Angyalbőrben
2007. augusztus 02. írta: nénike

Angyalbőrben

És a Kádár-kor emléke, a szocializmus kitüntetett balfaszsága (prágai bevonulás, Czinege elvtárs, csicskáztatás Lentiben, Szentkirályszabadján, Tápiószecsőn stb.) mégis tovább él. Hiába az MSZP konok elzárkózása, a létező szocializmus igenis kell a magyarnak. Vagy legalább egy részének. Annak a kis résznek, aki most a Magyar Rádió műsorstruktúrájának kialakításáért felelős.

Szeptember 29-én lesz a rádióban a Néphadsereg napja. Meséljen Ön is vicces katonatörténeteket, alázza meg a pacifista Gusztos Pétert, érveljen a két éves sorkatonai szolgálat mellett, de azért határolódjon el a fasisztoid próbálkozásoktól. Végezetül vegye fel a fehér atlétatrikót és igyon egy korsó Soproni Ászokat az erkélyen.

Egészségére!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr61130557

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kzgy 2007.08.02. 10:05:00

Lehet pacifistáknak is csak úgy szimplán elhatárolódni Gusztostól?!

Én mindig azt szoktam mondani, hogy ha Costa Ricának nincs szüksége hadseregre, akkor azt az évi néhány százmilliárdot mi is költhetnénk a Néphadsereg helyett oktatásra és kutatásra. (Igen, egy demagóg pacifista vagyok.)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.02. 10:06:48

Szerintem meg teljesítenünk kéne a NATO-vállalásunkat & növelni a honvédelmi kiadásokat. Magyarország földrajzi helyzete és a történelmi tanulságok alapján nem a legmegfelelőbb hely a pacifistáknak...

kzgy 2007.08.02. 10:10:04

Miért, Latin-Amerika az? San Joséban mégis egész jól elvannak hadsereg nélkül.

A NATO-ból is ki lehet lépni.
Komolyan: tulajdonképpen miért tartjuk a hadsereget? El tudod képzelni, hogy a XXI. században azt mondja a szomszéd Windischgraetz vagy Jellasics, hogy ugyan, küldjünk már 100.000 embert elfoglalni a Mecseket?

nénike · http://mandiner.hu 2007.08.02. 10:10:49

Finoman jelezném, hogy nincs Néphadsereg már, csak a fejekben vizézkednek a kádár huszárok. Hogy van-e Magyar Honvédség, én nem tudom.

Szmöre 2007.08.02. 10:11:13

Igen, a magyar pacifistákat általában eltiporta egy tank lánctalpa.

"Végezetül vegye fel a fehér atlétatrikót és igyon egy korsó Soproni Ászokat az erkélyen."

Ne bántsuk már azt a szegény atlétatrikót. Nekem például célom a ruhadarabb rehabilitálása. Tevőleg és eszmei síkon egyaránt.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.08.02. 10:12:23

kzgy: el tudom képzelni. ne öt, tíz évre gondolkodjunk előre. 50-100 év múlva kincset ér majd a magyar artézi vízkészlet...

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.08.02. 10:13:01

kzgy:
Igen, minden további nélkül el tudom képzelni.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.08.02. 10:15:00

Szmöre, jól áll majd rajtad a brüsszeli hivatalokban :-)))

A Hannibal Lektűr-attitűd · http://hannibal.blog.hu/ 2007.08.02. 10:15:13

nénike, finoman jelezném:
"...A Néphadsereg ma már csupán emlékezetünkben él tovább folklórként..."

(ott a link)


amúgy ...nem találok szavakat

nyugdíjas főtörzsörmestereken kívül milyen embernek lehet ilyen perverz nosztalgiája...

kzgy 2007.08.02. 10:16:35

Az artézi vízkészlet? Igaz - de majd megoldják szláv és latin barátaink a folyók elterelését, elzárását, stb.
Én úgy érzem, Európában a XXI. században nem fognak reguláris hadseregekkel háborút vívni.
2099-ben besorozhattok, ha nem lett igazam.

Gabe 2007.08.02. 10:22:08

No most kell ide citrancs-kolega!

nénike · http://mandiner.hu 2007.08.02. 10:25:29

A Hannibal Lektűr-attitűd

Ezt mondom én is (a finom jelzés kzgy-nek szólt), meg azt, hogy bakker, ez 2007-ben a közszolgálatiság? Kádári nosztalgia esztrád?

Téglagyári Megálló 2007.08.02. 10:29:21

nénike, Hannibál:

ez a "semleges" Such György rádiója...

eMM 2007.08.02. 11:01:09

Pedig már nincsen Magyar Hadsereg.Ha azt a pár száz díszhuszárt nem számítjuk akik irakban meg afganisztánban bohóckodnak miliárdokért egy mexálló haderő részeként.

Pallos Levente 2007.08.02. 11:04:08

Ha ez a rendszer marad, akkor 50-100 év múlva a hadsereg feladata az artézi vízzel kapcsolatban az lesz, hogy távol tartsa a külföldi tulajdonú kutaktól a kaszákkal-vödrökkel felszerelkezett magyarokat.

eMM 2007.08.02. 11:11:14

Pallos Levente!
Azt a feladatot majd elvégzi a rendőrség könygázzal,gumilövedékkel.

hcrules 2007.08.02. 11:18:09

kzgy

Csont nélkül. Ki gondolta volna 1985-ben, hogy pár év múlva...?
És tekintettel arra, hogy tőlünk kicsit délebbre alig 10 éve még rendes háború folyt, nagyon könnyen elképzelhető.

Ja, és ha nincs hadsereg akkor mivel fogunk Trianon 100 éves évfordulóján bevonulni Kolozsvárra?! :P

Pallos Levente 2007.08.02. 11:21:57

"Ja, és ha nincs hadsereg akkor mivel fogunk Trianon 100 éves évfordulóján bevonulni Kolozsvárra?!"
Hát EU vízummal, ha időben kérvényezzük.

eMM 2007.08.02. 11:23:31

Dehát már nincsen hadsereg.Az utolsó 100 db T-72-es tankot az év elején szerelték le.Alig egy tucat maradt dísznek.

kzgy 2007.08.02. 11:30:58

Kétségtelenül vonzó ötlet akár Bukarestig vonulni 2020-ban, de én kimaradnék ebből. :)

Az a 10 év meg épp elég sokat változtatott a világon. A délszláv háború idején írógépen pötyögött mindenki hivatalos leveleket, csak hogy egy banális példát mondjak. Ahogy szépen kiselejteztük azokat, úgy kellene a hadseregtől is megválni. És nem kevés pénz szabadulhatna így fel.

(Arról ne is beszéljünk, hogy egy ismerősöm a hadseregtől ment nyugdíjba. Gépjárműveket szerelt. 40 évesen, havi 200.000 forintot kap. No comment.)

dowNLoad 2007.08.02. 12:10:59

Ez majd átrendezi az erővonalakat:
(esetleg a kliímaváltozás miatt élelmiszerhiány lesz Szlovákiában, lázadások Romániában, polgárháború délen, Ausztriában pedig végre ismét az nemzetvédő szocialisták kormányoznak.:)
environment.independent.co.uk/climate_change/article2790960.ece

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.08.02. 12:26:36


"tőlünk kicsit délebbre alig 10 éve még rendes háború folyt"

Az a súlyos, hogy milyen gyorsan elfelejtik ezt egyesek.
Abban a háborúban egyébként magyar falvakat ostromoltak,
és ezrével harcoltak magyarok, ráadásul mindkét oldalon.
Magyarország nem csak fegyverrel támogatta a horvátokat
egyébként, hanem katonai hírszerzőkkel is, ott a helyszínen.

A honvédséget egyébkbnt tudatosan építették le NATO
közreműködéssel, pont azért, hogy enyhítsék a katonai
konfliktus kockázatát a térségben, jellemző,hogy csak
mi adtuk be a derekunkat.
Jó példa a határőrség. Mi most beolvasztjuk a rendőrségbe,
és autópályaellenőrök lesznek belőlük. A fegyveres határőrizetet
pedig megszüntetjük. A szlovák határon ez úgy néz ki, hogy
mi lekopunk onnan, miközben szlovákia ezerrel fejleszti a
határőrségét, új fegyvereket, terepjárókat vásárolnak és
erősítik a zöldhatár felügyeletét a két ország közt.
Idáig is komolyabban vették, ezentúl gyakorlatilag csak ők
lesznek ott, eszük ágában nincs feladni.

Egyébként egy jólszervezett hadsereg létrehozása és
folyamatos fejlesztése gazdaságélénkítő hatással is lehet
Ez régi dolog.
Ja, és: peace!

kzgy 2007.08.02. 12:39:01

Csak a végére hadd reagáljak: úgy gondolom, annak a néhány száz milliárdnak lehetne jobb helyen is gazdaságélénkítő hatása. Pl. K+F

Nem hiszem, hogy a szlovákoké a nyerő stratégia. (Ha ugyan igaz ez - én semmi jelét nem láttam, amikor nemrég átléptem a szlovák határt. Különben is néhány hónap múlva nem lesz ott határellenőrzés...)

dowNLoad 2007.08.02. 12:40:22

Tarts otthon egy M16-ost, vagy egy P-90-est, ja te nem teheted, csak Svájcban és Izraelben van ez. Izrael még 40-50 atombombát is tart otthon, hátha kitör a IV.vh. (a III. a hidegháború volt)
video.google.com/videoplay?docid=-234685330662058240&q=dimona+nuclear&total=58&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=3
video.google.com/videoplay?docid=7061078698647108117&q=dimona+nuclear&total=58&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=2
hahaha még az is benne van, hogy b@szták át az ellenőröket, hogy ez csak atomerőmű, plutóniumot nem termel:)

hcrules 2007.08.02. 12:40:58

Igen, hihetetlen, hogy milyen hamar felejtenek egyesek ezen a téren is. Lehet néha azt is hallani, hogy ma már nem lehetne olyan népirtás, mint a Holokauszt vagy a Gulág.
Erre is ugyanaz lehet a válasz: kicsit délebbre, úgy 10 éve... :(
Mi most egy nyugisabb korszakban élünk, de ha szülein, nagyszüleink, vagy akármelyik nemzedék sorsát nézzük ez valószínűleg nem marad így örökké.

Ezt a katonai hírszerzéses dolgot nem tudtam.

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.08.02. 12:57:18


És kik ezek a gárdisták?
Elsőre egy új Szabó Albert akciónak tűnt, de hogy
Für Lajos, Vona Gábor...?

Ombudsmanyus 2007.08.02. 13:07:59

Aztán vajon milyen vicces történeteket várnak? Pl. hányan lettek öngyilkosok, hányan haltak meg a vicces hadgyakorlatok alatt, hányakat hagyott ott a barátnő/feleség amíg fenyítés miatt nem mehettek haza, vagy, hogyan és mennyit loptak/ittak a tisztek és a tiszthelyettesek? Aki volt katona, tényleg tudna mesélni.
A Soproni sört se bántsuk!

Szt. Ahanov 2007.08.02. 13:24:52

Ombudsmanyus: ötös.
Persze, nyilván vannak vicces történetek is, de ez a "csakaszépreemlékezem széjjelandalodás nosztalgiamédia" amit egy ideje orrba-szájba nyomatnak (eddig jobbára az mtv) ez a gusztustalan népi amnézia-program ez vérlázító. Ezek után mi jön még? "Mesélje el, kedves öreg parasztbácsi, milyen vicces volt belépni a téeszbe". Ja nem, hülye vagyok, vidéki emberekkel, gazdákkal élből nem foglalkozunk. Kössék csak föl magukat. Akkor, "tessék elmesélni, milyen szép volt a meghitt csöndes Szenteste '56-ban Budapesten..." Néphadsereg napja... Anyám, borogass!

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.08.02. 13:32:15


Munkásőr bulik?
Úgy látszik máris keményít mindenki.
Méghogy 50 év?

Felrakom a harci jelem:


kzgy 2007.08.02. 13:44:55

(Na, megint egy platformon Szt.Ahanovval)
Tényleg vérlázító ez a "népi amnézia-program", de nincs mit csodálkozni rajta. Sokan, még a kedves öreg parasztbácsik is - úgy tekintenek vissza, hogy milyen jó volt a negyvenes-ötvenes évek. Mint a 85 éves nagyapám, amikor a háborút, vagy a téeszesítést meséli: rossz volt, rossz volt, de akkor még fiatal volt! A gusztustalan az, ahogyan ebből össznépi maszatolást csinálnak!

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.08.02. 14:04:35


kzgy "Ha ugyan igaz ez"

Onnan veszem, hogy ismerek Balassagyarmati határőrőket.
Tőlük tudom. Idáig is csicskáztatták nap mint nap a magyar hőröket.

Egyébként a Petőfi rádiós történet is az agymosás része.
Végre fasza zene - mi?
De ez most még csak a bevezető! 2009-ben szerintetek
milyen műsorokat (és kik) fognak ott tolni?


kzgy 2007.08.02. 14:10:10

A határőrös dologban igazad is lehet, de a Petőfiről fogalmam sincs, miért gondolod, hogy 2009-ben más lesz.
(Mondjuk most is csak limitált mennyiségű számot tartanak, mert itt az irodában egész nap ez megy, és minden nap ugyanazt halljuk.)

dowNLoad 2007.08.02. 14:10:30

Üdvözlünk mindenkit a NewWorlOrder első Fabian Szocialista mintaállamában, Hungariában. Itt mindenki öntudatos (jó) fogyasztó, elismeri pártunk és népünk vezetőinek képességeit, nem szól bele a nagyok dolgába(akik 1Milliárdnál többet tudtak lopni), és nosztalgiával tekint a első szoc. kísérleti államra ami 1956-1989 között dicsőséges 33 évet (szabadkőműves szám!!!) tuddott magáénak.

hcrules 2007.08.02. 14:13:32

kzgy: szerintem ez a legtöbb rádióra igaz.

A 2009-es dologról pedig: igaz is, miért is pont ők lennének a kivétel?

dowNLoad 2007.08.02. 14:13:46

Üdvözlünk mindenkit a NewWorlOrder első Fabian Szocialista mintaállamában, Hungariában. Itt mindenki öntudatos (jó) fogyasztó, elismeri pártunk és népünk vezetőinek képességeit, nem szól bele a nagyok dolgába(akik 1Milliárdnál többet tudtak lopni), és nosztalgiával tekint a első szoc. kísérleti államra ami 1956-1989 között dicsőséges 33 évet (szabadkőműves szám!!!) tuddott magáénak.

Kieran Hayes 2007.08.02. 14:19:02

Honvédségre a jelenlegi formájában semmi szükség. Az a mentalitás ami kiküldte a honvédeket a don kanyarba megfelelő felszerelés nélkül, papírtalpú bakancsban, az ma is él.

Nekem apám mesélt a régi néphadseregről: primitív alkoholista tisztek, szopatás éjjel-nappal. Ő konkrétan úgy volt vele, hogy háborúban a saját tisztjeit lőtte volna le először.

Hadsereget lehet jól is csinálni. Csak itt valahogy nem helyezünk hangsúlyt a tisztképzés során arra a kérdésre, hogy hogyan is kell embereket vezetni, motiválni.

Teszem hozzá civil egyetemeken/főiskolákon sincs ezekről szó.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.08.02. 14:32:14

dowNLoad, a 33 tudvalevőleg keresztény szám. Jézust ennyi éves korában feszítették keresztre. Csak nem a szabadkőművesek?

dowNLoad 2007.08.02. 14:40:12

Beszoptad a szabadkőműves (illuminati) propagandát?
Pont 33éves volt? hahahaha

hcrules 2007.08.02. 14:43:32

Nekem is mesélt édesapám arról, hogy ott tanulhatott meg az ember káromkodni, verekedni, inni, meg k*rvázni... A bevonult leendő egyetemistákat állandóan szopatták a 8 általánossal rendelkező kisebbrendűségi érzéstől szenvedő kiképzők.

Az egész tisztikart lefejezték az '50-es években (valamennyire érthető módon), dereng valami Társadalomtörténetből, hogy a tiszteknek, a katonai felső vezetésnek valami elképesztő hányadának 8 általános volt a legmagasabb végzettsége...

Furcsa volt, amikor amerikai vagy török fiatalokkal beszéltem, hogy ott milyen becsülete van a hadseregnek. Nem azt mondon, hogy az a jó, sőt, de furcsa.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.08.02. 14:50:30

A Honvédség gyakorlatilag halott. Van katonaságunk valami,
a légierő nemzetközi egységekhez tudna csatlakozni minden
további nélkül, profik a pilóták is, (ebben valamiért mindig jók
voltunk) csak kevesen vannak. Akik kinn vannak Afganisztánban,
Irakban, meg békefenntartóként itt-ott, szintén profik, jobban
felszereltek és felkészültek mint sokan gondolnák itthon.

De ez mondjuk nem honvédelem. Egy szövetség meg sosem
tarthat örökké, nem? Csak a változás örök!
Azt csak az a szerencsétlen Fukujama gondolta 15 éve,
hogy a történelemnek vége - kac kac- de már ő is visszaszívta.
Na mindegy hagyjuk, mert mindjárt szepukut követek el,
azt csupa vér lesz itt a szőnyeg, meg minden.

Egy másik japcsi:
www.szenzar.budo.hu/Misima/MJ.htm
www.geocities.com/pannon_front/30/htm/12Misim.htm
joydivision.uw.hu/



Pallos Levente 2007.08.02. 15:06:44

Szerintem meg nem árt egy fiatalembernek néhány hónap fizikai kiképzés megspékelve kis fegyverismerettel. Szóval lenne értelme *jó* sorkatonaságnak.

Hogy szarok (voltak) a kiképzők meg a rendszer? Meglehet.
Az iskolarendszer sem tökéletes, sok szar iskola van, és vannak aljas, szemét tanárok is. Akkor tiltsuk be az oktatást is? Nem inkább javítani kellene rajta?

bugris 2007.08.02. 15:11:14

A Magyar Honvédségben lassan monthy pythoni méretekben tengenek túl a tisztek. A legénységi állomány a teljes honvédség egyharmada. És minden ezredik katona tábornok. Ha nem lenne véresen komoly a dolog, azért megnézném ezt a sereget egy háborúban.

kzgy 2007.08.02. 15:45:05

"Szerintem meg nem árt egy fiatalembernek néhány hónap fizikai kiképzés megspékelve kis fegyverismerettel."

Ez a legnagyobb marhaság, amit a sorkatonaság hívei hangoztatnak. Ugyan miért kellene nekem fegyverismeret? Miért nem értelmesebb inkább sportolnom? Vagy ha nem akarok sportolni, akkor valami hasznosat csinálni? Ez a XIX. századi szemlélet - az erdeménye ismert a XX. század történelméből...

nénike · http://mandiner.hu 2007.08.02. 15:46:52

Wapplerné dr. Balogh Ágnes

Az államtitkár asszony passzol nagyon a rendszerbe. Jogi diplomájával hosszabb ideig pl. könyvtárban dolgozott.

Ennyi erővel az OSZK-ból is toborozhatnának néhány szobatudóst. Sebeők Jánost vezérőrnagynak!

Pallos Levente 2007.08.02. 15:47:59

Fegyverismeret: talán azért, mert ha mégis megtámad a sok baráti ország egyike, tudd, a puska melyik vége durran.
Sportolni is értelmes, szerinted akkor a sereg helyet a fél év edzőtábor OK?

kzgy 2007.08.02. 15:52:02

Egyrészt, mint kifejtettem fenn, semmi valószínűségét nem látom, hogy bárki megtámadna minket egy puskával a kezében. (Legfeljebb én pusztulok el először, az evolúció már csak ilyen. Aki téved, bukik.)Még sosem éreztem hiányát a fegyverismeretnek, és hiszem, hogy soha nem is fogom.

Nem, fél év edzőtábor is marhaság lenne. Inkább sportolni gyerekkortól amíg bírja az ember.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.08.02. 15:58:53

kzgy

"si vis pacem, para bellum!"

kzgy 2007.08.02. 16:04:20

A gyenge pontomat találtad el - talán még a hadseregnek is több értelme lett volna, mint évekig latint tanulni :)

Mindenesetre ha mélyebben nézzük ezt a mondást, az csak egy szánalmas önigazolás, amit minden háborúzó fél már előre kitalál. Mi csak azért fegyverkeztünk, hogy béke legyen. Persze.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2007.08.02. 16:24:08


Vagy azért, hogy ne támadjanak meg.
Ne mond már, hogy ez ennyire bonyi.

Egyébként meg nem vagyok én olyan fundamentalista,
hogy észérvekkel ne tudnál meggyőzni.
Ha mutatsz nekem egy - azaz 1db - olyan európai államot, ahol
ez a "lefegyverezzük magunkat, mert most béke van"
a meghatározó katonai doktrína akkor átgondolom.
Nekem egy se jut eszembe.

kzgy 2007.08.02. 16:33:38

Nem bonyi, értem én amit mondasz, csak kötözködök, "rút, fecsegő humanista vagyok csak", ahogy kedvenc költőm írta.

Nem tudok neked lefegyverkező európai államot mutatni, de pont annak örülnék, ha a katonai lobbi visszaszorulna.

eMM 2007.08.02. 17:57:00

De nem szorul vissza a katonalobbi.persze jobb lenne ha nem lenne egyetlen katona sem,de amíg nem ez a helyzet(és nem is lesz soha) addig bizony tartani kell hadsereget.Hát nekünk már az sincs.

kzgy 2007.08.02. 21:30:49

eMM: pont ez nem igaz, hogy tartani kell hadsereget. Costa Ricának például nincs. Pedig semmivel sem békésebb az a környék, mint a miénk. Mégsem foglalta el őket senki azóta.

eMM 2007.08.02. 21:38:45

Costa Rica az nem közép Európa.Jó példa a holdnak sincs hadserege.:)

gloire · http://www.belaradio.tk 2007.08.02. 22:10:09


Figyi, itt a szomszéd országokban (kis antant)
törvényesen működnek olyan pártok, akiknek
a programja nyíltan magyarellenes, Romániában
és Szerbiában pedig még területi követelésekről
is hallani (!)

Ezek a politikai erők bekerülhetnek, és olykor be is kerülnek
parlamentekbe, sőt kormányzó pártloalíciókba is.
Ez kicsit más helyzet mint lezsírozni a jenkikkel
az olajbizniszt és letudni a védelmi kiadásokat.

Vagy ott vannak az oroszok. Ha emlékszel a koszovói
válság idején minden nemzetközi felhatalmazás nélkül,
sőt amerikai tiltakozás ellenére pillanatok alatt
ledobták a desszantosaikat mindenkit megelőzve!

Ez Keleteurópa. Üdvözlégy a harcosok klubjában.
Ha gyenge vagy elterelik a Dunát ha akarják.
A délvidéken tudatosan, betelepítésekkel változtatják
meg az etnikai összetételt. Ezt nemzetközi szerződések
szigorúan tiltják.

Na Ezeket csak emlékeztetőül.


kzgy 2007.08.03. 07:56:57

Jó reggelt!
Gloire - Magyarországon is működnek törvényesen olyan pártok, amelyek nyíltan román, szlovák vagy szerbellenesek. Még területi követeléseket is hallani. Ennek ellenére 60 éve senki sem ment át a szomszédba háborúzni.

Az olajbiznisz nem tudom, hogy jött ide. Ha Costa Ricára gondolsz, ott nincs olaj.

Mondom, ha nincs igazam, majd kiszelektál az evolúció.

Pallos Levente 2007.08.03. 08:05:04

"Mondom, ha nincs igazam, majd kiszelektál az evolúció."

Igen, de te azért "lobbizol", hogy engem is meg gloire-t is kiszelektáljon. Nem ugyanaz, hogy én nem harcolok, vagy "nem akarok több katonát látni" ala Lindner Béla.

kzgy 2007.08.03. 09:16:33

Egyelőre nem az én véleményem áll nyerésre. És igazából én azért "küzdök", hogy sem téged, sem a bukaresti haveromat ne szelektáljon ki az evolúció, mondjuk egy szép kövér bomba képében. (Ami ellen nem sokra mész a fegyverismereteddel.)

Ha már lobbi: te meg azért lobbizol, hogy a hozzám hasonló srácok hónapokat/éveket szúrjanak el valami kiképzőtáborban. Kösz, nem.

Pallos Levente 2007.08.03. 09:37:55

Nem, én pont nem az elszúrt, hanem az értelmesen eltöltött időért "lobbizok". B@szni az időt egy laktanyában, miközben néhány barom szivat valóban értelmetlen dolog. Ezt írtam az első hozzászólásomban is.

Ami az esetleges háborúkat illeti: jó helyen keresgélsz, nem a világbéke áll nyerésre. De nem is a (mondjuk) fél év sorkatonaság veszélyezteti azt, mivel az nem ad olyan hadsereget, amellyel sikeresen megtámadhatod a szomszédodat. Viszont védekezés esetén van némi fogalmad arról, mit kell tenni.
Kb. mint az önvédelmi tanfolyam: attól, hogy ismersz alapvető védekezési / elhárító fogásokat még nem leszel kungfu bajnok és a körzet ura. De baj esetén megvédheted magad.


Amúgy egyáltalán nem vagyok militáns alkat, bár 25 éve önvédelmi sportot űzök, de az csak a futás :-)

dowNLoad 2007.08.03. 12:32:44

Honvédek, ROHAM!! a cél a fókuszált mikrohullám, támadás!
www.youtube.com/watch?v=TKlKhMbK468

gloire · http://www.saulwilliams.com 2007.08.03. 13:34:40


"Magyarországon is működnek törvényesen olyan pártok, amelyek nyíltan román, szlovák vagy szerbellenesek. Még területi követeléseket is hallani."

És szerinted mekkora hadseregük van? Pont ezért!
Egyébként nálunk ilyen _parlamenti_ vagy _kormánypárt_ nincs!

gloire · http://www.belaradio.tk 2007.08.03. 15:46:41


Costa Rica
Az országban kávé-, a banán-, a kakaó- és a cukornádtermesztés folyik.
"Banánköztársaság"? Ne má (honnan is ismerős ez) kzgy!

kzgy 2007.08.03. 18:24:26

Magyarországon meg búza, kukorica, napraforgó és repce. Nem igazán értem ezt a "honnan is ismerős ez" kitételt.
És Costa Rica nem is "banánköztársaság", abban az értelemben, ahogy ezt mifelénk használják.

gloire 2007.08.03. 19:22:47


közügy

Igazad van, nincs több érvem, amit bírtam leírtam
ide. Látod, fegyverek nélkül is győzhet az ember,
ez a te igazságod ezentúl.

ugorjunk!

Citrom ;) 2007.08.26. 15:52:05

Kicsit összekutyultad a szezont a fazonnal.
...és ne legyél biztos abban, hogy kisebbségről van szó. Tessék csak az egészségügy kapitalizációjára gondolni. Milyen rosszul esik szocialista "vívmányaink" eltörlése?

...és ez csak a legutóbbi markáns megnyilvánulás.

Persze-persze, ha úgy kérdeznénk, hogy ki akar a szocializmusban élni, csak kevés őszinte választ találhatnánk. Talán képmutatóak is vagyunk, de mindenek előtt végtelenül ostobák. Milyen marha jutatott volna még újra és újra csak más szerepkörben olyan népnyúzó csalókat a parlamentbe, mint a mi féltett MSZP-nk FIDESZ-nk és kíséreteik?

Korai a felvetésed. Legfeljebb véleményed adhatod közre, de őszinte, vagy képmutatás mentes megnyilvánulásokra nem nagyon számíthatsz. ...hogy az utóbbi és legfőbb problémát ne is emlegessem fel újra.
süti beállítások módosítása