Gyurcsányról, utoljára
2013. január 25. írta: pinter.bence

Gyurcsányról, utoljára

gyurcsany_ferenc.jpg

Minapi élménybeszámolóm után többen felvetették a miért foglalkozik a jobboldal még mindig Gyurcsánnyal, miért félnek tőle annyira, hogy ilyen cikket rendeljenek meg? kérdést. Akiben felmerült ez a kérdés az írás kapcsán, az nem értette meg, hogy engem is pontosan ez érdekelt. Hatalmas rajongója vagyok ugyanis a hazai trash-kultúrának, legyen szó politikáról, vagy akár a legújabb énekes-tehetségkutató műsorról. Gyurcsány engem olyan szempontból érdekel, mint érdekel a másik oldalról Fekete György, Kerényi Imre, vagy Bencsik András és az egész Békemenet-mozgalom. Mélyről jövő rajongásom szólhatna akár Torgyán Józsefnek is, ha még aktív lenne. Egyfajta perverz vonzódás ez a groteszkhez.

Gyurcsány számomra tehát nem mint nemzetvesztő démon, hanem mint kulturális jelenség érdekes: mi állhat a mögött, amit csinál? Miért csinálja? Miért ajánl szopránban fagyit? Miért csinálja még mindig? Meddig képes elmenni? Mire ül fel legközelebb? Milyen tanulságokat vonhatunk le ebből az egészből? Miért kell tőle még mindig ennyire rettegni, mikor már sehol sincs? Így tehát még egyszer, utoljára írok Gyurcsányról, és nem foglalkozom vele többet.

A volt kormányfő főbűne számomra nem 2006 októbere, nem az elrontott kormányzás, nem a románozós riogatás. Rosszul kormányozni nem csak ő tud, ez talán 2013-ban elég világos. Hogy 2006 őszén önmagát nem meghazudtolva hozott szintén rossz döntéseket, az is tiszta, de azt is el kell fogadni, hogy nem ő személyesen húzta meg a ravaszt, nem saját kezével verte véres Révész Máriuszt. Ugyanígy kampányban hazudni, felelőtlenül ígérgetni sem csak ő szokott: a kampány felülír mindent, tudjuk ezt, nem csak a baloldalon. Kampányban meg lehet sérteni bizonyos mennyiségű embert, nem azért mert utáljuk őket, hanem mert akiket megnyerünk vele, azok többen vannak.

Gyurcsány főbűne számomra az, hogy egyfajta elfuserált baloldali Orbán-epigonná válva kiteljesítette azt az alternatív valóságot, amelybe a baloldali és jobboldali politikai elit lassan tíz éve próbálja bezárni a magyar közéleti gondolkodást. Ehhez kellett egy hős a jobboldalon – ez megvolt Orbán Viktor személyében – és kellett egy hős a baloldalon, akik vívhatják örök harcukat. Ezt a szerepet vállalta magára Gyurcsány Ferenc 2004-ben, ezt teljesítette ki a választások alatt 2006-ban, és ide betonozta be magát azzal, hogy 2006 őszén minden igazán józan megfontolás ellenére nem volt hajlandó lemondani.

„Az egyik bajt hoz és pusztít / A másik új reményt ad, meggyógyít” – énekli a Crystal örökbecsű értelmetlen dalában. Ez a fajta egyszerű butaság nem csak a zenében, hanem a politikában is eladható. Ha az „egyik” helyére azt írod, Gyurcsány, a „másik” helyére meg azt, hogy Orbán, akkor megvan a jobboldali lapok címlapja, ha fordítva, akkor meg a baloldaliaké. Gyurcsány nemzetvesztő, hazaáruló, aki eladja az országot, harsogja a jobbos kötődésű hazafi; Orbán diktátor, autokrata, fasiszta, hirdeti a balos demokrata. Az ilyen leegyszerűsítés jó az egyszeri, kicsit is valahová elkötelezett választópolgárnak: nem kell törődnie programokkal, szakpolitikai kérdésekkel, vagy a saját oldalán felmerülő kétes ügyekkel.

2010 után Orbán a csúcsra tört, Gyurcsány a mélybe bukott, de nem adta fel. Továbbra is játssza a rá osztott szerepet, s bár a baloldalon többé már nem ő az egyetlen hős, fénye megkopott, azért még ott van, szerepel. Ha a magyar közgondolkodás süllyesztésében szintén nagydíjas Bayer Zsolt cigányozik, akkor ő máris ott van, menetel ellene, ahogy a kötelesség megkívánja. A Fidesz erre fellélegezhet: megint nem kell kommunikálniuk semmi érdemit a vállalhatatlan párttagról, itt jön a Gyurcsány, és ugye Gyurcsány egyenlő végítélet, a választóinknak elég is ennyi. Arról, hogy két fiatalembert megkéseltek, arról, hogy ez tragikusan mindennapos, arról, hogy mi is ennek az oka, végül senki sem beszél. Mert ki lehet mondani, hogy a tettesek cigányok, csak ezzel nem jutunk előrébb, csak a szokásos gyűlöletcunamit idézzük elő.

Tökéletesen érhető tehát a jobboldali sajtó Gyurcsány-fixációja, miközben az egykori miniszterelnök már nem tényező: az ő közönségüknek elég ennyi, és ez rendkívül szomorú. A parlamentáris demokrácia természetéből adódik, hogy sokan döntünk az ország vezetéséről, és világos az is, hogy a sok választó nem foglakozhat pepecselős gazdasági kérdésekkel. Az viszont, ahogy mára mindkét oldal fanatizált rajongói képtelenek tisztán gondolkodni, meglátni saját oldalukon is a kétes üzelmeket, visszataszító tendenciákat és döntéseket, az nem normális, és nem velejárója a demokráciának. A jelenlegi kurzus elhibázott döntéseire, és néha hajmeresztő húzásaira már nem válasz az, hogy dehát a Gyurcsány meg az elmúlt nyolc év. Nem elégedhet meg ennyivel senki. Főleg úgy, hogy ma van a parlamentben két párt, akiknek semmi közük sem Gyurcsányhoz, sem Orbánhoz, akik nem részei ennek az adott drámának.

Gyurcsány nem fogja fel, hogy visszavonulásával sokkal többet tehetne Magyarországért, mint azzal, hogy járja az országot és traktorokra meg lovakra ül föl. Főbűne tehát, hogy beállt ebbe a színjátékba, s játszik benne boldogan a mai napig.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr735040988

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Gyurcsányról, utoljára 2013.01.25. 18:26:01

Gyurcsány nem fogja fel, hogy visszavonulásával sokkal többet tehetne Magyarországért, mint azzal, hogy járja az országot és traktorokra meg lovakra ül föl.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemzeti forrasztékón 2013.01.25. 18:19:33

Szánalmas személyes szerecsenmosdatás

dr. jenőke (jenőke) 2013.01.25. 18:38:37

""Gyurcsány számomra tehát nem mint nemzetvesztő démon, hanem mint kulturális jelenség érdekes: mi állhat a mögött, amit csinál?""

""Gyurcsány nem fogja fel, hogy visszavonulásával sokkal többet tehetne Magyarországért, mint azzal, hogy járja az országot és traktorokra meg lovakra ül föl.""

Ami a két mondat között van az bizony nem hiteles, Orbánt meg minek kevered bele?
Ettől még szubjektív ez az írás - nem kicsit...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.01.25. 18:42:26

Te meg eteted a trollt...

A dolog rohadtul egyszerű: azért szokott az ember sz*rháziakkal foglalkozni, hogy magát egy kicsit jobb színben lássa.

Igaz ez a Maúnikasóra, bigbrádörre, gyurcsányozókra, antifasisztákra, zsidózókra stb...

Bloodscalp 2013.01.25. 18:55:46

Végképp nem értem. Még le is írja hogy szétlopnak mindent az ember szemet láttára, és azzal jön hogy ezért fletó a hibás. Mert nem vonult vissza.

Így jön a csavar. Ki nem mondva világosan, de ugye főleg a fideszke (hiszen az emeszpé mögül kihátrált a fél szavazótáboruk) egy agymosott birka zombisereget csinált a saját szavazótáborából. Akik olyan fetisiszták hogy elég nekik felmutatni egy fletó képet és fújjolnak.
Ugyanakkor ebből áll ki a világuk, hiszen 2 ilyen képfelmutatást közt félrenéznek ha lopás megy.
Sebaj, Békemeneten lehet eszmét cserélni ismét.

Bármilyen más ellenséges (nem ellenzéki véletlenül se, hiszen háború van!) képpel ugyanígy.

És nem az van hogy egy igazi bíróság elé állitották volna a bűneiért, nem. Rendeztek egy kirakatvádat Sukoroért. Mindenki hogy izgult hogy megy-e a böribe vagy sem. Aha. Most meg nem lép le a színről a szemét.

Segítek, mert látom te is "ilyenországpedignincs" világban élsz. Azon a napon fog, amikor Viktor lemond.

TheloniusMonk 2013.01.25. 18:56:54

Az a baj hogy te mint blogger, akinek elvileg a politika az érdeklődési köre, tájékoztattobb vagy az átlagnál és ilyenek írod le:"A parlamentáris demokrácia természetéből adódik, hogy sokan döntünk az ország vezetéséről, és világos az is, hogy a sok választó nem foglakozhat pepecselős gazdasági kérdésekkel. "
Pedig jelenleg Gyurcsány pártja rendelkezik a legkonkrétabb és legkarakteresebb gazdasági programmal. Lehet ezt a programot nem szeretni, lehet azt kritizálni, de ez már nagyságrendekkel meghaladja a képességeidet, te nem hogy arra nem vagy képes hogy valamit érvekkel kritizáld, hanem arra sem hogy észrevedd létezik-e...

Bell & Sebastian 2013.01.25. 19:14:16

Az már eszébe jutott vajon egyetlen firkásznak is, hogy ez a dolga, csak ezért van még szabadlábon. No meg azért, mert az amcsi külügy megvédte.

Van még kérdés azzal kapcsolatban, hogy ki keveri itt a kását primer és szekunder?

Bell & Sebastian 2013.01.25. 19:16:49

@Thelonius: Ugyanmá... Miféle program az, ami csak parasztvakításra készül, más meg majd jól megmondja, hogy mit lehet és mit nem.

Bell & Sebastian 2013.01.25. 19:21:21

Oda akartam csak kilyukadni, hogy a Fidesz egyes számú párttagkönyve Gyurcsányé, nála hasznosabb emberük még nem akadt.
Szabad a vásár a c....ygyilkosságok árnyékában. Hát nem furcsa?

Bell & Sebastian 2013.01.25. 19:33:13

Akkor fejezzük is be. Miért védte meg az USA külügyminisztériuma?

- alapból nekik játszott, akkor rúgták csak seggbe, amikor külön utat keresett az oroszokhoz
- hogyan tenné az ki magát, hogy egy mintha-"demokráciában" a mindenkori utód lecsukatja az elődjét?
- slágfertig utóda már elkészült Egyesült Miniszterelnökgyár Goldmanandsachs Üzemében, csak hát a kutyának sem kell, Macskaházy bugyuta kissé, így tartaléknak mindig jó egy Fletó a sifonérban

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.25. 20:31:06

Hát ez így nagyon kevés, szinte már-már félrevezető írás.

@Bell & Sebastian: És mi van, ha az oroszoknak sem felelt meg? Már az elején elcseszte. 2006 szeptember 19-én jelent meg - a tévéostrom másnapján ez az írás a Kommerszantban:

"...Magyarország Oroszország bekebelezésébe kezdett

Andrej Kolesznyikov, Kommerszant
2006. szeptember 21.
Fordítás: Földvári Attila (wwx@freemail.hu)

Tegnap Oroszország elnöke, Vlagyimir Putyin Bocsarov Rucsejben, a szocsi-i rezidenciájában találkozott Magyarország miniszterelnökével, Gyurcsány Ferenccel, aki azt javasolta Oroszország elnökének: minden oroszországi probléma megoldásában bízzák magukat a magyar szellemi zsenialitásra. Részletek Andrej Kolesznyikov kiküldött tudósítótól.

Az újságírók, akik Gyurcsány úrral együtt érkeztek, mély benyomást tettek a Bocsarov Rucsej személyzetére (és viszont). Egy idős, bajszos magyar a sajtóközpont büféjében félénken egy adag virslit kért, és mikor megkapta, édesen, félig suttogva oroszul azt mondta:
- És mustárt is, ugye? 15 éve nem ettem orosz mustárt. Nem, 16!
Egy perc múlva az asztaltól, amelyet elfoglalt, ez hallatszott:
- Istenem! Köszönöm!…
Úgy tűnik, őszintén hálát mondott Istennek, amiért újból összehozta az orosz mustárral. A büfés hölgy nem akarta elkeseríteni azzal, hogy a mustár bolgár. Ezzel nekem is örömet szerzett.
Magyarország miniszterelnöke ugyanolyan őszinte embernek mutatkozott, mint az újságíró a kíséretéből. Magas, sportos, mosolygós, szemüveges srác, hasonlít egy középvezető Gazprom menedzserre, aki egyébként topmenedzseri karrierről álmodozik ugyanennek a szervezetnek a főirodájában. Ez az ember mindenkinek mosolygott. Még a beszédét sem kezdte azzal, hogy itt, Szocsiban, melegen fogadták (pedig Putyin úr vendégei közül senki más nem tudta kispórolni ezt a protokoll-szentenciát). Amikor Vlagyimir Putyin beszélt, Gyurcsány egész törzsével feléje fordult, és őszintén szólva elég értelmetlen mosoly virult az arcán. Azt hiszem, Gyurcsány úr azt szerette volna, hogy mindenki megértse: ő itt az egyetlen, aki ennyire közvetlen.
- Kevesebb figyelmet kell fordítanunk a diplomáciai kétértelműségekre – mondta Putyin úrnak -, Európának szüksége van az orosz energiahordozókra, Oroszországnak pedig szüksége van az európai vevőkre. Az, akinek itt valami nem világos, előbb-utóbb megbukik ezen.

Ebben a pillanatban azt gondoltam, hogy ez az ő közvetlensége nem csak művészi fogás, amelynek célja az, hogy megmutassa: itt rajta kívül minden művészietlen és közvetett. Talán valóban olyan egyszerű, precíz, technikás srác, aki pontosan 50 évvel a szovjet seregek Magyarországra való behatolása után ellenvetés nélkül átadta az országát minden stratégiai transz-európai gáztározójával és gázelosztó hálózatával együtt a Gazprom megszálló erőinek, hogy valójában, de facto annak menedzserévé váljon. Mégis, hogyan lehetne másképp értelmezni a szavait arról, hogy az ellenállás, amit Európa még mindig igyekszik kifejteni Oroszország ellen, hasztalan?
- Meg akarjuk érteni Oroszországot – folytatta lelkesen Gyurcsány Ferenc, és úgy tett, mintha megharapta volna a nyelvét. Pontosabban először kidugta, majd összeszorította a fogait, majd az olyan ember arckifejezés látszott az arcán, aki megharapta a nyelvét.
Elhallgatott (minden más furcsán hatott volna). Igaz, úgy tűnik, ekkor is úgy tett, mintha küzdene abbéli vágyával, hogy folytassa.
- Nem, jobb lesz erről a tárgyaláson beszélni – mondta végül.
Mindenki elnevette magát. Azt hiszem, a bohóctréfa elérte célját.
- Ami a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart illeti – mondta a miniszterelnök –, nem csak arról van szó, hogy az oroszországi fogyasztók asztalára ismét magyar termékek kerülnek (összerezzentem, ahogy eszembe jutott: diákkoromban volt idő, amikor szinte az egyetlen élelmem a Bikavér nevű magyar vörösbor volt – A. K.), hanem arról is, hogy közös erőfeszítésekkel korszerűsíthetjük a mezőgazdaságot és az élelmiszeripart Oroszországban a technológiák, az előállítási rendszerek és a génállományok cseréjével.
Nem is volt rá szükség, hogy elképzeljük ezt a cserét. A szemünk előtt ment végbe.
A sajtótájékoztatón a tárgyalás után Magyarország miniszterelnöke igyekezett még vonzóbbnak mutatkozni az újságírók számára, és – nekem úgy tűnt – a sajtófőnöke számára, aki egy hölgy volt, és (legalább is) annyira vonzó volt, mint ő maga.
- Nem tudom, mondják-e így az oroszok… - akadt el („Mondják” – kommentálta elnézően a tolmács – A. K.) – fél szóból is megértjük egymást Oroszország elnökével.
Kiderült, hogy a következőket értik:
- Magyarország energiapolitikája – jelentette be Magyarország miniszterelnöke – jelenleg nem több mint együttműködés az egyik ágazatban. Ez globális politikai kihívás. Nem csak egységes európai energiapolitikára van szükség. Nyitott és jóindulatú együttműködésre van szükség az energetika terén Európa és Oroszország között. Hosszú időre össze vagyunk kötve. A megoldás a kölcsönös érdekek és projektek összefonódása lesz. Úgy gondolom, hogy Oroszország csodálatos példát mutat arra, hogy lehet ezeket a viszonyokat a közös érdekekre építeni.
Gyurcsány úr elég merészen fejezte ki magát. Ezek után a szavak után kaphatott néhány telefont Brüsszelből, amelyek után talán sok mindent át kellett volna átértelmezni. De itt Gyurcsány úr nem állt meg:
- Egy sor dokumentumot írtunk már alá, amelyek célja az, hogy Magyarország az egyik kulcspontja legyen az orosz energiahordozók Európába való szállításának egyre növekvő rendszerében… Természetesen az üzemanyag és energetika szférájáról van szó, ahol konkrétan tárgyalunk a gázátviteli teljesítmény növelésének lehetőségéről és a földgáztárolók fejlesztéséről van szó. Az áramipar területén tervezett projektekről is szó van. Figyelembe vesszük az energiaszektorunkban a magyar MOL cég növekvő aktivitását is, úgy értem, annak oroszországi tevékenységét. De a mai nap bajnokai mindenképpen a mezőgazdasági miniszterek! – kiáltott fel a miniszterelnök – Az az egyezmény, amit rekordidő alatt állítottak össze… a magyar élelmiszeripar számára a külföldi terjeszkedés lehetőségét nyitja meg. Az országban felgyülemlett szellemi potenciál számára pedig lehetőség nyílik arra, hogy bebizonyítsa Oroszország területén, mit képes elérni a magyar zsenialitás az agrártechnológiai szférában.
A magyar agrárzsenialitásról szóló mondatnál azért már ideje volt megállnia (persze csak ha nem volt célja, hogy tovább szórakoztassa a közönséget).
És meg is állt.

www.kommersant.ru/doc/705791

(Kolesznyikov Putyin hasbeszélő embere, az eredeti dátum szept. 19., a fordítás lehet 21-edikei.)

Vén Csataló 2013.01.25. 20:31:38

A Békemenet, mint a hazai trash kultúra része? Több százezer ember tisztességes véleménynyilvánítása Gyurcsány Fegyenc eftárssal egy lapon említve?
Nagyon remélem, hogy a kedves szerző nem fog nagyon meglepődni, ha a valaki egy napon rettenetesen szájbarúgja ezért a valóban trash eszmefuttatásért.
Mert hát ugye, mint azt a poszt szerzője is bizonyítja, a jobboldalon is akad méltatlan szemétdombravaló, entellektüelnek látszó köcsög.

TG69 2013.01.25. 20:33:02

Nagyon tetszett az írás! Azért ha a virtuális valóságot Gyurcsány teljesítette be, és ezért utáljuk őt, akkor nemcsak az ő távozása következik ebből, hanem a másik nagy mókamesteré is. Ki lehet már nyugodtan írni, nagyot is szólna egy mandineres cikk az biztos, ami "Orbánnak mennie kell" címet kapna :). Azt hiszem avval beteljesítenétek eddigi túlzottnak mondható (ámde generációsnak tekinthető) politikai aktivitásotokat, segítettetek Magyarországnak megszabadulni két bohóctól.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.01.25. 20:50:12

@Vén Csataló: Hát tudod, a zombi attól még zombi marad, hogy sokan vannak.

Szóval igan, a Békemenet tipikusan a hazai trash része, különös tekintettel a "civil" szervezőkre.

Szájbarugdosni meg azokat kéne, akik így megalázzák azokat, akik megválasztották őket, és akik bíznak bennük.

mk27soundmaster · http://mk27.blog.hu 2013.01.25. 21:30:46

@pinter.bence:

Ez egy ostoba írás. Én nem szoktam "személyeskedni", minősítgetni bloggereket (mert minek?!), de most kicsit személyes jellegű megjegyzést teszek (mert erre a posztra másmilyet nemigen lehet).

Nem tudom, vigasztalja-e a szerzőt, hogy nem ő tehet arról, hogy ostoba? Mindenki, aki az elmúlt húsz évben fiatalokkal foglalkozott, felelős azért, hogy olyan arcokat neveltünk, akikben minimálisan sincs meg a képesség az önreflexióra.

Ugyanis, ha a szerzőben volna hangyaf_sznyi képesség az önreflexióra, akkor nyomban föltűnt volna neki, hogy épp úgy szemléli kritikája tárgyait, mint ami --- sajátos szemléletmódjuk --- miatt kritizálja azokat.

:-(

Mitzimackó 2013.01.25. 21:34:42

"2010 után Orbán a csúcsra tört, Gyurcsány a mélybe bukott, de nem adta fel."
Láthatóan neked is becyípődéseid vannak, hogy ilyen marhaságokat írsz.
Gyurcsány 2009-ben LEMONDOTT, bár maradhatott volna a választásokig. Meg is indokolta, miért mond le: úgy látta, hogy az ellenzék MÉG AZ ORSZÁG ÉRDEKÉBEN SEM HAJLANDÓ EGYÜTTMŰKÖDNI vele (mi ez, ha nem HAZAÁRULÁS?), ezért az ország érdekében átadja a helyét egy szakértői kormánybak. Javíts ki, ha tévedek, és nem így történt! Zsigerből gyűlölködsz és bohócozod le Gyurcsányt.

Pelso.. 2013.01.25. 22:03:59

"kampány felülír mindent, tudjuk ezt, nem csak a baloldalon. Kampányban meg lehet sérteni bizonyos mennyiségű embert, nem azért mert utáljuk őket, hanem mert akiket megnyerünk vele, azok többen vannak."
Valamiféle belenyugvást, netán a politika mocskának legitimizációját érzem ebben.
Egyébként, egy A4-es gyorsan betelne azok neveivel, akiknek az ország érdekében vissza kellene vonulniuk.

vizipipa 2013.01.25. 22:38:05

Azért idézek egy részt az öszödi beszédből. Miért is csinálja.

" Fantasztikus dolog politikát csinálni. Fantasztikus. Fantasztikus egy országot vezetni. Az utolsó másfél évet azért tudtam én személy szerint csinálni, mert egy dolog ambicionált és egy dolog fűtött: visszaadni a baloldalnak a hitét, hogy megcsinálhatja, hogy nyerhet. Hogy nem kell lehajtani a fejét ebben a kurva országban. Hogy nem kell beszarni Orbán Viktortól, meg a jobboldaltól és tanulja most már meg magát nem ő hozzájuk mérni, hanem a világhoz. Ez adta a hitet, hogy miért érdemes ezt csinálni. Nagy dolog volt. Imádtam. Életem legjobb része volt. "

Lehet persze az öszödi beszéd belső ellentmondásait elemezni. A fentieket pl. összehasonlítani ezzel:

"És közben egyébként nem csináltunk semmit négy évig. Semmit. Nem tudtok mondani olyan jelentős kormányzati intézkedést, amire büszkék lehetünk, azon túl, hogy a szarból visszahoztuk a kormányzást a végére. "

Ezzel együtt is, az első idézet egy világos magyarázat a motivációra.
Hatalomvágy és küldetéstudat.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.25. 22:52:56

"Orbán Viktornak és a Fidesznek mennie kell. A jelenlegi kurzus arcpirító dolgok mögé áll be, egyre csak gyűlnek az elfogadhatatlan, kínos és magyarázhatatlan intézkedések és megszólalások, egyre csak kerülnek elő az újabb és újabb emberek, akiknek nem hogy felelős pozícióban, de a közéletben sem kéne, hogy helyük legyen. A sikertörténetnek kommunikált kormányzati intézkedések nagy része valójában bukta, és általában, a kommunikáció borzalmas"
(pinter.bence)
alternativa.blog.hu/2013/01/17/a_szakadek_szelen_431

Bírom ezt a gyereket. :)

elvhű társ 2013.01.25. 23:08:01

Gyurcsány Ferenc a mi vezetőnk, és mindenkinek ő lesz a méltó vezetője mihelyt meghasadnak az ég harsonái és Kalipszis Apó lovasai rárontanak a becsületes magyar dolgozó néprétegekre. Akinek van füle hallja meg hogy ez már meg is történt volna ha nincsen Gyurcsány Ferenc aki traktoron védelmez minket az ilyen orbáni trükköktől

Bloodscalp 2013.01.25. 23:12:10

@TaTa86.: trollkodásra nem szokás válaszolni, nemrég dobray elvtárs fakadt ki mert megkapta hogy fideszbérenc. egyem a szívét.

elkövet 1000 visszaélést, eltűntet egy halom vagyont fletó, ment a gyurcsány fegyencezés 2010 előtt, és mi lett belőle? a sukoró perben meghallgatták mint tanút.
nem mint vádlottat, tanút.
A zombiseregnek ez is elég, de a helyzettel kell kezdeni valamit, hát hülyének állitják be.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.25. 23:26:29

@Bloodscalp: "hát hülyének állitják be..."
Olvastad az orosz cikket? Nem véletlenül másoltam be. Totálisan inkompetens figura volt, erre mindenki rájöhetett az első percek uán, ahogy beszélni kezd. A kérdés az, hogy lehetett mégis ilyen magas pozícióban ennyi ideig?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.25. 23:32:58

"...Gyurcsány engem olyan szempontból érdekel, mint érdekel a másik oldalról Fekete György, Kerényi Imre, vagy Bencsik András..."

"...Orbán engem olyan szempontból érdekel, mint érdekel a másik oldalról a heti-hetes, Magyar Bálint, vagy Hiller Pista..."

nagyon buta írás :D

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.25. 23:38:16

Nohát, azért bármiféle értelemben egyenlőségjelet tenni a fospumpa és a léböjtkúrázó millioner közé, több, mint érdekes. Mondjuk nekem aztán nem kifejezett szívemcsücske a regnáló NER, és a Kedves Vezető, de már engedtessék meg: nem ő lopta a diplomához a sógor szövegét, nem ő nősült a legkeményebb bolsi famíliába, nem ő boltolt olyan példásan visszlízinges okosságokat az állammal, nem ő lízingelte a családi csillárt enmagától, meg nem ő vitte cégbe a rablott ház uszodáját, nem ő adósította el az országot, nem ő állt ki nagy pofával, tök üres irattartók tornya mellé a parlamentben, választások előtt, mondván: ím itt a sok remek, előkészített projekt, következésképpen nem is neki kellett a frakciójának kurvaországoznia, meg elkúrtokoznia, i tak dalse. És momentán a fospumpa, legalább jól láthatóan nem lövet az ellene tüntetők közé. Az hogy a tehetsége kimerült a kétharmadrajutásban, az egy dolog, hogy lófaszt se csinál lassan 3 éve az is, de hogy a bánatba lehet ezt egybemosni ennek a szemétláda bolsinak a viselt dolgaival?!

A jó büdös kurva életbe már, mi a fene folyik ezen a mandarinon, vagy min, he? Ki a pöcsöm vagy te pintérpontbence? Hogy neked nem Őszöd, meg 2006 ősze a probléma ezzel az idiótával? Hát melyik kisegítő iskolából irogatsz, öcsi?

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.25. 23:45:44

@Dr. Zerge: "...mi a fene folyik ezen a mandarinon, vagy min, he?..."

Ez csak valami nagyon átgondolt, rafinált vezércsel lehet a szerkesztrőség részéről, mert ugye ennyire hülyék azért nem lehetnek? :D

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.25. 23:46:22

Miután bevallottad, hogy egy perverz hülye vagy, lényegtelen, mit mondasz bármiről is.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.26. 00:42:06

@rabelais: kanfasztikus a műveltséged, alfika...

Bell & Sebastian 2013.01.26. 01:33:29

@gloire: Ennek nekifutottam párszor, majd vissza az eredetire, nem hittem a szememnek. Úgy tűnik, csak ezt írták. És _ezt_ adták itthon elő úgy, hogy mentek, láttak, győztek.
(Előre szólok, hogy Kommerszant -fordítást nem vállalok, mert egyrészt ennyire jó nem vagyok, másrészt fiatal még az életem, nem kockáztatnék meg egy önfeledt megkövezést. :))

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.26. 01:45:42

@Bell & Sebastian: Igen, és a durva az, hogy nem akadt akkor egy jobbos hely sem, ahol ezt olvashattad volna, sem egy magyar nemzet, se hírlap, senki. Lehet, hogy nem tudtak róla? Vagy ennyire elnyomta ezt az elkúrtad botrány? Vagy taktikai megfontolásból inkább az ördögöt festették a falra, mintsemhogy lehozzák: ez egy ekkora lúzer senki, vizesnyolcas? Fura.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.26. 01:54:29

@Bell & Sebastian: "...Egy idős, bajszos magyar a sajtóközpont büféjében félénken egy adag virslit kért, és mikor megkapta, édesen, félig suttogva oroszul azt mondta:
- És mustárt is, ugye? 15 éve nem ettem orosz mustárt. Nem, 16!..."

Vajon melyik csúszómászó lehetett, amelyik épp '90-ben járt utoljára ott?

Alfőmérnök007 2013.01.26. 01:55:56

@gloire: Nem divat oroszul tudni, az van a fejekben, valami távoli vadvilág cáratyuskával és (például) Putyin - Medvegyev egykutya. Pedig dehogy. Megjegyzem, Vincééknél anyanyelvi szinten nyomják páran, de onnan töltényt ne várjunk, ugye.

Mit gondol, miért nyomom ezt a vonalat? Ha az autóban is nézegetjük az összes tükröt, akkor a politikában sem szabad megelégedni a The Washington Post -tal és a Der Spiegellel.

Nem csak onnan fingják a passzátszelet.

Bell & Sebastian 2013.01.26. 01:57:22

A jelek szerint minden bokorban lapul egy Alfőmérnök.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.01.26. 08:02:21

@Dr. Zerge: Nohát, azért bármiféle értelemben egyenlőségjelet tenni a fospumpa és a léböjtkúrázó millioner közé, több, mint érdekes. Mondjuk nekem aztán nem kifejezett szívemcsücske gyurcsisztán, és a Pojáca, de már engedtessék meg: nem ő lopta az apja bányájához a dolomitot, nem az ő focibuzeranciáját tartja el a fél magyar gazdaság, nem ő boltolta le az első budai házát egy pesti másfélszobással az önkormányzattal okosba, nem ő nem akarta a legtöbbet nyerni, meg nem az ő strómanja vette meg fél Fejér megyét, nem ő államosította a magánnyugdíjvagyont, nem ő állt ki nagy pofával, hogy 2012 az elrugaszkodás éve lesz, következésképpen nem is neki kellett személyesen megvédenie Simicskát és Nyergest, i tak dalse. És a pojáca, legalább jól láthatóan nem rajzolt kifestős alkotmányt magának. Az hogy a tehetsége kimerült a kétmilliórománozásban, az egy dolog, hogy lófaszt se csinált 4 évig az is, de hogy a bánatba lehet ezt egybemosni ennek a szemétláda bolsinak a viselt dolgaival?!

:-)) Nincs mit, te fasz.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.26. 08:32:29

@mk27soundmaster:
ezeknek a butasága annyira ártalmas, hogy simán letépkedném a kurva körmüket.

Kandeláber 2013.01.26. 08:51:16

Gyurcsánytól senki sem fél, ez egy olyan mítosz mint az, hogy Bokros egyedül rendbe tette a gazdaságot, és az ország még vagy hét évig ebből prosperált.
Gyurcsány egy embléma, a poszt-MSZMP-s újgazdag szimbóluma, aki az egyáltalán nem spontán privatizáció során a kapcsolati tőkéjét felhasználva milliárdos lett, majd politizálásra vetemedett.
Igaz, a politika nem volt idegen tőle, az ántivilágban KISZ-titkárként tevékenykedett, de ezt ne vessük a szemére, ebben az országban a gengszterváltás után szinte elengedhetetlen volt a KISZ-titkárság ahhoz, hogy valaki pozicionálja magát, gondoljunk csak Csepi Lajos egykori ÁVÜ vezérre.
Gyurcsányban szerintem az a hiba, hogy ez az ember el is hiszi azokat a zagyvaságokat, amelyeket már évek óta ismételget, ő egyfajta szoci néptribunnak képzeli magát, aki mögé tömegek sorakoznak föl, és egy harmadosztályú vidéki kocsma közönségéről képes azt állítani, hogy azok reprezentálják a magyar választókat.
Gyurcsánynak küldetéstudata van, az a fixa ideája, hogy az ő előszeretettel hangoztatott elvei mentén kéne haladnia az országnak.
Képtelen felfogni, hogy ott a fején a csörgősipka, és ha mondjuk a Bayer-ellenes szeánszon két-háromszáz híve táncikál Vadai rikácsolására, van képe kijelenteni, hogy ott egy ország nyilvánított véleményt.
Adjuk meg neki azt az örömöt, hogy beszélünk róla, hiszen a MOTIM-szelvények vagdosása már régen elvesztette számára a varázsát.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.26. 09:50:23

@Kettes: Figyelj, proletár, bármekkorát erőlködsz, ebből csak egy sógoros nagy fing tud kijönni. Egészen egyszerűen nem egy súlycsoport a kettő, sem elkúrásilag, sem gazemberségileg, sem pártállamimúltilag, sem véreskezű bolsevik családfailag. És ettől még, ha a fospumpa bármit ellopott, hát tessék rárohasztani a műanyag lakatot a börtöncellájára! De amiket te fölsorolsz, azok gyönge sajtóhisztik. Ezzel szemben a szívszerelmed ügyeiben (őszödi üdülő, Nomentana und Fittelína) az elévülés a kulcsszó. (És persze az egész politikai osztály velőtrázó korruptsága, hogy végigstatisztálták egészen az elévülésig az efféléket.)

Az pedig, a cikk végtelenül ostoba szerzőjével egyetemben téged minősít, hogy az Őszödi beszéd, és 2006 ősze nem egy unikális, demokrácia elleni kártékony erőszaktétel a szemetekben, hanem valami szimpla kis izé, amivel szemben, azt releativizálandó bármikor föl lehet hozni holmi kabátlopásokat, vagy közepesen érdektelen politikai faszságokat.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 10:14:21

@Dr. Zerge:

Mekkmester!

Gyurcsány apja deklasszálódott nyilas dzsentri volt, ha ma élne imádnátok ott a Fideszben, Jobbikban, úgyhogy ne keverd össze Kövér elvtárs vöröskatona őseivel vagy Orbán elvtárs párttitkár apjával vagy a haveri besúgóitokkal.
(Ja nem tudom feltűnt-e,üzent Orbán elvtárs tartótisztje az ATVn)

"(És persze az egész politikai osztály velőtrázó korruptsága, hogy végigstatisztálták egészen az elévülésig az efféléket.)"

Kár zárójelbe tenned a lényeget,bizony benne vagytok ebben ti is, mindőtök állami újraelosztásból lopta, lopja, szerezte, szerzi a vagyont, egytől-egyig!

Ja és mi lenne vele és pár hasomlóval Gyurcsány nélkül?
Létszükséglet számodra, élni se tudnál nélküle!

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.26. 10:47:32

@Anyád, a szúnyogok!!!: Deklasszálódott nyilas dzsentri, édes kis pöcsöm, ezt az értelmetlenséget a fogyatékos maga írta még az átkosban valami önéletrajzában, de hát ettől még értelmetlenség marad, baszodalássan.

Egyebekben a tájékozatlanságod nem kicsi, ha "nálunk, itt, a fideszben, jobbikban". Mégis, mi a faszom a nehéz abban, hogy utánaolvass egy kicsit annak, akibe éppen belekötni készülsz, te egybites netcincér, he? Na, hesspicsába,.

Bloodscalp 2013.01.26. 10:51:51

@gloire: a kompetencia és az együgyüség más tészta.
nem is ez a lényeg, hiszen inkompetencia miatt nem fognak elítélni senkit. hatalommal való visszaélés, csalás,állami vagyon lenyúlása? igen. tanúként hallgatták ki...és dobtak egy csontot a zombiseregnek, ezért játszák ezt a kis játékot, nem kell ehhez ronwerber.

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2013.01.26. 11:04:38

igazabol lassan azert szurkolok, hogy nyerjen a Fidesz, mert orom lenne latni amint a polgari underground kepviseloi szellemi ertelemben negykezlabra ereszkednek es mogottuk mar ott agaskodik GFG.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 11:40:31

@Dr. Zerge:

Mekkmester, az előző kisátkosban nem dicsekedtek az elvtársak a nyilas ősökkel.
Ez mostani kisátkos forradalmi vívmánya.

Kövér elvtárs is a Kun Béla vonatparancsnok nagyfatiját írta bele.

Ja,és kössön bele a göcs a szektás fajtádba, úgy se ér semmit, hisz a vallásos, szektás "igaz hit" vezérli a hozzád hasonló retardokat, mint a talibokat vagy az ötvenes években a kommunista elvtársaidat :O))))

Mondom, mi lenne veled Gyurcsány nélkül?

Bár, ahogy elnéztem 2005ben a Come back Mdegyessy tábláitokat,fogod te még imádni :O))))

Bell & Sebastian 2013.01.26. 12:09:19

@Anyád, a szúnyogok!!!: Mozdonyvezető az nem vonatparancsnok, muszoska. :)

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 12:52:14

@Bell & Sebastian:

Csavard még egy kicsit, oszt meggyőzöd magad, hogy Kun Béla is jó Fideszes volt, akárcsak a Berijja térdén lovagló Fidesz párttag kisonokája, aki okítja nektek a történelmet és Schmitt Mariska főtanácsadója a Terror plazában :O)))

A másik kommunistája mindig ződebb :O)))

HToma 2013.01.26. 12:58:08

Gyurcsány jobboldali tükörképe Torgyán József volt.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 13:00:28

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Ja és elvtársak, feljebb már írtam a lényeget!

Az ATVn üzent a Gazdának a volt tartótisztje!

atv.hu/cikk/20130125_hidegtalak_es_forro_helyzetek_egy_tartotiszt_vallomasa

"– Ha nem ellenségként figyelték őket, miért kellett minden pártba ügynököket küldeni? Ezt nem tartja ellentmondásnak?

– Azért, mert a főnökeink ezt a parancsot adták. Az, hogy nem tekintettük ellenségnek őket, az ránk, akkori fiatal tisztekre vonatkozik. De ilyen alapon az is ellentmondás, hogy a fideszes fiatalok annak a Stumpf Istvánnak a szárnyai alatt nőttek fel, aki Horváth István akkori belügyminiszternek a veje.

...

– Ezek a Fideszre jelentő ügynökeik azóta lebuktak? És mennyire voltak hasznosak az információik?

– Nagyon hasznos információkat adtak, ezen a területen naprakészek voltunk, mindig tudtuk, mikor mire készülnek. Az egyik fiatalember még a Nagy Imre újratemetésen is folyamatos kapcsolatban állt a kollégámmal. Hogy lebukott-e? Nem."

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 13:04:09

@HToma:

Lószart, a műsor úgy van felépítve, hogy Gyurcsány pandantja Orbán.

Az egyik birkabandának a patás Orbán a Viagrája, a másik zombisereg meg a Sátán Gyurcsányra élvez el.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 13:10:07

@Anyád, a szúnyogok!!!:

És miközben a két pojácára izgulnak fel a droidok, eközben senki nem foglalkozik azzal, hogy ROSSZABBUL ÉLÜNK, MINT 8 ÉVE!

www.ksh.hu/docs/hun/xftp/gyor/kis/kis21211.pdf

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.26. 13:54:09

@Anyád, a szúnyogok!!!: Te fasz, hát az őt és a lófasztmamát elhagyó apjáról írta a hülyeséget, az elmeháborodott. Ha ezt nem érted, akkor mit igen?

És Zerge, mint szektás NERista, hát épületes érvkészlet. Na, ne pisztergáld tovább a nickem alatt a válaszgombot, kiscsíra!

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 14:03:59

@Dr. Zerge:

Mekkmester, mit állítasz, mit cáfolsz?
Az alkesz lecsúszott nyilas fater volt az ajánlólevele?

Lehet, hogy csak ezért vették fel egy vidéki suliba?

Míg a pártitkár faterral nyomuló Orbánt és a munkásmozgalmi, szakszervezeti vérbalos ősökkel nyomuló Kövért egyetemre. Sőt, az állampárt káderképző szakkolégiumába.

Ebben nincs vita köztünk Mekkmester!

bömböcz 2013.01.26. 14:23:17

@Dr. Zerge:
Magának -mint intercionista antirasszistának- jelen esetben igaza van.
Az az igazi kár, hogy a magafajtát ezerszámra gyártotta Judapest.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.01.26. 14:28:50

@Anyád, a szúnyogok!!!:

Ja, és Mekkmester, olvasd már vissza a virtuális valósághegyeiden zerge módra való önellentmondó bakugrásaidat :O)))

bömböcz 2013.01.26. 14:58:59

@Dr. Zerge:
Sémita típusú demokratikus elintézési mód...

Pelso.. 2013.01.26. 15:21:18

@Dr. Zerge: kabátlopások, közepesen érdektelen politikai faszságok, -amennyiben ilyen jól állunk, hozzátenném: 2013 az elrugaszkodás éve lesz, ok így?

bömböcz 2013.01.26. 15:25:20

"közepesen érdektelen politikai faszságok"
És ezt le merte írni...

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2013.01.26. 16:03:48

@Pelso..: Már ne is haragudj, de a felemlítettekkel nem tudsz egy nagyságrendbe tartozó dolgot elővezetni, ergo ahhoz képest közepesen érdektelenek. Egyebekben meg, lófasz lesz, nem elrugaszkodás, hogy miért kell ezekkel a NER-es faszságokkal pont engem baszkurálni itt, azt nem értem, tőled mondjuk egy fokkal értelmesebb magatartást vártam, de hát leszarom, leszarlak.

bömböcz 2013.01.26. 16:17:29

@Dr. Zerge:
Maga egy alomban hempergett mr, Grift-el?
Csak a reggelinél ő nem szerette a kecsöpös moszadot...

németh györgy 2013.01.26. 17:50:19

Gyurcsány Ferenc nem tehetségtelen, volt lehetősége, de elpuskázta. Most olcsón és hígan kétségbeesett erőlködéssel próbálkozik. Szeretné „még egyszer” visszaverekedni magát az „érdemi” politikába. Nem megy, szava szinte a semmibe szól. Mutatványa unalmas, mint az öreg bűvészé, aki még egyszer varázslatot akar a pódiumon, de már nem találja a cilinderben a nyulat.

bömböcz 2013.01.26. 18:31:51

@madárjós:
A ferkót jól ismerem a KISZ-ből...
Sokat birkóztunk a tatai tábor időbeosztásán...

Pelso.. 2013.01.26. 20:31:27

@Dr. Zerge: Azt szarsz le amit/akit akarsz, de: nem ergo, mert az események megítélése abszolút szubjektív, sokszor vak elfogultság alapján születik, valamint legtöbb esetben az egyénhez valamelyik oldal manipulált infókat nyomat , - hát ezért nem lehet általánosan közepesre (sem) minősíteni azokat.
Elrugaszkodást meg azért említettem, mert lehet előre, oldalra,lefelé.

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.01.27. 08:47:57

@gloire: a műveltségemmel semmi gond nincs. amit te kifogásolni akartál, az nem a műveltség. kevered a chaise long-t a faszommal.:)

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.27. 11:15:01

@HToma: á, f*szt, Torgyán értelmesebb nála.
Megkockáztatom, műveltebb is.

Tehetetlen Dodó 2013.01.27. 12:30:07

@Hepci: Még szép, hogy műveltebb. Fletónál műveletlenebb barmot nem sokat láttam még a politikusok között, még a ballerek között sem, pedig az nagy szó. (Mondjuk Török Zsóti, esetleg).

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.27. 14:00:46

@Tehetetlen Dodó: Török Zsótit simán leejtené a Gyucsótány 1 Maradj talpon!-ban.

Aszinné a Zsóti a Seggszpírről, hogy az 1 új testápoló.
Gycsótány meg aszondaná, hogy operaénekes, így simán győzne. :D

Karcolt lendület 2013.01.28. 10:56:10

Egyetértek a cikkel.

És igen, Orbán és Gyurcsány illetve kettejük kormányzásának minősége igencsak ugyanaz a színvonal.
süti beállítások módosítása