Magát népbarátnak mondó rezsicsökkentés
2013. szeptember 09. írta: pinter.bence

Magát népbarátnak mondó rezsicsökkentés

Kadar_Janos_emlekeztek_meg_ram.png

Ahogy haladunk az igazi kampány felé, egyre élesebben kirajzolódik, hogy a kormány milyen ügyek mentén vívná meg a csatát, és az is, hogy miért kifizetődő a magyar emberekben élő kádári reflexekre, általánosabban szólva az egyszeri ember azon tulajdonságára építeni, hogyha megkérdik tőle, hogy kell-e ingyen pénz, akkor hevesen fog bólogatni és nagy lendülettel ikszelni arra, aki adja.

Egy: Bajnai/Mesterházy/Gyurcsány rossz. Az MSZP-Együtt-PM-stb. tengely a miniszterelnök-jelölt személyéről való döntés elhalasztásával félig-meddig kivédte ezt a fajta retorikát, a Fidesz nem tud egyszerűen Bajnaira vagy Mesterházyra koncentrálni, bár azt továbbra is mondhatják, hogy egykutya, és hogy mindkettőnek köze van Gyurcsány Ferenchez. Aki pedig ugye maga a sátán. Mindjárt megértjük azt is, hogy miért lehet ez egy releváns üzenet.

Kettő: Magyarország jobban teljesít. Ez a hónapok óta nyomatott szlogen. Nem vagyunk jók, nem vagyunk királyak, de azért jobban teljesítünk. Visszafogott szöveg, de még így sem teljesen egyértelmű a valóságtartalma. Anélkül, hogy mélyen gazdasági témákba belemennénk, érdemes megjegyezni, hogy a növekedési adatok alapján talán igaz is lehet a fenti mondat – végül is ez valamivel jobb, mint jó ideje –, de valójában nem dübörög a gazdaság, jó, ha döcög: a Fidesznek az adott körülmények között, a kétharmados felhatalmazás birtokában sem sikerült látványos eredményeket felmutatnia. A kérdés az, hogy a választó – vegyük azt, aki a szívének kedves pártba vetett bizalmán túl is tud látni és gondolkodni – mennyire érzékeli ezt a jobban teljesítést. Erre talált ki a Fidesz valami egészen döbbenetes jó módszert.

Három, azaz rezsicsökkentés, a népek ópiuma. Egyből a lakosságot célozza, nem kell pöcsölni hosszú távú elképzelésekkel, hanem egy huszárvágással meg lehet oldani rövid távon, egy csoport (ti. a lakossági fogyasztó, más néven választópolgár) segítésével. A rezsicsökkentés propagandának tökéletes: az MSZP is csak túllicitálni tudja, lehet azt állítani, hogy az EU ezért támadja Magyarországot, rá lehet íratni a számlára, hogy önnek most azért hatszáz forinttal kevesebb a rezsi, mert a kormány ilyen kedves volt. Lehet hatalmas eredményként lobogtatni, és közben szép csendben eltávolítani az NGM oldaláról az államadósság-mérő kis cuccot, ami nem a megfelelő irányba mozog. Kellemetlen helyzetbe lehet hozni vele az ellenzéket, mert ha racionális érvekkel próbálja megcáfolni, akkor a nép ellensége, a bankárok barátja, népnyúzó kapitalista lesz; ha nem, akkor meg vagy túllicitálhatja, vagy mondhat valami alternatívát rá, ami senkit sem fog érdekelni. Ez a tökéletes kampányfogás, amíg senki nem gondol arra, hogy ha állam bácsi mondjuk kétezer forinttal kevesebbet venne ki a zsebéből adó formájában, akkor máris nem lenne szükség rá, és aláírásgyűjtést sem kellene rendezni. Az efféle rezsicsökkentés valahol a kommunizmus, a kádári nosztalgia kvintesszenciája.

Orbán Viktor például azt találta mondani péntek reggel, hogy „ez a lépés, amire – tegyük szívünkre a kezünket – még a Kádár-rendszerben sem volt példa, tehát most olyasmiről beszélünk, a rezsicsökkentésről, amire még a népbarát, magukat népbarátnak mondó kommunista kormányok sem voltak képesek. Én úgy nőttem föl, mióta az eszemet tudom, hogy minden januárban emelkedtek az árak, és ezek közül a legfájdalmasabb az energia-áremelés volt.

Miért is történt volna rezsicsökkentés a Kádár-rendszer gazdaságának tökéletesen virtuális valóságában, ahol a rezsi már alapvetően csökkentve volt? Pontosabban: hol releváns a Kádár-rendszer gazdaságpolitikája, amikor annak – mint később megtudhatta mindenki – gyakorlatilag köze sem volt a valósághoz? Népbarát dolognak számít tudatos ön- és közámítással fenntartani egy hamis valóságot, melynek (és még pár dolognak) eredményeként most nyakig ülünk az államadósságban meg a gazdasággal kapcsolatban (is) totálisan elrontott mentális kondícióban? Népbarát-e vajon az a rendszer, mely elhiteti polgáraival, hogy semmit sem kell tennie azért, hogy jobb legyen neki?

Összefoglalva: a kommunizmus rendszerváltás közbeni esküdt ellenségei sorban vonták le a tanulságokat. Az SZDSZ hamar, 1994-ben kapcsolt, és jött rá arra, hogy a magyar nép nem kér az értelmes politikából, hanem erősen kapálózik vissza a kádári rendszer biztonságos anyaölébe, ahol nem kellett törődni semmivel, csak be kellett fogni a pofádat, ha nagy volt a zsemle, ha kicsit. Az SZDSZ be is szállt ebbe a buliba az őszintén poszt-kádári szocik mellé. A Fidesz is ekkoriban kezdte felfogni ezt a tanulságot, 2002 és 2006 tavaszán pedig saját tragédiáin keresztül tanulta meg végleg. A magyar népnek alapból ez a hamis biztonságérzet, ez az ön-elengedés, virtuális valóság kell. Vitatkozni csak Alföldi Róberten, meg egyéb szimbolikus jobb-, illetve baloldali témákon szeret. A rezsicsökkentését, vagy jóléti rendszerváltását nem adná soha, hát még a feltétel nélküli alapjövedelmet. Azt kajálná csak igazán.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr395497799

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Magát népbarátnak mondó rezsicsökkentés 2013.09.09. 08:52:02

Hol releváns a Kádár-rendszer gazdaságpolitikája, amikor annak – mint később megtudhatta mindenki – gyakorlatilag köze sem volt a valósághoz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2013.09.20. 12:18:43

@Holger Hartland: Mit írtál gloire-nak, te féreg?!

Alfőmérnök 2013.09.20. 12:19:29

@tevevanegypupu: Értetlenségednek köztudott ostobaságot az oka.

Google 2013.09.20. 12:59:35

Egy ideje már a Mandinert is minősíti ez a hangnem, ami itt eluralkodni látszik.
Kellemes beszélgetések helyett anyázásba ment át a dolog; érdekelne, hogy: qui prodest?
Még jobban az, semmilyen eszköz a kezükben, mellyel elejét vennék ennek a semminek, mely lassan minden poszt alatt zajlik -elűzve sokakat azok közül, akik valamit még hozzátehettek volna a dolgokhoz, ugyanakkor tolerálva azokat, akik itt rendezik le és meg a ribilliójukat.
Szándékos a színvonalrontás?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.20. 12:59:44

@Alfőmérnök: Azt hittem, Rozira hajtasz, de ha gloire érdekel, miatta sem kell féltékenykedned rám. Egyiküknek sem áll szándékomban udvarolni, szabad a pálya.

@Hepci: Ugyan, én nem fogom megverni Alfit, nem vagyok bűnöző. De még edzőteremben sem volna sportszerű, az egyenlőtlen erőviszonyok miatt.

@Bell & Sebastian: A kanász és az elkanászodott nem ugyanaz.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.20. 13:03:02

@Google: Eszközük volna, moderációnak hívják. A mandiner nem használja, látható eredménnyel. Egy blogra előbb lesz igaz, mint az országra, hogy "el kell innen menni". Lassan tényleg.

tevevanegypupu 2013.09.20. 13:17:30

@Bell & Sebastian:

Itt Alfinak van kinyilatkoztatott igazsaga (azt hiszi), nekunk - nagyon szerenyen jegyzem - inkabb talan csak erkolcsi lenne. De furcsa madar az igazsag, olyan rettentoen szines, hogy vegulis nem tudjuk megallpitani az alapszint..

Alfőmérnök 2013.09.20. 14:02:41

@Holger Hartland: De itt a mandineren segítettél neki megtalálni a kommentet, ami - szerinted - "perképes".
ÍGY VOLT-E, TE OSTOBA FÉREG?!

Alfőmérnök 2013.09.20. 14:08:09

@tevevanegypupu: Maguk azok, akiknek erkölcsről jobb lenne hallgatniuk.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.20. 14:38:18

@Alfőmérnök: Alfi, te tisztelsz engem. Túlzottan is. Azt hiszed, gloire vagy Rozi - ügyvéddel! - nem képesek maguktól eldönteni, hogy mit lépjenek, hanem az én iránymutatásaimat lesik áhítatosan? Hogy a fizikai erőszakkal való fenyegetés nem tűnik fizikai erőszakkal való fenyegetésnek, hacsak én nem mutatok rá? Hogy ha én nem mondom, akkor senkinek nem jut eszébe a BTK, amikor verőembereket ígérsz más kommentelőknek?

Oké, elsőre valami viccesebb jut eszembe nekem is, főleg amikor te magad hajtanád végre az akciót. A verőemberek meg szerintem kiröhögnének. De mit lehessen tudni, hátha feltöröd a családi malacperselyt, és találsz benne annyit, hogy legalább megpróbáld - ami pedig Rozit illeti, egy nő ellen talán lehet esélyed egyedül is. Én ugyan föl nem jelentelek, de nem ítélem el, ha más igen.

Alfőmérnök 2013.09.20. 14:43:02

@Holger Hartland: Te egy nyomorék szarházi féreg vagy, tanársegéd úr.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.20. 14:55:38

@Alfőmérnök: Ennyi? Hartland elvtársat már meg sem akarod verni?

Alfőmérnök 2013.09.20. 15:05:19

@Holger Hartland: Dehogynem, vascsővel, te kis ostoba nyomorék patkány.

Alfőmérnök 2013.09.20. 15:48:34

@Holger Hartland: Én meg 6-ig vagyok a melóhelyemen és a vascsövem is otthon van. :(

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.20. 16:18:07

@Alfőmérnök: Ejj, de kár. Legközelebb kéredzkedj el délutánra, a vascsövet meg eleve vidd magaddal reggel. Ha nem engednének föl vele a BKV-ra, vegyél teleszkóposat. Vagy fesd be vidám színekkel, és mondd azt, hogy bizsuzdam.

Bell & Sebastian 2013.09.20. 16:25:38

@tevevanegypupu: Láttunk már ilyet, hogy szomszédos szobából metélték egymást miszlikbe valami blogon, aztán az egyiknek eszébe jutott, hogy akár át is mehetne megbeszélni. Úgy tudom, nyolc napon belül gyógyult az önérzetükön esett mély seb.

Elismerem, a Mortal Kombat roppant szórakoztató. De az erőszak kultusza in real time, az nettó cigány tempó. Rajban szoknak gyünni, egyedül sosem.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.09.20. 17:56:31

@Holger Hartland: Sem neked, sem Google-nak nincs igazatok. A mandicset gőzerővel működik, pedig ott kizárólag anyázás van. A blog kicsit elhanyagolt területté vált. Nyilván azért is, mert a jósda-tagok kivonultak, meg azért is, és talán főleg azért, mert alig van érdemleges poszt.

tevevanegypupu 2013.09.20. 20:28:14

@Bell & Sebastian:

Biztos latott mar kutyakat, ahogy egyik a keritesen kivul, a masik belul mint az orult ugat, rohannak vegig egymas mellett.aztan egyszercsak vege van a keritesnek, a ket kutya ott all szemben egymassal tatott szajjal..meregetik egy kicsit egymast, aztan hatat forditanak es elballagnak..Ugyanez van a macsekokkal is, a kandurok orak hosszat allnak egymassal szemben orditva..aztan megunjak es elmennek..Itt csak egy valaki rohan a kerites mellett, es nyavog vegeerhetetlenul..csak legalalabb lehetne tudni, hogy vegulis miert?? Illetve mondvacsinalt urugyekert..

Alfőmérnök 2013.09.20. 21:29:06

@tevevanegypupu: Minimum két kutya van, de inkább egy falka + egy, akivel szemben állnak. Maga ezt azért nem látja, mert maga is tagja a falkának és ostoba.

Bell & Sebastian 2013.09.20. 22:05:36

@tevevanegypupu: Kitapasztaltam, hogy ugyanabból a kutyafajtából párt kell tartani és béke, nyugalom költözik a ház köré. Se udvarló, se koslatás, se tutulás, se éjjeli médiaháború, csak a tiszta, száraz érzés marad és még a hajam ugyanúgy áll.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.20. 22:56:22

@Alfőmérnök:
Valahogyan áthidalhatnátok a logisztikai problémákat... de ha jól értem, HH válláig se érsz... ilyenkor a parittyára emlékszem, mint megoldás, a vascső véleményes... :)

Tán az lenne a legjobb, Alfi, ha lehiggadnál.
Az ellenségek nagyrészt kivonultak az itteni közéletből, ha ezt annak lehet nevezni.

Alfőmérnök 2013.09.20. 23:08:59

@Hepci: Nem tudom, kicsoda HH, csak annyit, hogy nem szociológus és tanársegéd úr és egy takonygerincű tahó. Egyszer elküldtem neki egy szociológus ismerősöm - aki távozni kényszerült az MTA kisebbségkutató intézetéből - tanulmányát, amit ő nemszociológusként szakmailag értékelt. Nem teljesen értem, hogy ha nem szociológus, hogyan tud egy szociológiai tanulmányt szakmailag értékelni. Valószínűleg polihisztor-zseni.
(Persze először azt írta, hogy nem érkezett meg a csatolt file, pedig biztos vagyok benne, hogy de, csak kellett neki egy kis idő, amíg konzultált a munkatársaival, hogy mit írjon a blog.hu-ra.)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 08:24:24

@Mr Falafel: A blogról beszélek, a mandicsetet alig látom. Itt meg egyre több a gyenge poszt, és a moderáció hiánya miatt a kommentelők is elkanászodtak.

@Hepci: Szerintem bőven felér a vállamig, de csak a meccs elején, mert a végén a bokámig. :) De nem lesz verekedés, mert az hülyeség, ha nem sportszerű a párosítás. Aki verekedni akar, járjon klubba és bunyózzon egyenlő ellenfelekkel.

@Alfőmérnök: Na figyelj, Alfi, úgy vagyok én szociológus meg tanársegéd, ahogyan aristo Botos. Azaz nem kell mindent elhinni, amit mondanak. Delgado barátom leszólt egy cikket, amit egy számodra kedves ember írt. Ettől te rohamot kaptál, pedig itt véleménye bárkinek lehet, és akinek nem tetszik, leszarhatja, nincs jelentősége. Szard le, menj tovább Isten hírével.

Alfőmérnök 2013.09.21. 09:04:44

@Holger Hartland: Ostoba féreg.
1. Miért másodnicken kérted a publikálatlan részeket is tartalmazó cikket?
2. Miért nem reagáltál arra, amit a privát levélben írtam, amiben a csatolt filet küldtem?
A többit majd személyesen, vascsővel.

tevevanegypupu 2013.09.21. 10:44:15

@Bell & Sebastian:

Nem biztos, hogy ugyanabbol..itt latok sokszor setalni egy fiatalembert ket kutyaval. Egy gyonyoru nemet juhasz es egy nagyon aranyos kis yorkshire-i terrier a ket kutya..nagyon jol megvannak egymassal, a terrier az ur termeszetesen.:) A lenyeg csak az, hogy harci kutyat ne tartsunk..mindenkinek nekiugrik pusztan csak azert, mert a szerencsetlent ilyenre tenyesztettek. Na persze a gazda a hibas ez nyilvanvalo, megis a kutyat utalja mindenki, pedig szegeny csak teljesit, azt hiszi szabad akaratabol..

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 14:49:47

@Alfőmérnök: A hörcsög bosszúja:
- olyan sérelmekért, amelyek nem valódiak;
- és nem is a te "sérelmeid", hanem a másokéi;
- olyanon állnál értük bosszút, aki nem okozta őket;
- de igazából nem is, mert kevés vagy hozzá.
Ez így pont jó. Szép online játék lenne, de nem vagyok benne partner. B&S igen, vele jól is nyomjátok. Bizsuzdam! :)

Alfőmérnök 2013.09.21. 14:59:34

@Holger Hartland: Húzzál már el az anyádba, te takony. Vagy válaszolj a kérdésekre.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 15:23:48

@Alfőmérnök: Vascsövi, nekem semmi közöm hozzá, hogy a kicsodádat kirúgták az akárhonnan. És nem is érdekel. Reklamálj a volt főnökénél.

Alfőmérnök 2013.09.21. 15:28:18

@Holger Hartland: A kérdésre válaszolj, patkány!

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 15:33:02

@Alfőmérnök: Te itt még a senkinél is kevesebb vagy, Alfi.

Alfőmérnök 2013.09.21. 15:34:24

@Holger Hartland: A kérdésre válaszolj, patkány!
Egyébként nem kell reklamálni a főnökénél. Hálát az égnek, hogy megszabadult a kártékony fajtátoktól.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 15:41:16

@Alfőmérnök: Nem vagy abban a helyzetben, hogy követelj. :) Egyébként, ha már az ismerősöd főnöke hálát ad, hogy megszabadult tőle, aki amúgy az én fajtám, akkor mi ez a nagy felháborodás?

Alfőmérnök 2013.09.21. 15:42:51

@Holger Hartland: A pofátlanságotok a felháborító.

Alfőmérnök 2013.09.21. 15:46:15

@Holger Hartland: Azoké, akik egy szociológiai tanulmányról szakmai véleményt tudnak alkotni.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.21. 15:56:07

@Alfőmérnök: Hát én olyat nem tudok. A szarról megmondom, hogy szar, de egy szociológiai tanulmányról? Szakmai véleményt? Nem.

Alfőmérnök 2013.09.21. 15:58:15

@Holger Hartland: A szar az te vagy, mégpedig egy nagy adag.

Alfőmérnök 2013.09.21. 16:03:28

@Holger Hartland: 1. Miért másodnicken kérted a publikálatlan részeket is tartalmazó cikket?
2. Miért nem reagáltál arra, amit a privát levélben írtam, amiben a csatolt filet küldtem?

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.09.21. 23:26:18

@Alfőmérnök: ...file-t...
A többi okés, meg a vascső.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 08:04:15

Szevasz, Alfél! Kirúgták a cimbinádat az MTA-tól páros lábbal, és ezért Hartlandra meg rám haragszol? De hülye vagy! Nem is mi rúgtuk ki.

Te azt írtad, hogy politikai okokból rúgták ki, valami cikk miatt. Át is küldted. Ugyanazon a blogon válaszoltam neked, hogy a cikk szerintem gyenge volt, és nem volt benne semmi politikai botrány. Vagyis a kirúgás talán szakmai okból történt. A cimbinád azóta befutott pályája is ezt mutatja.

Ez a véleményem, Alfél. Kérted, megkaptad. Vitatkozhattál volna, leszarhattad volna, de inkább hülyét csináltál magadból. Vascsövezzél csak, ilyenkor elképzelem a fészbukon látott pofádat, ahogy kinyitod és mondasz valami fenyegetőt. Jaj-jaj, félelmetes! :DDD

Alfőmérnök 2013.09.22. 08:21:13

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Szarházi, gyáva patkány vagy, tanársegéd úr.

Alfőmérnök 2013.09.22. 08:47:12

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Nagyon nem.
Nyilvánvaló, hogy egy senki vagy az ismerősömhöz képest. (Szakmailag, szellemileg, erkölcsileg. Mondjuk téged könnyű felülmúlni.)
Egy buta fasz vagy. Ha értelmes lennél, már bekussoltál volna, de te nyomatod tovább a szar poénjaidat. És a kérdéseimre továbbra is kerülöd a választ.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 09:00:34

@Alfőmérnök: Alfél, mindent leírtam erről a szánalmas ügyről, ami számíthat. Berágtál, ámokfutásba kezdtél, mert más volt a véleményem valamiről. Másokkal is így viselkedtél más ügyekben. Mézesrozit kiszerkesztetted, de most valakitől jól visszakaptad, így rajtad röhöghet az összes ellenséged. A cimbinádról meg annyit: kapott egy lehetőséget az MTA-tól, kapott egy külföldi ösztöndíjat, egyikkel sem tudott élni, nem lett belőle semmi, mehetett vissza helyiérdekű csinovnyinának az Isten háta mögé, ahonnan jött. Amiben semmi rossz nincsen, csak nem kell azt hazudni, hogy azért nem vitte többre, mert kinyírták.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 09:03:10

@Alfőmérnök: A következő becsapódást most nincs időm megvárni, mennem kell. Majd később megnézem, mekkora találat volt. Szevasz, Alfél!

Alfőmérnök 2013.09.22. 09:13:01

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: @Holger Hartland: : 1. Miért másodnicken kérted a publikálatlan részeket is tartalmazó cikket?
2. Miért nem reagáltál arra, amit a privát levélben írtam, amiben a csatolt file-t küldtem?

Alfőmérnök 2013.09.22. 09:13:50

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Rendesen kijött belőled a féreg komcsi éned, tanársegéd úr.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 14:03:01

Zavar, ha röhögünk rajtad, Alfél? Ne adj rá okot.

Alfőmérnök 2013.09.22. 14:15:31

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Még mindig nem tűntél el a bús picsába, te korcs?

Alfőmérnök 2013.09.22. 14:20:15

Csak hogy értsék: ez a nyomorék most ki akarja provokálni, hogy nyilvánosságra hozzam az ügy részleteit. Nem teszem meg.
Az ilyet ütni kell, csak abból ért.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 14:29:12

@Alfőmérnök: Tudod, milyen vicces, amikor az ember elképzeli, ahogy egy sunyi, alamuszi kis pofa vékony hangon elncincogja, hogy "menn a búsz picába, melt vaszcővel foglak szétvelni, te kolc!" ? :))) Hangfelvételem nincsen, csak elképzelem az alapján, amit láttam. :DDD Alfél, ezer esélyed volt, hogy leállj. A jósdások elhúztak innen a francba, békénhagytak volna, de neked kurvafontos volt iderakni valamelyikük adatait, ugye? Miközben a tiédet csak az nem tudta, aki nem akarta, de mégsem rakták ide. Most már igen. De hagyhattad volna őket a francba, és akkor nem. Így röhej tárgya lettél.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 14:32:10

@Alfőmérnök: Hozzad b+! Ügy? Eltért a véleményünk valamiről. Nagy ügy!

Alfőmérnök 2013.09.22. 14:32:54

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Majd meghallgathatod élőben. Nem egyedül megyek, mielőtt újból a képzelt fizikai adottságaimon "humorizálnál".

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 14:37:41

@Alfőmérnök: Hozd anyukádat is! Vele talán szót értek. Egy tea mellett elbeszélgetünk arról, hol siklott félre a fia élete...

Alfőmérnök 2013.09.22. 14:40:33

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Nem siklott félre. De a tiéd félre fog, ha nem kussolsz, patkány.

Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy 2013.09.22. 14:42:56

@Alfőmérnök: Tehát, ha jól értem, azt akarod, hogy ne kommenteljek ide, mert különben a "Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy" nicket használó valós személlyel történik valami? Mi is?

Alfőmérnök 2013.09.22. 14:48:18

@Holger Hartland: 1. Miért másodnicken kérted a publikálatlan részeket is tartalmazó cikket?
2. Miért nem reagáltál arra, amit a privát levélben írtam, amiben a csatolt file-t küldtem?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 14:58:28

@Alfőmérnök: Már rég válaszoltam. Delgadóval ne kezdj, amilyen genya, simán belehúz egy BTK 222-be. :) És sokkal erősebb is nálad, sajnos. Lenyomna.

Alfőmérnök 2013.09.22. 15:05:56

@Holger Hartland: Egy benga niggernél nem hiszem, hogy erősebb. És gondolom vascső ellen sincs felvértezve.

S=klogW 2013.09.22. 15:43:02

@Alfőmérnök: maga nagyon rá van kattanva a korpulens negroidokra és a ferrotubulira

Alfőmérnök 2013.09.22. 16:01:11

@S=klogW: Csak végszükség esetén.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 16:22:21

@Alfőmérnök: Ugyan, hozzám se mertél bejönni pénteken.

Alfőmérnök 2013.09.22. 16:48:20

@Holger Hartland: Sajnos jövő héten sem érek rá, de majd szólok a niggeremnek.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 19:04:44

@Alfőmérnök: Annak a kicsinek, akit most szültél a gatyádba.

Alfőmérnök 2013.09.22. 19:07:47

@Holger Hartland: Kopj le rólam, buzi. Próbálkozz mással.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 19:14:32

@Alfőmérnök: Nem én akarlak megkeresni téged, hanem te engem...

Alfőmérnök 2013.09.22. 19:24:50

@Holger Hartland: Ja, mert pofátlan féreg voltál.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 20:41:21

@Alfőmérnök: Akkor viszont neked kéne leszállnod rólam. És mindenki másról is. Téged nem akar senki megkeresni, te akarsz megkeres(tet:))ni másokat. Mostanra mindenki tudja, akivel összebalhéztál, hogy ki vagy. Mindenki. Engem ugyan nem érdekel, és nem érzem tőled fenyegetve magam, és valószínűleg mások sem, bár ha valaki nő, akkor talán, esetleg mégis. És ha belegondolok, milyen gyenge fizikumú emberek követnek el néha erőszakos bűncselekményeket nők sérelmére, akkor lehet, hogy jobb lenne téged most rendőrkézre adni, amíg nem késő. De majd ezt eldöntik azok a nők, akikre szintén rászálltál. Ostobaságot műveltél azért is, mert ha mostantól bárkit megvernek, akit megfenyegettél, akár egyszerű utcai rablás keretében, akkor az illető a rendőröknek arra a kérdésére, hogy állhatott-e valakinek szándékában megveretni, az igazságnak megfelelően azt kell majd válaszolja, hogy igen, neked.

És mindezt olyan piszlicsáré ügyek miatt, hogy Rozinak mégsem kellettél, a jósdáról kizártak, Delgadónak meg rossz véleménye volt egy ismerősöd cikkéről.

Lépj tovább. Én most léptem. Szevasz.

Alfőmérnök 2013.09.22. 20:50:06

@Holger Hartland: Embertelenül ostoba, szarházi ember vagy.

Alfőmérnök 2013.09.22. 21:05:11

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Azért a publikációs listáját ügyesen leszedtétek, szarháziak.

Alfőmérnök 2013.09.22. 21:08:25

@Holger Hartland: És a tények kedvéért, te nyomorék korcs. Nem én fenyegettem MézesRozit, hanem ő engem.

" MézesRozi 2012.10.20. 16:13:20
@Alfőmérnök:

nézze. azt elnézem magának, hogy trágár és ocsmány, mint egy cseléd hélóta. de arra ne merészeljen hivatkozni, hogy magának rólam bármilyen személyes tapasztalatai vannak, mert megkeresem magát, és ne legyenek kétségei, hogy meg is találom, kisebb ez a budapest, mint gondolná. de nem egyedül fogok menni, és olyan sallereket fog kapni, természetesen nem tőlem, hogy kirepül az ablakon, vagy nyálán-taknyán csúszik végig a járdán.
és ha kétségei lennének afelől, hogy ez fenyegetés-e, ne legyenek. ez az. remélem világos voltam. "
mandiner.blog.hu/2012/10/15/osz_972#c18095017

Bloodscalp 2013.09.22. 22:12:43

@Holger Hartland: jó melóhelyed van, ahol ráérsz kommentelgetni:) ráadásul tökfölöslegesen.

Alfőmérnök 2013.09.22. 22:17:33

@Bloodscalp: Él a lehetőséggel, amit az MTA-tól kapott.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.09.22. 23:15:00

@Alfőmérnök: Tyű, ezt egy nő írta, EZT és ÍGY, elvileg egy férfinak, akivel levelezett, és te nem értetted, sőt, sérelemként mutogatod? Akkor és ott kellett volna kiszállnod, elegánsan.

@Bloodscalp: Pont az a melóm, hogy eltussoljam a Nagy Sorosista Háttérhatalmi Tervet, nehogy Alfi leleplezze. Hihetetlenül nehéz, de baromi jól fizet, és a cafeteria... az igen.

Jön a váltás, megyek pihenni egy nagyot a "George the Mason" Titkos Luxusüdülőben. Viszlát később!

Alfőmérnök 2013.09.22. 23:19:39

@Holger Hartland: Húzzál már el végre a bús picsába, te ostoba féreg.

picur3ka 2013.09.22. 23:50:46

Ez cigany? Mar a masodik/harmadik temaban, amit megnyitottam van a vascsonel.

Az ember el is felejti, mi a tema. Bunyo.

Alfőmérnök 2013.09.22. 23:55:20

@picur3ka: Neked szerintem egy olyan 20-30 cms vibráló vascső kéne.

A 3 per hármas nyúl 2013.09.24. 21:53:44

@Nem_tudod_a_neved?: "Botos sértett, személyes elégtételről van szó, csak kihasználta az adódó alkalmat." - írtad ezen az oldalon (már nem elérhető):
www.facebook.com/notes/mak%C3%A9rt-hallgat%C3%B3k-moln%C3%A1r-attila-k%C3%A1roly-mellett/botos-v%C3%A1lasza-a-moln%C3%A1rt-t%C3%A1mad%C3%B3-oldalnak-nyilatkozatunk-sz%C3%B6vege/328847237157947

Miért állt bosszút Botos MAK-on?

A 3 per hármas nyúl 2013.09.25. 21:03:14

@Nem_tudod_a_neved?: "Botos sértett, személyes elégtételről van szó, csak kihasználta az adódó alkalmat." - írtad ezen az oldalon (már nem elérhető):
www.facebook.com/notes/mak%C3%A9rt-hallgat%C3%B3k-moln%C3%A1r-attila-k%C3%A1roly-mellett/botos-v%C3%A1lasza-a-moln%C3%A1rt-t%C3%A1mad%C3%B3-oldalnak-nyilatkozatunk-sz%C3%B6vege/328847237157947

Miért állt bosszút Botos MAK-on?

Alfőmérnök 2013.09.29. 22:20:17

@Sören Vlagyimirovics Delgado főhadnagy: Csinovnyina volt az anyád a Rákóczi téren, szarházi féreg.

Alfőmérnök 2013.10.03. 20:49:11

@Nem_tudod_a_neved?: Az egyik ismerősöm gyereke a Toldyba szeretne jelentkezni. Nagyon értelmes és tehetséges gyerek, de sajnos egyik rokona sem járt a Toldyba.
Nem tudsz neki protekciót szerezni Poroginál?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.10.03. 22:30:53

@Alfőmérnök: Szerintem ez vicces. Rozi biztos felöltött a garatra, amikor ezt írta.

Alfőmérnök 2013.10.03. 23:12:33

@Mr Falafel: Szerintem is. :)
Rozi nem rossz ember, csak valószínűleg nem volt semmi tapasztalata ezzel a blogos-kommentelős világgal kapcsolatban, és (nő lévén) nem volt elég karakán ahhoz, hogy korpa közé keveredvén ne egyék meg a disznyók.

Bell & Sebastian 2013.10.04. 00:11:17

Igazi tirpák gyesznyót mond.

ynd 2013.11.30. 10:29:22

"Az SZDSZ hamar, 1994-ben kapcsolt, és jött rá arra, hogy a magyar nép nem kér az értelmes politikából, hanem erősen kapálózik vissza a kádári rendszer biztonságos anyaölébe, ahol nem kellett törődni semmivel, csak be kellett fogni a pofádat, ha nagy volt a zsemle, ha kicsit. Az SZDSZ be is szállt ebbe a buliba az őszintén poszt-kádári szocik mellé. "

Akárhogy is olvasom, ezt azt jelenti, hogy az SzDSz 94-től a "kádári rendszer biztonságos anyaölébe" visszavágyó szavazók pártjává akart volna válni. Ez konkrétan az ellenkezője a tényeknek.

Az igaz, hogy az SZDSZ "beszállt a buliba" abban az értelemben, hogy kormányra lépett a kétségtelenül poszt-kádári MSZP-vel. Nade ebből a fentiekre kilyukadni enyhén szólva nagy ugrás. A Bokros-csomag fényében pedig kifejezetten kínos ilyesmit sugallni.

calabria007 (törölt) 2013.11.30. 10:45:38

@ynd:

sajnos 100%-ban igaz

az SZDSZ totálisan lejáratta a liberális értékeket

calabria007 (törölt) 2013.11.30. 10:46:24

@ynd:

és egy idő után már csak sík hülye álproblémák mentén élte ki magát...

afféle szoclib hablatyot nyomott...

Göntér László 2013.12.05. 19:59:39

1.Bajnai/Mesterházy/Gyurcsány rossz.
2. Magyarország jobban teljesít.
3. rezsicsökkentés
Vita és választás!
Az emberiség történetét jelentős mértékben meghatározzák az évezredek tapasztalatát hordozó vallási szervezetek. Az európai tapasztalatokat a keresztény egyházak halmozták fel, amit nekünk is érdemes tudomásul vennünk és követnünk. A választást (döntést) megelőzően nyilvánosan vitáznia kell a funkcionáló és az aspiráló jelölteknek úgy, ahogy az advokátus dei (isten ügyvédje) vitázott az advokátus diabólival (ördög ügyvédje). Szerintem ebből a szempontból Gyurcsánynak igaza van Bajnaival és Mesterházyval szemben, mert a választás előtt senki sem áll szemben Orbánnal, így pedig a választás érdemben lehetetlen. Amiatt tartom Orbán jelenlegi hatalom gyakorlását antidemokratikusnak, mert a hatalomra jutását nem előzte meg a Bajnaival lefolytatott vitája. Látom, hogy ez a gyakorlat uralkodik az írott és az elektronikus médiában is, vagyis a szerkesztők kerülik az ellenfelek egyidejű vitáit, holott a tisztelt publikum széleskörű tájékoztatása szerintem csak így valósítható meg. Általában elmondhatjuk, hogy nekünk, magyaroknak nem igazán alakult ki a vitakultúránk, mert csak a saját véleményünket szeretjük hangoztatni és igaznak elfogadni, a miénktől eltérő véleményeket szemenszedett hazugságnak, ezek hangoztatóit hazaárulónak, szellemileg fogyatékosnak tekintjük.
Magyarország jobban teljesít!
A szlogent hallva, olvasva sokaknak fel sem tűnik, hogy a jobban megfogalmazás igényli az összehasonlítás „mint” szavát. Így mindenki azt gondol, amit akar, és senki nem reklamálhat az összehasonlítás helytelensége miatt. Nyilvánvaló, hogy a szlogent propagálók fel lennének háborodva, ha a szlogent így folytatnám: „Magyarország jobban teljesít”, mint az első Orbán kormány idején. Feltételezem, hogy a szlogent propagálók a mint után a Gyurcsány, Bajnai, szocialista kormányok idején kiegészítést kedvelnék. A világos és egyértelmű beszéd valószínűleg nem hoz szavazatokat, de későbbi csalódásokhoz sem vezet.
Rezsicsökkentésről!
Mielőtt ebben a témában bármit is mondanék muszáj néhány adatot elmondani. Ezek az adatok, mennyi volt a világpiaci gázár és a dollár forint árfolyam 2010-ben és 2013-ban, és mennyi volt a világpiaci gázár forintban. Az alábbi adatok 1000 m3 földgázra vonatkoznak.
Mikor Gázár $ Gázár $ Árfolyam $/Ft Ft Ft
2010 330 212,29 192,26 63445,8 40814,875
2013 220 124,29 223,23 49110,6 27745,257
Amint látható, mindkét általam talált gázár és árfolyam esetében az ezer köbméterre vonatkoztatott gázár dollárban is meg forintban is jelentősen csökkent. Ez a csökkenés 25 és 40 %-os mértékű, tehát magasabb a rezsicsökkentés mértékénél. A rezsicsökkentés mértékét védhetem a felfelé és a lefelé irányuló elmozdulástól. Miért csökken a földgáz ára? Az USA-ban kifejlesztették azt a technológiát, amivel a palában bezárt földgázhoz hozzá tudnak férni (robbantással repedéseket hoznak létre a homogén és gázzáró palában). Emiatt az USA nem importál folyékony gázt, így Európában túlkínálat keletkezett, ami lenyomta az árakat. Ez a tendencia hosszú távon is fennmaradhat, mert Izrael partjainál hatalmas gázkészleteket fedeztek fel, de ahhoz hogy ezek a készletek eljussanak Európába szükséges, hogy Izrael és az Európai országok is felépítsék azokat a kapacitásokat, amelyek a földgáz cseppfolyósításához (kb. mínusz 160 Celsius fok) és a cseppfolyósított gáz visszaalakításához szükségesek.
Ezt az egész rezsicsökkentési cirkuszt én egy olyan futóversenyhez hasonlítom, ahol a versenyzőket nagyon komoly hátszél segíti. A nézőközönség egy része csak azt látja, hogy ezek a versenyzők nagyon gyorsan futnak, de ezt nem a hátszélnek, hanem a versenyzők erőfeszítésének véli. Én úgy gondolom, hogy a nagy hátszél miatt ez a verseny nem is érvényes.

Szúrófény 2014.08.30. 05:12:50

@Alfőmérnök: Csökkentik a rezsidet!

Csökkentik a rezsidet
Szeresd a rezsimet!
Emelik az adódat,
Mindened nékik add!
Orrod lóg, orr mány,
Ez a legjobb kormány!
Ablakából, hülyének néznek,
Ez jó neked, élvezd!
Hazugság harsona,
Egyre csak harsogja!
Milyen jó ez neked!
Ezért, őket szeresd!
süti beállítások módosítása