Kikre lövetne Bayer Zsolt?
2009. február 13. írta: TuRuL_2k2

Kikre lövetne Bayer Zsolt?

 „A Magyar Hírlap „sztárpublicistája” azt írta, hogy a rendőröknek le kell lőni a cigányokat. Ez az alaptétel. Ehhez viszonyul mostanában erkölcs, hit és honszeretet. Az egyház és a köztársasági elnök hallgat. Az SZDSZ szintén.” - írja blogjában a Miniszterelnöki Hivatal egyszemélyes házi Kurucinfója, Gréczy Zsolt. A miniszterelnöki főtanácsadó hasonló indulattal, s hasonló könyörtelenséggel sulykolja az ellenfelet diszkreditáló jelzőket nap nap után, mint a cigány- és zsidóügyi szakportál.

 Miket is írt Bayer a tűzparancsról az esetlegesen összehányt, elhíresült publicisztikájában (ami a mai napig a gyönyörű Magyar Hírlap Online címlapján díszeleg)? Két helyen ír a rendőri fegyverhasználatról. Először az amerikai gyakorlatra hivatkozik:

S akkor most megkérdezem: ez hogyan történhet meg? Az Egyesült Államokban, ha a rendőr megállítja az autómat, addig nem szállhatok ki, míg ő erre engedélyt nem ad. A kezemet jól látható módon a kormányon kell tartanom, és ha csak egyetlen félreérthető mozdulatot teszek, rám fogja a pisztolyát. Ha pedig megtámadom, gondolkodás nélkül agyonlő. Ha egy vízi pisztollyal támadom meg, akkor is. Mi az, hogy egy húsz-harminc fős csoport ásókkal meg kapákkal fenyegeti a rendőröket, ráadásul azért, mert azok elő akarták állítani egy körözés alatt álló hordatagjukat? Miképpen eshet meg ilyen 2009-ben Európa kellős közepén? Mi az, hogy a rendőrök nem lövik azonnal agyon az összeset?

  Majd később javaslatot tesz:

Ezzel párhuzamosan a rendőrök kapjanak tűzparancsot, ha bármilyen támadás éri őket, miközben munkájukat végzik. Rendőrt soha többé ne lehessen meghurcolni azért, mert kimondta az igazat, vagy mert a munkáját végezte.

 Jól írja smalladam, ezzel Bayer nemcsak a csoportosan, karókkal támadók ellen követel tűzparancsot, de a Budapesten rendszeresen fogócskát kezdeményező, alkalmanként csikósnindzsának öltöző, wannabe forradalmárok ellen is, akik kövekkel, Molotov-koktélokkal, vagy éppen közlekedési táblákkal támadnak. Hogy a javaslat gyakorlatba ültetése mennyire lenne népszerű a Jobbik és a Kurucinfó környékén, az könnyen megjósolható. 

 Bayer írása tele van problémás részekkel (sőt, szinte csak az van benne, tendencizusan összeválogatott, de néha egymásnak is ellentmondó félinformációkkal), miért kell még nagyobbat, még durvábbat belemagyarázni? A magyar közélet és politikai sajtó rákfenéje ez: az arányérzék hiánya.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr46940389

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Árokásó Top100 2009.03.29. 22:33:02

Gréczy ZsoltAz árokásók haladó fiataljainak egyik állócsillaga Gréczy Zsolt, akinek önéletrajzában olyan médiumok és sztárok szerepelnek mint a Népszabadság, az ATV, az Omega együttes, Szabó István vagy Bródy János. A végzett bölcsész és újságíró igazi re…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.02.13. 13:56:39

TűzparancsA hétvégén történt tragédia kapcsán felbolydult az ország, jogosan. Egy ilyen bűntett felkavaró, és bosszúért kiált. Szerencsére az elkövetők egy része már előzetesben is van, egyelőre még Ausztriában, de nemsokára már itthon (egy gól azoknak a…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 15:59:23

Ugyanakkor tényleg van egy logikai bukfenc Bayer gondolatmenetében, ha azt mondja, hogy minden rendőr lőhet, ha agresszívnak érzékeli az igazoltatott mozdulatát, akkor a tüntetőkre is lőhetnek.

nemo39 2009.02.13. 15:59:38

Szeretettel köszöntjük régi elvtársunkat, Bayer Zsoltot, aki a Népszabadság "Pártépítés" rovatának vezetője volt.

tevevanegypupu 2009.02.13. 16:01:07

@KopaszMercis:

hat Bayer altalaban olyan cikkeket ir, hogy azt nagyon jol el lehet adni. Gondolom ezt dijazza a Magyar Hirlap.

tiktik 2009.02.13. 16:06:08

@snakekiller23:
Félreértelmezni egy cikket pedig egyszerűen amatőr. Mármint újságírótól. Nem kell Bayerrel egyetérteni, nem is kell szeretni, de hazudni az írásairól - nos az elfogadhatatlan.

KopaszMercis 2009.02.13. 16:08:14

@tevevanegypupu:

Vegulis a kurvak is jol keresnek... a felszopokrol nem is beszelve.

Hasonloan nivos a melo is.. talan megis egyensuly van csak en nem latom.

Oli bácsi · http://reakcio.blog.hu 2009.02.13. 16:08:44

@tiktik:
drága, ahhoz képest ez a harmadik hozzászólásod itt, ölég gyorsan megy a véleményalkotás.

Oppardon, közben negyedik.

PISA-szökevény

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 16:09:50

@states:
A Reakció egy PC blog. A "PC" ultraliberális, azaz szélsőséges csahosok által bevezetett, tehát alapvetően pejoratív kifejezés. Számomra a sunnyogás, elkendőzés, a valóság elferdítésének trendje. Nem tudom, valahogy a Reakció elnevezéshez nem illik ez az ultraliberális sunyogósdi.

Francois Pignon 2009.02.13. 16:10:24

@tevevanegypupu: Bayer elég világosan elmondta korábban, hogy mennyire tisztában van azzal, hogy egy-egy erősebb írása mennyit tud ártani annak a pártnak, amire mindig hivatkozik. Ígérte is hogy visszafogja magát.
Aztán kapott egy jó ajánlatot Szélestől...

tiktik 2009.02.13. 16:10:46

@lelkylola: [Így utólag gratula a cikkeidhez amelyet még a nagyon kedvenc nyomtatott verziókban volt szerencsém olvasni.]
Sajnos nem hiszem, hogy félreértettem volna a post-ot.

"Jól írja smalladam, ezzel Bayer nemcsak a csoportosan, karókkal támadók ellen követel tűzparancsot, de a Budapesten rendszeresen fogócskát kezdeményező, alkalmanként csikósnindzsának öltöző, wannabe forradalmárok ellen is, akik kövekkel, Molotov-koktélokkal, vagy éppen közlekedési táblákkal támadnak."

Igen. Így van. Igaza van. És? Ez talán legyen már jópont Bayernek. Vagy netán Bayer szapulása volt a cél?

"Hogy a javaslat gyakorlatba ültetése mennyire lenne népszerű a Jobbik és a Kurucinfó környékén, az könnyen megjósolható."

Semennyire. Szerencsére. Miért, az ellenkezőjét akarnánk? Mármint a szilvásynfo kedvében járni?

snakekiller23 2009.02.13. 16:11:09

@tiktik:

Szentigaz, de Gréczy is kap a postban, így nem értem mi a problémád.

is 2009.02.13. 16:11:45

Bizony, Gréczy mondatából hiányzik akár az "erőszakoskodó" jelző, akár egy ilyen értelmű mellékmondat. Abszolút hit kérdése, hogy most ezzel a kiegészítéssel gondolta, csak nem írta le (akár mint magától értetődőt), vagy hogy ez egy ilyen direkt félremagyarázó paraszt, és feltétel nlkül magyarázta bele Bayer kijelentésébe. Ki ezt hiszi, ki azt, aki kicsit bölcsebb, az esetleg visszakérdez:"Ezt most hogy érted, kérlek alássan?"

namost pont a Reakciónak, aki híresen szemezget adatból, logikából, csak hogy a maga számára szép dolgokat állíthasson, terjeszthessen, nehéz egy szándékos félremagyarázást hitelesen másoknak felróni. a bagoly, a veréb meg a nagy fej esete ez.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.13. 16:13:19

@tevevanegypupu:
@tölgy:
@Őrnagy Őrnagy:

:)))

stirlitz-ből alakítottam át...

gyurcsány és draskovics kávézgatnak draskovics dolgozószobájában, egyszer csak besettenkedik bayerzsolt és egy csomó aktát kiemel 'a párt szigorúan titkos & bizalmas ügyei' felíratú páncélszekrényből.
- ki volt ez...? - kérdezi döbbenten gyurcsány.
- Ez? a fidesz legjobb kémje...
- és miért nem kapod el??? - horgad föl gyurcsány
draskovics legyint egyet: - eh..., ne is mondd, már évek óta próbálom, de mindig kicsúszik a kezeim közül...

tiktik 2009.02.13. 16:13:46

@Oli bácsi: Ez jogos. De talán megérted, hogy az ember az egykori [?] kedvenceitől többet vár, mint pl. Gréczytől.
[apropó a Te cikkeidhez is gratula így utólag - már ha nem ciki az eddigi postok után]

states 2009.02.13. 16:16:11

@Mr Falafel:
Elnézve a Széles-féle tüntetést, jó néhány olyan cigány vezető, értelmiségi szólalt fel, akik láthatóan közel sem szívták annyira mellre a Bayer-cikket, mint a Reakció...

Martian (törölt) 2009.02.13. 16:16:26

"megint az MSZP kap kormányalakítási megbízást, azért, mert a Jobbik elvisz többszázezer szavazatot a Fidesztől!"

1. Az MSZP-től is visz el.

2. Egyelőre van miből vinnie a FIDESZ-től.

Nem a FIDESZ áll jól, hanem az MSZP rosszul.

amize 2009.02.13. 16:16:29

Kést Bayerbe is. Bántja áratatlan fiainkat.
Miért bűn az, ha BMW terepjárót veszünk a segélyből?
Cigánybarokk hálószobát bármelyikünk vehet a gyesből. Mit kell írigykedni?
A rasszista tanárok is megérdemlik, hogy megtépjük őket. Hogy mernek csúnyán nézni és hülye normákat ránk kényszeríteni?
Jó, néha leszúrunk vagy lekardozunk egy-két sápadtarcút. Na és akkor mi van? Mindegyik rasszista volt, megérdemelte.
Úgyis mi leszünk egyszer többen. Ja, hogy akkor ti lesztek a kisebbség. Hát akkor megszívtátok. Na és?

tiktik 2009.02.13. 16:19:02

@snakekiller23: Az, hogy az igazság jelen esetben nem középen van. És Bayer impulzív, törvényalkotói célokra valóban nem alkalmas cikke - amely amúgy nem is ilyen céllal született - nem azonos mértékű gáz azzal, hogy a miniszterelnök kávéfőzője tudatosan és szándékosan hazudik a balpropaganda legótvarabb hagyományainak jegyében.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:20:46

@tiktik: Szerintem az nem lenne jó, ha a rendőrök lövöldöznének a tüntetéseken. Ezt már okt. 23-án megtették.
A nyomtatott újságban is szapultuk az árokásókat.
A blog egy kicsit más műfaj, szabadabb. Gyere gyakrabban és biztos találsz majd sok olyan bejegyzést, ami a régi Reakcióra emlékeztet.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:23:09

States,

Szíved joga az ellendrukkerség, de olvastad-e, milyen állásponttal követte végig az elmúlt hetek vonatkozó eseményeit a Reakció?

Vagy csak Bayert véded, mer' báncsák? :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 16:23:33

@states:
Picit tanulhatnánk a kommancsoktól. Ahogy az őszödi beszédből szenvedélyes igazságbeszédet fabrikáltak, nekünk is úgy kéne kezelnünk Zsóti emócionálisan túlfűtött írását. Hiszen a probléma létezik, és semmi sem árt jobban, mint az arról való véleményközlés letiltása.

snakekiller23 2009.02.13. 16:23:42

@tiktik:

Szilvásynfo, haha. A Jobbikot is az MSZP irányítja gondolom.

dzsugasvili 2009.02.13. 16:26:30

Bayer írása a szó szerinti igazság. Tényleg, a bűnöző, verekedős, késelős férgek mért vannak még mindig életben? Bemegy a rendőrautó Olaszliszkára, vagy Hevesre, vagy bárhova, és mikor körbeállja ötven cigány lincselésre készen, a rendőrök pisztollyal lelőnek amennyit bírnak. Ennyi! Másnap üres utcán megy végig a rendőrautó. Pontosabb nem üre, mert a magyar lakosság éljenző tömege fogja várni. Lehet még virágot is szónának eléjük... Ez lejétszódna párszor, nem lenne cigánybűnözés soha többet. Onnantól elég lenne a gimulövedék is.

Vagy Maugli késel a Blaha Lujza téren? Rendőr bemegy vele az őrsre, vagy csak a sarokba, pisztoly nyelével egyenként eltöri mind a 10 ujját, meg esetleg a karját, aztán mehet árvaházba, otthonba, haza Erdélybe a szülőpkhöz vagy egész egyszerűen a p***ába! Több késelés se lenne. Kb. ennyi az összes teendő. Pénzbe nem kerülne, sok ész se kell hozzá.

tiktik 2009.02.13. 16:28:39

@lelkylola: Rendben. Voltam bátor megnézni közben az impresszumot. Van elég "ismerős" név.
Kár, hogy Tóta W is be van linkelve. Egy dolog a más vélemény, de a neurózisban pácolt cinizmus nem az a kategória, ami figyelmet érdemel.
Mindegy, ez nem az én dolgom.

states 2009.02.13. 16:30:18

@ergé:
Szó sincs semmiféle ellendrukkerségről, csak én egyesekkel ellentétben megértem Bayer indulatát, és ami ennél fontosabb, mindazok indulatát, akik naponta szenvedik el azokat a sérelmeket, amiket már régóta nem lehet a tehetetlenség keltette indulatok nélkül szemlélni...

reality 2009.02.13. 16:30:21

@lelkylola: Szerintem mindnyájan egyetértünk abban, hogy Bayer cikke nem az újságírás remeke, és nem is teljesen logikus. Inkább az a baj, hogy csak a fikázás megy mindegyik oldal felé. Nem volt ez mindig így. Példát is hoznék a múltból, de nemtom, hol lehet visszakeresni a régebbi cikkeket. :(

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:30:30

@tiktik: Tóta hova van belinkelve? Az Ablonczy-Tóta Heti Válasz vitára gondolsz?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:35:09

@reality: Abban igazatok van, hogy jó lenne több elemző írás, mint régen az újságban. De a blog egy kicsit más műfaj, mint az újság. Ott volt egy hónapunk alaposan kidolgozzuk a cikkeket, itt pedig gyorsan kell reagálni az aktuális hírekre. Hiszen itt az a lényeg, hogy megvitassuk egymás közt, kinek-mi a véleménye Bayer cikkről, Gyurcsányról, kommunistákról és mindenféléről.

tiktik 2009.02.13. 16:37:07

@lelkylola: "Hiszen itt az a lényeg, hogy megvitassuk egymás közt, kinek-mi a ... Gyurcsányról...".

Drága vagy. Ehhez nekem special elég egy tőmondat. Bár nem szakvizsgáztam a SOTE-n.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:42:33

@tiktik: mindenre elég egy tőmondat, de akkor éhenhalnának az újságírók :)

states 2009.02.13. 16:44:32

@reality:
Bayer nem is akart remekművet alkotni, noha olvastam tőle szépirodalmi mércével is értékelhető írást. A mondanivaló a címben van. Elég volt...

tevevanegypupu 2009.02.13. 16:44:43

@KopaszMercis:

vannak munkak, amiket csak bizonyos szemelyek tudnak jol elvegezni. Nekunk ugy tunik gyerekjatek az egesz, pedig elotte azt ki kellett talalni..Nezzen meg peldaul egypar Miro kepet..azt mondana az ember, egy ovodas is fest olyat pillanat alatt..aztan nem.
Vagy egy ..khm..konzumno. Azert ahhoz is kell egyfajta elszantsag es ratermettseg, amivel nem rendelkezik mindenki, kovetkezeskeppen megerdemlik a fizetesuket, mert ugy tunik, szunni nem akaro igeny mutatkozik ra mar evezredek ota.

reality 2009.02.13. 16:44:45

@lelkylola: Végül is megtaláltam az archívumot. Elég csak visszanézni a 2008-a év első heteinek írásait, majd összehasonlítani a mostaniakkal. Kb. akkor találtam rá a Reakcóra, és nagyon megtesztett a kimért, életigenlő, pozitív, de az úgynevezett jobboldal kritikai szemlélete is. Viszont most? Hát nemtom. Szívetek joga. Csakhogy így már nem olyan, mint régen. És nem hiszem, hogy ez fejlődés lenne, főleg most, mikor az apátia és cinizmus szintje az egekben van.
Tévedés ne essék: az iróniát szeretem, sőt szükségesnek tartom (tudod, ha már magadon sem tudsz nevetni...), de itt már csak a fikázás maradt.

tevevanegypupu 2009.02.13. 16:55:45

@Francois Pignon:
kezdetektol fidesz szavazo vagyok, neha elegedetlen, de ez mindegy, mert vannak meg hibak mashol is. Bayer irasai viszont egy pillanatig sem tudnak elteriteni, egyetertek legtobbel, ezzel a ciganyozoval mindenesetre. Elkepzelem, hogy a fiam beterhet egy discoba es egy ilyen cigany banda, akiknek kedve van vedelem penzt szedni, ugyszinten.Tovabb nem is akarom gondolni az esetet.. De mindenkit nagyon sajnalok aki aldozataul esik cigany gazembereknek, akik szempillantas alatt gyilkolnak, rabolnak. Mert ebben es nagyon sok -tul sok - esetben is ciganyok voltak a bunozok, amirol nem tudomast venni kepmutatas.Majd ha magyarok bunoznek akkor elitelem oket is. De jelen pillanatban nem roluk van szo.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:57:25

Az ebben a posztban tárgyalt szerzővel kapcsolatban beszélnék inkább cinizmusról, sajnos.

Milisztár 2009.02.13. 16:57:50

A Bayer egy rasszista, antiszemita fasz. Ha Széles Gábor támogatja, akkor ő is az. Mélymagyarok.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2009.02.13. 16:59:48

@reality: Tessék itt egy elemző írás (régi reakciós fajta) ez is ma jelent meg:

reakcio.blog.hu/2009/02/13/unio_erdelyben#more941063

Ha a nyomtatott lapot szeretnéd vissza, akkor ergé szíve jó nagyokat dobban...

states 2009.02.13. 17:02:08

@tevevanegypupu:
Igen, nagyon nem szeretném, ha a gyerekeim, unokáim olyan országban kellene éljenének, ahol cigány hordák masíroznak az utcán, anélkül, hogy a rendőrség egyáltalán tudomást szerezne róla, és egy év múltán derüljön rá fény egy bekapcsolva felejtett térfigyelő kamera jóvoltából. Ha ezt megakadályozandó, ilyen Bayer-cikkek szükségeltetnek, akkor legyen...

reality 2009.02.13. 17:05:16

Ezzel egyet tudok érteni:
www.hetivalasz.hu/cikk/0902/kivanjuk_e_a_sajto_szabadsagat
Kiemelném:
"„Remélhetőleg elmúltak már azok az idők, amikor még védelmezni kellett a kormány önkénye és korruptsága elleni biztosítékok egyikét, a sajtószabadságot." Ezt a mondatot a 19. század közepén John Stuart Mill írta le Angliában, a szabadságról írt nagy hatású művében. Körülbelül egy évtizeddel azután, hogy Petőfiék a sajtószabadság igényével kezdték 12 pontos követelésüket. Ám a filozófus még sem gondolta fölöslegesnek, még a szerencsésebb sorsú Angliában sem, megfogalmazni azokat az érveket, amelyek amellett szólnak, hogy a kormányzatnak nincs joga elnyomni még a szerinte nyilvánvalóan téves vagy káros nézeteket sem.

Érvei a következők voltak:

- bármely elhallgattatott vélemény lehet igaz. Ha ezt tagadjuk, feltételezzük, hogy csalhatatlanok vagyunk

- bár az elhallgattatott vélemény lehet téves, tartalmazhat és gyakran tartalmaz is valamelyes igazságot

- ha az elfogadott vélemény nemcsak igaz, hanem a teljes igazságot is tartalmazza, hívei jobbára csak előítélet módjára teszik magukévá, kevéssé értve és érezve ésszerű alapját, ha nem érték és nem érik folyamatosan heves támadások

- a tanítás tisztán formális hitvallássá válik"

kranführer 2009.02.13. 17:06:39

liberális faszkalap reakció blog.

Francois Pignon 2009.02.13. 17:07:52

@states: A gond az, hogy az ilyen Bayer cikkek éppen nem használnak semmit a probléma megoldásában. Azt hiszem ez az a cinizmus, amiről ergé beszél, meg amit említettem, hogy Bayer tisztában van ezzel, de ő nem politikus, az olvasottság előbbre való.
A helyzet érdekessége még, hogy Bayer és Gréczi egymásból élnek. Cinizmus az is bizony, de nekik használ ha félremagyarázzák egymás szavait a nagyobb hisztéria érdekében.

reality 2009.02.13. 17:20:23

@lelkylola: Örülök, hogy sikerült találnos 2db. cikket az utőbbi hónapból. :)
ergé cikkeit tényleg szerettem.

frompearly 2009.02.13. 17:25:48

Tudjátok miért születnek ilyen "gyűlölködő" cikkek és kommentek ,MIATTATOK baz.meg azok miatt akikben csak a leghalványabb szikrája is felmerül ,hogy mosdassa őket...mint ahogy most nézem az m1-et és elképedve hallom Gyárfást miket mondd ,ha kimondanánk a nyílvánvalót ,akkor tallán nem forrna az ország!Dehát nyilván ez a cé,hogy káosz legyen hogy forrjon ,de előbb utóbb ,elfogy a buta táptalaj mert mindenkinek lesz egy cigány sztorija.....

Titan 2009.02.13. 17:28:31

Nem tudom mi a rákért írom, úgyse érdekel senkit, de:
Alapvető különbségek vannak a két eset között, amikor egy tüntetés elfajul, és amikor a cigányok megtámadnak rendőrautót. Az cselekmény ugyanaz, a rendőrautót megtámadják. Csak gondolkozz el rajta, hogy ha az USA-nál maradunk, miért vannak ott egyáltalán rohamrendőrök? Miért van szükség pajzsos-gumibotos kiképzésre? Ha a tüntetőket ugyanolyan alapon kezelnék mint a bűnözőket, akkor nem lenne szükség erre. Abban a pillanatban, hogy dobna valaki egy követ, lelőnék mint egy kutyát. De ilyen ott nincs, sőt még olyan sem, hogy szemmagasságban gumilövöldöznek. A kérdés, hogy miért?
Azért, mert a képlet nem úgy néz ki, hogy a civil agresszióra a válasz minden esetben a halál. Van mérlegelési lehetőség, és egyáltalán nem mindegy, hogy a politikai nézeteit kifejező többezres csoportba lövünk bele, vagy egy hőbörgő cigánycsordába, akinek a hőbörgéssel semmi célja nincs, csupán az agresszió. Ha tüntetőkbe lőnek bele, arra társadalmi válasz lesz, a nép ellenkezni fog, mint az állat. Ha karókkal fenyegetőző cigányokat lőnek le, pár szdsz-es jogvédő nyafogni fog, és mivel a média imádja az ilyet, ez fog menni a tv-ben napestig, attól függetlenül, hogy a társadalom leszarja, mert van igazságérzete, mint olyan. A jogvédők miatt nem büntetik eléggé a cigányokat, a társadalom már rég száműzte legtöbbjét bűnöző életmódja miatt.
Ez a különbség a két eset között.
Most kérdezd meg magadtól: Mivel lett több a világ, hogy Én ezt a cikket megírtam? Nem lett volna jobb, ha kicsit gondolkozom előtte, vagy egyáltalán csendben maradok? Mert barátom, ezzel a cikkel nem csináltál mást, csak kavartad a szart, arra pedig a legkevésbé sincs szükség!

tevevanegypupu 2009.02.13. 17:29:57

Csak meg egy szot a Bayer cikkrol..hiszterikusan csak egy valaki reagalt ra: orszagunk miniszterelnoke. Aki eppen arrol szonokol most eppen, hogy adot fizetni hazafias kotelesseg. Ettol valoszinuleg sokkal tobben kapnak hiszterikus nevetogorcsot. Meg jo, ha csak azt.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 17:34:29

@Francois Pignon:
Bizonyára sokat látottnak és olvasottnak kell lenni ahhoz, hogy Gréczi és Bayer között párhuzamot vonjunk, vagy hogy kijelentsük, ha beszélünk a problémáról, - ahogy Bayer is tulajdonképpen beszél róla - az nem visz előbbre. Csak álmélkodom.

zoli29 2009.02.13. 17:34:41

@tevevanegypupu: Nem, Bolgárék is hisztiztek...

tevevanegypupu 2009.02.13. 17:42:59

@Zoli28:
Ajve.. O minden nap nagyon izgatott, hogy lesz-e valami hisztizni valoja. Most kapott valamit, amibol ket hetig is fizetest huzhat. Vajon Hunvaldert mit fizetnek neki? (:

lopici_gaspar 2009.02.13. 17:46:02

tevevanegypupu,

"Majd ha magyarok bunoznek "
a fiad beterhetett volna a mori erstebe is es megsem magyaroztal..miert?

Karcolt lendület 2009.02.13. 17:46:26

@Titan:
Engem érdekelt és érthető ez alapján a különbség egy politikai és tisztán bűnözői rendbontás kezelése között. (A jogvédők innentől is amerikáig gyakran próbálják ezt kihasználni és az utóbbit az első kategóriába tolni, amikor hőbörögnek. Néha sikerül is nekik, lsd. milyen balhét csináltak két arab származású tolvaj halálából Franciaországban.)

Viszont az utolsó bekezdést nem értem, az kinek szól és mit akarsz vele mondani?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 17:48:55

@Titan:
Az internet a modernkori kommunikáció legfontosabb szintere, ahol a konfrontatív metodika alkalmazhatósága magától értetődő, hiszen Batman és Robin társalognak egymással. Az, hogy inkognitóban maradsz, miközben véleményed a lehető legszókimondóbb formában tárod mások elé, segít a felszínre hozni társadalmi problémákat, amelyeket face to face az emberek szeretnek elhallgatni. A probléma megoldása felé vezető úton az első lépés, amikor kimondjuk, hogy probléma van.
Én korábban azt hittem, hogy a 20-as, 30-as fiataloknak kedvezőbb ez a kommunikációs tér, és most meglepődve tapasztalom, hogy ifjú barátaim jelentős része olyan ostoba és bigott jakobinus, hogy Robespierre hozzájuk képest Gandhi.

nénike · http://mandiner.hu 2009.02.13. 18:09:50

Bayer a mai publicisztikáját mondta el a Kossuth téren beszéd gyanánt. Szinte szó szerint. Ebből két dolog következik:
1. Nagyon jól tud szöveget memorizálni
2. Nem bízott abban, hogy a lapmentő közönsége megveszi a Magyar Hírlapot.

tevevanegypupu 2009.02.13. 18:14:49

@lopici_gaspar:
A ciganysag etnikum, magyar allampolgarsaggal. Ha egy festonek kiallitjak a kepet, ha valaki szavaloversenyt nyer vagy eppen megasztar lesz, akkor kulon kihangulyozzak, hogy az illeto cigany. Buszke ra, mint ahogy a ciganyok is buszkek. Nyilatkoznak rola, elmennek a kozossegbe ahol orulnek a sikerenek. Nos ugy kepzelem, ha egy bunozo, egy gyilkos cigany, azt is meg lehet emliteni a buncselekmeny kapcsan, hogy o ahhoz az etnikumhoz tartozik.
Nincs kettos merce igaz?

Lord Multifilter · http://filter.blog.hu 2009.02.13. 18:36:34

bayer zsolt kivaloan jatsza az egyszeru, szelsosegesen depresszios rendszervaltas luzere szerepet, tokeletesen tudnak vele azonosulni mindazok, akik mindig masokat hibaztatnak a problemaik miatt.
viszont.
1. cikkei altaban gyengebbek, mint ezen blog bejegyzesei. ez nem igaz a fenti irasra, amely pocsekra sikeredett.
2. bayer a maga primitiv modjan a lenyegrol beszel. azaz nem a ciganyokkal van itt gond, hanem azzal, hogy nem vagyunk kepesek veluk betartatni a torvenyt, arrol nem is beszelve, hogy emellett az orrba-szajba segelyezessel mi is osztonozzuk oket a vegtelen szaporulatra es az orokos semmittevesre/rosszban santikalasra.

Francois Pignon 2009.02.13. 18:41:09

@nénike: A Hunvald-szimpátiatüntetésen nem voltál véletlenül? Vagy egyáltalán bárki volt ott?

Chalabre (törölt) 2009.02.13. 18:43:07

@tevevanegypupu:

Kettős mérce? Ha cigányozunk, akkor fehérezzünk is! Úgy igazságos! Akkor is, ha a fehér nemzetközi sikereket ér el, és akkor is, ha gyilkol. Akkor is, ha cigány díjat nyer, akkor is, ha gyilkol. Vagy se a cigány származást ne tüntessük fel, se a fehéret. Akkor nincs kettős mérce.

szkepi 2009.02.13. 18:43:58

@Muad\\\'Dib: a szintén kopasz nagydarab csintalant pl.

Chalabre (törölt) 2009.02.13. 18:45:51

@lopici_gaspar:

A pontosság kedvéért nem cigányozás és magyarozás van, hiszen a Magyarországon élő cigányok is magyarok, magyar állampolgárok.

Cibula Levente · http://cibulalevente.blog.hu/ 2009.02.13. 18:46:00

M. PÉTER GYÖRGY NYÍLT LEVELE a magyarországi rasszizmusról Los Angelesből. A kaliforniai értelmiségi, média szociológus szerint Marian Cozmát az előítéltes magyar társadalom ölte meg, amely kitermelte a kétségbeesett Sztojka Ivánt és társait, akik páriák. Mert minden roma bűncselekmény egy kétségbeesett segélykiáltás: "A romák kiváló emberek, szorgos munkások. És ha bűnözésre adják a fejüket, az a magyar társadalom hibája. Mint ahogy az elnyomás, a kilátástalanság áldozatai azok is, akik kétségbeesésükben bökődve véletlenül késelnek halálra másokat. Mind-mind áldozatok.

Mert vajon nem áldozat-e a pitbull, amikor a szomorú szemű kölyökkutyát, aki magzatnyálkásan még úgy akar megszeretni téged, meg az egész világot, ahogy egy fazék tejtől lucskos kenyérbelet, a gonosz emberek hamar futógépre rakják, előtte véres húst lóbálnak, és addig ütik-verik, míg véreb nem lesz belőle?

A pitbullt és Sztojka Ivánt egyaránt mi tettük ilyenné, azaz Önök, mert én Kaliforniában élek..." stb.

csucsuka.blog.hu/2009/02/11/m_peter_gyorgy_nyilt_levele_a_magyarororsagi_rasszizmusrol

szkepi 2009.02.13. 18:49:20

ezeka mocskos szélesisták. lerabolták az országot anno ápvrtileg 93ban. kiloptak mint, amit lehet és olyan tahótársat válaszottak mint az ősvörös, kommunista népszabis bayer, aki a kádár rendsze fiatalkoru kiszes seggnyalokája volt. ilyen hithű a szélső jobb.gratula.tán ha jobban megnézzük a kurvanyát még cigány is meghatotta.

nénike · http://mandiner.hu 2009.02.13. 18:50:06

@Francois Pignon:

Kínai és Spanyol kollégák ott vannak a helyszínen. Én már nagyon fáztam.

Francois Pignon 2009.02.13. 18:52:49

@Cibula Levente: "A pitbullt és Sztojka Ivánt egyaránt mi tettük ilyenné, azaz Önök, mert én Kaliforniában élek..."
Zseniális. Akár ha Kovátsch Gamma írta volna.

@nénike: Kösz. Bíztam is bennük.

tevevanegypupu 2009.02.13. 18:54:53

@Chalabre:
Na jo, de mit tegyunk peldaul a szaz tagu ciganyzenekarral, ciganyzenevel, cigany mesekkel? Vagy mondjuk Benedek Elek Magyar nepmeseivel? Irjuk, hogy barna zenekar es feher nepmesek? Nem hiszem, hogy az etnikum megnevezes serto lehetne barhol es barmikor is. Altalaban mindenki akkor tiltakozik a neger, arab, cigany, kinai, magyar.. megjeloles ellen, ha valami rosszal, buncselekmennyel osszefuggesben emlitik. Semmi serto nincs ezekben a szavakban es ez a cirkusz ami korulottuk forog, sokszor a lenyegrol tereli el a figyelmet.

Amerikaban es a vilagban mindenki ragyog a buszekesegtol, hogy fekete lett az elnok..ugyanakkor serto megemliteni egy bunozonel a borszinet. Ugyanez a helyzet ha mondjuk Franciaorszagban beszelnek Tahar Ben Jellounrol az irorol, akinek a neve melle odateszik rogton, hogy marokkoi iro. Egy bunozonel mar nagyon kifinomultan csak annyit irnak, hogy Farid B. marokkoi szarmazasu francia allapolgar autokat gyujtott fel..es az arab kozosseg mar tiltakozik is..stb..

S. Annyi 2009.02.13. 19:00:02

Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!

Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!

Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!

Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!

Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!

S. Annyi 2009.02.13. 19:01:20

Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!HajráBayer!!!!
Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!Hajrá Bayer!!!!

tevez 2009.02.13. 19:04:36

A legnagyobb probléma az, hogy ilyenek írhatnak mint te.

Karcolt lendület 2009.02.13. 19:10:37

@Chalabre:
Az emberi gondolkozás csoportokra osztja a társadalmat, igyekszik rendszerezni, mindig próbálja meghatározni, melyik jól felismerhető csoportba tartozik valaki és ezt részben jellemzésként hozzá is szokta tenni. Tudom előítélet és sokszor nem túl korrekt, de így működik.

Ebben a kontextusban a "cigánynak" Magyarországon nem a "magyar" a megfelelője (hisz az túlságosan nagy és konfúz halmaz), hanem a "biztonsági őr", "vállalkozó", "politikus", "panelproli", "bankár", de ha népeknél tartunk akkor a "kínai" vagy "orosz" is már megfelelő szűkítés. (Míg oroszországban az orosz nem túl precíz meghatározás.) A halmazok közt van átfedés, valaki többnek is tagja.

Ezért hülyeség az az elvárás, amit itt megfogalmaztok.
Az egyes csoportokhoz tartozó előítéleteket érdemes csökkenteni, nem azt, hogy az emberek ne sorolják csoportokba a többieket és ne nevezzék meg ezeket: az úgysem fog menni.

raplaaa 2009.02.13. 19:10:43

Kedves reakcio.blog.hu és Mindenki!

A kommenteket nem olvastam végig, de szeretném kérdezni, hogy mi a baj a Bayer MN-es cikkével? Kíváncsiságból kérdem csak...dobjon egy mail-t aki veszi a fáradságot,köszi

szaszalino 2009.02.13. 19:12:39

Ugyanmá!!!
Mindön cigány embör böcsületös, még Sztojka Iván faterje is mögmöndta a tutit:
- Iván, nem bűnözésből élt, hanem bodzáz szödött, jó sokat! Abbú gazdagodott mög!
Na, mit nem löhet ezön itt érteni???
Csak kivágta a Merci autó ajtaját, aztán nekiesött a bodzabokornak, oszt má hullottak is millók!

tevez 2009.02.13. 19:15:08

@raplaaa: Én meg mondom neked, hogy mi a probléma. Az , hogy a volt kiszeseknek és a cselédsajtónak nem szalonképes Bayer Zsolt. Kurvára csípi a szemüket a sajtószabadság.

nénike · http://mandiner.hu 2009.02.13. 19:26:40

@raplaaa:

A Magyar Nemzetben írt cikkét nem olvastuk. Oda mit írt mostanság?

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2009.02.13. 19:54:07

És hogy a náthába' gyön az őzés a romákhoz? Szabadnap van a kettes elmén, vagy mi a rák?

tevez 2009.02.13. 19:56:42

@nénike: Magyar Hirlapra gondolt, csak elírta,

Chalabre (törölt) 2009.02.13. 19:58:04

@tevevanegypupu:

Vagy minden, vagy semmi. El kell dönteni, hogy jelöljük-e a rasszt, s ha igen milyen esetekben. Dicsőséges és bűnös esetekben is, vagy csak az egyikben. Tök mindegy. A lényeg az, hogyha cigányozunk, és jelöljük, hogy az elkövető cigány volt, akkor a móri gyilkosságnál, ahol nem csak egy ember halt meg, miért nem volt jelölve, hogy fehér volt az elkövető? Ja, ha cigány, akkor kiemeljük, ha nem cigány, akkor nincs mit írni a rasszáról. Ez így nem fair.

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 20:15:24

@Chalabre:
Te szánalmas kreatúra, Teeee, legalább olvasd el, amit neked írnak! Karcolt lendület elmagyarázta úgy, hogy egy olyan szellemi absnicli is értse, mint te.
Mint fajvédő biztos a móri gyilkosok mellett is kardsokodtál, hiszen őket is egy ország szeretné kibelezve látni. Tényszerűen nem volt egy magyar sem, aki a mészárosok mellett szólott volna. Ehhez képest az olyan kretének, mint te, azonnal visítoznak, ha a gyilkos cigányokat a csúnya magyarok vérbe fagyva szeretnék látni.
Téged is érdemes lenne belefojtani saját fröcsögő nyáladba, faszikám.

Ciobotaru 2009.02.13. 20:24:58

@Mr Falafel: Középkorú homoszexuális vagy, aki fiatal fiúkat akar felszedni. A Batman-Robin duma nemzetközi hívójel. Tizenévesekre vadászol, te mocskos görény ?

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 20:30:15

@Della Francesca:
Hogyne! Jelentkezel? Szeretnéd, ha megoldanám a szorulási problémáidat?

Ciobotaru 2009.02.13. 20:36:15

Agyon akarod veretni magad, te buzeráns pojáca ? :)

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.02.13. 20:38:39

@Della Francesca:
Huhh, most jól rám ijeszettél! De majd meggondolod magad, amikor olvasni tanítalak: hátulról betűzök neked.

tevevanegypupu 2009.02.13. 21:23:58

@Chalabre:
Mindenesetre az egeszben nem is az a lenyeg, hogy ki ciganyozik es ki magyarozik. A lenyeg az, hogy a miniszterelnok bojkottra szolitott fel egy ujsag ellen, mert nem tetszett neki, amit abban irtak..Es jogrol, becsuletrol, Alkotmanyrol es emberi jogokrol nem o a hivatott beszelni, annyiszor megsertette mar mindegyiket.

pucáros 2009.02.13. 21:26:57

Én Bayer Zsltra lövetnék !! Nem a halálát kivánom, csak a siró Mórickát értse meg. A gyerek bőg megkérdezik tőle miért sirsz ? Kivertem a F......om azért nemkell sirni, de nagyonfáj !! Hogy hogy?
Mikor rávertem a kalapáccsal a szemem ugrott ki ! De mi volt abban a jó ? mikor mellé ütöttem !! Én szivből kivánom, hogy senki netalálja el, de ha egyetlen mesterlövész az ön szintjén tud lőni akkor biztos, hogy ön is sirni fog.
Kedves Zsolt ön szenzációs ujságiró, ha lenne rothadtcitrom díj már többszörös díjjazot lenne. A tragédia az ha a mesterlövész behunyt szemmel lő és talál !! A baj pedig az, hogy én magával foglalkozok, mert erresem érdemes.
A cigány kérdést én megtudnám oldani ( persze ez nagyképű kijelentés ) de a mai Magyar közéletből hiányzik az értelem.
Konfuciusz: "Nem az Igazság teszi naggyá az embert, hanem az ember az Igazságot !!!

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.14. 18:54:57

Turul

„A Magyar Hírlap „sztárpublicistája” azt írta, hogy a rendőröknek le kell lőni a cigányokat. Ez az alaptétel."-írja Gréczy.

Tudod, ezzel nem az a baj, h egy utolsó tetves, szemétláda rohadék hogyan és mit hazudik, hanem az, h

JELENLEG Ő A MAGYAR MINISZTERELNÖK TANÁCSADÓJA!

Bazmeg, eszem-telefaxom megáll, miközben kivesz az észből ez a "véglény".

Üdv.

Ps.: Bocsánat a csúnya szavakért, de ezt a Gréczyt egyre kevésbé lehet kibírni józan ésszel. Talán be kéne rúgnom, de az is lehet, h belé, a valagába....
na jó, azt mégse, piszkos lenne tőle a lábam. Bocs

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.14. 19:16:45

@malacka69 az édentől keletre...: hát igen...

legközelebb gondosabban válogassa meg a szavait, bxzmeg!!!
és le ne merje írni, azt a szót, hogy gréczy, hogy az bxssza meg bxsszameg!!!

tevevanegypupu 2009.02.15. 00:01:00

@ufó - a kibertér trubadúrja:
Egy-ket evvel ezelott meg a polgari kormany szegyentelen antiszocialis intezkedesenek tekintettek, hogy iskolaba jarashoz kototte a segelyt.
A Hirszerzoben sokszor irnak jo cikket, nem palfordulas.(:

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2009.02.15. 00:20:43

@tevevanegypupu: hááát, azért egy félfordulatban egyezzünk ki..., ammmondó vagyok...
leg'ábbis a hivatkozott cikk írójának személyét tekintve...
(:

tevevanegypupu 2009.02.15. 01:08:32

@ufó - a kibertér trubadúrja:
igaz, az emlitett cikk iroja valoban hosszu utat tett meg, mig idaig eljutott.(:

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.15. 09:57:55

A Hírszerző pálfordulásáról annyit, h kiszedték az egyik kommentem a kettő közül.

A hozzászólás lényege az volt, h vakondoknak megírtam, a romák más országokban is gondokkal járnak, mivel ő arról írt, miszerint csak nálunk van ilyen hisztéria roma ügyekben. Példának említettem Olaszországot, Romániát, Bulgáriát. Aztán még azt is mondtam, h minden országnak megvannak a maguk "romái", értve ezalatt azt, h szinte minden országban vannak olyan népcsoportok, amelyek nem akarják, vagy nem tudják elfogadni a többségi társadalom erkölcsi normáit, és ezzel súlyos gondokat, etnikai konfliktusokat generálnak. Francio-ban a bevándorlók, Németországban a törökök körül történnek időről-időre villongások.

Nem megy nekem ez a kommentezés. Úgy látszik kiszúrta az NBH, h túl veszélyes vagyok a ferire:-))

Google 2009.02.15. 10:34:53

Szegény Malacka, még az NBH is húzza!
Bár ki tudja, melyikünket nem?
Malacka, nagyon helyesen írod, hogy Franciaországban, Németországban is vannak próblémái a kisebbségeknek. Ez igaz, de úgy látom, ott nem annyira kegyeltjei egy-egy kormányzatnak, nem kényelmesedtek még annyira el, a munkában látják a kiutat.
Franciaországban is arról hallani inkább, hogy nehezebben veszik fel őket a munkahelyekre, nem pedig arról, hogyan várják otthon a segélyeket.
PLT is említi, magam is megkérdezem, a mindenkori kormányoknak nem kellene-e fevilágosító kampányokat folytatniuk azért, gyerekek ne szülessenek be se szeri-se számával a nagy semmibe. A szülőknek, a leendő szülőknek is van felelősségük a gyerekeikkel kapcsolatban. Valamiféle egzisztenciát kellene biztosítani a jövendő nemzedéknek.

states 2009.02.15. 15:39:26

Már megint kétségek között vergődhetünk, feltételezhetjük-e az enyingi benzinkút-session-ről, hogy cigányok voltak az elkövetők, és egyúttal nem kockáztatjuk-e a Bayer-klónná válás minősített esetét a Reakció szemében...

Google 2009.02.15. 17:40:21

Mindenesetre furcsa hely az a benzinkút...
Érdekes dolgok történnek ott.

malacz rezignált · https://www.facebook.com/pages/Malacz69-vil%C3%A1ga/173965402643571 2009.02.15. 18:14:59

Üdv. google, states!

Azért figyeltétek a híreket: szerb rendszámú autók (többek között)...

Google 2009.02.16. 10:49:13

Viszontüdv, Malacka!

Persze hogy figyeljük a híreket, százszor érdekesebbek mint a miniszterelnök ezeregyedik programja, mely minden ismert és ismeretlen csapból folyik, bármily eredmény legkisebb esélye nélkül.
süti beállítások módosítása