Helyben járó forradalom – Mandiner2012 XII.
2013. január 04. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Helyben járó forradalom – Mandiner2012 XII.

helybenjaras.jpg

Idén 2010-hez és 2011-hez hasonlóan újra megkérdeztük mandineres bloggereinket: hogyan értékelik röviden a 2012-es évet? A napokban posztsorozatunkban válaszolnak kérdésünkre. Rajcsányi Gellért válasza.

*

2012 az egyre nagyobb étvágyú etatizmus, az egyre aktívabb kormányzati voluntarizmus, a csak-csak kitörő kultúrharc, az ellenzéki paradoxonok és végső soron az ország egy helyben járásának éve volt. Nem örülünk.

„2010 volt az az év, amire nosztalgiával fogunk emlékezni 2011 év végén” – írta Charme kolléga két évvel ezelőtt; s állítása igaz lett, igaz 2011-re és 2012-re egyaránt. És mit is írt még? „A belpolitikai gyakorlatra egy olyan vízió nyomja rá bélyegét, amiről még a társadalmat ismerő releváns arcoknak is csak halvány sejtéseik vannak. A helyzetet súlyosbítandó a miniszterelnök ezt nem nagyon köti az orrunkra, csak a szemmel láthatóan megbabonázott és néha már-már fanatikusnak tűnő környezetére. Akkor most azon múlik az ország sikere, hogy ez a vízió életképesnek bizonyul-e rövidtávon? Mert akkor ajjaj, aszondom. A jó kormányzati teljesítmény fontos része egy nemzet megerősödésének, rendben, legyen így. De azt senki ne gondolja komolyan, hogy a gazdaság és a valódi civil szféra erejénél több. Mert akkor baj van. 2010 a kormányzati tekintély megerősítéséről szólt, legyen így, de ha 2011 nem a kormányzat és a gazdaság partnerségéről fog, akkor oltári nagy lesz a baj.”

Nem is tudom, mit lehet ehhez hozzátenni 2011 és 2012 ismeretében. Talán csak pár rövid bekezdést.

Etatizmus: ösztönösen távolságtartó vagyok mindenféle bürokráciával szemben; de ahogy eddig, úgy ezután sem akarok az együgyű állam-ellenesség propagandistájává válni. Az államnak megvan a maga szerepe és feladata, és a 2008 óta tartó nemzetközi gazdasági válságban sokfelé újraértékelték az állam, a piacok és a társadalom viszonyrendszerét. Kérdés, hol van az újraszabás határa, és milyen hatásokkal jár mindez. A magyar kormány 2010 óta az egyik legkülönösebb kísérletet végzi a nyugati világban: az unortodoxia varázsszava mögött minden lehetséges területen központosít, államosít. Az 1990-ben létrehozott, széles jogokkal rendelkező hazai önkormányzati rendszert a feladat- és hatáskörök gyors elvonásával, adósságátvállalással és egyéb intézkedésekkel összezsugorította. A kormány láthatóan a minél magasabb szintű, minél koncentráltabb döntéshozatalban hisz. Az bizonyos, hogy pont az ellentétét teszik a minél kisebb (de meglévő feladatait kiválóan elvégző), a polgár és a piaci szereplők életéből, tevékenységéből minél jobban kivonuló államról, a decentralizációról, a szubszidiaritásról, valamint az egyéni és közösségi önszerveződés erősítéséről vallott elképzeléseinknek.

Voluntarizmus: nagyüzemi jobber jozefinizmusról írtam 2010-ben és 2011-ben is; és a felülről érkező, lefelé átnyomott, ad hoc bejelentett, villámgyorsan lebonyolított, népboldogítónak és országjavítónak szánt drasztikus lépések minden eddiginél mélyebben beleavatkoztak amúgy is kuszált közviszonyainkba. És igen, van, ahol erre szükség volt: a devizahitelesek helyzetének megroppanása olyan veszély volt, ami miatt szükségessé vált az állam beavatkozása, és végül a bankokkal együttműködve (!) sikerült megoldásokat, menekülési útvonalakat kínálni a hitelcsapdában vergődőknek. A jogalkotásban, az egyes gazdasági szereplőkkel, társadalmi csoportokkal, civil szférával való kommunikációban és az őket érintő döntéshozatalban viszont gyakran voltunk tanúi a párbeszéd-képtelenségnek, az egyeztetések hiányának, az előkészítetlenségnek, miközben hatalmas volumenű döntésekről volt szó. Persze 2010 óta már ehhez is hozzászokhattunk, de ez inkább a fásultság és a beletörődés hozzászokása: a Fidesz a kétharmad birtokában ezt az utat választotta a kormányzáshoz. A választók pedig majd választanak 2014-ben.

Kultúrharc: hiába voltak fogadkozások és törekvések arra, hogy az örök magyar kultúrharcot megspóroljuk a 2010 utáni, amúgy is konfliktusos időszakban, 2012-ben végül csak kitört a kampf, s az árok két oldalán egymásnak estek veterán és sajnos fiatalabb harcosok is. A Nyírő-ügy és az MMA története is mutatja, a kormány még adós egy érvényes, átfogó, 21. században vállalható jobboldali, konzervatív kultúrpolitika kialakításával. Addig marad a foci, és a jól előszobázó és fülekbe suttogó old school udvaroncok alkalmi helyzetbe hozása; miközben baltával faragják a kultúra elefántcsonttornyait.

Ellenzéki paradoxonok: az elképesztő konfliktusokkal és átalakításokkal járó két és fél év ellenére a kormánypártok egy-egy vereség, illetve a támogatottság csökkenése ellenére még mindig helyzetben vannak, s szó nincs arról, hogy immár egy erős és egységes ellenzék szorítaná sarokba őket. Az ellenzék önsorsrontó paradoxonjait már a 2010-es választások után látni lehetett, és sok elhatározás és nekibuzdulás ellenére még 2013 első napjaiban is szinte ugyanott tartanak. A Jobbik saját radikálisainak és innen-onnan érkezett saját emberanyagának a foglya. Mérsékelt, mértékletes politizálással a közép felé erősödhetne, de akkor elveszítené radikális hangadóit. Az egybites, lebutított radikalizmus képviseletével viszont a közép és a képzett rétegek felé válik vállalhatatlanná. Az LMP 2012-ben egyszerűen meghasonlott, de hitelességét megőrizte, kérdés, mire lesz elég mindez 2014-ben. Az MSZP-nél megvan még bizonyos szervezeti erő, Mesterházy Attila meglepő politikai tehetséggel akadályozta meg a teljes széthullást. Gyurcsány és DK-ja továbbra is megy a maga feje után. Az Együtt 2014 a lendületes őszi kezdés után egy újabb ellenzéki minipárt szerepébe látszik csúszni, tegnap például az MSZP és a DK társaságában ábrándozott elvtársias légkörben egy új(nál is újabb) alkotmány lehetőségéről. A civilek civilkednek, álcivilek álcivilkednek, kimaradni próbálva a politikai küzdőtérből – miközben a politika, a kormányzás kérdése mégis csak abban a küzdőtérben dől majd el. Az ellenzék paradoxonjait még mindig nem sikerült megoldani. Eközben – s talán éppen emiatt – a kormányra nehezedő, az ellenzéket segítő nemzetközi nyomás enyhült, bár nem a kiegyezés, inkább csak a fegyverszünet enyhülése ez.

Helybenjárás: mit számít azonban a kormány vagy az ellenzék állapota, amikor az ország helyzetéről van szó? 2012-ben sem jött el az elrugaszkodás, a kibontakozás éve, jött helyette a recesszió. Hiába az egykulcsos adó jobboldali vívmánya melletti kitartás, a 2013-as kisadózástól remélt kisvállalkozói tehercsökkenés; hiába a hiány bármilyen eszközzel történő lefaragása és az államadósság elleni helyes harc, ha mindez satufékkel párosult a gazdaságban. A beruházások siralmas szintje, a bankokból történő forráskivonás, az infláció beindulása gyenge évet hozott. Jövőre már a stagnálás is örömhír lenne, bár lehet, hogy a stagfláció remek konstellációja vár mindannyiunkra. És közben húznak el mellettünk a térségbeli, ortodox gazdaságpolitikát folytató riválisok, a Nyugat rapid hanyatlásának elmaradásáról nem is beszélve. It's the economy, stupid, ugye: 2014-ben mindenki a saját bőrén fogja érezni, négy év után mire jutott az unortodox gazdaságpolitika. Helybenjárásért kár volt négy évet a világrend elleni küzdelemre fordítani.

Zárom azzal, amivel két éve is: egyszer valakik azt mondták a jövőre nézvést, „van más választás: a polgári Magyarország.” Ennyi.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr774994291

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Helyben járó forradalom – Mandiner2012 XII. 2013.01.04. 10:52:01

Helybenjárásért kár volt négy évet a világrend elleni küzdelemre fordítani.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 17:30:31

@Mr Falafel:
Copyright © Az 1956-os Magyar Forradalom Történetének Dokumentációs és Kutatóintézete Közalapítvány

Ettől még lehetett az apja, de ahhoz több dolog is kellett:
1) Engedjék, hogy 1955 júniusában a 8 év börtönbüntetését töltő P.Gy.-t a felesége ne csak a szokásos beszélőn látogassa meg, hanem szexelhessenek is.
2) Az akkor 50 éves P.Gy. legyen jó formában, a felesége legyen nála legalább 10, de inkább 15 évvel fiatalabb.
3) A várandós feleséget ezután küldjék Moszkvába valamilyen okból.

Valószínűtlen.

*

Tényleg nem lenne rossz egy alapos, feltáró kutatás arról, hogy a magyar "elitben" ki kinek a kicsodája.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 17:32:31

@Mr Falafel: "...ha tudnánk, hogy ki kinek a kicsodája, az annyira nagy hatást váltana ki, hogy beleremegne a közélet. Ezért akadályozza a Fidesz is, hogy megismerjük a múltat..."

Ez így van. És nem feltétlenül a fideszes élcsapat az, akiket védeni kell, bár ott is lenne meglepetés. Inkább a művészeti és média értelmiség, a tudományos élet közszereplői, a teljes politikai spektrum, hatalmas robbanás lenne.

Boltzmann 2013.01.05. 17:45:42

látom megkezdték a történelmi múlt feltárását

Boltzmann 2013.01.05. 17:55:10

@gloire: küldtem magának levelet a héten a bloghun keresztül. nem kapta meg?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 18:04:15

@gloire: Márpedig ezt valakinek meg kellene csinálnia. Érdekes, hogy Fidesz-kormány van, Terror Házára van pénz, Századvégre van pénz, erre meg nincs. Vagy kompetencia nincs?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 18:05:39

Avagy érdek/lődés nincs, esetleg ellenérdek van.

Boltzmann 2013.01.05. 18:06:09

@Holger Hartland: 98ban kellett volna, azóta csak "amortizálódott" - ráadásul tendenciózusan - a dokumentumhalmaz

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 18:25:19

@Boltzmann: Pedig egy ilyen feltárásban az "elit" sem volna feltétlenül ellenérdekelt. A valóság nem biztos, hogy rosszabb, mint amit az emberek egyébként is hisznek. Ólompótló gyorskúrára vagy nyújtó nyaktornára pedig így is, úgy is sor kerülhet.

Tehetetlen Dodó 2013.01.05. 18:34:08

@Holger Hartland: @gloire: Én a feltárás híve vagyok.
Így soha sem lesz vége a taknyolásnak.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 18:39:41

@Boltzmann: nem, próbálja meg mégegyszer, hátha..

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 18:46:09

@Holger Hartland: "...A valóság nem biztos, hogy rosszabb, mint amit az emberek egyébként is hisznek..."

Tartok tőle, a valóság nagyságrendekkel súlyosabb, mint azt a legvérmesebb vélemények formálói is gondolnák, akár. Majdnem mindenki, aki akkori élt, dolgozott, valamilyen módon érintett lehet, vagy könnyen azt a látszatot lehet kelteni, hogy az volt.

Például, hogy venné az ki magát, ha kiderülne, hogy az induló magyar tévéhez az éppen feloszlatott ávóból toborozták a megbízható embereket, és gyakorlatilag a rendszerváltásig - és még azután, meddig - nem volt magyar tévés a képernyőn, aki ne lenne valamilyen módon érintett. A mesemondók is. Az időjárásjelentést beolvasó is. És a rendszer ellenzéke is.

Nem is lehet ezt már feltárni 100%-ig, mindenesetre én sem volnék ellene, ha megpróbálnák.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 18:56:42

@gloire: Amiket ír, nem maga írja elsőként. Hogy lehetne a valóság rosszabb, mint a maga (és nem csak a maga) fenti, vérmes véleménye? Ha pedig ez a valóság, szerintem egyáltalán nem feldolgozhatatlan. Olyan szerintem nincs is.) Évek óta kapjuk a pofánkba - más kontextusban, persze -, hogy ez az ország így meg úgy nem nézett szembe a múltjával. És milyen igaz! Ideje volna szembenézni, de mindennel.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.05. 19:03:12

uraim, a valóság már senkit nem érdekel. mondjuk kiderül, hogy vértesi sándor egykori híradós sztár ávós volt, meg vajek jutka. így vajek jutka fia, gergely róbert énekművész ávós származású. ez kit érdekel mondjuk ezer emberen kívül? :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 19:14:28

@jose maria padilla: Itt egy link. Korábban én is ezt olvastam valahol, csak kicsit összeszedettebb formában.

serverdomain.info/pi/archiv/print.php?news.803

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 19:15:39

@jose maria padilla: Ezeregy. Meséljen. Vajek fiatal volt ávósnak, ez az ávós Vértesi (szép név) pedig a szeretője vagy az apja volt?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 19:26:18

@Holger Hartland: A valóság azért elborzasztó, mert az ismert és nem ismert tömeggyilkosok kölykei ott ülnek a parlamentben, egyetemek katedráin, az akadémiában, a gazdasági elitben, vagyis mindenhol. Persze, mondhatjuk, hogy az apák bűneiért a fiúk nem felelhetnek. Csakhogy ez jelen esetben nem így van. Ugyanis például a Bauer családban mindenki ávós volt, az egész rokonság. Teljesen világos, hogy meggyőződéssel tették, amit tettek, és a tetves kölykeiket is erre nevelték. Vagyis a kölykök úgy nőttek fel, hogy ezek a beteg lelkű gyilkos korcsok mondták meg nekik, hogy mi a rossz és jó, és kivel hogyan kell bánni. Ezek a Bauerek és Princzek nem azért fogják vissza magukat manapság, mert nem értenek egyet a neveltetésükkel, hanem azért, mert félnek az esetleges következményektől. De ettől még ezek az izék nem tartják egyenrangúnak magukkal a magyarokat. Lásd, a minap volt a Hegedűs András unokájának doksifilmje az RTL-en, és a kis köcsög a tömeggyilkos nagyapját egy kedves bácsinak, megítélhető, de el nem ítélhető vezetőnek tartja. Bauer hányszor határolódott el tömeggyilkos apjától és nagybátyjától? Dobrev Klára hányszor határolódott el gyilkos nagybátyjától és nagyapjától? Én eddig egyetlen tömeggyilkos ivadéktól sem hallottam, hogy nem értett egyet felmenői tetteivel.
És most őszintén, te elhiszed, hogy tényleg csak annyi embert végeztek ki, tüntettek el, amennyit bevallanak?
Amit úgyszintén nem szabad elfelednünk, az emberiesség elleni bűntettek sosem évülnek el. Mégis békében éldegélnek a rózsadombon az egykori vérbírák, ügyészek és népi ülnökök, minisztériumi felelősök.

Boltzmann 2013.01.05. 19:31:21

@Mr Falafel: hát a postaimre nem sokkal jobb, mint a sulinet ...
szerencsétlen nem bírt mit kezdeni a valóság rút pofájával

Tehetetlen Dodó 2013.01.05. 19:47:57

@Mr Falafel: Én a "rendszerváltás" éveiben az egyik Pető-ivadékkal laktam egy házban - akkor persze még nem lehetett tudni, hogy ki is volt Pető László "kárpitos" és felesége - ezek a dolgok csak utólag nyertek publicitást. Ma sem tudom, hogy az a szerény öreg házaspár, akiket időnként udvariasan magam elé engedtem a liftben, mikor unokáikat jöttek látogatni, vajon a véreskezű ávósok voltak-e, vagy az asszony szülei.
(Külön érdekesség volt, hogy ugyanakkor, ugyanebben a házban lakott Csurka fia is - igaz, a liftben nem futhattak össze, mert a Csurka-gyerek a földszinten lakott a hátsó sarokban.)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 20:00:26

@Boltzmann: Vannak jobb olvasmányok is. Két másik linket már bemásoltam.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 20:04:01

@Holger Hartland: A valóság nem az én véleményemnél súlyosabb, hanem a közhiedelemnél. Az átlag ma azt gondolja, hogy ugyan sok rohadék besúgó és volt ávós mozgott itt is, ott is, de mégis csak mi voltunk a "legvidámabb barakk" és különben is hatalmas változások voltak itt már a nyolcvanas évektől. A vérmesebb elképzelések hitelt adnak még a húsdaráló és
a savas kád legendájának.

Ezzel szemben én azt gondolom, hogy a rendszer pontosan olyan kiépített és tömeges volt, mint az NDK-s Stasi. Létszámban is, a beépülés mélységét tekintve is, illetve sokkal erősebb a volt ávós kontinuitás, mint azt a többség képzeli. Természetesen a rendszerváltás után is, elsősorban az szdsz kapcsán. Kb. ennyi.

A feldolgozhatóság sajnos már sokkal nehezebb volna ma, mint az a németeknél történt, ennek alapvető oka az a politikai szembenállás, ami Németországban ismeretlen. Sőt, valószínüleg a két évtized alatt pont ennek a kontinuitásnak a bizonyító dokumentumai tünhettek el elsősorban, és ki tudja mekkora mértékben történt hamisítás is azóta. Nem egyszerű helyzet, az biztos.

Alfőmérnök 2013.01.05. 20:09:19

@negyven rabbi: Miért alemberek? Ez egy szemtanú beszámolója. A filmet meg lehet nézni.
www.youtube.com/watch?v=XxqyFOJA69w
Persze egy-két szematanú vallomása nem bizonyító erejű, de azért elgondolkoztató.

Alfőmérnök 2013.01.05. 20:10:25

@Mr Falafel: Ez Holger (Sören... főhadnagy) az egyik legostobább faszkalap, akivel a blog.hu-n "találkoztam".

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 20:16:14

@Boltzmann: tettem én is egy kisérletet, hátha valahol középen találkoznak a rendszerben . )

Tehetetlen Dodó 2013.01.05. 20:22:36

@gloire: "Ezzel szemben én azt gondolom, hogy a rendszer pontosan olyan kiépített és tömeges volt, mint az NDK-s Stasi. Létszámban is, a beépülés mélységét tekintve is, illetve sokkal erősebb a volt ávós kontinuitás, mint azt a többség képzeli. Természetesen a rendszerváltás után is, elsősorban az szdsz kapcsán."

Ebben teljesen biztos vagyok. A "rendszerváltás" naivitásban töltött évei után egyre erősödött ebbéli véleményem - nagy átverés volt az egész.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 20:27:42

@Tehetetlen Dodó: Naná, hogy most is szigorúan kézben tartják a dolgokat. Magyarország és a valóság között még most is egy áthatolhatatlan fal áll. S ha valaha meg akarjuk ismerni a múltunkat, akkor az utcáról kell bekopogtatni néhány tankkal. Mennyire morbid, hogy ez így van!

Boltzmann 2013.01.05. 20:41:04

@gloire: @Tehetetlen Dodó:

az biztos, hogy a kínzóként közösen átélt élmények, no meg azok morális terhe és potenciális következményei nagyon erős csoportkohéziós erő - erősebb, mint a megkínzottak oldalán a közös szenvedés, mert ebbe a szenvedésbe belevegyül a bizonytalanság, mely a foglyok egymás ellen kijátszása ill. a zárkai besúgók kapcsán minduntalan ott terjengett a cellákban

Boltzmann 2013.01.05. 20:43:15

@gloire: esetleg érkezett magához valami?
már régebben jeleztem "odaát" hogy a bloghus regcímem nem működik.

Robinzon Kurzor 2013.01.05. 20:55:40

@Mr Falafel: "Szerinted, és a hozzád hasonlóan gondolkodók szerint a szimbólumoknak nincs jelentősége"

Szerinted szerintem nincs jelentősége, szerintem szerintem meg van.

De persze hogy jövök én ahhoz, hogy a saját véleményemről döntsenek, mikor itt vannak ilyen remek lelki nyomorékok mint te, akik majd eldöntik, hogy kinek mi a véleménye.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2013.01.05. 21:02:17

@Boltzmann: 'jut eszembe, az már nekem sem működik. akkor így jártunk . )

Boltzmann 2013.01.05. 21:09:03

@Robinzon Kurzor: a hermeneutika a filozófia kvinteszenciája

Boltzmann 2013.01.05. 21:11:35

@gloire:

b669422@rmqkr.net

ez egy öngyilkos cím, ide írjon egy címet

Boltzmann 2013.01.05. 21:18:25

ez a rejtő jenő tényleg echte alja ponyva: unalmasan közönséges szar,
argónyelven a prolikhoz és lumpenekhez lehet szólni, azok gondolják humorosnak

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 21:29:53

@Mr Falafel: Mondtam már: nem hiszek semmit. A felmenők bűneit nem verném le a leszármazottakon, és egy csomó dolgot ma már nyilván nem lehet jóvá tenni. Egyszerűen csak érdekel, hogy mi volt, hogy volt, ki mi volt, az ország múltja és jelene, szembenézés a múlttal, stb. Azt sem várom, hogy bárki elhatárolódjon apjától-anyjától, de pl. az id. Bauer és Eörsi Mátyás közös ügyvédi irodában, az már sok.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 21:34:56

@gloire: Nem vagyok olyan biztos az erős ávós kontinuitásban, de ez úgysem tippelés kérdése, a válasz akkor lesz meg, ha rendesen kikutatják. Szerintem előbb-utóbb viszonylag tiszta kép lesz majd a 20. század második felének Magyarországáról, csak mi ezt már nem biztos, hogy megérjük. :) A feldolgozhatóságot úgy értettem, hogy elvileg képesnek kellene lennünk rá - gyakorlatilag lehet, hogy tényleg nem vagyunk, de az a mi hibánk ("mi" = Magyarország).

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 21:36:08

@Alfőmérnök: Megalázott az a csúnya, gonosz főhadnagy? Vele beszéld meg. Bocs, de engem nem érdekelnek a sérelmeid. :)

Alfőmérnök 2013.01.05. 21:41:34

@Holger Hartland: Nem alázott meg senki. Egy ostoba tanársegédről tudtam meg, hogy egy etikátlan tahó, aki a saját szakmájához (szocilógia) sem ért.

Boltzmann 2013.01.05. 21:44:41

@Alfőmérnök: lumpenproli?

kicsit utánaolvasgattam annak, amiket ide bekopizgattak, épp most találtam

"Ötvös Alajos zárkatársammal eddig a következő dolgokról beszéltünk:
1. Elmondta, hogy mielőtt a zárkába belépett volna, az egyik házi26 figyelmeztette arra, hogy vigyázzon, mert én az operatív osztálynak dolgozom. Ezt azonban – ezt mondja – ő nem hiszi el, s ezt csak úgy látja, mint a lumpenproletariátus egyik gyűlöleti megnyilvánulását a diplomás emberekkel szemben."

Boltzmann 2013.01.05. 21:46:56

@Alfőmérnök: sikerült megint elkezdenie az őrjöngést?

@Holger Hartland: maga meg bekapja a horgot és még ránt is egyet rajta

magyar értelmiség, én így szeretlek :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 21:48:12

@Robinzon Kurzor: Szerintem ma már ne igyál több kannást, biboldó. Szerintem leszarom a véleményed, amit szerintem te magad sem értesz, mert alkoholilag oly' súlyosan bántalmazott vagy, hogy miattad a kannást fegyverré kell nyilvánítani, s te pedig alighanem öngyilkos jelölt vagy.
Szerintem pedig nem szerintem szarod torkon a szimbolikát, hanem a formális logika szerint, amiről szerintem ismét csak fogalmad sincs, hogy az hány maligánfokos.
A bolsevista alkotmány a nevében (1949. évi XX. törvény) is hordozta szellemiségét, ezért mindenképpen kellett egy másik, egy nem toldozgatott szar.

Persze, maradhattunk volna a józanság talaján is, ha ez neked nem esne nehezedre. Sajnálom, hogy nem érted a nyelvünket, ezt a szép és ősi nyelvet, és annak jelentéstanát. Amiket ugyanis leírtál, abból nyilvánvaló, hogy a tárgyalt téma szimbolikáját vagy nem érted, vagy leszarod. Hogy egyébként például a menóra szimbolikájával, vagy a sófár fújás szimbolikájával tisztában vagy, ezt nem vitatom. Csak azokról itt nem volt szó.

Boltzmann 2013.01.05. 21:50:31

@gloire: na most már csak sikerül :) levél ment

Boltzmann 2013.01.05. 21:56:02

micsoda gyöngyszem! ilyet még dürrenmatt, beckett, örkény se tudna kiötleni

"A dokumentumválogatásban szereplő jelentések írója egy „Zádori Ernő” fedőnéven foglalkoztatott fogdaügynök, akinek története – a politikai rendőrségen keletkezett iratok alapján – nem nevezhető mindennapinak. A fedőnév dr. Zudar Endre orvost takarja, akit szervezkedés bűntette miatt 1953. augusztus 26-án letartóztattak, és az ellene folytatott per során 14 év börtönbüntetésre ítéltek. Dr. Zudar Endre a vizsgálat során beismerte, hogy 1946 és 1953 között mintegy 200 névtelen, rágalmazó feljelentőlevelet írt magánszemélyeknek és különböző intézményeknek, többek között a Magyar Dolgozók Pártja (MDP) Titkárságának, a Külföldieket Ellenőrző Országos Hivatalnak (KEOH), a Belügyminisztériumnak és a mindenkori politikai rendőrségnek. A levelek többsége a hatóságokat demokráciaellenes szervezkedésre, diverzióra, mérgezésre, szabotázstevékenységre, cionista szervezkedésre és kémszervezetek tevékenységére figyelmeztette. A vizsgálati dossziék tanúsága szerint Zudar emellett feljelentést tett magánszemélyek ellen, legtöbb esetben valutaüzérkedés és árurejtegetés vádjával,17 a Ratkó-korszak legsötétebb éveiben pedig alaptalanul vádolt meg orvosokat és orvostanhallgatókat titkos magzatelhajtással.18
Zudar eleinte csak olyan ismerősöket jelentett fel, akikkel személyes nézeteltérése támadt, de „sikerei” egyre vakmerőbbé tették, és később már ismeretlen emberek és szervezetek ellen is sorozatosan vádaskodott. Hogy biztosra menjen, az általa feljelentett személyekhez előzetesen „tárgyi bizonyítékot” juttatott el: levélben feladta nekik a házkutatásnál majd náluk keresendő, kompromittáló röpcédulákat.19 Dr. Zudar Endre 1952 tavaszán életre hívott egy Ellenállási Mozgalom nevű, hat főből álló szervezetet, amelynek főként orvostanhallgatókból álló tagjaival különböző diverziós cselekedetek terveit gondolták ki. Zudarral az élükön a csoport sejtszerűen épült fel: közös összejövetelt soha nem tartottak, a tagok nem ismerhették egymást, és az utasításokat is mindig négyszemközt kapták vezetőjüktől. Szervezkedésük célja bevallottan az általuk várt „rendszerváltozás” elősegítése, az Államvédelmi Hatóság és más állami szervek félrevezetése volt hamis adatokat tartalmazó feljelentések és egyéb cselekedeteik által. A politikai rendőrség vezetésével folytatott vizsgálat dokumentumai szerint Zudar Endre többek között tervbe vette, hogy kolera- és tífuszbaktériummal üzemi étkezdékben, levelekben elhelyezett lépfenebaktériummal pedig az Államvédelmi Hatóságnál idéz elő fertőzéseket.20 Tervét azonban – baktériumok hiányában – nem tudta végrehajtani. A szervezkedés során Zudar és társai mintegy 250 névtelen feljelentőlevelet és röplapot állítottak elő, amelyek megírásában segédkezett Zudar felesége, Korondi Mariann orvostanhallgató is, akinek vallomásaiból kitűnik, hogy Zudar Endre tetteit nem is annyira a társadalmi igazságtalanság elleni lázadás vezérelte, sokkal inkább egyfajta személyes sértettsége a világ ellen.21 Lebukásakor Zudar Endre elmezavart kísérelt megjátszani, sikertelenül.22 Az akkor frissen végzett orvosra az ellene folyó perben 14 év börtönbüntetést szabtak ki, melynek jelentős részét a váci börtönben töltötte le. Itt szervezték be fogdaügynöknek 1956 áprilisában, ahol is „Zádori Ernő” fedőnéven jelentett éveken át a rabtársaira. Foglalkoztatását 1959-ben a BM II/8-g alosztály,23 majd 1963 májusában a BRFK III/III-D alosztály vette át. Dr. Zudar Endre a rendszerváltás nyitányán, 1989. július 16-án részt vett a Nagy Imre-temetésen, amiről még aznap délután jelentést adott."

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 21:57:42

@Holger Hartland: Erősködtem volna, higgyél valamit? Tudtad, hogy nem vagyok vallásos? Tőlem ne várj evangelizációt, én nem akarok megtéríteni senkit, mivel saját magamon kívül kurvára nem érdekel senki. Amikor kommunikálok, akkori s csak saját szükségletemet elégítem ki. Úgyhogy megnyugodhatsz, tőlem aztán semmilyen pressziót nem kell elszenvedned.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.05. 22:01:35

@Mr Falafel: Kérdeztél valami olyat, hogy "elhiszed...?", erre válaszoltam. Tudom, hogy saját magadon kívül kurvára nem érdekel senki. :) Nem probléma.

HToma 2013.01.05. 22:02:41

@Mr Falafel: Kőrösi Imre mint forrás. Sóhaj. Ha az idézettben családfa lenne, akkor talán elhinném.
Kun Bélának Kun Miklós az unokája. Ez tudott.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 22:05:24

@Holger Hartland: Ja, tényleg! Az áldozatok számáról. Hiába, öregszem.

Alfőmérnök 2013.01.05. 22:07:44

@Boltzmann: Szeretnél bejutni a titkos jósda páholyba, mi?
Hát az nem megy olyan könnyen. Nehogy azt hidd, hogy egy ilyen beavatási szertartás egy leányálom. Ez a legenyhébb verzió:

"A beavatási szertartásban, s általában a rítusokban nagy szerepe van a gyertyának és a fénynek, sötétségnek, valamint az emberi csontoknak, koponyának, amelyek természetesen nem a kőművesség valamely szörnyű, „vámpír” karakterére, hanem, akárcsak Shakespeare Hamletjének esetében, közvetlenül a mulandóságra, közvetett módon pedig magára az életre utalhatnak. A beavatott tagja lesz egy testvéri láncolatnak, de a célért próbákat kell kiállnia, különböző stációkon kell átlépnie bekötött szemmel, hogy végül megláthassa szimbolikus utazása végét, s az út végét, illetve kezdetét jelző fényt. A rítus egy külvilágtól elszigetelt, szakrálisnak mondható térben és időben zajlik le, s mindezek felett a kereső emberen belül, az öntökéletesítés legbensőbb útján."
www.nagyoriens.hu/node/24

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 22:10:39

@HToma: Beraktam még két linket, hogy ne kelljen Kőrösire hagyatkozni. Ezt a kőrösis szart dobta ki elsőnek a google.
És hol is van leírva, hogy kunbélának csak egyetlen unokája volt? Tegyük fel, hogy kunbélának volt 2-3 kölyke, köztük egy lány is. Annak ivadéka biztosan nem kun.
Megjegyzem, a wikiben nincs feltüntetve, hogy Sólyom László apja az a Sólyom László altábornagy volt, akit az ÁVH meggyilkolt. Ha nekem egy ilyen felmenőm lenne, én vagánykodnék vele.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 22:13:35

@HToma: Hopp, meg is van!

"Édesapja jogász volt, a pénzügyi igazgatásban dolgozott, így iskoláit kezdetben Sopronban végezte, majd családjával együtt visszatért Pécsre."

Vagyis tényleg nem az altábornagy fia.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.05. 22:48:54

Kun Bélának és Gál Irénnek 2 gyermeke volt: Ágnes és Miklós Tibor. Miklós Tibor fia Kun Miklós történész. Ágnes férje Hidas Antal költő volt. Ezzel szemben Sólyom László apja jogász volt.
A dátumok miatt nehezen hozható össze Sólyom kun-unokasága.

rokagomba.wordpress.com/2011/11/18/kun-bela-mexikoi-dedunokaja-avagy-kivel-is-dolgozom/

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.05. 23:48:41

@Alfőmérnök: ezek szerint eltaláltam, hogy a jósda a Szakrális Fasz Gyújtópontja. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2013.01.06. 00:12:06

@Boltzmann: Az ávósokhoz képest semmi különös. Van, ami nem változik.

@Hepci: Úgy látom, az megszűnt - és még mindig róla beszélnek. Pedig ez a mai társalgás egész jósdás volt. :)

Boltzmann 2013.01.06. 08:45:40

A marxi-engelsi nézetrendszer helye a filozófia történetében*

Társadalomfilozófiai dimenzió

Annak következtében, hogy Marxnál és Engelsnél megtörténik a praxis filozófiai emancipálása, nemcsak új filozófiai paradigma jön létre, hanem bekövetkezik a cselekvésfilozófiai szintézisnek a társadalom területére való adaptálása is.

vilagszabadsag.hu/index.php?f=937

ez az "új paradigma" 2000 éve megszületett - és nem gründoltak hozzá terrorszervezeteket, hogy elpusztítsák az egyént a társadalomért

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.06. 10:08:05

@Boltzmann: ... jelenleg a örülünk vincent? c. ávós szennyblog szerzője :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.06. 10:13:02

@Hepci: figyelj ollókezű edvárd, avatott szem rögtön felismeri a depresszióst a humortalan vicceskedéseinek mániákus repetitivitásában.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.06. 11:08:54

@jose maria padilla: ha minden diagnósztizálási ambíció eredményes lett volna itt, a Mandinert már át lehetne keresztelni Közkórháznak...

Alfőmérnök 2013.01.06. 11:28:16

@Hepci: Mondtam már, hogy padilla szerelmes loxonba. Így ha valaki rosszat mond rá, vagy szörnyszülöttjére, a jósdára, hisztériás rohamban tör ki.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.06. 11:32:08

@Alfőmérnök: fékezze magát!
hepci saját bevallása szerint elmebeteg, vagy depressziós vagy mi :)

Alfőmérnök 2013.01.06. 11:43:42

@jose maria padilla: Akkor legalább betegségtudata van. Ez az, ami loxon (és gloire) esetében hiányzik. Ami ölég nagy baj, már csak a saját szempontjukból is.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.06. 11:54:01

@Alfőmérnök: ismerek egy nőt, aki hajszálat ragaszt az ajtónyílásra távozáskor.
C-vitamint szed.
Az elég?

negyven rabbi 2013.01.06. 12:00:42

@Alfőmérnök: te még a betegségtudatig se jutottál el, pöcörő

Alfőmérnök 2013.01.06. 12:06:21

@Hepci: Ennyire nem értek hozzá, talán Babarczy Esztert kéne megkérdezni.

Alfőmérnök 2013.01.06. 12:07:02

@negyven rabbi: Na halljam, mi a diagnózisod, nyuszifül?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.06. 12:32:52

@Alfőmérnök: Nem szerelmes, hanem szervilis. Ami azért vicces, mert a Padilla-karakter viszolyog az ilyesmitől. Ebből meg az következik, hogy epés megjegyzéseinek jelentős része az őt megalkotó valós személynek szól. Mekkora klinikai eset már!
Loxon olyan attribútumok birtokosa, amelyek Padillánál fontos szimbólumok: a hatalom szimbólumai. Mert azt, ugyebár, helytelen lenne feltételezni, hogy Padilla egy idézetgyűjteményt tisztelne. Márpedig Loxonnak saját gondolatai nincsenek, viszont minden mondanivalója valaki más gondolatainak felidézésből áll. Ami azért teljesítmény, mint Hacky Tamás füttye, de kevés ahhoz, hogy egy Padilla felnézzen rá. Aztán lehet, hogy 25 centi fasza van, és Padilla meg amúgy perverz állat, de ennek is kicsi a valószínűsége. S ha valaki sejti, kicsoda is Loxon, akkor megérti Padillát.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2013.01.06. 12:33:43

@Alfőmérnök: padilla a diagnoszta, meg kellene kérdezni tőle.
Alapból általában annyit lát mindenkiről, hogy buzi.

Alfőmérnök 2013.01.06. 12:51:07

@Mr Falafel: Mindenesetre nehéz megérteni, hogy egy viszonylag kifinomult ízlésű úr miért ragaszkodik irracionálisan egy olyan szarkupachoz, mint a jósda. Mert elGabor és tölgy (akiket én szívesen olvastam, nem azért, mert egyetértettem velük mindenben, hanem mert lehetett tőlük tanulni) távozása után az lett belőle. A fő megmondó néhány rongyember (loxon, gloire, mézesrozi), mellettük van néhány elmebeteg (B&S, pic3rka, atlantisotetség), néhány többé-kevésbé szórakoztató idióta (teve, Armagedeon), néhány féleszű picsa (google), és maradt még néhány normálisabb arc, akik viszont kiismerhetőek, évek óta ugyanazokat a mantrákat tolják.

Alfőmérnök 2013.01.06. 16:11:34

@Mr Falafel: Lehet, hogy padilla azt hiszi, hogy Loxon azonos azokkal az emberekkel, akiknek a gondolatait visszaböfögi? (Evola, Guénon, Baranyi Tibor Imre, stb.)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.06. 16:53:28

@Alfőmérnök:
nem, loxont azért szeretem szerelemmel, mert pont úgy néz ki, mint a sopranos első évadának a harmadik részében , a kórus jelenetben a tony lányának a barátnője :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.06. 20:16:42

@Alfőmérnök: Én nem tudom, hogy a gerófok raccsoltak-e a valóságban, de a zsidó filmekben úgy szok lenni, hogy raccsolnak. Akárhogy is, a gerófoknak jó volt úgy. Ezzel különböztették meg magukat a másoktól. Azt nem tudom, hogy a jósdások közül mindenki ennyire alap lenne, hogy létkérdés a másoktól való különbözés, nem nagyon hiszem. Loxonnak bizonyosan. Viszont a többiek szeretnek vele játszani, és abban nincs semmi rossz.

1982-ben fülbevalót lövettem be magamnak. Elsős középiskolás voltam, és egy osztálytársam beszélt rá. Amikor egyik tanárunk meglátta, miután az ájulásból magához tért, megkérdezte, miért tettük. A másik srác azt felelte, hogy ő ezzel egyéniség akar lenni, hogy különbözni akar az átlagtól. Hittel mondta ezt, és én megértettem. Én az igazságnak megfelelően csak annyit mondtam, hogy jó bulinak tűnik. Már régen nincs fülbevalóm, de a lyuk még megvan, és sosem fog beforrni. Ma is vallom, hogy jó buli volt.

Azt hiszem, a jósdások zöme is jó bulinak tartja, s csak kevesen, max. 2-3 nick hiszi hittel, hogy ettől ő különb lesz. Nekem ez így megfelel. Padilla meg buzi, és egyre biztosabb, hogy perverz is. Te jó ég, hány análos dvd-je lehet Loxonnal!?

Robinzon Kurzor 2013.01.06. 20:23:14

@Boltzmann:

Akkor minden a legnagyobb rendben.

Robinzon Kurzor 2013.01.06. 20:31:22

@Mr Falafel:

Oké, tehát a biboldózáson és a menórán kívül (amelyek legnagyobb sajnálatodra esetemben célt tévesztettek, ám személyiségedet torzulását kiválóan illusztrálják, tehát mindenképpen hasznos adalékot jelentettek), szóval a szimbolikával kapcsolatos tartalmi érv az lett volna, hogy 1949. évi XX. törvény.

Mert nem adtak új számot neki, amikor 1989-90-ben átírták az egészet, tehát bolsi ...

De ez ugy még fog kapni egy vajszínű árnyalatot, mert az azért te is belátod, hogy ez így nagyon kevés, még a semminél is kevesebb.

Ja, és a válaszodban ne felejts el zsidózni!

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2013.01.06. 21:17:21

@Mr Falafel:
tudod, egyszer láttalak titeket édesanyáddal a palatinuson, lángost ettetek, sört is ittatok, és mikor megszólalt a rézharang, hát futottatok a hullámba. csakhogy aztán a mama elaludt, te valahova elcsellengtél, talán matyiztál a vévére, szóval a mama elaludt, és a fenekén félrecsúszott a bugyi. az ánusza olyan volt, mint egy gyöngyökkel teli tálka. talán valami gombás fertőzéstől tömődhettek el a végbélrózsa faggyúmirigyei, nem tudom. azóta nem bírok az análszexre gondolni.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.06. 21:19:14

@jose maria padilla: Elnézést kérek anyukám nevében is, hogy ilyen szörnyű élményt kellett átélned. Nem csoda, hogy perverz lettél.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.06. 21:30:16

@Robinzon Kurzor: Én tudom jól, hogy én vagyok az egyetlen zsidó származású az egész univerzumban, mindenki más olyan magyar, hogy még.

A bolsevik típusú alkotmány a teljes megfoghatatlan testében egy borzalom volt. Ti, a nem zsidók, és a szimbólumokra nagyon fogékonyak, valahogy mégsem érzitek iszonyatosnak ezt, mert apáitok és anyáitok csinálták, akik ÁVH-s tömeggyilkosok voltak.
Az elnevezése, a tagolása, a nyelvezete, vagyis minden manifesztuma bolsevik volt. Hiába toldozgatta tömeggyilkos rokonságod orrvérzésig, a buta magyaroknak sosem tetszhet.

Megfigyeltem, hogy a sniccelt fajtád oly' mértékben szarik más népek, - köztük a magyarok - érzékenységére, hogy az már csodálatra méltó. Ezzel szemben ti mindenért óbégattok. A Tejút szélig hallatszott az ajvékolásotok, mert a gárda egységes fekete ruhát viselt. Alternatív univerzumokban visszhangzott, hogy rettegtek az árpád-sávos zászlótól. Faszikám, ha nektek az árpád-sávos magyar nemzeti lobogó necces, hagy legyen már nekünk is necces a tetves tömeggyilkos anyád és apád által összetákolt alkotmány. Értjük-e egymást, biboldó?

Alfőmérnök 2013.01.06. 22:38:54

@Mr Falafel: Bocs, de melyik füledbe lövettél fülbevalót?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.07. 08:11:48

@Alfőmérnök: A balba. Azt mondták, jobboldalra a buzik tesznek. Igaz, akkoriban Miskolcon 3 embernek volt ilyenje, úgyhogy a nemi identitás nem volt kérdéses. Amikor a 90-es évek közepére a vállalkozásom kinőtte magát, és az akkori legnagyobb cégek vezéreivel kellett tárgyalnom, sokat kellett kivennem. A megjelenés, a külsőségek már akkor is sokat számítottak. Aztán egyszer egy ilyen kivételkor valahogy elhagytam. Azóta nem vettem másikat. Ami nem jelenti, hogy nem is fogok sohasem. Talán még tetkóm is lesz egyszer, mert még nincs. Ami azért is furcsa, mert Kanada egyik legmenőbb tetkósa a feleségem unokaöccse.

Alfőmérnök 2013.01.07. 09:00:03

@Mr Falafel: Tudom, hogy nemi identitást is jelelölnek vele, ezért kérdeztem kekeckedve. Mondjuk szerintem férfiak esetében mindegyik oldalon buzis. (Nőkön viszont nagyon tud tetszeni.) A tetoválást is hülyeségnek tartom. Most valamiért megint nagyon divatos dolog fiatalok körében.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.07. 18:22:59

@Alfőmérnök: Szerintem szőrös pinát nyalni, az a gáz. Ízlések és pofonok, ugyebár.

Robinzon Kurzor 2013.01.08. 08:40:24

@Mr Falafel:

Nagyon szépet hánytál, gratulálok!

Értem én, hogy szar gyerekkorod volt (intézet? vagy apa otthon játszott veled fürdés közben?), de ez legjobb esetben is csak magyarázat, nem mentség a mentális állapotodra.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2013.01.08. 20:43:13

@Robinzon Kurzor: Megragadtad a lényeget, te született viking.
süti beállítások módosítása