Általános magyar megújulás
2011. február 08. írta: TuRuL_2k2

Általános magyar megújulás

  Orbán Viktor tegnapi országértékelője nem volt történelmi beszéd, nem volt megrázó erejű kinyilatkoztatás. Biztonsági játék, hazai pályán. Ha a hasonlatok és az idézetek között megbúvó lényegi tartalmat kutatjuk, akkor három dolog maradt meg bennem a beszédből.

  Az egyik az új alkotmány szükségessége mellett érvelő gondolatmenet. Orbán szerint az ország átszervezésének kulcskérdése az új alkotmány, mivel a mostani szovjet mintára készült, nem a magyarok alkotmánya. Kétségtelenül jobban mutatna, ha nem az 1949. évi XX. törvény lenne Magyarország alkotmánya, de arról nem győzött meg a miniszterelnök, hogy az új alkotmány lenne a magyar feltámadás kulcsa. Egyébként is elég egy pillantást vetni az eredeti 1949. évi XX. törvényre, hogy belássuk, mai alkotmányunknak meglehetősen távol áll az 1949-ben elfogadott törvényszövegtől (kedvenc részem: „63. § (1) A választójog a Magyar Népköztársaság minden nagykorú polgárát megilleti. (2) A dolgozó nép ellenségeit és az elmebetegeket a törvény a választójogból kirekeszti.”).

  A második a munkanélküliségről szóló rész volt, ahol a kényszerűségből munka nélkül maradók mellett Orbán beszélt azokról is, akik nem is különösebben ambicionálják a munkavállalást, inkább a különféle állami juttatásokra alapozzá megélhetésüket. Ez a gondolat azt vetíti előre, hogy a kormány csökkenteni szándékozik a különféle szociális transzfereket. Az Orbán-kormány bőven vállalt ugyan konfliktusokat kormányzása első kilenc hónapjában, azonban eddig nem konfrontálódott az emberekkel, jelentős választói csoportokkal - úgy tűnik, ennek vége. A segélyezés vagy például a rokkantnyugdíjazás szigorítása találkozik ugyan a társadalom jelentős részének véleményével, de komoly elégedetlenséget is szül az érintettek körében.

  Orbán tett egy félmondatos megjegyzést a tyúklopásokról is, ami felidézi tavalyi ígéretét, amikor két héten belül rendet ígért az ország reménytelennek tűnő pontjain is. Sajnos nem volt elég a két hét, a két hónap sem: sok helyen nem csak a tyúklopásoktól kell félnie a köztársaság polgárainak, hanem sokkal durvább dolgoktól is.

  A harmadik gondolat volt a legkedvesebb a szívemnek, ez a külföldön munkát vállaló fiatalok hazatéréséről szólt. Önmagában persze ez messze nem elég, de mégis fontos, hogy a miniszterelnök beszélt róla, hogy az országnak szüksége van azokra, akik külföldre mennek tanulni vagy dolgozni. Hosszú út vezet odáig, hogy a hazatérés reális alternatíva legyen, ráadásul nagyon különbözőek a különféle hivatású fiatalok hazai kilátásai. Míg például a szoftverfejlesztésben vagy az építőiparban itthon is lehet a nemzetközi lehetőségekkel összevethető munkahelyeket találni, addig a fiatal orvosok és ápolók esetében jelenleg szinte lehetetlennek tűnik itthon maradni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr552645972

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Az új alkotmány/1.: Sorozatindító - Szükségünk van-e új alkotmányra? 2011.02.15. 18:37:09

„The earth belongs always to the living […] by the law of nature, one generation is to another as one independant nation to another.” (Thomas Jefferson, 1789. szeptember 6.) A fenti idézet jól mutat rá arra, hogy az általam...

Trackback: Az új alkotmány/1.: Sorozatindító - Szükségünk van-e új alkotmányra? 2011.02.15. 18:31:34

„The earth belongs always to the living […] by the law of nature, one generation is to another as one independant nation to another.” (Thomas Jefferson, 1789. szeptember 6.) A fenti idézet jól mutat rá arra, hogy az általam...

Trackback: Orbán védelmében 2011.02.14. 17:49:07

Nem akartam nagyképűnek tűnni a címben, nem hiszem, hogy Orbán Viktor az én védelmemre szorul, mindenesetre hozzá kívánok szólni az elmúlt egy hét történéseihez. Amikor e sorokat írom, már túl vagyunk két miniszterelnöki beszéden. Mindkettőt nagy érdek...

Trackback: Orbán védelmében 2011.02.14. 17:48:04

Nem akartam nagyképűnek tűnni a címben, nem hiszem, hogy Orbán Viktor az én védelmemre szorul, mindenesetre hozzá kívánok szólni az elmúlt egy hét történéseihez. Amikor e sorokat írom, már túl vagyunk két miniszterelnöki beszéden. Mindkettőt nagy érdek...

Trackback: Orbán-évértékelő – a bullshit-példatár 2011.02.09. 09:01:51

"A megújulás újjászületés, a megújulás küzdelem, a megújulás küldetés." Miniszterelnökünk beszédírói éppenséggel ezúttal sem hazudtolták meg magukat: az idén is jócskán hozzájárultak a magyar nyelvű politikai bullshit-generátorok szöveggyűjte...

Trackback: Miniszterelnök szerepálma 2011.02.09. 07:52:07

Egy évértékelő beszéd után szokványos színjáték, hogy az ellenzék képviselői elmondják, hogy miért volt borzasztó a beszéd (meg itt), míg a kormánypárti politikusok azt magyarázzák, hogy miért volt ugyanaz telitalálat és tökéletes leírása az orszá...

Trackback: Orbánértékelő 2011.02.08. 21:48:31

Nehéz volt konkrétumot találni Orbán beszédében. Pedig most, kilenc hónap után talán el lehetne kezdeni érdemben kormányozni. Könnyű a most befizetők jövőbeli nyugdíját "nyugdíjvédelem" címszóval eltapsolni. Könnyű egy Schmitt Pált kinevezni,...

Trackback: Igazság, beszéd 2011.02.08. 14:53:36

p { margin-bottom: 0.21cm;No nem, a Miniszterelnök Úr mai országértékelője még nem az. De megindult az ahhoz vezető úton. Egyfajta hangulat-előkészítés volt. A megszorításokra. A reform szó helyett az „átalakítás”, a „változ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maisie MacKenzie 2011.02.08. 13:14:20

"az elmebetegeket a törvény a választójogból kirekeszti."

Ez azért beleférne az új Alkotmányba is! :-)

gst47 · http://mrpatbateman.tumblr.com/ 2011.02.08. 13:16:33

Végre egy higgadt és racionális bejegyzés, ami a tegnapi beszédről szól. Az emberek már össze-vissza csacsognak mindent...

bs395 · http://killtheradical.blog.hu 2011.02.08. 13:39:41

na de a mostaniban se isten, se szentkorona! a miatt van minden bajunk! mernél te szürkén foglalkoztatni bárkit is, ha benne lenne a szentkorona? ugye, hogy nem!

Bell & Sebastian 2011.02.08. 14:49:10

Szép politikai beszély volt, ha a szövegét nem is, a dallamát mindenképpen érdemes megjegyezni.

A gazdaság motorjait nem nagyon emlegette, de arról se' nagyon volt szó, miért nem rángattak még ki az ágyukból a kommandósok jó pár elkúrót. Önkormányzatok ötödrészre kurtítása, belügy jól megszokott mélyrepülése, vagy a gyógyítás, igazságosztás? Szőrmentén simogatva, de benne volt.

Hogy mit kellene tenni, azt még egy kiscsoportos ovis is tudja. De hogy majd menet közben mit kell kihúzni a halállistáról, azt még maga OVi sem.

Naponta ötször kémleljük az eget, de az a fránya pénzeső csak késik! Az a sok MIB is mind arra várt, hogy a főnök majd megmutatja. Megmatatta, de ki nem derült.

Illetve be nem borult, csak hogy ne keveredjek magam is önellentmondásba.

Peter252 2011.02.08. 15:43:28

Itt most újra leírom, mi a két alapvető problémám, már tegnap este hozzászóltam a témához:

1. Persze, ne segélyből éljenek sokan, de akkor adjanak normális munkát, amiből meg tudnak élni, legalább minimális szinten az emberek, mert most állítólag 4-órásították a közmunkákat, ami hatalmas, kemény 30 ezer magyar Forint, amiből bajosan él meg valaki, no meg nemigen motivál munkára, így csak a nyomor, meg a bűnözés fog nőni.., de az jelentősen.
2.: Persze, jöjjenek vissza a fiataljaink, igen, De: ugye a szép mostani új közmunkás világban a diplomásnak is minden munkát el kell fogadni majd és az előbbiekben leírt , pl. Ároktisztítás 30 ezer kemény magyar Forintért havonta, ugyan kit motivál majd, főleg diplomával, úgyhogy ez inkább kifelé motiválja a magyar fiatal értelmiséget az országból, akár mosogatni, Angliába,..ez bizony nagyon rossz tendencia lesz.

Samott 2011.02.08. 15:43:39

A harmadik ponthoz: igy a nyugdijallamositas utan pont ellenkezo iranyba indulnak a fiatalok, ahogy en latom a kornyezetemben... inkabb kulfoldon keresik a szebb (vagy inkabb a) biztosabb jovot.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.02.08. 15:45:19

Kuncze szegény Ergé társaságában végig azt forszírozta, hogy vajon a tegnapi Orbán-beszéd országértékelés volt-e vagy sem? A rávezető kérdéseit 3-szor feltette, ahelyett hogy a beszéd tartalmáról értekeztek volna. Már ha egyébként volt neki. Mert szerintem semmiről nem szólt. Se országértékelésnek, se évértékelésnek nem nevezném.

Legalább egy kicsit kommunistázott volna.. De juszt se.. :) (még mielőtt: iróniamétert felhúzni, had járjon.)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.08. 16:22:49

@politicus: érdemes felidézni a '99-es évértékelést, és az ország akkori helyzetét. Szebb múltat!

ttp://vastagbor.blog.hu/2011/02/08/evertekeles_1999_ben

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2011.02.08. 16:37:29

@Grift: az ATV meghívta a Mandinert a reggeli műsorba, ma én tudtam elmenni. korán is kellett kelnem 8)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.08. 16:46:27

@rajcsányi.gellért (ergé):
sebaj, belőled még kinézem, hogy egyszer ezért szemen köpöd magad.

Bell & Sebastian 2011.02.08. 17:13:28

Bezony ám, amikor feltűnt a színen ez a dörmögő, még a legharcedzettebb kommunistának is elernyedtek a záróizmai a kéjtől, hogy micsoda aranyszájú, borzasztóan nagy formátumú államférfi und humorzsák is őkelme. Egyedül több mézet gyűjtött, mint egy tucat felszámolóbiztos, pedig az nagy szó ám!

Neki köszönhetjük a tenyésztés szintjére emelt lumpen-szaporítást, többek között.
Aki nyalja a seggét, arra játszik, hogy most csak alámerülve kibekkel, a következő fellépésre várva.

Nagy hiba, szarvas hiba, mert karanténba való, ugyanis csak tovább terjeszti a pestist.

Tündér_Lala 2011.02.08. 18:59:39

@Bell & Sebastian: Bizony ez teljesen egyértelmű, a legkátékonyabb figurák közül való.

Google 2011.02.08. 19:03:20

@Bell & Sebastian:
Az alkotmány és a cián a gyengéi, ritka cinikus figura.
Vajon a jelen elégedetlenkedőinek is ajánlgatja a kapszulákat - valaki már megkérdezhetné tőle.
Medgyessynek 2004-ben mesélt az alkotmányról emígy: nem könnyű olvasmány, képek sincsenek benne.
Aztán most Szilit szorítaná a sarokba, de láthatóan nem megy neki:
www.videotar/20110208_nemzeti_konzultacios_testulet_alkotmanyoz

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.08. 19:17:32

Nekem tetszett ez a beszéd. Pontosabban, hogy @Bell & Sebastian: hasonlatával éljek, nincs ellenemre a dallam. Főként, hogy rájöttem Orb*n Vikt*r Z. barátunk dalait plagizálja:-) Igaz, hogy ez az orbáni dallam ma még legfeljebb egy óvatosan hazafias népszínmű betétdala lehetne, messze van még egy bartóki népdal-adaptációtól, de, reméljük, lesz készség és kapacitás a mélyülésre:-)

A szöveg az egy másik ügy, a szöveggel már komolyabb gondok vannak. Ideje volna már keresni egy rendes szövegírót, aki nem csak a szavakhoz ért, hanem látja és érti a dráma ívét is:-|

ü
bbjnick

user792 2011.02.08. 19:37:35

@bbjnick: Szerintem a beszédeit nagy százalékban maga írja.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.08. 19:58:52

@user792:

Annyira különbözik beszédeinek a hivatkozásrendszere, érvelésmódja, s általában a nyelvezete, stílusa, hogy szinte kizártnak tartom. Az lehetséges, hogy a megkapott beszédeket kicsit átdolgozza, a számára nagyon idegen fordulatokat, mondatszerkezeteket kihúzza vagy kicseréli, de hogy nem ő írja azokat, az (szinte) bizonyos.

ü
bbjnick

Bell & Sebastian 2011.02.08. 20:07:30

@Google: Nagy marhaságot mondhatott, mert nálam a vírusfigyelő be sem engedi a linket. :)

@Tündér_Lala: Ne feledje hazánk legnagyobb szőlőbányászával, Wekkerferivel sokáig orr orr mellett küzdött az elsőbbségért. A vagyonuk már régen svájci sapkában fekszik, vagy milyen pénz is van ott?
Majd megnézem a kényszerhitelemben.

Bell & Sebastian 2011.02.08. 20:10:38

@bbjnick: Maga most a médiatörvénytől fosik, vagy Urbán Vektor szitokszó? (ragadós a rinya, láthassa) :)

Lew Archer 2011.02.08. 20:28:01

A kormány kritikusain végigsöpört a csalódás: nem mondott semmit a miniszterelnök. Mintha nap mint nap azt várnák, hogy a miniszterelnök szóljon.

Mégis, mit kellene tartalmazzon egy évértékelő? Mi rá az előírás, hol van előírva?
Vagy mi a referencia, melyik volt az az évértékelő beszéd és ki mondta, amelyikben ott volt mindaz, amit most hiányolnak?

Az évértékelő beszédnek semmiféle intézményes vagy közjogi funkciója nincsen, semmiféle tartalmi elem nem kérhető rajta számon.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.08. 20:35:29

@Bell & Sebastian:

Én csak rokonszenvemnek szerettem volna hangot adni, bátorítani szerettem volna a nemzeti gondolkodásmód továbbvitelében, erősítésében a hatalmat:-D

ü
bbjnick

parlamentarista 2011.02.08. 21:06:58

nem kevés szoftverfejlesztő haverom gyűlöli a politikai elitet en bloc, és ha ennek a csoportnak kedvező környezetet teremtene bármelyik uniós ország, akkor cégek tömegesen helyeznék át a székhelyeiket. vagy fontolóra veszi svájc.

az építőiparban dolgozó kevesebb haverom megint csak úgy képzeli, ha a civilizált világ bárhol jelentős fejlesztésekbe kezd, akkor arra azonnal mozdulnak, pont azért, mert errefelé a széchenyi terv, és mindenféle szarok valójában a klientúra építésről szólnak. a legjobb szakmunkások piac konform környezetre vágynak. viszonylag olcsón, viszonylag jó dolgokat akarnak építeni, és nem drágán összehordani a szart.

szóval nem arról van szó, hogy egyes ágazatok ki akarnak innen vándorolni, hanem gyakorlatilag, aki kicsit is tehetséges fontolgatja, hogy elhúz innen a fenébe. aztán ez az ország kezdjen valamit az író, történész, filozófus, jogász, közgazdász, újságíró, politológus elitjével.

Pelso.. 2011.02.08. 21:13:19

@Lew Archer: Ha egyszer évértékelőnek hívják, akkor a tisztesség úgy kívánja, hogy a tartalom jelentős része valóban az legyen, ( amit a hallgatóság az elnevezés alapján vár), netán az eddigi kormányzati tevékenység rövid elemzése, természetesen emellett simán lehetnek még más gondolatok is belefoglalva.
Az elhangzottak alapján némi pontosításra szorul: mellé beszéd.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.08. 21:13:53

@parlamentarista:
magának nincsenek ilyen chavérjai, maga egy segg, aki képzelődik. magának nagyon rossz lesz vagy 20 évig :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.02.08. 21:16:10

@Pelso..:
a tisztesség?
hehehe. én is, más is azt várta, hogy lássa a caudillot. láttuk, örvendtünk erőst. maguk meg vándoroljanak ki.

Lew Archer 2011.02.08. 21:20:43

Aki pedig a részletesen kifejtett programot hiányolja, hát az valószínűleg továbbra is nélkülözni lesz kénytelen azt. Vigasztalódjon azzal, hogy hosszú éveken át olyan kormányok voltak, amelyek részletes programokkal örvendeztették meg a közönséget, Száz napos program, Száz lépés, az Új Magyarország, az Új egyensúly vagy az Új Polgárosodás program, csupa program volt mindeddig az életünk. Visszatekintésképp egy összefoglaló a nagy programalkotásról:

"Gyurcsány Ferenc maga írja legutóbbi, régóta várt dolgozatáról, hogy „cselekvést szolgáló terv, de több is annál”. Megegyezés Magyarország megújításának lehetséges irányairól, fotókkal és táblázatokkal együtt, hat teljes kolumnán. Megértem Lendvai Ildikót, hogy pártja vezetőségnek tanácskozása után nem vállalkozott a miniszterelnök állásfoglalásának kommentálására. Beszéljen önmagáért, ha tud, ez a tengeri kígyóhoz hasonlatos textus."

Ez volt a Megegyezés nevezetű program

hvg.hu/velemeny/20080827_gyurcsany_program_megegyezes

Bonus track, 2008 elején indult a Magyar Géniusz program

"Az Új Magyarország Fejlesztési Terv egyik zászlóshajójaként ezekben a hetekben, hónapokban elindul a Magyar Géniusz Program, hogy egyetlen tehetség se vesszen el - jelentette be Gyurcsány Ferenc a Magyar Tehetséggondozás I. Országos Konferenciáján pénteken a fővárosban. "

hirszerzo.hu/belfold/57793_gyurcsany_magyar_geniusz_program_indul

Hát, az a helyzet, hogy most olyan kormánnyal kell beérni, amelyiknek nincs ilyen sok programja.

TG69 2011.02.08. 21:21:37

@rajcsányi.gellért (ergé): Nagyon jó, hogy ez a beszéd előkerült. Kiderül belőle, hogy a legfőbb gátata a fidesz pont avval húzta fel önmaga és sajnos az ország számára is, amikor politikai tőkét kovácsolt a Bokros csomag demonizálásából. Mrt az még hagyján, hogy 99 elején egy növekvő, jól teljesítő gazdaság miniszterelnökeként feszít a tribünön, miközben egy szót sem szól arról, hogy ennek oka nem egy fél éves kormányzás, hanem az azt megelőző, de hogy a kiadáscsökkentést és a reformokat akkor kezdi el kikezdeni és megalapozni evvel a lemaradásunkat az biztos. Igaz erre rátett egy lapáttal a szocialista rezsim, de ma már nincs semmi esély a gyors felzárkózásra, fontolva lemaradunk.

TG69 2011.02.08. 21:23:11

@Lew Archer: Átestünk a ló túlsó oldalára...

Pelso.. 2011.02.08. 21:26:07

@Grift: Nincs okom kivándorlásra, valamint megengedhetem magamnak, hogy senkitől ne fogadjak el tanácsokat.
Tisztesség..? Már vissza is vontam, tekintse részemről álnaivitásnak.

Lew Archer 2011.02.08. 21:32:56

@TG69:

Maguk azért akarnak programot, hogy aztán elmondhassák róla, nem elég hosszú, nem elég rövid, nem elég magas, nem elég széles, ha valahol azt írják, 32, maguk azt mondják: miért nem 34, ha valahol azt írják, zöld, azt mondják rá: miért nem kék.

Nem is ír maguknak programot senki. A választók nagy része meg semmilyen programot nem olvas el, mert úgy van vele, ha beül a buszba, onnantól a sofőr dolga.

maroz 2011.02.08. 21:36:24

Országértékelő, történelmi beszéd, mindegy is. Ha Orbán kiborítana egy kamionnyi betűtésztát az Oktogon közepére mibe, hogy kismillió ember abból is simán összerakná mindazt, amit ő éppen hallani szeretne.

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2011.02.08. 21:45:28

A megafonos ellenzéki tábor csak mondja, csak mondja... végre egy normálisabb cikk a témában.

vero · http://anal0g.blog.hu/ 2011.02.08. 21:47:52

amellett, hogy mindhárom dolog kézzel fogható, elsősorban szimbolikus. különösen az alkotmány kérdéskör.
al alk. nem jogi szöveg halmaza, hanem egy mindenek felett álló konszenzus. mutass nekem egy jogalkalmazót vagy polgárt aki az alkotmány alapján jár el. (tenyésztett alk. bír. kivéve!)
fordítsuk meg: míg nem volt alkotmány törvényünk, addig volt igazán alkotmányunk.
a másik 2 kérdés is inkább szimbolikus, mint gyakorlati. ugyanúgy mint kuncéval nem szóba állni. sajnálom.

ez töténelem. h elbukjuk, akkor is. de nem bukjuk el.

collateral collector (törölt) 2011.02.08. 21:52:16

vajon mire gondolhatott a Nagy Vezér? vajon mit üzent nekünk? vajon hogyan kell dekódolni a Nagy Üzenetet?

nem kockáztat a főnök. a rajongók a nagy semmit is boldogan megeszik, minek megzavarni őket bármilyen új információval?? ami eddig tökéletesen működött (a totális hülyének nézés, az abszolút megfoghatatlan, számonkérhetetlen, homályos mellébeszélés), azon miért változtatna??

inkább az unalmasság irányába megy el, de ragaszkodik hozzá, hogy ne mondjon semmit. időtlen közhelyeket puffogtat, egy random évértékelőt mond, amit gyakorlatilag bármikor szó szerint elmondhatott volna az elmúlt 12 évben. akik úgy tesznek, hogy ebből kiolvasnak valamit, azok valójában belevetítenek valamit. az egyetlen aktuális "konkrétum" az alkotmányozás, de persze, hogy _konkrétan_ hogyan fogják megváltoztatni azt, arról egy szó sem.

azért azt remélem, hogy a soros EU-elnökség és az alkotmányozás mellett dolgozni is lesz ideje a nagy embernek. természetesen a Nagy Kiadáscsökkentő Programról sem tudtunk meg semmit.

parlamentarista 2011.02.08. 22:01:23

@Grift:
ezt jól megmondtad. szóval hidd el, hogy van egy elég széles réteg, amelyik úgy képzeli, hogy ez a politikai verselemezés, amit közéleti újságírás címén művelnek szánalmas. szocialista irodalomtanítás terméke. mire gondolhatott a költő, amikor azt mondta: "bakfitty". mert erre a válasz az: "semmire".

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.08. 22:02:58

@maroz:

Ha ez így volna, ahogy mondod/írod, az volna az optimális:-) Az azt jelentené, hogy a nép és a hatalom között abszolút az összhang:-) Természetesen, ilyen nincs:-) Én bízom benne, hogy erre az ú.n. jobboldali hatalom is ráébred és egy kis kulturális nyomással rásegít ennek az összhangnak az erősödéshez. Amit én az Orbán-beszédből igazán hiányoltam az ez a kulturális nyomás:-) Merjen hivatkozni és erősen hivatkozzon csak Prohászka Ottokárra és Széchenyi Istvánra, Madách Imrére és Kodály Zoltánra, Mindszenty Józsefre és Németh Lászlóra stb., s a személyeken túl ezer év minden sikeres szellemi eredményére és intézményére. Ez indíthatja meg azt a folyamatot, aminek a végén a nemzet egy kamionnyi betűtésztából is bármikor különösebb behatás és segítség nélkül összerakja önmagát:-)

ü
bbjnick

parlamentarista 2011.02.08. 22:04:47

@Lew Archer:
oké, csak ez a poszt azt állítja, hogy például a programozókat nem érdekli a közéletben, hogy van-e program. a képtelenséget állítjátok, csak nem veszitek észre.

we 2011.02.08. 22:11:06

"Míg például a szoftverfejlesztésben vagy az építőiparban itthon is lehet a nemzetközi lehetőségekkel összevethető munkahelyeket találni"

Az építőiparról nem nyilatkozom. Szoftverrel lehet sokkal jobban keresni otthon, mint az átlagember (bár ez minden szakmára igaz), viszont külföldhöz nem hasonlítanám. (munkakörnyezet, lakhatás, fizetés stb)

Az post többi része tetszett!

üdv,
Szofverfejlesztő
külföld

dr. pretender 2011.02.08. 22:46:21

a gyermektelen fiatalokat igencsak sújtó adóátrendezés valóban a fiatalok itthon tartása irányába hat...

Zuzu Petás 2011.02.08. 22:50:42

Petikéék véletlenül sok fizetést kaptak
Nos, jól megfizeti Viktor az ő szóvivőjét, aki bármit hajlandó fapofával elmondani a Zembereknek, és még hónapokkal később is szívbemarkolóan tud gyurcsányozni.

Péter nem csak miniszterelnöki megbízott, hanem a Fidesz frakcióvezető-helyettese, és a költségvetési bizottság alelnöke is, így havi parlamenti tiszteletdíja bruttó 742.080,-Ft, illetve 486.990,-Ft választókerületi pótlékot is kap, mint országgyűlési képviselő. Az pedig az iskolai gyöngybetűkkel írt vagyonnyilatkozatában szerepel, hogy a hangszórózásért havonta 997.200 ,- forint üti a markát. Megéri? Simán! De hoppá, adjuk csak össze.... Ejj, hisz ez 2.226.270! Ha-von-ta! Hogy is volt azzal a bérplafonnal a közszférában?

Négy új, különleges pozició van a Fidesz-kormányban, és érdekes módon ebből hárman túllépik A határt. Amit ők maguk állítottak fel, a jóerkölcsre hivatkozva. Hahaha.

Dr. Balsai István képviselőként kap br. 788.460,-Ft br. tiszteletdíjat + 278.280,-Ft választókerületi pótlékot, ehhez jön a 2006-os eseményeket vizsgáló megbízottként járó államtitkári illetmény, 997.200 ,-Ft (bár a vagyonnyilatkozatában nem szerepel). Összesen 2.053.940 forint.

Budai Gyula elszámoltatási kormánybiztos havi jövedelme a br. 476.143,- Ft tiszteletdíjból, a 626.130,-Ft választókerületi pótlékból, a 115.950,-Ft lakhatási támogatásból és a 997.200,- Ft kormánybiztosi bérből tevődik össze. Összesen 2.215.423 forint.

Selmeczi Gabriella nyudíjvédelmi nagyasszony kicsit kevésbé sikeres a többieknél, csak br. 394.230,-Ft tiszteletdíjat, 236.538,- Ft választókerületi pótlékot, és a 115.950,- Ft lakhatásit kapja, ehhez jön a 997.200 különpénz. Ezt ugyan ő is elfelejtette beírni a bevallásába, azt viszont nem röstellte (vagy ennyire hülye), hogy 2 milliós illetéktartozása van. Egek, és ő védte a nyugdíjakat! Köztartozóként......gyönyörű. Összes havi jövedelme 1.743.918,- forint, tehát ő a kivétel.

A törvényi háttér, ami ezt lehető teszi, röviden összefoglalva ennyi: Az állami vezetőkről szóló tavalyi törvényben hozták létre ezeket a munkaköröket, államtitkári illetménnyel. Cseles, mert ha simán államtitkárnak nevezték volna ki őket, akkor a képviselők javadalmazásáról szóló törvény értelmében csak a képviselői alapdíjat kaphatnák a parlamentből, semmi pluszot. Lex Csatlósok, nice!

Semmi pánik egyébként, a központban is észlelték a hibát:
"A parlament elmulasztotta szabályozni, hogyan viszonyul egymáshoz az országgyűlési képviselők és a miniszterelnöki biztosok javadalmazása - tudatta Havasi Bertalan, a miniszterelnök sajtóstábjának vezetője. A mulasztás a vagyonnyilatkozatok soros leadásakor derült ki. A hibát orvoslandó Szijjártó Péter és Ágh Péter országgyűlési képviselők törvénymódosító javaslatot készítettek, amely szerint a miniszterelnöki biztosra is az állami vezetőkre vonatkozó általános szabályok lesznek érvényesek abban az esetben, ha a miniszterelnöki biztos egyben országgyűlési képviselő is - közölte a miniszterelnök sajtóstábjának vezetője."

Valahogy így képzelem ezt én:

- Peti, Peti, baj van!

- No, micsoda? A Gyurcsány?

- Dehogy....

- Akkor?

- Peti, te havi 2 millánál többet kapsz!

- Tudom én nagyon jól......és akkor?

- De Peti, a jóerkölcsös bérplafon, emlékszel?

- Hogyne. A Gyurcsány-korszakban a szocialisták....

- Várjál, Peti! Most te is beírtad a vagyonnyilatkozatodba! Meg az eddig nulla nagyvadat felmutató Budai is! Egyedül a Pistának volt annyi esze, hogy meg se említse a különfizetését.

- És a Gabika?

- Ő nem lépi át a határt, meg hát bele sem írta.....Azt mondjuk igen, hogy 2 milkóval lóg az Apehnek, de majd kimagyarázzuk, ha észreveszi valaki.

- Szerinted megnézi bárki is...?

- Viccelsz?! Állandó veszélyben van a NER, támadnak minket éjjel-nappal, okkal-ok nélkül. Ez egy órisái ziccer, tennünk kell valamit!

- Ehh, picsába... Akkor majd kiadunk egy közleményt, hogy csak most vettük észre, addig ti meg dobjatok össze a módosítót, amit benyújtok magunkra, bár nem szívesen... Ja, és hívd föl a Pistáékat, de kíméletes legyél..."

Bell & Sebastian 2011.02.08. 22:58:48

Nagy erőfeszítésembe került, hogy ne említsem az építőipar tönkretételét, teljes állami asszisztenciával.
Hány milliárd ÁFA lebeg valahol a főkönyvben, amit soha ki nem fizettek annak, akitől az állam beszedte?

Nem azért mondom, de a nagy publicitást bíró, libák ára -ellopáshoz hasonló turpisságok száma ebben a pillanatban is több száz, várhatóan hasonló végkicsengés (ki nem csengetés) mellett. Általános gyakorlat, hogy csak a munkát elvégző alvállalkozót és a beépített anyagot leszállítót nem fizetik ki.

Ebben élen járnak a szerződésszegő bankok, az állam és önkormányzatai, vagyona-egy-aktatáska -fővállalkozók.

Nem kell hasra esni a beharangozott fejlesztési tíz-százmilliárdoktól. Mire az lecsorog és amennyi abból (itthoni) fogyasztásra megy, az pár százalék, egy kézen mutatható. A többi csak körbe forog, konkrétan az építőiparban a leglassabban.

Szoftveréknél (ehhez képest) mint a villám! És ott ki is kell fizetni, ha el akarja vinni a cuccot, fölírásra nem adnak!

bertrollnok 2011.02.08. 22:59:28

Kedves Mandiner!

Úgy gondolom magamról, hogy nem szoktam "köcsögni", de most úgy érzem, muszáj:

Szíveskedne nekem magyar munkahelyet ajánlani az építőiparban?

Bell & Sebastian 2011.02.08. 23:18:19

@Zuzu Petás: Semmi gond, vigyék csak haza, ha hozzáigazítják a zemberekét is.

Ezzel szemben az az igazság, hogy pont ellenkező előjelű az elmozdulás, már 1974 -nél tartunk. Plusz 4 millió k-b adósság fejenként.

Azért lássuk be, politikusaink csak a jéghegy csúcsát mutatják, ha vagyonukról esik szó. Úgy azért sok ez. Vagy az adósságuk kevés, ami lerovásra vár.

Szédületes távlatok előtt állnak. Nemsokára annyi lakást vehetnek a rokonságnak, amennyit csak a farkuk elbír. Egész falvakat egyensúlyozhatnak a hegyén!

Úgy kell a parasztnak, ha egyszer Kádár alatt szerezte. Mit szerezte, megdolgozott érte. Ment volna idomított makimajomnak, most nem rinyálna a tavasztól! Pedig nagy öröm az, nem kell fűteni, ha van mit. Ha nincs, az csak dupla öröm. Valóságos halmozott origami, vagy hogy mondják a baszást Pesten?

nevetőharmadik 2011.02.08. 23:24:19

Ez a fiatalok itthon tartása... nevetséges. A fiatalok itthon tartásához két dolog kell: a) versenyképes bérezés és b) tervezhető jövő.

Az a) pontot most nem akarom kifejteni, világos, hogy a 5-10-szeres kereset és a jobb munkakörülmények vernek minden hazait. A hazai bérszínvonal emelése sem olyan egyszerű dolog, hogy most rögvest meg lehetne mondani a frankót. (Az megint újabb kérdés, hogy nyugati bérszínvonallal az ottani ipar mennyire versenyképes világviszonylatban.)

b) tervezhető jövő. Már 9 hónapja nem tudjuk, mi a fasz lesz itt. Valóban nem az a baj, hogy OVi nem mondott konkrétumokat az évértékelőjében. Ez egy politikai performansz, tökéletesen lényegtelen és súlytalan dolog (mindamellett, hogy lehetne lényeges és súllyal bíró is). Kaptunk egy csomó víziót, amolyan kétfarkú kutyásat, hogy adócsökkentés és akkor minden jobban jobb lesz, családi adózást, amitől nyilván csupa ikrek születnek majd mától, egymillió munkahely pedig egyszerűen lesz, mert hát... kellene, hogy legyen. De hogyan, miért, milyen módon, milyen leírt mechanizmusokkal valósul meg mindez, hogyan lesz képes ez az ország egyáltalán fennmaradni, ehhez kinek mit kellene (és hogyan csinálni)... azt most január-februárban kezdik kitalálni.

És még valami. Magyarországon ma a szerencsések kis részétől eltekintve az emberek egyik napról a másikra élnek. Pályakezdők, fiatalok szintúgy. Ha adódik egy külföldi lehetőség, hogy egy hónapon, vagy akár 1-2 héten belül sokkal több pénzért kényelmesebb, kiszámíthatóbb élete lesz, ad abszurdum még szakmai karrierje is, akkor alternatívának az, hogy "már dolgozunk rajta és nemsokára bejelentjük, addig pedig légy türelemmel", sajnos kurva kevés.

TG69 2011.02.08. 23:28:16

@Lew Archer: Ki az a mi? Egy ország felemelkedéséhez mindig kellett egy jó sztori, enélkül nem fog menni. És nem kell attól félni, hogy egy ilyen program számonkérhető és bírálható. Ettől kellene még jobbnak lenni. Ez a 2/3-os beszariság ez nagyon gyenge eddig.

tintamin 2011.02.08. 23:37:09

Az iszonyú durva kivándorlás miatt hatalmas szakadék van az orvosutánpótlásban.
Beszéltem egy orvostanhallgatóval nemrég.
Kérdeztem, mik a tervei, mondta, hogy már megvan, hogy hova megy (melyik norvég kórházba) a suli után, most gőzerővel angolt tanul.
Erre milyen válasza van ennek az országnak?
És hogy hazahívjuk a világon mindenhol elismert alagútfúró szakembert a négyesmetróhoz, erre felmond, mert "nincs időm a rendszer ellen harcolni".
És hogy a közbeszerzési törvény hossza egyenesen arányos a korrupció mértékével?

Talán ha a magántulajdon tisztelete és a kiszámíthatóság megvalósulna, de mintha most játszaná el ezeket szeretve tisztelt kormányunk a "mi mindent megtehetünk, és meg is tesszük" kompromisszummentes stílusával.

A legszebb: köztisztviselői életpályamodell. Muhaha, megspékelve az indoklás nélküli azonnali kirúgás lehetőségével. A legjobb alap, amire az életem építeném..

gauche caviar 2011.02.08. 23:38:06

Alkotmány: igen, a szovjet alkotmányt most felváltja majd a fidesz alkotmány. és mivel horty helyett inkább kádárrá válik, így tulajdonképpen nem is lesz nagy változás. csak most a semmit mondó Párt helyett majd a kdnp-sek kedvéért Isten lesz benne.

Tyúklopás: hűha, mivel durvább dolgok? hogy gyerekek hülye dolgokkal szórakoznak és ebben egy idős néni véletlenül meghal? Hű de sors szerű ez. Nyilván azért mentek oda, hogy megöljék. Ha én meg akarnék ölni egy idős nénit, én is a villanyórája lekapcsolásával kezdeném. Pff.
De komolyra fordulva: rend ott nincs ahol az állam nem képes alternatívát kínálni a helyi viszonyokkal szemben. És egy olyan helyen, mint borsod, rohadtul nem lesz elég az alternatívához az a bullshit tsunami amit orbán előadott.

Fiatalok haza külföldről: háháháháháháháhá.
Építőiparban itthon is találhatnak versenyképes munkát? Szoftverfejlesztésben? Háháháháháháhááhá.
Tudsz róla, hogy pont a kutatás-fejlesztésre költött zsozsót is offolta a derék nemzeti ügyek kormánya? Ennyit a jövőről.
Aki odakint megállta a helyét, hülye lesz hazajönni. Ha meg a honvágy miatt hazajön, akkor az úgysem egy racionális döntés lesz részéről, tehát tök lényegtelen.

tintamin 2011.02.08. 23:40:34

A párttámogatás tisztázatlansága mételyezi az egész rendszert. Mivel minden pártnak (LMP kivétel?) közpénzből kell (nem kell..) fedeznie kiadásait, a korrupció automatikusan beivódott már szinte mindenbe.

Na és ez lesz az utolsó, amihez hozzányúlnak, előbb lesz bombatölcsér a Parlament helyén, mint átlátható párttámogatás.

tintamin 2011.02.08. 23:43:40

Ez a "szovjet alkotmány"-osdi meg vicc. Talán ha néhol a névelő megegyezik, ejnyebejnye, csúsztatós jogászosdi.

És a "köznép" ezt kajálja, amikor rákérdezek, hogy honnan veszi, hogy "ezt az oroszok erőltették ránk", olvasta-e, rögtön levágódik a bizti.

Viktor legenda akar lenni, slussz. Megoldja erőből. Ha ő nyomtatja a történelemkönyveket, nem lehet hiba:)

Alfőmérnök 2011.02.08. 23:46:21

@tintamin: Miért vicc? Mond neked valamit az a szó, hogy "jogfolytonosság"?

Leonard Zelig 2011.02.08. 23:55:34

Ugye a magántulajdon szentségét aláásták a nypk kommunizálásával. Ezután itt már senki nem számíthat a jogbiztonságra. Igazságszolgáltatás már rég nincs. Ezekre a homokból összefújt alapokra épül a viktatúra. Az első szél el fogja fújni (szóismétlés mínusz egy pont).

borzzz 2011.02.09. 02:00:42

Sajnos nem vagyok abban a helyzetben, hogy Turul 2k2-t elhelyezzem valamilyen kormányzati kommunikációs állásba, pedig igény az lenne rá... Szvsz tragédia, ami ott folyik. Ez a poszt jobb és ami a legfőbb: értelmesebb változata OV évértékelőjének. Lózungmentes, kerüli az üres nagyotmondást és a kínos dakotaizmusokat.
Szerintem van egy közönségréteg, amelyik vevő lenne egy ilyen típusú "jeltolmácsolásra", és azt is értékeltem, hogy többször, hangsúlyosan, de azért nem tolakodóan szerepelt a posztban a "gondolat" szó:-))

Iustizmord 2011.02.09. 05:36:12

1 ha viktor mond valamit, az jó, a hívek örülnek s egyetértenek (mergogy milyen bölcs meg okos meg határozott meg progresszív már).

2 ha viktor csak beszél de nem mond semmit, az jó, a hívek örülnek s egyetértenek (merthogy kell az ideológia meg nem kell elveszni a részletekben mg szép dallama van).

3 ha viktor meg se szólal, az jó, a hívek örülnek s egyetértenek (merthogy nem kell folyton dumálni, tenni kell)

(halkan jegyzem meg h jó h viktor anyagcseréje nem rész e a politikai vitáknak)

4 aki ezt szóvá teszi, kommunista libsi zsidó buzi, herraus

5 én is szeretem a szép dallamokat, de sem a tescoban, sem az adóhivatalban nem értékelik a tárogatón előadott népies pásztorábrándjaimat. tehát a "szimbolikus politizálást" meg a "szép dallamot" meg lehet kérem farkalni, jó keményen.

Iustizmord 2011.02.09. 05:42:57

alkotmányozásról pár dolog:
1. a teljes pótcseekvés szinonímája. nem az alkotmány fog itt megváltoztatni akármit is. aki ettől érzi jobban magát, az táplálkozzon napfénnyel és zsenge hegyi levegővel (a kárpátok férceiről származóval)

2. viktor nem tiszteli a mostani alkotmányt. zseniális. mi a tarka bránerért tiszteljem majd ÉN az Ő alkotmányát? mert olyan cuki? mi a különbség?

3. ha annyirra a nemzeti konzultációs együttműködés össznemzeti 2/3-os kormányáról van szó, há mérnem tűznek ki egy népszavazást alkotmányügyileg mondjuk júl. közpére? a nép megy, népszavaz oszt aug 20-án lehet szimbolikuskodni: habemus constitutionem. vagy nem. de dönste már el a nép, meg a zemberek, ha ez ANNYIRA fontos.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.09. 06:21:34

@Lew Archer:

"Mégis, mit kellene tartalmazzon egy évértékelő? Mi rá az előírás, hol van előírva?
Vagy mi a referencia, melyik volt az az évértékelő beszéd és ki mondta, amelyikben ott volt mindaz, amit most hiányolnak?

Az évértékelő beszédnek semmiféle intézményes vagy közjogi funkciója nincsen, semmiféle tartalmi elem nem kérhető rajta számon."

lolz. teljesen igaz. bőven elég, ha "jó a dallama", mint annak ifen helyesen örülnek a megbízható eftássak.

hogy egy _értékelésben_ értékelés legyen, és ne üres frázisok? azt csak és kizárólag az várja el, aki hülye. akarom mondani hazaáruló komcsi.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.09. 06:25:41

@Iustizmord:

nekem meg kurvára ne népsavazzon senki ötmilliárdokért, pláne ne az alkotmányjogban teljesen nyilvánvalóan járatlan nép.

semmi baj nem lenne ezzel az alkotmányozósdival, ha egyrészt nem magyarország egyik legöregebb és legkitartóbb őskomcsija próbálná nemsztalinizálni, másrészt ha az összes eddigi alkotmány elleni kifogás nagyjából nem odáig terjedt volna, hogy jaj a preambulum, mér 1949, és mé nincs benne két deci szenkorona, meg másfél liter köröszténség. rázva, nem keverve.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.09. 06:29:54

@Alfőmérnök:

"Mond neked valamit az a szó, hogy "jogfolytonosság"? "

akkor most meddig is megy ez a "jogfolytonosság"? láthatóan szakértő vagy benne, majd elmagyarázod a butákoknak.

nu pagagyí 2011.02.09. 06:42:13

@mavo: Teljesen igazad van, egy ilyen beszédnek nem kell semmit sem tartalmaznia, közpénzen meg nem kellett volna közvetíteni. Elég lett volna egy házi video is a Yotube-ra.

Lew Archer 2011.02.09. 07:10:39

Olvassanak bele referenciaként a 2008-as miniszterelnöki évértékelőbe!

"Ez azt jelenti, hogy mostantól kezdve semmihez nem kell hozzányúlnunk és nincsen semmi dolgunk? Nem, ez nem ezt jelenti. Legalábbis nem pontosan ezt. Ez azt jelenti, hogy megtettük, amit ebben a másfél évben meg kellett tennünk és elértük, amit ez idő alatt el akartunk érni. Hogy konkrétabban fogalmazzak: Idén a költségvetés jobb lesz a tervezettnél, jövőre pedig úgy érjük el az egyensúly küszöbét jelentő három százalék körüli hiányt, hogy mintegy kétszázötven milliárd forintunk még meg is marad. Azaz már nem arról kell dönteni, hogy honnan veszünk el pénzt, vagy hol emelünk adót annak érdekében, hogy helyreállítsuk az egyensúlyt, hanem arról, hogy mit teszünk ezzel a párszáz milliárd forinttal.

Kérem szépen, ez nagy dolog, ez ennek az elmúlt másfél évnek az eredménye. Hozzátehetjük, hogy a legnehezebb szerkezeti átalakítások legfontosabb döntéseit is meghoztuk, köszönet érte a kormánypárti frakcióknak és a támogatóknak. És tegyük hozzá, hogy az előttünk álló időszakban már nem készülünk olyan további nehéz, a hétköznapokat közvetlenül átalakító döntésekre, amelyből bizony kijutott az elmúlt tizennyolc hónapban. Nyugodtabb kormányzás, nyugodtabb élet következhet. "

www.euroastra.info/node/10068

Ne mondják, hogy ez az idézet nem releváns. A magyar Tony Blair-ről van szó, akiről az piacbarát közvélemény által feltétlen tekintélyekként tisztelt Economist és FT a következőket írta 2006-ban:

"Az Economist egyenesen a posztkommunista országok megmentőjét látta benne, aki kiélezett versenyben is meg tudta tartani hatalmát, pedig rövid ideje volt a felkészülésre. A brit lap szerint Gyurcsány sikere véget vethet a volt szovjet tömb országaiban uralkodó, politikai instabilitás által sugallt törékenységnek és sebezhetőségnek, ami az eddigieknél vonzóbbá teheti a térséget.

Több lap a kormány és Gyurcsány politikáját is reménytelinek ítélte. Azt általában mindenki megemlítette, hogy üzleti és családi kapcsolatban áll az egykori kommunista elittel, de ennél jóval hangsúlyosabban esett a latba, hogy a miniszterelnököt igazi blairistának, az új baloldal elszánt követőjének tartották. Az FT egyenesen "Az ember, aki Blair akar lenni" címmel közölt cikket Gyurcsányról, utalva arra, hogy hasonló utat szeretne követni, mint Tony Blair brit miniszterelnök, aki az 1990-es évek végén lendületes programjával előbb a brit Munkáspártot állította talpra, majd a gazdaságot is sikerült felpörgetnie."

www.origo.hu/nagyvilag/20060915igeretbol.html

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.09. 07:32:45

@Lew Archer:

orbánnak tehát azért szabad semmitmondó "évértékelőt", mert a klón is olyat mondott (ha nem így lenne, nyilvánvalóan nem lennél lyan idióta, hogy a klónnal hozakodsz elő A Nemzet Miniszterelnöke kapcsán), de neki meg pont orbán volt a jogalapja, aki 99 óta pont ugyanilyen semmitmondó szarokat adott elő, de neki már akkor is biztosan volt kire visszamutogatni, és majd csak eljutunk hunga-bunga seniorig az i. e. hetvenedik évezredben, és végre konstatálhatjuk: szar, semmitmondó volt az első törzsi értékelő beszéd, és emiatt szar, semmitmondó ez is.

és megnyugszunk.

tintamin 2011.02.09. 07:34:55

Na és miért nem rendezünk olimpiát????
Ez miért nem hangzott el?

Ráadásul minden adott! Egy "sportos" közt. elnök, kétharmad, MINDEN. Hát akkor? Most kéne ütni a vasat, nem ellenzékből idiótáskodni, óhe.

A komcsik az olimpiánkat is ellopták, fújfúj.

Legjobb évértékelő volt evör: 3szoba, 4kerék, 5karika, 6alom.

Lew Archer 2011.02.09. 08:02:39

@mavo:

Nézze, én ezzel nem hozakodnék elő, ha nem ugyanaz a piacpárti, nyugatos közvélemény követelné most a pontokba szedett programot Orbántól, amelyik 2006-ban Gyurcsány másodszori miniszterelnöksége kapcsán az Új Reformkor eljövetelét ünnepelte, és amelyik ma Orbán bírálata kapcsán ismét szívesen hivatkozik az Economistra meg a FT-ra. Meg kell említeni, hogy ez alapján tisztánlátásuk híre nem épp makulátlan.

maroz 2011.02.09. 08:16:55

@bbjnick: Így keletkezhetett a kacsacsőrű emlős. ;)

Orbán szövegetit elemezni olyan, mint a saját vágyainkat elemezni. Tény, hogy a tábor egybetartását segíti a permanens homály, és pillanatnyilag kívülállóként más értelmes orbáni cél nem is igazán fedezhető fel, így lehet ám örülni: mi még együtt vagyunk és Orbánunk azt csinálhat, amit akar. Igaz, hogy velünk is, de hát Orbán jó és ez már önmagában garancia arra, hogy nekünk is a javunkat akarja.
Egyszerű ez, mint a faék, de hát egyszerű népeknek minek túlspilázni? ;)

bande\' · http://kardigan.blog.hu 2011.02.09. 08:34:27

"Míg például a szoftverfejlesztésben vagy az építőiparban itthon is lehet a nemzetközi lehetőségekkel összevethető munkahelyeket találni, addig a fiatal orvosok és ápolók esetében jelenleg szinte lehetetlennek tűnik itthon maradni."

Szoftverfejlesztésről nem tudok nyilatkozni, de az építőiparról meglehetősen.
Ment a levesbe:
- Szeviép
- Vegyépszer(még lehet h. vmit majd trükköznek és túléli)
- Mahíd 2000

Leépítések:
-Hídépítő
-Colas
-Bilfinger
-Magyar Aszfalt

Az idei év meg fogja tizedelni az építőipari cégeket, mivel az Új Széchenyi Terv csak átcimkézése az Új Magyarországnak(még a pályázati útmutató is ugyanaz) azaz új forrás nincs egy fillér se.
Szóval azt, hogy "itthon is lehet a nemzetközi lehetőségekkel összevethető munkahelyeket találni" kicsit túlzó.

eremita 2011.02.09. 08:35:21

Hol van már a tavalyi hó. Csak a gyengébb agyú fülkeforradalmárok és mosott agyúak kedvéért:
- két héten belül mindenki érezni fogja a radikális változtatások pozitív hatásait.
- nagy a baj, ezért azonnali és nagyarányú adócsökkentés kell.
- azonnal be kell fejezni a zemberek sanyargatását

Ehhez képest most az van, hogy négy év múlva jobb lesz. A csúti szarházi egy brutális hazudozó bajnok.

Read more: bastya.blog.hu/2011/02/08/orban_szerint_meg_negy_ev_es_gyarapodunk#ixzz1DRe8XjP4

Mérges 1234 2011.02.09. 08:52:13

1. axióma = Gyurcsányék, illetve az MSZP 8 éven át elkúrta. Ez nem is lehet és nem is lesz vita tárgya.

2. axióma = 9 hónapja a FIDESZ kormányoz.

Érdemben szinte semmi nem történt, devizahitelesk szopóágon továbbra is, cigányok szaporodnak gyilkolnak, rendőrök továbbra sem dolgoznak, amit lehetet szétvertek a saját embereik pozicióba jutatása érdekében.

Én reménykedtem, hogy jobb lesz, és még mindig reménykedem.

DE az ISten szerelmére hogxyan lesz itt bármiis jobb?????

Viktor nem tudja, és ahogy látom már le is szarja, az ország romokban, erre nekiáll alkotmányozni, sőt kijelenti, más ügyekkel nem is igen kell foglalkozni!!!

A poszt különben tetszik, reményteli, én is szívesen hallottam volna bele Viktor beszédébe mindezt, sőt bele is lehet hallani, csakhogy:

A tett fejezi ki az akaratot, lózungokkal dobálózás 8 éven kersztül nem jött be, attól, hogy más dobálja szintén nem fog bejönni.

is 2011.02.09. 08:57:11

@Lew Archer: sajnos Molnár Lajos neve jótékony homályba merül egyesek fejében. 2006-ban Molnár Lajos már augusztusra letette a Zöld(?) könyvet. Bármi hasonlót az elmúlt majd' egy évből?

@maroz: "de hát Orbán jó és ez már önmagában garancia arra, hogy nekünk is a javunkat akarja."

ja, mindenféle javunkat. a nyugdíjunkat, az alacsony keresetűek fizetésének egy részét.

@poszt: a fiatalok hazahozatala. az. Turul, te egyszerűen síkhülye vagy. egy fiatal, aki valamennyire is képezte magát, legyen akár jó szakmunkás vagy használható diplomás, az pont leszarja ezt a szép szavas voluntarizmust. az felfogja, hogy az elmúlt 9 hónapban MINDEN érdemi beruházást ellehetetlenítettek a harácsadókkal, a még ittmaradt cégek hiéna-lerabló magatartásba mentek át, mert fingjuk sincs, hogy holnap a tekintetes Kormányzó úrnak nem jut-e eszébe megint nem a zemberekkel fizettetni meg (MU - HA - HA - HA) szeszélyeinek árát. az felfogja, hogy itt munkahely a továbbiakban teremtve nem lesz, statisztikán kívül, olvasgasd csak az encsi kistérségről szóló cikket a Hírszerzőn. az felfogja, hogy ahol nyilatkozatokat aggatnak hivatali falakra, jól láthatóan, 50x70-es méretben, ott az csak arra szolgál, hogy jóval nagyobb disznóságokat takarjanak el helyette. az felfogja, hogy Matolcsyval (aki már a kétéves költségvetés nevű közgazdaságtani hazaárulást is elkövette) soha, semmilyen értelmes gazdaságpolitika nem lesz. az felfogja, hogy itt éppen a kádári lecsúszás újraélesztése zajlik, 3 évre felfüggesztve, mert a nyugdíjpénzből fussa (nem, dehogy a hiánycsökkentésre, legfeljebb az 1 harmadát fogják arra fordítani, a többit rohamtempóban feléljük). az tudja, hogy euroval fizetni közgazdaságilag mit is jelent, és a 2020 utáni dátum taszítja. az felfogja, hogy Magyarország menthetetlen, mert ezt az egyébként előre látható forgatókönyvet 53% megszavazta, tehát még csak remény sincs, hogy valaha is értelmes gazdaságpolitikát folytató kormányzat legyen, mert Orbántól ennyi telik, másnak meg nem hagyja (hülyenépszavazás, kőbe vésett bizonyíték, levakarhatatlan). az a fiatal, miután ezt felfogta, sikítva menekül.

room_101 2011.02.09. 09:07:38

Az (is) a baj, hogy mindenkinek csak a más segélye igazságtalan, nekem meg JÁR a csalpótlék, kedvezményes utazás, ingyen iskola, orvos, gyógyszer, toronyóra lánccal, mer' én megdolgoztam érte, bezzeg a szomszéd az egy léha naplopó, aki 3x akkora autón jár, mégis ingyé kapja a gyereke az ebédet...
A sok süket szöveg mellett azért a Zorbánnak abban igaza van, hogy amíg tömegesen el nem kezdünk dolgozni (de hatékonyan, mert ha üresjáratban szaladgálsz napi 12-14 órát, az nem az), addig mindíg csak lefelé fogunk menni.
Az alkotmányozás meg pont azért kell most, hogy a médiatér annak az ekézésével legyen tele, mikor megszoriccsa .

csárli hárper 2011.02.09. 09:13:36

Baszki ez tényleg hihetetlen, ez a kiszes focista beszélt jó sokat a nagy büdös semmiről, és mindenki ezen rugózik napok óta.
Mi a faszt lehet még belemagyarázni ennek a majomnak a semmit mondó beszédébe?

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.02.09. 09:28:31

@Lew Archer:

nos, akkor foglaljuk össze, miért is volt olyan jó ez az "évértékelés"

1. az évértékelésnek az égadta világon nem kell tartalmazni semmit, még értékelést sem.

2. a klón is ilyet mondott.

3. akik bírálják, azok mind egy szálig felállva tapsoltak a klónnak. mind egy szálig.

értem.

egyre jobb érvek.

még rémlik valami, hogy 2002-20010 között folyamatosan ment valami nem mutogassunk vissza, meg ne orbánozzunk szöveg, de ezek szerint az is érvényét veszítette, vélhetően tavaly nyáron.

csárli hárper 2011.02.09. 09:56:56

@tintamin:
"Legjobb évértékelő volt evör: 3szoba, 4kerék, 5karika, 6alom."
:) :) :)

Téglagyári Megálló 2011.02.09. 09:57:25

@parlamentarista:

"nem kevés szoftverfejlesztő haverom gyűlöli a politikai elitet en bloc,"

Mit szólnak a haverok ahhoz, hogy - ha a cégük hajlandó volt bejelenti őket - akkor most több fizetést kapnak, mint tavaly?

crashdummy 2011.02.09. 10:02:25

"Az Orbán-kormány bőven vállalt ugyan konfliktusokat kormányzása első kilenc hónapjában, azonban eddig nem konfrontálódott az emberekkel, jelentős választói csoportokkal."

Neeee, tényleg!

Hát velem konfrontálódott. Meg másik 3,000,000 magánnyugdíjpénztári taggal. Én legalábbis konfrontációként éltem meg a pénzem lenyúlására tett kísérletet.

Téglagyári Megálló 2011.02.09. 10:05:40

@JohnHenry:

Érdekes, épp tegnap beszéltem valakivel, aki nem-kormánypárti létére ezt mondta. De biztos te tudod jobban.

Lew Archer 2011.02.09. 10:12:59

@mavo:

Nem mondtam, hogy jó volt és azt sem, hogy rossz. Ez a vita engem nem érdekel. Azt mondom, hogy a rossznak minősítő vélemények nem érnek sokat. Ha ez a nagyokos értelmiség 2005-től kezdve protestált volna a gyurcsányi politika ellen, akkor érne valamit a szavuk.

Mérges 1234 2011.02.09. 10:14:52

@Téglagyári Megálló:

Én többet kapok, jelentősen többet.

DE ettől még minidg úgy látom, hogy az ország szakadék felé tart.

Nem lehet minden szavazatott megvenni.

Kétségtelen, hogy a Gyurcsányék kormányozták a szakadék felé az országot, a baj csak az, hogy a Viktorék is arra tartanak.

Azon lehet vitatkozni, hogy esetleg nem érjük el olyan hamar a szakadékot, mintha maradtak volna a Fletójék, de a jelenlegi helyzet szerint el fogjuk érni.

Ég a ház, de a tűzoltók előbb új tűzoltási szabályzatott kezdenek írni fél évig, ez normális???????

Nick Cátrány 2011.02.09. 10:24:07

Szerintem nagyon is fontos lenne odafigyelnünk az új alkotmánnyal kapcsolatos vitára. Döntően meghatározza az új alkotmány az elkövetkező több évtizedes időszakot is akár. Egy nagyon erős, stabil lábakon álló alkotmány ugyanakkor megdönthetetlen is lehet. Kérdés, hogy mi "egyszerű halandók" hogyan éljük meg az új alkotmányra támaszkodó új törvényeket, rendelkezéseket. Az igazat megvallva nem tudom jóra-rosszra milyen arányban számíthatunk. Elnézve a magánnyugdíjpénztárakban felhalmozott megtakarítások már-már önkényes államosítását nem is tudom mit gondoljak...

Dubito 2011.02.09. 10:28:15

Istennek nem szükséges érvekkel győzködni, hogy higyjünk benne. Hányszor szólt hozzánk az Úr, hogy mit tett és mit fog tenni? Küldött ránk aszályt és áradást, szegénységet és betegséget, fájdalmat és szenvedést, mi mégis töretlenül hiszünk benne. Hogy megadja mindennapi kenyerünket és megsegít a szükségben.

Aki pedig nem hisz, az hitetlen, máglyára vele. Hát nem egyszerű az élet?

parlamentarista 2011.02.09. 10:44:11

@Téglagyári Megálló:
látják, hogy az adókedvezmény fedezete a magánpénztári megtakarításokból jön.

mindenkinek két lehetősége volt: A) a magánpénztári megtakarítását veszni hagyni, B) a bruttó bérének 24%-át ezután kidobni az ablakon.

a szoftverfejlesztő tipikusan az a szakma, ahol a "kiírta magát a közösségből, és a nemzetből" szöveg nem különösebben hat, meg úgy általában a vonal alatti marketing.

szóval egy szoftverfejlesztőnek nem nagyon lehet azt eladni, hogy demokrácia olyan, mint a magnókazetta, van A oldal, meg B oldal. és akkor azon kell vitázni, hogy tegyük be a lejátszóba, és melyiket hallgassuk több, mint ezer napon át. és az nem értelmiség amelyik azon vitázik, hogy melyik a jobb. a szoftverfejlesztő tipikusan úgy van ezzel, hogy játsszák le az improduktívok az inaktívokkal. a bölcsészek a nyugdíjasokkal.

és nyilván azt is látja mindenki, hogy ez majd akkor fog megváltozni, ha az "bizonytalanok" száma a teljes népességen belül tartósan 50% fölé megy. akkor kell majd hazatérni. és a külföldön szerzett pénzből, vagyonból erényt, tekintélyt kovácsolni.

ezt az életpályát tudom mindenkinek javasolni.

Téglagyári Megálló 2011.02.09. 11:36:38

@parlamentarista:

Klasszikus informatikus világnézet, megvan a tuti szakma, a többiek meg le vannak szarva.

1. Jöhet még olyan világ, ahol nem megy olyan jól a programozóknak

2. Leszel még te is inaktív.

Ja, hogy világos legyek: informatikus vagyok.

Téglagyári Megálló 2011.02.09. 11:41:25

@parlamentarista:

"akkor kell majd hazatérni. és a külföldön szerzett pénzből, vagyonból erényt, tekintélyt kovácsolni."

Magyarországon ezzel csak a "dollárpapa" státuszt lehet elérni, de nem tekintélyt, fájdalom.

Pelso.. 2011.02.09. 11:42:34

@Téglagyári Megálló: Nem kívánok beszállni az adózás immár százszor vitatott témájába, csupán egy adat a valóságból: cég, foglalkoztatottak száma 2000 felett, mindenki bejelentve, jelentős többség minimálbéren+ mozgóbér.
Pontosan kiszámolva: 2010-hez képest idén összesen ez évben 91M forinttal több járulék és adó jellegű befizetésünk lesz. Újbeszél nyelven ez jelenti a csökkenést, ugyebár.

Google 2011.02.09. 11:56:21

@Nick Cátrány:

www.atv.hu/videotar/20110208_nemzeti_konzultacios_testulet_alkotmanyoz

Talán az MSZP is jobban tenné, ha elmondaná, mit szeretne az új alkotmányban látni. Feltéve, ha valaha labdába akar még rúgni. De ha nem, hát nem.

parlamentarista 2011.02.09. 11:57:33

@Téglagyári Megálló:
látom szeretsz kiragadni mondatokat. most a legjobb stratégia külföldre menni, és hagyni, hogy az improduktívak szidják az inaktívokat, amíg a bölcsészkar is elbizonytalanodik. illetve ugye ennyi bölcsészt nem tud kiszolgálni egyetlen állampárt sem.

és akkor majd elgondolkodnak egyesek azon, hogy az mégse járja, hogy az a haverja, aki a miskolci egyetemet se végezte el már nem tudja hová rakni a pénzt, mert pártapparatcsik lett, ő meg nem lett. tehát a kormánypárt támogatói hamar be fogják látni, hogy csak kihasználták őket, és az olyan tanítások, hogy tisztelni kell az időseket, pont arról szólnak, hogy ne lehessen a társadalomban ilyen szembeállást kreálni.

de ezt nem én kreáltam, hanem a kormánypárt, nekem ahhoz semmi közöm, és az ellenzékhez sem. és nyilván akkor érdemes részesévé válni a "közösségnek", amikor majd a többség is így gondolja. egyik állampártra sem akar szavazni.

és akkor mindkét oldal hívei pontosan úgy lesznek majd lealázva, mint a központi bizottság, és a hazafias népfront hívei. mert úgy egyébként ez a két oldal. a szociális demagógia áll szemben a nemzeti populizmussal.

Téglagyári Megálló 2011.02.09. 11:59:13

@parlamentarista:

Láthatóan nem értetted meg, mit mondtam.

Google 2011.02.09. 12:01:51

@parlamentarista:

Ezen dolgoznak, ugye, hogy a "bizonytalanok" aránya 50% fölé menjen?
Szép munka, mondhatom, és fontos, hogy az ország érdekében, és nem a hatalom elnyeréséért folyik.
Viszont jó nagy hatalom lehet az, ha érdemes érte a külföldön szerzett "pénzt, vagyont", egzisztenciát csak úgy felrúgni.
Vannak még ilyen szép meséi?

parlamentarista 2011.02.09. 12:39:50

@Google:
szerintem ez az ország érdeke. a többség elutasítsa a szociális demagógiát éppen úgy, mint a nemzeti populizmust. akkor lesz ennek az országnak esélye felzárkózni. és akkor ez a két brancs ugyanúgy fog megbukni, mint a központi bizottság, és a hazafias népfront. persze az új állampárti elit ezekkel ugyanúgy ki fog ezzel egyezni. de a jelenlegi elit többsége mégis csak ki fog szorulni a hatalomból.

csak akkor ha szerencséje lesz ennek ez az országnak, akkor az új pártok behozzák a közéletbe a szövetségi gondolkodást, a tartományi szemléletet, és ezt úgy egyébként a nyugat-európai protestáns közösségekből lehet a leginkább eltanulni. szóval magyarországnak középtávon egy közép európai államszövetséghez kell tartoznia szociokulturális értelemben mindenképp. és ha nem lesz unió, akkor gazdaságpolitikai értelmeben is ehhez a makro régióhoz kell kötődni, ha meg lesz, akkor nyilván a nemzetközösséghez.

de én az egyéni képviseleten alapuló tartományi parlamentek mellett ugyanúgy szeretném, hogy legyen magyar országgyűlés, ahová a pártok delegálnak tagokat. szerintem ez egy végtelen konzervatív nézetrendszer, csak nem a politikai katolicizmusból ered, hanem a protestantizmusból.

TG69 2011.02.09. 12:55:24

@Lew Archer: Saját véleményed azért csak van, nem? :)

Google 2011.02.09. 13:04:26

@parlamentarista:

Lehet itt álmodozni új pártokról, csak éppen új választók nem lesznek és új megválasztandók sem.
Mindannyian itt éltünk, itt szocializálódtunk, ugyanazok a szelek fújtak, és ugyanaz a nap sütött le ránk. Ugyanazok a problémák is gyötörnek, pénztelenség, munkanélküliség, kiábrándultság stb.
Ilyen körülmények között haza lehet jönni bárhonnan a sok lovettával, de csak dél-amerikai gazdagok - sok szegénnyel világot lehet itt építeni. Úgyhogy nem ez az út.
Inkább arról lenne érdemes beszélni, hogyan burjánzott úgy el a korrupció, hogyan kerültek be nagyon sokan az uzsorások-bankok jármába, hogyan nem akadályozta ezt meg a kormány-Nemzeti Bank-PSZÁF háromszög, mi lehet ebből a kiút.
Hogyan lehet a Tesco-Tesco Express-féle szőnyegbombázás elől kitérni, hogyan szabadulhatunk fel az ilyen-olyan multiuralom alól.
Egy Esterházy-idézettel jönnék - hátha ezt érti, és ami még fontosabb: el is fogadja:
"Mindegy, mihez viszonyítunk, de nem kellene elfeledni: minden bajunk ellenére mégiscsak európai ország vagyunk. Csakhogy a lakosság egyik fele úgy gondolja: élni sem lehet itt már, s ennek kizárólagos oka a mostani kormány, és ha majd a másik kerül hatalomra, rögtön minden csupa fény lesz. Ez gyerekes. A világban az árnyék és a fény nem négyévenként váltja egymást"
168 óra 2008.04.26

parlamentarista 2011.02.09. 13:39:14

@Google:
nézd, ez elég egyszerű. nyilván arra volna szükség, hogy a lakosságnak a pénzintézet csak annyit hitelezhessen, amennyi betétet gyűjt. és onnantól kezdve a lakossági hitelezés kölcsönügylet valójában. a takarékpénztár egy lakossági puffer.

onnantól kedzve nyilván nem működik a provident. onnantól kedve a lakossági bank nem fogja megtenni, hogy a magas betéti kamatot csökkenti, a hitelkamatot meg növeli, hanem ezek egyszerre mozognak. nyilván lesz egy különbözet, amiből fenn kell tartani a hálózatot.

ha én polgármester lennék, akkor valószínűleg csak úgy kaphatott volna engedélyt a tesco, ha épít egy csomó tesco minit a kiskereskedőknek, feltéve, hogy ezt akarják. meg kell kérdezni a kereskedelmi kamarát, az ipartestületeket. ezeknek kellene ülniük a helyhatóságban, és persze a fogyasztóvédő civileknek. persze én nem akarok polgármester lenni, csak nem értem azokat, akik nagy hanggal szidják a liberálisokat, hiszen ők azt mondják, hogy a piaci szereplők maguk határozzák meg a szabályokat. ne az állam mondja meg, hanem a város. ne a kormány, hanem az önkormányzat. de abban ne a pártapparatcsik üljön, mert akkor az a tanácsrendszer. nyilván ez az egész sztori előfeltételezi a szövetkezeti parasztságot, mert a többség képtelen farmer módjára gazdálkodni. de ha a parasztok nem akarnak szövetkezetet, akkor ne akarjanak. ha a többség azt mondja, hogy ne legyenek helyhatóságok, akkor ne legyenek. ha azt mondja, hogy nem kellenek szövetségi tartományok, akkor ez a dolog nem időszerű. és még lehetne sorolni. nyilván amikor a többségnek egyik alternatíva sem lesz jó, akkor kell majd ezekről komolyan beszélni.

Google 2011.02.09. 14:07:01

@Belpo:

Lássuk, ha nem az állam, akkor ki fog itt munkahelyeket teremteni? Itt a sok multi, nyitott ország vagyunk - ahogy mondják - a sok magyar vállalkozás pedig bezárhat, mert se pénz, se piac. Erre is hamarabb kellett volna gondolni.
Ez a megújulásnak egyelőre csak a küzdelem része.

Google 2011.02.09. 14:13:59

@parlamentarista:

Már majdnem egyetértünk, de azért az önkormányzat is állam, a város is állam, a piac pedig ne diktáljon, mert eddig az ment és a bőrünkön érezzük az erdményt. A Tesco pedig Angliában hozzon létre kis Tescokat, itt inkább hagyják magyar állampolgárokra a kis üzleteket. Legalább.
A legjobb az lenne,. ha normális társadalmi vita folyna alkotmányozásról, gazdaságról, mindenről, nem ebben a kétkedő, gyűlölködő, pártos mederben folyna a diskurzus. Mindannyiunk érdeke lenne, mert egy az ország.

parlamentarista 2011.02.09. 16:09:13

@Google:
szerintem az állam, a régió, a város, és az unió eltérő közjogi formációk. a közhatalom a demokráciában eleve osztott. tehát nincs olyan, hogy egy állampárt, vagy akármilyen formáció totális hatalomhoz jut, mert akkor legjobb esetben is a többség akarata érvényesül, de semmi esetre sem a népakarat.

én liberális (felvilágosult) vagyok, és azt gondolom, hogy a hatalmi ágakat: a törvényhozást, a rendeletalkotást, a bíráskodást, és a büntetés-végrehajtást külön kell választani.

azt is gondolom egyébként, hogy az államnak, az etatizmusnak alapvetően társadalom biztosításról kell szólnia, a régiónak a kultúra, és az agrárkultúra megszervezéséről, a vidékről, a kereskedelmi, és iparpolitikát a városokra kellene bízni, politikai kérdésekben pedig az uniónak kellene döntenie.

de ezt a jelenlegi magyar kormány, és kormányfő elvből elutasítja. a megelőző szocialista kormányok pedig a gyakorlatban mutatták meg, hogy ők nem képesek a közhatalmat tisztességgel gyakorolni. ez az ország a nemzeti populizmus, és a szociális demagógia foglya.

2011.02.09. 16:58:29

@Google:
a kkv-k semmilyen támogatást nem kapnak, hiába volt fülkerendszerváltás tavaly áprilisban. Sehol egy erről szóló terv. Járulékot kellett volna csökkenteni, nem adót. el van ez cseszve. 15. 7 % nőtt az állás keresők száma januárban. 93e fő. Ez arról szól, hogy a munkaadók nem bíznak a vezér terveiben, és igazuk van(én se bízom, pl a cégünk 2 embert küldött el januárban, a többieknek többet kell dolgozni, ez van, nem fogunk fizetni 2 munkavállaló után ennyit, és semmilyen emelésre, bónuszra ne számítson senki, ezt így kerek perc benyögték a tulajok.). A következő hónapokban tovább nő a munkanélküliek száma, mindez úgy, hogy a támogatásuk csökken. na, ennyit a nagy tervekről. totál elcseszték az egészet ott fönt

@tölgy: aham, és? hát nem jött be az elemzőknek, láttunk már ilyenre példát

Google 2011.02.09. 17:12:42

@Belpo:

Van abban valami, amit mondasz. Tényleg egyelőre karcsúsításra szorulnak inkább a cégek, mint bővülésre, túlélésre inkább, mint növekedésre. A Széchenyi Terv még nem játszik, a bankok - jó kamat fejében - a Nemzeti Bankban pihentetik a pénzüket, nem hitelezik ki. Nehogy svájci frankba tegyék, annál nagyobb hülyeséget még a világ nem látott, de nem hiteleznek ők semmiben.
Kérdem én, van-e olyan nyugati ország, ahol a bankok nem hiteleznek a kis cégeknek, ahol a kis cégek meg tudnak hitelek nélkül élni?
El lett adósítva önkormányzat, állam, ember -hát ennek isszuk most a levét. Ja, és a Bush háborújának.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.09. 17:16:46

@Belpo: fogalmam sincs mi jön be, de az index 8 hónapja a ballibulvárként huhog, és vagy bejön nekik vagy nem.
A linkelt cikk címe tipikusan.

2011.02.09. 18:06:39

@tölgy:
most nem tudom, hogy mi az isten ballib dolog azon, ha leközlik az "afsz" januári statját. naná, hogy a magyar nemzetben nem fogod olvasni, mert nem arról szól, hogy 90e új munkahely jött létre.
de tessék, itt az eredeti:
www.afsz.hu/resource.aspx?ResourceID=afsz_stat_merop_helyzet_201101

és most nincs kedvem visszakeresni a nyár végi kommentjeimet, amikor megjósoltam, hogy az adócsökkentés pont melóhely csökkenést von maga után, mert a járulékokat úgy hagyták, sőt. (benzinár, forint 2x esett, ez most csapódik le) Igen, ez önfényezés, de ez van. az pedig vicces, hogy több a munkalehetőség, nézd meg az ingatlanosok mit csinálnak, felraknak százat ugyanarra a helyre :), de kutya nem megy oda mert senki se hülye :)
Mindenki jobban járt volna, ha az adót úgy hagyják még 3 évre, és járulékot csökkentenek, akkor valóban beindult volna a melóhelyteremtés. kár ballibezni, csak azért tettem be a linket, mert az egy dolog, hogy nem indul be 9 hónap alatt a munkahelyteremtés, de hogy még növekedjen a munkanélküliség, az szerintem semmi jót nem jelez(hiába 16% az adó, ha nincs munkád, ez gondolom evidens)

2011.02.09. 18:10:28

@Belpo:
és nem gondolnám, hogy a munkanélküli járadék csökkentése(idő+pénz) most okos dolog(társadalmi hatások), hacsak ez a tendencia nem fordul meg tavaszra, de nagyon. ennek fényében kicsit röhejesnek tartom a "beszédet"

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2011.02.09. 18:17:26

@maroz:

Fentebb leírtam, hogy szerintem mi az ábra.

És: "Egyszerű ez, mint a faék, de hát egyszerű népeknek minek túlspilázni? ;)" --- írod.

Ha ez a nép valóban annyira egyszerű, akkor Orbán nagyon jól csinálja:-) Én kételkedem ebben (bár semmi kifogásom az egyszerűség ellen:-)). Engem az érdekel leginkább, hogy ehhez a mostani dallamhoz (amit Orbán V. fúj), milyen szöveg fog születni. Szerintem ezen fog állni vagy bukni dolog, mert (szerintem) ez a nép korántsem olyan egyszerű, mint azt egy egyszeri balliberális vagy liberálbolsevik gondolná. (Fentebb írtam erről is.)

ü
bbjnick

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.09. 18:18:03

@Belpo: az index úgy és olyan célközönséget választ magának, amilyet akar. Most ezt hangot találta.

A címadásai rendre, hm, eltérnek a cikkek tartalmától. De ez legyen az ő dolguk.

Hogy mitől ballibant? Amiért az MN jobber. Van egy szék, azt sok irányból lehet lefesteni, és egyik sem hazudik, mégis mások, sőt élesen eltérnek egymástól a képek.

2011.02.09. 18:26:02

@Google:
Bushról annyit, hogy én amerikát nem féltem, az öngondoskodás, az önerő ott bele van kódolva az emberekbe. Az ő gondjuk más. s nem gondolnám, hogy a háborúja miatt tartunk mi magyarok ott, ahol.(tegnap volt ugye egy riport Reagen-ről, az ő megítélése egyértelmű) Ahogy "tölgynek" is válaszoltam, én teljesen elhibázottnak tartom a fidesz gazdaságpolitikáját. Sztem, ha járulékcsökkentést hajtanak végre, akkor minden kiadáscsökkentő lépésnek lenne indoka. 16% adó, + növekvő munkanélküliség, az kampec dolores, ha villámgyorsan nem fordul meg a trend.

2011.02.09. 18:34:24

@tölgy:
valóban, és vannak székek(nagyon kevés persze, de mégis vannak), amiket bárhonnan festesz, (majdnem teljesen, szakasztott stb..)ugyanúgy néznek ki :):):) pl egy bárszék :)
vannak dolgok tehát, ami bárhonnan nézünk, ugyanaz mindenkinek - talán valami ilyet kéne megtalálni magukban a magyaroknak. ez a beszéd ebben "se" segített szerintem.

Google 2011.02.09. 18:46:25

@Belpo:

Igen, jó lenne, ha villámgyorsan megfordulna a trend. Vagy egy kicsit lassabban is, de forduljon már meg. Bizakodom.
Amerika háborúját azért érezzük meg még mi is, mert hiszed vagy nem, mindenki hozzájárult, bankok, multik, börzék, mindenki. És minek?
Értem én, hogy sok fegyverük van, valahol el kell sütniük, de nem mehetnének a Holdra velük?
Inkább kutatnának, felfedeznének új gyógymódokat, minthogy demokráciát vigyenek ide meg amoda. Magyarul: különböző, nekik lojális vezetőket vegyenek meg.

2011.02.09. 18:50:56

@Google:
Amerikáról szívesen vitatkozom bárkivel, de az itt már nagyon off lenne:):) Most más a vektor: Viktor és fijúg :):):) meg a jövő :)

Google 2011.02.09. 18:57:55

@Belpo:

Rendben, rendben (farkát behúzva el).

2011.02.09. 19:22:02

@Google:
amint lesz egy jó kis amerika poszt, belecsapunk :), nem felejtem :)
de ha már, na ez eszembe jutott...na ugye... R. Reagen volt, aki jó kis adócsökkentést hajtott végre, lett 20 millió munkahely, negyedével nőtt a gazdaság, de az államadósság is minimum megduplázodott(ja az megvan: Avar János:Az elnök szerepében Ronald Reagan. hehe 88-ban adták ki :):), a szegények még szegényebbek lettek. Csakhogy Reagennek mázlija is volt, akkor indult be a szilícium(-völgy) forradalom, vagyis volt(lett) mire építeni, és a hitelkártya "biznisz" is ennek köszönhetően még jobban beindult. + A ruszkik kinyúvadtak 85-86-ra. Tehát lehet egy adócsökkentésnek helye, ideje, de azért ahhoz valami kellene pluszban. Én ezt nem látom Mo-on. Hol van olyan új dolog, ami felszívja a munkaerőt nagyon gyorsan. Hol vannak olyan tervek, hogy mit csináljanak a 45 feletti emberekkel?(esetleg dán népfőiskolák?)stb. Tehát érteném én, O.V. újjat akar, de a szép(és semmitmondó) beszéden túl nem látok semmi + irányt. Ott van a környezetbarát technológia? Esetleg egy 20 éves terv? Napelemet, földenergiát, ahova csak lehet. Kétkezi munkásra is szükség van, az országban bárhol. Csökkenne az energia függőség stb. Utópia tudom, de én ilyenekre gondolnék, amikor az ország megújításáról van szó. Szal konkrétum semmi, és ez a baj, és nem látom, mire lehetne építeni.

Google 2011.02.09. 19:55:22

@Belpo:

Jó gondolatok ezek, reméljük, mások is gondolnak hasonlókra. Azért Orbánék sem terítették ki minden kártyájukat még, és a problémák is sokoldalúak. Egyeseknek a földhő, igen, míg másoknak még rendes fedél sincs a fejük fölött. Ezenkívül sokan a sokévi semmittevés után nehezen tudnak betagozódni, mások nem is akarnak. Sokrétűek a gondok, és bárhova nyúlnak újabb és újabb csapdákba tenyerelnek.
De azt hiszem, az ideákat, jó gondolatokat szívesen veszik, hisz nekik is érdekük, hogy itt történjen is valami. Valami, ami előnyünkre van, legtöbbünknek legalábbis.

nexialista · http://nexialista.blog.hu 2011.02.09. 20:07:09

azt hittem, Coelho-generátort használt...

osborne 2011.02.10. 00:33:50

@tölgy: A zindex már csak ilyen, Uj főszerkesztő úr egy örök Szerelő fan marad, ezt itt ő hozta össze:

Szerintem Sukoro egyertelmu szopo mar most (a felperesnek). Egyebkent ott Bajnai es Oszko rendeltek a vizsgalatot. A Fidesz pedig ebben az ugyben latja annak a lehetoseget hoghy valamikeppen racs moge juttassa Gyurcsanyt, jogaszhadak dolgoznak rajta honapok ota, negyzser valtottak buncselekmenyt, gyanusitottat, bevittek Tatrait teljesen erthetetlen es jogilag vitathato modon, majd kiengedtek, gyanusitas van, de ketseges, hogy vademeles lesz-e az otvenedik reszugyben inditanak vizsgalatot mindig nagy hirveressel, mennek a cikkek a Nemzetben - es semmi. Talan ezert ment at a fokusz Moszkvara. Most abban is elertek addig, hogy tanukent meg tudjak hallgatni Gyurcsanyt.

cvikli.tumblr.com/post/3205263524/szazsoketharmadaharomharmadert-cvikli-en-itt

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.02.10. 09:19:54

@osborne: @Belpo: álmai voltak a Ferinek: biopolisz, meg technokol, meg a fene tudja. A pr szakértők és és 3D stúdiók biztosan imádták.
De a Szerelő csak az IMF végrehajtója volt. Egy thüringiai polgi mesternek nagyobb a mozgástere és _igénye_, mint neki volt.
OVi eddig túlélni akart. A Nagy Terv az, hogy rácsatlakozunk a németekre.
Ha Ovi és Reagan, Thatcher párhuzamokat keresnek, egy biztosan akad: egyaránt gyűlöli őket a ballib értelmiség.
süti beállítások módosítása