A kormány és a nagyvilág: kijönni az elefántcsonttoronyból
2013. április 17. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

A kormány és a nagyvilág: kijönni az elefántcsonttoronyból

elefantcsonttorony.jpg

Különösen kiélezett a feszültség mostanában a magyar kormány és a nemzetközi közvélemény egy része között, így érdemes az elmúlt hetek után ismét egy újabb epizód erejéig foglalkozni a kérdéssel. Mivel ez az epizód is jóval túlmutat önmagán. Orbán a napokban két komoly német lapnak, a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak és a Die Weltnek is interjút adott. Ezek nagyívű interjúk, sok mindent érintő, kemény kérdésekkel és rájuk adott összeszedett, szabatos válaszokkal. Így működik jól az újságírás. Most mégsem magával az interjúkkal, hanem a kommentárokkal foglalkozunk röviden. Bár a Die Welt nem, de a FAZ kommentelhetővé tette az Orbán-interjút: nézzük, hogy az egyszeri német kommentelők hogyan fogadják Orbán szavait, és aztán vonjunk le egy pár tanulságot mindebből.

„Bravó Magyarország! Le Brüsszellel. Bár nem értek három szót se magyarul, de amit a mi fantasztikus sajtónk Magyarországról hírül ad, az azt sejteti velem, hogy a politika ott sok mindent helyesen csinál... Görcs nélküli hazafiasság. Tetszik nekem!”

„Egy politikus arcéllel. Hogy mennyire szeretnék egy ilyen politikust Németországban. Aki kihajítja a fedélzetről a politikai korrektséget és néven nevezi a társadalmi problémákat. Valaki, aki a nem a széljárásnak megfelelően lobogtatja a zászlaját... Azt hiszem, pont ezek miatt a tulajdonságok miatt van annyira démonizálva... Ha a politikáját objektíven és nem a nyers ideológiák rózsaszín szemüvegén keresztül nézzük, ennek az embernek teljesen IGAZA van.”

„Ezek világos válaszok egyszerű kérdésekre. Egy politikus, szívvel és megértéssel. Nem kell feltétlenül mindennel egyetérteni, amit mond vagy amit a szívén visel, de egész jó lenne, ha itthon is lennének ilyen politikusaink... Magyarország felismerte az alternatívát és választott. Sok sikert Magyarországnak.”

„Miért nem kérdezik a német politikusokat is ilyen intenzíven, olyan kérdésekkel, amiket addig ismételgetnek, amíg egy világos választ nem kapnak?”

„Anélkül, hogy közel lennék a témához, csak azt tudom mondani: Orbánnak van bátorsága. Felveszi a küzdelmet a médiában, az igazságszolgáltatásban és a szakszervezetekben lévő régi szocialista hálózatokkal, és polgári értékekre helyezkedik... Ez az ember más, mint az EU-lobbisták és a politikailag korrekt fantaszták: frissítően más.”

„Az új kormány törvényekkel lépne fel a munkanélküliek magas száma és a társadalom elszegényedése ellen. És a magyarok nemzeti büszkesége mindig erősen jelen volt, amit sok nyugat-európai nehezen ért meg. De ezzel együtt kell élniük a nyugat-európaiaknak.”

„Végre valaki, aki nem fél a nemzet mítoszától. A nép adósrabszolgaságából való kivezetésének kísérlete tiszteletre méltó.”

A kommentek között természetesen vannak kritikus megjegyzések is, az erős ember-felfogás veszélyeitől az itthon és külföldön megfogalmazott orbáni üzenetek kettősségén át a mérsékelt és a radikális jobboldal közötti határok haloványságáig. És ez így van rendjén. Szóljanak a Magyarországgal kapcsolatos nemzetközi viták is a valós kérdésekről, a meglévő problémákról. Szembesítsék Orbánt azzal, amivel valóban el kell számolnia. De maga a szembesítés, vagyis a párbeszéd megtörténte a lényeg. Hogy végre ne szélmalmokkal harcoljanak – se a külföldi kritikusok, se a magyar kormány. Nem ül ugyanis mindegyik külhoni bokorban egy ronwerber. 

Az pedig a fenti kommentekből is látszik: a Magyarországgal foglalkozó külföldi sajtó nézetei nem egyeznek minden tekintetben az adott országok polgárainak felfogásával. Sőt. Az orbáni politika egyes elemei akár nagymértékben találkozhatnak Bezzegnyugat tömegeinek ízlésével – tetszik vagy sem az orbánizmus ellen beoltottaknak, vagy bárkinek, aki hozzánk hasonlóan több területen elégedetlen a kormány eddigi teljesítményével. A témában lásd Techet Péter minapi cikkét. Még az is lehet, hogy a száját végre kinyitni képes, vitára és párbeszédre hajlandó magyar jobboldal számos külföldi hívet és támogatót tud szerezni magának.

Látszik, hogy megvan az élénk, felfokozott külföldi érdeklődés hazánk iránt. Csak a magyar kormány és a Fidesz politikusain múlik, hogy hajlandóak-e proaktívan fellépni ebben az ügyben, beszélni, vitázni, magyarázni, kedélyeket csillapítani, vitákban győzni vagy veszíteni – és persze jogos kritikákat, fájó találatokat kapni. Azokból meg okulni.

Ha a kormány képviselői nem keresik a párbeszéd lehetőségét, ha régi sértettségből, félelemből, esetleg kényelemből úgy gondolják, nem vesződnek a nagyvilággal azt magyarázva, hogy mit miért csinálnak, mi az álláspontjuk és hová tartanak; akkor ne lepődjenek meg, ha Orbán Viktor és emberei mitikus ellenféllé, sőt, ellenséggé válnak a külföldi, számos okból jellemzően baloldali-liberális irányultságú sajtó szemében. Nem érdemes elzárkózni. Nem érdemes feladni.

Ugyanis kevés annál veszélyesebb csapda létezik a gyakorló politikusok, sőt, komplett politikai pártok, táborok számára, ha a kurucos dac, az egymás közötti mély egyetértés, az „akkor is nekünk van igazunk” hamis elefántcsonttornyába zárkóznak – még ha kétharmados erővel is tudják magukra zárni a torony ajtaját. A világ kopogtat odakint, a magyarok jelentős része pedig – lehetőségeitől függően – rendelkezik valamilyen képpel a nagyvilágról. És sokan el is indulnak oda, ha nem tetszik nekik a rendszer.

Ha a kormány ezeket a kihívásokat nem látja, ha nem veszi ezeket komolyan, ha nem kap két kézzel minden értelmes párbeszéd és vita lehetősége után, akkor ne csodálkozzon, ha egyszer végleg bezárva találja magát a saját elefántcsonttornyába.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr265229834

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.04.17. 11:13:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: A kormány és a nagyvilág: kijönni az elefántcsonttoronyból 2013.04.17. 10:39:02

Kevés annál veszélyesebb csapda létezik a politikusok számára, ha a kurucos dac hamis elefántcsonttornyába zárkóznak.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.04.17. 18:03:21

@maskep:
"Ha elfogadjuk feltételesen (a példa kedvéért) azt a bornírt baromságot, hogy Magyarországot (valójában kifejezetten az Orbán kormányt) a nyugati sajtóban és az EU-ban a baloldal támadja, akkor mi miért zavarjuk, miért nem közvetítjük?"

Ez sajnálatos mert szorgosan hozza a szavazatokat. Az előzőt közvetítették, de erre már csak az ATV nézők voltak kíváncsiak.

"Megfordítva: Ha az ATV (ugyancsak feltételezve, de nem megengedve) baloldali propagandát folytat, akkor miért adta le az EP vitanapot ismétlésben is, vágatlanul?"

Lásd az első kommentet: olyan hülyék, hogy nem veszik észre: nem kedvez nekik a dolog. Amúgy, az ATV milyen propagandát folytat szerinted, ha nem baloldalit?

Stabilo 2013.04.17. 18:05:48

@Rogerius: Így is van. Ennyi. Az meg, hogy áldozat leszel vagy sem, csak rajtad múlik. Szép és jó dolog a politika, meg szavazni is el kell menni, meg legyen az embernek egy véleménye is, hogy ezért erre vagy arra, de tőlük várni a saját életünkre a megoldást nem szabad.
Én mindig azt láttam, hogy aki élelmes az jól élt akkor is, meg jól (vagy közel annyira jól) él most is. Nekik tök mindegy ki van kormányon.

maskep 2013.04.17. 18:11:41

@Stabilo: Nem kell bizonygatni. Egy szót kihagytam: "kizárólag baloldali propagandát folytató".

Nyilván elfogult, de közel nem annyira egyoldalú, mint a jobboldali tévék. Hány olyan politikai műsort ismersz jelenleg, ahol élőben közevtítik azonos kompetenciájú és fajsúlyú közéleti szereplők kifejezetten balanszírozott vitáját? Hány olyan tévéműsort ismersz, ahol jobboldali-baloldali civilek (nem-közszereplők) élőben vitatkoznak?

De rendben, baloldali propaganda folyik nagyrészt az ATV-n. Viszont, nem tudom, érzed e a különbséget az "elfogult tájékoztatás" és "a hírek meghamisítása" között?...

gomorra 2013.04.17. 18:16:38

Megnézném én azokat a kommentelőket, ugyan mit mondanának, ha találkoznának ennek a hülyének (Orbán) azzal az áldásos tevékenységével is, hogy napról-napra szegényebb lesz az ország. Úgyhogy kedves posztoló ez így merő ámítás, tudod ugye?

Na akkor így írj máskor hülyeségeket!

luis5 2013.04.17. 18:39:07

@fehérfarkas: nehogy azt hidd hogy az átlag német különösebben megkönnyezné ha egy német céget szivatnak külföldön, különösen ha kétértelmű a dolog. Egyszerüen nem érzi magáének, nem érti hogy ehhez köze lenne. Mindenfile hazafiságot soikeresen kivertek belőlük az elmúlt 60 évebn. A multi német cégek túl nagyok, ahogy Németország is. Más a hozzáállás hidd el.

vantaan 2013.04.17. 18:47:46

@Kandeláber: No ez fogós kérdés! ....mert ugye több a vedlett komcsi ,köztük műbőrkabátos párttitkár/pártember az Orbán kormányban mint volt a Bajnai kormányban. ...s akkor még az agit-proposokról szó sincs
.... de egy biztos KOMCSI ez mind. Olyan vedlős komcsi.
Bayerzsótitól, Dagi-kövéren át a Zorbánig! ....mert víz nem válik borrá csak ha hamisítják.

zobod 2013.04.17. 19:12:11

Nem kell ezt magyarázni ott sem, a külföldiek sem hülyék. Ugyanolyan átlagemberek mint mi, a globalizációval összefonódó nemzetgazdaságok miatt a miénkhez nagyon hasonló problémákkal, válság miatti bizonytalansággal. Mivel a mainstream, és a nagyhangú liberális dogmatizmus sorra bukja el a megmérettetéseket a válságkezelésben, persze hogy kíváncsiak már az alternatívákra is. Biztos lenne az Orbánéhoz hasonló politikának Németországban, de akár még a hiperliberális skandináv államokban is bőséggel támogatója.

fehérfarkas 2013.04.17. 19:18:45

@Stabilo: "ó a poszt, bár nem mindenben értek egyet. Én svájciakat ismerek és akármilyen fura, ott például Orbán az egyik olyan politikus akit megtud nevezni az átlag állampolgár.
És bár igyekszenek lejáratni az országot, de valahogy mégsem sikerül nekik. Az összkép inkább az, hogy van ez a nyakig adósságban ülő ország egy valamit tenni akaró kormánnyal, de a nemzetközi közösség ezt nem nagyon akarja. Már már inkább együtt éreznek a magyarokkal. Fura. "

Persze, mert ők csak azt tudják amit olvasnak: a populista nyilatkozatokat a magyar kormány és Orbán részéről: megvédjük a nyugdíjakat, megvédjük az embereket a bankok és energiaszolgáltatók profitéhségétől, radikálisan csökkentjük az adókat, stb...
De ha tudnák, hogy
megvédjük a nyugdíjakat = a 12 évig gyűjtött magánnyugdíjpénzek elvétele;
megvédjük az embereket a bankok és energiaszolgáltatók profitéhségétől = különadók, vezetékadó, a lakossági energiaárak csökkentése a szolgáltató veszteségére (és előtte persze megemelték az adókat + 2 új adónemet is bevezettek rá), ami miatt a szolgáltatók a vállalkozások számára levő energia árát emelik meg;
radikálisan csökkentjük az adókat = egykulcsos SZJA, hogy az átlagkeresetűek nettója csökkenjen és a magas jövedelműekét meg nőjön + több mint 30 új adónem bevezetése;
és még lehetne folytatni, hogy Fidesz-nyelven mi mit jelent valójában

Ha svájci lakosok ezt tudnák, akkor nem támogatnák annyira Orbánt. Lehet, hogy el kellene nekik küldeni egy svájci-fidesz szótárt, ami a fideszes kifejezéseket (lózungokat) fordtaná le svájci németre, franciára, olaszra :)
Ugyanis sajnos a svájciak azt hiszik, hogy a politikusok egy bizonyos szintnél jobban nem mernek hazudni, mert nép elszámoltatja őket. Ha tudnák, hogy itt Orbánisztánban a politikusok azt hazudnak ami éppen az érdekük, akkor azt el sem hinnék.

fehérfarkas 2013.04.17. 19:36:22

@Stabilo:

Ebben igazad van, de azt ne felejtsük el, hogy azért sikertelenek az Orbán elleni EU-s támadások, mert nincsen lehetőségük szankciókra.
Az EU-s jogszabályok megalkotásakor nem gondoltak arra, hogy egy ország magával az EU alapelveivel megy szembe. Azt gondolták, hogy egy ország azért akar csatlakozni, mert az alapvető értékekkel egyetért.
A Berlusconi és Haider féle renitenseket (ki emléxik még rájuk?) meg pár szankció helyrerázza.
De arra nem is gondoltak, hogy lesz olyan vezető, akit a szankciókkal való fenyegetések nem kijózanítanak, hanem a mártírság tudatot meg az ún. Spartacus-tudatot erősítik csak benne.
És az is látszik, hogy mivel itt sokkal alacsonyabb az életszínvonal mint Haider ausztriájában és Berlusconi itáliájában, ezért a 7-es cikkelyt nem merik ellenünk alkalmazni, mert az nemcsak az Orbán-kormány pályafutását törné keresztbe, hanem a válságban levő gazdaságunkat is még mélyebb visszaesésbe repítené, ami révén hazánkban a szegénység drámai módon nőne - és ezt az EU nem akarja.

A másik ok pedig a görög és ciprusi válság: sokkal jobban érdekli őket az eurózóna sorsát veszélyeztető görög és ciprusi csőd, mint hogy itt a periférián egy jelentéktelen országban egy jelentéktelen valaki királynak képzeli magát, de a világpolitikába beleszólása nincsen.
Orbán ezt pontosan tudja, és ennek megfelelően politizál: túl kicsik és jelentéktelenek vagyunk ahhoz, hogy az EU érdemben bármit is vesztegessen ránk - pár szóbeli kritikát kapunk, amiről a sajtó cikkezhet, de ennél többet tenni nem tud az EU Orbánnal szemben.
(más lenne a helyzet, ha eurózónások lennénk, mert akkor ránk is akkora figyelmet fordítanának mint Görögországra, vagy a picike Ciprusra - és ebben az esetben Orbán már nem tehetné meg azt, amit most megtehet)

zobod 2013.04.17. 19:57:49

@fehérfarkas: manyup, LOL. Micsoda veszteség, de jó ahol még megvan. Hogy örülhetnek pl. a spanyol manyuposok, mi? Ott még van. Apró szépséghiba, hogy az ottani manyup vagyon 95%-a a lassan, de biztosan katasztrófa felé sodródó spanyol állam állampapírjaiban van. A manyup nem széf, ahol őrizgetik a járulékforintjaidat. A manyup a járulékaidból vesz a pénzügyi termékek piacán mindenféle értékpapírt. Aminek értéke természetesen tükrözi a tőkepiaci, ország és egyéb kockázatokat is. Inkább vettek volna belőle valami normális dolgot, pénzt termelő anyagi javakat, finanszíroztak volna reálgazdasági beruházást. Még azt mondanám OK, látom a pénzem hasznosulni. De nem ez történt, hanem állampapírt, meg részvényt, de részvényt sem azért, mert adott céget birtokolni akarta a manyup, hanem mert seftelt csak a részvényekkel, mint a rossz lókupec. Árfolyamnyereség és spekuláció, az aztán a jó kis biztos nyugdíjfedezet. Így aztán a nyugdíj már nem csak demográfiai, hanem tőkepiaci és gazdasági ciklusok kockázatainak is ki van téve. Mekkora porhintés volt ez a manyup, és milyen jól jártak vele a lebonyolítók ... és mekkorát szoptál volna, ha ebből akarsz öregkort. Persze így is szopsz, de így legalább nincsenek illúzióid a gondoskodó államról bocsánat a gondoskodó manyupról, talán rákényszerülsz valami egyéni startégia keresésére.

Tehetetlen Dodó 2013.04.17. 19:58:49

@fehérfarkas: "Ebben igazad van, de azt ne felejtsük el, hogy azért sikertelenek az Orbán elleni EU-s támadások, mert nincsen lehetőségük szankciókra. "

Nem tudom, feltűnt-e az elmúlt 3 évben, hogy nincs mit szankcionálni.
Az összes eddigi hiszti tárgyáról kiderült, hogy semmi sem úgy van, ahogy a gerjesztői tálalták és a végén mindig pofáraesés következik.
Mint ahogy most is - az eu-s kretének összevissza vizsgálgatják a törvényeket, aztán a végén majd találnak két mellékmondatot meg három kötőszót, amelyek nem felelnek meg a híres és nagyszerű eu-s alapelveknek - ezt a pár mondatot majd átírják és mindenki mehet a fenébe - mint eddig is minden alkalommal.
Ellenben Orbánból sikerül népi hőst fabrikálniuk - jól van ez így, legalább csökken az esélye annak, hogy visszatérhessen a ballib banda a kormánykerékhez.

Bloodscalp 2013.04.17. 19:59:19

@maskep: az enyém aktuálisabb.

És pikánsabb. a bébé félék nyihognak mert a "liberális demokrácia" (miért liberális?) szar! legyen királyság, de mélyen kussolnak róla hogy az általuk megszavazott kormány az elmúlt három évben teljesen leépítette.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.17. 20:00:35

Arra azért kíváncsi lennék, h az OV-ért lelkesedő német kommentelők, azt vajon tudják-e, h OV egyik külpolitikai célja, h minél több pénzt kapjon a németektől (Az EU-tól persze, de gyak a németektől), anélkül, h a németek beleszólnának, h mire költi el? Mert gyanítom, h ezt annyira nem fejtette ki az interjúban OV.
V mikor azt mondják, h ilyen kéne ide is, akkor valójában arra gondolnak, h olyan, aki b@szik pénzt adni másoknak, köztük a magyaroknak is (sem).

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.17. 20:10:48

A héten megbizonyosodhattunk róla, hogy Orbán Viktor Európa legnagyobb formátumú politikusa. A közelében nincs senki. Összeszedett, higgadt, tárgyilagos és őszinte.
Azt ugyan nem értem, mirét veszi körül magát trógerekkel, de ő biztos tudja. Azt sem értem, ha ilyen jól kezeli a globalobolsevik támadásokat, a hazai közélettel miért nem bánik hasonlóan. Saját felségterületén szeret kicsit autoriterkedni, ami egyértelműen katalizátora az államigazgatás csinovnyikjai pofátlanságának.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.17. 20:15:39

@MolnarErik: Ne bassz már, naftali, Orbán a németek pénzére ácsingózik?
A kurvaanyádért nem írsz valami palesztin lapba héberül?

zobod 2013.04.17. 20:17:26

@MolnarErik: arra meg én lennék kíváncsi, a MolnarErik nevű lelkes Orbánfóbiás kommentelő tudja-e, hogy a 35 milliárd euros devizatartalék zöme német államkötvényekben finanszírozza negatív reálkamattal a német szövetségi államot? Méghozzá biztos utánpótlással, hiszen örvendetesen pluszos a fizetési mérlegünk évek óta.

fehérfarkas 2013.04.17. 20:42:25

@Tehetetlen Dodó: "Az összes eddigi hiszti tárgyáról kiderült, hogy semmi sem úgy van, ahogy a gerjesztői tálalták és a végén mindig pofáraesés következik."

Mindig is tudtam, hogy a fideszdroidok egy alternatív univerzumban élnek.
Nem derült ki semmiről.
A manyuppal kapcsolatos döntést szokták érvként felhozni, csk azt hallgatják el, hogy közben az Orbán-kormány megváltoztatta a jogszabályt, hogy mégis jár állami nyugdíj azoknak, akik maradnak a manyupnál (főleg, hogy a manyuposok is fizetnek állami jogdíjjárulékot, azaz most már adót, mert a járulékból adót csinált a kormány). Igaz, addigra a manyup tagok 90%-a már kielépett a manyupból, mert bevette azt, hogy nem lesz majd nyugdja, ha marad a manyupnál.
Erre mondja Darth Vader a Birodalom visszvágban "Ügyes. Roppant ügyes." - csak kár, hogy DV pont a sötét oldalt szolgálta (hogy miért pont ő jutott estembe ezzel kapcsolatban? talán nem véletlenül).

fehérfarkas 2013.04.17. 20:43:54

@MolnarErik: "Arra azért kíváncsi lennék, h az OV-ért lelkesedő német kommentelők, azt vajon tudják-e, h OV egyik külpolitikai célja, h minél több pénzt kapjon a németektől (Az EU-tól persze, de gyak a németektől), anélkül, h a németek beleszólnának, h mire költi el? Mert gyanítom, h ezt annyira nem fejtette ki az interjúban OV.
V mikor azt mondják, h ilyen kéne ide is, akkor valójában arra gondolnak, h olyan, aki b@szik pénzt adni másoknak, köztük a magyaroknak is (sem). "

Szerintem ez utóbira gondoltak: "mikor azt mondják, h ilyen kéne ide is, akkor valójában arra gondolnak, h olyan, aki b@szik pénzt adni másoknak, köztük a magyaroknak is (sem)"

dr kíváncsivagyok 2013.04.17. 20:44:52

" „Anélkül, hogy közel lennék a témához, csak azt tudom mondani: Orbánnak van bátorsága. Felveszi a küzdelmet a médiában, az igazságszolgáltatásban és a szakszervezetekben lévő régi szocialista hálózatokkal, és polgári értékekre helyezkedik... Ez az ember más, mint az EU-lobbisták és a politikailag korrekt fantaszták: frissítően más.” "

Ez a derék Német ember pl. tudja miről beszél ?

dr kíváncsivagyok 2013.04.17. 20:46:01

@Mr Falafel: " Ne bassz már, naftali, Orbán a németek pénzére ácsingózik? "

Ez neked új ? Nácikám...

Tehetetlen Dodó 2013.04.17. 20:56:01

@fehérfarkas: A manyup eszembe sem jutott, én a médiatörvény, meg alkotmány körüli, itthonról gerjesztett hisztériára gondoltam - mind úgy végződik, hogy kinyalhatják.

Jó,hogy említed a manyupot, a kormány egyik legjobb húzása volt, hogy ezt a szabadrablást, amely a szoclib klientúra egy részének gondtalan és minden felelősség nélküli fényes jólétet biztosított, ezenfelül mindenki más számára hátrányos volt, egyetlen határozott húzással megszüntette.

Ja, hogy ez sem tetszik az érdekelteknek?
Hát, Istenkém, szeláví.

Tehetetlen Dodó 2013.04.17. 20:58:27

@Mr Falafel: Simán veri az egész mezőnyt, európai szinten is sokakat. Ezt nem bírják elviselni ezek a tulkok. Pedig van Fletójuk, Bajnaijuk, Mesterházyjuk meg Dopemanjük, a fene se érti, hogy miért nem elégedettek.

béla a görög (törölt) 2013.04.17. 20:59:57

B...m alásan megnézném a német nemzeti lelkesedését ha 13 évi nyugdíjbefizetését lenyúlná az állam.
Plusz az átlagember adójából finanszírozná a gazdagok adóját - a bérét amúgy is ők keresik meg, most az adóját is + mellette még a hitelre valóját is az ő adójából finanszíroztatná. Plusz munkanélküliséget generálna, államosítana.

A nacionalizmus hobbi. Akárcsak a vasárnapi mise.
Nem abból élek, hogy magyar vagyok hanem a munkámból. Amíg még van. Amiért előtte hosszú éveket tanultam és fizettem. És mindezt magamért tettem nem egy államért vagy nemzetért, csakis magamért. Azért, hogy több és jobb legyek annál aki ezt nem teszi és ezértr többet is keressek.
Helyette kaptam feudalizmust.

Orbán meg egy falusi paraszt. Az is marad.

zobod 2013.04.17. 21:12:38

@béla a görög: hazudós Béla, miféle szegényember adó fedezi a "gazdag" ember adóját?

fehérfarkas 2013.04.17. 21:13:58

@Tehetetlen Dodó: "Jó,hogy említed a manyupot, a kormány egyik legjobb húzása volt, hogy ezt a szabadrablást, amely a szoclib klientúra egy részének gondtalan és minden felelősség nélküli fényes jólétet biztosított, ezenfelül mindenki más számára hátrányos volt, egyetlen határozott húzással megszüntette.
Ja, hogy ez sem tetszik az érdekelteknek?
Hát, Istenkém, szeláví. "

Jól bizonyítod mennyit tudnak a fideszdroidok. Az emberek pénzének/megtakarításának/tulajdonának elvétele más ország politikusaitól is megszokott dolog (Panama, Nasszer korszakbeli Egyiptom, Kuba, Szovjetunió, Komcs Cseszlovákia, Mao Ce Tung Kínája, komcsi Vietnám, stb), de az már csak kevés országra jellemző, hogy a lakosság ennek még tapsol és őszintén (vagyis nem karhatalmi kényszer hatására) éljenzi.

Rákosi fegyveres martalocókkal tudott csak államosítani, ti meg önként dalolva odaadjátok a pénzeteket a kormánynak és még örültök is ennek.

aristo · http://aristo.blog.hu/ 2013.04.17. 21:23:41

@fehérfarkas: Esetleg az EU-tag Ciprus? Rémlik valami?

zobod 2013.04.17. 21:26:36

@fehérfarkas: "emberek megtakarítása", az eszem megáll. Az nem a megtakarításod volt, amit az elkölthető jövedelmedből raktál félre, hanem a kötelezően befizetett járulékodból elkülönített rész, ami a tb nyugdíj tőkefedezeti pillére lett volna. Nevetséges, hogy bankszámlaként próbálja valaki beállítani a manyup egyenleget. Aki manyup pénzt lopott, az nem a kormány, hanem az a manyup kezelő, aki a befizetett pénzt nemhogy reálértéken, de még nominálértéken sem tudta megtartani. Volt jópár ilyen.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.17. 21:29:15

@dr kíváncsivagyok: Nekem az új, hogy most a németeket akarjátok megvédeni a csúnya magyaroktól. Mi lesz így szegény cigányokkal? S ki tudja, ki mindenkit akartok még tőlünk megvédeni!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.17. 21:38:04

@Tehetetlen Dodó: Szerintem Európában is ver mindenkit. Legalábbis azokat, akiket láttam dumálni. Például ez a Barroso egy szellemi toprongy. Ha nem lenne kuriózum, vagyis portugál zsidó, max. gyrost árulhatna.

Alfőmérnök 2013.04.17. 21:45:33

@Mr Falafel: Azt nem értem én sem, hogy miért veszi körül magát sültbarmokkal? Vajon ez csak egy elhanyagolható, elnézhető negatív jellemvonása, vagy a bukásához fog vezetni?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.17. 21:53:24

@Alfőmérnök: Vagy az van, hogy szeret vakok közt félszemű lenni, vagy az, hogy túlbecsüli legtöbb kollégája képességeit. Elsősorban is Lézer Jani az, aki baromi sokat árt a Fidesz imázsának. Pintér pedig egyszerűen egy veszélyes akna. Ha felrobban, leviszi Orbán lábát.

A minap elment mellettem egy Rolls-royce Phantom. A mellettem ülő haverom mondja, hogy a Centrum parkoló vezetője az. Egy 80-100 milliós autóval. S közben az állam a mi adóforintjainkból garantálja a profitot, valami ilyen szerződést kötöttek anno. És ez csak egy azon lopások közül, ami kiveri az emberek szemét. Erre kéne jobban ügyelnie.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.17. 21:54:46

@Mr Falafel: A magyarországi fejlesztések gyak kizárólag EU-s pénzekből folynak, és az EU legnagyobb nettó befizetői a németek.
OV egyébként bárki pénzére ácsingózik, aki hajlandó adni neki, és azokéra is, akik nem (Putyin, Kína, azeriek, szaudiak stb...)

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2013.04.17. 21:58:45

@zobod: A hülyék, ahelyett, h görög államkötvényben tartották volna, pedig annak mennyivel nagyobb volt a kamata.

Bell & Sebastian 2013.04.17. 22:02:14

@Mr Falafel: Oszt mi lett? A végén csak eladta nekik a vak gebét táltosparipának. Ezt csinálják utána! :)

Geo_ 2013.04.17. 22:54:35

@Tehetetlen Dodó: Úgy látom, nem tanultál - pedig időben szóltam.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2013.04.17. 23:13:12

@zobod: Öreg, te vagy az egyik legmakacsabb retardált, akit az internet partra vetett. A tb nyugdíjnak nincs tőkefedezeti része. A magánnyugdíj-pénztári számlaegyenleg a tag tulajdona. Ez van a törvényben. A manyupok többsége a tagok többségének pozitív reálhozamot adott. Te úgy hazudsz, mintha fizetnének érte.

Ha nem az én megtakarításom a magánnyugdíj-pénztári számlám, próbáld csak meg elvenni tőlem, koma. A tökeid nélkül mész haza, azt megígérem.

zobod 2013.04.18. 00:29:22

@Kettes: a manyup a kotelezo jarulekaid egy reszet gyujtotte, az allami nyugdijrendszer resze volt, mindegy minek nevezed. ugy volt szar ahogy, elcseszett koncepcio a tokepiaci szereplokon kivul senki nem huzott volna belole hasznot.

zobod 2013.04.18. 00:31:53

@MolnarErik: nyilvan, csak ez a ket opcio van. nemet vagy gorog allampapir. mast kezdeni sem lehet vele.... komolyan ennyire bukfenc vagy?

Ad Dio 2013.04.18. 07:13:54

@capacete: @Rogerius:

Nekem nem jön be a honlap, próbáltam. Két fekete csík és közte egy fehér lap. De ha azt mondod hogy létezik, és esetleg a honlap kapcsolat rovatában stimmel emailcím is, akkor megkövetem Rogeriust. Egyébként azok alapján amit írt nem érdekel hogy igazi román vagy sem. Kulturált a stílusa, megindokolt a véleménye - még ha nem is értek vele egyet minden ponton (illetve pontán :-) ).

Ha tényleg az aki, akkor még egyszer elnézést kérek a hitetlenség okán, de az elmúlt időben annyira eldurvult a kommunikáció hogy ez is simán beleférne. Dotoho folyamatos esze, meg az a "román blogger" után (aki védielmébe vette a meztaposókat), miért ne jöhetne egy ilyen húzás...

J.László 2013.04.18. 07:23:57

@Rogerius:
Rendben. Elnézésedet kérem.

J.László 2013.04.18. 07:27:00

@Rogerius:
Azért gondoltam, mert úgy beszélsz (jobban mondva írsz) magyarul, mint egy "bennszülött" magyar. Ez ritka.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 07:38:52

@Kettes: Milyen tagokról beszélsz, mózeske? A tagok lófaszt kaptak , nem megtakarítást. Tíz év után olyan leveleket, hogy pont az volt veszteséges, amibe a megtakarításokat fektették. A környezetemből tudnék ilyeneket mutatni. Ezért lett a kormány egyik első intézkedése a manyupos pénzlopás megszüntetése. Ugyanis ki garantálta az ottani pénzeket, ha majd a delikvens nyugdíjba vonul? - Mi, magyarok, az állam. Ennek mi értelme, hogy izraelita bankárok tolvajlását mi fizessük? A te elveid szerint van, ezt nem is vitatom. Ám most bele kell törődnötök, hogy ezt a pénzt elvesztettétek és a magyaroké maradt.
Ráadásul, amikor az állam kilátásba helyezte a vizsgálatokat, a korábban nullás hozamról szóló leveleket küldő manyup kezelők hirtelen találtak néhány tízezrest, nem többet, de ennyit igen. Mózeske, szerinted kinek elég havi 30-40-50 ezret, vagy többet fizetve tíz éven át, kapni mondjuk 50 ezret? Ha szimpla bankbetétet alapítanak, arra is többet kellett volna kapniuk. Tolvajok vagytok, na.

vantaan 2013.04.18. 07:49:05

@Mr Falafel: "Ezért lett a kormány egyik első intézkedése a manyupos pénzlopás megszüntetése."

Így igaz! A kormány lépett , a mit a manyup nem lopott el azt ellopta a kormány!

"Ám most bele kell törődnötök, hogy ezt a pénzt elvesztettétek és a magyaroké maradt."
...no no!!! Kitudja már melyik offshore fidesznyik bankszámláján van Vanataun vagy Belizen? ....mert azért valahonnan csak veszik azt a pénzt amit állami támogatásként kiosztanak a Zoffshore Zelvtársaknak.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 07:54:01

@MolnarErik: Én elfogadom, hogy magyargyűlölő zsidóként ezt így látod. Ez a vitaalap: te elfogult magyargyűlölő zsidó vagy, én meg hazaszerető magyar ember.
Magyarország alapvetően többet kaphatna az EU-s pénzekből, mint az éves befizetése. Ez nem csupán Magyarország esetében van így, hanem minden volt szockó, vagy kevésbé erős nyugati állammal is. Te úgy véled, hogy ezt a rendszert az EU csúcsállamai azért alkották meg, mert kedvet kaptak Teréz anyától. Sajátságos felfogás. Szerintem pedig gazdasági gyarmatosítás szándékával vettek be minket is és a többieket is az EU-ba. Itt olcsóbb a munkaerő, kedvezőbb az adózás a részükre, ami az extraprofit termelését lehetővé teszi. Így a hazai vállalkozásaikat úgy hozták helyzetbe, hogy ezzel feloldották a feszültségeket otthon. Ti beszéltek folyton a piacról, és most teljesen megfeledkezel annak mindenható voltáról. Mivel a németek éppen azok, akik a legjobban rá vannak szorulva az export teljesítőképességük maximális kiaknázására, az EU fenntartása elsődleges érdekük. És egy 10 milliós piac is piac ilyen esetben.
Az EU a lehívható pénzekhez mindenféle kis csapdákat helyez el, például büntetésből felfüggeszt lehívást, amivel a támadott államot nettó befizetői státuszban tartja. Így van ez Magyarország esetében is. Te azt hitted, hogy ingyen vagyunk EU-tagok? Évente fizetünk, kispajtás. Pont, mint az EU-val összenőtt IMF esetében. Ott is ezer egység befizetése után hívhattunk le 200 egységet, ami után 500-at kell visszafizetni, mert a saját ezres betétünk nem kamatozik nekünk. Viszont, ha lehívunk, akkor hitelt hívunk le egy nem banktól, nem pénzintézettől, hanem egy alapból, ami általunk működik.
Ha én dönthetnék arról, kilépnék az EU-ból és az IMF-ből is, hogy előnyösebb megállapodást köthessek a fejlődő kelettel. A hanyatló nyugatot hagynám belefulladni a maga ásta pöcegödörbe.

Kormánykrónikás · http://kormanykronika.blog.hu 2013.04.18. 07:56:04

@Mr Falafel: MNYP 2010-es teljesítmény:

A magánnyugdíjpénztárak 2010-ben 267,9 milliárd forinttal gyarapították tagjaik vagyonát - derült ki a pénzügyi felügyelet (PSZÁF) által közzétett adatokból.

www.napi.hu/magyar_gazdasag/meg_egy_utolsot_villantottak_a_maganpenztarak.476169.html

A magán-nyugdíjpénztári tagok többségének lesz reálhozama:

index.hu/gazdasag/2011/ongondoskodas/pszaf_a_tobbsegnek_lesz_realhozama/

A pénztártagok döntő többsége jogosult lett reálhozamra és a reálhozamok (a pénztári hozamok infláció feletti része), illetve az ezekhez csapott munkáltatói pótbefizetések összege átlagosan 124 ezer forint körül alakult.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 08:02:49

@vantaan: Kérek egyetlen offshore mutyit felmutatni Fidesz oldalról! Mert amúgy vartyogásod nem más, mint azt a bizonyított bűncselekménysorozatot áthárítani a jobboldalra, amit a zsidó baloldal követett el. Ismert és lebuktatott offshore-lovagok: Kóka, Gyurcsány, Simor, Oszkó, Bajnai. - Ezek közül hány Fideszes van? Mondom, csak ismert és lebuktatott jöhet szóba!

Megismétlem: a manyup kezelőknél lévő pénzt az állam garantálta, mint leendő nyugdíjat. Vagyis, ha mégis elveszlettek volna a pénzek, az államnak az általa oda átutalt pénzekért garanciát kellett vállalnia. Az állam független a mindenkori kormányoktól. A ti kormányaitok hoztak erről törvényt, ami a Fideszt is kötötte. Az meg már milyen lett volna, hogy szimplán hoznak egy 2/3-os törvényt, hogy márpedig ők az oda átutalt pénzekért nem vállalnak garanciát, mindenki lottózzon a saját pénzével kedve szerint. A manyup hisztériát lezáró vizsgálatok megcáfolhatatlanul megállapították, hogy a manyup rendszer szar volt, abból nem lett és később sem lehetett volna jelentős megtakarítás. Cáfolták ezt a manyup kezelők? - Nem! Azt mondták, hogy most jött volna csak a kánaán, mert a válság korábban akadályozta őket (10-12 évig). Ja, hogy jött volna? - Aha, majd elhiszem holnap, hétfőn.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 08:10:42

@Kormánykrónikás: Lusta vagyok kikeresni, hogy ez tagonként 10 év után nem több, mint a befizetett 3-5 millió Ft-ra 30-70 ezer hozadék. Ha én banakba teszek 5 milliót, 10 év után nem 50 ezret várok, hanem 500-700 ezret. A betétek kezdetének idjén a bankbetétek kamata meghaladta a 10%-ot. Számoljunk 5 éven át 10%-ot, és 5 éven át %-ot. Az első évem után kellett kapnom 60 ezret, amit hozzáadunk a második évi 600 ezremhez (12x50 ezer), és így tovább. Én a legkisebb összegekkel számoltam, nem az átlaggal. Nekem így ezermilliárdot jócskán meghaladó összeg jön ki. Átlagon számolva aakár 3 ezer milliárd is lehet. Hol a lé, zsici?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 08:19:38

@Mr Falafel: Most a wiki szerint 102 ezren maradtam manyup tagok. Ez az összes tag 3%-a. Vagyis a tagok eredetileg 3 400 000-en voltak.

Lássuk a tényeket: Az állam 3 és félmillió ember pénzét átadta a kezelőknek, hogy kamatoztassák az emberek pénzét. Tíz éve alatt 1,3% hozamot hoztak össze az elvárható 8,5% helyett. Az 1,3%-ból még lejön a manyup működtetési költsége is. Erről mindig megfeledkeztek. S ha jól rémlik, a mostani rendszerben is van előtakarékosság, nagyobb mérvű, mint amit ti tudtatok produkálni. Szerinted a magyar emberek a bankokban mennyire bíznak?

Kormánykrónikás · http://kormanykronika.blog.hu 2013.04.18. 09:01:27

@Mr Falafel: Ez mire válasz Te szerencsétlen???
Ha valamelyik bankban sikkasztókat fognak, innentől államosítják az egész bankrendszert?
:-)))

Robinzon Kurzor 2013.04.18. 09:07:13

@Mr Falafel: "Lássuk a tényeket: Az állam 3 és félmillió ember pénzét átadta a kezelőknek, hogy kamatoztassák az emberek pénzét"

Most meg visszavette és az egészet elköltötte.
Az a pénz már nincs meg.

Hiába kéred számon -- részben jogosan -- a gyenge hozamot a manyup-rendszeren: Orbán magát a tőkét költötte el.

Vagy ez nem probléma?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 09:23:54

@Robinzon Kurzor: Ismred az állami garancia fogalmát, naftali? Amit adók és járulékok formájában beszed, azokról rendelkezik. Így a nyugdíjról is. tök mindegy, mit csinál most a pénzzel, elég, ha akkor megvan, amikor fizetnie kell. Ezért állam. S garanciája ezért ér többet, mint a bankoké.

TG69 2013.04.18. 09:25:36

@aristo: Azért jót mondani a regnáló kormányzatra igencsak nehéz :

www.portfolio.hu/gazdasag/magyarorszag_rosszabbul_teljesit_a_kormany_szerint_is.182766.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Nincs olyan mutató ami a terveket akár csak megközelítené, és ehhez totális sikerpropaganda társul illetve, hogy az EU mért nem veszi át a magyar modellt. Hát ez azért felettébb vicces. Ez az ami miatt igazán szívunk, az alkotmányozás az csak hab a tortán, azoknak szól, akik közgazdasági analfabéták, de a 4. módosítás már itt is megmutatta a szakértelmet, a kommunikáciüképtelenságet és az erőpolitikát. Nit csináltak egyáltalán jól?

Robinzon Kurzor 2013.04.18. 10:17:27

@Mr Falafel:

Tehát attól lesz majd pénz, hogy az állam megígéri, hogy lesz.

Ha te ezt elhiszed, akkor bízd magad nyugodtan az állami garanciára.

Kormánykrónikás · http://kormanykronika.blog.hu 2013.04.18. 13:45:41

@Mr Falafel: Az ilyen UFO magazin komolyságú (3 éves) cikkek után következzenek a tények:

Jól járt, aki nyugdíjkasszában maradt
Tavaly 19% fölötti hozam is volt, az elmúlt négy év legjobb alapja 66%-ot hozott a pénztártagoknak.

2012-ben egyetlen olyan nyugdíjpénztári alap sem volt, amelynek a hozama negatív lett volna, sőt az eddigi inflációs adatok alapján az is valószínűsíthető, hogy egyetlen alapot leszámítva minden magánnyugdíj-pénztári portfólió szép reálhozamot produkált.

index.hu/gazdasag/2013/01/21/jol_jart_tavaly_aki_nyugdijkasszaban_maradt/

Szegény hülyék akik engedtek a zsarolásnak, leshetnek a pénzük után.
Matolcsy meg Orbán már rég valamelyik egzotikus keletázsiai diktatúrában üdülnek, mire szerencsétleneknek aktuális lesz a most lenyúlt havi betevő....

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 14:09:36

@Robinzon Kurzor: Nekem a magyar állam nem jelent semmit, mert te zsidó vagy. Nem is kell, hogy jelentsen. (Vajh' miért nem takarodsz haza Izraelbe?) A bank egy vállalkozás, az állam pedig a folytonosság. Az állam kormányoktól függetlenül működik, tehát 20-30-40 év múlva is lesz, és vállalásait teljesíti. Soha nem volt még olyan, hogy ne fizették volna ki a nyugdíjakat. Ellenben a manyup és a hitelezési szokások sorra buknak el a törvényességi szűrőn.
Nem akarlak meggyőzni, mert a nemzetközi bankrendszer zsidó biznisz, így akkor is bankpárti leszel, ha - a II. VH-hoz hasonlóan - lágerba küldetnek egy általuk favorizált diktátorral. Ti, zsidók ilyen alacsony mentális szinten vegetáltok.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 14:18:14

@Kormánykrónikás: Az általad linkelt ultra hungarofób, ÁVH-s gyökerű írásokra válaszul kaptál egy náci hangvételűt. Csak egyenlítettem.

A tények azonban tények: 1977-től 2010-ig a bankok mindösszesen 1,3% hozamot produkáltak, azt is utólag kozmetikázták ki. Előtte a törzsbetétek bukásáról szóltak a híradások. Tekintve, hogy mintegy 10 ezer milliárd Ft folyt be a manyupokhoz, és abból a bukáskor produkáltak 1% körüli hasznot, nem látom okát rajongani értük. A betéten valójában nyerniük kellett ezermilliárdot. A költségeket a törzsbetétből vették el mindig papíron, ami eleve csalás. Gyakorlatban egyértelműen a kamatokból fedezték, vagyis a csalással nyertek újabb 500 milliárdot alsó hangon. Hogy most ebből demonstratíve a megmarad 3% tag egy részének papíron jóvá írtak egy nagyobb hasznot, az nulla. Korábban kellett volna a 4,5 millió tagnál. ráadásul a megmaradt tagok nyilván eleve érdekeltek a bizniszben, vagyis a zsidó hozzátartozók, a fanatikus magyargyűlölők. Azt kell mondjam, ti már nem számítotok.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.18. 14:37:57

A Zorbánra 2 millióan szavaztak az 500 millió európai polgárból, mindenki más ellene van, így a hazai progresszió és az összes többi ország is, ahogy az kiderül pl. a '68-as demokrata Daniel Cohn-Bendit szenátor elemzéseiből.

Ez bizony mindössze 0,04% támogatottság, nem kétharmad.

Ha pedig Amerikát is belevesszük a számításba, még inkább elszomorító a kép az Orbán-Simicska-rezsimre nézvést.

vantaan 2013.04.18. 14:39:58

@Mr Falafel: ...kis hamis! No gyorsan nézz utána Némethné (tudod a Tel-Avivi Leumi bankos) mennyi offshore hátterű mi-kutyánk kölykének adott az utóbbi hónapokban állami támogatást!! A Jobbik ,az LMP legutóbbi sajtótájékoztatóin erről regéltek! ...ja,hogy az offshore hátterű (is) Fidesz média erről nem szól ..... a hiba az Ön készülékében van!!!

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.18. 14:43:35

@Mr Falafel:

Jellemző tény a kmanyupvircsaftról, hogy míg a befizetések mértékét pontos, részletes szabályok írták le, a kifizetésekről semmilyen szabályt nem alkottak az elvtársak. Megígérték, persze, hogy jó lesz.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 14:56:30

@vantaan: Némethnének börtönben a helye, ha ez igaz.

vantaan 2013.04.18. 15:07:08

@Mr Falafel: ...tudod van egy olyan képviselője is a Fidesznek, akinek a cége nyert pár száz millát s utána eladta a cégét egy offshore cégnek a támogatással együtt! ..... mert a pénznek nincs szaga és a képviselő úrnak van/volt képe hozzá. S hát igy is lehet ám nyerni egy offshore-nak egy kis állami adományt a miénkből!

Robinzon Kurzor 2013.04.18. 15:15:26

@Mr Falafel: "Nekem a magyar állam nem jelent semmit, mert te zsidó vagy."

De azért remélem, a választójogodat gyakorlod.

Nagy veszteség lenne, ha egy ilyen bámulatosan okos ember nem szavazna legjobb tudása és belátása szerint.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 16:51:22

@Robinzon Kurzor: Rosszul írtam, basszus. A nekem helyett neked. :-)

Nem szavazok, nincs kire.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 16:52:04

@vantaan: Ki ez? Fel van már jelentve a tetves tolvaj?

vantaan 2013.04.18. 17:18:57

@Mr Falafel:
ápr 16, 2013
Tovább kígyózik az offshore-botrány

"Érdekes összefonódások azon cégek között, amelyek százmilliókat nyertek a kormányzat döntéseinek köszönhetően. Több magyar vállalatot ugyanis a távoli adóparadicsomokba bejegyzett cégek fűznek össze.

Két budapesti cégnek, a Happy Company Kft. és D-Z Company Kft.-nek például ugyanaz a közép-amerikai belize-i cég, a Yodo Investment a résztulajdonosa. A Happy 291 millió, a D-Z pedig 169 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert el.

Az Indiai-óceán közepén található Seychelle-szigeteken is van olyan cég, amelyik közvetett formában két, európai fejlesztési pénzekre sikeresen pályázó magyar cégben tulajdonnal bír. A Matic Ipari Kft. összesen 160 milliót, a Debreceni Mechanikai Művek pedig 125 millió forintot nyert el. – írja a Blikk.hu.

Több nyertes magyar vállalat résztulajdonosa, bizonyára merő véletlenségből, ugyanarra a Seychelle-szigeteki címre van bejegyezve. Így a 171 millió forintos támogatáshoz hozzájutó MK- Property Ingatlanforgalmazó Kft. egzotikus leányvállalata a fenti két cég szomszédja a távoli szigetvilágban. A lánc itt sem szakad meg, mert a Property tulajdonosának magyar kézbesítési megbízottja egy másik nyertes vállalatnak (Knurow Kft., 67 millió forint) Seychelle-szigeteki offshore cégénél is ezt a szerepet tölti be. "

No???

De Te túl naivnak tűnsz nekem, csak nem ....

Tehetetlen Dodó 2013.04.18. 19:16:45

@fehérfarkas: Na jó, te nem vagy vitaképes.
Neked tetszik a ballib lehúzás, akkor örvendezz neki.
Nekem mind a három gyermekemet bekényszerítették a manyupba, mindhárman buktak rajta.
A manyup üzemeltetők persze milliárdokat nyertek a befizetők rovására - neked ez nyilván tetszik, tehát vagy érdekelt lehetsz a buliban, vagy csak egy ballib idióta vagy.

Tehetetlen Dodó 2013.04.18. 19:17:47

@Mr Falafel: Barroso, meg Reding, meg Kónbandi, hehehe.
Micsoda söpredék, Istenem!

Tehetetlen Dodó 2013.04.18. 19:24:37

@Mr Falafel: Szerintem Lézert illetően nincs igazad: ronda, szerénytelen, ellenszenves fráter, de nagyon jól végzi a dolgát, bárhová is teszik - 100% lojalitás és a vezetés döntéseinek kíméletlen végrehajtása - jó katona.

A centrumos faszi, akit emlegettek, a Fürst György nevű közvádas gazember, aki érdekes módon nincs előzetesben, pedig Kékesivel együtt valószínűleg ők húzgálták a terézvárosi ingatlanpanama madzagjait, persze szegény hülye primitívVerók vitte volna el a balhét, ha nem patkol el időben (egy kevéssé jóindulatú háverom mondta, mikor Verók beadta a kulcsot: ezek a komcsik mindenre képesek, hogy kibújjanak a felelősség alól...). A minap én is láttam a Király utcában ezt a sz*rládát, amint páncélozott, mattfekete, BEAST-1 rendszámú Bentelyével húzott befelé, miközben természetesen kézből telefonált.
Na, ezek a görények úsznak meg mindent, minden rendszerben.

Tehetetlen Dodó 2013.04.18. 19:25:38

@Geo_: Te mindig időben szólsz, mégsem tanulsz semmit.

Tehetetlen Dodó 2013.04.18. 19:28:35

@Mr Falafel: Tulajdonképpen nem értem, hogy ezek az idióták miért hazudoznak itt.
Ezek annyira senkik, hogy valószínűleg nem lehetnek komolyabb haszonélvezői ezeknek az ügyeknek - hát nem látok más indokot mint a hülye liberálbolsi mundér védelme.
Persze jól van ez így, nyomják csak, szegény hülyék.

szempontpuska 2013.04.18. 21:04:56

@Mr Falafel: Ki mondta neked, hogy ha katatón zsidózásba kezdesz, attól okosabbnak látszol?

Pláne ilyen körítéssel :-)

Robinzon Kurzor 2013.04.18. 21:13:01

@Mr Falafel:

Így sem lett értelmesebb ...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 22:22:14

@szempontpuska: Nem okosnak akarok látszani, hanem igazat mondok. A te véleményed is irreleváns, mert zsidó vagy.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.18. 22:24:42

@Tehetetlen Dodó: Lézert nem látjuk egyformán. A Fürst nevű zsidót már igen.
Nem értem ezeket a zsidó kommentelőket. Mennyire kell magyargyűlölőnek lenni, hogy jó legyen nekik, ha saját fajtájuk rabolja ki őket?

Geo_ 2013.04.18. 23:15:11

@Tehetetlen Dodó: Igazad van - nem tanultam meg, hogy még lámpással sem lehet köztetek tisztességes, tisztafejű kommentelőt találni - legalább RG-re hallgatnál.

(Valamai nagyon-nagyon komoly gond lehet, ha így kiállsz a "nyugdíjak megvédése" mellett - s valóban, nem tudtam megtanulni, hogy mentális vagy pszichés okai vannak-e mindennek:-(

vantaan 2013.04.19. 06:56:20

@Tehetetlen Dodó: Lézer aki Rapcsák András seggtorlőjéből lett az ami ...
... de tényleg mert szegény Rapcsák a saját seggét sem tudta kitorolni ..
.. a karitatív tevékenységét átfordította sima haszonszerzésre ....ha már szros lett a keze ...gondolta akkor legyen haszna is belőle.
Legalábbis a HMVH-i vállalkozók szerint.

szempontpuska 2013.04.19. 10:16:27

@Mr Falafel: oopsz, nem vettem észre hogy kinek írok, ha látom, hogy te vagy az meg sem teszem

bocsbocsbocs :-)))

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2013.04.19. 10:38:24

@Kandeláber: Elobb-utobb ugyis megint a masik oldal kerul hatalomra, aztan meg majd megint a nemzetiek. Aztan ez igy szepen megy majd, de a szamok alapjan orvos meg nem marad. Egy evben tobb orvos hagyja el az orszagot, mint amennyit kepeznek, mikozben a vegzettek bizonyos resze elmegy gyogyszerceghez dolgozni. Ez a folyamat meg csak most kezdodott.

Nehany orszagban az orvos kap egy allast majd az elso 6 honapban a fizeteset azert kapja, hogy nyelvet tanuljon es persze ok fizetik a nyelvoktatast (600 Euro / honap). Ezt a roghozkotes tenyleg nem oldja meg, es az nyilvan latszik, hogy egy csomo ideig nem penzkerdesrol van szo, mert hat vagy nyolc eve is sokkal tobbet keresett egy orvos Norvegiaban meg Daniaban es meg roghozkotes sem volt, aztan az orvosok megsem indultak el. Mara vegleg elfogyott a remeny, hogy egy normalis orszagban elhetunk. Marmint elhetunk egy normalis orszagban, de az nem Magyarorszagon van.

Raadasul ez egy ongerjeszto folyamat lehet, ha az orvosok azt latjak, hogy az emigransok jobban erzik magukat, jobb korulmenyek kozott dolgoznak es meg a penz is tobb. De nyilvan aki ugy atlatja a liberalis-nemzeti osszefuggeseket szociologiai szempontbol mint Te, az tisztaban van az orvos tarsadalom belterjessegevel es zartsagaval.

Nyilvan az Orban meg a Gyurcsany csaladnak majd jut szinvonalas orvosi ellatas, de peldaul sokakanak csak az Orban Viktorban valo hit marad es az nem tudom mennyire gyogyito hatasu.

A magyar emigracio nagyon brutalis, mert mig a romanok es lengyelek szamban es aranyban is tobben hagytak el az orszagukat, azert a roman mezogazdasagi mukasok es koldusok vagy a lengyel pincerek nem hagynak akkora urt maguk utan, mint amit Magyarorszag veszit mostanaban. Es lehet itt liberalisozni (mint ahogyan teszed), de igazabol a kepzettseg a donto emigracios szempontbol. Ha nyelveket beszelsz, kepzett netalan tapasztalt is vagy, az emigracio nem is olyan kenyelmetlen.

közösperonos átszállás 2013.04.19. 15:48:59

@zobod: "elcseszett koncepcio a tokepiaci szereplokon kivul senki nem huzott volna belole hasznot. "

Azért a mostani kormánynak nem jött olyan rosszul, hogy elkölthette a felhalmozott tőkét.

Tehetetlen Dodó 2013.04.19. 21:12:01

@Geo_: ??? Beteg vagy? Mikor írtam én a nyugdíjak megvédéséről? Keversz valakivel. Biztosan a nagy bánattól lehet, nem bírod ezt a rettenetes orsósdiktatúrát, pedig még három év sem telt el.

Tehetetlen Dodó 2013.04.19. 21:13:13

@vantaan: Nem nagyon értetted, amit írtam, igaz?
Nem szégyen, persze, csak sajnálatos.

Tehetetlen Dodó 2013.04.19. 21:15:54

@Mr Falafel: Jankó jó verőlegény, ilyen is kell a szervezetbe. Nem az én műfajom, de valakinek a piszkos munkát is el kell végeznie, lehetőleg rezzenéstelen pofával. Erre való, ezt jól csinálja.

Geo_ 2013.04.19. 23:24:09

@Tehetetlen Dodó:

Jó,hogy említed a manyupot, a kormány egyik legjobb húzása volt, hogy ezt a szabadrablást, amely a szoclib klientúra egy részének gondtalan és minden felelősség nélküli fényes jólétet biztosított, ezenfelül mindenki más számára hátrányos volt, egyetlen határozott húzással megszüntette.

Ja, hogy ez sem tetszik az érdekelteknek?
Hát, Istenkém, szeláví.

Kettőnk közül az egyikünk biztos beteg. De hogy komoly értelmi és értelmezési gondjaid vannak, az biztos.

Tehetetlen Dodó 2013.04.20. 21:14:17

@Geo_: Ja, értem már, humor volt részedről, hogy "nyugdíjak megvédése".
Máskor tegyél ki szmájlit, vagy ne idézgesd a szőke démon szófordulatait, mert nekem az más túl bonyolult

fehérfarkas 2013.04.22. 13:14:04

@Geo_:

Vajon ki mondta ezt?
“ennek az országnak a sorsát csak egy polgári középerőkből álló kormány tudja megnyugtatóan rendezni. Olyan polgári liberális kormány, amely(..). nem enged sem egy jobb-, sem egy baloldali etatista gazdaságpolitika csábításának. Csak egy ilyen liberális kormány látszik alkalmasnak arra, hogy megértesse a polgárokkal, hogy a privatizáció lehetőség, hogy meggyőzze őket arról, hogy minden olyannyira várt intézkedés – legyen szó nyugdíjról, gyedről, családi pótlékról, munkanélküli-segélyről – csak akkor lehetséges, ha előteremtjük hozzá a szükséges pénzt. Márpedig pénz csak piacgazdaságban terem, pénz és piac pedig nincs a pénzforgatáshoz értő vállalkozók, tőkések nélkül(…) Hangulatkeltés folyik a bankárok, a bankok, a pénztőke és a nemzetközi pénzügyi intézmények ellen(…) Egy liberális kormány képes lesz arra, hogy kíméletlenül szembeszálljon az(…) idegengyűlölettel…”
Tán csak nem Orbán Viktor 1993-ban?

Geo_ 2013.04.22. 17:11:08

@fehérfarkas: ez szentségtörés - az amúgy jobb sorsra érdemes - Mandiner törzsközönsége számára. Kb. olyasmi, hogy Jézusnak a fejére olvasnád, hogy korábban zsidó volt. (Bár ez utóbbi esetben tudunk Keresztelő Szent Jánosról - Orbán esetében viszont nem tudjuk, mikor is tért meg.)

Tehetetlen Dodó 2013.04.22. 17:40:41

@Geo_: @fehérfarkas: '93-ban, és??
Miért lenne szentségtörés?
A nem teljesen agyhalottak még emlékeznek, hogy '93 után '94 következett...

Geo_ 2013.04.22. 19:14:15

@Tehetetlen Dodó:
Senki sem lépheti át a saját árnyékát. Ha egy politikus nem tartja magát korábban kimondott gondolataihoz, s mindig csak a pillanatnyi népszerűségre gondol, eltávolodik egykori önmagától, akkor előbb-utóbb erkölcsileg megsemmisül, kiürül, és zörögni kezd, mint a mákgubó ősszel, ha fújja a szél.

Tehetetlen Dodó 2013.04.22. 19:59:01

@Geo_: Azt hiszem, valamit félreértesz: Orbán maradt hű önmagához, '94-ben leesett neki végleg, hogy a "liberális" kamuflázs nálunk - és általában mit is jelent.
Ha visszalapozgatsz a történelemben, ez volt az azév, amikor baljós jelek után végre nyíltan színt vallott a "legkérlelhetetlenebb antikommunista", "liberális" párt, melynek posztávós vezetése szépen összeborult a posztkomcsiból kapitalistává avanzsált rablóbandával.
Na, ezek sose tudják megbocsájtani Orbánnak, hogy kinyílt a szeme és nem osztozott velük ebben a gyalázatban.

Ebben viszont igazad van: " mindig csak a pillanatnyi népszerűségre gondol, eltávolodik egykori önmagától, akkor előbb-utóbb erkölcsileg megsemmisül, kiürül" - pont ez történt az úgynevezett "liberálisokkal", hehehe - hol van már Pető, Magyar, Demszky, Fodor, Kuncze és más cinkosaik - Orbán meg az ország élén és ha minden jól megy, így is lesz még egy jó darabig.

Geo_ 2013.04.22. 20:28:06

@Tehetetlen Dodó: Orbán maradt hű önmagához

Ugye, viccelsz? Nagyot kacagtam. Amikor egy Fideszes kommunistázik, annál nincs nevetésre ingerlőbb. Bár inkább siralmas, hiszen a nagy komcsizásban észre sem veszitek a bolsevizmust.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.22. 20:39:11

@Geo_: Itt mindenki komcsi, ez az örökségünk. A különbség az érdekképviselet tárgyában van. Ti valami olyasminek az érdekeit képviselitek, ami a magyaroknak rossz. A Fidesz meg legalább időnként tudja, milyen nevű országban élnek.

Geo_ 2013.04.22. 20:52:49

@Mr Falafel: Ti valami olyasminek az érdekeit képviselitek, ami a magyaroknak rossz. A Fidesz meg legalább időnként tudja, milyen nevű országban élnek.

Ezt maga Orbán Viktor mondta? Nehezen értelmezhető - így ez inkább csak vádaskodás.

A Fidesz, mint olyan nem létezik - Orbán pedig mindig önmaga személyes érdekeit képviseli - legyen szó hatalomról, apuka bányájáról, személyes adójáról és költségeiről.

Tehetetlen Dodó 2013.04.22. 21:08:16

@Mr Falafel: Tömör, találó.

(Egyébként a legjobb, amikor ezek a komcsik komcsiznak a komcsizásért, hehe, valahogy mindig bolsevizmust vizionálnak ide, biztosan eszükbe jut az ávós papa, volt honnan örökölniük a liberalizmust).

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.04.22. 21:52:25

@Tehetetlen Dodó: Ilyenkor köpnék egyet Antall szobrára, aki elszabotálta a rencerváltást. Lehet, veszek is egy műgyanta mellszobrot arról a féregről. Néha a baltát is a fejébe állítanám.
süti beállítások módosítása