Virrasztás a francia demokráciáért?
2012. április 27. írta: Szmöre

Virrasztás a francia demokráciáért?

  30, azaz harminc százalék. Kis híján ennyit kaptak a jobb- és baloldali szélsőségesek a francia elnökválasztás első fordulójában. Aggasztó szám. Főleg úgy, hogy a középpártok szavazóinak egy része nyitott a radikális üzenetek felé. Sarkozy elnök például nem keveset pettingel a széljobb Nemzeti Fronttal, és a bulinak még nincs vége.

  Nagy kedvünk van rettegni és aggódni. Rettegni az aggasztó tendenciáktól, aggódni az európai értékekért. Félni attól, hogy a francia államfő tényleg komolyan gondolja: fel kellene függeszteni a schengeni rendszert. Rettegni amiatt, hogy a kampány alatt szárba szökkentek az uniós versenyszabályokat sértő protekcionista ötletek. Nem utolsó sorban retteghetnénk a szélsőséges retorika által nemzett antiszemitizmustól is. A pár héttel ezelőtti, toulouse-i zsidó iskolánál történt mészárlás után a Le Figaro összeszedte az elmúlt évek antiszemita akcióit. A lista épp annyira hosszú, mint amennyire megdöbbentő. 

- 2012. március: egy fegyveres négy embert, köztük három gyereket öl meg egy Toulouse-i zsidó iskolánál

- 2009. szeptember: robbanóeszközt helyeznek el egy Marseille-i zsidó iskolánál

- 2009. január: felgyújtanak egy autót egy Toulouse-i zsinagógánál

- 2007. április: egy fiatal támadó megveri a Nord-Pas-de-Calais-i rabbit

- 2005. május: két fiatal sósavval teli üvegeket dob egy párizsi zsidó iskolára

- 2003. november: gyújtogatás miatt teljesen leég egy zsidó iskola épülete Gagny-ban

- 2003. október: megtámadnak egy rabbit Ris-Orangis-ban

- 2003. július: a párizsi Beth Loubavitch iskola diákjait vasbotokkal támadják meg

- 2003. március: Párizsban megtámadják a Hachomer Hatzaïr mozgalom két tagját


  Aggodalomra tehát nem kevés okunk van. Éppen ezért kedvünk lenne segítségül hívni egy pár komoly tapasztalatot felhalmozó szövetségest.

  Segítségül hívnánk például Fischer Ádám karmestert, aki az év elején a Le Soirnak adott interjút. Azt mondta, Magyarországon általánossá vált az intolerancia. Napról napra erősödik az antiszemitizmus. Hasonló tartalommal levelet is küldött minden európai parlamenti képviselőnek. Arra kérte őket, segítsenek, hogy a magyar kormány visszataláljon az „unió alapjait jelentő nagy demokratikus eszmék irányvonalához”. Arra kérnénk Fisher Ádámot, ez alkalommal is forduljon a brüsszeli parlamenthez, segítse vissza a franciákat a helyes útra. Ne feledkezzék meg a színielőadások előtti néma felállásról sem.

  Hívnánk az oknyomozó Paris Match-ot is. A tekintélyes francia pletykalap korábban lepedőnyi beszámolót készített Budapestről, amely a cikk alapján szinte a fasiszták Mekkája. De legalábbis azt érezhettük, itt a legnagyobb az egy négyzetméterre eső náci tetoválások aránya. Hívnánk a harcba azokat az EP-képviselőket is, akik elengedett kézzel dobálták a szélsőséges jelzőket a bécsi kávézókon túli kelet-európai országok felé. Úgy, hogy tájékozottságuk alapján valószínűleg sohasem jártak arra. Csatába szólítanánk a Gyöngyöspatán sündörgő globális civileket, személyesen vizsgálják meg a francia radikalizálódás okait. Reméljük, megvannak már a párizsi repjegyek.

  Segítségül hívhatnánk valamennyi nemzetközi aggodalmárt, akik korábban a magyar demokráciát siratták. Ha megmentettük a francia demokráciát, együtt léphetnénk fel a kelet-európaiak ellen uszító holland honlappal szemben. Aztán a hasonlóan kirekesztő belga oldal ellen. Mint ahogy közösen küzdhetnénk Svájc tervezett lépései ellen, amelyek származási alapon korlátoznák a kelet-európaiak munkavállalását. Az emberi jogok meg a nemzetközi normák kérdésében ugyanis nem ismerhetünk kompromisszumokat.

  Nos, ezekben az ügyekben épp annyira nincs helye cinizmusnak, mint Európában a szélsőségeseknek és antiszemitáknak.

  Egy kis következetesség viszont tényleg jó lenne már.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr414327898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alfőmérnök 2012.04.27. 07:38:27

Szmöre, te fiú vagy, vagy lány?

sztrelnyikov 2012.04.27. 07:41:15

Mindjárt ébrednek a trollok és jön majd a "az a különbség, hogy ti fideszes tanyasi molotovval dobálózó nácik vagytok". :)

Kit lep még meg a kettősmérce? Engem már nem...

tevevanegypupu 2012.04.27. 07:55:49

Par nappal ezelott a tv5-en lattam Magyarorszagrol olyan riportfilmet hogy egnek allt a hajam: olyan tomeny hazugsagzuhatagot volt kepuk allitani - termeszetesen csoportos rettegesrol, felelmetes rasszizmusrol es antiszemitizmusrol - hogy csak neztuk es a meglepetestol (aztan kesobb a meregtol) szinte meg sem tudtunk szolalni. Nem eloszor adtak le ezt a musor, ugy tunik szinte havonta ismetlik..Ha mast nem, legalabb a Magyarorszagon megszolaltatott "eletveszelyben eloket" megkerdeznem, hogy mirol is beszelnek tulajdonkeppen?Marine Le Pen nepszerusege kulonben tokeletesen ertheto..Nem veletlen, hogy Sarko atveszi tole az otleteket es sajatjakent probalja tovabb adni..(:

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.04.27. 08:05:02

Ha ez a legendás magyar diplomácia kezdene ilyenkor valami offenzív performanszot és nem egy marginális blog kaffogna, az volna csudijó...

WhyCantITouchIt? 2012.04.27. 08:39:52

Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek...

Munchausen 2012.04.27. 08:43:35

El fogsz keseredni, de az antiszemitizmus sokkal nyilvanvalobb es erzekelhetobb Magyarorszagon mint Nyugat-Europaban, egyelore meg nincsenek pogromok...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 08:45:53

30, azaz harminc százalék. Kis híján ennyit kaptak a jobb- és baloldali szélsőségesek a francia elnökválasztás első fordulójában. Aggasztó szám."

mi az hogy aggasztó szám, mit érdekel az téged?
amúgy te nem vagy demokrata?
nyilván, hogyha sok polkorrekt ilyen-olyan oldalú párt ugyanazt csinálja, akkor az értelmes ember, aki változást akar, nem a töketlen pártokra szavaz, hanem "radikalizálódik", és karakteresebb pártokra fog szavazni, akik legalább mondanak is valamit, jól teszi.
ha fent szöszmötölnek, látszatmunkát végeznek, az nem jut el a társadalom alsó rétegeibe. ha az irányítók nagyokat döntenek, az már meg fog látszani

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 08:46:34

@Munchausen: de ami késik nem múlik
egyelőre még, jól mondod!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 08:51:46

én arra kérném fishet ádámot, hogy szíveskedjen csomót kötni a kötélre a padláson.

sisszi 2012.04.27. 08:53:58

Paris Match :DDD szerintem is rá kellene szabadítani a Blikk-et a franciákra :DD

umad? 2012.04.27. 08:59:58

@tesz-vesz: Az "erősödő radikalizmus" egy mém amit nagyon ügyesen toltak be a köztudatba, hogy erre hivatkozva lehessen félteni a status quo-t. Ugyanis mindenki radikálissá változik aki elutasítja a mostani európai politikai irányvonalat.

Ez persze nem jelenti, hogy nem létezik radikalizmus.

sisszi 2012.04.27. 09:15:58

különben meg mi történik a mandiner-nél? aki két mondatot le tud írni, az már a kormány valamelyik kommunikációs irodájában melegedik? be kell vetni a kurucinfos kollégákat "elemzések" írására? :D

pierre bayle 2012.04.27. 09:30:27

Ez úgy hülyeség, ahogy van: egyfelől Mélenchon nem szélsőséges, mégcsak nem is különösebben radikális. Csak itt Magyarországon elszoktunk az igazi baloldali hangtól. Másfelől meg a Le Pen szavazatok egy jelentős része csak protest-döntés, senki sem gondolja - talán egy-két törzsszavazóján kívül - hogy akár egy jó és komolyan vehető ötlete is volna.

De nyilván nem is érdekli a poszt szerzőjét a francia politika, csak a magyar ballibeken akar rúgni egyet, ami szíve joga. Itthon tényleg minden rendben van, az emberi jogok érvényesülnek, a kormány demokratikus, hatékony és kiszámítható, a romák felzárkóztatása pedig megkezdődött.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.04.27. 09:49:49

@pierre bayle: Lol! Mekkora szöveg már! Elszoktunk mi? 40 évig mégis mit hallgattunk?

Hát a jobbik sem szélsőséges, hogy a franciák elszoktak az igazi nemzeti radikális hangoktól, a nagy része valójában protestszavazó. Várj, ez igaz is.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2012.04.27. 09:52:52

mondjuk azért ez:
www.youtube.com/watch?v=eLM7736AuYc

indokol ezt-azt az aggódók véleményéből.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2012.04.27. 10:01:29

@pierre bayle: "Másfelől meg a Le Pen szavazatok egy jelentős része csak protest-döntés, senki sem gondolja - talán egy-két törzsszavazóján kívül - hogy akár egy jó és komolyan vehető ötlete is volna."

Ja, azok tudatos, emelt fejű protestsszavazók egyenesen a zongoraszalónból, míg minálunk a Jobbikra (és a Fideszre, naná) szavazók vidékiesch, tahoid zsírnácik. Több generációra visszamenően.

Köszönjük, Emese.

Übermayer 2012.04.27. 10:17:29

rettegésre semmi ok, a francia választási rendszer azt is biztosítja, hogy hogy egy politikai erő mégha meg is kapta a szavazatok majd 20%át, ne jusson be egyetlen képviselője sem a parlamentbe ;)

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2012.04.27. 10:19:52

@sztrelnyikov: azért az alkalmazók orrát simán mindannyiszor érdemes beleverni a sajátjukba.

WhyCantITouchIt? 2012.04.27. 10:27:54

@Übermayer: Csodálatos egy választási rendszer, és ami még fontosabb, nyugati, vagyis demokratikus, ergo követendő.
Nincs is annál szebb, mikor a társadalom 1/5-ét senki sem képviseli a parlamentben.

tevevanegypupu 2012.04.27. 10:29:53

Sem Mélenchon sem Le Pen szavazoi nem hulyek, semmifele protestszavazas nincs. Ok valoban arra szavaztak amire szavaztak.

OmegaMale 2012.04.27. 10:34:27

"Nagy kedvünk van rettegni és aggódni."

Hát igen nagyon magas labda, szép leütés! =D

kalamajka49 2012.04.27. 10:36:10

Azért ugye érzitek a különbséget a között, hogy egy országban van egy kicsi, nagyon antiszemita kisebbség, aki tettekig és eljut, és a között, hogy van egy nagy antiszemita kisebbség, aki tettekig azért nem jut el, de nagyon erősen hallatja a hangját? Nem képzelhető el ez a szcenárió?

Franciaország kb. hatszor akkora ország, mint Magyarország, kb. négyszer-ötször annyi zsidóval, szóval elég egy törpe iszlám fundi kisebbség ahhoz, hogy tíz év alatt összejöjjön ennyi merénylet. Ezek egy része amúgy simán lehetett klinikai eset. Szóval a lista nem annyira megdöbbentő, és nem biztos, hogy súlyos antiszemitizmusra utal.

Amúgy meg ha még lenne jelentős vidéki zsidóság itthon, szerintem nem mondok nagyon merészet, ha azt mondom hogy itthon is kicsit több csúnya dolog történne. Ha jól tudom, a temetőik maradványait azért pusztítgatják olykor vidéki neonácik.

Azt pedig nem tudom, hallottad-e, de Magyarországon három éve megöltek hat cigányt a bőrük színe miatt.

sztrelnyikov 2012.04.27. 10:37:13

@dobray: Ez mondjuk igaz. Ezért is vetemedtem arra, hogy kommenteljek és ne csak átfussam a cikket.

Persécuté Persécuteur 2012.04.27. 10:40:45

@OmegaMale: Leütés? Lehozta ezt a cikket (persze rendesen megírva, nem ilyen vázlatosan) mondjuk a Süddeutsche Zeitung vagy a Libération, és most éppen gondolkodóba esve tanulmányozza a célközönség?

suski 2012.04.27. 11:05:38

@Übermayer: "rettegésre semmi ok, a francia választási rendszer azt is biztosítja, hogy hogy egy politikai erő mégha meg is kapta a szavazatok majd 20%át, ne jusson be egyetlen képviselője sem a parlamentbe ;)
"

Akkor a demokráciadeficit miatt is marhára aggódnunk kell. Martonyi sürgősen küldje meg a pontokba szedett ajánlásait a választási rendszer átalakítására, a mazsihisz antiszemitizmus ellen tiltakozó jegyzékéhez mellékelve.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 11:14:57

@umad?: ez így van, dehát a mandiner szerzői is a modern, progresszív európai irányvonal mellett vannak, így hajtva a Taigetoszra a magyarságot.

Orbán: Az IMF a mi barátunk

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 11:18:03

@pierre bayle: miket mond Mélenchon, az igazi baloldali hang? mi a véleménye a dolgok állásáról?

Rajzfilmszemű 2012.04.27. 11:29:34

Én aggódom, hogy megint és mindenhol nagy azon ostobák aránya, akik azt hiszik, a radikalizmus - legyen az szélsőbal vagy szélsőjobb - vezet valahova. Eddig nem volt ugyanis pozitív példa erre a történelemben.
A franciák meg igen, söprögessenek egy kicsit a saját házuk táján is, de az ő hibáik és butaságuk még nem ment fel minket.

Asztalos Gábor 2 2012.04.27. 11:32:26

@amervihákim:
"Ha jól tudom, a temetőik maradványait azért pusztítgatják olykor vidéki neonácik."

Mire gondolsz?
Akik Olaszliszkán megdobálták a zsidó zarándokokat a temetőben?
Azok nem neonácik voltak, hanem a szegény elnyomott romák.

Milyen csodás, amikor valaki a szélsőséges franciákat is mentegetni kezdi.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 11:39:17

@peetmaster: a k* életbe! azonnal szedem a bőröndömet b*! hát ez egy fasiszta ország! hol a nyakkendőm???! mikor indul a gépem?

Persécuté Persécuteur 2012.04.27. 11:44:03

@Rajzfilmszemű: A francia forradalom is zsákutca volt ezek szerint? Miket meg nem tud az ember!

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 11:46:04

@amervihákim: egy kicsi, nagyon antiszemita kisebbség, aki tettekig és eljut, és a között, hogy van egy nagy antiszemita kisebbség, aki tettekig azért nem jut el, de nagyon erősen hallatja a hangját?"

és melyik a rosszabb?
ha ott ilyen sok zsidóellenese atrocitás van, akkor ott nagyon komoly zsidóellenesség lappang.
csak aztán nehogy a "stazi" firkáljon ott is a falakra éjjel horogkeresztet. de szerintem azok a bűncselekmények nem szándékosa antiszemiták.

"Ha jól tudom, a temetőik maradványait azért pusztítgatják olykor vidéki neonácik."

nem tudom, ezt békési mártontól kérdezd.
kérdezd meg, mennyire volt náci fiatalkorában

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.04.27. 11:52:31

@Rajzfilmszemű: ezek a radikálisok már csak ilyenek, de az a szemét dzsordánó bruni jól megkapta a magáét!
így ugráljon.

Viktus 2012.04.27. 12:22:28

Franciaország pár évtized múlva úgyis csak a Párizsi Kalifátus lesz :P

hill billy 2012.04.27. 12:23:45

@Rajzfilmszemű: Ha az 1789-es francia forradalom nem volt radikális, akkor semmi sem az.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.04.27. 12:38:42

@Persécuté Persécuteur: persze, hogy zsákutca volt a francia forradalom. előbb gazdasági válságba majd konkrét anarchiába, végül a modern történelem első gépesített tömeggyilkosságába torkollott, amíg egy kellően erélyes, felkapaszkodott kis tisztecske be nem vezette a császárságot :))

Rajzfilmszemű 2012.04.27. 12:43:02

@hill billy: Bocsánat, de jelen esetben nem az akkori radikalis iranyzatokrol beszeltunk. Vagy most is ok kaptak 30%-ot? Hm...

Rajzfilmszemű 2012.04.27. 12:46:55

Amúgy igen, nagyon célravezető a szélsőségesség, mert biztos jobban élnénk, ha kinyiffantanánk a leszakadó néprétegek tagjait, meg bárkit, aki nem "hasznos" vagy teljes értékű tagja a társadalomnak.

De komolyan. A gazdasági racionalitás pl. ezt indokolná.

hill billy 2012.04.27. 13:01:54

@Rajzfilmszemű: Az "akkori" radikálisok rendben voltak?
Értsem úgy, hogy nem is a radikalizmus a baj?

Karfiol 2.88 2012.04.27. 13:20:39

Most annak örüljek, hogy velünk együtt Európa is bukik?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 13:21:27

@tesz-vesz: "én arra kérném fishet ádámot, hogy szíveskedjen csomót kötni a kötélre a padláson."

Faszkalap.

@tevevanegypupu:

Azt, hogy a magyar társadalom minimum háromnegyede előítéletes, valamennyi kutatás/felmérés megerősíti.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 13:24:09

@Asztalos Gábor 2:

Szerintem a csávó pont arra gondolt, amit leírt.

tevevanegypupu 2012.04.27. 13:39:53

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Persze, de azert ebbol a haromnegyednek a fele tapasztalatokra epulve eloiteletes.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 13:50:59

@tevevanegypupu:

Ja, például homofóbia. Nyilván tapasztalatból. Ami meg a mi ifjú nácijainkat illeti, sztem még csak nem is láttak életükben zsidót.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 13:52:43

@tevevanegypupu:

Biztos megharapta őket kiskorukban egy buzi. :DDD

tewton 2012.04.27. 14:05:36

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:
az csak egy ostoba előítélet, hogy az előítéletekkel bármi probléma van.

cutcopy 2012.04.27. 14:29:17

Érdekes ez az EU-s rettegőverseny.. Az nyer aki jobban elrettenti saját állampolgárait egy másik országtól..?

Kandeláber 2012.04.27. 14:34:50

Mi az, kezdünk felzárkózni Európához?
Ezek szerint már Franciaországot is megfertőzte a métely!
Ti. néhány millió választópolgár azt merte gondolni, hogy amennyiben több elnökjelölt közül lehet választani, akkor nem a szocialista jelöltre voksol.
Összedőlni látszik Európa.
A hivatásos rettegőknek ajánlom, hogy forduljanak pszichológushoz.

Kandeláber 2012.04.27. 14:40:36

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: És mit kéne csinálni az előítélesekkel? Sarokba térdepeltetni őket?
Azért a szép új világotokra még várnotok kell.
Szerencsére.
Toleráljátok ezt a fajta másságot is.

Sola Scriptura 2012.04.27. 14:43:21

Egy kicsit elvonatkoztatva a francia eredményektől: valahol az is furcsa, hogy aki nem magasztalja a friedmannita globális kapitalizmust, az már önmagában elég ok arra, hogy rányalják a "szélsőséges" címkét.

Kandeláber 2012.04.27. 14:51:46

@Sola Scriptura: Vásárhelyi Mária néni szerint aki nem szereti Amerikát, az antiszemita.
Ugyancsak őszerinte a a felsőoktatási intézmények hallgatóinak kétharmada előítéletes.
Őszintén szólva, a hozzá hasonlók miatt ezt nem is csodálom.
Visszatérve a témához: vajon Franciaországban hányan csomagolják a bőröndöket a csúnya Marine Le Pen szúrós tekintete miatt,

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:08:27

@Kandeláber:

Mondtam, hogy bármit csinálni kéne velük? Csak ne mondjuk, hogy pl "nincs antiszemitiumus, homofóbia, stb, stb" mikor de, van. Sőt, ha egy nácira azt mondod: náci, még ő sértődik meg, és perre megy.

@tewton: Jó! :DDD

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:09:41

@Kandeláber:

Nem "őszerinte", hanem, mint írtam, valamennyi felmérés szerint.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:12:10

@Kandeláber:

Nem "őszerinte", hanem, mint írtam, valamennyi felmérés szerint.

Kandeláber 2012.04.27. 15:31:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Tehát amennyiben valahol Nyugat-Európában nem balliberális párt nyeri meg a választásokat, ott a szavazásra jogosult polgárok nagy része előítéletes.
Szerencsére ők ezt nem tudják.
Ők abban a hiszemben élnek, hogy lelkiismeretük szerint dönthetnek a választásokon.
Náluk tudniillik nem volt Rákosi- és Kádár rendszer.
Arrafelé nem nyert még párt 99,8 %-al.
Szegények, nem tudják, miből maradtak ki.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.04.27. 15:36:27

@peetmaster:

"(...)

Amikor már a légféktelenebb igaztalan gyűlölet tobzódott velem szemben azoknak a lelkében, akiknek célja az igazság elhomályosítása volt, s akik mindent elkövettek, hogy erkölcsi megsemmisítésemen keresztül megakadályozzák az igazság felderítését, amikor már minden alávaló eszközt felhasználtak, minden pokoli tervet kímerítettek, Eötvös leghűbb famulusa: Szabolcsi (Weinstein) Miksa az „Egyenlőség”-ben megállapította rólam, hogy az őseim kóbor cigányok voltak. Az épületes kis közleményt, amely megérdemli, hogy ne csak az „Egyenlőség” elsárgult lapjain maradjon meg, szóról-szóra idézem:
„Az atyját, aki eleinte a Lónyaiék somi birtokán levélhordó szolgálatokat tett, később ugyanott kasznárrá lett, – még Barrinak hívták. – Vidékünkön vannak sokan, akik az öreg Barrit ismerték, de sőt ennek atyját is, aki cigány volt és egész életén át itt kóborolt Bereg megyében. Ez utóbbi körülmény oka annak, hogy a vizsgálóbíró bátyja, Barri Sándor, aki, mint református pap, a választáskor megbukott, a hívek azzal utasítván vissza pályázatát, hogy papnak nem kell nekik cigány. Bary, vagy Barri úr bizonyára nem az egyedüli cigány, aki Árpád véréből származottnak tartja magát, hogy abból aztán jogot formálhasson magának a zsidóüldözésre.”
(Egyenlőség, II. évf., 5. szám, 1883. II. 4.)
Utóbb az adatainak megbízhatóságáról ismert Eötvös is megismételte Szabolcsi által Bereg megyében ily sikerülten kinyomozott nacionálémat. Amikor az 1884. évi képviselő választások alkalmával a tiszalöki választókerület függetlenségi programmal jelölt, a választást megelőzően Eötvös Miskolcon átutazván, meginterjúvolta őt az ott megjelenő Borsod-Miskolci Közlöny egyik munkatársa. „Szóba jött többek között azon hír is – írja az említett újság –, hogy Bary József fel akar lépni antiszemita programmal képviselőnek. Eötvös csak mosolygott erre. Hogy fel akar lépni – monda – azt elhiszem, de akkor nem ismerik önök a nyíri zsentrit, ha azt hiszik, hogy Baryra csak egy is reászavazna. Az a szabolcsi zsentri képes arra, hogy egy buta, parvenü cigányfiút a maga céljára fel akarjon használni, de hogy maga közé emelje, olyan nincs.” (I. évf., 54. szám.)
Eötvös könyvének 2. kötetében hat nyomtatott oldalon írja le családjának és saját életének történetét (II. 84-91.). Eötvös Károlynál a magyar irodalom történetében kétségtelenül nagy jelentőségénél fogva – ezt – senki se róhatja fel szerénytelenségül. Nekem családomról és magamról írni éppoly szerénytelenség lenne, mint a tiszaeszlári ügyben végzett vizsgálóbírói működésemről, amelyet hivatali kötelességből éppoly ügybuzgalommal, lelkiismeretességgel és pártatlansággal igyekeztem elvégezni, mint minden reám bízott ügyet, – hogy megfelelő tudással és képességgel végeztem, azt nem állítom, bár hivatali feljebbvalóim részéről annak idején erről is megnyugtató elismerést kaptam. Amint azonban az ellenem emelt vádak és a rólam terjesztett rágalmak kényszerítenek arra, hogy a tiszaeszlári perben folytatott vizsgálóbírói működésem minden egyes mozzanatának nyilvánosságra hozatala mellett azt az utókor bírálata alá bocsájtani, éppúgy kénytelen vagyok az igazság kedvéért, bár rövidebben, mint Eötvös, családom eredetével és saját magammal is foglalkozni.
Ha véletlenül őseim levélhordók és kóborcigányok lettek volna, azt nem szégyeleném bevallani, ámde ilyen ősökről nem tudok. Nagyapám: Bary István (született 1758-ban) Beregújfalu, Gát (1793-ig), majd Hete (1811-18) beregmegyei községekben volt református pap, atyám: Bary János, gróf Lónyai Elemérnek uradalmi intézője volt Nagylónyán. Magam tíz esztendeig voltam a sárospataki református főiskola növendéke és ott végeztem úgy a gimnáziumot, mint a jogi tanulmányaimat, a gimnázium két legfelső osztályának kivételével, amelyet a német nyelv elsajátítása végett a késmárki evangélikus líceumban végeztem el.
Amidőn Eötvös a tiszaeszlári per végtárgyalásán előbb csak pótbíróként szereplő, majd az egyik szavazóbíró betegsége folytán az ítélethozatalban is résztvett Fejér Barnáról emlékezik meg, kijelenti, miszerint nem kételkedik abban, hogy Fejér lelkéből minden babona és vallási gyűlölködés hiányzott. Ezt a feltevését azzal indokolja, hogy Fejér a sárospataki kálvinista főiskola növendéke volt, már pedig „kisebbségben lévő, üldözött felekezet lelkében a szerénység, a szabadság, s az igazság érzete fejlődik ki szükségkép” (III. 181.).
Ebben a megállapításban igaza van Eötvösnek, mert a sárospataki kálvinista főiskolából a felekezeti gyűlölködés mindenkoron száműzve volt. Szabadelvű gondolkodásra, keresztényi szeretetre, szerénységre, igazságszeretetre nevelt ez a híres régi iskola mindenkit, aki annak növendéke volt. De hol van az igazság Eötvös megállapításaiban akkor, amidőn e főiskola nevelő hatását elismeri Fejér Barnánál, és pedig „szükségképen”, s ugyanakkor megtagadja nálam?
A gyűlölködés és babona éppúgy hiányzott belőlem, mint Fejér Barnából. A különbség csak az, hogy a nagy perben nekem jutott a hálátlanabb, népszerűtlenebb szerep: kinyomozni, felkutatni a per egész anyagát, Fejér Barnáé és bírótársaié volt a népszerűbb: a kész anyag birtokában felmentő ítéletet hozni.
Amikor Solymosi Eszter eltűnésének ügyét vizsgálat céljából átvettem, bizony sejtelmem sem volt arról a borzasztó gyűlölködésről, arról a sok orvtámadásról, minden képzeletet felülmúló aknamunkáról, amellyel később a vizsgálatot téves nyomokra vezetni, majd annak eredményeit a rágalmak özönével kompromittálni, megsemmisíteni akarták azok, akik a gyanúsítottakkal szolidaritást vállalva, nem az igazság felderítését tartották fontosnak, hanem egyedül és kizárólag hitsorsosaik megmentését, kiszabadítását.
Hányszor kíséreltem meg ettől a hálátlan, kellemetlen megbízatástól megszabadulni, hányszor kértem Kornisst, mentsen fel a vizsgálóbírói teendőktől, adja másnak kezébe a vizsgálatot! Mindhiába! Végig kellett járnom a keserves kálváriát, végig kellett szenvednem hosszú éveken át az ellenem feltámadt indokolatlan gyűlölködés tőr– és tű-szúrásait, bírói pályámon a mellőzés keserűségét és szó nélkül, cáfolat nélkül kellett eltűrnöm a rágalmak özönét.
„Az aljegyző fiatal és tapasztalatlan ember volt – írja Eötvös (I. 97.) – elég tehetséggel és minden rosszindulat nélkül, de tele feltűnési vággyal. Napfényre hozni a vérvádat, mely még eddig alig sikerült valakinek s ezzel magára vonni a világ figyelmét: erre a fiatal lélekben úgyis folyton pezsgő nagyravágyás méltán törekedhetik. S ha a fiatalember csakugyan hisz a vérvádban, nagyravágyását nem is lehet nemtelennek gondolni.”
Azzal szemben, hogy a könyvének elején Eötvös így elismeri, hogy „elég tehetséggel és minden rosszindulat nélkül” folytattam le a vizsgálatot, csodálatosképen később könyvének minden lapján a tehetségtelenséget és rosszindulatot igyekszik reám olvasni, meggyanúsítva okiratok meghamisításával, hamis tanúzásra felbujtással, tanúk és vádlottak megkínoztatásával. Itt azonban még csak feltűnési vágyról beszél hogy a vérvád bebizonyításával az egész világ figyelmét akartam magamra vonni. Eszemágában sem volt a vérvádat bebizonyítani, mert hiszen ha ez lett volna a célom, nem igyekeztem volna a per folyamán mindenképen megszabadulni a vizsgálóbírói megbízatástól. Egyébként a vérvádban sohasem hittem, sem akkor, amikor a vizsgálatot megkezdtem – hiszen akkor még azt sem tudtam, mi az a vérvád? –, sem amikor a vizsgálatot lefolytattam és befejeztem, sem később soha. Akkor is középkori babonának tartottam, ma is annak tartom.

(...)"

mtdaportal.extra.hu/books/a_tiszaeszlari_bunper.pdf

ü
bbjnick

The Last Outlaw 2012.04.27. 15:36:42

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Tehát aki nem szereti a buzikat és a zsidókat, az náci. Hogy ez a Lukasenko mekkora náci…

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:38:45

@Kandeláber: "Tehát amennyiben valahol Nyugat-Európában nem balliberális párt nyeri meg a választásokat, ott a szavazásra jogosult polgárok nagy része előítéletes."

Az hagyján, hogy ilyet nem mondtam, de ez a mondat teljesen logikátlan is: millió meg egy oka lehet, hogy valaki jobbra, vagy balra szavaz.
Egyébként nem tudom, mondjuk a franciák, vagy a hollandok mennyire előítéletesek, de sanszos, hogy kevésbé, mint mi.

The Last Outlaw 2012.04.27. 15:40:05

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Rá is basztak. Ki sem látszanak a bevándorlóáradatból.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:41:26

@The Last Outlaw: Ha már ennyire sarkítani akarod, bizonyos értelemben igen.
Egyébként meg Lukasenko dehogynem náci. Vagy te minek hívnád a rendszerét, alkotmányos demokráciának?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:43:23

@The Last Outlaw:

Bocs, az állam impotenciája, és a liberalizmus, az nem ugyanaz.

The Last Outlaw 2012.04.27. 15:47:28

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: „1990-ben a BSZSZK Legfelső Tanácsába választották képviselőnek. Nem támogatta a rendszerváltó törekvéseket, Kommunisták a Demokráciáért néven baloldali frakciót alapított. Az 1991. augusztusi moszkvai puccs során a keményvonalas kommunista Janajev oldalára állt. 1991 decemberében ő volt az egyetlen képviselő, aki a Szovjetunió felbontása ellen szavazott.”

The Last Outlaw 2012.04.27. 15:48:37

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Franciaország, pláne Hollandia elég liberális államok, nemde?

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:54:44

@The Last Outlaw:

A nácit általában értettem.

Nem a liberalizmus miatt gyűlt meg a bajuk a bevándorlókkal, hanem mert nem tartatták be a saját törvényeiket. Ha felcsavarodsz 300-al egy fára egy 911-essel, arról se a boxermotor tehet, hanem, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezettél.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.04.27. 15:56:57

@The Last Outlaw:

Egyszemélyes vezetésű önkényuralmi rendszer, elnyomott ellenzékkel, fékek és ellensúlyok nélkül. Az hogy L. punkt vöröscsillagot pingált magára...

Kandeláber 2012.04.27. 16:10:26

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Figyusz, a magyarországi balliberálisoknak maga Sarko is előítéletes, mert néhány romániai cigót 1000 euró és one way ticket kíséretében felrakatott a repülőgépre.
1999-ben az EU kiközösítette Ausztriát a nem neki tetsző választási eredmények miatt.

The Last Outlaw 2012.04.27. 16:11:33

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: A bevándorlók viselkedéséről nem a liberalizmus tehet, de arról igen, hogy beengedték őket.

The Last Outlaw 2012.04.27. 16:13:06

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Én ezt értem, de ez mióta náci sajátosság?

tevevanegypupu 2012.04.27. 16:28:04

@Dr. Gy. Dr. Fűegér:

Akarhogy is nezzuk, szerintem az ellenszenv bizonyos jobboldaliak es bizonyos zsidok kozott kolcsonos. Aztan azon lehet gondolkodni, hogy melyik volt elobb a tyuk vagy a tojas.

Ami pedig a homoszexualisokat illeti, hallottam en mar liberalisokat buzizni es nagyon eliteloen nyilatkozni roluk. Az emberek nagy tobbsege nem tudja elfogadni a massagot meg egy masfajta borszinben sem, hat meg akkor ilyen kenyes dolgot mint a szexualitas.

kalamajka49 2012.04.27. 17:19:17

@Asztalos Gábor 2: Nem rájuk gondoltam.

Amúgy meg nem mentegetem a szélsőséges franciákat, pont leszarom őket. Egyébként a nagy részüket feltehetően arabok követték el. Arra próbáltam rámutatni, hogy ez a lista egyáltalán nem olyan durva, mivel Franciaország egy nagy ország. Kb. annak felel meg, mintha itthon tíz év alatt kettő ilyen történt volna. Nem tudom, hány történt.

teknős 2012.04.27. 17:38:37

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Szerintem a gyilkos galócával szemben te is előítéletes vagy.

Amit ti előítéletnek neveztek, az egy másik olvasatban a túléléshez szükséges tapasztalat.

Alfőmérnök 2012.04.27. 18:03:11

Muszáj ennyit foglalkozni ezzel a gyógyegérrel?

samuelfisher 2012.04.27. 18:16:57

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Aha, értem, az önkényuralmi rendszer, elnyomás stb. az csak "náci" lehet, tehát "jobboldali". Mert a "baloldali" az per def demokrata. LOL.

legeslegujabbkor 2012.04.27. 19:20:34

Mindenhol fellelhetők az idegenektől rettegők, és valóban aggasztó, ha egy társadalom 30%-a adott pillanatban a szélsőségekre szavaz, mert ez azt jelenti, hogy nem működik a közép. Ilyen válságos időkben persze, hogy előkerül, hogy miért vannak itt az idegenek, mert elveszik a hasznot, elveszik a munkahelyeket, elveszik a segélyeket, elveszik a vallást, elveszik a szokásokat, elveszik a lányainkat...

Várúr 2012.04.27. 20:25:16

@Persécuté Persécuteur:
Perzekútor (vagy perverz bútor).
A francia forradalom egy értelmetlen ostoba vérhullám volt. Végül a forradalmárok egymást irtották ki. A nagy egyenlőség elvezetett a napóleoni császársághoz (pár millió halottal) majd a királyság visszaállításához, majd újabb császársághoz (III. Napoleon) majd a véres párizsi kommünhöz, mindez nem egész 40 év alatt. Majd szélsebesen jött a porosz-francia háború német győzelemmel. Majd az I. vháború ugyancsak német győzelmekkel (a franciáknak a háborút az angolszászok nyerték meg, akár a II. vháborút).

Viktus 2012.04.27. 21:15:40

Apja idejéhez képest sikerült kiszélesítenie a Nemzeti Front táborát Marine Le Pennek a francia elnökválasztás első fordulójában. Nicolas Sarkozynek szüksége lenne a Nemzeti Front szavazóira, de Le Pennek nem érdeke támogatnia a bukásra álló elnököt, hiszen a kormányzó UMP párt meggyengülésével erősítené meg pártját a júniusi parlamenti választások előtt.

index.hu/kulfold/2012/04/27/marine_le_pen_tulnott_az_apjan/

fremskritt (törölt) 2012.04.28. 09:21:24

"Magyarországon három éve megöltek hat cigányt a bőrük színe miatt"
Bizonyítsd be, nincs róla semmilyen ítélet, de te nagyon biztos vagy benne.

vircsaft gizi 2012.04.28. 12:51:32

legalább most KónBandi kapott egy gumicsontot, ami miatt lehet vörös fejjel toporzékolni; azér' kiváncsi vagyok, mit lép.
süti beállítások módosítása