Meddig tart az örökbéke?
2011. november 17. írta: TuRuL_2k2

Meddig tart az örökbéke?

„Si vis pacem, para bellum.”
(Vegetius)

  Angela Merkel háborús utalása nem vetett akkora hullámokat, mint gondoltam. A legtöbben ezt inkább költői túlzásként, retorikai elemként fogták fel, mint azt Babarczy Eszter írása is jól példázza. Babarczy szerint abszurd a felvetés, már csak azért sem valószínű háború Európában, mert az erős európai államok átlagéletkora igen magas, tehát Merkel biztosan nem úgy gondolta, amit mondott.

  Márpedig szerintem a német kancellár úgy gondolta, s nem csak a Bundestag képviselőinek győzködésére használt ilyen erős fogalmat. Az európai (vagy ha tetszik: a nyugati) gazdasági rend recseg-ropog. Lehet, hogy sikerül úrrá lenni a felelőtlen költekezés miatti adósságválságon, s minden többé-kevésbé úgy megy tovább, ahogy eddig. De az is lehet, hogy borul az egész kóceráj, s néhány év múlva egészen máshogy néznek majd ki a mindennapjaink, mint azt az elmúlt évtizedekben megszoktuk. A bizonytalanság óriási, talán még a 2008-asnál is nagyobb. Ki tudná ma megmondani, hogy egy év múlva éppen melyik európai állam megmentésére kell összekaparni eurótízmilliárdokat? Hogy minden nagy francia vagy olasz bank túl tudja-e vészelni a saját lábán, állami segítség (vagy egyenesen államosítás) nélkül a görög adósságelengedést? 

  Az emberek hajlamosak személyes tapasztalataikat, a jelenlegi állapotokat indokolatlanul hosszú távra kivetíteni. Ha évtizedeken át nő a gazdaság és évről évre jobban élünk, akkor törvényszerűnek gondoljuk, hogy ez a jövőben is így lesz. Pedig nem természetes, a történelem mást, egészen mást mutat. Ugyanez a helyzet békével és háborúval is: szinte mindenki természetesnek veszi, hogy ha évtizedek óta béke van, akkor ez így lesz a világ végezetéig. Aki egyáltalán felveti egy háború lehetőségét, az viccel, túloz – vagy nem normális.

  Mindezek tetejébe még a retrospektív békeérzetünk is csalóka. Magyarország a '90-es években, a délszláv háborúk során kétszer is nagyon közel állt ahhoz, hogy fegyveres konfliktus közvetlen részese legyen. Ha pedig nem csak az országot, de az egész magyar nemzetet figyelembe vesszük, akkor részesei is voltunk: vajdasági magyar fiatalok tízezrei kaptak katonai behívót, közülük sokan Magyarországra szöktek, akik viszont bevonultak, azokat előszeretettel vitték a frontra – nem egyszer éppen magyarok ellen harcolni. Gondoljunk csak a magyarok által is lakott Eszék ostromára, ahol mintegy ezren vesztették életüket, vagy a magyarlakta Szentlászló véres harcaira. A következő két videó ad egy kis ízelítőt abból, hogy Magyarország határától mintegy ötven kilométerre mennyire voltak békések a kilencvenes évek:

  Itt állunk tehát óriási bizonytalanság közepette, amikor nem lehet tudni, mi borul és mi nem, s a történelemből tudjuk, hogy a nagy borulások nem egyszer végződnek – akár egészen váratlan – fegyveres konfliktusokban. Mit tesz erre a magyar kormány? Az idei körülbelül 220 milliárdról jövőre körülbelül 190 milliárdra csökkenti a magyar honvédelmi költségvetést. Azaz nem éri el a GDP-nk egy százalékát sem, miközben NATO-csatlakozásunkkor két százalékos arányt vállaltunk (ezt nem teljesítettük ugyan soha, de ennél távolabb sem voltunk még tőle). A honvédelemre pedig áldozni kell, mert békeidőben ugyan innen tűnik a legkevésbé fájdalmasnak az elvonás, viszont annál fájdalmasabb a felismerés, hogy mi minden hiányzik, amikor már baj van. Az éveken át a honvédelmen megtakarított százmilliárdokat hiába teremtené elő a bajban az ország: késő lesz. A védelmi képességek fejlesztése ugyanis legalább annyira idő-,mint amennyire pénzigényes.

  Történt azonban a közelmúltban olyan kormányzati lépés is, ami – ha értelmezésünk helyes – kifejezetten pozitív a hazai honvédelem és hadiipari potenciál szempontjából. Ez nem más, mint az esetleges állami tulajdonszerzés a Rába Zrt-ben. A Véleményvezér szerint ugyan itt mindössze rejtélyes és drága hobbiról van szó, szerintünk viszont egy olyan vállalatról, ami a Magyar Honvédség gépjármű modernizációs programjának egyik fő beszállítója, komoly tudással és potenciállal. Márpedig Magyarország hadiipara nem áll valami fényesen, így e téren minden megmaradt gyártókapacitást meg kell becsülnünk, különösen, ha még exportképes termékek előállítására is alkalmas. Ebben az iparágban a tízmilliárd körüli vételár nem számít jelentős tételnek, és ahogy kedves kis latin mottónk is tartja: ha békét akarsz, készülj a háborúra.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr533361909

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Viktus 2011.11.17. 09:31:58

@Arma Gedeon2:

Rablóbandák most is vannak ... lesittelik őket annyi.

Viktus 2011.11.17. 09:36:08

Egyébként még annyit az szép, és jó megveszik a Rábát tíz milliárdért, de ez a gépjármű iparban aprópénz. Lesznek száz milliárdok a fejlesztésre? vagy ugyanazt az öreg technikát legyártják a honvédségnek még tíz milliárdért? aztán hol nyitnak további piacot?

Egy új gépjárműcsalád kifejlesztése nagy pénz még a hadiipari szempontok alapján is, hacsak nem rendelnek modern motorokat, modern felfüggesztést, váltót, de attól még ugyanolyan kiszolgáltatott marad a hadiipar.

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.11.17. 09:48:21

el tudják képzelni a szerkesztőségnek milyen jót tenne a háború? el tudják képzelni ergé lírai razglednicáit? a germán ember gyilkolási gyönyörének és a szívében lakó kultúrlény, a lányos romantika gigászi drámája elöli menekülés termékét? vagy lola szeretteit hazaváró okos sorait frontnetben, vagy a családi papírtalpúcipő gyár kapuján kilépő nem hadköteles turul fölényes arckifejezését?
és még mennyi szép lehetőség!

VI. Béla 2011.11.17. 09:53:15

@málnási:

Maga mit kezdene, ha bombatalálat érné a tőzsdét?

málnási · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.11.17. 09:54:52

@VI. Béla:
röhögnék. nem tőzsdézek. majd 1700 ft-os otp-nél beszállok :)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 09:56:07

www.magyarhirlap.hu/velemeny/valtozatok_osszeomlasra.html
"Végül az ötödik forgatókönyv valószínűsége napról napra egyre nagyobb, s ráadásul az elmúlt háromszázhatvan év során átlagosan hatvanévenként volt ilyen totális háborúba torkolló összeomlás. (A legutóbbi hatvanhat esztendeje!) Azzal kell tehát szembesülnünk, hogy az előttünk álló „módfelett kalandos” évtized során az itt vázolt öt, logikailag lehetséges forgatókönyv valamilyen kombinációja mindenképpen bekövetkezik. Minden lokális uralmi rend legfőbb felelőssége így most abban áll, hogy erre elkezdi felkészíteni a felelősségére bízott közösséget. "

teemur · http://teemur.blog.hu 2011.11.17. 09:59:54

100%-osan egyet értek a cikkel.

Volumus et pacem. Ergo parando est!

TG69 2011.11.17. 10:00:42

@málnási: Téged se hagyjunk ki ebből az idilli jövőből. El tudnálak képzelni, mondjuk özvegyek gyámolítójaként, ha már a töltényhüvely szedegetése is túl megerőltető lesz számodra és akkor maradsz töltény nélkül :).

maretz 2011.11.17. 10:00:52

A Véleményvezér egy végtelenül primitív demagóg oldal. Hogyan is értenék meg, hogy miről van szó...

Amúgy remek cikk!!

@Viktus: "A Rába Zrt. hadipari szempontból max. tud gyártani összkerekes tehergépjárműveket azokkal még nem nagyon nyertek háborút"

Dehogynem. A szovjetek mit gondolsz mivel fordították meg elsősorban a háborút? Az amerikai jeep-ekkel meg teherautókkal, amivel végre meg tudták szervezni az utánpótlás-rendszert... Ne legyintsünk olyan nagyon ilyesmire.

Aki nem érti, hogy miért jó az állami tulajdonú hadiipari kapacitás, azzal persze nehéz mit kezdeni...

Viktus 2011.11.17. 10:01:39

@Doomhammer:

Ez sem egy nagy elme ... eleve ott a problémakör, hogy Magyarország kis pont a világban attól, ha mi kidőlünk nem omlik össze a világ.

Elijah_Baley 2011.11.17. 10:02:07

jaj, már szinte látom ahogy dicső hadseregünk (mind a négyezer hivatásos katona) hazai gyártású csapatszállító teherautóikra büszkén, szervezett rendben, felemelt fejjel menekül a hadszíntérről...

Viktus 2011.11.17. 10:05:01

@maretz:

Szerintem inkább jött v.mi baromi nagy hideg amire ők felkészültek amaz oldal meg nem. Helyben volt a logisztika míg a másiknak pár ezer kilométert kellett csihuhuzni. Na meg megjelentek nagy tömegben hu.wikipedia.org/wiki/T%E2%80%9334 ezek a kicsikék a nem fogyó gyalogsági utánpótlás mellett.

Jó az állami hadiipari kapacitás, ha van értelme ... új győri programot felesleges hirdetni az sem jött be.

Viktus 2011.11.17. 10:06:26

@De gustibusaut bene, aut nihil:

A románok most vesznek pár száz leopard-ot a németektől ... legfeljebb, ha megindulnak a vészmadarak scifi könyvei alapján lesznek tehergépjárműveik is :D

Ékszíj 2011.11.17. 10:09:58

Azért a leopárddal sokra nem mennek :D

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.11.17. 10:12:21

@Viktus: te seggfej, ki sitteli le a rablókat egy olyan helyzetben, amikor már nem kapnak fizetést a volt rendőrök és börtönőrök?
A rablók egy része épp belőlük kerül majd ki...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 10:16:30

@Viktus:
A szcenario szerint az europai orszagok osszeverekednek a penzen. A deli orszagok magukkal rantjak a nekik sok hitelt nyujto Franciaorszagot es olyan feszultsegek alakulnak ki, amelyektol az EU szethullik es ujraelednek a klasszikus europai ellentetek (nemet-francia-brit haromszogben, plusz a szokasos szovetsegeseik. mi persze megint a nemetekkel lovagolnank). A zurzavarban nem volna mod elegge figyelni a kelet-europai tersegre es a kornyek orszagai egymasnak ugranak a szokasos ellentetek miatt.

A szcenario szerint lenyegeben az elso vilaghaboru elotti helyzet alakult ki es maga a gyujto szikra mar nincs messze. Erre kell felkeszulnunk.

tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/2011/11/vilagvege.html
"Megpróbáltuk a szabadságharcot, az a muhi csatához vezetett. Őseink példáját követve most meg kell bújnunk a mocsárban és várnunk az elkerülhetetlen világvégét.

Ami a világnak egy nagy szívás, az nekünk egy nagy lehetőség."

Az en velemenyem az, hogy ez az egesz fantazmagoria a Fideszbe beszivargott szelsojobb altal a vilagesemenyekre feszitett mese. Nem lesz vilagvege mindenekelott azert nem, mert szemben az elso vilaghaboru elotti helyzettel (amihez a mostani ketsegkivul ijesztoen hasonlit) az europai hatalmak mar nem szamitanak. Az elso vilaghaboruban a vilag legerosebb orszagai mentek egymasnak (a vilaghatalom Nagy-Britannia, a masodik Nemetorszag, a meg mindig jelentos Franciaorszag) es ebbe rangattak bele a tobbieket. Jelenleg Nemetorszag, Franciaorszag, Nagy-Britannia mar csak kozephatalmak. Ha nagyon osszevesznek, lesz, aki a labukra lep.

Az EU csak egyben tenyezo. Hogy szethullik-e vagy sem, az nem rajtunk mulik. Abban azonban biztos vagyok, hogy hogy az europai orszagok szamara csak ket lehetoseg adott: hogy egyutt maradva megosztoznak a maradek koncon (ami kisebb lesz, mint eddig) vagy pedig kulon-kulon az eddiginel joval kisebb koncon ragodik mindegyik a sajat sarkaban.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.11.17. 10:29:31

@Doomhammer: Az első világháború előtti ipari kapacitás már történelem, utóda Kjnában van, az akkori, fegyelmezett lakosság történelem, a demoralizált fogyasztók nem töltenének éveket alövészárkokban és az akkkori hátországi szénbányák zöme be van zárva, ki van merülve, egy háborús Európa pedig nem kapna importolajat más földrészekről. És különben is, hogy képzeljk az első, vagy második világháborús stílusú hadviselést az atomerőművekkel teleszórt Európában?
Káosz az lesz...

evil overlord (törölt) 2011.11.17. 10:39:56

@Doomhammer: Szóljon KGB-nek, hogy nem sikerült a hackelés, a link nem működik. Így akar tényező lenni?

bz249 2011.11.17. 10:43:20

@Doomhammer: Adjon hozza meg egy pontot. Az elso vilaghaboru nyersanyagokert, teruletekert meg ilyen viszonylag stabil dolgokert folyt. Vagyis a gyoztes okkal remelhette, hogy a haborus zsakmany karpotolni fogja a vesztesegekert (az Antant pechjere a haboru rohadt sokaig tartott raadasul mivel amerikai segitseg nelkul konkretan veszitettek volna igy a zsakmany is meglehetosen csekely lett). Ezzel szemben ugye ma alapvetoen a szellemi termekek hozzak a penzt, ezek pedig oleg mobilisak.

Manapsag talan egyetlen racionalis gazdasagi oka lehet a haborunak: az adossag leirasa vagy behajtasa. Viszont ehhez valami egeszen elkeseredett helyzetre lenne szukseg, merthogy a haboruzo fel mindenfele hulye szankciokra meg egyeb gazdasagi kovetkezmenyekre szamithat. Vagyhat ott van az USA egy nyamvadt Irak es Afganisztan megszallasat nem tudja kigazdalkodni.

Az ember persze agressziv meg irracionalis, szoval nem 0% a haboru eselye, viszont a mit nyerhetek es mit veszithetek a haboruval tobbnyire durvan a mit veszithetek oldal kerul tobbsegbe.

Kandeláber 2011.11.17. 10:47:52

Egyre többen beszélnek arról, hogy valakik újabb világháborút akarnak kirobbantani. Több mint
valószínű, hogy a nagytőke és a spekulánsok azért mozgatják így a szálakat, mert szerintük jó kis üzlet lenne a fegyveres konfliktus. Az volt Irakban, és (szerintük) az lesz Iránban is, mely országot most ugyanazon körök vádolnak atomfegyver birtoklásával, akik annak idején, természetesen ugyancsak hamisan állították Szaddam Husszein Irakjáról, hogy vegyi fegyverei vannak.
Teljesen mindegy, hogy az amerikai elnököt Bushnak vagy Obamának hívják, a háttérből irányító szürke eminenciások döntenek a háború és a béke kérdésében.
Ameddig hagyjuk.

Viktus 2011.11.17. 10:55:34

@Arma Gedeon2:

Nyugi öcsi. Hol nem kapnak fizetést? jártál már mostanság nyugatabbra?

@Doomhammer:

Az első rész még film forgatókönyvnek is gyenge ...

Pontosan az első világháború előtti helyzet teljesen más volt. A világ nagy része a Brit Birodalom, és Franciaország kezében volt Németország pedig feltörekvő nemzetként akart ebből a tortából.
Manapság pedig a németek, és a franciák éppen ezernyi szálon kapcsolódnak össze gazdaságilag, és az angolok kezében sincsen gyarmatbirodalom háttérnek.

Ma pedig ott van az USA, Kína, Japán, olajországok, és mind kölcsönösen függ egymástól. Ki kivel kezdene globális háborúba? mindenki függ a másiktól kölcsönösen.

Az EU pedig nem fog széthullani max. leredukálódik a gazdasági összefonódás abban a formában, ahogyan alapban létre kellett volna hozni pl. az euro övezetet. Onnan tudja apránként felhúzni a másodkategóriás országokat, mert az hosszútávon elemi érdek lásd. piac.

Kosinva 2011.11.17. 11:18:48

Európára kívülről leselkedhet veszély (Oroszország, Észak-Afrika, Közel-Kelet) , azt pedig semelyik kis és közép ország nem tudja megállítani egyedül, csakis közösen lehetne az ilyenek kialakulását megakadályozni vagy kezelni.

Tündér_Lala 2011.11.17. 11:28:47

A háborúhoz az egymásra uszítás kell. Egyelőre mindenki a saját seggét védi, nem ismerve fel, hogy idővel ő is sorra kerül.
Aki ellen háborúzni kellene az nincs, miközben mindenhol ott van.

Ha egy bizonyos szinten túl rontják a helyzetet, esetleg lehetnek forradalmak, de ezeket egyenként elintézik. Ha az országok nem képesek felismerni, hogy egységesen kellene fellépniük, hogyan tehetnék ezt a felháborodott tömegek.

Veder1 2011.11.17. 11:29:51

A háborúhoz pénz kell, az meg momentán nincs. A világválság vége után is el kellett jó pár évnek telnie, míg a fegyverkezés beindult. 4-5 évünk még biztos van.

Veder1 2011.11.17. 11:31:05

Ja és én javasolnám a "bújj a @málnási mögé" hadművelet beindítását.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 11:37:27

@Vödör:
Hat mondjuk mind az I., mind a II. vilaghaboru egy-egy vilagvalsag kellos kozepen robbant ki es eppen a haboru miatt szuntek meg ezek a valsagok.
en.wikipedia.org/wiki/Long_Depression
en.wikipedia.org/wiki/Great_Depression

Veder1 2011.11.17. 11:38:36

@Doomhammer, azért 36-ra már kifelé lábaltak az országok (részben a fegyverkezés miatt) most még befelé tartunk.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 11:44:02

@VI. Béla:

a budapesti tőzsde a budapesti ostrom kezdetéig - 1944 decemberéig - működött

(mi több szárnyalt, az infláció mozgatja a legjobban a részvényárfolyamokat, 2007-ben is a zimbabwe-i (hararei) tőzsde érte el a legmagasabb nominális árfolyamnyereséget)

és amint átvonult a front a "trader-ek" újar összejöttek a rommá lőtt tőzsdepalota környékén lévő kávéházakban

és azt csinálták a mit korábban - kereskedtek (feketéztek)

anyagilag valszeg ők jöttek ki a legjobban a háborúból.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 11:46:30

@VI. Béla:

André Kosztolányi legjobb húzása pedig az volt, hogy fillérekért német államkötvényt vásárolt a háború utáni zűrzavarban

a holokauszt után a következő álláspontra helyezkedett (zsidóként)

„hiszek a német jövőben!” :)

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 11:48:51

@málnási:

a II vh alatt a hadiipari részvényekkel lehetett a legjobban tarolni (utána pedig az árupénzzel, barter + nemesfém)

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 11:53:13

@TuRuL_2k2:

a piaci fundamentalisták már hosszú évtizedek óta látnak,

egy 1983-as könyv (szabadon letölthető a szócikk végén)

en.wikipedia.org/wiki/The_Mystery_of_Banking

de eddig menedzselték a folyamatot - egy ideig még fogják is

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2011.11.17. 11:55:42

@Vödör:
Tehat maga a korabbi jo tapasztalatok hatasara fegyverkezest javasol a valsag ellen?

Veder1 2011.11.17. 11:58:23

Nem, csak szerintem van még néhány évünk addig, és azt azért észre fogjuk venni, már csak politikai retorikában is, ha elkezdődik.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 12:00:41

@Doomhammer:

mindössze pénzt fognak nyomtatni

az ECB (központi bank) "megtalálja" a bankóprést

és

pénzt fog nyomtatni

az euro jegybanki alapkamat pedig a jelenlegi 1,25%-ról gyorsan vissza fog menni 0% környékére

az euro-zóna most még nem fog szétesni

nem háború, hanem pénznyomtatás jön

később persze bármi lehet

de Merkel szavait most csak egyféleképpen lehet értelmezni:

„baj van és ha nem nyomtatunk pénzt akkor még nagyobb baj lesz”

ennyi

semmi több

pénzt fognak nyomtatni

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 12:01:38

@Vödör:

jó biznisz lesz az valakinek

ennyi

semmi több

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 12:03:30

@Vödör:

36-ban semmiből sem lábaltak ki, a válság folyamatosan mélyült, a kilábalás 1947-ben kezdődött

Katzenstreu 2011.11.17. 12:30:44

Kedves Szellemi Nyomorékok! Mégis hol éltek? Erre a honvédségre egy fillért költeni is felesleges. Csinálnak valami hasznosat? Megállítják a külföldi illegális bevándorlókat a határon, visszafoglaltak már pár falut Borsodban? Biztosítják az ottani magyar kisebbség létét?

Viktus 2011.11.17. 12:55:14

@Vödör:

Éppen a fegyverkezés az amiből a pénz lesz felpörgeti a gazdaság minden szektorát.

@Kosinva:

Tévedésben vagy Európára belülről leselkedik a hosszútávú veszély. A multikulti elbukott, az integráció elbukott.
"Egy napon milliók fogják elhagyni a déli féltekét, hogy elözönöljék az északi féltekét, és bizonyosan nem barátként. Mert azért fogják elözönleni, hogy meghódítsák. És meg is fogják hódítani, benépesítve fiaikkal. Asszonyaink hasa hozza el számunkra a győzelmet". - Huári Bumedien algériai elnök, 1974-ben az ENSZ Közgyűlésén.

vizipipa 2011.11.17. 12:56:42

Nem ellenzem a Rába megvételét és tudom, hogy gumi is lesz hozzá (hiány mindkét vh.-ban), mert a Michelin (Taurus) mellett van már Hankook is, de honnan lesz motor? Hosszabb távon meg honnan lesz vas(érc)? Meg bármi egyéb. Nincs se elég olaj, se gáz. Nem csak nálunk, az EU-ban se.
És ez a kézifegyvereken túlmenően szinte mindenre igaz. A globalizáció jelenlegi szintjén az európai államok egymás ellen csak bohócháborút vívhatnak. Az EADS pl. 4 fő (és több kisebb) országban működik. Nekem lesz harci gép motorom, neki szárnya, annak törzse, stb. Hogy lesz ebből harceszköz?
Fél éven belül éles kérdés lesz a: mit eszünk? Kínai fokhagymát vagy brazil cukrot? Mert a lenézett 5% alatti mezőgazdasághoz is kell gép (olaj), vegyipar (műtrágya, növényvédőszer, stb.). Meg úgy egyébként nélkülözhetetlen.
Az I. vagy II. vh. folytatása nem reális verzió, a Mad Max verziót viszont nem zárom ki, bár hosszú az sem lehet.

Viktus 2011.11.17. 13:00:09

@vizipipa:

Európának van acél termelése, és vannak északon olajmezők is :)

A fő problémakör nem is azon van, hogy miből tudnánk fegyverkezni megoldásként a válságra, hanem mire mennénk vele?
Adolfnak az elején busásan megtérült a befektetés, de most mégis kit támadnánk, vagy gyarmatosítanánk, amely megérni a puffogtatást? Líbia?

suski 2011.11.17. 13:05:52

UGyan már, a magyar honvédség jelenleg nyilvánvalóan nem alkalmas arra, hogy egy többfrontos támadásnak ellenálljon, tök mindegy, hogy most épp 100, 200 vagy 300 milliárdos a költségvetése. Ha baj van, akkor nekünk ígyis -úgyis annyi. Egy - két év alatt nem lehet felépíteni olyasmit, amit évtizedek alatt pusztítottak le.
Másrészt még egy ütőképes hadsereg sem tudná szövetségesek nélkül megvédeni az országot, Izrael mögött is ott van pl. az USA.
Amúgy a háború pedig zajlik, csak nem a hagyományos fegyverekkel.

Kandeláber 2011.11.17. 13:09:51

@Viktus: Csak akkor özönlik el, ha Európa hagyja magát. Egyébként a migránsok szövetségeseket találtak Európán belül a "jogvédőkben", akik minden olyan intézkedést kritizálnak, amely a bevándorlók kiszűrésére szolgál. Sarközyt, aki a romániai cigányokat (akik elvileg európaiak, de gyakorlatilag...) és Berlusconit, aki az észak-afrikai, és az ugyancsak romániai cigányokat próbálta/próbálja kiebrudalni, valóságos Sátánként interpretálták ezek a derék humanisták.
Egyszerűen gátat kell vetni az Európán kívülről jöttek bevándorlásának, mivel beláthatatlanok a következmények. Svájcban népszavazással akadályozták meg új minaretek építését, erre Svájcot nyomban lefasisztázták egyesek. Az pedig gyenge érv a bevándorlás mellett, hogy az elöregedő Európát majd az afrikai berberek vagy a núbiai feketék húzzák ki a slamasztikából.

Öblös · http://modoros.blog.hu/2009/05/12/az_oblos 2011.11.17. 13:12:22

Beteg világban élünk: a kurvák válogatósak, a sportolók puhányok és a németek nem akarnak háborúzni.

Bell & Sebastian 2011.11.17. 13:22:21

Az agresszióra való hajlam összefüggésben van a dimorfizmussal, az embernél ez 10-15%, így etológiai szempontból nem különösebben agresszív.

Az érzékeny egyensúly megtartásához ezenkívül még sok más is kell.
Megfelelő nemi arány a csoporton belül (ne legyen túl sok potens férfi, vagy kevés megtermékenyíthető nő), a törvényszerűen megszülető 8% militáns egyed ellátása konfliktussal (üssék mondjuk az afgánok 8% -át, ne a hazai 92 -őt), bizonytalanság és fenyegetettség érzésének minimumon tartása, az "idegenek" szeparálása és a többi.

Eddig tehát a viselkedéstan. A háborúzás legbelső oka lélektani eredetű, a nemek eltérő evolúciós céljából fakad. A férfi minden nőt meg akar, a nő biztonságban nevelni a gyerekeit.

Mivel minden ok együtt és készen áll, szinte biztos a negatív végkifejlet, csak idő kérdése a fegyverhasználat. Tudatformálással az indulatok tompíthatóak vagy felkorbácsolhatóak, de meg nem szüntethetőek.

A posz attól jó, hogy kitért szinte minden fontos összetevőre.
Ami kimaradt, annak a feszegetése, hogy a háttárhatalom (amely köztudottan sokallja a föld lakosságát) mennyiben erősített rá az amúgy is kedvezőtlen tendenciákra?
(Életciklus megváltoztatás, akcelerációs gyorsulás, családrombolás, genderezés, munkaelvonás, tömeghadsereg felszámolása, lakosság lefegyverezése, egyebek)

Merkel nem hülye, jól érzi a pernye szagát. Gorbitól kapta a gyufát (egyesítés), ő csak meggyújtotta azzal, hogy lelépte a franciákat és már nyíltan szövetkezik az oroszokkal, naná, hogy Obama ellenében.

Minden összeállt, ami csak kell egy lokális háborúhoz.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2011.11.17. 13:26:39

Jó írás.
A hadsereg fejlesztése meg olyan egy országnak, mint a gyereknek a normális nevelés. Gőzöd sincs, szükséged lesz-e az eredményére valaha is, de ha igen, és nincs, mert ellazáztad, rendesen benne vagy a szószban.

Bell & Sebastian 2011.11.17. 13:53:35

@Arma Gedeon2: A paradigmaváltás az energiaellátásban? A bezárások nyilván siettetik a konfliktushelyzet érését.

Bell & Sebastian 2011.11.17. 14:10:39

Elnézést, hogy lóugrásokban és kihagyásokkal írtam.
Az a szó kimaradt, hogy megtermékenyíteni, mivel a legfőbb mozgatóerő a gének háborúja, az elsődleges cél a gyerekcsinálás (mindkét nemnél), a dugás csak másodlagos. Ha jól mennek a dolgok, normális a környezet.

Ha ez a törekvés kielégítetlen marad, hogy stílusos legyek, először is csökken a populáció létszáma és elkezd felgyülemleni a feszültség.

Na most gondolkozzunk el azon, hogy ki kényszerítette munkára a nőket (indirekt/direkt az iskolapadba) huszon-sok éves koráig, ki akadályozza a több gyerek vállalását, ki hirdeti a szexuális devianciákat normálisnak?

A többi ok csak mind ennek az egynek a következménye.

Bell & Sebastian 2011.11.17. 14:24:51

Na jó, megadom a kegyelemdöfést, a promiszkuitás reklámozása (ellentétben az elfojtásával, mederbe terelésével) pusztítja a közösséget (minden szempontból), amely a végén felszámolja önmagát azzal, hogy a felszabaduló indulatait a végsőkig kiéli, előbb a politikája irányt, utána eszközöket is vált.

A politika végső célja az emberek boldogítása kellene hogy legyen. De már régen nem az.

Jusson eszünkbe Szodoma, gonorrhea és Róma, legjobb, ha együtt.

Kandeláber 2011.11.17. 15:47:42

Azért érdekes, hogy Németországban, a mintaállamban, amely már régen túllépett önmagán, tíz évig nem sikerült elfogni a szélsőjobbos gyilkosokat, akik háromszor annyi embert nyírtak ki, mint az itthoni elvbarátaik. Érdekes módon nem nyivákol a hazai sajtó.
Annyira imádják nálunk a németeket?

xenuka 2011.11.17. 16:27:33

Angela Merkel egy kommunista.
A kommunisták most kevesen vannak.
Minden zsidó kommunista, de nem minden kommunista zsidó.
Fentiek miatt nagy az esély hogy zsidó is.
Ki a faszt érdekel egy öreg kommunista zsidó kurva hazudozása?

Terézágyú 2011.11.17. 16:36:36

'Azt mondják, Európa megérett a pusztulásra.
De nem azért mondják, mert megérett, hanem azért érett meg, mert azt mondják.'

Aszlányi Károly, 1936.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 16:37:12

@Bell & Sebastian:

"A politika végső célja az emberek boldogítása kellene hogy legyen"

MEGALOL

xenuka 2011.11.17. 16:37:46

Ki háborúzna kivel itt Európában csak azért mert nincs Euró?

Itt Európában majdnem mindenki NATO tag!

Amikor bevezették az Eurót akkor sem volt háború.

Ha megszüntetik akkor sem lesz.

Kit érdekel Merkel, a kommunisták, a zsidók, az Euró, a NATO?

Nem vagyok zsidó vagy kommunista és nincs Euró az országban a Nato meg nem érdekel.

Ajánlom ezt a 2007-es videót:

Mr Nigel Farage elmondja a Angéla Merkel-nek hogy mi a baj az egyesítési őrületével a volt NDK-s zsidókommunistájának.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 16:38:22

@Bell & Sebastian:

Machiavelli mintha a hatalomról beszélt volna:)

Terézágyú 2011.11.17. 16:39:56

@Viktus:
"A multikulti elbukott"

Ezt csak az mondja, aki abban a szent meggyőződésben volt, hogy Európa mindig is hófehér (rózsaszín) lesz...

RowiwClub (törölt) 2011.11.17. 16:40:07

Ki a fa*** az a Babarczy Eszter?

bucbuc 2011.11.17. 16:41:10

@bz249: Egyáltalán nem vagyunk messze egy nyersanyagokért vívott háborútól. (Irak?)
Az olajkitermelés konkrétan tovább nem növelhető ami iszonyatos hatásokkal jár majd. Nem, nem kell elfogynia, elég ha egyre kevesebbet tudnak kitermelni.
Minden ami ehhez kapcsolódik (tehát mindennek) annak közvetve vagy közvetlenül nőni fog az ára és egyre kevesebb lesz belőle, annyi a gondtalan jólétnek nem lesz annyi energia ami dolgozzon helyettünk.

Jócskán fel fog értékelődni a termőföld és a víz is.

Egyébként ennek az országnak semmi esélye, hacsak nem vmiféle államszövetség részeként.

bucbuc 2011.11.17. 16:42:57

@Viktus: Ott tévedsz nagyot, hogy ez nem pénzügyi válság, az csak a folyamánya az energia és erőforrásválságnak.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 16:43:24

@Bell & Sebastian:

a lokális háború is csak egy biznisz:)

és általában nem arról szól amiért meghirdetik

pl, egy aktuális példa (persze ez is spekulatív, de ebben legalább van logika)

Gaddafi gold-for-oil, dollar-doom plans behind Libya 'mission'?
www.youtube.com/watch?v=GuqZfaj34nc

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 16:47:07

@bucbuc:

ez pénzügyi válság

nincs

se energiaválság

se erőforrásválság

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 16:56:24

@bucbuc:

innovációról még nem hallottál?

klikk az alábbi grafikonra (egyszerű, de szemléletes példa):

www.rayservers.com/images/oil_price_in_gold.png

1973-ban nem olajárrobbanás, hanem USD összeomlás volt (az USD 1971-ig volt aranystandardon, bretton woods-i aranydeviza-rendszer)

még egy szemléletes grafikon:

pricedingold.com/charts/Crude-1950.pdf

1971-es USD-vel (akkor 1 uncia arany 35 USD volt, ma 1750) több olajat kapsz ma mint akkor...

REÁLÉRTÉKEN csökkentek a nyersanyagárak

és egy idézet a naaagy "nyersanyagválsághoz" (pénzügyi válsághoz):

"On August 15, 1971, the United States unilaterally pulled out of the Bretton Woods Accord taking the US off the Gold Exchange Standard (whereby only the value of the US dollar had been pegged to the price of gold and all other currencies were pegged to the US dollar), allowing the dollar to "float"...........Because oil was priced in dollars, this meant that oil producers were receiving less real income for the same price. The OPEC cartel issued a joint communique stating that, from then on, they would PRICE A BARREL OF OIL AGAINST GOLD. This led to the "Oil Shock" of the mid-seventies"

en.wikipedia.org/wiki/1973_oil_crisis#End_of_Bretton_Woods

KenSentMe 2011.11.17. 16:58:58

Egyébként az csak nálunk van, hogy leépítjük a hadseregünket, Németország pl. viszonylag gyorsan tudna mozgósítani félmillió katonát (bár az állomány több mint fele tartalékos), ha szükség volna rá , Franciaország is, és ezek nem brutálisan nagy számok, legalább egy tucat ország van, amiben több ember szolgál. (Jó, ott a csodálatos Észak-Koreai hadsereg is, ott szerencsére híjján vannak a haditechnikának.)

Szóval lehetne itt jó kis fegyveres konfliktusokat játszani, ha valakire ez így rájönne.

neutrontranszmitter 2011.11.17. 17:00:39

@Kandeláber:
tényleg nagyon szomorú hogy a németeknél eltettek láb alól néhány fekát, és érthetetlen miért nem sújtják szankciókkal az egész országot. persze az más kérdés, hogy ha itthon a cigányok csinálják ugyanezt, csak magyarokkal, az még kevésbé hírértékű.

xenuka 2011.11.17. 17:02:08

Az EU elnök Barosso aki büdös kommunista Mao Ce Tung Kínai elnök tanácsadója volt - ez mindent visz!

"...old Barroso, who was an advocate of Chairman Mao."

1976-ban Barosso Maoista kommunista - bármiféle hasonlat az elmebeteg Maoista zsidókommunista Demszkyvel a véletlen műve.

www.youtube.com/watch?v=wAHv3UnXvmM

Alf (törölt) 2011.11.17. 17:07:08

véleményvezér = portfolio.hu

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:08:05

@Kandeláber:

„hogy a nagytőke és a spekulánsok azért mozgatják így a szálakat, mert szerintük jó kis üzlet lenne a fegyveres konfliktus”

A nagytőke és a spekulánsok köszönik jól vannak

Az ún. naagy nemzeti felbuzdulásra épülő konfliktus elsősorban nem az ö bizniszük

De ha mások összehozzák ezt szívesen nyerészkednek rajta:)

PS: nem kereskedők és gyárosok szoktak háborúsdit játszani…

És a béke sokkal profitábilisebb…

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:09:20

"Az ún. naagy nemzeti felbuzdulásra épülő konfliktus"

a nemzetit IDÉZŐJELBE kellett volna rakni

általában nincs ebben semmi nemzeti...

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:10:09

@xenuka:

már rég elvesztettem a fonalat:)

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:13:30

@xenuka:

Itt azt írják, hogy Barroso egy kripto-jezsuita „ügynök”

Jesuits, not the Rothschilds, Openly Display Complete Control of European Finance

www.vaticanassassins.org/2011/04/jesuits-not-the-rothschilds-openly-display-complete-control-of-european-finance/

Most akkor mi az igazság? :)

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:17:07

@xenuka:

érdekes klip (és imádom a "kontinentális" portugál dialektust)

de azért az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy a (fasiszta) Salazar-rezsim 40 éve után nagyon balodali volt mindenki Portugáliában (most is az, a "jobboldal" a szociáldemokrata párt:) )

Alf (törölt) 2011.11.17. 17:31:14

@valaki76: Szerinted a pápa kinél bankol ?

:))

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:33:59

@bucbuc:

Egy klip, ha már Irakot szóba hoztad

Incredible Fact or Theory?: The Petrodollar Scam

www.youtube.com/watch?v=hpZ0Kc_Cx_g

egy szócikk
en.wikipedia.org/wiki/Petrodollar_warfare

Risk to the Petro Dollar from Iraq War and Iranian Crude Oil Echange
Commodities / US Dollar
Apr 19, 2007 - 01:32 PM

By: Jim_Willie_CB

www.marketoracle.co.uk/Article803.html

kicsi11 2011.11.17. 17:34:16

Ugye nem gondolod komolyan, hogy a mai haditechnikával majd a Rába felveszi a versenyt?

Google 2011.11.17. 17:53:16

Állandóan háború van - főleg az utóbbi időben.
Minket pedig hol ennek, hol annak a hatalomnak löknek oda. Most éppen Amerika kapott meg minket - IMF-biztosítás képében.
Jó, hogy nem vittek le a szénbányába, bár... - azzal fenyegetőztek ugyanis.

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 17:54:33

@Alf:

A pápának van bankja…

„The Institute for Works of Religion (Italian: Istituto per le Opere di Religione – IOR), commonly known as the VATICAN BANK, is a privately held institute[1] located inside Vatican City run by a professional bank CEO”
en.wikipedia.org/wiki/Institute_for_Works_of_Religion

korábban is volt

„The Bank of the Holy Spirit (Italian: Il Banco di Santo Spirito) was a bank founded by Pope Paul V on December 13, 1605. The Bank was the first national bank in Europe (as the bank of the Papal States),[1] the first public deposit bank in Rome,[2] and the oldest continuously-operating bank in Rome until its merger in 1992.[3]”
en.wikipedia.org/wiki/Bank_of_the_Holy_Spirit

még korábban pedig a katolikus Medici családnál bankolt, amely közben az első transznacionális magán-bankbirodalommá nőtte ki magát
en.wikipedia.org/wiki/Medici_Bank

a bankár családból pedig négy pápa származott:

List of popes from the Medici family
en.wikipedia.org/wiki/List_of_popes_from_the_Medici_family

valaki76 (törölt) 2011.11.17. 18:01:07

@Alf:

Egyébként zavaros ez a történet... (átláthatatlan... nem véletlenül)

mindenestre az első transznacionális bankbirodalom a katolikus egyházhoz – a templomos lovagokhoz – kötődik

en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Knights_Templar

de rajtuk kívül a pl. johanniták is elég keményen belementek ebbe a bizniszbe

a középkorban pedig a pápa katolikus bankárai vitték a prímet

en.wikipedia.org/wiki/History_of_banking#Italian_bankers

en.wikipedia.org/wiki/Medici_bank

a jezsuiták pedig nagyon fontos szerepet játszottak az állami kölcsönügyletek lebonyolításában:

„Therefore, this knowledge was available most readily to JESUITS and Jews, who consequently played a major role in European FINANCE. Generally the Jesuits took the role of go-between with heads of state, while the Jews manned the low-end pawnshops. This explains the disproportionately large share of Jews in the goldsmith trade and early diamond market (diamonds being a lightweight alternative to gold).”

en.wikipedia.org/wiki/Lombard_banking

félszemű ló 2011.11.17. 18:14:47

@málnási: szeretném megkérdezni, hogy milyen mentális-pszichés hozadékra gondolsz. köszönöm.

EnTeO 2011.11.17. 18:19:08

A dolog ugyan sokkal összetettebb, mint ahogy azt megfelelően ki lehetne fejteni egy ilyen rövid kis cikkben, de a cikk következtetése és zárszava nagyon is helytálló.

Bandibacsi34 2011.11.17. 18:44:59

Persze hogy lesz haboru, de csak akkor ha a nagyhatalmaknao erdeke lesz. Persze nem kell komoly dolgokra gondolni. A magyar hadseregre felesleges kolteni, a NATO ba is ezert leptunk be. Majd az USA beavatkozik. Ugyis szereti azt csinalni.

Nem Máté 2011.11.17. 19:04:48

Európa már most is a németeké, minek nekik háború? Az szokott ugrálni, aki szarban van. Majd titokban rátámadunk összes szomszédunkra Rábával meg kiegyenesített kaszával, kasszával, léggitárral. Rám azért vigyázzatok, én jó eséllyel ott fogok répát szedni valahol Alsó-Ausztriában, és járni a pincéket felszabadítható rabszolgalányok után kutatva. 3 példányban lobogtatom a macskaallergia miatti katonai alkalmatlansági bizonyítványomat, és nem engedek csetniket a tarkóm közelébe.

Pszt! 2011.11.17. 19:17:47

Fasza lenne a Vikiért megdögölni a lövészárokban. Bár szerintem a háborút a dzsobbik fogja kirobbantani.

Pszt! 2011.11.17. 19:19:04

A Rábás dolgozók meg retteghetnek a bombáktól!

Illés Béla 2011.11.17. 20:06:52

Aki azt gondolja,hogy a dolgok jó felé haladnak és minden rendben,az egy anyagi értelemben,jól behatárolható kisebbséghez tartozik,de a többség nem részesül az elméletileg "elérhető" javakból és ez baj.
Ez a helyzet a történelemben,soha nem vezetett jó dolgokhoz...
A cikk remek,fontos problémára világít rá.
Nem tehetünk úgy mintha a suliban nem tanultunk volna történelmet.

ecilammin 2011.11.17. 20:49:27

@málnási: Fogalmazz érthetően,vagy maradj távol!

ecilammin 2011.11.17. 20:50:31

Amikor azt mondják:béke és biztonság,akkor jön el a vég.

ecilammin 2011.11.17. 20:56:42

@VI. Béla: A cikk az jó,csak van egy bibi:
"aki fegyvert fog,fegyver által vész el."

pokesz70 2011.11.17. 21:18:11

És mi van, ha ezek a háborúk nem nemzetek, hanem társadalmi osztályok között törnek majd ki? Ha az egyre táguló életszínvonal-olló két éle csap majd össze? Előbb fogják a szegénység és nyomor ellen lázadó tömegek lángbaborítani a vidéket, mint valamelyik (jelenleg NATO szövetséges) szomszédunk seregei. Vagy kivel? Kínával?

tommygun 2011.11.17. 21:24:07

@ecilammin: van egy kis bibi: az idézet szerzője saját maga szólította fel követőit hogy vigyenek magukkal fegyvert amikor egy bizonyos Gecsemáni-kertbe mentek piknikezni. Csak azt a passzust nem idézi a sok félművelt.

ecilammin 2011.11.17. 21:25:33

@tommygun: dehogy nem!Csak nem értik.

Arma Gedeon2 · http://kitalaltujkor.blogspot.com 2011.11.17. 21:58:25

@Bell & Sebastian: Nem erre gondoltam. At mondod, érik a lokális háború, azt mondom, egy atomerőművekkel zsúfolt kontinensen az Armageddon.

Sieg 2011.11.17. 23:12:55

A háború vizionálásának egy problémája van: nehéz értelmét találni. Németország megtámad... valakit? Kit? Miért? Kinek lesz attól jobb?

A 19-20. századi háborúk fő mozgatórugója a nacionalizmus volt. Nyugat-Európában az olyan típusú melldöngetős, bűnbakkereső és mártírkodó nacionalizmusnak a tömegereje már eltűnt, amivel feltétlen gyűlöletre lehetett hergelni a lakosságot a szomszédok ellen. Persze most is vannak radikálisok, meg olyanok, akik a sivár életükkel nem tudnak mit kezdeni, ezért örülnének, ha jogot kapnának egy kis agresszióra, de ez a kisebbség.

Gazdaságilag csak kis csoportoknak érné meg, a globalizált gazdaság egészének nagyon nem, és ez a legfőbb érv. No meg az, hogy az embereknek se kell már.

Kelet- és Közép-Európában az elmérgesedett nacionalizmusra takarót tett a szovjet uralom, ezért eléggé elgennyesedett és időbeli csúszással jelentkezik, de itt is kisebbség, aki háborút szeretne látni.

MarioBen 2011.11.18. 21:52:32

Valamiért nem jelenik meg a hozzászólásom

MarioBen 2011.11.18. 21:53:48

Megpróbálom részleteiben elküldeni:
Engedjétek meg, hogy a cikk általános fejtegetését (aminek nagyon örültem) megtöltsem konkrét tartalommal.
Azoknak, akik nem követik a geopolitikai változásokat, nagyon nehéz lesz megérteni, hogy mi is történik, de megpróbálom röviden összefoglalni a lényeget.
Valóban, akik nem értik miért törne ki Európában egy háború, igazuk van, mert az európai országoknak nincs is egymással semmi bajuk. Másrészt, akik arra hivatkoznak, hogy a globalizáció, a hálózati gazdaság, egymásra utaltság kizár egy világháborút, azt kell, hogy mondjam: tévednek.
Ennek oka: a globalizáció már a MÚLTÉ. Regionális, kontinens méretű blokkok/uniók vannak alakulóban.

Mi is történik?

Az USA elvesztette gazdasági nagyhatalmi szerepét, de katonailag még erős, ezért kétségbeesetten próbálja katonai erővel visszaszerezni világhatalmi pozícióját. Ennek érdekében a következőket teszi:

1. Megpróbálja elfoglalni Iránt és az arab országokat. Ennek célja nem csak az olaj, hanem hogy Oroszország és Kína közelében létesíthessen katonai bázisokat.
2. Megpróbálja bekeríteni Kínát: Dél-Korea, Japán és Ausztrália mint szövetségesek segítségével.

A "világ másik fele" közben a következőket teszi:

1. Létrehozták az SCO-t (Shanghai Cooperation Organization), ami a NATO ázsiai megfelelője.
2. Oroszország megalakítja az Eurázsiai Uniót, ami a volt szovjet tagállamokat fogja egységbe.

MarioBen 2011.11.18. 21:57:55

II. rész:
Namármost, háborús frontok a következő helyeken vannak kialakulóban:

1. Közel-Kelet: Irán, Oroszo., Kína vs. Izrael, USA
2. Távol-Kelet: Kína vs. USA, Japán, Ausztrália
3. EURÓPA! Mégpedig Európában azért, mert az EU és az Eurázsiai Unió (Oroszo.) stratégiai szövetségre lépett egymással. Viszont az EU megosztott: Nyugat-Európa (Németo., Franciao., Spanyolo., Ausztria, Olaszo.) Oroszország-pártiak, míg egyes Kelet-Európai országok (Románia, Lengyelo.) USA-pártiak. Itt az USA célja az EU és az Eurázsiai Unió egyesítésének megakadályozása az Oroszo. ellenes országok támogatásával és a rakétapajzs építésével. Angela Merkel erre utalt.
4. Északi-sark: Oroszo. az ENSZ-nél kérvényezte, hogy igényt tart az egész Északi-sark területére. Ezt ellenzik: Kanada, Norvégia stb.

Tehát látszik, hogy pontosan 4 világháborús frontvonal is kialakulóban van.

A kitartó olvasók kedvéért néhány YouTube videó:
(ha sikerül bemásolni)

MarioBen 2011.11.18. 22:22:46

<a href="http://www.blog.hu">Linkpróba</a>

MarioBen 2011.11.18. 22:28:39

III. rész:
A kitartó olvasók kedvéért néhány YouTube videó:

youtu.be/aM1pR8KKki4
youtu.be/xTF06s-NJdI
youtu.be/bQvhga3G770
youtu.be/A8H-v-HnTNU
youtu.be/ZNoqpaInQgA
youtu.be/U-H2nqT2AGU
youtu.be/iyDd343UxRQ
süti beállítások módosítása