BKV: szétesés
2009. augusztus 28. írta: TuRuL_2k2

BKV: szétesés

   Sajnos-hálistennek ritkán szembesül az ember ennyire plasztikusan az ország/város/közszolgáltatás nyomorával, mint tegnap volt szerencsém a fővárosi Rákóczi úton. Az elmúlt hetek amúgy is a BKV, pontosabban a kitűnő menedzser, Kocsis István és a nagyszerű főpolgármester-helyettes, Hagyó Miklós nemes küzdelmének jegyében zajlottak. A mesés végkielégítések, agyafúrt tanácsok, kettős ügynökök, megszüntetett pozíciók után maga a miniszterelnök is beszállt egy elegáns mozdulattal a pankrációba (nem tudni, kinek az oldalán), amikor kijelentette, hogy a kormány nem ad garanciát a BKV 30 milliárdos hitelfelvételére. Hiányzik-e még bármi az igazi szétesés-érzéshez?

  Erre egy 78-as 178-as busz adta meg tegnap a választ, félúton az Astoria és az Uránia Nemzeti Filmszínház megállók között: pont mellettem haladt el, amikor egy kátyú miatt előbb zökkent egy nagyot, diszkrét reccsenéssel maga mögött hagyta hátsójának egy darabját, majd továbbhajtott. A hátsó panel egy darabja ott hevert a buszsáv közepén, egy arra járó hölgy megpróbálta kézzel arrébb húzni, de túl nehéznek és koszosnak találta - így aztán én rugdostam ki a padka mellé. A hölgy szerint egy taxis figyelmeztette a buszvezetőt, hogy elhagyott valamit, de az esetet követő tíz percben senki sem jelentkezett az árva buszdarabért. Elhajtott mellette jó néhány busz és két rendőrautó is. Képregény:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr621343439

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Orbán és Perez; Fidesz és Likud; Izrael; Nemzetgazdaság 2009.08.28. 10:00:08

Míg az egész "jobbos médiának", Reakciónak és a Konzervatóriumnak az orosz befolyás fáj leginkább (érdekes módon csak ez); addig minekünk beszélnünk kell egy olyanról, amit csak a náczik emlegetnek. Ugye mindannyian emlékszünk simon perez, li...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pikirt01 2009.08.28. 09:18:45

Már "várom" mikor hagyja el valamelyik busz a kerekét...
Ha nagyon demagóg akarnék lenni biztosan megkérdezném hány buszt lehetne felújítani abból a sok kifizetett végkielégítésből, de ilyet sohasem tennék...

Hattory Hanzo 2009.08.28. 09:27:16

A következő bértárgyalás lesz érdekes, én a szakszervezetek helyében simán bemondanék egy 20-25 százalékos emelést, hiszen ha egy nyugdíjas végkielégítésére volt 100 milla, akkor ez is biztos előteremthető valahonnan

X Y kronosz óra 2009.08.28. 09:28:58

A BKV megreccsenésének szimbóluma sokkal korábbi. Év elején ugyanis konkrétan kettétört egy csuklós busz.

index.hu/belfold/budapest/tores5757/

Téglagyári Megálló 2009.08.28. 09:33:09

A minap egy vallásos buszvezető imádkozásra szólította fel a tizenhatos busz utasait, hogy érjen fel a busz a várba. Csak a Donáti utcáig jutottunk, onnan gyalog folytathattuk utunkat.

pikirt01 2009.08.28. 09:45:36

Ez ugyan az a helyzet, mint amikor egy bizonyos önkormányzat egy cégénél reklamálnak a vezetők, hogy 3 éve nem kaptak jutalmat és béremelést is csak kicsit. Miközben atomjaira hullott a cég költségvetése. Nincs baj azzal ha egy cég (főleg állami, vagy önkormányzati tulajdonú)vezetőit KIEMELKEDŐ teljesítmény esetén megjutalmazzuk, de ne már, hogy elvárjuk, meg alanyi jogon jár ha semmit sem tettünk érte akkor is...

Ez ugyan az a helyzet... Én azért vérlázítónak találom. Persze biztos meg lehet magyarázni, hogy igazán nem ezen a 2-300 milión múlik, és ne legyünk már kicsinyesek, a BKV-nem ettől nem működik, de maga az elv felháborító...

Öreg borász és a tender 2009.08.28. 09:46:51

Nekem nincs bajom a BKV-val, igaz, nem is használom napi szinten, csak 2-3 hetente párszor, ha Pesten van dolgom, viszont az jó ötlet, hogy mink vidékiek ingyenesen utazhassunk a járatokon, ezen a szolgáltatáson nem szabad változtatni semmiképp se.

Cook kapitány 2009.08.28. 09:56:44

@Téglagyári Megálló: A 155-ös vonalán is szokott menni olyan busz, amelyik a Zirzen Janka utcai megálló előtti emelkedőn szó szerint lépésben tud csak felmenni. Ott kicsit belehúzva gyalog is lehagyható némelyik busz.
Siralmas. Bár örülhetnék, mert eddig mind felért amit én láttam.

jozicsenko 2009.08.28. 09:56:56

Bukarest most újította fel a teljes buszparkot, kb 50 mrd Ft-ért, négy év alatt, majd ezer busszal

nálunk csak a lyukak betömésére (=elftársak etetésére) kell MÉG 30

eszem megáll...

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.08.28. 10:12:46

Az egészben az a legcsodálatosabb, hogy ez a Kocsis már szétoffsorolta az MVM-et, az ottani kifutófiúkat áthozta a BKV-hoz, lopott-csalt, ahol tudott, a NNI nyomoz ellene, de ő majd most megmutatja, hogyan kell rendet tenni a BKV-nál.

pikirt01 2009.08.28. 10:13:10

@jozicsenko: lehet, hogy ott szerényebben nyúlnak az elvtársak... Akarom mondani gazdaságosabban működik a rendszer. Vicc ez csak nem tudom miért nem röhögünk rajta.

Tehetetlen Dodó 2009.08.28. 10:41:46

Nincs nagy baj.
Az elhullott darabok majd szorgos fémgyűjtők tevékenysége révén előbb-utóbb visszakerülnek az ipari termelés körforgásába.

pikirt01 2009.08.28. 10:49:01

@Tehetetlen Dodó: Sőt, miért kéne megvárni míg a 7es busz elhullajtja összes alkatrészét, mint Jancsi és Juliska a kenyeret az erdőben. Egyszerűbb begurulni a MÉH-be még lábon, nem? :-)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.28. 11:04:07

Teljesen profi médiatematizálás zajlik a kormány részéről BKV ügyben: Hagyó és Kocsis nyilván leírt, bukott emberek a jövő évi kapmpány szempontjából, viszont a kicsinyes bokszmeccsük közepette (tényleg, a következő hír lassan az lesz hogy melyiknek a titkárnője mennyi gemkapcsot vitt haza) senki sem kérdezi meg hogy az EU támogatások elosztása során kevésbé feltünően elszivárgó vagy, az energiaszektorban ide-oda vándorló tizen-huszonmilliárdok hol kötnek ki.
És mert az irígység itthon a legjobb hívószó, ez mindig hálás és kiszámítható közönségsiker.

pikirt01 2009.08.28. 11:46:23

@Karmadealer:
"És mert az irígység itthon a legjobb hívószó, ez mindig hálás és kiszámítható közönségsiker."

Szerintem nem az irigység verte ki a biztosítékot az embereknél, hanem a pofátlanság. Abban igazad van, hogy jól lehet terelni vele a közvéleményt, de azért lássuk be elég nagy disznóól van a BKV háza táján is. Éppen elég nagy ahhoz, hogy ne menjünk el mellette szó nélkül. (na nem mintha sokat érne itt a mi szavunk :-P)

jozicsenko 2009.08.28. 12:22:58

hi!

szeretnék alapítani egy civilösszefogás a budapesti buszokért szervezetet!!!

terv: fejenként egy havi bérlet árát befizetnénk, akkor kb ezerötszáz-kétezer tag tudna venni egy használt buszt, cserébe egyhavi bérletet kérnék:

nekem bérletem lesz (mert igyis-ugyis megvenném), a BKV-nek meg lesz busza

bár Hagyóék épp bukják az ellopható 90%ot, azt hiszem ezen fogunk megbukni...

civilkontrol 2009.08.28. 12:30:38

@pikirt01: "Egyszerűbb begurulni a MÉH-be még lábon, nem? :-) "

A legtragikusabb, hogy szó szerint ez történik. Vastagbőrék elég sokat posztoltak a témában, ők linkelték ezt is:

www.blikk.hu/aktualis/roncstemeto-a-bkv-garazsa-125440.html
"Miközben a vadonatúj trolikat beleznek ki alkatrészekért ..."

Itt is csak azt tudom mondani, amit ott kommenteltem már számtalanszor:

Lámpavas, lámpavas, lááámpavaaaas!

civilkontrol 2009.08.28. 12:35:08

@jozicsenko: Az ötlet jó, de a felvetésedet meg is válaszoltad. Csak nem gondolod, hogy megtapsolják azt a javaslatot, ami kristálytisztán bizonyítja, hogy rohadt nagy gázok vannak a BKV-nál? T.i: hol a pénz???
És hidd el, törvényekkel alátámasztva fognak illedelmesen, de határozottan elhajtani, hiszen a törvényeket is ők alkotják.

Viszont az ötlet tényleg nagyon ott van, csak ne feledd, Te irányítani való droid vagy, akinek mindent meg kell tapsolnia, nem pedig ötletgazda ;o)

jozicsenko 2009.08.28. 12:38:38

@civilkontrol: ha ötletgazda lennék, már írnám a számlát tanácsadásról :-)

Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2009.08.28. 12:39:42

@pikirt01: Nyilván, hiszen ezek emblematikus pofátlanságok, csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy az egyszerű népek által is megérthető (és zsigeri indulatokat felkavaró, hiszen a ki mennyit keres itthon mindig telitalálat) témák, éppúgy mint pl. egy jól felszerelt Audi autó, ugyanakkor a költségvetés szemontjából bagatell összegek.

Ami számít az mindig láthatatlan marad: bankkonszolidáció, szövevényes csatornákon utazó fejlesztési források, offshore cégfüzérek, óriásberuházások korrupciós milliárdjai.

Hozzáteszem, egy jól működő BKV vezérétől nem sajnálnám a zsét, de ebben nagyon nem tipikus a véleményem mint ahogy abban sem hogy szerintem a közösségi közlekedés ab ovo nem lehet pénzügyileg nyereséges műfaj.

A mércéje a nehezen forintosítható társadalmi haszon lenne, ami a kisebb környezetszennyezés, kevesebb dugóban eltöltött óra, stb.

Emiatt nem a jegyárbevételnek hanem az utasszám maximalizálásának kellene a fő célnak lennie, és a működés sikerét pedig nem a nettó pénzügyi eredményben kellene mérni hanem a hatékonyságban, pl. költségvetési ráfordítás / utaskilométer.

blr 2009.08.28. 12:56:38

@X Y kronosz óra: Tehát megállapítható, hogy nem is maguktól rohadnak szét a buszok, csak az Astoria környékén gonosz erők munkálkodnak :D

Milán Bp · http://htcdesire.blog.hu 2009.08.28. 12:56:41

Drága szemellenzős jobbos polgárok! Az egyikőtöket sem zavar a nagy sárdobálás közepette, hogy 78-as buszjárat NEM IS LÉTEZIK??? Gratulálok, na innen lehet akkor folytatni a "miért tart itt ez az ország" című fejtörőt.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.08.28. 12:59:38

hehe, tuttam, hogy hazudik a turul! :))))

zala 2009.08.28. 13:52:16

@Milán Milán: te mire következtetsz ebből?
a) a fénykép fotosop, a békávénál minden rendben
b) a békávénál minden rendben, a fénykép fotosop.

mi van, ha a szerző benézte a járatszámot a nagy csodálkozás közepette és nem 78as hanem 18as, 76os, 79es, mittudoménhanyas létező busz volt amelyik elhagyta egy darabját.
szerinted sikerült megfognod a probléma lényegét kedves szemellőzetlen nemjobbos elvtárs?

Milán Bp · http://htcdesire.blog.hu 2009.08.28. 13:58:46

@zala: ha a szerző benézte a járatszámot és a szintén nem létező 18-as, nem létező 76-os, vagy nem létező 79-es járatot látta szétesni, akkor remekül igazolta, hogy nektek itt bármit leírhat, mert kicsit sem néztek utána a tényeknek, hanem lendületből hajoltok le egy marék sárért.

ui: a fénykép kb bármit bárhol ábrázolhat... bár én nem is ezt vontam kétségbe...

The Welsh 2009.08.28. 14:07:46

@Milán Milán:

Attól mert a BKV nemrég átnevezte 178-nak, attól azoknak, akik használják, az még jóideig 78-asnak fogják mondani.

pikirt01 2009.08.28. 14:13:24

@Karmadealer: Nézd neked abban teljesen igazad van, hogy a BKV-nál lenyúlt összegek eltörpülnek a szövevényesebb általad is említett esetek mellett amik negyed ekkora nyilvánosságot sem kapnak (nyílván mivel negyed ennyi információnk sincs ról). Én azzal nem feltétlen értek egyet, hogy az irigység motiválná a bkv-s ügyön felháborodókat. Szerintem nem vagy egyedül azzal a véleményeddel, hogy aki megérdemli, mert jól dolgozik az a megfelelő anyagi elismerésben is részesüljön. Szerintem egyik előző hozzászólásomban ezt ki is fejtettem.
Annál is inkább fontos, hogy tisztességes pénzt kapjanak a felső vezetésben (is) (A JÓL dolgozók) mert akkor talán nem csak nagyrészt azok dolgoznának a közszférában (állami cégektől polgármesteri hivatalokig bezárólag) akik a versenyszférában 2 másodpercig sem állnák meg a helyüket. Tényleg tisztelet a kivételnek, de a közszféra jelen pillanatban tele van totál dilettáns emberkékkel, akik vagy nem dolgoznak, csak megmagyarázzák, mit miért nem lehet megcsinálni, vagy dolgoznak és akkor meg bár ne tennék.
Mégegyszer, egyetlen közszolga tyúkszemére sem akarok rálépni, tisztelet annak aki lelkiismeretesen és szakértelemmel látja el a feladatait, de üzenem nekik, hogy kevesen vannak.

pikirt01 2009.08.28. 14:14:18

@Milán Milán: Sikerült megfognod a poszt lényegét...

zala 2009.08.28. 14:19:59

kedves milán imponáló az éleslátásod. a járatszám a lényeg és a szerző hazudik. a békávé buszok nyilván remek állapotban vannak.

a járatszám kitalálási próbálkozásaimból biztos kiderült, hogy egy gumicsimmás vidéki vagyok - akkor meg minek szólok bele? - de mi a helyzet The Welsh kommentárjával?

további szép napot :)

Téglagyári Megálló 2009.08.28. 14:24:21

@The Welsh: @Milán Milán:

Milán, ajánlom welszi kollégánk megjegyzését. De te a részleteken lovagolsz (itt a szemellenző) . A tizenhatos busz, amiről írtam, pedig valódi tizenhatos volt, és tényleg nem jutott fel a várba, pedig az lett volna a feladata.

Tehetetlen Dodó 2009.08.28. 14:36:02

@Milán Milán: Nem 1 78-as volt, hanem a 178-as?
Nagyszerű, megnyugodhatunk: minden rendben a BKV körül!

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.08.28. 14:47:07

@Milán Milán: Nem is létezik, sőt, az Astoriánál nem is megy busz, ha meg megy akkor nem esett le róla egy darab... Nincs is tehát semmi gond a BKV háza táján. Ugye? Gratulálok hogy megfogtad a lényeget...

wan2bee 2009.08.28. 14:52:48

@pikirt01: ez biztos komoly, mert viccnek nagyon rossz..

SzombatZ 2009.08.28. 15:03:28

@Milán Milán: Mindig meglapődöm mikor ilyen sötétség árad valakiből. Ki nem szarja le hogy 1-től 200-ig mi a száma annak a kibaszott busznak. Bazzeg fogd már fel hogy kiesik a segged alól a busz, és ez rettentő nagy gáz. Akkor még nem is beszéltünk rázós trolikról, meg a kigyulladós kocka Ikarusokról.

Lehet itt jobbosozni baszod, de az nem változtat azon, hogy egy szar szemét pénznyelő az egész BKV, és azok közül, akik tehetnének ez ellen senki még csak a kisújját sem emeli fel, kivéve ha fel kell venni a 120%-os prémiumot...

MP 2009.08.28. 15:20:45

Sok mindent lehetne írni főleg mostanság hogy tudjuk mi pénz áramlik ki feleslegesen. Szomorú hogy szétesnek. De az is elgondolkodtató hogy a rendőrök még odébb sem tették. Aztán az is eszembe jut ilyenkor hogy ha én akarnék üzemeltetni egy ilyen buszt hány hatóság büntetne meg.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.08.28. 15:28:37

@Milán Milán:
Oké, most már 178-as (javítottam a posztban is). Nem láttam a számát, csak a méretét. :)

Rókakígyó 2009.08.28. 15:34:08

ez mely darabja a járműnek? Elég rozsdás, a fényvisszaverők esetleg jók lehetnek.

Rókakígyó 2009.08.28. 15:36:00

Az r13-as kukából látszik, h tényleg ott volt az Astoriától nem messze az eset.

scooby doo 2009.08.28. 15:46:22

@Cook kapitány: Az ok egyszerű: a 412 nem bírja a hegyi vonalakat, csak sajnos ezt a BKV-nál kevesen tudják.

Che Pel (törölt) 2009.08.28. 15:49:40

A politikusok és állami vezetők (cégesek is) azért hazudoznak, mert ez jól megy nekik és mert titkolnak valamit, és ez a titok bizonyítja a bűnösségüket.

victorsirius 2009.08.28. 15:57:28

majdnem itt csinálták Hankissék az ominózus kisérletet a kukával, hasonló az eredmény, lehet, hogy most is filmeztek :)

(gy.k. anno kiraktak egy üres kukát az útra és várták, hogy mi fog történni - az autósok kerülgették egy darabig, aztán végül az egyik fogta a kukát és ellopta)

civistroll 2009.08.28. 16:53:05

Debrecen akkor "bezzeg" város lett, a vacsi új Volvo buszflottájával?
Ja, hogy ezért is lakom itt? :)

civilkontrol 2009.08.28. 16:55:16

@TuRuL_2k2: Utólag könnyű okosnak lenni. A szög kibújt a zsákból, Te indítottad a makulátlan BKV ellen ezt a szemérmetlen rágalomhadjáratot!

A szemellenzőt meg ne emlegessétek már annyit, mert nem győzöm kapkodni a fejem. Az a művésznevem a NOL fórumon :o)))

@Milán Milán: "nektek itt bármit leírhat, mert kicsit sem néztek utána a tényeknek, hanem lendületből hajoltok le egy marék sárért."
Kicsim kapard már össze magad a padlóról. Nyilván fáj a sok pofon, amit mostanság (saját magatoktól) kaptok, de ha ennyire gyenge "fegyverrel" lőttök vissza, csak a mosolyunkat szélesítitek!
Fel a fejjel, 4-8-12 évvel később talán majd jobban fog menni ;o)

vvvv15 2009.08.28. 17:03:59

@SzombatZ:

"meg a kigyulladós kocka Ikarusokról."

Szerinted ez melyik busznak a darabja, ha nem az alacsonypadlós Ikarusnak? Most pont arról van szó. Egyébként érdekes, hogy a BKV 3 buszgarázsában vannak Ikarus 412-esek és ennek ellenére mindegyik kigyulladt példány a kelenföldi garázshoz tartozik. Szóval ennek semmi köze a típushoz, egyszerűen csak a BKV nem hajlandó tudomásul venni, hogy ezeket a buszokat nem volna szabad hegyen járatni, emiatt a motor és a váz teljesen tönkremegy (->kigyulladás, váztörés), és ezt a folyamatot még segítik is azzal, hogy a karbantartásra olyan minimális összeget fordítanak, hogy alkatrészvásárlásra egyáltalán nincs lehetőség. És akkor arról még nem is volt szó, hogy ezeket a buszokat 10 éves korig fel kellet volna újítani, ez nem történt meg és feltételezhetően nem is fog 4-5 évig (legalábbis a többi típusnál sem történt meg, ma is van olyan 18 éves busz ami egyszer sem volt nagyjavításon pedig egy busz első nagyjavítását 10 éves korban, második nagyjavítását pedig 17-18 éves korban kéne elvégezni).

Unbiased 2009.08.28. 17:15:36

A Milan Milan "pártos" hozzászólásához beérkezett válaszokból nagyjából megjósolható a jövő évi választások eredménye.

vvvv15 2009.08.28. 17:16:21

@civistroll:

Itt nem az kérdés, hogy milyen típus közlekedik, hanem hogy a karbantartás és a szakértelem. Debrecennek emiatt mindig is jobb volt a buszflottája. Itt erőltetik azt, hogy a 412-esek menjenek a hegyi vonalakon, miközben azt lehet tudni, hogy a 412-esek azt egyáltalán nem bírják, a hegyi vonalakon egy nap a fele lerobban. Viszont a másik ap.-s típust (ami bírja a hegyi menetet) járatják a 71-esen, 179-es stb. vonalakon ahol szinte semmi emelkedő nincs. Ezek után nem érdemes csodálkozni, hogy a 412-esek ilyen állapotban vannak. A karbantartás konkrétan a 0-val egyenlő, ha elromlik egy busz, akkor nem vesznek hozzá alkatrészeket, hanem egy másik műszaki hibás buszból teszik át, így létre jön egy rakás donorbusz. A szükséges felújításokat nem végzik el időben, sőt jó ha egyáltalán elvégzik (évi 20 buszt küldenek el kb. felújítani, kiszámolhatjuk, hogy ha 10 évenként kell felújítani egy buszt, akkor az 1400 járműből évi 140-et kéne elküldeni felújításra, ehhez képest nevetségesen alacsony ez a 20 darab), ráadásul a szar minőségű utak és az előbb említett körülmények miatt (rossz karbantartás stb.) ezeket a buszokat nem is 10 éves korukban kellene felújítani, hanem már 7-8 éves korukban meg kellet volna tenni. Nem történt meg. Most 10 évesek, a 113 darabból összesen 5-öt újítottak fel, a BKV felújítási ütemét ismerve lesz az minimum 5 év mire felújítják az összeset.

zauberpferde (törölt) 2009.08.28. 17:16:51

Ez kérem a BKV új üzleti stratégiája.

A buszok szétesnek, egy csuklósból kettő lesz. Így megduplázzák a járműparkot, a legkisebb befektetéssel, az elhagyott alkatrészeket beviszik a MÉH-be, az azokért kapott pénzzel fedezik a cég hiányát.
Világos?

Most pedig mennék a kasszához 100-200 millióért, a tanácsadásért...

Gyugyó 2009.08.28. 18:22:51

Az a busz darab azért esett le, mert nem tudta, hogy az útszakasz a Budapesti Önkormányzat kezelésében van, és azt hitte, ha odacsapódik, az út megjavul. Tehát egyszerű tévedésről van szó, ha ismét arra jár a busz, vissza fog a helyére forrni.
BKV HR igazgatót akarunk! tudtad.blog.hu/2009/08/27/rendkivuli_kiadas_legyel_te_is_bkv_hr_igazgato#comment-form /

2009.08.28. 19:15:54

Nem semmi! Én villamoson jártam már úgy, hogy nem csukódott be az egyik ajtó, ettől függetlenül csak mentünk és mentünk... .

Tehetetlen Dodó 2009.08.28. 19:20:18

@tilosacsok: Hiába, mit tesz a fiatalság!
Az én gyerekkoromban az volt a ritka, ha a villamosnak "önműködő" ajtaja volt...

zauberpferde (törölt) 2009.08.28. 19:52:41

@Tehetetlen Dodó: Hát igen, a fiatalság!
Az én gyerekkoromban még villamos sem volt, ettől függetlenül csak mentünk és mentünk...:)

Tehetetlen Dodó 2009.08.28. 20:03:47

@zauberpferde: :o)))
De legalább bakancsod lehetett.

hivatásos naplopó 2009.08.28. 21:16:45

@ZIU9

lehet mégis inkább a garázsban/bkvban/konstrukcióban van a bibi, mert az infopark busz (mittoménhanyas most) is rendszeresen lerobban, pedig a móricz - lágymágyosi híd táv sem az a hegyesdombos...

gabcigirl 2009.08.28. 21:22:32

Biztos Eleonyóra ráült a nagy sejhajával és ettől csoffadt össze a bász... :)))))))

2009.08.28. 21:48:17

Kátyús utak + Korrodált kasznik = Életveszély. Balkán 2009 :(

victorsirius 2009.08.29. 00:18:14

@Tehetetlen Dodó: teljesen így volt... arról én nem tehetek, hogy az utóbbi tíz évben mindig csak addig mutatják, amíg a kukát kiviszik az út szélére egy időre.
az eredeti felvételt talán még a tereferében mutatták be - az biztos, hogy fekete-fehér tévén néztem, ergo 92 előtt volt.

gitáros 2009.08.29. 01:47:10

@victorsirius: Ablak lehetett az, nem Telefere.

Tehetetlen Dodó 2009.08.29. 07:51:24

@victorsirius: A "majdnem" arra vonatkozott, hogy nem lopták el a kukát, csak végre egy teherautósofőr arrébb tette az útból.
A műsor egyébként a "Fiatalok órája" egyik 1980 nyári adása volt, a műsorban résztvevő Hankiss Elemér pedig a kísérlet - "a hiányzó hős csapdája" - részletes leírását adja Diagnózisok című könyvében (Magvető, 1982, 140-141. oldal).
A lényeg persze, amit írtál, stimmel.

Tehetetlen Dodó 2009.08.29. 07:53:42

@Tehetetlen Dodó: ...aztán, ha késöbb esetleg lába kelt a kukának is, az már egy másik kísérlet része lehetett, ami annyira jól sikerült,hogy össznépi mozgalom lett belőle...

little green rooster 2009.08.30. 05:03:45

Azért ne feledkezzünk meg arról, hogy milyen állapotban van a kép szerint (is) egy európai főváros egyik kiemelt főútjának útburkolata.És jusson eszünkbe az a mostanában történt eset, hogy a Fővárosnak úgy 600 milliót kellett visszafizetnie a Kormánynak, mivel az útfelújításra kapott pénzt valami másra költötték.

Tehetetlen Dodó 2009.08.30. 07:20:54

@little green rooster: Haha, 30 éve Bukarestben voltak ilyen utak és ilyen járművek.
Éljen soká Demszky Gábor!
(Kenyéren és vízen, ahogy az avítt poén mondja).
süti beállítások módosítása