Epizódok egy imázskatasztrófából
2013. április 08. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Epizódok egy imázskatasztrófából

sad.jpg

Kicsit is tájékozott olvasóink jól tudhatják, hogy Magyarország és/vagy a magyar kormány renoméja borzasztóan rossz külföldön. Mi magunk is évek óta foglalkozunk a jelenséggel, melyben a jogos kritikák teljesen hajmeresztő túlzásokkal keverednek; miközben az, hogy ennek a sorstépte országnak van egy normális oldala is, szinte teljesen eltűnt a nemzetközi médiából. Van min feszengeniük azoknak, akiknek fontos hazájuk jó hírneve, hiszen nem kényelmes fekete seggűnek lenni a nemzetközi közösségben.

A végtelenített vesszőfutás egyik újabb epizódja a New Statesman cikke, ami nemes egyszerűséggel a Magyarország nem demokrácia többé címet viseli. Igen, a New Statesman egy elkötelezetten balos brit újság, ami már alapból nehezen tudná dicsérni egy kelet-európai jobbos kormány tevékenységét. Igen, a New Statesman cikke tévedéseket és csúsztatásokat tartalmaz. Ezeket mind fel is lehet sorolni: a negyedik alkotmánymódosítás nem veszi el az ellenzéki erők maradék mozgásterét, ahogy az Alkotmánybíróságnak is marad mozgástere; a köztársaságot, mint államformát nem törölték az alkotmányból; a romagyilkosságokat nem a Jobbik paramilitáris milíciája követte el; a homoszexualitás elítélése nem is tudom, hogy került a kormány bűnei közé, hiszen a kormány nem ítélte el azt; azt pedig végképp nem értem, honnan veszi, hogy a rasszista gyilkosságok elkövetői büntetlenséget kaptak...

De a mérleg másik serpenyője pedig az, hogy igen, erősen átszabták az Alkotmánybíróság mozgásterét, hatályon kívül helyezve az alkotmány 2012. január 1-jei életbe lépése előtt meghozott alkotmánybírósági határozatokat; a köztársaság, mint államforma más helyre került az alkotmányban, az alkotmánymódosítás valóban lehetővé teszi a hajléktalanság jogellenessé tételét; romagyilkosságok valóban történtek; és ha nem is Orbán maga, de a kormány részéről tényleg kitüntették Szaniszló Ferencet, Petrás Jánost és Bakay Kornélt.

És valljuk be, a Magyarország iránt egyáltalán érdeklődést mutató külföldi olvasók mekkora hányadát érdeklik az olyan leheletfinomságú distinkciók, hogy akkor pontosan hogyan is piszkálták meg az Alkotmánybíróság mozgásterét; hogy valaki csak nemzeti radikális, és nem extremista vagy neonáci; vagy hogy nem Orbán, hanem a kormánya egyik minisztere tüntette ki ezeket az alakokat; és hogy a tragikus romagyilkosságok nem kötődnek a radikális párthoz, annál is inkább a Magyarország végein uralkodó közállapotokhoz (amiket viszont a radikálisok éppúgy kihasználnak, mint a máig meglehetősen homályos hátterű romagyilkosságok elkövetői), és így tovább.

Távolról csak a nagy kép látszik. A big picture. Az pedig lehangoló, és ezt a lehangolódást csak fokozza a kormány 2010 óta végrehajtott összes olyan túlzó cselekedete, amikor belátás, türelem, egyeztetések sora és önkorlátozás nélkül nyomtak keresztül radikális változtatásokat a jogrendszerben és az államrendben (lásd a médiatörvény esetét, ami rendkívül beárnyékolta hazánk EU-elnökségét). És persze örök szívfájdalmunkat, a létező magyar jobboldal folyamatos kulturális szellemi jobbratolódását és eligénytelenedését (lásd a Márai-Wass-Nyirő-Szaniszló tengelyt), a balosok által persze soha ki nem hagyott kultúrharc (szél)jobbos folytatását, a biztos kétharmad és a centrális erőtér ellenére történő folyamatos széljobbra kacsintgatást a mérsékelt jobboldal vélemény- és politikai vezérei részéről.

Aztán csodálkozunk, hogy a határainkon túl egyre vadabb cikkek jelennek meg a magyar közállapotokról, az egyre vadabb cikkek pedig egyre értetlenebb és ellenségesebb nemzetközi közhangulattá állnak össze a jelenlegi magyarországi viszonyokkal szemben.

A New Statesman fenti cikke például időközben kiszabadult a nemzetközi mikroblogvilágba. Ennek hatásait nem kell túlbecsülni, de nem is érdemes legyinteni rá: a rá adott több ezer reakció bizony több ezer, a világ felé úgy-ahogy érdeklődő, Magyarországról nagyjából semmit nem tudó, elsősorban fiatal felhasználó véleményét tükrözi, akiknek a kezét nem éppen a Gyurcsány-Bajnai-HaHa-Ron Werber tengely vezette, és nem is feltétlenül szélbaloldaliak. Az első benyomás a legfontosabb, ugye. Hát akkor jöjjenek a Magyarországgal kapcsolatos random első benyomások, epizódokként egy imázskatasztrófából.

„A friend of mine says that even people at her university are afraid of speaking up, including teachers. The Neo-nazis have lists of people who they target as Jewish, for example. Stickers advocating for the killing of Jews appeared even on the teacher’s cabinet and noone did anything about this.”

„fuck. this. shit.”

„WHY THE FUCK AREN’T MORE PEOPLE TALKING ABOUT THIS”

„No, I don’t know the full story, but yes, I did write a message to the UN reps, urging them to do something. You don’t need to be Jewish or Rromani to be concerned with this issue. I’m not asking you to reblog this or even to send a message to the UN— but please read the article, at least.”

I have family in Hungary and go there regularly, and the amount of racism and prejudice (especially towards gypsies) is absolutely staggering. It’s such a beautiful county and hearing stuff like this is horrible. The financial situation there has been completely dire, and shit like this always comes off the back of hard times. The worse situations are the easier it is for fucked up political doctrine to elbow it’s way in”

„Hungary is now a totalitarian state largely run by neo-Nazis. Rromani & Jews have been screaming their lungs out over the last two years. ”

„I hadn’t even heared of this. ;_; ”

„I think this is one of the first times in my life where all I can feel about something is fear. It’s like some perception that while there was still antisemitism and surely plenty of Neo Nazi political groups active around the world, that those groups couldn’t actually gain any real power has been shattered.”

„ok, i actually live here… but not for too long, like most of the people who can, i will leave this place too, before they force me to stay.”

„This is where my dad and his family come from this is really scary”

„Funny all this is going on, meanwhile world news headlines in the past couple of days have been focused on N. Korea...”

„what oh shit really”

is this real? because holy fuck.

Olvasod ezeket a véleményeket, ismeretlen külföldiek első benyomásait Magyarországról és nem zavarnak? Vagy igenis, zavarnak? Ezek persze csak kommentek, de biztosan sokan tudnak személyes történeteket mondani, ki milyen Magyarországért aggódó civil külföldiekkel találkozott, ahogy én is, porosz junker bárótól német tudományos újságírón át lengyel mérnökig. Őket kéne meggyőzni, nekik kéne megmagyarázni azt, mi igaz, mi téves a Magyarországról megjelent cikkekből, például a fentiből? Gondolja azt valaki, hogy tényleg számít, hogy mondjuk nem Orbán, hanem csak egy minisztere tüntet ki vállalhatatlan figurákat? Eleget foglalkoztunk a magyar jobboldal és a nemzetközi bal- és liberális oldal (különösen a média) szembenállásáról, az utóbbiak hozzáállásáról. Ideje mindenkinek magába is nézni.

Magyarország nemzetközi imázskatasztrófáját nem lehet egy jó kis rezsicsökkentős kampánnyal megoldani. Talán tetszettek volna minden tekintetben polgári kormányzást folytatni 2010-től.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr305192721

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Epizódok egy imázskatasztrófából 2013.04.08. 12:39:01

Van, amit nem lehet megoldani egy jó kis rezsicsökkentős kampánnyal.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Martian (törölt) 2013.04.09. 09:55:10

@OrangeOrder: "2018-ra meg készülhet az EU-konform, demokrata ellenzék"

Ha addigra lesz még EU, amihez lehet konformálódni...

Fejesrob 2013.04.09. 09:57:38

@OrangeOrder: Látszik is ezeken a ballibsiken, hogy nagyon el vannak keseredve.

Ezek az angol baloldali fiatalok nem fognak ide tankokat küldeni, márpedig tankok nélkül Orbánék újra nyernek.

Szindbad 2013.04.09. 09:57:46

@Counter: A nyomi libsiknek az se jó, ha Orbán megvédi a zsidőkat, és az sem, ha nem. Ezeknek nem lehet a kedvükre tenni !!4!!

Szindbad 2013.04.09. 09:59:36

@Szindbad: Ahol a nácikat bántják, én ott náci vagyok.

Mesterlövész 2013.04.09. 10:00:57

Fideszdíszb*zik, ne floodoljátok már szét az oldalt a baromságaitokkal, értelmes megnyilvánulással is jó lenne itt-ott összeakadni. Attól, hogy többen és többször írtok hülyeséget, még nem lesz igaz.

Mérges 1234 2013.04.09. 10:02:23

@Fejesrob:

Egyetértek részben.

Viktorék furcsán csinálnak egyes dolgokat, de messze nincs diktatúra.

A sajtónak sokkal inkáb a valós problémákkal kellene foglalkoznia.

Gazdasági gondok vannak, nem kicsik, emelett sok minden eltörpül, és tulajdonképpen nem is lényeges.

ern0 · http://linkbroker.hu/ 2013.04.09. 10:03:21

@turulpina: Rájöttem honnan ismerős ez az attitűd: (az egyébként kissé hm, rozsdás, na szóval érted) Moldova (egyébként remekül megírt) Titanic novellája ugrik be, ahol a kapitány a nyugdíjazi kérelme benyújtásakor egyből jelentkezik a megüresedett kapitányi posztra, de korára és egyéb érdemeire való tekintettel ún. "jó idők kapitánya" munkakörbe, miszerint csak jó időben köteles ellátni a feladatokat, viharban nem.

Ha esetleg valaki ismeri, szóljon neki: vannak olyanok is, akik úgy is elvállalják, hogy rossz időben is hajlandóak kormányozni, és nehogy hiú ábrándjai legyenek, elmondom, hogy jó időben sem fogják neki visszaadni a kormánykereket. A "jó idők kapitánya" munkakör csak az írói fantázia szüleménye.

Kandeláber 2013.04.09. 10:07:41

Az unió a lüszter könyökvédős csinovnyikok ezreinek valamint a kohnbandiknak, gönczkingáknak, herczogediteknek, gurmaizitákdak - és az igaság kedvéért tegyük hozzá, hogy a szegedicsanádoknak is - kitűnő megélhetést biztosít a semmittevésért.
Ugyanakkor vagyondézsmát alkalmazva megvágja a betéteket Cipruson.
Megérett a pusztulásra.

Messzi Vetek 2013.04.09. 10:09:06

@post: épp tegnap éjjel mesélte a barátnőm telefonon (aki történetesen francia), hogy este voltak egy vetítésen, Fliegauf Benedek Csak a szél című filmjét vetítették (Párizsban, talán a Magyar Intézetben) és a konferanszié említette, hogy ez azokat az időket dokumentálta, amikor a neonácik hatalomra kerültek Magyarországon. (érdekes, hogy nem azt említette, hogy ekkoriban utasította ki a cigányokat onnan - történetesen egy szintén magyar (származású) fasiszta!)
volt egy magyar hölgy, aki erélyesen visszautasította az állítást és kikért magának, hogy Mo-on neonácik lennének kormányon, ne csúsztassanak. erre egy harcos francia konkrétan felháborodva kérte számon a hölgyön, hogy "nektek magyaroknak végre szembe kellene néznetek azzal, hogy milyen rasszista-fasiszta társadalomban éltek mind a mai napig. a holokauzst óta semmi nem változott."

megmondom őszintén, hogy az egész sztori engem megdöbbentett. minden aspektusa.

offtopik, de talán ide tartozik még - érdekességképp - hogy kortárs magyar irodalom francia nyelven az utóbbi évtizedben 2 topik köré szerveződik jellemzően: cigányok Magyarországon, illetve magyarok Erdélyben.

Farkantoán Chatpartner 2013.04.09. 10:11:33

Alantas hazugságokkal rágalmazzák meg Orbánt. Következtetés: Orbán a hibás. És náci is.

Gratulációm.

Mérges 1234 2013.04.09. 10:12:28

@Kandeláber:

Részben egyetértek veled.

De Ciprus érdekes eset, mert lopott pénzt loptak el újra, és ezzel ot beszüntették a további lopkodást.....

Zavaros az egész, úgy ahogy van......

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 10:12:55

@Martian: a media is resze a civil tarsadalomnak es valasztoknak, tudtad?:-)

ok azok, akik figyelnek es tajekoztatjkak a tobbi valasztot. ez a feladatuk. ezert vesszuk alapokat, ollvassuk az internetes portalokat,hogy lassunk, hogy atlassunk. hogy megirjak a velemenyuket es mi elolvassuk es azok alapjan kialakitsuk a sajatunkat. ugye megvan a ti sajtotok is, ami szeirnt minden nagyon szepl, minden nagyon jo es a magyar a vilag legboldogabb es leggazdagabb embere es hamarosan hadisarcot fizet az usa:-)

meg van a valosag:-)

a valosag az, hogy orban egyertelmuen diktator aki kezivezerelni akar egy orszagot, teljhatalmat akar birtokolni es mindent a sajat szajize szerint, akar erovel akar alakitani. se europaai, sem demokrat6a nem akar lenni, csak uralkodo. a torvenyeket a sajat erdekeiben hozza, a fekek es ellensulyok rendszeret pedig ennek erdekeben szepen felszamolja. a XXI. szazadban ez mar diktaturanak minosul. es innentol akar tetszik, akar nem, orban - a siznten bekemenetet szervezo kim dinasztiaval jatszik egy csapatban. nincs olyan, hogy kicsit terhes a lany. vagy demokrata vagy, vagy nem vagy demokrata. orban nem demokrata. orban egy eroszakos, mentalisan serult ember, aki hatalmat kapott a kezebe es mindent ennek a hatalomnak es a sajat hatalmi infrastruktursajanak kiepetese erdekeben rendel ala. lasd fidesz oligarchak - nyerges, csanyi, szeles, simicska, lazar testverek - torvenyellenes tamogatasai.

csak azt felejti el orban, hogy a nyiltan, gyakorlatilag mindenfele szemermesseg nelkul elkovetett buncselekmenyek nagyon konnyen lehetnek alapjai egy _nemzetkozi_ - tehat pinter es polt altal befolyasolhatatlan - vizsgalatnak. tul nagy szarkupac tetejere ult egy tul kicsi ember:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 10:14:34

@Kandeláber: "Ugyanakkor vagyondézsmát alkalmazva megvágja a betéteket Cipruson."

ugye ez csak a turbomagyar proletarlegendariumban van igy, mert ez nem az unio, hanem a ciprusi kormany dontese volt:-)

es a valasztas ugy nezett ki, hogy csod - mindenki bukja, kicsik es nagyok, - vagy megnyirbalasa az orosz maffiavagyonnak es az adoelkeruiloknek:-)

kennyking 2013.04.09. 10:14:36

Nem érdektelen, hogy miket írogatnak az országról a művelt nyugaton, de azért sokkal fontosabb, hogy ebben az országban mi lakunk, mi választunk kormányt magunknak és ebben a döntésben abszolút lényegtelen, hogy mit ír rólunk a nyugati sajtó.Magunknak kell megfelelni, nem a nyugati polgároknak, akiknek Magyarország egy rövid cikk az újság hatodik oldalán.Leszarom, hogy Hansi a stuttgarti hentes, vagy Mike a manchesteri szabósegéd mit gondol Magyarországról.Egy befektető, ha komoly befektető, akkor nem újságból tájékozódik.Aki meg egy szélbalos újságból szerzi az információit, az valóban jobb, ha nem ide hozza a pénzét.Mert ezek azok, akik pár hónap múlva lelépnek úgy hogy a melósaikat nem fizetik ki.
Egyrészről.Másrészről meg sokan vannak, akik szimpátiával vannak Magyarország iránt.Rengeteg ilyen kommentet is lehetne bemásolni.Azért mert csak a negatív kritikákat ismertetnek az átlagmagyarral, nem jelenti azt, hogy csak negatív kép él Magyarországról.Még Németországban is sok szimpatizánsa van a Jobbiknak, pedig ők a legagymosottabb birka népség Európában.

Fejesrob 2013.04.09. 10:15:06

@Mérges 1234: Végül is ahogy elnézem, a ballib média alantas húzásai nem jönnek be, vagy az emberek többsége nem olvas balliberális médiát, vagy ennyire átlátszó.

Nekem az a véleményem, a média foglalkozzon azzal, amivel olvasottabbá válik és hogy ezt hogy oldja meg, ez valahol a magánügye, ha betartja a törvényeket.

Nekünk attól nem lesz rosszabb, ha a Népszava veszteséges, a HVG példányszáma csökken.

Pontosan így van, kormányt választani mindig gazdasági indokok alapján kell. Amíg nem törlik el a választásokat és amíg nem verik el ellenzéküket az utcán addig tökmindegy hogy oldják meg.

Gyurcsányt, Bajnait Orbánékkal nagyon jól össze lehet hasonlítani:

1. Kivett fel adósságokat?
2. Kinél mekkorák voltak az államháztartás hiányai?
3. Ki az aki eljutott a csődig?

Ehhez hozzávehetjük akár azt, hogy melyik kormány alatt érzi magát nagyobb biztonságban ellenzékiként az utcán.

Elég egyértelmű, hogy hiába tajtékzik itt egy-két mentálisan sérült ballibsi, fentiekből egyértelműen Orbánék jönnek ki jól.

De ez megmutatkozik az időköziken is, nem igazán akarják Mesterházyt, Gyurcsányt, Bajnait. Ezek már leszerepeltek.

paroma 2013.04.09. 10:22:06

@Pussy Riot: Engem viszont ha ritkan (igazan ritkan)vendegloben vagy kocsmaban szoba kerul Mo, akkor arrol kerdeznek mi van evvel a rasszista, anti-szemita rendszerrel Mo-n.
Tehat aki tudja hogy Mo letezik, annak ez a benyomasa az altala hallott hirek alapjan

turulpina 2013.04.09. 10:23:14

@Fejesrob: szekszik vagytok, tukkó hontalanok, ahogy egymást simizitek.

Kandeláber 2013.04.09. 10:24:47

@Mérges 1234: Meg kell nézni, hogyan jutottak el addig, hogy a 100.000 euró feletti összegű betétek hatvan százalékát csapolták meg.
Először volt az EU-IMF ultimátum, és a terv valamennyi betét kisebb mértékű megcsapolására, mindez párosítva a bankok önkényes zárva tartásával és az ATM-korlátozással, azaz megakadályozták a betéteseket abban, hogy hozzáférjenek a pénzükhöz.
Ilyet eddig demokráciában nem csinált senki, eurozónához tartozó EU tagállamban különösen.
Utána jött a 60 %-os dézsma.
@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: Ön egy elvakult, mentálisan korlátozott személy, így számomra vitaképtelen. Sorry, ez volt az utolsó reakcióm az Ön irányába.

kvadrillio 2013.04.09. 10:26:23

Pomádé király betilt

Miklósi Gábor

2013. április 9., kedd 06:40 |
Címkék
orbán viktor, élet menete, gyülekezési jog

A kormányfő arra utasította Pintér Sándor belügyminisztert, hogy az Élet menete napján ne lehessen olyan politikai rendezvényeket tartani, amelyek sérthetik a felvonulók emberi méltóságát. A Parlamentben Steiner Pálnak válaszolva közölte, hogy egyetért a szocialista képviselővel: nemcsak ízléstelen, hanem mélyen bántó, az alkotmány szellemével is ellentétes minden olyan kísérlet, amely az emberi méltóságot sértve egyes népcsoportok méltóságát, történelmét és önérzetét figyelmen kívül hagyja, sőt szándékosan megsérti."""

nem érdekel a holokauszt !!!!!

undorító ez az állandóan magukra felhívó ffelvonulás-maskara !!!!!

A MA ÉRDEKEL ! A MAI TÁRSADALOM PROBLÉMÁJA, A HATALMAS MUNKANÉLKÜLISÉG, A KILÁTÁSTALANSÁG, A CSALÁDOK KILAKOLTATÁSA, AZ EZEK MIATT ELKÖVETETT ÖNGYILKOSSÁG-SOROZATOK SZERTE A VILÁGBAN !!!! EZ ÉRDEKEL !!!

Holokausztról tanultunk, sajnáltuk, megértettük.

DE !!! AZ SZÁZEZER ÉVE TÖRTÉNT ! AZÓTA A VILÁGBAN EMBERMILLIÓK HALTAK, HALNAK MEG HÁBORÚK, TRAGÉDIÁK, ERŐSZAKOS TÁRSADALMI VÁLTOZTATÁSOK, ÉLETHELYZETEK STB. KÖVETKEZTÉBEN.

HA MÉGIS FELVONULÁS, AKKOR A MAI, MAI, MAI MUNKANÉLKÜLIEK VONULJANAK FEL, FELHÍVÁSKÉNT....JELENLEGI KILÁTÁSTALAN HELYZETÜKRE RÁMUTATVA !!!!!!!!!!!!!!!

Húsleves 2013.04.09. 10:28:35

"azt pedig végképp nem értem, honnan veszi, hogy a rasszista gyilkosságok elkövetői büntetlenséget kaptak..."

Mit nem értesz ezen? A nemzetbiztonsághoz és azon keresztül a politikusokhoz vezető szálak le vannak titkosítva. Persze tudom, hogy a Gyurcsány kormány idején történtek és azok titkosították le, de ettől az állítás igaz. Hogy két harmad miért nem elég a titkosítás feloldásához, arra valószínűleg ugyanott kell keresni a választ, ahol arra, hogyan nyert Bajnai jó zsíros tendert, még a liberális blogok szerint is az elmúlt nyolcév fénykorára emlékeztető visszás körülmények között a kórusban bajnaizó elszámoltatás kormánya alatt.
Ha pedig egy bűnügy kényes szálai le vannak titkosítva, akkor a bíróságon nyilvánvalóan nevetséges kirakatper folyik, a puskán a ravaszt meghúzó, kivégzésre vezényelt közkatona kirakatpere a kivégzést parancsba adó felelősök helyett.

kennyking 2013.04.09. 10:30:19

@kvadrillio:

" HA MÉGIS FELVONULÁS, AKKOR A MAI, MAI, MAI MUNKANÉLKÜLIEK VONULJANAK FEL,"
Ők vonulnak fel.Nem kell dolgoznod a megélhetésért, ha túlélő vagy.Az állam ingyen tart el.

dobzse.laci 2013.04.09. 10:35:34

@legeslegujabbkor: Oszt pógárokat belerajzolsz, vagy honnét szedsz hozzá?

Martian (törölt) 2013.04.09. 10:36:39

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "a media is resze a civil tarsadalomnak es valasztoknak, tudtad?:-)"

Az egyoldalúan kommunikáló tömegmédiával szemben az internetes "agora" valóban hordozója lehet a civil társadalomnak.

vénkujon 2013.04.09. 10:38:16

bigpicture...jaja. itthon a békerobotok leszarják az alkotmányos szarozást, ellenben jó mindenre a rezsicsökkentés. működik gond nélkül. külföldről meg más "látszik". nem lehet minden tökéletes. nem kéne ríni gellért.:D

Fejesrob 2013.04.09. 10:39:41

@kvadrillio: A zsidóknál van a pénz, így holokauszt felvonulás lesz. Pech

Orbán pedig kénytelen kiszolgálni őket, már így is azt mondja a zsidó kongresszus elnöke, Bp-en a zsidók nem mehetnek biztonságban az utcán.

Na épp ezért kellene Orbánéknak magasról szarni a csókára, odébb tessékelni a kongresszusával, bevezetni azt amit Szlovénia (nem nyomoz háborús bűnösök iránt) , mert Orbánéknak nem az a baja, hogy antiszemita, hanem az, hogy nem balliberális.

Fejesrob 2013.04.09. 10:43:20

@Martian: Az internetes agórát egyes ballibsik nagyon nem tudják elviselni.

Legelő Őse · http://legeloose.blog.hu/ 2013.04.09. 10:43:50

Az benne a szép, hogy a poszt megpróbálja megírni, hogy nem csak azért nem szabad antidemokratikusan politizálni, mert az rossz, hanem mert akkor annak is hisznek minket, sőt később már bármit elhisznek rólunk. De hát a hozzászólásokat olvasva körülbelül ott tartunk, ahová raknak minket nyugaton.... szomorú.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.09. 10:48:07

@bbjnick: a kötcsei alapvetés?
S hol az aratás?

A törpe igen erőszakos, remélhetőleg neki legalább van valami öröme. Bár nem szívesen lennék a helyében, ha tisztességesen viselkedne, akkor is állandóan buzerálnák a libbant faszkalpagok. Akkor meg minek...

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.04.09. 10:48:21

Az ilyen cikkekkel a baj az, hogy Orbánnak segítenek. Amikor valakit túlzóan vádolunk, az mindig a vádoltnak segít, mert úgy lehet beállítani az egészet, mintha egészében hazugság lenne az összes vád. Pedig az alap teljesen igaz - Orbán egy diktátor, csak még nincs kiépítve a rendszere -, csak éppen a túlzások miatt ez a lényeg elvész a nyilvánvaló hamis állítások között.

dobzse.laci 2013.04.09. 10:51:51

@Vidéki:
"Mindez különösen annak tükrében mulatságos, hogy az Antall-kormányról sok rosszat lehet mondani, de hogy bármilyen formában is veszélyeztette volna a demokráciát, az szimplán nem igaz."

Azért voltak rá törekvések.
Ha visszaemlékszel balsai faszkalapra, gazságügyi miniszterként ugyanolyan tenyérbemászó tapló volt, mint ma.
Fontolgatott egy 'felségsértési' törvényt is.
(Amikor a hivatalos személy megsértése tényállás megszűnt, kellett volna valami szájfék).
Hál'istennek nem jött össze.

De lehet, kár volt előhoznom, mert valamelyik narancsbolsi újramelegíti.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.09. 10:54:15

@dobzse.laci: azért a Balsai akkoriban jóval kulturáltabban viselkedett.
Ritka 1 undorító nyalonc lett belőle azóta.

Fejesrob 2013.04.09. 10:58:08

@Hepci: Simán megteheti, hogy a libsiket magasról szarja le, nem hiszem, hogy különösen izgul miattuk. Összesen nincsenek 5%.

A politikában pedig csak ez számít, a többi smafu.

Húsleves 2013.04.09. 11:00:17

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Tökéletesen ki van építve a rendszere. Ha nem tetszik Orbán a diktátor, akkor választhatsz helyette másik diktátort. Akik majd ugyanúgy Orbánra mutogatnak, mint ő most rájuk. Közben azért majd Orbán is kap majd időnként Bajnaitól suttyomban zsíros tendereket, nehogy kiszorítsa a derék, komcsikkal teli "nemzeti" FIDESZ-t valami rossz ellenzék, akik esetleg még az "áldozatok védelmében" továbbra is titkosítást élvező, közben meg cigányokat gyilkoló ügynökök védelmét is feloldanák. Biztosan a cigánygyilkosságok is az áldozatok védelmében lettek letitkosítva, nehogy a hozzátartozóik elkezdjék keresni őket, aztán olajoshordóban végezzék.

Poszt Olok 2013.04.09. 11:00:33

@Fejesrob: Nem ertek veled egyet. Ne ertsd felre, Mesterhazy, Gyurcsany tenyleg szepen leszerepeltek, mint miniszter. Bajnai legalabb probalt tenni valamit, igaz annak biztos tudataban,h ugysem kerül kormanyra a köv. valasztas utan. Eselytelenek nyugalmaval könnyü.
Az összehasonlitasod masik oldala:
1. Ki teremtette meg a törvenyi felteteleit a rövidlejaratu devizahiteleknek? Ki vett fel olcsobb IMF hitel helyett dragabb piaci hitelt? Ki fizeti ezt meg?
2. Allamhaztartas hianyarol ev vegen celszerü beszelni, annak tükreben,h milyen eszközökkel es kinek a karara ertek azt el. Viszont jogos kerdes lenne,h ki lopta el a MANYUP-ot az emberektöl? Kinek a kormanyzasa alatt dragul drasztikusan az elelmiszer (vilagvalsag nelkül)?
3. Mikor jutott vki el a csödig, milyen nemzetközi gazdasagi környezetben? Amugy fogalmilag kicsit megzavarodtam..ha eljutunk a csödig az nem csöd? Vagy csak majdnemcsöd? A majdnemcsöd is csöd?

Hozzavehetjük,h hol erzi magat biztonsagban az ember, ha ellenzeki, de szerinted egy felbujtott maszkos, gyujtogato bünözö bandat össze lehet hasonlitani bekesen tüntetö diakkokkal akiket utana több oras kihallgatasra elvisznek?

Szemkilövös ferit felelössegre vonni? Igaz, tegyük meg, van eleg büne, mint annak is aki utcara küldte a rombolo hordat, mert nem tetszett neki (az akkok meg demokratikusabb) välasztäs eredmenye. Melyik a nagyobb bünös?

HA feri felel a törvenyekben megfogalmazott kötelezettsegeit teljesitö rendörseg müködeseert, akkor viktator miert nem felel a miniszterei (selmeci, lazar, matolcsi) es sajät tetteiert es szavaiert???

Ne legyen kettös merced. Mindenkit ugyanugy itelj szemellenzö nelkül. Viktatorek semmivel sem jönnek ki jobban semmiböl mint az öket megelözö söpredek. Ugyanaz a szar mind.

Valos eredmenyek alapjan iteld meg mindegyik kormanyt. Ezt kene mindenkinek tenni es utana a fejehez kapni,h hogy tudtak az elmult kb. 25 evben ennyire palira venni. Mikor lesz vegre szakertö, az orszagert tenni akaro vezetes?

collateral collector (törölt) 2013.04.09. 11:01:10

".. a Magyarország iránt egyáltalán érdeklődést mutató külföldi olvasók mekkora hányadát érdeklik az olyan leheletfinomságú distinkciók, .."

:DD

Tényleg nem érted? Ha magyarázkodni kell, az már régen rossz.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.09. 11:01:32

@Fejesrob: persze, közben viszont elveszti a mérsékelt jobberek szimpátiáját.
Bár nem biztos, hogy sokan vagyunk, a 4 közeli barátomból négyen mindössze. Meg én.
Az összesen 5.

Kandeláber 2013.04.09. 11:02:36

@dobzse.laci: Na, azért amikor az "izgatás" törvényi tényállása is megszűnt, később pedig a "közösség elleni izgatás" is, sok szabadelvű polgártárs szájíze keseredett meg...
Hogy van az, hogy esetleg más is kendőzetlenül nyilváníthat véleményt...

2013.04.09. 11:06:26

@Fejesrob: 1. Kivett fel adósságokat?
2. Kinél mekkorák voltak az államháztartás hiányai?
3. Ki az aki eljutott a csődig?"

Orbán .

2013.04.09. 11:08:20

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Végre valaki, aki megértette a cikket!
Erről szól igazán. Az image rombolása csak egy jel.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2013.04.09. 11:13:18

@Hepci:

Orbán arra játszik, hogy behódoljanak neki vagy kiegyezzenek vele --- ha már meg nem tették!

Ez van. (Szerintem.)

Kandeláber 2013.04.09. 11:16:47

Erről a "renoméról" jut eszembe megboldogult Kadhafi, akit a sajtó fikázott, de Sarko meg Berlusconi egészen jól kijött vele...

turulpina 2013.04.09. 11:31:11

@Fejesrob: csak a jobbnácik élvezik az agóra vendégszeretét rendesen.

Kandeláber 2013.04.09. 11:39:13

@turulpina: Menj a vincentre vagy poldi bácsihoz, ott valszeg érezni fogon az akolmeleget.

turulpina 2013.04.09. 11:43:02

@Kandeláber: ó, én jól érzem itt magam, a szarjobberek szokása, hogy állandóan rinyálnak meg zsindexeznek.

Egyébként szarkazmus jeszty?

Acsabi44 2013.04.09. 11:44:10

@Vidéki: "Vannak olyan erők", idáig olvastam. Ez antiszemitizmus, plz ne nézzük egymást hülyének.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.04.09. 11:45:00

Ez egy fontos cikk. Nem főképp azért, amiről szól, hisz az megjelenik máshol is. Inkább azért, hogy hol jelent meg. Nem egy korrektebb ellenzéki sajtótermékben vagy blogon, hanem egy jobboldali oldalon.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 11:45:51

@Martian: nem tunik fel, ugye, hogy egyedul sikoltozgatjatok beszart fejhangon az alternativ valosagotokat a nagy magyar ugarba?:-)

ertem en, hogy jo lenne a kritikak helyett a kritizalok szemelyet kikezdeni, de a civilizalt vilag van ellenetek. egyszeruen tessek felfogni, hogy a media a tomegek hangja az elit ellen. lehget ilyen fabol vaskarikat csinalni, mint a miniszterelnok weboldalanak keszitoi jatszanak ujsagirosdit, mint ez itt, de ez csak egy beltenyeszet.

nem veletlen, hogy a diktaturak es diktatorok mindig a sajtot pecezik ki. a

turulpina 2013.04.09. 11:47:32

@Acsabi44: "Ez antiszemitizmus, plz ne nézzük egymást hülyének."

Dehogy, a takonygerincű magyarjobboldali zsargonban ezt 'nemzeti radikalizmus'nak kell hívni. Tudod, amikor csak zs-betűzünk, mert mi píszík vagyunk, de amúgy egyetértünk a szobanácikkal.

Tudod, igény az volna rá.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.04.09. 11:48:03

@Fedor: megvilágítanád, kérlek, hogy mitől is jobboldali ez az oldal? vagy blog, vagy időszaki sajtótermék, vagy mifene?

azon belül is, hogy ennek miféle jelentősége is van bármire nézvést?

turulpina 2013.04.09. 11:57:32

@mcs: "megvilágítanád, kérlek, hogy mitől is jobboldali ez az oldal? vagy blog, vagy időszaki sajtótermék, vagy mifene?"

Jogos, ez az oldal csak magyarjobboldali.

A magyarjobboldal meg úgy aránylik a valódi jobboldalisághoz, mint a magyarfoci az igazi futballhoz.

Ez az oldal javarészt olyan elvtelen hazaárulók gyülekezőhelye, akik a jobboldaliságot így definiálják:

- kell egy erőskezű vezető, akinek a seggét nyaljuk, és orrvérzésig védjük a védhetetlen ostobaságait;

- modorosan tiszteljük a tekintélyt, mint öncélt;

- függetlenül az aktuális magyarjobboldali kormány megbizatásának hosszától, mindig mindenért más a hibás (ballibek, ballib média, ballib nemzetközi média, karvalytőke, izrael, elmúltnyolcév), sose mi kúrjuk el.

legeslegujabbkor 2013.04.09. 12:02:51

@dobzse.laci: Lehet, hogy nekem kellene polgárokat rajzolni, bár az én elképzelésem nyilván nem oszt nem szoroz, de ha elég nagy lesz a csömör a jobboldalon, valahogy csak meg fogják találni egymást.

Kandeláber 2013.04.09. 12:03:56

@turulpina: Ez szarkazmusnak gyenge.
Egyszerű libbant mantra, némi szocimagyar beütéssel, semmi több.

tomwar 2013.04.09. 12:10:42

@Counter: Ne kesztesd Videkit gondolkozasra, fajna neki, azt pedig nem szeretnenk...

Esete tiikusan a gerenda es a szalkae.

nemjogasz 2013.04.09. 12:13:51

Már megint a propaganda, hogy a balliberális világösszeesküvők báncsák a szegény magyart (ja nem, Magyart)... Nem tűnik fel, hogy ezt a hataloméhes inkompetens rablóbandát kritizálják, nem az "országot"? Nem tűnik fel, hogy azért szar az imázsunk, mert egy rakat parlamentbe szakadt paraszt úgy viselkedik, mintha még mindig a falu kocsmájában lenne? A szart hiába marketingeled, az szar marad, és aki nem agysérült, az észre is veszi.
Amúgy mégis, mi a különbség a "nemzeti radikális" és a náci között? Elmondanád? Esetleg akkor is ennyire kiakadsz, amikor a Kedves Vezetőd lekommunistázza, sőt, a magyarságát kétségbe vonja a fél országnak, csak mert nem rá szavazott? Komcsi kommunistázhat nem kommunistákat, de nácikra nem lehet rámondani, hogy náci? Esetleg például mutatnál nekem egyenruhában faluba bevonuló kommunistákat, csak a példa kedvéért?
Érdekes az is, hogy "igazságtalan" meg "nem tényszerű" cikk egy angol lapban ennyire feltűnik neked, de a magyar nemzet nevű szennylapban közölt cikkek, hogy is mondjam, korlátozott valóságtartalma még véletlen sem...

rockjano 2013.04.09. 12:19:39

Ez egy nagyon tisztességes bejegyzés egy jobboldali blogtól.

Persze a kommentekben és a cikkben is van nagyon sok túlzás de talán el kéne gondolkodni azon hogy miért is gondolják ezt ott rólunk és senki ne higgye azt hogy ez csak a baloldal aknamunkájának következménye.

Talán ha megtörténtek olyan őrületes hibák mint ezek a kitüntetések akkor visszakozni kéne ez ügyben és nem csak egy személy esetén...

Martian (törölt) 2013.04.09. 12:21:42

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: most tegyük félre orbánék öntömjénezését, mert az mindenféle médiavéleménytől függetlenül is leleplezhető... hanem hogyan is működik ez általában a világban?

"a media a tomegek hangja az elit ellen"

Ezzel csak az a baj, hogy a médiacégek nem választott intézmények, hanem nagyvállalkozások (az elit oligarchiájának egyik ága), az újságírók nem választott tisztségviselők, hanem fizetett, lojális alkalmazottak.

Tehát ha "elitmentesen" akarsz gondolkodni, akkor az összes médiából ömlő irányított véleményezést ki kell kukázni vagy minimum fenntartással kezelni... csak a saját józan értékítélet számít.

Egyébként a tömegekből éppen a választások alkalmával szokott hiányozni a józan értékítélet*... mert józan ésszel csak bojkottálni lehet a szabad mandátumos választásokat, amelyeken a szavazó gyakorlatilag egy üres, pártfejléces papírt ír alá, amire utána akár a saját halálos ítéletét is föléírhatják... ezek az úgynevezett pártok (az "elit") valójában a politikai-gazdasági hatalommal üzérkedő maffiák...

* "A demokrácia elleni legjobb ellenérv egy 5 perces beszélgetés egy átlagos választóval." (Churchill)

Húsleves 2013.04.09. 12:30:32

@Kandeláber:
"Erről a "renoméról" jut eszembe megboldogult Kadhafi, akit a sajtó fikázott, de Sarko meg Berlusconi egészen jól kijött vele... "

Amerikával is kedélyes táviratokat váltottak Kadhafiék fogolycserékről, fogolykínzásokról. Adták vették a törvénytelenül fogvatartott és kínzott embereket a nagy demokráciával. Nem véletlenül Kadhafi lett "lincselés" áldozata, bíróság előtt kénytelenek lettek volna ugyanazt a röhejes színjátékot előadni, mint Milosevics esetében, hogy kikapcsolják a mikrofonját amikor beszél.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.04.09. 12:34:47

@bbjnick: Gycsótány is kb. úgy képzelte a kiegyezést, hogy meg köll b*szni X feleségét, meg elvenni a pénzét, aztán utána ki lesznek egyezve, ha börtönbe nem kerül.

Szerintem ez némileg kontraproduktív elképzelés a kiegyezés mibenlétéről...

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 12:36:08

@Martian: "Ezzel csak az a baj, hogy a médiacégek nem választott intézmények, hanem nagyvállalkozások (az elit oligarchiájának egyik ága), az újságírók nem választott tisztségviselők, hanem fizetett, lojális alkalmazottak."

pont ez a baja a totalitarius politikusoknak a magantokevel:-)

nem lehet smuzolassal es uram-batyam viszonyokkal pozicioba kerulni:-) teljesiteni kell. le kell tenni valamit az asztalra. a duma kurvara keves:-)

es bizony, az ilyeneket nem lehet megvezetni hulyesegekkel, politikai bullshitelessel. atlatnak rajta:-)

ugyhogy igen, nagyon helyes, hogy a maganszektor folyamatosan a rajta tartja a szemet a kormanyokon es olyat csap akezukre, hogy a kormuk lehulljon, ha mocskos dolgokat tesznek. a valasztott kepvisleok ugyanis a szolgai ezeknek a vallalkozasoknak, azok vezetoinek, azok dolgozoinak, azok beszallitoinak, azokbol nyugdijba vonultaknak. mindenkinek. nem a fonokei.

mi vagyunk a maganszfera mindannyian. mi fizetjuk a kormanyokat. nem valkasztanak minket, mert mi valasztunk magunknak alkalmazottakat. nem vezetoket, legfeljebb annyira vezetnek, mint uri kocsis a bakon. akarhogy pattog, sem a lo nem az ove, sem a kocsi, de meg az unnepi ruha sem, amiben feszit.

sot

az ostor sem, amivel pattog.

Húsleves 2013.04.09. 12:49:06

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Ezt olvastad már Sipi, ugye?
www.origo.hu/gazdasag/20130326-gyanus-unios-palyazat-gyurcsany-miniszteret-ficsor-adamot-hoztak-helyzetbe.html
A Gulyás-szocializmust és a Gulyás-kapitalizmust már ismerjük, ebből most megismerheted a Gulyás-diktatúrát.

Measurer 2013.04.09. 12:50:26

Tkp. hálásak lehetünk, hogy Magyarország ügye ennyi emberben kelti fel a felelősségérzetet.
Pl. a New York Times előző havi vitainditó cikkéhez szólva Gregory Vous (Athens, Greece) már csak azt az utat tartja lehetségesnek, hogy hazafias katonatisztek szervezzenek puccsot Magyarországon, és döntsék meg a demokráciát eltipró kormányzatot.
krugman.blogs.nytimes.com/2013/03/12/guest-post-the-fog-of-amendment/

Kandeláber 2013.04.09. 12:51:38

@Martian: A média a tömegek hangja az elit ellen, mondja a mentálisan sérült, ő nyilván nem hallott arról, hogy mondjuk Rupert Murdoch pénzelte a brit konzervatívokat, hogy a média olyan csahos kutya, amelyre akkora szájkosarat tesznek, hogy csak ugatni tud, de nem tudja megharapni a kenyéradó gazdáit.

Pszt! 2013.04.09. 12:55:20

Nem több ez a cikk, csak a szokásos szerecsenmosdatas!

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.04.09. 13:00:56

Amellett, hogy a cikk (mármint az eredeti) feleslegesen hatásvadász és túlzó, kb. nekem is ugyanez volt a benyomásom a magyarországi állapotokról amikor Nagy-Britanniában éltem egészen a közelmúltig, csak a magyar nyelvű híreket (és persze kommenteket) böngészve.

Húsleves 2013.04.09. 13:06:49

@Measurer:
"hazafias katonatisztek szervezzenek puccsot Magyarországon, és döntsék meg a demokráciát eltipró kormányzatot"

Ez a mondat nagyon ott van! Kun Bélák előre!

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2013.04.09. 13:09:28

@mcs: Miért, szerinted milyen? Baloldali? Liberális?

Martian (törölt) 2013.04.09. 13:17:20

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union: "a maganszektor folyamatosan a rajta tartja a szemet a kormanyokon"

A sajtót birtokló magánszektor is az "elit-oligarchia" része... a "sárkány egyik feje a kormány, a másik a média".
Persze a "jobb- és baloldalra osztott bábszínházban" mindig el lehet játszani, hogy "a sajtó kritizálja a kormányt".

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 13:44:54

@Húsleves: sajnos a jelenlegi kormany alatt a nyilvanvaloan koncepcios cellal inditott eljarasok miatt csak nemzetkozi nyomozati szervek es birosagok vizsgalatat es hatarozatat all modomban elfogadni:-)

egy maffiozo altal vezetett rendorseg es egy egyertelmuen fideszhez lojailis es azert a jogot allandoan megbecstelenito uggyesz szamomra nem mervado.

latjatok?

ezt ertetek el, hogy mindenhova a sajat stromanjaitokat ultettetek. nincs randorseg es nincs ugyeszseg mar, ami erne egy likas fingnal tobbet:-)

egyszeruen beszamithatatlanna es hiteltelenne tettetek a torvenykezest. ugyhogy annyit mondok erre, ha strassburgban megall az ugy elhiszem, addig fujhattok egy kilo tollat a seggembe:-)

nem all modomban sem a torvenyeiteket, sem a vizsgalataitokat elfogadni. ram es a tobbi demokratara nem vonatkoznak a hulyesegeitek:-) ti valasztottatok magatoknak.

hat torokra, magyar!!!:-DDDD

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 13:52:05

@Martian: nincs babszinhaz. a europai jobboldali es keresztenydemokrata formaciok pontosan ugyanugy kritizaljak a kormany demokraciat es jogallamot felszamolo torekveseket.

az egesz vilag nem bal- es jobboldali. ez a fajta megosztas csak itt mukodik, ezen az albaszott, 93e negyzetkilometeres pocegodorben. mashol ha a dmeokraciarol van szo, jobb- es baloldal egykent all ki az orbanek altal kepviselt eszmek es modszerek ellen.

tehat ez nem a balliberalisok, hanem a demokratak kritikaja. es a folyamatos hazugsaggal es a kulfoldi sajto ellenorzesere, cenzurazasara tett probalkozasokkal csak erositik a kepet magukrol. tessek szepen tudomasul venni, hogy a kormany a sajtonak jelenthet, de nem ellenorizheti azt. a sajto nem mas, mint a valasztopolgarok szeme es fule, amivel a valasztott alkalmazottaik munkajat felugyelik. es nem masokbol all, mint azokbol a valaszto polgarokbol, akik a kormanyt alkalmaztak. feladatuk ramutatni a visszassagokra, feladatuk a kritika.

ezert vannak. ez a dolguk. nem a seggnyalas, meg a hirhamisitas, ahogy a sajto mukodeset a jelenlegi kormany elkepzeli.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2013.04.09. 13:52:42

@Fedor:

te állítottad, hogy jobboldali, én csupán azt kérdem meglepődve, hogy ezt mégis miből szűrted le?

attól még nem leszel katolikus, hogy nem vagy se zsidó, se muszlim, ugye.

Pussy Riot (törölt) 2013.04.09. 13:57:38

@paroma: Megbocsáss de inkább a saját környezetemnek, és külhoni ismerőseimnek hiszek.

paroma 2013.04.09. 14:04:58

@Pussy Riot: En a kozvetlen (külhoni), nem masodkezbeli informaciojaimat irtam le, magamnak meg hiszek:)

Callidus 2013.04.09. 14:11:18

Tul sokat nem tudok hozzatenni a vitahoz mert az ertelem es logika itt nem jatszik. Csak annyiban szeretnek egy pici valosagot csempeszni a hitvilagokba hogy megkernem az angliara mutogatokat, azon rohogni probalokat hogy gondolkozzanak el egy picit.
Ha mar az a teny nem jut el hozzajuk (vagy egyszeruen nem sikerul megerteni,elkepzelni) hogy nyugateuropaban mar evtizedek ota nem kell felni se a rendortol se a gazorastol mert a hatalmi agak fuggetlensege biztositott, hogy nem helyi kiskiralyok feudalis berendezkedese a tarsadalmi rend, hogy a politikus alkalmazott es nem fonok, hogy az egeszsegugy tenyleg ingyenes, hogy az egyetem mindenki szamara elerheto, hogy a teged erinto informaciokhoz jogod van, hogy elszamolnak az adoddal, a nyugdijaddal, (hiszen a helyi APEH nem kivegzoosztag hanem szolgaltatoceg), hogy a donteshozo poziciokban tobbsegeben szakmailag felkeszult emberek protekcio nelkul ulnek nemtol borszintol szarmazastol fuggetlenul... stb..stb..stb.. Szoval nem varom hogy ezeket megertse az nemzetisegere buszkenek lenni akaro es ezzel vegtelenul hulyenek nezett, felreinformalt, mas nyelveket csak zenei csatornakon hallo erthetoen csalodott valaszto. Am azt ELVAROM hogy a szamokat ertse:

felmillioan kivandoroltak. A 9 es felbol.

Megsem lett tobb munkahely, es ugytunik meg mindig "tul sok a kocsog". Sot, mintha egyre tobb lenne..

Most johetnek a nyugat pusztulasat bemutato onnyugtato videok, meg persze a szamokkal zsonglorkodes. "Nemisfelmillio... csak haromszazezer"

" I'm afraid you missed the point bro' " :)

Tanulni kellene, megnezni ki es mit csinal jobban, mert ugy tunik hogy a kornyeken barmelyik allam jobban fejlodik.

Azoknak pedig akik a "van rosszabb" es a "mashol is vannak gondok" megoldasbermudaharomszogben elvesztek azoknak ajanlanam a legkozelebbi presszot ahol barmelyik lepukkant alkoholistatol meghallgathatja a "mindenki iszik" illetve a "meg nem vagyok hajlektalan" borizu monologokat, ezert ne fizessen az adojabol egy teljes apparatust.

Húsleves 2013.04.09. 14:17:41

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Te szerencsétlen idióta állat, felfogtad a cikket? Szoktál néha érteni valamit abból amit olvasol? Ez nem a törvény elé citálásról szól, hanem arról, hogy Gyurcsányék háttéripara is megkapja a diktatúrától a zsíros tendert, hogy tovább játszhassa a szegény üldözöttet.
"A Demokratikus Koalíciót erősítő Ficsor Ádám, korábbi miniszterelnöki kabinetfőnök és titkosszolgálati miniszter családja járt jól azzal, hogy a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség erősen vitatható módszerrel átírta egy uniós pályázat már jóváhagyott eredményét. Ficsorék cége Orbán Viktor barátjáét, Kékessy Dezsőét előzte így meg."
Tudsz olvasni, húgyagyú? Melyik szó nehéz?

Kandeláber 2013.04.09. 14:25:08

@Callidus: "Nyugat-Európában nem kell félni a rendőrtől", haha, csak a színes bevándorlók százezreitől, akik mondjuk Párizs külvárosaiban ezerszámra gyújtják fel az autókat, ha olyanjuk van, és a rendőrök csak gépfegyverekkel és páncélautókkal mernek bemenni az általuk lakott kerületekbe.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 14:33:13

@Húsleves: persze
olvastam en:-)

mondom, ha majd lesz jogeros - nem magyar. az nem lehet jogeros jelenleg, ahhoz jogallam kellene:-) - hatarozat, akkor elismerem, hogy igy tortent.

jelen allasban pont ugyanugy allok a dologhoz, mint az osszes tobbi nagy leleplezeshez, mint pl sukorora, vagy a 2006os balhe utani viccvizsgalatra es a tobbi fideszes bosszuhadjarat appropojara:-)

a cel az ellenzek - barmi aron torteno - lejaratasa. siman bealdoznak egy lojalitasat vesztett csinovnyikot azert, hogy karaktergyilkolhassanak. gyakorlatilag 20 eve errol szol a fidesz:-) semmi mast nem tettek 1994 ota, mint levadasztak a hazai kozelet kepviseloit, felszamoltak a prularizmust.

es ha kiindulok a fidesz hasonlo nagy leleplezeseibol, akkor azt kell mondanom, hogy ez bizony jelenleg csak a szokasos felcsutwoodi es a habony-muvek alomgyaranak remake-e:-)

Húsleves 2013.04.09. 14:35:13

Ezeken a felvételeken látható, hogyan barátkoznak nyugaton a szolgálatkész rendőrök a járókelőkkel:
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hzP8znpQI9I

Kandeláber 2013.04.09. 14:42:07

@Húsleves: Százszámra vannak fenn videók arról, ahogyan Nyugat-Európában véresre verték a bankok uralma és a saját, IMF-EU által rájuk oktrojált kormányaik ellen tüntető görög, spanyol, olasz és portugál nőket férfiakat brutálisan véresre verték a rohamrendőrök.

Callidus 2013.04.09. 14:46:25

@Kandeláber:
Igazad is lehetne ha nem lennel a nagysagrendekkel olyan tevedesben ami csak a nagyon tudatlan vagy az utasitasra kommentelok ismerve.

Mielott elkepzeled a francia rettego lakossagot es az 50 eve hanyatlo nyugat szenvedeset, kovesd a vizsgalati modot amit javasoltam.

Hogy erzed, tekintve hogy EU s utlevellel a francia rettego polgar lazan menekulhetne a keleteuropai tunderorszagokba ahol a szinesboruek meg mindig "tudjak hol a helyuk" es a feher hithu lakossagot meg nem emeszti a "liberalis mocsok", megis hanyan merik megtenni ezt a lepest?
Illetve hanyan mennek rettegni ezekben a percekben is a hanyatlo nyugat dekadens gyorsettermeibe ehenhalni Magyarorszagrol?
Csak azert kerdezem mert ezek szamok, matek, kozos mertekegyseg, ezen tudunk vitatkozni. Azon hogy te mit hiszel hogy nez ki a vilag, azon ugysem tudok. Az a te vilagkeped. En csak arra kerlek hogy probald racionalis alapokra helyezni. Szamokkal.

Húsleves 2013.04.09. 14:46:48

@Az igazi Sipi - Citizen of European Union:
Ja, ebben az esetben OK. Én sem szeretem a FIDESZ-t (se), de ettől még nem fogom a többi összes hibáját ármánnyal magyarázni.

Nézzed csak ezt a cikket, ahol Gyurcsány maga dicsekszik a módszereikkel:

velemenyvezer.blog.hu/2010/07/13/kover_laszlo_tulelni_a_karaktergyilkossagot

„Mi csináltuk meg a "köteles akciót" is. Semmi kétség: ami elhangzik, az képileg erőteljes, sőt durva, de nem agresszív, és nem fenyegető. Kövér nem akar akasztani. De amit mond, az - egy kis rossz szándékkal - ellene fordítható. Még kiforgatni se nagyon kell, csak kihasználni a benne rejlő lehetőségeket (...) És összerakjuk. Fölhozatjuk még aznap reggel az egy szem kazettát, ami van, lejátsszuk a sajtónak. Szili Kati félig oldalra hajtott fejjel, sírós hangon mondja el, hogy ez milyen borzasztó. Nagyszombaton Lendvai Ildikó még a Fidesznek kézbesít mindenfajta leveleket, és elindítjuk azt az SMS-kampányt, amelynek a vége a köteles tüntetés.”
Gyurcsány szavai Debreczeni József: Az új miniszterelnök c. könyvében

És ha már arra hivatkozol, hogy nincs még bebizonyítva a dolog, gondolom ugyanez a véleményed a HÖK listákban állítólagos obszcén megjegyzések körül csapott, tudtommal még ma is csak a rendőrségi vizsgálati szakaszban tartó listázásokról, ugye? Mert hogy egy Excel táblában elég nehéz beazonosítani, hogy ki mit írt bele. Küldjek egyet, megpróbálod? Tudod miről beszélek, ahol a demokrácia védelmezői a HÖK kérésének átvétele után hirtelen azokat kompromittáló Excel táblákat találtak, aztán rögtön feloszlatták a HÖK-öt és átadták a hatalmat Magyarország proletariátusának. HaHa.

Kandeláber 2013.04.09. 14:51:32

@Callidus: Arra vágsz fel, hogy mondjuk mosogató vagy egy londoni étteremben, és a szabadnapodon ékezet nélküli klaviatúráról akarod osztani az észt, hogy feledtesd az állandó frusztráltságodat?
Inkább vegyél az ottani Tescoban pár dobozzal a legolcsóbb sörből vagy whiskyből, és idd le magad.

Callidus 2013.04.09. 15:00:22

@Kandeláber:
Nem. Sokkal inkabb annak orulok hogy helyesen dontottem amikor kozel egy evtizede eljottem, igy ilyen primitiv rosszindulatu kommentet csak az anyanyelvemen tudok olvasni, az meg egyre kevesebb idomet tolti ki.

Callidus 2013.04.09. 15:01:59

@Kandeláber:

De ne aggodj, a remeny sosem hal meg bennem. Akkor is kommentelni fogok amikor teged akarnak majd keresztre fesziteni. Akkor is azt fogom mondani hogy nem-ez a megoldas. Te pedig csak akkor erted majd meg miert nem.

Kandeláber 2013.04.09. 15:04:11

@Callidus: Akkor pedig örülj annak, hogy sikerült jó helyre menned.
Azt hiszem én is akkor követtem el életem (egyik) baklövését, amikor nem mentem el, pedig volt lehetőségem.

Callidus 2013.04.09. 15:06:42

@Kandeláber: Te most koveted el, ha ennek ellenere nem nezel utanna a tenyeknek.

Ha valami nem tetszik valtoztasd meg.

zobod 2013.04.09. 15:26:46

Nem érdekel senkit a hiszti. Veszi a brit befektető is az állampapírt, megtapasztalták hogy Matolcsy nem mumus, történelmi mélységben a hozamok. A ballib véleménye, álláspontja, igényei, vágyai meg nem számítanak.

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 16:47:40

@zobod: Külföldi vélemény: ismét a szégyenpadra került Magyarország
2013. április 9. | 15:02

Közzétette friss globális részvénypiaci kitekintőjét a Citigroup, melyből kiderül, hogy a stratégák a szép idei első negyedévi teljesítményt követően az év további részében az emelkedés folytatódására számítanak a tőzsdéken. A globális fejlett piacok esetében az ajánlás a korábbi semlegesről felülsúlyozásra változott, a Citi azonban kiemeli, hogy ebben az univerzumban is vannak kevésbé kedvelt régiók, ilyen például a hazánkat is magában foglaló CEEMEA-régió. Magyarország viszont ebben a kevésbé kedvelt régióban is negatív megkülönböztetést kapott, a Citi ugyanis a magyar piacra vonatkozó ajánlását alulsúlyozásra rontotta.

www.portfolio.hu/vallalatok/kulfoldi_velemeny_ismet_a_szegyenpadra_kerult_magyarorszag.182373.html

mellesleg tudod mit jelent az, ha veszik az allampapirokat?

allamadossagot... az eladott allampapir nem mas, mint az allam "tartozom neked!" cetlije:-)

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2013.04.09. 16:56:27

@Húsleves: igen? es? kover mondott egy elementaris ereju faszsagot. hallottam az eredeti szoveget. konkretan azt ajkanlja, akinek nem tetszik akormany programja, az kosse fel magat. szo szerint.

www.youtube.com/watch?v=35Zd4uqq-5o

tehat nem az tortent, hogy kover szajaba adtak bizonyos mondatokat, vagy kiemeltek reszleteket, ahogy a fidesz meghamisitotta az oszodi beszedet, kiforgatva annak jelenteset, tartalmat.

konkretan kover azt mondta, akinek nem tetszik amit csinalnak, kosse fel magat es majd ok tobbre mennek nelkulunk.

de ha meg igaz is lenne amit allitasz, az sem mentene fel a fideszt semmi esetre sem. erted, ugye? ha igaz lenne, hogy kover nem mondta el azokat a mondatokat, csak a szocik talaltak ki, az akkor sem lenne indok es magyarazat a nyirfa-ugyre, a budai-fele koncepcios eljarasokra.

akkor is az jonne le, hogy a szociknal a fidesz jelentosen szarabb, aljasabb, gerinctelenebb emberanyaggal bir.

dobzse.laci 2013.04.09. 18:04:16

@legeslegujabbkor: Nem tudom, már nincsenek illúzióim.
Amikor egy rokonom,
- nem mellesleg egész életében vállalkozott, üzletelt keményen, úgy volt sikeres és lett 'gazdag', hogy állami bulija sosem volt, tehát tudja, hogy ténylegesen hogyan működik a világ -
előadja, hogy milyen rendes dolog a tónitól, hogy ingyen krumplit osztogat a nyugdíjasoknak...
Hát én ott ledobtam a láncot.
Ha egy világéletében állami alkalmazott, öregkorára sajnos csirkefarháton élő magányos valakitől hallom, akkor megértem.
De tőle?
Valami eszetlenül kicsavarodott gondolkodás van itt.
És mindent oldjon meg az állam, mindenkiről gondoskodjon az állam, ha nem tetszik valami, akkor avatkozzon be az állam, tíccsa be, űtesse le, kötelezze!

És komolyan jobboldaliaknak hiszik magukat!

legeslegujabbkor 2013.04.09. 20:33:44

@dobzse.laci: Hát a gondolkodást tényleg kicsavarta az, hogy az állam a legnagyobb megrendelő (lassan az egyetlen, mert mindenki más menekül), ebből egyenesen következik, hogy az államnak sok pénze van. Nyilván az égből.

dobzse.laci 2013.04.09. 21:58:17

@Mr Falafel: Szeretem amikor az intelligencia leereszkedik hozzám megmutatni fényességes orcáját.
Kifejtenéd, hogy mi nem stimmel?

Herr SturmLikudnik · http://archiregnum.blog.hu/ 2013.04.10. 06:33:40

Kérem szépen, a cár atyuska jó, csak a tanácsadói rosszak.

KÉNE egy jobb imázs, hisz a vekker, az nem olyaaaaaaaan...

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2013.04.10. 07:50:30

@Herr SturmLikudnik: A konzervatív hatalomgyakorlás minden esetben a valóságot veszi alapul.

Kivéve, ha az a valóság azt jelzi vissza, hogy – idézem – "bazdmeg Viktor, ti nem konzervatívak vagytok, hanem bolsik".
Akkor a konzervatív hatalomgyakorló imázskreálásba és -korrigálásba kezd. Hiszen a valóság olyannyira fontos, hogy ha nem olyan, mint amilyennek lennie kell, akkor bizony meg kell igazítani.
Amíg jó nem lesz.

Pussy Riot (törölt) 2013.04.13. 13:03:53

@paroma:
Akkor hol az igazság?

Ha ehhez hozzáveszem a személyesen megélt mindennapjaim akkor azt kell mondjam, nagyjából kezd körvonalazódni kik is (voltak) Kövér László ominózus - oly sokszor elhazudott - beszédének célközönsége.

paroma 2013.04.13. 15:49:52

@Pussy Riot: Igazsag nincs:) Vagyis abszolut ervenyessegut eleg nehez talalni a fizika torvenyein kivul.
Te leirtad a sajat es tarsadalmi korod velemenyet, tapasztalatat errol a kerdesrol, en ugyanugy.
A kovetkezo arcoskodasnak fog tunni, de a tenyek ezt igazoljak: annak a kozeg amelyben en mozgok valoszinuleg nagyobb erdeklodese es lehet meg befolyasa is van a nemzetkozi hirekre mint a tiednek.
Nos hogy melyik a pontosabb statisztikailag es melyik kepvisel olyan ertekrended ami Mo nepessegenek gazdasagi fejlodeset tamogatja az mas kerdes.
Tarsadalmit nem is irom, mert azt meg problemasabb definialni.
De az egyen - Te es En - hozzaallasat a vilaghoz ezek a subjektiv tapasztalati -(mit beszelnek a kornyezeteben) elegge meghatarozza, tehat az igazsag mas lessz ha mashonnan nezed:)

Pussy Riot (törölt) 2013.04.14. 20:20:56

@paroma: Alapvetően nem a 'társadalmi köröm' véleményét írtam le, hanem a barátaim, ismerőseim, kollégáim személyes tapasztalatának zanzáját.
Furcsa, hogy azt írod, egy hírre bárki befolyással lehet.
A hír az hír.
Ha az bárki befolyásolja, az már nem az.
A legjelentősebb eltérés, hogy az én külhoni magyar ismerőseim nem találkoznak napi rendszerességgel azzal a kampánnyal ami a jelen kormány ellen folyik.
süti beállítások módosítása