Klubrádió? Hadd szóljak!
2012. január 31. írta: nénike

Klubrádió? Hadd szóljak!

  Brit tudósok kutatása szerint az ember nem szívesen árul egy gyékényen konzervatív Deutsch Tamás-falinaptárt mélyen demokrata Pa-Dö-Dö hanghordozóval. Ragaszt viszont Suzuki jelvényre demonstratívan vizelő piktogramos matricát osztályharcos alapon. Különös belső kényszer: döntsd el, melyik oldalon állsz! Szemezgetés nincs, kompakt egységként kell villantani meggyőződésedet.

  Alapbeállításaimra tekintettel talán ezért is hallgattam eddig mélyen arról, hogy napi hírfogyasztóként, egyebek mellett aktív Klubrádió hallgató is vagyok, az inkriminált idősávban Bolgár Gyuri bácsival titkos jin-jangként fonódok egybe az éter hullámain; ez tehát egy öles coming out is itten.

  Tudom, a Klubrádió egy Matuz Józsefnére erősített vörös farok. Kiszámíthatóan csóvál, végzi feladatát, ám eközben a köztársaság barátainak aktuális hogylétéről, gondolkodásáról, sérelmeiről sokkal többet mond el, mint ezer Szász István filippika.
Most, hogy az adónak nagyjából reszeltek, nem marad más, mint a magát Brüsszelig toló szerkesztőség ügyét az erő oldalról is szemügyre venni.

  Van kb. 245 ezer dühös hallgató (meg néhány szórakozásra vágyó hírbuzi). Az ő játszóterükre vert oda a korábban a tévés frekvenciaengedélyek meghosszabbításánál, rádiós kiosztásánál meglehetősen nagy rugalmasságot tanúsító hatalom. (Aki szerint itt tényleg pár millió forint döntött, az rajzoljon ugróiskolát Szalai Annamária lábai elé!) Egyszerűen benéztek a paplan alá, és a kiskorú választópolgárok médiafogyasztási szokásai láttán rácsaptak a kezükre. Fejezed be rögtön, ennyi vicsekferizésnek garantáltan gerincsorvadás lesz a vége! – így. Nehéz másképpen értelmezni a pályázati feltételrendszer meghatározásában rejlő célt. Arról nem is beszélve, hogy egyébként a döntéssel egy vállalható műsorkoncepció (bárki is legyen a nyertes) megvalósulása helyett sikerült egy nyerészkedő médiakeselyűt helyzetbe hozni.

  A Klubrádió elhallgatása nem pusztán Gyuri bácsi munkaerőpiaci problémája, nem is igazán a szólásszabadság korlátozása. Sokkal inkább pofozkodás szenvedélybetegekkel, s mint ilyen, elég rosszul veszi ki magát, mi több, évtizedekig citálható hivatkozási alap. Megérte?

  Aquila non captat muscas!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr973828568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maskep 2012.01.31. 11:50:55

@Tilikov: Meg jogállamisággal...:o)

maretz 2012.01.31. 11:51:22

@I_Isti:

"olyan szabályokat ami lehetetlenné teszi egy 10+ éve működő rádió frekvenciához jutását"

Az a baj, hogy már a kérdésedben is hazudsz. Nem teszi lehetetlenné. 10 misivel többet kellett volna fizetnie. Ez nem lehetetlen. Vagy ha az, annak semmi köze a politikához, egyszerűen gazdagabb a konkurencia. Ebből politikai kérdést csinálni nevetséges.

maretz 2012.01.31. 11:52:56

@Tilikov:

Érvet Tőled még nem hallottam. Azonkívül, hogy csúnya bolsevik Fidesz. Majd ha Te mondasz egy jogi érvet, hogy ez így miért nem volt jó (azonkívül, hogy "egyetlenellenzékirádió", meg "fideszdiktatúra"), akkor beszélgetünk.

Addig a szellemesnek vélt beszólásaid csak komolytalan böffenések.

maskep 2012.01.31. 11:56:40

@maretz: Volt egy formailag legális pályázat, amelyiken a Klubrádió minden szempontból sokkal jobb ajánlatot tett, mint a nyertes. A felajánlott frekvenciadíjat úgy pontozták, hogy 53 millió Ft-ot tekintettek 0 pontnak, és az e fölötti ajánlatokat arányosították egymáshoz.

Nem én terelek, te tereled vissza mindig oda a vitát, mintha itt pusztán a gazdasági szempontok és a jogszabályok által megkötött kezű, prekoncepció és visszaélési lehetőség nélküli hatóság szenvtelenül megadta volna magát a jogállamiság követelményének, a pártatlan döntésnek.

Egy a bibi: Kevesen hiszik el azok, akik nem elfogultak ezzel a hatalommal (sokan még azok se, mint pl. a poszt írója sem)...

I_Isti 2012.01.31. 11:57:50

@maretz: Még egyszer: az ilyen jellegű pályázatok elvileg titkosak. Tehát egy klubrádió nem tudhatta azt, hogy a másik pályázó mekkora összeget írt a papírra, így nem tudhatott fölé ígérni.
Viszont több, mint 10 éve van a piacon, és ha realitásként el lehet fogadni egy műsortervet, és azt, hogy ezt a rádiót működtetni is fogja tudni a várható bevételeiből, akkor el lehet fogadni azt az összeget, amit ajánlott. Ezzel szemben a másik pályázóról nem lehet tudni azt, hogy milyen bevételekre számít, hogy reális-e az, hogy üzemeltetni fogja tudni a rádiót vagy nem.

maskep 2012.01.31. 11:59:09

@maskep: ...És itt viszatérhetünk Szalai Annamáriának immár több, mint egy évtizedes tévedésére a "legalitás" és a "legitimitás" között. Egy ilyen hatósági döntés lehet formailag jogszerű (szerintem nem, de ezt majd eldöntik a bíróságok), vagyis legális, de ha ennyien nem hiszik el a jogosságát, akkor az illegitim, vagyis nem elfogadott.

maretz 2012.01.31. 12:01:22

@maskep:

"Egy a bibi: Kevesen hiszik el azok, akik nem elfogultak ezzel a hatalommal (sokan még azok se, mint pl. a poszt írója sem)..."

A poszt írója reálpolitikai indokokból javasolta volna, hogy a kormány szegje meg a jogállami kereteket (lásd a latin mondóka a végén...). Vagyis, hogy a Fidesz jobban járt volna, ha a jelentéktelen Klubrádiót hagyja tovább operálni (beavatkozva ezzel egy független intézmény munkájába), mert ezzel elkerülhette volna a látványos hisztit.

Ezzel én nem értek egyet. Hiába jön ki ebből rosszul a kormány, a jogállamiság többet ér a reálpolitikai érvényesülésnél. Szerintem legalábbis.

Így hiába hisztizik a Klubrádió, hiába árt ezzel magának a kormány, a verseny és a független intézménye autonómiáját tisztelni kell.

Ezesetben ez történt. Vicces, hogy a "demokratikus ellenzék" pont azt kéri számon ezúttal, hogy a kormány betartotta a jogállami normákat, és nem interveniált a Médiatanácsnál, mikor az érdeke ezt kívánta volna.

I_Isti 2012.01.31. 12:02:23

@maskep: Ráadásul benne vagyunk egy olyan klubban, ahol nem csak az számít hogy valami legális-e, vagy legitim, hanem még ráadásul annak is kell látszódnia...

maskep 2012.01.31. 12:02:31

@maretz: "Egyszerre támadni a jogállamiságot, meg támadni egy jogállami intézkedést nehezen lehet. Erős kognitív disszonancia kell hozzá."

Szerintem meg elég érdekes az a gondolkozás, amelyik egyik pillanatban kétharmadozik, és mindent, még az alkotmánymódosítgatásokat is ezzel a "népakarattal" magyaráz, meg másik pillanatban meg "jogállamiságozik".

És még a "kognitív disszonancia" kifejezésnek sem ismeri láthatólag az értelmét, csak a zenéjét jegyezte meg...:)

maretz 2012.01.31. 12:04:31

@I_Isti:

"Ezzel szemben a másik pályázóról nem lehet tudni azt, hogy milyen bevételekre számít, hogy reális-e az, hogy üzemeltetni fogja tudni a rádiót vagy nem."

Az a baj, hogy nem fogod fel, hogy a Médiatanácsnak nincs JOGA ezt mérlegelni. Objektív kritériumok vannak, a Médiatanácsnak egyetlen lehetősége volt: a szubjektív részt pontozni. Ebben pedig a Klubrádió max pontot kapott.

Tehát a többi DUMA. Egy jogállamban ez nem így működik, hogy a pályáztató "eldönti", hogy szerinte melyik fog fizetni és melyik nem... Ez a jogállami keretek SÚLYOS megsértése lenne.

maretz 2012.01.31. 12:06:56

@maskep:

A jogállamiságba beletartozik, hogy alkotmány módosít az erre jogosult többség. Vagy szerinted nem?

Ez a baj a képzetlen emberekkel... hogy keverednek a jogi, politikai és érzelmi szálak a fejben, amíg csak azt tudja, hogy neki van igaza, de azt már nem, hogy miért is.

Egy jogállamban az alkotmányozó többségnek joga van alkotmányozni. Egy független állami intézménynek meg joga van (sőt kötelessége!) a legtöbbet ajánló pályázót nyertesnek nyilvánítani.

Evvan. Lehet nem szeretni, de jogállami érvek mögé bújni enyhén szólva nevetséges.

I_Isti 2012.01.31. 12:08:15

@maretz: Jogállam? Nem érted, hogy az nem jogállam, ahol egy ÁLLAMI intézmény és hatóság csak egyetlen egy párt által delegált tagokból áll?

maskep 2012.01.31. 12:10:21

@maretz: Debizony, hogy van joga mérlegelni a hatóságnak! Nem tudom, hogy a "szubjektív értékelés" kifejezés ételmét ismered-e? Tudod az az a szempontrendszer, amiben olyan sok pontot kapott a - pénzen kívül minden egyéb szempontból - objektíve rosszabb ajánlatot tevő rádió, hogy az egymilliós törzstőkéjével a hetvenöt milliós ajánlatának hitele a szubjektív értékelést se ingassa meg, legalább egy ponttal...

maretz 2012.01.31. 12:10:50

@I_Isti:

Ha az egyetlen párt az Országgyűlés abszolút (alkotmányozó) többségét birtokolja a szavazópolgárok felhatalmazásából, akkor igen. Ezért van az, hogy az országgyűlés TAGJAINAK 2/3-a választja a médiatanács tagjait, nem az országgyűlési PÁRTOK 2/3-a.

Aki nem fogja fel, hogy az országot nem pártok, hanem nép által választott képviselők üzemeltetik, azok nem értik a demokráciát.

maskep 2012.01.31. 12:12:26

@maretz: jogállamiság jogállamiság jogállamiság jogállamiság FÜLKEFORRADALOM KÉTHARMAD ÚJALAPTÖRVÉNY ÚJMÉDIATÖRVÉNY ÚJEMBERMINDENPOZÍCIÓBAN jogállamiság jogállamiság jogállamiság, evvan...

I_Isti 2012.01.31. 12:15:16

@maretz: "Objektív kritériumok vannak". Meg szubjektívek.
Az például tök jó módszer, hogy ha valaki 53 millió forint fölött minden megkezdett egymillió forint után kap 1 pontot. így ha egyébként az összes feltétel mellett, ami az egyik pályázó esetében ellenőrizhető akár, ajánl 55 millió forintot, akkor azért kap kettő egész pontot, míg ha ajánl 65 milliót, akkor kap 12 db pontot. Az még jobb módszer lenne, ha az 53 millió fölötti rész egész milliói után négyzetesen növekedne a pontszám, így akkor nem 12 pont járna a 65 milliót kínálónak, hanem 144.

maretz 2012.01.31. 12:15:20

@maskep:

Jah értem... szóval húzzon le egy másik pályázót, hogy a Klubrádiónak jó legyen?:D

Ezen már nem tudok, csak kínosan röhögni magamban... és elgondolni, hogy ha most a Lánchíd rádióról lenne szó, és a médiatanács az általad javasolt machinációkat vetné be, akkor mit szólnál hozzá... ilyenkor mégjobban mosolygok:)

Hiába, az objektív látásmód intelligencia kérdése. Aki nem képes elvonatkoztatni attól, hogy olyan dolgot kér, amit más szereplők esetén elutasítana, az bizony nem elég intelligens.

Én javaslom Neked is azt, amit minden elfogult embernek szoktam: gondold végig, hogy ha ellenkező előjellel történne ilyesmi, akkor hogyan ítélnéd meg! Legalább próbálkozz objektív vélemény kialakításával... Tudom, hogy nehéz, de megéri!

maretz 2012.01.31. 12:16:37

@I_Isti:

Bazzmeg ne legyél már ilyen idióta!! Közpénzről van szó, aki többet fizet, az persze, hogy kapjon több pontot te nagyonhülye!!!

Bocs a kifakadásért, de ha valaki nem érti, hogy itt egy AUKCIÓRÓL VAN SZÓ, ahol természetes, hogy a pénz elég súlyosan nyom a latba, az nem százas...

maskep 2012.01.31. 12:16:44

@maretz: Egyébként meg, joga az van a kétharmadnak. De mikor az új, meghirdetett alaptörvény megszületése előtt úgy módosítgatják az alkotmányt, hogy előfordult néhány napon belül újramódosítás, mert "hűbazmeg, ezt a sietségben elírtuk", vagy ott, ahol egy nap alatt kiherélik az alkotmánybíróságot, ott ne papolj nekem arról, hogy a kormányhatalomnak a jogállamiság megköti a kezét, mert körberöhögöm a netet...
:DDDDDDDDDDD

maskep 2012.01.31. 12:19:08

@maretz: Nem, ne húzzon le egy másik pályázót, hogy a Klubrádió nyerjen. Csak ne papolj jogállamiságról, hogy a hatalomnak meg volt kötve a keze a törvények és jogszabályok által.

Elég volt a hipokráciából, nyomás dolgozni! (Ha nem ez a munkád...:))

I_Isti 2012.01.31. 12:21:24

@maretz: Jó, akkor fussunk neki még egyszer a pénznek: ha nekem van 65 millióm, és azt mondom, hogy fizetek valamiért 65 milliót, akkor az hihető?
És az ha van 1 millió forintom, és azt mondom, hogy fizetek valamiért 65 milliót, az hihető?

vizipipa 2012.01.31. 12:50:16

Nem ártott volna talán, ha nénike egy picit jobban körülírja mi ez: "a pályázati feltételrendszer meghatározásában". Netán kifejti a részleteket.
Ami tudtommal abban van, hogy a Klubrádió egy erősen pofázó rádió. Zene: < 20%. A feltételrendszer meg úgy szólt: ZENE.
A Klubrádió a pályázatban felnyomta a zenét 40%-ra, az Autórádió meg azt mondta: 70%.
Vagyis az a feltételrendszer Klubrádió ellenes volt eleve. Nem sajnálom egyébként, bár jobban örültem volna, ha szándékos csúsztatásai miatt jogilag zárják be. Az is lehetett volna egy példa sok egyéb médiának.

@maskep: "Aki még nem élt a Kádár rendszerben, vagy már elfelejtette: Az sem volt diktatúra "
Te például erősen feledékeny vagy. Én speciel úgy emlékszem jogilag előírt volt az egypártrendszer. Meg úgy emlékszem minden érdemi szervezet (Népfront, KISZ, Úttörő(!), szakszervezet, stb.) alapszabályában szerepelt: "... a párt útmutatása alapján végzi tevékenységét...".
De ez persze nem diktatúra, ugye?

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2012.01.31. 13:00:34

@maskep: a Kádár rendszer diktatúra volt. Pont. A szovjet hatalmat szolgálta ki teljes seggbenyalással híg szarig. Ne terjessz hazugságokat.

backg 2012.01.31. 13:41:26

Most nem értem ezt az egész hisztit a Klubrádió körül. Ha annyira utálják a rendszert akkor hogyan fogadhatnak el egy frekvenciát _tőlük_? Frekvenciát a fasisztáktól? Az igazán karakán kiállás az lett volna, hogyha az új médiatörvény hatálybalépésekor visszaadják a frekvenciát, és átvonulnak az Internetre, esetleg kalózba.

Ha meg mindenképpen kereskedelmi rádiósat akarnak játszani: ha annyira fontos ez a rádió, akkor miért nem adakoztak azok az emberek akiknek számít? Miért nem dobtak össze a baloldali milliárdosok egy visszautasíthatatlan ajánlatot, mondjuk 100-200 milliós nagyságrendben?

És természetesen még mindig meg lehet venni egy létező rádiót is. A mostani Klubrádió is mindenféle adás-vételek során alakult ki, amennyire én tudom nem teljesen erre a profilra kapták eredetileg a frekvenciát.

Szabad Gábor 2012.01.31. 13:48:07

Ne szólj Klubrádió, nem fáj fejem!

Bihari Ernő2012. január 31. 12:54

16 forintos darabáron vették meg a Klubrádió 10 év alatt felépített hallgatói táborát.

www.vagy.hu/tartalom/cikk/1559_ne_szolj_klubradio_nem_faj_fejem

bIQa 2012.01.31. 13:48:29

Én nem vagyok a Klubrádió ellen, ha van pénzük akkor csinálják, ha nincs akkor kérjenek a támogatóiktól!

Nehéz elhinni, hogy olyan befolyásos embereknek, akik milliárd dollárok felett rendelkeznek, nem telik évi kevesebb mint tízmillió forint frekvenciadíjra.

Vagy megint csak arról van szó, hogy fizessen a magyar állam az adófizetők pénzéből, mint ahogy már eddig is minden kívánságukat teljesítette, mi pedig itt állunk nyakig adósságban?

Ha nem adnak pénzt Bolgár Györgynek akkor legalább dugják fel a seggükbe, nehogy ebben a nagy hidegben megfázzon.

bIQa 2012.01.31. 13:51:34

@krisek: "nem teljesen erre a profilra kapták eredetileg a frekvenciát. "

Ez a Magyar Autóklub frekvenciája volt sok hasznos műsorral autósok számára, csak elfoglalták a bolsi agitátorok mint a Téli Palotát annak idején.

Secnir 2012.01.31. 13:56:54

@nénike:
hm. per. na igen.
és akkor emlékezzünk egy kicsit vissza (nem is kell sokat), amikor az ORTT meghirdette a sláger és a danubius frekvenciáit. először beetette mindkettőt, hogy x összegért marahat, aztán mégse, aztán de. És hogy nem lesz pályázat. Aztán nem indultak, közbe meg kihirdették, hogy lezárták a pályázatokat. És nem ők nyertek, mivel nem indultak, hanem két noname rádió, egyik fidesz-közeli, a másik mszp-közeli. Az ORTT testülete egyhangúan szavazott (fideszesek+mszp-sek igennel, függetlenek, szdsz nemmel). Majtényi, az ORTT elnöke felháborítónak nevezte, amit a testület művelt, és lemondott. Szalai anomália került a helyére. sláger, danubius pert indított, nyertek is, de az ORTT ennek ellenére nem adta vissza a frekit.
Most is az lesz, egy kis svédcsavarral - a nyertes noname fideszközeli rádió nem indít adást március elsején, mert nem is akart. Csak azért kellett, hogy a klubrádió ne nyerjen. Így a klubárdió perel, valszeg nyer, de sugározni azt nem fog tudni. NMHH meg nem fogja megbüntetni a zajtórágyiót, mert - csak.

maskep 2012.01.31. 14:01:52

@vizipipa: Csúsztatni csak pontosan, szépen!

Ha idézel egy mondatot, akkor az egészet légyszi, vagy legalább úgy, hogy ne változzon meg az értelme. Én ugye egy hosszú mondatot írtam, íme: "Aki még nem élt a Kádár rendszerben, vagy már elfelejtette: Az sem volt diktatúra..." - és itt jön az, amit kiskegyed ki teccett véletlenül felejteni: "...abban az értelemben, ahogy a mostani Orbán rendszer sem az: 1967-től lehetőség volt a parlamenti választáson kettős jelölésre, 1985-ben már kötelező volt."

Vagyis, Kedves @vizipipa és @Blassius: belerágom a szátokba: Orbán szerint a demokrácia egyetlen kritériuma a szabad választás. Szerintem ugyanakkor a különböző intézményeknek egyfajta rendszere a demokrácia, amely intézmények közül a szabad választás csak egy, szükséges de nem elégséges intézmeny. Merugye, ha elégséges lenne a szabad választás, akkor formailag, horribile dictu, még a Kádár rendszer is demokráciának lehetne tekinthető, ami ugye nem az. Pont, ahogy bőven érvelve @Blassius kartács leugatott.

Egyébként: Már a maga korában sem nevezték diktatúrának, pont azért, amiért az Orbán-rendszert sem: Ha ez a diktatúra, minek nevezzük Ceausescu világát? A Kádár-rendszert egy önkényes, paternalista (tekintélyelvű, "atyáskodó") rendszernek nevezték. És ez a leírás is ím, mily ismerős és kedves néhányaknak!...

maskep 2012.01.31. 14:07:12

@doggfather: Tudnék én egy ennél ideillőbb bölcsességet is, egy bizonyos Szurcsik József nevű képzőművész tollából (szájából):

"Az orvostudomány legújabb kutatásai bebizonyították, hogy az ember akár három (3!) évig is képes elviselni azt a fájdalmat, amit csak más érez."

Valld be, neked se fog fájni a Klubrádió hiánya, még három év múlva sem úgy, ahogy nekem! - Naugye...

maskep 2012.01.31. 14:11:14

@bIQa: Élőben a városból... Csaxólok, ha nem hallgatnád...

A bolsik meg úgy foglalták el a Télipalotát, ahogy a hugyos, gyújtogató csőcselék a Kossuth teret.

Ismerem ám ezt a nyelvet is! Csak nem szeretem...

Várúr 2012.01.31. 14:22:20

Az a "pár millió" nyolcmillió. A Klubrádió nevű rétegadócska a saját bevallása szerint hozzá befolyt 180 milla hallgatói adományból gond nélkül kipengethette volna. A freki különben sem hitbizomány. Boldog emlékezetű Medgyessy Péter már elmondta: akinek média kell, vegyen magának. A Klubrádió elbukta a pályázatot, úgy, hogy a legmagasabb szubjektív pontszámban részesült. Ha anyagilag ráígértek, törvényesen nem is lehetett mit tenni. Az ügy bíróság előtt van, majd elválik, hogyan döntenek. A többi rizsa.

Várúr 2012.01.31. 14:25:08

@maskep:
A Kárár rendszer "választásai" örök időkre szóltak, az "Orbán rendszer" választása négy év időtartamot jelent. Mecsoda kölönbség, mondaná Kohn bácsi...

Várúr 2012.01.31. 14:28:25

@maretz:
Nem mellesleg a Médiatanácsba a többi párt nem akart tagokat delegálni, mert egymás közt megegyezni sem tudtak. Marakodtak, majd bedobták a durcit. Óvodában elmegy az ilyesmi, az országgyűlésben kevésbé. Máris van ott egy párt - a DK - mely a választásokkor még nem is létezett. Ennyit a ballib demokráciafogalmáról.

maskep 2012.01.31. 14:31:16

@Várúr: Neked legyen igazad, hogy az új Orbán-rendszer új választási újrendszere se örökre szóljon... A másik oldalról, formailag a Kádár rendszerben is öt évre szólt a mandátum... És mégegyszer: Attól, hogy mondjuk Pető Iván (vagy bárki) be lett választva az Országgyűlésbe, még nem lett a rendszer demokrácia, ha az összes többi intézménye antidemokratikus volt - és persze populista, népszerűsködő is,, amíg bírt...

Jut eszembe: Kádárról egy osztrák dokumentum-filmben Kreisky kancellár mondja, valamikor a 70-80-as évek fordulóján, hogy szerinte Kádárt egy szabad választáson is megválasztották volna. És akkoriban, szerintem nem járt messze az igazságtól. És az demokrácia volt/lett volna? Ne gondolkozz, hát persze: Népi, vagy mostani terminológiával élve: fülkeforradalmi demokrácia!

tábormegsemmisítő 2012.01.31. 15:18:47

@maskep:
Neked vagy fogalmad sincs a népi demokrácia történetéről, vagy hülyének tetteted magad. A komcsik az első pillanattól fogva módszeresen ritkították az ellenzéket, aztán amikor már nem maradt senki, akkor egymást kezdték kinyírni. Kádár szovjet harckocsiban érkezett a Parlamentbe, és innentől nem volt más dolga mint az összes lehetséges új és régi konkurrenst kiiktatni. Nagy Imrét például felakasztatta, a többi néma csend

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.31. 15:42:55

Hagyjuk már, drága troll barátaim, a "fizettek volna érte többet" típusú érvelést!

A frekvencia kiírása eleve egy zenei rádióra szólt. 90% zene, 10% pofázás. A (néhai) Klubrádiónál ez kb. 70% pofázás, 30% zene volt.

Tehát ha fizetnek eleget, akkor is beléjük folytották volna a szót. És ez geciség, a hatalommal való visszaélés.

És mondom ezt úgy, hogy személy szerint kiver a víz Bolgárúrtól és nyugdíjas véleményvezéreitől. Pont ugyanennyi degenerált nyugdíjas osztja az észt párhuzamosan a Lánchídon egy ottani bolgárúrnak, szépen kiegyensúlyozták egymást. Ezt szüntette meg az a hatóság, aminek a kiegyensúlyozott tájékoztatás felügyelete lenne a feladata.

I_Isti 2012.01.31. 15:55:13

@maskep: Ez a Kreisky tudott valamit... ahogyan Viktor is tud.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.01.31. 15:57:07

@jose maria padilla:

bbjnikk a hibás!!!:-)

Ha a mandiner (anno) tol egy posztot a "nickvadászat" mivoltáról, esetleg jogi "szagvéleménnyel" alátámasztva, kinek esett volna le az ujjáról az aranygyűrű? De ha ennyit sem ér a "nickbecsület", akkor bocs!

ü
bbjnick

felfújta a szél 2012.01.31. 16:04:09

@RAMBO: "beléjük folytották volna a szót"

Te is csak folyatod a feltételezések fojamát!

maskep 2012.01.31. 16:23:56

@tábormegsemmisítő: Köszi, majdnem hülyén haltam meg...

maskep 2012.01.31. 16:41:06

@RAMBO: A tényleges arányok ennél finomabbak: A kiírás 60%-ot várt el nappali műsoridőben, a Klubrádió jelenlegi kb. 15%-os (mellesleg: válogatottan jó!) zenéjével szemben. A Klubrádió kompromisszumként 40%-ot ajánlott.

A Klubrádiót "a Bolgár nyugdíjasai" alapján megítélni akkor volna jogos, ha a Klubrádió mellett volna egy baloldali Info, vagy Mária-rádió is. Így a Klubrádió egy olyan széles közönségnek sugároz műsort egyedül, jobboldali centrumtól egészen a szociális populizmusig, amely igen széles és változatos közönség nem mellesleg kétszer egymás után megnyerte a választásokat a fülkeforradalmárral szemben. Ami bűn, meg csalás, meg hazugság, tudjuk... De én sem Bolgár úr sokakat irritáló nyugdíjasa vagyok, ha mondjuk még nem derült volna ki.

A többi stimmel... :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.31. 16:44:49

@maskep: szerintem az Info (bár jobboldaliak hozták létre) meglehetősen korrekt rádió. Nem kell balos Info, szerintem.

A Mária Rádiót nem tudom, mi lehet.

maskep 2012.01.31. 16:47:37

@I_Isti: Viktor szerintem csak azt hiszi, hogy tudja! Írtam feljebb, hogy a paternalista pozíció talán eltalált, de az "irányt" véti el: Az ő paternalizmusát nem a szabadság vagy a biztonság növekedéseként éljük meg, mint Kádárét vagy legalább Horthyét. Személyes hajlamai mellett ezért is kell a háborús retorika, hogy érezzék a zemberek, mitől is ment ő meg minket, mennyivel jobb az ő rendszere, mint ami helyette lehetne...

maskep 2012.01.31. 16:51:52

@RAMBO: Ízlés kérdése, nekem nem tetszik az Info, de hallgatom néha...:) De nem is azt mondtam, hogy kell balos Info, hanem azt, hogy a Klubrádió magába foglalja egyedül mindazt az erényt és hátrányt, amit a jobboldali média szétosztott az Info, a Lánchíd, a Mária, meg a fene tudja, milyen rádiók között. Ezért nem igazán korrekt pusztán "Bolgár nyugdíjasai" alapján "lelánchídozni". Mert ennél jóval több, ugyanakkor kevesebb is...

maskep 2012.01.31. 16:53:53

@RAMBO: A Mária rádió hivatalosan a katolikus egyház rádiója, ha jól tudom. Néha belehallgattam. Nem sokszor fogok... Nem a hitbéli jellege miatt... De aki akarja, hallgassa. Elvégre, érték a sokszínűség, nem?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2012.01.31. 16:58:31

@maskep: szerintem pedig nem különösebben korrekt rádió a Klubrádió - sokkal inkább pártrádió. NEKEM nem tudta pótolni azt, hogy az Infón a X mondjuk jobbról nyilatkozik valamit, akkor felhívták Y balról, hogy mondja el erről a véleményét ő is. Ez korrekt. A Klubrádióban meg valaki kommentálta, hogy "a másik oldal erre azt mondja, hogy de mi tudjuk blablabla..."

Ezek szerint a Mária Rádió nem az én csatim. De legyen, szerintem is. Engem még a Csurka-Franka féle MIÉP rádió LÉTE se zavart - mondjuk a vaskos zsidózások bántották a fülemet. Sose értettem azt, aki egy adó betiltását követeli. Ha engem nem érdekel az az adó, nem hangolom be.

maskep 2012.01.31. 17:31:22

@RAMBO: A Klubrádió (részben) pártrádió, mint ahogy valamennyire az Info is bár mindkettő a szakmai korrektségen belül van. A többi ízlés kérdése... A Mária amúgy közösségi rádió, vagyis nem merült fel nála az ajánlat összege... Egyébként, köszi, jólesett! :-)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.01.31. 17:36:45

emlékezzünk csak vissza.
ellenzékben, hatalom nélkül a jól fejlett üldözési mániájuk dominált, azaz aki nem velük (értsd: nem nyomatja 0-24ben orbán beszédeit és aranyköpéseit) az ellenük volt. innen alakulhatott ki a ballib-média túlsúly szerteágazó legendáriuma is, s lettek alapvetően neutrális tv- és rádió adók állítólagos ballib végvárak.
ezek után az, hogy informális teljhatalom birtokában módszeresen kigyomlálják ill. ellehetetlenítik az egyértelműen ellenséges médiumokat, teljesen logikus lépés a részükről. ezek ennyire nem bírják az ellenvéleményt és a kritikát.

mindamellett egyáltalán nem hiszem, hogy ez fentről, vasmarokkal irányított orbáni hadművelet lenne. sőt!
mint ahogy már azt az olvtársak fentebb megfogalmazták, itt a NER lényegi megnyilvánulását láthatjuk. lentről felfele nyaló csinovnyikok proaktív, lelekes túlmozgásáról van szó, akik a szabadságharcos pszichózisukban rendszeresen az aránytévesztés hibájába esnek. a legtipikusabb példa erre az abszolút felesleges mtv-s hírhamisítási gyakorlat, és most ez.

oly bár tűnik, hogy a pártkatonák egyszerűen megrészegültek a 2/3-os hatalomtól, az a tévképzetük alakult ki, hogy ők itt bárkivel bármit bármikor (akár visszamenőlegesen is) ...és meg is teszik.
erkölcsi dilemma? szégyenérzet? szerénység? lári-fári!!! :)

.Pierre Bezuhov. · http://www.youtube.com/watch?v=ddk-Q6hXvFk 2012.01.31. 18:00:08

@bbjnick: ahelyett, hogy itt sír, békemenetet is szervezhetne a makktermő mellett.
gondoljon csak bele, a hétvégén tökéletes időjárás lesz a tölgy-féle férfias játékokhoz. s biztos van a raktáron szentelt víz...
mutassák meg a rohadtgecivincentnek! :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.01.31. 18:01:03

@bbjnick:

nem hibás, csak úgy játszik, ahogy a kommunistáknak jó. ha hagyod azt a posztot elsüllyedni, már el lenne. de nem, újra és újra erkölcsi igazsággal emeled fel a szarból, és valami népi film iglódi arcával nézel a szemünkbe, hogy lám, mekkora erkölcsi fárosz vagyok, pedig csak komcsi kedvre kapirgálsz a potyadékban. de ha nem érted, hát nem. tölgynek jót nem teszel vele.
a tisztelt szerkesztőség meg nem foglalkozik a dologgal, és a gennyváladék patkányt sem törli, hiába hozod szóba újból és újból.
ennyi erővel rámutathatnál a megbújt üldözöttre mikor rohan utána a rendőrség, és megkérdezhetnéd, miért üldözik, aztán ha tovább fut és eltűnik az üldözők elől, megint rámutatnál, hogy maguk miért üldözik azt az embert, aztán így tovább.

dr. Aszongyaja Prof. Zanyósom 2012.01.31. 18:10:01

@RAMBO: Hogy korrekt módon állsz hozzá ahhoz a rádióhoz, ami nem is tetszik neked. Számíthatsz rám, ha az Info kerül sorra! :o)

2012.01.31. 19:14:04

AZ ELLENÁLLÁS REMÉNYTELEN!A fidesz győzött minden fronton! EZ tény! Nagyobb tömeg, több rádió, több tv, több stadion, több győzelem, több szavazó, több állami cég, több megrendelés, több szeretet, több fáklya, szélesebb széles gábor, közel a végső győzelem. 2/3 minden szinten. NER - éljen! Valahogy a hírszerzőt, meg hávégézát kéne valahogy kicsinálni(meg a vincentesek is, no), és megvalósul a rend. Ezek állandóan hepciáskodnak, meg az a véleményvezér, az is állandóan károg. A fidesz a pártok Barcelonája, Orbán a politikai Messi, sose veszítenek. AZ ELLENÁLLÁS ÉRTELMETLEN!!!. (Csak szét ne "durrancsák" maguk alatt egyszer a padlót) Komolyan nem értem, hogy élhetnek itt emberek, akik a fidesz bármelyik döntésével nem értenek egyet. nehommá a drágabolgárúr rádijózon, a hazaárulója. pfej. Mint mondám, a FIDESZ 25 évre nyert, Orbán miniszterelnök úr 25 évre tervez. Mi ezzel a gond? A klubrádió az ellenség rádiója. Egyébként szerintem a UPC-t meg ezeket meg kéne rendszabályozni, hogy ilyen libsi CNN-t meg BBC-t nehogy már adjanak a kábelek. Az igazság csak az m1-en van, ott mindig igazat mondanak. AZ ELLENÁLLÁS REMÉNYTELEN!!!

lacek22 2012.01.31. 19:17:54

Az lehet hogy jogilag rendben van a dolog, meg az is lehet hogy a Klubrádió kevesebbet ajánlott mint a nyertes pályázó, DE EZ AKKOR IS POLTIKAI ALAPON MEGHOZOTT, SZÓLÁSSZABADSÁGOT SÉRTŐ döntés!!!!!!!!!! Ugyanis tény, hogy ez egy mélyen ANTIMEDOKRATIKUS autokráciára törő hatalom, akik GYŰLÖLIK a másként gondolkodókat, ergo a Klubrádió frekvenciájának elvételénél az ellenzéki hangok elhallgattatása volt a fő motiváció!
Ha itt most demokrácia lenne, akkor lehetne itt jogászkodni hogy kérem nézzék meg a pályázatot meg ilyenek, de mivel DIKTATÚRA VAN, ez senkit nem érdekel!!!!!!! Nem véletlen hogy az EU-biztos sem kíváncsi a médiatanács véleményére mert itt a napnál is világosabb hogy mi történt!!!!!!!!!! Olyan ez mint az alkotmány, hogy nem is a konkrét szöveggel van a probléma, hanem a MÖGÖTTE LÉVŐ SZELLEMISÉGGEL!!!!!!!!!!!! Lehet hogy jogilag rendben van, de HITLER HATALOMRA KERÜLÉSE IS RENDBEN VOLT JOGILAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012.01.31. 19:22:37

@lacek22:

AZ ELLENÁLLÁS ÉRTELMETLEN!!! FÉLRE AZ UTAMBÓL KICSI ROBOT!!!!

lacek22 2012.01.31. 19:23:00

@Belpo: NEM NEM ÉS NEM!!!!!!!!!!!!!

NEM REMÉNYTELEN AZ ELLENÁLLÁS!!!!!!!!!!

SOHA NEM SZABAD FELADNI A REMÉNYT!!!!!!!!!

FELRAGYOG MÉG A KÖZTÁRSASÁG ZÁSZLAJA!!!!!!

A FÉNY GYŐZEDELMESKEDNI FOG A SÖTÉTSÉG SEREGEI FELETT!!!!!!!!!!!!!!!!!

KITARTÁS! NO PASARÁN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2012.01.31. 19:29:50

@lacek22:

AZ ELLENÁLLÁS ÉRTELMETLEN!!!! AZT akarod kicsi robot, hogy használjam a SZIJJÁRTOLIZÁTOROMAT? VAGY a kiricsidetonátoraimat? Hah...

Secnir 2012.01.31. 19:55:54

@Belpo:
ha már idézel, akkor helyesen:
Az ellenállás hasztalan!

@lacek22:
nem antidemokratikus autokrácia van, hanem nemzetiszocialista autokrata diktatúra.
helyesen.

Bell & Sebastian 2012.01.31. 20:05:43

Aki nem elvakult, mint egy tyúkszem, bármilyen éra alatt csakis az ellenzéki lapokat bújja, ugyanis ott dobolják a vélt visszásságokat, meg a bizonyítás kényszere is fokozottabban nyomingálja az zsenge vállaikat.

Úgyhogy, vissza ezt a frekit nekik, de izibe! Mondok eszt úgy, hogy életemben nem hallgattam Clubrá diót, fogalmam az se nincs, mi fán terem.

Viszont ismerem az érzést, amikor elveszik a kedvenc játéékszerem, elnémul egy fontos koncentrációs láger, szélnek eresztik a lakóit. Mert mindig a jók mennek el.

2012.01.31. 20:18:47

@dr.dr. Secnir doktor:

azt mondod hazudok??? te, te, te......
AZ ELLENÁLLÁS HASZTALAN!!!!!

dr. Ringlósztár 2012.01.31. 20:18:53

index: "Milliárdos üzlet Giró-Szász volt cégeinek.
A Századvég Gazdaságkutató Zrt. és a Strategopolis Kft. nyerte meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kutatásra, tanácsadásra és kommunikációs feladatokra vonatkozó nyílt tenderét. A megbízatás értéke havi 29 és fél millió forint három évig – írta meg a Kreatív. Erről már tavaly novemberben beszámoltak a Népszabadságban, de a hír most jelent meg egy tenderértesítőben hivatalosan is."

Legalább lehet tudni, hogy András nem olcsón csinál majmot magából. Persze kiszállt belőlük, mint Fellegi és Pintér is a cégeikből, érdekes módon, amint vége van a szabadrablásnak, ezek a cégek visszatalálnak apuhoz.

dr. Ringlósztár 2012.01.31. 20:21:27

@dr. Ringlósztár:
Tényleg érdekel, a helyi regulárok szerint mivel különb orbán gyurcsányéktól?

2012.01.31. 20:29:03

@dr. Ringlósztár:
AZ ELLENÁLLÁS HASZTALAN!!!! Hogy mersz kérdezéssel utunkba állni, te, te, te.....mit merészelsz, hogy nem látod a különbséget a két párt között?

Bell & Sebastian 2012.01.31. 20:35:11

A múltkor meg Mészárosék zsákoltak. Most pont egál. Ha tudnák, mennyit kell ebből kimosni neki, még meg is sajnálnák szegényt.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.01.31. 20:44:48

@jose maria padilla: Sajnos így. Nekem is kár volt megkérdeznem. Úgy látszik, a szerk. szarik bele. Ki-ki levonhatja a következtetését, csendben.

lehet más a handa-banda 2012.01.31. 21:23:33

Költözzön be az a Klubrádió a Fészek Klubba oszt ott húzassa el a cigánnyal hogy Arató legény kenyere keserű

Secnir 2012.01.31. 21:50:41

@Belpo:
ez a fidesz alapelve:

"Kapcsolják ki a pajzsukat és állítsák le a hajtóművet. Biológiai és technológiai sajátosságaikat a miénkhez adjuk. Kultúrájukat a sajátunk szolgálatába állítjuk. Minden ellenállás hasztalan. Asszimiláljuk magukat."

2012.01.31. 23:53:42

@dr.dr. Secnir doktor:
a vogonok a fideszhez képest szocdemek

szubjektiv 2012.02.01. 01:04:20

@maskep: Én csípem a klubrádiót, bár nem tagadom, hogy paródiaként hallgatom. Előre tudom, hogy milyen témákra harap rá, miket mondanak a betelefonálók, marha szórakoztató na.
Nem értek egyet a pályázati kiírással, sok zenét sugárzó adó van épp elég (jó zenével nem igazán). Ki a fenének van igénye egy sokadik, nagyrészt zenét sugárzó rádióra? Itten érzem én a bibit. De az is tény, hogy nem ajánlottak pénzt, ez is különös.
Nem akarták, hogy ők nyerjenek, ezek meg dafke nem ígértek érte pénzt, hogy aztán nyíghassanak. A klubrádiónak van létjogosultsága, igenis teret kell engedni a munkásőr özvegyeknek is:) És hát emlékezetes Wahorn műsorvezetése. Ehh, régi szép idők...
Ez az egész megint a fidesz baromsága, nem az első és nem az utolsó, jó támadási felület, értelme meg semmi.
Nagyjából annyira értelmes, mint a metodista egyháznak nem megadni az egyházi státust.

szubjektiv 2012.02.01. 01:07:12

@maskep: Ja, és tényleg egész jó zenéket adnak.

szubjektiv 2012.02.01. 01:14:43

Akik a szent piacot olvassák a klubrádió védelmezői fejére, azoknak pontosan azért nincs igazuk, mert most zenei rádióra írták ki a pályázatot. Holott eddig egy politikai, közéleti, (vagy mi a bánatnak kell ezt titulálni?) rádió birtokolta a frekvenciát. Illett volna hát megindokolni, hogy miért a változtatás. Én nem tudok ilyen magyarázatról. Ezzel az erővel azt is előírhatták volna, hogy a főzőcske és természetvédő műsorok legyenek hatvan százalékban, de nem, szerintük zenés adó kell. Miért is??? Nagyon kilóg a lóláb, lássuk be.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.01. 01:21:48

Mandineresek: simlis nyuszifülű kukacnépség vagytok.

eN 2012.02.01. 04:45:45

@Holger Hartland: Dehát ezt minimum a Jósda-költözés óta tudjuk. Azért mentünk el.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.01. 06:03:39

@.Pierre Bezuhov.:

Maga az az éhes disznó, aki makkal álmodik?:-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.01. 06:27:19

@jose maria padilla:

"ha nem érted, hát nem." --- írod.

Gondolod, hogy nem értem?:-)

Aminthogy azt is, hogy szerinted @t**** tkp. "bűnös" (legalábbis: simlis), aki örüljön, hogy megúszhatja. Szerintem nem az, el is mondtam, miért gondolom így (szokás szerint leh*lyéztél:-)).

Gondolod, nekem szórakozás ezekkel (a szörnyalakokkal) itt szócsatázni? De ha k*ssolunk, akkor az olyan, mintha egyetértenénk azokkal az ocsmányságokkal, amiket rendre tolnak, bemutatnak. Így ha jöttömbe'-mentembe' valahol beleszaladok egy ilyen "jelenségbe", akkor nem hagyom szó nélkül. (S ez a "@t****-esettőll" függetlenül így van.) Tudatában vagyok annak, hogy ez érdemben (sem)mit sem oszt-szoroz, de ennyivel magunknak is (és nekik is!:-)) tartozunk.

Vagy adjuk át nekik (itt is) a terepet?

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.01. 06:37:54

@Bell & Sebastian:

A Fidesz "médiapolitikája", úgy, ahogy van, kész csőd. Ezek a kicsinyes és ostoba izmozások csak a jéghegy csúcsa, a nagyobb gáz az, hogy tökéletes inkompetenciájukról adtak tanúbizonyságot a közmédia működtetése során/folyamán --- a legjobb úton haladnak, hogy a közszolgálati médiumokból (amit, tkp. nemzeti intézmények) egy nagy kád hígf*st gagyizzanak össze.

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2012.02.01. 07:30:32

@bbjnick:

De oszt is meg szoroz is. Ha nem lennenek olyanok mint maga, akkor mar mi sem lennenk. Meg aztan nem lenne ez a ketharmados tobbseg sem, ami akarmilyen is,egyet azert elert: ezeket az embereket (egyelore sajnos, csak egyelore) de visszaszoritotta annyira, amennyire lehetseges. Teljesen nem lehet, 19 ota itt gyilkoljak szoban, tettben aki hagyja magat, de neha-neha egy idore legalabb akadnak akik visszaszoritjak oket oda ahova valok. A 4K-ba.

Secnir 2012.02.01. 07:55:52

@Belpo:
borgok.
amúgy stimmel :-)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2012.02.01. 08:06:14

@eN: Akkor én ennyivel vagyok lemaradva. Mondjuk, hogy nem ennyi tudatlansággal, hanem ennyi jóindulattal. :)

jose maria padilla · http://gozdom.blogspot.com/ 2012.02.01. 08:36:03

@bbjnick:
nem mondasz igazat. leszarod te hogy mi van az ügy áldozatával, az ő szopatásában keresel erkölcsi nagyságot. iglódi arc. népi gerinc.

Atisz 2012.02.01. 09:06:44

Én azokat az embereket nem értem akik a Megbeszéljüket komoly szándékkal (értsd: mint hírforrást) hallgatják és nem csak az egykori rádiókabaré helyett használják hiánypótlónak.

A jobboldali betelefonálók - akiknek hatására Gyuri bácsi lassan, de biztosan kifordul önmagából és ilyenkor meglehetősen szélsőséges mondatok eleresztésére is képes - száma sajnos túl alacsony ahhoz, hogy a műsor komoly humorforrásként szerepeljen, de még így is a legjobb.

maskep 2012.02.01. 12:07:53

@szubjektiv: "De az is tény, hogy nem ajánlottak pénzt, ez is különös. Nem akarták, hogy ők nyerjenek, ezek meg dafke nem ígértek érte pénzt, hogy aztán nyíghassanak."

Még néhány tény: A kiírásban az elvárt éves frekvenciahasználati díj 53 millió Ft volt. (Ez kb. 2,5-szerese annak, amit jelenleg a Klubrádió fizet.) Ha valaki 53 milliós ajánlatot tett, ez volt ebben a kategóriában 0 (nulla) pont értékű, 52 milliós ajánlat pedig kizárás a pályázatból.

A Klubrádió, mely egy ideje gazdálkodik, és stabilabb a hallgatottsága, mint bármely körzeti zenei rádiónak lehetne, 55 milliót ajánlott, 2 millióval többet, mint az elvárt minimum. Az egymilliós törzstőkéjű zenei (lokális budapesti vadiúj) rádió pedig 75 milliót.

Az 55 millió a 75 milliónak valóban töredéke: Ez a töredék maskep nevezve "kétharmad"... Bár ellenzéki rádió hiányában az összes csatornán a "töredék" kifejezés jött le, minthogy az 53 millióhoz képest a patinás egyéves Autórádió 22 millióval többet ajánlott, míg a Klubrádió csak 2 millióval többet. Tehát, ha úgy akarom, a minimális elváráshoz képest a többlet-ajánlat szempontjából a kitudja-kibnekatulajdona Autórádió Kft. 11-szer többet ajánlott.

Ebből vonod le te azt a következtetést, amit minden elérhető adón sugároznak neked, hogy "nem ajánlottak pénzt", mivel nyilván "nem akarták, hogy ők nyerjenek".

Ezért nem kell az az egy zavaró hang a sok nemzeti együttműködő közé, érted?

Azt mellékesen teszem hozzá, hogy a jobboldali média-birodalomnak a több, különböző vérmérsékletű kereskedelmi rádiója mellett van (legalább) egy közösségi rádiója is (Mária), melynek a frekvenciahasználati díja 0 (nulla) Ft - tehát 55 millió Ft-tal kevesebb, mint amennyit a Klubrádió ajánlott...

maskep 2012.02.01. 12:23:18

@szubjektiv: Ja, a számokhoz még annyi: Jelenleg ez a talpig becsületes Autorádió Kft. 200 millióért ajánlgatja a műsorkészítés-sugárzás jogát. Vagyis ez a derék, konzervatív, értéket dolgos munkával teremtő médiapartner ebből 75 milliót böcsülettel lefizetne az államnak, 125 milliót, az államkasszába befizetendő összeg több, mint másfélszeresét pedig, a dolgos munkája tisztességgel megszerzett jutalmaként eltenne.

Legyünk jóindulatúak, és feltételezzük, hogy ez a pénz kizárólag a saját zsebükbe vándorolna, semmilyen hivatalnoki zsebet vagy pártkasszát nem gyarapítana...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.01. 17:08:03

@tevevanegypupu:

Amit @padilla felvet (amivel vádol), annak van elvi alapja. Valóban megfontolandó, hogy az ember hol, mikor és mit mond, az adott közegnek milyen az akusztikája, ill. mondandója, konkrét helyzetekben, hogyan fordítható az/azok ellen, amit/akiket védeni szándékozik. Van ilyen. De az én esetemben (szerintem) ez a veszély nem áll fenn --- én amilyen megnemalkuvó, legalább olyan megfontolt igyekszem lenni:-)

No, meg osztán és de egy szó, mint száz: "vétkesek közt cinkos aki néma":-)

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2012.02.01. 19:06:50

@bbjnick:

Ha nem eltem volna mar a rendszervaltas elott is itthon, aztan eleg sokaig kulfoldon, talan felhaborodnek en is egyes dolgokon. De nagyon jo emlekezotehetsegem van es emlekszem azokra az urakra es holgyekre akik most antifa tunteteseket szerveznek vagy demokraciarol predikalnak. Mostani viselkedesuk inkabb undort mint felelmet kelt. Es feltetlenul igazat adok abban maganak, hogy nem es nem, nem lehet abbahagyni a vitat, valaszolni kell minden vadra meg akkor is, ha tizezredszer teszi az ember, mert ha rajuk hagyjuk, megint azt kepzelik igazuk van. Az ovatossag felesleges, mert nem emberi meltosagot sertunk vele - akiknek van azok nem allnak kozejuk - hanem egy hazug, haszonleso tarsasagrol mondja el az ember a velemenyet, akik keptelenek beletorodni abba, hogy most jo nagyot buktak. Es eppen a demokracia es szabadsag itelte oket vesztesre.

evil overlord (törölt) 2012.02.01. 20:35:55

@bbjnick: A nevezett patkánnyal úriember nem áll le vitázni, hanem felszólítja az őrmestert, hogy tegye a kötelességét.

Bell & Sebastian 2012.02.02. 01:24:22

@bbjnick: A Fideusz médiapolitikájáról azért nincs véleményem, mert nincs médiapolitikájuk.

A színvonal emelésének kézenfekvő útja lenne a cserebere a többi, volt cuclista szegénylegénnyel, de ha nem gyártanak semmit, még ez az átmeneti tűzoltás is kútba esett. Ilyenkor putty, gombnyomás a Dunára, oszt jóccakát!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.02. 15:42:12

@Bell & Sebastian:

Látom, nem nagyon hozza tűzbe a dolog, nem is terhelem:-) De ha egyszer érdekelni kezdi a téma, akkor vessen egy pillantást a Duna tévé (mindkét Duna tévé) programjának (és műsorstruktúrájának) változására az elmúlt időszakban. (Az elmúlt kb. egy évben a Duna módszeres fölszámolása --- ismétlőcsatornává degradálása/züllesztése --- folyik.)

ü
bbjnick

lorantka_a_gall 2012.02.02. 16:38:57

Anélkül, hogy minősíteném a Klubrádiót (hiszen nem szoktam (volt) hallgatni), illetve a pályázat és a kiválasztás módját (hiszen nem ismerem, csak a visszhangokból jutott el hozzám pár információmorzsa), mindössze a következőt fűzném hozzá: a Klubrádió most kard által vész el. Semmivel sem demokráciasértőbb módon, mint amilyen módszerekkel ők éltek. Én a helyükben nem lepődnék meg. (vagy ők sem tették, csak tettetik)

tevevanegypupu 2012.02.02. 19:18:55

@bbjnick:

Ebben - a Duna tv degradalasa - nm ertek teljesen egyet. Mindket csatornat nezem mar eleg regen es ugy talalom, hogy a legjobb magyar televizios csatornak, bar mostanaban igyekszik az m1 es m2 is. A Duna tv-n a szazeves filmek allando ismetlese tenyleg idegesito es a kivansagmusortol falra lehet maszni, de egyebkent sok jo dokumentumfilmet adnak es jok a kulturalis musoraik is.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2012.02.03. 06:31:41

@tevevanegypupu:

Magát sem szeretném túlzottan terhelni a "rögeszméimmel", csak néhány (szerintem fontos) észrevételt tennék:-)

Ami az elmúlt kb. 1-1,5 évben a közmédiumokban történt, annak súlyos következményei lesznek (szerintem). Az m1 és m2 gyakorlatilag a rendszerváltás óta válságban volt, nem volt világos koncepció és célképzet a feladatára és működtetésére. Most van. De milyen?! Mai vezetői az m1-ből és az m2-ből (a klasszikus magyar köztelevízióból) egy alapvetően kereskedelmi logika szerint működő (trendi), de a közfunkciókat alapszinten ellátó és a hatalom kommunikációs igényei számára mindig rendelkezésre álló köztévét szeretnének létrehozni --- a menedzserszemléletnek rendelik alá a műsorstruktúrát és a műsorkészítést. Ennek jól látható jelei a "racionalizálás", a "hírgyártás" központosítása, a trendiesítés, a poposítás, a klasszikus, az elit- s a rétegkultúra szinte teljes háttérbeszorulása a mainstream- és a tömegkultúrával szemben.

A közmédiumok centralizálásával a Duna helyzete is alapvetően megváltozott. Önállóságát elveszítette, önálló műsorkészítés, ha folyik is benne, az egészen minimális. Valaha, a kilencvenes években, számos alkotóműhely tevékenykedett a Dunában neves és jeles művészek és szakemberek közreműködésével, a Sára-időszakban, hihetetlenül mostoha technikai körülmények között, fillérekből, elképesztő mennyiségű elsőrangú kulturális produkció (dokumetum-, ismeretterjesztő és művészeti filmek (kultúrfilmek), kisjáték- és tévéfilmek stb.) született. Ugyanakkor híresen igényes volt a Duna filmszerkesztősége (nagyon komoly szakmai hozzértéssel és remek ízléssel válogatták össze a bemutatott klasszikus és kortárs játék- és kultúrfilmműsort --- mondanom sem kell, nem médiamenedzserek, hanem szakemberek, filmtörténészek, filmesztéták, művészeti írók, egyetemi tanárok dolgoztak ott). A Duna ma saját és MTV-s archívból dolgozik, meglehetősen esetlegesen. Ezen archívumok azonban nem kimeríthetetlenek. Az első körben (mostanában) az archívum legjavát láthatjuk, majd lassan előkerül minden az archívumból (hogy hogyan is működik ez, láthattuk az MTV esetében: az utolsó jónéhány évben az MTV ezt a stratégiát űzte).

Ha ez így folytatódik, komoly bajok lesznek --- az őszinte aggodalom miondatja velem #:-|

ü
bbjnick

tevevanegypupu 2012.02.03. 08:16:36

@bbjnick:

Sajnos eppen a Sara vezette Duna tv-t nem lattam, nekem mar csak a Cselenyi fele jutott. Nyilvan ugyan olyan lehet a kulonbseg a musorokban mint amilyen kulonbseg a ket ember kozott van. Sara Sandor muvesz, Cselenyi ugyes szakember. A mostani vezetes - a Dunanal - kiserleteket tesz, hogy valamifele kulturalis csatornat hozzon letre, de ugy latszik ezt ugy kepzeltek, hogy a regi musorokat, regi szinhazi eloadasokat veszi elo egyreszt - ez jo, bar a kopiak sokszor eleg vacakok - masreszrol pedig a "magyarosch izlesu" nezoket sok-sok "magyarosch" somusorral kapraztatja el. De azert vannak jo uj musorok is, gondolom kiserleti stadiumban probalkoznak kialakitani valami arculatot. Ugy tunik a kozizlest szeretnek kiszolgalni, a magyar atlagnezot.
Pedig arra ott vannak a kereskedelmi csatornak, a Duna meg az allami tv-k lehetnenek egesz nyugodtan sokkal igenyesebbek is. Egyebkent mi nezok is lehetunk igenyesek, nem muszaj mindent megnezni, ki lehet valasztani azokat, amire kivancsiak vagyunk es akkor maris jobb lesz a velemenyunk a magyar televiziozasrol.(-:

fuhur 2012.02.03. 10:02:44

@Vidéki:

Már gondoltam rá. Csak sajnos egy doktori nagyon munka és időigényes.

Ha meg az alámfő módszerét követem, akkor nem tudom maradhatnék e tisztességes. Szerinted?
süti beállítások módosítása