnek, nothanksnek, tokiohotelnek? hmm...:D

shadai · http://judapest.org 2007.10.28. 17:56:26

Tulajdonképpen igen. De a Pistols előtt is voltak ilyen "kitalált" együttesek, akik jó érzékkel lovagoltak meg egy-egy aktuális zenei hullámot. Az egyik első a "Monkees" volt, akik egy NBC TV-műsorból váltak szupermainstream "beat"-együttessé. 1967-ben több albumot adtak el, mint a Beatles.

A vicces az, hogy az egyik számukat a Sex Pistols is feldogozta: ez volt az "(I'm Not Your) Steppin' Stone."

mildi 2007.10.28. 18:05:50

shadai, így üzleti szempontból yes, de zeneileg azért pl nothanks-hez képest ég és föld..:D
ilyen alapon a legtöbb együttes "boyband", a kiadók ugyanis kiszórják, aki nekik nem tetszik, tkp minden együttes meg van csinálva, csak van aki emellé azért zenélni is tud...

reactionary.underground 2007.10.28. 18:54:19

hehhe. a konzik a jövő punkjai. ezt a szlogent átveszem, mert ezzel a múltamat is megmagyarázhatom:-D

kösz, ergé!:-)

Őrnagy Őrnagy 2007.10.28. 19:03:11

Ez a szlogen már evidens azoknak akik ismerik Pozsonyi "Bucó" Ádám munkásságát. Pl. a Jönnek a kispolgárok című novella

Prater 2007.10.28. 20:03:21

Nem a Pistols hozta letre a punk mufalyt mert mar elottuk is voltak punk bandak!
Az elso kiadott igazi punk lemez pedig a Damned "New rose" cimu szossznete volt.
A Pistols-nak meg volt meg albuna a Bollocks utan is...
Kicsit pontatlanok az infoid... ;-)
Punk is fuckin' dead!!! Aki mast mond az pozolo kis suttyo!!!

Whatever 2007.10.28. 20:31:16

A helyesírási kihívásokkal küszködő kollégának annyiban igaza van, hogy voltak előfutárok, bár én inkább a New York Dollst vagy a Throbbing Gristlet említeném. A Pistols többi albuma viszont a feloszlás után jelent meg. A médiahekk meg duplacsavar. Malcolm utólag azt mondta, hogy ő találta ki, és ezt mindenki benyalta (including a t. szerző ).

trogger 2007.10.28. 20:31:28

műfaly, mi?

Kráter 2007.10.28. 20:42:48

"punk mufalyt"

...és aki a műfajt műfalynak írja, az mekkora suttyó? :)

Prater 2007.10.28. 21:02:32

Egy punknak nem kell tudnia helyesen irni.
Kispolgarok!

politicus 2007.10.28. 21:19:30

A a Para Kovács, amely azt írta a saját blogjában, hogy jobboldalinak lenni jellemhiba...

dowNLoad 2007.10.28. 21:28:48

Amíg nem komcsik, felőlem bármilyen zenét nyomathatnak, de elhajlás esetén azonnali BETILTÁST KÖVETELEK! Az igazi az akkor is a ROCKzene (Metallica, ACDC, Megadeth, az egyetlen néger képviselőjük sem rossz a BODYCOUNT)

thsprrw 2007.10.28. 21:36:35

Mi a faszom koze van a Sex Pistolsnak a punkhoz ?

Bill Dauterive 2007.10.28. 21:44:20

Hat az, hogy Malcolm McLaren sikerrel hitette el a vilag nagyobbik reszevel, hogy szemelyesen o talalta fel, mint ahogy ezt ki is fejti a great rock'n'roll swindle albumon.

Szoval ha o mondja, akkor nyilvan igy van, minden korabbi ilyen teljesitmeny (mondjuk konkretan azok is, amik inspiraltak McLarent) semmis.

Fiuk, ha a punk tortenelmerol cikkeztek, legalabb fussatok at elotte egy cikket rola a wikipedian.

AndyBarhol 2007.10.28. 22:01:53

Hát valóban nem az első punk banda volt, de a Pistols volt az első, amelyik igazán pofátlanul botrányos volt. Valszeg a legnagyobb gól a sztorijukban a királynő finom lefasisztázása volt, aztán már beindult a médiagépezet. Malcolm meg gyártotta a sztorikat a sajtónak. Megjegyzendő, hogy Sid horogkeresztes pólója csupán megbotránkoztatásnak kellett, és mentes volt minden náci szimpátiától. Ma ez már lehetetlen lenne. Kapcsolódó anyag:
www.andybarhol.hu

TPZ 2007.10.28. 22:07:52

Volt itt egy ismeretlen kis zenekar, néhány albumot adtak csak ki, nem is nagyon ismerik őket. Valami Ramones volt a nevük. Nem számít persze.

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2007.10.28. 23:03:21

Jajjteszentúristen.
A Never Mind The Bollocks-szal született volna a punk? Ez így gáz lesz, fiúk, nehezen lesz meg az az 5 oldal.
Halkan elárulom, hogy akinek a punkról a Pistols ugrik be, az kb. akkora lúzer a témában, mint az a Bunuel által emlegetett történelem professzor, akinek Toledoról csak annyi jutott eszébe, hogy az egy motorkerékpár márka.
1977-ben 4 éve üzemelt már New Yorkban a CBGB, 3 éve játszott a Ramones és 1 éve a Clash. A Pistols pedig nemhogy nem alapította meg a punkot, de még hozzátenni sem tudott sokat.

A szerzőknek a különszám előtt én is javasolnék némi forráskutatást. Legalább objektíven írjatok, ha megfelelő élményanyag híján szubjektíven nem lehet.

Hannibal Lektűr · http://hannibal.blog.hu 2007.10.28. 23:03:52

ooo


ergé, ezzel kicsit tényleg mellényúltál...:)

...pl David (a Bowie) neve sem hangzott még el


vagy a Velvet undorgrund...


bár ezeket még nem n e v e z t é k punknak

paráznabillegető 2007.10.28. 23:05:51

Mi van?
A Ramonest nem ismerni???
NÉHÁNY ALBUMOT???
Ember!

clockwork 2007.10.28. 23:07:32

dead, not dead who gives a fuck? amúgy gyertek Miskolcra pl. a Retek fesztiválra ha punkokat akartok, jó az egészen voltak 80-an de attól jó, h mindenkit ismersz, ebből nemmű punk kb. 10, na és? populista anarchista,'vágd szájba a varjút' hehe

gloire 2007.10.28. 23:48:54


Parakovi megjelenése egyébként tényleg gáz. Mármint az,hogy
leírják a nevét a Reakcióban. Ez így vagy nagyon nem átgondolt,
vagy túlzottan is az. Hogy jutott eszetekbe?


TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.28. 23:58:22

gloire:
Úgy, hogy a t. kollégák egymás mellé akarták tenni két hazai, egymástól világnézetileg meglehetősen távolra került punk celeb visszaemlékezéseit. Nagyon nem átgondolt, vagy túlzottan is az? :)
Nekem tetszik az eredmény, igaz, sosem voltam punk (bár gimis koromban rajzolgattam karikás a-betűket, mert nagyon tetszettek).

gendermember 2007.10.29. 00:17:19

bucónak nincs igaza: nem a punk halt meg, hanem ő

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2007.10.29. 00:29:23

A Ramones az első kanonizált punkbanda, tudtommal. Az első apokrif pedig a Stooges.

Toymao 2007.10.29. 00:43:59

Ahogy mások is írták már, a punk előfutára a New York Dolls volt, ez ihlette McLarent (sőt őket is próbálta menedzselni, csak kevés sikerrel), és Vivienne Westwooddal közös boltjuban, az azóta űberhíres divattervező avanzsált Westwood "találta ki" a punk-look-ot.

Viszont az "első" (már punknak nevezett) zenekar a The Damned volt, akik szintén nem ragadtak le ebben a három akkordos izében, tudtak is zenélni, utálták is a Pistolst, viszont ők volt az a zenekar, akiké az első angol punkkoncert (1976. július 10, a legendás 100th Clubban), az első punk kislemez (New Rose / Help! - igen The Beatles feldolgozás, 1976. október 22-én, tehát pont ma 31 éve és egy hete), az első pounk nagylemez (Damned Damned Damned, - sorry prater, ez a nagylemez címe - 1977. február 18-án, tehát 30 éve, 8 hónapja és 11 napja :) ezen meg Stooges feldolgozás is van), és a mai napig léteznek, csak közbe kipróbálták magukat New Wave-ben meg Goth Rock-ban, aztán összeállt már - azaz kábé 20-25 éve a The Damned féle punk stílus.

Egyébként a Stoogest is punknak tartják, ami szintén kissé régebbi (a Velvet Underground meg Bowie inkább nem, csak hatás, megy "kör"), és a kifejezés is Amerikából ered (ie. punk = kb. huligán), de műfajnév tényleg Angliában lett, de a Pistolshoz sok köze nincs.

És pont a The Damned meg a The Clash meg a többiek, (Ramones, DK stb.) a legjobb példa rá, hogy az egy - szintén a Pistols által gerjesztett mítosz - hogy az a "punkzenész", aki nem tud játszani, mert az olyan lázadó. (Ez nyilatkozatban: www.kemptown.co.uk/freerad/captain/sensible.htm, jó vagy 10 éves, de érdekes.)

Jó kis punktörténeti áttekintés a Q-magazinból: www.chrishunt.biz/features07.html

Mester 2007.10.29. 07:31:48

Marhák. A punkb nem azt feszegette, hogy tudok zenélni, vagy nem, hanem, hogy ez NEM LÉNYEGES. na, leesett?

ja, a The Stranglers 74-ben nyomta a Rattus... összes számát, mikor nem hogy Pistols, de Damned se volt sehol...

0xFFFF 2007.10.29. 07:58:35

"Prater 2007.10.28. 21:02:32
Egy punknak nem kell tudnia helyesen irni.
Kispolgarok!"

Ja, csak akkor már nem punk, hanem paraszt...akarom mondani suttyó.

Mattshit 2007.10.29. 10:18:13

Fú, apám, ennek jobban is utánanézhettél volna... ld. például Toymayo... De tényleg egyből beugrott az általa leírt sztori... fejből...

ergé 2007.10.29. 10:22:28

Nah, mindenki megmongya a frankót :-) A Reakció szakértői bizottságának rendkívüli ülése a következő határozatot hozta:

Tízen tízféle zenekart neveztek meg itten az első punkbandának, ebből is látszik, hogy nagy a káosz, dehát éljen az anarchia. A Reakció továbbra is fenntartja, hogy a Sex Pistols volt az első punkbanda, punktum!

Indokolás

A széles közvélemény őket ismerte meg először, ők csinálták az első valóban nagy botrányokat, ők léptek fel először az anarchy és a destroy jelszavával, és őrájuk használták először a punk megjelölést.

Igen, már a Sex Pistols előtt voltak nagyon egyszerű és nagyon gyors zenét játszó bandák, mint pl. a Ramones (akikről szintén szó lesz az összeállításban).

De hogy a "Ki Volt Az Elsőt Megelőző Tökelső PUNK Versenybe" mi is benevezzünk: mi a The Who-t jelöljük. Aki ismeri őket, tudja miért.

Hanni barátom: David Bowienak nincs köze a punkhoz, sztem. Sőt, ahogy egy fenti kommentelő megírta "Kinevették az ürrockba fulladó, hatalmas stadionokban, 40 méteres díszletek alatt, félméteres sarkú csizmákban playback-elő, gigasztárokat".

DB persze nem pléjbekkelt, de nagyjából a glamrock ellenében jött létre a punk.

Psychenovának üzenjük: megfelelő élményanyagot kívánsz a szerzőktől? - nyilván te ott voltál a hetvenes években az általad emlegetett CBGB klubban New Yorkban... Na látod :-)

Végezetül: a PUNK nem vész el, csak átalakul.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.29. 10:30:58

Így van ergé, jól megmondtad nekik. Okoskodik a sok angolbuzi okostojás.
Utolsó mondatodhoz: átalakul, úgy, hogy több pénzt hozzon...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.29. 10:34:59

A kritikák súlya alatt ingadozva megnéztem, angolszászék mikortól eredeztetik a punkot.
A BBC tavalyra tette a 30. születésnapot:
www.bbc.co.uk/stoke/content/articles/2006/03/10/stoke_1970s_punk_music_feature.shtml

A Time idénre:
www.time.com/time/photoessays/2007/punk_1977/

Akárcsak a Guardian:
www.guardian.co.uk/music/gallery/2007/jul/19/1?picture=330224792

ergé 2007.10.29. 10:36:41

Őrnagy, én is angolbuzi okostojás vagyok!
:-D

Őrnagy Őrnagy 2007.10.29. 11:01:41

Angolbuzi? Hát nem gondoltam volna. Tragédia. Rosszabb, mintha Vasgárda tag lennél.
No nem baj, végetek van köcsög angolok ,az imádott bevándorlók megoldják, 50 év kell csak kb. Éljen az IRA!!! Bár lehet lesz white riot, csak épp ellenkező előjellel, mint szegény Joe gondolta.

Toma 2007.10.29. 11:09:42

A Ramonesnél remélem megemlítitek, hogy az első dobosuk magyar volt. Tommy Ramone = Erdélyi Tamás

ergé 2007.10.29. 11:39:09

Toma, tudjuk :-) Sőt, Mark Knopfler nagyapja miskolci zsidó volt, Alanis Morrissette nagyanyja is magyar, az Ignite énekese meg alapból magyar. A Sex Pistolsnak viszont nincsenek magyar gyökerei, de várjuk azokat, akik esetleg máshogy tudják :-D

Ezennel meghirdetjük a ki tud többet a Ramonesről és a new yorki CBGB klubról c. versenyt is :-)

gloire 2007.10.29. 11:47:19


Turul, ok értem én. Csakhogy Parakovi nem punk celeb.
Ez az ő médiahekkje csupán, ügyes, de ettől még hamis.
Talán kompetensebb a témában P. Ogi vagy Najmányi L.,
(Spions), ma már Pesten élnek, vagy bárki pl. a VHK-ból,
esetleg CPG, URH...soroljam?
Van elég értelmes őspunk ma jobbon és balon egyaránt,
fölösleges volt ezt a pojácát beleszuszakolni a lapotokba,
de persze megvárom mi sül ki belőle.

ergé 2007.10.29. 11:48:09

Őrnagy, azt írd meg, mikor volt a Damned második koncertje a CBGB-ben, ott voltak-e a Ramones tagjai a nézők között, és mi volt a setlist. Fejből!

Aki ezt nem tudja, ne írjon zenéről, piha!

:-D

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.10.29. 11:56:22

Ki volt az első punk?

Lenin apánk


:elnézést:)

ergé 2007.10.29. 11:59:58

Fenét: Árpád apánk!

whehehe, vissza az óvodába :-)

Na, inkább dolgozzon mindenki, utána lázadjon a rendszer ellen :-D

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.10.29. 12:12:14

a legeslegelső:

Ádám apánk

..na ezt már nem mered űberelni, mert jönnének a klerikárisok:)

Mester 2007.10.29. 12:12:33

Marhaság. Ez a punk nem is annyira jó. Most hallgattam bele az egyikba. Sokkal frankóbb az első Rainbow Lp.
Ja, ha már az elsőbejárás dátuma a téma. Captain Beefheart Safe As Milkje \'67-es. És az ének rottenebb a Rottennél. A zene meg nem a Pistolst előzte meg, hanem a Fallt. Na, erre varjatok gombot. Mingyáegyből a beatból art-punkot. :)

ergé 2007.10.29. 12:15:14

Fenét, már megint :-)

A The Who My Generationje 1965-ös. Két akkord, düh, botrányos szöveg, gitárzúzás. Mi ez, ha nem PUNK?

gm 2007.10.29. 13:34:15

The Who? Na ne szorakozzunk mar.

en.wikipedia.org/wiki/The_Monks

Es a teljes nemet krautrock szcena punkabb volt barminel, mint amit altalaban punknak neveznek. A Faust es a Can annyira megelozte a korat, hogy a 70-es evek elejen nem is punkot, hanem mindjart post-punkot jatszottak. A Pistols egy otlettelen, ostoba rockzenekar volt unalmas szamokkal. Ha mar Rotten, akkor PIL. Az zsenialis.

exit · http://nubabel.blog.hu 2007.10.29. 13:41:27

www.pankkk.hu/

na ugye, ezt is ők csinálták meg.

Republikánus Péter 2007.10.29. 16:56:40

Én egy Bayer-Tóta W. vendégpubli-párost is szívesen olvasnék valamikor. Speciel Orbán Viktor-témában. Alaphangok:

"Orbán Viktor egy fasz." (Tóta W.)

"Orbán Viktort ... majdnem feltétel nélkül tisztelem, és majdnem mindent elhiszek neki." (Bayer)

ergé 2007.10.29. 17:23:50

hmm, megfontolható javaslat :-)

psychenova · http://akciospotencial.blog.hu 2007.10.29. 22:42:49

Fijjuk, fijjuk. Arról lehet éppen vitatkozni, hogy melyik volt az első punk banda, csak épp nem sok értelme van. Én csak annyit bátorkodtam megjegyezni, hogy akinek a punkról csak a Pistols tud az eszébe jutni, annak nem sok lövése van a témához. Aki pedig punk-ügyben BBC-t meg Time-ot citál, annak még annyi sem.

Najmányi egyébként szerintem is jó húzás lenne a jobbos-balos divatpunkok helyett.

Fickós 2007.10.30. 05:44:47

Para-kovács sose volt punk. Pozsonyi évek óta kikéri magának, najmányi meg érdektelen.

gportal.hu/portal/pozsonyiadam/

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.30. 09:34:21

Bayer-Tóta W? :DDDD

ParaKovi tényleg nem lehetett pánk: ahogy haja sem. Ő eddig mAx. a fogait fésülte össze... :P

ergé 2007.10.30. 17:26:26

Na még egy utolsó kör:

Psychenova, a punkról nem csak a Pistols jut az eszünkbe (olvasd majd el az összeállítást), csak bátorkodtuk a punk témát egy punk alapmű megjelenéséhez igazítani. Ezér' ez a dátum

Igaz, lehetett volna a Damned első koncertjének vagy a CBGB klub megnyitásának évfordulójához igazítani, akkor biztos inszájderebbek lettünk volna :-)

Ez a bejegyzésem pedig egy ajánló volt a cikkhez, nem a punk részletes történetét és előzményeit akartam megírni. Az benne lesz az újságban.

Fickós: Pozsonyit személyesen ismerjük, sőt csináltunk már interjút is vele, ahol az első mondatával kikérte magának, hoogy ő punk lenne :)

Ezért a honlapját sem kell ajánlani - főleg, mert az említett interjúnk is ott van rajta.

Mégis, PKI és Pozsonyi is vállalta, hogy ír a punk témában, egy konzi magazinba. Ha ez sokaknak nem tetszik, annál jobb. Ez a punk :-D

bajuszur 2007.10.31. 16:52:50

Szerintem tényleg érdemes lenne még keresgélni a magyar punkban Bucó mellé még alakokat- pl. VHK Attila, ápolós Fényfehér, közellenség Barangó, anarchista Rupaszov - másrészt izgalmas lenne megtekinteni, mi a túrót jelentett a 70-es évek végi Angliában és a 80-as évek elején hazánkban a punk, s mivé freccsent szét - pl. a komcsi dikivel szembenálló magyarpunk napjainkban micsoda is?
ha szóba kerül, ajánlom a Digépet, a ?-t, a Csermanek lakótelepet, a Yuhász Jácint Bt-t, mint progresszív ma punk irányokat megtekinteni, plussz rátekinteni a punkportal.hu-ra is

nagyon szép lenne, ha Barangóról szó esne, mert szegénybe némi joggal rengeteg kés szúródott, pedig QSS nélkül mi lett volna itt?

azt szeretem, hogy nem kezdősik a nyesegetés viszont, hogy ki a jobb jobboldali, vagy balabb, a jó punk nem \"politizál\", azaz pártseggnyal, hanem ordít a lecsúszottakért

mildi 2007.10.31. 20:11:03

barangó :D
"igazából az jelenti az egyetlen problémát, hogy mindig a punkok vannak kevesebben. Jó lenne, ha egyszer már többen lehetnének, és akkor végre minden szarházi megkapná a magáét. "
és igaza van

Fickós 2007.11.01. 04:47:41

Barangó? :))))))

Szegény bajtai elképesztően a segg alá csúszott. Etikailag is meg kreativitást tekintve. Értelmes szöveget 15 éve nem írt - mivel minden szinten (származás, világnézet, lelki alkat) a jelen elithez tartozik, nem meri támadni, még ha azok szarnak is a fejére és kihagyják a zsíros falatból, sőt odadobják koncnak, lásd tilos botrány - a színpadon meg szánalmas.

mangorlo 2007.11.06. 10:52:18

barangó elég összeszedett arc amikor nem részeg, normálisan el lehet vele beszélgetni, de igaz hogy sokat részeg. az meg hogy a jelen elithez tartozna elég buta állítás. spec én régen voltam qss koncerten, (nevezzük ciánnak vagy colombonak) de elég jó volt leszámítva a sok szar skát, mert most ez a divat.

nem is rossz ötlet egy mai punk összeállítás, barangó, meg fényfehér mellé ajánlanám barcs mikit mert a flash azért eléggé ott van bár ők nem nevezik magukat panknak de mégiscsak ők a legpankabb

a para meg tényleg volt anno punk, egyik könyve borítóján van korabeli kép róla

bajuszúr 2007.11.06. 17:35:42

Barangó mája nem a politikai ma, pontosabban jelen. Kíméletlen harcot folytat ellene, tény, alkoholista, tény, de nem állja meg a helyét, hogy a tehetsége, humora oda lenne.
Ld:
barango.freeblog.hu/

Nem gondolom, hogy nagyon rángatná az aktuálhisztéria, engem nagyon szórakoztat a magánlírája, finom öreg punk nyöszörög, sok nevetés forrása a blog.
Színpadon éneklés közben majd szétreped a belső háborúban, rkedt károgó éneke bár nem forradalmi, de megrázkódtató.
Nekem ő Tom Waits magyarhangja. Férfi hangja, mert a női hang a Csókolomban szól.

(Kár szegény rádiós faszságáért, csúnya billogot nyomott saját homlokára.)

Barcs úr valóban a habarcs a magyarpunk nagyfalában. (Persze akkor van oldal-csapásként még Máriáss és FeLugossy, de ez tán már tényleg túlzás)

Fickós 2007.11.08. 15:18:38

Hé! Hátdenemár!
Nagyonhülyének kell lenni, hogy ne hallja ki az ember barangó haragvásainak miértjét. Pörzse Sándor a fő téma? (lásd barangó blog). Ő a főellenség, A főundorító?
Nanemá\\\' :)))
Egy apró kis adó alig ismert figurája? Háménnem a Friderikusz? vagy a havas Henrik? vagy a Jáksó? A Heti hetes? A napkelte? A Magyar Nari?Pont Pörzse?
Háahülyeisláttya hogy a "nemzeti" identitással van örökké baja. A kis belvárosi libsinek. Lássukmármeg h vahogy mindég a kerszténységen kuncog, meg a szittyázáson, meg a patriótizmuson.
Háménnem a buzifelvonuláson? Háménnem a Tilos rádión? Holott ezekez a média egyenesen propagálja. Nem így lenne ellenzéki?
Deháoda ő elmegy szerepelni, ahová "ember" be nem tenné a lábát. Ez nem POLITIKA? nanemá...

ez a rendszer kiszolgálása.

Szánalmas....
süti beállítások módosítása