Lehetne más a picsogás
2010. február 24. írta: Kínai Kálmán és Trágár Tóni

Lehetne más a picsogás

  Annak, hogy a Lehet Más a Politika pontosan mit is akar, még nem volt időnk részletesebben utánanézni. Mindenesetre az általuk választott zöld-fehér szín nyugtatólag hat a Nyakó–Szijjártó  csörtékben megfáradt lelkünkre – nem véletlenül festik ilyenre a jobb idegosztályok falait –, ezért a párt alapvetően szimpatikusnak tűnik, főleg, amióta megszabadult azoktól a köcsög humanistáktól.


 

  Mostanában azonban az LMP valamit nagyon elkúrt. Úgy tűnik, nem megy a kopogtatógyűjtés, erre viszont a lehető legrosszabbul reagálnak: rinyálnak, mint a fürdőskurva, s az elmúlt napokban az összes megnyilatkozásuk az ajánlószelvényekről szólt. Morális kauciót akarnak, feljelentgetnek, támadják az OVB-t meg mindent, ami él és mozog – lényegében mindent megtesznek, hogy lerombolják azt a fiatalos, kúl, laza imidzset, amelyet nagy gonddal kialakítottak maguknak. Honlapjukon az ajánlószelvényes siránkozásról szóló hírek mára már minden mást leszorítottak. Pedig tudhatnák, hogy izgágasággal nem lehet szimpatizánsokat szerezni.
 

  Mert ha az ember a meccs kellős közepén – amelynek szabályai két évtizede le vannak fektetve – egyszer csak elkezd nyafogni, hogy szar a szabálykönyv, meg a gyengébb csapatok hátrányban vannak, meg a bíró menjen a kurva anyjába, azt a saját szurkolói sem nézik jó szemmel. A regula az LMP megalakulásakor is egyértelmű volt: minden választókörzetben össze kell gyűjteni a 750 kopogtatót, ezt pedig mindenki oldja meg úgy, ahogy tudja. Ha nem megy, hát nem megy, sajnáljuk, de ne két héttel a határidő előtt tessék nekiállni rinyálni. (Tudjuk, a kopogtatókat korábban se szerették, de a fő üzenetük azért nem ez volt.)


  Mindez már csak kommunikációs szempontból is roppant káros: az LMP-ről jó ideje csak a kopogtatós szerencsétlenkedései kapcsán jelennek meg hírek, ahelyett, hogy az állítólag remek ötleteikkel bombáznák a szerkesztőségeket. Ha tiltakoznak az ellen, hogy a bükki nemzeti park központjában egy tölgyfaerdő helyén olajfinomítóval kombinált atomerőmű épüljön, az érdekel minket. Ha Hajdúdorogon a jobban szervezett konkurencia elorozta előlük a kopogtatókat, azt magasról leszarjuk - lettek volna ügyesebbek, ha már a parlamentben akarnak ülni. Ha pedig csak az utóbbihoz hasonló esetekkel foglalkoznak, akkor minden szimpátiánkat elveszítik.
 

  Szóval fiúk–lányok, hagyjátok abba a nyavalygást, tessék nekiállni dolgozni. Még vagy 6 millió cédula parlagon hever, tessék szájjal menni, kopogtatni, haknizni, félmeztelen nőkkel felvonulni, megmasszírozni a szavazók hátát, vagy bármit csinálni, ami sikerre vezethet. És legközelebb jobban megszervezni magatokat. Mert ha a „rossz a rendszer” jellegű jeremiádákon kívül továbbra sem lesz más mondanivalótok, akkor hamarosan mi is visszakérjük a kopogtatóinkat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr391784415

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lehet más a politika? – Így biztosan nem 2010.02.24. 11:32:47

Annak ellenére, hogy a 2010. évi általános választás már eleve lefutottnak ígérkezik, illetve fő kérdésként a Fidesz esetleges kétharmados többsége jelenik meg, érdemes a kisebb pártokkal is foglalkozni. A májusban összeülő új Országgyűlésnek ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:03:01

@Adrian Mole: a mindenparlamentipártugyanolyan például ugyanolyan bornírt hülyeség (hülyítés), mint az elveszikanyugdíjadat. De az első a meggyőzés, a másik a hülyítés, értek mindent.

Remekül lehetne egyébként rávilágítani egy politikai vélemény dilettáns voltára, gyengeségére, de ehhez sokkal jobb referencia kéne.

"ha hülyének nézitek és megvetitek a magyart"
Ne haragudj, de erre a kijelentésre el kell küldjelek a kurvaanyádba. Mit képzelsz te magadról?!"

El kéne akkor már dönteni, hogy a t. választópolgár hülye vagy nem. Az egyszerre nem megy, hogy hülyézünk, majd kikérjük magunknak ha számon kérik rajtunk ezt.

Óvári Csaba 2010.02.24. 13:05:56

@gusvagyok: Drága pajti, ha legalább énekelni engednénk őket, el tudnánk dönteni, hogy érdemes e hallgatni őket. De egyelőre az előzsűrizés előtt áll a párt, nem hogy a színpadon... Add nekik a cetlid te is, hogy halljunk valami újat is! :o)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.24. 13:05:59

@Jobb híján MDF-es: ahogyan maga fejlődik, hamarosan teakarata monarchista lehet.
Nagyjából leírta, hogy miért abszurd a képviseleti parlamenti politika.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:06:10

@peetmaster: "Itt még mindig ellentmondást érzek."
én is, méghozzá igen nagyot: hülyének gondoljuk a mélyen tisztelt közösséget, de mégis a közösség irányítására törekszünk. ez valahogy nekem nem jön össze.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:08:39

@peetmaster: "(Az SZDSZ-szel egyet nem értők inkább zsidózni szoktak, mint érvelni, az meg irreleváns.) "

valamilyen világtól elzárt burokban valahol az újlipótban talán még igen, talán még elhiszik ezt.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.24. 13:10:14

@heima:
"El kéne akkor már dönteni, hogy a t. választópolgár hülye vagy nem. Az egyszerre nem megy, hogy hülyézünk, majd kikérjük magunknak ha számon kérik rajtunk ezt. "
"én is, méghozzá igen nagyot: hülyének gondoljuk a mélyen tisztelt közösséget, de mégis a közösség irányítására törekszünk. ez valahogy nekem nem jön össze. "

Az LMP azzal próbálkozik, hogy NEM nézi hülyének a választót, és meg próbálja GYŐZNI őket, hogy rá szavazzanak.
Ez szerintem normális.
A hülyének nézés itt merült fel a kommentek között, azzal, hogy "ilyen néppel nem lehet más a politika" (bz249-től), meg hogy "az LMP balfasz mert nem marketingel érvelés helyett, aztán meg csodálkozik, amikor nem értik"
tőled és másoktól.

hááááát 2010.02.24. 13:13:03

Ez a demokrácia kiskapujának kijátszása.Adott x körzett,6párt+4 független.Indulhat mondjuk 3 párt.Vegyünk egy átlag polgárt akit nem érdekel a politika.

-Jobbik: nekem túl radikális
-MSZP: csak rosszat tettek.Fúj
-Független:Ez meg ki?
-FIDESZ:őket ismerem.

EZÉRT GUSZTUSTALAN A FIDESZ ÉS ÉL VISSZA MINDEN HATALMÁVAL.ESÉLYT SEM AKAR HAGYNI ARRA,H RAJTUK KIVÜL INDULJON VALAKI.

Szerintem ez elgondolkoztató.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.02.24. 13:14:59

@peetmaster: "(Az SZDSZ-szel egyet nem értők inkább zsidózni szoktak, mint érvelni, az meg irreleváns.)"

A szadeszesek pedig a velük egyet nem értőket inkább antiszemitázni szokták, mint ellenük érvelni, de már az egész szadesz irreleváns. (Valószínűleg új csoportnevet kell majd kitalálnunk erre a bandára.)

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.02.24. 13:16:19

@Jobb híján MDF-es: "Jobb lenne egy egyfordulós, tisztán listás rendszer."

Jobb lenne ám az a budapesti elitnek, miközben az eddiginél is jobban lenyomná a fővároson kívüliek érdekérvényesítő képességét. Rossz vicc.

drótostót 2010.02.24. 13:16:25

@heima: én jó alaposan utánuk néztem, Schiffer meg a Védegylet LMP előtti dolgait meg már azelőtt ismertem.

Nem mondom, hogy ez 100 %-ban az én pályám, de túl fogom élni. Fideszre sem azért szavaztam legutóbb, mert pont azt képviselnék, amit szerintem tenni kéne az országban. Lófaszt, az MSZP-SZDSZ kormány ELLEN szavaztam.

Most is csak azért (jó, ez túlzás, vannak jó dolgaik is) fogok az LMP-re szavazni, hogy ne legyen igazam abban, hogy lehetetlen változtatni és azt kell együk, ami a menzán van. Ha az LMP-nek most nem sikerül, akkor jó ideig csak a Fideszt eheted, ha az MSZP vagy a Jobbik még jobban undorít. Ebben a tudatban a Fidesz szemtelenül korruptabb lesz, mint egy Hagyóba oltott Hunvald, ami nyomokban Zuschlagot is tartalmaz.

Ha az LMP bejut akkor viszont tévedtem, változhat a politikai elit és kínálat, csak nehezen. És ez a szememnek nagyon kedves folyamatokat indíthat be...

Rich.mond 2010.02.24. 13:16:50

Változatlanul fenntartom, hogy ez a poszt szar.
Irgalmatlan hülyeség, hogy "nem picsogni kéne, hanem dógozni, masszírozzatok inkább!".
Kvázi kicsesznek mindegyik kispárttal, kizárólag a nagyok járnak jól -még a Jobbik sem, mert vidéken és Pesten is gyűjtöttek ezzel a módszerrel.

bz249 2010.02.24. 13:17:37

@Jobb híján MDF-es: nezze a kiserleti tapasztalat azt mutatja, hogy a mucsai hollandok mar a negyedik Balkenende kormanyt gyurik 8 ev alatt valtozo osszetetelben; a belga ugaron meg fel eveket alkudoznak a kormany osszetetelen (ez a villamkabinet). Persze megertem, hogy Lali mashogy nem lenne Tenyezo, de tudja mit, nekem nem er ennyit.

HanSolo 2010.02.24. 13:17:40

Lehet más a politika?
Elnézve a blogot és a kommenteket:
Itt?? Dehogy...

Karcolt lendület 2010.02.24. 13:17:56

@heima:
Bazmeg, még te beszélsz eszdéeszes gőgről, mikor minden hozzászólásoddal úgy ledorongolod a vitapartnereid, mintha a seggedből sütne a nap.
LOL

@bz249:
Szerinted az itteni, a politika iránt érdeklődő társaságból téged is beleértve hányan olvasták el az LMP programjának legalább a tartalomjegyzékét, azaz hányan vannak azok, akik legalább minimálisan tájékozódtak abban a témában, amiről sarkos véleményük van?
Ugyanez a kérdés vonatkozik azokra, akik a Fidesznek adták a cetlijüket: szerinted mennyi tudja egyáltalán, hol olvashatja el a Fidesz programját?
Ugye, mennyire qrvára irreleváns kc-gyűjtés szempontjából egy párt programja?

A témához:
Könnyű úgy picsogásnak minősíteni egy nem kedvenc párt sirámait, hogy valaki más összegyűjti a kedvenc párt kopogtatóit, de persze kurva jó az ellenfelet basztatni azzal, hogy csak siránkoztok, nem tesztek semmit a kopogtatóért. Miért bazmeg KK, te mit teszel a kopogtatókért? Ja, hogy a Fidesznek van egy 20 év alatt, sok pénzből felhúzott szervezete, amelyik ezt megcsinálja?
Nem beszélve, hogy a cikk konkrétan csúsztat, többen nem az ismert szabályok és azok szelleme szerint tevékenykednek: az egyik versenyző a kvalifikációs szint elérése után sem hagyja el a pályát, hanem ott zavarog és nem hagyja, hogy a többi versenyző is szépen a saját képességeinek megfelelően teljesítse a szintet, a bíró pedig a félidőben kijelenti, hogy innentől egy - aránylag egyértelmű szabályt - máshogy szeretne értelmezni. (De betartatni amúgy nem tudja.)

Ahogy egy hozzászóló kifejtette, a többséget a demokratikus játékszabályok be nem tartása csak akkor zavar, ha azáltal az ő kedvenceit éri hátrány.
Hát elmentek a picsába, ez kb. olyan, mint a holokauszttagadásnál a támogatói érvelése, ami kb. ennyi: a szólásszabadság fontos, de még fontosabb, hogy nekünk jó legyen.

De mindegy, az utóbbi héten már láttam, hogy a többség felvette a narancssárga szemellenzőt, olyan kilátástalan vitatkozni ezen, mint 2004 őszén a kettős állampolgárságot ellenző ballibekkel: érzik a nyílvánvaló erkölcstelenségét az álláspontjuknak, de logikusnak tűnő érvekkel folyamatosan megmagyarázzák, miért is helyesebb, amit gondolnak.

pimpalini 2010.02.24. 13:18:03

@Jobb híján MDF-es:

Nézd. Az az igazság, hogyha nomen est omen alapján kell az embernek véleményt formálnia mások szellemi kapacitásáról, gondolatgyárának működéséről vagy épp csődjéről, mindig nehéz dolga van, mert lehet, hogy csupán egy korhadt és széles fa miatt nem látja a tudás fáiból álló erdőt.
De!
Ez a jobb híján mdf nevű évek óta rothadó kocsánytalan tölgy először csak meglehetősen feltűnő, majd később kacagásra okot adó, maximum az csütörtök esti sóderklubba nyitó poénként ideális funkcióját betöltő kabaréelem jellemezhető igazán.

Mert több lehetőség van:
1) Azért jobb híján, mert galamblelked szerint a jobboldal ma hazánkban hiányzik? Ezért ugye - mivel jobbra szándékszol a 3 X mellett egy negyediket is elhelyezni, nem tudsz máshová voksolni?
2) Talán azért, mert kávéházakban kitenyésztett szalonértelmiségiként a lehető legjobb választásnak tartod (vagyis inkább legkevésbé rossznak) a végső kétségbeesésében Mr. Bajuszman hímtagjával babráló Ibolykanéni szellemi maszturbálását?
3) Vagy egyszerűen eltévesztetted az idősíkot és 1990-ben képzeled magad?

Várom megtisztelő, s feltételezem, hogy bölcs válaszod, mert látatlanban nincs kedvem sem letarolt síkságot, sem tudáserdőt vízionálni a rothadt, ám annál inkább bajszos tölgy mögé.

Tisztelettel: Az Állatok királya

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.24. 13:18:22

@tölgy: úgy tűnik, mintha ön kárörvendene. Igaz, az a legszebb öröm: nincs benne irigység.

(Én mindig úgy láttam, hogy az SZDSZ felhoz egy érvrendszert, világképet, mire megkapja, hogy büdös kom. zsidók, mire JOGGAL antiszemitázik. Ön mondhatja, hogy az utóbbi 8 év kormányai váltották ki az antiszemitizmus erősödését, de nem mindenkiből. Csak a hülyékből.)

Rich.mond 2010.02.24. 13:20:48

Amúgy mi ez a baromság, hogy a kocsma munkahelynek minősül.Ilyenkor persze.
Max a pultoslánynak. Ha kirak egy perselyt a tulaj, hogy a Haiti földrengés árváinak gyűjt, azt miért lehet?
egyébként a Fidesz-MSZP nem egy, nem két önkormányzatot, hivatalt, minisztériumot tarolt le TÉNYLEG törvénysértő módszerekkel, csak ugye csóri alkalmazott nem mer visszapofázni.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:28:29

@peetmaster: nézd, egész délelőtt az ellenkezőjét bizonygattad(tátok), a választó hülye, mert nem tud jól dönteni, hogy kinek adja a cetlijét (túlgyűjtés), a választó hülye, mert hűlyíti a polgi és az alapján szavaz, a választó hülye, mert nem érti az értelmiségi pártok zsenialitását, "Arról nem egy párt tehet, ha a nép hülye..."

Ez volna a normális és a nem nézzük hülyének az embereket, amikor annyit sem nézünk ki belőlük, hogy képesek azt jól eldönteni, hogy odaadnak vagy nem adnak egy cetlit?

Lehet hogy a pártok gyenge minőségű, átlátszó, vagy akár hazug véleményékkel operálnak, de nem arról szól a sztori, hogy elhiszik maguknak hogy ezt valóban be is veszik a választók, maximum remélik. Gyenge minőségű a meggyőzés, de nem döntésképtelen hülyének tekintik az állampolgárt. Ez eddig csak az SZDSZnek és az LMPnek sikerült.

bz249 2010.02.24. 13:29:34

@Karcolt lendület: "Nem beszélve, hogy a cikk konkrétan csúsztat, többen nem az ismert szabályok és azok szelleme szerint tevékenykednek: az egyik versenyző a kvalifikációs szint elérése után sem hagyja el a pályát, hanem ott zavarog és nem hagyja, hogy a többi versenyző is szépen a saját képességeinek megfelelően teljesítse a szintet, a bíró pedig a félidőben kijelenti, hogy innentől egy - aránylag egyértelmű szabályt - máshogy szeretne értelmezni."

A masodik pont a munkahelyekkel abban nagyon igazad van.

Az elso pont az picsogas

Nezzuk ezt,

en.wikipedia.org/wiki/Arsenal_F.C._season_2003%E2%80%9304

A csapat orbitalis folennyel megnyerte a bajnoksagot, fordulokkal a vege elott bajnok lett.

Es volt kepuk biztos bajnokkent egy otost vagni a kiesojelolt Leedsnek. Hat khm. Mekkora tetu dolog volt mar, hogy jobban izgatta oket, hogy ok legyenek a Veretlen Bajnokcsapat, mint szegeny Leeds (amelyik vegul kiesett).

LMP program: szerezzetek tamogatast (azaz legyen part, aktivistahalozat miegymas) akkor majd elolvasom a programot. Meg amugy se en vagyok a celcsoport, nem nekem kell azt a programot elolvasnom.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:29:40

@Rich.mond: ki az aki beviszi a cetlijét a munkahelyére???

heima (törölt) 2010.02.24. 13:32:24

@peetmaster: "Én mindig úgy láttam, hogy az SZDSZ felhoz egy érvrendszert, világképet, mire megkapja, hogy büdös kom. zsidók, mire JOGGAL antiszemitázik."

ez igen szűk látótérre utal.

Rich.mond 2010.02.24. 13:32:31

@heima: Akit erre a főnöke megkér konkrétan...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.24. 13:32:35

@heima: most ezzel azt akarod mondani, hogy az a két millió, aki a Fidesznek adja, legalább bizonyos fokig tudatos választópolgár módjára döntött így?

(megyek gyűjteni, este leszek.)

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2010.02.24. 13:35:16

@heima:
"ez igen szűk látótérre utal. " Na jó, nem mindig, de a kilencvenes éveken volt valami ilyesmi törekvés.

belga6 2010.02.24. 13:35:20

Tök igaza van a szerzőnek. Nem most kéne azzal nyomulni, hogy szar a kopogtatócédula-rendszer. Inkább azon kéne dolgozni, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon az LMP. A kommunikációjuk nagyon el van baszva.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:35:37

@Karcolt lendület: nem is hiszem azt hogy lehet más a politika. jobb ha hozzászoksz, ugyanis hétfőn, szerdán és szombaton mindig igazam van!

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 13:36:12

@elGabor:

80%-nyi vidéki nem tudna létre hozni egy vidék pártot?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.24. 13:36:46

@heima:
Az LMP gazdaságpolitikai helyzetelemzésének alapköve (mint azt múltkor linkeltem neked) az, hogy a foglalkoztatási ráta kritikusan alacson (58%), ami 10%-kal marad el pl. a cseh adattól. És ez nem egyenletes, különösen kritikus az alacsonyan képzettebbeknél és a nőknél (főleg a gyrmekeseknél).

Az inaktívak "diktatúrája" pedig érdekes meglátás, de hogy ez lenne a tuti helyzetértékelés...

"Az LMP is rájöhetett volna, és ezen világos rendezőelv mentén hozhatott volna minden szakterületen jó megoldásokat, és még a hülyeségekkel (ződség és társai) is le lehetett volna önteni"

Az LMP erre rájött, erről szól a zöld fordulat, aminek első programját egy éve adtuk ki (lehetmas.hu/zoldelenkites), ami pont arról szól, hgyan lehet munkahelyeket teremteni úgy, hogy fenntartható irányban tereljük a gazdaságot.

Amit te szdsz-es viselkedésnek nevezel, ugyanúgy benned is megvan, és nem csak az szdsz-re jellemző, de persze hidd csak ezt (egy fideszes rokonom kedvenc mondása, hogy "én készséggel elhiszem, hgy az MSZP-ben vannak jószándékú és becsületes emberek, csak a kérdés az, hogy akkor miért vannak ott?").

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 13:39:04

@pimpalini:

"mert galamblelked szerint a jobboldal ma hazánkban hiányzik?"

Egy normális, igazi jobboldali párt kétségtelenül hiányzik.

Amúgy nem vagyok benne biztos, hogy a jobboldal alatt mindketten ugyanazt értjük.

heima (törölt) 2010.02.24. 13:42:01

@peetmaster: nem, ezzel azt akarom mondani, hogy mindenki képes eldönteni, hogy kinek adja vagy kinek nem. És akkor sem hülye, ha döntésének alapja az, hogy a fideszes aktivista ért oda először, vagy az mszp küldte a legjobb csajt, vagy az lmps volt a legcukibb. A "túlgyűjtés" propagálása annak a nyílt terjesztése, hogy ezek nem legitim döntési módok, hogy a t. választópolgár nem képes jól dönteni. Magyarán a hülyének nézése.

El Polako 2010.02.24. 13:46:32

A "lehetne más a politika" szlogen egész egyszerűen megoldható.Csak a Jobbikra kell szavazni!:D
James Cameron is innen merítette az ihletet:
www.melano.hu/news.php?extend.171.20

heima (törölt) 2010.02.24. 13:51:20

@Lastres: "Az inaktívak "diktatúrája" pedig érdekes meglátás, de hogy ez lenne a tuti helyzetértékelés..." Pedig ez van, a foglalkoztatottság is ennek a tünete.

És nagyon szép a zöld gondolat, csak éppen nem ez hiányzik a magyar gazdaságból és társadalomból, vagyis inkább nem ez a problémák gyökere. (de remek szagágazati politika lehet belőle). Nem a zöld munkahelyek hiánya, hanem a szociális ellátások szűkítik a munkakínálatot a hátrányos helyzetű kistérségekben és rétegekben, és nem a zöldipar hiánya, hanem az adórendszer, a bürokrácia stb összefoglalóan a pocsék üzleti környezet fogja vissza a munkakeresletet.

"Amit te szdsz-es viselkedésnek nevezel, ugyanúgy benned is megvan, és nem csak az szdsz-re jellemző" Hol is, miben is? Ez így kevés.

Énszóltam 2010.02.24. 13:55:39

Ha orálisan rávesz egy jó(!) egyetemista kiscsaj, akkor viheti a kopogtatómat - feltéve, ha lenyeli az anyagot. Csak meg tudják oldani, a mai fősulis / egyetemista csajok 25%a prosti.

pimpalini 2010.02.24. 13:55:58

@Jobb híján MDF-es:

Rendben. Megértem, hogy szted hiányzik a meséből a sárkány, mert amit mások a tűzfújás, 7 fej, királylányrablás, pikkelyek, hosszú farok miatt sárkánynak gondolnak, szted nem az.
De miért választod kizárásos alapon a kacsacsőrű emlőst, ha sárkányra vágysz?

Milyen elvek alapján képzeled el a jobboldalt?

pimpalini 2010.02.24. 13:57:15

@Énszóltam:

Ez a 25 %-os adat honnét származik?
KSH?
Vagy eddig 4 menetből 1 pénzt kért tőled?:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2010.02.24. 14:00:23

@Énszóltam:

Vegyen rá téged orálisan egy bitbull-terrier, te lelkinyomorék!

ü
bbjnick

pimpalini 2010.02.24. 14:03:53

Amúgy az LMP mikor született meg? Ki segítette világra?
Kik nevelik jelenleg?

Miért nem hajtottak jobban a kopogtatókért?

Nem olvastam a kommenteket, de vannak itt LMP-sek? Válaszolhatnának néhány kérdésemre, mert a honlap nem győzött meg.

Amúgy a cikk korrektnek tűnik.

Kicsit az a kép jön elő belőlem, amikor a középsuliban a különböző hím egyedek mindennapi létezésükkel párhuzamosan különböző stratégiákkal csajoznak.
Ugye van a harsány egyed, aki férfias, meg nagyhangú, vakmerő, stb... rá sok nő bukik. Aztán van a jó tanuló, aki nagyon okos, de megfelelően társasági ember is, tudja, hogy mit akar a jövőtől és ezért aztán neki is megvan a saját tábora. Aztán jön a srác, aki se nem focizik, se nem hőzöng, de igazából nem is stréber, mert ő azt állítja folyamatosan, hogy a legfontosabb az egyéniség, a szerelem, meg nem kocsival kell csajozni, meg muszklikkal. Rendben is van.
De hőbörögni aztán azon, hogy az érettségi banketten ki viszi el a jó csajokat egy fordulóra...
Hát...:)
Érdekes.

Fiúk. Ha ti nem úgy játszotok mint mások, mert lehet más a politika, akkor törődjetek bele méltósággal a vereségbe. Mert nektek nem létkérdés a politika, mert ugye lehet más a politika...
Vagy mégsem?:)

pimpalini 2010.02.24. 14:07:52

@bbjnick:
bitbull-terrier alatt egy elhízott programozót értesz?:)

Különben egy igazi liberális nem hőböröghet azon, ha valaki egyetemistaként prosti, s azon sem, hogy másvalaki ezen szolgáltatásokat igénybe kívánja venni.

Szerintem jó dolog liberálisnak lenni.:)

Vagy vannak kizárható dolgok? De akkor is liberális maradok, ha szűkítem a kört?

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.24. 14:08:06

@heima:
" a szociális ellátások szűkítik a munkakínálatot"
Nem. A szociális ellátások és az elérhető bérek közötti kis különbség szűkíti. A te gondolatmenetedből az következik, hogy csökkenteni kell a szoc ellátásokat - mikor még a minimálbér is a létminimum alatt van.
Plusz a sok évi inaktivitás, ami a munkára való képességet és motivációt lerombolta.

A zöld munkahely nem azért kell, mert óriási hiányát érezzük, hanem hogy a probléma enyhítése - munkahelyek teremtése - ne okozzon még nagyobbat (eladósodás és import növekedése, drága és fenntarthatatlan rendszerek)

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 14:10:05

@pimpalini:

"mert amit mások a tűzfújás, 7 fej, királylányrablás, pikkelyek, hosszú farok miatt sárkánynak gondolnak, szted nem az."

Jó a dumád!

A baloldal a felvilágosodással született meg. Na, ennek a felvilágosodásnak a nagyszerűségét tagadni a jobboldaliság értelme.

(A nacionalizmus ebben az összefüggésben baloldali.)

pimpalini 2010.02.24. 14:10:26

@heima:

Gyerekek!
Hagyjuk már az szdsz-t a fenébe. Ők utoljára talán 90-ben voltak liberálisok. Vagy csak akkor is szerettek volna azok lenni.
Az egész csupán egy rossz álom volt. Szerencsére volt.
Mit kezdtünk volna egy Dörmögő Medve köztársasági elnökkel???:)

bz249 2010.02.24. 14:12:18

@Jobb híján MDF-es: "A baloldal a felvilágosodással született meg. Na, ennek a felvilágosodásnak a nagyszerűségét tagadni a jobboldaliság értelme."

Most mar csak a Reformok Kritikus Tomegevel kell ezt valahogy kibekiteni, mert az a Jozefinizmus (Felvilagosult Abszolutizmus) egyik legtisztabb desztillatuma.

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.24. 14:14:31

@pimpalini: köszönjük e kis szociáldarwinista manifesztót.

"Amúgy az LMP mikor született meg? Ki segítette világra?
Kik nevelik jelenleg?"

1. Mozgalomként 2008 őszén jött létre (1 év szerveződés után), 2009 elején alakult párttá.
2. Alapvetően zöld civil háttérrel indult (pl. Védegylet)
3. Nem értem a kérdést

a nyugalom megzavarására alkalmas · http://www.youtube.com/watch?v=NBszQFz6buA 2010.02.24. 14:16:19

Mi történT????????

"megszabadult azoktól a köcsög humanistáktól"

Erről lemaradtam. Hogyisvoltez?

pimpalini 2010.02.24. 14:18:23

@Jobb híján MDF-es:
Igyekszik az ember.

Ezeket én is tudom...:)
A liberalizmus is baloldalon született, mert ugye a konzervatívokkal szemben (akik az akkori viszonyok, illetve sokáig a mindenkori viszonyok megtartására törekedtek) a változást, a változtatás óhajtását akarták, persze mindezt az akkori élet látható részein keresztül is (pl. szólásszabadság, sajtószabadság, stb).

A baloldalban is van igazság. Csak az egy időben a liberalizmust jelentette. Aztán később jött a mai baloldal (szocializmus, szociáldemokrácia), s a liberalizmus ezért a centrumba tolódott.

Csak ugye a viszonyok közben megváltoztak. Ezért kérdeztem rá, hogy Te itt és most mit vársz egy jobboldali párttól?

Mert ugye téves összevetés lenne a jelen pártjait a múlt ideái alapján megítélni és kategorizálni.
Mert a mai baloldal pl. nem vállalja fel a nacionalizmust, de igazából a szocildemokrata elveket sem. Mindkettő a jobboldal gyűjtőpártjába szorult.

Mert ha a történelmi példánál maradunk, akkor Isten-Haza-Család. No meg a konzervativizmus más tulajdonságai jönnek ki. Egyszóval akkor neked kereszténydemokrácia kell. Ami nincs.
De azért egy bajusz nem elég pótléknak...

kalapácstollú 2010.02.24. 14:20:42

@zero:
De hát ki mondta, hogy nem képesek?

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.02.24. 14:22:28

@peetmaster: "Én mindig úgy láttam, hogy az SZDSZ felhoz egy érvrendszert, világképet, mire megkapja, hogy büdös kom. zsidók, mire JOGGAL antiszemitázik."

Ez nem egészen így működött. Az SZDSZ szakmai orientációja minden esetben maximum addig tartott, amíg valaki kétségbe nem vonta az érvrendszerük/világképük alapfeltételezéseit vagy következtetéseit; aki erre kísérletet tett, azt rögvest nekiálltak politikai karaktergyilkosságok segítségével kicsinálni. A demokratikus viták csak addig voltak demokratikusak, amíg a megfelelő fél győzött bennük; az ellenségeivel szemben az SZDSZ elitje is éppen olyan kegyetlen és kirekesztő volt, mint amit legrosszabb ellenségeinek felrótt. Hogy is volt 1990-ben? "Mucsa és félelem – vagy szabad demokrata többség. Nincs harmadik út."

Ez a rendszer addig tartott, amíg az SZDSZ-es értelmiség szakértői nimbusza; 1990-ben rendkívül erős volt, 1995 körül befolyásos, 2000-ben hangos, 2006 után (amikor pedig Gyurcsánnyal és a mutyik következményétől kicsit megijedt MSZP-vel valóban nekifoghattak egy SZDSZ-es szellemiségű program végrehajtásához) egyre inkább érdektelen.

Az SZDSZ-es szimpatizánsi kör legalább az MDF és LMP berkeiben bőven elgondolkodhatott volna azon, hogy miért nem kellenek azután, hogy 1990-ben még a szavazatok 21%-át kapták, de láthatóan még mindig ott tartanak, hogy az egész hüjenép szembejön velük az autópályán. Valójában az a helyzet, hogy a szavazók egy elég tekintélyes szelete szeretne értelmes szakmai javaslatokat bedobó politikusokra, s jóval kevesebben olyanokra, akik a politikájukat a társadalom lenézésére és döntéshozatalból való szellemi kirekesztésére építik fel. No, ők lehetnek a már említett "SZDSZ-es embertípus", akikből vagy összejön 5%, vagy nem.

heima (törölt) 2010.02.24. 14:22:48

@Lastres: "Nem. A szociális ellátások és az elérhető bérek közötti kis különbség szűkíti. A te gondolatmenetedből az következik, hogy csökkenteni kell a szoc ellátásokat - mikor még a minimálbér is a létminimum alatt van."

De. Pontosan, a kis különbség szűkíti a munkakínálatot - de ennek (adott célcsoportban) nincs más feloldása, mint a szociális transzferek csökkentése. Ugyanis a magas támogatási összeg megemeli a természetes minimálbért (megnöveli a munka alternatív költségét), olyan bértartományba emelve, amit gyakorlatilag nem lehet képzetlen tömegekkel kitermelni. Nincs más feloldása a problémának, mint a segélycsökkentés. Ez van, ez nem egy gazdag ország.

"eladósodás és import növekedése, drága és fenntarthatatlan rendszerek" A 97-03 közötti "aranykorra" ezek nem voltak jellemzőek, pedig gyakorlatilag csak ebben az időszakban volt érdemi munkahelyteremtés Magyarországon.

pimpalini 2010.02.24. 14:25:30

@Lastres:

Szociáldarwinista? Hm... Próbáltam életszerű hasonlatot hozni, de meg kell jegyeznem, hogy építő jellegűnek szántam és nem gúnynak.

Köszönöm a tájékoztatást.

A 3. kérdésről annyit, hogy mindenhol van egy központi műhely, egy szervező erő amely megmondja a főbb irányvonalakat, kijelöli a stratégiai célokat és az ennek alárendelt konkrét lépéseket. Erre gondoltam, mert valaki(k) nekem azt mondták, hogy ilyen itt nincs.:)

Amúgy mi volt az a hajtóerő amely a pártot létrehozta? Kérdezhetném azt is, hogy volt egy gyülekezőhely ahol hasonló gondolkodású emberek rendszeresen találkoztak, s később elhatározták, hogy párttá csoportosulnak? Vagy spontán találkoztak az utcán emberek és azt mondták, hogy elég?

kalapácstollú 2010.02.24. 14:25:50

@zoli vagyok:

Rosszul tudod, "zolivagyok"! A Jobbikhoz jut állami támogatás, mivel 2006-ban a miéppel együtt 1% fölött szerepelt.
Azonkívül a jobbik nem ma alakult, hanem néhány éve, volt idő kiépülnie. Plusz a jobbik kapott nem kevés médiahátszelet (kontraprodukció!) a kormánypártoktól is. Ráadásul egy mérsékelt párt nem vállalhatja fel a jobbik populista, demagóg programját.

pimpalini 2010.02.24. 14:29:34

@Lastres:

Amúgy pl. ha sikerülne a parlamentbe jutás, akkor kikkel képzelnétek el koalíciót?

Milyen politikát folytatnátok pl. a gazdaság, oktatás, EÜ, ellátórendszerek terén?

A fenntartható fejlődés egy fontos üzenet a fogyasztói társadalom gazdasági növekedésével szemben, de ezt belátható időn belül, a hitelpénzrendszer és a bankrendszer gyökeres reformja nélkül nem lehet megvalósítani. S ez innéttől kezdve már nem belpolitikai, hanem minimum EU-s, de inkább világpolitikai problémakör.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 14:32:52

@pimpalini:

"Egyszóval akkor neked kereszténydemokrácia kell."

Igazából egy igazi jobboldali konzervatív párt teológiai alapú demokrata.

Nem Prohászka mg Klebelsberg-féle keresztény kurzus, sem a német CDU-féle kereszténydemokrácia, hanem a mai modern keresztény teológia alapján, értékein álló irányzat.
Szabadságpárti, de azért zöld is.

pimpalini 2010.02.24. 14:33:36

@kalapácstollú:

Köszönöm.

Végre valaki elismeri azt a tényt, hogy a jobbik hivatkozási alapnak és ütésfelületnek mindig is megfelelő volt a kormánypártoknak ha épp rossz fát tettek a tűzre.
Csak hát addig öntözgették a radikalizmus fáját a mindennapos nyálcsorgatással és lendvaikérődzéssel, hogy az szép csendben elkezdte kinőni magát...:)

De szegény hülyék még mindig viktoroznak... mintha attól megszűnne a probléma ha viktor naponta 5-ször leteríti szőnyegét és a köztársaság-tér felé fordulva rituálisan elhatárolódik a jobbiktól...

pimpalini 2010.02.24. 14:37:18

@Jobb híján MDF-es:

Akkor továbbra sem értem az mdsz-t.

Igazából nagyon nem... főleg amivé manapság válik (bukott szdsz-es politikusok túlélőtáborává). Nehéz ilyen körülmények között bármilyen építő jellegű üzenetet eljuttatni a fogékony közönséghez. Hisz baromira nem mindegy, hogy az a hajó amellyel át akarom szelni az óceánt épp most vette fel (alkalmazta) a Titanic-ot korábban irányító tengerészeket...

2010.02.24. 14:38:15

Nekem az a bajom az LMP-vel, hogy konkrétan nem tudom, hogy miről mi a véleményük. Egyetlen konkrétumra mégis emlékszem: nem akarják a több biztosítós egészségügyi rendszert. Nekem ennyi elég is, mivel én akarom és szerintem ez húzta volna ki a csávából a magyar egészségügyet hosszú távon.

Karcolt lendület 2010.02.24. 14:42:05

@belga6:
Mostmár nem olyan rossz, hála a "picsogásnak" végre egy csomóan megismerik a nevét. ;-)

@bz249:
De ugye ehhez kellett az is, hogy az Arsenal és a Leeds is elindulhasson a bajnokságban. Ugyanis a licencbizottság nem azt nézte, hogy az Arsenal úgyis szarrá fogja verni a Leedset, hanem hogy a Leedsnek is van 22 játékosa...
Szóval úgy érveltek, mintha ez az előszűrő már a verseny része lenne: pedig ez a törvény szelleme szerint nem az, ez még csak annak bizonyítása, hogy néhány szavazatot remélhet a jelölt, nem feleslegesen lesz a papíron. Az majd a választáson - magán a versenyen kiderül, hogy rohadtul elverik-e vagy csak kicsit, de a kc-gyűjtés nem erre való és amelyik párt erre használja, az nem jár el etikusan.

2010.02.24. 14:43:50

"Az SZDSZ szakmai orientációja minden esetben maximum addig tartott, amíg valaki kétségbe nem vonta az érvrendszerük/világképük alapfeltételezéseit vagy következtetéseit; aki erre kísérletet tett, azt rögvest nekiálltak politikai karaktergyilkosságok segítségével kicsinálni."

Azért erre kíváncsi lennék, hogy milyen konkrét példát tudnál mondani.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.24. 14:48:20

Ha tudnám, hogy hol van a kopogtatóm (fingom sincs róla) akkor is inkább jó pénzért eladnám, mint odaadnám.

A választópolgár csak így profitálhat a választásból, a köv. 4 évben mások profitálnak belőle.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 14:50:27

@pimpalini:

Túlértékeled az egy darab szavazatomat (na, jó kettő: egy a listáról, egy meg az egyéniben, esetleg az országosról)

Nem az MDF a hangsúlyos, hanem a JOBB HÍJÁN.

Nekem mindegy, hogy Fidesz vagy MSZP, utálom mindkettőt, az MSZP-t jobban, mert nem az én oldalamon van, de a Fideszre meg azért haragszom, mert tőlük többet várnék.

A JMM-et meg a hunizmusért utálom legjobban. Még poén szinten sem tudok velük azonosulni. (Még az erős cigányellenességem ellenére sem.)

Az LMP egy vicc, más meg nagyon nincs is, csak gondolom a tagságnak és a családtaguknak (Munkáspárt, stb.)

bz249 2010.02.24. 14:52:05

@Karcolt lendület: az eloszuro a verseny resze, a kopogtatocedulagyujtes a kampanynak is a resze. A vegen itt lesz kb. ketmillio ember, aki a Fidesznek adta a szelvenyet.

1. Aki a Fidesznek adta a kopogtatocedulajat, azok...

a.) nagyobb esellyel szavaznak a Fideszre?
b.) ugyanolyan esellyel szavaznak a Fideszre?
c.) kisebb esellyel szavaznak a Fideszre?

2. A ketmillio szelveny hatasara a bizonytalanok...

a.) inkabb a gyoztesnek latszo Fideszhez csatlakoznak
b.) nem valtoztatjak meg velemenyuket
c.) inkabb a Fidesz folenyenek a megakadalyozasara fognak torekedni

3.) Az "erodemonstracio" hatasara a tobbi part szimpatizansai...

a.) apatikusabbak lesznek, a valasztasi hajlandosaguk a lefutottsag erzese miatt csokken
b.) eppen olyan elszantak maradnak, mint voltak
c.) aktivabba valnak, a leheto legnagyobb szamban mennek el szavazni, hogy a Fidesz totalis gyozelmet megakadalyozzak

a.) valaszok +1 pont, b.) valaszok 0 pont c.) valaszok -1 pont

Ha a teszt vegeredmenye >0, akkor a Fidesz helyes kampanystrategiat valasztott, ha <0 akkor helytelent.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 14:54:18

@bz249:

Az "erodemonstracio" hatasara

Jól megszívatják az öntelt hólyagot.

Választást kell nyerni, nem jelölő szelvény gyűjtést! :-)

2010.02.24. 14:55:13

"Valójában az a helyzet, hogy a szavazók egy elég tekintélyes szelete szeretne értelmes szakmai javaslatokat bedobó politikusokra, s jóval kevesebben olyanokra, akik a politikájukat a társadalom lenézésére és döntéshozatalból való szellemi kirekesztésére építik fel."

Erre is, ha mondanál konkrét példát. Mármint, hogy az SZDSZ ki akarta rekeszteni a társadalmat a döntéshozatalból, illetve lenézte azt.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2010.02.24. 14:59:26

@Zoltanius: "Mártíriusz" - a rendőri brutalitás elbagatelizálása.

Gondolom az eléggé liberális alapelv, hogy ünneplő tömeget nem veretünk szarrá a rendőrökkel.

Karcolt lendület 2010.02.24. 15:09:20

@bz249:
Azt írod le, ez miért jó (most) a Fidesznek.
Ennek semmi köze ahhoz, hogy helyes-e erkölcsileg, amit tesz.

Hasznos volt-e, amikor Henry kezezése után rugtak gólt a franciák az íreknek? Igen.
Sportszerű volt? Nem.

bz249 2010.02.24. 15:14:28

@Karcolt lendület: a politika az eselyegyenlosegrol, a Fidesz azt teszi ami neki az erdeke. Meglepodnel, ha azt mondanam, hogy mind a 176 egyeni korzetet meg szeretnek nyerni?

A cetligyujtes a kampany resze, jogilag annyit gyujt amennyit akar. Moralisan meg, nos az a moralis viselkedes, amelyiknek a segitsegevel nagyobb esellyel tudunk tamogatast szerezni az elkepzeleseink megvalositasahoz.

Es pliz ebbe ne lasd bele a Feri fele 2006-os amokfutast, az ugyanis netto torvenyserteseken alapult. Ez meg csak a kedvezo helyzet kihasznalasa.

heima (törölt) 2010.02.24. 15:16:47

@Karcolt lendület: az előszűrő az volt hogy feljutott az első osztályba a csapat.
ott se úgy megy, hogy összeáll 22 ember, hogy de jó lenne a PL-ben focázni és benevez.

drótostót 2010.02.24. 15:20:28

@Zoltanius: Kóka, békák, lecsapolás. :)

bz249 2010.02.24. 15:22:06

@bz249: na nem tudok irni: a politika nem az eselyegyenlosegrol szol

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.02.24. 15:22:14

@Zoltanius: Természetesen. Az a) kérdésre kiváló esettanulmány a privatizáció vs. állami tulajdon vitája, különösen az etatizmus / populizmus vádja mindazokkal szemben, akik nem értettek egyet a közszolgáltatások illetve állami vállalatok magánosításával. Ennek egyik viszonylag friss, bár egyáltalán nem kizárólagos ága az egészségügyi privatizáció körüli csörte.

Ugyanebben a kérdéskörben a társadalom döntéshozatalból való kirekesztésének igénye és a választók lenézése is megjelent a szabad demokrata elit retorikájában - Ungváry Rudolf pl. így fogalmaz a népszavazás után megjelent publicisztikájában ( www.nol.hu/archivum/archiv-485035 ):
"A népszavazás Magyarország polgárosult részének a veresége. Fejletlen országban nem az első és nem az utolsó. Azok veresége, akik az értelem és az igazságosság elvét szeretnék érvényesíteni, hogy helyreálljon a közszolgáltatások természetes állapota: látható és tapasztalható legyen, kinek, mit és miért kell fizetnie az egészségügyben és az oktatásban. Akik a reformok eltörlésére szavaztak, bal- és jobboldaliként a Kádár-rendszer világára szavaztak. A kormány még két évig a helyén van, de az állami paternalizmus hívei már készülnek a hatalomra.
...
Nem mintha a polgári Magyarországot nem lehetne előbb-utóbb létrehozni! Csak éppen nem azoknak a baloldaliaknak és liberálisoknak a kormányzásával, akik ezt az elmúlt években - többször is - megpróbálták. A felvilágosult abszolutizmus mindig bukásra van ítélve: jobb, ha ez hamar bekövetkezik. Akkor nem rombol olyan sokáig. A felülről jövő megváltás kísérlete csak gyűlöletet szül. Ezúttal európai értékrendet valló baloldaliak és liberálisok próbálták a gazdasági és jogi ésszerűség és tisztesség elveit a kacagányos, bundás indulatokkal szemben érvényesíteni. Nem volt hozzá se erejük, se támogatottságuk, se képességük. Ők is fejletlenek, nem csak az ország. Bukásuk kísértetiesen hasonlít II. Józsefére: ma a szocialisták miniszterelnöke és a liberálisok minisztere vonja vissza a reformjait."

Mindezt Ungváry egy olyan közpolitikai kérdés kapcsán írta le, amelyről Nyugat-Európán belül is erősen eltérő vélemények és érvek vannak forgalomban a Skandináviában honos erős állami gondoskodástól az angolszász neoliberalizmusig. Természetesen Ungváry extrém, kultúrrasszista fordulatoktól sem mentes retorikája nem az egyetlen szabaddemokrata hang, de most nincs sem időm, sem kedvem több időt töltenem a bogarászással.

Vagy említhetném Kuncze Gábor véleményét is a gyülekezési szabadságról és úgy általában arról, hogy egy békés ellenzéki tüntetés résztvevőivel szemben mit engedhet meg magának egy demokratikus állam rendőrsége (nem csak 2006-ra, hanem akár 1997-re is visszanyúlva), de az már olcsó oldalvágás lenne.

pimpalini 2010.02.24. 15:23:48

@Jobb híján MDF-es:

Különben érdekes tünetegyüttes ez. Egy rejtélyes járvány kórképét vélem felfedezni szavaid mögött, melyek máshol is felütik a fejüket.

1. "A fidesz és az mszp egyformán nem jó". Igaz, hogy az egyik 8 évig kormányzott, a másik meg ellenzékben ült.
2. "a fidesztől többet várnék." Mit barátom? Mit? Ellenzékből? Amit meg lehetett tenni a kormány ellen,demokratikus eszközökkel, azt megtették. Gyűjtőpárt lévén sokfelé kell figyelnie és politizálnia.
3. "Szilárd értékrendem van, s ez alapján szeretnék szavazni, ezért leszavazok egy olyan pártra, amire az értékrendem szerint meg egyébként a politikai helyzet szerint is értelmetlen". Nem logikus lépés. Kb. olyan, mintha azt mondanám, hogy nem eszek vadhúst, mert ahhoz állatot kell ölnöm, aztán azt is mondom legközelebb, hogy halat sem eszem, mert ahhoz állatot kell ölnöm, majd elfogyasztok egy finom mirelit pizzát kolbásszal és szalámival, meg némi füstölt tarjával.
4. Amikor arról lenne szó, hogy miért választja az ember azt amit, nem tudja érvekkel alátámasztani. Nem tudja elmondani, hogy ott miért jobb a levegő, mitől finomabb a zabkása, mitől nagyobb és kerekebb a nők lelke. Csak. Mert a többi rossz. És ez? Nincs válasz.

Persze, 1 szavazat... de sokszor egy az.

Meg aztán nem is a számszerűeség számít hanem a logika.
Ha drámát akarok látni miért megyek el cirkuszba? Oké, hogy nem szeretem a multiplexet, de cirkusz helyett nem inkább normális mozit vagy színházat kellene választanom ilyen céllal?

betyár (törölt) 2010.02.24. 15:42:27

@Dr. Zerge:

Lehet, hogy csak herényi agya van?

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 15:53:33

@pimpalini:

"2. "a fidesztől többet várnék." Mit barátom? Mit? Ellenzékből? Amit meg lehetett tenni a kormány ellen,demokratikus eszközökkel, azt megtették."

Nem jön be a stílusuk. Retorikailag várnék többet. Bátrabb állásfoglalást, nem szeretem a mindenkinek megfelelni akaró néppártiságot. Az MDF-re azért szavazok, mert kicsi. Legyen egy ellensúly a Fidesz mellett. 7-8 pártrendszert szeretnék.

Több párt elit, kevesebb pártkatona.

Orbán Viktor szimpi, de a többiek nem, esetleg Deutsch.

Ha a fidesz fog győzni örülni fogok, ha az mszp, akkor én előre megmondtam, leszek.
Legjobban az tetszene ha a Fidesz koalícióra kényszerülne az MDF-fel.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 16:10:09

@pimpalini:

"3. "Szilárd értékrendem van, s ez alapján szeretnék szavazni, ezért leszavazok egy olyan pártra, amire az értékrendem szerint meg egyébként a politikai helyzet szerint is értelmetlen"

Egy db szavazatom van! Semmit nem dönt el! Az értékrend szerint élni kell, szavazni taktikai okokból lehet. A politika mocskos dolog, dehogy keverem ide az értékrendemet! Esetleg a helyi választásnál. Én büntetem a Fideszt, mert nem engem szólítanak meg, nem nekem kampányolnak. Szavazzon rájuk az, akiknek szólnak! :-( (A szocikra meg soha nem is szavaztam)

Kopiás Attila Steve 2010.02.24. 16:18:25

"megszabadult azoktól a köcsög humanistáktól"
Haha, csók nektek is. :+)

@a nyugalom megzavarására alkalmas:
"Erről lemaradtam. Hogyisvoltez? "
Semmi különös, a humanisták 40 év után épp nemzetközi szinten hatalmas belső strukturális átszervezésben vannak, jelenleg semmi kapacitásunk nincs a választásokon való indulásra ennek hála sem egyedül, sem másokkal közösen. Szerencsétlen az időzítés a mi szempontunkból, de ez van.

Már nem az vagyok, mint aki voltam! (törölt) 2010.02.24. 16:24:05

@a nyugalom megzavarására alkalmas:

"megszabadult azoktól a köcsög humanistáktól"

Ritka egy gáz társaság.

pimpalini 2010.02.24. 16:27:03

@Jobb híján MDF-es:

Nehogy félreértsd, nem akarlak meggyőzni, pusztán kiváncsi vagyok. Meg szeretném érteni a dolgokat.:)

Nem vall tipikusan sértődött, széthúzásra hajlamos magyar gondolkodásra az, ha tetszik nekem valami, egy másik meg nem, s mert a tetszőről úgy érzem nem szólít meg ezért inkább szeretem tetteimmel az egyik további felet (mely amúgy szintén nem szólít meg)?

Téged milyen kampány szólítana meg? Radikálisabb gazdasági gondolatok? Mert az mdf-en a bajusz ezt jelenti. Továbbá az ex-szdsz-es politikusok mdf-beli továbbélése remekül kompromittálja az egész pártot mind politikai, mind erkölcsi oldalról. szdsz-es politikusokkal, cenrtumgondolatokkal és bokroslajossal milyen arculatot akar magának az mdf? Ez utóbbi miatt nem tűnik másnak, mint elvtelen, megélhetési politikusok gyűjtőhelyének. A többi szóra sem érdemes. Vagy radikális gondolatok? Cigánybűnözés? Esetleg más? Ez meg ugye jobbszél.

Kispártok. Ezt a részét megértem. Hát igen, jó lenne. De ugye magas a küszöb. Sajnos. Reálisan értékelve azt kell mondjam, hogy a kispártok ideje 2014-ben jön el. MDF, talán LMP.

Sajnos a fidesz valóban viktorra van kihegyezve (ő meg ritkán szerepel), de azért vannak feltörekvő arcok. Retorikában is inkább a negatívumokat említi, s kevésbé mondja meg azt, hogy mit kellene csinálni. Persze ennek az is oka lehet, hogy régen sem foglalkoztak ezzel, mert a 2 nagy pártnak gyökeresen más gazdaságpolitikája van.
Ettől még persze megértem, hogy nem tetszik, csak hát ami miatt nem tetszik az már egy másik kérdés.:)

Lastres · http://lehetmas.blog.hu/ 2010.02.24. 16:33:43

@pimpalini:
Akkor bocs, lemaradt a szmájli :)

"mindenhol van egy központi műhely, egy szervező erő amely megmondja a főbb irányvonalakat, kijelöli a stratégiai célokat és az ennek alárendelt konkrét lépéseket. Erre gondoltam, mert valaki(k) nekem azt mondták, hogy ilyen itt nincs.:)"
Hát nem igazán van. tervezünk ilyet, az Ökopolitikai Műhely köré szervezve, már 2008 tavasszal voltak előadások, aztán nyári tábor. Addig ezt a szerepet az Alapító Nyilatkozat tölti be.
A szellemi háttér egyébként valahol a Védegylet-MTVSZ s egyéb zöld, globkrit szervezeteknél, keresendő, kiegészülve a vidéki biogazdálkodók-helyi termelők-közösségfejlesztők, cigányságkutatók s egyéb fantaszták sokaságával.

"Amúgy mi volt az a hajtóerő amely a pártot létrehozta? Kérdezhetném azt is, hogy volt egy gyülekezőhely ahol hasonló gondolkodású emberek rendszeresen találkoztak, s később elhatározták, hogy párttá csoportosulnak? Vagy spontán találkoztak az utcán emberek és azt mondták, hogy elég?"
Zöld körökben régóta vitatéma volt, hogy kell-e/lehet-e egy zöld pártot létrehozni, mert érezhető volt a civil polizizálás üvegplafonja. Erre 2005-ben történt aztán az első kísérlet (Élőlánc). 2007-től a második (LMP). Ebben besegítettek a 2006 évi sajnálatos események, ami a zöld téma mellé felhozta a demokrácia állapotát, a válság meg a gazdaság/szegénység/cigányság kérdését. Ez az a 3 témakör, ami a mai LMP-seket behozta (túlnyomórészt, szubjektíve)

"Amúgy pl. ha sikerülne a parlamentbe jutás, akkor kikkel képzelnétek el koalíciót?"
Imádkozom, hogy ne kelljen koalíciót kötni, az a halál lenne egy fiatal pártnak. De a 2/3 (ha a fidesznek csak velünk van meg) már tartogat lehetőségeket, pl. a választási rendszer vagy az önkormányzati rendszer átalakítása terén.

"Milyen politikát folytatnátok pl. a gazdaság, oktatás, EÜ, ellátórendszerek terén?"
Ezt így most hosszú lenne, itt az Agenda (vázlatos, több, mint egy éves, de egyelőre ez van amíg a választási program ki nem jön):
lehetmas.hu/img/lmp+ep+program.pdf

"A fenntartható fejlődés egy fontos üzenet a fogyasztói társadalom gazdasági növekedésével szemben, de ezt belátható időn belül, a hitelpénzrendszer és a bankrendszer gyökeres reformja nélkül nem lehet megvalósítani. S ez innéttől kezdve már nem belpolitikai, hanem minimum EU-s, de inkább világpolitikai problémakör."

Igen erről szól az EP programunk legelső fejezete (lehetmas.hu/img/lmp+ep+program.pdf)

egyittlakó (törölt) 2010.02.24. 16:34:29

@Jobb híján MDF-es: "Én büntetem a Fideszt, mert nem engem szólítanak meg, nem nekem kampányolnak. Szavazzon rájuk az, akiknek szólnak!"

Hazajövet kivettem azt a narancssárga szart a postaládámból. Belenéztem, és nem csalódtam: ami abban foglaltatik, legalább olyan foskeverék, mint ami az új magyar nácik füzetében látható. Ráadásul minden oldalra rátették Fletót meg Mesterházyt (gondolom, Orbán Viktorral nem karnak dicsekedni, ezt viszont meg tudom érteni). Summa summarum: ez az egysejtű birkahadnak szól, akiket rá lehet venni, hogy gondolkodás nélkül szarba húzzák az ikszet, nem pedig értelmes embereknek.
Várom nagyon a nyakba akasztott csörgőórás, retardált csoportokat, azokon lehet legjobban röhögni.

egyittlakó (törölt) 2010.02.24. 16:36:45

LMP, lófaszt más a politika. Előbb-utóbb rá fogtok jönni.
:-)

zoli29 2010.02.24. 16:48:20

KK&TT:

"ha továbbra sem lesz más mondanivalótok, akkor hamarosan mi is visszakérjük a kopogtatóinkat."

Ez egy fű alatti politikai coming out akart lenni? :)
Ez jutott róla eszembe:
velvet.hu/blogok/gumicukor/2008/07/08/orosz_jozsef_meleg_vagyok_ki_ne_tudna

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2010.02.24. 17:42:37

Langyos Mondókával a Parlamentbe?

...hát így biza nem megy.

fenektibi · http://mdfvagylmp.blog.hu/ 2010.02.24. 18:50:48

Az ajánlócetli-rendszer tényleg szar, ezt azért már több nem érdekelt fél (pl OVB) is megírta. Ennek ellenére sajnos igaza van a cikknek, hogy egy olyan párt, aminek amúgy van egy csomó fontos témában releváns mondanivalója:
lehetmas.hu/romakialtvany
lehetmas.hu/zoldelenkites
, nem ezzel kellene, hogy kampányoljon.

II.Briandrew 2010.02.24. 19:06:55

Lehet Marhahús a Pocimba! Pár fiatal, aki szeretne havi x százezres fizetést, mert a diplomájával nem talál más munkát!
Ezzel önmagában semmi baj, akarjon, de akkor legyen összeszedett, erőteljes, dinamikus, tényleg más, de hát nem az...amit a kopogtatócédulák összegyűjtése körül is összehisztiznek, az egy paródia!

Melchi Zadok 2010.02.24. 19:24:12

nem tudom hogy van ez, de hozzánk már 4 választás okán sem jött a kutya se kopogtatócéduláért. most biztos nekik adtam volna.

Hátezmi 2010.02.24. 19:39:49

@blúdiginipig: Már bocs, de az aranyhal nem kéne?...
Ha gáz van az országban, és van bárki, aki tenne ellene önként, saját pénzét, idejét erre áldozva, akkor egy lépést a tisztelt választó is tehetne....
Értünk megy az egész basszus, csak ezt már el se hisszük ugye?

Joseph Adama (törölt) 2010.02.24. 19:46:41

@Hátezmi:
Sírok... Annyira megható (mai nap másodszor).
Értünk? Csak értünk? Önzetlenül? Nahát...
:)

Hátezmi 2010.02.24. 19:50:53

@William w.:

Nem kell elhinni....soha senkinek semmit...sok boldogságot, szép életet

Joseph Adama (törölt) 2010.02.24. 19:55:17

@Hátezmi: Tehát Lmp lemond minden pénzről... Értem ;)

Ők ingyen fognak "dolgozni" (muhahhaaa).

:D

Hátezmi 2010.02.24. 20:13:39

@Hátezmi:
Adott két nagy párt, amelyek 20 év alatt sokszor és nagyon lejáratták magukat. Lényegében egymás legyőzésével vannak elfoglalva. 20éve vannak a darálóban. Akik kritizálják az LMP-t (nagyon sok mindenben jogosan!) tegyék fel maguknak a kérdést!

Tényleg az a jó nekem, és az országnak,ha a folytatás is Fidesz-Mszp viadal lesz???? Jobbikkal fűszerezve?

Ennyire borzalmas az amit az LMP képvisel? Ennyire veszélyes az országra?

Szerintem jelen helyzetben minnél több párt, és minnél több vélemény jut be a parlamentbe annál jobb!
És messze nem az a lényeg, hogy egy párttal 100, vagy csak 70°%-ban értek egyet. Miért azt nézni majdnem mindenki, ami nem tetszik neki, miért ez a hihetetlenül negatív hozzáállás?

Mert ez ma Magyarország!!! És ezt nagyrészt két "kicsi, ismeretlen" pártnak köszönhetjük, akik közülünk kerültek ki, és mi hagytuk öket ide "fejlődni"....

Joseph Adama (törölt) 2010.02.24. 20:19:02

@Hátezmi:

Ha 40 ezer választóból 750 sem támogatja őket, akkor mit is szeretnének a parlamentben??

Ne ámíts már mindenkit. Előbb dolgozzanak meg a támogatottságért...

Ez a mi értünk "áldozzák fel" magukat meg alapból szánalmas...

hulyeinformatikus 2010.02.24. 23:14:34

@William w. Három hetük van hátra. Kicsit még rúgnak.

-Torrente- (törölt) 2010.02.25. 15:28:10

Az LMP alakulása óta mártírszerepben tetszeleg.

szorokin · http://quauaua.tumblr.com 2010.02.25. 19:11:26

fenti kritikáim ellenére/mellett
minden szimpátiám és részvétem az LMPé.

sikerült megtalálnom
az ELVI országos listájukat.
ELVI, mert kopogtató kellene hozzá, sok.....

ÍME:
lehetmas.hu/jeloltek

sajnos úgy néz ki ezt a választást nagyon
elbasztátok fiúk_lányok. :/ :S
ennyi.

kívánom h ne legyen igazam. :)

Humanoptera 2010.03.03. 23:29:30

@fenektibi:
Hogy az ajánlócédula-rendszer nem csak szar, hanem alkotmányellenes is, arról bővebben itt:
humanoptera.blog.hu/2010/02/16/anti_demokraciaja_magyarorszagon
süti beállítások módosítása