Nizza, Európa, 1908-2016
2016. július 15. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Nizza, Európa, 1908-2016

nizza2.jpg

Valahol Európában, Nizza promenádján 1908-ban. És 2016-ban. Kommentár nélkül.

nizza1.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr238890874

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Rajcsányi Gellért: Nizza, Európa, 1908-2016 2016.07.15. 09:26:01

Valahol Európában, Nizza promenádján 1908-ban. És 2016-ban. Kommentár nélkül.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szindbad 2016.07.15. 09:17:32

Kibaszott vallási fanatikusok.

WinterMute 2016.07.15. 09:24:28

Miért nem mondjuk egy 1918-as képet raktál be Nizzáról?
Érzelmi manipulátor.
Nem kellenek nekünk vallási fanatikusok, magunkat is szarrá lőjük, ha kell.

Jean Sol Partre 2016.07.15. 09:45:55

ez most mi. és főleg minek.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.15. 09:48:07

A balliba Satana Mertkell programja kezd gyümölcsöket adni, ennyi az egész.

Fertótám 2016.07.15. 09:54:16

@WinterMute:
Nizzában nem volt harc az I. világháborúban. Olaszország és Fr.o. egy oldalon állt.
Ott nem volt 1918-ban éhínség.
Spanyolnátha-járvány viszont ott is volt.

szódabár 2016.07.15. 10:21:00

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: tavaly óta gyümölcsözik, jó lenne, ha valaki megállítaná már

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.15. 10:33:59

@szódabár:

Nehéz ügy, bár lassan a németek is ébredni fognak.

S=klogW 2016.07.15. 10:46:07

@rajcsányi.gellért (ergé):

Montecuccoli megmondta mi kell a háborúhoz: pénz, pénz, pénz - a pénzforgalom elektronizálásával, digitalizálásával mára maga a pénz is fegyverré vált

a 9/11-es filmfelvételeken a felhőkarcolókból kiugró emberek láttán, átérezve kétségbeesésüket könnyek szöktek a szemembe - de valójában ZSOLDOSOK voltak a pénz szolgálatában a világgal vívott CINIKUS HÁBORÚBAN

a cinizmus pedig csak annak hordozójának elpusztulásával szűnik meg (lásd még Hitler, Sztálin és a többi hasonló munkássága)

a nizzaiakkal jobban együtt tudok érezni, de a Bastille ostromának évfordulója ILLŐ IDŐPONT volt a támadásra, ugyanis ezzel bújt elő a JAKOBINUS KÉSŐBB BOLSEVIK, KOMMUNISTA, LIBERÁLIS csőcselék a csatornákból

S=klogW 2016.07.15. 10:56:34

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

a golyólyukas kép kapcsán: arról volt szó, hogy az elkövető lőtt is a tömegre:

1. lehet, azok nem befelé hanem kifelé menő lukak
2. nem csak szemből lehet lelőni valakit; lehet rézsútosan vagy teljesen oldalról is

S=klogW 2016.07.15. 11:02:17

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: @S=klogW:

az a baj az összeesküvések leleplezésével, hogy - mint sok minden másban is - a hülyék a leghangosabbak benne, aki valójában nem lelepleznek, hanem fals összeesküvéseket gyártanak

mint ennek a golyó lyuggatta szélvédőnek a kapcsán is látszik

Noname Watanabe 2016.07.15. 11:05:15

@WinterMute: Miért a száz évvel ezelőtti világháborúval jössz, amikor MOST muszlimok gyilkolják halomra az ártatlan civileket? Érzelmi manipulátor.

2016.07.15. 11:11:10

Semmi probléma, majd mindenki csinál magának nizzás profilképet a facebookon és szervezünk egy jó nagy demonstrációt, ahol megfogjuk egymás kezét és hitet teszünk mindenféle fontos dolog mellett. Aztán elégedetten hazamegyünk és két hónap múlva jöhet az újabb kör.

2016.07.15. 11:11:21

van még:

pbs.twimg.com/media/CnXFaOnXEAA1UG-.jpg

pbs.twimg.com/media/CnXFaO0WEAAup4G.jpg

pbs.twimg.com/media/CnXFaO-WAAAoCos.jpg

@S=klogW:

sem a fegyver sem a gránátok nem működőképesek. akkor meg minek voltak ott?
>>....lehet rézsútosan vagy teljesen oldalról is
persze hogy lehet, csak az a szélvédő mindenhol máshol lyukas.
mondjuk a terroristák sem lőnek pontosan itt például 10 méterről pont a két rendőr közé, pedig nagyon profi lehetett ha egy ak-t ilyen kis szórással kezel.
i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03156/police-paris_car_b_3156742c.jpg

Veridicus76 2016.07.15. 11:11:25

Jean-Marie Le Pen már 40 évvel ezelőtt megmondta, hová vezet az idegenek beengedése. Mindenki szélsőségesnek, hülyének nevezte. Pedig neki volt igaza.
Tragikus, drámai ami történik. Háború van Európa ellen. És Európa tudatosan, akarattal elpusztítja önmagát. A felelősség az európaiaké, akik nem akarnak védekezni.

2016.07.15. 11:13:42

@S=klogW:

hülye az aki összeesküvés elméletekre hivatkozva nem gondolkodik. te pedig nagyon hülyének látszol, amit az fx számla megnyitása tökéletesen igazol.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2016.07.15. 11:18:19

ejrópa elpusztítása a buzikamionokkal kezdődött. aztán ilyen kamionokkal folytatódik. ejrópát egy ember mentheti meg. tudják ki az.

Bell & Sebastian 2016.07.15. 11:21:10

Borzalmas költők versciklusa - sokadik próbálkozás

Tegnap még szaladt
aszfalt-folt, mi ő
belőle maradt,
mára nem más, mint
egyetlen adat.

Kőbe vésve
elfeledve,
balsorsa alá
betemetve.

Mi jelben élt, vagy
mi jelben halt, ki
e jelben ölt, az
erőt vett rajt'.

Napot, órát,
se nem helyét,
se nem módját,
nem tudhatod.

Szorítsd a kezem,
vezess éjjelen,
véres hajnalon,
minden utamon.

S=klogW 2016.07.15. 11:25:02

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

a terrorista sem hülye, hogy önmaga előtt lője szét a szélvédőt, mert nem látná merre menekülnek az embere -
ez is azt támasztja alá, hogy ezek a lyukak kifele irányuló lövésektől vannak

egy össze-vissza kormányzott autóba egyszerűbb oldalról belőni mint szemből - és biztonságosabb is

Zb74 2016.07.15. 11:26:28

@Veridicus76: Háború van Európa ellen? Ne komolytalankodj már! Ezekó a vallási fanatikusok mindenki ellen terrortámadásokat hajtanak végre, akik nem pont úgy látják a világot, ahogy ők. A legtöbb áldozatot éppenséggel Ázsia muzulmánok(!) lakta országaiban szedik. Vagy te a törökországi, iraki, bangladesi (+jemeni, afganisztáni stb. stb. stb.) terrorcselekményeket talán átaludtad? Ez nem civilizációk háborúja egymás ellen; ez terroristák támadása normális emberek ellen.

(Ami a konkrét esetben alkalmazott technikát - emberek halálra gázolását - illeti, az konkrétan a palesztin dzsihadisták találmánya: www.breitbart.com/jerusalem/2016/07/14/bastille-day-terrorist-deploys-car-ramming-tactic-popularized-palestinians/ )

Conchobar 2016.07.15. 11:40:46

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "lehet rézsútosan vagy teljesen oldalról is persze hogy lehet, csak az a szélvédő mindenhol máshol lyukas" - Van a szélvédőn egy másik, kisebb golyómentes terület is. Csak az nincs bekarikázva. Node, szemből, azaz az úton lévő tömegből aligha pufogtattak rá a rendőrök, és ő se az orra elé lövöldözött, azokra, akik a kamion előtt voltak (és akiken pár pillanat múlva keresztül hajtott), hanem azokra, akik oldalvást voltak, akik a kamion kerekeit már megúszták

2016.07.15. 11:50:42

@S=klogW:

szerintem félreértesz, aztán el akarod terelni a dolgokat. én nem azt mondom hogy nem történt meg, hanem azt mondom hogy figyeljünk a részletekre.

a kopók kiemelve a felvételből:
pbs.twimg.com/media/CnXYf39XEAAms7c.jpg
a felvétel:
www.youtube.com/watch?v=Ui6zyuy71mY

a kopók a jármű bal oldaláról lőnek, kb 10 méterről.

a sofőrre.....
nem a gumira.....

ez bármilyen kiképzésnek ellent mond, hiszen az elsődleges feladat a teherautó megállítása......

nem várok el tőled analitikus képességet, de azt igen hogy olyan részleteket vegyél észre amik ott vannak az orrod előtt.

Virág et. 2016.07.15. 12:01:07

@grundigg: As opposed to ... what?

Mindenki olyan ügyesen okoskodok, hogy mit nem kéne csinálni, de a megoldást valahogy senki nem tudja. Zárják le a határokat? Ez az ember francia állampolgár volt. Ahogy a korábbi elkövetők 99%-a. Minden muszlimot lelőni, internálni? Ugyan már.

Lehet itt Merkelezni, mint az az istenverte hülye picit feljebb. Aki szerint a jobboldali keresztény-konzervatív merkel az balos ... (Nem hozzá hasonlítalak, az még neked is sértő lenne.) Mintha Merkel csinált volna Tunéziában francia protektorátust annak idején ...

El kéne fogadni, hogy nincs 100%-os megoldás. Szét lehet verni az ISIS-t a sivatagban, de az sem garantálja, hogy nem lesz pár őrült, aki ezt megismétli majd 10-20 -akárhány év múlva.

2016.07.15. 12:01:19

@Conchobar:

a szélvédő golyónyomok a vezető üléspizícióját figyelembe véve túl magasan vannak hogy a nála alacsonyabb szinten lévő embereket eltalálja. némelyik kifejezetten nagyon magas, sőt van olyan alacsony amit a belső elrendezés miatt ő nem is lőhetett.

ezek határozottan a kopók lövéseinek a nyomai.

viszont most jönnek a kellemetlen kérdések

Conchobar 2016.07.15. 12:28:45

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "ez bármilyen kiképzésnek ellent mond, hiszen az elsődleges feladat a teherautó megállítása......" - Nem. A sofőrnél fegyver volt és lövöldözött, a jármű előtt viszont nem volt senki, a jármű mozgása ekkor nem veszélyeztetett senkit. A cél először a sofőr kellett, hogy legyen

Conchobar 2016.07.15. 12:31:09

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "a szélvédő golyónyomok a vezető üléspizícióját figyelembe véve túl magasan vannak" - Én nem is állítottam azt, hogy minden golyó ütötte lyuk az ő fegyverétől keletkezett

Conchobar 2016.07.15. 12:35:24

@Conchobar: "a szélvédő golyónyomok a vezető üléspizícióját figyelembe véve túl magasan vannak" - Már amelyik, nem a szélvédő alján van

Conchobar 2016.07.15. 12:43:03

Valahogy nem sok kommentben van RIP meg Je suis. Igaz, öngyilkossal nem is nagyon tud együttérezni az ember, olyannal, aki tigrist fogad a házába és végül felfalatik. És még az se jelentene igazi megoldást, ha kitakarítanák az arabokat, noha úgy határozottan kevesebb lenne esély terrortámadásra. Így viszont, hogy sem a közel-keleti politikán nem változtatnak, se az arab migrációval kapcsolatban, így csak annyi marad, hogy minden arab mellé állítanak egy titkosszolgát, és szétteszik a kezüket, hogy nincs mit tenni, és várják a következő támadást, amely bárhol és bármikor bekövetkezhet

S=klogW 2016.07.15. 12:43:16

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!:

"a sofőrre.....
nem a gumira.....

ez bármilyen kiképzésnek ellent mond, hiszen az elsődleges feladat a teherautó megállítása......"

1. van ott elég rendőr ahhoz, hogy egyszerre lőjenek az emberre és a kerékre is
2. elsődleges feladat, kivéve, ha közben maga a terrorista is veszélyt jelent (hiszen lövöldöz is)

Bell & Sebastian 2016.07.15. 12:49:03

Ahogyan azt sokszor látni lehet a tévében, az utcára, a pisztolyuk mellé, csak kiskaliberű, egyes lövések leadására alkalmas, öntöltő karabélyt adnak a francia rendőröknek - rendkívüli helyzetben.

A szélvédőn látható nyomok ezt visszaigazolják. Belülről kifelé lődözni csak a lehúzott oldalablakon át érdemes, mert a szélvédő gyorsan bepókhálósodik és nem látni semmit tőle.

2016.07.15. 12:51:00

@Conchobar:

1., nincs igazad, az elsődleges hogy megállítják a teherautót, az a fegyver, azzal tud további kárt okozni és menekülni az elkövető.

2., csak a civilek mondják hogy lövöldözött a koma, lőtt sérültről pedig nem tudni, szóval a kopók lövéseit vélik annak.

3., a kabin tele volt kamu fegyverekkel és gránátokkal. mondom mégegyszer: fake weapons!!!!

4., a sofőrt azután lőtték le hogy már állt a tehetautó.
twitter.com/RT_com/status/753899246273851392

ez azért fontos mert mint az előzőekben, megint nincs vizsgálat és nem kerül az elkövető bíróság elé. továbbra is csak a scripted verzióit hallhatod, nincs első kézből információ, nincs feldolgozható adat, nincs nyilvános bírósági tárgyalás és itélet.

a nyugati demokráciák alapja volt az ártatlan amíg nem bűnös, és itéletet csak kivizsgálás utáni bíróság eljárás mondhat ki.

a rule of law, a tudományos módszertanra épül, anélkül

rule of jungle.

Bell & Sebastian 2016.07.15. 12:51:11

@S=klogW: Kerékre nem tud, aminek számtalan oka van. A szélvédőt is alig találták el abban a zűrzavarban.

Conchobar 2016.07.15. 12:59:00

@Bell & Sebastian: " a szélvédő gyorsan bepókhálósodik és nem látni semmit tőle" - Van egy olyan gyanúm, hogy egy öngyilkos merénylőt nem az foglalkoztatja, hogy mennyit lát a szélvédőn előre (mert ha nem lát ki rendesen, akkor félő, hogy anyagi kár keletkezik, vagy valamely járókelőnek veszélybe kerül a testi épsége), hanem, hogy minél embert...

maroz 2016.07.15. 13:00:05

@Jean Sol Partre: Én már jó ideje leszoktam arról, hogy a posztot is elolvassam, a minap láttam például, hogy valami makkmarci elemez, na, ez meg ki, beleolvasok, mondja a dedós semmit, teljesen mandiner-konform, szóval a kérdésed könnyedén megválaszolható: ez itt egy semmi. "Nahát, mekkora franc lehet a tanárnéni, ha ez neki semmi!", mondja Móricka viccben, szóval akkor mégiscsak inkább lófasz ez itt, nem semmi. ;)

Egyébkénént én azt javasoltam volna, hogy ne 1908-ból tegyen be képet, hanem mondjuk a pleisztocén idejéből. Akkor és most, ütősen.

Conchobar 2016.07.15. 13:00:57

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "nincs igazad, az elsődleges hogy megállítják a teherautót, az a fegyver, azzal tud további kárt okozni és menekülni az elkövető." - Úgy gondolod, hogy ez a fazon épp menekült a kamionnal (a rendőrök elől, és csak véletlenül keveredett a tömegbe)?

Conchobar 2016.07.15. 13:07:32

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "a kabin tele volt kamu fegyverekkel és gránátokkal. mondom mégegyszer: fake weapons!!!!" - És? Mit akarsz evvel mondani? Azt talán, hogy annyira hülye volt ez a fazon, hogy nem vette észre, hogy a Moszad kamu fegyvereket rakott be neki a kamionba? Vagy nem vette észre, mikor ő maga rakodott be a kamionba? Vagy a francia titkosszolgálatnak nem voltak éles fegyverei, mikor utólag telipakolták a kamiont?

S=klogW 2016.07.15. 13:09:20

@Bell & Sebastian: ez is igaz (nem én jöttem, azzal, hogy kerékre lőttek, bár elfogadtam a felvetést)

2016.07.15. 13:09:38

valószínűleg volt az út elején rendőri terelés, rendezvényeknél úgy szokás. a feltűnő motoros rendőr lehetett az.

igen úgy gondolom, kb: megbízták hogy szállítsa le a (kamu) fegyvereket, aztán pedig megriadt a kopóktól.

hírszerzési okokból semmi értelme nem volt megölni, élve lett volna értékes, mégha további életekbe kerül is, mert sokkal nagyobb bajt lehet vele megelőzni.

2016.07.15. 13:11:51

@Conchobar:

honnan tudná az egyszerű sofőr milyen egy igazi fegyver meg gránát?

S=klogW 2016.07.15. 13:12:39

@Bell & Sebastian: kívülről befelé nem kellene pókhálósodnia?

a tenoristánál sem biztos hogy automata davajgitár volt

Conchobar 2016.07.15. 13:15:26

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "csak a civilek mondják hogy lövöldözött a koma, lőtt sérültről pedig nem tudni, szóval a kopók lövéseit vélik annak." - Mit akarsz evvel mondani? Netán azt, hogy nem a francia titkosszolgálat, hanem civilek szerveztek egy kamu terrortámadást? Te el tudsz olyan beugratós terrortámadást képzelni, ahol hagyják, hogy 2 km-nyi embert végigtaroljon a beugratott személy a kamionjával, viszont csak fake fegyvereket raknak be neki, nehogy meg tudjon sebesíteni valakit?

Conchobar 2016.07.15. 13:20:37

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "honnan tudná az egyszerű sofőr milyen egy igazi fegyver meg gránát" - Ez a fazon mintha nem egyszerű sofőr lett volna ("A hivatásos sofőrként dolgozó Bouhlel erőszakos cselekmények miatt ismert volt a hatóságok előtt, de radikalizálódására nem figyeltek fel")

Conchobar 2016.07.15. 13:22:30

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "igen úgy gondolom, kb: megbízták hogy szállítsa le a (kamu) fegyvereket, aztán pedig megriadt a kopóktól" - Hát persze! És ijedtében belehajt a tömegbe, hátha el tud köztük vegyülni. A teherautóval/kamionnal

2016.07.15. 13:25:56

@Conchobar:

nem, félreérted.

a lövések hangját a civilek a teherautó közeléből hallják és a sofőrrel társítják.

mi értelme lenne hogy a sofőr lövöldözéssel terelje el a saját figyelmét. ha automata egy kézzel nem tudja tartani, ha pisztoly akkor nem tud kárt okozni. mozgó autóból kifelé lövöldözni nagyon nagy gyakorlat kell, és egyenlőre semmi jele hogy a sofőr lőtt volna, a civilek egy része ott flangál a teherautó mellett.

még csak most jönnek elő az elkobzás elől kimentett felvételek, de már láthatóan változik a sztori.

2016.07.15. 13:26:52

@Virág et.: "(Nem hozzá hasonlítalak, az még neked is sértő lenne.)"

Még nekem is? Mért, én mi vagyok vagy milyen vagyok, Virág? Nekem mi nem lenne sértő? Gratulálok, megint felbugyogott belőled a "karakter és a jellem".

Az meg, hogy egy ilyen terrortámadás kapcsán annyi a reakciód, hogy "El kéne fogadni, hogy nincs 100%-os megoldás", a cinizmus csimborasszója. 100%-os közbiztonság sincs. Majd ha valamelyik hozzátartozódat rabolják ki vagy ölik meg, akkor is mondogasd ezt jó sokszor és jó hangosan.

És hogy mi a megoldás? Képzeld nem tudom. De amit csinálunk, az biztos, hogy nem megoldás, és az is biztos, hogy a helyzet kezd elviselhetetlen lenni. Persze nem mindenkinek, te csak megvonod a vállad, hogy nincs 100%-os megoldás, aztán visszamész stumpfandrásozni. Pedig tudhatnád, hogy nincs 100%-os Stumpf András.

2016.07.15. 13:31:43

@Conchobar:

szóval mert pl nizzában büntetik a szemetelést, a fickó priuszos lesz, de már egyből fegyverszakértő is. ne már, légyszi.

a net tele van kamu fegyverekkel, a titokszolgák így ugrasztják ki az idiótákat. bármit kaphatsz még robbanószert leírásal, drogok, meg dark web, meg bitcoin, meg a silkroad kamu, meg ostobaság hegyek.

S=klogW 2016.07.15. 13:37:16

@Virág et.: "Aki szerint a jobboldali keresztény-konzervatív merkel az balos ... "

Hát, Genosse Blümchen, csalódást kell okozzak,

Merkel annyira keresztény-konzervatív mint amennyira a Gyurcsányid szociáldemokrat.

De csak nyáladzzál tovább nyugodtan.

2016.07.15. 13:42:30

@Conchobar:

ha elkezdenek rád lőni, sokminden előfordulhat. aztán a modern autókban már elektromos a gázpedál sőt már a fék is, mi van ha a gyalogosok kikerülése miatt cikkcakkolt, michael hastings esete ugrik be, de az irániak például lecserélik a fontos járművekben az elektromos gáz-fék-kormány rendszereket, ők tudják miért.

nem lenne itt semmi gond ha már ma reggel nem az lenne a válasz hogy újult erővel bombázzák az isis-t, hogy aztán a szír hadseregre hulljanak.

láttál mostanában a levant-tengeri hajók pozícióiról jelentést?

Virág et. 2016.07.15. 13:46:59

@grundigg: Ez dicséret volt, de dicsérjen téged legközelebb, akinek hat anyja van.

"Az meg, hogy egy ilyen terrortámadás kapcsán annyi a reakciód, hogy "El kéne fogadni, hogy nincs 100%-os megoldás", a cinizmus csimborasszója. "

Ennél azért picit többet írtam ... De igen, ez a lényeg. Miután most majd mindneki jönni fog a sok butuska ötlettel, hogy mit kéne csinálni én legalább le merem írni, hogy fogalmam sincs. Ezt írtad le egyébként te is. Akkor pedig nincs mit tenni, el kell fogadni, hogy nem leszünk soha 100%-os biztonságban, akármit is csinálunk. És igen, nincs 100%-os közbiztonság sem. Szerinted van? Tényleg?

"De amit csinálunk, az biztos, hogy nem megoldás, és az is biztos, hogy a helyzet kezd elviselhetetlen lenni. "

Egészen pontosan mit is csinálunk mi, magyarok? Mert nekem úgy tűnik, hogy semmit.

"Persze nem mindenkinek, te csak megvonod a vállad, hogy nincs 100%-os megoldás, aztán visszamész stumpfandrásozni. Pedig tudhatnád, hogy nincs 100%-os Stumpf András."

Nincs, de törekedni törekedhetünk rá. Stumpf András a mi pici problémánk egy pici országban. Megoldható, illetve meg is oldódik, ahogy megy a rendszer, megy majd vele ő is. A nemzetközi terrorizmus ehhez képest korunk egyik legnagyobb feladványa. Arra nincsenek egyszerű válaszok.

@S=klogW: Nem szerintem, cica, a választóik szerint. Valami miatt ők úgy gondolják, hogy keresztény-konzervatív. Mert ugye a baloldali szocdemeknek nem ő volt a jelöltje és a szocdem szavazók valahogy nem is őt akarták. Aztán valahogy mégis ott van, ahol ... De ahogy látom, neked az a balos, aki nem szimpi. Ezzel nehéz vitatkozni.

Gyurcsány politikai hovatartozását nem tudom megítélni, de Magyarország amúgy is rossz példa kb mindenre. Nálunk a jobb az bal és a bal az jobb.

Virág et. 2016.07.15. 13:50:50

@grundigg: Egyébként ha már Stumpf András, akkor. Nem véletlenül nem kritizálok Bayert, kis Thürmert meg az MI, 888 szintjén dolgozó akárkiket. Azok menthetetlenek. Stumpf nem tehetségtelen, a kritikám teljesen építő jellegű. Ha reménytelennek tartanám, nem kritizálnám.

Valószínű, hogy a NER-bukásával majd el fog ő is tűnni, ahogy eltűnt a balos tollforgatók egy jelentős része is 2010 után. De nem feltétlen kéne ennek így lennie.

Ennyit Stumpfról.

GNDL 2016.07.15. 13:51:22

@Virág et.: „Egészen pontosan mit is csinálunk mi, magyarok?”

Hö... csoportelsők?! Döntetlen a bajnokkal?! Az neked smafu? :)

Conchobar 2016.07.15. 13:54:11

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "nem lenne itt semmi gond ha már ma reggel nem az lenne a válasz hogy újult erővel bombázzák az isis-t, hogy aztán a szír hadseregre hulljanak" - Arra miért nem gondolsz, hogy a francia közvélemény felé kell valamit felmutatni, valamit mondani. Rögvest. A párizsi merényletek óta nincs már szükség a közvéleménynek az ISIS elleni háború érdekében történő különösebb megdolgozására. Nem úgy tűnik a híradásokból, hogy a franciák elleneznék az ISIS elleni háborút. Ha mindenáron akartak volna valamit, amire hivatkozni lehet, akkor elég lett volna rizsázniuk valamit felderített terroristákról, meg titkos fegyverraktárakról. Semmi szükség nincs ~80 halottra ilyesmihez, ha puszta hantával is meg lehet a dolgot oldani.

Conchobar 2016.07.15. 14:01:35

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "szóval mert pl nizzában büntetik a szemetelést, a fickó priuszos lesz, de már egyből fegyverszakértő is. ne már, légyszi." - Ahhoz nem kell ám fegyverszakértőnek lenni, hogy valaki felismerje a hatástalanított fegyvert (feltéve, hogy lőtt már fegyverrel, és szerelt is már szét. Fegyvertisztításkor)

kalbász 2016.07.15. 14:04:48

@maroz: Írhatnál még a blogodba. Én csíptem.

Conchobar 2016.07.15. 14:10:40

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: "mi értelme lenne hogy a sofőr lövöldözéssel terelje el a saját figyelmét. ha automata egy kézzel nem tudja tartani, ha pisztoly akkor nem tud kárt okozni." - Miféle figyelemről beszélsz? Mire kellett neki figyelnie a tömegben, nehogy valakit elgázoljon? És miért ne tudna kárt okozni tőle 2-10 méterre levő olyan személyekben, akik egy tömegben vannak? És miért ne tudná tartani egy kézzel az automata fegyvert, karabélyt, ha a csövét kitámasztja pl.az ablakban?

2016.07.15. 14:42:45

@Conchobar:

ma már az msm narrítvának 30%-os az elfogadottsága, a bbc például 26%-os, egyre nagyobb dózisokkal lehet csak megtartani a figyelmet. minden extremizálódik, minden egyre szélsőségesebb lesz.

a bataclan hatása mára elmúlt, főleg amikor kiderült hogy 6 sentinelle felügyelte a bejáratot és semmit sem csinált a mészárlás megállításáért. (pedig dehogynem!!!!, hiszen megakadályozta hogy bárki beavatkozzon)

angolul itt:
www.voltairenet.org/article192783.html

pedig erre hivatkozásul van a francia szükségállapot, és amíg érvényben van nem lehet kivizsgálni a szíriában szolgáló francia "önkéntesek" és líbiában harcoló légió ügyét.

a háború nem az isil ellen van hanem a szírek/líbiaiak ellen. megy a versenyfutás hogy kinek jut nagyobb terület, minden nagyobb nemzetnek (angolok kivételével) vannak saját lázadói.

a francia-török vetélkedés a mediterránért felizzott, a görögök és olaszok a franciákhoz igazodtak, az egyiptomiak leporolták a hadsereget és készenlétbe helyezték az új orosz technikákat, a magukra maradt zsidók meg már a törökökkel szövetkeznek hátha legalább a golan megmarad náluk.

oil must flow, mert európa 1 hónap kihagyás miatt felrobban, és ezer kilométeres körzetben mindent el fog pusztítani.

ilyen körülmények között gondolod számít 80 ember? még 80ezer sem.

ps: én most itt kiszállok, olyasmit akarsz rámerőltetni ami a jelenleg elérhető információknak ellentmond.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.15. 15:09:20

@Virág et.:

Satana Mertkell balliba, ez nyilvánvaló. Ne az álarcát nézd.

annamanna 2016.07.15. 15:37:22

@Conchobar: "a csövét kitámasztja pl.az ablakban"

Akkor egy lyukon lőtt volna kifelé, nem sokon, és pláne nem a kormánytól messzire.

Ezt nem olvastam el, de magamtól is ilyesmit gondolok a CH-ról: magyarmegmaradasert.hu/erdekkorok/politika-uj-vilagrend/nagyvilag/item/4125-p%C3%A1rizsi-trag%C3%A9dia-marg%C3%B3j%C3%A1ra

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 15:39:40

forgatókönyv nem-muzulmigráns terror esetére:

1. őszintén meglepődni
2. pray for (merénylet helye) képet faxbukra kenni
3. fentit agyonlájkolni
4. hangsúlyozni a nem általánosítható egyedi eset jelleget, sokadszorra
5. kardcsörtető antiterror nyilatkozatok egy csipet világbéke feelinggel fűszerezve
6. malmozni a következő merényletig
7. ka-boooom
8. ugrás az első pontra

lapozzunk

WinterMute 2016.07.15. 16:03:42

@Noname Watanabe: Nem egy 110 éves kép van a cikk illusztrációjának?
He?

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 16:05:09

@Szindbad:

miféle vallási fanatizmus? de hiszen:

"alig vallásos, mogorva, piti bűnöző volt a tunéziai terrorista"

szóval semmi köze a semmi a közhöz, minden szipi-szuper, cumbaja wörldpísz!

Bell & Sebastian 2016.07.15. 16:14:10

@jose maria padilla: Én tudom, de nagy meló volt kifigyelni a nevét, Räuber Hotzenplotz.

Bell & Sebastian 2016.07.15. 16:18:00

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Akinek egy csöpp esze van, ezt sem hiszi, az előzőt sem, meg az azelőttit, mega...

Csupán egyetlen dolog valóságos, a _civil_ áldozatok.

Bell & Sebastian 2016.07.15. 16:27:58

@bbjnick: Van itt, lehet, hogy csak számomra, egy naagy, belső ellentmondás. Ha a szolgálatok irtják ezen a módon a lakóságot, mialatt a másik kezükkel söprik befelé a szemetet, akkor ez kútmérgezés és a belső feszültségek szítása.

Esetleg ha eldugnák a gabonát, felébreszthetik Robespierre -t, gyere Max, volna itt egy kis meló.

2016.07.15. 16:43:04

@annamanna:

mármint hogy a felugrott fickót lövöldözte belülről, de nem tudta eltalálni a fél méterre lévő célpontot?
előtte áthajt százon, de ez meg zavarja és megáll miatta?

aztán ezt a fickót akkor miért teperték le a kopók utána, és elég durván meg is verték.
www.youtube.com/watch?v=E275kSjSSOI

sokminden fog még előkerülni, meg nagyon kíváncsi vagyok a felvételek stúdió elemzésére, aztán meg milliók szedik a sztorikat/szereplőket darabokra. nem tudok többet én sem, de hogy 444?, mint valódi információ?, ne hülyéskedj már, gyurcsány egy igazmondó juhász hozzájuk képest.

a felvételeket nézegetve feltűnt hogy a teherautó csak azután gyorsult fel és kezdett embereket gázolni hogy a kopók rálőttek.

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 16:47:29

@Bell & Sebastian: mellé. minimum Gröfaz néven illik emlegetni.

2016.07.15. 16:51:55

@Bell & Sebastian:
a háború nagy pénz, de már nem csak a termelési oldalon.

"rise of private armies"

kikből lesznek a zsoldosok? 30 éve még a palesztin menekült táborokba jártak a toborzók, aztán chile-kolumbia, majd jött afganisztán-jemen-irak-középafrika-észak afrika, mára meg házhoz jönnek a jelöltek.

talán emlékszel még, már megküldtem neked ezt egyszer:

hu.wikipedia.org/wiki/A_Mal%C3%A9v_240-es_sz%C3%A1m%C3%BA_j%C3%A1rata

maroz 2016.07.15. 16:57:28

@kalbász: Köszönöm szépen! Nehéz manapság tisztességes mondanivalót találni...

Bell & Sebastian 2016.07.15. 16:59:57

@Herr Stacheldraht Leger: Ein Räuber, der gibt niemals auf, da geht's um seine Ehre.

Bell & Sebastian 2016.07.15. 17:02:56

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Emlékszem. Ám továbbra sem érem föl ésszel, hogy mit fognak ebből kihozni?

annamanna 2016.07.15. 17:14:48

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: kár volt beleszólnom, mert úgyse látok át semmit belőle, de ha a kőolaj a cél, akkor ehhez hogyan viszonyul az oroszokkal való rossz viszony?

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 17:16:59

@Bell & Sebastian: räuberból túlkinálat van, pontosabb személyleírás szükségeltetik

maroz 2016.07.15. 17:30:48

Az MSZP-szóvivő Nizzában volt.

maroz 2016.07.15. 17:32:23

1972

Én nem nagyon tudok róla, hogy Kádár kurvázott volna.

Minek hívták 1972-ben a szóvivőt? Volt?

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 17:53:33

@maroz: jöhet a szóvivő hozzám pizzára

2016.07.15. 17:56:23

@Bell & Sebastian:

az egyetlen orosz területen kívüli rádiófelderítő állomás és tengerészeti támaszpont szíriában van. az sco-n keresztül a kínaiak is hozzáférnek, most hogy aztán még közvetlen fegyverrel-katonával és áruszállítással segítik asszadot, számíthatnak rá hogy nekik is kijár majd egy.

a mediterrán az eu-nato pancsoló, sok baj volt az oroszokkal is de hogy még a kínaiak is, az már nem engedhető.

katonai értelemben: bármi áron.

a biztonsági tanácsban teljes egyetértés kell, reguláris hadsereg nem küldhető. maradnak a felkelők, már kb 25.000 európából, 200k meg a környező országokból.

a média nem akarja az embereket a kínaiak elleni háborúval ijesztgetni, csak zép csendben belesodródunk a kalandba. azért még a cenzúrán is átcsúszik néhány dolog, de lehet hogy ez már a felkészítés előszele.

english.alarabiya.net/en/perspective/analysis/2016/03/02/China-s-proxy-war-in-Syria-Revealing-the-role-of-Uighur-fighters-.html

miles_Christi 2016.07.15. 17:59:45

Azért van annak valami diszkrét iróniája, amikor a Minden Leberánsok Legnagyobb Ünnepén a Liberté-t, az Egalité-t meg a Fraternité-t orrba veri a REALITÉ.

A gond csak az, hogy valószínűleg most sem azok szívták meg, akik a "tüzet táplálják". De azért az épület már igencsak füstöl9g.

2016.07.15. 18:17:03

@Herr Stacheldraht Leger:

mondj nekem olyan hosszútávú eseménysort amiből ez következik.

maroz 2016.07.15. 18:35:20

@Herr Stacheldraht Leger: Azt hittem, hogy idénymunkára. Akinek még székházra sem telik az nyáron menjen el barackot szedni.

InTheGajd 2016.07.15. 18:36:12

@Szindbad: Kibaszott politikusok akik a Közel-Keleten avatkoznak be minden szarságba a nagy júeszé nyomására.

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 19:21:26

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: roppant egyszerű. a ló egyik oldaláról a másikra szokás átesni. a kontinens és a sziget on-off románca természeténél fogva ilyen.

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 19:27:09

@maroz: na igen, a nógrád megyei efftárs macájának is van offsór számla, de hogy egy tíz millás ország fő szocdem pártjának legyen kerete egy normál székháza? ugggyaaaan, majd ha ad rá pííízt a sulci, meg soros, csak nehogy a saját zabra kárára kelljen ilyesmire költeni.

2016.07.15. 19:45:32

Ki kell takarítani a kontinenst. Előbb -utóbb a Nyugat-Európai országok valamelyikében (esetleg több országban) csak kinő egy újabb Hitler. Na az majd megoldja az Európai (Szovjet)Únió tesze-tosza, politikailag korrekt nem hall, nem lát, nem beszél, szellemileg üres politikáját.
Azokat a politikusokat és civil szervezeteket akik ezt a betelepítést támogatták az elmúlt 50 évben a Nyugat-európai országokban ki kell telepíteni a Közel-Keletre.
Vonatkozik ez a magyar civil szervezetkre is. Ami nem is magyar, mert Helsinki ammeg finn. Épp pár napja olvastam azoknak a terroristavédőknek a blogját, hát a bicska kinyílt a zsebemben az már egyszer biztos.

2016.07.15. 19:56:57

Elolvastam ám a zindexen a F.A. firkász által írt két részes már-már regény hosszúságú "menekült" siratóját is. Épp tegnap volt a zindexen a második rész.
A szerző nem boncolgatja a terrortamádásokat, eszébe nem jut, hogy akikkel együtt kujtorgott a susnyásba, azok akkor békések voltak. Majd, ha eltelik néhány év, vagy akár 10-20 év és belátják azt, hogy csalódtak a nyugati országokban és majd akkor kezdenek gyilkolásba. A szerző naív és álszent. A vér nem válik vizzé.

2016.07.15. 20:01:11

Történelmi éveket élünk. Ne feledjétek ez egy megrendezett színjáték.
Az alábbi videó kb. 10 éve készült és ez a célja egy uralkodó kisebbségnek:
www.youtube.com/watch?v=ZE8rGXEP73s

2016.07.15. 20:13:23

Na jó csak 7 éves a videó, 2009-ben készült és egy 2009-es feltöltés.
www.youtube.com/watch?v=Kw9ME-ThvVY

2016.07.15. 20:26:43

Én nem akarok multikulturális lenni, nem akarok toleráns lenni. Nem is leszek. Aztán jönnek és náciznak, fasisztáznak, és multikulti nyelven xenofóboznak.
Eszükbe nem jut, hogy ez engem nem zavar, mert nem vagyok náci, nem vagyok fasiszta és nem vagyok kirekesztő. Csak nem szeretem amikor elvetemült állatok lepik el a hazámat, akik bármikor képesek halomra ölni embereket. Ám ilyen esetekben a migránssimogatók kussolnak.

annamanna 2016.07.15. 21:07:02

@Союз: egyetértek veled abban, hogy ez valami megrendezett színjáték. Pár éve én is láttam ezt a videót, és nagyon megdöbbentem azon, hogy a készítői 2009-ben mégis honnan vették azt a jövőképet, hogy húsz év múlva, 2029-ben Közép-Európában, azon belül is Lengyelországban és Magyarországon nacionalista pártok kormányoznak majd? A szövegben ezt teljesen természetesnek vették, de 2009-ben ezt miből lehetett volna ilyen magabiztosan állítani? A magyar és lengyel kormányra vonatkozó fix jövőkép nekem nagyon gyanúsnak tűnt, és már akkor azt gondoltam, hogy azok, akik ezt 2009-ben ezt biztosan állították, elég nyilvánvalóan valamiféle összeesküvés részei. Aztán különös módon pár év múlva a videó állításai tényleg kezdtek megvalósulni, nálunk is. A 2009-es jóslat nem tévedett, de nehogy már azt kelljen gondolnom, hogy egy modern Nostradamus csinálta, aki a szélirányból meg állatok beléből meg a csillagok állásából találta ki, hogy hogyan alakul a jövő. Ilyen tehetséges jós nem létezik.

Szindbad 2016.07.15. 21:16:53

@Союз: Vallási fanatikusokról van szó, nem migránsokról.

2016.07.15. 21:20:06

@annamanna:

a 2007-2008-as válság kapcsán minden idősebb elemző berakta az ilyenkor szokásos modulokat.

- bezárkózás ---->nacionalizmus
- fegyverkezés
- kereskedelem leállása
- imperilaista háborúk ---->világháború
- belső kontroll ---->fasizmus

ezek tényleg be is jöttek, ebből a legfontosabb a nemzetközi kereskedelem hanyatlása, a miatta csökkenő életszínvonal még rágenerál a többi bajra.

úgy néz ki hogy a világháború egyenlőre elmarad mert mindkét oldal progresszívjai ellene vannak.
a válság így elhúzódik amíg valamelyik oldal komolyan meggyengül, vagy nagyterületű semleges dől be, talán afrika, dél-amerika, és ez aztán 20 év nyugodt fejlődést hozna.

szóval csak óvatosan azzal a videóval, nincs benne semmi különleges.

annamanna 2016.07.15. 21:20:32

@Szindbad: már csak azt kéne tisztázni, miféle vallási kultusz fanatikusairól van szó: mandiner.hu/cikk/20160715_meg_mindig_nem_vilagosak_a_nizzai_tomeggyilkos_inditekai
"nem állt nyilvánvaló kapcsolatban a radikális iszlamizmussal. Molins hozzátette: az elkövető teljesen ismeretlen volt a titkosszolgálat számára és soha nem fedezték fel rajta a radikalizáció jeleit"

2016.07.15. 21:26:45

@Szindbad:

He drank alcohol, ate pork and took drugs. He was NOT a Muslim - he was a s***': Truck terrorist's cousin reveals he is an 'unlikely jihadist' who beat his wife and NEVER went to the mosque

attól még megtalálják majd a muszlim fanatikus kapcsolatot, a francia belügy már intézi:

He is a terrorist probably linked to radical Islam one way or another,

a szemét piszok belügyér még kérkedik is vele:
"one way or another"

szárny 2016.07.15. 21:51:56

@S=klogW:
írod: "a nizzaiakkal jobban együtt tudok érezni, de a Bastille ostromának évfordulója ILLŐ IDŐPONT volt a támadásra, ugyanis ezzel bújt elő a JAKOBINUS KÉSŐBB BOLSEVIK, KOMMUNISTA, LIBERÁLIS csőcselék a csatornákból"

És igazad van. Sajnos. És még most is ugyanezek a cloacaszökevények (Daniel Cohn-Bendit & Co.) akarják itt pusszantani a passzátszelet.

annamanna 2016.07.15. 21:57:15

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Bezárkózás? Nem látom, hogy Európa nem úgy viselkedne, mint ami épp bezárkózik. Az egyes európai országok közti mozgások is elég intenzívek. Az USA sem zárkózik be, hiszen sürgeti a TTIP-tárgyalásokat. Az oroszok a Brics-ben érdekeltek, de az Európa felé való nyitásban is láthatóan nagyon motiváltak (pl Paks 2). Én semmiféle bezárkózási tendenciát nem látok sehol, a brexiten kívül, az viszont nem valami belülről fakadó igény volt, hanem egy orbitális szemfényvesztés.

Aztán meg például nálunk a nacionalizmus előretörését nem előzte meg bezárkózás (Nagy-Britanniában sem), és nálunk nem is követte; sőt, mióta Orbánék megteremtették a "nemzeti egység"-et, (legalábbis az állítások szerint) mintegy félmillió ember hagyta el az országot.

"belső kontroll ---->fasizmus"

Szerintem ezt a nyilat is célszerűbb lenne megfordítani, nem a belső kontroll termeli ki a fasizmust, inkább a "fasizmus" termeli ki a belső kontrollt.

A videó pedig nem valamiféle tudományos előrejelzés, nem találom logikusnak a 2009-es Magyarország 20 évvel későbbi jövőjére vonatkozóan. Inkább erős érzelmi manipulációnak tartom, és mivel még csak nem is tévedett, ezért azt gyanítom, hogy valamiféle összeesküvés egyik elemeként került ki a netre.

annamanna 2016.07.15. 22:01:08

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: (jav: Nem látom, hogy Európa úgy viselkedne)

2016.07.15. 22:14:01

@annamanna:

a stratégiai kereskedelmi szerződések a másikok kizárására létesülnek, kereskedelem csökkentő hatásuk van. és igen nagyon lecsökkent a világkereskedelem:

atimes.com/2015/03/world-exports-down-10-yoy-in-dollar-volume-is-bad-news-for-emerging-markets/

kevered a kereskedelmet a cégek klönböző telephelyei közötti árumozgással. persze ez a statisztika gyönyörűsége, minden import ami bejön, aztán összeszereljük és exportáljuk. voilá, mekkora kereskedelmi nagyhatalaom vagyunk pedig csak piti bérmunkát végeztünk.

igen a britek is bezárkóznak csak nekik ez a commonwealth-ot jelenti.

európa is bezárkózik, a szabályozások lényege a kintiek piacrajutásának akadályozása.

a fasizmus mindig a folyamat vége, most még nincs, de a felerősödő állam-polgár konfliktus el fogja hozni. az állam bajban van meg fél ezért nyomja a polgárt, az meg újabb és újabb kibúvókat keres, meg aztán már aktívan szabotál, és az államnak&gazdaságnak nem marad más lehetősége mint a fasizmus.

sokszáz hasonló videó és szöveg van, google, szűkítés időpontra, aztán meglátod. alap gazdasági és társadalmi folyamat, mao-n is voltak olyanok akik 2010-ben megmondták mi lesz orbán rendszerből.

csodák nicsenek, dobd ki a tv-t és felfedezel egy reálisabb világot.

pitcairn2 2016.07.15. 23:15:39

@Herr Stacheldraht Leger:

visszatérnek a keresztény-irtó tömeggyilkosokat istenítő "szekuláris" fasiszták...

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.15. 23:44:02

@pitcairn2: nem mintha az örménykauszt-tagadásban a team erdogan egy kicsit is különbözne (és a következő kormánynak se lesz szíve csücske a téma).

pitcairn2 2016.07.15. 23:52:55

@Herr Stacheldraht Leger:

az oszmán kalifátus idején a teokratikus államban a nemzeti vagyon __többsége__a keresztények kezén volt...

a török kormány frankón csődbe menne ha szembenéznének ezzel...

PS.: a teokratikus oszmán kalifátus-szultánság toleránsabb és liberálisabb volt a "szekuláris" ifjútörök-kemalista fasisztáknál...

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.16. 00:06:11

@pitcairn2: meséld ezt a lightos faxbukos politikai vicc miatt lekapcsoltaknak, kissé elszaporodott a számuk manapság, pincértől a professzorig. egy tábornok nem várja meg, amíg sorra kerül, van ez így.

pitcairn2 2016.07.16. 00:14:00

@Herr Stacheldraht Leger:

nem tehetek arról, hogy teljesen hülye vagy témához:)

az oszmán elit különben olyan européer volt a XX. század elején, hogy még az sem zavarta őket különösebben, hogy a hivatalban lévő kalifa __római pogány__ csendéleteket pingál hobbi gyanánt:)

ihol lenne egy jeles alkotása

(meztelen nők a mednce partján vagy vmi hasonló:))) )

www.cornucopia.net/library/guide/Halife_Abdulmecid.jpeg

"Tehetséges festő volt, Beethovenről, Goethéről és I. Szelimről készített festményei 1918-ban a Bécsi Kiállításon láthatóak voltak."

II. Abdul-Medzsid oszmán kalifa
hu.wikipedia.org/wiki/II._Abdul-Medzsid_oszm%C3%A1n_kalifa

Párizsba emigrált különben miután a keresztény-irtó kemalista fasiszták elűzték:)

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.16. 00:22:46

@pitcairn2: kac-kac irreleváns pampogás, fordulj vele a szakály sanyihoz. a jelenlegi események az 1. vh után rögzült sajátos társadalmi-hatalmi kontextusban értelmezendőek, ahol pedig a hadsereg egy külön hatalmi ág, még csak nem is egyedi eset (vö egyiptom). aki nem számol vele, nos...

pitcairn2 2016.07.16. 00:52:25

@Herr Stacheldraht Leger:

inkább folytatom a kultúrtörténeti továbbképzésedet az utolsó kalifa Beethoven-es festményével:)

Haremde beethoven by Abdulmecid
commons.wikimedia.org/wiki/File:Haremde_beethoven.jpg

a kép az utolsó oszmán kalifa családját ábrázolja

és az alábbiak igen érdekesek

1. mindenki európai ruhában van
2. a terem berendezése is teljes mértékben európai a Beethoven szoborral együtt...
3. a kalifa családja európai hangszereken játszik ( kedvenc felesége hegedül, a második felesége zongorán játszik, a legidősebb fia csellózik, a harmadik felesége meg hátulról drukkol...)

a fene se gondolta volna, hogy anno ilyenek voltak ezek az elvetemült iszlamisták:))))

ha nem lenne magyarázat a képhez fel se merülne bennem az, hogy ez muzulmánokat, mi több az oszmán uralkodóház tagjait ábrázolja...

olyan mintha vmi francia szalonban lenne egy kis muzsikával egybekötött összeröffenés:)

pitcairn2 2016.07.16. 00:55:27

@Herr Stacheldraht Leger:

hadsereg kb. fasisztákat képviseli a török kontextusban + a népirtó múlt setét árnyait...

pitcairn2 2016.07.16. 01:18:07

@Herr Stacheldraht Leger:

érdemes szembesülni azzal, hogy kik voltak eredetileg a valódi iszlamisták:)

(hát nem volt sok közük a jelenlegi - ki tudja ki által pénzelt - "iszlamista" vándorcirkuszhoz:) )

Herr Stacheldraht Leger 2016.07.16. 01:45:17

@pitcairn2:

meg az élet értelme, a galaxis titka, a szív csakrája

annamanna 2016.07.16. 03:11:41

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: a gazdasági folyamatok tekintetében biztosan igazad van.

"az állam bajban van meg fél ezért nyomja a polgárt, az meg újabb és újabb kibúvókat keres, meg aztán már aktívan szabotál, és az államnak&gazdaságnak nem marad más lehetősége mint a fasizmus."

Ez viszont roppant különös mondat. Az állam bajban van és fél? Ki/mi okoz neki bajt? Kitől/mitől fél?
"ezért nyomja a polgárt" - Miért gondolja az állam, hogy az állampolgár mentheti meg a bajtól és a félelmeitől? Pontosabban az állampolgár elnyomása?

"az államnak&gazdaságnak nem marad más lehetősége mint a fasizmus." - De hát miért nem marad más lehetősége? Mi az az alapvető problémája, félelme az államnak, amire ez a válasz?

"dobd ki a tv-t és felfedezel egy reálisabb világot." - ohh, ha csak ezen múlna a tisztánlátás.... tévét már 2009-ben sem néztem.

annamanna 2016.07.16. 03:43:11

@pitcairn2: "az oszmán elit különben olyan européer volt a XX. század elején"

Gondolom, igen nagy részük most is nyugatos, és a hátuk közepére sem kívánják az ""iszlamista" vándorcirkusz"-t, meg a militarizmust, mert a "hadsereg kb. fasisztákat képviseli a török kontextusban + a népirtó múlt setét árnyait..." ebben biztosan igazad van.

michaeljacksonzene.wordpress.com/2014/10/24/a-they-dont-care-about-us-torok-nepzeneszek-eloadasaban/

Ebben meg aztán végképp nincs semmi iszlamista árnyalat: www.youtube.com/watch?v=wN4Rbc6HSPY

Rengetegen költöztek közülük Nyugat-Európába, és eszük ágában sem volt radikalizálódni, hanem igyekeztek beilleszkedni. Iszonyat mennyiségű nyugati turistával találkoznak nap mint nap. A puccsos videón a tankok olyan utcákon gördülnek, amiknek a szélei tele vannak nyugati kocsikkal. Ezeket már akárhogy is igyekeznek visszahúzni valami fanatikus posványba, nem fogják hagyni magukat.

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Talán a fanatizmus jó kifejezés a fasizmusra is, hiszen rendkívül radikális világnézet és politikai attitűd (kivéve a Halló, halló c. francia sorozat nácijait, ők nem fanatikusak).

A két világháború közti időszak úgy tűnik, elég alkalmas volt hatalmas tömegek fanatizálására. De a történelmet mennyire lehet újrajátszani? Vajon mennyire radikalizálható egy átlagember? Több százezres vagy több milliós tömeg?
A két világháború között még nem volt senkinek tapasztalata arról, hogy egy efféle mozgalom pontosan mivel jár, hová vezet, tehát mindenki bízott a szép fényes jövőben. De majdnem száz év alatt azért rengeteg tapasztalat beépült az emberek tudatába, és egy bizonyos ponton óhatatlanul beugrik a dezsavü: ja igen, ezt már ismerem, ez már egyszer megtörtént, és tudom, hová vezet, emlékszem, mi a vége.
De amit írtál, az valóban nagyon elgondolkoztató, mert persze túl nagy naivitás volna félresöpörni azzal, hogy ez tutibiztos nem történhet meg még egyszer.

maroz 2016.07.16. 08:33:58

Mivel tutira lesz értékes elemző poszt a témáról spoilerezem egy kicsit a Mandiner várható törökországi levelét:

Volt egy török Mehemed,
Sose látott tehenet.
Nem is tudta Mehemed,
Milyenek a tehenek.

Egyszer aztán Mehemed
Lát egy csomó tehenet,
"Én vagyok a Mehemed!"
"Mi vagyunk a tehenek!"

Csodálkozik Mehemed:
"Ilyenek a tehenek?"
Számlálgatja Mehemed,
Hányfélék a tehenek.

Meg is számol Mehemed
Háromféle tehenet,
Fehéret, feketét és tarkát,
"Meg ne fogd a tehén farkát!"

Nem tudta ezt Mehemed,
S felrúgták a tehenek.

pitcairn2 2016.07.16. 09:15:18

@Herr Stacheldraht Leger:

a téma kb. onnan indult, hogy a fasiszták által dominált hadsereget a "demokrácia őreinek" tituláltad

azaz

az esetedben kb. az alapokról kell indítani:)

pitcairn2 2016.07.16. 09:16:20

@Herr Stacheldraht Leger:

ez még mindig jobb, mint amikor egy katonai puccs kapcsán a demokráciáról kezdesz el picsogni

2016.07.16. 09:17:20

@Herr Stacheldraht Leger:

te adod az irányt, én meg követem.

kezdheted, figyelek.

pitcairn2 2016.07.16. 12:27:06

@annamanna:

az Oszmán uralkodóház legifjabb generációja még az __izlandiak__ között is lazán elvegyülne

ihol lenne egy csini fénykép:)
en.wikipedia.org/wiki/Osmano%C4%9Flu_family#/media/File:Ay%C5%9Fe-G%C3%BClnev-Osmano%C4%9Flu-Issue.jpg

köztük van az iszlám kalifa cím jogos örököse:)

2016.07.16. 12:35:55

@annamanna:

>>Ez viszont roppant különös mondat. Az állam bajban van és fél?
>> Ki/mi okoz neki bajt? Kitől/mitől fél?

a magyar állam instabil. nem a parlament számít, hanem a halmozódó gondok ami a jelenlegi bagázzsal megoldhatatlan. ellenségünk pedig sok van mind történelmi mind alkalmi. a hibák pedig csak tovább erősítik az opportunistákat.

a helyzetünk: magyarország egy kamu állam, olyan hogy magyar 4-5millió van, a többi máshova is kötődik. minden környező országgal rosszban vagyunk, napokban már megint az osztrákokkal-németekkel veszekedtünk. ma már csak a nato tartja vissza a fedett-, esetleg nyílt inervenciót, ki tudja meddig. a nacionalizmus nemcsak nálunk erősödik, hanem a nembarátainknál is!!!

itthon a vagyoni átcsoportosítás feudális rendszerré alakít, a vesztesek tábora gyorsan bővül. a nincstelenek nem számítanak ott sorakoznak ahonnan a kenyér jön, és arra mennek amerre a korbács tereli őket. de van a 3-4 milliós kevésbé csóró aki bármi áron is meg fogja akadályozni a saját lecsúszását. ha 1000 euró egy pisztoly akkor kifizeti, ha éjszaka osonnia kell hogy felvágja a rendőrautó gumiját de akkor is megteszi, kinyitja a zsilipet, felgyújtja a gabonatáblát és egyre többet álmodik a villanypózna használatáról,
elveszíti a félelmét ---->radikalizálódik.

na most add össze a belső és külső feszültségeket, mert lehet hogy egyesével kezelhetőek, kombinálva viszont végzetes.

annamanna 2016.07.18. 01:26:42

@pitcairn2: Itt az apjukkal, az angol Nicholas Sutton-nal: 3.bp.blogspot.com/-1Q7J6vEJYHk/UwiLvsYGtgI/AAAAAAAAAEE/i0M7tf6CyJw/s1600/389372_2635436203198_1217284230_n.jpg
A török hercegnő szerencséjére az angol úriember nem óhajt több feleséget is eltartani.

@kérem vigyázzanak, a rácsok záródnak!: Nem tudom, ehhez a videóhoz mit szólsz, elég furcsa: www.facebook.com/594491543946511/videos/1117860951609565/

Közben: "A terroristáról két kép is kering a neten, amik láthatóan két különböző férfiról készültek. Vagyis még nem tisztázott, hogy melyikük az igazi merénylő." ripost.hu/cikk-meglepo-reszletek-haromgyermekes-apuka-volt-a-nizzai-merenylo

"itthon a vagyoni átcsoportosítás feudális rendszerré alakít" - ez elég érdekes Mujica-szöveg: infocracy.hu/forditas/jose-mujica-human-interju/ Amiben azt is mondja, hogy a jelenlegi, ún. demokrácia gyakorlatilag feudalizmus.

A többihez: majd az idő eldönti, hogy alakul.

pitcairn2 2016.07.18. 22:33:17

@annamanna:

gratula, az alábbi oxfordi szoftverfejlesztő lenne a kalifa-szultán cím kapcsán a rangidős herceg

america.pink/orhan-murad-osmanoglu_3346010.html

persze ott is van szőke utánpótlás:) (lásd második kép a fenti linken)
süti beállítások módosítása