A hazardőr bukása
2009. március 29. írta: TuRuL_2k2

A hazardőr bukása

 A magyar politika legnagyobb hazárdjátékosa egy hete mindent feltett a pártelnöki poszt megtartására - sikerrel, hiszen szólt a vastaps, potyogtak a könnyek, összejött 85%-nyi támogató szavazat. Aztán a nagy önmentő húzást egy hét nehezen megmagyarázható szerencsétlenkedés követte: óránként változó forgatókönyvek, és pánikszerűen menekülő miniszterelnökjelölt-jelöltek. Az ország után az MSZP-nek is komoly aggályai támadtak a hazardőr alkalmasságát illetően. Az önkéntes bukást átmeneti siker után követte az igazi bukás.

 A hazardőr pályáját 2002 óta végigkísérték a hasonlóan kockázatos, s többnyire sikeres (vagy legfeljebb múló kudarcokkal megúszott) húzások. Most (politikai értelemben) minden elúszott, a ház, a családi ezüst, a nyaraló. De a hazardőr a nulláról is újrakezdi - kisebb tétekkel, de tudja, hogy eljöhet még az ő ideje. Hihetetlen bosszúvágy munkál benne. De a nagy visszatérésig mindig idegesen megrándul majd az arca, amikor úgy szólítják: Gyurcsány Ferenc képviselő úr.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr671032544

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mouse Pad 2009.03.29. 20:14:08

A libás tömeggyilkos lesz a nyerő miniszterelnökjelölt? :)Épp egy hete írtam: "aligha lesz két hét alatt más jelölt (talán az egyetlen esélyes, aki mögött teljesen ő áll, az a libás tömeggyilkos, a Bajnai gyerek)" Na, kérem? Végül is Kun Béla, R…

Trackback: dolgok 2009.03.29. 19:59:24

Ha én leszek az elnökJelentkezek, hogy én legyek az elnök, mer momentán éppen nincs munkám.A programot pontokba szettem, és most közreadom, hogy olvassátok el. Céjja, hogy mindenki boldog legyen, és sokkal könnyebben elboldogujjunk az életbe, éshogy az el…

Trackback: Sárdobáló 2009.03.29. 18:52:18

Több fényt a KDNP-be!Nem tudom mi volt azoknak a KDNP-s vezetőknek a fejében, akik kiadták az alábbi közleményt: "Bajnai Gordon jelölése, akinek emberéletek száradnak a lelkén, nyilvánvaló provokáció. Minden jó érzésű ember számára megdöbbentő, hogy…

Trackback: Öntsünk tiszta vizet a pohárba! 2009.03.29. 17:22:46

"A demokrata nem fél."(Bibó István)Kedves liberális politikusok!Úgy gondolom, elérkezett az a pont, amikor egy nagy levegőt kell venni. Megadtátok az esélyt a jelenlegi kormánynak, megadtátok az esélyt a Magyar Szocialista Pártnak. Ők köszönik szépen…

Trackback: Res Publica 2009.03.29. 16:39:46

Gyurcsány Ferenc Pártja Ágyban, párnák közt, szerettei körében múlt ki Gyurcsány Ferenc, ahelyett, hogy egy árpádcsávó vágta volna le a fejét a csatatéren. Micsoda balfácánság!Pedig csak pár évet kellett volna visszalapoznia, hogy tanulhasson a Mestertől,…

Trackback: e-Cafe light 2009.03.29. 13:22:23

Egy bukás margójára Helyszín: Magyarország, Budapest, VI. kerület, Jókai utca, MSZP székház   Időpont: pár órával a kongresszus vége után   Jelen van: a párt friss elnöksége, az elnökön kívül - Ildikó kérlek, az Újhelyi Pistit meg az A…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LaHaine 2009.03.30. 00:07:09

@fehértehén:
Azt jelenti, hogy annyira brutál válság fogja elérni hamarosan MO-t, hogy az emberek legkevésbé azzal fognak törödni, hogy milyen komisz gyerek ez a Feri és mennyire elkúrta. Szerintem van egy pont amikor mindenkinek fel kell adnia a világnézeti előitéleteit mert egy sokkal komolyabb problémát kell megoldani. Ez a pont már közel van, sajnos.

osborne 2009.03.30. 00:09:26

@Kettes: nocsak, defenzív a Kettes nick, milyen kis édes ;]]

Peter252 2009.03.30. 00:12:31

Komikus ahogy a Magyar Nemzet, A bukás c. holnapi vezércikkével temeti szinte Gyurcsányt, pedig úgy ment, hogy maradt és még egy ideig fog is,...ha nem tovább.

zoli29 2009.03.30. 00:12:33

@LaHaine:

"Szerintem van egy pont amikor mindenkinek fel kell adnia a világnézeti előitéleteit mert egy sokkal komolyabb problémát kell megoldani."

Ezt Dávid Ibolya is mondhatta volna...

reality 2009.03.30. 00:12:53

@LaHaine: Na azt felejtsd el, hogy feladjuk a nézeteinket. Add fel, oszt mehetsz.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.03.30. 00:15:45

@osborne: Üthetlek is, ha azt jobban szereted, szivi. :)

zoli29 2009.03.30. 00:17:52

Népszava szerkesztőségi álláspont a kormányválságról:
www.nepszava.hu/default.asp?cCenter=OnlineCikk.asp&ArticleID=1174219

A lényeg, hogy muszáj megállapodnia az MSZP-nek és az SZDSZ-nek, mert ha a Fidesz 2/3-dal megnyerne egy előrehozott választást, akkor egy tekintélyuralmi, a mostani alkotmányos kereteket felrúgó, jóval kevésbé demokratikus rendszert építene ki.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.30. 00:18:20

Eltűnt a Fidesz magja! Marad az Orbán kultusz, ha tetszik, ha nem
Jobboska olvas!
Ha a törzsfőnök Istenhez vonul…
A múlt hétvégén biztossá vált, amit sejteni már lehetett: júniusban az európai parlamenti választások következményeképpen távozik a magyar belpolitikából Áder János és Deutsch Tamás. Vagyis a régi, „legendás” Fideszből alig marad valaki Orbán Viktor párt- és Kövér László választmányi elnökön kívül. A jelöltekről Orbán döntött, s nyilván pótolhatónak ítélte a két ősfideszest. Csak egyvalaki nem pótolható: maga Orbán, aki a 2002-es elveszített választás óta a Fideszt saját képére és hasonlatosságára formálta.
Pedig a párt korábbi sikereit éppen annak köszönhette, hogy egy egymást jól ismerő, összeszokott közösség vezette, amelyből persze kiemelkedett néhány meghatározó személyiség. Az elmúlt években azonban – Tölgyessy Péter sza­vaival – ez a zárt „szerzetesi férfiközösség” felbomlott. Ennek legfőbb oka, hogy 2002 után Orbán fokozatosan centralizálta pártját, egyszemélyes vezetői struktúrát alakított ki. Riválisának tekintett párttársait kiszorította, helyükre a pártban bázissal nem rendelkező, csak hozzá lojális embereket ültetett. Az egykor híresen „független” Schmitt Pál például néhány nappal az­után, hogy belépett a Fideszbe, máris alelnök lett, Pelczné Gáll Ildikót pedig 2003-as alelnökké választása előtt a miskolci pártszervezeten kívül sehol sem ismerték.

A 2003-as úgynevezett szövetségi rendszert létrehozó alapszabály a pártelnöknek csaknem minden személyi kérdésben vétójogot adott. Így Orbán dönt arról, kik legyenek a Fidesz parlamenti vagy európai parlamenti képviselői, de arról is, hogy helyi szinten kik vezessék a pártszervezetet. Bár Orbánnak Waschler Tamás 1994-es próbálkozása óta nem volt kihívója, a pártelnöki, illetve alelnöki poszt(ok)ra a hatályos alapszabály szerint nincs is lehetőség több jelöltet állítani. A Fidesz EP-listájának bemutatásakor Orbán arról is beszélt, hogy a kampány, illetve a távozók miatt­ ismét átszervezi a Fideszt. „Az egész pártot, az egész szövetséget, az egész szervezetet – beleértve az elnöki stáb munkáját is – egészen más rendszerben, más emberekkel fogják irányítani” – mondta kedvenc rádióműsorában, a Vasárnapi Újságban. A részletekről nem sokat tudni, ám várható, hogy Orbán tovább erősíti pártelnöki és személyes befolyását – két régi harcostárs és rivális nélkül. Ami a személyi változásokat illeti, biztosnak tűnik, hogy Deutsch helyett Szijjártó Péter kerül az elnöki kabinet élére, miközben megőrzi kommunikációs vezetői szerepét is. Azt viszont csak találgatni lehet, ki lesz Áder utódja a parlament alelnöki posztján.

A Jobboldal elhúzódó válsága című cikkében (Kommentár 2007/4) Körösényi András azt írta, hogy „a válság elhúzódásának egyik legfontosabb tünete a Fideszen belüli politikai alternatívák hiá­nya, ehelyett legfeljebb a párton belüli kamarilla­politika létezik. Kamarillapolitikai értelemben latolgatnak különböző forgatókönyveket. A Fidesz (és közvetve az egész jobboldal) politikáját a pártelnök stratégiája határozza meg.” Áder és Deutsch kivonulása ezzel az alternatívahiánnyal függ össze, ugyanakkor személyükhöz találgatások, „kamarilla-forgatókönyvek ” kötődnek.

A fokozottabb várakozások Áder személyéhez kapcsolódtak. Azt a másik oldal sem vitatja, hogy a konfrontatív habitusú Áder különböző poszt­jain meghatározó hatást gyakorolt a Fidesz politikájára az elmúlt két évtizedben. Meglepő módon 2007 nyarán a Népszabadságban jelentette be távozását a magyar belpolitikából. Az interjúban tagadta, hogy ebben közrejátszott volna fél évvel korábbi magyar nemzetbeli megtámadása. A Fidesz parlamenti alelnökét egy új jobboldali párt létrehozásával és vezetésével hozta összefüggésbe a lap álneves szerzője. Áder emiatt több pert indított a Magyar Nemzet ellen, és nyert is. Ugyanakkor már a 2006-os választási vereség után hátrahúzódott, elutasította a felkínált frakcióvezetői posztot, amivel esetleg kiváltotta Orbán nemtetszését. Deutsch Tamáshoz nem fűződtek ilyen várakozások, mégis távozik. Bár 2005 ősze óta ő vezette a Fidesz pártelnöki kabinetjét, s mint ilyen, Orbán egyik legközvetlenebb munkatársa, formális párttisztséget régóta nem viselt. Informális befolyása ugyanakkor mindig jelentős volt, hiszen ahhoz a belső körhöz tartozik, amelynek húsz éve meghatározó a hatása a pártra.

Ezt az informális baráti-vezetői társaságot nevezte Körösényi András az Orbán-kormányt elemezve „hatosfogatnak” , amelybe szerinte beletartozott Orbánon, Áderen és Deutschon kívül Kövér László, Szájer József és Stumpf István. Szájer régóta az EP-ben dolgozik, Stumpf pedig 2002 után elveszítette befolyását, így nyártól az egykori „hatosfogatból” csak Kövér László marad a párt napi vezetésében Orbán társa. Körösényi szerint „a kezdeti hatosfogaton később már más, politikailag fontos személyek is részt vettek”. Ide sorolható – mások mellett – Pokorni Zoltán, Varga Mihály és Várhegyi Attila is. Utóbbiak Stumpffal ellentétben nemcsak kormányzati, hanem párttisztséget is vállaltak, Pokorni pártelnök és frakcióvezető is volt, ma Vargához hasonlóan­ alelnök, a jogerősen is elítélt Várhegyi pedig egykor a pártigazgatói posztot töltötte be, de ma inkább egy másik, a Körösényi által „a miniszterelnök személyéhez kötődő tanácsadóknak” nevezett körhöz sorolható, a tavalyi népszavazási kampányban is tanácsadóként vett részt. Mára ez a társaság is átalakult; a politikai marketinget szállító Wermer Andrásnak nincs már köze a Fideszhez, s bár Simicska Lajos is ugyanezt állítja ritka nyilatkozataiban, Orbán egykori középiskolai, majd kollégiumi társának a legtöbb megfigyelő ma is alapvető befolyásoló szerepet tulajdonít a párt gazdálkodásában.

Az Áderhez köthető „kamarilla-forgatókönyvne k” az is alapot adott, hogy Áder, mint azt a Népszabadságnak elismerte, sokáig ellenezte a párt átszervezését. „Köztudott például, hogy a Fidesz szervezeti átalakításával kapcsolatban voltak komoly vitáink Orbán Viktorral, és ma is hiányolom azt a középszintű pártirányítási struktúrát – a megyei szintűt –, ami korábban megvolt.” Áder éppen abban az időszakban irányította – ügyvezető alelnökként – a Fideszt, amikor a 2002-es választások után Orbán vonult ki, s a pártnak nem volt elnöke sem. Áder motivációiról talán többet árul el Lengyel László Merre tovább, jobboldal? című 2006-os írása. „Meghallgattam Áder történetét a Fideszről és Orbánról: A Fidesz egy igazi magyar törzs, amelynek törzsfőnöke hosszú-hosszú idő óta Orbán Viktor. A törzsfőnök vezetésével a kicsiny törzs igen magasra jutott, uralhatta nemcsak a maga, de más törzsek legelőit is. Ám egyszer a törzsfőnök elvonult, hogy Istennel beszélgessen. Amikor visszatért Istennel való társalkodása után, kiderült, hogy sámánná, táltossá változott. Csakhogy a sámán nem vezetheti a törzset, mert más dolog Istennel beszélni s megint más az embereket vezetni. A törzsnek azóta rosszul megy a dolga. Nagy szükség van sámánra, de törzsfőre is. Most a sámánnak az a szerepe, hogy odalépjen valamelyikünkhöz, vállára tegye a kezét, és azt mondja: te vagy a törzsfő, melletted állok. Amíg nem teszi, addig zavarodottságban fogunk élni.”

Orbán azonban maradt sámán, és nem adta át a törzsfőnökséget sem. A 2002 és 2006 közötti átszervezés és a lehetséges riválisok háttérbe szorítása nem hozta meg a sikert, sőt, a győzelem legnagyobb akadálya valószínűleg a pártelnök személye volt. A 2006-os parlamenti vereség után meginduló erjedést és ezzel egy új vezető választását azonban megakadályozta az őszödi beszéd nyilvánosságra kerülése és a Fidesz önkormányzati választásokon, majd a tavalyi népszavazáson aratott győzelme. Ez azonban inkább csak elfedi a párton belüli innováció hiányát, a megújulási képtelenséget. Mindezen problémák egy ma valószínűnek tetsző 2010-es győzelem után is megmaradnak.

Orbánt tehát a párton belül megbuktatni szinte lehetetlen, s éppen ennek az alternatívahiánynak a felismerése vezethette Ádert és Deutschot arra, hogy az EP-ben folytassák pályafutásukat. Van azonban egyéb lehetőség is: Pokorni Zoltán és Rogán Antal más utat választott. Vélhetően Kósa Lajos példáját követték, amikor kerületi polgármesterséget vállaltak, és bázist, hátországot teremtenek maguknak. Ugyanakkor mindannyian a túlélésre játszanak, hiszen ma még egyiküket sem fogadná el a törzs főnökének. Kérdés persze, melyik út lesz sikeres, a külső vagy a belső „emigráció”, vagy – ami a legvalószínűbb – egyik sem.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.30. 00:21:14

állítólag bajnai...

hááát..., jóccakát Magyariország... :/

LaHaine 2009.03.30. 00:21:20

@reality:
Akkor kapaszkodj csak jó erősen beléjük hátha attól megmarad majd a munkahelyed. Az ország sajnos menthetetlen mert szemellenzős barmokkal és gyűlölettel van tele. Tőlem akár pusztulhat is....

osborne 2009.03.30. 00:23:32

@Kettes: na, beindult a fantázia is. A Kádár kori mocsárból már majdnem kijutottál. az irány jó ;]

LaHaine 2009.03.30. 00:25:19

@Zoli28:
"egy tekintélyuralmi, a mostani alkotmányos kereteket felrúgó, jóval kevésbé demokratikus rendszert építene ki"

Ezt csak azért nem merik majd megcsinálni mert EU tagok vagyunk, de szerintem a válság ezt is felülírhatja. De komolyan gondolom, a barom magyaroknak tényleg egy Putyin kell annyira ostobák

pokesz70 2009.03.30. 00:25:44

@reality:

"Na azt felejtsd el, hogy feladjuk a nézeteinket."

Pontosan hogyan is néznek ki a nézeteid (amiket nem adsz fel)?

reality 2009.03.30. 00:27:14

@LaHaine: Engem oktass ki! 7 évig hol voltál? Aludtál vagy nyaltál? Nem a mi nézeteink miatt fog itt pusztulni minden. Ha meg nem is érdekel téged, akkor mit "jártatod a szád"?

DeMarco 2009.03.30. 00:28:43

Hihetetlen, hogy végül Demszky szavazatán múlik a kutyakomédia folytatása. Annak a Demszkynek a szavazatán aki kijelentette, hogy őt nem érdekli a nép, neki csak az a fontos, hogy elfogadják a költségvetését és ő a székében maradhasson. A többit lesz*rja.
Komolyan egy emberen kell múlnia egy ország sorsának? És pont ezen az egyen? GYALÁZAT !!! Azonnal írják ki az előrehozott választásokat! A Köztársaságnak vége, akkor jöjjön a Klónok Háborúja...

reality 2009.03.30. 00:29:00

@pokesz70: Várjál már egy kicsit, megkérem, üljön már le egy kicsit, mert sokat mászkál, oszt nem látom jól. Ne kérdezz már ilyen hülyeségeket!

pokesz70 2009.03.30. 00:30:01

@reality:

Azért mégis, ha nem esik nehezedre, elmondod? Vagy túl sokat kérek?

LaHaine 2009.03.30. 00:31:20

@reality:
Nem azt modtam, hogy a nézeteid miatt fog pusztulni, hanem az általános világválság miatt meg a 7 éves töketlenkedés miatt, de ebben a Fidesz keze is vastagon benne volt. Ugyanis a parlamenti képviselőket azért fizetik az adófizetők, hogy legalább bejárjanak dolgozni. Azt, hogy netán az ország (és nem a pártjuk) érdekében tegyenek valamit, már nem is feltételezem róluk.

reality 2009.03.30. 00:33:05

@pokesz70: De, most nehezemre esik.

reality 2009.03.30. 00:33:35

"Fidesz keze is vastagon benne volt" Muhaha

pokesz70 2009.03.30. 00:33:53

@reality:

Értem. Hát ezt annyira nem lesz nehéz feladni.

zoli29 2009.03.30. 00:35:41

@LaHaine:

Tegyük fel, hogy 2/3 esetén tényleg egy prezidenciális modell irányába mozdulna el a Fidesz-kormány (amit én nem hiszek). Szerinted ez érdekelné az EU-t? Amíg demokrácia és szabad választások vannak (márpedig a prezidenciális modell ezt egyáltalán nem zárja ki, lásd: Franciaország, USA), addig senki nem fog beleszólni a belpolitikai ügyeinkbe.

Hallottátok Hajós Andrást a Heti Hetesben? Kijelentette, hogy Orbán Viktor juttatta oda az országot, ahol most van (hozzátette azt, hogy GyF asszisztálásával), úgyhogy próbálja meg ugyanő rendbetenni.

LaHaine 2009.03.30. 00:37:03

@reality:
Epedve várom hogy OVI fejest ugorjon jövőre vagy még idén ebbe a nagy adag szarba amit részben ő is kotyvasztott

zoli29 2009.03.30. 00:39:07

@LaHaine:

"Ugyanis a parlamenti képviselőket azért fizetik az adófizetők, hogy legalább bejárjanak dolgozni."

Ugye ezt nem arra írtad, hogy a fideszesek elhagyják az üléstermet, amikor Gyurcsány napirend előtt felszólal?
Mert ha igen, azonnal lefordulok a székről...

reality 2009.03.30. 00:40:28

@Zoli28: Ugye így már nem nehéz a Fidesznek hibáznia. Mármint ilyen médiával szemben?

zoli29 2009.03.30. 00:40:45

@LaHaine:

Még fejlődnöd kell, hogy elérd Hajós szintjét, mert szerinte OV juttatta idáig az országot, GyF asszisztálásával. Szerintem te se add alább ennél...

reality 2009.03.30. 00:41:11

@pokesz70: Jaj, hagyjuk már. Ne nézzük egymást hülyének!

LaHaine 2009.03.30. 00:41:50

@Zoli28:
Ez jogos. Végül is Iránban és Oroszországban is szabad választások vannak.

zoli29 2009.03.30. 00:42:36

@Orbán -Mikola helyett normális jobbos kormányt!:

Meddig tartott ezt mind begépelni? Vagy sima copy-paste volt?

pokesz70 2009.03.30. 00:43:16

@reality:

Mellébeszélsz. Megpróbálsz kitérni a kérdés elől. Vajon miért?

Tudod mit, nézz hülyének, és mondd el lécci lécci lécci

LaHaine 2009.03.30. 00:43:29

@Zoli28:
Azért annyira nem dolgozzák halálra magukat

zoli29 2009.03.30. 00:45:51

@LaHaine:

Úgy nehéz vitatkozni, ha elbeszélünk egymás mellett.
Nem azt írtam, hogy minden elnöki rendszer demokratikus, de hoztam fel példákat arra, hogy igenis lehet demokratikus.

zoli29 2009.03.30. 00:47:45

@LaHaine:

Nyilván a képviselők között van olyan, aki halálra dolgozza magát, és van olyan, aki nem. De ez nem azon múlik, hogy meghallgatja-e Gyurcsány napirend előttijét.

reality 2009.03.30. 00:48:14

@Zoli28: Csak arra, hogy ha ilyen hülyeségeket sulykolnak nap mint nap az emberekbe, akkor igen nehéz nem hibázni.
Jaj, késő van és nehezen magyarázok. :)

reality 2009.03.30. 00:48:48

@pokesz70: Mert nem érdekel, hogy ismered-e a nézeteimet.

pokesz70 2009.03.30. 00:50:05

@reality:

Miért, Te ismered? Nekem úgy tűnik, csak a szád mozog, de nem mondasz semmit

LaHaine 2009.03.30. 00:50:17

@Zoli28:
Sztem nem beszélünk el. Azt írtam, hogy jogos, de egy ilyen elnöki rendszerben abszolút benne van, hogy egy autoriter vezető szerzi meg a hatalmat aki aztán manipulálja a médiát stb.
Sajnos MO politikai kultúráját tekintbve nagyobb rá az esély mint Fr-ban vagy az USA-ban. De abban is igazad van, hogy az EU nem fog beleszólni, amíg nem durvulnak el a dolgok. És sajnos a magyaroknak tényleg erre van szükségük, vágynak arra, hogy egy erőskezü vezető megmondja nekik a tutit. Addig sem kell önálló gondolkodásra fecsérelni azt a drága időt

reality 2009.03.30. 00:51:42

@LaHaine: Amúgy kinek is van többsége a parlamentben? Né már a költségvetést is el tudták fogadni! És még egyéb törvényeket is. Nahát!

tanarseged ur 2009.03.30. 00:54:07

@LaHaine:
"komolyan gondolom, a barom magyaroknak tényleg egy Putyin kell annyira ostobák"

Máshol magyarozz, jó? Ott, ahol sikert aratsz vele.
Vagy ha már magyarozol, legalább elegánsan tedd. Ne add alább Berzsenyinél ("Mi a magyar most? Rút sybarita váz...")

LaHaine 2009.03.30. 00:54:17

@Zoli28:
Itt nem csak a napirend előttiről van szó, hanem arról, hogy tisztelt képviselők képtelenek voltak legalább egy olyan minimális konzenzusra, hogy milyen fontos témákban kellene félretenni az ideológiát. És azért ebben a Fideszesek is hibásak

reality 2009.03.30. 00:54:34

@LaHaine: Abban biztos lehetsz, hogy semmiképp nem lesz 2/3-os Fidesz-győzelem. Ezt csak azért sulykolja a média nagyobbik fele, mert ezzel szeretnék megijeszteni az embereket.

pokesz70 2009.03.30. 00:54:53

@reality:

Erről beszélek. Volt már valaha is önálló gondolatod?

zoli29 2009.03.30. 00:54:53

@LaHaine:

Utóbbiban van igazság, és ezt szerintem a 40 év kommunizmus itatta belénk.
Én csak azt furcsállom, hogy éppen azok riogatnak a leghangosabban egy orbáni diktatúrával, akik GyF legelkötelezettebb hívei (lásd Debreczeni, Bauer). Arról pedig, hogy Gyurcsánynak mennyi köze van a demokratasághoz, talán nem kell vitát nyitnunk.

LaHaine 2009.03.30. 00:59:10

@tanarseged ur:
Figyelj leszarom Berzsenyit. Amikor magyarozok az azt jelenti, hogy MTA reprezentatív kutatásai alapján a magyarok döntő többsége egy erőskezű vezetőt látna szivesen, aki megmondja, hogy mi a frankó. Ezt nem én találom ki.

zoli29 2009.03.30. 01:01:03

@LaHaine:

Azokat a törvényeket (lásd: adóreform, kiadások lefaragása, szerkezeti reformok), amiknek a megalkotásával meg lehetett volna előzni, hogy ennyire padlóra küldjön minket a válság, sima feles többséggel el lehetett volna fogadtatni, és ez 6 éven keresztül megvolt az MSZP-SZDSZ-koalíciónak.

Lehet hivatkozni a 2/3-ot igénylő önkormányzati reformra, de az nem magyarázza, hogy a többit miért nem lépték meg. Két ciklusuk volt rá.

LaHaine 2009.03.30. 01:04:34

@Zoli28:
Igen csak itt sajnos senkit nem érdekelnek a szakmai problémák. Amikor a Fidesz bedob egy népszavazási kezdeményezést, akkor az MSZP összeszarja magát és visszavonja a törvénytervezeteket, Volt már rá néhány példa.

pokesz70 2009.03.30. 01:06:04

@reality:

Ok, feladom. Azért -- ha már kispricceltél magadból itt mindent -- néha gondolkozz el a kérdésemen, hátha sikerül megszülni valami épkézláb nézetet a világról. De talán mindenki jobban járna, ha maradnál a varrógépnél vagy a fakanálnál.

LaHaine 2009.03.30. 01:07:14

@Zoli28:
Mindenki ezt szajkózza de igaz: senki nem nyult még hozzá az EÜ-höz, nyugdíjrendszerhez, oktatáshoz (egy kicsit), önkormányzati rendszerhez stb. Hány éve hallgatjuk, hogy régiók és kistérségek lesznek és még mindíg a megyei elnökök a legnagyobb királyok

tevevanegypupu 2009.03.30. 01:08:23

Az szdsz egy este megtanult Gordonkazni.(:

reality 2009.03.30. 01:08:38

@pokesz70: Köszönöm az útmutatásodat. Édes tőled. :)

zoli29 2009.03.30. 01:10:31

@LaHaine:

A népszavazásnak semmi köze nem volt azokhoz a területekhez, amiket leírtam. A vizitdíjjal meg a tandíjjal gyakorlatilag semennyivel sem lennénk most beljebb. Azok néhány tízmilliárdos bevételt jelentettek volna az intézményeknek, most viszont ezermilliárdokat kellene előteremteni, hogy az ország újra fizetőképessé válhasson.

reality 2009.03.30. 01:12:36

@LaHaine: Szerinted milyen nagy reformot kellene végrehajtani az eü-ben és az oktatásban?
Az biztos, hogy a nyugdíjrendszerrel valamit tenni kell, de ezen gondolkodik egész Európa, és épkézláb ötletük nekik sincs hosszútávra. Mármint ha nincs népesség növekedés, akkor elég nehéz a kérdés.

LaHaine 2009.03.30. 01:12:55

@Zoli28:
Volt pl egy népszavazási kezdeményezés, a tervezett privatizációk megakadályozására. Most még mindíg az állam nyakán vannak ez a finanszírozhatatlan cégek: MÁV, VOLÁN stb. Ezek már komolyabb kiadást jelentenek

reality 2009.03.30. 01:13:41

@reality: Bocs, ez inkább Zoli28-nak ment volna. :)

LaHaine 2009.03.30. 01:14:52

@reality:
Szerintem mindenki azért fizessen amit igénybe vesz. Vagy legalábbis járuljon hozzá nagyobb mértékben mint a többiek. A mostani rendszerben a szobafestő is finanszírozza (elméletileg ha nem csalna adót) pistike egyetemi tanulmányait, amit nem teljesen fair.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.30. 01:18:03

heti7s:
hajós tényleg ennynire eladta magát?

LaHaine 2009.03.30. 01:18:40

@reality:
Azt azért te sem gondolhatod komolyan, hogy az korekt, hogy az orovosk havi milliókat keresnek feketén amit szintén az emberek finanszíroznak. Én konkrétan tudok egy dokirol, akinél egy műtét 40-50 ezer. Na most megcsinál napi 2-3 at. Ezeket miért nem basztatja az APEH????

zoli29 2009.03.30. 01:21:30

@LaHaine:

Ne keverjük a szezont a fazonnal...! 2004-ben volt egy népszavazás a kórházprivatizáció ellen, ami végül érvénytelen lett. Annak semmi köze nem volt a MÁV-hoz meg a Volánhoz.

Egyébként meg miért gondolod, hogy a privatizáció az egyetlen üdvözítő megoldás? Egyszerűen úgy kell ezeket a vállalatokat átalakítani, hogy hatékonyan, vagy ha lehet, akár nyereségesen működjenek (lásd MÁV Cargo, míg el nem adtuk).
Ezek nem azért termelnek veszteséget, mert állami tulajdonban vannak, hanem mert tehetségtelen a menedzsment (vagy enyves kezű). A menedzsmentet kell leváltani, nem pedig eladni az egészet.

zoli29 2009.03.30. 01:22:22

@/murci:

Én is megdöbbentem, amikor hallottam, de tényleg ezt mondta.

reality 2009.03.30. 01:24:11

@LaHaine: És mennyi lenne a tandíj. Mit vonna maga után? Talán nem azok tudnák kifizetni, akik nem biztos, hogy a legokosabbak? Nem lenne e kontraproduktív és pont abban a helyzetben mikor is az ország szinte csak a szellemi potenciával tudna versenybe szálni? Ez egy nagy dilemma!

A hálapénzt hogy oldanád meg? Nagyobb fizetés az orvosoknak, és erős ellenőrzés. Apeh meg vizsgálódjon, de az nem a reformoktól függ.

reality 2009.03.30. 01:26:15

@Zoli28: Itt mindig elmondom, hogy nem túl okos privatizációval monopóliumokat létrehozni, amit végül már ellenőrizni sem lehet (Máv, Volán).

reality 2009.03.30. 01:27:08

@Zoli28: Múltkoriban Hajós elmondta egy riportban talán, hogy szinte már csak a Het7-ből él.

LaHaine 2009.03.30. 01:28:45

@Zoli28:
Az MSZP a népszavazási kezdeményezés miatt vonta vissza a Volánreformot asszem 2006 ban még a választások előtt. Nézz utána egy kicsit. A Volán menedzsment speciel pl nagyon is jól végzi a dolgát mert teljes alulfinanszírozás mellett is képesek arra, hogy ne termeljenek olyanb veszteséget mint a MÁV. Szerintem, ha az államnak nincs annyi pénze, hogy megfelelően ellásson bizonyos alapszolgáltatásokat, akkor érdemes eladni azokat a cégeket és a piacra szigorú szabályok mellett ráereszteni a versenyt. Ez kiméli az adófizetőket és a javítja a szolgáltatás minőségét. AZ EU legtönn részén egész jól működik.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.30. 01:31:39

@reality: akkor értjük. Végül is a szarházi lumpen értelmiségünk rezsiszámláira ment rá ez a kib...tt ország elmúlt 7 évben.

mesmithy 2009.03.30. 01:33:29

@LaHaine: Meg mit szeretnel eladni, hiszen ezek mar kiarusitottak mindent, persze poton penzert es csak is a sajat hasznukra. Hogy lehetne egy ilyen bagazzsal kimaszni a valsagbol? Gondolod hogy a nyugat vak es meg valaki is bizik bennuk? Most alakitanak majd Gondonkaval egy ujabb kormanyt, meg osszelopnak amit lehet, kozbe megprobaljak eltuntetni a disznosagaik nyomait, az embereknek nagyon rossz lesz, mert meg megszoritasok jonnek, de ettol mar senki nem fogja oket komolyan venni es a befektetok sem fogjak megrohamozni az orszagot, mar csak azert sem, mert tudjak, hogy jovore valasztasok lesznek, tehat kivarnak.

LaHaine 2009.03.30. 01:33:37

@reality:
Nem hiszem, hogy a jelenlegi ingyenes felősoktatás tulzottan motiválná a fiatalokat. Én is tapasztaltam, hogy a legkisebb energiát feketetik be és jó sokáig elhúzzák a dolgot. Nálunk senki sem tanult, az volt a stratégia, hogy a 2-essel megússzák. Ha mindez saját zsebre menne talán egy kicsit összeszednék magukat. Ráadásul annyival több pénzt keres egy diplomás, ami már extra előny a munkaerőpiacon. Ezért fizetni kell! Ez nem tartozik az ált műveltséghez

LaHaine 2009.03.30. 01:35:29

@mesmithy:
Én ezt nem is értem. Miért kellene az államnak bármit is tulajdonolnia. Egyrészt nem az a dolga, másrészt már számtalanszor bebizonyosodott, hogy az állami kézben lévő cégek sokkal kevésbé hatéknyak mint a privát társaik

LaHaine 2009.03.30. 01:36:15

@mesmithy:
Az persze más kérdés, hogy elég szemét módon intézték a privatizációt

zoli29 2009.03.30. 01:36:16

Az SZDSZ rábólintott Bajnaira. Az üt 7:5 arányban, a frakciónak meg a 3/4-e.
Fodor, Kóka, Horn Gábor, Demszky a támogatók között vannak.
Fodor a pártelnöki székét féltette. Horn Gábor meg ezek után a legnagyobb képmutató.

reality 2009.03.30. 01:38:17

@LaHaine: Nos az én időmben is igyenes volt (bár a járulékos költségeket is igen megsinyli egy átlagos család), de a nem volt könnyű benn maradni, ha nem tanultál. Tehát van megoldás, csak szigorítani kell.
Amúgy meg a tandíjjal meg azokat nem ösztönözné, akiknek van zsetonjuk, mert majd legfeljebb kifizetik, és a tanintézménynek is érdeke, hogy mindenféle emberkét felvegyen, mert akkor jön a lé.
Szóval csak annyit: mind a két rendszernek van előnye és hátránya.
Amúgy kb. mennyi lenne a megfelelő tandíj (mert ha elég alacsony, akkor nem old meg semmit, ha meg túl magas, ki a franc tudja kifizetni:).

tanarseged ur 2009.03.30. 01:38:19

@LaHaine:
"Amikor magyarozok az azt jelenti, hogy MTA reprezentatív kutatásai alapján a magyarok döntő többsége egy erőskezű vezetőt látna szivesen, aki megmondja, hogy mi a frankó"

Nem. Azt írtad, hogy a magyarok barmok és ostobák. Ezt az MTA melyik "reprezentatív kutatása" mutatta ki? Na, erre írtam, hogy ne magyarozz.

Az erőskezű vezető óhajtása pedig nem meglepő olyan országban, amelyet egyre magasabban lep el a fekália. Putyin minden rémségével együtt az oroszok ma jobban élnek, ezen kívül boldogabbak és büszkébbek is, mint Jelcin idején - vagy tévedek?

LaHaine 2009.03.30. 01:39:41

@/murci:
Nem azt a dokik zsebébe raktuk bele

zoli29 2009.03.30. 01:39:59

@LaHaine:

Ez a legostobább doktrína.
Egy cég működésének a hatékonysága nem azon múlik, hogy állami vagy magántulajdonban van-e, hanem hogy a menedzsment jól végzi-e a dolgát.
Állami cég menedzsmentje is lehet jó, és magáncég menedzsmentje is lehet rossz. Meg fordítva.

reality 2009.03.30. 01:40:32

@LaHaine: A francia, osztrák és egyéb állami cégek miért rentábilisak? Azt tudod, hogy a többi eu-s államban mennyi az állami kézben levő cégek aránya? Megsúgom: mindenütt több, mint itt.

LaHaine 2009.03.30. 01:40:50

@tanarseged ur:
boldogabbak és büszkébbek is, mint Jelcin idején

Igen csak néhe lelőnek egy egy tényfeltáró ujságírót. Végül is ennyi belefér

LaHaine 2009.03.30. 01:44:29

@Zoli28:
Látom nem nagyon foglalkoztál a dologgal. Egy állami cég a világ minden részén (még Fr-ban is) a melegágya a politikai korrupciónak. Sokkal nehezebb kimutatni, hogy mennyire rentábilisak igazából, mert az állam gyakran dob nekik mentőövet (egy kis tőkeemelés stb.). Mivel ritkábban fenyegeti őket az a veszély, hogy csődbemennek és sokszor monopol piacokon működnek nem nagyon törik magukat, hogy hatékonyan működjenek.

mesmithy 2009.03.30. 01:44:55

@LaHaine: Bocs de ne a magyar maffia privatizaljon!!! Abbol mar volt eleg. Ha mind azt a vagyon amit ezek elosztogattak egymas kozt visszavennek, sokkal jobb helyzetben lenne az orszag.

tanarseged ur 2009.03.30. 01:46:12

@LaHaine:
Ne csúsztass. Mint írtam, Putyin csak Jelcinhez képest jó nekik. De Jelcinnél jobb. Az átlag oroszt persze valószínűleg kevéssé érdekli az oknyomozó riporter lelövése: örül, hogy van fizetése és jön a lakásába a távhő. A Jelcin-érában sokan voltak, akiknek egyikből sem jutott...

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.03.30. 01:47:54

@LaHaine: jó, fele fele.
én nem voltam dokinál, de az adómból sok haszontalan tanulmányt kifizetett a meh...

LaHaine 2009.03.30. 01:48:24

@tanarseged ur:
A Jelcin-érában sokan voltak, akiknek egyikből sem jutott...
Igen de 40 dolláros olajár mellett nem sajnos most sem fog. Nem történtek ott valós reformok az egész fejlődés az oljanak köszönhető

zoli29 2009.03.30. 01:49:18

@LaHaine:

"nem nagyon törik magukat, hogy hatékonyan működjenek"

Ez politikai akarat kérdése. Ha az állami vezetés megköveteli, hogy hatékonyan működjön a vállalat, akkor olyan vezetőket ültet oda, akik erre képesek. Ha pedig a vállalatvezetők nem teszik jól a dolgukat, leváltják őket.
Ilyen egyszerű.

LaHaine 2009.03.30. 01:51:25

@Zoli28:
Te is tudod, hogy nem ilyen egyszerű. A Fr-nál is számtalan botrány van amiatt, hogy bukott politikusokat ültetnek be állami board-okba vagy menedzsernek.

LaHaine 2009.03.30. 01:54:03


@Zoli28:
Nézd meg szerencsétlen BKV-t, hogy mit művel vele a politika. Ez a világon mindenhol így van

LaHaine 2009.03.30. 01:58:37

Kezd késő lenni és lépek. Kösz a vitát

tanarseged ur 2009.03.30. 02:03:12

@LaHaine:
Szerintem az oroszok a nyomorúságos '90-es évek után azért örülnek annak, amijük van, és köszönik szépen Putyinnak. Hogy lesz még nekik feketeleves? Persze, hogy lesz. (Pl. demográfiailag sem állnak jól. Kíváncsi vagyok, megérjük-e, hogy Kelet-Szibéria kínai lesz.) Akkor majd megint akarnak egy erőskezű vezetőt... Szóval mindezt csak azért mondom: ha "a magyarok" netán vezért akarnak (akarnak? hány %-uk? melyik kutatás szerint?), az nem biztos, hogy azért van, mert barmok és ostobák - hanem adjunk egy esélyt annak is, hogy a pocsék helyzet miatt.

kamasuka 2009.03.30. 06:57:22

Ezek (MSZP és SZDSZ) tényleg azt hiszik, hogy egy lopásra szakosodott és ezzel a döntéssel nagy valószínűséggel jövőre már kieső törpepárt (SZDSZ), és az ország felvirágoztatására 1919 óta alapból képtelen nagyobbacska párt (MSZP) együtt, közösen (vagy az MDF-el) egy év alatt képes lesz felvirágoztatni és helyretenni az országot csupán megszorításokkal (ami persze őket - minisztériumok, az állam működtetői nem érínti majd, mert nem, mert eddig se voltak rá képesek, most miért lennének -> lesz Audi, lesz bútor, lesz Tom Lantos faszság), amik - ha nem akarják azt, mint a Bokros csomag elfogadása után, hogy az alkotmánybíróság megsemmisítse a döntéseket, legkorábban jövőre léphessenek életben, amit majd az Orbán kormány egy tollvonással és - ezek után - 2/3-os többséggel szépen megsemmisítsen? Mindez csak azért, hogy még egy évig lehessen lopni és a másik fő kommunista fiatal (Bajnai) IS miniszterelnök lehessen, akárcsak a haverja, mert az jól áll az önéletrajzban?

N E V E T S É G E S !

Gondolom majd marad Veres, meg az egész banda, és ismét elment egy hét, amikor nem csináéltak semmit ...

kamasuka 2009.03.30. 07:05:22

Ja, és mindez miért? Mert gyűlölik Orbánt és CSAK EZ A győlölet mindent képes überelni, még a saját sorsukat is ...

2009.03.30. 07:54:21

Na, fasza. Végre eltakarodik a csirkefogó, erre kapunk helyette egy libatolvajt.

Peter252 2009.03.30. 08:44:00

Tippem:Gyurcsányt a hétvégén nagy többséggel és vastapssal újraválasszák a küldöttek, és így valósul meg a putyini -modell, ahol Gyurcsány irányít igazán újra.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.03.30. 08:53:20

Peter, te Gyurcsánnyal kelsz és fekszel izgatottan, miközben világméretű titkos machinátornak látod őt. 1. Ne félj. 2. Relax. 3. Van más is a világon ;-)

medve2 2009.03.30. 08:59:02

Na, ritkán olvastam egy ilyen jó írást, mint az Indexét most: index.hu/velemeny/eheti/2009/03/30/butak/

Peter252 2009.03.30. 09:00:20

Nekünk, a népnek és a Fidesznek marad a ius murmurandi, a mormogás joga:((((

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.30. 09:43:01

www.magyarhirlap.hu/cikk.php?cikk=163979

"Bajnai Gordon SZDSZ általi elfogadásával hetek óta nem látott mélypontra zuhant a forint árfolyama.

A 310-es szintről azóta némileg visszaerősödött,ám még mindig két százalékos mínuszban van a tegnap esti szinthez képest.

A jelek szerint a pénzpiac is az előrehozott választásnak,a tiszta helyzetnek örült volna. "

Az Index viszont levette a címlapról az árfolyamjelzőt.

DeMarco 2009.03.30. 10:10:39

Ez az egész történet a félelemről szól. Az attól való rettegéstől, hogy a fidesz győzni fog és ők elesnek a húsosfazéktól. Nem is takargatják, Fletó bohóc teli pofával üvölti a parlamentben, meg a kongresszuson, mint anno Grósz karcsi, hogy vigyázat elvtársak, itt a náci veszély!!! És persze a még szerencsétlenebb testvérüket a szadeszt is a félelem vezeti, mert ők igazán nagyon csúnyán fognak járni egy választás után. A jobboldal számára eddig is világos volt, hogy mit művelnek ezek az idióták 7 éve az országban. A baloldalnak is, csak ők nagyvonalúan intettek és el volt intézve. De a múlt héten a baloldali fanatikus szavazók gyomra is kifordult. A szomorú az, hogy valójában nem a fidesztől félnek. A fidesz szavazókból áll, polgárokból akiknek nagyon elegük van ebből a két gyökér pártból. A maszop és a szadesz az emberektől fél. Végtelen pánikban vannak, hogy esetleg elszámolás következik, pánikban, hogy az emberek végre kifejezésre juttathatják a véleményüket és ez a vélemény rájuk nézve igen súlyos következményekkel fog járni. Ezért úgy döntöttek, hogy nem foglalkoznak a választókkal, nem érdekli őket a háborgók tömege, juszt se fognak előrehozott választásokat tartani, maradnak az "utánam a vízözön" elvnél. Inkább elpusztítanak mindent, csak még egy napot a székükben ülhessenek, csak még egy napot lophassanak, csak még egy napig ne kelljen dolgozniuk. Közben már ki is tervelték, hogy a kasszából hiányzó pénzt irgalmatlanul behajtják az embereken. Nézzük csak a programot: szocpol, nyugdíj, állami támogatások, minimálbér, gyes. A lista impozáns. Éppen csak a legfontosabb dolog hiányzik belőle. Nincs benne, hogy az állami apparátust visszavágnák, nincs benne, hogy a bankokat és azokat a gazdasági szereplőket akik okozták ezt a válságot és akik a nép kárára ebből még profitáltak is megfogják, szabályozzák. Nincs benne, hogy lemondanának projectekről. Egy valami van benne: Nép - Nagyon szopni fogtok, mi meg kurvára nem !!! Ez a program újra már sokadszorra erősíti bennem a hitet, hogy a maszop-szadesz szándékosan, tudatosan meggyilkolja a magyar népet. Nem a mostanit, nem. Az eljövendő nemzedékeket. Egyrészt a hatalmas állami adósságok növelésével, másrészt a család ellenes politikájával. Ezek az intézkedések csak egy irányba mutatnak. NE AKARJ GYEREKET VÁLLALNI !!!! Mindenki tudja, hogy annyi lesz a nyugdíjas, amit képtelen lesz fenntartani az ország. Csak egy kiút lehetett volna, ha sok gyerek születik. De minden intézkedés ezzel szemben megy és kifejezetten a családokat, a gyermeknevelőket bünteti. Ez pedig hazaárulás. Elárulják a jövőt, az ország jövőjét. Tegnap éjjel csak Demszky szavazatán múlott, hogy az ország polgárai kezébe adják a döntést, vagy maradjanak a mutyinál. Mint látható maradtak. Könnyen ki lehet találni, hogy mi volt Demszky feltétele. A maszop fogadja el az idei budapesti költségvetést és ezzel biztosítsa Demszky helyét a főpolgármesteri székben. Vagyis a saját székét előrébb helyezte az ország érdekénél. Persze mi mást is várhattunk volna tőle?? Ő már régen elárulta a polgárokat. A félelem nagy úr, de félelemből nem lehet országot vezetni. Szabaduljanak meg a félelemtől és végre adják be a kulcsot, írják ki az előrehozott választásokat. Demokráciában tudni kell lemondani. Ha a sors úgy hozza, lesznek olyan politikusaik ezeknek a pártoknak, akikkel újra feljöhetnek. Ha meg nem, mi akkor is jól járunk. Hagyják a népnek meg a döntést !!!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.31. 21:20:26

Ilyen nehéz helyzetben vissza kell nyúlni elmúlt korok nagyjainak gondolataihoz. Javaslom - mutatis mutandis - a nagy Lőwy örökérvényű gondolatainak megfontolását:

IGAZSÁGOS OSZTOSZKODÁS

(Válasz a hátrahagyott versre Lőwy Árpádtól.)

Sok, ami sok - lesz-e vége ?
Verekedjünk, -- vagy lesz béke ?
Törik ott és szakad nálunk,
Legjobb is lesz, ha elválunk.
Azt mondja Endrődi Sanyi:
A császárt kell elosztani.
Nekünk jusson felső fele,
Az osztrákoknak az alfele.
Nem pártolom én e tervet,
Amit Sándor odavetett.
Az osztrákoknak az alfele,
Nem járunk mi rosszul vele...
Elvett már az osztrák mindent,
Csak egy lófasz még a mienk;
Nem maradt egyebünk semmi,
Tok kell, hogy el tudjuk tenni.
süti beállítások módosítása