Ellátó
2014. november 14. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Ellátó

ellato.jpg

„Joggal borzadhatunk el attól a gondolattól,
hogy olyanok vezessenek egy várost vagy akár országot,
akik amúgy trafikosok akarnak lenni...
Az az ország, amelyet trafikosok irányítanak,
hagyjon fel minden reménnyel.”
(Aristo: Trafikország)

Eltelt vagy másfél év Aristo kolléga Trafikország cikke óta. A trafikok körüli buherálást persze lenyelte az ország népe: a dohányosok használják a trafikokat, a magamfajta nemdohányosok meg be nem teszik oda a lábukat, mert minek. Kivéve persze, ha este tíz után szeretnénk egy üveg bort venni, mert azt a trafikban meg lehet venni, a szomszédos szimpla éjjel-nappaliban viszont nem. Mert az előbbire nem vonatkoznak az egyre terjedő éjszakai alkoholárusítási tilalmak, a másikra viszont igen. Ennyit a magyar kereskedelem-korlátozó szabályozás színvonaláról, logikájáról és az egész kereskedelmi buherálás értelméről.

Most újra magasabb fokozatba kapcsoltak a trafik- és dohánybiznisz körüli döntéshozók, s azok barátai meg üzletfelei. Jöhet a központi dohány-kiskereskedelmi ellátó. Ellátó. El-lá-tó.

A dohánytermék-kiskereskedelem integrációjáról szóló törvény tervezete szerint 2015 május elsejétől már nem dönthetnék el a trafikok, hogy honnan szerzik be az árut, hanem a létrejövő dohány-kiskereskedelmi ellátótól kéne vásárolniuk – írja a 444.hu. Az ellátónak minden megyében lennének raktárai, és csak neki adhatnának el a dohánygyárak és nagykereskedők, illetve tőle vehetnének a kiskereskedők, azaz a nemzeti trafikok.

A tervezet szerint ráadásul az ellátónak csak hatvan nap múlva kellene kifizetnie az átvett termékek árát a nagykereskedőknek (miközben nemrég még arról volt szó, hogy nem lehet 30 napnál hosszabb fizetési határidőt szabni), úgy, hogy a trafikok számára 15 nap a fizetési határidő. A törvény fix árrést is biztosítana: az ellátó a cigarettát a kiskereskedelmi ár 87 százalékáért, a többi dohányárut pedig 85 százalékáért kell, hogy átvegye. A trafik pedig a cigarettát 88,5–90 százalék közti áron, a többit (vágott dohány, szivar, szivarka) pedig 87–90 százalék közötti áron adhatja el. A 444-nek nyilatkozó logisztikai szakember szerint az ellátónak nagyjából 5-6 milliárd forint tiszta haszna lehet az árrésből, különösebb kockázat nélkül. A tervezet szerint az ellátó lehet egy állam által létrehozott zártkörű részvénytársaság, vagy pedig meghívásos pályázat útján választja ki a céget a miniszter. A feltételek azonban nagyon leszűkítik a számba jöhető cégek számát.

Állam általi koncessziótól függő trafikosoknak dohányt csakis az állam által kiválasztott központi ellátóból? Kádár apánk elégedetten csettinthet a sírjában: úgy szivárog vissza a szocializmus Magyarországra, hogy időközben soha nem is tudtuk teljesen felszámolni az örökségét. Ellátó. Moldova György jut az eszembe, micsoda jó kis abszurd novellákat rittyentett volna a témából a fénykorában, kábé a hatvanas évek legmélyén.

Ahogy Aristo írta tavaly: „A magyar kapitalizmusnak úgyszólván a védjegyévé vált ez az eljárás: beállni harmadiknak két fél közé, és a »közvetítésért« mindkettőtől levenni valami pénzt. Az eljárás tökéletesen működik, különösen akkor, ha az állam is benne van valahogy a dologban. Így történik az, hogy kiválasztják és megbízzák azt a céget, amelyik kiválasztja és megbízza azt, amelyik kiválasztja és megbízza az önkormányzati vécépapír-beszállítót. Így a higiéniai eszköz ugyan kétszeresébe kerül, mintha bemennénk a boltba és egyszerűen megvennénk, viszont nagyszerű lehetőséget tudunk nyújtani a jó barátoknak”.

Az ellátó pont erről fog szólni.

És hogy mi van még itt? A KDNP vasárnapi zárva tartásról szóló ötletét (véleményünk itt) leghangosabban a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség támogatja. Hogy mitől nemzeti, azt nem tudjuk. Az viszont tudható, hogy a szervezet idén alakult és mostanáig alig hallatott magáról, honlapjuk és nyilvános elérhetőségük nincs. A szövetség elnöke Szatmáry-Jähl Angéla budapesti fideszes képviselő és trafikos. Egyben Szatmáry Kristóf NGM-államtitkár édesanyja. Azé az államtitkáré, aki a héten nyújtotta be törvényjavaslatát az újabb dohányipari adóról, amely rendkívüli egészségügyi hozzájárulás megfizetésére kötelezné 2015-ben a dohányipari vállalkozásokat. Kivéve a dohány-kiskereskedőket, vagyis a trafikosokat.

Így építi a konzervatív jobboldal a polgári Magyarországot, miután végleg legyőzték a korrupt, nepotista kommunistákat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr306895753

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mennyire korrupt disznó Ön lélekben? 2014.11.14. 23:40:25

Tesztelje! 10 gyakori helyzetről olvashat lentebb. Elítéli mind a 10 helyzetet? Gratulálunk: Ön talpig becsületes, mehet tüntetni Vida Ildikó ellen! Ám amennyiben akár csak egy példaként hozott helyzetben is úgy döntene, hogy hülye lenne kihagyni, hog...

Trackback: Egy pinalógus is megszólalt a NAV-os csajok ügyében 2014.11.14. 23:26:06

Kovács László szerint jobb lenne, ha az USA-val szemben meghúznánk magunkat, mielőtt megsértődik, és kioszt egy kurva nagy sallert. Bocsesz, de ha ez az arc egykor volt valakiként elfogultan hülyeségeket nyilatkozik, akkor nem a szakértőt látjuk benne...

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.11.14. 14:26:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ellátó 2014.11.14. 12:13:01

Állam általi koncessziótól függő trafikosoknak dohányt csakis az állam által kiválasztott központi ellátóból? Kádár apánk elégedetten csettinthet a sírjában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

freehckr 2014.11.14. 12:09:35

Most mit vagytok úgy oda, hiszen erre szavaztak a fideszesek, nem?! Világosan le volt írva a Fidesz-KDNP 2014-es országgyűlési-, EP-, és önkormányzati választási programjában mind a vasárnapi cécó, mind a 250-es CHF forintosítás, de még az internetadót is részletesen megvitatták a választási kampány köztévé által rendezett nyilvános választási vitájában... :D

Sőt, ha beidézi nekem valaki a nyilvános és hivatalos (pecséttel ellátott, ugye) kormányprogramot, abban is meg tudom mutatni, hogy milyen jól megtervezték ezt az egészet... :)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 12:20:52

Magyarország népe úgy döntött, hogy ő kádárizmusban akar élni, és hogy ha az MSZP saját balfaszsága és végzetes cselekvésképtelensége miatt nem tudott neki kádárizmust adni, akkor Magyarország népének jó lesz a fideszes kádárizmus is.

Kicsit savanyú, kicsit nemzeti, de a mienk és kádárizmus.

A kurva életbe.

"egy kormányzati előterjesztés szerint legfeljebb 30 napos fizetési határidőt köthetnek majd ki a vállalkozások"

A *vállalkozások* 30 napot köthetnek ki, a jogalkotó meg annyit, amennyit akar.

A szabál az szabál, azt be köll tartani. A parlament mozgásterét korlátozni meg a Szent Szuverenitás barbár csorbítása volna, nemde?

A kurva életbe. Mikor mondjuk már ki elegen, hogy az állam attól szocialista, hogy a nyakunkban ül, és nem attól, hogy veres vagy nemzetiszínű szart potyogtat ki magából?

Vhailor · http://tortenelemportal.hu 2014.11.14. 12:25:07

Orbán papa gulyáskommunizmust épít Magyarországon. Nem gazdasági racionalitásból teszi ezt, hanem egyszerűen csak egy politikai kalkulációról van szó. Egy olyan országban, ahol a 40+ korosztály számára a 80-as évek képezik az aranykort, akkor ő nekik ennek az aranykornak a visszahozatalát ígéri.

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2014.11.14. 12:27:42

elsö!!!!!!!!!!!!!!
pina!!!!!!!!!!!!!

Urfang 2014.11.14. 12:31:07

Lehet jelentkezni ilyen ellátónak? Én például nagyon szívesen lennék ellátó. Jól ellátnám a trafikokat, derék, tisztes munka ez. Bárki jelentkezhet vagy feltétel, hogy a családban már legyen trafikos? Lesz tiszta átlátható pályáztatás meg minden? Ha kiszivárog majd egy hangfelvétel ahol a fideszesek osztják egymást közt az ellátókat az meg megy a feledésbe mint a trafikos esetben?

Goodfriend úr pontosan erről adott most papírt, a trafikmutyiról. De persze az csak fecni. Meg Horváth András feljelentéséről aminek már van gyanúsítottja de azt még jobb nem tudni ki, elvégre amúgy is csak egy fecni, megmondta még Viktor is, akkor meg pláne.

Robinzon Kurzor 2014.11.14. 12:33:50

Azt mondták: "Folytatjuk!".
Ti (Mandiner) erre szavaztatok. Ők pedig folytatták.

Akkor mi ez a picsogás már megint?

Pelso.. 2014.11.14. 12:35:14

@Counter: Van még tartalék, egy év múlva ugyanez szeszes italra simán megléphető.

Urfang 2014.11.14. 12:42:27

Nem kéne a szektorokat szalámizni, egyszerűen csak vissza kéne csinálni az Áfészt. Minden bolt Áfész lenne. De nem olyan mint a kommunisták Áfésze, ez Nemzeti Áfész lenne.

Gyorsan le lehetne zavarni kétharmaddal a Nemzeti Áfészok kiosztását, a pályázatokat elég lenne 30 évre titkosítani, Amerika hadoválna valami korrupcióról meg fecniket küldözgetne, de mi meg rendeznénk egy békemenetet oszt kész.

freehckr 2014.11.14. 12:48:36

@Counter: „Magyarország népe úgy döntött”

Hát, ööö, izé: m.cdn.blog.hu/no/novus/image/kamp%C3%A1ny%C3%A9rt%C3%A9kel%C5%91.jpg

@Urfang: „mi meg rendeznénk egy békemenetet”

Majd a „köztévén” lesz „békemenetesek kérték” kívánságműsor is... :)

Pelso.. 2014.11.14. 12:49:13

@Urfang: + a Nemzeti Áfész hatósági áron vásárol a termelőktől, melyet az Árhivatal határoz meg, gondosan ügyelve, nehogy a beszállítók 1%-nál magasabb extraprofitot érjenek el.
Akinek tetszik, öntse áruját az országútra, jobb esetben padlássöprés.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 12:49:51

@freehckr: Nem látom a puccsistákkal szembeni határozott fellépést, szóval úgy döntött/tudomásul vette, hogy.

Pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2014.11.14. 12:51:00

úgy hallom, valami hasonlóan aljas húzás készül piafronon is - s tekintve, hogy a magyar vagy füstöl, vagy iszik, de leginkább mindkettő, lassan beérik már egy defenesztráció magos Buda várából (csak ahhoz még előbb fel kell költözniük)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 12:51:07

@Urfang: Nagyon is szalámizni kell, mert így mindig fel lehet hívni a figyelmet arra, hogy csak egy kisebbség sivalkodik, és az nem demokratikus.

@Pelso..: Igen. Ilyen ez a piaci verseny, ezt akartad, libsikém, nem? :-)

S=klogW 2014.11.14. 12:58:41

nem, te szőrös majom,

így a népegészségügyet építi

Sir Galád 2014.11.14. 13:22:46

@Robinzon Kurzor: Na, szerintem nem az egész Mandiner szavazott rájuk. Vagy ha igen, az tényleg gáz...

TG69 2014.11.14. 13:33:25

Mondtam, hogy felesleges álmodozni, hogy majd minden jóra fordul. Ez a jobboldal semmivel sem jobb a baloldalnál, adóztat-eloszt, aztán mégtöbbet adóztat-eloszt nektek pedig a gyerekeitek járhatnak szakmunkásképzőbe, vagy lehetnek közmunkások a földmutyi nyertesek földjein és lehet kb 30 ezres nyugdíjatok. Ja és ha egy kicsit okosabb, akkor a Lomonoszov egyetemen majd tanulhat gazdaságtervezést és elmehet Azerbajdzsánba politikatudomyánt elsajátítani.

Jelenleg ezt tudja nyújtani a fidesz...

freehckr 2014.11.14. 13:48:32

@TG69: „ez a jobboldal semmivel sem jobb a baloldalnál”

Főleg annak fényében, hogy a Fidesz-KDNP _nem jobboldal_. :)

Robinzon Kurzor 2014.11.14. 13:49:32

@Sir Galád:

Lényegtelen, hogy az "egész Mandiner" vagy csak 73,6%.

Ha tényleg ennyi bajuk van a Fidesszel, akkor abba kéne hagyni ezeket a Patyolat-szidó álposztokat és ki kéne mondani, hogy "bár pillanatnyilag jó ötletnek tűnt", de.

Vagy ha nem is olyan nagy gáz ez (sem), a világ végül is nem dőlt össze, valamint nem szerencsés ugyan, de hozzá lehet szokni, akkor meg mire fel ez a fintorgás?

Robinzon Kurzor 2014.11.14. 13:50:56

@Sir Galád:

Amúgy volt olyan, egykori rendszeres szerző, aki ki szállt innen még a manyup-megvédés alkalmával.

mrZ (törölt) 2014.11.14. 13:54:40

Nem baj. Majd leszoktok a füstölésről meg a piáról, meg a tv-ről, meg a ....

dafke.

nehogymár az orbán klánnak jó legyen.

De mi van ha kétszínű félszerzetek vagytok, itt morogtok közben meg napi ezer forintokkal támogatjátok?

nem lehetne hogy minden hozzászóló előre leírja a körülményeket? Így lenne sejtés hogy mekkorát hazudik?
pl: hukk vagyok 2 deci tömény, 1 doboz szofi, cartoon network, szomszédok, dallas, ...

Pelso.. 2014.11.14. 14:19:51

@Counter: Nem tudsz te örülni semminek. A jó kisdobos csapat akkor is átcibálja a vak nénit az úton, ha annak esze ágában sincs átmenni.

Li Ven-pe 2014.11.14. 14:19:51

@Robinzon Kurzor: Ki messzebbről indul, hosszabb az útja.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 14:24:28

@Li Ven-pe: Különösen, ha az első kanyarban eltüzeli a térképet.

Laikus Érdeklődő 2014.11.14. 14:29:20

Csak a szokásos balliberális picsogás.
A precízen meghatározott árrés megvédi a zembereket attól, hogy a mutyista trafikosok vagy a gonosz Filip Morisz áthárítsa a zemberekre a védelmi pénzt. őőőő...izé a zeksztraprofitot.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 14:40:04

@Laikus Érdeklődő: Ilyen az, amikor egy Előkelő Idegennek elege lesz, és már se idegennek, se előkelőnek nem érzi magát?

Sir Galád 2014.11.14. 15:10:31

@Robinzon Kurzor: Uhh, erre már nem is emlékszem, pedig durva.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.14. 15:21:50

@Counter:

"Magyarország népe úgy döntött, hogy ő kádárizmusban akar élni..." --- írja.

Téves diagnózis. Magyarország nem akar liberálbolsevizmusban élni. Így hát választja --- aki választja --- azokat, akik nem liberálbolsevikok. Majd ha a nerizmus is oly mértékben elhitelteleníti magát, mint az liberálbolsevizmus, akkor majd választ --- aki választ --- olyanokat, akik nem liberálbolsevikok és nem neristák.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 15:30:29

@bbjnick: Ostobaság.

Magyarország népe az imádott kádárizmus tönkremenetele óta folyamatosan megbünteti azt, aki azt mondja neki, hogy nem fog kádárizmusban élni, s arra szavaz, aki megígéri neki, hogy abban fog.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.14. 15:35:52

@Counter:

És anno a kádárizmust is azért büntette meg Magyarország népe, mert nem volt kádárizmus? :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 15:45:04

@bbjnick: Hát az meg mikor volt, az a megbüntetés? Álmot látott, színeset, kavargót, enyhén hallucinogénet?

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2014.11.14. 16:26:25

gellért drága! összepakol, kivándorol.

Google 2014.11.14. 16:51:44

Majd az American Tobacco segít itt rendet tenni, meglásd!

Pelso.. 2014.11.14. 17:05:23

@bbjnick: "Majd ha a nerizmus is..."
Időnk bőven, adjunk még neki néhány biankó ciklust, had bizonyítson.

vizipipa 2014.11.14. 17:13:26

Én kérem vissza a közértet.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.14. 17:13:27

@Pelso..:

A demokráciákban ez így játszik. Vagy nem? A szoclib is kapott és futott tizenkét évet, mire elhitték a szavazók, hogy nincs benne potenciál.

Pelso.. 2014.11.14. 17:19:59

@bbjnick: Mindkettőre kár volt, a fele is.
A szemem ott akadt meg, hogy majd ha. (legyen még rosszabb, hogy megjöjjön az eszünk, ugye)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 17:32:34

@bbjnick: Akkor maga nem érti, miről szólt az a választás. Azt büntették meg, aki alatt az imádott kádárizmus vakvágányra ment; de nem azért ám, mert a kádárizmust megutálták, hanem azért, mert úgy vélték, ők tették tönkre. S arra szavazták, akitől a lényegének az átmentését várták.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.14. 17:53:55

@Counter:

"[1990-ben] arra szavazták, akitől a [kádárizmus] lényegének az átmentését várták" --- írja.

Ezért nyert volna az MDF 42%-nyi, az SZDSZ 24%-nyi mandátumot és ezért kapott a manifeszt kádárista Magyar Szocialialista Munkáspárt mindössze kb. 3,5%-nyi szavazatot? :-D

Nyugtasson meg, hogy magát fizetik ezért!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 18:05:24

@bbjnick: Az MSZMP azért kapott 3,5%-nyi szavazatot, mert felelősnek érezték a kádárizmus tönkretételéért.
Az MSZP azért kapott valamivel többet, mert bár szintén felelősnek érezték, a sarat (az agg vezetőket és az utált vonalas funkcikat) elvitte az MSZMP.

Az MDF azért nyert végül, mert őket látták kiegyezni a kádári örökség értékesnek vélt részével.

Az SZDSZ akkor valóban az élesen kádárizmus-ellenes szavazatokat gyűjtötte be, ahogy a KDNP és a Fidesz is. Összesített szavazatarányuk: 21+9+6=~38%. Még ha a FKgP-re adott voksokat is idevesszük, akkor se érik el az összes leadott szavazat felét se.

És még egyszer mondom, a győztes az akkori pártállammal ezekhez képest jobb kapcsolatokat ápoló és azokat fel is mutató MDF lett. Ez nem a kádárizmus elutasításának a jele.

Maga tényleg nem érti. Nem az volt a baja az embereknek, hogy a kádárizmus szar, hanem az, hogy úgy érezték, az addigi üzemeltetők elkúrták nekik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.14. 18:27:26

@Counter:

Lehet, hogy maga érti, én pedig nem, viszont én tudom, mert ott voltam:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.14. 19:31:03

@bbjnick: A megfigyelések törvényszerűségei szerint annál valószínűbb, hogy nem érti :-P

danesdzsu2 2014.11.14. 19:31:44

@bbjnick: miért, maga nem arra vágyik, hogy ismét párttitkár lehessen valahol?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.11.14. 21:23:56

@S=klogW:
Hát persze.
Aztán ha államilag betolnak 1 lóf*szt a seggedbe, az is az egészségedért lösz. :)

Herr Schwarze Liste 2014.11.14. 22:55:17

rajcsi-gelcsi boj, le lehet nyugodni a p*csába, hamarosan jön a nemzeti blogposzt ellátó és te mehecc a futószalag mögé kuplungbetétet perforálni

túl sok a duma, itt munkaalapú mennyország épül. vagy talán a gusányi kell vissza miii?! házat áruló sorosbérencz firkász hörrrrrrrrrrrrr!!!

Herr Schwarze Liste 2014.11.14. 23:00:58

@jose maria padilla: a vincentbloggerek már elhappolták a jó tányérmosói posztokat londonban, max szendvicsmérnöknek állhat a vajasfüles.

Herr Schwarze Liste 2014.11.14. 23:02:47

@Pelso..: óhajod parancs, lesz még rosszabb (császári szavamat adom)

Bell & Sebastian 2014.11.14. 23:13:56

Ezt valamikor lánckereskedelemnek hívtuk és a törvény teljes szigorával sújtotta.

Mondjuk: felállunk csatárláncba, tüzet oltani, adogatjuk a hét literes vödröt. Balról kapom, leiszok belőle 2 decit és adom tovább, jobbra. Ha a többi nem szomjas, sosem jönnek rá, hol az átverés.

Megjegyzés 1.
A jó Simics egyszer már bepróbálkozott zöldség-gyümölcs fronton ugyanezzel, csak ő hét decit hörpölt volna, csak nem kapott edényt a kezébe, tekintettel a kevés számú szereplőre, akik össze tudtak fogni ellene.

Megjegyzés 2.
Eddig is az amerikai dohánylobbi zsebe türemkedett fenemód, ezek után -ennek meghagyásával- másé is -itt lennének konkrét ötleteim-, amellett, hogy a kedves felhasználók zsebe apad. ami jövedéki adó emelkedést -azaz drágulást- vetít előre.

Megjegyzés 3.
Szerencsére a nejemet még akkor sikerólt kiválasztanom, amikor még nem központilag osztották el a petesejteket. Sejtésem szerint a jobboldali-konzervatív módszerrel lényegesen jobban jártam.

komolytalan samu 2014.11.14. 23:18:59

@bbjnick: "És anno a kádárizmust is azért büntette meg Magyarország népe, mert nem volt kádárizmus?"

Tulajdonképpen akkor már halott volt, ill. itt hagyott minket. Talán ezért büntettük. És ez még csak nem is poén.

Szerintem amúgy borzasztó jót tenne a maga lelkivilágának, ha bevallaná, hogy lelke mélyén egy kokárdás párttitkár. Mondjuk képzelje azt, hogy Rákosi nem Lenint meg a kommunizmust élteti, hanem a magyar nép jövőjét, minden más ugyanaz.

Szerelmes lett mi?

Bell & Sebastian 2014.11.14. 23:25:41

@komolytalan samu: Rákosi előnyös oldala? Volt az is. Például piros cserepes tanyákat vizionált - a végére be is jött neki, igaz, Szibériában, húzós kúttal az udvaron és medvével a budi mögött.

A férfi divatfodrászat teljesen el volt nyomva, se metró, se pártszexualitás.

komolytalan samu 2014.11.14. 23:32:12

Egy barátom nagyapját, orvos volt, én náci doktoromnak szólította. Jött érte a fekete volga és menni kellett, a család meg imádkozott, hogy vissza is jöjjön. Sokszor hívta.

Bell & Sebastian 2014.11.14. 23:42:24

@komolytalan samu: Na látja. Hűséges típus volt ő is. A húség a becsülete.

Moszkvában ez nem így ment. Ha nem telt be a havi terror-kvóta, véletlenszerűen lövöldözte főbe az NKVD az utcai járókelőket és ha egy funkcinak uncia kellett, berángatott egyet a kocsijába és jól megtisztelte az eszme lényegével.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2014.11.14. 23:42:47

@jose maria padilla: Persze, majd a komcsik miatt fog elvándorolni 6 millió magyar, aki nem szavazott a fideszre, ugye?

Bell & Sebastian 2014.11.14. 23:47:31

@Rezsicsökkentő Hapcibenő: Csak elszívnak a friss levegőn egy cigit és mennek vissza a bányába.

komolytalan samu 2014.11.15. 00:14:12

@Bell & Sebastian: Nem igazán. Azt ami baja volt, az öreg doki tudta a legjobban kezelni. Valami reumás ügy.
Persze ettől le is lövethette volna, de azért a fájdalom és a félelem még a gyűlöletet is kordában tudja tartani.

Robinzon Kurzor 2014.11.15. 00:25:10

@bbjnick: "És anno a kádárizmust is azért büntette meg Magyarország népe, mert nem volt kádárizmus?"

Magyarország népe a kádárizmust sohasem büntette meg.
Azokat büntette választási vereséggel, akiket a kádárizmus befuccsolásában vétkesnek vélt.
Azokat jutalmazta hatalomba emeléssel, akiktől a kádárizmus lényegének helyreállítását remélte.

Ez alól talán csak 1998 volt furcsa kivétel. Hamar el is múlt.

trigger happy 2014.11.15. 00:34:44

Gellert, meg mindig az az egy kerdes jar a fejemben, hogy mikor is szorsz hamut a fejedre a 2010 elott veszmadar orbanfobiasozasokert? Kinek is lett igaza?

bgp 2014.11.15. 00:36:44

Durván megváltozott a Mandiner 4 év alatt.

Bell & Sebastian 2014.11.15. 00:45:32

@bgp: Ami azt illeti, a Hír tévé is. Kritikai hangokat vélek kihallani a mozgalmi induló sorai közül. A rossz hír; hogy Simicska koloratúrszopránját, amit -meglepő módon- egybe kell írni a Kakadémia szerint.

vénkujon 2014.11.15. 00:49:57

hehehehe. nyafogós mandiner. kilóg a seggetekből a narancsszínű műfasz. ...csak már nem röhögtök??:D:D

nu pagagyí 2014.11.15. 05:35:11

Folytatják. Folytatják a szar termékek és az azt előállító cégek előnyben részesítését, folytatják a fogyasztók megbüntetését, folytatják a lopást.

Addig mesterkednek, amíg sikerül a vásárlókat kiszorítani a magyar piacról. A mozgalmi munka jutalmaként kapott hitbizományok bevételét elviszi az érdekükben bevezetett 120 féle különadó lekönyvelése.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2014.11.15. 06:33:01

Jaaaaaaaaaaaaaaaaj NÉMÁ, há' nem pont az lett a NER-ből, amit a rettegő libsibibsik már vagy 2008-ban (nem lehet mondani, hogy nem rettegtünk előre!) megmondtak??? :DDD

De még mindig képtelen vagy a "buhera" helyére azt a szót illeszteni, ami valójában ide illene.

Takonygerincű seggfej vagy te is, meg az összes mandineres kollégád.

További szép napot.

colonel Tigh 2014.11.15. 07:02:19

@vénkujon: hülyéskedsz? Most vettek bele nemrég elemet. Szupertartós, négy évig tartót.

egysmás 2014.11.15. 08:30:54

@Bell & Sebastian: Semmi furcsa és meglepő nincsen abban, hogy a koloratúrszopránt egybe kell írni, hiszen csak hat szótag hosszú és egyszerű szóösszetétel, nem pedig jelzős szerkezet.
A "pinceajtóval" analóg a képzése, így az írása is.

egysmás 2014.11.15. 08:33:25

Ez az ötlet egy egyszerű plusz adó, amit kiszerveznek a haveroknak.
Kamarai tagdíjat mégsem szedhetnek a bagósoktól!
Ezt így kellett megoldani.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2014.11.15. 08:39:30

@Gellért: a szó, amit keresel, az, hogy "rezsim".

Nincs mit. :)

igazi hős 2014.11.15. 08:46:30

@freehckr: Mondj egy baloldali értéket, amit a Fidesz követne.
Munkásbarát? Nem.
Szegénybarát? Nem.
Egyenlőségpárti? Nem.
A Fidesz abszolút nem konzervatív, de ez messze nem jelenti, hogy baloldali lenne. Az, hogy a legdurvább maffia kapcsolatokban baloldali kormányok vettek részt, az nem jelenti, hogy a Fidesz baloldali lenne. Orbán Tony Blair nyomán kitalált egy újjobboldalt, ami a néphülyítésnek és az intézményesített lopásnak remek elegye és láthatóan működik. Ez minősíti őt és minket egyaránt.

Pelso.. 2014.11.15. 09:06:12

@igazi hős: Nem talált ki az semmit Blair nyomán, csak néha úgy játszik, mintha.

Netuddki. 2014.11.15. 09:16:50

Muhaha! Én az ilyesmin már csak röhögni tudok. Főleg, hogy engem nem érint.

Ja, ahogy a Móriczka elképzelte!
Fél hónapra fizet a trafikos? A zellátó meg 2-3 hónapra a szállítónak? Bazmeg, ezek azt gondolják, hogy beraknak egy élősködő réteget az ellátási láncba, amit majd a szállító meg is fog nekik finanszírozni. Aztán ha a szállító megfinanszírozta akkor majd jól nekik kamatozik utána ez a pénz. Mert ezt jelenti a nemzeti, ööö, akarom mondani fideszes iliberális, unortodox üzleti modell. Haverokat versenyhelyzetbe hozni, amit a "hatalommal" visszaélve megfinanszíroztatnak a leendő versenytársakkal. Régen komunizmusnak hívtuk amikor valaki kiette a más kajáját a hűtőből. Kicsirigó, fidesztrollok! Mi ez itt ha nem színtiszta komunizmus.

Az egésszel csak az a nagy baj, hogy gyakorlatilag ilyenért egy normális országban börtön járna azoknak akik kiagyalták, megszavazták, és hasznot húztak belőle...

Netuddki. 2014.11.15. 09:22:17

Találós kérdés:

200milliárd 2 havi kamata mennyi?

Bónuszkérdés:

Ki fogja megfinanszírozni?

dont be such a jew 2014.11.15. 09:25:46

5-6 milliárdért cikket irni maga a pazarlás

lenyúlják ezt a pénzt, állami bevétel lesz belőle. kiütik vmi külföldi v. monopol libsi cég kezéből, aki már azt gondolta hogy 2343-ig övé a pálya.

na és? ki a faszomat érdekli már ez, de komolyan?

dont be such a jew 2014.11.15. 09:29:05

szegény komcsik még mindig nem emésztették meg a trafiktörvényt

pedig mindenki jól járt, rajtuk kívül

a váásárlók odaszoktak az új trafikokba
a bérlőknek dől a lé
a balllib elesett némi zsétől

tehát a helyzet ma jobb mint ahogy azt a fidesz a legvadabb álmaiban elképzelte

Netuddki. 2014.11.15. 09:35:06

@dont be such a jew: Elképesztő, hogy mennyire egy erkölcsi nullák vagytok!

Persze lehet, hogy csak egy álfideszes, ballibsi provokátor vagy és csak le akarod járatni a fideszt. Most akkor melyik is vagy?

ekat 2014.11.15. 09:36:45

@Vhailor: Tévedsz, a 80-as évek csak a buta és/vagy képzetlen 40+ embernek jelentik az aranykort. Mondjuk szívesen lennék újra huszonéves...:)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 10:53:29

@Counter:

És még ki is röhögteti magát?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 10:55:16

@danesdzsu2:

Hogyne, kb. ugyanúgy, ahogy maga arra, hogy magyarokat kínozhasson a ÁVO pincéiben.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 11:03:08

@komolytalan samu:

Ha ettől jobb lesz a közérzete, akkor akár úgy is elképzelheti bbjnicket, mint egy kokárdás párttitkár csimpánzt. Nekem ez semmibe nem kerül:-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.11.15. 11:06:29

"Kivéve persze, ha este tíz után szeretnénk egy üveg bort venni"

az este 10 után vett boroknak különleges zamata van.
estére a tanninok visszafogottak lesznek, hallatlanul koncentrált, hallatlanul erőteljes.
nemes hagyomány és tradíció.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 11:09:40

@Robinzon Kurzor:

"Magyarország népe a kádárizmust sohasem büntette meg." --- írod.

Ha nem @Counter-i módon értjük, hanem átéltük és ismerjük a korabeli eseményeket, akkor tartozunk annyival az igazságnak, hogy 1990 után épp az ellenzéki SZDSZ adta Göncz közt. elnök és a Sólyom-féle alkotmánybíróság volt az, aki/ami kerékkötője volt bármiféle igazságtételnek...:-)

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.11.15. 11:13:04

"Így építi a konzervatív jobboldal a polgári Magyarországot, miután végleg legyőzték a korrupt, nepotista kommunistákat."

ez szép finom konklúz, node idézőjelek használata kötelező: Így építi a "konzervatív jobboldal" a "polgári" Magyarországot

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2014.11.15. 11:21:47

@bgp: és most szomorkodsz? :( bántják a kis pártodat?

danesdzsu2 2014.11.15. 11:24:13

@bbjnick: nem vagyok az az önkínzó típus. Maga viszont máig párttitkár maradt.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 11:30:11

@danesdzsu2:

Ezt mondtam én is: magácska nem az az önkínzó típus:-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 11:35:28

@bbjnick: Magyarország népéről van szó, ne csúsztasson.

Magyarország népe 1990-ben arra szavazott, akik hajlandónak mutatkozni a kádárizmus vélt értékeinek megőrzésére.
1994-ben nagyon durván megbüntette azokat, akik mandátumukat a kádárizmus bűneinek hajszolására használták volna, mi több, propagandájukban mocskolták is azt.
1998-ban megbüntette azokat, akiknek minden várakozás ellenére sem sikerült a kádárizmust helyreállítaniuk, illetve megszédültek kicsit a "polgári" életérzéstől, hívén, hogy az egy kádári polgárosodás 2.0 lehetne.
2002-ben megint megbüntették azokat, akik túl sokat szidták a kádárizmust, s megszavazták azokat, akik megígérték, hogy most már aztán tényleg rövid távon is újra kádárizmus lesz, mert nőnek a bérek.
Nőttek.

Maga Magyarországon él egyáltalán? Úgy tévelyeg ebben az országban, mintha most érkezett volna a Holdról.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.11.15. 11:35:50

Ez túl egyszerű rendszer.
Kellene egy EllátóEllátó is.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 11:40:07

@Hepci: Nem csak túl egyszerű, de még mindig túl sok a korrupciós, illetve feketegazdasági kockázata.

Amúgy például kellene egy teljesen új, semmivel sem kompatibilis számlázási és gépjárműkövetési rendszer ennek az Ellátónak, amit majd auditáltatni is kellene egy speciális vállalkozással.

Így kell új piacokat teremteni jogalkotással; ettől gyarapszik az ország, ettől jönnek létre újabbnál újabb munkahelyek, ráadásul szinte ingyen!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 11:44:10

@Counter:

Hogy van ez magánál? Ha egyszer nem hazudna, akkor súlyosan megbetegedne? Ezt igazán nem kívánhatja senki, úgyhogy folytassa csak a hazudozást.

1990-ben olyan kormányt választottak a magyarok, aminek programja tavaszi nagytakarításról, igazságtételről, a kommunizmus bűneinek föltárásáról és megbüntetéséről és hasonlóakról szólt. Maga másként emlékszik?:-)

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.11.15. 11:54:11

Érdemes a nyugatos polgári fejlődést előmozdítani akaróknak még egyszer ideidézni:

"A nemesi társadalom időleges lázadása, állandó morgolódása, ami Angliában is, Franciaországban is a forradalomig kísértett, a nyugati-európai társadalomfejlődés egy - a keletihez képest nagyon pozitív - vetületére utal. Keleten - Oroszországban vagy Poroszországban - a nemes földig görnyedt Péter és Frigyes Vilmos abszolutizmusa előtt. A hatalom itt nem csupán politikailag győzte le a nemesi és városi társadalmat, hanem teljesen. Egzisztenciálisan is maga alá rendelte. __A keleti abszolutizmusnak nincs meg az a rövid távon sokszor konzervatív irányba húzó, de hosszú távon a hatalom túlzott eluralkodását kivédő társadalmi ellenőrzése, mint Nyugaton.__(<-az eredetiben ez dőltbetűs.) Ami ott a hatalommal szemben bástyáit megőrző nemesi társadalomnak köszönhető. A keleti diktatúrák gyors, látványos sikereivel a Nyugat az "ellenzéket" (az előbbi értelemben) megtartó társadalomfejlődés - hosszú távon még nagyobb - sikereit állíthatja szembe."

Poór János - Nyáry Gábor: Nyugat-Európa és a gyarmatbirodalmak kialakulásának kora (1500-1800) IKVA Kiadó Bp 1990 35-36. old

Ezzel szemben Orbán Viktor:

A parlament ellenzék nélkül is működik (2001)

"Megtanultam, hogy amikor esélyed van megölni riválisodat, akkor nem gondolkozol, hanem megteszed"
(2006 körül)

Vagyis a nyugati társadalmak az 1600-1700-as években előremutatóbban gondolkodtak mint a fidesz-mszp tandem a gengszterváltás után?

Hogy lehet ez? Hányszáz évvel vagyunk elmaradva akkor?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 11:55:51

@bbjnick: A magyar emberekről lehet rosszat mondani, de alapvetően nem *hülyék*. Nagyon jól látták, hogy ez csak lózung, s közben megy a smúzolás a Pozsgay- és Bíró-féle pártállami funkcikkal.

Ahogy azt is nagyon jól látták, hogy az akkori SZDSZ ezekkel nem smúzol, ezért elhitték, hogy azok aztán a végén még kisepernék a kádárizmust. Ettől megijedtek, nem is nyerték meg a választást.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 11:57:42

@Nemzetstratégia: Rosszul teszed fel a kérdést.

Hány száz évvel van a Nyugat elmaradva tőlünk, ahol a politika még tisztességes, férfias, életre-halálra szóló küzdelem, és nem tornából felmentett plutokratát térképszobás alkudozása? :-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 11:59:32

@rajcsányi.gellért (ergé):

Az állami dohánybiznisszel nem az a legnagyobb baj, hogy mutyisították, hanem az, hogy olyan feketekereskedelmet indítottak el a balf*sz rendelkezéseikkel, ami nagyon komolyan hízlalja-erősíti a szervezett bűnözést. Érdekes, hogy erről senki nem beszél, pedig ezt a folyamatot nagyon gyorsan meg kellene állítani, hogy ne a dohánycsempészetnél sokkal durvább szervezett bűnözési ágakból köszönjenek vissza a dohány-feketepénzek. Erre szerintem az egyetlen valóban hatékony módszer az volna, ha olyan mértékben csökkentenék a dohánytermékek árát, ami veszteségessé tenné a csempészetet.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 12:07:44

@bbjnick: Mak-mak.

A magyar ember abban bízik, aki kádáristának látszik, és azt utálja, aki nem akar a kádáristákkal megalkudni, aki nem akarja a kádárizmust restaurálni, felújítani, megőrizni (vagy nem látja arra képesnek).

Nemzetstratégia · http://nemzetstrategia.blog.hu 2014.11.15. 12:13:52

@Counter: Még csak ez sincs ("férfias küzdelem"), egymillió jogszabállyal megbonyolítani az ember életét, abban semmi férfias sincsen - pont inkább nőies.

@bbjnick: "Erre szerintem az egyetlen valóban hatékony módszer az volna, ha olyan mértékben csökkentenék a dohánytermékek árát, ami veszteségessé tenné a csempészetet."

De akkor meg több ember szokna vissza rá. a "nyugaton" is ezért magas a cigi (nameg a pia) ára. Egészségügyi megfontolás. A probléma ott van, hogy egy egyébként jó dolgot is meg kell mutyizni.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 12:23:32

@Nemzetstratégia: Amennyiben az egyik résztvevő írja a szabályokat, a másik pedig követi őket, akkor a szabályokat _más_ számára író fél viselkedését joggal igyekezhet Férfiasként bemutatni, már csak azért is, hogy teszetosza, örök vesztességre kárhoztatott ellenfelét Nőies, tutyimutyi, alkalmatlan alaknak festhesse le.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 12:27:47

@Nemzetstratégia:

Ez nem ilyen egyszerű. Nemlég láttam egy angol dokut arról, hogy a magas szeszadó miatt a nemzetközi szeszhamisító maffiák egyik fő piaca lett Nagy-Britannia. Már a hivatalos alkoholforgalmazásba is beépültek és egyre gyakrabban fordulnak elő súlyos mérgezések és halálesetek a bolti töményektől. A tömények forgalmi adójának fölemelése olyan bizniszt csinált a szeszkereskedelmből, amiből már telik a maffiáknak a legális kereskedelem és az állami ellenőrző szervek meghódítására is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 12:29:48

@Counter:

Kibaszott rafinált, csavaros eszű egy népség ez a magyar! Még szerencse, hogy maga érti a dörgést! :-D (...) :-D (...) :-D ...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 12:31:24

@bbjnick: Szóljon, ha lehiggadt és érvelni próbálna.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 12:34:15

@Counter:

Maga pedig szóljon, ha fölhagyott a krónikus hazudozással.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2014.11.15. 12:40:25

@bbjnick: Vélemény nehezen lehet *hazug*, tényt pedig nem tagadtam el, nem másítottam meg.

komolytalan samu 2014.11.15. 12:40:46

@bbjnick: Dehogynem írtak róla. Nem eleget, az tény. És akkor képzelje el, hogy a piát is koncesszióban toljuk majd! Csak az nem biztos, hogy a magyar Caponét Orsósnak, Berishának, vagy valami ...vilinek hívják majd.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 13:05:32

@Counter:

Most meg nehogy elkezdjen mentegetőzni!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 13:09:08

@komolytalan samu:

Én inkább kifizetném internetadóban (vagy valami hasonló hülyeségben) azt a pénzt, amit a dohány/szesz túladóztatásával behajt rajtam az állam, mert azzal legalább nem hizlalnánk a szervezett bűnözést.

egysmás 2014.11.15. 13:19:01

@bbjnick: Mivel a kormány maga a szervezett bűnözés (vagy olyan ostoba egy faszkalapok gyülekezet, hogy olyat még nem látott a világ), minden adóforintunkkal a szervezett bűnözést hizlaljuk.

danesdzsu2 2014.11.15. 13:25:58

@bbjnick: furán ismeri be, hogy ostobaságot írt.

Amúgy miért nosztalgiázik itt magyarok kinzásáról? Ennyire szeretne ott lenni, és kínozni a szovjet elvtársai ellen szervezkedőket?

danesdzsu2 2014.11.15. 13:26:47

@bbjnick: furán ismeri be, hogy ostobaságot írt.

Amúgy miért nosztalgiázik itt magyarok kinzásáról? Ennyire szeretne ott lenni, és kínozni a szovjet elvtársai ellen szervezkedőket?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 13:43:46

@danesdzsu2:

Látom, ma nagy formában érzi magát. [.........................../.]

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 13:44:24

@danesdzsu2:

Látom, ma nagy formában érzi magát. [.........................../.]

danesdzsu2 2014.11.15. 15:03:19

@bbjnick: nem meglepő, minden mást is ezzel a pontossággal képes megítélni.

komolytalan samu 2014.11.15. 16:14:06

@bbjnick: Ja igen: miért gondolja, hogy amit az állam akar, az magától értetődően jár is neki? Mert egy huszonéves móriczi értelemben vett titán kitalálta, Viktor meg rábólintott?

Belegondolt már, hogy Horthy vitézi rendet alapított, Viktor meg a trafikosokét?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 16:17:31

@komolytalan samu:

Nem lehet mindenki olyan lelkiismeretes, felelősen gondolkodó állampolgár, mint én.:-)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2014.11.15. 16:20:39

@komolytalan samu:

A vita nem arról szól, hogy mi jár az államnak és mi nem, hanem arról, hogy amit elvesz, azt hogyan veszi el. S (arról, hogy) ha már elveszi, akkor nem-e okoz nagyobb kárt lépésével, mint az, amit (e lépéssel) ki akart védeni.

komolytalan samu 2014.11.15. 17:08:58

@bbjnick: Rendben, de akkor meg ne a két adó közti választást emelje stilisztikai elemmé! Erősen félreérthető.

Amúgy hogyne. Amit ír, az minden adó alfája és omegája. A nagyon messze ható következmények miatt általában komoly szakmai feladat megválaszolni, de a durva szeszadó, pláne a szesz tiltása általában több kárt okoz, mint hasznot, csakúgy, mint a netadó.

Is-is, kedves Tibor. A vitézi vs trafikos rend csodás párhuzamát meg nehogy elengedje!

S=klogW 2014.11.15. 20:58:58

@bbjnick: ha aggasztja a szervezett bűnözés, támogassa a marihuána legalizációját

Disznóvári · http://mandiner.blog.hu/2015/12/22/a_kulturharcon_tul_karacsonyi_tunodesek/full_commentlist/1#c28872 2014.11.16. 07:56:23

Nahát, a konzervatív makimajmok körében Aristo már olyan klasszikus, hogy mottóként idézik szavait?
Akkor én is idézek tőle valamit:
"aristo · aristo.blog.hu/ 2012.05.24. 13:26:30
@tevevanegypupu: Budai esélytelen volt. A projektek átmentek az NFÜ hihetetlen bürokráciáján, tehát - formailag - támadhatatlanok voltak, azt pedig előre bocsájtották, hogy tartalmi kérdéseket, tehát hogy volt -e "értelme" a pénz elköltésének, nem vizsgálnak. Ez - sajnos - borítékolható volt, amint borítékolható Fletó&Co. felmentése is. Itt csak a spontán igazságszolgáltatás segíthet: kötélre velük."
delphoijosda.blog.hu/2012/05/07/xv_5/full_commentlist/1#c16812819
süti beállítások módosítása