Édes hármas
2012. február 06. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Édes hármas

  Ha fel akarunk engedni a legfagyosabb napokon, ha a tavaszi Luxembourg-kertbe képzeljük magunkat a késő esti Nyugati aluljáróban, akkor felírhatunk három pirulát magunknak a következő hetekre. A Nouvelle Vague az évek során osztódással szaporodott, és a francia zenekar volt énekesnői már saját bandával és egyéni ízlésüket követve építgetik karakterüket és karrierjüket. Februárban, márciusban és áprilisban is találkozhatunk velük az A38-on.

  Marc Collin és Olivier Libaux tökéletesen pozicionált szórakoztatóipari terméket állított elő a Nouvelle Vague-gal: több évtized alternatív popszámainak franciás, latinos, sanzonos, bossa novás átirataival meghódították a közönséget – a sznobokat, a sznobellenes sznobokat és az egyszerű zenekedvelőket egyaránt. Még azok is, akik észlelték az egész projekt kimódoltságát, elismerhették – legalább maguknak –, hogy a Nouvelle Vague működik. A jó ízlésű zenészek mellett az egymást váltó és válogatottan bájos, karakteres énekesnők voltak azok, akik igazán el tudták adni ezt a valójában egyszerű feldolgozászenekart a nagyközönségnek, lihegő rajongóknak és fanyalgó kritikusoknak egyaránt.

  A Nouvelle Vague-gal töltött évek után a lányok elkezdték keresni a saját útjukat: a karcosabb blues-rockot és minimalista rockabillyt játszó fekete vamp Phoebe; a sanzont és folkot éneklő, selypítő, szende barna Melanie és a játékos, kajla poppal kísérletező szőke vadmacska Nadeah most egymás után jön Budapestre, az A38-ra. Február 18-án Phoebe Killdeer lép fel a The Short Straws nevű zenekarával; március 10-én Melanie Pain; április 14-én pedig Nadeah érkezik, utóbbi a Hollywood Mon Amourral a budapesti hajó gyomrába.

  A nő, háromszor.

 

 

*

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr374051303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VI. Béla 2012.02.06. 18:48:13

@debreceni.blog:

Ficsku Pál már régóta gödörben van.

Bell & Sebastian 2012.02.06. 20:49:32

A magyar zenészek szoktak panaszkodni, hogy a helyi szakszervezet engedélyét is kell szerezniük egy nyugati fellépéshez, amit hoci-nesze alapon osztogatnak.
(ez azt jelenti, vissza kell adni a kölcsönt)

Csupa nemjóindulatból kérdezem, az érdekvédelemnek ez a formája hogyan is van itt minálunk? Szent Piac, mi?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.02.06. 21:12:04

@Bell & Sebastian: arra gondolsz, hogy a NV-s lányoknak Bródy János zenész szakszervezetisnél kellene előszobázniuk egy magyarországi fellépésért, h. cserébe mondjuk Gerendás Péter vagy Zorán játszhasson senkinek egy strasbourgi krimóban? Én inkább Melanie-re szavazok kétszer.

karosszékely 2012.02.06. 22:31:34

@Bell & Sebastian: Ez a szakszervezetis dolog Amerikában van ( vagy lehet, hogy inkább volt, évekkel ezelőtt), nem Európában.

Bell & Sebastian 2012.02.06. 23:08:23

@rajcsányi.gellért (ergé): A modell jó, csak a példa rossz. Nehogy már ezek reprezentálják a magyar könnyűzenét, vagy már ott tartunk, hogy igen?

@karosszékely: Nem éppen, csak meg kell kérdezni, hogyan működik ez olyan helyen, ahol valódi önkormányzat képviseli a valódi adófizetőket és ismerik a saját kultúrájukat.

Csakhogy itt éppen identitáscsere zajlik és mások szemetével etetik a népet. Egyszerűbb, mint éltetni a saját kultúrát meg sokkal olcsóbb, mint minőséget hozni.

A fogyasztók agya kilúgozva, jöhet a kutyatáp!

Bell & Sebastian 2012.02.06. 23:33:05

Bezzeganémetek, bezzegafranciák!

Hogy más is dolgozzon, meg lehet nézni a legnagyobb német (vagy francia) kultúrcentrumok preambulumát következetesen a Kulturaustausch -kifejezést használják célkitűzéseik megfogalmazásában. Naná, akármire nem ad az a sóher állam. Hogy ez mit jelent a gyakorlatban, azt meg lehet tapasztalni bármelyik, ottani fesztiválon. A Szigetet éppen az tette naggyá, hogy egy lokálpatrióta, fasiszta Németországban vagy Franciaországban nem is engednék ilyen összetételben. Igaz, igény se lenne rá.

Hogy a hajó magáncég? Nem éppen, tudtommal van benne EU -s lóvé meg állami, nem is kevés.

Ki érti ezt? Ekkora egy ökröket, inkább odaadják a lét másnak, úgysem tudnák elkölteni, mert fogalmuk sincs róla, mit kellene kínálni a népnek.

Furcsa egy Kulturkamf ez, ahol kitömik az idegent a multikulti nagy, szent nevében, a hazai meg akár meg is dögölhet.

A CEU -n meg nyílhatna egy újabb kar, ahol művelt diplomata-kurvákat képeznének. Mert komoly igény van azokra is.

marko11 2012.02.07. 09:37:32

Akkor megállapíthatjuk (nem nagy meglepetés!), hogy a francia kultúra nem túl ismert, nem túl népszerű Magyarországon.
Pláne az újabb képviselői, mint pl. a Nouvelle Vague.
Azért megemlítem, hogy Camille (Nouvelle Vague alapító!) bp.i koncertje igen fergeteges volt.

VI. Béla 2012.02.07. 09:43:19

@Bell & Sebastian:

tölgy szerint a pesti bölcsészkaron van Hetéra MA képzés. Ő csak tudja :-)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.02.07. 10:34:08

@Bell & Sebastian: pont arra akartam célozni, hogy a popszakmai szakszervezetiségről Bródy meg a selfmade nagy generáció betokosodott képviselői jutnak eszembe, szerintem a popkultra ne erőltessük rá a szervezeti, kamarai világot. Mondjuk az NV-sek biztos átmennének a Sanzonbizottságon :)

Bell & Sebastian 2012.02.07. 20:16:48

@rajcsányi.gellért (ergé): Be nem vallanám, hogy nem rossz relatíve ez a békazabáló csapat. Csak hát ugye az ellenpóluson semmi, ha az ATV -s nótaesteket most udvariasan nem említem.

Nem kell visszafognom magam, hogy illegális torrentezéssel megkárosítsam a magyar művészeket, évi két cédét meg kibírok. :)
Például ez valami!

Ezt: Трио Фандыр - Осетинский народный танец приглашения "Хонга-кафт "(муз. нар., обр. С. Дзуцев) (2:36)

Innen:
mpoisk.com/music/%D1%85%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%84%D1%82/#

karosszékely 2012.02.08. 15:22:35

@Bell & Sebastian: Azért egy német vagy egy francia fesztiválnál nem árt azt sem figyelembe venni, hogy milyen a "hazai háttér", értem ezalatt, hogy mindkét országnak mekkora a lakosságszáma, ebből következően mennyi zenekar van, és azok milyen minőségűek (mondjuk Magyarországgal összehasonlítva). Tehát ott is erősen beleszól ebbe a "Szent Piac", az határozza meg a kereteket, nem az állami szabályozás.

Bell & Sebastian 2012.02.09. 00:32:17

@karosszékely: Nehéz is lenne államról beszélni ott, ahol az önkormi dönt, természetesen a szervezőkkel.

Összességében elmondható, nagyon ügyelnek arra, hogy elsősorban a saját kultúrájuknak nyissanak teret.

Meglehet, ez le sincs írva, egyszerűen genetikailag ilyenek. Hibás egy népség, én mondom!
süti beállítások módosítása