Amikor jó a beszűkülés
2009. május 20. írta: rajcsányi.gellért (ergé)

Amikor jó a beszűkülés

(fotó: HamPage)

  Magányos autósok, reszkessetek! Az elmúlt húsz év legradikálisabb közlekedési változása vár mindenkire nyáron Budapesten. Valami csodaszerből szippanthattak ezúttal a főpolgármesteri hivatalban, ugyanis HELYES irányban kezdtek el gondolkodni a fővárosi közlekedés jövőjéről.

  Az Index számolt be arról, hogy nyár folyamán Budapest legforgalmasabb utcáit be fogják szűkíteni, hogy kitapasztalják, mennyire lassítja ez le az autóforgalmat, illetve mennyire fogják majd az alternatív közlekedési eszközök (úgymint két kerék, két láb) igénybe venni az így felszabaduló teret.

  A még nem végleges tervek szerint csak kétszer egy sávon lehet majd autózni a Szabadsajtó úton és a Kossuth Lajos utcában, kétszer két sávra szűkítik a Rákóczi utat, buszsáv lesz a Hegyalja úton és a József Attila utcában, az Üllői úton és a Bajcsy-Zsilinszky úton pedig a legszélső sávok helyén parkolókat, illetve kerékpárutat alakítanak ki, és szélesítik a járdát.

  A kísérlet a Budapest Szíve gyalogos belváros programjának is a főpróbája lesz. Ha beválik, akkor véglegesítik az intézkedéseket. Az egy hónapos nyári kísérletet a városházán egy operatív stáb fogja figyelni, és azt a budapestiek is folyamatosan véleményezhetik.

  Az önsorsrontó autófetisiszták felhördülését már előre hallom. Épp elég vita alakul ki még itt a Reakción is, ha olykor-olykor a tömeg-, a kerékpáros illetve a gyalogos közlekedés mellett emeljük fel a szavunkat.

  Az én megoldási képletem egyszerű: cél = jó élet => jó életkörnyezet = tiszta levegő, tiszta utak, zöldfelület = autóforgalom csökkentése, egyéb közlekedési módszerek preferálása. Ezt csakis drasztikus változtatásokkal lehet érdemben elérni. A kísérlet sikere rajtunk, józan belátásunkon múlik. Kocsiból ki, kettesben be, két keréken, két lábon, egy nyáron keresztül a városba. Egészségünkre!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr481132524

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ficere Ödön hírei 2009.05.20. 10:26:57

Fővárosi dugó-gateIkvai-Szabó Imre az utóbbi évek egyetlen rendes coming out-ját produkálta a minap. No persze nem szexuális szabadelvűsége volt az eset mozgató rugója, inkább azok a közlekedésszervezési gondolatai, amiket a többségi (autós) társadalom ne…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kobor_Szellem 2009.05.20. 12:28:52

Dublinban nincs metró.. szted mennyien járnak autóval? persze van busz is, csak ritka...

Reggie 2009.05.20. 12:29:43

@effike: Szerintem azert jobban nem vagy korlatozva, de egyforma sulyu a ket problema.

lacimaci666 2009.05.20. 12:30:10

Bocs, hogy a cikkre reagálok, nem a frissen leírtakra.
1. 1 db 20 éves Ikarus 30 utassal mitől bocsát ki kevesebb gázt, mint 10 db korszerű kisautó?
2. Az gondolom, a szgk nem közlekedési eszköz. Hanem a szabadság megnyilvánulása. Oda megyek és akkor, ahova akarok. sőt, még egy csomó cuccot is elvihetek magammal.
3. autó nem egyenlő autóval, csak néhány csökött überzöldnél. Egy karbantartott, alacsony szennyezőanyagkibocsájtási kocsi nem teszi élhetetlenné a belvárost. A trabant igen.
4. Bár a magyar korrupciós rendszerben valóban sokba kerül, de BP-re kellene 10 Metrohálózat, melyek mindkét vége kilóg Budapestről. A kilógott végénél soksok ingyenes parkolóval. A félnótásoknak javaslom a BP-nél jóval kisebb München hálózatának tanulmányozását, fenn van a neten.
5. A BKV egy min. 3 tagú család esetén egyszerűen nem versenyképes, ha párszor át kell szállni.
6. Nyáron a buszokban nem lesz klíma, honfitársaink jó része pedig nem szeret mosakodni. Javaslom Ikvai Szabó úrnak, hogy töltsön napi min. 3 órát ezeken a buszokon, lehetőleg sötét öltönyben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 12:32:05

@pollypudlipötty2: e." (Pl. hallatlan fontos lenne ezekből az okokból a 4-es metró megléte, de hát az itt egy OFF katasztrófatörténet."

Miért is? Az külvárost el sem éri és soha nem is fogja, mert szarul lett megtervezve. Egy 30-40 éves koncepciót valósít meg. Vicc az egész. A nyomvonala nem lenne rossz, de szegragált metróvonal Nyugat-Európában 20 éve már egy rossz vicc...

Kuku 2009.05.20. 12:35:08

@Bit Rot:
"9000 Ft egy havi bérlet (nemsokára 9400 Ft)
Bécsben kb. 12000 Ft a havi bérlet! Azért gondolkozz már el azon, hogy ez reális-e?"

Reális is lehet, ezt elég nehéz megmondani. Bécs modern buszai takarékosak lehetnek, a fizetési morál jobb (diákig., blicc), a gázolaj, áram ugyanannyi euróban is, az alkatrész is. Nagy különbség a munkabérekben van, ami a BKV költségvetésének kisebb része. Persze biztos pazarol a BKV, elég a reklámpanamáira nézni, de a leépülésének legfőbb oka a szuburbanizáció okozta durva utasvesztés.

loláb 2009.05.20. 12:35:09

A szmoghelyzet kialakulása baromira nem az autós közlekedés elsődleges felelőssége: a teraszomról szépen látni a János hegyet. Amikor a szmogriadó vol, felfigyeltem arra, hogy napközben sem lehet látni a kilátót, illetve a hegy tetejét. Aztán jött egy pár szeles nap, és kitisztult a város. Ez nem is meglepő, de ami igen, hogy pár szélcsendes nap után újra ellepte a trutyi a hegyet. Azóta figyelem , és március vége óta ilyen nincs, a kilátó, és a hegy éjjel-nappal szépen látható. Pedig a forgalom nem lett kisebb, sőt. Na de akkor mi okozza valóban a szmogot?

Úgy van, kitalálhatjátok, a fűtés. Nem az autók. Nem CSAK az autók. Ha nincs fűtési szezon, akkor az autók önmagában nem okoznak szmogot. Amint beindul a fűtés, pár szélcsendes nap, és ellepi a várost a szmog.
Innentől kezdve viszont kapja be az összes zöld, aki az autóforgalmat teszi KIZÁRÓLAGOS felelőssé a szmoghelyzetben.
A sárga matricás szopatás, meg a sávlezárás helyett esetleg valamit kéne tenni a fűtési rendszerek korszerűsítése érdekében is, lehet, hogy több eredményt hozna.

Arról nem beszélve, hogy nézzétek meg Ikvai nyilatkozatát a témáról. Szabadon idézve:

"-Ikvai úr, nem kellett volna először lezárni az M0-st, P+R parkolót építeni, normális BKV-t felépíteni, mielőtt rá akarjuk kényszeríteni az autósokat valamire?
-Hát, lehet arról beszélni, hogy mit kellett volna tenni, és mit miért nem teszünk, de szerintem felesleges. Most cslekszünk..."

Szuerintem meg nem felesleges. Ahogy az sem, ha arról beszélünk, amit az édesanyádnak kellett volna tenni, de nem tett meg.

Kobor_Szellem 2009.05.20. 12:35:49

Amúgy ha a gazdák nem jöhetnek be a városba félpályás-útlezárni, mert demszkáj kirakatta mindenhova az antitraktortáblát, akkor nekik miért szabad félpályás útlezárni? miértnem lehet akkor antidemszky táblákat is kirakni??

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.05.20. 12:36:04

a feléig bírtam a kommenteket
ahogy néztem, a többség a városvezetést anyázza
két komment:

1. hol a faszban volt ez a többség, amikor demszkyt itt négyébente folyron pajzsra emelték? a törzsszavazóit mindenképpen beszerelném egy-egy régi ikaruszba, biokatalizátronak.

2. bocs, Ergé, de most nagyon nem álltál a realitások talaján :P
ez a módszer ebben a városban, csak még nagyobb káoszt és sok sok szenvedést okoz majd a mindennapokban...


ez tetszett: www.jobbklikk.hu/index.php?Cikk=703

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 12:36:18

@lacimaci666:" 1. 1 db 20 éves Ikarus 30 utassal mitől bocsát ki kevesebb gázt, mint 10 db korszerű kisautó? "

Nem bocsát ki. Csak azonos hosszon egy autóval összevetve 400-szor több ember hasznája...

is 2009.05.20. 12:37:33

@belekotty: "Az útszűkítést fikázzuk."

Útszűkítés = belvárosi forgalomcsillapítás a Nagykörúton belül. né, pont ott is csinálják (esetleg az Üllőin tovább is, hiszen ott már befelé egy sáv van csak).

mint írtam, az M0 teszi lehetővé a Hungária jobb használatát (kamionok nem jönnek be az M5-M3 átmenés miatt), az meg a Nagykörutat tehermentesíti. az M0 az M5-M3 között éppen tavaly lett kész, ezért folytatódik idén a forgalomcsillapítási kísérlettel. ezért idén, és nem két éve, és nem három év múlva.

azért nyáron, mert nyáron kisebb a forgalom, mert mindenki nyaral. ez is triviális, de képzeld el, még ezt is tudják!

és leíron a jövőt is: a következő két-három évben indul a mélygarázsosítás, hogy már a parkolás miatt se lehessen a belvárosi behajtásra hivatkozni. három-öt éven belül minden adott lesz ahhoz, hogy a Nagykörútnál letedd az autód egy garázsban/parkolóban, és onnan befelé már másképp közlekedj. pl. a csomagtartóból előrántott bicajjal, vagy a már megfelelően sűrű metrohálózattal, hiszen minden nagyobb csomópontnál ott a metro, és egyszer majd az Oktogonon is ott lesz az 5-ös metro (ezek még ezt is kigondolták!)

na ezek után jön el az, hogy akkor behajtási díj. ezért nincs bahajtási díj most, és ezért tervezik 5 év múlva. mert ezek még ezt is kigondolták, összehangolták!

lacimaci666 2009.05.20. 12:38:10

Még valami. A Budaörsi úton a Fehér Ló utca környékén van egy lámpa. Ez délutánonkén kb. a Keletiig és a Moszkva térig fogja a forgalmat. Valamelyik zseninek nem jutott még eszébe, hogy áthangolja egy kicsit, hogy 10 percből 9ben zöld legyen a városból kifelé?

Kuku 2009.05.20. 12:40:00

@lacimaci666:
"1 db 20 éves Ikarus 30 utassal mitől bocsát ki kevesebb gázt, mint 10 db korszerű kisautó? "

A belvárosban hol megy 30 utassal a bkv?
130-al jár.
Hol ül 10 autóban 30 ember?
15 ül benne.
Mennyi a kisautó?
A fele sem.
Dugóban pedig az is többet fogyaszt, és a busz is többet pöfög, pedig annak járnia kell mindenképp.

Kobor_Szellem 2009.05.20. 12:40:37

@Popeye76:
Akkor az egy másik univerzum amiről írsz :) én elég sokat használom ezt az útvonalat (mint mondtam, a körút is ki lett próbálva, sőt még régesrégen a déli felé is evett a fene, én barmot) de amiket írsz az nem jön össze. 1 órán belül semmiképp. Szted a 139-es mennyit veszít a budaörsi úton? vagy mennyi a követési ideje? a VALÓS követési ideje? de sajnos azt is hozzá kell számolnom, hgy teljesen más ha kiraknak az autóból a keletiben, mintha mozgólépcsőn cipelem fel a cuccomat. DE azt aláírom, hogy a metró jó dolog. Ha az M2 kimenne gazdagrétig, vagy kész lenne a 4es metró, az jó lenne. De adig amiketírtál (pl 49 perc) az nekem akkor sem jött összeha minden jött gyorsan pontosan. Akkor már inkább 6 perc séta és kelenföldről vonat.

Reggie 2009.05.20. 12:41:35

@lacimaci666: Vagy inkabb nyomogombos legyen a gyalogatkelo, es alapbol fixen zold maradhatna a lampa az autosoknak.

Silent Bob 2009.05.20. 12:41:58

Tök jó, hogy a városban a kommentek alapján csak öreg, öltönyös, nagycsaládos vidéki szerelők autóznak. :D

lacimaci666 2009.05.20. 12:44:16

@molnibalage:

Értem, tehát egy Ikarusban 400-2000 ember befér. Biztos, hogy nem számoltad el?

kaes 2009.05.20. 12:47:42

Egyedül utazó autós fizessen smsben egyedül-adót, miért kell ezt kimoderálni?
JA, a biciklis ne fizessen ilyet.

szelephézag 2009.05.20. 12:48:07

Azért ennek is van egy másik olvasata, talán érdemes beszélni róla.

A mi drágalátos kormányzatunk és hivatalnokaink nem tekintik potenciális partnernek a választóikat és azokat, akikről rendelkeznek. Sőt ez a magatartás több, mint felháborító. A sorok közt hallani a nyáladzó, kékeres döntéshozókat, amint kigúvadt szemmel üvöltik: "Rohadjon meg az összes köcsög, úgyis az lesz, amit akarunk, ezek csak állatok, majd megszokják!"

Köszönjük, hogy íly módon, bábáskodva a mindenkori felvilágosult hatalmasságoktól kapunk egy kis leckét az életről. Az más kérdés, hogy minden szakmaiságot, előfeltételt nélkülözve cselekszenek pusztán hatalmi lehetőségeiknél fogva. Nem is kell megkérdezni senkit, se az okokat kutatni, se a feltételeket, elég a sógor cégét megbízni egy becsületes ember 200 éves(!) jövedelmét meghaladó összegért...
Ez az országimázs, ez a magyar minőség. Erre legyen büszke valaki. Nyakon is baszom, hogy a fal adja a másikat!

Igazából megérdemli ez a nép, amit kap. Egy olyan országban, ami rohad a csalástól, az embertelen rabszolgatartástól, a jogszolgáltatástól igazságszolgáltatás helyett, az nem is érdemel mást. Itt senkiben nincs már gerinc (akiben még igen, az hamar eltörik vagy rákban hal meg), úgyhogy ne magyarázzon senki. Tessék szépen kézenállva munkába menni, ha azok fenn úgy akarják, tessék foggal kaparni a kutyaszart, ha azok fenn úgy akarják. Nem okoskodni kell, és főleg nem itt...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 12:49:42

@lacimaci666: A gondolkodás látom nem erősséged. Egy autó elindul és végimegy mondjuk a 173-as vonalán. Utazik benne, 1 azaz egy ember. Kibocsát X károsanyagot. A busz végigmengy és kiad 20 X-et. Na ja. És egy járaton alsó hangon simán elvisz 400 ember, mert nem teljes hosszon használják. X emberre és utaskilóméterre is kevesebb károsanyag jön ki.

Másegyéb?

2009.05.20. 12:51:34

Folyamatosan panaszkodnak a kis boltok amiatt, hogy a nagy plázák elszívják a vásárlókat. Húzzák le a rolót a belvárosban.
- Ha nem lehet autóval behajtani a belvárosba, akkor ki a fene fog oda menni vásárolni?
- Ha nem lesz ott kereskedelem, akkor az önkormányzatnak miből lesz adóbevétele?

lacimaci666 2009.05.20. 12:52:27

@Kuku: Arra szeretnék rávilágítani, hogy az értelmetlen szívatás nem 10-30 autó károsanyagkibocsájtása miatt történik, ennek csak egy részét spóroljuk meg, mert cserébe a busz is kienged ezt-azt. Azaz csak a 2 különbségéről beszélünk, annyiért meg nem éri meg.
Úgy beszél itt mindenki a tömegközlekedésről, mint ZÉRÓ károsanyagkibocsájtó megoldásról, pedig ez tökéletes HAZUGSÁG.
Még a villanyos gépek esetén is.

szelephézag 2009.05.20. 12:53:30

Ez igen: anyagi érdekeket szembeállítani az anyagi érdekekkel, miközben nemes célok vannak terítéken, mint zöld fák, meg tiszta levegő :)
LOL

blacklord 2009.05.20. 12:57:13

@PanelProli: Ne haragudj már, de én 7 évesen már egyedül jártam suliba, különórára, stb. Nem tudom miért axióma mostanában, hogy a gyereket mindenhová vinni kell...

berserker 2009.05.20. 12:58:24

Most komolyan, elment az esze, aki Amszterdammal példálózikl Bp-en?? Pest még ok, de vesse már össze Buda domborzati viszonyait Hollandiával! (És akkor még a téli időjárás különbségről nem is beszéltem).

Nem életszerű a hegy tetejéről bringával járni dolgozni. Lefele még oké, de szenvedje magát fel egy fárasztó nap után akinek két anyja van.

szelephézag 2009.05.20. 13:00:48

@blacklord: majd megtudod... csak idő kérdése :)

Bilux67 2009.05.20. 13:04:29

Aki azt hiszi hogy a BKV olcsóbb mint a kocsi, annak elmesélném hogy az autós knagy adókat fizet, a tömegközlekedő meg knagy dotációt vesz igénybe.
Nem lenne 20-30000 (bruhaha) egy kocsi havonta és nem csak 9000 lenne egy bérlet ha nem így lenne.
Természetes és hasznos ha dotáljuk a tömegközlekedést, de a pontos számításhoz az is hozzátartozik hogy a bérlet árának többszörösét fizeti ki a társadalom.
Ha mindenki BKV-ra szállna, nem lehetne ilyen szinten támogatni mert nem lenne miből.

lacimaci666 2009.05.20. 13:04:37

@molnibalage: jaja, almát almával, körtét körtével
Az autó nem a 173-as vonalán megy, hanem a általában a lakástól a munkahelyig. A lakás és a munkahely között 2x át kéne szállni busszal, és a megtett út kb. másfélszerese a legrövidebb útnak. Ugye ezt is beleszámoltad?????
Tehát, legyen némi matek: átlagautó. 1,5 ember, átlagbusz: 100 ember egyszerre. Kibocsájtás:ha egy busz=20 autó, akkor 100 emberre busz esetén 20 x jut, kocsival 66. Mivel a buszok nem optimalizált útvonalon járnak, ezért 1,5xes szorzó szerintem reális, tehát a busz inkább 30x-et bocsájt ki.
Konklúzió. Ha tömött büdös buszon tolakszunk 40 fokban, eltöltve 3x annyi időt és 1,5X annyi kilómétert, mint klímás kisautóval ülve, magányosan vagy 1 utassal, akkor megspórolhatjuk a szennyezőanyagkibocsájtás felét, kb.

Nekem ebből az a konklúzió, hogy az autók károsanyagkibocsájtásását kéne csökkenteni nem pedig az, hogy fél Bp hónalját szagolgatni nyáron.

Bilux67 2009.05.20. 13:07:35

@nuart:
Off
Vazze, hány éves volt a modell? És e mellé "beszűkülés"? :-)
On

Koky_ 2009.05.20. 13:09:59

@I-brahi: Lehet hogy "megtehetnék", de ha valaki a saját autójával akar közlekedni, akkor joga van hozzá. Ne kényszerítsék más járműre, főleg a koszos BKV-ra.... Én autóval és BKV-val is közlekedek és ebből a második sokkal kellemetlenebb.

Maab 2009.05.20. 13:10:49

Szerintem ez megint csak a jogok korlátozása. A XXI. században élünk, az autó az időnket spórolja meg. Nem vagy kiszolgáltatva menetrendnek, pénzherdálás miatti járatritkításnak. Az állam rendkívül sok haszonra tesz szert az autókból, ld. adók, biztosítás. (Szinte teljes párhuzamot lehet vonni a dohányzással kapcsolatos viselkedésnek. Senki nem ellenzi, hogy mások egészségét kíméljük, mégis csak nemdohányzó helyekben gondolkodnak, holott a jogegyenlőség megkívánná, hogy akkor legyenek dohányzó helyek is. Ma megalázó módon a közintézmények esetében mindenki a házak elé kényszerül. Már az is kiderült holland kutatásokból, hogy a dohányzókra sem fordít többet az egészségügy, mert előbb meghalnak.)
Számomra elképesztő, hogy a város vezetése nem azon dolgozik, hogy az autóforgalom minél gyorsabban tudjon áthaladni, hanem mesterséges dugókkal akarják fokozni a stresszt és a légszennyezettséget is. A nagy útfelújításoknál valahogy nem jutott eszükbe, nem adtak rá pénzt, hogy pl. a keresztforgalmat alul-, felüljárókkal oldják meg. Ezért döglődik pl. ma is a Hungária krt. Pedig ezzel a megoldással még az 1-es villamos is valóban gyorsvillamos lehetne, nem csak a nevében.
Szomorú, hogy nem képesek komplexen kezelni a város problémáit, ahol autósnak, gyalogosnak, biciklisnek egyformán fontosak az érdekei és jogai.

Bilux67 2009.05.20. 13:12:26

Ja, és Mo - Magyarország
M0 - mnullás

De mindegy

Bilux67 2009.05.20. 13:13:07

Csába, nem ti vagytok a hülyék, hanem a blogmotor. Bocsi

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 13:16:30

@lacimaci666: Csak a számaid irreálisak. Közlekedtél te már az életben csúcsidőben?

1. Ki mondja, hogy ilyen szarnak kell maradnia a buszkparknak?

2. Metro és villamos, HÉV + MÁV ráhordás smafu? Hol vannak az arra eső kibocsátások?

Sebaj...

Bambano 2009.05.20. 13:16:36

@blacklord: mert amikor pl. én hét éves voltam, és egy kiadós hógolyó csata után az utcán felejtettem a táskámat, másnap este még megvolt. Mert ha én kimentem focizni a haverokkal, akkor egyrészt nem volt, aki megverjen, nem volt, aki elvegye a labdát, és csak akkor kellett abbahagyni a focizást (mert nyilván az aszfalton fociztunk), amikor jött egy autó, hogy elengedjük. Magyarul ha jött haza apám, mert kb. ennyi autó volt az utcában.

Ma meg nem engedheted el a gyereket, mert jó eséllyel megkéselik, elveszik a telefonját, lekapják a biciklijéről stb. kicsit más ez a világ már.

Az én időmben még az ocö fennhatóság alá tartozók is előre köszöntek a falubeli tanítónak, nem pedig halálra rugdosták, mint Olaszliszkán.

Ez van srácok. Persze nem ártana ezzel is foglalkozni.

xenuka 2009.05.20. 13:22:23

Végre egy újabb remek átgondolt és kidolgozott projektötlet, teljes hatástanulmánnyal.

De jó is, hogy az szdsz viszi ezt a várost.

Egy újabb gyöngyszem demszkygrádból.

Teker 2009.05.20. 13:29:09

amíg nem találják fel a teleportálást, marad az autó :) max. kicsit korábban kell elindulni :)

a többieknek meg remélem nincsenek érzékszerveik, amikor a BKV-n utaznak csúcsidőben. ugyanis minden, ismétlem, minden hetes buszon és hatos villamoson alszik legalább egy hajléktalan, beszarva, behugyozva, mosdatlanul 5 réteg ruhában a 30 fokban. ennek elviselése egyesek szerint belefér a civilizációval együtt járó kellemetlenségek közé; a többiek autóba ülnek.

gyugyó 2009.05.20. 13:32:24

Annyi kiba.. adó van egy autó után... mi az, hogy elveszik azt az utat amit kifizetek, kérem vissza a pénzem!

soseleszekelső 2009.05.20. 13:36:02

@is:

Ezzel két gondom van.

1.
15 éve, amikor a parkolási díjat bevezették, az volt az igéret, hogy lesz majd belőle P+R parkoló. Nem lett (az újpestiből most vágtak le egy darabot irodaháznak...) Erre most megkapjuk az igéretet, hogy de 3-5 éven belül lesz garázs. Hogyne. Ha esetleg egyet tudnának mutatni, hogy milyen lesz a többi

2.
Idáig az volt a koncepció, hogy korlátozzuk a belvárosban a parkolást, hogy ne érje meg bejönni kocsival. Már külsőbb részeken is felszámolták a parkolókat, (rendőrpalota, Váci út-Dózsa Gy út sarok, stb), mondván, már az is túl bent van.
Erre most elbüszkélkednek, hogy az Üllői úton a Nagykörútnál alakítanak ki új parkolóhelyeket? Most akkor mi van? Mégis jöjjünk be odáig autóval? De csak egy sávon, hogy tovább tartson? Ebben mi a koncepció?
És ha egy hónapra odaszoktatják az autókat, akkor utána majd ki fogja a zsíros büntiket beszedni, hogy leszokjanak róla?

A korábbi hozzászólásodban, meg az elmúlt 20 év eredményeire tekintettel nem látom a kiemelkedő közlekedésszervezési hatását annak, hogy a Nagykörúton felújították az aszfaltot.
A Hungária krt 15-20 perc alatti megtételére melyik évtizedben számíthatunk?

dzsedi 2009.05.20. 13:37:00

csak annyit mondanék, hogy remélem fájdalmas és lassú halála lesz annak a szemét kommunistának aki ezt kitalálta. nem lassítani hanam gyorsítani kellene a közlekedést. órákat baszok el naponta a dugókban, de még mindíg gyorsabb mint bkv ra ülni, és a kényelemről nem is beszélek.

kg-- 2009.05.20. 13:40:20

A cikkhez: "...nyár folyamán Budapest legforgalmasabb utcáit be fogják szűkíteni, hogy kitapasztalják, mennyire lassítja ez le az autóforgalmat...", "Ha beválik, akkor véglegesítik az intézkedéseket."
Ha minden mással egyetértenék, ez akkor is marhaság. Nyáron kisebb és más jellegű a forgalom - pont a suliszünet és a szabadságok miatt. Teljesen más utazási szokások jellemzőek a nyári hónapokban. Ha véglegesítik, ami beválik nyáron, szeptemberben _tényleg_ bedugul a belváros.

Bilux67 2009.05.20. 13:42:28

@deft:
"Egyedül utazó autós fizessen smsben egyedül-adót"
Már fizet mindenféle más adót, miért akarsz te másokat szívatni?
Te meg fizess vöröshaj adót, mert optikailag szennyezed a gyermekeim életterét.
Bármilyen színnel behelyettesíthető.

microgold1 · http://girls-girls-girls.blog.hu/ 2009.05.20. 13:49:14

Ez tök jó lesz.... fiamnak (8 éves) nyáron nincs suli, így vidékre megy a kicsivel egyetemben (4 éves) hosszú hetekre. Mer mi meg dolgozunk. Amilyen hülyék vagyunk. Nem tudjuk őket hova "rakni". Mi meg 1-2 naponta lemegyünk hozzájuk, mer a kicsi azér még nincs el hetekig a szülei nélkül. Így viszont hetente többször 50 km-ről kell beautózzunk a feleségemmel a városba. Fasza lesz a sok dugó. Már előre elélvezek tőle. Bekaphatják...

microgold1 · http://girls-girls-girls.blog.hu/ 2009.05.20. 13:49:58

ja, kimaradt.. a nagyszülőknél lesznek a gyerekek

Téglagyári Megálló 2009.05.20. 13:50:23

@Pista Bácsi:

aki a "faszság" szót ennyiszer használja, hát, hm...

lacimaci666 2009.05.20. 13:51:13

@molnibalage:
igen, csúcsidőben közlekedek, de inkább felkelek reggel 20 perccel előbb, hogy kisebb forgalomban menjek.
Olvasd el a cikket, szerinted júliusban milyen buszok lesznek? Szerintem ezek a retkesek.
Áramot miből termelünk? Lignitből, meg földgázból, szűrtetlenül jórészt.
Írtam feljebb, a metro lógjon ki Budaörsre és az autósok 80%-a magától leteszi ott a kocsiját, nem kellenek elmebeteg kísérletek.

microgold1 · http://girls-girls-girls.blog.hu/ 2009.05.20. 13:51:25

már hallom is a bicikliseket: Mér nincs neked nagyszülő a szomszéd sarkon, bammeg?

Önjáró Talajgyalu 2009.05.20. 13:51:42

Lusta vagyok 380 hozzaszolast elolvasni, de gondolom masok is leirtak, hogy nem az otlet marhasag, hanem a jelen Bp-i allapotok mellett marhasag ennek nekiallni. Jo magyar modra mar megint a tetotol kezdve epitkezunk.

Igen jarjunk biciklivel: nincs osszefuggo kerekparuthalozat, nincs meg a kulturaja az ilyesminek - a kerekparosok reszerol sem.

A BKV-t jobb nem is forszirozni, kulonosen nyari melegben. Az iskolaszunetben sok jaratot amugyis kiritkitanak, tomeg van, iszonyu hoseggel es az ezzel jaro buzzel karoltve, szinte minden jarmuvon. Meg az uj es/vagy felujitott jarmuveken (Combino, Volvo) hat meg a kulvarosban zotyogo, meg a 280-aknal is rosszabb allapotban levo 412, 435 es tarsai Ikaruszokon.

Es a legfontosabb: *NINCSENEK* P+R parkolok. Az aglomeraciobol bejaro tomegeknek nem lesz hova letenni az autot, mivel igy sincs, hatmeg ha kozlekedni sem lehet majd. A harom (amugyis tulzsufolt) HEV vonalat leszamitva, meg az amugyis rohadt es szinten zsufolt, kenyszeratszallasokkal tarkitott vasuti kozlekedest leszamitva semmi nincs, amivel normalisan be lehetne jarni.

A jelen modszerrel mindossze annyit erunk el, hogy az autojat a szelso savokbol kialakitott parkolokban (fizeto!) lerako helyi dolgozo magaban csendben anyazva beballag a forro betonon a munkahelyere, szivva a tobbi dugoban totyorgo ember altal generalt szengazt. Kurvajolesz, gratulalok.

Ismetlem, az _IRANY_ helyes. Mint ahogy pl. kocogni is meg biciklizni is egeszseges. De ha valakit egeszseges eletmodra akarunk szoktatni, akkor nem azzal kezdjuk, hogy naponta lefuttatjuk vele a maratont, mert ez a tuti modszer, hogy egy eletre megutaltassuk vele a futast. Bena hasonlat, de talan ertheto.

Önjáró Talajgyalu 2009.05.20. 13:55:09

Ja arrol nem is beszelve, hogy ha mar beszukitik az utakat, akkor talan a szandekos piroshullamok megszuntesevel is foglalkozhatnanak, legalabb a fokozlekedesi utvonalakon... Van egy olyan erzesem, hogy fele ekkora dugok es szmog sem lenne pesten, ha nem lenne egy csomo autos arra kenyszeritve, hogy felorakat toltson el az eletebol a kocsiban ulve, mert valaki ugy gondolta, hogy jo otlet feltartani a forgalmat. (Arrol nem is beszelve, hogy pont ezert a pirosakat messzirol leszarjak pl. a biciklisek, ami pluszban meg eletveszelyes is.)

I-brahi 2009.05.20. 13:59:31

@Koky_: Igen, csak mint itt már sokan kifejtették, a károsanyag kibocsátása egy busznak, vagy pláne egy erőműnek egy villamosmeghajtású járműre eső hányada lényegesen alacsonyabb, mint ugyanannyi embert szállító autónak. És saját gyerekeink környezetét tesszük tönkre, ha nem változtatunk szemléletet.

Koky_ 2009.05.20. 14:07:26

@I-brahi: Értem én , mire gondolsz, de amikor naponta hallani, látni lehet, mik történnek a BKV járatain és azon kívül /biztonsági őrök és ellenőrök, túlpigmentált honfitársak által elkövetett inzultus/ valószínű, hogy amíg megteheti az ember, a gyerekét inkább elviszi autóval. Ez persze nem azt jelenti, hogy a következő háztömbre lévő iskolába is autóval kell vinni....

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 14:12:17

@lacimaci666: De nem fog kimenni 500 milliárdért sem. Akkor miről is beszélnük? A nagy bödös semmiről...

A Földgáz elégetése meg kicsivel tisztább, mint az autó belső égésű motorja és a körlémnyek miatt picit nagyobb a fajtlagos energiatartalma is...

Kobor_Szellem 2009.05.20. 14:18:49

Kedves is!
Ezt írtad:
"és leíron a jövőt is: a következő két-három évben indul a mélygarázsosítás, hogy már a parkolás miatt se lehessen a belvárosi behajtásra hivatkozni. három-öt éven belül minden adott lesz ahhoz, hogy a Nagykörútnál letedd az autód egy garázsban/parkolóban, és onnan befelé már másképp közlekedj. pl. a csomagtartóból előrántott bicajjal, vagy a már megfelelően sűrű metrohálózattal, hiszen minden nagyobb csomópontnál ott a metro, és egyszer majd az Oktogonon is ott lesz az 5-ös metro (ezek még ezt is kigondolták!)
na ezek után jön el az, hogy akkor behajtási díj. ezért nincs bahajtási díj most, és ezért tervezik 5 év múlva. mert ezek még ezt is kigondolták, összehangolták!"

Behajtási díjat még 2010es időpontra is terveztek. Akkor még nem volt kész az M0-ás új szakasza. Másk: 20 éve folyamatosan épülnek be budapest különböző pontjai, illetve felújítanak, átépítenek. Szerinted az is a távlati koncepció, hogy olyan telkek, amelyek fontosak lettek ovlna a tömeközlekedésben (vágóhíd HÉV vá. , árkád üzletközpont, stb, azt hiszem említhetnék valamilyen északi területet, ahol az M0-nak kellett volna mennie, de most lakópark van ott, ebben nem vagyok biztos) is beépülnek? Ezeket fent kellett volna tartani, vagy olyan megoldást kigondolni rájuk, amely távlatilag is hasznos. Megépült egy újab áruház, vagy építünk egy parkolóházat, esetleg némi zöldfelülettel, és összekötjük mondjuk a HÉveket. Vagy mivel tudjuk hogy felújítjuka nagykörutat, ezért bevisszük odáig mind2 déli HÉVet. Ennek lettvlna értelme, de a telekspekuláció meg az önkormányzatok tettek rá, örültek hogy nekik is jut valami. Ebből a pénzből nem budapest tömegközlekedése fejlődött.. persze nyilván keletkeziik bevétel, stb, de vajon mennyi a haszon rajta így, mint a veszteség hosszútávon, amit a bkv szenved el mert nem tud, nincs HELYE alternatívák kialakítására csak drágán. Bár inkább ezt az úthálózatra kellett ovlna mondanom.

Szentgáli 2009.05.20. 14:22:58

Végre egy értelmes, európai kezdeményezés.
Lehet szépen kiszállni a kocsiból és biciklire, BKV-ra, meg lábra szállni, ahogy eddig is tette többszázezer ember.

Kobor_Szellem 2009.05.20. 14:23:54

1ébként az oktogonra 5ös metró annyira kell mint ürhajósnak terasz. bocs (persze szigorúan szvsz)

de miért vagy annyira biztos abban, hogy 5 év múlva, mikor a bkv költségei az egekbe zsöknek és szétrohad, mikor még bőven nem lesz kész az autópályaként összefüggő M0, akkor már parkolóházak lesznek mindenhol? jó, bízom benned, legyen iagazd, legyenek parkolóházak, DE! .. mire szállnak majd át az emberek? az agyonrohasztott bkvra? hol lesz addigra a bkv, mikor a 4es metró építése elviszi minden pénzét? (egy részét biztos, az unió sem az egészet tervezi kifizetni)
(és még mielőtt valaki megdobál, NEM autóval járok dolgozni, és suliba sem azzal jártam, speciel nekem NINICS autóm)

Silent Bob 2009.05.20. 14:27:15

Egyébként szerintem a legnagyobb hazugság, hogy ha lenne parkoló + normális BKV, kiszállnátok az autóból.

Koky_ 2009.05.20. 14:32:09

Ha problémamegoldásra nem is, de arra jó ez a blog, hogy azok, akik titkon szeretnének autót, de nem engedhetik meg maguknak, ezért BKV-ra , tömegközlekedésre kényszerülnek, köpködhessenek az autósokra.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2009.05.20. 14:33:34

@Koky_:
Akinek van autója, annak bejött az élet? :D

Kobor_Szellem 2009.05.20. 14:35:00

@Maab:
Azt írod, hogy nem adtak pénzt szintbeli kereszteződések kialakítására. Nos, igen... valóban, és főleg a belvárosban lehetne ezeknek létjogosultsága... menjünk a föld alá, a bkv, a buszok járjanak a föld felett 1 sávon, az autók alacsonymennyezetes kéregalagutakban. Bocs, nem vagyok mérnök, ha ez hülyeség, mondjátok, de hogy széltében nem tudunk tovább nyújtózkodni az utakon, az biztos. Marad a függőleges, de erre nem csak a metrót tudnám elképzelni (pl astorián van metró, blahán is, de a blahára terveztek alul-felüljárót. jó régen :) persze még a gyalogos auljáró megépítése előtt. De kérdem én, mi akadlya lenne egy felszín alá süllyeszett gyorsútnak az erzsébet hídtól a keletiig (ha nem lenne gyalogos aluljáró, hanem felszíni zebárs közlekedés, bicikliúttal, járdával, buszsávval, esetleg némi felszíni zöldfelülettel (nem nagy fákkal mert lent menne az út)
utópia? :)) ha igen akkor bocs, befogtam

nénike · http://mandiner.hu 2009.05.20. 14:36:03

@TuRuL_2k2:
Van, aki autóba kényszerül. Három gyerekkel buszozni elég nehéz és nagyon drága.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 14:50:22

@Szentgáli: A BKV kihasználtsága csúcsiőben sok helyen 100% felett van. Gratulálok.

belekotty 2009.05.20. 14:51:17

@I-brahi: Mondom nem vagy műszaki ember. Mire a gáz/szén erőműből a vellany hatásos mechanikus munka lesz a kocsidban, sokkal több CO2-t fogsz kibocsájtani. Bocs de termodinamika a szakterületem, jobb ha nem vitázol. :-))

Kobor_Szellem 2009.05.20. 14:51:48

@Silent Bob:
Hazugság hogy kiszállnátok az autóból? butaság amit mondasz (szerintem). én eleve csak bkv-val járok, de nagyon örülnék neki hogy akkor, mikor jó lenne az autó (mert vonathoz megyek/visznek) akkor ne 2 átszállással jussak el a keletibe, mert okosak odafent. Jó, persze én vagyok a lusta g*ci, hogy hátizsákkal meg kézitáskával meg extra cuccokkal nem szívesen 7esbuszozok. Bevallom, mentem már úgy nem is egyszer, de vicc amit az emberek leművelnek (metrón a legkevésbé balfaszok az emberek, de a metróig el kell jutni). Ennek az autós oldala hogy elvisznek a keletiig, és kiraknak a parkolóban.
Tehát én nem szállnék ki az autóból, mert dolgozni bkval járok. De megvédem az autósokat, mert mert nylván másnak is szüksége lehet rá, és talánnem az a megoldás hogy azt mondjuk nekik, nyista auto! és megmondjuk használjanak alternatívát. Ők joggal kérdezhetik: mégis mit?

belekotty 2009.05.20. 14:52:16

@molnibalage: Van egy szám, hogy hány emberre tervezték a járművet. lehet benne több. gratulálok!

belekotty 2009.05.20. 14:54:12

@molnibalage: Csak mire az autódba jut az áram...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 14:55:53

@belekotty: A gond, hogy annál is több van. Van olyan, hogy 4-6 vonalán zsinórban 4 villamosra nem lehetett felférni, pedig úgy álltak az emberek, mint a heringek a konzervdobozban... Ez heti átlagban egyszer megvan.

Akkor hova is akarunk még embert tenni?

Komolyan monodm sírok az ilyen hülyéktől.

belekotty 2009.05.20. 14:56:05

Közlekedési szakemberek ellenzik a műdugót
Dugóhíradó
2009.05.20. 14:02 - Tenczer Gábor
Levelet írt a Közlekedéstudományi Intézet három vezető szakértője (Dr. Vörös Attila, tudományos igazgató, Dr. Merétei Imre Tamás, tudományos tanácsadó, környezetvédelmi szakértő, Dr. Berényi János tudományos tanácsadó) Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesnek, amelyben arra kérik, hogy „szíveskedjék elállni a tervezett kísérlettől a fővárosi lakosok, a fővárosi közlekedők, a fővárosi vállalkozók, mind rövid mind közép mind hosszú távú érdekeinek védelmében”.


No akkor ennyit a sok hülyéről aki támogattya a dugósítást

belekotty 2009.05.20. 14:56:57

@molnibalage: Akkor mi bajod volt a 100 százalékkal?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 14:58:27

@belekotty: Mi van vele?

Az autó nem árammal megy, a metró és villamos igen. A szumma hálózati veszteség kb. 10%.

Soroljam, hogy maga a benzin gyártása milyen energiaigényű? Aztán még távvezetéken szállítod a bázistelepekre. Eebből itthon van a MOL-nak asszem 7, szóval egyre nagyobb távolságokról járnak a tartálykocsik.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 15:00:58

@belekotty: Most játszod a hülyét. A névleges kapacitás felett mennek jóval és sokszor ez is kevés. Ennyire nehéz felfogni?

Ezenfelül sokszor összevissza járnak, járatok kimaradnak és a metró miatt szét vad szabdalva az egész.

Anyád... Egy Boráros tér Észak-Buda táv 35-40 perc. Légvonalban ez 6 km! Vicc bazdmeg.

I-brahi 2009.05.20. 15:05:41

@belekotty: Részletes adatokat kérek, mert így nem látom át. Jegyzem meg, nekem a statisztikus fizika a szakterületem, aminek van valami "egészen apró" köze a termodinamikához, úgyhogy hidd csak el, hogy megértem és bizonyos részeit valószínűleg még jobban is tudom. Nem érdemes velem ilyen magas lóról beszélni.

belekotty 2009.05.20. 15:33:57

@I-brahi: No jó. Gáz és szénerőmű 30% hatásfok. 10 százalék a hálózati veszteség. mágy tiz százalék a legjobb akku. Vagyis 20 százalék fölött vagyunk nem sokkal, ami a robbanómotor hatásfoka.
Akkor még nem beszéltünk a villanymotor hatásfokáról, a sürű akkucseréről, arról hogy a világ Li készlketei nem lennének elegek a sok autóhoz, továbbá hogy télen mivel fűtenéd az autót, mert hulladékhőd ugye nincs.

belekotty 2009.05.20. 15:35:06

@molnibalage: Bocs, simán lehüllyézted a százszázalék fölötti emlegetést. Fogalmazz érthetőbben akkor!

belekotty 2009.05.20. 15:37:06

@molnibalage: Ne sorold milyen energai igényes a benzin, mert vegyész vagyok. A benzinben rejtőző energiához képest elenyésző az előállítása. A villany meg miből is állítod elő a vilingernek meg a metrónak?

Silent Bob 2009.05.20. 15:38:42

@Kobor_Szellem: Ez így normális, ahogy te csinálod. Nekem nincs autóm, pont ezért, mert napi rendszerességgel nem használnám, szerencsére van lehetőségem jó időben bicajozni, egyébként meg fél óra villamosra lakom a munkahelytől.
Egyébként meg azt kéne megérteni azoknak, akiknek VALÓBAN nincs alternatívájuk, hogy nem arról van szó, hogy mindenki szálljon bicajra meg BKV-ra, hanem azok, akiknek nem létszükséglet, hogy autóval járjanak.
Senki nem várja el a pékektől, hogy gyalog vigyék ki a kenyeret, a szerelőtől, hogy gyalog vigye a szerszámokat.
Egyébként meg, hogy nem szállnának ki az autóból, nézz körül az ismeretségi körödben. Aki napi szinten kocsival jár, az egy megállóra sem fog buszra szállni, vagy gyalog menni, hanem szépen beül az autóba. Legalábbis a nagy részük.

sebcsaba 2009.05.20. 15:39:56

A céllal teljesen egyetértek, de a megvalósítás - jó szokásunkhoz híven - csapnivaló.

Igen, drasztikus intézkedések kellenek. De:
- amíg a reggeli csúcsban a legforgalmasabb járművekre (m2,m3,4-6,p7) fizikailag nem tud felszállni a most autóval járó tömeg,
- amíg az egyetlen összefüggő belvárosi észak-déli kerékpárút (a budai rakparton) szinte használhatatlanná van felásva a csatornaépítés miatt
addig nem kellene annyira rohanni fejjel a falnak.

I-brahi 2009.05.20. 15:41:31

@belekotty: Jól, van rájöttem, hogy nem ugyanarról beszélünk. Én a villamos meghajtású járművek alatt a villamosra és a trolira gondoltam. Azok közvetlenül hálózatról üzemelnek. Tudom, hogy az elektromos autók hatásfoka gyenge. Félreértettük egymást. Bocs.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2009.05.20. 16:17:59

http://index.hu/belfold/budapest/2009/05/20/kozlekedesi_szakemberek_ellenzik_a_mudugot/

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.05.20. 16:30:14

@Fideszes: draga aranybogaram, a villamosok eltorlese ipari baromsag. legalabb akkora, mint a mudugo.

a megoldas egyertelmu csak meg nem tudnak belole eleget lenyulni, meg hamar nyaron ugysincsenek a varosban, gyorsan ki is basznak mindenkivel, aki viszont nyaron is dolgozik.

ahogy mar tobben is irtak: nem tobb ut kell, hanem normalisabb P+R, legalabb valamivel jobb es lenyegesen nagyobb bkv-flotta, ne adj isten gazuzemu buszok a dizelesek helyett... sorolhatom meg, ha akarod.

a tobb teret adni az autoknak szinten baromsag. azt kell megoldani, hogy akinek nem letszukseglet az auto, annak legyen batorsaga (mert azert ehhez manapsag meg az kell) atszallni a bkv-ra. hogy ne lopjak el a kocsitjat a parkolobol. hogy a napijegyet ki tudja fizetni. hogy bkv-val emberi ido alatt odaerjen.

ennek lehetne resze hogy buszsav es villamos mindenhova ahova kivitelezheto. hirtelen gyorsabb es elvezhetobb tomegkozlekedes; mar ha tenyleg koltenek ra.

es mondjuk 5-10 ev mulva harmadakkora forgalomban feleakkora utakon is kenyelmesen elfersz.

inkabb azt gondold vegig, hogy amit irtam, az miert is illuzio csupan! azon sokkal tobb okod van felhaborodni...

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.05.20. 16:34:38

@sebcsaba: v4-6, b7, bp7 es tarsai mar most is fullon vannak.
a legdurvabb az amikor este 10 utan nezem miert van tele a 4-6 mar a petofi hidnal, mielott a rio/zp/muszakosmelos felszallna ra. vagy epp reggel 5-kor amikor megyek reggeles muszakra.
nem szombaton, nem vasarnap. minden nap. igazi Fortress hangulata van az intezkedesnek amugy.

"Fajdalmat! Fajdalmat mindenkinek!"

amugy meg van egy olyan erzesem hogy ebben van egy adag feltunesi viszketegseg is 'Szkaj reszerol, azt akarta hogy beszeljunk rola, az anyazast meg megszokta.

Ja es azt hogy egymasnak essunk.

Ne adjuk ala a lovat! Foleg hogy a lovat Metro-nak hivja ugyebar...

Kobor_Szellem 2009.05.20. 17:01:12

@Silent Bob:
ha körbenézek a környezetemben, akkor sokan bkv-val járnak, azok meg autóval akiknek mondjuk napi szinten jobbra balra, 1ik másik városrészből másik városrészbe kell menniük, ami mondjuk időben bkval úgy nézne ki hogy 1-2 metró meg busz villamos vagy ami arra jár meg utána még gyalog mert a bkv nem visz házhoz. Ők nyilván menjenek autóval sztem is. Aztán van kollégám sok aki külvárosból, peremből, aggloból jön. Motorral autóval relatvíe gyorsan beérnek, mert akkor indulnak mikor kisebb a forgalom. ha bkval jönnek, rendszeresen késnek fél órát... pedig valszeg uakkor v hamarabb indulnak
Igenis, legyenek autósok. Legyen meg a lehetőság, hogy megállhassanak parkolókban a metró(vég)állomásokon, és legyen chipkártyás rendszer. De akinem akar v ne mtud metrózni annak legyen gyors, nagy áteresztőképességű autóút a kocsija alatt. Van ilyen jelenleg bp-en? alig. Lehetett volna az elmúlt 20 évben fjleszteni? igen. megtették? alig.
vagy civilként kezdjünk utakat építeni és fejleszteni? esetleg tagadjuk meg az árkádtól az építési engedélyt hogy egy 5 szintes őrzött, parkolóházat rakjanak a helyére? stb igen, civilként ezeket nem tudtuk megtenni, de sajnos odafent sem tették meg. Ez a próbálkozás koncepciójában tökjó. mondom, legyen ferenciektől keletiig kéregalaút, rajta felette buszsáv, bicikliút, esetleg parkoló zöldterület. de a meglévőt alternatíva nélkül korlátozni sztem közveszélyes

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2009.05.20. 17:07:07

Nektek az az érdemetek, hogy jobboldaliak vagytok, azaz nem vagytok annyira hülyék és/vagy beteg jellemek, mint akik ma Magyarországon MSZP- vagy SZDSZ-szavazók.

De ez lassan nem lesz elég. Lassan senki más sem lesz sem MSZP-, sem SZDSZ-szavazó.

Szóval más módszert kell majd találnotok, hogy bebizonyítsátok magatoknak, hogy nem vagytok idióták.

Csak segítek: ez a mostani post nem jó irány. Sőt. Nagyon nem. Nagyon, nagyon, nagyon nem.

Ugyanis sikerült valami olyan vadbaromság mellé állnotok, hogy az ember csak elkerekedett szemmel néz, hogy akkor most mi a fasz van.

algkalv 2009.05.20. 17:49:55

@Kobor_Szellem:
valóban szégyen, hogy milyen buszokat járat a BKV a Várba meg a hegyekre
de azért egy dízeltaxinak is van szaga, sétálj be közéjük pl. a Bécsi kapu előtt
és esetleg add össze 30-40 autó kibocsátását, ha a busszal akarod összehasonlítani...

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.20. 17:51:21

@Pók: korrekt. én is azt mondogatom jobbos ösmerőseimnek, hogy hamarosan más mentségeket és más indokokat kell találniuk... ;-)))

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.05.20. 17:58:14

egyszerű matek: a múltkor nem volt autóm, egy belvárosi kört kellett lejárnom. belekerült 1500 Ft-ba (mindegyik tömegközin lyukasztottam jegyet) és egy órába telt.

ugyanez autóval fél óra lett volna és úgy 700 Ft (amortizációval :-)

no komment.

sensasün 2009.05.20. 22:23:41

Ugy latom, mindig a videkiek vannak kiborulva.
A videkinek videken a helye, a pestinek meg pesten.

negeev 2009.05.20. 22:38:05

Szerintem, az autóforgalmat le kell vinni a föld alá. Nem, pedig úttest szűkítéssel szórakozni. A sok biciklis, meg egyébként kapja be. Ők itt a SZÉP ÚJ VILÁG letéteményesei! Francokat!

sensasün 2009.05.20. 22:43:16

@negeev:
Látom, te sem ültél még bringán, az tuti biztos hogy egy kövér, elhízott autós vagy.
Azért nem átkozzuk a bringásokat, mert szetertnek/tudnak mozogni, ez lenne a normális!
Amsterdamban kéne élned! ;-)

sensasün 2009.05.20. 22:44:32

@negeev:
Az autós forgalamat a város alá vinni jó ötlet, dehát nézz szét!
Még a metrót sem sikerül megépíteni!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.05.20. 23:12:15

@Színvonal-O-méter: Esetleg kifejetenéd bővebbe ezt? Mert szép elvek vannak a posztban csak 0 eszköz és szándék van mellette. Sebaj, oda se neki...

sensasün 2009.05.20. 23:57:28

@Színvonal-O-méter:
Igen, főleg az olyan kommentek rontják a színvonalat, mint amilyen a tied is!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.21. 12:38:53

szegény gellért barátunk... a preerekciós coitus interruptus esetét élte át. műdugó lefújva. persze nem is szánták másnak, mint két napos ingyencirkusznak...

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.05.22. 01:22:30

A Matild palota szálloda lesz, nekik kell a szélesebb járda,
ezért fizették le a Demszkyt . )
www.ingatlanhirek.hu/images/pic/fa2416_phpy0uuvn.jpg

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.05.24. 19:27:39

László Jánosnak, a Magyar Kerékpárosklub elnökének levele a mesterséges dugóként emlegetett városházi forgalomcsökkentési javaslatról.

"A Budapesten tervezett rövid, egy hónapos ideiglenes forgalomcsillapítási terv, vagy ötlet nagyon nagy felháborodást keltett, napok óta a tele a tiltakozó, érzelmektől fűtött, néha szakmai, vagy annak tetsző nyilatkozatokkal a sajtó.

Nézzük, mi lehetett a tervezők indítéka. Valamit tenni kéne, mert például:

- ma Budapesten több az autó, mint a hely: 1994-ben a Budapesti utak össz hossza kb. 4250 km volt, mára ez alig nőtt 100 km-rel. Ezzel szemben ugyanebben az időben az egyéni gépjárművek száma kb 30 %-kal nőtt, és ehhez még hozzá jön az agglomerációból ingázok hatalmas hada. És már 1994-ben is alig fértünk el.

- a belvárosi területen radikálisan csökken a gépjárműforgalom átlagos sebessége (majd’ a felére, mostanában alig 14 km/óra). Tehát autóval közlekedni már lehetetlen, éppen az autók miatt.

- a tömegközlekedés, ami a kilencvenes években még magasan kihasznált volt, mára alaposan veszített népszerűségéből, bár még mindig sokkal magasabb a kihasználtságuk, mint Európa sok fejlett városában.

- Budapest levegője mára gyakorlatilag nem „fogyasztható”: ma (május közepe) már elérte a 40-et azon napok száma, amikor a szálló por mértéke messze meghaladta a megengedett értéket. (az EU-ban ez évente nem lehet több mint 35 nap, nálunk erre az évre több mint 100 nap a „tervezett”). És ez csak egy komponense a minket mérgező anyagoknak a „levegőnkben”.

- a városban lassan nincs járda, nincs az utcák mentén kiskereskedelem, már megállni beszélgetni is nehézségbe ütközik egy járdán.

A mai napig nagyon kevés olyan intézkedés született városunkban, ami megpróbálta volna megállítani ezt a folyamatot, ami mégis megvalósult, vagy éppen tervezik, azt is sokan támadják. Megindult a tehergépjárművek számának csökkentése a város belsejében, természetesen azonnal támadásba lendült az ágazat. Elkezdődött néhány (igazán nem sok) útvonal áteresztő képességének csökkentése éppen annak érdekében, hogy a szomszédos üzletek ismét életre kelhessenek, de éppen a kereskedők tiltakoznak ez ellen. Valami elindult végre kerékpáros ügyben is, de ahogy halad előre a lassú folyamat, úgy teljesedik ki a tiltakozók hada, nemritkán „szakemberekkel” az élen.

A szakemberek szava fontos! Végül is nekik kell érteni a közlekedéshez, urbanisztikához, nem a politikusoknak, sőt, vezetniük kéne azokat a helyes irányba. Hogy állunk ezzel, mit szólnak ők a fenn vázolt helyzethez?

Ha a kerékpáros közlekedéssel kapcsolatos véleményekből lehet következtetni erre, akkor nagyon szomorú a kép: lassan egyedül lesz Budapest Európában, ahol még mindig lökött alakok őrült hobbijának, a közlekedést zavaró, életveszélyes dolognak tartja szinte egyhangúan a magyar „szakember gárda”, mérnökökkel, szakpolitikusokkal, szabályalkotókkal együtt a városban a kerékpáros közlekedést, tisztelet a kivételnek. Ma, amikor Brüsszelben az EU vezetői, a világ vezető közlekedési szakemberei által fémjelzett nemzetközi kerékpáros konferencián (Velo-city 2009) közös nyilatkozatot tesznek, felhívva a világ polgármestereit, növeljék a kerékpározás arányát a városuk közlekedésben 2020-ig minimum 15 %-ra. (egy héttel a felhívás után az aláíró városok száma több, mint 20, köztük török, bulgár, román és észt).

Mert, mint Prof. J-P Van Ypersele, az ENSZ elnökhelyettese beszédében kijelentette, nincsen más út ma a világ városai számára, mint csökkenteni az egyéni gépjármű-használat mértékét, és növelni a kerékpározásét, mert ez az egyetlen jármű, ami minden tekintetben hasznos városnak, közösségnek, gazdaságnak (win-win megoldás)

Most végre van itt Budapesten néhány ember, aki úgy gondolta, legalább egy pár napra ki kéne próbálni, milyen az, ha egy nagy forgalmú utat (mit keres egy autópálya a belváros közepén?) kicsit átalakítunk olyanra, hogy lehessen ott sétálni, bicajozni, még közlekedni is. (mert a közlekedés minden híresztelés ellenére nem az autók folyamát, hanem az emberek A-ból B-be eljutását jelenti!). Meg is indult a nehéztüzérség az ötlet ellen. A fő vád: ne tessék kísérletezni a lakosság kárára, mert ennek természetesen csak kára, áldozatai lesznek.

Nem, kedves tiltakozó hölgyek és urak, vezető közlekedési szakemberek. Nem ez a kísérlet! Önök kísérleteznek velünk, hogyan éljük túl a város mérgezett levegőjét, hogyan ússzuk meg a közlekedés okozta stresszt, hogyan tűrjük, hogy már nincsenek közösségi terek se a városban, ahol egy kicsit beszélgethetnénk, hogyan szokjuk meg, hogy a gyerekeinket már lassan nem lehet az utcára kiengedni! Önök, akik szakemberek voltak már hosszú évekkel ezelőtt is, amikor olyan közlekedést terveztek, aminek a „levét isszuk” ma, de legalábbis nem tiltakoztak ellene! Az Önök munkájának bizonyítványa, hogy sikerült ledolgozni gyönyörű városunkat a legélhetetlenebbek közé (Gallup urban audit), bár ahogy a listát nézem, e bukott osztály majd’ mindegyik tagja elkezdett már javítani, lassan maradunk egyedül.

László János
Elnök
Magyar Kerékpárosklub"
süti beállítások módosítása