A haza védelmében?
2011. január 20. írta: politicus

A haza védelmében?

  Tegnap az Európai Parlament meghallgatta a magyar miniszterelnököt. Mint az unió soros elnöke, Orbán mintegy 22 percben számot adott a magyar elnökség következő féléves terveiről. A szokásos logika azt diktálta volna, hogy az EP frakciói az elhangzottakra reagálnak, majd a viszontválasz során az előterjesztő reagál a kritikus hangokra, megfontolandó felvetésekre. Nem így történt - amelyen senki, még Orbán maga sem lepődhetett meg.

  A Fidesz-kormány ugyanis ezzel a médiatörvénnyel helybe ment a pofonért. Egy olyan törvény kapcsán vállalt nemzeti és nemzetközi konfliktust, ahol a győzelemnek a minimális esélye sem villant fel, a vereségé viszont szinte biztosan kódolva volt. De miért is állítom ezt?

  1. Ha a médiatörvény jó, előremutató, az uniós elvekkel összhangban lévő tartalmú, a kutyát sem fogja érdekelni (vö. a jó az természetes), az uniós tagállamok nem reszpondálnának, a nemzetközi szervezetek továbbra is Fekete-Afrikát és az ázsiai pumákat vizslatnák, a Bizottság pedig nem indítana semmilyen jogi eljárást Magyarország ellen. Az ellenzék, persze bármilyen jó is a törvény, húzni fogja a száját, meg fogja találni benne a kritizálandót, de ez teljesen rendjén van így. Ráadásul a magyar ellenzéknek ma hangja sincs, be van rekedve, gyulladtak a hangszálai, és ha túl sokat is mondana, hitelesség híján nem volna piacilag eladható, kritikája a Gellérthegy tetejéig sem jut el, talán ezért is veszi kölcsön a mikrofont/kihangosítót európai parlamenti társaitól.

  2. Ha az volt a cél, hogy rendezzék a közmédiumok ügyét és az élükre vezetőket nevezzenek ki (többek között ezzel is házalnak a kormánypártok), ahhoz viszont semmilyen új médiatörvényt nem kellett volna alkotni, a kétharmad bőven elég akár arra is, hogy a wc-ülőke karimáját szögletesre gyártsák vagy a kört négyszögesítsék.

  3. Ha az volt a cél, hogy legyen egy jól működő és az európai trendekbe jól illeszkedő konvergens hatóság, valamint legyen a médiahatóságnak vezetője, az szakmailag abszolút elfogadható és támogatható lett volna, de ahhoz sem kellett volna új törvény, ott volt a régi, a vonatkozó passzus bármikor módosítható lett volna.

  4. Ha az volt a cél, hogy finomítsák a vélemények tónusát, hogy eltűnjön az antiszemita beszéd, hogy megszűnjön az uszítás, a pornográfia, az erőszak a médiából, hogy erősödjön a gyermekek védelme hogy... hogy... hogy... akkor viszont nem csak ímmel-ámmal kellett volna beleállni a törvény kommunikációjába, hanem az „ennek a törvénynek minden betűje megtalálható más uniós jogszabályokban” lózung helyett rövid mondatokban a fenti céloknak megfelelő kommunikációs sémákat kellett volna kidolgozni és papagájszerűen ismételgetni.

  5. És végül abszolút érthető lett volna, ha a kormánynak az a célja, hogy súlyos konfliktusok árán is, de rövid vagy éppen hosszú távon jót tegyen saját magának, illetve országának.

  Ma már szinte alig vannak olyanok, akik vitatnák, hogy az első Orbán-kormány gazdaságpolitikája (a 2002-es választási évet leszámítva) makrogazdasági szempontból kiegyensúlyozott és sikeres volt. Mégis mindenki emlékszik az akkori ellenzék négy éven át mutatott, nem egyszer populista szólamaira (figyelem!: az ellenzéki Fidesz politikájának bölcsőjéről van itten szó), amelyeknek a betetőzése végül is a 2002-es száz napos program és az egyszeri 19000 forintos nyugdíjasvásárlás lett. Ki vitathatná, hogy az éles kritikák ellenére érdemes volt kitartani az ország érdekében? Ésszerűen senki.

  Nem tudom, hányan emlékeznek az ún. pártingatlan-törvényre? Az első Orbán-kormány alatt, 2000-ben elfogadott jogszabály célja az volt, hogy az MSZP-t jó tíz évvel a rendszerváltozás után ingatlanügyben einstandolja (értsd: az állam elvegye annak sok száz ingatlanát és más célra hasznosítsa, vagy más pártok között szétossza). Aktuálpolitikai értelemben érthető és elfogadható, racionális lépés volt? Minden bizonnyal. Érdemes volt a súlyos ellenzéki- és sajtókritikákba beleállni? Nem is kérdés.

  De mégis mi a helyzet a médiatörvénnyel? Milyen jövőbe mutató cél szentesíthet vagy tehet elfogadhatóvá egy ekkora ellenállást, ráadásul mindezt nemzetközi színtéren? A soros uniós magyar elnökség kezdetén? Én, akárhogy is keresem, nem találok rá ésszerű magyarázatot. Semmilyen társadalompolitikai, pláne nem költségvetési szempont nem indokolta (még a '86-os sajtótörvény hatálya sem) a törvény ilyen gyors parlamenti áteröltetését és annak foggal-körömmel történő védelmezését.

 

Orbán Viktor, Európai Parlament, Strasbourg, 2011. január 19.

  A felfokozott légkörben előadott tegnapi beszédében a magyar kormányfő hozta a tőle megszokott formát. Egyszerre volt határozott és harcias, érvelő és szuggesztív, lehengerlő és agresszív. És miközben Orbán nyáron elhangzott kormányprogramjának kritikáira adott válaszával, annak tónusával és tartalmával is teljes mértékben azonosulni tudtam, addig a tegnapi viszontválaszok vegyes érzéseket váltottak ki. Ahogy néztem Orbánt, az a vezető jutott eszembe, aki értetlenül szemléli a körülötte zajló eseményeket, és aki a védhetetlent ebből az értetlenségből adódóan feszült tónusban védelmezi, de akinek a felindultsága részben érthető és a különböző túlzó, személyeskedő, az országot becsmérlő jelzők forgatagában jól állja a sarat.

  Kérdés, hogy összességében Orbán tegnapi teljesítménye erősítette vagy éppen gyengítette-e a kétkedők hangját, segítette-e Magyarország ügyét, javított-e valamit az ország utóbbi hetekben megtépázott hírnevén? Egyelőre nem tudjuk, de a következő hetek választ adnak erre is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr662599557

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hamis hang 2011.01.22. 00:08:47

„Les verts et moi personellement, nous aimons la Hongrie.” Azaz: „A Zöldek és jómagam is szeretjük Magyarországot.” Ezt mondta Cohn-Bendit. És vagyunk még pár millióan, aki hasonlóan érzünk. Vagyunk még, akik szeretjük...

Trackback: Orbán Viktor ujja beletúrt 2011.01.21. 04:52:22

...a történelembe. Tegnap a blogoszféra azzal volt tele, hogy Orbán Viktor mennyire nem európai módon viselkedett az Európai Parlamentben. Nos, mi szeretnénk megvédeni szegény miniszterelnökünket, hiszen nagyon is európai, méghozzá jelentős elődökhöz c...

Trackback: Orbán a nemzetvesztő 2011.01.20. 19:06:55

Nagy szeretettel üdvözlök mindenkit! Mert megérdemlitek, nálam ez meg semmibe sem kerül. Üt a cím? Csakis azért írtam ezt, hogy támogassam Orbán nemzetmentő Viktort! Így van mire hivatkoznia, hogy mennyire

Trackback: Bukás, vagy siker? Mit nevezne a bal oldal sikernek ha nem ezt? 2011.01.20. 17:17:34

 Orbán kiállt, az Európai parlament elé és megtörtént az ami amitől a baloldali értelmiség a legjobban rettegett. Orbán szépen helyt állt, erőt mutatott, voltak érvei és egy erős vezető látszatát keltette nem csak magyarországi szavazói szemében, ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

w.kris 2011.01.20. 15:51:36

azért eggyel jobb volt, mint amikor Gyurcsány cidáztatta 2006-ban

civilkontrol 2011.01.20. 15:54:26

Jól értem, hogy az a kritika tárgya, hogy az új MT megalkotásakor figyelembe kellett volna venni azt a tényt, hogy azt támadni fogják okkal, ok nélkül és ez nem fog jót tenni a közelgő EU elnökségnek?
Ok, valóban számítani kellett volna rá. De az nonszensz, hogy minden döntést annak fényében kell, vagy épp nem kell meghozni, hogy mit fognak szólni mások.

Ahogy én látom, forditva ülünk azon a kurva lovon.
Emiatt a 3 fanszőrhasogatás miatt kéne neheztelnem a Fityeszre?
index.hu/kultur/media/2011/01/17/harom_fogast_is_talalt_a_mediatorvenyen_az_eu-biztos/

Inkább a hangadókra vagyok pipa, nem is kicsit!

Mérges 1234 2011.01.20. 15:59:05

Nekem az az undorító, hogy világosan megmondják, neki, hogy akormány törekvéseit tartják diktatorikusnak.

Erre ez a genny, azt mondja megvédi a Magyarokat, nem hagyja gyalázni őket, mi az, hogy a Magyar nép diktatórikus.

1. Nem is ezt mondták.

2. Egy nép nem igen tud diktatórikius lenni, maximum annak kormánya.

Én továbbra is azt mondom, über szopó volt az elmúlt 8 év, de hogy ez a valami, amit Viktornak hívnak, ez ultra szopó, az már biztos.

Isten adná, hogy valami módon gatyába rázná ezt az országot, de ilyen stilussal, ilyen kettős beszéddel, lehazudva a csillagot az égről az nem fog menni.

Nem ment Feltónak sem.......

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2011.01.20. 15:59:32

"In den nachfolgenden Wortmeldungen der Abgeordneten herrschte überwiegend ein sachlicher Ton. Joseph Daul, Vorsitzender der Fraktion der Christlichen Demokraten, der Orbáns Partei angehört, bezeichnete den ungarischen Ministerpräsidenten als „großen Europäer“, der sicher Geist und Buchstabe der EU-Verträge achten werde. An der Stelle nickte Orbán gönnerhaft.

(...)

Orbán hörte sich all das mit unbewegter Mine an, auch einen Beistandsversuch des deutschen CDU-Abgeordneten Werner Langen, der zum Ärger der Grünen die Ansicht vertrat, dass das von einer rot-grünen Koalition in Nordrhein-Westfalen eingeführte Landesmediengesetz durchaus mit dem ungarischen vergleichbar sei."

www.faz.net/s/Rub99C3EECA60D84C08AD6B3E60C4EA807F/Doc~E505BF9EC98AB4F899ACB3FD3E5E85D83~ATpl~Ecommon~Scontent.html

w.kris 2011.01.20. 16:09:13

@Elpet: ez kb. olyan, mintha Semjén dícsérné b. hozzászólásodat itt a mandineren...

Zb74 2011.01.20. 16:21:01

Na végre! Ergé önmagához is méltatlan, lakájmédiát idéző böffenete után azt hittem, eltűnt a józan hang a Mandinerről.

civilkontrol 2011.01.20. 16:25:40

Ezt tényleg nem hiszem el.
A kritika jó dolog, de tényleg!
Csak könyörgöm, mondja már el valaki, hogy mi a baj a MT-vel!
Nem olvastam és mikor kiderült, hogy 170 oldal, bebizonyosodott, hogy nem is fogom, de nagyon izgatna, hogy mire ez a nagy hajcihő!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2011.01.20. 16:28:55

@politicus: na ennek mi értelem? Némi kis OVi fika az index árváknak, oszt egy semmitmondó konklúzió:
"Egyelőre nem tudjuk, de a következő hetek választ adnak erre is."

És ha nem adnak választ a következő hetek? Olyan Szürke Kardigán Díj-gyanús ez.

Vagy nem tudta hogyan befejezni a fikázást?

w.kris 2011.01.20. 16:33:12

@civilkontrol: jómagam nem vagyok jogász, de vmi ilyesmiben látom a lényeget: általában két típusú törvény létezik; az egyik- mint a pl. a btk - szankcionál; a másik típus - mint pl az államigazgatási - rendelkezik. nos, a médiatv az szankcionál. sztem ez a legnagyobb gáz vele... mármint hogy az utóbbiból kínosan keveset tartalmaz.

w.kris 2011.01.20. 16:37:10

@w.kris: oh, bassz. most leírtam még1x

egy nik a sok közül 2011.01.20. 16:40:34

Kedves Posztoló!

Jó sok hülyeséget hordtál össze.

Pl.:
"1. Ha a médiatörvény jó, előremutató, az uniós elvekkel összhangban lévő tartalmú, a kutyát sem fogja érdekelni (vö. a jó az természetes), az uniós tagállamok nem reszpondálnának,"

Az uniós tagállamok NEM a médiatörvényre "reszpondáltak",

HANEM A SAJTÓCÉGEIK (ringier, axel-springer) ÁLTAL TULAJDONOLT MAGYARORSZÁGI SZOCLIB SAJTÓ HÁTTÉRBE SZORULÁSA MIATTI BEFOLYÁS- ÉS BEVÉTELCSÖKKENÉS MIATTI HISZTIRE

Ezek után nem folytattam posztod olvasását.

civilkontrol 2011.01.20. 16:45:28

@w.kris:
Na ez a bajom. "Szerintem szankcionál" és hasonló konkrét megfogalmazások.
Egyrészt a fentebb linkelt aggályok sem igazán támasztják alá ezt a verziót, másrészt mást sem látok, csak rohadt nagy ködszeletelést.

PS: Ha a MT szankcionálni fogja a népbitítást (sajnos nem fogja) akkor az én ugaros felfogásomnak maszkimálisan eleget tesz.

elfelejtette 2011.01.20. 16:50:51

" 1. Ha a médiatörvény jó, előremutató, az uniós elvekkel összhangban lévő tartalmú, a kutyát sem fogja érdekelni"

Elnezest, de a posztiro egy befottesuvegben toltotte az elmult heteket? Meghogy kutyat nem erdekli, ha szakmaliag jo... mar a kiindulasi pont is mero ostobasag.

Bummer 2011.01.20. 17:02:34

És ha éppen az volt a cél, hogy erről szóljon a vita? Lehet, hogy az EPP magában kuncog, hogy Orbánt 90%-ban a médiatörvényről kérdezik, miközben sokkal súlyosabb döntéseket készül hozni az EU.

orient 2011.01.20. 17:12:23

Kérem mindenki nézze meg a videót és 9:24-nél a Matolcsy fejét...No comment.

parlamentarista 2011.01.20. 17:14:00

európa kulturális felosztása zajlik, és ezért tesztelik a volt szovjet tagállamokat. a kérdés az, hogy magyaország közép-európához sorolódi-e, vagy a balkánhoz. ez az alapkérdés. a médiatörvény csak ürügy.

ビンセント・ベガ 2011.01.20. 17:16:49

Ez a poszt valamivel reálisabbra sikerült.

Megjegyzés: A 4-es pont kimaradt a felsorolásból.

Alamio 2011.01.20. 17:18:03

Akinek eddig volt illúziója arról, hogy a külföldi politikusok kulturáltabbak, magasabb szellemi szinten vannak, vagy becsületesebbek, netán korrektebbek a hazaiaknál, az most ezen illúziójával leszámolhat.

Zoli 29 2011.01.20. 17:18:25

politicus:

"A Fidesz-kormány ugyanis ezzel a médiatörvénnyel helybe ment a pofonért."

Csak jelzem, hogy a médiatörvényről éppen ezekben a napokban bizonyosodik be, hogy a kritikák többsége egyszerűen nem állja meg a helyét. Érdemes lenne követni a híreket.

Lépes Elek 2011.01.20. 17:20:34

Most kerdem en, ha egy ZDF ( Nemet allami televizio ) nevu sajtotermekben elhangzik a "bacilus orszag" kifelyezes az serto, vagy nem?

En szemely szerint sertonek talalom.

Alamio 2011.01.20. 17:21:52

@Zoli 29: Nekem az a dilettantizmus volt meghökkentő, hogy a biztosasszony miket tekintett aggályosnak. Jogász az egyáltalán?

w.kris 2011.01.20. 17:22:33

@civilkontrol: nem sztem szankcioál, hanem a tv bötűje szerint, méghozzá alapvetően pénzzel, de másként is (elsötétít, elnémít, ha nem adod ki az informátort, akár le is ültet...). A maga baja SZERINTEM nem ez, hanem az alulinformáltság és a csököttség.

parlamentarista 2011.01.20. 17:24:06

@civilkontrol:
pont ugyanez volt az érvelés a szlovák nyelvtörvény esetén is. amíg nincs senki megbüntetve addig kussoljon mindenki.

w.kris 2011.01.20. 17:24:50

@w.kris: a rendelkező azt jelentené, hogy segíti pl és tbk a közösségi médiafelületek, szolgáltatások elterjedését, vagy éppen rendelkezik a médiaalpításokról, a frkvenciahasználatról, stb. ebben a vonatkozásban csak egy csekélység: a kisközösségi - civli - média, mint olyan, nem is létezik a tv szerint

MACISAJT 2011.01.20. 17:25:51

" Kérdés, hogy összességében Orbán tegnapi teljesítménye erősítette vagy éppen gyengítette-e a kétkedők hangját, segítette-e Magyarország ügyét, javított-e valamit az ország utóbbi hetekben megtépázott hírnevén? Egyelőre nem tudjuk, de a következő hetek választ adnak erre is."

Némi támpontot azért adhatnak már megtörtént események.
Itt van Csehország EU-s elnöksége, valamint Vaclav Klaus, akit gyakorlatilag ugyanazok támadtak meg.

És mi lett belőle? Itt van, gondolatébresztőnek:
nol.hu/kulfold/botrany_a_hradzsinban .

Romlott-e Csehország megítélése ez után az affér után? Nincs tudomásom róla.

(És akkor még Ausztria 2001-es példáját nem is említettem, bár az hasonlít leginkább a mostani
Magyarországéhoz.)

Lépes Elek 2011.01.20. 17:26:39

Lenyegeben nekem az a meglatasom, hogy a Magyar Kormany megprobal valamilyen ellenhatas felmutatasaval nagyobb mozgasteret nyerni, egyaltalan helyzetbe hozni magat barmilyen kulpolitikai cel eleresenek az erdekeben, mivel egyertelmuen bebizonyosodott, hogy az eddigi - lefekszunk labtorlonek, hogy meg ne sertsunk senkit - politika nem vezetett sehova. Ott tartottak be nekunk, ahol csak tudtak.

Hoppázó Beléndek 2011.01.20. 17:26:55

viktor, viktor.. a bullshiteléseden azért komolyabb helyeken azonnal átlátnak. dirty tricky viktor, dirty trick you do..

is 2011.01.20. 17:28:08

"Ma már szinte alig vannak olyanok, akik vitatnák, hogy az első Orbán-kormány gazdaságpolitikája (a 2002-es választási évet leszámítva) makrogazdasági szempontból kiegyensúlyozott és sikeres volt."

Gyozzon a papagaj? A szamok meg mondjanak le, mert nem tamasztjak ala ezt a buszke gondolatot? Hat bocs. 5245-szor is irjuk le, hogy ez az allitas egy FIDESZ-mitosz, es kb. semmilyen kozgazdasagi adat nem tamasztja ala. Megpedig azert nem, mert a makroadatbol sosem azt az evit kell nezni, amelyikben dontenek, hanem a 2 evvel kesobbit, amikorra annak a hatasa kijon. meg az 5 evvel kesobbit, amikorra a dontesbol fakado befektetesi/fejlesztesi lepesek szarba szokkennek.

vegyunk egy peldat: kinek a sikere a Mercedes gyar? nyilvan 2012-2013-ban megdobja a GDP-t a termeles/export. garantalom is, hogy a FIDESZ dongetni fogja a mellet a GDP-novekedes miatt. ja, csak ez egy 2007-ben elhatarozott es bejelentett dontes volt, amit 2006 utan Gyurcsany lobbizott ki nekunk, hogy ne a szlovakoke legyen ez is.

vegyunk egy masik peldat: a szlovakoknal 2004-ben uj autogyarat adtak at. nem nalunk. kinek a kudarca ez? 2004-ben Medgyessy volt, tehat akkor ez is a szocik baja. ja, ha nem tudjuk, hogy ezt a dontest 2000-ben hozta meg az autogyar, amikor Orban elhajtotta a busba, hogy marpedig itt nem lesz allami tamogatas, mi most minimalbert emelunk, meg beinditjuk nagy lakasepitesi almainkat, azaz nem termelunk, hanem fogyasztani fogunk. Dzurinda koszonte szepen (2000-ben!), jot rohogott. Szlovakia 5-6-7 ev mulva 5-6-7%-os GDP novekedest produkalt.

aki ezeket a peldakat feleri esszel, meg esetleg ott volt egy-egy miniszterium kozeleben 1999 kornyeken, az pontosan latja, hogy a fenti allitas mennyire nem igaz, mennyire legenda, mennyire a valosag elferditese.

Alamio 2011.01.20. 17:29:59

@w.kris: Az informátor kiadása számomra alapvető, és támogatom. A hírforrást kelljen megnevezni, különben lehet hazudni. Persze olyan módon kelljen megnevezni, hogy arról csak az illetékes szerv szerezzen tudomást, másnak semmi köze egy esetleges fedett informátorhoz.

is 2011.01.20. 17:30:08

@Lépes Elek: az en szmememet a j-ly hibak elkovetese jobban sertegeti (bar most jol megkapom, hogy miert merek angol billentyuzet elott ulni).

w.kris 2011.01.20. 17:30:47

@orient: :))) ezt kiszedem loopnak. bár mintha Grespikre hajazna...

Lépes Elek 2011.01.20. 17:31:52

@is: En is az elott ulok, kosz a javitast.

Alamio 2011.01.20. 17:32:25

@is: Igaz magyar ember magyar billentyűzet előtt ül :-)))

Zoli 29 2011.01.20. 17:33:01

@Alamio:

Szinte az összes zöld, szoci és liberális EP-képviselő azt hangoztatta, hogy "milyen dolog az, hogy kiegyensúlyozottságot követelnek meg a médiától?".

Miközben a helyzet az, hogy a kiegyensúlyozottság követelménye szó szerint az előző médiatörvényből lett átemelve, és az új szabályozás már nem szankcionálja ennek megsértését.

Ezzel szemben az 1996-os sajtótörvény 50. § (3) így rendelkezik:
"A tájékoztatás kiegyensúlyozottságának súlyosabb vagy ismételt sérelme esetén a Panaszbizottság kezdeményezheti, hogy a Testület bírságot szabjon ki."
www.hullamvadasz.hu/ftpterulet/jog/torveny/mediatv.html

Ugyanez a helyzet a rettegett gumiszabályokkal, amit "a fideszes testület kénye-kedve szerint értelmezhet".
A legtöbbet kifogásolt fogalom ugyebár a "bármely kisebbség vagy többség nyílt vagy burkolt megsértése", amiből a bírálók szerint semmi jó nem származhat.

Lássuk az 1996-os médiatörvényt:

3. § (3): A mûsorszolgáltatás nem irányulhat semmilyen kisebbség, sem bármely többség nyílt vagy burkolt megsértésére, kirekesztésére, annak faji szempontokon alapuló bemutatására, elítélésére.

Köszönjük szépen!

is 2011.01.20. 17:33:41

az csak nekem tunik fel, hogy ket tok egyforma (egyebkent eleg ronda lila) nyakkendoben ul Orban meg Matolcsy? elveszett a csomag es valami repi-keretbol kaptak gyorsan? vagy jobban teszem, ha en is veszek gyorsan egy ilyen lila nyakkendot (sarga cipot :) )?

is 2011.01.20. 17:35:10

@Alamio: igaz magyar ember IGAZ MAGYAR BILLENTYUZET elott ul :).

Alamio 2011.01.20. 17:38:38

@Zoli 29: Nekem, meg sokaknak nem ezek a problémáink vele (de nem fárasztalak). Mert lesz vele gond, de egy ekkora törvénycsomag csak gyakorlatban mutathatja meg a hibáit. A keret jó, nyilván vannak rossz részei, bizonyos helyekre be kell építeni garanciákat, máshonnan le kell őket építeni, és lehet, hogy egy-egy részletszabály is módosulni fog. Aki viszont foglalkozik jogalkotással, az tudja, hogy egy ilyen folyamat ekkora törvénynél 1,5-2 év legalább. Ha bevezették volna az új Ptk-t (nem fogják) annak ennél még több kellett volna.

Lépes Elek 2011.01.20. 17:39:19

@is: "a FIDESZ dongetni fogja a mellet"

Mint ahogy az MSZP sem gyozte vagdosni az autopalya atadasokon a szalagokat, miutan az utolso 100 metereken felfestettek a burkolati jeleket.

Ezek olcso dolgok es csak a plebs hulyitesere valok. Mind a ket oldal mondhat ilyeneket, mellesleg az elso Orban kormanyban eppen miniszteriumban voltam.

w.kris 2011.01.20. 17:41:57

@Alamio: titoktartás máshol - az élet más területén - is van... ami nem tartozik a jog alá, ill mentesítő esetek is vannak. könnyelműség lenne, ha a gyónási-, orvosi titoktartásra hivatkoznék. de ilyen lehet pl. a családi kapcsolat is - bár hangsúlyozom, nem vok jogimuki. a hír/info forrását meg adott esetben kifejezetten célszerű védeni; ha ez nem lenne, vajon tudnánk, hogy gy.f. lekurvázta az országot? vagy h.m. nokiásdobozban kapta a mellékest? ha nem védenéd, nem mindenkinek lenne mersze odatenni a névjegyét egy-egy szivárgó info mellé... mondjuk az is igaz, hogy kevesebb lenne a névtelen kommentelés is.

dr kíváncsivagyok 2011.01.20. 17:46:51

Azért volt egy jó mondata . "megalkodtam a médiatörvényt...akarom mondani az országgyűlés megalkotta...." Itthon már mindenki tudja, külföldön most fognak rájönni , hogy Orbán Viktor egy személyben a Párt ,....és az Országgyűlés. És nem a népet szídták a médiatörvény miatt, nem a népre mondták hogy diktatúrát épít,.....hanem Orbán Viktornak

bagoly2 (törölt) 2011.01.20. 17:48:22

@Doubledecker:

"2. Egy nép nem igen tud diktatórikius lenni, maximum annak kormánya. "

Na látod okoska, itt találtad fején a kobakodat.
Ha most kilépsz a kétbites gondolatmenetedből, rájössz, hogy Orbán - már ciki leirni - a 2/3-ad mellett hivatkozhat a nép nevében.
A kormány támogatottsága lényegében nem csökkent, a legnépszerűbb politikus ... Ez van !
Túl korai a hiszti ahhoz, hogy hiteles legyen.

MACISAJT 2011.01.20. 17:49:23

Idézet a 2001-es ausztriai eseményeket elemző, január 18-i Népszabadságban megjelent interjúból
( Címe:"Még a mérsékelt jobboldal is gyalázkodott").

"Az elemzők pedig szinte egyöntetűen arra a következtetésre jutottak, hogy a szankciók kimondottan segítettek a néppárti-szabadságpárti (ÖVP/FPÖ) kormánynak. Igazolódott ugyanis az a szociálpszichológiai alapigazság, hogy ha adódik egy külső ellenség – márpedig ezek voltak az unió tagországai - , az akkor az országon belül összefogást, azonosságérzést szül."

Nemcsak a szigorúan vett jobboldalról beszélve.
Hanem a nemzeti érzések megsértése miatti összezárásról.
Átlagmagyar, átlagszavazó, bármire is szavazott korábban- általában nem tolerálja ha ilyenek,ráadásul hazug ürügyekkel, bacilusozzák,bűzözik, gyalázzák országát úton útfélen.
Ráadásul az itthoni weyerbélázók ezekkel öntik öket naponta nyakon, hogy már megint melyik "schiff" méltóztatott valamit valahol elböffenteni, megint melyik "liberális" vagy szocialista fenyegetőzött valahol(lásd az egykori SZDSZ múlt heti brüsszeli felvonulását, vagy a gönczkingákat vagy most a cohn-benditeket).

Ebből hamar elege kezd lenni oldalfüggetlenül egy átlagos nemzeti érzéssel ellátott polgárnak is.Ahogy az osztrákoknak is elegük lett 2001 hisztériájából, vagy abból hogy meg akarták nekik szabni hogy kit válasszanak köztársasági elnöknek( illetve hogy kit ne.)

Ismerjük el, az IMF kiebrudalása vagy a kettős állampolgárság bevezetése után hasonló médiacsatazajban sokan szorongtunk hogy vajon jó lesz-e ennek a vége. De ennek ellenére Orbánék támogatottsága nemcsak hogy megmaradt, de még növekedett is.Mert a nép nagyrésze pontosan tudta és tudja hogy ennek a(választott) útnak ez az ára.Hogy"ezek" majd fenyegetőznek és zsarolnak, hogy mozgósitanak majd és bevetik nem kevés eszközeiket Magyarország ellen.

Alamio 2011.01.20. 17:49:28

@w.kris: Mindenhol feloldható, kivéve a lelkészi, ügyvédi, és orvosit. Büntetőeljárásból olvasd el.

dr kíváncsivagyok 2011.01.20. 17:49:34

@egy nik a sok közül: A zombik közt is hülye vagy.... Gondolod, hogy 1 , 2 , esetleg 3 sajtótermék miatt kritizál AZ EGÉSZ NYUGATI VILÁG ? Elmeroggyant Fidesz-zombi vagy...

Exe Géza · http://igyjartal.blog.hu/ 2011.01.20. 17:50:56

Súlyos problémának érzem ebben a posztban, hogy abból az alapvetően hibás előfeltételezésből indul ki, hogy ha Orbán simulékony és engedékeny lenne, akkor az javítana a magyar kormány megítélésén - persze elsősorban a jelenlegi hisztériát keltő és folytató balliberális körökben.

Mintha nem éltük volna át az elmúlt 20 évet, mintha nem láttuk volna, hogy mennyit ért az előző Orbán-kormány médiaügyi engedékenysége (3,5 mrd Ft-os áfa-elengedés).

Semmit.

Arról nem is beszélve, hogy a demokratikus választásokon megérdemelt, katasztrofális vereséget szenvedő balliberális oldalnak tett engedmények egyszerűen nem demokratikusak, mivel a Fidesz szavazói nem azért adták voksukat erre a pártra, hogy aztán a hatalomból kihullott balliberális csapatok valamiféle paktumok révén visszamászhassanak a hitbizományaikba. Nem. Azért kapta ez a kormny a felhatalmazását, hogy véget vessen annak, ami 8 éven át itt folyt. Beleértve a balliberális médiavircsaftot is.

w.kris 2011.01.20. 17:52:47

@Alamio: höhö, akkor mégsem mindenhol...

MACISAJT 2011.01.20. 17:53:43

@bagoly2: ("A kormány támogatottsága lényegében nem csökkent, a legnépszerűbb politikus ... Ez van !
Túl korai a hiszti ahhoz, hogy hiteles legyen. ")

Itt mindenért hiszti van(lesz).

Egy vidéki vízszolgáltatótól sem lehetett megszabadulni békében, nemzetközi hisztéria nélkül.
Egy néhány tucatnyi bennfentes "liberális" filozófusi kör közpénzlenyuló lebukása is kisebbfajta kataklizmát idéz elő.

Ezzel együtt kell élni.Még egy darabig.

tökvirág 2011.01.20. 17:57:06

Annyira undorító amit a Kedves Vezetőnk ott előadott...

Alamio 2011.01.20. 17:57:42

@w.kris: Azért nem azonos súlyúak ezek a médiával. Remélem érted mit akartam mondani.

w.kris 2011.01.20. 18:02:55

@Alamio: persze, vili. de mi van, ha az újságíró jogász, és tényfeltár? vagy egy őszinte pap megunja, hogy a püspök (ill. titkára) síbol (neadjuram pedo), s kipapol, akarom mondani kipakol... ez a súly, sztem elég relatív.

Bell & Sebastian 2011.01.20. 18:05:27

Nahát, hogy mennyi buta ember van itten. Le akarják hozni őket a szerről, erre meg itt tiltakoznak.
Hogy kirabolták a hazájukat, az bezzeg fel sem tűnt nekik, a lényeg az, hogy beszélni lehessen mindenről, kivéve arról, amiről nem. Hogy kik.

vukkarak 2011.01.20. 18:06:11

@Zoli 29:
Igen, de pl. a kiegyensúlyozottság a régi tv-ben csak a közszolgálati médiára vonatkozott, most viszont mindenkire, nézd csak meg.

Én azt látom, hogy ez a törvény csak az utolsó csepp volt. Azért Orbánék, a gyors rohanásban igencsak nyúltak mellé és ez most elkerülhető lett volna. Pl. Teljesen más lenne a leányzó fekvése, ha nem csak fideszes lenne a médiatanácsban.

Sajnos, a nagylelkűség nem tartozik Orbán erényei közé, nekem (meg lehet a nyugatnak is)e gy-két ilyen gesztus elég lett volna tőle, hogy ne legyen ekkora egymásnak feszülés.

Arra adj választ, mi a francnak mindig harcolni! Már a szocializmusban is ezt utáltam.

Alamio 2011.01.20. 18:06:15

@w.kris: Na azért ezt ne...
Nyilván ez nem azt jelenti, hogy papnak, jogásznak, és orvosnak egyáltalán nem kell tanuvallomást tennie, csak annyit, hogy hivatáskörükben szerzett titkukról nem kell. Tehát itt az ügyvéd-ügyfél, orvos-páciens, és a gyónási titok a 3 megtartható.

Schaf · http://www.speedcams.hu 2011.01.20. 18:08:18

@tökvirág:

Nem is láttad.. a média által előadott verzió alapján alkotsz véleményt.

ha pl. csak a HírTv alapján tennéd, tapsikolnál.

Szerinted ez a normális?

w.kris 2011.01.20. 18:09:48

@Alamio: ehhez biztosan jobban értesz, se pap, se jogász, de orvos sem vok. ugyanakkor fenntartom, már csak a hagyomány védelmében: az infoforrás védendő. különben a "magát megnevezni nem kívánó forrásunk" típusú formulák kihalnak a magyar újságírásból...

w.kris 2011.01.20. 18:14:34

@w.kris: pl. egy egyszerű eset (gyorskeresés a megnevezni nem-re, hírtv 2008):

Öngyilkos lett Kürt polgármestere

Öngyilkos lett a felvidéki Kürt község polgármestere. Rendőrségi források szerint Hóka László legálisan tartott kézifegyverével vetett véget életének.
Indítékai egyelőre nem ismertek. Egy magát megnevezni nem kívánó falubeli szerint a polgármester depresszió miatt állt orvosi kezelés alatt.
na, ez akkor most rágalmazásnak is minősíthető, per esetén a forrást ki kell kiadni...

w.kris 2011.01.20. 18:19:37

@w.kris: najó, nem pörgök tovább ezen... adják ki az informátort, s büntessék meg azt is. amúgy is, ez az öngyilkos példa eléggé nyomasztó.
ujszo.com/online/regio/2008/07/07/az-egesz-falut-megdobbentette-az-ongyilkossag

Alamio 2011.01.20. 18:19:40

@w.kris: Nagyon helyesen, az összes médiaper ezen hal el, és így lehet a legjobban hazudni. Pl. "Meg nem nevezett informátorunk szerint w.kris nevű internetes kommentelő titokban homoszexuális viszonyban él egy pávával. A blogszférák látens tagjáról az informátorunk a reklám után lerántja a leplet."

Zoli 29 2011.01.20. 18:21:44

@vukkarak:

"Igen, de pl. a kiegyensúlyozottság a régi tv-ben csak a közszolgálati médiára vonatkozott, most viszont mindenkire, nézd csak meg."

Hol látod ezt a különbségtételt a két törvény szövegében?

Alamio 2011.01.20. 18:22:06

@w.kris: Ne haragudj, de ez hibás. Nem kell kiadni, mert nincs ki ellen megindítani a pert. A hírforrást a hatóságnak titokban kell tartania, egyszerűen arról van szó, hogy ők ismerhessék meg, hogy valóban létezik-e, és valóban ezt állítja-e?

w.kris 2011.01.20. 18:22:09

@Alamio: ne adj ki, oh, daliás Alamióm!!!

Szélmalomharcos 2011.01.20. 18:25:45

Szánalmas egy banda ez az EP-ben, csak pecsenyéjüket sütögetik a Reichstag tüzénél

Lucky Larry Silverstein 2011.01.20. 18:27:05

@vukkarak: Nincs semmi harc, csak vihar van a biliben.

Minek, kivel kellene harcolni, amikor az SZDSZ,MDF megszűnt, az MSZP meg meg fog szűnni?

Majd jönnek új pártok.

Alamio 2011.01.20. 18:27:21

@w.kris: Ez most mi volt? Mit akartál elérni vele?

w.kris 2011.01.20. 18:29:08

@Alamio: hogyne! itt több állítás is szerepel:
(1) öngyilkos lett - ez a rendőrség dolga
(2) törvényesen tartott fegyvert. ez adminisztratív
(3) depresszióban szenvedett - ezt nyilatkozta róla egy ismeretlen hírforrás

mi van akkor, ha ezt mondjuk vki kegyeletsértőnek tartja, vagy egy rosszakaró hazugságának
s úgy dönt, pert indít, ismeretlen tetves ellen
ki kell adni, melyik paraszt(bácsi) nyilatkozta ezt
csak azt nemtom, az orvossal ilyenkor mihelyzet van?

de mondom, belenyugszom, adják ki az infomókust, sőt, lehetne ezeknek átnevelő-tábort is létrehozni, mint a drogosoknak

w.kris 2011.01.20. 18:30:23

@Alamio: ez még erre jött, kis pszichomókusom: "...w.kris nevű internetes kommentelő titokban homoszexuális viszonyban él egy pávával...+

w.kris 2011.01.20. 18:31:46

@w.kris: remélem, nem a pécsi polgira gondoltál. mert akkor feljelentlek, és ki kell adni az ip-det

Alamio 2011.01.20. 18:34:46

@w.kris: A (2) az a rendőrség dolga, a (3) pedig az ismeretlen hírforrás, akit akkor kell elővenni, ha az állítás megkérdőjeleződik a Médiatanács előtt!
Ha ismeretlen tettes ellen ezt valaki megindítja, akkor nem kell kiadni. Amúgy a médiatörvénynek az általad vázolt ügyhöz semmi köze nincsen, nem is kell ebben az esetben alkalmazni.
Az orvossal? Hol írtál orvost? (???)
Az átnevelőtáborral mit szeretnél? Vagy ez a felesleges érv a rendszerben? Esetleg szükséges cinizmus?

Alamio 2011.01.20. 18:37:05

@w.kris: Ha tetszik, ha nem, a személyes példán keresztül lehet legjobban megérteni, mi a baj az információforrás anonimitásával. Ezért megkövetlek, ha megsértett. (mondjuk ember nincs aki komolyan vette rajtad kívül)
Egyébként Te most magadnak válaszoltál?

Lumieres 2011.01.20. 18:40:33

@Lábszár Ervin:
Megvan magyarul is:

Fogadja el tőlünk a szavak a tisztelet, csodálat és támogatást. Eredménye a legutóbbi parlamenti választások Magyarországon ad reményt, hogy a teljes folyamat elhagyó kommunizmus az Ön országában. Nézzük a remény a kormány Orbán Viktor miniszterelnök. Annak meghatározása, hogy a miniszterelnök és a kormányzó koalíció lehet sikeres, vezethet létrehozásának jogi és intézményi keretet, amely lehetővé tenné a magyar, hogy hagyja abba hívó "poszt-kommunista országban."

Orbán Viktor miniszterelnök és a kormány átvette a hatalmat a fenyegető nemzeti gazdasági katasztrófa. Ez az állapot fő oka a rossz döntések, a hazugság és csalás elkövetett elődei. A magyar kormány óta küzd egy belső válság egy ellenséges nemzetközi környezetben. Magyar reform döntéseket rehabilitációját célzó államháztartás veszteség nélkül a nemzeti szuverenitás a nemzetközi intézmények is bátor és kockázatos. Azonban ez a meghatározás, hogy megértsék az oka a magyar állam emeli a csodálat, a hazafiság hoz reményt. Az Ön sikere lesz a modell, hogy mások is járnak, még nekünk lengyeleknek. Amennyiben a kormány Orbán Viktor lenne elfogadható mentességet azok Európában, aki vezérli a politikai korrektség ellenállhatatlan, gazdaságilag és vonakodik a dogmatizmus mindenféle pozitív megoldást dolgozott ki szuverén nemzeti kormányok.

Az Ön erőssége az egységben. Reformista kormány továbbra is remek támogatást. Tüntetők védelmezői "szabadság" a magyar gazdaság valójában magyar védő hatása posztkommunisták szövetségben az európai baloldal, és kéri, hogy könnyen keresni a nemzetközi vállalatok. Reméljük, hogy a futás elleni kampány a magyarok nem veszélyeztetné támogatja Orbán Viktor és kormánya.

Bízunk benne, hogy a siker. Az Ön sikere precedenst és modell használt Lengyelországban és más posztkommunista országokban, valamint kétségbeesetten keres új ötleteket Európa.

Iratkozzon fel aláírások ez a levél, hogy fejezze ki szolidaritását, és bizonyítja, hogy a lengyel-magyar barátság és közösség sorsa mindig igaz.

Varsó, január 19, 2011

w.kris 2011.01.20. 18:41:20

@Alamio: nonemondd, PávaZs-t régóta szúrom, csak nem gondoltam, hogy ez ennyire látszik, még itt is lejön... nem magamnak válaszoltam, csak kiegészítettem a hsz-t.
orvos a cikkban volt, szerencsétlen kürti polginál. ill fentebb mentesek közt.
az átnevelőtábor fontos műintézmény: bűnözőknek, alkoholistáknak, droggereknek - s remélhetőleg lesz a notórius hírszivárogtatóknak, informátoroknak is...

Alamio 2011.01.20. 18:45:55

@w.kris: Itt valami megszakadt...
Vagy érvek helyett már csak ez van?
Egyébként ha a pécsi pógit írtam volna, akkor is elvesztenétek a pert, mert egy példában illusztráltam. Ha a színpadon elkövetnek egy vecsületsértést, azért sem jár büntetés, lévén színleg történt.

w.kris 2011.01.20. 18:46:01

@Alamio: várj, megpróbálom még1x:
megjelent a hír az újszóban/hírtévén (...), öngyilok a polginál, anonim forrás szerint depi volt, gyogyit szedett.
én, mint polginé ezt sérelmezem, követelem, mondják meg, ki állította ezt!!! (az most legyen egyenlőre indifferens, hogy az állítás igaz, v. hamis...)
újságíró asszongya: nem mondom meg, ki volt. kötelezhető-é arra, hogy mongya, vagy se?

w.kris 2011.01.20. 18:48:56

@w.kris: aha, megvan. ha a tv/újság állítja, hogy depi (lop, csal, hazudik) vki, akkor övé a felelősség. ha ezt más szájába adja - meg nem nevezett forrás -, akkor az ismeretlen forrásé. na?

Alamio 2011.01.20. 18:50:38

@w.kris: Kinek?
A Médiatanácsnak igen, de ő nem adhatja tovább, ha anonimitását meg akarja őrizni.
Másnak nem köteles.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2011.01.20. 18:56:51

micsoda kommentek, micsoda népség! :)

azért, srácok, nem gondoltátok, hogy a balos webszemét lapja lesztek! én persze megmondtam :))

ben2 2011.01.20. 18:58:41

@is:

Kis magyar abszurd az az elméleted, mely szerint az aktuális kormányzati ciklus gazdasági teljesítményére nincs kihatással az aktuális kormány teljesítménye, hanem csak az előző ciklus döntéseinek következménye a mérvadó.
Ennek tükrében hogyan értékeled az MSZP KÉT kormányzati ciklusának eredményeit?
Az első, vagy a második Gyurcsány kormány kúrta el az országot?

puffatag 2011.01.20. 18:59:15

kedves jobbos és buta barátaim.... gyalog-galopp mintára megpróbáljátok döntetlenre hozni azt, hogy felmosták európában idolotokkal a padlót, akárcsak gyurcsány itthon... ez a gumicsizmás tahó figura itthon bejön, kinnt viszont fintorognak a bűztől, amit áraszt

w.kris 2011.01.20. 19:01:38

@Alamio: no, ezt értem. de ilyenre nem emléxem a MTv-ből, inkább erre:

"A médiapiaci ágazati vizsgálat
Médiatanácshoz utalása a fentieken kívül azzal a gyakorlati előnnyel jár, hogy a Médiatanács „első
kézből” értesül a releváns piaci folyamatokról, amely információkat más eljárásaiban is közvetlenül
felhasználhat ."169-170 . §

puffatag 2011.01.20. 19:02:11

@Lumieres: eztet smittpali dikktállta (a török)

sprenczl 2011.01.20. 19:05:27

Tulajdonképp mi is a baj a törvénnyel?
Az, hogy nem a Fletóék írták, ugye? Jánosi cucu tök hasonlót akart, csak most erről kussolnak. Drazsé bá és Ildi nyanya ugye honlapot akart letiltatni, akkor miért nem visítottatok demokráciáért a kohn banditáékkal együtt???
Fletó amúgy sokkal bénább volt, pl mikor arról faggatta 1 darab újságíró hogy akkor hazudott-e vagy sem.

puffatag 2011.01.20. 19:06:05

@Lumieres: egyébként milyen érdekes, hogy a grazi ápolt elleni peticiót ugyanazok a húzónevek írták alá, akiket vegzált, vagy bebörtönzött a kommunista diktatúra, vaclav havel, adam michnik stb... és az MSZMP vezető káderei voltak tegnap orbánnalegyütt, matolcsy, martonyi stb...

Alamio 2011.01.20. 19:06:35

@puffatag: Akkor része vagy a rendszernek, ahol "ez a gumicsizmás tahó" választást nyert. 52-53% gondolta belőlünk azt, hogy egy ilyen alak lesz a legjobb miniszterelnöknek. Számszakilag majd minden harmadik magyar. Szégyenkezel most e miatt? Szégyellsz minden Fidesz-szavazót, minden harmadik utcán sétálót lehülyézel?
Egy kicsit sem éreztem úgy, hogy jogom lenne lehüyézni az összes szavazót kollektíven, amiért Gyurcsányra szavaztak. (Nem voltak ennyien). Demokrata-e vagy egyáltalán?

sprenczl 2011.01.20. 19:07:09

@puffatag: Buta kis baloskám: sajnos csak ezt szeretnéd itt elhitetni. A komintern véleménye sajnos ma már nem mérvadó.

jag3 2011.01.20. 19:07:18

" Ma már szinte alig vannak olyanok, akik vitatnák, hogy az első Orbán-kormány gazdaságpolitikája (a 2002-es választási évet leszámítva)"

:o)

A -nem mellesleg 2000-ben indult- lakáskamat-támogatással (beleszámitva az egyéb lakás juttatásokat is) mintegy 500 milliárd forintot költött az állam az ingatlanpiac élénkitésére. Az eredményről azt hiszem mindenki tud. A magyar lakosság alapos eladósodott, és nem mellesleg egy jelentős árlufi is kialakult, ami persze nem tesz jót a fiatalok gyerekvállalási kedvének (nem mindenki örömködik, ha az előtte tornyosuló mókuskerékre gondol). Az elmúlt tiz év alapvető gazdaságpolitikai folyamatait a Fidesz határozta meg még 2000-ben. A választási évnek ehhez semmi köze. Ami pedig az ilyenkor szokásos "de a szocialista/kommunista/liberalista" közbevágást illeti: a más impotenciája nem jelent igazolást a saját hülyeségre.

Alamio 2011.01.20. 19:10:49

@w.kris: Értelmeznéd a mondanivalód? Nem szeretek találgatni. Mert ahogy értelmezem, ez a korábbi beszélgetésekre nincs hatással.
Amúgy ha ezt a cikkelyt értelmeznem kéne, arra tippelnék, hogy a bírságok kiszabására tudja felhasználni, valamint eljárások megindítására. Hiszen a szabálytalan manővereket is tudja vizsgálni ilyen módon. De nincs nálam a Bölcsek köve, így ez marad tipp. Miért, mi a Te értelmezésed?

nem nemsiker_s 2011.01.20. 19:12:41

@orient:
"Kérem mindenki nézze meg a videót és 9:24-nél a Matolcsy fejét...No comment. "

Vazze ez tényleg jó :)))

Alamio 2011.01.20. 19:14:43

@jag3: Jó erős kormány lehetett a Fideszé, ha 10 évre előre meghatározta a gazdasági folyamatokat. Ejha!
A mostanit ki határozta meg? Szerintem Géza Fejedelem, 1000 év szükséges az igazán komoly piaci folyamatok beindításához.

m.logic 2011.01.20. 19:14:53

Ugyan Kohn-Bendit egy gójgyűlölő internacionalista, mégis, Orbán ne higgye azt, hogy a tény, hogy 53%-kal nyertek azt jelenti, hogy az az 53% támogatja Orbán minden egyes törvényét. Tény, hogy Orbán 10-20 évre be akarja magát betonozni, diktatúrát épít. Ennek emlegetése nem a Fidesz szavazókra vonatkozik, nem azokat sérti meg, mint ahogy Orbán véli.

lolperec 2011.01.20. 19:21:18

ezt a blogot több ember írja, vagy egy, de tudathasadásos? :D

nem nemsiker_s 2011.01.20. 19:21:21

Na szal ha valaki narancs színű abroszt akar az ebédlő asztalára, akkor joga van narancs színű abroszt használni, ahogy az nálunk is történt.
És úgy tűnik, a többségnek (nálunk) még mindig tetszik a cájg. Média törvény ide média törvény oda.
Ennek tükrében, számomra kicsit bizarr, hogy a harmadik szomszéd akarja megmondani, hogy az abrosz mintázatával gond van, és azt takarjuk le.
Nekem tetszik a mintázat.

puffatag 2011.01.20. 19:26:13

@sprenczl: az európai uniót azonosítottad a kominternnel te kis lenin-fiú

puffatag 2011.01.20. 19:29:58

@nemsiker_s: az is opció, hogy kilépünk az eu-ból, dehát a grazi ápolt az európai unió pénzén valósítja meg az új széchenyi tervet... örüljél barátom, hogy az eu kevésszer jöjjön rá, hogy baráti köröknek megy a zsozsó

Alamio 2011.01.20. 19:31:31

@puffatag: A vitaképesség addig terjed, hogy "Nem én hanem te vagy a buta?"

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 19:31:48

Megadta nekik,tudják már,hogy ki az úr a háznál és mibe ugassanak!
Söprögessenek csak a saját portájukon kóhn-banditáék.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2011.01.20. 19:34:52

Na ez eddig a legkorrektebb cikk a témában. Lájkolnám.

puffatag 2011.01.20. 19:36:12

@nemsiker_s: az összes pártban mozgás van, vezetőváltás stb, miért orbán a favorit a fideszben? vegyük sorra, minden vitában kikapott, amit eddig meinkampfolt... ti is tuggyátok, szalay néninél lesz csak ájjása pár év múlva, mernagyafasza (nedudki) a török, akit munkatáborba küldtetek, dehát barátaim, ma már más idők járnak

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 19:36:14

Ki van úgy hanyattesve ettől a szaros úniótól?
Pár lyukas fillérért odabaszták nekik a jövőnket,bravó!
Még gyorsan felvásárolját az ivóvízkészletet és a termőföldet és mehetünk a levesbe.
Éljenek a multik és a globalizáció,meg rákosi.

puffatag 2011.01.20. 19:38:11

@Alamio: szerintem mindketten egyforma buták vagyunk, bárki mekkmonthya (smittpali)

sárkányfő 2011.01.20. 19:39:00

Haha, jó vicc, hogy egy nap két poszt ugyanarról, és jól ellentmondanak egymásnak :)
Értem én, hogy írói szabadság, a mandiner helyt ad egymásnak ellentmondó blablabla, de mégis ennek az ellentmondásnak van valahol határa? :)

Na ez a poszt már jobb, persze ebből sem maradhat ki egy kis hamis mítosz-építgetés (98-02), fölösleges kitérők, stb., de legalább annyi mersze volt benne, hogy kimondja, védhetetlen védett Orbán.
Mondjuk nem csak erről volt szó, hanem többször hazudott is... de a legfőbb baj, hogy egyáltalán eljutott ideáig... bármikor visszafordulhatott volna, már tavaly is, vagy akár tegnap, de nem, ő kihozza a maxot a rosszból. Ma már Járai is beszólt, konkrétan megemlítve a médiatörvényt is. Neki már leesett, mennyire önmagán túlmutató hatalmas károkat szenvedünk egy szaros törvény miatt, Orbánnak ez még nem sikerült. Nem szól neki senki?

puffatag 2011.01.20. 19:40:36

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: neked az lesz a problémád, hogy a zsidók ilyen kis méretű agyat nem tudnak hasznosítani... többe kerül a leves, mint a hugyos forradalmárok

alex4427 2011.01.20. 19:41:30

"Kérdés, hogy összességében Orbán tegnapi teljesítménye erősítette vagy éppen gyengítette-e a kétkedők hangját, segítette-e Magyarország ügyét, javított-e valamit az ország utóbbi hetekben megtépázott hírnevén? "

Már a kérdés is rossz!
Ne kelljen már állandóan Moszkva/Washington/Brüsszel (kifosztóink, elnyomóink) stb. kegyeiért esedeznünk.

(marko11)

jag3 2011.01.20. 19:42:36

@Alamio: az csak a Mo-i egyszerűbb (bölcsész :o) elemzők fejében létezik, hogy "jé, itt egy választás! akkor mostantól _biztosan_ más a gazdaságpolitika!" :o)

A Fidesz elinditott egy gazdaságpolitikát, amire a szocialisták, akik szintén a vállalkozóknak kezdtek udvarolni még rátettek egy lapáttal: s lőn a Széchenyi-kártya. A gazdaságpolitika maga, viszont folyamatos volt. Ez még az egészségügyi reformkisérletekre is igaz, hiszen amit a Fidesz elkezdett -a kórházprivatizációt- a szocialisták nagy lelkesedéssel folytatták.

De ne zavarjanak a tények :o)

puffatag 2011.01.20. 19:44:20

@sárkányfő: azon röhögök, hogy a kis olvasottságú galamus.hu oldalt bevitték a gyűlölettárgyaik közé és ezzel publicitást adnak neki... és kéjesen röfögnek hozzá

Lucky Larry Silverstein 2011.01.20. 19:45:35

@puffatag: Minden pártban mozgás van...

Jas, szdsz kuka
mdf kuka
mszp szánalom, 2018ig átalakul vagy kuka
lmp az mi?

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 19:49:21

@sárkányfő: @puffatag: Milyen okosakat mondtok,látszik,hogy ti vagyok a keresztszüleim!

sárkányfő 2011.01.20. 19:51:40

@puffatag:
te ezt nem érted... most hogy kurva nagy repedések vannak a hatalmas Orbán-szobron, pattogzik a festék, hullik minden, rá kell erősíteni az ellenségképre... mert ez a két erő tartja össze ezeket a szerencsétleneket... az Orbán-kultusz, a vezér irracionális imádata, meg a zellenség gyűlölete... ha az egyik erő kissé meggyengül, gyorsan ráerősítenek a másikra :) valahogy helyre kell billenteniük a pszichés egyensúlyukat :)

puffatag 2011.01.20. 19:52:31

@alex4427: akkor fizessük vissza, amit európa nekünk fizet, új széchenyi-terv EURÓPAI PÉNZ!!! nézzél utána!!!
egyébként orbán a határon játszik a témával, már a néppártban is rászóltak, hogy ne szídja az eu-t, mert kiderül lassacskán, hogy eu pénzből ugrál, itthon azt hazudja, hogy az eu nekünk minuszba és a kolbásztöltésbe is bele akarnak ugatni...
baszki, MIT FOG FILMEZNI 500 MILLIÓÉRT AZ ORSZÁGIMÁZS KFT? vagy ki fogja fizetni a magyar irodalmi hagyományok felkent örzőjének, bayer zsoltnak a perköltségeit? mert idáig az esztergomi önkormányzat fizette állami pénzből

sárkányfő 2011.01.20. 19:53:26

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK:
ez már csak múltidő fiacskám, sajnálom, de mióta kiszedetted az agyad, kitagadtunk ;)

Zozi79 2011.01.20. 19:56:02

Egy mérsékelten balliberális blog balliberális posztját olvashattuk.

(mijafaszazaz UFi?)

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 20:00:13

@sárkányfő: dehogy szedettem,a zsidók szítták ki.
megírta az okos puffatag,nem olvastad? :)

Alamio 2011.01.20. 20:02:03

@jag3: Ki állította azt amit a számba adsz? Persze, hogy egy gazdaságpolitika nem a levegőben, hanem előzményekkel együtt működik.
Azt a bullshitet karikíroztam, hogy 4 évnyi Fidesz szúrt el 10 évnyi gazdaságpolitikát. Ezt Te állítottad...
Lépjünk, vagy ha ezt védeni akarod, hát tedd...
@alex4427: A megfelelési kényszert hoztuk magunkkal. "De mit szól hozzá Európa?"- szólt az örök mantra az SZDSZ-től. Vegyük tudomásul, hogy semmit. Érdemben nem fog semmit hozzászólni. Ha a médiatörvényünk olyan lenne, mint mondják, akkor sem szólnának hozzá, mint ahogyan nem szóltak a nyelvtörvény miatt, a Benes-dekrétumok miatt sem. És az érdemi hozzászólás itt most a cselekvés metaforája. Itt is csak azért/azok mentek neki Orbánnak, mert/akiknek politikai (belpolitikai) hasznot reméltek belőle otthon. Az EP nem abszolút döntéshozó szerv, nem valódi országház. Ahhoz, hogy értelmezni tudjuk mi történt, nem ártana ismerni egy kicsit az EU intézményrendszerét. Ez egy máshol már felvetett kérdésre vezet vissza, nevezetesen hogy nem ártana, ha lassan ezt oktatnák. Mondjuk állampolgári ismeretek tanórán a középsuliban.

Melchi Zadok 2011.01.20. 20:02:16

@Bathory: nagyon magasan ül a lovon bathory uram. kádárék negyven évig kukába raktak mindenkit, akkor most egyfajta kiindulópont, vagy értékmérő?

puffatag 2011.01.20. 20:02:27

@sárkányfő: én azt hittem, ez a modell megbukott pár évtizede... de rájöttem, forradalmárokra minden békés nemzetnek szüksége van.... már úgy értem, ha euró
pában béke van, akkor néhány alacsony ember fellázad az ellen, hogy mások magasabbak, mint ő, vagy verte az apja, de ő megfizet mindenkinek... amikor afrikában a nagyon kevés és nem igazán demokratikus választásokon elűzték a diktátorokat, ugyanazt mondták, miután kikaptak, AMIT EURÓPAI VEZETŐ NEM MOND 1945 ÓTA: A HAZA NEM LEHET ELLENZÉKBEN

Várúr 2011.01.20. 20:05:09

Ha nem tudod, erősíti, vagy gyöngíti, ne blogolj pajtás. Elég, ha otthon elmotyogod családi körben.

Alamio 2011.01.20. 20:06:35

@sárkányfő: Hidd el, a pszichés egyensúly jó dolog, kipróbálhatnád.
Egyébként mennyivel jobb egy szobor ledöntéséről fantáziálni és köpködni azt, mint előtte leborulni?
@Zozi79: Utolsó figyelmeztetés. Jobbos lap (volt?).

puffatag 2011.01.20. 20:07:36

@Alamio: merkel, sárközy, az összes konzervatív világlap azért ment neki a nemzetvezetőnek, mert belpolitikai hasznot remélt ettől... ebből még bogár laci náci ideológusotok is nehezen mászna ki, bár a cion bolcsei lehet, hogy megoldási kulcs lenne, hiszen abból mindent le lehet vezetni és az ellenkezőjét is

jag3 2011.01.20. 20:07:39

@Alamio: :DDDDD

Szóval elismered, hogy a fideszes és a szocialista gazdaságpolitika között folytonosság fedezhető fel, azaz az elmúlt félév elfuserált gazdaságpolitikájának szülőatyja tulajdonképpen: Matolcsy? :o)

jag3 2011.01.20. 20:08:41

@jag3: Ó jajj, az elmúlt tizenegy év, az elmúlt tizenegy év. Helyesen:

@Alamio: :DDDDD

Szóval elismered, hogy a fideszes és a szocialista gazdaságpolitika között folytonosság fedezhető fel, azaz az elmúlt tizenegy év elfuserált gazdaságpolitikájának szülőatyja tulajdonképpen: Matolcsy? :o)

Várúr 2011.01.20. 20:09:21

@sárkányfő:
Nem szól neked senki, hogy kacsa seggét csinálsz magadból az összes webhelyen? Érdemes ennyit fecsegni ezért?

puffatag 2011.01.20. 20:11:15

@Várúr: megjött várúr, a debreceni várúr, "Mr. 10-15 %) védelmezője... barátom, shortoltál-e forintot ma már, amit a haza megkövetel? te kis lenin-fiú... csatlakozz a gyalog-galopp társasághoz

Igaz Magyar 2011.01.20. 20:15:02

Zavart volt és idegesen kopogott a szeme.
Ha magyar ország úniós szerepéről van szó az én én én.
Ha őt támadják akkor az magyarországot támadják...
Akár az 5éves gyerek.

Várúr 2011.01.20. 20:15:15

@puffatag:
Nem kedves ballib ostoba barátom... Kohn Bandival mosták fel a padlót, amihez ő maga is vastagon besegített, az elnök le is baszta. Barroso átölelte Orbánt, a végén vastapsot kapott. Mi is láttuk a videot te betegesen füllentő. Jobbulást.

Várúr 2011.01.20. 20:16:33

@puffatag:
Lenin fiú te vagy dagadék. Nagyon tudod, kire kell hivatkozni bruhaha.

puffatag 2011.01.20. 20:17:05

@Várúr: kedves barátom, magyar ember! szeretném, hogy Te és többi elmés igaz magyarok szétszórnátok gondolataitok gyöngyét a kolbásztöltögető nagyúr elé... csak ne a nyugdíjasok fizessék simicska cehhét... az igaz magyar simicska bayer jutalékát beépiccsük a nyugdíjvédő szopóskifli szájjába (nedudki)

Alamio 2011.01.20. 20:17:34

@puffatag: Ó jaj, előkerült a náci kártya. Én itt már nem nyerhetek :-) Ez még mindig a Jolly szerinted? Mert szerintem nem visz mindent.
Amúgy: én az EP-szereplésekről, kéretik nem kiterjesztően értelmezni. De egyébként politikus véleményem szerint igenis mindig mérlegeli a belpolitikai hozadékot. A nyugati lapokról nem nyilatkozhatok meg olyan sommásan, mint Te tetted. Olvastad az összes konzervatív lapot? Jézus mennyi időd van... A sajtószemléből ugyanis nekem nem az egyöntetűség jön le. Mint ahogyan fantomképviselők tapsolták meg Orbánt is. Kin is van az a szemellenző?
@jag3: Hogyan jön össze a fejedben az, hogy a gazdaságpolitikában folytonosság van az idő természetéből fakadóan azzal, hogy Matolcsy a felelős? Mondom én, Géza fejedelem a felelős. Bár ezzel a logikával inkább Ádám, vagy a Jóisten.

Várúr 2011.01.20. 20:21:28

@Exe Géza:
Szeretnek itt a Mandineren is észt osztani a ballib idióták... A közutálat csöppet se zavarja őket, sőt éltető elemük.

jag3 2011.01.20. 20:27:43

@Alamio: miért, szerinted ki dolgozta ki a 2000-es "új gazdaságpolitikát"?

Tán nem egy bizonyos Matolcsy?

És ha a szocialisták töretlenül folytatták ezt a gazdaságpolitikát - amit úgy látszik nem vitatsz, igaz nehéz is lenne :o) -az ismert keserű végig -2008- akkor ki inditotta el az egész hóbelebancot?

Persze értem én: nehéz kezelni a kognitiv disszonanciát :o)

sárkányfő 2011.01.20. 20:28:49

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: ja, az csak puffatag kíméletes hazugsága volt, én a kendőzetlen igazságot tárom eléd :)

@Várúr: kissé feszültnek tűnsz... iszol te eleget?

Alamio 2011.01.20. 20:34:42

@jag3: Ja, hogy úgy gondolod, elismerem hogy Matolcsy gazdaságpolitikáját követte Medgyessy, és Gyurcsány is! Így már értem!
Na, ekkora baromságot régen hallottam...
A Medgyessy-kormány arcból sem tette, Gyurcsány részben kényszerpályán pedig megszorításokban gondolkodott. Ez lenne a Matolcsy-féle ösztönző-kiköltekező gazdaságpolitika folytatása?
Tuti nem írtad volna le ezt 2 éve, Gyurcsány idején, hogy Fletó Matolcsysta gazdaságpoitikát folytat, sőt, őrültnek nevezted volna azt, aki ilyent ír. Jelzem, joggal.

Zozi79 2011.01.20. 20:35:58

@Alamio: Tudom :-) De egykori szerkesztői, akik közül többen ezt a blogot is írják, már nem hiszem hogy emlékeznek rá...

jag3 2011.01.20. 20:43:13

@Alamio: akkor talán fussunk neki megint :o)

Az alábbi állitások közül mit vitatsz:

- a lakáskamattámogatás 2000-től az Orbán kormány munkássága, ez inditotta el a lakosság eladósodását és egy kisebb ingatlanpiaci lufit, olyan 500 milliárd forint értékben költöttünk rá 8 év alatt. Természetesen ezt a politikát a szocialisták folytatták.

- a vállalkozóknak udvarlást az Orbán kormány kezdte, a "versenybe" a szocialisták a Széchenyi kártyával szálltak be (a Fidesz honlap egy cikke szerint 2000 milliárd forint értékben, habár ezt sokallom egy picit)

- a kórházprivatizációt és az általa kijelölt egészségügyi reformirányt a Fidesz kezdte el, amit a szocialisták folytattak.

Ugyanezt egyébként el lehetne játszani a Bajnai kormánnal és örökösével, de hagyjuk. Nos ebből mi _nem_ igaz? :DDDD

Valami konkrétumot is kellene már :))))

puffatag 2011.01.20. 20:47:49

@Alamio: a náci kártyát még nem játszottuk ki.. hamarosan következik, amikor idolodtól megkérdezik, hogy miért védi bayer nácit... de hát itten ugye megint a fránya magyar nyelv... ugye neked bayer nem náci... tudod, mit? nekem se náci, hanem a magyar, aki szlovákiában adózik, mert ott kevesebb az adó!!! ilyen az igaz magyar ember.... vagy idolod lovas pityu nőket erőszakoló (hiába tagadod, bizonyított, mint az, hogy a köztársasági elnök nyelvi korrektora nem tudja a himnuszt) hát jobbos barátom, kedves lenin-fiú! ezeket a nagy elméket adjátok a hazának... mostantól pedig rákezdhettek az európában végső bukásotokat okozó jelszavakra á la wass albert náci bácsi: ADJÁTOK VISSZA A HEGYEIMEEET... meg: VESSZEN TRIANON, VESSZEN TRIANON

parlamentarista 2011.01.20. 20:48:46

@alex4427:
hiszen nem kell. akkor viszont nem kell unió soros elnökének lenni. adva van egy nemzetközösség, szerintem a világon a legbénább, mert ennél még az arab liga is demokratikusabb, de ez más kérdés. egy nemzetközösség közös normákkal. ezeket kérték számon a magyar miniszterelnökön. akinek a birodalmi nemzetállamba vetett naiv hite megrendült.

Alamio 2011.01.20. 20:49:06

@jag3: Leginkább az, amit nem írsz le. A gazdaságpolitika nem 3 tényezőből áll.
Levezetve: A+B+C+D=E.
A+B+C<D
D-t nem említed.
D= a gazdaságpolitika általad említetten kívüli része.
Amúgy még a C sem igaz, hiszen az Orbán-kormány másképpen kezelte a korház-magánosítást, mint ahogyan azt a Gyurcsány-Kóka páros vizitdíjautomatástul (azokat is nyilván Matolcsy vásárolta meg, bár ez itt nem tétel, csak szimbólum).

puffatag 2011.01.20. 20:52:45

@jag3: a konkrétum: ORBÁN MEGNYERTE A VITÁT GYURCSÁNNYAL SZEMBEN 2006-ban... egyébként andy vajnával jönnek a filmek a revanshoz... mint a stallone, aki a rambóval vágott vissza a vietnamban elszenvedett vereségért... azt nem értem, hogy andy barátunk kinevezésével egyidőben MIÉRT VETTE MEG AQ MAGYAR ÁLLAM A VESZTESÉGES KASZINÓJÁT?

Alamio 2011.01.20. 20:53:31

@puffatag: Tételesen, hogy még röhejesebb legyen.
Szóval náci a véleményed szerint:
Orbán Viktor, Bayer Zsolt, Wass Albert, Lovas István, és mindenki, aki vesszen Trianont kiabál, esetlegesen minden Fidesz-szavaző? Kérlek, írd le tételesen, kiket tartasz nácinak, és aztán járj bíróságra becsületsértésért. Vagy visszavonod?
Máskülönben pedig Lenin-fiú, vagy náci vagyok inkább? Választasz, vagy mindkettőt megkapom? :-)

puffatag 2011.01.20. 21:11:44

@Alamio: hogy érted a bíróságot???? orbán nem náci, a többi féreg az... a fidesz-szavazó vegyes... a két alaptípus, ezek közül való vagy te is...
1. nacionalista, náci, tolvaj stb
2. nagyon buta ember, aki elhiszi, hogy majd orbán felemeli a juttatásait
bizony a fidesz-szavazó nagyjából ezen paraméterekkel leírható, te kis buta

puffatag 2011.01.20. 21:17:12

@Alamio: és megismétlem, kedves 1 buta barátom: orbán bayer és más férgek védelmezése miatt fog eltűnni... bár ha köteles laci és semjén "állítólagos pedofil esetek" zsoca tovább erőlteti a szavazati jog megadását, grazi ápoltadhoz HÁGÁBA kell majd audienciát kérned

puffatag 2011.01.20. 21:19:25

jaj, majdnem elfelejtettem a fidesz-szavazó archetípusát (értelmező szótár) a PAPAGÁJT

Alamio 2011.01.20. 21:21:04

@puffatag: Azért Orbánra nem merted leírni. Ennyit hátráltál. Egyébként 20 percet gondolkodtál ezen a válaszon? Visszanéztem egy kicsit, mindenre kb. 3 percig reagáltál, ami kb. a begépelés +1-2 perc. Ennyire fogós volt?
Bíróságot hogy értem? Gondolkodj egy kicsit. A két kategória közül melyik is vagyok?
Ilyen ember létezik, és épp nekem adatik meg a vele való összefutás: szóval emberiség elleni vétek szavazati jogot adni a hatron túliaknak, hogy az Emberi jogok európai törvényszékére jut majd az, aki meghozza? :-DDDD Szerintem egyenesen háborús bűn :-DDDDDD

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 21:22:08

@sárkányfő: Ejj tudom én,hogy a zsidók voltak.A náci puffatag zsírdisznó is megírta,meg ott van a nevükben is: Cohn-Bandita!

jag3 2011.01.20. 21:22:20

@Alamio:

"Amúgy még a C sem igaz, hiszen az Orbán-kormány másképpen kezelte a korház-magánosítást, mint ahogyan azt a Gyurcsány-Kóka páros "

A kórházprivatizációt csak azért emlitettem, hogy aláhúzzam a 2000-ben meghirdetett gazdaságpolitikai irány 2002 utáni folytonosságát. Természetesen ez a "C", mivel sosem került -nemzetgazdasági szintű- kivitelezésre, se nem oszt, se nem szoroz :o)

"D= a gazdaságpolitika általad említetten kívüli része"

Na és mi lenne az? Csak nem a közszolga-béremelés? Hm. Érdemes beleolvasni ebbe (már ha nem esik le a gyűrű az ujjadról, hogy egy 168-órában megjelent olvasói levelet olvasol el :o)

www.168ora.hu/bluzone/tisztelt-bolgar-ur-36655.html

Nocsak

Alamio 2011.01.20. 21:31:27

@jag3: Nem fogok tételesen beírni mindent, ami a gazdaságunk folyamatos elerőtlenedéséhez vezet. Nem vagyok közgazdász, és ezt még azok sem tudják. Ha tőlem várod, rossz helyről várod. Állításod szerint máris csak 2 olyan tétel van, amit Matolcsy szerinted elkezdett, és a következő kabinet folytatta. Ennél még a mi érveinkben is több a közös vonás. Bizonyítsd Te, (bizonyítási teher) állításodat, mely szerint a 2000-es gazdaságpolitika a valódi felelős a 2008-as válságért. Két azonosság (amelyből a harmadikat
cáfoltam) nem bizonyít egylényegűséget egy olyan dologról, amelyben lehetne akár 1000 azonosság is.

Alamio 2011.01.20. 21:32:12

@jag3: Nem fogok tételesen beírni mindent, ami a gazdaságunk folyamatos elerőtlenedéséhez vezet. Nem vagyok közgazdász, és ezt még azok sem tudják. Ha tőlem várod, rossz helyről várod. Állításod szerint máris csak 2 olyan tétel van, amit Matolcsy szerinted elkezdett, és a következő kabinet folytatta. Ennél még a mi érveinkben is több a közös vonás. Bizonyítsd Te, (bizonyítási teher) állításodat, mely szerint a 2000-es gazdaságpolitika a valódi felelős a 2008-as válságért. Két azonosság (amelyből a harmadikat
cáfoltam) nem bizonyít egylényegűséget egy olyan dologról, amelyben lehetne akár 1000 azonosság is.

puffatag 2011.01.20. 21:35:01

@Alamio: kedves barátom!!! először is.. ORBÁN POLGÁRHÁBORÚS USZÍTÓ, érted, gyáva 1 barátom? minden esélyetek megvan hosszabb hatalomra, nyugi ... ha tucc nyelveket (snittpojáca), akkor láthatod, hogy a szavazati jog megadásából nem jön ki jól a jobboldal... mármint nyilván jól jönne ki, hiszen a túlnyomó többség őrá szavazna... fogadjunk pár sörbe stb, amit ti jobbosok egyelőre nem értetek, európa igenis beleszólhat és fog is... a jobboldali néppárt nem fogja hagyni orbánnak a szavazati jogot, MERT FELERŐSÍTI A KÖLCSÖNÖS NACIONALIZMUSOKAT!!!!! te kis buta

puffatag 2011.01.20. 21:37:34

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK: ezzel összefoglaltad a magyar társadalom részére végzett elmúlt 8 évi munkádat...

Alamio 2011.01.20. 21:41:14

@puffatag: Aha. Tudod, ki kerül Hágába? Milyen vádak kellenek oda?
Amúgy nekem nincs esélyem hosszabb hatalomra. A Fidesznek van, de én szavazópolgár vagyok, meg magyar- ennyi a sorsközösségem a Fidesz vezetőivel. Fogadjunk. Mondjuk 4 éven belül nem lesz polgárháború - én ezt állítom. Na mibe hogy mégis?

jag3 2011.01.20. 21:46:51

@Alamio: ugyanmá :p hiszen _mindenki_ tudja, hogy a költekezés és az eladósodás temette úgy isten igazából maga alá a 2008-as év gazdaságát. Hiszen ha nem igy lenne, akkor mostanra már minden rendbe lenne, ugyanis az ipar talpra állt :o)
A költekezésből 2500 milliárdot, az eladósodásból olyan 12 ezer milliárdot véstem az orrod elé. Hogy ne is emlitsem a GyF féle gazdasági programok jogfolytonosságát: 2010 előtt az MSZP, most a Fidesz törekszik arra, hogy az utolsó fillérig elköltse az uniós támogatást, önrész persze _hitelből_. Ahol megtalálod az előző évek költségvetési hiányát is.

Mit akarsz még :o) ? Bizonyitsam be, hogy a Föld forog a Nap körül? Mert a "bizonyitási kötelezettség" engem terhel?

Vagy végre kinyitod azt a ki tudja mitől elhomályosodott szemecskédet a valóságra?

ÓjajSámson 2011.01.20. 21:58:38

A focihoz, a gazdaságtanhoz és a politikához mindenki ért egy judeo-keresztény kultúrán fejlődött országban.
Ez jó, ezért szeretünk beszélgetni.

Alamio 2011.01.20. 21:58:40

@jag3: Jah: tehát az érvrendszered az, hogy eladósodás és túlköltekezés mindkét esetben volt, és ezért a kettő azonos. Majd ezzel a következtetéssel megelégszel. Nincs további kérdésem.
Kifejezéseken én nem szoktam lovagolni, de ha már megtetted, hogy kiemelted, (helytelenül írtam, "bizonyítási teher"-t akartam írni) hadd fogalmazzam meg feléd, hogy a jogfolytonosság nem értelmezhető gazdaságpolitikára. Maximum folytonosság.
De tényleg hagyjuk, mert egyrészt mérhetetlen off, másrészt nem szakterületem- hogy baromságot beszélsz, azt is csak a családtagjaim közgázt végzett tagjai noszogatására mertem leírni. Hiba volt, mert tényleg nem a Nap forog a Föld körül, és ennek bizonygatásába belefáradok.

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.20. 21:59:38

@puffatag: Nem szórtak neked kukoricát vagy kevés moslékot kaptál,zsírdisznó?
Nem értem mit röfögsz.
De nem is érdekel,mert hamarosan úgyis levágnak téged! :))

jag3 2011.01.20. 22:08:47

@Alamio: :o) Gratula.

ps: viszont az is igaz, hogy amit Matolcsytól kapsz, azt csak magadnak köszönheted. Az nem úgy van ám, hogy tudatosan tesszük a rosszat, azután következnmények nélkül megússzuk. Az adósságbehajtó, de a műhibás orvos is előbb utóbb kiég, belebetegszik abba amit csinál (kivétel a klinikai pszihiátriai eset).

Nézz körül hova juttatta a Matolcsy-Orbán páros az országot, hiszen ők dobték be a köztudatba ezt a gazdaságpolitikát (a "meme" mint kifejezés, talán mond valamit, ha a közgazdaságtan nem)

Te és a hozzád hasonlók felelnek az ország bajaiért. Amiért szándékosan félrenéztek.

Alamio 2011.01.20. 22:20:52

@jag3: Gratuláció fogadva. Matolcsytól is fogadom majd, amit a gazdaságpolitika hoz.
Nem nézek félre, van olyan, amihez nem értek. Én vállalom, hogy ehhez nem- de minden érzékelésem ellentmond annak, amit Te mondtál. Meg minden közgázos ismerősöm, rokonom is. Nekik jobban hiszek, mint egy általam ismeretlen kommentelőnek. By the way, gazdasági elemzőt sem ismerek a Te véleményeddel együtt létezni, bár rég hallgattam Pecsnig Zitát.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.20. 22:37:42

@post: ez apró dolgokat leszámítva egy rendben tűnős fajta

@szerző: lám, büdös komcsi lettél, megérte hosszú évek munkájával ideszoktatni a grifteket. :)

jag3 2011.01.20. 22:43:00

Semmi gond, csak ne felejtsd el mit irtál :o)

Az elmélet az, hogy Matolcsy egy tehetségtelen kókler, aki egy az egyben, gondolkodás nélkül átvette a külföldön akkortájt -2000 környékén- igencsak népszerű hitelfogyasztásos stratégiát.

Tőle meg a szocialisták.

Erről egyébként hirtelen az OTP ugrik be, amelyik a napokban kapott a PSZAF-től engedélyt ezer milliárd ft értékben, jelzálog alapú hitelekből gyúrt értékpapir kibocsájtására. Tudod, az USA-ban ugyanezt csinálták, ugyanilyen nagyban a bankok :o) Amiből lett egy világválság. Minden megy tovább ugyanazon az ösvényen :o)

Csak emlékezz erre, amikor Mo egyre lejebb és lejjebb sűlyed. Sokasodnak a hirek a megfagyott, vagy éhenhalt nyugdijasokról. Lassan elkezdenek feltünedezni Bp környékén a latin-amerikai stilusú bádogvárosok. Ne adj isten a hirtelen fogyasztás kiesés miatt tömegesen mennek csődbe a vállalkozások. Tömegszórakozássá válik a kilakoltatás. Hogy esetleges éhséglázadásokról ne is beszéljünk.

És amikor ebből bármi megtörténik: emlékezz rá, ki is a felelős érte. Orbán Viktor? Ugyan. Mind együtt. Te is.

Alamio 2011.01.20. 22:49:16

@jag3: Hogyne. Majd közös favellából nézzük :-DDDD
És Te eddig kikre szavaztál, hogy ennyire magabiztosan hárítod a felelősséget? Szerintem mindketten tudjuk...

jag3 2011.01.20. 23:05:16

@Alamio: ez nem szavazás kérdése. Hanem felelősségé.

Az elmúlt húsz év a magyar értelmiség csúfos bukásának története. Minden körben rászedett minket a konkurrencia. Ez nem az ő vétkük, hiszen ha egyszer vernek át az annak a szégyene, aki átver, ha kétszer az a te szégyened, ha sokszor, az pedig... Először hagytuk a külső piacainkat összeomlani, majd a gyáripart és a belső piacot adtuk fel darabonként egészen az infrastruktúrával és kiskereskedelemmel bezárólag (ez utóbbi már 1998 és 2002 között), végül a vállalatok és az álla után (1998 előtt) a lakosság is sikeresen eladósodott (2000 után).

A különbség csak annyi, hogy most már a "takaró" szélénél tartunk. Semmink sincs amit beáldozhatnánk a bénázásért cserébe.

Erről mit mond a megérzésed? :o) vagy a "közgazdász rokonaid" jobban tudják? Szerintük ez inkább sikertörténet?

Alamio 2011.01.20. 23:24:41

@jag3: "Az elmúlt húsz év a magyar értelmiség csúfos bukásának története."

Ezzel nem is vitatkozok. Csak tőlem nem hallod ezt a szót (lévén nem érzem helyénvalónak, ahogyan a jobb-bal megkülönböztetést sem). A szellemi elitünk cseppenként adta el az 56-osok vérét. Most látok olyan változást, hogy a média, és szellemi elitünk látható rétege lecserélődik. Ez jó, kitárja az ablakot.
A takaró szélénél jártunk 2008-ban, és mégis megengedtünk magunknak 2 év bénázást. Kinek hazudunk? Ha nem bízok benne hogy jobb lesz, akkor miben higgyek? Logikus hinni abban, hogy tudják most, mit csinálnak- mert ha nem, nincs hova hátrálni. 1998 és 2002 között tudták, hülyébbek valószínűleg nem lettek. 2/3-addal választást nyerni: ha máshoz nem, a kommunikációhoz biztosan értenek, ilyen nem mindennap történik.
Most övék a teljes politikai erőtér, kábé azt csinálnak amit akarnak, az ellenzék romokban, a támogatottságuk alig csökkent. Az a baj, hogy Te az Orbánék nyakába akarod varrni 20 év bénázását. Pedig az ő kormányuk képviselte (nézeteim szerint) legjobban az érdekeimet/érdekeinket. Majdnem mindenhol, majdnem mindenben. Nálad ki a legkisebb rossz, ha már az a bíztató ciklus nem hozott számodra pozitívumokat?

Alamio 2011.01.20. 23:25:57

Jah, ez kimaradt: asszem, a szavazatom vállalásával elég nyilvánvalóvá tettem, hogy mint szavazópolgár vállalom a felelősséget azért a szavazatért. Önkéntesen megtehetem. Te is megteheted- megteszed?

tyto 2011.01.21. 00:00:01

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK:

szerintem is tévedés az unió. óriási tévedés. magyarország sokkal közelebb áll a balkánhoz. az eu egy hatalmas túlvállalás. itt egyszerűen nincs hagyománya az európaiságnak.

tintamin 2011.01.21. 01:25:54

Elképzelhető, hogy Orbán képtelen megérteni, hogy mi verhette ki a biztosítékot ennyire?
Mert akkor alapvető problémák vannak ott fenn...

Bebes 2011.01.21. 02:01:10

Felvetnék egy új szempontot: a ME egész kommunikációs stábját el kéne hajtani a búsba.

Szvsz hiba volt, hogy OV nem vállalta az angol nyelvű beszédet és vitát. Ha úgy döntenek, hogy beszéljen magyarul, akkor fel kellett volna készíteni arra, hogy a tolmácsoláson nem fognak átjönni a poénosnak szánt megfogalmazásai és gesztusai.
OV-t egy itthoni, magyar nyelvű fellépésre készítették föl, ordított róla, hogy bizonyos pontokon várja a hallgatói reakciókat, amik rohadtul nem jöttek. Időnként a néppárti frakció sietett a segítségére tapssal, de elég sok volt a kínos pillanat.

Tudom, hogy a médiatv. miatt eleve nem számíthattunk diadalmenetre, de OV tutira azért vette föl a kesztyűt, mert azt hitte, hogy jól jöhet ki a dologból. Vazze, tényleg nincs senki a stábjában, aki vagy megfelelően felkészíti, vagy legalább szól, hogy ez így nem lesz jó?
Az agyhalottnak nézett honi tömegek elé odalökik Szíjjártót, rendben (vagyis nagyon nincs rendben), de legalább ne engedjék ki az országból. Vagy ha OV annyira ragaszkodik hozzá, küldje el valahová, ahol megtanulja a szakmát.

legbenső ellenség 2011.01.21. 04:47:11

Én sokkal inkább egy toporzékoló autokratát láttam, valahogy így:
durvadolgok.blog.hu/2011/01/20/orban_viktor_ujja_beleturt

És nem a népet, meg az országot kritizálták, hanem őt meg a kormányát, ami nagyon különböző dolog.

Lumieres 2011.01.21. 07:15:01

@puffatag: Kamu az egész! Na ez a MŰBALHÉ!!

vukkarak 2011.01.21. 08:32:51

@Zoli 29: Nézd meg a fejezeteket, amihez a hivatkozott rész tartozik!

Régi: 29. paragrafus 2/b:
a "A közszolgálati mûsorszolgáltatás, és a közmûsor-szolgáltatás alapelvei és szabályai" részben

Új: 12. paragrafus (2):
az "A MÉDIASZOLGÁLTATÁSOK ÉS A SAJTÓTERMÉKEKRE VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK".

De ez csak egy pont.

Csak azt mondom ezért teljesen fölösleges volt a várható pofonba belemenni, inkább még egy pár hónapot egyeztetni kellett volna.

jag3 2011.01.21. 08:33:20

@Alamio:

"A szellemi elitünk cseppenként adta el az 56-osok vérét"

56 megér egy külön misét, de hagyjuk :o)

"Logikus hinni abban, hogy tudják most, mit csinálnak- mert ha nem, nincs hova hátrálni."

Épp azt próbáltam meg felvésni a falra, hogy Matolcsy pontosan a -sorban legutolsó- elfuserált gazdaságpolitikánk atyja. Ahogy látod, hibái elismerésével felfelé bukott.

"1998 és 2002 között tudták, hülyébbek valószínűleg nem lettek"

Tudták? Hiszen 2000-ben elinditották a lakossági eladósodási programot és a kórházprivatizációt és hagyták, hogy a kiskereskedelem java elkelljen. Tudták? :o)

"Most övék a teljes politikai erőtér, kábé azt csinálnak amit akarnak"

Pontositok: azt hiszik, hogy kábé azt csinálnak amit akarnak. Mert fölül a hajó, de a pénztengeren úszik és a pénz az úr.

Zoli 29 2011.01.21. 08:39:07

@vukkarak:

A kiegyensúlyozottság a régi tv. 4. § (1)-ben is ott van, az "Általános alapelvek és szabályok" között, ahol nem jelzi, hogy csak a közszolgálati műsorszolgáltatásra vonatkozna.

Zetek 2011.01.21. 10:01:03

Szegény Szerencsétlen! Ki látott itt pofont? Az pedig kifejezetten jó, ha a néhány félhülye, aki még rajong az EU-ért azzal felmossák a padlót. Megérdemlik.

SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK 2011.01.21. 10:24:15

@tyto: Európaiság=gyarmatosítás
Ne tévesszen meg,hogy mások a módszerek.De mondom:lehet tőlük hanyattesni,magánügyed.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.01.21. 10:29:38

@is: ez érdekes volt. közgazdaságilag nem megalapozott, de érdekes.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.01.21. 10:33:03

@puffatag: legközelebb, amikor kommentel a kedves kommentelő, akkor nézze meg előtte, hogy melyik poszthoz küldi el a kommentjét. Csökkentendő a lebutázás kockázatát.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.01.21. 10:35:05

@puffatag:

És még valami. Azt szeretném kérni az érdemi vita fenntartása érdekében (mert látom, lassan már állandó olvasónknak teccik lenni), hogy a különböző, nagyon változatos és felettébb kreatív jelzőket egy picit tessen háttérbe szorítani és a lényegre, igen, a poszt mondanivalójára koncentrálni. Thx.

politicus · http://mandiner.blog.hu 2011.01.21. 10:36:08

@lolperec: 1 ember, negyvenegynéhány nicknév alatt. [facepalm]

mavo · http://polmavo.blog.hu 2011.01.21. 11:11:43

@politicus:

ellenzékivé válásod folyamata olyan mértékben gyorsulva akcelerál, hogy ha ez így megy, hamarosan a chartával fogsz tüntetni, és fidesz-ellenes posztokat követelni vincentéktől.

így megy ez

prosperitas 2011.01.21. 14:51:40

jag3: Csak annyit tennék hozzá, hogy az Orbán kormány 2000-ben állami kamattámogatással bocsátott rendelkezésre forinthiteleket, amelynek kedvezményeit 2002-től a Megyó Gyurcsány kormány fokozatosan szűkített ezáltal versenyelőnyt biztosítva a devizahiteleknek és azok elterjedésének. Vajon a támogatott forinthitelek adórendszeren keresztüli támogatása amely 2002-ben kb. 200 milliárd forintjába került a költségvetésnek vagy a devizahitelek tömeges elterjedése nagyobb csapás a háztartásoknak és az államnak??? A brutális eladósodás nem 2002-ben, hanem 2006-ban kezdődött, amikor a 2006-os megszorítások okozta életszínvonal csökkenést a jónép megpróbálta hitelből kompenzálni. Hiszen akkor dübörgött a gazdaság és Magyarország volt a Pannon Puma hazája, csak éppen az összes nagy beruházás Szlovákiába és Romániába vándorolt a versenyképesebb adórendszerük miatt. Hiszen Gyurcsány 2006-os vitája óta tudjuk, hogy nem attól lesz több munkahely, ha csökkentjük a munkáltatói járulékterheket, hanem a termékek iránti kereslettől. Hát a munkahelyek meg is találták a kedvezményesebb adózású országokat.

Ne haragudj, de Gyurcsány egész kormányzása ideje alatt a Fideszre hivatkozott, még 2008-ban is, és ettől elönti a trágya az agyamat. Kovács László a 2010-es választási kampányban azzal magyarázta az ország helyzetét, hogy a gazdasági folyamatok 2001-2002-ben már a Fidesz kormányzása alatt rossz irányba indultak el, utalva a forinthitelek kamattámogatására!!!! Csak éppen 2002-ben az államadósság szintje a GDP 60% alatt volt, az államháztartási hiány pedig 3-4% körüli, és pénzbőség kezdett kialakulni az egész világon. Egy olyan helyzetben talán jobban meg lehetett engedni az ilyesfajta kiköltekezést.

Arról persze jótékonyan elfelejtkeznek, hogy 1998 és 2000 között, Orbán olyan nagyságú megszorítást hajtott végre az államháztartásban, mint a Bokros csomag. "Rejtett kiigazításnak" hívják aminek következtében az államadósságunk fokozatosan csökkent, és az államháztartást is kordában tartotta. Igaz olyan áron, hogy nem épült 4-es metró.... Bár nem tudom, Budapestnek ilyen 4-es metróra volt-e szüksége, ami a belvárosban az 1 négyzetméterre jutó metrómegállók számát 1-ről, 2-re emelte. Nem baj, fizessünk csak magasabb közüzemi díjakat, az ilyen f***ságok miatt.

Visszatérve a cikkre. Igen, én úgy érzem, hogy voltak olyan politikai megnyilvánulások, amelyek a magyarokat sérthették, és igenis elvárom a miniszterelnöktől, hogy ezeket szóvá tegye és a vitát visszaterelje abba a mederbe, hogy őt és a kormányát bírálják illetve az adott törvényt, ne pedig Magyarországot. Ez nemcsak az ottani politikusoknak szólt, hanem az egész világnak, a médiának, akik ősemberként ábrázolták a magyarokat egy karikatúrában stb. És örülök, hogy Orbán tiltakozott ez ellen és a magyarok miniszterelnökeként viselkedett.

Bebes 2011.01.30. 05:30:02

@SAJNOS KIOPERÁLTÁK AZ AGYAMAT,EZÉRT TÜNTETNI JÁROK:
A még nagyobb hitelesség kedvéért javaslok egy nickcserét: "Kioperálták az agyamat, ezért kommentelni járok". Hogy tüntetsz-e vagy sem, az ellenőrizhetetlen, az viszont tagadhatatlan tény, hogy kommentelsz, és a hsz-eid alapján igaznak tűnik az, amit állítasz magadról.
süti beállítások módosítása