Szueztől Budapestig
2012. március 05. írta: AgentUngur

Szueztől Budapestig

  1956-ban a gazdaságilag nem éppen dübörgő Egyesült Királyság az IMF-hez, azaz az Egyesült Államokhoz fordult anyagi támogatásért. Van ilyen. Csak éppen rosszkor. Ismerős, ugye? Az amerikai elnök, Dwight D. Eisenhower simán megtagadta kérésüket, barátság vagy közös érdekek nem számítottak. Dühös volt, hogy a britek (és a franciák meg izraeliek) Washington akarata ellenére megtámadták Egyiptomot, miután a jó öreg Nasszer elnök államosította a szuezi csatornát.

  Eisenhower követelte, hogy az Egyesült Királyság azonnal és feltétel nélkül vonja ki csapatait Egyiptomból. Clear enough... Ha nem teszi, Washington blokkolni fogja a britek hozzáférését az IMF forrásokhoz. Ha viszont kivonja csapatait, jelentős anyagi hozzájárulásban részesül. Az Egyesült Királyság alaposan megalázkodva beleegyezett a feltételekbe. Az Egyesült Államok erre nagy méretű anyagi támogatásban részesítette, amely tartalmazott egy akkoriban példa nélküli, 1,3 milliárd dollár értékű IMF-kölcsönt. A sztorinak azonban ezzel nincs vége. 1956-ban nem egyszerűen arról volt szó, hogy a britek szarban voltak, hanem arról, hogy még mélyebben bele is lökték őket. Washington ugyanis mindent megtett a font oldalbarúgásáért.

  A forgatókönyv: 1. a Brit Birodalom úgy gondolta, hogy megtehet valamit. 2. Az USA nem így gondolta, és bezúzta a fontot. 3. A britek segítséget kértek. 4. Amerika bácsi segített, miután a birodalmi britek felhúzták a fehér zászlót.

  Mi is a sztori tanulsága? A nagyok nagypályán játszanak, és keményen ütnek, ha érdekeiket valaki keresztezi. Én megmondtam évekkel ezelőtt, na.

  A tanulság az, hogy:

  1. Összeesküvések vannak.

  2. Sokszor volt már ilyen a világtörténelemben, nem kell paranoidan inherens magyarellenességet keresni mindenhol.

  3. Ha a Brit Birodalommal megtehették, akkor ugyebár velünk tízszeresen. A szuverenitás már ötven éve is illúzió volt még egy középhatalomnak is.

  4. Tény: ugyan a hisztit csúnyán túllőtték a fiúk ott Washingtonban meg Berlinben, meg Párizsban (már látják, hogy kontraproduktív volt, mert előhozta az eburafakó kurucvért és a Fidesz akár az utcán is bármikor többszörösen lenyomja az ellenzéket), a gazdasági helyzetünk se olyan rossz, amit az agitprop mond, sugall és áraszt, de azért jó lesz vigyázni. Nagyon vigyázni és nemönelbízni. Kemény csávók ezek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr704289650

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szueztől Budapestig 2012.03.05. 09:39:01

Ha a Brit Birodalommal megtehették, akkor ugyebár velünk tízszeresen. A szuverenitás már ötven éve is illúzió volt még egy középhatalomnak is.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 09:19:56

A cikket mikor írjátok meg?

varosoko 2012.03.05. 09:36:36

Most ez miről szól???

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 09:41:14

@varosoko: Gyorsfordításban: szemét külföldiekkel jó lesz vigyázni, de Veled Vagyunk Viktor, sokat gondolunk rád, majd írj.

gabesz7004 2012.03.05. 09:42:42

@varosoko: Arról, hogy az usa kötsög! Ha akar megb... bárkit.

varosoko 2012.03.05. 10:10:12

Írhatna a blog olyasmit is, ami újdonság.

Bell & Sebastian 2012.03.05. 10:36:06

Há' monnyuk Szuez éppen egy világháború rémével fenyegetett, az angoloknak se kenyérre kellett a lóvé, mi meg közben átültünk egy csöbör forróvízből egy vödör jegesbe, amúgy szóról szóra igaz a párhuzam és példabeszéd. :)

Ott a tévedés, hogy most sem vagyunk egyedül, a felszalámizás ugyan sikeresnek tűnik, csakhogy a Magyarokon kívül mások is ébredeznek.

Európát nem képes Usrael távirányítással működtetni, a gyarmatok lerablásában elkényelmesedett európai, birodalmi központ meg kénytelen lesz a fa gyümölcsiből többet adni a gazdájának.

Usrael háborúzni akar, ami azt jelenti, hogy szarban van. Egyszer őt is elhagyja a szerencséje.

Pelso.. 2012.03.05. 10:36:38

www.portfolio.hu/gazdasag/orban_nem_neveznem_sikeresnek_a_gazdasagpolitikat.163750.html

"gazdasági helyzetünk se olyan rossz, amit az agitprop mond"
A kettő ugyanazt takarja, vagy csak nem sikerült egyeztetned?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.03.05. 10:42:41

@varosoko:
arról szól, hogy egy, nemmondommegkiregondolok gerinctelen szarzsák az első szemöldökráncolástól vonyítva aláírt volna bármit, csak hagyják őt békén a kis homokozójában. és az ún barátaink ezt a viselkedést még most is elvárnák. nem veszi be a gyomruk, hogy a kis öleb kicsit harapós lett. aztán vagy belenyugszanak, vagy rövidebbre rántják a pórázt...

homoródkarácsonyfalváért 2012.03.05. 10:48:07

Nem olyan rossz ez az írás, de kimaradt a lényeg.
Franciák: vízmű, sodexo gazdasági érdekek. Németek: banki különadó, gazdasági érdekek. Sértettük ezeket a gazdasági érdekeket.
No de az USA? Nem tudok arról, hogy bármelyik USA céggel bajuszt akasztott volna Orbán. Az USA külügy demokrácia kritikája Magyarország felé úgy ahogy van hülyeség, politikai szarság, legfeljebb Szanyi hisz benne, gondolom,hogy józanul még ő sem.
Ebben az esetben viszont más okot kell keresni. Mégpedig nyilván azt, amit mindenki tud: az USA nyíltan támogatja azt az ellenzéki pártot, amelyet mindig is támogatott. És ez teljesen független attól, hogy ez a párt kiesett az országgyűlésből, vagy attól, hogy egy Bajnai nevű volt Gyurcsányistát tólt Klintonné előtérbe.
Ez a párt a jelenleg az egyetlen ellenzéki erő, amely hatékonyan tud fellépni az Orbáni uralom ellen. A neve az volt, hogy Szabad Demokraták Szövetsége, most nincs neve, azonban befolyása töretlen.
Jó volna, ha a Mandi arról írna, hogy a fentiek hogy fordulhatnak elő. Hogy került be az SZDSZ az USA külügyminisztériumába? Tulajdonképpen kinek dolgoznak magukon kívül? Milyen érdekek mentén nyerték meg az USA külügy támogatását? Ami történik, az Magyarország törvényeinek a keretein belül történik, vagy nem?
Na kedves Agent Ungur, érdekelne a fentiekről a véleményed. Sőt, ha van, az ismereted is!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 10:50:15

@homoródkarácsonyfalváért: Tehát maga úgy gondolja, a mandiner szerzőivel előfordul, hogy ismeret nélkül van véleményük? :-)

Bell & Sebastian 2012.03.05. 11:11:05

@Counter: Nagyon virgonc lett, ha szegény Agent leírta volna, hogy mit gondol mindarról, amit Homó Rúd felvetett, már kiírták volna ide az anyja nevét, vércsoportját, meg a saját, tetovált lágerszámukat, négy példányban.

A költő inkább mással mondatja el, láttunk már ilyet.

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 11:13:33

@Bell & Sebastian: Áh! szóval maga meg úgy gondolja, hogy a mandiner közismerten nívós kommentelőgárdája voltaképpen a mandiner szerzőinek valódi véleményét fejti ki az önmagukban semmirekellő posztok alatt, imígyen kicselezve a hatalmon lévő kommerek cenzúráját?

vizipipa 2012.03.05. 11:25:51

@homoródkarácsonyfalváért: az AIPAC kongresszus idején ilyeneket mondani...

www.aipac.org/pc

Bell & Sebastian 2012.03.05. 11:34:55

@Counter: Az a kóccal tömött, micimackó bucija, az szok csak ilyenet gondolni!

A poszt csak arra való, mint csasztuskában az ingyombingyom. Kitölti a helyet és megüti az alaphangot, amihez mindenki hozzábiggyeszthet valamit, a végére meg kikerekedik az aznapi evangelium. A legjobb posztokon alatt gyakran még össze is verekszik az úri közönség.

Az a legjobb, amikor ide katapultálja az ellen legjobb cseh vitézeit, oszt azok meg a fejükre szorult sisakjukban csak döfködnek bőszen.

Tilikov (törölt) 2012.03.05. 11:40:29

Most akkor mi van? Azért mert 56-ban az USA rántott egyet a britek pórázán, azért mi 12-ben kezdjünk el vigyázni, mert összeesküvések és kemény csávók vannak, akik nem számoltak a kurucvérrel, amely tömeges utcai fideszgyűlésekkel áll ellen USA Magyarország elleni hidegháborújának?

Durva

Tilikov (törölt) 2012.03.05. 11:45:39

Már a cimkefelhő is durva:

"usa eu imf orbán kormány külföld nagy britannia magyarország mindenki ellen"

A "magyarország mindenki ellen" cimke mellé befért volna még az "ostromlott erőd" vagy a "kuruc végvár", esetleg a "fidesz erős bástya nem pedig rés".

:D

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 11:47:48

@Bell & Sebastian: És mondja, komolyan el is hiszi, hogy a mandinert maga meg az egyéb úriközönségek írják?

Bell & Sebastian 2012.03.05. 12:12:27

@Counter: Maga le sem tagadhatná balos vonzalmát, mert gyors és lényeglátó. Szerényen kivonnám magam a mértékadó hangok közül, minek utána a válaszom: igen.

Ha a megszokást kivonom -ami nagy úr- a választékot tekintve még így is a legsokszínűbb és legélhetőbb blog.

OmegaMale 2012.03.05. 12:13:38

@homoródkarácsonyfalváért: "No de az USA?"

Az a történet a Bajnai-Clinton alapítványos vonalon mentén mozgott...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.03.05. 12:25:49

@Tilikov:

Az "ostromlott erőd" rulez!

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.03.05. 12:29:25

@AgentUngur:!

Elolvastam ezt a posztot és olyan érzetem (gondolatom?) támadt, hogy ezt a blog utolsó posztjának szántátok:-)

Beijedtünk, nincs ötletünk, csípi a f*s a s*ggünklyukát, viszlát!:-D

[........................................../.]

ü
bbjnick

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 12:43:08

@Bloodscalp: Aki Magyarországon kormányra kerül, záros határidőn belül rettegni kezd.

Ezen gondolkodjunk el.

Bell & Sebastian 2012.03.05. 12:52:09

@Counter: De minálunk a kollektív bűnbánat a papra is vonatkozik. Legalább verje a mellyét a szétszórt kamuhamu hegyek mellett állva, vagy jajongjon, vagy legalább tépje meg a bőrkabátját, csak mutasson valami empátia -félét, úgy hitelesebb!

Counter · http://goo.gl/EXkKH9 2012.03.05. 12:54:40

@Bell & Sebastian: Attól tartok, maga csak odaírja a nickem a hozzászólásai elejére, de nem velem beszél.

Saját démonaival szemben másnak segítségére nem lehetünk.

Bell & Sebastian 2012.03.05. 13:06:36

@Counter: Megint eltalálta szarva közt a tőgyit, mert mára nekem csak egy ilyen iciri-piciri démonka jutott, mint maga. Nagyon is igyekszem, hogy el ne riasszam, mert hosszabb kergetőzésre rendezkedtem be, de ha elszalad még a fokhagyma -sortűz elől is, azt menthetetlenül megadásnak veszem. Csak biztatnám, hogy ne adja fel ilyen könnyen, elvégre mindketten a kegyelemre hajtunk, csak másképpen nemortodox módon.

biobender 2012.03.05. 13:39:05

"a gazdasági helyzetünk se olyan rossz, amit az agitprop mond, sugall és áraszt, "

De. Csak azert nem sulyedunk meg, mert a szemet imprilista befeketetok meg nem lattak olyan hulye orszagot amelyik ebben a helyzetben nem egyezik meg az IMF-el. Abban a pillanatban amikor az elso ketely megjelenik, nem is feltetlenul miattunk, vege a dalnak.

"Nagyon vigyázni és nemönelbízni. Kemény csávók ezek."

Anglianak is azert kellett az IMF mert gazdasagilag sz@rban volt, nem? Akinek nincs penze nagyhatalmi politikat folytatni, az bezony mexivja ha nagyhatalmasdit jatszik. Nem a csavok kemenyek, ez a valo vilag.

Az peldaul sehol a vilagon nincs ugy, hogy penz nelkul ugralunk oszt majd valaki ad kolcsont. Foleg nem ha pont annak elleneben ugralunk akitol a kolcsont varjuk.
Ha ez a szerzo szerint osszeeskuves, hat Isten neki, ilyenek tenyleg vannak. Ja, es merjunk nagyok lenni.

biobender 2012.03.05. 13:45:15

@Bell & Sebastian: Foxi-Maxi latogatasnelkulin 1970-bol, meg egy csipet csurka a 90-es evekbol. Jo kombo ez, megy meg evekig, most konjunkturaja is van.

jvizkeleti · http://mandiner.blog.hu/ 2012.03.05. 13:46:53

"1. a Brit Birodalom úgy gondolta, hogy megtehet valamit. 2. Az USA nem így gondolta, és bezúzta a fontot"

Ez konkrétan egy hülyeség igy. 56-ban még Bretton-Woods volt. A font-dollár árfolyam 49-67 között nem is változott.

Vagy ne irjon ilyeneket a szerző, vagy fejtse ki konkrétan mire gondol.

Csak nem valami Fideszpolitikustól tetszett hallani ezt az érvelést? Vigyázni kell velük mert nem mindig mondanak igazat.

Bloodscalp 2012.03.05. 14:38:36

@Counter: a jobboldal mentsvára, hogy a baloldal időnként ráront a nemzetére:)

ilyen baromság az is mikor az ungurhoz hasonlók a történelmet okolják az ország mostani helyzetéért:)
(trianon)

szuezről meg egyszerűen nincs fogalma

Tilikov (törölt) 2012.03.05. 14:54:59

56-ban épp az volt a probléma, hogy a nyugat teljesen leszart minket és inkább Szuezzel foglalkozott helyettünk.

Úgyhogy nem értem hogyan passzol ez a mai helyzethez, amikor a fideszprop szerint az egész nyugat minden erőforrását és figyelmét egy végső és elkeseredett Magyarország elleni háborúra fordítja, amelyet kizárólag a kurucvérből fakadó fideszes utcai tömeggyűlések képesek megállítani.

A fidesz propagandistái egyre inkább elveszítik a kapcsolatot a valósággal, és stílusuk egyre inkább olyan, mintha összeollóztak volna egy Marx brossúrát egy Wass Albert novellával.

Rothadó nyugat vs kuruc ravaszdiság feat szuezi válság and long live fidesz

Bell & Sebastian 2012.03.05. 17:07:48

@biobender: Buta vagy, de legalább franciául okos. Meg angolul is, mert ilyen egy GMO -világpolgár, csak a javunkat akarja.

naugyehogy 2012.03.05. 18:54:04

@Pelso..:
"Igaz, hogy jó úton vagyunk, és a siker szót most még nem használnám. Nem minősíteném sikeresnek a magyar kormány gazdaságpolitikáját, hanem azt mondanám, komoly sikerpontjai vannak. Az irány jó, és vannak sikerpontjaink. A siker még odébb van"

No, csak a pontosság kedvéért.

AgentUngur 2012.03.05. 18:54:18

Nem szoktam a kommenteket kommentelni, de annyi okosság gyűlt itt össze, hogy kénytelen vagyok:

"Ez konkrétan egy hülyeség igy. 56-ban még Bretton-Woods volt. A font-dollár árfolyam 49-67 között nem is változott."

De ha 56-ban nem engedtek volna, le kellett volna értékelni, pont ez a lényeg, hogy ezt el akarták kerülni, ezért kellett engedni az amcsiknak. Bretton Woods nem azt jelentette, hogy a rögzített árfolyam nem változhat, szóval konkrétan és szó szerint hülyeség, amit írni tetszett.

A poszt nem is arról szól, hogy az USA rossz vagy gonosz. Azt teszi, amit az érdekének tart, mint minden nagyhatalom.

A lényeg éppenséggel az, hogy semmi különös nem történt, ha történelmi távlatból nézzük. De a magyar jobboldalnak, ahol sajnos nem dívik a világ ismerete, nem ártana picit tanulni arról, hogy a haza érdekeit időnként jobban szolgálja a bölcs alkalmazkodás, mint a vélt vagy valós magyar igazság következetes képviselete. Most pedig vigyázni kell, mert a nyomás enyhülése nem jelenti azt, hogy meg lehet úszni jópár dolgot. Röviden, ha nem volt eléggé érthető.

Mikka-Makka 2012.03.05. 20:03:10

nem kell ide összeesküvést vizionálni, elég tudomásul venni hogy egyik ország sem "jóságos nagybácsi", csak a saját érdekeit nézi mindegyik
a pofonokat meg nem csak adni, de állni is tudni kell..

Pelso.. 2012.03.05. 20:10:09

@naugyehogy: Így van.
Kiragadtam, mert nagyon nehezen tudok behatárolni bármit, ami nem minősíthető sikeresnek, s mégis komoly sikerpontjai (?) vannak. Meglehet, az ő célja is az volt, hogy ezt mindenki értelmezze úgy, ahogy akarja.

Bell & Sebastian 2012.03.05. 20:35:41

@AgentUngur: Azt kell hogy mondjam Bretton Woods csak úgy működhet -elsősorban az USA érdekeit szen előtt tartva-, ha oda van téve mellé az IMF, a Világbank, mint a gazdasági nacionalizmust elpusztító szervezetek, amelyeknek legalább hármas célja van, a növekedés garantálása, a dollár hegemóniájának biztosítása és védelmi pénz beszedés. A negyedik funkció az amerikai adósság egyenletes szétterítése, amely rejtettebb, mint az előző három.

Csakhogy Európa egyesítésekor hármas cél lebegett az alapítók előtt, egy harmadik gazdasági tömb létrehozása Amerika és a Kelet mellé, a multik túlhatalmának megregulázása és a perifériák felzárkóztatása, belátható időn belül.

Hogy mit akartunk és mi történt valójában, aközt elég eklatáns az eltérés. Nem kell úgy tenni, mintha ez csak a mi szemünket csípné, bár kétségtelen, hogy van kitüntetett szerepünk a történetben, méghozzá az, hogy nem osztottak lapot nekünk, úgy viselkednek (elsősorban az amerikaiak) mintha itt sem lennénk.

Haptákban hallgatni a napiparancsot, nos, annak már semmi értelme. Kenjenek több mézet a madzagra, aztán majd lehet lelkesedni, de letolt gatyával behajolni nekik, az most éppen hogy nem a pragmatikus viselkedés!

Persze meg lehet azt is próbálni, majd akkor, ha lesz munka, normális bérek és nem csak nominális bővülés.

Most lefeküdni kurva nagy hiba lenne! Akkor eddig minek erőlködtünk?
süti beállítások módosítása