Egy februári kormányülésen (ismét) napirendre került, hogy mi lenne, ha a kormány saját repülőgéppel oldaná meg a nagyobb kormánydelegációk utaztatását. Nagy Anna kormányszóvivő azonban sietett megnyugtatni a világ plebejusait, hogy nem lesz kormánygép. Sajnos. Pedig igazán nem lenne túlzott flancolás, és ezt nem azért mondjuk, mert Magyaroszág miniszterelnökét éppen Orbán Viktornak hívják: Isten látja lelkünk, már Gyurcsány Ferenctől sem sajnáltuk volna a kormánygépet.
Ha vetünk egy gyors pillantást erre a listára, azt látjuk, hogy egyáltalán nem csak világhatalmak és arab olajsejkségek tartanak rendszerben egy vagy több repülőgépet kormányzati célokra. Sőt, ha végigvesszük az EU tagjait, azt látjuk, hogy alig van olyan ország, amelyik ne szerepelne a felsorolásban. A bolgároknak épp úgy több gépet is rendszerben tartanak, akárcsak szlovák szomszédaink, ahol több másik mellett ezzel a repülővel reprezentál a kormányzat:
Csehországban a hadsereg két Airbus A319-et, egy Bombardier Challenger 600-ast és két Yakovlev Yak-40-est tart rendszerben elnöki és kormányzati gépként. Ez akkora kapacitást jelent, hogy a cseh kormány a miniszterein és államtitkárain túl akár az összes helyettes államtitkárát, de lehet, hogy még a főosztályvezetőit is saját gépein tudná reptetni, ha éppen arra lenne szüksége.
Hogy mi szükség van a kormánygépre? Lehet közösségi közlekedéssel vagy taxival is érkezni tárgyalásokra, de azért mégiscsak komolyabban vesznek valakit, aki saját, nagy, sofőrös autóval érkezik. A kormány elé kerülő előterjesztések közül az állami tulajdonú Malév használaton kívüli, 8 éves Bombardier CRJ-200-asának felújítása és megvétele/bérlése tűnik a leghatékonyabb megoldásnak. A gép 48 fő szállítására alkalmas, így simán megfelelne a legtöbb delegáció rugalmas fuvarozására. Nem is néz ki rosszul, egy jól sikerült egyedi festéssel kifejezetten menő országnak tűnhetnénk az egyszerű légiutasok szemében:
A legtöbb országban a hadsereg üzemelteti a kormánygép(ek)et, nálunk is úgy lenne helyes, ha a Magyar Honvédséghez kerülne ez a feladat.
Hogy lenne-e botrány, szemforgató siránkozás a kormánygép rendszerbe állításából? Hogyne lenne, Mesterházy Attila már hadat is üzent a Fácsén a repülügépes luxuskormányzásnak. Ahogy Lázár János nagyon találóan megjegyezte, a Fidesz ugyanazt kapja, amit ellenzékből ő adott a szocialistáknak. De még ezzel együtt is: kormánygépet Magyarországnak!