A BKV már nem hitelképes. Ha nem talál hamarosan a bűnös város megoldást a helyzetére, ha nem sikerül hihető lefaragási tervet tenni a kormány asztalára, egy szép napon az egész utazóközönség kiesik a város félbetört csuklósbuszának oldalán, s az aztán tényleg fájni fog. Nekem mondjuk van biciklim, ezért egy közlekedési káosz a békávézó gyerekeket ideig-óráig bizonyosan szórakoztatná. Felpörgetné az indiai közlekedési alternatívák adaptálóinak piacát, ugyanakkor abban is biztos vagyok, hogy elsőként és leghangosabban az inaktívak hörögnének. Naná, hiszen a havazás nekünk szánkózás, nekik életveszély.
Mindezt csak azért jelzem, mert a nem épp gerontológiai témaválasztásról híres Class FM a ma reggeli műsorának egy blokkját a lépcsőzetes munkakezdés témájának szentelte, amely a VEKE régi vesszőparipája, egy még kidolgozásra váró, de ésszerű elképzelés. Éva néninél viszont kicsapta a biztosítékot, s titkos hallgatói mivoltát félredobva besikított. A műsorvezetők pedig még fűtötték is szellemeskedő kommentárokkal a reményvesztett nagyit. Két lépésben eljutottak a gyaloglásra kényszerített idősek trombózisos lábáig, Sebestyén Balázs pedig (profilidegen módon) már az eü-kassza kiadási oldaláért kiáltott.
A tovahömpölygő téma testhezálló, mintha Schmuck Andorra szabták volna. Az életkor-bróker egyenesen az apartheid rendszer újjáéledését látja a tervezetben. Az adjon ingyen minden jót, ez új esztendőben népies műdal iszonyatosan népszerű, a refrénjét még az MSZP írta a Több pénzt az embereknek kampánnyal, de már a Fidesz játszotta fel a stúdióban, s most a főváros vezetésétől várják, hogy az idősekkel együtt csápoljanak rá. Nincs nyereséges nagyvárosi tömegközlekedés, plusz korábban szétlopták a céget. Lehet persze erre legyinteni, schmuckkoskodni, meg szakszervezetileg focizni béren kívüli juttatásokért, csak ennek a sok jópofaságnak nagyon hamar össznépi görkorcsolyázás meg távgyaloglás lesz a fináléja.
A szálló por megnövekedett koncentrációjának emberi szervezetre gyakorolt hatása bizonyára káros, ezt mondják az orvosok. Mi pedig szó nélkül elfogadjuk, fel sem merül a diszkrimináció kérdése, amikor az autók egy részét emiatt kitiltják a forgalomból. A BKV bedőlése viszont igencsak absztrakt dolog lehet, ha a reális veszély felméréséhez olyan innovatív gondolkodás szükségeltetik, mint Kopernikusz korában a heliocentrikus világkép elfogadásához. A nincsingyenebéd-érvelés és az idős-diszkrimináció emlegetése egyazon szellemi műhely terméke, ennek összebékítése azonban nem lehetetlen. Egyszerűen annyit kellene tudomásul venni, hogy mondjuk reggel 6 és 9 óra között csak érvényes jeggyel vagy bérlettel lehet a BKV járművein utazni. Durván hangzik, mi?
Az utolsó 100 komment: