Szabadságmegváltás, jubileumi jutalom meg a többiek
2009. március 12. írta: politicus

Szabadságmegváltás, jubileumi jutalom meg a többiek

 Egy fatális véletlen folytán még január elején eljutottam arra a MeH oldalra, amely felsorolja az állami vezetők juttatásait a 2000-es évek elejétől kezdve. Majd miután belefeccöltem egy csomó időt, nem publikáltam. Gondoltam, várok még vele, de az élet némileg átírta eredeti terveimet. Történt ugyanis, hogy a Blikk és ez alapján az Index is megszellőztette: nem biztos, hogy Szűcs Erika kaphatott volna akkora jutalmat tavaly év végén, mint amekkorát kapott.

 Én azonban nem a jutalmak jogszerűségét akartam vizsgálni, így most sem tudom, hogy jogos volt-e a kifizetett összeg vagy sem. Kutakodásaim célja ugyanis kettős volt: először is szerettem volna megtudni, hogy mennyit ér a miniszterelnök szava, azaz 2006-ban ill. azt követően a megszorító költségvetés, a nadrágszíjhúzás kellős közepén vajon az állami vezetők számára kifizetett jutalmak és egyéb juttatások is annyira visszafogottak voltak-e, mint a költségvetés más kiadási tételei, ill. miután 2008. év vége felé a miniszterelnök maga kérte, hogy az államigazgatás tagjai mutassanak önmérsékletet a pluszjuttatások (értsd: teljesítményértékelés utáni jutalmak) kapcsán, mennyire sikerült ezt betartatni az állami vezetők tekintetében. Erre adott kiváló alkalmat a MeH vonatkozó oldala.

 A módszertan roppant egyszerű volt. Mindenkinél megnéztem, hogy az alapjuttatásokon kívül (alapfizetés és cafetéria, 13. havi bér) milyen más egyéb, különböző jogcímeken (szabadságmegváltás, felmentés, végkielégítés, céljuttatás, jubileumi jutalom, felmentési időre szóló juttatás, stb.) vettek, vehettek fel jutalmat az állami vezetők (ez esetben szak- ill. helyettes államtitkárok, politikai, közigazgatási államtitkárok, és államtitkárok, valamint miniszterek, és miniszterelnökök kaptak helyet a listán).

 Miután a kutatások alapján egy 15 oldalas – egy blog számára egyszerre emészthetetlen méretű – adatbázis jött létre, úgy döntöttem, hogy a teljes listát nem publikálom, hanem kimazsolázom a legérdekesebb adatokat, és azokat osztom meg a nemes publikummal.

 A végkielégítések abszolút csúcstartója Dr. Pulay Gyula, aki 2006-ban 25,6 millió Ft-hoz jutott hozzá ezen a jogcímen. Őt Jakab János követi 24,6 millióval, Dr. Müller György 22,9 millióval, Simonné Dr. Berta Krisztina 20,8 millióval és az az Apatini Kornélné 20,5 millió Ft-tal, aki KK és TT korábbi bejegyzésének tanúsága szerint 2008-ban összesen 4 302 000 Ft-ban részesült, mint a MeH miniszteri kabinetjének szakértője.

 A munka hősének Dr. Füredi Károly számít. Ő szabadságmegváltás címén 2006-ban 9,4 millió Ft-hoz jutott hozzá. Őt Tátrai Miklós követi néhány tízezer forinttal lemaradva (9,3 millió). A képzeletbeli dobogó harmadik fokát Kiss Péter kancelláriaminiszter foglalhatja el, aki 2006-ban 7,9 millió Ft-ban részesült ezen a jogcímen.

Jubileumi jutalom címén nem Szűcs Erika a csúcstartó, hanem Héthy Lajos, aki egymaga 5,1 millió Ft-ot tehetett zsebre. A második legnagyobb összeget Göncz Kinga (4,9 millió) könyvelhette el, a harmadik helyen pedig Gombos András végzett. Szűcs még az első ötbe sem tudott bekerülni a maga 3,8 millió Ft-jával.

Felmentési összeg tekintetében Héthy Lajos viszi a prímet 8,6 millió Ft-tal. Őt Pulay Gyula (7,7 millió) és Bársony András (7,5) követik.

Egyszeri juttatás” jogcímen számos szocialista politikus kapott állami appanázst az elmúlt három évben. A legnagyobb összeggel Baráth Etele büszkélkedhet, ő összesen 7,4 milllió Ft-hoz jutott így hozzá. De 5 millió Ft felett keresett Nagy Sándor (5,7 millió), Pál Béla (5,7 millió), Szabó Vilmos (5,7 millió), Tóth András (5,7 millió) és Baja Ferenc (5,7 millió) is.

 A három év alatt különböző, de minden esetben extra juttatásnak minősülő jogcímeken összesen kis híján 1,5 milliárd Ft-ot kaptak a magyar állam vezetői, akkor, amikor a miniszterelnök önmegtartóztatásra, önmérsékletre intette az országot és azon belül az államigazgatás dolgozóit is. /miután a kész lista 15 oldalas, ezért azt nem publikáltam, de igény esetén bárki számára megküldöm. - politicus/

 Az abszolút csúcstartó, vagyis aki a legnagyobb összeget vihette haza az alapjuttatásain kívül, az nem más, mint Pulay Gyula. Ő egyszemélyben 42,4 milliónyi kincstári forinttal lett gazdagabb. Őt Apatini Ferencné követi 34 millióval, a 3. helyen Müller György végzett 32,6 millióval. Jellemző, hogy az első tízbe csak 20 millió Ft feletti összeggel lehetett bekerülni. 

P.s.: Orbán Viktor felmentésekor összesen 5 597 152 Ft-ot kapott. Leszámítva persze a szőlőst, az Orbán-bányákat, és a két gazdasági helyzet közötti, említésre sem méltó különbséget.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr88984001

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Unalmas szombati nap 2009.09.12. 09:47:58

Unalmas szombati nap van. Az idő kint szeptemberi. Igazi szeptemberi. Ülök a gép előtt. Ütném, a notebook gombjait. Nem megy. Nincs ihlet. Nézem a híreket. Sok a gyomorforgató. 50 milliós végkielégítés itt – 50 milliós ott. Rengeteg pénz. Vagyono...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jan 2009.03.12. 08:40:05

Nevezett személyek évtizedeket dolgoztak vezető állami pozícióban, míg Orbán Viktor ha jól tom 4 évet, talán ezért _is_ van a különbség.

Ez az összehasonlítás amúgy a következő okból demagóg:
Nem látjuk, hogy nem megszorítós időszakban mekkorák voltak a jutalmak (vagyi nincs összehasonlítási alap).

PGy meg jófej csávó (onnan tudom, hogy a gyereki egy suliba jártak az öcsémmel), akárki akármit mond.

Ombudsmanyus 2009.03.12. 08:53:10

@jan: Ja, akkor minden frankó, nincs is válság.

Chicano 2009.03.12. 08:53:20

Aha... Ha PGy meg jófej csávó, adjunk neki még többet. Megérdemli. Csupa jó csávóból áll ez a kormány, nagyon alul vannak fizetve.

Micsoda, patásördögnek 5 597 152 Ft? Orbányviktor monnyon le.

eeepunk 2009.03.12. 08:55:00

Egy kis összheasonlítás nem lenne rossz.

Chicano 2009.03.12. 08:55:00

Még elfelejtettem hozzátenni hogy az öcsém szerint én is jófej csávó vagyok, hol lehet jelentkezni a stexért?

Chicano 2009.03.12. 08:57:09

@eeepunk: Összehasonlítás:

- a 2002-es kormányváltáskor alacsonyabb volt a GDP-arányos államadósság, mint 1998-ban, amikor az Orbán-kormány hatalomra került
- 1998 és 2002 között az infláció folyamatosan csökkent
- 1998 és 2002 között a munkanélküliség csökkent
- 1998 és 2002 között a magyar gazdaság a régió átlaga fölött növekedett
- 2002-ben az MSZP és a Fidesz egyetértett abban, hogy legkésőbb 2008-ban Magyarország beléphet az eurozónába

"Orbán Viktor felmentésekor összesen 5 597 152 Ft-ot kapott."

eeepunk 2009.03.12. 09:03:02

@Chicano: IC, arra akartam kilyukadni h mennyi volt korábban a jutalmak összege az előző - válság nélküli - években. Most 1,5 mrd volt. Korábban?

web17.0 2009.03.12. 09:04:47

A Szász-Sáray duónak végül majdnem 500 millió forintot itéltek meg végkielégitésként, elmaradt bérekkel. Félmilliárd forintot.

Chicano 2009.03.12. 09:07:05

@eeepunk: Tudom. De akármennyi is volt, legalább megérdemelték. Erre próbáltam utalni. Tőlem vegyenek fletóék fel tízszer ennyi jutalmat, ha rendben fejlődik az ország lenyeljük. No de ez a kutyütő elkúrós balfék bagázs?

Steve the Great 2009.03.12. 09:07:42

@eeepunk: Így van, kellene egy évekre lebontott kimutatás mondjuk 2002-től...

Bummer 2009.03.12. 09:08:02

Ebből az egészből gyönyörűen látszik, hogy mi az a pénzösszeg, amiből ma Magyarországon tisztességesen meg lehet élni.

OftF 2009.03.12. 09:08:10

Szerintem nyugodtan publikáld a teljes táblázatot, nem fogja elrontani a posztképet, ha egy link mögé teszed a filet.
Szerintem lenne rá igény.
Köszi!

Ronald 2009.03.12. 09:08:45

@jan: "Nevezett személyek évtizedeket dolgoztak vezető állami pozícióban"

Kaptak érte fizetést, basszus. Nem is rosszat. Az évtizedes, áldásos munkájuk gyümölcse meg ma látszik világosan.
.

Chicano 2009.03.12. 09:09:48

Szászt jogellenesen kirúgták és pert nyert. (Előtte kicsit összeverték valakik valamiért, de ez már nem is fontos.) Nem egészen ugyan arról beszélünk.

Steve the Great 2009.03.12. 09:12:01

@Steve the Great: Ja, mert itt nem azt kellene bemutatni, hogy milyen baromi sok pénzt kaptak, hanem hogy hogyan érvényesült (vagy nem érvényesült) Gyurcsány önmérsékletre intése. Valószínűleg minden kifizetett Ft-ról be lehet bizonyítani, hogy jár (bár azért az birizgálja a szépérzékemet, hogy ha jól értettem pl. Szűcs Erikánál az MSZMP-funkciság is része a közszolgálatnak), a kérdés az, hogy jut-e vagy kell-e, hogy jusson?

sorokinV 2009.03.12. 09:27:18

Ferinek nem önmérsékletre kellene integetni, hanem hozni egy kibaszott rendeletet, alkotni egy kurva jogszabályt a jutalmak kifizetésének felfüggesztéséről. A picsába már ezzel az idióta lottyadtszájú faszfejjel!!!!

Dettó ugyanez van a kibaszott cigányrendőr ügyben. Elkezdenek kommunikálni, meg plakátolni, hogy de jó lenne a több roma rendőr. A büdöskurvaéetbe' - nem ők vannak kormányon? Akkor mi a büdös faszért nem képesek továbblépni ezen az istenverte' "de jó lenne, ha így lenne", majd seggre ülünk és várunk metodikán?!!!!

Nem tudom, hogy a poszt vagy a rossz kávé miatt lettem- e ideges, de elnézést a trágárságokért :)

Anonymouse 2009.03.12. 09:33:35

1. Törvényben se lehetett volna ezeket hirtelen megszüntetni. Alkotmányellenes elvenni egyik napról a másikra egy olyan juttatást, ami törvény alapján jár évtizedek óta.
2. Külön kérdés, hogy indokolt-e hasonló összegű végkielégítés. Az én elvem az, hogy az állam ne fizessen kevesebbet, mint a piac, ha színvonalas munkaerőt akar alkalmazni. Onnantól viszont várja el a színvonalas munkát.

szépmező 2009.03.12. 09:41:38

nézzétek, gyerekek, az állami vezetőket jutalmazni kell. mer különben eeemegy a magánszféjrába bele, meg korrupt lesz.

nomármost.

a gond az, hogy korrupt így is úgy is. a magánszféra is tárt karokkal várja, mert jó a kapcsolati tőkéje.

De a legfontosabb:
mi a tarka faxt csináltak, amiért ilyen szép összeget vehettek fel???

Mi a halál faszát csinált eddig élete során Szűcs Erika???
És különösen, most miniszterként mit csinál.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.12. 09:42:03

Másfél milliárd 3 évre az fél milliárd egy évre. A sokat emlegetett ezermilliárdból megvan fél milliárd. Nem azt emelném ki, hogy CSAK fél milliárd. Sok fél milliárdból százmilliárdok állnak össze. Politicus, érdemes folytatni a kutakodást.
Természetesen az adminisztráció munkatársait tisztességesen meg kell fizetni. Megállapodás szerinti, kiszámítható és rögzített díjazás szerint, nem pedig ötletszerűen, egy-egy óvatlan pillanatban adott jutalmakkal. Ha pedig válság van, és takarékoskodni kell, akkor a terhekből vállaljanak ők is.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.12. 09:43:24

Lõjék már le a sok kenyérpusztítót! :-)

Anonymouse 2009.03.12. 09:43:49

@Elpet: Ezek nem ötletszerűen, óvatlan pillanatban adott jutalmak.
Nem mintha olyanok nem lennének.

ügyfélszolgálatos 2009.03.12. 09:46:12

@Chicano: Mindig elfelejtitek, hogy a Bokros csomag hatása miatt...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.12. 09:46:23

@megöltem:
"A három év alatt különböző, de minden esetben extra juttatásnak minősülő jogcímeken összesen kis híján 1,5 milliárd Ft-ot kaptak a magyar állam vezetői"

Steve the Great 2009.03.12. 09:46:39

@megöltem: Talán az "egyszeri juttatás"-okat kivéve.

Határozott Szándék (törölt) 2009.03.12. 09:48:24

@sorokinV: Abszolút igazad van. Tetteket akarunk! Tervekkel tele van a padlás.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.12. 09:49:32

@Elpet:
megmondta a fiatal angolszász konzervatív barátunk, hogy nem kell ilyen apróságok után kutatni, mint holmi jutalmak meg Veres János autója. Aprópénz. A segélyeket kell elvenni, meg a GYES-t és a GYED-et. Ezek nélkül nincs Új Magyarország.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.12. 09:50:25

@Határozott Szándék:
Nekik legalább tervük van, ha kell naponta egy új, Orbánnak még az sincs.

Anonymouse 2009.03.12. 09:51:14

re: Steve the Great
Igen, az egyszeri juttatás az nem ilyen. Jó lenne ha kinyomozná a cikkszerző ,hogy az micsoda.

re: Elpet
Hiába írja a cikkszerző, hogy extra juttatás, ha ezek törvényben biztosított, humánpolitikai értelemben a fizetésbe beépülő juttatások. Extra, mert nem a fizetés. De csak mert átláthatatlan a rendszerünk.

Azhát 2009.03.12. 09:51:19

Országgyűlési akármilyen kislány, amikor lejárt a szerződése, és még volt 10 nap ki nem vett szabija 100e forintot kapott szabadságmegváltás címén! Többet mint a havi fizuja...!

Szóval van erre valami hülye szabály - amelyet persze a politikusok feltétlenül kihasználnak mindig...

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 09:52:10

a poszt hatására növekedni fog az adózási morál, az már biztos...

szépmező 2009.03.12. 09:52:23

Egyébként ez a fél milliárd per év CSAK a csúcsvezetők jutalmai. A kisebb halakból nyilván még egy feles összejönne minimum. Plusz ott vannak még a különböző kht-k, állami cégek stb. vezetői. Ott is lehetne találni néhány milliárdocskát.

És ez ugyebár a jéghegynek a nagyon-nagyon kicsike kis csúcsocskája.

De jó lenne elővenni olyanokat is, mint a pl a többmilliárdos (!!!) mobilbeszerzés 2002-ben a kormányváltás után...

Ainult Mina 2009.03.12. 09:53:34

Nekem az a bajom, hogy a végkielégítettek már másnap el is helyezkedtek, némelyik állami állásban. De mivel haverok voltak, nem áthelyezéssel ment, hanem felmentés-végkielégítés. Ja, olyan szerencsés volt, hogy másnaptól talált állást? Nem tehet róla... Kérésre tudok neveket is sorolni.

Anonymouse 2009.03.12. 09:53:40

@Azhát: "A megváltás mértéke a köztisztviselő kifizetéskori illetményének a szabadidőre járó arányos összege." tehát 10 nap esetén nem lehet több, mint a havi fizuja

Bona Fides 2009.03.12. 09:54:42

Egyértelműen látszik, hogy bort isznak és vizet prédikálnak. Ezen okok miatt is hiteltelen a jelenlegi kormány. Az autó és bútorügyek már lefutottak, ki tudja milyen ügyek vannak még. Külön-külön minden ilyen ügy "bagatell" összeg a költségvetés szempontjából, összességében azonban nem kevés, a kormány és az állami szervek teljesítménye pedig olyan színvonalú (válságtól függetlenül), hogy indokolatlan külön juttatások kifizetése.
Példamutatásból IS elégtelen. A miniszterelnöknek be kellett volna fagyasztania a kifizetéseket, nem pedig önmérsékletről hadoválni.
Az én munkahelyemen sosem fizetik ki a túlórát, jutalmat pedig nem kaptunk, mert olyan a gazdasági helyzet, hogy örülünk, ha megmarad a munkahelyünk.
Valaki tudná ismertetni röviden, hogy pontosan mi is ez a szabadságmegváltás? S miért ilyen horribilis összegek ezek?

szépmező 2009.03.12. 09:55:01

@Őrnagy Őrnagy:

a gyes meg a gyedet nem kell elvenni, csak jó alapos feltételekhez kötni.

a többi segélyt ("a szocpolitika cigánykölcsönre") azonnal elvenni. Helyette az önkormányzatoknál lehessen étkezni, oszt slussz. Mér tömjük a nyerőgépeket közpénzből?

Alex3000 2009.03.12. 09:56:41

Érdekes, hogy amikor vagyonnyilatkozatot tesznek, akkor ez a pénz valahogy eltűnik. Hogy is van ez APEH-kám????

Azhát 2009.03.12. 09:56:46

@megöltem:
"tehát 10 nap esetén nem lehet több, mint a havi fizuja "

Ő nekem ezt mondta... *vállat von*

beleszolok 2009.03.12. 09:57:45

@ügyfélszolgálatos:

Jaja. Hámáhogyne. 2010 után, amennyiben kormányváltás lesz, mi a szarra fogtok hivatkozni, melyik fericsomagnak a hatása lesz, ha javulnak a mutatók?

Steve the Great 2009.03.12. 09:57:48

@Bona Fides: "Valaki tudná ismertetni röviden, hogy pontosan mi is ez a szabadságmegváltás?"

Ha jól tippelem, a ki nem vett szabadságok pénzben kifizetett ellenértéke. Amit pl. mi (közalkalmazottként) már vagy 2 éve nem kaphatunk meg - ez nem is feltétlenül baj.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.12. 09:58:06

@Őrnagy Őrnagy:

Vajon hány ilyen apróság lehet az országban? Szerintem a szocialista klientúrának pont az ilyen apróságokhoz van hatalmas ambíciója.

A GYES és a GYED nem elsősorban anyagi hatásai miatt probléma, hanem azért, mert a gyerekeikkel otthon ülő nőkben mindenféle haladásellenes gondolatok szökkenhetnek szárba, amikre a férjüket is rábeszélik. A haladó nő egy gyártószalag mellett a saját önmegvalósításával foglalkozik. A hagyományos családok meg amúgy is a haladásellenesség melegágyai, le kell őket nyomni, ahogy csak lehet.

Anonymouse 2009.03.12. 10:00:40

BTW Szabadságváltás: ... őszintén szólva ne lepődjetek meg, hogy a miniszterek alig járnak szabadságra. Mivel évi 40 nap jár nekik, ez kb. két hónap munka.
@Azhát: Nem is azért mondtam, csak, hogy tudd.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 10:03:20

én szeretnék egy olyan filmet látni mint a aTanú, deviszontelenben a Horthy fasizmusakor játszódjék,


Kelleres indulatok törnek fel bennem: mennyi gégeéleszgetőgépet lehetet volna ennyi pénzért venni, a francba Orbán Viktor monnyon le!

Noname Cowboy · http://www.rosevalley.hu 2009.03.12. 10:04:47

@Ainult Mina: Olyan miniszter/államtitkár is volt akit egyik állásból felmentettek végkielégítés+szabadságmegváltás talán Kiss Pétervolt ha jól emlékszem aztán már másnap új posz.
Az összessel a Dunába. Igen Tenni kellene már nem csak pofázni.

Bona Fides 2009.03.12. 10:05:43

@ufó - Pubiföld legpubibb pubija:
Na igen. Adózási morál.
Átláthatatlan, kijátszható adójogszabályok, a polgárokat az ilyen ügyekkel szabályosan hergelik, s teljesen átláthatatlan az ilyen-olyan juttatások rendszere is.
Bonyolítják, misztifikálják, az a cél, hogy ne lássa át senki, ne kérhesse számon senki.

Nem csak magyar jelenség. Ahogyan az adócsalás sem, csak ezt itt szokás emlegetni. Svájcból már kipréselték azokat a bankszámlákat, amikre a "jogkövető" nyugati civilizált polgárok utalgatják a fekete-pénzt. Az áfacsalásnak európai szintű hálózata van.
De a magyar adót csal. Igen. És bő gatyában jár, meg karikás ostorral eszi a gulyást.

Azhát 2009.03.12. 10:06:40

@megöltem:
"... őszintén szólva ne lepődjetek meg, hogy a miniszterek alig járnak szabadságra."

Gondolom előfordul, hogy egy-két nap nem mennek be - de természetesen ilyenkor mindig visznek orvosi igazolást, vagy kiveszik a szabadságot.

Bona Fides 2009.03.12. 10:11:23

@Steve the Great:
Nekünk kötelező kivenni (kiírni) a szabadságot. Így fel sem merülhet a kifizetés. Aztán szabadság alatt is dolgozunk.
De az összegszerűség..... Az mitől ilyen horribilis?
Ezek soha egyetlen nap szabadságot sem vesznek ki?

Anonymouse 2009.03.12. 10:11:30

@Azhát: na azért azt nem hiszem, hogy táppénzre mennének
kikérheti a cikkíró a szabadságos kartonokat is, ha akarja :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:11:40

hordágy ágnes volt eü. miniszter, jelenleg celeb például több mint 3 millát kapott, mert nem ment szabadságra minisztersége alatt...
képzelem, hogy mondjuk júliusban mennyire megszakadhatott a munkától...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.12. 10:13:01

Miért ír mindenki bányákat (többesz szám) mikor egy darab van?

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 10:13:51

önkivületbe estem: emeszpés akarok lenni!

Bona Fides 2009.03.12. 10:14:20

@molnibalage:
Mert jobban hangzik. Szőlőbánya. Az a legjobb.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:14:25

@zsanett- a demokrácia csőcseléke: mibe érdemes ma fektetni, koma asszony...?

lapos gyurcsányira vagy likas gyurcsányira váltsam az ejurót...?
a kis gyurcsányi totál bukta, narancsos bukta természetesen...

Steve the Great 2009.03.12. 10:15:21

@Bona Fides: Nyáron 10-15nap, télen 5-10nap. Pl. miniszterek esetében maximum kb. ennyiről lehet olvasni ("x.y. téli/nyári szabadságát tölti"), nyilván a munkaügyi papírokban más is lehet.

Bona Fides 2009.03.12. 10:15:29

@Bona Fides:
Elqrtam: szőlőbányák a helyes kifejezés.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.03.12. 10:15:44

Rossz a törvény, ha valaki nem vette ki a szabadságát, akkor az egyéni probléma.
@szépmező:

"Helyette az önkormányzatoknál lehessen étkezni, oszt slussz."
Érdekes megoldás, meg lehetne toldani közkajjegygel is. És aki eladja, azt kizárni a segélyezésből.

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.12. 10:15:50

@jan: aha, bár lenne valami apró gondom az egésszel:

munkaügyi tv szerint ma már nem lehet az éves szabadságokat átvinni, tehát a megváltásakor csak és kizárólag az arra az évre eső, időarányos szabadságot lehet megváltani

mondd, a szabályok ránk vonatkoznak csak, vagy az elvtársakra is?

(másik vicc, hogy Határozott idejű szerződés lejártakor mi a fészkes fenéért jár nekik pénz????

négy évre választják meg őket, tehát ha vége, viszlát!!! mégis kapnak ált félévi bérnek megfelelő lelépti díjat???)

ahh, agyhalál

Bona Fides 2009.03.12. 10:17:53

@Steve the Great:
Igen. Kellene egy kis kigyűjtés. De végül is a papír a lényeg. ;-)

zotya-DUB · http://bookmrk.wordpress.com/ 2009.03.12. 10:18:29

@szépmező: neki regi erdemei vannak. O ult anno az Energol felugyelobizottsagaban....

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:19:18

akkor a dunnába meg a vánkosba fektettem az ejurót...

molaris 2009.03.12. 10:20:14

"Politicus"
A törvény az törvény, ha a fene, fenét eszik is; különösen, ha nekem jó.:):):)

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 10:21:10

@zsanett- a demokrácia csőcseléke: nem is emeszpés vagy eszdéeszes akarok lenni, hanem Bokros Lajos, aki emeszpés miniszterként az emdéefben az eszdéeszt képviseli.

Mitya Ivanov 2009.03.12. 10:21:49

egy bizonyos szint felett már nem lehet nem átmenni demagógba és trágárba. Döbbenetes számokat láttam a MEH oldalán, hogy rohadjanak meg!

Neoprimitív 2009.03.12. 10:22:16

Az egyszeri juttatások esetében egyértelműen a szerzőnek van igaza, ilyen helyzetben nem lett volna szabad megtörténniük. A többinél - ha jól tudom - a számítási módról és a kifizetési kötelezettségről törvények rendelkeznek (pl. szabadságmegváltás). Lehet vitatni, hogy helyes-e ekkora javadalmazásokat megállapítani (tényleg lehetne, nem is főleg a nagyságát, hanem a feltételrendszerét). Lehet megvizsgálni, hogy valóban jogosult-e az illető a pénzre (ld. Szűcs Erika). De csak azért nem kifizetni, mert te vagy én soknak tartjuk, nem lehet, mert akkor teljesen jogosan elmegy a munkaügyi bíróságra és ott szépen megnyeri a pert. Ráadásul - ezt a "ha jön a Viktor minden megjavul" hívők ne olvassák - kötve hiszem, hogy a következő kormánynak az első intézkedései közé fog tartozni a felsőszintű vezetők juttatásainak megnyirbálása. Az új gazdasági rendszer jövendő képviselői sem szeretnének majd üres kézzel távozni a kasszától.

Bona Fides 2009.03.12. 10:22:23

Befektetni antik aranyékszerbe. Darabonként mobilizálható pl. aukción. Könnyen szállítható, széfben kell tartani.

molaris 2009.03.12. 10:22:42

@Jozicsenko, aki inkább lenne pék...:
Na ezt én sem értem. A képviselőség , nem hitbizomány, hanem egy határozott idejű (sajnos) szerződés. Mire a végkielégítés?????

Bona Fides 2009.03.12. 10:25:22

@Neoprimitív: Az új gazdasági rendszer jövendő képviselői sem szeretnének majd üres kézzel távozni a kasszától.

Ez viszont mindenkire biztonsággal állítható. Nem csak a Viktorra.

Zetek 2009.03.12. 10:25:56

@jan: Miért nem hozzuk vissza a nylít szavazást. Akinek kell ez a banda az ne csak dumával és a sötétben leadott voksával támogassa, hanem ajánlja fel nekik fizetése egy részét. PGY jó fej, tehát nekem megéri a fizetésem jövedelmem ötöde, hogy továbbra is a helyén maradjon. Nevezzük el az egészet társadalmi béke kölcsönnek. Akkor kiderülne mit ér meg a kormánypartiaknak Fletójuk. Én kérem az egész listát az alábbi címre:
galef@freemail.hu

molaris 2009.03.12. 10:26:14

@Neoprimitív:
Azért nem vagy Te annyira primitív!!!

Kérdésem: miként lehetne, az általad jövendöltön változtatni??

Bona Fides 2009.03.12. 10:26:25

@molaris: Visszahívhatóság megoldaná a problémát.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:30:29

kunta kintének is jár a szabadságmegváltás...?

Bona Fides 2009.03.12. 10:31:28

@zsanett- a demokrácia csőcseléke: Bokros Lajos, aki emeszpés miniszterként az emdéefben az eszdéeszt képviseli.

Igen. És itt többpártrendszer van kéremszépen. Három pártvezető, három pártkassza, három székház, három..., három...., három....

Na, ez a pazarlás.

Ne... Ne gyertek a koalíció dumával.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 10:32:05

inkább isa ura
lennék, de nem
engedi az uram

is 2009.03.12. 10:34:58

teljesen összehasonlíthatatlanok a számok. tessék éves alapra hozni az összeset! nagy számokat én is tudok írni, a nyugdíjak sok tízezer milliárd forintba kerülnek, persze csak 10 év alatt 3 millió embernek.
a szabadságmeváltások erősen ciklus-szagúak (2006), és ezért lehet(!), hogy 4 évre vonatkoztak, tehát éves szinten néggyel osztandóak. egyes adatokat explicite három évre adsz meg, így persze, hogy soknak tűnnek.

egy kérdés: két Apatini van, vagy elírtad a nevet valamelyiknél? a 2008-as évi 4 millió 300 ezer, az havi 350 ezer bruttó, diplomás, tapasztalt embernek az nem kiemelkedően sok.

Pulayról azt kérdezném, hogy miután 2006-ban felmentették, és felmentési díjat meg végkielégítést kapott, azok után 2007, 2008-ban állásban volt, és még akkor is kapott, vagy azóta nem? A végkielégítést egyébként törvény szabályozza, és ha ez még a 2006-os választások előtt volt, akkor kifejezetten hibás volt ide sorolni. A nagy tételek egyébként mind a végkielégítések miatt kerültek be, ha jól látom, és ez így elég necces, mint hivatkozási alap.

Válaszd le a végkielégítéseket, és oszd el az emberek számával, és adjál egy adatot az átlagos normál keresetekre is, hogy össze tudjuk adni! Az OGY képviselők alapbére is alacsony, és csak a költségtérítéssel éri el (ha eléri) pl. a lengyel képviselői fizetéseket. Ha nem látjuk egyben, használhatatlan ez az adatsor.

Orbán Castro Rákosi Viktor , "itt az idő" elhúzni! 2009.03.12. 10:35:25

A pofátlanságuk teteje! A spórolás, kiadáscsökkentés csak maszlag!
Most le lehetne váltani a Gyurcsányt egy gombnyomással
- az MDF- javaslatára.

MIÉRT NEM TESZI MEG ORBÁN ÉS A FIDESZ?

Mindig csak pofáznak. Orbán saját karrierje mindig fontosabb mint az országé! Jöjjön Bokros Lui és kemény kézzel tegye helyre az országot!

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.12. 10:36:51

összegszerűen 1.5 mrd forint három év alatt nem tétel.

a gond inkább ott van, hogy képtelenség nadrágszíj-meghúzást és lendületet várni a néptől, miközben lefüggönyözött fekete autókban megy a dőzs, lendület meg nulla.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2009.03.12. 10:37:38

@Orbán a here celeb! Kormányváltást, de ő nem kell:

"MIÉRT NEM TESZI MEG ORBÁN ÉS A FIDESZ? "

talán azért, mert nem a fidesz kormányoz...?

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 10:38:23

összegszerűen 1.5 mrd forint három év alatt nem tétel." ez igaz, főleg ha el nem végzett munka után is fel lehet venni.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:41:47

"... lendület meg nulla..." robogna az az úthenger, csak nem toljátok elég erősen, most is lógtok, és addig a veresjani meg a nyakópista dolgozik..., de ketten ők kevesek ehhez az emberfeletti munkához...

Dé208 2009.03.12. 10:41:49

P.Gy.-nek kilenc gyereke van.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:43:19

na tessék! mér nem elég p.gy.-nek a gyes vagy gyed...?

Takika 2009.03.12. 10:46:13

"Az egyéb járandóságok között elsősorban a felmentési időre járó munkabér, illetve a végkielégítés jöhet szóba.

A felmentési időre járó díjazás megállapításánál a felmondási időből kell kiindulni. Ez legalább harminc nap, az egy évet azonban semmiképpen nem haladhatja meg.

A harmincnapos felmondási idő a munkáltatónál munkaviszonyban töltött
-három év után öt nappal,
-öt év után tizenöt nappal,
-nyolc év után húsz nappal,
-tíz év után huszonöt nappal,
-tizenöt év után harminc nappal,
-tizennyolc év után negyven nappal,
-húsz év után hatvan nappal
meghosszabbodik.

Fenti felsorolás a törvényi minimumot tartalmazza, ettől akár a kollektív szerződés, de a felek megállapodása is kedvezőbb mértéket állapíthat meg. "
"A munkavállalót végkielégítés illeti meg, ha munkaviszonya a munkáltató rendes felmondása vagy jogutód nélküli megszűnése következtében szűnik meg.(Nem jár végkielégítés a munkavállalónak, ha legkésőbb a munkaviszony megszűnésének időpontjában nyugdíjasnak minősül.)

A végkielégítésre való jogosultság feltétele, hogy a munkaviszony a munkáltatónál a törvényben meghatározott időtartamban fennálljon. A végkielégítésre való jogosultság szempontjából figyelmen kívül kell hagyni
-a szabadságvesztés, a közérdekű munka, valamint
-a harminc napot meghaladó fizetés nélküli szabadság, kivéve a közeli hozzátartozó, valamint a tíz éven aluli gyermek gondozása, ápolása céljából igénybe vett fizetés nélküli szabadságidőtartamát.

A végkielégítés mértéke
-legalább három év esetén: egyhavi,
-legalább öt év esetén: kéthavi,-legalább tíz év esetén: háromhavi,
-legalább tizenöt év esetén: négyhavi,
-legalább húsz év esetén: öthavi,
-legalább huszonöt év esetén: hathaviátlagkereset összege.

A végkielégítés összege háromhavi átlagkereset összegével emelkedik, ha a munkavállaló
-az öregségi nyugdíjra, továbbá
-a korkedvezményes öregségi nyugdíjra való jogosultság megszerzését megelőző öt éven belül szűnik meg. Nem illeti meg az emelt összegű végkielégítés a munkavállalót, korábban már emelt összegű végkielégítésben részesült. "

Jozicsenko, aki inkább lenne pék... 2009.03.12. 10:49:49

@Orbán a here celeb! Kormányváltást, de ő nem kell:


ideje lenne felébredned

az mszp és az szdsz együtt több, mint a fidesz és az mdf

2 szavazat ugyan kiesik (toller, horn), de az mszp mindig együtt szavaz, erős a pártfegyelem, az szdsz szintén

ne legyél hülye, egy gombnyomásra a lift jön, nem a megváltás

redriot77 2009.03.12. 10:51:21

"Nevezett személyek évtizedeket dolgoztak vezető állami pozícióban"


És akkor mi van? A mostani kormány sok tagja is évtizedek óta vezető pozícióban dolgozik, mégis külsős cégtől rendelte meg a legújabb gazdasági csomag elkészítését Gyurcsány.

Ezt vajon miért kellett? A gazdasági minisztériumban "dolgozók" erre alkalmatlanok? Akkor miért ők ülnek ott, miért ők veszik fel a milliókat?

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 10:55:39

"Nevezett személyek évtizedeket dolgoztak vezető állami pozícióban"

kétszer vágták haza az egész kib?szott lepratelepet...
egyszer mint kommerek, most meg mint haladó balosok...
erre jár a jutalom...?

Anonymouse 2009.03.12. 10:57:49

@molaris: Nem engem kérdeztél, de szerintem még ebben a ciklusban jelentősen meg kéne emelni a képviselői fizetéseket és egyértelművé tenni minden javadalmazási szabályt. Akkor a következő ciklusnak nem kéne 'egyszeri juttatás'okkal trükköznie.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.03.12. 11:04:25

PULAY GYULA: A SZERETETT VEZETŐ

"Milyen lépcsőfokokon keresztül juthat el egy vezető arra az állapotra, hogy a beosztottak többsége szereti őt, örül annak, hogy az illető a főnöke, és nem szívesen cserélné le egy másikra? A szerző világos alapelvei és találó példái segítenek a helyes vezetői eszközök és magatartásformák megértésében és a lehetetlenek elkerülésében."

Rob67 2009.03.12. 11:07:21

@Chicano:
Összehasonlítás II.

1998-2002 között nem kaptam semmilyen szaftos melót mert a Fidesz-barátok mindent elvittek az orrom elől
1998-2002 között OV ösztönzésére megindult a magyarok lakástulajdonszerzése, mostanra ez annyira beért, hogy megy a sírás és a mentőexpedíció az adósokért
1998-2002 között féltem elmondani hogy valamikor úttörő voltam, és egy KISZ alapszervezetbe jártunk Deutch Tamással
1998-2002 között féltem elmondani, hogy később KISZ titkár voltam
1998-2002 között ennek ellenére a seggem méret nőtt

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 11:16:02

@Rob67: "1998-2002 között féltem elmondani hogy valamikor úttörő voltam, és egy KISZ alapszervezetbe jártunk Deutch Tamással
1998-2002 között féltem elmondani, hogy később KISZ titkár voltam"

te beteg vagy...
ezért nem nevetlek ki...

sanyix 2009.03.12. 11:18:15

@Chicano: dea zorbán csak az mszmp... vagyis mszp előző intézkedései miatt volt ilyen jó, meg amúgyis 2002 után rece... receeceeceszkió vót, és azé volt rosszabb az mszm... mszp.
A zorbán meg maga a patásördög... :D

borboja 2009.03.12. 11:18:50

Szerintem nyugodtan tedd föl valahova azt a 15 oldalas listát. Az interneten minden elfér. Aztán ha valaki akarja bogarászni, az bogarássza. Legalább nem fog senki ajvékolni, hogy "ez így csak kiragadott példák, meg az összefüggések, meg blablabla" a többi nyivákolás a balfaszoktól.

Rob67 2009.03.12. 11:23:24

@ufó - Pubiföld legpubibb pubija:
Pubi akkor mondom az alábbi sztorit jó?
Nem mese, megtörtént.
Az egyik fővárosi önkormányzat informatikai vezetője lett fidesz közeli alapon egy régi barátom annak idején.
Lökött egy kis melőt néha. Na ne valami ultra nagy dologra gondolj.
Egyszer munka közben ment a sztorizás: mondom mekkora bulik voltak amikor én voltam a Kisz titkár az inf vezető meg a helyettesem (16 évesen, ergo óriási politikai identitásal).
A vezető azonnal félevont és megfenyítet: ilyet mlégegyszer itt nem, főleg nem a beosztottak előtt.
Ez a Fidesznél nem dicsekedni való. Már a templomba járás a követendő irány.
Nos pubikám? Melyikünk a beteg?
Persze az is lehet hogy a KISZ tagságom miatt gondolsz betegnek.
De akkor ezek szerint vagy nagyon fiatal vagy partizán :)
Pubi :)

magyar-magyar szótár 2009.03.12. 11:25:02

És a buliállás az smafu? Most néztem utána Thuma Józsi bá' örökösállamtitkárnak, kb 102 éves, 20 éve harcol a tanácsrendszer fennmaradásáért A Struktúra élőkövülete, és tessék nyugdíjas éveiben jutalmul a KVI vezérigazgatója lett
dudenbuch.blog.hu/2009/03/12/burokracia_6

states 2009.03.12. 11:26:43

Ha egy nép hülye, az haljon meg. Ez a népi bölcsesség soha nem volt olyan aktuális, mint most. Ez hülye nép ugyanis most is ül otthon a fotelban és nézi a híradókban ezt a retardált elefántot, amint ide-oda járkál a porcelánboltban. A gyengébbek és az MSZP-szavazók kedvéért Gyurcsányról beszélek és nem valamelyik állatkerti elefántról...

Rob67 2009.03.12. 11:30:40

@ufó - Pubiföld legpubibb pubija:
Mi a baj pubi?
Többre nem tellik a jobboldalról, csak a lebetegezésre?
Nemá, azért a OV ennél biztosan többet tanított.
Vagy az rendszer alsőbb szintjein nem megy az érvelés :)
Na én tényleg beszartam a röhögéstől Pubesz :)

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 11:34:13

@Rob67: nem a kisz tagság miatt gondoltalak betegnek, hanem amiatt, hogy féltél beszélni róla...
persze az más, ha a főnök utasít, de ezt nem írtad előzőleg...
:)

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.12. 11:34:53

'1,5 milliárd Ft-ot kaptak a magyar állam vezetői'

ezek? vezetők?

elnézést, de nekem full nímandnak tűnnek.
jóformán nem is lehetett a nevüket hallani a rádióban.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.03.12. 11:36:21

@Rob67: ööö...
nem vagyok itt mindig, tudod, vannak ezek a dolgok, mint meló...
úgyhogy jövök megyek..., de előbb vagy utóbb visszatérek...

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.03.12. 11:36:33

Szabadságmegváltás: nem véletlenül nem fizetik ki se nektek, se nekem, csak abban az esetben lehet kifizetni, ha betegség miatt nem tudtad kivenni, ilyenkor kötelező. Egyéb esetben nem, ha a "saját" hibádból nem vetted ki, akkor áttolhatod következő év márc. 31-ig és addig ki kell venni az előző évből maradt szabadságokat.

Bona Fides 2009.03.12. 11:40:50

@Rob67: Arról is a Zorbán tehet, hogy hülye volt a vezetőd?
Engem meg most vont felelősségre a vezetőm, hogy Magyar Hírlapot olvasok, pedig nem lehet.
Mondtam, állami pénzből nem lehet megrendelni, de ezt én saját pénzemből vettem, azt Feri sem tiltotta meg.
Egyébként meg nem olvasom el, csak azért veszem újabban, hogy ne tegyenek lehetetlenné egy jobboldali lapot. Ennyi.

Foltos Gatya 2009.03.12. 11:48:28

@Rob67:
Ezt utálom bennetek nem jobboldaliakban!
Miért baj az,hogy:Orbán KISZTITKÁR volt?
Miért baj az,hogy:Orbán apja PÁRTTITKÁR volt?
Miért baj az,hogy:Orbán családi vállalkozásként irányította Magyarországot?
Nektek semmi sem szent,még az ORBÁNKLÁN sem?
Hálátlan népség!

Anonymouse 2009.03.12. 11:51:58

@denever: ja, mer' attól vezető, ha lehet a nevét hallani a rádióban :)

MP 2009.03.12. 11:52:45

Mi ebben a probléma? Ők jól dolgoztak. Hiszen sikerült sokat lopniuk mint mindenkinek eddig. Csak mi megyünk tönkre. De ez meg kit érdekel.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.12. 11:52:46

trollok mindenütt, meneküljünk!

Bona Fides 2009.03.12. 11:58:55

@Rob67: A KISZ tagság az nálam beleférne, mert én is voltam KISZ-tag. Egyszerűen nem mehettem volna egyetemre anélkül. Aztán az első munkahelyemen is közölték, hogy kötelező a KISZ-tagság, akkor megint beleléptem. Papír. Mint a 30 éves közszolgálati idő...
Na de a KISZ-titkárság, az súlyosabb eset. Az nem volt kötelező.
Ez a poszt általában vérkomcsi szochazáért érdemrendes, rendkívül alacsony intellektusú és társadalmi helyzetű szülők hálásan nyaló gyermekeinek tette csúszósabbá az utat felfelé.
Mentségükre szolgált, hogy ilyen színvonalú otthonról hozott szellemi háttérrel nem fogták fel, hogy mit tesznek.

Bona Fides 2009.03.12. 12:02:42

@Foltos Gatya:
Találó a nicked. :)
Ez mind nem olyan nagy baj.
A nagy baj az, hogy nem áll olyan színvonalon az ország, ahogyan Zorbán átadta.
Na, ez viszont qrva nagy baj....

Nuclear Winter 2009.03.12. 12:07:27

Szerintem igenis is jár nekik. Borzasztó látni, hogy milyen emberek kommentelnek itt. Én bízom benne, hogy azért vannak még itt felelős állampolgárok is, akik belátják, hogy a kemény munkának és a jó munkaerőnek ára van.
Dolgozzatok Ti is keményen, és akkor talán lesz belőletek valaki..

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.12. 12:08:51

@megöltem:

'a magyar állam vezetői'

a magyar állam vezetője ezek szerint bárki magyarországon, aki közszolga és van beosztottja. szerintem nem.

inkább az lenne a helyes és testhezálló megnevezés ezekre az emberekre, hogy a "MEH káderei", nem?

tevevanegypupu 2009.03.12. 12:11:41

@Foltos Gatya:
tokeletesen igazad van, ezeknek semmi nem jo! Es akkor meg nem is beszeltunk arrol, hogy a kormany nem tud dolgozni miattuk, mar het eve minden reformot, minden jo kis otletet leszavaznak, megpuccsolnak. Orban csak a szajat jaratja, sem tehetsege, sem intelligenciaja nincs ahhoz, hogy a jelenlegi helyzetre megoldast talaljon, de bezzeg a majdnam hatmilliot azt volt kepe felvenni!

reality 2009.03.12. 12:17:40

@Nuclear Winter: Ezt elkönyvelem iróniának. Mert máskülönben megáll az ész. :)

Bummer 2009.03.12. 12:23:22

@Nuclear Winter:
Nem lehet, ennek a blognak a törzskommentelői (ahogy a jobboldaliak többsége) még sosem dolgoztak. Mit is várhatnánk egy olyan társaságtól, akiknek a vezére (bocsánat Vezére) se rakott még két téglát egymásra? És a parlamentben tanulgatta - kevés sikerrel -, hogy milyen érzés bejárni egy munkahelyre?

Anonymouse 2009.03.12. 12:24:35

@denever: szerintem nem.
miért lenne az? a coca cola sem a vezérigazgatóval reklámoz. oké, érzem, hogy demagóg a példa, meg elfogadom, hogy a vezetők egy részének kommunikálni kell, de hogy mindnek? azt nem hiszem.

Nuclear Winter 2009.03.12. 12:26:40

@Bummer:
Köszönöm Bummer. Én tisztelem a közszféra dolgozóit, akik keményen és becsületesen fáradoznak azon, hogy nekünk jobb legyen. ezt kéne már megértenie végre mindenkinek!

Foltos Gatya 2009.03.12. 12:28:11

@Bona Fides:
Mit adott át?
Övé volt az országunk?Mi ez Orbánfalva,úgy gondolod?Ne bassz!

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 12:31:43

Én már látom is előre, amikor erőre kapok a sok munkától, csak akkor nem marad időm lopni, de egye fene, majd nem tartok huszonéves fiúkat ki.

2009.03.12. 12:34:38

@tevevanegypupu:

Feltudasu magyar elit .... Keresd meg az indexen ezt az irast. Teljesen mindegy melyik oldalt hibaztatod, egyforman bizonysagot tettek a hozza nem ertesukrol.
Szep, szep, szidni masokat, es szep beszedeket tartani, de most mar valaki olyan kellene, aki ert is valamihez.

Bummer 2009.03.12. 12:35:07

@Nuclear Winter:
Szívesen. Örülök, hogy azért vannak, akik még becsülik a tisztességes, kemény munkát és nem az állam csecsén lógva akarnak milliókat szerezni.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.03.12. 12:44:29

@megöltem:

értem én, de ez nem reklám.
azért a médiában nap mint nap hallod, hogy x.y. ilyenolyan államtitkár meg helyettes államtitkár tesz/vesz. nem miniszter, államtitkár.
ha valaki népi ülnök II, az ne kaszáljon már szemtelenül nagy jutalmakat. még egy államtitkárnál is kiveri a biztit egy ekkora jutalom.

az eredmények fényében nem nagyon osztogatnék én jutalmakat.

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2009.03.12. 12:44:56

Ide is leírom: az állami cégekben tombol a szocializmus.
Bárki bármit csinálhat vagy nem csinálhat (szakmailag nulla), számonkérés nincs.

reality 2009.03.12. 12:51:24

@Bummer: Nuclear Winter csak a tisztességes közszolgákat becsüli. A többiek nem dolgoznak, csak várják a segélyt. Tessék jobban odafigyelni, mit írnak itten egyesek! :)

Bummer 2009.03.12. 13:02:54

@endike:
Mind a 3 állami cégben ez van?

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 13:07:16

@tevevanegypupu: és egyedül elbábozom a piroszka és a farkaszt.

tevevanegypupu 2009.03.12. 13:11:28

@Lord Eatalott:
hat ott volt a Horvath Agika. Elkuldtek, kiutaltak pusztan csak azert mert otletei voltak. Ott volt az otlet a korhazi szefekrol, azt is hogy leszavaztak, pedig ha valami, az nagy dolog volt kerem szepen. Nyugdijas nenik es bacsik gyemant melltui, karkotoi es vitezkotesei tunedeztek el az az evtizedek alatt..es hipsz-hopsz egy szef minden problemat megoldott volna. A haromszaz forintos vizitdijat is hogy leszavaztak, pedig azt is csak ugy elorantotta egyik naprol a masikra minden gondolkodas nelkul, ripsz-ropsz. Es Goncz Kinga..rola nem is kell semmit mondani, onmagaert beszel..Nem erett meg meg ez az orszag az europai reneszanszra..sok tancorat kell meg venni addig..Sok-sok milliot..

Hollókői Edömér 2009.03.12. 13:52:08

@Bona Fides:
Ha valóban pontosan akarod írni, akkor:
a "bányákat" "bányára" javítod, merthogy csak egyet vettek meg 8 azaz nyolcan és még abban az időben, amikor Orbán Viktor NEM VOLT min.elnök, azaz 1991-92-ben. (mellesleg ezekben az években (is) gyarapodott a GYurcsány-birodalom, kb. tízszeres sebességgel és nagyságrendben.)
Az un. "szőlőbirtok" értéke, még ha "ingyéattákvóna" akkor is csak a töredékét tette volna ki, a felsorolt összegeknek.

Mindezektől függetlenül, szerény véleményem szerint bárki is kapta/kapja, aránytalanul (mondhatni pofátlanul) magas összegeket vág zsebre, a semmiért. Az elmúlt időszak ugyanis nem az ország felemelkedését mutatta, tehát nincs miért "jutalmazni" őket.

szvob. 2009.03.12. 13:53:40

sziasztok!

csak a pontosság kedvvért gondoljátok azt is végig, hogy:

ezek bruttó összegek, mert a költségvetés bruttó szemléletű, ebből, csak kb az 55% van ténylegesen kifizetve.
pulay, müller stb (asszem apatini is, de abban nem vagyok biztos) MINDEGYIK kormány alatt a MeH-nek dolgoztak (igen, a Fidesz alatt is) és nagyon magas beosztásban. Ők konkértan karrier-köztisztviselők, az a típus, amit mindannyian óhajtunk.
hogy a pilitikusok ne kapjanak ilyen pluszlóvékat, meg jutalmakat, abban tökre egyetértünk, de a vezető kösztisztiket ezekkel egy kalap alá venni már csak azért nem szabad, mert ha a vezető köztisztit politikai állásnak gondoljuk, akkor ki a fasz akar majd a becsületes polgárok közül vezető köztiszti lenni?
a köztisztik megérdemlik a lóvét.

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.12. 14:48:44

@tevevanegypupu: nekem meg csak ordas eszméim vannak, de ettől még nem érzem magam báránynak.

jan 2009.03.12. 14:57:36

hát ha ezek tényleg bruttó számok, akkor tiszteltetem a posztíró "X forinttal lett gazdagabb, Y forintot tett zsebre" fordulatait. osztod itt az észt, kedves politicus, és azt se nézed meg, hogy nettó vagy bruttó... excelben számokat összeadni, az persze megy, de annak utánanézni, hogy ki hány éve dolgozik, ki a karrierköztisztviselő és ki nem, bruttó vagy nettő, arra már nem telik.

szvob. 2009.03.12. 15:41:11

sosem tesznek közzé nettó összeget.
cégesnél yxz+áfa-ként, személyi jellegűnél bruttóként, már csak azért is, mert a nettó az az adott személy esetében számtalan dolog függvénye,(adó, tb, kedvezmények, sávok, stb) és semmiképpen nem ilyen kerek szám a végeredménye a nettónak.

a posztíró ebben tehát csúsztat. nem mondom, hogy szándékosan, bár figyelembe véve az általam fentebb leírtakat a szenzációérték jelentősen kisebb, illetve csak aolyan infokra vonatkozna, amit eddig is tudtunk. (pl szűcserika pénze, ami ettől függetlenül szerintem sem indokolt)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.03.12. 16:58:56

@Orbán celeb most válthat, Gyurcsány helyett Bokros:
Az MDF aljadék szar banda, ergo, akit ők jelölnek, az a kurvaannya miniszterelnöke legyen, nem a magyaroké.

Neoprimitív 2009.03.12. 17:03:39

@Bona Fides: "Ez viszont mindenkire biztonsággal állítható. Nem csak a Viktorra." Azt írtam, hogy ők SEM fognak változatni - ez magában foglalja, hogy más sem tette (és tartok tőle, hogy sokáig nem is fogja, amúgy pártsemlegesen).

@molaris:: Hogyan lehetne változtatni? Egyszerűen és egyben nagyon bonyolultan. Az egyszerű része a jogszabályi módosítás: elvileg semmi más nem kell hozzá, csak az MTv (és gondolom a köztisztviselőkről szóló törvény) módosítása, nem tudom, hogy van-e benne 2/3-os pont, de a következő választás után, ez sem lehet(ne) majd kibúvó. Viszonylag könnyen felszámolhatók lennének az egyik államtitkári székből a másikba átülőknek kifizetett extrák, maximálható vagy eltörölhető lenne pl. a szabadságmegváltás.

Ehhez persze kellene, hogy ilyen törvény beterjesztésre kerüljön és a parlament szavazó csinovnyikjai ne a pártvezérük frakciófegyelmi utasítása, hanem a szavazóik elvárása szerint szavazzanak. Na, ez már Platon: Utopia II. kötete.

heima (törölt) 2009.03.12. 19:54:01

érdemes megnézni azt is, hogy a patás alatt mennyi volt egy polállamtitkári, miniszteri fizetés, és milyen dinamikával nőtt 2002 után...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.12. 20:41:08

Előadja itt nekünk ez a balos kommentelő különítmény, hogy a minisztériumok tele vannak kiemelkedően kiváló szakemberekkel, és egy ország retteg attól, hogy elmennek a versenyszférába dolgozni.

Nem tudom persze megítélni, hogy milyen színvonalú és intenzitású munka folyik a minisztériumokban. Elképzeléseim vannak, de inkább megtartom magamnak. Az azonban egészen bizonyos, hogy a bejegyzésben említett összegek a versenyszféra menedzsereinek juttatásaihoz képest sem szűkmarkúak, bár nyilván vannak ott is ennél magasabbak. Ám a versenyszféra menedzsereinek pénzét valamiféle jól látható teljesítményhez mérik, ami egy termelés cél vagy egy árbevételi szint számokkal fogaható valósága, amely számok megteremtik a fedezetet a menedzser javadalmához. A minisztériumi főtisztek esetében ez számomra korántsem nyilvánvaló. Nem nagyok tudok mit kezdeni azokkal a kijelentésekkel, hogy "kiválóan végzik a munkájukat". Kiváló munkavégzésük eredménye nem látható. Az összkép csúfos kudarcot mutat inkább. A versenyszférában a rosszul működő cégek menedzsmentjének bizony prémiummegvonás és elbocsátás jár. A versenyszférával való összehasonlítást szerintem hagyjuk.

Szóval a minisztériumi pénzeket vissza kell vágni, mégpedig irgalmatlanul. Menjenek csak a versenyszférába nyugodtan. Legalább szereznek némi tapasztalatot az inkubátoron kívüli valóságról. Csak tessék.

hölgyválasz · http://holgyi.freeblog.hu 2009.03.12. 20:51:01

S Z É T R O B B A N O K ! ! ! ! ! !

osborne 2009.03.12. 21:04:54

ezek szeretnék, hogy adózzon rendesen a nép?

höhö és bruhahah

2009.03.13. 03:45:54

A P.s. utáni rész a posztban az obligát vörös farok.

molaris 2009.03.13. 04:48:50

@tevevanegypupu:
Horváth Ágika ötletei olyanok voltak mint "Emeséé".

feliguresvagyfeligtele 2009.03.13. 09:09:41

@szvobi: Ha látszana az országon a köztisztvik áldozatos munkája, akár még az összegek két - háromszorosát is felvehetnék - részemről ok. Az összegek nettó értéke is erős túlzás szerintem, ha figyelembe vesszük továbbá a köztisztviselőket illető kedvezményeket, további juttatásokat, az őket védelmező munkaügyi szabályokat, hmm lecker

csillagkúll · www.:madeinfidesz.eu 2009.03.13. 09:16:30

ja még annyi, ha a közszolgák jól tennék a dogukat, nem lenne ellopva ami el lett lopva. és ragozhatnám.
@tevevanegypupu: ráadásul repked.

molaris 2009.03.13. 09:44:51

@Bona Fides:
Egyfordulós, egyéni választás. Mert akkor számon kérhető. A mentelmi jog, járjon: a PM- nek, a Házelnöknek és az Köztársasági Elnöknek.
Ezzel szemben, hivatali idejük alatt semmiféle gazdasági érdekeltségük nem lehet.

tevevanegypupu 2009.03.13. 10:47:57

@zsanett- a demokrácia csőcseléke:
szabad madar(:

@molaris:
nagyon talalo, de Emese legalabb aranyos volt. Jol eltunt o is a bankjaval egyutt..

füsti 2009.03.13. 10:55:28

Voltam köztisztviselő is, sőt írtam dolgozatocskát is az illetményrendszerről. Nemcsak a vezetők jutalmazása a rossz, hanem csaknem az egész tv. következetlen, ésszerűtlen. Nem a munkát, hanem az életkort, a végzettséget (papírt), és a közszolgálatban eltöltött időt díjazza, azt is következetlenül. A konkrét példákat nem néztem végig. Kettőről van véleményem.
Szűcs Erika: ha valaki 1992-ben (ha jól emlékszem: 1992 júl elsején) köztisztviselő volt, annak az előző munkaviszonyai mind köztisztviselőségneknek számítanak, így jár a jubileumi jutalom.
(Ezt egyébként a kincstár számfejti, ha nincsenek meg a törvényi feltételei, nem adják, egyébként meg kötelező)
Figyelem: Ezt a törvényt az Antall kormány készítette elő, és a legjelentősebb mósoítást az Orbán kormány tette - tehát ők is így akarják/ták.
A legtöbb intézményben teljesítmény alapú jutalmazásra nincs mód, de ha valaki befogott szájjal sokáig szürke -akkor idősebb korára ötévenként egyre több jutalmat kap. Önmagában a jubileumi jutalom értelmetlen. (Nem savanyú a szőlő: én is kaptam.)
Dr. Pulay Gyula: ezen fölkaptam a fejem. (talán az egyetlen, aki minden kormány alatt főtisztviselő volt.) A végkielégítését nem egészen értem. Ezek szerint az akkor nem tudom milyen nevű Munkaügyi Minisztérium minisztere (Kiss Péter) fölmondott neki, kapta a végkielégítést a hosszú közszolgálati jogviszonya miatt. Másnap a Mineszterlenöki Hivatalt másnaptól vezető Kiss Péter fölvette, vagyis vitte magával államtitkárát. Háááát..., ügyes megoédás... Nem mindenkivel fordul elő...(Pedig Pulay inkább kereszténydemokrata lenne: mélyen vallásos, kilenc gyermekes
volt néhány éve, azóta lehet, hogy több).

Anonymouse 2009.03.13. 13:30:58

@Elpet: ha a rendszer kontraszelektív akkor erősítsünk erre rá.. végülis nem a mi bőrünkre megy, ja de.

Google 2009.03.13. 13:57:56

Azért kaptak ilyen nagy pénzeket, hogy adózás után több folyjon vissza a közösbe. Ha többet kaptak volna, jobban állna az államkassza.
Plusz, plusz a Fidesz h. kérdésekkel szokta bombázni az apparátust, megérdemlik a jutalmakat, szabadságra sem nagyon tudnak menni stb., na és?

füsti 2009.03.13. 20:53:39

@füsti: Pulay kapcsán jó nagy marhaságot írtam. Több, mint két éve már nem MEH államtitkár, hanem ÁSZ kutatóintézeti igazgató. Nyilván közalkalmazott, és nem köztisztviselő, ezért kapott végkielégítést, ezek szerint 2006-ban.

Egyebekben fenntartom, amit írtam, és "is" hozzászólásával értek egyet.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.14. 14:05:36

Az az érdekes, hogy egy blogon pontosan leképeződik az, ami az országban történik. Valaki felveti, hogy egy kiadási tétel talán nem igazán indokolt, és tüstént gyülekeznek, akik buzgón bizonygatják, hogy enélkül élni sem lehet, például hogy rommá dőlt volna az ország, ha Szűcs Erika nem kapott volna akármennyi jutalmat, ami ráadásul bruttó. Minden kezdeményezés megbukik, mert mindenütt vannak érdekcsoportok, akikkel senki nem óhajt összeveszni, mert az egész derék jó emeszpés szisztéma arról szól, miként is egyensúlyozgatunk az erőcentrumok közt az osztogatás által. Sajnos annyi intelligencia nem szorult beléjük, hogy felismerjék: most meg kéne tanulni kevésbé éhesnek lenni, mert megdöglik a tehén és nem lesz mit fejni.
Kurva jó okfejtés az is, hogy "ez nem olyan nagy tétel". Ez pontosan az a gondolatmenet, mintha én azt mondanám: minden felnőtt magyar állampolgár adjon nekem 5 Ft-ot, nekik semmi, nekem meg jó sok pénzem lenne. Azt mondani, hogy " ez kis tétel " pontosan ilyen hülyeség és pontosan ugyanazért.

Anonymouse 2009.03.15. 16:28:20

@Elpet: egy csomó pontban tök igazad van
a) rossz okfejtés a nem olyan nagy tétel
b) mindenhol vannak érdekcsoportok, akik kedvéért mindenki mással kibaszunk
de nem mondta senki, hogy jó, hogy Szűcs Erika kapott jutalmat, csak azt mondtuk, hogy ez a törvény évtizedek óta, és nem az ordaskommunisták osztogatnak maguknak válság idején

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.16. 06:28:12

@megöltem:

A mostani "reform"-elképzeléseknek nevezett kiadásnyirbálások egyik jellemzője, hogy a rengeteg állami pénzhez jutó érdekcsoport közül néhány gyengét kiszemeltek, és ezekből a pénzekből óhajtanak mindent megoldani. Ez nem sikerülhet még akkor sem, ha a számok előzetesen kedvező képet mutatnak.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.18. 07:02:20

Ejnye, Mr. Obama:

index.hu/gazdasag/vilag/2009/03/17/100_szazalekos_ado_a_millios_premiumokra_/

Ha olvasná a Reakció blog európai értelemben vett módon higgadt és korrekt kommentelőit, akkor tudhatná, mekkora populizmus ez. Tudnia kéne, hogy a prémium szerzett jog, amihez utólagosan hozzányúlva az az alapvető biztonságérzetet rendül meg, amely nélkül senkinek nem lesz majd kedve a premizáltakhoz hasonló óriási teljesítmények nyújtásához.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2009.03.18. 07:26:51

Az meg aztán mindennek a teteje, Mr. Obama, hogy éppen a modern gazdaság húzóágazatának számító pénzügyi termékek szolgáltatói körének vegzálásával akar olcsó népszerűséget szerezni. Teljesen úgy viselkedik már, mint Orbán. Attól tartok, bár nem kívánom, hogy a végén még Kovátch Gamma Bertalan is foglalkozni fog a dologgal. Kezd ugyanis odáig duzzadozni az ügy.
süti beállítások módosítása