Sándor eddig van
2009. január 14. írta: Oli bácsi

Sándor eddig van

  Nem vagyunk mink egy könyvesblog, meg írt már a témáról más is, de van még hely kibontani az igazság minden részletét. Különösen úgy, hogy a máskor oly lényeglátó  Körmendy Zsuzsanna (liberális testvéreinknek: Esterházy Péter egykori szerkesztője, csak módjával fikázni) most valami egészen inkonzisztenset alkotott a szóbanforgó könyvről a Magyar Nemzetben. Egyszóval: Sándor kirámolt. De azért nem mindenről. Ezen és oly sok minden máson elmélkedtünk 400 oldalnyi tömör igazság (+képek) kapcsán. Kérdezi őt  Mihancsik Zsófia, aki amellett, hogy kitűnő műfordító, ugyanakkor a baloldalon egy csak Seszták Ágneshez mérhető árokásó, és a Friderikusz Most szerkesztője. A borítót meg az a Nánási Pál fényképezte, akinek Ördög Nóra virsliujjainak eltüntetése sem okozott gondot.

 Legyünk méltányosak - legalább kezdetben: Friderikusz érdekes személyiség, még ha manírjai és a képernyőről is sütő hiúsága elég nehezen elviselhető jelenséggé teszik. Aki járt nála (mármint a műsorában), azt mondja, hogy a magyar pályán valóban egyedülálló alapossággal készülnek az adásai, amelyek azonban már az MTV-n  sem voltak hosszan elviselhetőek, az ATV-n pedig különböző okok miatt nagyon hamar unalmasak és felette szocibarátok lettek. (Erről véleményünket ld. itt.) Mostani könyve egy tehetséges, sértett, ám iszonyatosan törekvő ember kórképének hű lenyomata.

 Kezdjük azzal, ami rendben van. A könyv olvasmányos. Friderikusz nagyon megindítóan beszél az édesanyjáról; diszkréten, de cáfolja a vele kapcsolatos pletykáknak a személyes szférába tartozó részét. Ami ezen túl van: tömény elfogultság, csúsztatás, sértettség. Mert hát mások is megírták már, hol lenne neki 14 Emmy-díja. Kissé mókásak az olyan képaláírások, hogyaszongya „Cindyvel [Crawforddal] egy ideig tartottuk a kapcsolatot. Los Angelesben is találkoztunk”, miközben ő maga mondja el, hogy nem tudott rendesen angolul - még 2002-ben sem. Akkor hogyan is megy ez a kapcsolattartás? (elég szánalmasan, by the way. 143. old.) Nem sikerült megjegyezni és leírni rendesen (n. b.: Mihancsiknak sem) Orsós László Jakab vagy Patrick Sébastien nevét, akitől pedig állítólag licencet vett. Friderikusz szemérmesen hallgat egyik-másik üzlettársával (pl. Dömsödi Gáborral) való elválásról, míg mások (Gát „Pörkölt” György vagy Krecz Tibor) kapnak a búrájukra rendesen. Fenyő Jánosról nagyon érzelmesen emlékezik meg, ugyanakkor a vele kapcsolatos igazán zaftos kérdéseket messzire elkerüli - nem is csoda, hiszen a villájában lakik.

 Igazából a nagy tanulság: Magyarországon csaknem mindenki hülye a tévézéshez és a kilencvenes évek médiája róla szólt. Pedig hát visszanézve egy-egy Friderikusz-sót a youtube-on, a műsorvezető rémes zakóin kívül csak az állandó, kissé provinciális kellemkedés hagy némi nyomot a mai nézőben. Vitrayval valamiféle love and hate relationship lehet köztük, amit a bulvárt mindennek elmondó FS a könyv promóciós haknijának részeként terített is a bulvársajtóban. Vitray külön fejezetet is kapott a könyvben.

 Ettől azonban még egy közepesen érdektelen könyv is lehetne a mű. Ami megfűszerezi az egészet, az Friderikusz politikai állásfoglalása: megkapó benne a teljes szerepzavar. Miközben hangsúlyozza, hogy semmi köze a politikához, csak Gyurcsányt becsüli, mert az „európai mezőnyben is jócskán megállja a helyét” (megvetett, ötvenhatos hátterű, piás apa, odaadó anya, kiemelkedés a vidéki, kisvárosi Magyarországból: itt is, ott is - mondja a bennünk lakó vulgárfreudista), ugyanakkor leül tárgyalni a tévéelnökkel arról, hogy miképpen kéne olyan köztévét csinálni (plusz kétmilliárdból), hogy a kormányfőnek is tessen. (316.) És bár már „1994-95 körül [...] elmúltak az averziói[m]” az MSZP-vel szemben, még 2005-ben is felajánlja Orbánnak, hogy  

menjünk el valahová a hegyekbe, csak ketten, és beszéljük végig, hol tart, mi ő, ki ő, szóval vegyük végig az alapkérdéseket. [...] Csacsiságokat beszélt [...] ezért szólni akartam. Megszólalt bennem valamiféle felelősségérzet. (351.)

  Nabassz. Az Értelmiségi, Aki Az Ország Dolgát Is Rendberakja. 

 Ez a mozzanat is mutatja, hogy Friderikusz története alapvetően egy megfelelés története. Megfelelés egyfajta mércének, amelynek egyik legelszántabb képviselője ott ül vele szemben egy diktafonnal, jegyzetelget és sűrűn dohányzik. Friderikusz kikéri magának, hogy Lánczi András szerinte „zsidózik” az ÉS-ben, és bántja Kornai Jánost, vagy hogy Schmidt Mária nekitámadt Nádas Péternek (346.), de erős kételyek vannak bennünk azzal kapcsolatban, hogy a műsorvezetőt, aki bemutatta sójában a bogárevő és a vaspöcsű embert, illetve a Kelly Familyt, érdekli-e valójában Nádas, Kornai vagy Schmidt. A sajtó bűnös semlegességéről (amelyet ő megvet) és a jobboldali értelmiség erkölcstelenségéről szinte szóról szóra ugyanazt mondja, amit Mihancsik (például itt). Megvan pedig már minden: az első milliárdok, az izgága nyíregyházi fiú megmutatta a szülővárosának is, hova jutott és ott lakik hajdani, lelőtt pártfogója villájában. Nevét ismerik, és fogalom lett. Most már csak az kéne, hogy az egzisztenciális ambíció mellett az intellektuális is kielégüljön: ez a törekvése tapintható a Friderikusz szubjektív (TV2) óta, és a könyv ennek szép lenyomata.

 A könyv másik szomorú tanulsága maga az interjúvoló: ez lenne a hajdanán annyira européer magyar ballib értelmiség? Akinek oldalakon keresztül kell magyarázni, hogy egy történetesen világosnak tűnő filmvásárlás és -eladás miért nem „nyerészkedés” meg „vadkapitalizmus” (195-200.). Akinek a kérdésekbe rejtett jobboldal-ellenes kirohanásai inkább csak viccesek mára, és akinek hozzáállásáról sokat elmond egy ATV-s Orbán-interjú tényéhez fűzött kommentárja: 

Én már korábban olyan ideges lettem, hogy kimentem a technikai helyiségből, nem bírtam tovább hallgatni azt a rettenetes beszélgetést.

 Köszönjük, Zsófia, köszönjük, Sándor.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr79873461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gabe2 2009.01.14. 11:07:51

Tipikus esete a "valamiben jó voltam, mindehez én értek" mentalitásnak.
Friderikusz = TV (de aki évtizedek óta licenszműsorokat csinál, és mikor van konkurencia, akkor mondvacsinált sértődésekkel lép le).

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2009.01.14. 11:24:48

Fridi halmozottan más. Aki akarja, érti, aki nem, az nem. Mássága determinálja, hogy hazudnia kell a magyar jobboldal irányában érzett tébolyult gyűlöletről, ami egyébként alapvetően egy hungaroliberális attitűd. A hungaro csak vicc.

A poszt abban téved, hogy Fridi Fenyő villájában lakik. A zárt, erdő övezte területen az illetékes önkormányzat 3 embernek adott építési engedélyt: Fenyő, Fridi és Lagzi Lajcsi. Az egész hegy elszeparált, az engedély aggályos. Finoman fogalmaztam. Három ház áll ott. A fenyő-villát nem tudom, kinek adta el a feleség.

Zerstörer 2009.01.14. 11:41:14

Tienkettő egy tucat tehetségtelen, buzeráns médiabiboldó, a fikusz só az amúgy is nyomasztó 90-es évek mélypontjai voltak.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2009.01.14. 11:42:32

mér' kell mindig azt mondani a műsor elején hogy "csótány" ?!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2009.01.14. 11:58:17

Erről a nyomorultról már mindent elmondtak.

Na de a borító! Megszületett a honi kapitalista realizmus.

tevevanegypupu 2009.01.14. 11:58:37

Soha nem ertettem miert kedvelik annyira. Mar a rendszervaltas elott is. Szemtelen, tapintatlan es gatlastalan, plane ha fizetik is erte. Csak onmagat kell adnia. De hogy objektiv, rendszerezo es jo riporter? Nem az.

tevevanegypupu 2009.01.14. 12:03:47

Nem ertem kulonben Orban miert nem ment el vele a hegyekbe beszelgetni. Most aztan megnezheti magat.(:

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2009.01.14. 12:09:45

Ebből a könyvből adták el a legtöbbet tavaly.

Mszp szavazó rokonom szerint Fridi a legjobb riporter , Tv-s, és természetesen független. De a magyar posványban csak elnyomják. Jaj, és a legnagyobb kárt a magyar demokráciának Orbán Viktor okozta. ( Igaz, azt elismerte, hogy gazdaságilag meg Gyurcsány, ez már fejlődés)
Egy dologban értettünk egyet, Orbánnak el kéne húzni :)

Ács Ferenc 2009.01.14. 12:41:36

A nyolcvanas években tényleg jó belpolitikai (rádió)riporter volt, és annak vége felé igyekezett meglovagolni a kezdődő bulvár-konjunktúrát. Írt egy érdekes könyvet az öngyilkossá lett szépségkirálynőről. Aztán kitalálta, hogy neki mindenáron a leghíresebb magyar showmanná kell válnia, ami időlegesen sikerült, de csak monopol-körülmények között. Amikor bejöttek a kertévék, pillanatok alatt elvesztette piaci értékét, mert nézettségben földhöz verték, és onnan máig nem kelt fel. Nagyon megsértődött azokra, aki megelőzték (pl. az azóta a politikától szintén megzakkant Fábry) és ahogy Oli bácsi utalt rá, elllentmondásos a kapcsolata mestereivel is (pl. Vitray.) Van egy intellektuális énje, néha kapott esélyt hogy azt is megmutassa, de folyton befürdik vele, mert annyira azért nem érdekes a személyisége.
Egészségtelen mértékben hiú és elfogult, ráadásul nem különösebben innovatív: legtöbb műsora másolat volt. Amikor a 2002-ben Medgyessyéktől megkapta a Szólás Szabadságát, egészen szervilis műsorokat készített, majd ezt folytatta elcsintalanosodva a balliiberális házi csatornán, az ATV-n is. Az már a szanalmas.hu-ra való volt, ahogy egyik műsora elején jegyzékváltásba keveredett az Index.hu-val. Én legalábbis jót röhögtem azon. A Hit Gyüli-Népszava-nol.hu olvasótábor Bermuda-hátomszögében marad csak fenn, a fiatalabbak már nem ismerik.
Ha 2004 körül azt gondolta, hogy OV változtatható, akkor viszont végtelenül naív is.

molaris 2009.01.14. 12:48:28

Stílszerűen?:

Friderikusz nevének hallása, fotójának látványa, heves antiperisztaltikát indít el bennem.

tevevanegypupu 2009.01.14. 13:19:48

Az elso magyar szepsegkiralyno nagyon rovidke elete es aztan a hajsza korulotte, az ongyilkossag, a mentosok es az orvosok ugyetlensege, a szulok penzsovarsaga, a media szenzaciohajhasz tolakodasa..pont Friderikusznak valo tema volt, gondolom jol meg is szedte magat vele.

rognork 2009.01.14. 13:23:38

szép az a vörös háttér

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2009.01.14. 15:00:05

Az első videó állóképe nagyon kifejezően ábrázolja "a" Friderikuszt, a kritika pedig korrekt. :)

balage_81 (törölt) 2009.01.14. 16:30:24

Par szot Fridibusz vedelmeben. csinalt otthon show musort vilagsztarokkal a kilencvenes evekben, mindezt kiprobalatlan terepen, elotte ilyet itthon senki. Ezen kivul ami a magyar televizional folyik azt finom szavakkal is csak csunyan lehetne leirni, szoval nem csoda ha frusztralt a lelkem. Otthon egyebkent is mindenki mindenkit lenyul, szakmai feltekenyseg boven van, szoval az uzenet szerintem rendben van. Es egyszer mar igazan szulethene egy cikk itt orban viktorrol, mert latom mindenki maniakusan szereti vedeni ot, korrektul kitargyalni a palyafutasat mar kevesebben.

Google 2009.01.14. 16:34:15

Nem érdemeljük meg mi ezt az emberpárt (Mihancsik -Friderikusz).
Hamarabb felejtettük el őket, mint ők minket.
Késői a sirató.

nyg 2009.01.14. 17:24:21

Nem értem aposzt szerzőjét, mi baja Körmendy Zsuzsa cikével? Nagyon jó kis írás. Lehet, hogy Friderikusz tehetséges, bár azt mondják, hogy ez 50 év fölött ez a megállapítás már sértő, ráadásul még ez sem igaz. Egy afektáló, önelégült hímprimadonna, meglehetősen szerény műveltséggel, Belenéztem a Megasztárba, mit mondjak, otthonra talált. Egy színvonalon volt a versenyzőkkel

czepet 2009.01.14. 17:26:27

Őbenne minden együtt van, amit kifejezetten nem szeretek:
elfogult baloldali okosdoboz, aki magát a legokosabbnak, a legfüggetlenebbnek gondolja, a többire csak utalnék, ahogy a nemzeti igazgatójára utalt egy volt riválisa...

balage_81 (törölt) 2009.01.14. 17:46:41

czepet, az miert is fontos, amire csak utalnal? ugy tudom tehetseges "ilyenek" vannak a Broadwaytol Parizsig eleg sok helyen, de otthon biztos hatrany, mert ellenkezik a melymagyarok "erkolcseivel"

Téglagyári Megálló 2009.01.14. 18:07:22

'de otthon biztos hatrany, mert ellenkezik a melymagyarok "erkolcseivel" '

mélyilberális barátunk hozzászólását hallották

Ács Ferenc 2009.01.14. 19:01:02

nyg: az a baj Körmedyvel, hogy a polgári konzervatív értékrendtől amúgy is távolra került Magyar Nemzet dzsihádista vonalát erősíti. Pl.: "az angolok meg jó dolgukban nem tudják, mint csináljanak. De majd fogja helyettük tudni más. Lelki gyengeségük, szellemi restségük miatt meg is érdemelnék, hogy elsöpörje őket egy öntudatosabb, életképesebb csoport."

czepet 2009.01.14. 19:01:09

@balage_81:
Itthon lassan de biztosan sokkal nagyobb hátrány, ha az ember magyar, dolgozik, gondolkodik...
Eddig még mélymagyar nem voltam, de köszönöm a kitüntető címet!

Turbulencia (törölt) 2009.01.14. 20:03:38

"A Hit Gyüli-Népszava-nol.hu olvasótábor Bermuda-hátomszögében marad csak fenn, a fiatalabbak már nem ismerik."

A hitgyülis részben kételkedek. A homoszex természetesen bűn náluk, akárcsak a házasságon kívüli szex, a válás, a nudizmus, a pornónézés és az önkielégítés. És nem tudom, láttatok-e már hitgyülist, amint a "bűn" szót kiejti :)

www.hit.hu/szexualis_bunok.html

HToma 2009.01.14. 20:29:53

@Ács Feri: Rákerestem arra a cikkre, amiben ez az idézet van. www.mno.hu/portal/605555?searchtext=
Azért az oxfordiak eljárása is messze áll a polgári, konzervatív értékrendtől. Mondhatnám, hogy f@szkorbácsot nekik, ha ez igaz.

Francois Pignon 2009.01.14. 20:35:49

@Ács Feri: "Egészségtelen mértékben hiú és elfogult, ráadásul nem különösebben innovatív: legtöbb műsora másolat volt."

A lényeg benne ebben a mondatban. Emlékeztek, hogy lemezt is adott ki? És meg volt sértődve, ha valaki kritizálta az énektudását.
No és ott volt ugye a Szólás szabadsága, ami másodszorra is koppintás lett, miután az első verziót perrel fenyegette a Rai a "Porta a Porta" nyúlása miatt. Nem is értem miért nem vett licencet, biztos jutott volna rá.

TREX · http://polarmacko.blog.hu 2009.01.14. 21:02:57

Én megbocsátom Mihancsik Zsófinak, hogy "árokásó", nesztek! :o) A Hétkérdés az InterNettón mindent vitt! Hah, azok voltak csak a szép netidők! Ahogy Pucros máshol nagyon helyesen megjegyezte, Mihancsik Zsófi Hétkérdése ízig-vérig blog volt, már akkor, amikor a blog fogalmát jószerivel még ki sem találták. Gondolom a hozzászólók fele annak idején azt hitte, hogy újságot ír, komoly véleményformáló szerepe van, vagy mi a tök. :oD

Ács Ferenc 2009.01.14. 21:28:47

Trex: Nocsak, egy régi motoros. Hétkérdés? Én azt mondom: Olvír, Papa Nettó, rezső, és a többiek....na de ne nosztalgiázzunk. Szűk klub volt az még anno. Elmúltak azok az idók.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.01.14. 21:43:02

@Téglagyári Megálló: Ahol buziznak, ott mélymagyarozni is fognak, nem tudtad?

@czepet: "Itthon lassan de biztosan sokkal nagyobb hátrány, ha az ember magyar, dolgozik, gondolkodik..."

Nyifi-nyafi. De azért nem cserélnél egy cigánnyal, ugye?

attila1 (törölt) 2009.01.14. 21:55:51

kíváncsi lennék, ha Friderikusz és OV kéz-a-kézben (csak képletesen) járnának, akkor is születnének-e ilyen cikkek és hozzászólások. FS az eddigi legsikeresebb showman a magyar televíziózás történetében, még akkor is ha ez sokaknak nem tetszik. Hűha, nem OV seggét nyalja fényesre, hanem esetleg "baloldali"? Felháborító. Valaki aki híres és nincs veletek??? A hülye buzi, nem is ért semmihez, csak egy tehetségtelen senki.
Ha az itteni kommentelők szeretnék tudni, hogy egyes hozzászólásaik mennyire szánalmasak, olvassák a Klub rádió vagy a Népszava kommentjeit. Na, ugyanaz csak narancsban...

balage_81 (törölt) 2009.01.14. 21:57:35

czepet, mégis kit ért hátrány itthon a magyarsága miatt? talán megdobáltak az Andrássy-úton? egyébként miért ez az egyik érv valaki szájában, hogy x-nek milyen a szexuális beállítottsága? ettől már tehetségtelen? bár eddig is tudtam hogy vannak rejtett homók

tevevanegypupu 2009.01.14. 22:02:44


Friderikusz nemcsak pozor, hanem kovetelezo, jellemtelen. Eleg elolvasni, hogy kerult az ATV-hez, micsoda penzeket kovetelt (es kapott), hogy rugatta ki azt aki oda ajanlotta..A hala nem tartozik a tulajdonsagai koze. OV-vel az eletben nem jarhatna kez a kezben, pedig ugy tunik tobbszor megprobalta.Korulbelul ugy jart mint Debreczeni. A sertett szerelmesnel pedig nincs bosszuallobb.

attila1 (törölt) 2009.01.14. 22:05:24

tevevanegypupu: FS jelleme a legkevésbé sem érdekel, semmi közöm hozzá. Itt a műsorokról van szó, amiket az elmúlt közel 20 évben készített. Ezt nem lehet lenullázni csak azért, mert egyébként nem szimpatikus. Az egy külön történet. Nem értek hozzá, de szerintem más jellemmel nem is lehetett volna elérni, amit elért. Pl. Fábry is sikeres, de ő sem az az ember, akivel összejárnék...

Alfőmérnök 2009.01.14. 22:52:25

Friderikusz Sándor nem minden tehetség nélkül való ember. Az én mozim néhány régebbi riportja nekem pl. kifejezetten tetszett. A showman szerepét is ügyesen eljátszotta a 90es évek elején; ha nem lenne hozzá tehetsége, szerintem nem lett volna a legnézettebb műsor. (Bár megjegyzem, én nem szerettem a Friderikusz-showt). Mára már viszont csak egy szánalmas seggnyaló lett belőle. És ami még szomorúbb: kétségkívül nagy intellektusú, tehetséges emberek is vevők az "alákérdezős" interjúira (Nádas, Eszterházy, Vekerdy stb.).
A "showman" imidzsét sztem Fábry ásta alá, mivel ő szuggesztívebb, eredetibb személyiség, mint fridi. (attila1: sztem Fábry privátim is értékes ember, a fikázásait, bunkóságait ő sem veszi komolyan).

Azt egyébként nem értem, mi a baj Körmendy Zsuzsa cikkével (sztem teljesen korrekt szerzője az MN-nek). Na nem egy stilisztikai csúcsteljesítmény, de tartalmilag kb. ugyanaz a mondandója Friderikusz könyvéről, mint Oli bácsinak.

tevevanegypupu 2009.01.14. 22:52:52

attila1
Fabry szellemes es okos, sokszor ripacs. De az a jellemtelenseg ami Friderikuszt jellemzi nincs benne.

attila1 (törölt) 2009.01.14. 23:00:15

tevevanegypupu: hát, ezen lehetne vitatkozni. Az alapján, amit elcsíptem Fábryról mostanában, pozitív személyiségként éppen nem értékelném. Még a humora is alpári. Az nálam meg kizáró ok. A humorra kényes vagyok. Vagy Monty Python szintű intelligencia, vagy semmi. Fábry még a semmiből is az alpáribb változat. Szellemesnek és okosnak semmiképp sem mondanám. Ahhoz minimum az kéne, hogy a vendégei szerepelhessenek helyette. Az ilyen erőszakos nagyszájúságot egyáltalán nem bírom. Nálam Fábry is tiltólistán van...

attila1 (törölt) 2009.01.14. 23:05:28

Alfőmérnök: az "alákérdezős interjúk" tényleg a legkomolyabb negatívum FS tévés szerepléseinél. A legjobb műsorait is el tudta rontani ezzel. Az ATVs ténykedése is egészen jó lett volna, ha képes lett volna elszakadni attól, hogy éppen melyik politikai oldalt támogatja. Úgyhogy politikai riporternek tényleg elég gyenge...

Arról semmit sem tudok, Fábry mit vesz komolyan "privátban". Látom amit látok, a többi nem érdekel. Minden más közéleti ember esetében is csak a nyilvános ténykedésével foglalkozom

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.01.14. 23:07:16

"Én nem tudom, hogy mi kéne ezeknek, hogy megbukjanak. Most tényleg elképzelem, hogy Lendvai Ildikót dugja egy csődör szamár a Combino villamoson. Lendvai Ildikótól elnézést kérünk mint nőtől, ez csak egy költői kép. Így elképzeljük. És mi lenne a válasz: megy a Combino.”

Mondta a Jellem.

attila1 (törölt) 2009.01.14. 23:15:16

Kettes: tökéletes idézet. Hogy mindenki tudja, kiről van szó. A humorérzék sokat elmond egy emberről...

Alfőmérnök 2009.01.14. 23:28:18

@attila1:
Friderikusz ATVs tevékenységét Én úgy ahogy van, kritikán alulinak tartom, sőt, sztem le is járatott néhány embert (a szememben mindenképpen:).

Fábry a 80as években a filmgyárban - valószínűleg tehetségének köszönhetően - foglakoztatott dramaturg volt, olyan mára klasszikussá vált filmekben vett részt, mint pl. Jeles András Álombrigádja (annakidején betiltott film volt). A Filmvilágban is megjelent néhány kritikája, amit olvastam, teljesen korrekt volt. Később, úgy tudom, a Friderikusz-showban is dolgozott, mint gagman, vagy nem tudom, mi erre a pontos kifejezés.
Szóval őt a kapcsolati hálója és egzisztenciális függése abszolút a magyar szoclib értelmiséghez köti. Hogy ezzel szembe tudott fordulni és ettől el tudott szakadni, az számomra az erkölcsi tartását jelzi.

attila1 (törölt) 2009.01.14. 23:36:31

Alfőmérnök: egy ilyen szembefordulás nem jelent semmiféle "erkölcsi tartást". Max. akkor, ha az egyik oldal a sátán, a másik meg a "tisztaság". Úgy is lehet nézni, hogy kihasznált egy bizonyos helyzetet, aztán meg egy másikat. Ahogy éppen hasznos volt. Nem látok Fábry fejébe. Akárhogy is, ha valaki a "szoclib értelmiség" hátán kapaszkodik fel, aztán meg őket mocskolja, az nekem nem épp az "erkölcsi tartást" testesíti meg.

attila1 (törölt) 2009.01.14. 23:38:27

Alfőmérnök: ha csak a Lukács Bélával készült beszélgetéseket nézzük, már akkor nem lehet "úgy ahogy van" kritikán alulinak tartani FS ATVs szereplését.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2009.01.14. 23:39:58

látod Oli bá, nem csak én nem értem, mi a bajod KZsu cikkével...

Alfőmérnök 2009.01.14. 23:49:01

@attila1:
A Lukács Bélával készült beszélgetést nem láttam, úgyhogy erről nem tudok ítéletet alkotni. Amit viszont láttam az - szerintem - siralmas volt.

Fábry fejébe meg Én se látok bele. Én annyit látok, hogy mindkét oldalon hatalmas hazudozások mennek, az egyiken (ahol most Fábry áll) szerintem kevésbé, és úgy gondolom, nem egzisztenciális, hanem erkölcsi okokból állt át a másik oldalra, mint ahol volt.
Hogy miért gondolom ezt így, az egyrészt hosszabb kifejtést igényelne, másrészt intuitív meglátás (mivel nem ismerem személyesen).

Abban viszont egyetértek veled, hogy a "valaki a szoclib értelmiség hátán kapaszkodik fel, aztán meg őket mocskolja" hozzáállás önmagában nem az erkölcsi tartás jele. De én úgy gondolom, Fábry esetében erről van szó.

tevevanegypupu 2009.01.15. 00:00:24

Ketsegtelen, hogy nagyon izlestelen es serto amit Fabry mondott. El tudom kepzelni, hogy valami multbeli serelemert mondhatta, amit esetleg anno a mostani szocialdemokrata nagyasszony - a Jellem - meg kommunista koraban elkovethetett. Talan eppen Jeles Andras ellen ki tudja? Na de akkor is..Fabry szovegere nincs mentseg.
Minden masra igen.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.01.15. 00:01:01

@Alfőmérnök: "Szóval őt a kapcsolati hálója és egzisztenciális függése abszolút a magyar szoclib értelmiséghez köti. Hogy ezzel szembe tudott fordulni és ettől el tudott szakadni, az számomra az erkölcsi tartását jelzi."

Istenem, mintha csak egy Bayer Zsolt-biográfiát olvasnék. :)

tevevanegypupu 2009.01.15. 00:08:00

Nem hiszem, hogy baj lenne ha valaki a rendszervaltas utani szoclib ertelmiseg hatan kapaszkodik fel. Mert ha a szoclib ertelmiseg tenyleg szoclib es az is marad, semmi bajunk nem lenne veluk. Nyilvan Fabrynak is feltunt a valtozas. Sokkal nagyobb baj viszont, hogy a szoclib ertemiseg is elkezdett kapaszkodni. Es eszuk agaban sincs otthagyni azokat akiket jo szorosan markolnak.(:

Alfőmérnök 2009.01.15. 00:08:15

@tevevanegypupu:
Én úgy tudom, hogy Jeles Andrással Fábry most is tartja a barátságot. Mint ahogy Szilágyi Ákost is barátjának szokta nevezni.
Szóval úgy gondolom, ő olyan ember, aki el tudja különíteni az ideológiai (a mai magyar viszonyokban a pártpolitikai) hovatartozást a személyes barátságtól. (Egyébként a másik oldalról Szilágyi Ákos is ilyen ember.) Persze ezt csak gondolom, mivel személyesen nem ismerem.

Amit Dávid Ibolykáról mondott, az nem volt szép, de nem csak az ő hibája, hogy nem vágták ki a műsorból.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2009.01.15. 00:18:58

Nagyon korrekt poszt. A Friderikusz Show megítélésében nem teljesen értek egyet, szerintem nem a mai néző benyomását kell esetében mércének tekinteni. A maga idejében a posztszovjet-romantikus káeurópai lelkiállapot megtestesítője volt, ami kurvára mi voltuk, legalábbis az akkori Magyarország. De minden másban osztom a leírtakat.

Francois Pignon 2009.01.15. 00:22:02

@Alfőmérnök: Nem vágták ki? Nem szabad elhinni semmit, amit a tévében látni. Ezek nem elszólások, a botrányok egyszerűen kellenek a nézettséghez, a műsor részét képezik.

Alfőmérnök 2009.01.15. 00:31:34

FP. nem egészen értem, mit akarsz mondani. Egy ilyen showműsor szerintem realtimeben kb. a háromszorosa annak, amit leadnak. Fábry meg egy szófosó, sok minden kijön a száján, aminek nem kéne.
Egyébként is a humor egy olyan műfaj, ami nem feltétlenül PC. Fábry néha túlmegy a határon, de egy műsornak megvannak a szerkesztői arra, hogy ezt kontrollálják, feltéve, ha nem élő adásban megy.
Amúgy meg csodálkozom rajta, hogy az RTLklub eltűri Fábryt. Szerintem azért, mert egy egyéniség, jó humora van, ergo magas nézettséget produkál, pol. hovatartozástól függetlenül.

Francois Pignon 2009.01.15. 00:37:03

@Alfőmérnök: Mit nem lehet ezen érteni? Az ilyen kiszólások nem véletlenül hangoznak el és kerülnek a műsorba. És az sem véletlen, amikor a Blikk az adás előtt hozza a botrányt, hogy mi hangzott el a felvételen Lendvai Ildikóról, vagy másról.
A stáb mindent megtesz a nézettségér, és ezt szereti a csatorna is.

Alfőmérnök 2009.01.15. 00:58:03

Pignon, a "nem véletlenül kerülnek a műsorbá"-val esetleg egyetértek, de a "nem véletlenül hangoznak el"-lel nem. Adva van egy most jobboldali beállítottságú szófosó showman, akinek a száján ami a szívén. Ha egy alapvetően baloldali beállítottságú TV szerkesztője valami túlkapást érzékel, akkor lehetősége van rá, hogy kivágja a műsorból. Ez nem történt meg, ami lehet hanyagság is, de lehet szándékos is. Fábry meg egyszerűen túlment egy határon, ami egy baráti/kocsmai beszélgetésben megengedhető, egy nagy nyilvánosság előtt tartott showban meg inkább kerülendő.

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.01.15. 06:55:35

@Alfőmérnök: "egy alapvetően baloldali beállítottságú TV"

A "beállítottság" az valójában a tiéd (a te nézőpontodból tűnik baloldalinak). :) Egy kertévé számára a jobbosok kereskedelmileg ugyanolyan értékesek, mint a balosok. A szerkesztői döntés nem valami titkos jobboldali elfogultságának köszönhető, hanem a cseppet sem titkos kereskedelmi érdekeknek.

Balance Of Power 2009.01.15. 09:46:50

Azert ez a MN-cikk eleg szar. Kurvara nem ertem, mire akar kilyukadni.

Mindenesetre Fridi tortenetei baromi erdekesek: pl. jomagam is hasonlo diagnozist adnek Vitray-rol a rola keringo sztorik alapjan (vagyis hogy Napoleon-komplexusos, emberileg a nulla fele konvergalo, cezaromanias, aki ettol fuggetlenul sokat letett az asztalra); a rendszervaltas elotti dolgok egy valoban tehetseges, igazsag bajnoka-attituddel rendelkezo, empatikus riportert mutatnak; a szepsegkiralynos konyvet anno olvastam is, nagyon jo; de a Palffy-rol irottak sem lepnek meg. Azt pedig mindig is gyanitottam, hogy az Este-ben feltunt M. Antoniat valaki nyomja. Erre tessek.

Az Orban-Gyurcsany fejezet viszont valoban gyomorforgato, szvsz ezt egy esetleges 5-10 ev mulva megjeleno masodik kiadasbol ki is fogjak hagyni. Ez a resz ugyanis kizarolag a manak szol, mig a tobbi fejezet idotallo is lehet.

Téglagyári Megálló 2009.01.15. 10:22:05

Fábryról: a stílusa tényleg alpári nem egy esetben, de azért én kérek elnézést, hogy ő a szoclib értelmiségnek köszönhetné a karrierjét. Azért, mert ők vannak pozícióban? Az fel sem merül, hogy Sanyi letett valamit az asztalra? Vagy ha már velük dolgozott, akkor mindenben egyet kell értsen velük? Édes Istenem, tiszta nyolcvanas évek!

Téglagyári Megálló 2009.01.15. 10:38:17

Mélymagyarozóknak: valószínűleg XVI. Benedek is mélymagyar.

balage_81 (törölt) 2009.01.15. 11:30:46

Fabry akkor fordult szembe a szoclib ertelmiseggel, mikor mar alaposan megszedte magat, nincs itt semmi kulonos erkolcsi tartas. Bemaszott a showbizniszbe meg a radiokabareba, aztan szembefordult aztan undorito modon mindennek elmondta az ott levoket, uralkodni meg nem tudott magan. A tehetsege soha nem volt kerdeses, de mara neki is le kene lepnie, az a musor messze nem olyan nezett, mint volt.. Nem ertem mitol lesz barki szemeben erkolcsi tartasa ennek az embernek. Mondjuk akik beszopjak csintalant meg szurost, azoktol mit is var az ember...

Alfőmérnök 2009.01.15. 11:45:35

@Kettes:
Az RTL klub baloldali. Na nem abban az értelemben, mint mondjuk Adornóék voltak, hanem ahogy ma Magyarországon ezt a szót értjük; azaz hogy 90 százalékban az MSZP meg az SZDSZ seggét nyalja.
Persze néha a kereskedelmi érdek miatt tesznek egy kis engedményt.
Ez azért is előnyös a számukra, mert ettől az olyan kis liberálfasiszták, mint Te is vagy, még azt is beszopják, hogy függetlenek. :)

Kettes · http://orulunkvincent.blog.hu 2009.01.15. 19:36:27

@Alfőmérnök: Értem, 90%-ban az MSZP meg az SZDSZ seggét nyalja, 10%-ban meg reklámot sugároz. A seggnyalás definíciója eszerint nálad az hogy nem a Fidesz sajtóközleményeit olvassa fel egy prosztatabajos hobbit. Ha jól számolok, akkor a Hírtévé csak 60%-ban nyalja az MSZP meg az SZDSZ seggét. :)

AYBARS ANDA 2009.01.16. 12:45:20

OLi "Bácsi":

"""a műsorvezető rémes zakóin kívül""

BÁCSISÁGOD a kora mián igazán emlékezhetne,
hogy
úgy 1989-93 között a RIKÍTÓ ÖLTÖNYÖK és ma már ÍZLÉSTELEN zakók/dzsekik ELSŐDLEGES és
par excellence divatját éltük,

biza, pl. van felvételem BÁRDOS ANDRIS sportriporter göndörített, hátul hosszan kibontott Bundesliga-frizurájáról, villogó lila zakójáról - felgyűrt ujjal! - és keskeny bőrnyakkendőjéről, 1991.......

Fridi adott a divatra.
Túlságosan is.

AYBARS ANDA 2009.01.16. 13:01:14

Fridi által Lánczi András megtámadtatása kapcsán:

Friderikusz (avagy MOLNÁR?) Sándor dr. csupán végzettsége okán JOGÁSZ.

Szakvizsga nélkül, jelenleg már egy önkormányzati jogi előadó SEM LEHETNE MÁR.....

NEM újságíró.

Bohóc.

Tudása a jogi egyetemen felületesen elsajátítható társadalomtudományi diszciplínákra terjed.

Politikai ismeretei rendkívül szerények.

Önbizalma és kétségtelen nagyképűsége egyfajta bugris újgazdagé: mégcsak a nagy súlyú jogügyletek és hangos perek megnyerésének ÖNBIZALOMNÖVELŐ, DOMINÁNSSÁ tévő élménye sem áll mögötte.

Értéktelen, öntömjénező, nem jegyzett parasztlegény.

Én egy sorba sorolom RUDI ZOLIVAL - aki éppúgy tehetséges JOGHALLGATÓ volt, de aztán itt vége is, - politikailag egyformán aggályosak, s mindketten nyíregyházi tirpákok.

NOS, ONNAN Pest újgazdagjai közé kerülni teljesítmény.

Gazdasági kényszer szülte tülekedésben kitüntették magukat.

Punktum.

AYBARS ANDA 2009.01.16. 13:02:22

@AYBARS ANDA:

JA:

ugyan, pereljen már be, Sándor...!

Akkor beleszalad a késbe.

AYBARS ANDA 2009.01.16. 13:23:13

@Zerstörer:


A DEVIANCIÁK VONZZÁK EGYMÁST: számos példát tudok hozni.

lanyi 2009.01.16. 17:07:52

Friderikuszt a baloldali média kreálmányának tartom, aki egy kicsit elszabadult.:)))

Bírom az ilyen őszinte önfeltáró könyveket.
Gondolom ír benne szexuális identitásáról is:)))

Frick László Emlékzenekar 2010.12.17. 05:44:29

Körmendy Zsuzsáról szeretném itt megemlíteni, hogy ki van rá adva a jizzelési engedély, én magam Magyarország Legokosabb Emberétől hallottam, hogy nagyon buta Körmendy és mindig is az volt. Ezt meglepve olvastam, mert maradék agysejtjeim az zsezsegik elő likas koponyámban, hogy szemben a mai időkkel, amikor már még Péczely Dóra is Magvető szerkesztő lehet (és mennyire büszke is) azért Kardos György idejében önmagában a nőialázat és tündérujjak még kevessesek vóltanak a szerkesztőséghez. Mindegy, ha jóltudom, Körmendy nemmmegfelelőoldali, ezért teszik a mostani posztklimakteriális fejét a 25 évvel ezelőtti még szinte lyányosan zsenge testére vissza a szódásüvegszemüveggel és a bodrifrizurcsival egyben. A jizz viszont naagyon is friss rája, c'mon olyan jógyerekektől, akik 25 éve még pelenkába pipikéllettek.

Frick László Emlékzenekar 2010.12.17. 05:51:52

@lanyi: Friderikusz saját maga kreálmánya.Nem kérdezett meg ő senkit, amikor fehér (lájtfrottír félverseny) zokniban és makkoscipőben kiült a nyíregyházi szinpadra egy akkor úttörőnek számító ötlettel. Annyi esze pedig a metzőkovácsházi üvegesnek is volt a marketinghez, hogy a Dallas utánra pozicionált, állami eszközökkel állami pénzen készített és még magáncége által az állami cégnek ki is számlázott =(plusz reklámrészesedés, rendes fizetés az államicég listájáról etc) műsora kapcsán felkereste a "másik" adófőszerkesztőpt és megkérdezte, mennyibe lenne az neki, ha az ő műsora alatt az alternatíva egy Brahms vonósnégyes lenne felvételről. Ebben állt a tehetsége és ehhez nem kel 8 osztály. Később versenyhelyzetben mindig ennek az adásának a nézettségére hivatkozott, de persze hiába hívta meg a hegyek közé egyeztetésre a másik hasonlóan fostalyiga "kereskedelmi adó" főszerkesztőjét, az csak széttette kezétlábát, fülétfarkát, micsinájjon, nem tehetett semmit. Így Sándor mehetett a levesbe és mostanában a Megasztárt veszi meg geboinbe, hogy ott orcáskodhasson, de hát ez már paródia egy vidéki benzinkutasnak is lenne annyi esze, hogy Lagzy Róccsy barátját fölhívja, volt-e intonációs hiba vagy nemvolt.

Sándor egyébként megmondta, hogy azok is elmebetegek, akikk blogot olvasnak, de még akik kommentelnek vagy írják, pláne beteg emberek. Egészséges ember figyelembe se veszi az internetet. Sándor szerint persze.

Frick László Emlékzenekar 2010.12.17. 05:55:30

offfoohhhrr: Hagy kérgyem má' meg hunnan a kékeres méteres lobogó vaszorájú telefaXXXombú szedtétek Török Vigyorról ezt a komoly majdnem bajúszos képet itt ni jobbra az ajánlósávban, tartom a tenyerem, de bele se mászik a pofája...

Frick László Emlékzenekar 2010.12.17. 05:59:55

@AYBARS ANDA: Nagyon jó tudja Herr, hogy a jogi végzetsség az eőshmagyaroknál a Boldog Aranykorban már (Krúdy születésétől Adynk haláláig) egyszerűen alap volt, hirtelen nem is tudnám összeszedni, kinek nem volt jogivégzettsége. Ilyentén tehát Sándorunk folyamánya az Aranykornak, ezt mondják bizonyos pestmegyei szőlődombok rejtekén brunzkori sajátosságnak (ami a Nyáregyháza felé lebukó télinap fényében arannyassan csilloghat...)
süti beállítások módosítása