PresidentParty - programajánló
2008. november 04. írta: TuRuL_2k2

PresidentParty - programajánló

 Ma este 21 órától amerikai elnökválasztási eredményvárót rendez a JogAr Egyesület Budapesten, az V. kerületi Cukor u. 5. alatti Belvárosi Polgári Szalonban.

 Akik elemeznek:

  • Böszörményi Nagy Gergely / Nézőpont Intézet, Reakció
  • Breitner Igor / politech.blog.hu
  • Varga Gergely / Stratégiai és Védelmi Kutatóintézet

 Lesz még mindenféle amerikai hírműsor (kivetítve és képernyőkön), élő bejelentkezés a tengerentúlról, hot-dog és Miller sör.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr87749171

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.04. 12:29:27

"Miller sör"

Ezert az egy dologert, meg ha ott lennek is, elkerulnem a helyet. Miert nem irjatok ki nyiltan: izlesficamos mazochistak valasztasi bulija...? ;-))

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.04. 12:45:48

Hehe. Amerikai ismerőseim csak "chick beer" néven emlegetik. Akkor már ők is inkább Dreher-t tolnak. :)

Ács Ferenc 2008.11.04. 13:04:57

Miller fogyasztására csak súlyos fenyegetés árán lehetne rávenni.

zsögödbenő 2008.11.04. 13:11:11

Na de ki lesz a president, aki a végén partyzik? :P

Kínai Kálmán és Trágár Tóni 2008.11.04. 13:26:25

Nem mindegy? Egyik kutya, másik eb. Mindegyik csak a saját zsebét tömi a pénzünkből.

Francois Pignon 2008.11.04. 13:29:33

Továbbá a nagyvállalatok és a szabadkőművesek bábja.

józan' 2008.11.04. 13:34:37

Uhh, hát ez nagyon jól hangzik. Az odalátogatót bizonyára magával ragadja majd az a hamisíthatatlan _"American-feeling"_, ahogy hotdogot majszolva szorít egyik/másik jelöltért és egy pillanatra Washingtonban érezheti magát. Néha engem is magával ragad az érzés, például amikor Coca-colát iszom, vagy beülök egy Hollywoodi mozira...Ilyenkor érzem, hogy vagyok valaki. :)

[....I.]

Quicksilver 2008.11.04. 13:36:01

Obama kevésbé a nagyvállalatok bábja, több a kis támogatója. Elvileg...

Francois Pignon 2008.11.04. 13:38:57

Persze, mert majd az orrodra kötik, kik állnak mögötte. Jól beetetik a népet, aztán röhögnek a markukba a hájas kapitalisták.

tevevanegypupu 2008.11.04. 13:42:02

Mindenesetre azert elnoknek valasztani valakit mert fekete, magas, jol tudja viselni az oltonyoket...hat az is valami.(:

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:46:04

Ha már Miller, szerintem feszegethetnénk a Budweiser mibenlétét is, hog akkor most ki gyártja az igazit, a csehek vagy a kivándorolt csehek. :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:48:13

az igazit a csehek, ezt már a bíróság is megállapította. Az amerikai Budweiser azóta Bud.

nénike · http://mandiner.hu 2008.11.04. 13:57:10

Szerintetek melyik jelölt tudna felsorolni három magyar várost?

Magyarország szerintem nem értelmezhető egység számukra.

Elemző pajtások! Egy magyarországi magyarnak milyen szempontok alapján kellene kialakítania a véleményét?

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:57:30

Francba, lemaradtam a döntésről.

dobray · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 13:59:14

szerintem mi úgy nézhetjük ezt, mint egy BL-döntőt. Én a saját szempontunkból nem fedeztem fel semmi különbséget a kettő közt, így kéyntelenek vagyunk belehelyzezkedni a helyzetükbe.

John Lukacs szerint ráadásul a republikánusoknak nincs sok köze a konzervativizmushoz sem ma már.

robin masters · http://robinmasters.blog.hu 2008.11.04. 13:59:39

nénike: oroszország alapján. ezért aztán, meg amúgy is mac.

eN 2008.11.04. 14:06:11

nénike: emlékszel Brinker-nagykövetre, meg arra amit elművelt? Obamával ugyanazok jönnek vissza.

kispufi 2008.11.04. 14:09:08

FP, meg KK&TT, nem jártok mostanság sokat angyalföldi kiskocsmákba? :-D

Naumov 2008.11.04. 14:12:01

nénike,

Szerintem menne az. 1. Bukarest 2.Goulash ...

De ne legyünk rosszindulatúak, hiszen pontosan tudjuk, hogy Amerika vezető politikusai naprakészek Lovas István meg a Magyar Gárda tevékenységét illetően is

Francois Pignon 2008.11.04. 14:12:28

Nem, én az információkat megbízható forrásból szerzem: a zinternetről.

szpal 2008.11.04. 14:25:49

Obama nyer, nem? és mikor lesz búcsúbuli, táncolj Feri? én inkább oda mennék.

nénike · http://mandiner.hu 2008.11.04. 14:30:28

eN

Nancyről csak a mellrák ugrik be. Obamával visszajön?

eN 2008.11.04. 14:33:06

Ugyanazok a külugyes emberei mint Clintonnak. Ha nem is konkrétan ő, de a szemlélet biztosan.

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.11.04. 14:38:50

Francois Pignon:

You can trust me Ma'am, I'm from the internet.

Francois Pignon 2008.11.04. 14:39:36

Brinker éppen nem Clinton embere volt. Mondjuk Holbrooke-al nem is lenne gond, de ő sajna elkötelezte magát Hillary mellett.

Naumov 2008.11.04. 14:39:52

Egyébként ha már wikipedia, akkor csak nekem tűnik úgy, hogy a címlapon Obama és Lewis Hamilton között nagy a hasonlóság?

eN 2008.11.04. 14:53:28

jabocs elnéztem valamit

kispufi 2008.11.04. 14:57:57

Naumov, jól látod, és együtt is írnak történelmet, az első fekete, aki... sütni tud...

Francois Pignon 2008.11.04. 14:58:22

Obama győzelme számunkra azért lesz például rossz, mert évekig kell majd hallgatnunk idióta vicceket a nevével. Mert millió után is akad mindig újabb ember, aki azt fogja hinni ő talált ki először valami poént.

kispufi 2008.11.04. 15:08:04

Jaj, FP, ne elégetlenkedkedj előre, mert Barackot nyomatok a fejedre :-DDD

Ilyenekre gondoltál?

kispufi 2008.11.04. 15:10:41

győzelme esetén Őszi Baracnak minősülhetne.
bezzeg, ha ilyen névvel ő lenne az első távol-keleti származású amerikai elnök, akkor Sárga Baracknak lehetne hívni.

na ennyit a szemléltetésről. ha még eszembe jut valami (ami ki lett provokálva, jegyezzük meg!), akkor áthúzok a szóvicc.blogra jópofáskodni.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.04. 15:17:21

Ó, Francois, ez hagyján.

A legnagyobb katasztrófa nem ez, és nem is az, hogy demokrata elnök lesz, ez egy természetes kerékforgás. Az lesz inkább nehéz, hogy a balodalnak újra van egy világmegváltó figurája, és most jó darabig azt kell majd hallgatni meg olvasni, hogy minden jobboldali hallgasson és tűnjön el a balfenéken, mert megvan a megoldás az égvilágon mindenre, Obama birtokában van a tudásnak, ami baloldali módon gyógyírt ad a világ minden bajára, és természetesen a megelőlegezett eredményeket kész tényként kell tisztelnünk és csodálnunk. Ez volt Tony Blair-rel is, aztán ő szép csendben szublimált. Most a baloldalnak új embere van. A lényeg, hogy mindenfajta józan érvelés a rajongástól átitatott, túldimenzionált várakozásoktól fűtött lelkesedéssel most egy darabig megint felülírható lesz. Azért vagyok kicsit rosszkedvű, mert úgy tűnik, ez jelen esetben szokatlanul magas hőfokú, és sokáig tart majd, amíg a makacs és rideg valósággal szembesülés lehűti a kedélyeket.

kispufi 2008.11.04. 15:19:27

azért az amcsi vonulatban a dem./repl. felosztás nem teljesen analóg az európai jobb/ballal, elpet.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 15:22:21

Elpet: "Ez volt Tony Blair-rel is, aztán ő szép csendben szublimált"

LoL!

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.04. 15:28:56

kispufi, annak ellenére, hogy az Egyesült Államok számos dologban valóban más, mint Európa, úgy gondolom, amire célzol, az inkább arról szól, hogy a magyar jobb- és baloldalra nem alkalmazható semmiféle máshol érvényes megállapítás, és innen nézve ez tűnik európainak, pedig nem az.

Amúgy itt a jobboldal kontra baloldal szembeállítást a konzervatív-reakciós kontra haladáspárti értelemben használtam, mint ahogy általában ezen értelemben használom, ami különböző félreértésekre adhat okot a hazai zűrzavarban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.11.04. 15:31:56

Lovasra visszatérve: csak én ne látom a publijait manapság?! ő miket ír a témáról? melyiket utálja kevésbé? :P

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 15:32:29

egy kollégám tegnapi megfejtése: Demokraták = kb. Fidesz, Republikánusok = Jobbik+SZDSZ összemixelve

:)

Republikánus Péter 2008.11.04. 15:34:11

Én speciel sajnáltam, hogy amikor a reakcióblogban határozott vélemény jelent meg a am. e.választásról akkor rendre Obama fikázása ment.

Pedig a középosztály támogatása vagy a nagyobb állami szerepvállalás elérése nem ismeretlen célkitűzések itthon sem.

Meg talán mindannyian jobban járunk, ha egy olyan elnök lesz az USA vezetője, aki nem erőlteti tovább Amerika huszadik századból itt maradt "világ csendőre" szerepét, az erkölcsi fölény mítoszát, hanem belátja, vagy legalábbis jobban figyelembe veszi, hogy a világ szuverén, egyenjogú országokból áll.

Az sem igazán átlátható, hogy miért pont McCain megválasztásával csökkenne a világ globális terrorfenyegetettsége.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.04. 15:34:47

Chavez Obamát szeretné, meg az oroszok is, innentől kezdve ez nem lehet kérdés, kedves Szamárfül/murci.

kispufi 2008.11.04. 15:35:10

Elpet, én viszont épp az általad is említett példára, Blair-re (és kontra, mondjuk, Berlusconira) gondoltam. ők hivatkozási alapok, követendő példák, etc. amcsi felé ilyet nem találni itthonról; persze, hogy európából esetleg igen, azt nem tudom, de akkor neked van igazad, és tényleg a mi jobb-balulnk ritkítja a párját.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 15:40:56

Republikánus Péter, Nimitz cikkeit olvastad a Reakción?

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.11.04. 15:41:51

Elpet 2008.11.04. 15:34:47

"Chavez Obamát szeretné, meg az oroszok is, innentől kezdve ez nem lehet kérdés"

Ezért a mondatért Hugo bá' büszke lenne rád, ugye tudod?

Republikánus Péter 2008.11.04. 16:23:33

Öööö olvastam anno, de most hogy mondtad ismét átnéztem őket, és tárgyszerű beszámolókat találtam a kampány állásáról, illetőleg egy Tóta W. kontra Orbán típusú dörgedelmet ("remény rabjai").

Persze félreértés ne essék, nem akarom én megmondani, mit írjon a Reakció, csak a szubjektív olvasói véleményem az, hogy jó lett volna egy kis elvi kiállás is Mr. Cipőpaszta mellett. Is.

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 16:26:52

Sok kiváló amerikás szakértő van a Reakció körül, mindenki szabadon írhatott, saját szemszögből az eseményekről. Ezekből áll össze a Reakció álláspontja az USA-ról. Mivel ez egy jobboldali blog, ezért a szerzők nagyobb része az amerikai jobboldallal szimpatizál, azt hiszem, ez természetes :)

Republikánus Péter 2008.11.04. 17:40:16

Ja értem. De például Gyurcsány F. idén márciusig folytatott politikáját sem lehet éppen "baloldalinak" nevezni, mégis mintha elmaradtak volna a neki szóló dicshimnuszok a Reakción... de mindegy, ugorgyunk!

ÁrPi 2008.11.04. 18:07:20

Úlfhéðinn 2008.11.04. 15:41:51

Ulfhédinn, Hugo miért? Lovasról, a publijairól kérdez Murci s arra reagál Elpet.

Értem én hogy az idekommentelők valójában túlnyomórészt látens balosok (tehát jó- Elpet-ünk is ) Ulfi szerint...:-)

korrekt orr 2008.11.04. 18:17:12

ja, hogy ifjabb Bush volt eddig a példa a konzervatív értékekre, kedves jobberek? hát akkor mostantól (mától) az Egyesült Államok is elveszett

korrekt orr 2008.11.04. 18:19:21

Holnap már várom Lovasnak az elnökhöz címzett levelét

plastik02 2008.11.04. 18:23:45

ergé 2008.11.04. 16:26:52
Mivel ez egy jobboldali blog, ezért a szerzők nagyobb része az amerikai jobboldallal szimpatizál, azt hiszem, ez természetes :)

hát elég gáz ha ez természetes...

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.04. 18:24:13

Elpet,

"Ez volt Tony Blair-rel is, aztán ő szép csendben szublimált. Most a baloldalnak új embere van."

Az gondolom soha nem zavart, hogy Amerikaban republikanus berkekben meg most is a csapbol is Reagan folyik, mikozben a reaganomicsnak alig van olyan eleme, amit ne haladt volna meg az ido. Mindig az egybites vilagkepek a legszebbek: ha a baloldalon referencialak valaki, akkor az valojaban egy total luzer, csak arra var, hogy "szublimaljon", mig a jobboldalon, nemes arcelu allamferfiak vannak, akik minden viharral dacolva, Atlaszkent hordozzak vallukon nepuk problemait...

Arrol nem is szolva, hogy mulatsagos, ez a "magyar jobboldali vagyok, ezert majd jol az amcsi jobboldalnak szurkolok" hulyeseg, hiszen egy atlag demokrata vilagnezetileg egy atlag torytol _jobbra_ talalhato, es azert hol van pl. a magyar jobboldal a torykhoz kepest egy ilyen tengelyen...

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.04. 18:29:20

ergé 2008.11.04. 16:26:52
"Mivel ez egy jobboldali blog, ezért a szerzők nagyobb része az amerikai jobboldallal szimpatizál, azt hiszem, ez természetes :)"

Na ne hulyeskedjunk mar. Az amerikai jobboldal gazdasagi programjat, te mikor fogadnad mar el...?

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.11.04. 18:40:26

ki mondta, hogy én az amerikai jobboldallal értek egyet? :)

Ács Ferenc 2008.11.04. 19:13:55

nénike · reakcio.hu 2008.11.04. 13:57:10
Szerintetek melyik jelölt tudna felsorolni három magyar várost?

Nénikém! 1990 óta szerinted melyik magyar miniszterelnök tudott kínos akcentus nélkül angolul beszélni?

Ács Ferenc 2008.11.04. 19:15:17

plastik: a magyar jobboldalnak nem sok köze van az amerikaihoz...

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.04. 19:58:43

Szerintem az amerikai pártok tisztán sorolhatók jobbra és balra.

Az, hogy a magyar jobboldalnak és baloldalnak öndefiníciós problémái vannak, az régóta jól látható, de attól még a jobboldal jobboldal és a baloldal baloldal marad - általános értelemben. Az, hogy a republikánusokat valaki az SZDSZ és a Jobbik ideológiai keverékeként jellemezte, az sokkal inkább a magyar politikai rendszer szingularitása, nem az amerikaié.

Republikánus Péter 2008.11.04. 21:22:23

"a magyar jobboldalnak nem sok köze van az amerikaihoz..."

Kivéve, hogy egy jelentéktelen, Fidesz nevű párt igen szoros kapcsolatot épített ki az utóbbi években egi Republikánus Párt nevű, szintén teljesen marginális politikai csoporttal.

Elpet · http://nyarspolgar.blog.hu/ 2008.11.04. 22:39:25

Azt hiszem, ez ismét egy olyan választás, amit a média dönt(ött) el.

Úgy gondolom, a média alapvetően baloldali eszköz, annak ellenére, hogy ma már természetesen a jobboldal is használja. Ám a baloldal médiában való megjelenése sokkalta eredményesebbnek tűnik számomra, a jobboldal médiahasználata sokkal kényszeredettebb, érezni lehet, hogy muszájból csinálja. A baloldal alkatilag sokkal természetesebben bánik a médiával, ez szinte per definitionem van így. A hatalom megszerzésében és megtartásában ma már a médiamegjelenésé a főszerep. Ez nagy veszély, hiszen a tartalmi kérdések lassan huszadrangúakká válnak a médiumok komplex virtuális terében megalkotott képhez viszonyítva.

Nincs itt persze semmiféle titkos összeesküvés a háttérben, a baloldal a saját gondolkodásbeli sajátosságai folytán eredményesebb a médiában. És ez egy olyan történelmi kor, amely a médiáról szól. Nem ártana azonban ezzel a fegyverrel kicsit óvatosabban bánni.

dolphin · http://adlibitum.hu 2008.11.05. 10:10:22

"a jobboldal médiahasználata sokkal kényszeredettebb, érezni lehet, hogy muszájból csinálja."

Ha teheted, majd hallgass egy kis Rush Limbaught, Michael Savage-t, vagy nezz O'Reilly-t, Hannity-t. Mert ok lubickolnak abban amit csinalnak, es marhara nem kenyszeredettek
süti beállítások módosítása