EP-vita: nyugvópont a zsákutcában
2012. január 18. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

EP-vita: nyugvópont a zsákutcában

  Nem lesz történelminek elkönyvelve a mai EP-vita a magyarországi kérdésekről, és a vita hangneme is visszafogottabb volt az egy évvel ezelőttinél, amikor is Orbán és Cohn-Bendit parázs szóváltásától visszhangzott a strasbourgi ülésterem. A magyar miniszterelnök lényegében kihúzta a vita méregfogát azzal, hogy a Barrosónak írt levélben megerősítette: a magyar kabinet rugalmas és nyitott azokra a konzultációkra, amelyek szükségesek a Bizottsággal a kedden nyilvánosságra hozott döntés alapján. Orbán Viktor a javaslatok alapján úgy látja, hogy a felvetett pontok döntő többségében nagyon gyors megállapodásra jutnak majd, és nyugvópontra jut az ügy. Lehet, hogy így kellett volna kezdeni.

  A kompromisszumkészség hangsúlyozása a kisebbik fél részéről persze nem meglepő egy ilyen esetben – kivéve, ha Orbán Viktornak nevezik az illető politikust. Úgy tűnik, az utolsó pillanatban sikerült a tárgyalás medrében tartani és a megegyezés felé irányítani a minden korábbinál nagyobb nyomással járó konfliktust az EU illetékes szerveivel. És ez az, ami számít, ha Magyarország érdekeiről beszélünk. Az EU és az IMF nagy testvérekként egyébként még sokáig fogja szoros emberforgásban követni a magyar eseményeket, így ne higgye senki a kormányzatban, hogy vége a nyomáspróbának, és minden mehet tovább úgy, mint eddig. Számít ugyanakkor az is, hogy a Fidesz pártcsaládja, az Európai Néppárt is kiállt az Orbán-kormány mellett, természetesen hangsúlyozva az európai jog és az európai értékek fontosságát (amit maga Orbán is sokszor emlegetett felszólalásai során).

  Ami kevéssé számít, az az európai baloldal össztüze. Az egy évvel ezelőtti vitához képest amúgy is lagymatagabb volt a szópárbaj, ráadásul az aggódó európai képviselők sokszor keverték a szezont a fazonnal, és nem egyszer látható volt: nagyjából a felületes sajtóból szerzett még felületesebb értesüléseikkel próbálták felfesteni az ördögöt a falra. Ez pedig nem erősíti az érveket, ha bonyolult jogi szabályozások megvitatásáról van szó. Azt viszont eltesszük emlékbe, hogy a magát konzervatívnak nevező Bokros Lajos megvonta a kormány konzervatív minősítését, de egy lengyel konzervatív és reformer frakciótársa ennek ellenére kiállt az Orbán-kormány törekvései mellett. Azt is eltesszük, hogy Daniel Cohn-Bendit szerint a hajléktalanok, az értelmiségiek és a zsidók félnek Magyarországon. Ötperces, hevesen gesztikuláló jelenete után pedig rögtön el is hagyta a termet helyét.

  Minden Magyarországért aggódó polgár nevében bízunk abban, hogy a jogos, valamint a jogtalan, alaptalan kritikák pontos szétválasztásával sikerül minden hazai törvényt az európai joggal összhangba hozni, és végül pontot tenni az ügy végére. Ez azonban csak egy lépés a Magyarország és a nemzetközi világ közötti konfliktus rendezése felé.

  Mindez nem mentesít senkit, sem a kormányt, annak stratégáit, sem a kormány legvehemensebb kritikusait az önvizsgálat alól, hogy miként is került hazánk a nemzetközi pofozóbáb szerepébe. Magyarország megítélése romokban hever, a gazdaságpolitikai zsákutcában pedig egyelőre csak megálltunk, és arra várunk, hogy nemzetközi szervezetek segítségével találjunk rá egy jövőképes útra. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr193574637

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Daniel Cohn-Bendit igazi arca 2012.02.06. 18:06:21

Először is azt a kérdést kell fölvetnünk, hogy létezik-e olyan, hogy Daniel Cohn-Bendit igazi arca? Az először Vörös Daninak nevezett, az 1968-as események során, természetesen messze tőlünk hírnévre szert tevő politikusnak zsidó felmenői voltak, édesa...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktus 2012.01.18. 19:20:22

Nesze semmi fogd meg jól ... majomparádé.

Kölcsön az nem kell
jan. 18. 18:45
Újra a gazdaság a téma. Orbán sokadszor is megerősíti, hogy nem vagyunk olyan helyzetben, hogy kölcsön kelljen kérnünk.
-

Áh nem vagyunk hiszen 9-10%-ra kapunk uzsorát is :D

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 19:25:36

Azt is eltesszük emlékbe, hogy Cohn - bendit nem hagyta el az üléstermet, csak átült egy másik képviselő mellé. És azt is eltesszük, hogy a mandíner ezt benézte és így leírta. Na ennyit a hiteles tájékoztatásról.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2012.01.18. 19:28:28

@dr lecsekkoltam palihd: CB jelenete után rögtön kiment a teremből, az utána felszólaló vitapartnere tette ezt szóvá.

Secnir 2012.01.18. 19:45:00

@rajcsányi.gellért (ergé):
"Azt is eltesszük, hogy Daniel Cohn-Bendit szerint a hajléktalanok, az értelmiségiek és a zsidók félnek Magyarországon. Ötperces, hevesen gesztikuláló jelenete után pedig rögtön el is hagyta a termet."

baszomalássan XXI. század! Internet! Hírtv (akinek nincs internet). Nézni kellett volna!

miután DC-B felszólalt, utána Szájer jött, aki így kezdte:
"Nagyon sajnálom, hogy Cohn-Bendit úrnak csak addig demokrácia a demokrácia, amíg elmondhatja a maag betanult szövegét és utána távozik! Hol van? Üres a széke! hol van ilyenkor?... (ekkor a kamera mutatta a képviselőtársa mellett ülő vidáman integető Cohn-Benditet, utána a kamera Szájert, akinek a padtársa rángatta a kezét, majd mutogatott Cohn-Benditre) ...igen, a székén ül."

gratulálok. Mandinernek ennyi jött le belőle. kb két sorral feljebb ült. Szájernek annyit kellett volna tennie, hogy 2 fokkal feljebb emeli a szemét. Nade egy csőből nem lehet így kinézni!

Piacbarát 2012.01.18. 19:50:14

"A fideszes Szájer József ezt Cohn-Benditnek üzeni, pontosabban székének, mert a zöldek frakcióvezetője közben kiment a teremből. Hamar kiderült, hogy Cohn-Bendit csak máshol ült."

gonosz zsindex írta

Secnir 2012.01.18. 19:56:03

"A magyar miniszterelnök lényegében kihúzta a vita méregfogát"

még szerencse, ezért volt 4 és fél órás.

"Az egy évvel ezelőtti vitához képest amúgy is lagymatagabb volt a szópárbaj,"

akkor nem egyet néztünk. nagyjából összefoglalom:
viktor beszélt, olyan semmilyet. átlagos. amit szokott.
aztán jöttek az EP képviselők. össztűz. kivéve morvai, ő nyalt OV-nak keményen. meg szájer is, mert nem találta CB-et. aztán mégis. meg megkérdezték tőle, hogy ki az OBH elnöke? aszonta a feleségem. de nincs ezzel baj. aszonták neki: ha a férje volna, akkor is baj volna.
meg áder lelkendezett hozzászólás előtt, hogy hozzá akar szólni utólag. aztán szóltak neki, hogy nem otthon van. a belga exminiszterelnök le is ütötte volna ov-t ha közelebb ül.
közben ov arca olyan volt, mint akinek fáj a hasa, a feje, térde törött és most szólnak, hogy anya összetörte a kocsit, de a fizuja nem jött meg a bankszámlájára, és közben citromot csepegtetnek a szemébe.
mindezt kínmosollyal.

utána viktor elégedett volt - a hangosítással, majd elmondta a riportereknek magyarul -és egyből után angolul is, hátha van, aki nem a hírtv-től jött-, hogy azért jött, megértesse az EP képviselőkkel, fél, hogy bedugul a kötvénypiac.

szerintem az egész EP ülésből semmit nem fogott fel a csávó.

JohnnyLillibrogida 2012.01.18. 19:57:02

A magyar Jack Bauer a 24-es helyen!
Európai küldetés!

Bell & Sebastian 2012.01.18. 19:58:46

@rajcsányi.gellért (ergé): Benn ült CB, csak máshol. Zsákutca ez, úgy néz ki, nektek.

osborne 2012.01.18. 19:59:19

A nap akcentusa és posztszoci öltözéke díj Bokros Lajosé.

Bell & Sebastian 2012.01.18. 20:00:44

@dr.dr. Secnir doktor: Ügyvédkém, na hogy csinál a boci, lássuk csak. :)

Bell & Sebastian 2012.01.18. 20:01:43

@osborne: Koldulni lyukas gúnyában érdemes csak.

Secnir 2012.01.18. 20:01:57

@Bell & Sebastian:
egy kérdés: láttad?

Bell & Sebastian 2012.01.18. 20:04:51

@Viktus: Maga nem nyeretlen kétéves. Ha az árfolyam fele hisztéria, a másik fele reálgazdaság, ám az utóbbi beszart, ugyan hogyan dumálná ki a gyereket az anyja hasából?

Secnir 2012.01.18. 20:07:57

@dr.dr. Secnir doktor:
"A Magyarországról szóló vitára kitérve a kormányfő azt mondta, hogy Európának meg kell gondolnia, nem indít-e hólabda effektust a magyar alkotmány vizsgálata. "Nem követi e- ezt más országok alkotmányának bírálata" - jegyezte meg."

ez hülye ez?

Bell & Sebastian 2012.01.18. 20:09:11

@dr.dr. Secnir doktor: Minálunk minden nagy marha bika, legalábbis ezt választották. Mert én egy kurva liberális paraszt vagyok. Sosem láttam még , hogy leszopták egymást.

Secnir 2012.01.18. 20:11:45

bocsi, lemaradt, miért hülyéztem le:
" fontos, hogy az új alaptörvénnyel összefüggésben eddig senki semmilyen jogi eljárást nem indított."
vs.
"A Magyarországról szóló vitára kitérve a kormányfő azt mondta, hogy Európának meg kell gondolnia, nem indít-e hólabda effektust a magyar alkotmány vizsgálata. "Nem követi e- ezt más országok alkotmányának bírálata" - jegyezte meg."

akkor most vizsgálják vagy nem vizsgálják? indítottak-e eljárást vagy sem?
kínzó kérdések ezek...

Bell & Sebastian 2012.01.18. 20:14:22

@dr.dr. Secnir doktor: Ekkora ökröt, kétszeres kisdoktor, mégsem nagy. Elég hülye lehetsz, fiam.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:16:39

@dr.dr. Secnir doktor: doktor

Úgy vizsgálják, hogy nem vizsgálják, és ezért lehet hólabda effektus, hogy minden alkotmányt átvizsgálnak, és ha úgy találják, nem elég sztálini, akkor eljárást indítanak.
Vagy nem?
A másik kínzó kérdés:
Ha a 49-es alkotmány szálini volt, akkor viktor 89-ben az ellenzéki kerekasztalnál a sztálinizmust támogatta?! Akkor mindenki aki ott volt az sztálinista és a sztálini renccer fenntartásáért dolgoskodott?!

Secnir 2012.01.18. 20:18:16

@Bell & Sebastian:
most mi van?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:19:19

@rajcsányi.gellért (ergé): Akkor mikor néztem a közvetítést élőben, akkor akit mutattak és integetett az egy cohn-bendit hasonmás volt?! Mert ott ült egy csóka, aki kiköpött cohn - bendit volt, és egy faszi mellett ülve vigyorgott.
Mire nem képesek ezek az elszánt, alávaló libsik, a végén még klónozzák magukat.
Várj, rájöttem, nem élő adás volt, hane felvételről ment és a gonosz európai parlament úgy csinált mintha élő lett volna és megvágták.

irreverzibilista (törölt) 2012.01.18. 20:21:28

Ez óriási pofára esés volt.
... a magyar ellenzéknek, amelyik azt várta, hogy Orbánt valami kínos precizitással, konkrétumok mentén ízekre szedik.

Ehelyett a magyar szoclib súgóbrigád által (félre)tájékoztatott ejrópai mélyen elkötelezett sajtó által (félre)tájékoztatott ejrópai szoclib politikusok szlogenekkel, ideológiával, félinformációkkal és totális tárgyi tévedésekkel zsúfolt felszólalásokban próbáltak fogást találni Orbánon.
Sikertelenül.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:22:14

@dr felebaráti doktor: doktor

Ha nem tudnád, az nem számít, csak az amit a hírtv mutatott meg az mti. Tudod, mint az opera előtti tüntetésnél a tömeg hiányát.... az is nagyon hiteles volt :D:D

irreverzibilista (törölt) 2012.01.18. 20:23:46

@dr lecsekkoltam palihd:
"Mert ott ült egy csóka, aki kiköpött cohn - bendit volt, és egy faszi mellett ülve vigyorgott."

Nem adja meg a tiszteletet a viszontválaszhoz.
Pfhö!
Elmondta a magáét, és szarva mindenkire, mint a hülye, elkezdett rohanni kifelé, de a végén ott ragadt egy majom kollégájánál.
Bravó!

irreverzibilista (törölt) 2012.01.18. 20:25:18

@dr lecsekkoltam palihd:

A 49-es alkotmány mi más lehetett, mint sztálini?
Te nagyon nehéz felfogású! :)

Piacbarát 2012.01.18. 20:25:31

@irreverzibilista: muhaha...végig ülte az egészet :D de sebaj...mert jópárszor közbe szólt..de sebaj :D

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:25:34

@irreverzibilista: Ugyan miért kellene nekik most fogást találni?! Nem elég ciki orbánnak, hogy oda kellett menni magyarázkodni?! Nem elég ciki, hogy eljárást indítottak ellenük?! Ez arra is jó volt, hogy legalább volt egy hely, ahol még az ellenzék is megszólalhatott és elmondhatta a véleményét. Kis hazánkban erre már nem kerülhet sor.

Piacbarát 2012.01.18. 20:26:06

@irreverzibilista: szóval sztálini alkotmánnyal bemehettünk ez eu-ba...ez volt nap nagy kérdése :D

m.logic 2012.01.18. 20:27:02

Ennyi retardált barmot, mint ott az EP-ben keresve sem talál az ember. Tisztelet a kivételnek.

Mindenesetre remélem szétrohad rövidtávon az EU és megszűnik létezni.

Orbánnak meg ajánlom, hogy revánsként, ha lezajlott a dolog, nyomjon egy lusztrációs törvényt. Arra kidobná a taccsot ez a sok komcsi, de nem tudnának beleszólni.

irreverzibilista (törölt) 2012.01.18. 20:28:10

@dr felebaráti doktor:

Be, bazdmeg. :)
A többi káejrópai ország új alkotmányt tett le az asztalra, ahogy a ruszkik kihúzták a belüket, mi meg foltozgattuk az a rohadt sztálini alkotmányunkat.
Ennek vége, bazmeg, mint a botnak!

irreverzibilista (törölt) 2012.01.18. 20:29:22

@m.logic:
Deniel Kón Bendit nettó elmebeteg.
Üvölt, ordít, fröcsög a nyála, éppcsakhogy nem harapja el a nyelvét.
Liberális idol ő, na. :)

Piacbarát 2012.01.18. 20:30:37

@irreverzibilista: a néppárti francia ugyanolyan hangnemben órdított...:D de sebaj

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:33:13

@irreverzibilista: A tisztelet attól függ, hogy hol ül az ember az ülésteremben, vagy attól, hogy ott van és meghallgatja a másikat?!
A 49-es alkotmány úgy volt sztálinista 2011 -ben, vagy '89 után, mint a Harrod's áruház. Azt annyiszor, annyiféleképp módosították, hogy a számán kívül már nem volt semmi azonos benne. ha másképp látod, akkor vesd össze a kettőt. Az eredetit és a 2011 dec. 31-én hatályosat. Akkor látni fogod.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:35:37

@irreverzibilista: Ami új, nem biztos hogy jó. Furcsa, hogy egy konzervatív párt ennyire nem tiszteli a hagyományokat.

tevevanegypupu 2012.01.18. 20:35:52

@dr.dr. Secnir doktor:

En lattam. Vegig. De talan nem egyet lattunk, mert Szajer ugyan valoban nem vette eszre, hogy az eszement ket sorral feljebb ult, de nem ez volt a lenyege az egesznek. A lenyeg az volt, hogy CB kepes volt Kenedire es Konradra hivatkozva azt bombolni, hogy Magyarorszagon felnek a zsidok, a ciganyok, az ertelmisegiek es a hajlektalanok..amit Szajer visszutasitott. Es az ossztuzbol csak annyi igaz, hogy a zoldek es a liberalisok tamadtak (konkretumot nem tudtak mondani) a szocialistak ugyszinten - itt Bokros Lajos es Goncz Kinga volt a sztar ugy kulsejukben mint mondanivalojukban - es tobben vedtek Orbant es Magyarorszagot. Ja igen, Orban jol beszelt . Egyebkent a franciak megint hazudnak hiradasukban, mert azt mondjak, hogy eles szovaltas volt CB es Orban kozott -a valosagban csak CB hisztizett - es hogy Orban kesz modositani javaslatait. Ez nem igaz, nem igy volt, a beszedet is hallottam meg a sajtotajekoztatot is. Akkor lesz majd kesz, ha a targyalasok soran megtargyaljak a vitas kerdeseket es az EU-nak lesz igaza. Ez nagy kulonbseg. Ugyhogy doktor doktorovics doktorov maga valoszinuleg hajlamos az igazsag reszleteit nem teljes egeszeben kibontani.

tevevanegypupu 2012.01.18. 20:39:00

@dr felebaráti doktor:

Nem, a nepparti francia nem olyan hangnemben orditott mint CB. Udvarias volt csak hangos, CB-vel maskeppen nemigen lehet szot erteni, emlekszem ra 68-bol, akkor is a balhe kedveert ugralt, meg most is.

Scarlet Crusade 2012.01.18. 20:39:00

@irreverzibilista: Nathaniel Daniel Strauss Cohn Bandit rol egy szot sem akarok hallani. Soha.
Szegyen, hogy ot valaki az emberi fajhoz sorolja.

Piacbarát 2012.01.18. 20:39:48

@Scarlet Crusade: te én Viktorral is igy vagyok :D

Corporate Soldier 2012.01.18. 20:42:16

@dr.dr. Secnir doktor: Téged is a Párt nyomott át a jogon?

Corporate Soldier 2012.01.18. 20:45:06

@irreverzibilista:
"Elmondta a magáét, és szarva mindenkire, mint a hülye, elkezdett rohanni kifelé, de a végén ott ragadt egy majom kollégájánál."

Nem lehet, hogy egy kiskorú, úgy 5 éves kolléga volt, és sürgős slicc-igazíthatnékja támadt ennek a zöldliberális szellemóriás pedomacinak?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:47:06

@tevevanegypupu: Ezt nevezik szólásszabadságnak, tudod?! Hogy bárki, az is aki neked és viktornak nem szimpi akár üvöltve is elmondja a véleményét ami neked és viktornak nem tetszik. Ahogy viktornak meg szájer-ipad-mrslegfelsőbb bíró is elmondhatja a magáét, akár üvöltve, suttogva, jelbeszéddel, vagy füstjelekkel, indiántánccal vagy sámántánccal kísérve és dakota közmondásokkal megtűzdelve.

Secnir 2012.01.18. 20:49:44

@Corporate Soldier:
pontosan. van ilyen gyorstalpaló, ctrl+c ctrl+v alapú disszertációkat kell benyújtani.
nekem két doktori címem is van.
az egyik a szemorvosom címe, a másik a háziorvosom címe.
a harmadikat már nem tudom, hogyan tettem le, olyan gyorsan történt kérem szépen tisztelt bíróság.

@irreverzibilista:
"A többi káejrópai ország új alkotmányt tett le az asztalra, ahogy a ruszkik kihúzták a belüket,"
WTF?
cseheket, szlovákokat értem, mert szétbomlottak. NDK-t értem, mert nekik az NSZK-é lett az új. Ruszkikat értem, mert Putyin írt egyet magának. és a többi?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:51:14

@Corporate Soldier: Igen, mi mind évfolyamtársak voltunk Palikával. Sőt együtt kutattunk vele és együtt vontunk le előremutató következtetéseket, és Palika nagyon el volt ragadtatva, hogy együtt csináltuk végig, és le is hivatkoztuk 21-szer.

tevevanegypupu 2012.01.18. 20:52:24

@dr lecsekkoltam palihd:

Hogyne, a hulye - teljes demokratikus jogat igenybe veve - ugy mondja ahogy Cohn-Bendit mondta, orditva es uvoltve, Orban pedig nyugodtan es intelligensen. A kulonbeseg a ket ember kozott szinten orditott.(:

Piacbarát 2012.01.18. 20:54:31

@tevevanegypupu: a különbség a két ember között, ami a két ország között is, a mentalitás...ennyi...ha dolgoztál franciákkal, latinokkal, akkor tudnád...azt hiszed dühös és ideges, pedig csak beszél...

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 20:58:48

@tevevanegypupu: Nekem egy maga alá csinált felnöttnek tűnt, de nézőpont, vagy politikai nézőpont kérdése.
Amúgy feltűnt hogy a nagy gazdasági növekedés közepette hogy lefogyott viktor?! Hát, nem egy sikeres, kétharmados, harmatosan friss tákolmányos kormányfőnek. A végére már olyan ráncos volt szegény, vajon juttatásként jár neki a botox?! Akkor nem kellene ennyire erőlködnie, hogy az arca a közömbösséget tükrözze. Referencia: Nicole Kidman, az anyám, de félelmetes a mimika nélküli arcával...

Piacbarát 2012.01.18. 21:00:13

volt ma egy színjáték, ettől a három eljárás sajnos folyik ellenük...

egy hét alatt 5000 ft többet kell fizetni egy heti bevásárlásért, ugyan azért a dolgokért...

az eu a benzin az egekben...a fuvarosok kénytelenek emelni, ezáltal megint minden emelkedni fog, az energia most emelkedik...

de tudjuk az a hülye ballibsi, meg Gyurcsány a hibás ezért is...ne feledjük a libatolvajt

Scarlet Crusade 2012.01.18. 21:02:53

@felebarát: Nem nem.
Akarhogy is probalod a szerecsent mosdatni cimbora, a franciak, olaszok, spanyolok, latinok vita es uzleti kulturaja kritikan aluli.

Piacbarát 2012.01.18. 21:03:44

@Scarlet Crusade: nem mentek semmit...ők ilyeneke...ha nem fogadod...az a te hibád...paroláznak az olaszok...és?...nem tetszik...mit tudsz tenni...ez van...a németek meg hidegek...

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:04:02

@irreverzibilista: @Corporate Soldier: Mikbe nem botlik az ember?!
hvg.hu/itthon/20120118_orban_ep
Hadd idézzem nektek a kedvenc mondatomat:
"A miniszterelnök Strasbourgban közölte azt is: a magyar kormány nem tekinti fontos ügynek a jegybank és a PSZÁF összevonásának lehetőségét, és ha az Európai Bizottság úgy gondolja, külön is maradnak...."
Imádom, hogy ennyire gerinces, mint egy ház nélküli csiga:D
Hol van az a van ilyen más országokban is, nekünk miért ne lehetne, vagy brüsszel nekünk nem diktál?!

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:08:55

@dr lecsekkoltam palihd:

Nekem kifejezetten tetszik, hogy Viktor lefogyott, szerintem elegge elhizott az utobbi evekben. Ugy latom egyebkent, hogy nincs is ertelme vitatkoznunk, a lenyeg az, hogy maga is meg en is elegedettek vagyunk a vita eredmenyevel.(:

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:10:34

@felebarát:

Cohn-Bendit francia-nemet. Es egy kicsit meg a franciakhoz kepest is tul heves. Nezze csak meg a francia politikusokat, ugyan melyik kiabal ilyen nekiveselkedve?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:10:39

@felebarát: Nekem spec tetszik, hogy használnak gesztusokat, franc tudja gusztus dolga. Minket ugye arra tanítanak, hogy ne használjunk gesztusokat, mert visszatetsző, meg hasonlók.
Az ízek imák szerelmek filmekben is ez a rész tetszett, de nagyon.

Piacbarát 2012.01.18. 21:12:08

@dr lecsekkoltam palihd: aztat irja a farma, hoyg gesztusaid tükrözzék szád mozgását és az elhangzottakat...ha kontrollálod, akkor visszatetszést kelt, és hazugságnak tűnik...

Robinzon Kurzor 2012.01.18. 21:12:56

A Mandiner, úgyis mint a zsurnalizmus élő lelkiismerete, idén már másodszor csúsztat olyan témában, amiben minimális erőfeszítéssel akár igazat is mondhatna.

Önvizsgálat?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:14:45

@tevevanegypupu: Hát az ciki volt ahogy kirúgott a dupla toka. Ez tény.
Nekem maga a vita léte tetszett, mert nekem hiányzik a magyar parlamentből. A parázs viták, nem az elmútgyócév, meg a zsidók, meg a hasonló magvas, emelkedett szóváltások, vagy a kormány alá kérdezések. Szeretem nézni a politikai vitákat. A múltkor selmeczi gabika tudta maga alá gyűrni kálmán olgát, pedig a selmeczi nem egy elmebajnok. De elismertem a teljesítményét, és azt mondtam, egy pont oda, nem semmi megszorongatni kálmán olgát.

Scarlet Crusade 2012.01.18. 21:16:21

@felebarát: ne is tedd, nem szorulnak ra. Az, hogy en cohn banditot egy pedofil, elmebeteg, frusztralt bohocnak gondolom, akit legszivesebben orrba vagnam egy 20 kilos kalapaccsal, ezert engem a te logikadat kovetve szo nem erhet, mert en magyar vagyok. Es mint ilyennek, ez nekem legal ugye. Mi magyarok mar csak ilyenek vagyunk.
Igen, a fritzek hidegek, ok is mar csak ilyenek.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:19:02

@felebarát: Az Alan Pease féle testbeszéd meg azt mondja, hogy a széles gesztusok használata iskolázatlanságra utal. Minél több gesztust használsz, annál inkább műveletlennek tűnsz. Iskolázatlanságnak veszi, amiről le kell szokni. :)

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:21:07

@Scarlet Crusade: Te, én így érzek, ha viktorra gondolok! Nem is különbözünk mi annyira, látod, mindketten érzünk kalapácsos késztetéseket :D:D Tipikus magyar vonás, nem igaz?:D

Piacbarát 2012.01.18. 21:21:41

@dr lecsekkoltam palihd: csak egy kis doktorim van :D plágizált testbeszédből D:

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:25:03

@dr lecsekkoltam palihd:

Egyetertek, a jo politikai vita szukseges es emellett szorakoztato is. Neha az embernek le kell(ene) nyelnie a veszteseget is, es ha lehet megorizni humorerzeket, dehat a mai viszonyok kozott ez nem konnyu.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:31:24

@felebarát: Ami felettébb előremutató következtetéseket tartalmaz?:D
@tevevanegypupu: Ezért kellene. Mert remek mulatság. Persze nem könnyű jól csinálni, de ha jól csinálják jobban lehet belőle profitálni, mint 100 óriásplakátból.

Piacbarát 2012.01.18. 21:33:17

@dr lecsekkoltam palihd: nekem az eljárás is tetszik, ezekkel a kék kártyákkal, pörgősebb a dolgo...és nem cska a frakció vezetők szólalnak fel, mint nálunk vagy a kijelölt emberként, hanem mennek a riposztok...

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:35:52

@felebarát: Igen, az nekem is. Sokkal izgalmasabb, pergősebb az egész, ráadásul mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy megszólaljon. Nálunk meg mi van?! Mindig ugyanazok beszélnek, és olyan uncsik.

Politikazabáló · http://politikazabalo.blog.hu/ 2012.01.18. 21:37:16

@rajcsányi.gellért (ergé): "Mindez nem mentesít senkit, sem a kormányt, annak stratégáit, sem a kormány legvehemensebb kritikusait az önvizsgálat alól, hogy miként is került hazánk a nemzetközi pofozóbáb szerepébe."
És szerinted ki fog önvizsgálatot tartani?

Szerintem Orbán visszafogott volt, látta, hogyan kell fellépni ebben a helyzetben, és hozta azt, amiben erős. Ezt a napot jól zárta. A mai fellépése már önmagában egy önvizsgálat eredménye lehet.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:42:41

@Politikazabáló: Téves. Szerintem nem az volt a lényeg amit az ülésteremben tett vagy mondott, hanem az ami kameráktól távol hangzott el. Az fogja meghatározni, hogy fog kommunikálni, amiatt lehet hogy mégsem ragaszkodik annyira hogy a pszáf és az mnb összevonódjon. A lényeges dolgok nem ott dőltek el, de arra, hogy kipuhatolja mi vár rá jövő csütörtökön, vagy váltson pár nem hivatalos szót néhány eu vezetővel remek alkalom volt.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 21:50:31

@irreverzibilista: Hol a különbség a tulajdonoson kívül?! Mindkettő ugyanaz, csak más logóval.

tevevanegypupu 2012.01.18. 21:51:23

@dr lecsekkoltam palihd:

Mindenesetre Orban higgadt volt, ez azert sokat szamitott. Majd meglatjuk. Nagyon nem lenne jo, ha kivegeznek Magyarorszagot "szimla" partellentetek miatt..amik ugy latszik az EU-ban is eleg erosek.

Piacbarát 2012.01.18. 21:53:17

@tevevanegypupu: pártellentétek miatt?...nem azért indult eljárás...mert nem tudnak beszélgetni...

Robinzon Kurzor 2012.01.18. 21:58:17

Azt egyszer már eljátszotta a kormány, hogy együttműködik, és nyitott a módosításokra.

A nagy kérdés, hogy ez mostani konstruktivitás valódi, vagy még ezen a héten ismét megtudjuk, hogy Brüsszel nekünk nem diktál, illetve hogy kedvezményes saller- és kokiosztás történt.

Secnir 2012.01.18. 22:00:58

@dr lecsekkoltam palihd:
". A múltkor selmeczi gabika tudta maga alá gyűrni kálmán olgát, pedig a selmeczi nem egy elmebajnok. De elismertem a teljesítményét, és azt mondtam, egy pont oda, nem semmi megszorongatni kálmán olgát. "

Húha, azt nem láttam! valami szoláriumokról riport volt?

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 22:01:21

@tevevanegypupu: Nekem nem tünt úgy hogy vérre menne bárki is. Csak vérmérsékletnek megfelelően hangot adtak véleményüknek.
Franc tudja, lehet kevesen nézegetem orbán fejét, de nekem egyre inkább gondterheltnek tünt a feje. A sima homlokot felváltotta a barázdás. Az ő korában vigyázni kell a homlokráncolással, mert megmarad a ránc.

tevevanegypupu 2012.01.18. 22:06:53

@felebarát:

Eppen ez az: az ideologiai-politikai nezetkulonsegek akadalyozzak meg a parbeszedet. Mert azt nem hiszem el, hogy racionalis kerdesekben nem lehetne zoldagra vergodni: kolcson kell, kolcsont adok, feltetelek es slussz. De belevesznek olyasmit ami nem tartozik oda, vagyis erzelmi toltesu kerdeseket. Hacsak nincs valami nagy baj a kolcsont kero orszag belpolitikajaban, akkor ennek nincs helye es minden tovabbi nelkul lehet uzletelni.

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 22:09:22

@dr.dr. Secnir doktor: Ez benne a vicc, hanem a leminősítés meg a jegybanktörvény. Igaz gabika (ahogy egy falusi rokonunk a vad angyal zenéjének szövegére mondta) mindig egyet hajtott, de elég volt. :D
atv.hu/cikk/video-20120107_selmeczi_gabriella
Erre varrj gombot, annyira elhagyja magát olga, hogy csak nyekeg.

thetriggerhappy 2012.01.18. 22:48:02

@tevevanegypupu:

ezt talán egy évvel ezelőtt is megtehette volna.
de ugyebár ez különbözteti meg a nagy politikust a nagynak látszani akarótól.
van egy lenullázott nki respekttel bíró országunk és egy, a végén mégis az eu füttyére sasszézó orbánunk.
tényleg megérte a sok szabadságharc.

m.logic 2012.01.18. 22:59:46

Azért megkérdezném a komcsi Barrosotól, hogy ha több száz EU-jog ellenes törvényt hoztak a tagállamok, miért csak Mo-t basztatja.

vizipipa 2012.01.18. 23:09:49

Azt láttam, hogy az EP sokkal jobb cirkusz mint az itteni. Sokoldalúbb, változatosabb az anyázás, vannak remek színészek is, mint Bendit vagy Verhofstadt. Nagyobb buli.
Hiába no, több frakció, színesebb paletta. A hazait nyilván rontja a 2/3-ad is. A tartalmi minőség sem jobb arrafelé.
Ja igen, és döntési jogkörük sincs szinte semmiben, így nyugodtan pofázhatnak. Csak egy kicsit sokba kerül ez a legfelső szintű cirkusz.

naugyehogy 2012.01.18. 23:12:53

@dr lecsekkoltam palihd:

tényleg ízlés dolga, de számomra nem értelmes vita az akár politikai akár nem, ahol félig és rosszul informált emberek (időnként kevéssé szalonképes stílusban) habosítják a nagy semmit, kifejezetten a hangulatkeltés céljából, frakciójuk érdekei mentén. Ez nem parázs vita volt, hanem szabad foglalkozás a zárt osztályon...

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.18. 23:45:30

@naugyehogy: Ugyan már, melyik politikus teljesen tájékozott?! Amúgy valószínű, hogy a legliberálisabb képviselő is inkább képben volt mint egy szavazóautomata magyar képviselő. Aki még odáig se jut el, hogy felmerüljön benne a gondolat, hogy esetleg felszólaljon a parlamentben.
@Politikazabáló: neked, a sajtónak sokat számít. De az igazán lényeges dolgok nem ott történtek. A helyében azon lettem volna, hogy nem hivatalosan pár szót tudjak váltani barrosóval és redinggel a tárgyalások előtt. Mert annak nagyobb a tétje, mint egy vitanapnak az ep-ben. Az ep papírforma szerint alakult. A néppárt meg a szélsőjobbosok, euroszkeptikusok támogatták, a liberálisok, szocik, zöldek meg nem.

lehet más a handa-banda 2012.01.19. 00:06:35

Ócsó majomparádé volt liberós képviselőknek. Ez az Európa szerte a parlamentbe jutásért küzdő félnótás gyülekezet most jó alkamat talált a szereplésre. Úgy kell nekik egy kis diktatúra, mint ebihalnak a pocsolya, ahol kedvükre lubickolhatnak, mégse lesz belőlük királyfi.

sisszi 2012.01.19. 00:11:27

@vizipipa: Magyarország többet kap az EU-tól, mint amennyit befizet. tehát az ottani cirkusz egy tejelő meló nekünk. Viktornak megéri vakítani egy kicsit arrafelé és ezért ránéznek hogy mit is tesz (amellett amit mond....ugye)

Ozicsaj · http://www.youtube.com/watch?v=cryMVK1PwuQ 2012.01.19. 00:23:31

@lehet más a handa-banda: Gondolom euroszkeptikust vagy szélsőjobbot akartál mondani. Mert vicces volt látni morvai krisztikét, amint a zországokat nyomorba döntő szervezet tagjaként azt üvölti, hogy az eu és maguk képviselők itt nyomorba döntötték a nemzeteket.
Miért van az, hogy a vita támadás nektek, az ellenzék meg alultájékozott vagy liberós?! Ja, persze értem én, konzervatívoknál a gondolkodás kizáró ok, az ellentmondás világháború, a másképp gondolkodás meg maga az apokalipszis.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2012.01.19. 09:09:13

"Lehet, hogy így kellett volna kezdeni."

Nem lehet. Biztos.

ÁrPi 2012.01.19. 10:40:35

@Valandil:

Nem, nem foximaxi (sem) .

Itt kéhhlekszépen a köztársasági elnök kisdoktori-disszertációjának blogkommenter nikknév szintü szellemeskedő gúnyolása jelenik meg, ezúttal ezekben semmi személyes egóizmus.

TG69 2012.01.19. 11:23:13

@rajcsányi.gellért (ergé): Ennek az önvizsgálatnak egyetlen eredménye lehet csak, ez pedig az eddigi politika teljes visszavonása (szabadságharc vége). Ezután jöhetne egy mérlegkészítés, hogy mennyit veszített az ország evvel a 1,5 évvel. Ha ez megvan, akkor adható még egy utolsó esély Orbánnak a teljes fordulatra (ahogyan ezt megkapta pl Gyurcsány is a maga idején, de ő ezt is elcseszte). Nyílvánvalóan Matocsynak mennie kell ('felbukik' valami hangzatos, de mellékes pozícióba) és a sok nagyon komoly jobboldali közgazdász közül találni kell valakit aki kockáztatja szakmai presztizsétegy erősen populista párt oldalán az ország érdekében. Munkájához (= szarlapátolás) van kb 1-1,5 éve, mert utána választásokra kell már készülni, így a kormányzati ciklus mérlege még ebben az esetben is igen siralmas lett. Ezután el kell gondolkodni Orbán Viktor politkai alkalmasságán is, hogy mért is az ostobákra hallgatott akkor, amikor még volt választása. Ennek a végén optimális esetben még győzelemre vezeti a pártját aztán visszavonul. Ja és még valami. A nagypofájú fideszes arrogancia minden szinten visszvonul egy emberarcú párt létrejöttéért. Ekkor mindenki megnyugszik, teszi a dolgát és a politika báli keringővé változik. Ilyen egyszerű ez :).

sztd 2012.01.19. 11:28:17

Az mindenképpen figyelmeztető jelzés (és nem az első), amikor az alátámasztható érvek hiányában a folyamatot meg az ideológiát hívják alapnak, és ezt ki is mondja a két liberális frakcióvezető.

Ne legyen félreértés, ez komoly baj. Azt jelzi, hogy a kormányzás csak egyetlen ideológia mentén történhet. (Ami persze nem zárja elvben ki, más ideológiák létjogosultságát, csak a kormányzásjogosultságát.)

Félreértés ne essék, lehet kritizálni folyamatot, és a kommentelők közül mindenki anyázhat, sőt, a folyamatok alapján rosszallását fejezheti ki minden véleményformáló és blogger is.
Ha azonban egy jogi eljárásban teszik ezt, akkor alapozzák meg jogszabályok és tények elemzésével a folyamatot érintő kritikáikat! Ez nem teszi igazzá vagy igazságossá a dolgot, de korrekté igen, és hitelesíti a "jogállam" képet.

sztd 2012.01.19. 11:31:18

@TG69: Szerintem ezzel alapvetően (egyes apró részletektől eltekintve) egyet lehet érteni.

is 2012.01.19. 12:25:59

@irreverzibilista: ja, ez a 49-es alkotmány volt, mint ükapám bicskája, aminek a nyelét hatszor, a pengéjét meg nyolcszor cserélték már, de ez akkor is az ükapám bicskája, meg a 49-es alkotmány. mondj még ilyen okosakat, légyszi.

is 2012.01.19. 12:28:54

@sztd: "Azt jelzi, hogy a kormányzás csak egyetlen ideológia mentén történhet."

Amennyiben valaki az EU tagja. Fehéroroszországban, Szaúd-Arábiában, Kínában és Észak-Koreában lehet más ideológiák mentén is. Képzeld az USA egyetlen tagállama sem engedheti a rabszolgatartást, ezért még konkért háborút is csináltak 4 évig. Pedig egyes államokban ott is milyen népszerű ideológia volt az. Bizony, bizony, az EU tagjaként az EU ideológiája szerint kell az államot berendezni. Ilyen egyszerű ez.

is 2012.01.19. 12:33:16

@TG69: "Ezután jöhetne egy mérlegkészítés, hogy mennyit veszített az ország evvel a 1,5 évvel."

Elnézést, itt van egy felesleges vessző. 15 évvel, hiszen Orbán 1995 február, az első tandíjtüntetés óta, nyomatja ezt a gazdaság és társadalompolitikát. Mit veszítettünk a Bokros elleni uszítással, mit vesztettünk morálisan az 1998-as megifgyelési üggyel, a hosszú bájtok éjszakájával, a működik a parlament ellenzék nélkül is mondattal, gazdaságilag a kétéves költségvetéssel, újra erkölcsileg a 2002-es újraszámlálással és a haza nem lehet ellenzékben beszólással, és mit vesztettünk a 2006 utáni egészségügyi reform, regionális reform, kodifikált alkotmány elpusztításával a hülyenépszavazáson, mielőtt jött volna a hatalom, és a kiteljesedés.

TG69 2012.01.19. 15:14:38

@is: Ez túl messzire vezetne és egyébként nem sok konszenzusos eredménnyel kecsegtet. Maradjunk csak az utolsó 1,5 évben, ennek megítélése jóval tisztább lehet, mert ez a matolcsyzmus fénykora :).

héjakútmácsonya 2012.01.19. 17:16:47

@dr lecsekkoltam palihd: „Ez arra is jó volt, hogy legalább volt egy hely, ahol még az ellenzék is megszólalhatott és elmondhatta a véleményét. Kis hazánkban erre már nem kerülhet sor.”

Ekkora hülyeséget! Mióta nem mondhatja el kis hazánkban az ellenzék a véleményét? Egyébként is, miért állítasz ennyire nyilvánvalóan valótlan dolgot?

Ki is mondotta, hogy az ellenzék költségvetési kérdésekben fogja be? Elárulom: Gyurcsány.
Ki is mondotta, hogy lehet tüntetni a parlament előtt, majd megunják, és hazamennek? Elárulom: Gyurcsány.

Oszt mikor is vitt el az rendőrség több ízben is, egy szál transzparenssel a kormány ellen, némán tiltakozó (Nem tetszik a rendszer!!!!!!) embereket? Elárulom: a most a demokráciáért aggódó Gyurcsány és a szocik kormányzása alatt. Írt-e erről a nyugati sajtó? Elárulom: nem.
Mikor állítottak bíróság elé magyar embert a magyar kormányfő megsértéséért (hivatalosan „rendzavarás” miatt) utoljára? Elárulom: 2002-ben, Medgyessy és a szocik kormányzása idején.

héjakútmácsonya 2012.01.19. 17:17:59

@dr.dr. Secnir doktor: "a belga exminiszterelnök le is ütötte volna ov-t ha közelebb ül."

Ez inkább a belga exkormányfőt minősíteni, nem Orbánt.

héjakútmácsonya 2012.01.19. 17:26:38

@dr lecsekkoltam palihd: "Ezt nevezik szólásszabadságnak, tudod?! "

Úgy látom, senki nem vitatja el D. C. Bendit jogát, hogy nyálfrecsegtetve, vöröslő fejjel óbégasson, pusztán többen murisnak tartják, mint Hruscsovot, amikor anno a cipőjével csapkodta az ENSZ pulpitusát beszéd közben.
Bár érdekel, mi lenne a nyugati sajtó véleménye, ha Orbán vitázna olyan stílusban, mint Bendit!

sztd 2012.01.20. 08:23:43

@is: Ez elméletben rendben van, csak ezt nem demokráciának hívjuk. Persze Kínában, Szaud-Arábiában, Fehéroroszországban sem demokrácia van (ott ugye más az egyetlen ideológia), de azt mondták, hogy itt igen.
Demokráciába viszont az ideológiák nem eleve elrendeltettek, hanem a választópolgárok döntenek közöttük. Ezek szerint a demokráciát a szó eredeti (vagy abból származtatott) értelmében az EU-ban nem veszik komolyan. Azon persze lehet vitatkozni, hogy ez jó-e, vagy, hogy jó ideológiát választottak-e. Szerintem nem, de kétségtelenül lehetne sokkal rosszabb is (pl. az említett példák).

TG69 2012.01.20. 12:48:28

Úgy látszik a zsákutca nyugvópontján meg van adva a kilövési engedély Matolcsyra, ennek nyomán cikkeznek sorban a lemondásáért az újabb versenyzők (Járai, Oblath, Lantos, Bod). Az önreflexió első pontjára tehát minden esély adott. Márcsak az arrogancia és Orbán szerepét kellene tisztázni (egyiket mihamarabb, a másikat meg szép lassan). És egyébként kalapemelés a jobboldali értelmiség előtt.
süti beállítások módosítása