A Jobbik fanatikus könyvtára
2009. május 15. írta: szamárfül/pável

A Jobbik fanatikus könyvtára

  A Jobbik közkönyvtárat alapított. Önmagában nem emiatt szakítottuk meg MDF-sorozatunkat, hanem mert ez a diszlexiás műveletlen banda bohó ifjúság kikelt korunk egyik legjobb magyar (hirtelen véleményűeknek: hazai) írója, Spiró György ellen, és kizárnák, mint Herényi az utolsó MDF-tagot. Hogy Spirót honnan? A nemzeti irodalomból, lelöknék a haza magasából, netán csak nem adnák ki több könyvét, ha rajtuk múlna. Ez még nem világos, de minimális követelésük ismert: ne szerepeljen az érettségi feladatokban - ez a magukfajtánál színtiszta provokácijó.


Zárójelekbe tett könyvek

  Negyed évszázada folyik ellene a szellemi honvédelem egy (szerintem is) nagyon-nagyon szerencsétlen versezete miatt. A múlt héten a szokásosnál talán kissé többet csuklott az író, miután bekerült az egyik irodalmi tételbe - a vörös posztó meg lett lóbálva. (Már szerepelt érettségin, de emelt szinten - vajh' akkor miért nem lett botrány?) Negyed század sok mindenre elég, önjelölt esztétáinknak arra is jutott belőle, hogy sikerült el nem olvasniuk az életművet, ami azért nem kis teljesítmény, hiszen fárasztó lehet úgy antimagyarozni valakit („évtizedes rutinnal” - a Jobbik-közlemény szavaival élve), hogy naponkénti erőfeszítésbe kerül nem levenni a polcról frusztrációnk tárgyát. Ismerjük el: nem akármilyen kihívás egy nagy írót támadni, minimális szövegértési képességek, ill. olvasási kedv mellett. Mintha Sziszüphosz rikoltozná ezt a gurulni nem akaró sziklának: Gurolj!  

  De könyörgöm, ezen felül írt néhány remekművet is... Hogy csak az általam nemrégiben (újra)olvasottakra hivatkozzak: Kvartett, Fogság. Az igazi „lelki fitymaszűkületesek” legalább a remekműveit elnézhetnék neki... (Tudom, most, hogy még Esterházyt is idecitálom Spiró védelmében, nekem végem - végrendelet a poszt legalján. :)

http://www.litera.hu/files/imagecache/content-large/article/Spir%C3%B3_Gy%C3%B6rgy_a_monitor%C3%A1ll%C3%A1s_el%C5%91tt-500.jpg  Nézzük sorjában! Kik ugrottak arra, hogy irodalmi tétel lett Spiróból? Sokan... Először is azok, akik nem olvasták végig a híreket: Spiró csak az egyik tétel megvitatandó részében szerepelt, egy valamikor a Heti Válasznak adott interjújából kiemelt részlettel, amelyben azt pedzegeti: esetleg át lehetne írni „mai magyarra” egyes nehézkesebb nyelvezetű írónkat a fiatalság számára, pl. Jókait. A diákoknak pedig érvelniük kellett, pro vagy kontra. Nos, ez valóban nehéz kérdés (a témában olvashatsz pl. itt vagy itt), két dolgot azonban érdemes tisztázni: már jó ideje létezik az, aminek még a gondolata ellen ennyire ágálnak Jobbikéknál.

  1. Íróink, mindenféle sorsrontó liberális ármány nélkül, maguktól is átirogatnak régebbi műveket, s itt nem Spiróra gondolok (neki ebből amúgy már sorozata van), hanem konkrétan egy olyan írónagyságra, akit élete során többször is kioktattak a Jobbikhoz hasonló műveltségűek és küldetéstudatúak: hogy hogyan legyen jobban magyar, és egyáltalán - ki gondolná, ez éppen Móricz Zsigmonddal esett meg... (Ő például Kemény Zsigmond - valóban tömör - prózáját próbálta átdolgozni.)
  2. Ha valaki nyitott szemmel körbenéz a mai könyvpiacon, láthatja, hogy nem csak egyes írók magányos eltévelyedései mételyezik az ifjúságot, hanem könyékig lehet turkálni a lebutított kiadásokban is.

  Kik szálltak még be a kórusba? Olvastam minősíthetetlen sorokat gimnáziumi tanártól az iwiwen, de adott ki a Jobbikéval - szűklátókörűségében mindenképpen - megegyező nyilatkozatot irodalomtörténész egyetemi tanár is... Az arctalan plebs reakciói is árulkodóak: „Tavaly Ancsel Éva, Kádár János kedvenc filozófusa, idén ez a hivatásos gyűlölködő, hadd ne írjam le a nevét.” - írták pl. a nol.hu cikke alatt, persze kurucék is megmondták a szerintük tutit, itt van még sok hozzászóló, és innen is lehet még szemezgetni.

  A Jobbik nyilatozatát Oktatási és Kulturális Kabinetjük (!) elnöke (és egyben könyvtáruk vezetője), Dúró Dóra adta közre:

A Jobbik megdöbbenve értesült arról, hogy a 2009. évi középszintű magyar írásbelin szerepelt Spiró György egy írása az irodalomolvasásról. A Jobbik szerint nincsen helye az érettségin egy olyan ember művének, aki következetesen, évtizedes rutinnal gyalázza a magyarságot, gúnyt űzve történelmünk több nagy tragédiájából, mindenekelőtt Trianonból. A magyarellenes „költő” emellett átírná Jókai műveit, hogy – mint mondta – „élvezhetőbb legyen”.
(Stb.)

  Nem irigylem Dúró Dórát... 

Kövesse a Jobbik könyvtári szabályzatát!
  Az eredmény: hézagmentes tökéletesség a könyvespolcokon

 

  Egy ilyen ideális fantasztikus fanatikus könyvtárban nem lehet egyszerű dolog az állománygyarapítás: segédletnek kell mindjárt egy tiltóindex, mert az egyszeri jobbikos  könyvtáros könnyen összezavarodhat - avagy mi járhat az ügyeletes könyvtáros fejében?

...a Hírlap is megírta, nem minden erdélyi jó magyar... Vagy mi legyen a Népszabadság azon évfolyamaival, amikor még Bencsik és Bayer bedolgozott? Csökken-e egy „mi írónk” értéke, ha azt a túloldal is elismeri?! Ahány „házizsidónk” nekünk van, annyi igaz magyart nekik is elnézünk? Meg egyáltalán, a Nyugat egy libsifészek volt, mégis aranykorként tanítják... Kitehetjük-e a Krúdyt és Kosztolányit a polcra? Mert egyszer bizony még ők is megmártották a tollukat a Kommün vörös tintájában...

  Lám, lám, kemény dió egy igazmagyar könyvtár eligazgatása...

  Tudósítónk a szépen gyarapodó könyvtárban járt. A Kapus sem fogott ki rajta, így titokban rövid felvételt készíthettünk a mélymagyar pincekönyvtárban: 

-Állj! Jelszó?
-Ööö... khm..., a kő marad, a kő marad?
-Beléphetsz.

  A lépcsőforduló után, mindjárt a Gárda oroszláncímeres öltözője mellett találjuk meg. Hopp, két fiatalember sürgölődik, filcpapucsba bújtatott surranójukban egy nagy láda könyv felett hajladoznak, szortírozzák az adományként beérkező köteteket.  Egyikük kivesz egyet.
- Arany...
- Az jó, derék Magyar! Tedd ki a polcra.
- De nem a János... meg valami Balázs... Hűbele... (Felüti, találomra olvasni kezdi.)

„...Elérni rögtön; mert folyvást, kimérten
Haladni czélra nem természetünk,
Számítni sem, se időben, se térben,
Hanem: "Hipp,hopp! mint gondolat, gyerünk!
Serény kitartás nincs a szittya vérben,
Lassú, kimért munkát nem tűrhetünk..."

- Anyám, mi ez? Dobd ki a bolond libsit. (Húz egy másikat.)
- Bartis Attila. Azt írják, erdélyi... De gyanús, hogy most olyan felkapott... Meg nézd az orrát. Tegyük félre.
-Wass Albert... Szabó Dezső...
- Tovább ás.  -Németh László  - na ezek jöhetnek!
-Nézd, itt meg egy Kertész Imre...
Fintorog. - Provokáció! - morogja, és arra gondol, ki adományozhatta ezt a Jobbiknak. A másik kajánul elmosolyodik: - Hagyd, kibaszunk vele. Felrakom az i betűhöz, elvégre ő csak Imre Kertész. (Röhögnek.)

 


Jegyzetek 

ad1
És az ígért végrendeletem: Ezennel a Csengey Könyvtárra hagyom valamennyi libsibolsi szerzőmet a  házikönyvtáramból: Kornisom nincs, de akad EP, és több ÉS-be író prózaista - és természetesen az Önöké az összes MTA-kiadású, ill. szerzőségű tanulmány, történelemkönyv, amelyben a halszagú lappokhoz kötik az eredetünket.  

(Azt hiszem, ennél egyszerűbb életbiztosítást nehéz kötni. :)  

ad2
A kanonizálás nem métahajigálás: a legokosabbak is könnyen elvetik a sulykot (képzavar az ínyencek kedvéért).
Margócsy István irodalomtörténész így emlékezik meg Balassa Péter esztétának a kortárs irodalomról vallott nézeteiről:

„[Balassa szerint] ...az alapító atyák, Mészöly és Ottlik... s csak az a szerző számíthat irodalmilag máig érvényesnek, aki az ő vagy személyes hatásuknak vagy pedig valamely poétikai gesztusuknak átvételével olyan irodalmat hoz létre, amely ezt a vonalat erősítené meg; minek következtében Balassa, a hihetetlen gazdag műveltségű, és általam igen magasra értékelt ízlésű szerző, brutális keménységgel vágta le azokat a szerzőket, akik ezzel a fejlődésvonallal vagy irányzatal nem kerülzek valamilyen érintkezésbe, s büntetésből el is dugta őket a semmibe.”

(Elhangzott: Újraolvasott negyedszázad, PIM, 2006) 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr291114192

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Fideszfigyelő 2009.05.15. 19:23:30

"Lelki fitymaszűkület" A Magyar Hírlapban a magyar irodalom "lelki fitymaszűkületeseiről" írtak. Esterházy Péter megvizsgálta a kérdést. Persze ő nem ezért, hanem azért, mert most más jobboldali lapokban  nemcsak politikai újságírók, hanem…

Trackback: Fideszfigyelő 2009.05.15. 14:31:29

Fel harcra irodalmárok!A Magyar Hírlap igazi kultúrkampfot csinál. Már írtak a "lelki fitymaszűkületes" magyar írókról, de most az ellenség újabb ügynökei ellen kezdtek küzdeni. Nem számít, hogy az érettségin a Fidesz naggyűlés résztvevő Lázár E…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zetek 2009.05.15. 23:54:44

@Viktus: Én sem értem, hogy miért reklámozzák ennyit a Jobbikot, de ők tudják.

Alfőmérnök 2009.05.16. 00:08:09

@bbjnick:
Csoóri '91-es esszéjében írta, akkor tucatszámra léptek ki emiatt az Írószövetségből:
"Élnek, miért is ne élnének sokan az országban, akik unják az örök magyar sirámot: Mohácsot, Nagymajtényt, Világost, Trianont és még ezer másféle csapást. Lehet is unni őket – ettől persze még nem tűnnek el a megoldhatatlan gondjaink közül. Különös, de addig, amíg a magyarsághoz természetes módon nem lehetett idomulni – akár beleolvadással, akár szellemi azonosulással –, ezek az öröklött magyar nyavalyák nem zavarták, nem idegesítették – legalábbis érzékelhetően nem – például a századok óta velünk élő svábokat, cipszereket, sőt még a kiegyezés után betelepült zsidóságot sem. Adyt Hatvanyk, Révészek, Jászik, Ignotusok állják körül, s képességeik szerint osztozkodnak is gondjaiban. Azt hiszem, talán Ady ideje az az utolsó pillanat, amikor a nemzet kérdései, a magyarság kérdései még átélhető egzisztenciális és történelmi problémaként lobbanhattak föl a zsidóságban. A zsidóság például nemcsak a nyelvet, a nyelvben megülepedett fájdalmakat is megtanulta. A Tanácsköztársasággal, a Horthy-korszakkal, de különösen a Vészkorszakkal a szellemi-lelki összeforradás lehetősége megszűnt. Természetesen mindig voltak és lesznek Szerb Antalok, Radnótik, Sárközi Györgyök, Vas Istvánok, Harag Györgyök, Orbán Ottók, Konrád Györgyök, Faludy Györgyök és Zala Tamások, de ahogy manapság egyre határozottabban érződik, fordított asszimilációs törekvések mutatkoznak az országban: a szabadelvű magyar zsidóság kívánja stílusban és gondolatilag „asszimilálni” a magyarságot. Ehhez olyan parlamenti dobbantót ácsolhatott magának, amilyet eddig még nem ácsolhatott soha.

Ha volna új Ady Endrénk, Bartókunk, Németh Lászlónk, Bibó Istvánunk, Illyésünk, ez a kihívás még tán kapóra is jöhetne: hadd versenyezzenek kitűnő erők egymással a századok óta húzódó magyar bajok orvoslásában. Ilyen föladat közben a kimért, távolságtartó tekintet legalább annyira nélkülözhetetlen, mint a sorssal bűnös viszonyt folytató Ady keserű, dacos, parádézó, érzelmes odaadása „fajtájának”. De hát se Adynk, se Németh Lászlónk, se Bibónk. Ráadásul mérvadó szellemi életünk sincs, amely megfelelő közeget vagy hátteret biztosíthatna a versengésnek. Egyedül csak a politika küzdőtere létezik, ahol a dolgok logikája szerint ütésre ütés a válasz, rágalmazásra rágalmazás. Antiszemitizmus és nacionalizmus? Ezek is inkább egy fölületesen megírt politikai színdarab főszereplői s nem a lelkeké, illetve nem a valóságos helyzeté. Fegyveres csapatok helyett nagy habverőkkel fölszerelt különítmények járnak a közéletben s fölhaboztatnak mindent, ami segít eltakarni a megoldandó kérdéseket."

Szerintem lehetne ez is érettségi tétel. Persze nem kell vele egyetérteni. Lehet nyugodtan ellene is érvelni.

FreeTibet 2009.05.16. 00:23:22

Estére befutva, mivel úgy látom a Bucót senki nem hozta még szóba idekapcsolódóan, akkor legyek hát én az, aki:
http://www.youtube.com/watch?v=msDErrwSG0k

Plussz adalékként egy fantasztikus matula interjú:
http://matula.hu/pag/20020208amaradisag.html


A kifakadást különben nem értem. Mindenkinek demokratikus joga, hogy olyan könyveket olvasson, olyan könyvtárat építsen, amilyet csak szeretne. Amíg nem akarja mindenki számára kötelezővé tenni, kit érdekel?!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 07:37:00

@Alfőmérnök:

ez a nácista szöveg, mint érettségi tétel? persze! aztán könyvégetés, és ácsferi deportálása, mi? józan eszén van maga? :))))

Thulsa Doom (törölt) 2009.05.16. 08:51:11

Tényleg kibaszott felháborító, hogy kishazánkban valaki nem a faji alapon futtatott, tehetségtelen zsidó firkászokat tolja!
Há' de nácista mán ez a Jobbik!

Mekkora hülyének kell lenni ahhoz, hogy valaki megírjon egy ilyen cikket!?
Miért ne csinálhatna bárki a saját célközönségének könyvtárat? Gondolom a Magyar Ebtenyésztők Szövetségének a székházában csupa kutyás könyv van, a horgászszékházakban pedig nagy valószínűséggel túltengenek a könyvespolcon a halak meg a horgásztörténetek.
A Mazsihisznél meg spírók, kertészek meg fantasztikusabbnál fantasztikusabb holó-sztorik borítják el a könyvespolcot.

Mi ebben a baj? Vagy csak arról van szó, hogy a fityisznél Viktor kiadta a parancsot, hogy : Há dik má' mingyár öt százalékon a Jobbik, ideje őket is támadni!?

Bajkon úr 2009.05.16. 09:18:10

Eugenika, tényleg kibaszott felháborító, hogy a hazaáruló magyarországi nácik fajelméleti alapon építgetik a könyvtárukat, a retardált híveik itt meg védik őket.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2009.05.16. 11:18:46

@TaTa86.:
Ez idáig is nyilvánvaló volt annak aki nem vakon
botorkál a magyar közéletben.
Ezt a könyvtárat biztos azért csinálják, hogy ezzel elkezdjék szipkázni mostmár a fideszes tömegeket is . )

Süketnéma forradalom rulez!

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.16. 12:14:34

@Bajkon úr:
"hazaáruló magyar nácik" - Ez teccett, makimajom!
Tudod, bibodó, ha nem lennétek ti, szadeszliberális eszmeiséget vartyogó brekkencsek, nem lenne Jobbik sem. És az a legszebb, hogy nem kell polémiát lefolytatnunk azt illetően, hogy a tojás volt előbb vagy a tyúk. Hiszen mindannyian itt voltunk az evolúció kezdetén, amikor megszületett az ÁVH-s és vérbolsevik felmenőkkel, de legfőképpen mentalitással megáldott SZDSZ. Láthattuk, hogyan vált egy velejéig aljas, fursztrált magyargyűlölő kisebbségi párttá, csekély, tisztán a magyarországi alja zsidóságból kikerülő holdudvarral. A fajtádnak köszönhetően élnek kényelemben az országban bolsevik tömeggyilkosok (bírók, ügyészek, népi ülnökök, ÁVH-s gyilkosok, tartótisztek, stb). Bármilyen eszközt, ismétlem: bármilyen eszközt elfogadhatónak tartok a fajtád megfékezésére, szerencsésebb esetben kiirtására. Kiirtás alatt nem a kibelezésetekre gondolok, csak eszméitek szigorú, negatív joghatások melletti tiltására.

Bajkon úr 2009.05.16. 13:08:05

@Mr Falafel
Te vagy az az öngyűlölő beteg kommunista zsidóember igaz? Hát persze. Akkor minden érthető. Szánalmas roncs vagy, akit még az imádott nácik sem fogadnak be, hiszen zsidó vagy. De azért próbálkozzál, görénycsomó.

Ács Ferenc 2009.05.16. 14:02:22

Grift: deportálásokról álmodozol, de a kezed a bilibe lóg. :)
Jól látom, hogy Franco-rajongó vagy? :DD Ez milyen nevetséges, még annyira sem vehető komolyan, mint a Che Guevara Fan Club, pedig abban is a hozzád hasonló hülyék vannak. Otthon beöltözöl és a tükör előtt is pózolsz? Kedvenc bohóc-generalisszimuszod utolsó szobrát most távolítják el Spanyolországban. :D

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 14:29:43

@Ács Feri:

nahát, a parádés riposztok nagymesterét hallottuk? LOL
te meg mint beférkőzött reakciós szerző, örülsz, hogy a komcsi zapatero eltünteti a caudillo emlékét? csak kibújik a cionvörös szög a reakciós zsákból, mi?

Ács Ferenc 2009.05.16. 14:41:43

@Grift: "beférkőzött" és "cionvörös" - bravó, egyre jobb, persze egy fasisztának szinte mindenki kommunista, ahogy fordítva is gyakran megesik. Ha kapsz egy százast, akkor fejre is állsz, meg effélék? Lehetnél az idomított majmom, veszek neked banánt is, de ahhoz valami saját kunsztot is mutass fel. Ahhoz nem elég utánozni szegény megboldogult Caudillo komát a tükör előtt.

fz 2009.05.16. 14:43:07

nahát, Grift, hogy te milyen nagyszerû szóképeket alkotsz: cionvörös szög! a magyar rögvalóság és talajgyökér ehhez képest smafu!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 14:46:00

@Ács Feri:

ez egyre gyengébb! ne alázzad magad. le kell nyugodni, a fajtád hajlamos a forrófejűségre. :)

Ács Ferenc 2009.05.16. 14:49:15

@Grift: nincs több jutalomfalat, ha megharapod a kezem!

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 14:50:47

@Ács Feri:

és csak folytatja, és hébereg tovább... :)))

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.05.16. 15:33:57

Ezt ugye viccből csinálják?

Nézzenek ilyet:
http://www.dailymotion.com/relevance/search/depeche+mode+only+when+i+lose+myself/video/xbyc2_depeche-mode-only-when-i-lose-mysel_music

:)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 15:44:54

@Loxon:

én röhögök rajta, de hogy ez a szegény srác viccel e, azt nem tudom... :)

már arra is gondoltam, hogy a kisöccse meglógott a jesivából és az ellopott jelszóval helyette írja ezeket a gyermeteg dolgokat, amíg a bátyus a szent istván téren a rettegéstől örömreszket.

states 2009.05.16. 16:42:02

http://nol.hu/kult/magyar-roma_polgarhaborut_vizional_spiro
Olvasom, hogy megjelent Spiró új regénye, amely magyar-roma polgárháborút vizionál, és amelyben Békés megye elszakad Romanisztán néven. Spiró szerint ezzel egy újabb Trianont él meg a magyarság. Remélem, az itt Spiróért lelkesedők nem vesztegetik az időt, és lélekben máris Romanisztánban vannak...

fz 2009.05.16. 16:53:42

@states: ismét sikerült a lényegre tapintanod, amúgy gondolom, Spiró életmûvének teljes ismeretében.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.16. 16:55:55

csak szegény murcit sajnálom, rendes srácnak tűnik a néha ficamodó irodalmi ízlése ellenére is, most települhet romanisztánba? de! mi legyen spiróval, neki jelöljük ki újlipóciát?

tistedur 2009.05.16. 17:08:28

@Loxon: ez már nem vicc...egy a zászló, sok a tábor.

fz 2009.05.16. 17:10:18

akkor szavazzunk:
a) spíró (sic) gyenge író, egy bibsi, idegen vér folyik az ereiben, eredendôen tehát szaralak, nincs helye itt
b) Spiró (miután így hívják) a magyar irodalom jelentôs alakja, alkotója, akirôl bizony sokat fognak beszélni irodalmárok a jövôben is, és tényleg lesz egyszer MAGYAR érettségi feladat

states 2009.05.16. 17:26:43

@Grift:
Mindenesetre az azért örömteli, hogy némi lakosságcsere révén a nyóckert sikerült cserében Romanisztánért pacifikálni. Kiskunlacháza jövőjét viszont teljes homály fedi még Spiró szerint is...

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2009.05.16. 17:46:24

csak most volt időm elolvasni a posztot. a cím, az illusztráció és a tartalom is numero egyes.

commontalk 2009.05.16. 20:22:07

@serwer: Szerintem nem Vilmos, mintha János lett volna, de annyira nem fontos.

Ács Ferenc 2009.05.16. 20:42:08

@Grift: "már arra is gondoltam, hogy a kisöccse meglógott a jesivából és az ellopott jelszóval helyette írja ezeket a gyermeteg dolgokat, amíg a bátyus a szent istván téren a rettegéstől örömreszket."
Mennyire szennyezett lélek és deformált tudat kell ilyen idiótaságok leírásához, ez azért tényleg súlyos. :) Bár egy majomtól már az is nagy teljesítmény, hogy gépelni tud, úgyhogy ne szégyenkezz, majd eladlak valami igazi idomárnak.

Ács Ferenc 2009.05.16. 20:46:37

@FreeTibet: "A kifakadást különben nem értem. Mindenkinek demokratikus joga, hogy olyan könyveket olvasson, olyan könyvtárat építsen, amilyet csak szeretne. Amíg nem akarja mindenki számára kötelezővé tenni, kit érdekel?!"
Lényegében egyetértek veled, olvassák a saját hulladékaikat, csak ugye az a gond velük, mint a kommancsokkal, szeretik rákényszeríteni a társadalom normális és tisztességes részére a saját izlésüket.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.16. 20:55:06

@Alfőmérnök:

"manapság egyre határozottabban érződik, fordított asszimilációs törekvések mutatkoznak az országban: a szabadelvű magyar zsidóság kívánja stílusban és gondolatilag „asszimilálni” a magyarságot" (Csoóri S., 1991)

"A két középosztály közt feszülő ellentéteket minden eddiginél láthatóbbá és élesebbé teszi a társadalom modernizációját jelentő reformfolyamat, amelynek sikere vagy sikertelensége a középosztályok között dúló háború végére is pontot tehet. Mert eldőlhet: közülük melyik erősödik, melyik gyengül meg végérvényesen. Ezért és ennyiben nem csalatkozunk, amikor úgy érezzük: a szélsőségesen megosztott társadalomban, a kétféle középosztály tagjai között élet-halál harc folyik. S ez a küzdelem nemcsak a középosztályok, hanem a társadalomfejlődés irányát is hosszú távra meghatározhatja." (Vásárhelyi M., 2007.)

ü
bbjnick

Szentgáli 2009.05.16. 21:04:46

Érdekes ez a blog. Konzervatív-liberális szerzőkkel és kuruc.infós törzsolvasókkal?? Vagy ez csak ebben a posztban van így??

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.16. 21:17:14

@Szentgáli: Megállíthatatlan a barna métely. Remélem, kinn volt a Szent István parkban maga is.

Tehetetlen Dodó 2009.05.16. 21:21:07

@Ács Feri: Úgy látszik, mi valami nagyonfélreeső helyen lakunk. Mifelénk már hónapok óta nem járt a jobbikos kényszerítő-kommandó a kötelező olvasmányokkal.

Alfőmérnök 2009.05.16. 22:40:31

@Szentgáli:
Nincs ebben semmi különös. Ha valami liberális, de közben még egy kicsit konzervatív is, ott előbb-utóbb szükségszerűen előbújnak a nácik.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.16. 22:55:28

@Bajkon úr:
Mitől lennék öngyűlölő? Ha nekem valaki azt mondja, hogy zsidó vagyok, nem kezdek visítozni, hogy "júúúúúúúúj, náááááácííííííííí!". Mindenkiben él valamilyen identitástudattal, jó esetben, persze. Én magyarként szocializálódtam, magyarként élek. Amíg a fajtád fel nem bátorodott, és a csatornák bűzéből közénk nem pofátlankodott, addig nem is volt semmi gond. Most egy európai országban szeretnétek tevebaszósdit előadni, de erre senki nem vevő. Ha képtelenek vagytok magyar identitástudattal élni, kotródjatok! Ács Ferit mindenképpen vidd magaddal!
Bizonyára elkerülte a figyelmedet, hogy maga Orbán Viktor emelte a demokratikus kormányok közé a Horn-kormányt. Neki is csak a lumpenzsidó Gyurcsány érával van baja, mint minden tisztességes magyar embernek. Baloldalinak lenni nem bűn, és nem is ostobaság. Az etnofinanciális maffiát (szadesz-gyurcsány) támogatni viszont Magyarország ellan való megbocsáthatatlan bűn.

Alfőmérnök 2009.05.16. 22:59:01

@Mr Falafel: @bbjnick:
Nemrégiben vettem magamnak a fáradtságot és végigolvastam a hírhedt írást. Szerintem semmilyen szélsőséges dolog nincs benne. (Ha a Che Guevara-kultuszt nem tekintjük szélsőségesnek.) A legdurvább rész kb. az, amit itt idéztem. Még esszének sem mondanám, inkább napló, jegyzet, bevallottan szubjektív beszámoló a 80as évek végéről. Meglehetősen sok, később beigazolódott, éles megfigyeléssel. (És most nem a "zsidózós" részekre gondolok.Lehetne idézgetni, de az off lenne.) A megközelítésmódja, kb. 10szer árnyaltabb, mint Bayer Zsocáé és 1000szer, mint Tomcaté. (A stílusról most ne beszéljünk.)
Mivel bevallottan szubjektív beszámoló, végsősoron a saját tapasztalatainak a leírása (veretes nyelven), ezért nyilván párbeszédre, sőt vitára ingerlő.
De úgy látszik, Csoórit nem tartották alkalmasnak a párbeszédre. Nem kellett nekik. Mindegy: megkapták helyette Csurkát, Bayer Zsocát, de főleg Tomcatet és Budaházyt. Mindenki azt kapja, amit megérdemel. :)
"(...) a filozófiailag és történelmileg rosszul megnevezett valóság előbb-utóbb visszarúg."

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.16. 22:59:08

@Ács Feri:
Belőled szekercével kéne normális felet csinálni. rászolgáltál, biboldó.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.05.16. 23:27:10

@Szentgáli: A borzalmas tagság mindig előkúszik a magyar ugarból.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.16. 23:45:54

@Alfőmérnök:

Abszolút mértékben egyetértek:-)

Azt azért még hozzáteném, hogy sokan vannak, akik ezt a mai napig nem voltak képesek (vagy nem akarnak) felfogni.:-( Volt nemrég egy vicces kalandom: meghívtak a Konzervatorium-blogba szerzőnek. Hogy miért, tudja a fene... És amikor ott azt mertem állítani, hogy ha nekünk Németh László, Illyés Gyula, Bartók és Ady snassz, akkor majd kapunk helyette vasalttalpú bakancsot, nyomban ki is rúgtak (illetve törölték a hozzáférésemet):-D Náci lettem, mert szót emeltem a nácizmus ellen:-D

Így élünk ma Pannoniában:-(

ü
bbjnick

Ács Ferenc 2009.05.17. 00:06:31

@Mr Falafel: ejnye, megint rászabadultál a kannásbor-készletre? A biboldózást meg a tükörnek mondd, te szerencsétlen barom. :)
Szentgáli: túlzás, a törzsolvasóink többsége normális, néhány kretén pedig mindenhol akad, engem nem zavar, eljátszik velük az ember. :)

Syr Wullam 2009.05.17. 00:13:38

Ah, sero venientibus ... ha lett volna időm, előbb hozzászólok. Murci, nagyjából egyetértek veled, amiben meg nem, azt már leírtam itt:

http://holdrablo.blog.hu/2009/05/07/egess_konyvet_irot_olvasot?fullcommentlist=1#c5784183

Alfőmérnök 2009.05.17. 00:22:09

@bbjnick:
Én attól tartok, hogy NEM AKARJÁK felfogni. És a többesszám harmadik személy itt nem "a" zsidóságra vonatkozik, hanem a magyar értelmiségnek egy részére (akik között vannak, feltehetően nagyobb számban, mint akikre nem vonatkozik, zsidó származásúak).
A konzervatóriumot egy időben olvasgattam, szerintem vannak ott jó szerzők (így magyar blogszféra-viszonylatban mindenképpen igényes), de mikor megláttam a "szégyenlistájukat" (konzervatorium.blog.hu/2007/11/29/a_25_leggazabb_magyar_ertelmisegi?fullcommentlist), kicsit felbasztam magam. Csoóri, Sas József egy listán? De még TGM meg Geszti sem azonos súlycsoport, ha elfogulatlan akarok lenni. :)

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.05.17. 02:10:25

@Alfőmérnök: A Csoórival kapcsolatos felhajtást én sem érte(tte)m. Szerintem Spiró verse sokkal gázabb, minden kifinomult értelmezés ellenére, mint Csoóri akármely — egyébként elég intelligens — megszólalása. Spirónál azért mégiscsak azt kapjuk, hogy mi, mélymagyarok, jövünk a szarból, vagy hogy. És ezen nem segít, hogy az ember elvonatkoztat mindentől, mert a magyar — mondom én, aki magyarnak mondhatom magam — nem egy olyan intellektuális faj. Tehát van egy magyar pbulikum, amit akárhogy nevelt a Nyugat, Ady meg a többiek, azért mégiscsak magyar. Tehát itt nem szövegértési gondok, hanem szociopátiai gondok merülnek fel. A szöveghez szociális méter kapcsolódik.

Mindettől nem függetlenül megértem Murcit is, aki bár irodalmilag védi, szintén nem tekintet nélkül a szociális vonatkozásokra.

Bevallom, hogy engem Spiró irritál, jönnek a szarból nélkül is. Amit ő csinál, azt nem tartom igazán művészetnek. Imre Kertészt sem. Irodalmilag se igazán. És ennek nem a származása az oka, hanem az attitűdje.

Persze aki mindezt kizárólagosan Wass Albertre szeretné felcserélni, meg Szabó Dezsőre, meg — horribile dictu Németh Lászlóra és Illyésre, akiket minden esetleges jó pontjaik ellenére én szintén nem annyira díjazok — az szintén valahol meg van kergemarhulva.

Art Mooney 2009.05.17. 02:12:05

just for the record (nem mintha lenne tétje)

rossz válasz(ok)

a helyes megoldás: a magyarellenes kirohanásairól elhíresült, szalonképtelen írót kirekeszteni, bal- és jobboldalon egyaránt, az értékelhető művein kívül nem venni róla tudomást.

írjon csak a fióknak, meg szélsőbalos rétegmagazinokba, de semmiképpen ne hívják tv-be, rádióba, olvasott lapba; érettségire pláne nem, annyi más lehetőség van még..

ha már kiharcolta valaki a hatalmat, kezelje felelősséggel.

vegyük észre, h itt a baloldal van lépéshátrányban.

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.17. 07:39:50

@Alfőmérnök: & @Loxon:

1) Az este Csoórit olvastam. Azt írja: "Alkut valójában csak olyan felek köthetnek egymással, akik nincsenek kiszolgáltatva egymásnak." Ezt Csoóri a nyolcvanas évek közepén írta (a társadalmi pátbeszédre vonatkozóan). Bizonyára így vélekedik egy sercegve vértszívó náci.

2) Olyan szituáció a magyar irodalomban (és általában a kultúrában), mint a mostani, még sohasem volt. Elég sok magyar irodalmat olvastam életemben, de én olyan szerzővel még nem találkoztam (egészen mostanáig) aki másik szerző létjogát kétségbe vonta volna. Műveinek minőségét, igazságtartalmát igen, de létjogát soha. (A nyilas és a komcsi bértollnokoknál (újságíróknál) volt szokásban a megbélyegzés, de valamirevaló író akkortájt sem süllyedt volna le annyira mélyre, hogy bélyegezzen.) Ma ez történik. Eleve blokkoja a kultúrpolitika bármiféle érdemi vita kialakulását: aki neki nem játszik, arra ráb*sz egy pecsétet (többnyire antiszemita, rasszisa pecsétet) és akkor azzal el van intézve a dolog. A szomorú a történetben, hogy ebben ma írók is részt vesznek, és nem kényszerből, hanem önként, dalolva.

Mert, szerintem, Kertész Imre, Konrád, Esterházy és Spiró írók (és nem is akármilyen írók), megvan a létjoguk a magyar irodalomban. Azzal, hogy ők másokat ki szeretnének zárni (a múlt és a jelen szerző közül is) "ideológiai" alapon, no, azzal olyan precedenst teremtenek, ami nem lenne jó, ha hagyománnyá válna. Veszélyes mulatság ez, nagyon veszélyes!

LOXON! Szerinted van olyan értelmes magyar olvasó, aki Németh Lászlót vagy Illyést olvas és ne tekintené irodalomnak - most csak hasraütve - mondjuk, Füst Milánt vagy Nádas Pétert?

A Murci cikke pedig egy ostoba hecckampány-szöveg: a Szabad Nép, a Völkischer Beobachter és Magyar Narancs legjobb hagyományait követve. Járt Murci abban a könyvtárban, megnézte, hogy milyen kötetek vannak ott, beszélt a könyvtárosokkal, az olvasókkal?

A magyar irodalom csak addig él, amíg művek egymás kölcsönhatásában tudnak születni és az olvasó előtt megjelenni. Ezt még a kommancsok is tudták (és ha csak a múltra vonatkozóan és részlegesen is, de némi szabadságot ők is hagytak a szerzőknek és az olvasóknak). Ami most zajlik, életveszélyes.

ü
bbjnick

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.17. 10:21:54

@Ács Feri:
Azért nem minden kreténnel szeretsz eljátszani, ugye Feri?:DDDD

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.17. 10:25:04

@bbjnick:
tévedsz. spiró, kertész, esterházy, konrád rossz írók, de ez nem is baj., ilyenek is kellenek. de! nincs létjogosultságuk. itt az életért folyik már a harc. ezek számára élhetetlenné kell tenni magyaroszágot. menjenek világgá.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.17. 10:30:00

@Ács Feri:

a csajozós dumáid is ilyen óvodások? nem irigylem a kapcsolataidat. :))))

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.05.17. 10:40:46

@Grift: Kéretik azért egy bizonyos szint alá nem lemenni Grift, ha Feri fölé akarsz kerekedni. Így csak magadból csinálsz hülyét.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.17. 10:55:17

@Őrnagy Őrnagy:
dehogy akarok én kerekedni. az szomorú lenne.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.17. 11:21:18

@bbjnick:

meghívtak a Konzervatorium-blogba szerzőnek...

csudálkoztam is. de aztán jó vége lett. :)))
egy szörnyeteg lapul a magyar jövőben. a herediter szellemi izgágák akarják már a jobbot is megmondani nekünk. már voltak komcsik, libsik, most konzervatívok lesznek. már oktatják a gazdaszervezetet. a magyar jövőbe nagyon szűk ösvény vezet. akinek nincs helye a magyar jövőben, azt már most le kell lökni az ösvényről! :)))

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.17. 12:19:02

@Loxon:
Sajnos Spirót továbbra sem tudom megítélni, mint írót. Ellenben Imre Kertesz tevékenységében irritál, hogy nem tudja mi a különbség a dráma, mint irodalmi műfaj, és a dramatizálás, mint technika között. Talán nem véletlen, hogy a Sorstalanság, mint film, megbukott. Egy drámai mű téves dramaturgiai eszközökkel történő megjelenítése ugyan hozhat Nobel-díjat a témája miatt, de esztétikai, élvezeti hatást nem fejt ki.

Alfőmérnök 2009.05.17. 21:13:57

@bbjnick:
Szerintem túlaggódod a dolgot. Ma már, elsősorban a nyilvánosság új formáinak és a digitális adathordozóknak köszönhetően nem lehet senkit csak úgy ellehetetleníteni. Kilép(nek) valaki(k) az Írószövetségből? Ki a faszt érdekel? A Népszabadság vagy a Népszava vagy a 186óra lenáciz valakit? Ki a faszt érdekel? (Majd a Magyar Nemzet vagy a Magyar Hírlap úgyis az egekbe emeli.)
Az meg szvsz egyszerűen hülyeség, hogy "A nyilas és a komcsi bértollnokoknál (újságíróknál) volt szokásban a megbélyegzés, de valamirevaló író akkortájt sem süllyedt volna le annyira mélyre, hogy bélyegezzen." Persze kérdés, hogy kit tartasz "valamirevaló" írónak. Ha azt, aki nem bélyegez meg, akkor igazad van, csak üres az állítás.
Ráadásul a fő (társadalmi-politikai) kérdések megvitatásának a terepe ma már nem az "irodalom", vagy a filmművészet kéne, hogy legyen (különben is ki olvas ma már szépirodalmat?), tehát szerintem nem a kultúrpolitika hibája, hogy nincs érdemi vita. Hogy akkor kié? Nem tudom. Talán az embereké, akiknek nincs erre igényük. Mert amire van igény, az ma már előbb-utóbb úgyis megtalálja az útját, hogy eljusson a többséghez is. (No persze az emberek igényét is lehet befolyásolni. De kifinomultabb technikák kellenek hozzá, mint eddig.)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.05.17. 21:17:47

oops, mit leltem
nem Spiróhoz illik, inkább Kornishoz, de most találtam, megosztom a nagyérdeművel,

"Az jutott az eszembe: a zsidók mindunatalan kitermelik az ilyeneket. Eddy Cantor. Jerry Lewis. Abbie Hoffmann. Lenny Bruce. A csúcson lévő zsidót, akit semmihez és senkihez nem fűz békés kapcsolat."

Hoppá, valakiból elúbújt a Bayerzsóti? :DDD

Annyit segítek: élő, klasszkus író.
A megfejtés itt (s ott is a 221. o.), hogy kit idéztem:

evocatio.blog.hu/2009/05/17/philip_roth_szellem_el_2
:DDDDDDDDDDDD

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.18. 01:21:40

@Grift:

"a magyar jövőbe nagyon szűk ösvény vezet" --- írod.

Ebben teljesen egyetértünk. Ám, hogy ezt a "nagyon szűk ösvényt" közelítőleg is megtaláljuk, egy nagyon komoly társadalmi-kulturális-gazdasági leltárra volna szükség (lett volna szükség már 1990-ben). Nagyjából az elmúlt száz év újragondolására és értékelésére. Enélkül semmi nem fog menni (szerintem). Tisztázni kell valós viszonyainkat. És mindent, ami értékes az elmúlt időkből újra elő kell venni és "meg kell mérni" az új viszonyok között is. Akik ebben hajlandóak komolyan és tisztességesen részt vállalni, azok (szerintem) jót akarnak ennek az országnak, akik mindenféle importált és összekotyvasztott ideológiai maszlagokkal próbálják tovább mérgezni a közéletet (teszik ezt bármilyen megfontolásból is) azok pedig rosszat.

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.18. 02:05:09

@Alfőmérnök:

"Ma már, elsősorban a nyilvánosság új formáinak és a digitális adathordozóknak köszönhetően nem lehet senkit csak úgy ellehetetleníteni." --- írod.

Nekem éppen ellenkező a tapasztalatom. Minden nagy "információs bumm" idejében nagyon megnőtt/megnő a "hivatalosság" értékkijelölő szerepe. (Nagyon messzire vezetne most ennek részleteibe belemenni, de vannak szépszámmal történelmi párhuzamok is.)

"Az meg szvsz egyszerűen hülyeség, hogy "A nyilas és a komcsi bértollnokoknál (újságíróknál) volt szokásban a megbélyegzés, de valamirevaló író akkortájt sem süllyedt volna le annyira mélyre, hogy bélyegezzen."" --- írod.

Az írók mindig nyírták-vágták egymást, de a XIX.-XX. századi magyar irodalmat (mióta jelentősebb irodalmi közélet létezik) mindig is jellemezte egyfajta irodalmi ethosz (írói "szakmai becsület"). Mondok példát: nemrég Örkénnyel készült interjúkat olvastam. Az valami külön művészet, ahogy a nyugati újságírókkal folytatott beszélgetésekben Örkény kikerüli az olyan kérdéseket, amelyekkel árthatna magának vagy másoknak. Ugyanakkor legalább ekkora figyelmet fordít arra, hogy olyan kijelentést se tegyen, amit később szégyellene (esztétikai értékítéletét még olyan esetekben sem tagadja meg, amikor olyan szerzőkről beszél, akik a szocializmus idején erősen "problematikusnak" számítottak). De tudnék még számos példát mondani.

"Ráadásul a fő (társadalmi-politikai) kérdések megvitatásának a terepe ma már nem az "irodalom", vagy a filmművészet kéne, hogy legyen (különben is ki olvas ma már szépirodalmat?), tehát szerintem nem a kultúrpolitika hibája, hogy nincs érdemi vita." --- írod.

A kultúrát mindig "csinálták". Ahogy Erdélyi, Toldy, Gyulai nélkül nem lenne ma Arany Jánosunk, Vörösmartynk, Petőfink stb., ugyanúgy nem lenne mondjuk Balassa nélkül Esterházynk, Nádasunk stb.-nk. Ez igaz a kultúra minden területére. És ma igazabb talán, mint bármikor eddig.

Szerintem:-)

ü
bbjnick

Alfőmérnök 2009.05.18. 11:08:28

@bbjnick:
Amit Griftnek írtál, azzal 90%-ban egyetértek (a 10% az, hogy nem biztos, hogy rosszat "akarnak", de biztos az lesz a következménye).
A többivel vitatkoznék, érdekes és fontos kérdések, de most vizsgára kell készülnöm, úgyhogy majd később. :)

tewton 2009.05.18. 13:36:49

@bbjnick:
tessék, egy idézet:
"És te, Balassa Péter? Hogyan képzelted? Aláírást gyűjteni a kirekesztés ellen és Csoóri ellen? egyszerre? és akik aláírtátok, nélküle, és így ellene, barátaim, Esterházy Péterés mindannyian, hogyan képzeltétek, hogy Csoóri Sándor ki van pusztítva a magyarságból, és ezzel van vége minden kirekesztésnek?" (Csengey Dénes, 1990)

Gasper · http://tajkep.blog.hu/ 2009.05.18. 13:58:27

@tewton: Balassa Péter esete különben érdekes. Halála elött megtett egy-két olyan lépést, ami miatt pont az "övéi" kezdték el kirekeszteni elég alja módon. De erről bbjnick talán bővebben be tud számolni :)

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.19. 02:29:53

@Alfőmérnök:

:-) Egy nagy kalappal! (ugye, így szokták mondani?):-D

ü
bbjnick

bbjnick · http://bbjnick.blog.hu 2009.05.19. 02:37:54

@tewton: & @Gasper:

Csengey Balassához intézett szavai szerintem (többek között) éppen ennek az irodalmi ethosznak (írói "szakmai becsületnek") (is) a legszebb megnyilvánulásai.

És: Farkas Zsolt lett "nekiküldve" Balassának, talán a Holmiban, talán 1994-ben. Itt a czikk:

http://www.geocities.com/Athens/Crete/9391/balassa.html

Balassát ez úgy "megütötte", hogy nem is állt már talpra utána.

ü
bbjnick

borzzz 2009.05.19. 05:11:52

Jó a poszt, Murci, thanx.
A magam számára is mewglepően elolvastam az összes hsz-t, igazi seggfej liberálisként nekem minden vélemény szent, nem utálom, sajnálom le, akinek Wass A. a magyar irod. csúcsa, megértem, ha balaki felhördül a Jönnek-en (végül is azért lett írva, vagy nem?), egyszerűen örült a lelkem, hogy olyan sok és olyan sokfélét (Rejtőtől Dobaiig, Nádastól Szabó Dezsőig) olvasó népek jöttek itt össze...
Két dolog szúrt szemet: akik "magyarságilag" a mimózaságig érzékenyek, épp azok mutatnak teljes érzéketlenséget a zsidó érzékenységre. Nem fordítva kéne ennek lennie normális esetben? (árokásás jeligére: ez fordítva is megfigyelhető, és rohadtul nem értem)
A másik dolog: az itt felvonuló, több mint 90%-ban rokonszenvesen és/vagy elfogadhatóan megnyilvánuló posztolók még nálam is liberálisabbak lehetnek, mert még az se facsarja az orrukat, hogy néhány olvtárs a szoba közepire szarik. A biboldózás, imrekertészezés, meg az elűzés, hovatovább kiirtás programja sem szalonképtelen? az is egy vélemény? ők is olvtársink? nemá! IMHO a nehezen emészhető zsidó vagy cigány "túlérzékenységet" jó hatásfokkal kúrálhatná, hogy ezen esetekben a nem zsidó (cigány) jobb, középső és egyéb oldali posztolók lépnének fel egy helyretétel erejéig.

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.19. 08:53:01

@borzzz:

teljesen egyet értek veled! valóban, a zsidó érzékenység elsőbbséget kell, hogy élvezzen, ez világos. nem is tudom, hogy egyáltalán indokolt e más érzékenység.
azzal pedig aztán különösen és szinte eksztatikusan értek egyet, hogy helye lenne mán bizony annak, hogy az elvtársak megbírálnák az elhajlókat, esetleg ki lehetne egészíteni az önbírálat tisztító rítusaival is.ha ez sem segít, jöhet a feljelentés. volt már ilyen az ötvenes években, jól is működött. legalábbis azt mondják azok az érzékenyek akik vezényelték azt a rituálét.

mavo · http://polmavo.blog.hu 2009.05.19. 10:11:32

De mér?

A jobbikos srácok tökre védik a zsidókat. szerintük nem _minden_ zsidó magyarellenes.

Ezt nem értékelni ....

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2009.05.19. 15:10:58

Mink vagyunk a Horda
Száll a puszta porja
Bele patanyomba
Mink vagyunk a, mink vagyunk az
erre járó szemenszedett horda,
mink vagyunk a, mink vagyunk a
szélkavarta fajta puszta porja
Puszta fajta porja
Puszta fajta porja
Puszta fajta porja

Iga, kaloda, korda
nyűg, istráng, hám, csorda
pányva, béklyó, szolga
Mink vagyunk a, mink vagyunk a
belenyomva patanyomba porja
Mink vagyunk a, mink vagyunk a
belenyomva patanyomba porja
Szolga csorda horda
Szolga csorda horda
Szolga csorda horda
Szolga csorda horda

http://konzervativok.blogspot.com/2009/05/uj-idoszamitas-kezdodik.html

:>

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.05.19. 15:20:41

@Loxon:
Jó kis vers! Találtam a egy hasonlót:

MAGYAR PUSZTA
/részlet/

Delelőn a jó Nap, bandukol a csorda
Hosszú bőgetéssel helyeselnek sorba
Vezérürü nyakán igazmondó csengő
Minden lépésénél bölcsességet zengő
Nem is hall meg mást a méla banda
Fénylő orcájuk az áhítattól bamba

Hamis felhang volna tudományos tétel
Voltaire siráma egy böffenésben vész el
Einstein tétele itt nagymértékben cáfolt
Hisz agyacskájuk éppen csak hogy sráfolt
Newton fizikájának annyi csak hatalma
Ha fának dőlnek, rájuk hull az alma

borzzz 2009.05.20. 03:11:30

Grift
"teljesen egyet értek veled! valóban, a zsidó érzékenység elsőbbséget kell, hogy élvezzen, ez világos. nem is tudom, hogy egyáltalán indokolt e más érzékenység."

Nem, Grift, te nem velem értesz egyet, hanem magaddal, én uis qrvára nem azt írtam, amit te olvasni véltél, sőt az ellenkezőjét sem.
Namégeccer! Azt hinné az ember, hogy aki fokozottan érzékeny a saját identitására, az fokozott mewgértést mutat mások identitás érzékenységére. De ennek az ellenkezőjét látni - mondtam én, kifejezetten mindkét félről. Ezt úgy olvasni, ahogy te tetted, az már művészet. Vagy ha nem, hát kognitív disszonancia:-))

Polgár Ernő · http://polgarerno.com 2009.05.20. 17:10:04

Tisztelettel ajánlom zsidó hitéleti, kulturális és irodalmi blogomat link céljára:
http://polgarerno.com/blog

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.05.20. 17:34:33

@Polgár Ernő:
csak szólnék a tisztelt szépíró úrnak! olyat, hogy bemutatásra kerülnek, még azon a környéken sem elegáns leírni...
amúgy a cél valóban link! :)

borzzz 2009.05.21. 04:08:30

Merjünk nagyok lenni!
Úgy mint: nagyvonalúság, nagylelkűség...

Alfőmérnök 2009.05.25. 20:56:24

Hoppá, Spiró egy időben az origo és az index címlapján.

http://www.origo.hu/programajanlo/20090525-spiro-gyorgy-feltem-magyarorszagot-interju-a-fogsag-irojaval.html

http://index.hu/kultur/klassz/2009/05/25/spiro/

"A verset félreértelmező felháborodottak szerint aki Magyarországon a nácik ellen szól, az a magyarság egészét gyalázza. Ezzel azonban - nyilván öntudatlanul - azt az abszurdumot állítják, hogy Magyarország egésze náci. Ezt Rákosi Mátyásék gondolták így utoljára, ők hirdették azt a háború után, hogy a magyar mint olyan fasiszta nemzet. Hogy lehet egy népről ilyet mondani, ilyet gondolni egyáltalán? Ilyen mérhetetlen hazugságot állítani egy egész népről?! Ez ellen az állítás ellen én, mint magyar, felháborodva és a leghatározottabban tiltakozom."

Kicsit bosszantó, hogy Spiró úgy tesz, mintha egy verset csak egyféleképpen lehetne értelmezni. Ennyire hülye nem lehet. A "nem csak a szemetek tudnak magyarul" egyáltalán nem evidens, hogy az írókra vonatkozik, és nem a "magyarul tudókra" en bloc. Persze ha valaki ismeri a kontextust, akkor valószínűsítheti, h Spiró erre gondolt, de a másik értelmezés nem félreértelmezés, hanem alternatív értelmezés.

A legviccesebb persze ez:
"Csurka védett meg a végén, azt mondta: "Hagyjátok azt a szegény fiút, eleget kapott már.""

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.05.26. 08:41:37

igen,az új könyvének pim-beli bemutatóján (beszélgetőtárs: a nagyon irritáló Vágó volt) döbbenetes vallomásokat tett Spiró: hogy pl. őt anno a mai ballib ikon írók zsidózták le, és igen, a jobbosok tartózkódtak ettől, vagy éppen védték meg...
sajna emellett az író nem kis fokú üldözési mániájáról is tanubizonyságot tett, szóval meg kéne lábjegyzetelni minden szavát, de azt hiszem az elhangzottak megérnének egy alapos elemézést..

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.05. 15:06:09

"Már szerepelt érettségin, de emelt szinten - vajh' akkor miért nem lett botrány?"
na vajon miért?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.05. 15:10:50

bayer zsolti, kövér lászló az országo tkörbeutazva hazudozik.
ti meg itt rongáljátok a szavakat.
én szerettem volna hinni, h a jobboldaliak nem mennek le abba a bunkó, paraszt, műveletlen "stílusba", mint tóta árpád. de nem, nincs ilyen szerencsém. milyen alapon mondjátok a jobbikra, h bunkóü, hogyha ti is így nyilvánultok meg?????

vagy várjunk, ti nem is vagytok jobboldaliak?

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.05. 15:57:31

Paisz Miklósnak volt egy olyan verse, amit Mária székeléséről szólt, ezért is rúgták ki a belgábóll

Petri György:

Apokrif

Zakatol a szentcsalád
Isten tömi Máriát,
József nem tud elaludni,
keres valami piát.
Nem lel, felkel. Pizsamára
húz fel inget és gatyát,
lemegy a Háromkirályba,
hogy egy fröccsöt legalább ---
--- "Megint Isten?"
--- "Az hát, megint."
Sóhajt, nagyot húz, és legyint:
--- "Különben,
múltkor kivertem a huppot.
Ha az orrom előtt dugtok!
--- de így megmondtam a Marinak,
legalább tartsad a pofád,
úgyis szól mint a földrengés
mindig az a rohadt ágy,
közben - de komolyan! - ne halljak
több ha-ha-ha-halleluját!"

igazad van, felfújják, ezek csak gyerekcsínyek ugye? mint kolompár mondta kiskunlacházára.

"nem szánalmasabb és károsabb, mint a jobbik által képviselt keresztény-pogány kulimász,"
hát dehogynem. ez nem izrael, ez Magyarország, ez keresztény ország. menj el izraelbe és kezd el szidni a zsidó vallást, hidd el "szánalmasabbnak" fogják tartani, mintha a keresztényeket szidnád.

"újszövetséget szembeköpő zagyvalék, ami engem katolikust legalább annyira zavar, mint ha valaki fölöslegesen gyalázza a vallásomat." márpedig fölöslegesen gyalázzák. ja hogyte megérted a frusztráltságukat, és ezért nem felesleges...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.05. 16:29:58

Paisz Miklósnak volt egy olyan verse, amit Mária székeléséről szólt, ezért is rúgták ki a belgábóll

Petri György:

Apokrif

Zakatol a szentcsalád
Isten tömi Máriát,
József nem tud elaludni,
keres valami piát.
Nem lel, felkel. Pizsamára
húz fel inget és gatyát,
lemegy a Háromkirályba,
hogy egy fröccsöt legalább ---
--- "Megint Isten?"
--- "Az hát, megint."
Sóhajt, nagyot húz, és legyint:
--- "Különben,
múltkor kivertem a huppot.
Ha az orrom előtt dugtok!
--- de így megmondtam a Marinak,
legalább tartsad a pofád,
úgyis szól mint a földrengés
mindig az a rohadt ágy,
közben - de komolyan! - ne halljak
több ha-ha-ha-halleluját!"

igazad van, felfújják, ezek csak gyerekcsínyek ugye? mint kolompár mondta kiskunlacházára.

"nem szánalmasabb és károsabb, mint a jobbik által képviselt keresztény-pogány kulimász,"
hát dehogynem. ez nem izrael, ez Magyarország, ez keresztény ország. menj el izraelbe és kezd el szidni a zsidó vallást, hidd el "szánalmasabbnak" fogják tartani, mintha a keresztényeket szidnád.

"újszövetséget szembeköpő zagyvalék, ami engem katolikust legalább annyira zavar, mint ha valaki fölöslegesen gyalázza a vallásomat." márpedig fölöslegesen gyalázzák. ja hogyte megérted a frusztráltságukat, és ezért nem felesleges...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.05. 16:31:04

Paisz Miklósnak volt egy olyan verse, amit Mária székeléséről szólt, ezért is rúgták ki a belgábóll

Petri György:

Apokrif

Zakatol a szentcsalád
Isten tömi Máriát,
József nem tud elaludni,
keres valami piát.
Nem lel, felkel. Pizsamára
húz fel inget és gatyát,
lemegy a Háromkirályba,
hogy egy fröccsöt legalább ---
--- "Megint Isten?"
--- "Az hát, megint."
Sóhajt, nagyot húz, és legyint:
--- "Különben,
múltkor kivertem a huppot.
Ha az orrom előtt dugtok!
--- de így megmondtam a Marinak,
legalább tartsad a pofád,
úgyis szól mint a földrengés
mindig az a rohadt ágy,
közben - de komolyan! - ne halljak
több ha-ha-ha-halleluját!"

igazad van, felfújják, ezek csak gyerekcsínyek ugye? mint kolompár mondta kiskunlacházára.

"nem szánalmasabb és károsabb, mint a jobbik által képviselt keresztény-pogány kulimász,"
hát dehogynem. ez nem izrael, ez Magyarország, ez keresztény ország. menj el izraelbe és kezd el szidni a zsidó vallást, hidd el "szánalmasabbnak" fogják tartani, mintha a keresztényeket szidnád.

"újszövetséget szembeköpő zagyvalék, ami engem katolikust legalább annyira zavar, mint ha valaki fölöslegesen gyalázza a vallásomat." márpedig fölöslegesen gyalázzák. ja hogyte megérted a frusztráltságukat, és ezért nem felesleges...

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2009.06.09. 13:10:18

@fz: szavazzunk: (legalább jó kérdéseket tennél fel).

1. Spiró rossz író, rossz ember
2. Spíró rossz író, jó ember (ebből lesz a legkevesebb)
3. Spiro jó író, jó ember
4. Spró jó író, rossz ember
5. nem ismerem spirót
6. nem tudom milyen író spiró, de egy féreg

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.09.02. 01:38:31

beteg vagy, teszvesz. De mininum egy móriczka, akinek minderől ugyanaz...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.09.02. 09:26:24

@szamárfül:
móricka? ebben hasonlít spiróra! :)
annak is mindenről a szemét magyar jut bele az eszébe.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:09:25

hát. mindig van még lejjebb.
gondolam fiuk, már láttátok a szerencsérlen debilek felhívását - de ide illik, kordokunak:

"Pozsonyi Ádám: Harcra fel!

(Magyar Demokrata 2009. 43. szám, p. 40.)

A kultúrrendőrség felállítását én már régen szorgalmazom, de sajnos
sem én, sem híveim nem kerültek olyan pozícióba, hogy érvényt tudtak
volna szerezni ennek a praktikus és közhasznú kezdeményezésnek.

Mondjuk ki nyíltan, a magyar szellemi élet idegen irányítás alatt van
már jó ideje, de ennyire a maradék magyar gondolat még a XX. század
legsötétebb éveiben sem volt kigyomlálva a közgondolkodásból, mint
napjainkban. Mivel politikai és szellemi elitünk idegen, úgy kell
cselekednünk, mint hős elődeink a végvári harcok, vagy mint a trianoni
országcsonkítás idején.

Alakítsunk kis házi kommandókat. Három-négy fős csoportokban fésüljük
át a könyvtárakat, és lopkodjuk ki, majd semmisítsük meg a ballib
hazaárulás és ízléstelenség fekélygócait. Ha a kicsempészés nem
megoldható, tépjünk a lapokba, firkáljuk össze, szellemi mérgezésre
tegyük alkalmatlanná a futtatott senkiházik mocskait, mit hazaáruló
médiánk minden szinten propagál.

Ne becsüljük le ezt a feladatot. A világ sorsa szellemi síkon dől el,
s nem mindegy, hogy - egyre csökkenő létszámú - fiatalságunk mivel
mérgezi lelkületét. Mit ad át a következő (megszülető) generációnak.

"Spiró ótvar, Konrád átok, Nádastól meg mindjárt hányok!" Ez legyen a
felállítandó kis szabadcsapatok indulója, kik hősi, szent harcba
indulnak a magyar szellemi élet megtisztításáért. Erkölcsi gátlásunk
ne legyen. Ezek gyilkosaink, és mérgeiket ki kell iktatnunk a
szervezetünkből. Ha már a "magyar" kormány, a "magyar" írószövetség, a
"magyar" könyv-erjesztők egyesülete ezt nem teszi meg. Mellesleg, ők
is kiiktatnak minket, csak jóval nagyobb háttérrel, jóval aljasabban,
és még csak nem is titkolva.

A cél az, hogy ha egy magyar ember meglát egy Esterházy- vagy egy
Bacher-kötetet, álmából felkelve is a szemeteskuka felé pislantson, és
félig beragadt szemmel, esetleg ásítást elfojtva is egy nagy ívű
elhajító mozdulatot tegyen.

Harcba barátaim, csatára, fel a szent küzdelemre! "

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:12:07

ja, ez nem ez a pozsonyiádám írt eccer felkérésre a R.-ba? hiba volt :)

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.01. 18:16:35

@szamárfül:
és te komolyan vetted a jobberpunk viccét? ne reszkess már ennyire! :))

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:18:23

nem reszketek, de bizonyos jobbereknek nem lesz annyi _humorja_ , mint magának, és bizopny életében először, csak ezért, beiratkozik egy könyvtárba...

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.01. 18:24:09

@szamárfül:
jaj, dehogy! tényleg nem! nyugodjék meg!
bár egy kis könyvégetés, most hogy mondja?!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:25:33

@Grift: tudtam h erre kapható lesz. Tűz, ahol, melegedhetnek a magukfajták... :D

Grift · http://gozdom.blogspot.com/ 2009.11.01. 18:27:31

@szamárfül: ja! nézzen be hozzám, magáról is megemlékeztem! :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:31:45

@Grift: pedig tőlem még nem is tud sajátot égetni.

tewton 2009.11.01. 18:33:25

hmmm hoppá.
az ilyen nevek mint Csengey Dénes használatához az örökösök engedélye kell. vajon ezt levajazták?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 18:37:11

Teutin uram, sajnálattal konstatálom, maga csak most esett be ide..
Vmi hadjáratról tért meg?

tewton 2009.11.01. 18:54:46

@szamárfül: ó, nem, csak most láttam aktivitást is ebben a beporosodott szobában :)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.11.01. 19:03:18

hát, ők maguk porolták le a témát...

oázis · http://mindenamino.blog.hu/ 2009.11.01. 19:23:31

a cikk élvezetes, a hozzászólásokat nem volt türelmem végigolvasni...

talán máskor...

üdv Cassandrossz!

beletrafáni is emberi dolog...

háromláb 2010.08.27. 20:20:28

bassus ! végigolvastam. ez a szellemi elitt? akár a hozzászólókat, akár az idézetteket tekintem "jobbról" és "balról". lol nagy tisztelet a 1-2 kivételnek. nem, nem te vagy az !

................azért kérnék valamit! az alfőmérnök idézte Csoóri dolgozatot szeretném egészben elolvasni, de a neten nem találom. link? kösz

a (konzervatorium.blog.hu/2007/11/29/a_25_leggazabb_magyar_ertelmisegi?fullcommentlist) véletlenül nem működik.
süti beállítások módosítása