Megoldás elnöki válságokra: a Monarchia-mozgalom!
2012. március 30. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Megoldás elnöki válságokra: a Monarchia-mozgalom!

  Mink csak amolyan plasztik-monarchisták vagyunk, akik gyerekkorukban a közép-európai térkép határait igazították ki a megfelelő irányokban; és akiknek felnőttkorukban is eszükbe jut néha, milyen is lett volna, ha II. Ottó a királyunk abban a vérzivataros múlt században. Az osztrákok rosszabb oldaláról is megvan a magunk Haynautól Amstettenig ívelő véleménye, s azért snassz lenne, ha a 16 százalékos radikáljobbos táborral rendelkező országunkra rászabadítanánk egy másikat, ahol minden harmadik ember széljobbra szavaz.

  De mindezek ellenére csak megdobban a dunántúli labanc szívünk, amikor szembejön velünk az osztrák Monarchia-mozgalom híre, pont azokon a napokon, amikor a legfőbb magyar közjogi méltóság méltósága, khm, kihívásokkal küszködik.

  A Die Monarchisten egy tényleg létező mozgalom a gyorselemzésünk szerint. Az osztrák monarchistákat tipikus osztrák ranghalmozó kivagyisággal Prof. Mag. Dr. Helga Vereno m. p. vezeti Obfrauként; mellette pedig Harald Sorger m. p., mint Stellvertretender Obmann szervezi a mozgalmat. Önmeghatározásuk szerint a svarcgelb szövetség (SGA) egy demokratikus, szociális és hazához kötődő erő, amely egy nemzetek feletti, jövőorientált polgári mozgalom. Visszaállítanák a parlamentáris monarchiát, és demokratikus úton újra szorosabbá szőnék a dunai monarchia utódállamainak együttműködését. A fiatal szerveződés a társadalom minden rétegét megszólítaná, pártállástól függetlenül, és keresik a kapcsolatot a régi Monarchia tagállamaiban élő, hasonló érdeklődésű szervezetekkel.

Tanácskozik az elnökség

  Rendes mozgalomhoz illően már évekkel ezelőtt kibocsátottak egy manifesztumot, melyben leszögezik, hogy a monarchia Ausztria, Csehország, Magyarország, Szlovákia, Szlovénia és Horvátország szövetségét jelenti, de további területek magába foglalása sem elképzelhetetlen számukra (számunkra sem!). A lelkes mozgalmárok akkurátusan felsorolják a Monarchia újjáalakítása elleni és melletti érveket, de nem találnak igazi indokot, miért is lenne ördögtől való ötlet Közép-Európa demokratikus újraegyesülése egy demokratikusan újraegyesülő Európában. Megállapítják: „Közép-Európa egy soknyelvű család, ahol a Habsburg-birodalom idején nemzedékeken keresztül megteremtettek egy egyedülálló kulturális teret, közös és eltérő hagyományokkal”.

  A svarcgelb aktivisták szerint Közép-Európának a nacionalizmusokon túllépve mind kulturálisan, mind politikailag újra meg kell találnia önmagát. Az uralkodó pedig ennek az új egységnek a szimbóluma lehetne, számos koronájával a sokféleséget is reprezentálva. Az osztrák mozgalmárok elismerik egyes rég meghalt császárok hibáit; tudják azt is, hogy a Habsburg-birodalom több utódállamának a Szovjetunió által irányított rezsimek alatt kellett szenvednie; ugyanakkor úgy vélik, egy új monarchia alkalmas lehetne arra is, hogy a kisállamok együttes erővel lépjenek fel saját érdekeikért az EU-ban. A Tolerancia fejezet alatt pedig kikérik maguknak, hogy baloldalról fasisztáknak vagy klerikális bolondoknak nevezzék őket.

  Az osztrák Monarchia-mozgalmárok csinos kis brosúrával és letölthető matricával is terjesztik igéiket, amiket nyilván jól megbeszélnek a sör und virslis összejöveteleiken. Jól teszik. Lehet, hogy a Monarchia újraalapítása csak egy színes, bolondos, romantikus álom – de a szétszabdalt közép-európai térség fizikai és szellemi határainak lebontása, a századokon keresztül Trieszttől Bukovináig, Krakkótól Montenegróig fennálló kulturális egység újrafelfedezése és a kapcsolatok újraszervezése egy világos, logikus és pofonegyszerű program lehetne minden hagyományban és szabadságban élni akaró közép-európainak. Kár, hogy Közép-Európa népei általában mindent választanak, csak nem a logikus és pofonegyszerű megoldásokat.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr174350013

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Úgy döntünk, hogy nem döntünk 2012.03.30. 14:59:09

Arra kérdésre, mi lesz az államfőnkkel, igen kevesen mernének ma felelősségteljesen nyilatkozni. Az biztos, még ha marad is, semmi sem lesz már olyan, mint régen volt. Vajon kinek az érdekeit szolgálja (mert a szavazó polgárokét biztos nem), hogy Schmi...

Trackback: A bukott elnök 2012.03.30. 14:28:16

Kedves Naplóm!Mai témánk a diktatúra botrányos államfője, Schmitt Pál lesz. Le sem írom többet ezt a szörnyű nevet, beleborzongok ha csak eszembe jut. Múlt héten a szomszéd Etelka néni legurult a negyedikről a lépcsőházban, mert véletlenül kiejtettem a...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2012.03.30. 14:29:33

Ténykérdés, hogy Közép-Európa a monarchia alatt volt utoljára hatalmi tényező.

Azóta a kurrens nagyhatalom csicskája és pufferzónája az egész térség.

Lájk.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2012.03.30. 14:36:36

Bezzeg az 1918-ban megálmodott, szétszabdalt nacionalista-szocialista alapon összetákolt K-K-Európa az mennyire komoly és sikeres már, igaz? :D Azóta olyan jól megy sorunk, minden kivált nemzet szanaszét nyerte magát az elmúlt 90 évben. A nacionalizmus elhozta a hőn áhitott prosperitást, békét és gazdasági fejlődést. :D

Az a vicc, aki a mai állapotokat veszi komolyan és aki ezt tekinti örökre etalonnak. Ezt a mai nemzetállamosdit egy rakás hülye találta ki és szemmelláthatóan több kárt okozott a Monarchia népeinek mint hasznot.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2012.03.30. 14:53:27

És még egy apró kiegészités. A Monarchia hivatalosan akkor szűnt meg létezni, amikor a zseniális Károlyiék deklarálták Magyarország "kiszállását" a Monarchiából.

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.03.30. 14:56:06

Na, mindjárt jön az őrmster, és elmondja, hogy mekkora majmok a monarchisták :)

Tilikov (törölt) 2012.03.30. 14:58:20

@jvizkeleti:

Szép és jó ez a Monarchia meg minden, csak egy baj van: ha holnap kitörne a Monarchia, akkor holnapután Orbán megindítaná a szabadságharcot a nemzeti szuverenitásunk visszaszerzésére :)))

És különben is, Orbán bele sem egyezne, amíg nem SkiccPlagi lenne a király&császár, de a szomszédos főrendek ezen halálra röhögnék magukat, és nem maradna a király&császárnak egy nemes ura sem :D

Dr.Kormányzó Dr. 2012.03.30. 15:06:19

@Tilikov:
Szerinted volna kedvük röhögni a szomszédos főrendeknek,Kövér "köteles" Laca hajdúi láttán?

Hajdúk-letartóztatás-Terror-háza-a többi néma csend!

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2012.03.30. 15:23:40

@Tilikov:

Who the f*ck is O.V. ? :D

Amúgy meg, Kanadában, Ausztráliában és Új-Zélandon is II. Erzsébet uralkodik. Skóciának és Észak Irorszgának is van saját parlamentje a UK-n belül. Oszt valahogy mégse szarja össze magát senki, hogy nincs nemzeti szuverenitás. :D

Orbán meg nem konzervativ, hanem egy népnemzeti plebejus kamu kuruc.

Robinzon Kurzor 2012.03.30. 15:36:55

Hiánypótló poszt.

Aztán vajon kinek a széfjéből került elő Schmitt kisdoktorija a hozzá szigszalagozott eredetivel együtt?
MSZP? Fletó?
Fidesz belső hatalmi harc?

Mert a magányos merénylő verziót elvethetjük, ugye?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.30. 15:41:26

Nohát, valamennyi kommenttel egyetértek kisebb-nagyobb (inkább nagyobb) mértékben. Ez szívmelengető pillanat.

Ellenben a posztoló ugye nem gondolta komolyan, hogy ez egy "pofonegyszerű" megoldás?! Az is pofonegyszerű, hogy szeressük egymást, de mégse sikerült az elmúlt évezredekben.
Ennek a pofonegyszerű megoldásnak is mintegy 800 évig tartott kialakulnia, s szinte épp mire sikerült, össze is roppant a siker súlya alatt. Már persze ha mástól nem.

Ceterum censeo, Bécsből – esetleg ha összekapják magukat, Brüsszelből – kell kormányozni az országot, félig-meddig komolyan legyen mondva. Nem olyan rossz koncepció az a birodalom-dolog.

Pelso.. 2012.03.30. 15:46:55

Pont a felsoroltakkal monarchiát? Ja, s ők vajon óhajtanának velünk?

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.30. 15:47:38

@Pelso..: 800 éven belül meglátjuk, addig is kezdjünk el ügyesen házasodni...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.30. 15:57:41

csak megdobban a dunántúli labanc szívünk"

már akinek labanc a szíve, ugye.

"Velük szemben álltak a kurucok. A labanc szó a magyar nemzeti érzésűek szemében a gyávaság, ravaszság és hazafiatlanság szinonimája"

a ravaszságot ma már kihúzhatjuk, az már elévült

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.30. 16:02:08

inkább uralkodjanak rajtunk értelmes kultúrosztrákok, mint primitív kommunisták

Pelso.. 2012.03.30. 16:05:16

@Counter: No, s esetleg kettős-, hármas-, négyes-, stb. állampolgárság? Micsoda lehetőségek, ugye)

Harald Blåtand 2012.03.30. 16:14:09

Igen, akkoriban kiváló államfőink voltak, erkölcsösek, mint I. József, szépek, mint I.Lipót, törvény-és hagyománytisztelők,mint II. József, okosak, mint V. Ferdinánd, nagy hadvezérek, mint I. Ferenc József, és dörzsölt mesterei a diplomáciának, mint IV. Károly. :-)

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.30. 16:16:33

@Harald Blåtand: Bezzeg mostanában!

Az említett urak jó része vagy tudta országát a gyarapodás irányába kormányozni (no jó... nagyjából), vagy ha nem tudta, nem hagyták piszkálni a kapcsolókat. Neadj'isten *egyéb kvalitásaik* is akadtak.

Manapság – ne is soroljuk.

Harald Blåtand 2012.03.30. 16:32:33

@jvizkeleti: Addigra Ausztria már köztársaság volt, Károly előbb vesztette el a császári (november 11.), mint a magyar (november 15.) trónt.

aeidennis 2012.03.30. 16:52:40

Remélem Magyarország legutolsó közt. elnöke ma este nyolckor bejelenti, hogy Magyarországra hozzák Ferdinánd királyfit, akit 18 évesen végre megkoronáznak Magyar Királynak.

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.03.30. 17:21:49

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
inkább faszszopónak mondanám. egyébként egyetemi oktatói szobáikban unottan szigerettázó balfasz oktatók csajozós dumája ez a nagy királyizéség.
de tőlem jöhet a vöröskereszt gyengeelméjű elnöke a trónra. :)

Sörgőz (törölt) 2012.03.30. 18:03:45

Nembánom de a magyar legyen a hivatalos nyelv!

gyz 2012.03.30. 18:14:12

ez a "juj, legyünk megint királyság" kb. olyan, mint a komcsik "a Kádár-rendszerben sokkal jobb volt"-kezdetű szövege.

de jó lett volna, ha úgy lett volna, mert akkor most amúgy lenne

zenador 2012.03.30. 18:23:26

Sh*t Plagi majdnem magával rántotta az orvosi képzést is a SOTE-n:

index.hu/belfold/2012/03/30/a_testnevelesi_karon_schmitt_volt_az_ikon/

A cikk azt állítja, hogy a SOTE tesi kara jobbról és balról is kiad politikusoknak kamu doktorit. És még ezek szítják a feszültséget. Le kell építeni a bölcsész/társadalomtudományos képzést? OK, csökkentsük a keretszámokat mert tényleg egy kicsit felhígult a rendszer, de akkor az ilyen gagyi tesi-reki szakokat is nyirbáljuk meg.

Ja, hogy azokat nem lehet, mert úgymond "káderképzők"? Pázmány Péteren is szétnéznék, lehet ott is néhány jobber, műkonzi szerzett potyára doktorit.

Hoffmann Rózsika elvtársnő! Tessék akkor az ilyen mutyis tanszékeket, karokat is felszámolni! Ha már annyira ug*tni tetszik, hogy gagyi a színvonal a felsőoktatásban! Hajrá Rózsika, lehet intézkedni. Lehet kaszabolni azzal a baltával...

...csak az a baj, hogy a Rózsika is ugyanolyan műkonzi pojáca, mint enyhén borvirágos arcú Pálffy Pityu, vagy a csodás Lézer Janó, éppen ezért nem sok reményt fűzök ahhoz, hogy itt komoly megtisztulás, megújulás lesz, pedig a nép felhatalmazta őket, hogy végre valakik csináljanak rendet már ebben a kuplerájban, amit Magyarországnak hívnak.

Sh*t Plagi szövegelt eddig sportolói mentalitásról, tisztességről, a tanulás fontosságáról, a saját önerőmből történő érvényesülésről? Ez a szerencsétlen nemzet mennyi arcul köpésen megy keresztül. Azt hittem Gyurcsány hibájából tanultak, de nem!

Boruljon végre ki a bili! Ne csak Sh*t Plagit piszkálgassák, hanem akkor buktassák le a többi politikust, is balról és jobbról is, akik ilyen gagyi módon szereztek doktorit. Legyen végre rend! Fletóék már elhúztak, úgy tűnik többé már nem fenyegetik az országot, most húzzon el a sok műkonzervatív, uram-bátyám pojáca is a hatalomból.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 19:13:56

nem nagyon értem, hogy anno a hohenzollern és a habsburg házat miért nem egyesítették. és miért nem jött létre a középeurópai császárság.

rajcsányi, ezt király nélküli királyságot el kellene felejteni. középeurópai bundesrepublik kellene helyette.

nem volna túl bonyolult megcsinálni. nem is egyszerű persze. egy ilyen elvben úgy működhetne, hogy megmaradhatna az összes alsóház. a német bundestag, az osztrák nationalrat, a lengyel sejm, a cseh alsóház, a szlovák, a magyar országgyűlés.

viszont lehetne egy középeurópai bundesrat/federal council/szövetségi gyűlés, ahová a szövetségi államok (aka. tartományok, régiók) delegálnának tagokat.

szövetségi hatáskörbe kellene adni az oktatást. hoffmann rózsának azt kellene mondani: aus. szövetségi médiatanács kellene. szalay annamáriának azt kellene mondani: aus. szövetségi bíráskodás kellene. handó tündének azt kellene mondani: aus. az mfb helyett a város és vidékfejlesztést felügyelő szövetségi bank (bundesbank) kellene. a máv helyett szövetségi vasút (bundesbahn). csapatsportokban embé (sic) 1 helyett szövetségi liga (bundesliga). budapest fc vs. fc bayern münchen középeurópai bajnoki a puskásban. mtk vs. herta a másodosztályban. ettől még persze lehetne német, és magyar kupa és regionalliga. diósgyőr vs. tatran presov.

ez azt jelentené: magyarország nagy-német kolóniává válna. nem is annyira monarchia kell, hanem középeurópai szövetségi köztársaság németek, osztrákok és a v4.

itt a kérdés az, hogy egy jobbközép republikánus formáció vált rendszert, vagy a balközép demokraták (haza és haladás), esetleg együtt a kettő. a kérdés az, hogy jelenlegi 106 egyéni kerületben ki képes több értelmes (független) jelöltet állítani. nem kell semmiféle pártelnökség, se pártkongresszus. 106 kerületi iroda (lakás) kell. nem egyszerű (de nem is lehetetlen). szerintem a lényeg, hogy a következő parlamentben az egyéni képviselők döntő többsége párton kívüli legyen.

ők annak rendje és módja szerint átmennek a felsőházi terembe. azért, hogy egy szövetségi alkotmánytervezetet tegyenek le az asztalra. ehhez széles körű értelmiségi (nemzeti, és nem népnemzeti aka. nemzeti szocialista) összefogásra van szükség. eközben működik az alsóházi parlament és a kormány.

majd egy ponton a független képviselők visszamennek az alsóházi terembe. az új alkotmányt a felsőház (kor) elnöke egyéni képviselői indítványként beterjeszti, és azt a politikai pártokkal a plenáris (együttes) ülésen megszavazzák.

az új középeurópai kezdeményezéshez csatlakoznak a visegrádi országok, és kérik felvételüket a német-osztrák szövetségi rendszerbe. létrejön a középeurópai szövetségi köztársaság, amiben magyarország ugyanolyan szabadállam, mint bajorország.

a bundesrepublik második körben kilép a balkánra. ez persze egy igen merész vállalkozás lenne berlin részéről, mivel a 200 milliós föderációban 80 millió lenne a német. de a bundestag megmaradna. szóval németek még így is azt csinálhatnának, amit csak akarnak. meg persze az összes nemzetiség. kárpátmedencei magyarság és a kárpátmedencei kultúra regionálisan (kulturálisan) újraegyesülne.

jó kis terv. nincs túl nagy realitása persze. de egy kommentet megér. de el lehet magyarázni, hogy mi a liberális demokrácia. mert itt ugye a közhatalom a politikai pártok (alsóházak), és az egyéni képviselők között megoszlanak. a tartományi parlamenteket a kistérségi képviselőkre, a szövetségi tanácsokat pedig a régió (és nem a pártok) által delegált tagokra kellene alapozni. ezekhez persze forrást, és feladatot kell rendelni. a szabadállamok működtethetik a szociális ellátórendszerüket. a járulékokból, és a jövedékekből működik a social security. a németek sose mennének bele egy közös társadalombiztosításba. de valószínűleg belemennének a szövetségi oktatásba. a szövetségi keretek közé lehetne vonni a kulturális ügyeket. mindent, ami nem ökonomikus, hanem ökologikus. ami zöld, és nem kék. ehhez a lakossági és a vállalati áfa kell. közoktatás és szakképzés. az eva (ami egy köztes forgalmi típusú adónem) az egyéb feladatokhoz. a városok felügyelik a piacot. az szja, és a társasági adóbevételből képezik az önrészt. amit kiegészíthetnek a szövetségi, és az uniós források. a megyék pedig ellátják a fogyasztóvédelmi, és az igazgatásrendészeti feladatokat. a hivatali és vagyoni típusú illetékekből.

tehát elvben nem volna bonyolult ezt megcsinálni. a civilizáció szellemiségét a felvilágosult (befogadó) latinkereszténység adhatná, a materiális (világi) elemet pedig az, hogy egy tizedet egyenlő arányban újraosztunk. akár tetszik akár nem, egy kicsit igazat kell adni a civilizált szélbalnak. szerintem ez nem is annyira humanista, hanem pragmatikus elem. persze a szociális demagógiának gátat kell szabni. ennyiben igazat kell adni a széljobbnak. 1/10 humán alapellátás, 1/10 társadalombiztosítás, 1/10 kultúra, 1/10 infrastruktúra fejlesztés, 1/10 igazgatásrendészet. a megtermelt jövedelem fele részben közcélra, fele részben magáncélra kell fordítani.

itt nem lehet megúszni a régiót. vagyis a kulturális tizedet. és nem lehet megúszni a humán alapellátást sem. vagyis európában 1/2 újraosztás kell, az amerikai 1/3 helyett.

na, de mindegy is. nem olyan érdekes. sok sikert a virslis bohócülésekhez.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 19:18:59

@Ansible:
szerinted hogy van a vízilabda válogatottnak doktorija. kárpáti gyuri bácsi maga szokta elmesélni, hogy neki úgy van jogi végzettsége, hogy az eltén mindenki "fradista" volt. ha valaki bejelentkezik, akkor kapott. ez a kádár-kor öröksége. ebben egyetértett a hazafias népfront és a politikai bizottság. így lett a megyei párttitkárok, városi tanácselnökök sora doktor. és schmitt pál is. azért van, hogy a köztársági elnök láthatóan nem is érti, hogy miért problémás ez az egész. hiszen körülötte mindenki így szerzett mindent. nem csak a doktorit, hanem mindent.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 19:24:43

@Harald Blåtand:
a habsburg és a hohenzollern házat egyesíteni kellett volna. az első háború előtt, vagy után kikiáltani a középeurópai császárságot.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 19:26:30

@jvizkeleti:
dehogynem. ott is vannak nácik. csak nincsenek kormányon.

Otido · http://monarchista.blogspot.com/ 2012.03.30. 19:50:01

Csak gratulálni tudok a fiataloknak. Persze, minél többet "dolgozik" a köztársaság, annál jobban kiborul a semmire sem való jellege és demagógiája.
GÁ 3/3-as, börtönbesúgó múltja, Horn pufajkás múltja, Szepesi jelentései és hogy ennek ellenére mai napig is büszkén ünnepelteti magát a rádióban, a lemondásképtelen GYF után, a D-209-es után - és még sorolhatnánk - a botrányok a köztársaság erkölcstelenségéből, önellentmondásaiból és természetéből adódnak. A valódi republikánus és demokrata Károlyi, Kun, a Lenin fiúk, Tildy, Rákosi Marosán és Szakasits, meg Kádár. Ők a köztársaság igazi arcai. "Tessék választani!"

Bell & Sebastian 2012.03.30. 19:51:36

Mármint hogy el kellene hajtanunk a teljes politikai elitünket Mória bányáiba? El hát, szó se róla!
Ha jól látom a tévében, a hatvannégy vármegyéseknél azért sokkal hamarabb leesett a tantusz.

Csak szabad kőművesválasztás kérdése az egész, némi teljes vagyonelkobzással kiegészítve.

Ugyanis vannak ráutaló jelek, hogy önként se le nem mondanak, se vissza nem adják.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2012.03.30. 20:29:03

Nem tudom, de a köztársaságból elegem van.

aeidennis 2012.03.30. 20:36:31

@takács bálint: "és ki lenne a király? "

Az utolsó magyar király unokája, természetesen.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.30. 20:38:29

@aeidennis: De nem lemondtak valamikor a II. vh. után végérvényesen is a trónigényekről?

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.03.30. 20:40:29

@jose maria padilla: Tudtam, hogy ezzel fog jönni, alfőnek igaza van :)
Károly főherceg a "trónkövetelő", nem György. Viszont a ballibantak idegesítésére József Árpád főherceg az alkalmas.

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.03.30. 20:41:52

@Bell & Sebastian: Inkább uránbányába, nem?

2012.03.30. 20:48:33

Amióta a Monarchiát kinyírták (mert nem megbukott, hanem kicsinálták), azóta csak egyre lejjebb süllyedünk.
Horthynak át kellett volna adni a hatalmat vagy Károlynak, vagy amikor 18 éves lett Ottó, Ottónak. De ő neki is megtetszett nagyon ez a kormányzósdi, igen kellemes volt a Ybl-Hauszmann-féle Budai Várban lakni. Hozzáteszem Károly is lehetett volna egy kicsit türelmesebb és megfontoltabb a visszatérési kísérleteivel.

A Kommentár-ban volt egy igen érdekes írás. Mi lett volna, ha...

kommentar.info.hu/iras/ha_-_ii_otto_kiralyunk_halalara

Ezekiel 25,17 2012.03.30. 21:14:39

Tényleg van olyan, aki pozitívan emlékszik a Habsburgokra és még nosztalgiázik is utánuk? Ezt nem gondoltam volna.

Gyerekek, ilyen alapon Gyurcsány után is nosztalgiázhattok, ő is magyarokat veretett, gazdasági károkat okozott és nem kicsit nárcisztikus hajlamú. Ugyanez igaz a Habsburg uralkodók jelentős részére (I, II, III Ferdinánd, Rudolf, Lipót, I József, Mária Terézia, Ferenc Jóska). És ez egy igen szűkített lista volt.

Lavrentyij Pavlovics Berija (elhunyt) (törölt) 2012.03.30. 21:32:28

@SontPent: IV Károly visszatérését a (kis)antant nem tűrte volna el, Horthynak fel kellett lépnie ellene. 30-ban Ottó főherceg viszont tényleg visszajöhetett volna.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.30. 21:44:41

@Harald Blåtand: hah, de még mindig inkább két labanc, mint egy kommunista.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.03.30. 21:49:25

amúgy érdekes, ezek mind labancok, mehettek térdelni az undorító, borostás gerőnek, ki a habsburg-intézet felkent vezetője. nem véletlenül akar ő királyságot, ki van szabva, ha esetleg királyság lennénk, azt is Ők irányítsák.
ezeket a kis hülyéket dobraytól a mandinerig meg támogatják a labancságra, de ők mit gondolnak amúgy 1848-ról? nem is ünneplik, mint a habsburg gyerekek?

„ha meg lehet ostromolni büntetlenül a Magyar Televíziót, akkor pár év múlva cigányt is lehet gyilkolni”

fiatalság, labancság

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 22:13:51

@Lavrentyij Pavlovics Berija:
arisztokrata szemszögből nem iv. károllyal kellett volna bohóckodni, hanem a német, az osztrák-magyar trónt egysesítik. úgy, hogy összeházasítják hohenzollern és a habsburg dinasztiát. kikiáltják a középeurópai császárságot.

a román király hohenzollernként egyesíti a román népet. bulgáriát egy szász fejedelem vezette vélhetően azonnal csatlakoztak volna a császársághoz. bulgária a mittelmächte oldalán harcolt. középeurópai föderális keretek között egyesülhetett volna lengyel nép. föderális keretek között létrejöhetett volna a nagy-szerb szabadállam. ezzel alighanem le lehetett volna szerelni a kis-antantot. olaszországgal ki lehetett volna egyezni.

egyszerűen össze kellett volna házasítani egy alklamas férfit és egy nőt a hohenzollern-sigmaringeni és habsburg-lotharingiai uralkodói házból.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 22:15:51

@SontPent:
horthyt el kellett volna zavarni a picsába.

takács bálint (törölt) 2012.03.30. 22:18:01

@aeidennis:
osztrák főhercegként ő lenne a (kis-)magyar király. kafa kis királyság lenne.

Bell & Sebastian 2012.03.30. 23:17:53

@Lavrentyij Pavlovics Berija: Mielőtt a görög válságot előidézték volna, találtam a helyi lapokban egy cikket, a cserépszavazás (azaz visszahívhatóság) visszaállításának fontosságáról.

Azzal indokolták az indítványt, hogy két választás közt is tehetetlenek, a választásokon meg csak kvázi-alternatívák vannak. Egyébként a kiszavazósdi akkor kopott ki a hellén politikából, amikor a gazdag elit fejpénz fizetéssel elkezdte manipulálni a szenátorok leadott voksait.

A jelenlegi helyzet már akkor borítékolható volt, amikor jól megmagyarázták, minek is nem való nekünk kétkamarás parlament, az azzal járó supervisor -státuszú, objektív -azaz nem feltétlenül pártos-, társadalmi státuszuknál fogva -azaz nem választott- automatikusan képviselői státuszba emelkedő elittel.

Igaza van Loxonnal, a butaság minden bűn ősforrása, Caligula lova sem fogja önként lerázni magáról a zabostarisznyát.

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2012.03.30. 23:35:24

@Bell & Sebastian: Off egy címet kértem Magától, miért nem válaszol?
On
Lassan vége a műsornak. Elégedett, boldog tapsok. Mi kellene még? Ja, hogy a több száz (ezer) év alatt kiverekedett, kigondolt, kiharcolt formációkat visszakapjuk? Na, azt már mégsem. Dögöljetek meg, ha nem vagytok elég erősek.
Pech, hogy vagyunk, na.

Bell & Sebastian 2012.03.30. 23:56:14

@Mihint: Mert a héten nem néztem a szervert, periférián vagyok, elnézést érte. :)

Mihint · http://mihint.blogspot.com 2012.03.31. 00:30:51

@Bell & Sebastian: No akkor nézegesse mostanság, ha kapni is szeretne vmit. :)
külön magának:
www.youtube.com/watch?v=nkEYPPdkmoY

takács bálint (törölt) 2012.03.31. 01:08:45

@Bell & Sebastian:
semmit se ér a felsőház ha nem többnemzetiségű.

takács bálint (törölt) 2012.03.31. 01:08:45

@Bell & Sebastian:
semmit se ér a felsőház ha nem többnemzetiségű.

Petrus Augustinus · http://monarchista.blogspot.com 2012.03.31. 01:09:27

@takács bálint: Tanul magyarul és alapfokon beszél. Majd még fejlődik, még nincs 18 éves.

zenador 2012.03.31. 10:19:42

Nem hiszem, hogy a Monarchia bármiféle visszaállítása megoldás lenne a térség problémájára.

Nem véletlenül robbant ki az első világháború. Szerintem súlyos problémák voltak az Osztrák-Magyar Monarchiával. Igaz, bizonyos aspektusaiban, jövőbemutató képződmény volt, de nem lehetett hatalmi eszközökkel összetartatni, ezt az ezernyi súlyos etnikai-nemzeti-politikai feszültségtől terhelt valamit egyben tartani.

Az akkori jobboldali vezetés, ezt nem vette észre, vagy nem akart ezzel valójában szembesülni. Hiába a kiegyezés után páratlan gazdasági-társadalmi fellendülés Magyaroszágon, ezért súlyos árat kellett fizetnünk. Kb, úgy ahogy, a Kádár-féle "jólétnek"! Az akkori vezetés és az osztrák "barátaink" belerángattak minket az első világháborúba, amit elveszettünk.

Egyetértek azokkal viszont, akik azt mondják, az Osztrák-Magyar Monarchia utáni békeszerződés, a határok átrendezését amatőr módon intézték el a nyugatai nagyhatalmak. Vérszemet kaptak, de erről az Osztrák-Magyar Monarchia is tehet. Ezt azonban ma már nem lehet nincs is értelme visszacsinálni, mert csak újabb gyűlölködést és viszályt szít, ami egy újabb nagy pofonhoz vezethet. Végső soron mindenki csak veszíteni fog.

Ebből kell kihozni a maximumot, pl. azáltal, hogy a nép észhez tér, és demagóg díszkonziknak (akiknek a szegénységügy kb. a választásokig fontos, és hazudnak reggeltől-estig) nem ad kétharmados felhatalmazást, és elavult, jobbos-szélsőjobbos ideológiát sulykoló értelmiséget nem hoz helyzetbe.

Az Osztrák-Magyar Monarchia utáni nosztalgia, szerintem kb. olyan haszontalan és káros dolog, mint a Kádár-rendszer iránti nosztalgia. Mindkettővel le kéne számolni, mert mindkettő hosszú távon az önálló, magabiztos és jövőképpel rendelkező Magyarország létrejöttét hátráltatja.

Mind a három embert elítélem, egyiket sem tartom különbnek a másiknál:

Ferenc József, Horthy Miklós, Kádár János -- "Atyáink" -- mindhárom blokkolta a független, gondolkodó magyar polgár kialakulását és súlyos válságba taszították az országot. Egyikőjüket sem tartom sokra.

borszódával 2012.03.31. 17:01:43

Ezzel a Bécs központú "nagyhatalommal" csak újraélnénk a múltat.
A dolog csak akkor lenne hasznos (nekünk) ha Budapest a központ, vagyis nincsenek benne az osztrákok.
Egyfajta horvát-magyar szuper unióként, ahová jöhetnek a ruszinok, ennyi.
Szlovákok nem akarnak velünk egy államban élni, (és mi sem velük).
Aztán majd meglátjuk 20-30 év múlva a román állam mennyire csúszik meg (kivándorlás) és mit lehet kezdeni Erdéllyel.
De ez már messzire vezet, addig is magunkat kellene felépíteni.
süti beállítások módosítása