Paul Lendvai ahol tud, árt – Az eltékozolt ország
2011. április 23. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Paul Lendvai ahol tud, árt – Az eltékozolt ország

A Fideszt támogató jobboldali médiahegemónia következményei azt jelentik, hogy a talán legkiemelkedőbb magyar zongoraművészt, Schiff Andrást, vagy a nemzetközileg elismert karmestereket Fischer Ádámot és Fischer Ivánt ugyanúgy, mint a külföldön nagyra becsült filozófusokat és írókat, Heller Ágnestől és Vajda Mihálytól a Nobel-díjas Kertész Imréig és Konrád Györgyig útszéli hangon a harmincas évekre emlékeztető antiszemita és személyes mocskolódással támadják. Ugyanúgy hirdetik az antiliberális, faji töltésű és kirekesztő nemzeteszmét, mint elődeik a Horthy-korszkban. 

Paul Lendvai

  Lelkiismeretesen elolvastam Paul Lendvai legújabb irományát, Az eltékozolt országot, ami meglepően olvasható, sőt amolyan bulvárirodalom, olyasmi, mint a hercegnő-könyvek, ahol egy különleges világba pillanthatunk bele, ahol a gonoszak gonoszak, a jók, jók és minden olyan távoli, hogy csak bottal piszkáljuk. Semmi probléma nem lenne ezzel a könyvvel, ami a fikció és a dokumentum között félúton áll valahol, ha nem vennék ezt az embert komolyan. Ha viszont ebből a könyvből szeretné megtudni a gyanútlan külföldi, hogy mi fán terem Magyarország, akkor nagyon el lesz tájolva.

  Tulajdonképpen Lendvai cseles, nem használ nagyon szélsőséges szavakat, nem mondja azt, hogy a Fidesz és a Jobbik egykutya, nem mondja, hogy a magyarok fasiszták, csak sokszor használja az antiszemita jelzőt és minden gárdázás után megjegyzi a Fidesz hallgatását. Valamiért Orbánt és Gyurcsányt nagyon tehetségesnek tartja, de a kedvence a Bajnai, aki olyan beállításba kerül, mint a Megváltó. Bajnai egy év alatt MINDENT rendbe tett.

  De nem futok annyira előre. A rendszerváltással kezdődik a könyv, ahol a könyv írója rendszeresen kiemeli saját nagyságát: ő már akkor megmondta, ő már akkor megírta. Sőt van benne egy olyan rész, hogy állítólag Antall odasúgta neki: Nem maga itt a karmester, legföljebb az elsőhegedűs. (Remélem öreg koromban én is írok majd egy könyvet arról, hogy tulajdonképpen egész életemet az ország ütőerén töltöttem.) Az események taglalásánál könnyedén siklik át például olyan események felett, hogy a taxisblokád alatt az egész országot megbénították, az SZDSZ tapsikolása mellett.

  Természetesen az antiszemitizmus csúnya szörnyképe már akkor morgott a sarokban, de Lendvainak mindenről ez jut az eszébe. A nemzeti gyújtózsinór már ebben az időben előhívta az Auschwitzhoz vezető démonokat – idézi Lendvai Kertészt. Gyönyörű! A magyar antiszemitizmus gyökereiről egy külön fejezet szól, további Kertész ídézetekkel (A szélsőjobboldal és az antiszemiták váltak hangadóvá. A magyarok régi káros szenvedélyei - a hazugság, a dolgok elfojtására való hajlam - jobban jellemzőek, mint valaha.). Idézi Koestlert is, aki szerint magyarnak lenni kollektív neurózis. Nem tudom, hogy ezek az utóbbi mondatok a magyar helyett a zsidó szóval helyettesítve antiszemitának számítanának-e, engem mindenesetre picit idegesítenek. Van olyan megjegyzése is, miszerint 1944-ben a magyar lakosság széles rétegei készségesen együttműködtek a villámgyors deportálásban és a tömeges rablógyilkosságokban. A lakosság széles rétege nem tudom, pontosan mit jelent Lendvai számára és ezt a vitát meghagynám a történészeknek. Az erős antiszemitizmust rendszeresen azzal igazolja, hogy a focimeccseken miket kiabálnak a szurkolók, nem hiszem, hogy ez magyar jelenség – mármint a csúnyákat kiabáló drukkerek ”, de ha igen, akkor én kérek elnézést.

  A Tocsik-ügybe gyorsan egy fél mondattal belerakja a Fideszt, miszerint az MSZP, a Fidesz és az SZDSZ pénztárnokai (...) nagy összegeket csúsztattak a saját zsebükbe. Ez számomra újdonság.

  Medgyessy-t egy egész bekezdésben mosdatja, miszerint jelentéktelen, hogy ő SZT-tiszt volt. Ő nem tett semmi törvénybe ütközőt – írja szó szerint, és huszáros csínynek nevezi. Gondolom azért fáj neki ez a sztori, mert kicsit hasonlít az ő ügyeihez.

  2004. december 5-e kapcsán kedvesen szemet huny az ország történetének legocsmányabb kampánya felett, ahol elvtársai a nyugdíjrendszert és az egészségügyet romba döntő határon túli invázióval riogatták az embereket. Csak megjegyzi, hogy a szavazás kudarca nyilvánvalóvá tette, hogy nem beszélhetünk a magyarság sors- és érdekközösségéről (brrrrr).

  A Jobbik megerősödéséért a jobboldali médiumokat teszi felelőssé, Orbán Viktort pedig azzal támadja, hogy nem határolódott el a Jobbiktól (a két pofonról nem esik szó).

  Mához érve az a problémája, hogy a magyar média nem közli azokat a nyugati cikkeket, amelyben mindenféle szörnyűséget írnak az országról. Nem érti, hogy a konzervatív értelmiség miért ideges, ha szembesítik azzal, hogy milyen aggasztó képet festenek Magyarországról. Azt írja, hogy a Magyarország-kép eltorzításáért a zsidó ügynököket tesszük felelőssé. Az nem zavarja, hogy tényszerűen közli: a Demokrata kulturális rendőrség felállítását követelte, hogy tisztítsák meg a könyvtárakat a magyarellenes szeméttől, miközben ez egy szatirikus publicisztika volt. Hasonló alapon hivatkozhatna bármelyik scifire, mint meghatározó kormányprogramra.

  A 2006-os rendőri brutalitást egyetlen mondattal intézi el, de nem ír a maradandó sérülést okozó gumilövedékekről, kínzásokról és persze arról se, hogy Gyurcsány megdicsérte a rendőröket, Kuncze kigúnyolta Révész Máriuszt, Demszky pedig kitüntette Gergényit. Viszont hosszan ír arról, hogy itt már minden gyerek találkozik az iskolában a rasszista tanárokkal és diákokkal, és hogy talán még nem tartunk ott, mint a weimari köztársaság. Végül megjegyzi: talán még a Kádár-rendszer megtorló éveinek se volt ilyen rossz imázsa.

  Nem tudom, Paul Lendvait melyik magyar harapta meg, amiért kéjes örömét leli abban, hogy mézes-mázas stílusban, torzítva-ferdítve mindenféle gonoszságot írjon a nemzetéről. Nem tudom, miért szereti forgatni a sebünkben a kését azzal, hogy cinikusan mondogatja: lám-lám milyen rossz imázsotok van? Miközben többek között az ő műve is ez. Húsz év kitartó hazugságainak eredménye.

  Most gyűjti be a babérokat, reggelente talán lelkesen olvasgatja a hazáját ócsároló cikkeket és közben kellemes melegség járja át.

  Ami tényleg nagyon szomorú, hogy nekem egy magyar származású amerikai orvos ajánlotta ezt a könyvet, a Németországban élő nagynéném pedig kétségbe esve írogat, hogy már megint miket írnak rólunk, a barátnőm pedig Franciaországból érdeklődik, hogy tulajdonképpen már eljött-e nálunk a világvége.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr662845323

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szívből gratulálok mindenkinek! 2011.04.24. 01:41:53

A gyöngyöspatai cigányoknak az ingyen üdüléshez és ahhoz, hogy megvédték értékeiket a faluban évek óta garázdálkodó magyarbűnözőktől.A rendőrségnek ahhoz, hogy felismerte a különbséget a 2008. július 24-én lezajlott ártalmatlan siófoki jogvédő-felvonul...

Trackback: Szívből gratulálok mindenkinek! 2011.04.24. 01:36:03

A gyöngyöspatai cigányoknak az ingyen üdüléshez és ahhoz, hogy megvédték értékeiket a faluban évek óta garázdálkodó magyarbűnözőktől.A rendőrségnek ahhoz, hogy felismerte a különbséget a 2008. július 24-én lezajlott ártalmatlan siófoki jogvédő-felvonul...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.23. 13:35:06

nagyon fontos, hogy megvizsgáljuk mit mondott a témában dezső bácsi:
"A hal a vízben él, a tüdő oxigénnel táplálkozik, a magyar antiszemita. Dobd ki a halat a vízből: elpusztul. Vedd el az oxigént a tüdőtől: megfullad. Hazudd ki az antiszemitizmust a magyarból: a halál leggyalázatosabb nemével hal meg."

bár el lehetne mondani, hogy igaza van. és persze jó lenne ezt mondani lendvaira is. :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.23. 13:36:16

@.Pierre Bezuhov.: @Kettes:

maguk itten vendégek. tessenek nagyobb tisztelettel beszélni a vendéglátókról!

jan 2011.04.23. 13:43:53

@Kettes: Te is tudod, hogy egy nem cenzúrázott blogban az szól hozzá, aki akar.

Itt van pl. Grift, a hozzászólások 20%-át ő nyomja, de én mégse azonosítanám a mandiner szellemiségét Grifttel.

Párhuzam: az LMP se tehet arról, hogy Bauer Tamás kijár a rendezvényeire.

pirimogyoró 2011.04.23. 13:54:55

Kár ezen lelkyzni, Paul Lendvay ezredannyit nem tud ártani, mikor az igazat írja, mint az a kormány, amelyik mindenre ráteszi a kezét, arra is, aminek a neve úgy kezdődik "magán" és csak a talpnyalókat foglalkoztatja. Aki nem ugat velük együtt, azt előbb ellehetetlenítik, aztán kirúgják, vagy kirúgatják.

Várúr 2011.04.23. 14:00:15

Teljesen lényegtelen Lendvai származása. Ő csak egy ismert újságíró, aki ismertségét korábbi bennfentességének, illetva a pártállami vezetőkhöz fűződő jó viszonyának köszönheti. Innen dobbantott és irkál baromságokat. Lendvai fecseg, a karaván halad.
Ennyi.

Várúr 2011.04.23. 14:04:25

@pirimogyoró:
Túl sokat te sem tudsz ártani (szerencsére). Téged honnan rúgott ki a kormány jóember? Üldöznek, bántanak? Államosítanak? Állatorvos látott már?

Bell & Sebastian 2011.04.23. 14:11:45

@jan: Ilyenformán Grift a kovász, merhogy az kell a jó magyar kenyérbe. Hogy melyik blogon cenzúráznak, attól érdekesebb kérdés a miértje. Ha már a korlátlan szabatosságot fűzték a dárdájukra, közvetlenül a buzik elé.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 15:29:03

@.Pierre Bezuhov.: @smalladam: @nemzet katonája:@Kettes: és akit illet!

Az 1848-ban ártatlan magyar asszonyokat és gyerekeket meggyalázó, gyilkolászó rác és oláh hordáktól az 1919-ben magyar papokat és tanítónőket perverzióból akasztgató zsidó terroristákon át egészen a napjainkban magatehetetlen magyar öregeket kéjből halálra kínzó cigány fattyúkig a vonal világos és egyenes.

Hogy az ember melyik oldalon kíván egzisztálni (kikhez tartozónak vallja magát), annak eldöntése, se több és se kevesebb, mint épp egy választás. A választáshoz szükséges minden információ rendelkezésre áll. Ilyen egyszerű ez...

ü
bbjnick

Atisz 2011.04.23. 16:03:25

Lendvai rossz címet adott a könyvének, helyesen: Mein (?) verlogenes Land lenne.
Eddig sem tartozott a nagy igazmondók közé, de aki azt állítja, hogy "Schiff Andrást [...] útszéli hangon a harmincas évekre emlékeztető antiszemita és személyes mocskolódással támadják", arra már a hazug is túl gyenge jelző. Schiff András - mondhatnánk teljesen karitatív módon - önös indokok alapján vezérelve kezdte Magyarországot és a magyarokat (nem a kormányt!) gyalázni. Házhoz jött a pofonért.
Aki ezt megpróbálja megfordítani és ennek az ellenkezőjét beállítani, az bármire képes.

A következő könyvében Lendvai nyugodtan írja magát a sor végére, az illusztris társaság tagjai közé.

smalladam 2011.04.23. 16:04:34

@tevevanegypupu: áh nem, csak a húsvéti "szeresd felabarátod" szellemben megpróbáltam egy vérjobbos fejével gondolkodni és kommentálni.

Atisz 2011.04.23. 16:09:40

@.Pierre Bezuhov.: Az a gond, hogy nem csak a kormányt szidja. Mint ahogyan Schiff sem:

"Hm, tausendjähriges Reich, da war doch was. Ich komm' nur gerade nicht darauf. Nein, ernsthaft: Mir wird übel, wenn ich das höre. Das passt nicht zu Europa. Ich glaube an Europa, nicht an ein tausendjähriges Reich. Und Ungarn ist ein Schmelztiegel aus Asiaten, Juden, Slawen, Balten, Mitteleuropäern. Ich verstehe diesen Nationalismus nicht. Wir sind doch nicht beim Hundezüchter."

Itt kérem egy egész ország lakossága van elmeszelve.

smalladam 2011.04.23. 16:12:39

@bbjnick: maga ugye nem keresztény?

Atisz 2011.04.23. 16:14:00

"Ami tényleg nagyon szomorú, hogy nekem egy magyar származású amerikai orvos ajánlotta ezt a könyvet, a Németországban élő nagynéném pedig kétségbe esve írogat, hogy már megint miket írnak rólunk, a barátnőm pedig Franciaországból érdeklődik, hogy tulajdonképpen már eljött-e nálunk a világvége."

Na ez az ami tényleg szomorú és ezért nem lehet figyelmen kívül hagyni ezt a sértődött, végtelenül rosszindulatú embert - mert sokakhoz eljutnak a lázálmai.
Én ettől függetlenül reménykedek, hogy manapság - az internet fénykorában - egyre kevesebben dőlnek be az egyoldalú tájékoztatásnak és esetleg saját maguk győződnek meg az igazságról.

Arivistus 2011.04.23. 16:22:48

Csak azt nem értem, hogy ebben neki mi a jó???

Egyébként ha a Tocsik-ügyben a Fideszt is bűnösnek állítja be, akkor ezért a Fidesz lazán beperelhetné.

Atisz 2011.04.23. 16:25:22

@Arivistus: A bosszúvágy és a magyar nép iránti ellenszenve kiteljesedhet ily módon. Ezenkívül nyilván sok elismerést kap azoktól, akiket hasonló, illetve gazdasági célok vezérelnek.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 16:25:33

@Arivistus:

"Csak azt nem értem, hogy ebben neki mi a jó???" --- kérdezed.

Önigazolást gyárt.

ü
bbjnick

Lew Archer 2011.04.23. 16:25:55

@smalladam:

Maga itt ne hivatkozzon gúnyos hangon a felebaráti szeretetre, ha olyat olvas, ami nem tetszik magának. A felebaráti szeretet nem azt jelenti, hogy csak magának tetsző dolgokat szabad írni. A felebaráti szeretet még csak azt sem jelenti, hogy szépet kell írni másokról. Igazat kell írni, tudja, és az sokszor bizony fáj.

2011.04.23. 16:27:35

Kedves Szerző,

'nem hiszem, hogy ez magyar jelenség – mármint a csúnyákat kiabáló drukkerek ”, de ha igen, akkor én kérek elnézést.'

És ha nem magyar jelenség?
Kár ezért, mert az írással egyetértek.

Atisz 2011.04.23. 16:29:35

@tistedur: "a 2004-es kettős állampolgárságról szóló népszavazáson pedig többségben voltak azok, akik a kettős állampolgárságra szavaztak, alacsony részvétel mellett. "

Nem arról van szó, hanem arról, hogy egy parlamenti párt nyíltan kampányolt a határon túli magyarok ellen, majd utána csodálkoztak azon, hogy lehazaárulózták őket.

Lew Archer 2011.04.23. 16:31:11

@bbjnick:

Van Magyarországnak egy rétege, amelyik a saját teljesítményt a magyarok gyalázásával kívánja pótolni. Arra hivatkozik, hogy belőle azért nem lehet ez meg az, mert lehúzza a mocsár.
Mutogassák inkább a saját teljesítményüket, amibe a magyarokat lekicsinylő irományok és a házasságtörésről szóló kuplék meg kabaréjelenetek nem számítanak bele.

Peripetia 2011.04.23. 16:40:47

@smalladam: Ettől azért több kell. Gondolatok is, még akkor is, ha netán jobbikos vagy!

osborne 2011.04.23. 16:44:01

Dehát Paul Lendvai csak egy európer öregúr Bécsből.

Aki itt szítja az ellenségeskedést az az Orbán Viktor

Paul Lendvai szerint beszédei rendszerint közmondásokat, frázisokat és a távoli jövőre vonatkozó ködös ígéreteket tartalmaznak, valamint az egész kormányt igyekszik magyar zászló mögá bújtatni. Így aki a kormányt vagy esetleg őt magát bírálja, az egész nemzet ellensége lesz - teszi hozzá Lendvai.

vg.hu/kozelet/politika/orban-tudatosan-szitja-az-ellensegeskedest-a-pokhendi-stilus-a-baja-a-fidesznek-346956

tistedur 2011.04.23. 16:48:08

@Atisz: az undorító az volt, hogy a parlamenti pártok ennyire mocskos belpolitikai célra használták ezt a kérdést.

Lew Archer 2011.04.23. 16:49:05

Ha már az ország eltékozlásáról beszélünk, Lendvai Pál saját magába is tekinthet "önkritikával", hogy stílusos legyek. A baloldal által kétségkívül sorscsapásnak tekintett fideszes 2/3-hoz annak a szocialista politikusnak miniszterelnöksége vezetett, akit még 2008-ban is védelmébe vett, és benne látta a jövőt.

"A reform útján tovább kell menni, s ez csak akkor lesz lehetséges, ha nemcsak Gyurcsány maga, hanem a szocialista frakció (Lendvai Ildikó intelligens vezetésével) és a kormányapparátus (Kiss Péter) is segít a hitelességet és szavahihetőséget visszanyerni.

Ehhez s a politikai "hisztéria" (Bibó) leküzdéséhez természetesen idő és határozottság kell.

A politikai elit kiegyezésére semmi jel. Egy harmadik erő csak egyes politológusok tanulmányaiban és megbukott politikusok vágyálmaiban születik meg. A szocialista párton belüli nyílt vagy még óvatos politikai riválisok kísérlete Gyurcsány elszigetelésére és lejáratására veszélyes politikai hazárdjáték. Ennek "sikere" nem négy, hanem talán nyolc vagy még több évre egy darabokra esett szocialista-liberális baloldalt kizárna a hatalomból. "

www.nol.hu/archivum/archiv-480728

Atisz 2011.04.23. 16:51:07

@tistedur: Csak egyetlen párt használta arra. Ráadásul az a retorika is, amit most használsz - egyetlen személyhez köthető.

Nekünk semmiből nem állt volna megszavazni, a határon túli magyaroknak pedig az önbecsülését adta volna vissza. Szégyen, hogy a parlamentnek kellett ezt megtennie helyettünk, tényleg fásult a magyar társadalom.

Atisz 2011.04.23. 17:00:31

www.fn.hu/belfold/20070104/paul_lendvai_felelem_uralkodik_magyarorszagon/

Ez azért kicsit olyan "dr. kendés"... az ilyen cikkek alapján mindig úgy érzem, hogy azért azoknál sem lehet minden rendben, akik egy ilyen után még adnak Lendvai szavára.

OmegaMale 2011.04.23. 17:08:14

"(Remélem öreg koromban én is írok majd egy könyvet arról, hogy tulajdonképpen egész életemet az ország ütőerén töltöttem.) "

Ő tényleg az egész életét az ország ütőerén töltötte.
Mint rosszindulatú daganat. Viszi is a véráram a rákos gyököket mindenfelé...

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 17:17:10

@Lew Archer:

Lehet a magyar kultúrát értékelni, minősíteni, kritizálni, ám, mielőtt ezt tesszük, nem árt megismerni. A magyarországi "progresszió", úgy tűnik, ezt a fázist meg szeretné spórolni magának: úgy "ront a nemzetre", hogy gyakorlatilag semmiféle fogalma sincs arról (természetesen, azon a prekoncepción kívül, hogy rossz és el kell pusztítani).

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.23. 17:42:12

Mit szépelegnek itt?

A magyar falu azt tapasztalja, hogy még mindig a cigány tenyésztő farizeusok vannak hatalmon, ugyanis egy év alatt a helyzet sokat romlott, pattanásig feszült.

Sikerült elérni, hogy düledező putriban tengődik már az is, aki nem oda született. Kettő alkalmazotti fizetésből nem lehet felnevelni két gyereket.

El kéne árasztani újra a Hanságot, hogy elég közmunka legyen 3 millió munkaképes embernek!

Jelentem, Ausztria és Németország kösz szépen jól van, most cserélik le a törököket magyarra, mi meg a sajátjainkat lumpen ingyenélőkre!

Akinek ebben része van, az magyar földben nem lelhet nyugalmat, úgyhogy kapaszkodj Malvin, jön a kanyar!

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 17:51:21

@smalladam:

Jó, mégegyszer megkérdezem: mi a kérdés?

Ha úgy teszi föl a kérdést, hogy "maga keresztény?", akkor a válasz: igen. Azonban, ha úgy teszi föl, hogy "maga, ugye, nem keresztény?", akkor amögött, nyilván, valamiféle szándék vagy irány van. Miért kérdezi? Meg szeretne téríteni? Be szeretne szervezni valamiféle fundamentalista muszlim terrorszervezetbe? Kóser fiúszeretőt keres? Mondja meg, ne nekem kelljen találgatni, mert akkor nem tudok korrekt választ adni!

ü
bbjnick

naugye! 2011.04.23. 17:53:19

Akinek kétsége volna afelől, hogy milyen erős és gyilkos az antiszemitizmus Magyarországon, annak érdemes beleolvasnia a Mandiner kommentjeibe. Tulajdonképpen mindegy, hogy mi a téma, a zsidógyűlölet egy-kettő előkerül.
Szánalmasak vagytok.

Bell & Sebastian 2011.04.23. 17:58:15

@naugye!: Ha sosincs felelős, más ott se volt, minden csordulásig van velük tele, akkor szerinted?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 17:59:44

@naugye!:

"Akinek kétsége volna afelől, hogy milyen erős és gyilkos az antiszemitizmus Magyarországon, annak érdemes beleolvasnia a Mandiner kommentjeibe." --- írod.

És akkor most mi a teendő???

Irtsuk ki???

:-D (...) :-D (...) :-D ...

ü
bbjnick

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.04.23. 18:11:37

@smalladam:
vigyázzon magára! fiatalon is be szoknak kerülni a tébolydába!

Heron4444 2011.04.23. 18:36:21

Engem az zavar, hogy a sok emberjogi harcos csak akkor kapja fel a fejét, ha bizonyos ember csoportokkal szemben követnek el vmit.
Ha a határontúli magyarok jogait csorbítják, akkor kuss van
Ha a jobboldali tüntetőkre lőnek, kuss van
Ha palesztinokkal szemben vetnek be Ensz által betiltott fegyvereket, kuss van
Ha egy rendőrt vernek meg a romák, kuss van

Én tök egyetértenék velük sok mindenben, ha a cigányok vagy a zsidók mellett ugyanazt a figyelmet és védelmet megkapnák más csoportok is

Egyébként a legviccesebb az volt mikor TGM a népszabiban szóvá tett egy-két izraeli jogsértést, az egész liberális holdudvar (Heller Ágival az élen) neki támadt a régi havernak

2011.04.23. 18:40:41

No, nem vagyok egyedül a mazochista, mert én is legyűrtem. Sztem nagyon gáz könyv, kínszenvedés volt, ugyanazt puffogtatja, mint mindig.. Mindegy, a poszthoz:
szóval az, hogy Lendvai ott árt, ahol tud, hát ez kb akkor lenne igaz, ha annyi példányban adná el könyveit mint Dan Brown vagy Coelho. :):):) S ha már Brown, van, aki kitiltja a házból is a könyvet(apu nem jöhet be, ha ezt akarja olvasni), és van aki attól független, hogy olvasta ott van minden vasárnapi istentiszteleten. Vagy kábé olyan, hogy Michel Moore mennyit árt Amerikának. Démonizálni a Lendvai "mamuszt", szerintem kisstilű dolog. Aztán, hogy 20 éve terjeszti rossz hírünket, ehh, 12 évig maszopszadesz volt, akkor nyalt mint a gép, hogy milyen faszák. Szóval itt kilóg a lóláb. Lendvai konzekvensen a Fideszt fikázza(16 éve biztos). Ha én fikázom az iráni vagy kínai rezsimet, akkor a népet fikázom? Na ugye? Másrészt a francia barátnőt meg lehet nyugtatni, hogy a világvége nem Lendvai könyve miatt jön el, hanem a kormány(Matolcsy) idiotizmusa miatt(még amiatt se). Aztán ezen a Koestler idézeten fennakadni, hát kábé Mohács óta sírva vígad a magyar, ihaj-csuhaj. És a bírók is mindig a magyart büntetik, ezt a fociban 54 óta látjuk :):):) Lendvai a fidesznek akar ártani, de ezt elég rosszul csinálja, kábé mint Gyurcsány. Ha csendben maradna, akkor ártana igazán :)

Heron4444 2011.04.23. 18:47:59

Egyébként antiszemitizmus létező jelenség Mo-n ezt tény, kérdés az, hogy ez mennyire elterjedt és milyen erős az ezzel szemben fellépés
pl: van egy utca a 11. kerben kb 5 év fenn egy falfirka az egyik utca sarkán , hogy 'Jew free zone'. Vki ugyan megpróbálta vmi fekete festékkel lefedni, de hát nem igazán sikerült. Ilyen nyilván Ny.-Európában is elfordul, de a felirat nem maradna fenn évekig.

Az, hogy a fideszt folyamatosan lenácizzák az már nagyon unalmas, de tény, hogy Bayer Zsotyát még mindig nem zavarták el a francba, sőt a szülinapi bulikon együtt szeletel OV-val

Bloodscalp 2011.04.23. 19:40:05

Ami tényleg nagyon szomorú, hogy nekem egy magyar származású amerikai orvos ajánlotta ezt a könyvet, a Németországban élő nagynéném pedig kétségbe esve írogat, hogy már megint miket írnak rólunk, a barátnőm pedig Franciaországból érdeklődik, hogy tulajdonképpen már eljött-e nálunk a világvége.

szánalmas vagy fru...nagyon, akkor inkább mennétek bele egy elemzésbe hogy a jobbik terjeszkedéésért ki mennyire felelős...viktor vs fletó

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 19:46:00

@Heron4444:

Hahajjj!!!

"...Még egy gondolatot el kell mondanom, mert az is kétségtelen, hogy ebben a furcsa, nyomasztó légkörben mintha a bűntudatot igyekezett volna ránk kényszeríteni ez a hadjárat. Mondjuk ki nyugodtan, hogy nincsen bűntudatunk; mondjuk ki nyugodtan, hogy ha az antiszemitizmus nagy bűn, mert az, akkor az antiszemitizmussal való alaptalan vádaskodás ugyanakkora bűn, és ugyanolyan ítélet alá kell, hogy essék. És hogyha valaki ezt a vádat forgatja meg a fejünk fölött akkor, amikor mi a művelt nyugattal kereskedni akarunk, politizálni akarunk és kulturális együttműködésre törekszünk, akkor tudnia kell, aki ezt megpróbálja, hogy nem a magyar Kormányt támadja, nem a magyar kormánykoalíciót támadja, hanem Magyarországot, a magyar nép érdekeit támadja. És ahogyan a parlamenti demokrácia természetes lehetősége a Kormány támadása, leckéztetése, nem tartozik a lehetőségek körébe a magyar nép gyalázása, és a magyar nép alaptalan megbélyegzése..."

www.parlament.hu/naplo34/042/0420010.html

Tudod, el kell dönteni, hogy kik vagyunk! El kell dönteni, hogy kivel, mivel vállalunk közösséget, mi az az erkölcsi rend, amelynek hűséggel tartozunk!

Tudod te, mi az a kiengesztelődés? Én tudom.

"...kiengesztelődés, megbékélés (lat. reconciliatio): tág értelemben ellenségeskedő személyek közötti bocsánatkérés és megbocsátás; teológiai értelemben a bűnös ember megtérése Istenhez, s a béke helyreállítása megbántott és vétkes felebarátok között..."

lexikon.katolikus.hu/K/kiengesztel%C5%91d%C3%A9s.html

A magyar kultúra nem etnikus alapú: sohasem volt az. Aki a magyarokat faji, etnikai alapú gyűlölködéssel vádolja, az egész egyszerűen hazudik. Kulturális, szociális vagy közrendészeti konfliktusokat faji, etnikai gyűlölködésként interpretálni a legaljasabb és leggonoszabb (a tudatlansággal és a tapasztalatlansággal visszaélő) manipuláció. Sötét, sátáni bűn. (Vannak etnikus alapú kultúrák, velünk is élnek ilyenek: és milyen érdekes, hogy pont ezek felől kapjuk válogatatlanul a legsúlyosabb vádakat!!!)

Te tudod mi az a kiengesztelődés? Én tudom.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.04.23. 20:03:50

@bbjnick: Mán bocsesz, főnök, de olyat már hallottam, hogy a megtagadott apa elmegy megkeresni a hányásában fetrengő fekete báránykáját, hazaviszi, megbocsát, erre másnapra megint se pénz, se érték, se tékozló fiú.

A besnye meg még méltatlankodik is, hogy kitagadják - a többi javára.

Hányszor kell még ezt eljátszani ahhoz, hogy kihúzzon a listájáról?

Atisz 2011.04.23. 20:04:10

@Bell & Sebastian: Ez gyakorlatilag teljes egészében így van.

Atisz 2011.04.23. 20:07:36

@Heron4444: Ennél jóval komolyabb probléma, hogy az Európai Parlamentből egy Cohn-Bendit oktat ki bennünket arra vonatkozóan, hogy őt zavarja a Himnusz első sorának alkotmányban való rögzítése.

Ebből az Európából nem kérek.

Atisz 2011.04.23. 20:09:33

@Belpo:

"1944-ben a magyar lakosság széles rétegei készségesen együttműködtek a villámgyors deportálásban és a tömeges rablógyilkosságokban"

Ez azért nem a magyar kormányra vonatkozik.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.23. 20:18:16

@Bell & Sebastian:

"Hányszor kell még ezt eljátszani ahhoz, hogy kihúzzon a listájáról?" --- írja.

Maga is tudja a választ. Ha őszinte a bűnbánat és a megtérés, akkor "visszaesések" ugyan lehetnek, de újrajátszások nem, ha pedig nem (őszinte a bűnbánat és a megtérés), akkor az egész nem ér.

ü
bbjnick

Heron4444 2011.04.23. 20:44:56

@Atisz: Cohn-Bendit egy politikus, akinek joga van a véleményéhez, neked vagy nekem meg jogom van leszarni. Az, hogy eu képviselő lehet az sok mindent elárul az öreg kontinensről, de hát nálunk is vannak idióták.

tevevanegypupu 2011.04.23. 20:52:15

@smalladam:

Na csak vigyazzon ezzel a husveti kereszteny szeretettel..ugye tudja mi tortent Huvetkor ugy ketezer evvel ezelott..(:

Heron4444 2011.04.23. 21:05:12

@bbjnick: szerintem meg igenis jelen vannak és jelen voltak az etnikai kérdések a magyar politikában.
pl: 1200-as években a betelepült kunok problémája
1800-as évek a nemzeti kisebbségek kérdése (horvátok, szerbek, románok,...)
1920 nomerus clausus
1945 svábok kitelepítése
1990- romák integrációja

én nem állítom, hogy a magyar pol. etnikai alapú, de ezek a kérdések mindig itt lesznek velünk és erre vmit reagálni kell. én nem vádolom a nemzetet antiszemitizmussal. én közönnyel vádolom a társadalmat.
44-ben nyilván voltak olyanok, akik segítettek a deportálásban és voltak, akik besúgtak, de a többség lehúzta a redőnyt, és bezárta az ajtót.
Ugyanúgy, mint 2004-ben mikor a többség egy népszavazáson mondta ki, hogy nem érdekli a határontúliak sorsa.
A falfirkában az a szomorú, hogy ha 'cristian free zone' lenne, vagy csak egy méretes dákó, akkor is ott maradt volna
Bayer Zsótya sem egyedi jelenség, a magyar média tele van hazug, hülye, ocsmányságokat írogató emberekkel.

suski 2011.04.24. 00:34:33

Paul Lendvai sajátos "Mein Kampf"-ja, bravó.

osborne 2011.04.24. 00:43:44

@tevevanegypupu: KA mindig több akar lenni mint ami

pedig a

Gavra Gábor, Kósa András, Neizer Anita, Seres László
Gavra Gábor, Kósa András, Neizer Anita, Seres László
Gavra Gábor, Kósa András, Neizer Anita, Seres László

lett volna a helyes de inkább azt kopizta amit ott hall

:)

suski 2011.04.24. 01:03:24

@smalladam: holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán horthy holokauszt fasizmus nácik orbán holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus holokauszt fasizmus nácik orbán holokauszt fasizmus nácik orbán horthy antiszemitizmus

Krujs 2011.04.24. 01:53:04

Ismét egy zsidó, aki külföldről osztja az észt, és a 30-as évekre mutogat...

következő..

user792 2011.04.24. 02:05:11

@smalladam: piciádám, megfigyeltem már, hogy te sokszor nagyon irónikus és összekacsintós hatást szeretnél elérni írásaiddal -úgysejtem az itteni blogszféra 90 százalékánál intelligensebbnek hiszed magad- , oszt' közbe' meg gyenge vagy, mint a tavaszi harmat.
Olyan vagy, mint egy zs-kategóriás horrorfilm, amely azt hiszi, hogy a néző attól majd nagyon meg fog ijedni, hogy előjön egy szörnybábu, ami elkezd öldökölni, közben meg folyik a kecsap.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.24. 04:20:22

@Bell & Sebastian:

"The never-ending story" --- írja.

Nem'a!!!

Mt 24.35
Ég és föld elmúlik, de az én igéim el nem múlnak.
Mt 24.36
Azt a napot és órát azonban nem tudja senki, az ég angyalai sem, a Fiú sem, csak az Atya.
Mt 24.37
Az Emberfiának eljövetelekor úgy lesz, ahogy Noé napjaiban történt.
Mt 24.38
A vízözön előtti napokban ettek-ittak, nősültek, férjhez mentek egészen addig, amíg Noé be nem ment a bárkába,
Mt 24.39
s jött a vízözön, és el nem ragadta mindnyájukat. Ugyanígy lesz az Emberfiának megjelenésekor is.
Mt 24.40
Akkor, ha ketten lesznek a mezőn, az egyiket fölveszik, a másikat otthagyják.
Mt 24.41
Ha két asszony őröl a malomban, az egyiket fölveszik, a másikat otthagyják.
Mt 24.42
Legyetek hát éberek, mert nem tudjátok, melyik órában jön el Uratok.
Mt 24.43
Gondoljatok erre: Ha a ház ura tudná, hogy melyik órában jön a tolvaj, bizonyára virrasztana, és nem engedné, hogy házába betörjön.
Mt 24.44
Legyetek hát készen, mert az Emberfia abban az órában jön el, amelyikben nem is gondoljátok!
Mt 24.45
Ki a hű és okos szolga, akit ura háza népe fölé rendelt, hogy idejében enni adjon nekik?
Mt 24.46
Boldog az a szolga, ha ura hazatérve ilyen munkában találja!
Mt 24.47
Bizony mondom nektek, egész vagyona fölé rendeli.
Mt 24.48
De ha a szolga hitvány s magában azt gondolja, hogy "Késik a gazdám" -
Mt 24.49
ezért ütni-verni kezdi a többi szolgát, és együtt eszik-iszik a részegekkel;
Mt 24.50
ura egy olyan napon jön meg, amikor nem várja, és olyan órában, amikor nem is sejti.
Mt 24.51
Kettévágatja és a képmutatók sorsára juttatja. Ott sírás és fogcsikorgatás lesz.

És:

Jn 18.36
Jézus így válaszolt: "Az én országom nem ebből a világból való. Ha ebből a világból volna országom, harcra kelnének szolgáim, hogy ne kerüljek a zsidók kezére. De az én országom nem innen való."

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.24. 05:46:09

@Heron4444:

"...én nem vádolom a nemzetet antiszemitizmussal. én közönnyel vádolom a társadalmat. 44-ben nyilván voltak olyanok, akik segítettek a deportálásban és voltak, akik besúgtak, de a többség lehúzta a redőnyt, és bezárta az ajtót..." --- írod.

Néhány éve olvastam egy cikket (keretem most a Világhálón, de, sajnos, nem találom), amely a Jad Vasemről és a magyar "igazakról" szólt. Annak idején lejegyzeteltem az adatokat, ezért emlékszem (már amire még emlékszem): egyes holokausztkutatók kb. 120000 becslik az "igazak" számát (tehát azokét, akik tevőlegesen mentették a vészkorszakban a zsidókat), ebből kb. 3000-re teszik a magyar "igazakat". (Lehet számolgatni...) Valamint a cikkben az is szerepelt, hogy a korabeli lakosságszám figyelembevételével a Jad Vasemben nyilvántartott "igazak" között (arányát tekintve) a legtöbb (a) magyar. A cikket nem találtam, de találtam egy listát:

www1.yadvashem.org.il/yv/en/righteous/stories/pdf/virtial_wall/hungary.pdf

"2004-ben mikor a többség egy népszavazáson mondta ki, hogy nem érdekli a határontúliak sorsa" --- írod.

Ha jól emlékszem az a szavazás az alacsony részvételi arányon bukott el. S hogy annak, mi volt az oka, az bizony nem egyértelmű. Én például eddig két (pontosabban három) választáson/szavazáson nem vettem részt az elmúlt húsz évben (NATO-szavazás, 2010-es országgyűlési és önkormányzati választások --- az összes többin igen), s azért nem, mert úgy ítéltem meg, nincs elégséges információm a döntéshez. 2004-ben ki tudja, hányan ítélték meg úgy, hogy nincs elégséges információjuk...

"szerintem meg igenis jelen vannak és jelen voltak az etnikai kérdések a magyar politikában pl:
1200-as években a betelepült kunok problémája
1800-as évek a nemzeti kisebbségek kérdése (horvátok, szerbek, románok,...)
1920 nomerus clausus
1945 svábok kitelepítése
1990- romák integrációja" --- írod.

Ennek a kijelentésnek és felsorolásnak így nem sok értelme van, mert a különböző korokban egészen különböző formában, tartalommal és jelleggel jelentkezett/jelentkezik (ha jelentkezik) az "etnikai" kérdés.

Ajánlom ezt az okos kis brosúrát; ebből a kérdéssel kapcsolatban is tisztázható egy s más:

www.mek.oszk.hu/08400/08467/08467.pdf

De nézzük a konkrétumokat:

--- a "kun problémá"-nak egyáltalán nem volt (semmiféle vonatkozásban vagy értelmezésben) "etnikai" aspektusa: abban az időben számos, különböző helyről érkezett "vendég" élt az országban, bármiféle konfliktus nélkül. A "kun probléma" tisztán közbiztonsági, közrendvédelmi kérdés volt: a kunok nem tartották be (ahogyan pedig más "vendégek" igen) a számukra előírt szabályokat , dúltak, állataikkal letarolták a művelt földeket, önkényeskedtek...

--- a nemzeti ébredések időszakában a Szentkorona Magyarországa (különféle importeszmék --- pánszlávizmus, románegység stb. --- hatására) szűk lett a nemzetiségeknek. Nem nagyon ragoznám, érdemes elolvasni mit írt erről a kérdésről Széchenyi (pld. a Hunniában). Annyit azért még érdemesnek tartok megjegyezni, hogy a történeti Magyarországon annyira nem volt "szempont" az etnikai/ nemzetiségi vonatkozás, hogy 1907-ig a felekezeti-nemzetiségi (e kettő leggyakrabban egybeesett) iskolákban nem volt kötelező az államnyelv tanítása. (S adnék egy feladatot: keress olyan etnikai konfliktust a magyar történelemben, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak volna más etnikumú magyar alattvalókra. Meglepődnék, ha találnál. Az ellenkezőjére hosszan sorolhatjuk a példákat.)

--- numerus clausus:

Íme a törvény szövege:

1920. évi XXV. törvénycikk

a tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra való beiratkozás szabályozásáról

1. § A tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra az 1920/21-ik tanév kezdetétől csak oly egyének iratkozhatnak be, kik nemzethűségi s erkölcsi tekintetben feltétlenül megbízhatók és csak oly számban, amennyinek alapos kiképzése biztosítható.

Az egyes karokra (szakosztályokra) felvehető hallgatók számát az illetékes kar (a műegyetemen a tanács) javaslata alapján a vallás és közoktatásügyi miniszter állapítja meg.

Rendkívüli hallgatók csak abban az esetben vehetők fel, ha a hallgatóknak az előző bekezdésben foglaltak szerint megállapított létszáma rendes hallgatókkal nem telt volna be és csak a megállapított létszám-kereten belül.

Ez az intézkedés a jog- és államtudományi karokon (jogakadémiákon) az államszámviteltanra beiratkozókra nem vonatkozik, a vallás- és közoktatásügyi miniszter azonban az illetékes karok meghallgatása után a pénzügyminiszterrel egyetértőleg ezeknek a rendkívüli hallgatóknak a létszámát is megállapíthatja.

2. § Az 1. § rendelkezései az előző tanévekben már beiratkozva volt rendes hallgatók, valamint a bölcsészettudományi (bölcsészet-, nyelv- és történettudományi és mennyiségtan-természettudományi), továbbá az orvostudományi karokra középiskolai érettségi bizonyítvány birtokában beiratkozva volt rendkívüli hallgatók további beiratkozási jogát nem érintik, amennyiben nemzethűségi és erkölcsi tekintetben feltétlenül megbízhatók.

3. § Az 1. § intézkedései szerint beiratkozónak az illetékes karhoz (műegyetemen a tanácshoz) benyújtott folyamodással kell a beiratkozásra engedélyt kérnie.

A beiratkozási engedélynek az 1. § rendelkezései szerint megállapított létszám-kereten belül való megadása, vagy megtagadása felett az illetékes kar tanárainak (műegyetemen a tanácsnak) teljes ülése végérvényesen határoz.

Az engedély megadásánál a nemzethűség és az erkölcsi megbízhatóság követelményei mellett egyfelől a felvételt kérők szellemi képességeire, másfelől arra is figyelemmel kell lenni, hogy az ország területén lakó egyes népfajokhoz és nemzetiségekhez tartozó ifjak arányszáma a hallgatók közt lehetőleg elérje az illető népfaj vagy nemzetiség országos arányszámát, de legalább kitegye annak kilenctizedrészét.

Hasonlóképen csak az illetékes kar (műegyetemen a tanács) teljes ülésén megadott engedéllyel iratkozhatnak be a 2. § alapján beiratkozni kívánók is. Ezeknek beiratkozására vonatkozó szabályokat a vallás- és közoktatásügyi miniszter rendeletileg állapítja meg.

4. § Ezt a törvényt, amely kihirdetése napján lép hatályba, a vallás- és közoktatásügyi miniszter hajtja végre.

És az 1928. évi módosítás szövege:

1928. évi XIV. törvénycikk

a tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra való beiratkozás szabályozásáról szóló 1920. évi XXV. törvénycikk módosításáról

1. § A tudományegyetemekre, a műegyetemre, a budapesti egyetemi közgazdaságtudományi karra és a jogakadémiákra való beiratkozás szabályozásáról szóló 1920. évi XXV. törvénycikk 3. §-ának harmadik bekezdése helyébe a következő szöveg lép: Az engedély megadásánál a nemzethűség és az erkölcsi megbízhatóság követelményei mellett egyfelől a felvételt kérő megelőző tanulmányi eredményeire, illetve szellemi képességeire, másfelől arra is figyelemmel kell lenni, hogy elsősorban a hadiárvák és a harctéri szolgálatot teljesítettek és a közalkalmazottak gyermekei, továbbá a különféle foglalkozási ágakhoz (mezőgazdasághoz, iparhoz, kereskedelemhez, szabad foglalkozásokhoz stb.) tartozóknak gyermekei az ezen foglalkozásokhoz tartozók számának és jelentőségének megfelelő arányban jussanak a főiskolákra és a fölvettek száma az egyes törvényhatóságok között is igazságosan osztassék fel. A vallás- és közoktatásügyi miniszter felügyel arra, hogy ezek a szabályok megfelelően alkalmaztassanak.

2. § Ezt a törvényt, amely kihirdetése napján lép életbe, a vallás- és közoktatásügyi miniszter hajthatja végre.

El lehet rajta gondolkozni.:-)

--- 1945 svábok kitelepítése: Magyarország szovjet megszállás alatt állt, a sváb kitelepítések a Nagyhatalmak direktívái alapján történt.

--- 1990- romák integrációja: "Azé' mer' cigány vágyok?!" Ugye, most viccelsz???

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.24. 05:47:16

@bbjnick:

a sváb kitelepítések a Nagyhatalmak direktívái alapján történt.=a sváb kitelepítések a Nagyhatalmak direktívái alapján történtek.

tevevanegypupu 2011.04.24. 07:37:23

@osborne:
Hat tudja hogy van ez: ambiciozus fiatalember mindig tobbre vagyik. Ez igy helyes.(:

tevevanegypupu 2011.04.24. 07:37:24

@osborne:
Hat tudja hogy van ez: ambiciozus fiatalember mindig tobbre vagyik. Ez igy helyes.(:

Lew Archer 2011.04.24. 08:25:52

@osborne:

KÁ úgy gondolja, hogy a magyar elmaradottságot szembeállítani a Nyugat haladottságával az intelligencia és mély tudás, valamint eredetiség biztos jele.

Csakhogy ezt már milliószor hallottuk, sok olyantól is, akire már nem emlékszik senki.

Heron4444 2011.04.24. 08:48:08

@bbjnick: Figyelj, abban igazad van, hogy a főtörés vonalak az mo-i politikában nem az etnikai csoportok mentén vannak. Az 1918-ig a fő vízválasztó az együttműködés (vmelyik a környékünk domináns nagyhatalommal) és önállóság (magyar hagyományok, magyar érdek előtérbe helyezése) között volt.
pl: Szent István (kereszténység együttműködés Rómával és Ny-Euval - Koppány pogányság)
Aztán a különböző királyok, akik hol bizánci, hol német segítséggel kerültek hatalomra
Ebből a szempontból a török hódoltság időszaka volt 'érdekes', mert ott a különböző vezetők hol az egyik, hol a másik nagyhatalom (habsburgok, törökök) pártjára álltak
Aztán a törökök elkergetésével már megint csak egy nagyhat. maradt, tehát jött a kuruc, labanc ellentét
A reform korban a nemzeti ébredés időszakában viszonylagos egység volt. Mo az önállóságot támogatta, de azért itt is voltak árnyalti különbségek pl.: Széchenyi és Kossuth vitája
A kiegyezés után viszont vissza állt a régi rend (monarchia pártiak- függetlenség pártiak)
Nem állítom, hogy nem jelentek meg jobb-bal felosztásban értelmezhető konfliktusok (pl: jobbágyság- nemesség jogai), de ezek nem voltak meghatározóak, alapvetően hatalmi és területi kérdések voltak pl: az törökök és a habsburgok között nem vallásháború folyt, hanem területszerzés ( a vallás csak Casus beli)

1918-tól jelenik meg igazán a jobb-bal ellentét. Bár itt is megjelennek a nagyhatalmi motivációk, de innentől jelenik meg igazán erősen a kommunista, szoc. dem. és a keresztény konzervatív, nyilas ideológia. A vörös, fehér terror teljesen kettéosztja és egymás ellen fordítja az országot. (ezeket nem külső nagyhatalmak kényszerítették ránk) A 1944 és '56 ezeket a sebeket mélyítette még tovább és szinte áthidalhatatlan árok keletkezett a két oldal között.

Ez a fővonal szerintem

Ezek mellett jelentek meg olyan kérdések, mint a vallás, vagy az etnikai ellentétek

Heron4444 2011.04.24. 09:12:45

@bbjnick: Te komolyan azt mondod, hogy soha semmilyen etnikai jellegű konfliktus nem volt Magyarországon?

Kun vagy a roma kérdés, azért nem egyszerűen szociális vagy közbiztonsági kérdés szorosan kötődik a magyartól eltérő kultúrájú népcsoporthoz. Előbb vagy utóbb a nemroma, nemkun társ.-ban összekapcsolódik a rablás, garázdaság fogalma a csoporttal. IV.Bélának se azt mondták, hogy büntessük meg a nomád fosztogatókat, hanem, hogy kergessük el a Kunokat.

A 2004-ről meg csak annyit, hogy az infohiány, azért fals érv, mert akkoriban már igen elterjedt volt az internet, ahol szinte bármilyen doksit be lehet szerezni. (Egyébként személyes tapasztalataim szerint magyar választót nem zavarja különösebben a tudás hiánya)
A Nato vagy az Eu-csatlakozásnál még lehetne azzal érvelni, hogy ott már minden eldőlt és tulajdonképpen egy kirakat szavazás volt az egész.
De 1990-ben évtizedek után az első szabad választáson alig haladta meg az 50%-kot a részvétel

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.24. 10:53:09

@Heron4444:

"Te komolyan azt mondod, hogy soha semmilyen etnikai jellegű konfliktus nem volt Magyarországon?" --- kérdezed.

Én ilyet soha nem állítottam. Ellenben azt igen, hogy ezeket a konfliktusokat soha nem a magyarság "kezdeményezte".

"Előbb vagy utóbb a nemroma, nemkun társ.-ban összekapcsolódik a rablás, garázdaság fogalma a csoporttal. IV.Bélának se azt mondták, hogy büntessük meg a nomád fosztogatókat, hanem, hogy kergessük el a Kunokat." --- írod.

Igen. De ennek nem etnikai az eredője. Miért mondaná azt bárki is, hogy kergessük el a vallont, a lombardot vagy a svábot, ha a kun tarolta le a termését? Ha a vallon, a lombard vagy a sváb tarolta volna le, akkor nyilván a vallonra, a lombardra vagy a svábra neheztelne és annak elkergetését óhajtaná. Nem értem a problémádat.

"A 2004-ről meg csak annyit, hogy az infohiány, azért fals érv, mert akkoriban már igen elterjedt volt az internet, ahol szinte bármilyen doksit be lehet szerezni..." --- írod.

2005-ben 21%-os volt az internetpenetráció és 2006-ban is még a megkérdezettek 61 százaléka nem próbálta ki az internetet és nem is tervezi, hogy a közeljövőben fellép a világhálóra. www.patronet.hu/Hirek?news_id=24&page=details

"1918-tól jelenik meg igazán a jobb-bal ellentét. Bár itt is megjelennek a nagyhatalmi motivációk, de innentől jelenik meg igazán erősen a kommunista, szoc. dem. és a keresztény konzervatív, nyilas ideológia. A vörös, fehér terror teljesen kettéosztja és egymás ellen fordítja az országot. (ezeket nem külső nagyhatalmak kényszerítették ránk) A 1944 és '56 ezeket a sebeket mélyítette még tovább és szinte áthidalhatatlan árok keletkezett a két oldal között. Ez a fővonal szerintem. Ezek mellett jelentek meg olyan kérdések, mint a vallás, vagy az etnikai ellentétek." --- írod.

Itt egy olyan ívet húztál, amit már nem tudtam követni:-)

ü
bbjnick

MEDVE1978 2011.04.24. 11:05:11

Hehe. A cikkíró szövegéből pontosan és szépen látszik, hogy ő is olyan elfogult, mint Lendvai, csak a másik irányba.

Sohasem értettem ezt a 2006. őszét körülvevő jobboldali pátoszt. Mintha valami forradalom lett volna. El kell ismerni, hogy volt nagyon sok, jogosan felháborodott ember, aki jogosan tüntetett.
Valamint volt jóval kevesebb vandál csürhe, aki viszont randalírozni kezdett. Sajnos a csürhe jegye fémjelezte a későbbiekben a folyamatot, a csillogó szemű, tapsoló Fideszesek mellett.
Kár erre úgy emlékezni, mint valami mártíriumra, semmi emelkedett nem volt benne.

2004. december valóban részben a magyar demokrácia szégyene. Megjegyzem a gonosz Gyurcsány által falra festett démon éppen kezd kimászni a képkeretből, ugyanis minden esküdözés és fogadkozás ellenére az új alkotmányban ott van, hogy a határontúliak is szavazhatnak. Ez azért új fényben tünteti fel valamennyire.

Szóval elfogult és fekete-fehér könyvre, fekete-fehér cikk... Nem véletlen, hogy erre csak fekete-fehér kommentet lehet írni.

Bell & Sebastian 2011.04.24. 11:52:20

@MEDVE1978: A rossz lelkiismeret az oka a Nagy Októberi kultuszának. Akkor kellett volna -egyszer 's mindenkorra- elzavarni Gyurcsányt a haverjaival.

De nem így történt, így most van a vezeklés.

Heron4444 2011.04.24. 14:46:57

@bbjnick: 'Nem a magyarság kezdeményezte ezeket az ellentéteket.' Ez egy nagyon ingoványos talaj, mert lehet, hogy konkrétan a konfliktus kipattanásért nem a magyarok a felelősek, csak hát itt az előzményeknek is van szerepe. Ha a kunok megtámadják a magyar kir.-t az háború nincs miről beszélni, de ha mi betelepítjük őket demográfiai, gazdasági, vagy politikai okokból az már mást tészta. Lehet, hogy után itt balhéznak, de mi telepítettük be őket.
Az újvidéki vérengzés 1942-ben ott sem mi kezdeményeztünk? Vagy az csak válasz volt trianonra?
Én nem tudok azonosulni azzal a felfogással, hogy mi mindig csak áldozatok vagyunk. Geopolitikailag rossz helyen vagyunk, mert több nagyhatalom érdekszférája itt ütközik. Ennek ellenére rengeteg eszköz lett volna a kezünkben, hogy saját önállóságunkat megvédjük és a külső diktátumokat elszabotáljuk. pl.: a francia ellenállók rendszeresen megrongálták a síneket, így nehezítve a német csapatok közlekedését és a deportálást. (pár ilyen akció több ér, mint 1000 egyszemélyes 'schindlerkedés') Én azt gondolom, hogy sokszor cselekedtünk erőnfelül, de elkövetünk hibákat is ezekből tanulni kell és tovább kell lépni. De ha letagadjuk őket, vagy félremagyarázzuk őket, akkor újra és újra elkövetjük őket. Hányszor szívtunk már amiatt, hogy egymást gyilkolásztuk, ahelyett, hogy az országot védtük, építettük volna. Tanultunk belőle, nem! Ezért undorító amit Paul csinál.

Tisztán etnikai ok nincs, nincs olyan, hogy vkit azért utálunk, mert baszk, ír, vallon,... ezek vagy kulturális, életmódbeli ellentétek (kunok-magyarok, török-német,...), vagy nemzeti függetlenségi törekvések (katalán- spanyol, ír-angol, kurd-török, trianon, balkáni háb.)

2004-es internet penetrációs adat kissé meglepett, azért az érdekelne milyen metodikával készítették, mert a realitásérzékem kicsit más súg. Ettől még a másik 'állításomat' tartom, szerintem a magyar átlag választó nem ilyen alapos (ok, te az vagy, de az átlag nem), mert a legalább ennyire bonyolult, hanem bonyolultabb vizitdíj szavazásnál érdekes módon magas volt a részvétel (ha erre azt mondod, azért mert akkor már magas volt az internet elérés kiugrok az ablakon :)

1918-as után időket egy kicsit összecsaptam. A lényeg az, hogy az ország önállóságának elnyerése után már dominánsabb volt a jobb-bal ellentét, és a nagyhatalmi hatás is ezen keresztül nyilvánult meg.

suski 2011.04.24. 23:53:09

@MEDVE1978: "Sohasem értettem ezt a 2006. őszét körülvevő jobboldali pátoszt. Mintha valami forradalom lett volna. El kell ismerni, hogy volt nagyon sok, jogosan felháborodott ember, aki jogosan tüntetett."

hát neked csak a lényeg nem esett le, úgyhogy megmagyarázom: a demokráciáról meg emberi jogokról hadováló posztkomcsi maffia szétlövette, szétvízágyúzta a tüntetéseket, embervadászatot rendezett Bp utcáin, egy csomó embert (aki még csak nem is tüntetni volt) véres péppé vertek, véletlenszerűen öszefogdosott embereket kínoztak és aláztak meg a börtönökben , és mindezért a mai napig senki nem viseli a felelősséget . Most meg azzal jönnek, hogy Orbán a diktátor... meg az öreganyjuk p.csája. A rendőrállatoknak és az állatokat rejtegető-mentegető csürhének meg büdös a munka is, a piros lámpán átmenőket meg a bicajosokat szereti basztatni, aztán 40 évesen már security gorilla akar lenni az állami nyugdíj mellett.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.25. 06:53:31

@Heron4444:

"Ha a kunok megtámadják a magyar kir.-t az háború nincs miről beszélni, de ha mi betelepítjük őket demográfiai, gazdasági, vagy politikai okokból az már mást tészta. Lehet, hogy után itt balhéznak, de mi telepítettük be őket." --- írod.

Érdekes észjárás. Ha én bekéredzkedek hozzád az eső elől, majd, miután beengedsz, törni-zúzni kezdek, zaklatom a családtagjaidat, esetleg a szoba közepére sz*rok, akkor te vagy a hibás?

"Az újvidéki vérengzés 1942-ben ott sem mi kezdeményeztünk? Vagy az csak válasz volt trianonra?" --- kérdezed.

Hideg napok: 1942. januárjában a Magyar Királyi Honvédség és a Csendőrség alakulatai a délvidéki Sajkás-kerület falvaiban, Újvidéken és néhány más településen partizánvadász razziát hajtottak végre. A razzia során elkövetett törvényellenes gyilkosságoknak körülbelül 3-4000 polgári lakos esett áldozatul, akik főleg szerbek, vagy zsidó származásúak voltak. A razziára azt követően került sor, hogy 1941 és 1942 fordulójára a Sajkás-kerület településein megerősödött a jugoszláv kommunista partizánmozgalom tevékenysége. A partizánok támadásai néhány főnyi áldozatot követeltek a magyar erők kötelékéből. A támadások megtorlására és az egyre nyíltabban szervezkedő partizánmozgalom felszámolására 1942. január 12. és 15 között a Feketehalmy Czeydner Ferenc altábornagy, Grassy József vezérkari ezredes, Deák László csendőrezredes és Zöldi Márton csendőrszázados vezette katonai és csendőri alakulatok razziát tartottak a rejtőzködő partizánok felkutatására. A razziát ezután az altábornagy és társai önhatalmú akciójaként kiterjesztették a környező községek szerb és zsidó lakosságára, majd Újvidék városára is. A vérengzés során január 20. és 22. között több ezer bűnözőt, partizánt de főleg ártatlan polgári, többségében szerb illetve zsidó személyt lőttek agyon a nyílt utcán vagy géppuskáztak a jeges Dunába. Egyúttal a magyar kommunisták szervezkedéseit is felszámolták. Ezek a kivégzések a korabeli hadijog értelmében rögtönítélő bíróságok ítéletében alapultak, amelyek azonban szélsőséges módon jártak el. Január 22-én Szombathelyi Ferenc magyar vezérkari főnök táviratban utasította Feketehalmy-Czeidnert a razzia azonnali befejezésére. Ennek ellenére másnap Feketehalmy-Czeidner és társai a razzia folytatása mellett döntöttek. A legénységnek rumot osztottak, és ekkor már mindenféle törvényes látszatot nélkülöző gyilkosságokra és fosztogatásokra is sor került. A tisztogatások egészen 26-ig folytatódtak. Január 30-án a magyar vezérkari főnök a honvédség karhatalmi működését beszüntette. A razzia ellen Bajcsy-Zsilinszky Endre országgyűlési képviselő tiltakozott, majd a tettesek felelősségre vonására is sor került. Két eredménytelen honvédségi vizsgálatot követően 1943-ban a vezérkari főnök különbírósága 15 honvéd- és csendőrtiszt ellen indított eljárást. A fő bűnösöket halálra ítélték, másokat börtönbüntetéssel sújtottak. Az ítéleteket azonban nem mind tudták végrehajtani, mivel az elítéltek egy része Németországba szökött. Magyarország náci megszállása után az ítéleteket hatályon kívül helyezték.

[!!!] Az összes hadviselő fél közül egyedül Magyarország, személy szerint Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke rendelt el saját hadseregének egységei ellen civil lakossággal szemben elkövetett atrocitások miatt vizsgálatot. A háború után a fő felelősöket és szerepe ellenére Szombathelyi Ferencet is kiadták az új Jugoszláviának, ahol népbírósági tárgyaláson halálra ítélték őket. Az ítélet egyes beszámolók szerint különös kegyetlenséggel hajtották végre. [!!!]

www.delvidekitragedia.hu/szocikkek.html

"Én nem tudok azonosulni azzal a felfogással, hogy mi mindig csak áldozatok vagyunk." --- írod.

Ezzel én sem tudok azonosulni, ilyet soha nem is állítottam!

"Tisztán etnikai ok nincs, nincs olyan, hogy vkit azért utálunk, mert baszk, ír, vallon,... ezek vagy kulturális, életmódbeli ellentétek (kunok-magyarok, török-német,...), vagy nemzeti függetlenségi törekvések (katalán- spanyol, ír-angol, kurd-török, trianon, balkáni háb.)" --- írod.

Ha ez valóban így van, ahogyan írod, akkor mi lesz a "rászizmus"-váddal?

"...a magyar átlag választó nem ilyen alapos (...), mert a legalább ennyire bonyolult, hanem bonyolultabb vizitdíj szavazásnál érdekes módon magas volt a részvétel..." --- írod.

A magyar átlagválasztó valóban nem túl a alapos, de nem is h*lye. Mivel sajnos saját bőrömön is tapasztalnom kell(ett), tudom, hogy például ennek a háromszázforintos vizitdíjtörténetnek milyen valós vonatkozásai voltak: egy rendszeres szakorvosi gondozás alatt álló beteg vagy egy kivizsgálásra szoruló beteg számára ez a háromszázforint nagyonsokszor háromszázforintot jelentett volna, akár havi sokezer forintos terhet is (jó, persze, tudom: kinek mi a sok?!). A vizitdíjszavazás magas részvétele mögött ennek a felismerése és belátása is ott volt. Természetesen, lehet erre azt mondani, hogy akinek nincs néhányszor háromszázforintja az egészségére, az jobb, ha meg is döglik. Lehet, csakhogy ma Magyarországon igen sok ilyen ember van: én magam is ismerek jónéhányat, köztük számos igen értékes embert (is).

"A lényeg az, hogy az ország önállóságának elnyerése után már dominánsabb volt a jobb-bal ellentét, és a nagyhatalmi hatás is ezen keresztül nyilvánult meg." --- írod.

Hű, ez egy nagyon nagy téma!:-) Az igazság az, hogy ez a jobb-bal ellentét egy kádárista (tkp. marxista-leninista) fake (ú. é. hamis konstrukció). Ha egy kicsit jobban "beleolvassuk magunkat a korba" (a két világháború közötti Magyarország politikai-kulturális dokumentumaiba), láthatjuk, hogy sokkal komplexebb jelenséggel állunk szemben. Én meg merném kockáztatni, hogy a fő törésvonal nem egy bal-jobb törésvonal, hanem egy nemzeti-kozmopolita törésvonal... No, de ez nagyon messzire vezetne:-) Olvasgatni kell, aszondom:-)

ü
bbjnick

Tündér_Lala 2011.04.25. 08:58:30

@bbjnick: Pontos, és hogy mennyire nincs benne a köztudatban, az jellemző .

Heron4444 2011.04.25. 09:08:33

@bbjnick:1 Csak kérdés, hogy ő könyörögte be magát vagy te hívtad be, és, hogy a balhézás ellenére származik-e vmi hasznod a dologból pl: Ny- Eu-ban most mindenki sír a bevándorlók miatt, de nem ők hívták be őket, mert nem akartak taxizin, utcátsöpörni, éteremben felszolgálni? Egy országnak akkor kellene behívnia máshonnét embereket, ha ez neki megéri (és előre számolni kell a veszélyekkel), ez nem jótékonykodás, ha engedély nélkül jönnek, akkor pedig meg kell szigorítani a határokat.
2 Ha egy szakadt, kócos, büdös, férfit behívsz a házadba, te vagy a hülye.

Újvid. vér.: Se partizán mozgalom által szedett katonai áldoztok, se a Szombathelyi által indított vizsgálat nem változtat azon, hogy ez súlyos bűn volt, árnyalja a képet, de ettől még ez egy vérengzés. Én csak annyit mondok, hogy normális módon vállalni kell a tetteinkért a felelőséget. Egyébként ez az ügy azon kevesek közé tartozik, amit viszonylag normális kezeltünk.

Te konkrétan nem írtál olyat, hogy mi mindig áldozatok lennénk, de pl:'S adnék egy feladatot: keress olyan etnikai konfliktust a magyar történelemben, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak volna más etnikumú magyar alattvalókra. Meglepődnék, ha találnál. Az ellenkezőjére hosszan sorolhatjuk a példákat' ez azt a benyomást keltette

Én nem vagyok liberális, hogy rasszizmussal vádoljak akárkit. Egyébként én az előítéletet abszolúte racionális dolognak tartom az egyén szemszögéből, de a közösségre nézve káros.
A lényeg a kollektivizálás: ha egy kun személy pl: Varga Mihály :) letarolja a termést, akkor erre a magyarok nem úgy reagálnak, hogy kapjuk el Varga Mihályt és lógassuk fel (vagy keressük meg azt az ismeretlen személyt, aki elkövette) , hanem úgy, hogy MINDEN kun húzzon vérbe. Pontosan attól lesz ez etnikai konfl., hogy a büntetés kollektív és egy a magyartól eltérő kultúr. ellen irányul.

Tisztázzuk, én is a vizitdíj ellen szavaztam. Csak, azért hoztam fel példának, mert a te a 2004 szavazás alacsony részvételét így indokoltad:'2004-ben ki tudja, hányan ítélték meg úgy, hogy nincs elégséges információjuk...' Erre mondtam, azt, hogy a kórház finanszírozás van olyan összetett kérdés (és ebből kifolyólag infohiányos), mint az állampolgárság, és mégis az egyiknél magas a másiknál kicsi volt a részvételi arány. A te érvedből az következne logikailag, hogy a vizitdíjas népszav.-nál is alacsony kéne, hogy legyen a részvételi arány. Egyébként én a határontúli magyarok kérdését érzelmi kérdésnek tartottam, és nem kezdtem el számolgatni, hogy vajon hány román jön, majd át.

Heron4444 2011.04.25. 09:10:18

@bbjnick:1 Csak kérdés, hogy ő könyörögte be magát vagy te hívtad be, és, hogy a balhézás ellenére származik-e vmi hasznod a dologból pl: Ny- Eu-ban most mindenki sír a bevándorlók miatt, de nem ők hívták be őket, mert nem akartak taxizin, utcátsöpörni, éteremben felszolgálni? Egy országnak akkor kellene behívnia máshonnét embereket, ha ez neki megéri (és előre számolni kell a veszélyekkel), ez nem jótékonykodás, ha engedély nélkül jönnek, akkor pedig meg kell szigorítani a határokat.
2 Ha egy szakadt, kócos, büdös, férfit behívsz a házadba, te vagy a hülye.

Újvid. vér.: Se partizán mozgalom által szedett katonai áldoztok, se a Szombathelyi által indított vizsgálat nem változtat azon, hogy ez súlyos bűn volt, árnyalja a képet, de ettől még ez egy vérengzés. Én csak annyit mondok, hogy normális módon vállalni kell a tetteinkért a felelőséget. Egyébként ez az ügy azon kevesek közé tartozik, amit viszonylag normális kezeltünk.

Te konkrétan nem írtál olyat, hogy mi mindig áldozatok lennénk, de pl:'S adnék egy feladatot: keress olyan etnikai konfliktust a magyar történelemben, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak volna más etnikumú magyar alattvalókra. Meglepődnék, ha találnál. Az ellenkezőjére hosszan sorolhatjuk a példákat' ez azt a benyomást keltette

Én nem vagyok liberális, hogy rasszizmussal vádoljak akárkit. Egyébként én az előítéletet abszolúte racionális dolognak tartom az egyén szemszögéből, de a közösségre nézve káros.
A lényeg a kollektivizálás: ha egy kun személy pl: Varga Mihály :) letarolja a termést, akkor erre a magyarok nem úgy reagálnak, hogy kapjuk el Varga Mihályt és lógassuk fel (vagy keressük meg azt az ismeretlen személyt, aki elkövette) , hanem úgy, hogy MINDEN kun húzzon vérbe. Pontosan attól lesz ez etnikai konfl., hogy a büntetés kollektív és egy a magyartól eltérő kultúr. ellen irányul.

Tisztázzuk, én is a vizitdíj ellen szavaztam. Csak, azért hoztam fel példának, mert a te a 2004 szavazás alacsony részvételét így indokoltad:'2004-ben ki tudja, hányan ítélték meg úgy, hogy nincs elégséges információjuk...' Erre mondtam, azt, hogy a kórház finanszírozás van olyan összetett kérdés (és ebből kifolyólag infohiányos), mint az állampolgárság, és mégis az egyiknél magas a másiknál kicsi volt a részvételi arány. A te érvedből az következne logikailag, hogy a vizitdíjas népszav.-nál is alacsony kéne, hogy legyen a részvételi arány. Egyébként én a határontúli magyarok kérdését érzelmi kérdésnek tartottam, és nem kezdtem el számolgatni, hogy vajon hány román jön, majd át.

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 09:26:07

Zöld erdőben jártam,
Orbán Viktort láttam,
nagyon, félt,mert el akart futni
pedig én csak meg akartam locsolni.
Fuss csak Gonosz Törpe,
Hamarosan elzavarnak örökre!!!!

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 09:26:53

Itt a Húsvét eljött végre
Orbán Viktor örömére.
Elkészült a Fidesz alkotmány,
Ami egy gagyi tákolmány.
Amit az emberek "lelocsolnak"
s Piszuár helyet használnak.
Már holnaptól indul a számláló,
Lesántult a dakota kamu ló.
Már látszik a Fidesz válság,
Ez csak pünkösdi királyság
Ne fuss hát el Tömjén füstös virágom,
A sok önkényért verés jár, de három!

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 09:32:27

Tömjén Zsóti a fidesz "csökevény" vezére.
Önálló pártként soha nem lett megmérve.
Hülyeségeket pampognak, de azért nyalnak,
s ezért jó kis fizetést kapnak.

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 10:05:57

Tömjén Zsóti a fidesz "csökevény" vezére.
Önálló pártként soha nem lett megmérve.
Hülyeségeket pampognak, de azért nyalnak,
s ezért jó kis fizetést kapnak.
ezeket nem érdemes még meg sem locsolni,
csak egyszerűen le kell hugyozni!
(hehe)

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 10:32:33

Új Tákolmány reggelére
Riadtunk , hát s itt a vége!
Mélyen lenézett, államfőnk
Nyelvét tűzzük a kemping székre.!

Előbújik a lelkünkből
Minden bánat, s ború,
Öklendezik a "som"zember,
Akármilyen korú.

ez nem a mi törvényünk',
nem lesz ünneplés, dalolás,
csak kívül belül
egy kis locsolás
......

...ha szabad! , ha nem....:-)

nesze nektek két harmad... 2011.04.25. 11:12:54

Kossuth téren jártam
Kamu fotókiállítást láttam,
Le kéne rombolni,
és a Teret elfoglalni.
a Tömeg majd nem akar oszolni
Szabad-e locsolni?

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.25. 13:11:57

@nesze nektek két harmad...:

Szerintem rossz helyen kopogtatsz. Próbálkozz inkább a Táncsics Alapítványnál, ott az ilyen témájú és színvonalú opuszokkal még díjakat is nyerhetsz:-)

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.25. 13:49:08

@Heron4444:

"Csak kérdés, hogy ő könyörögte be magát vagy te hívtad be, és, hogy a balhézás ellenére származik-e vmi hasznod a dologból (...) A lényeg a kollektivizálás: ha egy kun személy pl: Varga Mihály :) letarolja a termést, akkor erre a magyarok nem úgy reagálnak, hogy kapjuk el Varga Mihályt és lógassuk fel (vagy keressük meg azt az ismeretlen személyt, aki elkövette) , hanem úgy, hogy MINDEN kun húzzon vérbe. Pontosan attól lesz ez etnikai konfl., hogy a büntetés kollektív és egy a magyartól eltérő kultúr. ellen irányul." --- írod.

Nos, a kunok orosz szövetségben harcoltak a tatárok ellen, s miután a tatárok leverték őket, mint vak a poharat, azt követően menekültek Magyarországra (nem valamennyien, de, Kötöny fejedelem vezetésével, több, mint 40000-en). Béla királyunk, nagylelkű révén, befogadta őket és helyet jelölt ki számukra az országban. Tehát, effektíve, menekültek voltak:-) A többit tudjuk...

És: Ez a kollektív, individuális distinkció nagyon félrevezető megközelítés lehet, ha nem a posztmodern liberális demokrácia Európájában próbáljuk alkalmazni. A kunok, spec. egy törzsi-nemzetségi rendben élő nép voltak, ide, mint törzsszövetség érkeztek, nagyon szigorú szokásrendben éltek: ha ők lelegeltették a földesurak búzáját, azt nem személyes kihágásként tették, hanem (legalábbis) egy egy nemzetségfő döntésének engedelmeskedve (ami ugyanazt jelenti, mint egy nemzetség kollektív döntése). Szóval, a maguk szája íze szerint értelmezték a magyarországi szabályokat. (Ugye, ne bontsam ki a jelenkori analógiát egy olyan jelenkori magyar társadalmi csoporttal, ami sajátos kultúrájának és helyzetének következtében ugyancsak...?) Ha egy kunnak a személyes felelősséggel jöttél volna, arra hivatkozott volna, hogy (ebben a vonatkozásban) nincs annak értelme, hogy én, csak annak, hogy mi.

"Újvid. vér.: (...) Én csak annyit mondok, hogy normális módon vállalni kell a tetteinkért a felelőséget. Egyébként ez az ügy azon kevesek közé tartozik, amit viszonylag normális kezeltünk." --- írod.

Ha ez nem felelősségvállalás és viszonylag, akkor nem tudom mi a felelősségvállalás és mi a nemviszonylag: "Az összes hadviselő fél közül egyedül Magyarország, személy szerint Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke rendelt el saját hadseregének egységei ellen civil lakossággal szemben elkövetett atrocitások miatt vizsgálatot."

"Én nem vagyok liberális, hogy rasszizmussal vádoljak akárkit. Egyébként én az előítéletet abszolúte racionális dolognak tartom az egyén szemszögéből, de a közösségre nézve káros." --- írod.

Szerintem itt "ellentmondást mondasz":-)

"Te konkrétan nem írtál olyat, hogy mi mindig áldozatok lennénk, de pl:'S adnék egy feladatot: keress olyan etnikai konfliktust a magyar történelemben, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak volna más etnikumú magyar alattvalókra. Meglepődnék, ha találnál. Az ellenkezőjére hosszan sorolhatjuk a példákat' ez azt a benyomást keltette" --- írod.

Tudsz olyan eseményt mondani, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak nem magyar etnikumú magyar alattvalókra?

"Tisztázzuk, én is a vizitdíj ellen szavaztam. Csak, azért hoztam fel példának, mert a te a 2004 szavazás alacsony részvételét így indokoltad:'2004-ben ki tudja, hányan ítélték meg úgy, hogy nincs elégséges információjuk...' Erre mondtam, azt, hogy a kórház finanszírozás van olyan összetett kérdés (és ebből kifolyólag infohiányos), mint az állampolgárság, és mégis az egyiknél magas a másiknál kicsi volt a részvételi arány. A te érvedből az következne logikailag, hogy a vizitdíjas népszav.-nál is alacsony kéne, hogy legyen a részvételi arány. Egyébként én a határontúli magyarok kérdését érzelmi kérdésnek tartottam, és nem kezdtem el számolgatni, hogy vajon hány román jön, majd át." --- írod.

Vannak praktikusan megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a viztidíjkérdés) és vannak praktikusan nem megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a határontúli magyarok állampolgársága). Az utóbbiak mérlegléséhez (tkp. az állásfoglaláshoz) egy állampolgár számára sokkal több időre és információra van szüksége.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.25. 13:53:14

@bbjnick:

nagylelkű révén=nagylelkű lévén
(legalábbis) egy egy nemzetségfő döntésének engedelmeskedve=(legalábbis) egy nemzetségfő döntésének engedelmeskedve

Heron4444 2011.04.25. 17:42:34

'IV. Béla az 1239-ben Kötöny kun fejedelem vezetésével Magyarországra költözött kb. 40 ezer[forrás?] kunt a Duna-Tisza közén telepítette le, akiket a tatárok és a főurak elleni harcban akart felhasználni. Beilleszkedésük nem volt zökkenőmentes, a főurak ellenségesen fogadták őket, azt híresztelték róluk, hogy tatár kémek, az egyház a pogány szokások miatt neheztelt, a köznép a nomádokra jellemző, magántulajdon elleni vétségek miatt orrolt meg rájuk.[4]

1240. december 6-án a tatárok bevették Kijevet. IV. Béla ekkor nekikezdett az ország háborús haderejének megszervezéséhez, és hadseregében közel 10 ezer kun harcosra számíthatott, ám a magyar főurak a Pest alatti táborban 1241. március 17-én megölték Kötönyt. A kunok ezután útjukban pusztítva, déli irányban kivonultak az országból. IV. Béla Muhinál április 11-én-ben vereséget szenvedett a tatároktól, akik egy éves pusztítás és öldöklés után 1242 márciusában visszavonultak keletre. A dalmáciai Trau várába menekült [4] király visszatért az ország belsejébe, és 1243-ban visszahívta a kunokat, akiket másodszor és véglegesen letelepített Magyarországon.'

wikipedia kunok (ott meg van a forrás is)

Tehát nem Béla volt a közepkori Henry Dunant, hanem ország katonai,demográfiai helyzete miatt engedte, majd hívta be a kunokat.

Azzal, hogy azt mondod nincs értelme individuálisan büntetni a kunokat nem cáfolod, hogy ez etnikai konfl. lett volna.
Vagy adsz nekik egy jó nagy földet ahol kedvükre nomádkodhatnak(multikulti) , vagy megpróbálod összehangolni a szokásaikat a többség szokásaival (integráció, asszimiláció). Ezt rövid távon Béla nem tudta megvalósítani. Hosszútávon viszont sikerült.

Nem értem milyen ellentmondásra utalsz. Én nem gondolom, hogy pill. a rasszizmus a legnagyobb probléma (mint Lendvai) és nem is vagdalkozok vele és nem antiszemitázok le mindenkit. (mi most erről vitázunk, tehát ezért van így felülreprezentálva a téma) Ha arra gondolsz, hogy az egyén a közösség tagja és, ha árt a közösségnek magának is árt, az igaz csak az arányok érdekesek. pl: ha én elcsalom a 16%-os szja, akkor az tisztán az enyém, de ha befizetem, akkor csak az 10 000 000-od részét kapom vissza. (ez bonyolult, mert vannak osztatlan közös dolgok, mint a rendőrség,..., de egyénileg akkor is jobban járok (különösen akkor ha rajtam kívül mindenki befizeti :)

'Vannak praktikusan megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a viztidíjkérdés) és vannak praktikusan nem megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a határontúli magyarok állampolgársága). Az utóbbiak mérlegléséhez (tkp. az állásfoglaláshoz) egy állampolgár számára sokkal több időre és információra van szüksége.'

Ez a kör négyszögesítése, egy nem pragmatikus kérdést nem lehet pragmatikus eszközökkel megválaszolni. A racionalitásnak vannak határai (pl: létezik-e Isten? Mivel Istent, mint természetfeletti jelenséget tartjuk számon, ezért az ő létét természetes (tudományos) eszközökkel igazolni vagy cáfolni nem lehet), és vannak olyan kérdések, amik elméletileg meghatározhatóak pragmatikusan, gyakorlatilag nem. Na ilyen az állampolgársági kérdés: A különböző országokban hányan igénylik, a szomszédos országok (rövid- és hosszútávon) hogyan reagálnak, hányan lesznek akik átköltöznek mo-ra. Elméletileg lehetséges lenne ezekre tudományos alaposságú adatokat gyűjteni és azokat elemezni, de gyakorlatilag ez az adatok mennyisége miatt lehetetlen. Az pedig nem reális, hogy ezt egy átlagos választópolgár meg tudná ezt tenni.

Heron4444 2011.04.25. 19:52:04

@bbjnick: 'IV. Béla az 1239-ben Kötöny kun fejedelem vezetésével Magyarországra költözött kb. 40 ezer[ kunt a Duna-Tisza közén telepítette le, akiket a tatárok és a főurak elleni harcban akart felhasználni. Beilleszkedésük nem volt zökkenőmentes, a főurak ellenségesen fogadták őket, azt híresztelték róluk, hogy tatár kémek, az egyház a pogány szokások miatt neheztelt, a köznép a nomádokra jellemző, magántulajdon elleni vétségek miatt orrolt meg rájuk.[4]

1240. december 6-án a tatárok bevették Kijevet. IV. Béla ekkor nekikezdett az ország háborús haderejének megszervezéséhez, és hadseregében közel 10 ezer kun harcosra számíthatott, ám a magyar főurak a Pest alatti táborban 1241. március 17-én megölték Kötönyt. A kunok ezután útjukban pusztítva, déli irányban kivonultak az országból. IV. Béla Muhinál április 11-én-ben vereséget szenvedett a tatároktól, akik egy éves pusztítás és öldöklés után 1242 márciusában visszavonultak keletre. A dalmáciai Trau várába menekült [4] király visszatért az ország belsejébe, és 1243-ban visszahívta a kunokat, akiket másodszor és véglegesen letelepített Magyarországon.[5] '
(wikipédia kunok(ott meg van a forrás)

Tehát IV. Béla nem a középkor Henry Dunantja volt, hanem egy politikus, aki katonai, hatalmi, demográfiai okokból engedte és hívta be a kunokat. A hibát ott követte el, hogy rosszul mérte fel az itthon beilleszkedés nehézségeit.

'Ha egy kunnak a személyes felelősséggel jöttél volna, arra hivatkozott volna, hogy (ebben a vonatkozásban) nincs annak értelme, hogy én, csak annak, hogy mi.' Ezzel azt igazolod, amit én mondok itt a magyarok álltak szembe a kunokkal (akik ekkor magyarországi nemzetiségnek számítottak). Én nem azt mondtam, hogy ez hatékony vagy értelmes lett volna, hanem azt, hogy egyéni büntetés estén lett volna tisztán rendvédelmi probléma.

'Tudsz olyan eseményt mondani, ahol magyar etnikumú magyar alattvalók támadtak nem magyar etnikumú magyar alattvalókra?'
Nem én nem tudok magyarok által elkövetett népirtásról, bár a holokausztnál én a felelősséget nem tolom egyértelműen és kizárólag a németekre. De nem erről volt szó, hanem "Az ellenkezőjére hosszan sorolhatjuk a példákat"-ra mondtam, hogy ez olyan áldozat hangulatú megjegyz. volt.

"Az összes hadviselő fél közül egyedül Magyarország, személy szerint Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke rendelt el saját hadseregének egységei ellen civil lakossággal szemben elkövetett atrocitások miatt vizsgálatot."
Ennek kíváncsi lennék a forrására

"Vannak praktikusan megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a viztidíjkérdés) és vannak praktikusan nem megközelíthető kérdések (egy állampolgár számára ilyen pld. a határontúli magyarok állampolgársága). Az utóbbiak mérlegléséhez (tkp. az állásfoglaláshoz) egy állampolgár számára sokkal több időre és információra van szüksége."

Itt az a kérdés, hogy honnét vizsgáljuk a kettős állampolgárságot. Érzelmi szempontból, vagy gyakorlati oldalról. Ha én a 15 millió magyart egy közösségnek tartom, akkor nem fogok számolgatni, aktákat tologatni, hanem kapásból igennel válaszolok. (kicsit árnyalja időnként az ember pl: nem a szlovák választási kampány közben szavazza meg, de ez csak kozmetikázás) Ha gyakorlati szempontból nézem vagy értelmetlen (eu-tagjai vagyunk, leszünk; schengen,...) vagy veszélyes (mi lesz, ha sokan jönnek át és nő a munkanélküliség, ...) Ez igaz a legtöbb nem pragmatikus kérdésre.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.04.25. 22:34:50

@Heron4444:

"'Az összes hadviselő fél közül egyedül Magyarország, személy szerint Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke rendelt el saját hadseregének egységei ellen civil lakossággal szemben elkövetett atrocitások miatt vizsgálatot.' Ennek kíváncsi lennék a forrására" --- írod.

Fent linkeltem: www.delvidekitragedia.hu/szocikkek.html

De a Wikipédia is megemlíti és (nyilván) számos komoly(abb)nak tekinthető történeti munka:

A tetteseket még 1943-ban a Horthy-rendszer alatti Magyarországon felelősségre vonták, és 15 felelősnek tartott honvéd- és csendőrtiszt ellen bírósági eljárás indult. Az összes hadviselő fél közül egyedül Magyarország, személy szerint Szombathelyi Ferenc vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke rendelt el saját hadseregének egységei ellen lakossággal szemben elkövetett atrocitások miatt vizsgálatot.

hu.wikipedia.org/wiki/%C3%9Ajvid%C3%A9ki_v%C3%A9rengz%C3%A9s_%281942%29

(Mielőtt még kifogásolnád: a Wiki szerint számos elítéltet rövid börtönbüntetés után újra szolgálatba állították. Igen, de amit a Wiki nem említ meg, hogy erre a német megszállás után került sor. Hogy Magyarország mennyire volt önálló a német megszállás alatt, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy ifj. Horthy Miklóstól Gratz Gusztávon át számos magyar notabilitás különböző koncentrációs táborokban "üdült". A megszállást követően az államigazgatásból hetek alatt kitakarítottak mindenkit, akiről csak a gyanú is felmerült, hogy nem lesz kellően készséges a megszállókkal, sok fontos személyt elhurcoltak (nem, nem csak kommancsokat vagy zsidókat, hanem a Horthy-garnitúra számos alakját, köztük egyházi személyeket...)

"'Ha egy kunnak a személyes felelősséggel jöttél volna, arra hivatkozott volna, hogy (ebben a vonatkozásban) nincs annak értelme, hogy én, csak annak, hogy mi.' Ezzel azt igazolod, amit én mondok itt a magyarok álltak szembe a kunokkal (akik ekkor magyarországi nemzetiségnek számítottak). Én nem azt mondtam, hogy ez hatékony vagy értelmes lett volna, hanem azt, hogy egyéni büntetés estén lett volna tisztán rendvédelmi probléma." --- írod.

No, ennek már (nemkicsit) rabulisztika íze van:-)

ü
bbjnick

nesze nektek két harmad... 2011.04.26. 11:51:49

@bbjnick: irigylésre méltó, hogy te orbán seggéből nézed a monikasót. jó meleg van odabenn? :DDD hehe

Atisz 2011.04.26. 12:59:01

@Heron4444: Elég sok butaságot sikerült összehordanod és csak azért nem megyek bele, a mondat szerint ízekre szedésbe, mivel bbjnick kolléga már megtette helyettem.

Csak azért írok, nehogy azt hidd, hogy neki van csak gondja a sok csúsztatással amit sikerült ide leírnod.

TG69 2011.04.26. 14:48:34

@lelkylola: Pedig ebben nincs semmi különös. Amikor Orbán 2002-ben úgy döntött, hogy becsatornázza a szélsőségeket, akkor tudvalévő volt, hogy lesz egy olyan magyar kisebbség, amelyik sosem fog neki ezért megbocsátani és ez valamiképpen akceptálható is. Igaz 2010-ra már kevésbé, de ahogy elnézzük a mai kormányzást, hát egyre inkább megint :). Ezt a harcot a fidesz akarta és most jól be is bukja...

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.04.26. 15:23:48

>>Ezért megy el Ágnes asszony, s aztán ezért jön vissza, s végül ezért jár-kel mostanában szerte a világban ismét, hogy fújja a harci kürtöt a fasizmus ellen. Hogy is írja Csurka István?

„Hazánkban 2006 nyara és ősze óta polgárháború folyik. (…) A harc állóháborúvá változott, mint 1916-ban az összes fronton. A kultúra irányításának vezető pozícióiba akarják beásni magukat és körömszakadtig küzdenek a régi sajtómonopóliumukért. A bíróságokat sem fogják elhagyni önként és dalolva. A Nemzeti Bankot sem. Megint minden rossz, minden antidemokratikus, nemesi, feudális, kirekesztő. A »másik nagy zsidó New York-i filozófus asszony«, ahogy Heller Ágnest egy ottani konferen­cián bemutatták, most felhagyva a jól fizetett filozófiai tevékenységével, a világot járja, és támogatást kunyerál a széteső félben lévő vörös hadseregnek. Azt híreszteli, hogy 2006-ban nem volt gumilövedékezés Budapesten. A tények már annyira sem érdeklik, mint a régi nagy talmudistákat. Kis János, a filozófus és egy New York-i egyetemi tanár, szintén filozófus, bizonyos Deák István úr a New York-i kehilától, vállvetve a hamis történelem fenntartásáért cikkez. Tagadnak makacsul és hazudnak kitartóan. Lenin se tehetné különbül.”<<

nyami-nyami.

fonó 2011.04.26. 20:52:22

Milyen ádáz féltékeny irigység van azok ellen akik nemzetközi hirnevet szereztek, nyelveket tudnak, nem csak a szűk szittya förgeteg ismeri el őket.

tevevanegypupu 2011.04.27. 11:12:24

@fonó:
Nem szeretnem kiabranditani, de egy nagyon de nagyon szuk retegen kivul senkit nem erdekel Paul Lendvai, nem tudjak kicsoda. Es akik pedig tudjak - a normalisabbja - koszoni szepen de ebbol a hirnevbol (ahogy hozzajutott) inkabb nem ker. Sem Ausztriaban sem Magyarorszagon.

Karakai Berczeli Marianna 2014.12.24. 13:55:24

Arverezest terveznek a lakasunkban a csornai jogaszok.
Ugyem a tocsik -uggyel kezdődött 1997-ben, amikor ausztriai fővárosban Bécsben elloptak a varoshazan allampolgarsagi mappam.
Nemcsak a nobel dij bizottsagnak megirt dolgozatom utan, hanem az ensz felszolalasi jogom utan is pszichiatriara zartak a csaladtagjaim segitsegevel..
ma ufo van szuluvarosom felett és Magyarországon és lehallgatjak telefonomat, lopjak emaljeimet a leveleimet és csomagjaimat. Tiltjak asziai és más folreszekkel a skype estelefax kapcsolatot amiota kyotoba, parizsba és new yorkba , abu dhabiba üzenem.
Meghazudtolnak, remhireket terjesztenek rolam és injekcioznak a csornai margit korhazban minden honapban.
zaroltak bankszamlamat a bankarok.
Tiltjak cikkeimet, hirzarlatot rendeltek el torok és német eredetu nevemre.
lemaradtam a hirekrol, mert le kellett mondanom anyagi okok miatt az ujsagot mar..
55 eves vagyok, 69000 huforintbol elek, apam a gyamom, akinek julius ota bank adossaga van.
Elrontottak a maganlaksertest elkovetok haztartasi gépeinket, az új mosógépet ami digitalis és a hutoszekrenyt.
nincs gyermekem, a hugomnak 3, aki biatorbagyon él es ferje nem kapott 2 honapja fizetest. Bakati gabor és öccse miklos bank reszvenyesek budapesten.
örökölt ettek, de a habsburg csalad kapta palotákat es hazakat.
bajban vagyok, megvaltoztattak a tarsashazban címemet.
Csorna, petofi tér 19.c.2.em.3, a lakotelepen.
segitseget es januar 29-en az orszagos emberjogi biztos hivatalaban 1 orakor fogadnak a bpi nador utcaban.
nincs betegsegbelatas tudatom, számítógépem nem magyar abc-vel mukodnek, szorakozasom agytesztem a napi rejtveny.
tisztelettel
karakai berczeli marianna, 2014 karacsony csornan

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2014.12.25. 10:50:15

@jose maria padilla:
Ő aligha, mert nem írta be, hogy simán beáll X6-ossal egy akkora helyre, ahová egy Suzuki nem.

KissGecihuszár 2014.12.26. 16:26:59

Léjdíz end Dzsentőlmen! Na az ilyen paul lendvaifélék szeretett Hazánk gennyedző ödémái, s mit ilyenek; kipusztítandóak! Igen, ezeket kellett volna anno '90 magasságában egyszer, s mindenkorra eltakarítani innét, mert az elmúlt 25 év ékes bizonyíték arra, hogy karöltve a belső fekete halállal, az szdsz-el, illetve a moszkovita III/III-as, ex ÁVÓ-s komcsikkal ott ütötték-verték a Magyart, ahol csak érték! Ezek nem kíméltek senkit és semmit, családot, erkölcsöt, oktatást, közösségeket, agráriumot, iparunkat, stratégiai ágazatainkat lopták, mutyizták el, privatizálták ki a magukfajta senkiházi, gyökértelen, tartástalan söpredék számára, akiket sehol a világon -tehát még Izraelben sem!- tűrnek meg, mert pár közülük még a sajátjait is átbaszta! Súlyos hibát vétett a módszerváltás "felnőtt korú" társadalma,s persze mi, az akkori fiatalság, amikor hittünk abban, hogy ezekkel esély van egy gazdag, jólétben élő, vidám, élhető Magyarországot felépíteni azokon a romokon, mely romokat nagyrészt ők okoztak, mint a kádáréra elvtelen, talpnyaló, csúszó-mászó tetves káderei, élet-halál urai (nagyrészt zsidó-komcsi személyzetisek, párt titkárok, besúgók, BM-es csupaszem károkozók) , az ország eladósítói (fekete kőzsidó jánossal az élen). Ezt kérem, nagyon be teccettünk nézni, mert elfelejtettük azt a pedagógiai alapvetést, hogy az emberi személyiség tinikor után már nem változik, ergo aki geci volt a kádárérában, nos az ugyanolyan gecipatkány marad a "demokráciában" is! S mert a '90-'10 közt fennen hangoztatott téziseik alatt beszakadt a föld, beomlott a mennyezet, ezért azóta a sértettség beszél belőlük, a tartós mellőzöttség, a "diéta" rossz feelingje, hiszen az már világosan látható, hogy a ballib gennygaluskák egy jó időre -ha nem örökre!- kiebrudalódtak a húsosfazéktól, és ez még akkor is így lesz, ha fleto, a kuncze, meg a többi senkiházi felemelt mutatóujjal fog hörögni, hogy márpedig a tüntetések hangadóinak nincs más választása, mint csatlakozni a "profikhoz"! Méghogy profik?? Senkiházi bűnözők vagytok!!!
süti beállítások módosítása