Felemelkedésünk nem alapulhat gyűlöleten − Mandiner2014 II.
2014. december 28. írta: pinter.bence

Felemelkedésünk nem alapulhat gyűlöleten − Mandiner2014 II.

gyulolet.jpg

Idén 20102011, 2012 és 2013 után immár ötödik alkalommal értékelnek évet a Mandiner szerzői. Pintér Bence írása.

*

„2013-ban sem jött el tehát a konszolidáció. Én hiányolom” − írtam tavalyi évértékelőmben. Nos, a konszolidáció, az 2014-ben sem jött el, sőt! Ha tovább fokozódik a belföldi és nemzetközi helyzet, akkor aztán semmi nem lesz itt habos torta, nemhogy az élet.

2014-ben háromszor választott az ország. A szuperkompenzációval megbuherált választási rendszer újabb kétharmados többségig tolta a Fideszt áprilisban, aztán a párt tarolt az EU-választáson, végül vitte az önkormányzati posztok többségét is. Az Orbán által vizionált kommunizmus legyőzetett, Fideszország beteljesítette küldetését. A fülkékben bebizonyosodott a tétel, hogy a Fidesznek jelenleg nincs politikai szempontból mérhető ellenfele Magyarországon.

A baloldalról nincs is mit közölni. Teljesen nyilvánvalóvá vált a három választáson, hogy az ország olyan nagyon senkire sem kíváncsi a Gyurcsány-MSZP-SZDSZ-körből. Nincs az a külföldről pénzelt puccs, amely ezeket a figurákat újra népszerűvé tenné a magyarok döntő többségének a szemében. Se lendület, se üzenet, se cél, se paripa, se népes tábor. A baloldal legügyesebb politikusa még mindig az a Gyurcsány Ferenc, akit a háta közepére se kíván az ország nagy része, és aki még mindig azt a szerepet játssza a Nagy Magyar Drámában, amit egyszer – fene tudja miért elvállalt. Az LMP megkapta a maga öt százalékát és az önidentitásában egyre bizonytalanabb Jobbik is nagyjából elérte teljesítőképességének csúcsát.

Közben viszont a Fidesz is jelentős mennyiségű szavazót veszített: 2010-hez képest százezreket a választáson, majd 800-900 ezret ősszel, a kitiltási botrány és az elhibázott, bénán kommunikált intézkedések (reklámadó, netadó, útdíj, drogteszt, vasárnapi zárva tartás) után. A megmagyarázhatatlanul gazdagodó pártelit is szálka lehet sokak szemében: magán a párton belül is kialakulni látszik egy kisebb-nagyobb konfliktus a kérdésben, miközben egye nyilvánvalóbb jeleit látjuk Simicska Lajos nemzeti oligarcha és a pártvezetés színfalak mögött zajló küzdelmének. Az ország legnagyobb tábora tehát továbbra is a bizonytalanoké: egyre kevesebben vannak meggyőződve arról, hogy Fideszország a gyógyír Magyarország bajaira, miközben egyre többen érzik a bőrükön azt, hogy Magyarország azért olyan nagyon nem teljesít jobban.

A viharos időkben a vezetés továbbra is ugyanazzal a gőggel és elhatározottsággal áll bele minden ügybe, amelyet megszokni voltunk kénytelenek 2010 óta. Az idők azonban változnak. A radikálisan átalakult geopolitikai helyzetben az oroszbarátság, a keleti nyitás politikája, illetve az Orbán Viktor által deklarált „illiberális állam” kiépítésének terve elszigetelte az országot, többek között az amerikai politika teljes spektrumának nemtetszését kiváltva. A felfokozott amerikai aktivitás a térségben nálunk hat magyar kormányközeli személy kitiltását eredményezte: ebbe az ügybe is olyan hévvel állt bele a Fidesz és köre, mint minden másba. Talán rosszul mérték fel az erőviszonyokat.

A Bármit Lehet is véget ért. Sokan – e sorok szerzőjét is beleértve  nem szimpatizálnak a polgári, konzervatív értékektől eltávolodó munkaalapú állam víziójával és az ehhez a tervhez igazított oktatási és segélyezési rendszerrel. E sorok szerzője egyébként leginkább a sima arccal elkövetett hazudozástól viszolyog. Ettől viszolygott Gyurcsány és a szocialisták alatt is. Ettől viszolyog reggel, délben és este. Ez az egyetlen olyan dolog, amitől nagyon viszolyog, kövessék el azt bármilyen pártzászló alatt.

A 2014-es győzelmek megfelelő terepet teremtettek a bevezetőben említett konszolidációra és a valóban fontos problémák kezelésére. Ezek pedig nem hogy nem történtek meg, de kormány különböző potentátjai újabb és újabb frontokat nyitottak, illetve további konfliktusokat ígértek a következő évekre. Eközben az egészségügy helyzete továbbra is rendezetlen, a közpénzek átláthatósága egyre csökken, a korrupció továbbra is létező jelenség, a társadalmi olló tovább nyílik, a továbbtanulási lehetőségek egyre szűkülnek, az állambiztonsági múlt pedig még mindig nem nyilvános. Csak hogy pár dolgot említsünk.

Egy dolgot üzennék a kormánynak 2014 végén.

A kitartó hazudozás nem kifizetődő. Az átláthatatlanság, a megmagyarázatlanul hagyott meggazdagodások, az egyre nyilvánvalóbb korrupciós problémák letagadása egy ideig működhet. Egy kis ideig még a Gyurcsánynak is működött. Egy darabig lehet különböző konfliktusok gerjesztésével, hamis dilemmák előállításával, durván leegyszerűsített propagandával félrevezetni az embereket. De elég egy hiteles társadalmi mozgalom, egy-két hiteles vezető, és mindenki boldogan fogja leváltani a rezsimet, amelyet nem érez őszintének, ha van rá lehetősége. Még egy Gyurcsány Ferencnek is lesz esélye, ha ez így megy tovább. Azt meg ki akarja?

Egy dolgot a magyar népnek is üzennék.

Ki kell törni a tudatosan gerjesztett polarizáció hazugságaiból. A kormánypárt, illetve Gyurcsány Ferenc elkötelezett híveinek is szól ez az üzenet. Talán nekik első sorban, pedig ők nem fogják meghallani. Tartós jólét, Magyarország tartós felemelkedése nem alapulhat gyűlöleten. Ma a kormánypárt politikája, a Jobbik politikája és a baloldali ellenzék egy részének politikája a gyűlöleten alapul és hamis félelmekből táplálkozik. Egy egészséges társadalom az együttműködésen, a szolidaritáson és a szereteten alapul. A másik elfogadásán, a másik jó szándékának feltételezésén.

Az elmúlt huszonöt év politikájának lételeme a félelemkeltés és a gyűlölet gerjesztése volt. Ha nem törünk ki ebből, akkor el vagyunk veszve. Ez a kérdés rég nem ideológiákról, szakpolitikai kérdésekről vagy akár gazdasági érdekcsoportok machinációiról szól. Ezek a kérdések mind annak a függvényei, hogy mennyire vagyunk befolyásolhatóak. Mennyire hagyjuk, hogy elszigeteljenek minket egymástól, hogy elhitessék velünk, hogy a másik csakis rosszat akar? Mennyire hagyjuk, hogy kihasználjanak minket?

Én azt mondom, hogy ébredjünk fel és ne hagyjuk.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr837004271

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Felemelkedésünk nem alapulhat gyűlöleten 2014.12.28. 10:13:01

Az elmúlt huszonöt év politikájának lételeme a félelemkeltés és a gyűlölet gerjesztése volt. Ha nem törünk ki ebből, akkor el vagyunk veszve.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 07:20:13

mindig ez a pesszimizmus... pedig egy becstelen dilettantúra vergődése: trollparadicsom. újra és újra.

embrace the madness and enjoy the show

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2014.12.28. 07:51:39

Jelenleg háború van, szélsőséges jelenségekkel.

Háborúban pedig nem lehet kesztyűs kézzel működni.

Fidesz? Kit érdekel a Fidesz és korrupt vezérkara? De jobb lenne-e André Veesenmayer Badfriend klientúrájának a hatalma? Na, ezt kell végig gondolni, s rájönni: igenis a korrupt Fidesz jelenleg a jövő záloga.

wantaan 2014.12.28. 07:59:25

Pedig igenis gyűlölni kell! Gyűlölni az állami szintre emelt korrupciót, az ebben bűnsegéd ügyészséget, a fedőtörténeteket (lásd IV. világháborút) hazudó politikusokat, nemzet és hazaáruló tolvaj rezsimet amely holmi rabszolga szállító hajónak gondolja a hazát s a népét az alsó fedélközbe zárná. Ezeket igenis gyűlöld magyar s a haza fényre derül!

toportyánzsóti 2014.12.28. 08:01:56

@maxval bircaman szerkesztő: Gazdádat amerika felültette a szopórollerre,kérdezted már mennyivel tud hasítani?10-15 évre elfelejtheti a birodalmi álmait ez a szerencsétlen akinek országában 4 rubelből 3-at ellopnak a nemzeti offshorkkjai és majd minden második férfi alkoholista,jelenleg a térdeplés mellet fő gondja a vodka ára.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.12.28. 08:07:29

ha jönnek a jenki bombázók, az ilyeneket kell majd kikötözni -tucatjával- a védendő objektumokhoz.
ezek a buzoid /a demokrácia a homoszexualitás melegágya/ kisbarmok tényleg elhiszik, hogy demokráciapicsogásnak, hogyanszeretnékélni nyáladzásnak van most ideje? tényleg nem értik, hogy amerika minket is le akar seperni a térképről? hogy még az orosz birodalom is vonzóbb, mint az amerikai halálos pokolliberalizmus? ezek tényleg ennyire hülyék?

toportyánzsóti 2014.12.28. 08:08:24

Bayerzsóti karácsonyi vonyítása után 1 ifjúkonzinak nehéz bizonygatni hogy nem csak 1 egyszerű rezsimszolga?!Különös anyagból vagytok gyúrva,ennek a nyalásnak meg lesz a jutalma sok sok évet kell majd páriaként élnetek.

toportyánzsóti 2014.12.28. 08:10:18

@jose maria padilla: Tényleg ennyire hülye vagy,ha már megkérdezted.Sperma elérte a gőzdóm tetejét.

toportyánzsóti 2014.12.28. 08:14:42

Ballereket csak elmekórtani eset írná le,narancsmaffia pénzének tizedéből bejutási küszöb alá vágnák az összes komcsi besúgókból kikeresztelkedett nemzeti keresztény úriembert.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 08:16:42

@jose maria padilla:

pokolliberalizmus? vagy pokorniliberalizmus? ohóóó!

az ellenség már belülről támadja a Pártot és bölcs Vezérét

de mi nem hagyjuk. a bayerkövérista szeretet-tengely magá alá gyűri a bűnös kételkedőket és hálátlan pártütőket. a maradéknak meg készítsd a trikornist, hombre.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 08:20:14

@toportyánzsóti: nono. padilla mindössze konzekvens troll, sose esik ki a klerikális fasiszta szerepből. tevékenysége performansz művészet. évtizedekig fogják tanítani a CEU kultúrantropológiai tanszékén.

huKKK 2014.12.28. 08:20:19

"...az önidentitásában egyre bizonytalanabb Jobbik is nagyjából elérte teljesítőképességének csúcsát."

Érdekes vélemény.
Nem tudom mire alapozza a kis Bence.

wantaan 2014.12.28. 08:29:53

@jose maria padilla: Ó kedves Jancsi Mari mint azt a történelemből is tudhatjuk a homokosság mindig is s diktatúrák egyik fő összetartó jellemzője volt. Lásd Spárta, a római birodalom, .....vagy a hitleri birodalom SA vagy SS .. alakulatait ..... úgy hogy ne tessék itt olyan böszmeségekkel jönni mint amit leírt. ....de a buziság fölsejlik olyan szerveződéseknél is mint pl a nyilaskeresztes mozgalom vagy a magyar gárda ....vagy az egy nemű keresztény közösségeknél.

huKKK 2014.12.28. 08:32:19

@wantaan:
Njem gjondolnám, hogy áz jembjerölés lenne jövőnk jenyergijájá.
Jenyergijáválság ván.
Jembjeri vjérrel njem ljehet fjelfjűteni á rëjáktórokát jelvtársák.

wantaan 2014.12.28. 08:34:02

@huKKK: Alighanem egyszerűen csak arról van szó ,hogy a nemzet indentitás zavaros része már teljes egészében vagy legalábbis nagy részt a Jobbik által lefeddetett.

wantaan 2014.12.28. 08:37:33

@huKKK: ....csak nem valami Szegedi Csanád féle szösszenetből ollóztad? ....vagy netán Zazrivetz nagyi süteményes könyvébe a flódni recept mellet volt???

huKKK 2014.12.28. 08:41:51

@jose maria padilla:
Áz jó, mjert ákkor te vágy ókoskatörp.
Fjelszállás jelőtt.
Jövekjet bjekötni, hájtómjűveket bjeindítáni.

huKKK 2014.12.28. 08:47:19

@wantaan:
Szerintem a jobbik további előretörése várható.

08:37:33
Ollózta a rossebb.
Rámjött az ötperc, ráadásul úgy tűnik elhúzódik, és további szövődmények is várhatók.

2014.12.28. 09:16:35

Felemelkedésünk egyik záloga, hogy mi--egyszerű kisemberek--többet tudjunk lopni, mint a hazug, korrupt és csaló keresztény elit.

Vagy bezárni őket hogy a műanyag lakat rohadjon rájuk, elvenni a lopott vagyonokat és egy -két embert száradni
hagyni a kötélen. Akkor talán változna valami. De addig...........

wantaan 2014.12.28. 09:21:31

@huKKK: ... szerinted annyira rossz a nemzet mentális állapota??? A sok mindenféle indentitás zavar ennyire fertőz-e hazában? ....s akkor most már buzinak és hazaárulónak kell lenni ,hogy ne lehessen megkülönböztetni bennünket a Jobbikosoktól? Ó te atya világ.

Szindbad 2014.12.28. 09:31:14

Csak azt nem értem, miért nem lehetett erre ráébredni 2010-ben. Nem volt akkor sem más. A gyűlöletem akkor kezdett kialakulni, azóta csak fokozódott. Miattatok, balfaszok, mert beszoptátok az első lókupec hazugságait.

Szindbad 2014.12.28. 09:32:39

@maxval bircaman szerkesztő: Így van, minél korruptabb a Fidesz, annál jobb lesz az országnak.

Hajrá Fidesz, Magyarországért vagytok korruptak!

Szindbad 2014.12.28. 09:35:31

@jose maria padilla: Hát az mondjuk nekem is gyanús, hogy annyit tetszik buzoidozni.

toportyánzsóti 2014.12.28. 09:37:49

@maxval bircaman szerkesztő: Háború max a 2 agysejted között van homofób kérődző,így szavad értéke a vödör szaré alatt van.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.12.28. 09:54:14

@pinter.bence: Mondjuk neked se nagyon sikerült jó szándékot feltételezned a stadionépítéseknél, a trafikmutyinál, Paks II-nél, az ügynöknyilvánosságnál, a választási szabályok buherálásánál, Orbán Várba költöztetésénél, a Mészáros és Mészáros Kft. szárnyalásánál, eh?

Van itt egy rezsim, amit az otthonról hozott lopási ösztön és a kisebbrendűségi komplexus tart össze és hajt előre. Huszonöt évnyi jóhiszeműség juttatta Orbánt majdnem korlátlan teljhatalomhoz, ami az ő személyiségének ismeretében jó nagy hülyeség volt a magyarok részéről.

Ez nem gyűlölet, Bence. Ha Orbán és a legfőbb támogatói megkapják a maguk tíz-tizenöt év letöltendőjét, akkor a gyűlölet is ki fog hunyni. A Fidesz hívei felébrednek a rossz álmukból, elszégyellik magukat és visszatérnek a normalitáshoz. Ámen.

huKKK 2014.12.28. 10:28:06

@wantaan:
Nem szentírás amit írtam.
Most így érzem.
Cáfoljanak rám a tények!

==T== 2014.12.28. 10:33:24

"az önidentitásában egyre bizonytalanabb Jobbik is nagyjából elérte teljesítőképességének csúcsát."

lol

Ehhez képest azóta is masszívan nő a támogatottságuk (a legutóbbi mérések szerint olyan másfél millió lehet a teljes népességben), de elhiszem, hogy ilyen hülyeségek leírására kaptál megbízást...

toportyánzsóti 2014.12.28. 10:33:44

@maxval bircaman szerkesztő: Vodka árát fékezd meg nehogy ne legyen elég rá az apanázsod hikikomori.

KissGecihuszár 2014.12.28. 10:38:29

Ahhoz, hogy a fentebbi cikkben leírt fohászok legalább részben teljesüljenek, nos ahhoz egy olyasfajta metamorfózison kell(ene) átmenni az átlagmagyarjának, melyet én -már bocsi- a nettó sci-fi műfajába sorolok, ergo ennek közeli bekövetkezési esélyét ha nem is 0-nak, de max. 2-nek hozom a 10-es skálán, sajnos. Egész egyszerűen széles néprétegek nem tudják (ha képben vannak,de nem akarják akkor az még 2 fokkal rosszabb!) felfogni, hogy egyszer,s mindenkorra VÉGE, konyec, sfirsit, finito, ende a kádárérának, tehát már itt lenne az ideje végre felnőttként élni, gondolkodni, viselkedni, ami "csak" annyit jelent, hogy a személyes boldogulásunkat - csak azért, mert "váltógazdálkodás" van a politikában- hol orbán, hol fleto, hol egyéb más "karizmatikus" cáratyuskától várjuk, hanem csak és kizárólag saját magunktól! Ehhez azonban olyasfajta gondolkodás (egyáltalán már aki képes gondolkodni, birtokában van eme képességnek, s ha igen, akkor nem függesztette fel azt!) kell, mely sajnos korántsem jellemző széles néprétegekre ebben az országban, ezt én eddig több 1000 esetben tapasztaltam meg az elmúlt 1-2 "demokratikus" évtizedben. Tök egyszerű hétköznapi példa: mivel alapvetően közösségi közlekedem, ezért nem egyszer tanúja vagyok annak, hogy a betűket, számokat nyilván még jól látni képes emberek ott téblábolnak a megállóba érkező busznál, hogy az most milyen járat és egyáltalán hová megy! Mindezt úgy, hogy a megálló táblán kint vannak a színes "kifestőkönyvek", azaz az abban a megállóban várható viszonylatok menetrendi tájékoztatói, melyeknél jobban értelmezhetőbbet, logikusabban felépítettebbet én nem sokat láttam még Nyugaton sem! Arról már nem is beszélve, hogy a busz elején, oldalán hatalmas LED kijelzőn van kiírva a viszonylat szám, illetve a cél végállomás is! tudom, most sokan fogják replikázni, hogy de az sok esetben -főként a 415-ös, 435-ös Ikarusokon- nem működik minden esetben tökéletesen, ilyenkor általában a sofőr beteszi a műanyag viszonylati táblát a szélvédő jobb alsó oldalába, tehát így már biztosan tudható az, hogy milyen viszonylat "képviselője" az adott busz. Vagy; miért népszerű még szeretett országunkban a sárga csekk, amiről a legtöbb Európai országban azt sem tudják, hogy eszik, vagy isszák?? Többek közt azért, mert emberek igen jelentős része képtelen arra, hogy a netes banki felületeket használja, vagy kitöltsön egy banki borderót, azaz papíralapú átutalási megbízást. Jó, igen, tudom, vannak sokan, akik azért csekkeznek, mert zsebbe kapják a pénzeiket, illetve sokan vannak, akik annyira törvényen kívüliek, hogy lakossági folyószámlájuk sincs! Jelezem, ez is sokat megmutat a hazai közmorálról, hozzáállásról... 100 szónak is 1 a vége; addig senki ne számítson itt széles néprétegek részéről felelős gondolkodásra, a polarizáción, szekértáborokon felülemelkedő, a Haza sorsát szem előtt tartó politizálásra, ameddig a botegyszerű hétköznapi dolgokban számosan képtelenek logikusan gondolkodni, ameddig képtelenek megbecsülni embertársaikat, szomszédaikat, családtagjaikat, a környezetet, az állatokat (akiket, ha megununk, nem dobáljuk ki őket a !9.-ről!, mint az pár napja Újpalotán megtörtént, vagy éheztetjük halálra a lovainkat, egyéb haszonállatainkat, ha esetleg beüt a krach, hanem felelős módon jelzünk, segítséget kérünk olyanoktól, akik azért vannak,stb). Természetesen azzal a vetülettel is maximálisan tisztában vagyok, hogy igenis szükség van karizmatikus, 100%-ban feddhetetlen politikus aspiránsokra, akikre adott esetben 1 emberként mutat az a kisebb közösség, amelyik odalöki őket a kőr közepébe, hogy íme, tessék; itt a mi emberük, na ő érte tűzbe tesszük a kezünket, mert valóban letett egyet, s mást az asztalra ebben a gyárban, suliban, kórházban, településen és igen, van benne ambíció, vannak egzakt, reális céljai, elképzelései, tervei, ergo számunkra 100%-ban vállalható! Nos, ilyen emberből kéne mondjuk 100db az egész országból. Van ennyi JÓ EMBERÜNK??? Szeretnék 2015-ben kellemesen csalódni!!! B.U.É.K., Magyarország!

huKKK 2014.12.28. 10:42:03

@jose maria padilla:
Azért szabad árnyalni is.
Amerikába konzervativizmus is létezik, elég komoly lobbierővel,
nemcsak az a sok kába szivárványos sapkába.

huKKK 2014.12.28. 10:48:00

@KissGhuszár:
Van-e elég jó emberünk?
Itt van ön nekünk.
Leklónozzuk 2015-elején, 2016 idusára legyártunk 15 millió db-ot oszt jónapot.

Tündér_Lala 2014.12.28. 10:54:27

@Kettes: Ugye attól függ, hogy mit nevezünk normalitásnak.
Számomra nem normalitás, hogy emberek tömegeit hagyják, késztetik arra a berendezkedésre, hogy segélyből éljenek. (Mindegy, hogy segélynek vagy alapjövedelemnek hívjuk.) Miután pedig ez a jövedelem nem elégséges, legalizáljuk a bűnt. (megélhetési bűnözés, bocsánatos bűn a lopás, erőszakoskodás, az emberek - de akár a rendfenntartó erők - megtámadása.)
Nem normális, hogy ez az ország alig termel valamit, aminek törvényszerű következménye, hogy semmire sem jut pénz.
Nem tekintem normálisnak, hogy minden tevékenységet elidegenítettünk, amely tevékenységek (nem ritkán monopolhelyzetükből származó extra) nyereségei nem bennünket, hanem másokat gazdagítanak.
Nem normális, hogy a társadalom azon rétegei, akik a társadalom teherviselői nem képesek csak korlátozott számban gyereket vállalni, mert a gyerek felnevelése és hasznos polgárrá képzésének költségeit a szülők kénytelenek viselni. Mindeközben a lumpen elemek a gyerekeiknek szánt családi pótlékból élnek (ezért gyártják a gyerekeket), nevelésükkel nem törödnek és gí exponenciálisan szaporodnak a társadalom eltartottjai.
Stb.,stb.

Egy sor dologban történt változás, egy sor dologban elkezdődött a változás. (Tönkretenni konnyebb és gyorsabb, újjáépíteni nehezebb és nagyon sokba kerül.)

Korrupció ? A varázsszó ugye ? Mutasson a világban egyetlen hatalmat, amelyik nem korrupt. A korrupció mennyisége és minősége azonban nem mindegy. Ebben pedig még mindig bőségesen vezet a a ballib oldal. Legfeljebb maguknak jobban fáj amit nem maguk csinálnak.

A hatalom természetesen nem hibátlan. Vannak hibás intézkedések, vannak arrogáns megnyilvánulások, Ha önök valóban ezeket kritizálnák (és nem mindent válogatás nélkül farkast üvöltve, igen gyakren kiforgatva, csúsztatva és hazudva ) talán még meg is lenne érdemes hallgatni a kritikát. De legelösször önkritikát kellene gyakorolni: hogyan sikerült ilyen katasztrófát előidézni a politikájukkal, ilyen kiszolgáltatottá tenni az országot, ilyen rossz helyzetbe hozni az embereket.

Tata86 2014.12.28. 11:23:02

@jose maria padilla: Vannak nekünk egyáltalán védendő ojjektumaink? :D

huKKK 2014.12.28. 11:26:13

@Tündér_Lala:
Namostan.
Akárgyakoroltak önkritikát akárnem, kiszelektálta a csúnyákat a nép.

Végre eljöttek a szépek,
akik harcrasarcra készek.
Félrebúbajbánat!
felvirradtazújnap
Szépmagyarországnak!

huKKK 2014.12.28. 11:39:08

@==T==:
Kéremszépen, a megbízást én kaptam, mint hiperaktív bértollnok.
Meg vagyunk egyezve az árba
Énfúvom a passzátszelet a kormánpárti politikába.

Kandeláber 2014.12.28. 11:49:45

Ez fidesz utolsó ciklusa, '18-ban ugyanis a Jobbik tarolni fog, a libbant-balos pöcspártok pedig mennek a vérbe.
Nem jönnek a jenki csapatok, mert '56-ban sem jöttek.
Ha a narkós-anarchobalos-dékásnyugger tüntizők túllépnek egy bizonyos vonalat, akkor nem a sünök pofozzák őket hülyére, hanem mi.
De amúgy is összepisálják-összeokádják magukat a sok fűtől meg kalinka vodkától, csak meg kell pöckölni az orrukat, és maguktól is eldőlnek.

wantaan 2014.12.28. 12:04:11

@Kandeláber: Jobbik be hívja a ruszkikat? S Vona Gábor Putyin csicskásaként fog uralkodni mint anno Csermanek elvtárs? Noo nem! Azért ezt még sem kívánhatod a szeretett hazádnak.

Tata86 2014.12.28. 12:23:45

@Kandeláber: Lóf*szt fog tarolni.
20% meglesz nekik, ha nem jön új erő, ha igen akkor 10%.

Kandeláber 2014.12.28. 12:43:55

@Tata86: Milyen "új erőre" gondolsz?
A Fodor "liberálisaiból", valamint a Gyurcsány-Bajnai stb...pártcsírákból összegyúrandó "új" balos pártra?
Mert azok újak lehetnek, de "erőnek" nevezni őket több, mint merészség.
A narkósok meg nem értenek a szervezéshez, ők. max üvöltözni tudnak az utcán, szeretik érezni az akol meleget, de legjobban a mariskáért vannak oda.

KissGecihuszár 2014.12.28. 12:56:29

@huKKK: Ha-ha-ha, bár amennyiben a mondandója azon részét, mely szerint " Van-e elég jó emberünk?
Itt van ön nekünk." komolyan gondolta, akkor jelezni szeretném, hogy -s most sokak számára egy okádék nagyképű köcsöggé fogok avanzsálni, ami egész konkrétan nem izgat!- vannak ilyen irányú ambícióim, vannak elképzeléseim, terveim arra vonatkozólag, ha egyszer úgy adódna, hogy nekem kéne ezt a "kúrva", általam azonban még mindig szeretett Magyarországot, a Hazámat elkormányozni. Igaz, ezen tervek közt van egynehány, mely a lakóóság egy részének keserves sírást okozna, viszont a nagyobb részének örömet, boldogságot! s mint azt már régóta tudjuk, olyan nem volt, nincs és nem lesz soha, sehol ezen a Földön, hogy 1-1 status quo mindenkinek jó legyen! Ez van, ezt az alaptézist jobb elfogadni. Arra azonban törekedni kell, hogy a többség érezze jobban magát és azért a kisebbségnek is a hóna alá kell nyúlni, hiszen elég, ha valakit érdeksérelem ért, ne rúgjuk még fejbe is azzal a Martennsel, már csak humánumból sem. Elképzeléseimet most nem tenném itt közzé, ha bárkit érdekel, akkor javaslom hogy checkolja az aktivitási táblámat, ott korábbi kommentjeim közt bőséggel talál majd minden témában bejegyzéseket, melyekből ars poeticám kiolvasható. Viszont még amennyiben valamilyen "együttállás" okán én lennék az ország 1. embere, akkor is szükségem lenne arra a további 99-re (szerintem, több nem kell, ár amennyiben továbbra is ragaszkodunk a parlamentáris demokráciához, akkor nyilván meg kéne tölteni az üléstermet azzal a 198 képviselővel, ezért tehát nem árt, ha akad még pár 100 valóban minőségi "kollégám", sőt amennyiben akár 1000-es nagyságrendben jön össze, akkor legalább valóban a legjobbak kerülhetnek be végre!), akik semmiképp nem a baráti, ismerősi, rokoni kőrből lennének, már csak azért sem, mert ezeket a köröket - elnézést a nyers realitásért!- nem tartom alkalmasnak arra, hogy bármilyen formában az országot vezessék! Tényleg el kell(ene) jutni végre odáig a Magyar társadalomnak, hogy leessen a tantusz; az elmúlt 25 év politikusi "elitje" -tisztelet a pár %-nyi kivételnek- úgy egy nagy rakás szar, ahogy van, ergo teljesen felesleges időrabló ténykedés a velük való hatalomgyakorlás, egész egyszerűen azért, mert ha valaha is alkalmasak voltak (ebben nekem személy szerint erős kétségeim vannak!) Hazánk vezetésére, mára totálisan elment az eszük, megöregedtek, kiégtek, nincsenek reális célkitűzéseik, elképzeléseik a hogyantovábbot illetően, épp ezért itt az ideje "könnyes búcsút" venni tőlük és elküldeni őket oda, ahová valók: a történelem szemétdombjára!

huKKK 2014.12.28. 13:07:40

kágéhá!
Kágéhá!!
Kágéhá!!!
Kágéhá!!!!

Tata86 2014.12.28. 13:21:20

@Kandeláber: Én javíthatatlan optimista vagyok, most már talán lesz Magyarországon egy jobboldali párt is. Azért csak 25 éve volt a módszerváltás.

Tata86 2014.12.28. 13:23:59

@Kandeláber: Egyébként te tényleg szeretnéd, hogy a Jobbik ennél erősebb legyen? ^^

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.12.28. 13:42:50

@Tündér_Lala:
Igazad van, nem normális, hogy emberek tömegei segélyből élnek. De erre nem normális válasz az sem, hogy akkor ne éljenek semmiből.

Igazad van, nem normális, hogy a tevékenységek nyeresége nem minket gazdagít, hanem másokat, de erre nem normális válasz az sem, hogy akkor _más_ másokat gazdagítson.

Igazad van, nem normális, hogy a középrétegek alig engedhetik meg maguknak a gyerekvállalást, de erre nem normális válasz az sem, hogy tönkrebasszák a bölcsődei hálózatot, az oktatást, a védőnői hálózatot, az egészségügyet, a munkajogi szabályokat, és semmi nem adnak, csak adókedvezményt.

Soha még ilyen korrupt kormányzata nem volt Magyarországnak. Mindig volt kormányzati korrupció, de ez az első kormányzat, amelyik kifejezetten erre jött létre és nem a problémák megoldására. Ó igen, sok dolog változott. Ezek a változások szinte kivétel nélkül azt szolgálták, hogy a fideszes vezetők még többet lophassanak és meg is ússzák.

Ami meg engem illet: minden jogom megvan a kritikára. Én ugyanis nem idéztem elő semmiféle katasztrófát. Én itt élek, itt dolgozom, itt fizetek adót, itt nevelem a gyerekeimet, nem lopok, nem vesztegetem meg a hivatalnokokat, nem csalok EU-s pályázatokkal, rokkantkártyával és a nyelvvizsgáimmal, és nem tűröm, hogy mindenféle szarházi fideszes előírja nekem, hogy mibe szólhassak bele.

TG69 2014.12.28. 13:43:16

Orban vs Gyurcsany ... Mi legyen szeressuk oket :-). Voltak veluk szemben illuziok es azok szepen elmultak. Mara kartekonyak minden szempontbol. Egyelore azonban nagyobb fenyegetest Orban jelenti es a hatalomba is az ellenseg krealasokkal maradhatott. Most rajtatok a sor eltakaritani ezt a szemetet. A ballib oldal megkapta tolunk ami jart neki. Utana lehet megint almodozni. Te mindent megteszel ezert, nem adsz felmentest a nemkormanyzasra, jo olvasni es minden jot kivanok 2015-re.

huKKK 2014.12.28. 13:48:12

@TG69:
Ezt most a Bencenek tetszett irni ekezet nelkul?

Kandeláber 2014.12.28. 14:13:11

@Tata86: Olyan jobboldali párttal simán kiegyeznék, mint a francia NF.
Itthon azért kell egy erős Jobbik, hogy sakkba tartsa egyrészt a fideszt, másrészt ezt a magát "baloldalként" aposztrofáló, a szociktól a gyurcsányistákig terjedő hungarofób-cionista-globalista katyvaszt.
Áprilisban a "kormányváltók", akiket Vágó Gábor találóan "összefosásnak" titulált, összeverődve is éppen hogy 5 %-al kaptak több szavazatot (25.57 %), mint a Jobbik egyedül (20.22 %).
Ez 1.290.806, illetve 1.020.476 szavazat.
Hol is van az az "új baloldal"?
A távol maradókra nem lehet hivatkozni, például én sem mentem el áprilisban, de elképzelhető hogy amennyiben elmegyek, kabaréból mondjuk a Munkáspártra szavazok.
A fiatalokra sem lehet hivatkozni, mert azoknak a többsége minden felmérés szerint jobbos, pár éve azon visítozott Vásárhelyi Mariska is, hogy az egyetemisták-főiskolások legalább kétharmada rasszista.
Szóval a balos tüntik egyszerűen nevetségesek és hatástalanok, mert nincs mögöttük tömegbázis.
Ennyi.

huKKK 2014.12.28. 14:36:17

"Felemelkedésünk nem alapulhat gyűlöleten"

Bence bácsi, nem árt néha feltenni pár primitívnek tűnő kérdést:

Akarunk-e egyáltalán felemelkedni?
Hajlandóak vagyunk-e lemondani "isten adta jogunkról" a gyűlölködésről?
Ha akarunk felemelkedni,
hogyan akarjuk ?
Kiknek a rovására?
Ki vigye el a balhét helyettünk a viselt dolgainkért?
Milyen ideológia, vagy milyen demagógia mentén keressük a felemelkedést?

Biztosan ismerős sokaknak a szociális demagógia atyja, a bibliai áruló júdás, aki harsányan, öblös dumával hirdette, hogy milyarossebnek az a drága befektetés, inkább osszuk széjjel a szegínyeknek.
Nem mintha érdekelte volna űtet a szegínyek sorsa, hanem ű vót a píztáros, kasszás,s osztán ami a közpénzbül béfolyt nekijjek, aztat ű lenyúlá, ellopikálá, elprivatizálá vala.
El is vivé űtet a rosseb vala.

Fölmerüle vala a dilemma ugyebár.
Márminthogy.
Kinek az idegológigája vezessen minket vala.
Judaspriest, acdc, vagy a mester idegológigája?
Vagy Kukori bajtárs ideológiája vezessen bennünket?
"Nagytaréjú cifra tollas kapirgáló egyedek.
Nem repültök mint a szép sas, mert tele a begyetek. "
Hmm?

Tata86 2014.12.28. 15:10:53

@Kandeláber: Mintha a kérdésre adandó válasz kicsit elsikkadt volna. :)

Egyébként:
Vásárhelyi nem ember,
a Jobbik nem jobboldali,
hungarofób-cionista-globalizmus nem játék!

Teljesen természetes, hogy az ifjúság (inkább) nemzeti, de ebből egyáltalán nem következik, hogy a Jobbik el fog mozdulni a 20%-ról.

Tata86 2014.12.28. 15:15:36

@Kandeláber: Várj! Leesett.

Tehát azt szeretnéd, hogy a Jobbik erősödjön, de legyen olyan mint a francia NF. Akik ugye jelen állásban elhatárolódnak a Jobbiktól, atlantisták, nem akarják átrendezni az európai erőviszonyokat, csupán szigorúbb bevándorláspolitikát, nemzetibb Franciaországot akarnak.

Nos, ha így érted, értjük egymást. Itt arra hívnám fel a figyelmedet, hogy az NF és a Jobbik között a legalapvetőbb különbség, hogy ez előbbi mintha interakcióban állnak a valósággal globális politikát illetőleg. Durciból nem nyit ott frontokat, ahol nem kell, és eszébe sem jut a franciákat kimozdítani nyugatról, ahova valók.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.28. 15:51:35

@maxval bircaman szerkesztő:
Hol van háború, Birka, a valagadban?
Egyél Imodiumot s lészen béke.

toportyánzsóti 2014.12.28. 16:14:28

@Kandeláber: Balos tüntiktől csak a zombikok tüntijei nevetségesebbek,ezres létszám is nehezen jön össze.Varázsgomba szedést néha abbafejezhetnéd.

huKKK 2014.12.28. 16:36:47

@toportyánzsóti:
Tessékmondani miaza hikimokori
?

huKKK 2014.12.28. 16:38:31

@Hepci:
Ne tessen ilyeneket, itt kiskorúak is vannak.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 17:12:17

@Kettes:

"ez az első kormányzat, amelyik kifejezetten erre jött létre és nem a problémák megoldására."

mondjuk az öszödi beszéd óta tudjuk, hogy ezt a megtisztelő címet már finessz előtt lestoppolták a nagyon-demokraták (nem csináltunk semmit, kormányzás látszata, loptunk-csaltunk stb., ismerjük az önbevallást és az ott jelenlévő komplett baller elit hallgatását azonnali tiltakozás helyett)

picur3ka 2014.12.28. 17:19:19

@huKKK:

Maga egész téliszünetben itt okoskodott?

BUÉK!

Micsoda cím! Elolvasni sincs kedvem. Inkább kitalálom:

Mindenki gyűlölködik, kivéve a baloldalt. Csak a baloldal tud felemelni bennünket. Putler. Hitler. Nácik. Orbán. Csalódtam Orbánban. Illiberális. Korrupció. Stadion. Trafik. Medve. Törpebűnözés.

Polgári. Polgári családból származom. Munkaalapú. Irtózom a munkától.

Kotmány. Buzik. Isten. Bassza meg.

Tündér_Lala 2014.12.28. 17:42:52

@Kettes: Mint ez az írása is mutatja képtelen objektív ítéletalkotásra. Ráadásul amit mond, az tényszerűen nem igaz. Csak példaként: az óvodai és bölcsödei hálózat fejlesztésére jelentős pénzt költenek (30 Md rémlik). A védőnői hálozat munkatársai fizetésemelésre számíthatnak. Stb.

toportyánzsóti 2014.12.28. 18:04:14

@Tündér_Lala: Tényszerűen lopnak a srácok,akinek szeme van az láthassa,ráadásul most szokás szerint a vesztes oldalra álltak,pedig minimális tudással ez elkerülhető lett volna.

toportyánzsóti 2014.12.28. 18:06:52

@Hepci: Polóniumot kéne fogyasztania amit gazdája etet ellenfeleivel.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.28. 18:14:13

@Kettes: "Ámen."

Az ugye megvan, ha OViék buknak, a Jobbik fogja őket követni.
Nem hiszem, hogy örülnétek neki.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 18:16:43

@toportyánzsóti:

a lopás = megvédés
az adónövelés = megtakarítás a polgároknak
az autokrácia = demokrácia megszilárdítása
a leszakadás = erősödés

újbeszél, pajti, újbeszél!

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 18:24:05

@Disznóvári:

mennyire is veszélyes a jobbik... hmm... lássuk: a rubelt az amcsik 1 év taktikázás után döntötték be. a forintot a templeton kb. 1 nap alatt haza tudná vágni. vajon meddig tudna hatalmon maradni így a jobbik? meddig tudná a javarészt mindig bizonytalanok alkotta választók bizalmát megtartani?

ennyike.

Pelso.. 2014.12.28. 18:25:19

Hiányolod a konszolidációt?
Tehát előtte elhitted, hogy az majd csak úgy lesz? Mondjuk a 2010-es választási s kormányprogram eredményeként...?:)

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 18:33:07

@Pelso..:

"Hiányolod a konszolidációt"

lesz itt a tavaszi kormányátalakításra olyan konszolidáció, hogy ihaj. na nem éppen az atlantista-navrasista óhajai szerint, de kérem szépen a forradalom az nem matyóhímzés. majd megtanulják a mandikák is. műveleti területes végső honvédő harczunkban nincs szükség finomkodó belső kritikára, vagy annak a látszatára. egy az út, egy az akarat, egy a vezér. trockista elhajlók és ellenforradalmárok KUSSSSSSSSS!!!

picur3ka 2014.12.28. 18:43:51

@Tündér_Lala:

Egyszeribben: hazudik. De tudjuk.

Pelso.. 2014.12.28. 18:44:51

@Herr Schwarze Liste: Miért lenne kormányátalakítás? Folyamatosak a sikerek, nem???
Itt hinni kell, amíg lehet, s még azon is túl, csak annyi a dolgod neked is. (majd adok én neked a szeneslapáttal...)

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 18:47:29

@Pelso..: szeneslapát? na ácsi, télidő idején te beszolgáltatási kötelezettségedet megszegve zugfűtesz, ráadásul nem paksi árammal?! eeeeeeeeeeeej...

Pelso.. 2014.12.28. 19:16:54

@Herr Schwarze Liste: Hát zugfűtsön mindenki. S ha az tetszik a nép javának, hát legyen kötelező, törvényileg. Az ilyesmi meghálálja ám magát.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 19:18:16

@Pelso..: na, érted te ezt, csak leszel még jó elvtárs. egy nap majd szívességet kérünk tőled.

toportyánzsóti 2014.12.28. 19:26:13

@Disznóvári: Pár szalagcím a zombikok kgbéláiról és iráni kapcsolatrendszeréről simán elég a zombikok megfékezésére ha eddig nem vetted volna észre,széljobb a volt szovjet érában szimplán az orosz birodalmi álmot szolgálja akiket épp felsegítettek sokévi tartalékaival együtt a szopórollerre.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 19:43:06

@toportyánzsóti: jól kiképzett a moszad és még többet tanultam a politicus nevű mandistól :D

Pelso.. 2014.12.28. 19:56:00

@Herr Schwarze Liste: Na, hogy az a ..., tőlem már kértek, az elmúlt 25-ben sokszor, sokat. Mi lesz, ha most én jövök?

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 20:13:38

@Pelso..: már megint ez az individualista követelőzés a pártkassza, akarom mondani a nemzetközösség rovására.

mocskos anti-illiberális felforgató, pfeeeej

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 20:25:45

@pinter.bence:

"Ma a kormánypárt politikája, a Jobbik politikája és a baloldali ellenzék egy részének politikája a gyűlöleten alapul és hamis félelmekből táplálkozik." --- írod.

No, erre valóban kíváncsi volnék! Konkrétan hogyan alapul gyűlöleten és hogyan táplálkozik hamis félelmekből a kormánypárt és a Jobbik politikája? Valami kézzelfogható is mondható erről vagy csak gyűlölet- és félelemkeltés e kijelentés célja? Komolyan érdekel! Alátámasztható ez az állítás és, ha igen, hogyan?

toportyánzsóti 2014.12.28. 20:31:48

Ady véleménye az ifjúkonzik elődeiről elég kemény volt,úrnak magyarnak egyként rongy,semmit nem tanultatok.

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.12.28. 20:32:21

@Herr Schwarze Liste: Én ugyan nem félek tőlük, de vincsenzóékkal nem hiszem, hogy olyan kesztyűs kézzel bánnának, mint OViék.

Egyébként szerintem is kormányzásképtelen párt, de egy esetleges fidesz-bukás után több hívük lenne, mint a libiknek, a maszopnak és csatolmányainak.

Én továbbra is az Alkotmányozó Nemzetgyűlés pártján vagyok, de egy ilyen birkanéppel, mint a magyar, ez nyilván csak hiú ábránd marad.

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 21:35:41

@Disznóvári: való igaz, a mindenkori módszerváltásokból jellemzően a nagybötűs népet szokás a leginkább kihagyni. már az is előrelépés lenne, ha a következő kotmányt méltóztatnának megnépszavaztatni, de ez a játék nem erről szól mutyisztánban.

ui.: pölö az íreknél az alkotmánymódosítások is kizárólag népszavazással jóváhagyva érvényesek. nálunk a 25 éve többször előállt kétharmad nyilván túl kevés volt ennek a bevezetéséhez :D

Bell & Sebastian 2014.12.28. 22:12:18

Ugorjunk is mindjárt a közepébe, nézzük a hét főbűnt!

kevélység, fösvénység, bujaság, irigység, torkosság, harag, jóra való restség

(Egyénként a luxuria = bujaság, a luxus szeretete ennek egy formája.)

Eltekintve a három égbekiáltó bűntől (ezeket a mindenkori kormányok előre megfontoltan és folytatólagosan szokták elkövetni), csak ezek vannak, nincsen olyan, hogy "gyűlölet".

Akkor hát, hogyan is van ez?

Vagy valamelyik leszármazottja (harag?), vagy több alapösszetevő keveréke lehet csak. De ami a legvalószínűbb, csak elutasító reakciója valami negatívnak, azaz pozitív töltetű, netán (irgalom atyja, ne hagyj el!) erény lesz ez.

A gyűlölet, mint válaszreakció és erény. -ízlelgessük kicsit az újonnan szerzett ismereteinket.

De mi van akkor, ha egy Gyurcsányhoz hasonló, mefisztói figura gyűlöl valamit, mondjuk a micisapkát, akarom mondani Szentkoronát?

Teljesen rendben van a dolog, a maga nézőpontjából ez a dolga. És ha egy centrumista fidesznyik-haj gyűlöli az transzparenciát? Az is oké, neki meg az ér fel a szenteltvíz-fokhagyma-ezüstgolyó-akáckaró kombóval.

Ne de ezek egymást is gyűlölik! És akkor mi van? Van közünk hozzá? Nincsen.

Ebbél az következik, hogy teljesen téves következtetés azt hinni, hogy a gyűlölet akadályozza meg a Nagy Nemzeti Összefosást.

Nyugodtan gyűlölködjetek csak feleim, ha jólesik.

Legyetek lelki szegények (vágyjatok lelki gazdagságra), szomorkodjatok, legyetek szelídek, éhezzétek és szomjazzátok az igazat, legyetek irgalmasok és tiszta szívűek, békességesek és üldözöttek. Ez eleddig nyolc.

Legyünk inkább pozitívak és gyakoroljuk a nyolc boldogságot külön-külön, hedonisták együtt.

Nos tehát, mit tanultunk máma, gyerekek?

Sokkal fontosabb egy bizonyosfajta értékrend számontartása és ~kérése, mint a hiábavaló frázispufogtatás a "gyűlölet" ellen.

Tessék megtanulni arabusul annak, aki pont szószékről akarja terjeszteni az igét, ahelyett, hogy hordóra pattanna.

Megértettétek? Mert visszakérdezem ám!

Herr Schwarze Liste 2014.12.28. 22:24:45

@Bell & Sebastian: következő karácsonyra kapsz 1 guccsi táskát, louis vuitton ajánlásával, megtöltve árpiból kifacsart szeretettel. panasszal a század végéig élhetsz az újhelyi offenzíva után.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.28. 23:46:31

@maxval bircaman szerkesztő:

A rádzsák uralma a viselhetőbb vagy a Brit Kelet-Indiai Társaságé? A rádzsa jószágának tekint. Viszont a Társaság még annak sem, szimpla fogyóeszköz vagy számára. Úgyhogy, ha a rádzsa zászlót bont, kövesd hűséggel azt!

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 00:22:55

@bbjnick: a kurvák se szoktak hajba kapni azon, hogy épp melyik strici futtassa őket. majd elintézik azok maguk közt. addig is legalább áll egy kicsit a szopós műszak.

Bell & Sebastian 2014.12.29. 00:57:46

@jose maria padilla: Pedig hány nyelvet beszélnek, aztán mire mennek vele, ha egyiken sem értenek.

@toportyánzsóti: Vegyél vissza, Topi, ugyanis (nem kivételesen) mindkettőnek igaza van. (Kövér & Maxwal)

Mondok egy példát. A mai (gondosan cenzúrázott) hírek szerint Kína nemsokára letaszítja az USÁ -t a termelési trónról.
Ami úgy igaz, hogy a földrajzi Európai vezet, ám ha beleszámoljuk a dél-amerikai gyarmatokat is, tényleg Amerika a Miss Útonálló Betyár. Hogyne lenne újrafelosztás, nagyon nem mindegy, hogy ki áll ki melle, például hova löknék az Oroszt, a megkérdezése / -kérdezésünk nélkül.

Bell & Sebastian 2014.12.29. 01:01:51

@Herr Schwarze Liste: Maga most úgy érzi, Amerika a kovász. Csak pont a kerti budijába dobta az élesztőt. Nagy hiba volt, merte volna ki inkább. Most rábasznak a sompolygásra.

Szindbad 2014.12.29. 01:03:33

@Bell & Sebastian: Kibaszott konteós bölcsészek.

Pelso.. 2014.12.29. 06:17:51

@Disznóvári: Csatlakozom, az Alkotmányozó Nemzetgyűlés minden egyes mozzanata, már a szervezéstől, a jogalkotási szakaszról nem is beszélve, nálunk tragikomikus kudarcba fulladna.

@Herr Schwarze Liste: Simán felvállalom, hogy ma az anti izé, ugyanakkor holnap tradicionális (mármint hazai .....:)) konzervativizmust képviselek és hirdetek. Legfeljebb közlöm a birkákkal, hogy ez a legelő még jobb az előzőnél, mármint nekem.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.29. 07:10:23

@Herr Schwarze Liste:

Ki miben járatosabb, onnét veszi a példáit...

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 07:29:21

@bbjnick: úgy igaz! például a te indiai eszmefuttatásod téves, hisz a KIT azért tudta uralma alá hajtani a nagy indiát, mert a "jószágként" tartott népnek nem igazán volt fontos az urizáló rádzsáinak seggét védeni. aztán idővel a teavedelő tulajaitól is megszabadult a régi döbrögik visszaemelése nélkül és azóta is jól elvannak a gangesz parti demokráciájukkal.

most pedig megyek késelni a konkurrenciát és pimpelni a rájdot.

toportyánzsóti 2014.12.29. 07:36:03

@Bell & Sebastian: Messze jársz az igazságtól,kínai komcsik elég hazudósak.

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 07:39:27

@Bell & Sebastian: nekem mindössze annyi a feelingem, hogy a filadelfija - felcsút közti kinevetavégén játékban a Jóbarátnak van lépegetőnyi lépéselőnye. az ipse se megszepenni, se felháborodni nem látszik, inkább szemlátomást a röhögőgörcs környékezi viszontnyilatkozatai során. előre olvashatta azt a forgatókönyvet, amit a másik fél rossz helyen keres. independence day helyett a dumb & dumber szereposztó díványát tolják a stadion elé, a tulaj meg még húzza is a saját fejére a bohócsipkát, virtigli m38 rohamsisaknak vélve azt.

Izo 2014.12.29. 08:59:14

Kedves Bence! Az elmaradt dolgok felsorolásából kimaradt az adócsökkentés (némi jóindulattal átrendezés, de inkább emelés volt), ami 2010 előtt még az ország felemelkedésének záloga volt. Ehhez képest most ott tartunk Orbán szerint, hogy ha a gazdasági növekedés engedi, akkor lesz adócsökkentés. Most akkor mi volt a 2010 előtti vélemény: tévedés vagy hazugság? Jó lenne tisztázni.
Szerintem az utóbbi, lévén államigazgatásban tapasztalt emberek ültek már akkor is a Fideszben, kizártnak tartom, hogy nem látták a valós helyzetet. Ha így nézzük, már 2010-ben is hazugsággal került kormányra a Fidesz.
De ha az ellenkezője igaz, akkor is tartoznak egy beismeréssel.

rkg 2014.12.29. 09:08:21

a poszter szerint 2014 legfontosabb szereplője Gyurcsány Ferenc. Hatszor említi a poszt alatt, mellette csak két közszereplőt említ egy-egy alkalommal. ha a gyűlölködés végéről fantáziál, akkor érdemes magában elkezdeni a gyomlálást: az önhergelés első lépése a fókuszálás lényegtelen, de önmagunkat idegesítő dolgokra.

Göntér László 2014.12.29. 09:23:47

A gyűlöletet, mint az emberi tevékenységek egyik nagyon erős mozgatórugóját, én nem ítélem el. Azt azonban, hogy ezt a nagyon erős mozgatórugót házon belül alkalmazzuk, elítélem. Nem tartom helyesnek, hogy ezt a fegyvert vessük be a gazdasági szövetségesünk (EU), a katonai szövetségesünk (NATO), vagy a hazai másként gondolkodók ellen. Úgy vélem, hogy hazai körülmények között csak a szegénység és az alacsony jövedelmek ellen lenne célszerű bevetni. Sokak hiszik azt, hogy a cigányok, zsidók, hajléktalanok ellen bevetett gyűlölködés előrébb viszi hazánkat, de látni kell, hogy Hitlert sem vitte előrébb az etnikai gyűlölködés felszítása.

Virág et. 2014.12.29. 09:24:05

@Herr Schwarze Liste: Idézd már be légy szíves, hogy hol szólt lopásról vagy egyáltalán bármilyen személyes korrupcióról az őszödi beszéd! A hazudtunk reggel, éjjel meg este, meg a trükkök százai, azok ugye tudod, hogy a valós adatok elhallgatásáról és a választások megnyeréséről szóltak és nem a lopásról?
Ha már idézel valamit, legalább nézzél utána.

2010-2014 között csodás meggazdagodásoknak vagyunk tanúi. Hirtelen milliárdos lett a semmiből egy falusi polgármester, meggazdagodott a vezér rokonsága (cégei haszna 1000-2000%-kal nőtt), a kormány tagjai és a pártelit Rolex órát, yachtot, majd' 1 millió dolláros villát, 70 milliós lakásokat stb. villantanak mindezt évi 10-15 millió forintból, más jövedelem nélkül. Utat építenek a polgi házához, külön wc-t a polginak, van új audi és növekszik a ház alapterülete is természetesen. Mindez 3 milliós Hublot órában, 600 ezres LV táskával egy ötcsillagos wellness szállodából. Nulla egyéb jövedelemmel, csak "családi összefogásból" lett a havi nyolcszázezerből annyi, hogy végül százmilliókat külthessünk és közben azért a fényes luxuséletre is maradjon még pármillió per hó. A nyolcszázezerből. Megtakarítás, spórolás és félrerakás után.

Gyurcsányozol meg Bajnaizol, de azok miniszterségük előtt is vagyonos emberek voltak. Sőt, a vagyonunk nem nőtt semmit miniszterségük alatt. Itt nem Hagyó nyomorul 6 millió forintjáról van szó vagy Cusi egyébként 90%-ban megtérült 40 milliójáról (ezek ellen egyébként mind a saját ciklusuk alatt indult eljárás, ezen is gondolkozzál picit), hanem milliárdokról. Hogy elvesszük ami az embereké (trafikok, kaszinók) és odaadjuk a képviselőné pereputtyának.

El vagy tévedve.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2014.12.29. 09:25:06

Amíg ez az ország filléres sunyi kétforintos valamint nemtörődöm emberekből áll addig terem babér ennek a tolvaj fidesznek. A sok millió nem szavazó mireföl háborog? Amennyiben kötelező volna és valóban a 8 osztályt valóban elvégzett emberek tennének voksot elolvasva a valós programokat talán kicsit más lennek az eredmény... A szemünk előtt épül a modern rabszolgatartás. Újabb 4 év ment veszendőbe...

nu pagagyí 2014.12.29. 09:47:24

Én úgy gondolom, hogy most annak kell jönnie, amit valójában még sohasem próbáltunk ki. Egy következetes, liberális világot kell teremteni, az egyén legnagyobb szabadsága elvén, a szabályokat nem felülíró sógor-koma viszonyok mellőzésével. Teljesítmény-elvű világ kell, ahol a teljesítményt elsősorban a társadalom méri. Az egyén és a társadalom érdekei csak egy becsületesen működő piacon kerülhetnek összhangba, ezért fel kell számolni a teljesítménynélküliség zugait, a koncessziókat, a szükségtelen állami vállalatokat, a piaci viszonyokat torzító felesleges bürokráciát. Meg kell teremteni az öntevékenység és kreativitás becsületét. Le kell bontani az egyéni kezdeményezéseket gátló és a korrupció melegágyának számító, az utóbbi időkben kiépített hierarchikus rendszert, vissza kell állítani az autonómiákat. A múlt hibáiból tanulva, az autonómiák vezetői nem csak a döntési jogokat kapnák, hanem érthető és nyilvános értékelési szempontok szerinti felelősséget is. Aki nem felel meg, annak le kell mondania: ha az önkormányzat eladósodik, a polgármesternek fel kell állnia, ha az ügyészség képtelen a kiemelt ügyek nagy részében a megfogalmazott vádakat bizonyítani a főügyésznek repülnie kell, ha a bíróság évekig nem tud lezárni ügyeket, a főbíró mehet.

2014.12.29. 09:48:45

pinter.bence:" Egy egészséges társadalom az együttműködésen, a szolidaritáson és a szereteten alapul. A másik elfogadásán, a másik jó szándékának feltételezésén."

Bence, ezt 1997-ben kellett volna elmesélni Orbán Viktornak, nem pedig most, hetekkel a bukás előtt. Később is, 2002-ben, amikor a pártod pökhendisége okozta a zakót, Orbánnak volt képe kiállni és azt mondani, hogy "a haza nem lehet ellenzékben". Akkor hol voltál?
Mielőtt kivetítenéd a gyűlöletkeltést az összes pártra, nem ártana utánanézned a dolgoknak. A rendszerváltás után a békés építkezés helyett beindult a gyűlölködés, amit először Csurka, utána meg Torgyán emelte a napi politikába. Mindkettőnek ismert a pártállami múltja, mégis megették a népek a szófosásukat. Azóta az egyik szarházi már elpatkolt, a másikra még mindig lelkesen várok.
Mesélhetnék még Antall Jóska tizenötmillió magyaros hablatyolásáról is, amit a határátkelőknél szívtunk meg akkor, mi magyarok. Vagy mondhatnám a Horthy újratemetését is nagy pompával, tekintettel arra, hogy sokunknak a nagyapja, nagybátyja ott maradt a Donnál, gyakorlatilag a vidéki humán erőforrás legjava. Köszönjük szépen, az úgynevezett jobboldalnak, ezek mind szeretetre méltó mozzanatok voltak. Nem véletlen, hogy 1994-ben a nép visszahozta a hatalomba az MSZP-t. A gyűlölködés nem a baloldalon született, ez tény.
A cikked ennek ellenére jó, de javaslom, hogy az általam felvetett dolgokon fuss végig. Talán segít a tisztán látásban.

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 09:55:18

@Virág et.:

"hol szólt lopásról vagy egyáltalán bármilyen személyes korrupcióról az őszödi beszéd!"

ha 2006 óta nem sikerült elolvasnod, most is hiába idézném be az egészet

"Gyurcsányozol meg Bajnaizol, de azok miniszterségük előtt is vagyonos emberek voltak. Sőt, a vagyonunk nem nőtt semmit miniszterségük alatt."

nyöhehe, lássuk:

atlatszo.hu/2012/10/15/kis-oligarchatarozo-bajnai-gordon/

atlatszo.hu/2012/09/27/kis-oligarchatarozo-gyurcsany-ferenc/

nyilván ezek teljesen alaptalan dolgok és csak úgy unalomból hurrogta le a jónép 2009 óta mindig nevezett uraságokat. újra és újra, minden finesszből kiábrándultság ellenére.

cumi :D

Virág et. 2014.12.29. 10:03:57

@Herr Schwarze Liste: "ha 2006 óta nem sikerült elolvasnod, most is hiába idézném be az egészet"

Ez a legszánalmasabb kihátrálás, amit eddig olvastam. Azért nem idézel, mert nincs benne ilyen.

"nyöhehe, lássuk:"

1. Vicces, hogy a norvégterrorista átlátszó a forrásod. :) Ha ezt a lacibajusz megtudja, kitör az ötödik világháború is.

2. Szaladj neki mit írtam: "miniszterségük előtt is vagyonos emberek voltak". Aztán olvasd már el az átlátszós írást mégegyszer és válaszolj már arra, hogy ez miben cáfolja azt.

Olyasmit cáfolsz, amit nem állítottam,amit meg te állítottál, azt képtele vagy bizonyítani.

alfacharlybravo 2014.12.29. 10:07:12

@Herr Schwarze Liste: Persze a Gyurcsányi logika, loptam de elévült és aki gazemberséggel vádol azt beperelem, mert jogilag nem vagyok büntethető! Szóval ilyenek a talpig becsületes gazemberek? A hazaárulás az meg egy megfoghatatlan kérdés gyakorlatilag. Ami azért szerencse, hogy legalább időben ki lettek rúgva ami persze relatív, a görög helyzethez képest, 80% körüli államadósság környéke még mindig sokkal jobb mint a dél európai országoké.

inebhedj - szerintem 2014.12.29. 10:13:07

@Hunyadi zokogna... ha látná......ezt:

"Amennyiben kötelező volna és valóban a 8 osztályt valóban elvégzett emberek tennének voksot elolvasva a valós programokat talán kicsit más lennek az eredmény..."

Valós programokat... :D

Ha tényleg időt pocsékolsz a pártprogramok választás előtti elolvasgatásával (ezek szerint nem, de ezt nagyon helyesen teszed, teljesen felesleges), majd a győztesek (és vesztesek) tevékenységét összeveted a programikba foglaltakkal, akkor világosan kiderül, hogy

1. Fölösleges, káros és unalmas időtöltés választási programokat olvasni.

2. Fölösleges, káros és felelőtlen dolog részt venni egy választáson (úgy, hogy nincs olyan induló, akire rábíz[hat]nád a képviseletedet).

Ezekből a tényekből kiindulva a kötelező választás ötlete mindössze annyit jelentett volna, a valóshoz képest 100 %-os részvételi arány mellett alakult volna ki a jelenlegi parlamenti összetétel, tudniillik a kötelező választástól a kínálat nem változik.

Másképp fogalmazva, attól, hogy kötelező venned a piacon vagy rohadt krumplit vagy rohadt húst, attól még sem a krumpli, sem a hús nem lesz jobb.

Olyan, mintha én meg azt írnám, a probléma az, hogy a fentiek ellenére van, aki annyira nehezen igazodik el az élet rejtelmeiben, hogy elmegy választani ebből a kínálatból (zsinórban 24-25 éve ráadásul), aztán a hülye döntése következményei miatti felelősséget azok nyakába akarja varrni, akik voltak annyira érettek, hogy hagyták a fenébe az egész bohóckodást, és inkább teszem azt lemosták végre a kocsit.

Én amúgy tettem kísérletet a részvételre, az egymás melletti, aláírás kolduló, LMP-s és Jobbikos standnál felvetettem egy Jobbik-LMP koalíciós kormány lehetőségét az aktivistáknak / jelölteknek (a parlamentbe jutott pártok közül ez az egy, egyben koalíciós formáció, ami miatt még el tudtam volna képzelni kompromisszumos voksolást), amire gyakorlatilag egyszerre csendült fel a válasz: "A büdös fasiszták a narkós buzikkal sosem lépnek koalícióra."

Oké, mondom, akkor Ti is a zsé-re mentek, nincs ezzel baj, csak én meg gonosz vagyok, ha nincs nekem tetsző produkció, nem adok a kódisnak.

Akárhogyis, bár nem szorultak rá, én felsoroltam a (permanens) nem szavazók védelmében szolipszista, de sziklaszilárd érveimet.

Te mit tudsz felhozni a szavazgatás védelmében?

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 10:27:45

@Virág et.:

utoljára mondom: az öszödi beszédet értelmezte és beárazta a nép. jogodban áll másképp látni, ez a demokrácia szépsége, a lényegen nem változtat

1-hez: nekem ugyan semmi bajom az atlatszoval és nem az én bajom, hogy ezt furcsállod
2-höz: minelnökség előtt vagy alatt okosban szerzett vagyon eredménye mindkét esetben okosban szerzett vagyon. hivatkozott cikkek nemdebár nem azt sejtetik, hogy holmi versenykapitalista slágercikkexporttal szedték meg magukat, inkább valami mutyiszagú kapcsolati tőke dolog a recept. a sajtót szemlézve szemlátomást a regnálás alatt se állt meg, sok sikert az index sokéves termésének átböngészséhez, valamint (köh-köh) meglehet kezembe fújt a szél egy s más érdekes infót (sátáni vigyor), ki tudja mikor jön az még jól (szörcsölöm a málnaszőrt)

Virág et. 2014.12.29. 10:42:00

@Herr Schwarze Liste: A wikipedián fönt a teljes szöveg, olvasd el. Beárazhatta a nép (ami önmagában vicces, pláne mint érv), attól az még tény marad: az nem a korrupcióról szólt, hanem a választási hazugságokról és a korábbi kormányzati tétlenségről. Egyébként a nép véleményéről még csak annyit: szerintük az őszödi beszéd maga a bűn, a valóság persze az, hogy az a kormányzás volt a hiba, ami azt megelőzte és nem a beszéd. Orbánéknál az a különbség, hogy jobban összezárnak és (még) nincs őszödi szintű szivárogtatás. A rossz kormányzás már rég adott.

1. Csak akkor meg az nem megy, hogy egyszer azt mondjuk az átlátszóra, hogy hazug propaganda, amit írnak és a Soros meg a novégok és amerikaiak pénzéből szándékosan dezinformál, tehát teljesen figyelmen kívül kell hagyni. Mászor meg forrásként hivatkozunk rá. Nem neked szól ez kifejezetten, de nem csak te olvasod ezeket a kommenteket és akiknek szól, azok értik.

2. Mi egy ilyen ország vagyunk sajnos. A leggazdagabbak így vagy úgy, de mind politikai okokból lettek gazdagok. Kivétel alig: pl. Gattyán. De Csányi, Széles, Demján stb., mind azért lettek azok, akik mert jókor jó helyen voltak politikailag - sokszor még az átkos alatt. Nálunk nincs Zuckerberg vagy Gates, ez van. Nem is Fellegit vagy éppen Csányit bántom, amikor korábban is vagyonos jobbosokat kritizálok. Nem. Itt olyan emberekről van szó, akiknek 0 vagyonuk volt politikai karrierjük előtt, nem a gzadasági életből jöttek, hanem az iskolapadból és havi párszázezer forintos jövedelemből valahogy kormányra kerülve lett sokszázmillió. Bajnai és Gyurcsány élt a politikai kapcsolataival a gazdasági sikereiért a politikai karrierje előtt? Ugyanezt teszi a CBA-s Baldauf vagy Andy Vajna és Lázár dohánygyáros barátai. A probléma nem is velük van, ők üzletemberek, nyilván kihasználnak minden lehetőséget. A probléma a politikussal van, aki ezt lehetővé teszi. Nem is bántom én a CBA-vezért, helyzetben van, nyilván él a lehetőséggel. Bántom viszont azt, aki helyzetbe hozta. Ugyanez volt a véleményem annak idején, amikor a rendszerváltás kezdő évei voltak és sokan nagyon meggazdagodtak még Antallék alatt vagy később Hornéknál.

Mindez teljesen külön van attól, amikor valaki már politikusként vagyonosodik, gazdasági tevékenység nélkül. Nem hiszem, hogy nem érted, érzed a különbséget.

2014.12.29. 11:10:37

A felismerés, hogy a tudatos polarizáció eredményezte gyűlölet gátolja egy nép működésének hatékonyságát az első lépcsőfok. Ezután következik, hogyan lehet a polarizációra irányuló további próbálkozásokat megállítani, és visszafordítani az eddigi károsodást.
A szervezett tiltakozások retorikájában szerencsés lenne, ha feltűnne a kvázi baloldal elutasítása, ugyanolyan erővel mint a kormány elutasítása, vagy nem említeném külön őket, a FELELŐSÖK megnevezést használnám, ami alá bevonnám a fidesz, mszp, dk, jobbik, kdnp, lmp, szdsz, együttpm, fkgp, miép...stb pártokat és ezt folyamatosan tudatosítani. Maga a kvázi demokrácia rendszere a rossz, melynek a pártok csupán építőkövei, ugyanabban a falban. A posztolásnak viszont szűkek a keretei, nagy arányban szerepelnek a kommentek között olyan vélemények, amelyek ennek a rendszernek a fennmaradását éltetnék tovább, mindegy hogy a kormány ellen, vagy mellett, az USA ellen vagy mellett, a liberalizmus mellett vagy az ellen, Oroszország mellett vagy ellene ezek a frontok csak újabb építőkövei a rendszernek, és céljuk hogy a nép ne találja meg az önrendelkezés erejét.

2014.12.29. 11:19:08

@Bell & Sebastian: Maga is tisztában van vele, a gazdasági eredmények, folyamatok sok tényezőből állnak össze, a jövő ezen a téren nehezen jósolható és nem egy focimeccs eredményének minősíthetősége érvényesül a országok, államszövetségek gazdasági mutatóinak mérésében. A gazdasági verseny fogalma félrevezető, amennyiben maga focimeccsre vett jegyet, fáradjon át egy stadionba, a tőzsdén a drukker attitűddel és a tipmixelésre vonatkozó igényeivel nem tudnak mit kezdeni.

Virág et. 2014.12.29. 11:24:45

A cikkről.

A mesterséges gyűlöletkeltés az alapja a NER-nek. És most nem (csak) az ellenzék gyűlöletéről beszélek, hanem az állandó ellenségkeresésről. Ilyen 2010 előtt nem volt, legalábbis nem kormányzati szinten. Ma ellenség mindenki, épp ahogy a szél fúj: '68-as nyugati baloldal, Soros, Amerika, Norvégia, Svájc, Izland, Lichtenstein, Izrael, a zsidók, a cigányok, a menekültek (mind a 8000), a bankárok, a brókerek, a multik, a nyugati befektetők (akik gyarmatosítanak, ellentétben a keletiekkel, akiket szeretünk), a bankok, a nyugdíjcsaló rendvédelmisek, a romkocsmákban züllő egyetemisták, a melegek, a drogosok, a civil szervezetek, az (ellenzéki) újságírók, a média úgy általában, az internet, a régi alkotmánybíróság stb. Tényleg végtelen a sor, ahogy épp valami az eszükbe jut.

Ti meg megeszitek és épp azt gyűlölitek, akikre mutatnak. Ez tartja fenn a NER-t. Gyűlölet nélkül nincs NER. Nem hiszed? Olvass Bayert. Vagy egy tetszőleges Kövér interjút.

2014.12.29. 11:32:06

@Virág et.: TGM, Kende Péter, Mészáros Tamás, Bolgár György, Kéri László ugyanúgy dolgozik a gyűlöletkeltésen, ők Bayerék kollégái, kiegészítik egymást. Nagy hiba a kulisszák mögötti világról nem tudomást venni, bárki számára világos lehet a létezése.

Hunyadi zokogna... ha látná......ezt 2014.12.29. 11:40:04

@inebhedj - szerintem:
Jól van! Sikerült kiugrasztanom a nyuszit a bokorból. Megértelek, sőt volt , hogy igazat is adtam volna, de azért szerintem érdemes elolvasni amit lehet. Kiderül, hogy jónehány pártnak csak igérgetése van program nuku... Nekem sem kellett sokat olvasnom, mert alig találtam valamit, de találtam.
Sajnos ez a "demokrácia" így megbukott. Valaha az adott ország jobbításáért vetélkedtek a különböző megoldásvariációk és a többség szavazata döntött, melyiket is válasszák. Ez mostanra annyira lezüllött, hogy tulajdonképpen csak a közös pénzből való lenyúlása a cél.
Ahogy írtad: ...felvetettem egy Jobbik-LMP koalíciós kormány lehetőségét...
Nem rossz megoldás. Válassz ki egyet és szavazz! A sok hozzád hasonló keseredett szavazó is ha ezt teszi nem lesz a narancsbandának újabb 4 éve.

Virág et. 2014.12.29. 11:42:14

@dr kotász: Sem TGM, sem Kende, sem Mészáros vagy Bolgár vagy Kéri nem keres állandóan külső ellenséget. Ahogy a hozzászólásomat is kezdtem: nem az ellenzék (vagy épp a kormány, attól függ, mikor is nézzük) gyűlöletéről van szó. Itt most a nagy képet kell nézni, a folyamatos háborút, az ellenségkép fenntartását. Nem az a bajom Bayerrel,h ogy szidja az ellenzéket. Ezt már ő rég meghaladta. Hanem hogy konkrétan mindig azt gyűlöli, akit éppen a kormány is gyűlöl. És fordítva. Most pl. újra szereti az oroszokat. Akiket anno még nagyon utált. Putyin-pincsi is volt magyar miniszterelnök még Orbán előtt is, épp Orbántól származik a kifejezés is.

A belső viták nem tévesztendőek össze a szándékos ellenségképzéssel, a permanens háborúval. Azért nem lesz itt konszolidáció, mert az a NER végét hozná. Ha nincs állandó támadás, meg orstágvédelem, meg CNN-puccs meg huszonkilencedik szívcsakra világháború és a többi chemtrailes, alusisakos baromság, akkor nincs NER sem, akkor az emberek elkezdenek normális dolgokkal foglalkozni, mert az a kétmillió nem mind nyáladzó idióta. Akkor megkérdezik, hogy Peti, honnan van neked kétszáz milliód és még három másik ingatlanod, pl. egy fél Balatonnyi haciendád? Vagy Jani, miből telik neked Rolexre és még 70 milliós házikóra a fiadnak? Vagy Lőrinc, biztosan a te pénzed az a sok pénz, ami feltett a leggazdagabb magyarok listájára? Ezeket a kérdéseket pedig el kell kerülni és addig el is lehet, amíg a haza hadban áll.

Ez a NER dióhéjban.

2014.12.29. 11:52:14

@Virág et.: A felfogásod, a nézőpontod, és a hozzád hasonlók gondolkozása tartja fent pl a ner működését, a polarizációt, a jelen állapotokat. Amíg sok ilyen vélemény lesz, addig ebből az embertömegből nem lesz működőképes ország.

Sir Galád 2014.12.29. 11:55:56

Ez az év posztja volt a Mandineren. Gratulálok!

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 11:57:59

@Virág et.:

jajaja... loptunkcsaltunkhazudtunk az nem a korrupcióról szól, de nem ám. szilveszteri mókaműsorra készülsz? :D

másfelől tessék alábbi opciók közül csemegézni:

a) udvariasan fosztanak ki
b) tahón fosztanak ki
c) ne fosszon ki senki

hiába érvelsz, hogy a) opció mennyivel jobb, az emberek jogosan a c) változatra tartanának igényt, de mint említettem, nincsenek illúzióim további maszatolásod felől, have it your way, have a nice day

részemről vettem a kalapomat

Virág et. 2014.12.29. 11:59:50

@dr kotász: A belső viták, politikai különbségek természetesek. Ilyen minden országban van.

Gyűlölni nem kell egymást. Én sem gyűlölöm a békemenet népét. Sajnálom őket, de nem gyűlölöm. Nem akarok senkit az orgoványi erdőbe sem kivinni. Lámpavasazni sem szoktam, ilyet tőlem senki nem olvasott. Aki visszaélt a hatalamával, azt felelősségre kell vonni bíróság előtt. Ennél többet nem akarok, ez pedig szerintem természetes.

Teljes nemzeti egységgondolkodás nincs egyetlen országban sem, mert az emberek különbözőek, másképp látják a világot. A cél, hogy a vitákból ne legyen gyűlölködés. A NER ez ellen megy, őket a gyűlölet tartja fenn. Sokan gondolják, hogy mi baloldalról gyűlöjük Orbánt. Egy fenét. Semmi rosszat nem kívánok neki, mint embernek, ezt ezerszer leírtam. Miniszterelnökként viszont ennyi még sok is volt belőle és a rendszeréből is.

Virág et. 2014.12.29. 12:01:18

@Herr Schwarze Liste: Te kinek válaszolsz? Hol szerepl a "loptunk" az őszödi beszédben? A hazdutunk is milyen kontextusban? TÉnyleg olvasd már el, ha már ennyit hivatkozol rá.

a), b) és c). Ennek egészen pontosan semmi köze ahhoz, amit írtam. Jó lenne, ha már nekem címzed, akkor arra válaszolnál, amit én írtam és nem amit te képzelsz oda helyette.

pinter.bence 2014.12.29. 12:06:24

@Jules Verne: 2002-ben valószínűleg az ötödikes évvégi jegyeim miatt aggódtam. Viszont emlékeim szerint lett volna alkalmam átadni a "pártom" elnökének az üzenetet, mivel akkor láttam életemben először és utoljára közelről. A győri Püspökvárból jött kifelé, a gyűlésre tartva. Szóval igaza van, tényleg lett volna alkalmam.

Herr Schwarze Liste 2014.12.29. 12:19:40

@Virág et.:

(békésen horkol az előadás alatt)

huKKK 2014.12.29. 17:21:30

@picur3ka:
1.itt hát.
2.viszont
3.honnan tudja,hogy "micsoda cím",ha nincs is kedve elolvasni?
4.miből találta ki?megérzés?
5.nem hiszem el,hogy irtózik.ne dőljön be a saját propagandájának
6.ez nekem így túl tömör. Részletezze, legalább az Istent.

picur3ka 2014.12.29. 20:52:35

3. kiírják oldalt
4. jártam már itt egy párszor
5. úgy tűnik, mintha egyre kevesebben érdeklődnének
6. azt éppen nem részletezném

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.12.29. 22:59:15

@Herr Schwarze Liste:

A Brit Kelet-Indiai Társaságnak azért sikerült uralma alá hajtania Indiát, mert ugyanazokat az eszközöket alkalmazta, mint a ma globaloböllérei. Megtévesztett, hazudozott, szerződéseket szegett és hamisított, önkényeskedett és amikor aljasságai a szipojlázadásba torkolltak, akkor rendkívüli brutalitással verte le azt. Ha már történelemről "beszélgetünk".

Valamint: tudom, hogy egy trollnak semmi sem drága, de ha szerinted az indiai demokrácia olyan példaértékű, akkor miért nem ott teljesíted ki géniuszodat?

mrZ (törölt) 2014.12.30. 12:50:40

@bbjnick:
Csak kiegészítésként:
Archives at the National Library in Kolkata, accessed by Open, show that the British chopped off the thumbs and hands of master weavers in Bengal, and many of them fled with their families to other parts of India. About 20 such families sought refuge from the Nawab of Oudh, who settled them at Mahua Dabar, a centre of weaving and dyeing near Basti. By the mid-19th century, Mahua Dabar had become a prosperous town of about 5,000 people. But the descendants of the refugees from Bengal could not forget the persecution that their grandfathers and great grandfathers suffered at the hands of the British, and, when an opportunity presented itself to take revenge in 1857, they killed six British army officers on 10 June that year. A little over a week later, British forces surrounded Mahua Dabar, looted it, massacred its inhabitants, demolished all structures, set them on fire and levelled them to the ground. The killings, plunder and destruction took nearly two weeks. By 3 July 1857, Mahua Dabar was no more.
Ez csak egy eset, ma már megnyomorított százezrekről írnak, a teljes indiai selyemipart próbálták tönkretenni. (tízmilliók éltek belőle)

Érdekes eset a google szándékos félrevezetése, ügyesen kell variálni a kulcsszavakat eredményes további kereséshez.

Bell & Sebastian 2014.12.30. 21:54:16

@dr kotász: Hogy valami szellemessel bosszantsam, a dollár hegemóniájára nem vennék tartós tejet, különösen azért, mert egypár hordozón kívül nem áll mögötte semmi, ezért kapcsolták cirkáló üzemmódba őket.

Ha már labdarúgás... A mi csapatunk csak a támadásra és védekezésre képtelen, viszont van pénze és népes szurkolótábora. Ilyenkor szoktak szétnézni a piacon, vendégjátékosokért. Kellene vagy tizenegy.

Bell & Sebastian 2014.12.30. 21:59:56

@toportyánzsóti: Az bizony meglehet, hogy hazudósak a kínai kommunisták. De errefelé, mióta csak angolul hintik az igét, ebben sincs sok köszönet.

Bell & Sebastian 2014.12.30. 22:05:19

@Herr Schwarze Liste: December 29. -e óta már a metroszexuális pofájára fagyott a vigyor, ha egyáltalán felfogta, miért nincs min röhögni. Eszik még ez mókust, nyárson. Amerikait, ha megéri. Ha nem - nem eszik.

bömböcz 2014.12.31. 18:07:07

Miért nem kérdezi meg a régi ismerőstől (h2so4,vagymi...), hogy mi a faszt rúgkapál?!
Makog itt a semmiről, miközben a szektatévében a blogfőnökök felveszik az idióta vigyort és megmutatják, hogy bárkiből lehet bárki, csak akarni kell...
Buzik!

Kandeláber 2014.12.31. 20:10:12

@Tata86: Egy olyan formációval is kiegyeznék, mint a British National Front.
Bevándorlóellenesség, antiliberalizmus, nacionalizmus. Az igazi európai és nemzeti értékek nyílt vállalása.
És semmi nyalás Keletre, ahogyan a Jobbik teszi.

prakp 2015.01.01. 06:30:30

@toportyánzsóti: BÚÉK! Zsolti, van blogod? Én vevő lennék!

toportyánzsóti 2015.01.01. 10:00:46

@prakp: BÚÉK!Neked is,sajna nincs blogom,műszaki pályán mozgok.

prakp 2015.01.01. 10:16:22

az lejött egyébként is. :D éshát ezkéne, szerintem.

huKKK 2015.01.01. 15:45:53

@prakp:
Nekem van pár eladó blogom.
Januári, kedvezményes áron.
B.
Ú.
É.
K.!
süti beállítások módosítása