Gomba, mely nyilvánvalóan Tapló
2010. október 05. írta: pelikán*

Gomba, mely nyilvánvalóan Tapló

  (Vasárnap este rendesen elhibáztuk e bejegyzés időzítését, így most rendhagyó módon újrapublikáljuk - a szerk.) Unalmas kampány, semmi feszültség, sótlan szövegelések, tök kamu botrányok, ohne szellemes gyűlölködés; egyedül Szeged és Miskolc picit izgi, de ezektől a helyektől történelmi és nemzetségi okokból rohadt messze vagyok, így az egyetlen elérhető, tanulmányozható küzdőpont Újbuda, Molnár Gyula fellegvára volt. Márpedig ha közelebbről megnézzük, a mostani önkormányzati választás előtt nem is lehetett fontosabb helyszín a terepszemle szempontjából, ugyanis Budapest aktuálisan létező legsúlyosabb, legundorítóbb sittes gennyhalmaza a XI. kerületben tanyázik: a Gomba.

  Ékesszólással lehetne mondani, hogy a Gomba a hosszú évtizedek alatt megtépázott bús düledék, tájnyelven viszont úgy festeném, hogy az egész budai oldal segge luka, Újbuda saját folytatásos tragikomédiája, kihelyezett Kelet-Timor a magyar főváros közepén. Így valójában az egész kerületi választás legfontosabb tétje, hogy kezdenek-e valamit az omlások és látszatintézkedések ikonjával, a Gombával. (Figyelem, exkluzív felvételek következnek a rom belsejéből.)

Látkép a József Attila Gimnázium harmadik emeletéről. (Cikkünk nem készülhetett volna el a portásbácsi nélkül.)

  Még mielőtt közelebb merészkednénk ehhez az igen veszélyes építményhez (ahol a helyi bölcsek suttogva terjesztett meséi szerint mára zombik, vérfarkasok és Velociraptorok telepei is kifejlődtek), mindenképpen villantsunk fel néhány epizódot annak közelmúltbeli történetéből. Hosszú évek agóniája után ugyanis tavasszal szokatlan karnevál közepette bejelentették: vége a szüttyögésnek, pályázat lesz a megújuló Gombáról, sőt, a tettek elkötelezett híveiként Molnár Gyuláék rögtön körbe is kerítették súlyos állványokkal, kerítéssel, hogy a hajléktalanok/zöldpardonba igyekvő szabad szellemű fiatalok ne itt héderezzenek már. Mi több, még a lakóság is meg volt kérdezve, hogy „milyen legyen az új Gomba?”, hogy érezze: valójában Ő dönt.

Molnár Gyula a gombának öltözött hostess lányokkal kampányol 2010 tavaszán.

Ilyen felirat volt, így. Nemsokára persze rejtélyes körülmények között eltűnt.

  Mindez márciusban volt. Az azóta eltelt 6 hónap eseményeinek summázata: ZÉRÓ. A hírverés elcsendesedett, megint nagy a kuss a Gomba körül. Így utólag a „neeeem az országygyűlési választások miatt nyomulunk a Gombával, neeeem” típusú hajdani érvelések csak jobban bicskanyitogatónak tűnnek. Az építmény körüli kerítésről pedig lehet tudni, hogy nem teljesen résmentes történet, aki erre jár naponta, tudja, hogy az esti adag Hörpintő-beöntés után reggel itt bútoló hajléktalan azért még bőven gyakori látvány.

  A kerületi vezetés két mentegető érvet szokott elsütni a Gomba helyzetére vonatkozó kínos kérdések előkerülésekor. Az egyik a tulajdon problémája. Újbuda sokáig nem nagyon tudott mit kezdeni az épülettel, mert az fővárosi tulajdonban volt – ez viszont már a tavaszi kampányok előtt rég megváltozott, a Gomba immár a kerületé. A másik érv, amiért elvileg nem lehet radikálisan hozzányúlni (pl. egy lendülettel elbontani), hogy a Gomba ipari műemlék. Noha ez tény, azért ne vegyük már annyira komolyan; egy rég funkcióvesztett, alapvetően ronda, továbbá egy teljes évtizede már csak pisildének és drogozdának használt roncs azért mondjuk nem egy Rajna–Rhône árokban fekvő Arc-et-Senans royal sólepárló, ami tényleg ipari műemlék.

  Most pedig a már ígért katasztrófaturizmus következik.

A Gomba körüli tér sincs valami jó állapotban. A télen melegítő kövekként működő izéket pedig összefirkálták.

A Goma körüli állvány legdurvább pontja ez a sarok. Az a halványbarna réteg a betonon szétkent emberszar.

A második világháború utáni romeltakarítás és helyreállítás kezdeti szakasza Budapest, 2010. október 1. (felhívom a figyelmet: „Ajto”)

A BKV-s pénztár melletti lyukon mentem be. Bár azt hittem, hogy pár perc múlva azért majd valami biztonsági őr odajön póverkedni, hogy húzzak ki a lezárt területről, fél órán át zavartalanul járkálhattam a Gombában.

Gomba Divatáru

Ahogy Szkeptikus fogalmazott, szerinte durvább védőoltások kellenek ide, mint Laoszba. Nagy igazság: a fal tövét a hajléktalanok végig telekulálták, amit nemrég homokkal szórt be valaki. Attól még a szarszag és bomló ammónia szaga elviselhetetlen.

Ide a csótányok is csak meghalni járnak. Ott bent pedig a BKV-s irodában emberek dolgoznak.

Miért világít?

Elektromos berendezés-tanulmányok I.

Elektromos berendezés-tanulmányok II.

A Gomba egyetlen művészi értékkel rendelkező része a közepén elhelyezkedő kút, mely a mitológiai szarvasvadászatot jeleníti meg. BASO-nak ez nem tetszett, ezért ráírta a nevét.

lovin

Ez itt egy galambszárny. A hozzá tartozó galambot nem találtam.

Újat. Világot. Építünk.

 

  Megoldási javaslat

  Nehogy valaki öncélú hőbörgéssel, távlattalan szájtépéssel vádoljon, elmondom most, szerintem mit érdemes tenni.

  A Purci és tsa. koalíciójában feltétlenül be kell szerezni egy ilyet:

  Ez itt egy Caterpillar D10 típusú lánctalpas bulldózer. Első variációit a hetvenes években építették, azóta az egyik legnagyobb bika ebben a kategóriában. A gép 770 lóerős (520 kW), ami pont elég ahhoz, hogy kényelmesen el lehessen tűntetni vele egy Gomba-méretű építményt. (Hogy meglegyen a kontraszt, vezethetné mondjuk Jávor Benedek). Annyira nem értékközpontú megoldás, de hát ennyi méltatlan semmittevés után mi jusson az ember eszébe, ha nem egy bulldózer.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr472337181

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

valójábannemberci 2010.10.03. 19:48:52

Az a bulldózer tetszetős darab.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.03. 21:30:18

A XI. kerületben nőttem föl. Már tizenegy éve nem ott élek, de -- fiúk, lányok, köszönöm! :)))

pamocsnyik 2010.10.03. 21:46:40

Azért volt már példa ennél konstruktívabb megoldásra is:

www.pestiest.hu/cikk/63433/tranzit_art_cafe

Negyven Rabló 2010.10.03. 21:58:38

Legalább ennyire lerohadt hely a Budai Parkszínpad, és a Feneketlen-tó is inkább egy ülepítőre emlékeztet. Szégyen.

mimindannyian · http://wmiki.blog.hu/ 2010.10.03. 23:34:27

"A legnagyobb leleplezést az MSZP tette közzé: a párt terézvárosi plakátjairól szereznünk tudomást arról, hogy a Mandiner főszerkesztője valójában Verók István csapatát erősíti:"

m.blog.hu/ma/mandiner/image/1010/plakat/2010-09-27%2011_12_16.jpg

loláb 2010.10.04. 08:29:57

Nem kéne lebontani szerintem.

Ki kéne adni, ingyen egy vállalkozónak, hogy újítsa fel, üvegezze be a tetejét, és csináljon belőle egy modern kávéházat, cserébe 20 évig ingyen üzemeltetheti.

A mostani állapotánál még az is jobb, hogyha valaki gennyesre keresi magát vele. Nem hiszem el, hogy Gyuláék, ha nagyon akarták volna, nem találnak vállakozót erre.

Tündér_Lala 2010.10.04. 09:02:03

Pedig szerintem is le kellene bontani. Ronda és funkciótlan ahogyan a cikk írja. (Ha már ipari műemlék a Kopaszi gát és a szemben lévő part privatizációjakor senkit nem izgatott az ott található még pusztult állapotában is valóban szép ipari épületek lebontása széthordása ólomüveg ablakostul.)
Évtizedek óta kerülgetjük ezt a pusztult betonhalmazt. Ideje volna megszbadulnunk tőle.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.04. 10:03:02

@loláb: Az egy értelmes hasznosítási forma volna. Egészen szépen nézhetne ki a környék, ha felújítanák, kiganajoznák, majd őriznék. A IX. kerületben a Ferenc tér felújítása óta két parkőrt alkalmaznak a rongálók, hajléktalanok és társaik ellen, és csodák csodájára a tér azóta is rendben van.

Megszivtam 2010.10.04. 10:09:09

Talán nem kellene elmutyizni a Gombát úgy mint a Hadik Kávéházat vagy Tranzitot. Mi a kreatív abban, hogy egy egész buszpályaudvart kap egy csókos, hogy aztán egy üres izlés nélküli kávézót üzemeltessen ? Ez aliga "Art" Vagy egy egész utcát dózerolnak le, hogy a kávéház asztalai elférjenek,

Egy épeszű megoldás van : sok kis üzlet, büfé, kávézó, hirlapos, virágárus lottózó kell oda.

Sajnos a Gomba műemlék. Jó lenne megszüntetni a védettséget és ledózerolni, mert akármilyen szépre renoválják, akkor is csak egy csúnya Tapló marad.

caralho voador 2010.10.04. 13:04:33

Te gödény, kiírhattál volna valami figyelmeztetést, hogy ebéd utáni olvasmánynak nem ajánlott. Böee.
Ennek a városnak 20 éve nincs gazdája. Talán most majd lesz. Kár, hogy várhatóan kilóg majd a segge a nadrágból...

Szelli 2010.10.04. 14:11:04

pfúj pfúúúúúúúúúúúúúúúúúúúúújjjjjjjjjjjjjj!! pedig én is most akartam enni:P

dömpertraktorbuldózert neki!

pelikán* 2010.10.04. 14:19:31

@caralho voador: franc, pedig a patakokban folyó nedvekről szóló képeket direkt nem is tettem be.

@Szelli: sajnos lényeges szembesülnünk városunk egyszerre közegészségügyi és városképvédelmi kérdéseivel, még akkor is, ha fáj. Bulldózer beszerzése folyamatban. [szmjl]

pamocsnyik 2010.10.04. 19:47:24

Rombolni nagyon tudunk... az megy... Néha megpróbálhatnánk a sz@rból várat építeni, jelenleg szó szerint... Én sajnálnám az épületet...

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.05. 07:40:52

Remélem, a szerzőnek semmiféle komoly beleszólása nem lesz az eljövendő kerületi vezetés urbanisztikai elképzeléseibe. :))

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2010.10.05. 08:20:09

tűrhetetlen, hogy egy kerület vezetése ilyen állapotban tart egy épületet a kerület főterének kellős közepén. Ez mindennek a legalja.

@Gasper: a dózer ötlete nyilván a jogos felindulás szülötte, de egy hozzám igen közel álló építészmérnöknő szerintem sem feltétlenül megőrzendő ez az épület műemlékként.

Ennél az állapotnál egy lekövezett tér is fényévekkel jobb helyzet lenne. tényleg hányinger, broáf.

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.05. 08:52:43

@rajcsányi.gellért (ergé): ha ismered a Pasaréti téri buszvégállomást, ha láttad fotón a stockholmi Slussent, akkor el tudod képzelni, hogy mit lehetne kihozni ebből az épületből. A környéknek nem a gomba a neuralgikus pontja, hanem a teljes körtér funkcióját kéne újragondolni és kirántani a lumpenproli állapotból. A köríves gomba épülete egyébként teljesen jól beleillik a mellette lévő negyedköríves egykori bérházsorba. Ezek az épületek közel egyidőben épültek. Hollandiától Milánóig már évtizedek óta védik a korai funkcionális urbanisztikai megoldásokat, illene nekünk is beállni a sorba.
A gombát egyébként Schall József, kiváló magyar műépítész tervezte a negyvenes évek elején.

Maisie MacKenzie 2010.10.05. 09:18:22

"BASO-nak ez nem tetszett, ezért ráírta a nevét"

lol

dr. Sigmund Fraud 2010.10.05. 09:18:26

Vehetnétek komolyabban állítólagos konzervativizmusotokat.
Az hogy csúnyakoszosfúj, az nem érv egy városképet meghatározó műemlék elbontására.
Amúgy meg egy ilyen gyalogosforgalmú téren (ha lenne fejlesztési koncepció) nem gondolom, hogy akkora feladat lenne funkciót találni neki.

Maisie MacKenzie 2010.10.05. 09:21:50

@dr. Sigmund Fraud:

Tök igazad van! :-)

Türelmetlenek a fiuk és szegényes a fantáziájuk. :-)

Azért botrány, hogy nem tudták komolyabban körbekeríteni és megvédeni! Az tényleg szégyen ahogy most kinéz, de ez elsősorban azokat minősíti akik
1. Ezt tették
2. Akik nem tettek ellenük.

dr. Sigmund Fraud 2010.10.05. 09:22:21

@rajcsányi.gellért (ergé): a felindulás sosem jogos. legfeljebb méltányolható okból származik. de nem jogos.
egyébként meg a jelenlegi helyzetnek nem a lekövezett tér az alternatívája. azt nagyon könnyű lenne bármire rámondani. a siker titka viszont a távlatos gondolkozás és a valódi értékek védelme még akkor is, ha dózerolni olcsóbb és egyszerűbb.

pelikán* 2010.10.05. 09:57:55

@Gasper: a bennem feszülő cinikus destroyer legyőzte Borbiró Virgil szellemét. Ez tulajdonképpen az épületben eltöltött mintegy harminc perc után természetes következmény, persze a bulldózer csak poén volt.

A Gomba jelenlegi létezési állapota és a "műemlék" fogalmunk a lehető legnagyobb kontradikció. Szomorú dolog ez.

A Gomba nagyon messze van már ettől az állapotától:
hampage.hu/trams/moricz/korter12.jpg

Az elvesztett funkciók (trafó, körbe futó villamospálya) és az egész körtér arculatának, de ami még fontosabb: terheltségének megváltozásával újra kell tervezni a teljes lokális városi teret. Hótzicsi.

Csak az a gond, hogy beszéltem a fideszes területi képviselővel és jó, hogy van bennük szándék a szüttyögés megszüntetésére, de elég haloványan ("hát, valami kávézót szeretnénk, de még megnézzük a pályázatokat" - szóval ilyesmi).

Az is durva, ami Szent Imre szobránál van. Néztél be mostanában a szobor mögé? Szeméttárolónak és piszoárnak használják. Pedig itt áll az egyetlen cserkészszobor az országban, amit az átkosban a komcsik nem döntöttek le (egyszerűen nem vették észre az idióták, azért).

A körtér nálam kivágta a biztosítékot, de rajta tartom a szemem. Ha a tél után rögtön nem kezdenek valamit ezekkel a dolgokkal meg a parkszínpaddal, akkor Hoffmann Tamás fogkefével fog graffitiket vakarni a gomba faláról, annyit mondhatok.

tevevanegypupu 2010.10.05. 09:59:19

Vajon hajlektalan ette meg a galambot vagy macska..
Szetkent szar meg uj vilag: korulbelul ez volt jellemzo Budapestre az elmult husz evben, ezt a Gombat korbe kellene keriteni es mutogatni belepodijert.

pelikán* 2010.10.05. 10:02:46

@dr. Sigmund Fraud: akkor most szépen bemászol a gombába, sétálol benne picit, aztán utána megnézem, mennyire marad higgadt a búrád. (ikszdé)

Nem kell ilyen komolyan venni a dózert, mondom. (vö. előző komment)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.05. 10:15:22

@Gasper:

a teret meg kell szüntetni üvegépületekkel telerakni, látja a kálvin tér is milyen szép lett! :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2010.10.05. 10:38:33

egyébként miért ne lehetne a helyén egy szép holokauszt emlékmű, azokban egyébként is szűkölködünk, mondjuk egy olyan, mint a berlini www.planetware.com/i/photo/berlin-d1226.jpg és akkor az építmény megőrizhetne valamennyit a jelenlegi, hugyozós, szarós funkciójából. ahogy egyébként a berlini is használatos. és mondjuk a berlini szűkkeblű tervezéséből okulva, ugyanis ott nem raktak elvezető csatornákat a talajba, itten ez már eleve így készülhetne. jó, ez csak egy ötlet. :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2010.10.05. 10:54:09

@pelikán*: amíg a teret meg nem tisztítják, addig nem oda egy petákot sem beruházni.
A pasaréti buszvégállomás azért mutatós, mert a környékbeliek _így_ használják.
A Móricz jelenlegi népessége hetek alatt tönkre vág ott bármit.

tothh · http://polizis.blog.hu 2010.10.05. 10:59:05

@Gasper: Egyetértek a meglátással, a gomba alapból nem ronda, és jól megcsinálva-felújítva-fertőtlenítve meg lehetne a funkciót találni neki.

Amúgy még kisgyerek koromból ahogy visszaemlékszem, már akkor se volt a gomba valami felemelő élmény, azonban ilyen ocsmány húgy-szar, etc. szag és környezet nem volt. A kérdésem az lenne, hogy az elmúlt húsz évben ez senkinek se tűnt föl? Nem lehetett volna takarító-brigádot odaküldeni? Mert egy dolog, ha maga az építmény állaga leromlik. (pl. Anker-ház is ott van), de attól még nem kéne egy fertőzésveszélyes területnek lennie.

Amúgy meg simán lehetne kávézó, vagy bármilyen más nyitott intézmény, akár több részre is felosztva.

A probléma azonban az volt, hogy én láttam még tavasszal a terveket. Namost, ott az első jó pár helyezett ilyen hiperszuper 28. századinak tűnő megoldás volt, amik amúgy az ipari műemléki mivoltát is megkérdőjeleznék. Miért nem lehet egyszerűen kitakarítani, letisztítani, újravakolni és kifesteni, a belső terét meg megtölteni közéleti terekkel? Vagy esetleg lehetne még négyes metró múzeum is, amelyben az emberi hülyeség és nemtörődömség stációiról lehetne megemlékezni...

tevevanegypupu 2010.10.05. 11:03:38

A Bolcso utcaban lakott egy baratnom meg az atkosban, akkor csinos kis gomba volt, bar akkoriban is eleg sok proletar forgolodott arrafele, viszont akkor meg ovek volt a gomba, erte szolgaltak. Kulonben igy nez ki eleg sok kis bodega Budapesten, korbeszarva es hugyozva (elnezest de arra ami korulottuk van nincs ra irodalmibb kifejezes), az arkadok vegig a Rakoczi uton, valamint metroallomas lejarok es a kisfoldalatti mexikoi uti vegallomasa sem noveli a varoskepet.

Jason Bourne 2010.10.05. 11:46:17

bocs a sötétségemért, de milyen funkciót töltött be ez a gomba eredetileg? a fényképekről úgy tűnik nekem, hogy hajdani bkv pénztár.

vizesnyolcas 2010.10.05. 11:50:24

@tevevanegypupu: Na, meg Kelenföldi pályaudvar - egy 21. századi forgalmi csomópont.

Téglagyári Megálló 2010.10.05. 11:58:57

@vizesnyolcas:

Ott egy jó dolog van, a Da Wally étterem.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2010.10.05. 13:00:42

@Jason Bourne: Többek között az azóta megszüntetett törökbálinti HÉV végállomása is volt. Részletek:
hampage.hu/trams/sinekbuda2.html és hampage.hu/trams/moricz/index.html

Talon Karrde · http://youtu.be/RNT_uICTe9M 2010.10.05. 15:05:19

hampage.hu/trams/moricz/index.html

Jó képek itt.

Ez egyébként ha jól emlékszem 10-12 éve még működött, nem?

tevevanegypupu 2010.10.05. 15:19:33

@vizesnyolcas:
Hat persze, hogy is felejthettem el a Keletit..Szornyu. Es amikor az ember vegigrohan es kilep a fobejaraton aztan meglatja a metroepitkezes romhalmazat! Pedig azt hittem mar nem lehet fokozni.

TG69 2010.10.05. 16:07:00

Vannak halott dolgok aminek már nemigen lehet értelmet találni. Most komolyan ott hömpölyög az egész napos autóáradat a maga zajával, bűzével és körbezárva villamossínek közé stb, a hely maga kicsi és kifele néz. Kinek lenne kedve ott kiülni kávézgatni? Egyetemista koromban volt ott kiállítva egyébként egy régi villamos sörözőnek, akkor még élvezhető volt fele/harmad ennyi autó között, igaz csak este bulik végefelé :)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.05. 18:34:12

@pelikán*: én értem a felháborodásodat, hasonlóan vagyok én is. De nem egy épületet kell ekézni, főként akkor nem, ha a jelenlegi állapotokért az utókor a felelős. Inkább szálljunk magunkba és alkotó módon találjuk meg a lehetséges megoldásokat.

Néhány éve a Kerepesi úti Tattersallt is azzal az indokkal bontották el, hogy lerobbant, korszerűtlen, haszontalan stb., pedig az az épület az egyik legszebb példája volt a két háború közötti modern magyar építészeti törekvéseknek. És mi van ma a helyén? Egy prosztó pláza, ami hétfőtől vasárnapig fullon van a sok prolival.
Egyébként bele sem merek gondolni, hogy a Kádár-korban, de főként a rendszerváltás után hány korai modern épületünk vált semmivé. Nyugaton már komoly kulturális turizmus épült ezkre az építészeti jelekre. Mi meg itten bontunk, bontogatunk.

negeev 2010.10.05. 18:59:43

Én igenis a Moszkva teret tisztelném meg "az egész budai oldal segge luka" cím elnyerésével.

Persze a Gomba is egy igen csillogó darabja a kollekciónak, de a Móriczot legalább már felújították ennek az egy épületnek a kivételével.

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.05. 23:15:27

A kutat múltkor kiszúrtam, mikor még nem volt teljesen elpalánkozva. Meg is tetszett. Ha ledózeroljátok a placcot, odaadjátok? Szeretem az ilyen nagy faragott kőtömböket.

Amúgy szerintem a Moszkva durvább. Meg a pesti oldalon kb. majd mindegyik tér. Itt legalább a környezet mutat némi rendezettséget. Blahán is ma is majd sírva fakadtam a villamoson, mikor megláttam a Fogyasztóvédők jelenkori főhadiszállásaként szolgáló, századeleji csodaszép téglával és díszburkolattal kirakott épületet a nagy emberi getva közepén.
/getva= kosz, mocsok, szemét, korom, szmog, emberi és állati élettevékenységgel járó szennyeződés/

neccharisnyás útonálló (törölt) 2010.10.05. 23:17:23

@Gasper: Bolsik '19-ben beszántották az Ügetőt. Ott kezdődött az egész.

pelikán* 2010.10.05. 23:42:47

@negeev: "Én igenis a Moszkva teret tisztelném meg "az egész budai oldal segge luka" cím elnyerésével."

A Moszkva teret János évekkel ezelőtt helyre rendbe tette, tehát te marha nagyot tévedsz.
agyesagy.virtus.hu/user_gfx/20070601/tn_aid4434_20070601080405_901.jpeg
Valami gond lehet a valóságérzékeléseddel.

@Gasper: figyelemfelkeltő poszt kívánt lenni, maradjunk ennyiben. A köv. Mandineres sörrentésnél még jövök egy tervismertetéssel, hogy hogyan is rángatjuk majd helyre a körteret belátható időn belül. [kacsintós szmájli]

negeev 2010.10.06. 00:09:47

@pelikán*: Én kérek elnézést. :D

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2010.10.06. 09:02:14

@pelikán*: ok, egyelőre maradjunk ennyiben. :)

szkeptikus_ · http://twitter.com/szkeptikus_ 2010.10.07. 22:32:36

@pelikán*:
Pelikán!

Nyomatékosan felszólítalak hagyjad békén BASO-t!!

A megoldás két szó: Canesten kombi

pelikán* 2010.10.08. 12:17:58

@szkeptikus_: áh, ideért az idézett művészúr!

Inspiratív dolog ez a gombás kontent.
süti beállítások módosítása