A felségsértő korrektkedik
2008. október 30. írta: nénike

A felségsértő korrektkedik

 Ki emlékszik Loppert Danira, e lángoktól ölelt kis ország Joschka Fischerére? Jó, pártkarrierje egyelőre egy alternatív Fidelitas elnöki posztjában csúcsosodik ki, de már ez is igen nagy pártbéli bizalmat jelez. Dániel nevéhez ezen túl egy régmúltba vesző, Medgyessy doktornak címzett árulózás köthető. (A Fidelitas később a miniszterelnöki székbe hívta volna vissza a komcsi James Bondot. Ezt nevezik belső feszültségnek? Mindegy.)

 Szóval az árulózó Danit be is vitték a veszprémi kapitányságra, kihallgatták, a bíróság pedig abszurd módon figyelmeztette. Innen startolt a srác. Eltelt azóta bő három év, és hősünk ma már aggódik. Idézzük sorait a Népszabadságban megjelent tegnapi, Nem eléggé vonzóak az ifjúsági közösségek című cikkéből: „Ezzel a korosztállyal két meghatározó probléma merül fel… a másik a politikailag aktívak radikalizálódása.” Aztán „A rendszerváltás utáni lelkesedés elmúltával, a kilencvenes évektől mi is csatlakoztunk a demokráciák trendjéhez. Ezt a (politika iránti érdeklődés) csökkenést használják ki szélsőséges csoportok - Magyarországon is – elitellenes szólamaikkal az egyre szkeptikusabb és a közélet iránt bizalmatlan fiatalok megnyerésére.”

 Néhány dolgot nem értünk. Aki nem érdeklődik a politika iránt, az otthon nintendózik vagy kosárfonó szakkörre jár, de semmi esetre sem keresi politikusok közelségét. Aki szkeptikus, annak viszont nagyon is markáns álláspontja vagyon a hatalom természetéről, birtoklási módjáról, még ha anarchista is. Nem hiszem, hogy a két éve az MTV székház előtt a denevérvédők társaságának szekcióülése zajlott. Az is kitűnik a közvélemény-kutatási adatokból, hogy aki a négy nagy pártot (a politikai elitet) elutasítja, nem feltétlenül megy ki hörögni az utcára. Láthatóan már Dániel sem híve az efféle spontán véleménynyilvánításoknak. Az utcai árulózás, elkúrózás szerinte már nem trendi. Egyszer volt Budán kutyavásár, igaz, elnök úr?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr72738519

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.10.30. 13:21:48

"Ettől még az államnak - saját jól felfogott érdekében is - kötelessége támogatni az ifjúsági szervezetek világát. Az állami segítség célja azonban nem lehet e szervezetek fenntartása, csak önállóságuk biztosítása. Egészen addig, ameddig nincsen jól szervezett, a demokratikus szabályokat betartó és a fiatalok körében is elfogadott ifjúsági érdekképviselet, sokkal nagyobb lehetőségük lesz a szélsőséges csoportoknak, hogy egyszerű üzeneteikkel és hatásosabbnak tűnő, antidemokratikus eszközeikkel a soraikba édesgessék a csekély politikai tapasztalatú, ám a közért cselekedni kívánó fiatalokat."

Ez most ilyen "aggyatok még pízt, mer' különben radikalizálódni fogunk" cikk?
Sztem meg politikai ifjúsági szervezeteket ne támogasson a Zállam. Egyrészt mert kell a pénz lélegeztetőgépre, másrészt meg mert az összes ilyen kontraszelektált barmok gyülekezete (akiknek persze azért annyi eszük van, hogy munka nélkül akarjanak nagy lét szakítani). Remember Zuschlag?

Meg amúgy is. A bohóckodásaikat "Ne a Zemberekkel fizettessék meg!" :DDDDDDD

hiba 2008.10.30. 13:56:44

sőt, ha sarkosan nézem, be is kéne tiltani a pártok ifjúsági szervezeteit. Politikusokat nem nevelni kéne, hanem kiválasztódniuk a jómunkásemberekből. Ami persze nem így van, de azért szervezetileg támogatni, hogy valaki 16 évesen kezdjen kenőpénzekről ábrándozni az durva. Legyenek csak a fiatalok jobboldali, baloldali, anarchista szélsőségesek aztán ahogy változnak a korral be illeszkednek valamelyik parlamenti pártba. Ahogy számtalan népi bölcsesség is mondja, baj van azzal aki fiatalon nem szélsőséges lázadó, hanem mondjuk a párton belüli platformok erőviszonyait tanulmányozza szövegírás közben.

tewton 2008.10.30. 21:55:15

", baj van azzal aki fiatalon nem szélsőséges lázadó, hanem mondjuk a pártotn belüli platformok erőviszonyait tanulmányozza szövegírás közben."

Mesterházy macskajancsi?
Léderer A.?
(fideszes nem jut az eszembe hirtelen)

Van abban valami rettenetes, hogy 18-20 éves emberek karriert látnak a politikában (macskajancsi, pl.). Milyen ember lehet az olyan, aki a fiatalság bohó és kísérletező korszakában már tudja a helyes világnézetet? Ebből a szempontból ugyanolyan betiltani való dolog a gyerekgárdista-avatás, mint a szdsz újgen, a cocialista és fideszes serdülőszervezetek. Undorító janicsárképzők. broáf.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.30. 22:02:05

tewton, van amiben egyetértünk!:)

leveliro1 2008.10.30. 22:25:46

1. Ez most kivételesen meglepett, hogy egyesek -az előttem szólók- ilyen tisztán látják az ifjúsági szervezetek tagjainak színvonalát. Én is ismertem pár ilyen alakot -én Fideszhez közelálló vagyok a tisztánlátás kedvéért-, de ezeknél gusztustalanabb bandát nehéz elképzelni. Seggnyaló, haszonleső, stb.
Pár példa a másik oldalró: Medgyessy, Gyurcsány, Lendvai. Lehet, hogy azért ilyen gyenge az MSZP, mert volt KISZ-esekből áll?

2. Annyiban egyetértek Danival, hogy egyesek szervezetten tanítják a fiataloknak, hogy MINDEN párt szar. Ki kell végezni az elitet, stb.

3. Egyszer láttam a HÍR TV-n egy csókát, aki fél perc alatt feltűnt a stílusával, értelmes mondanivalójával. 2 perc múlva képaláírás: Loppert Dániel.

Kopiás Attila Steve 2008.10.30. 22:26:22

Hát, nekem ez megütötte a szemem, jogy a fiatalok hogy jönnek ahhoz, hogy tudják a helyes világnézetet. Egyrészt mert ugye a radikálisok (a "mainstreamtől erősen eltérő" értelemben, azaz pl a humanisták is) is a helyes világnézetet keresik nem csak az official és általam is hőn rühellt pártok, másrészt pedig pl a gyerekkori vallásosság és gyerekekkel erkölcsi témákról való beszélgetés még inkább ez a kategória.
Szóval ha azt mondjuk, hogy bármi, ami a "miért, hogyan, minek?" témakörben mozgó kérdés, azzal ne foglalkozzanak gyerekek, az egy elég érdekes életszemléletet eredményezne, jegyzem nagyon hasonlót ahhoz, mint amilyen a jelenlegi társadalmunk. Azaz valszeg nem ott lesz a bibi, hogy 18-20 éves emberek fontos, meggyőződést igénylő dolgokkal foglalkoznak, hanem hogy ezt (vagy valamit, ami ennek tűnik) olyan csoportokban akarják megtenni, ami nekünk gázosnak tűnik, mint a pártok vagy a gárda.

heima (törölt) 2008.10.30. 22:33:18

én nem látok abban semmi rosszat, ha fiatalok politikával foglalkoznak. elég csak erre a blogra/újságra gondolni, hogy honnan jött...

tewton 2008.10.30. 22:51:31

Steve,
egyet is értek veled, csak nem tudom jól megfogalmazni, amit akarok. Valahogy sajnálom is őket, mert túl fiatalon összeáll nekik az, ami normálisan pl. 25 éves korra. De inkább egy példa, amitől a gyomrom forog.

XY születik 1974-ben.
24 éves korától pártalapítvány(ok) kurátora
25-27 éves kora közt a Fiatal X-oldal országos elnökségi tagja.
27 évesen a X platform szervezőbizottsága elnöke.
28 éves korától politikai államtitkár

namost az ilyen nem úgy viszonyul a politikához, mint az itteni kommentelgető-posztoló emberkék.

heima (törölt) 2008.10.30. 22:57:44

azért a huszonéves államtitkárok Gyurcsányisztán termékei. 98-02 között ha jól emlékszem az ogy képviselőség volt a legmagasabb elérhető pozíció egy fiatal pártvonalról jövőnek, és ez remélem így lesz a jövőben is.

tewton 2008.10.30. 23:04:50

heima,
persze, ez biztos így van, de normális ember 24 éves korára se kurátor pártalapítványban. Hanem ifjú pályakezdő, melós, akármi.

És amikor ilyen vicces fiatal politikuskák arról beszélnek, hogy milyen karrierlehetőségek vannak pártvonalon... (ezt pont egy fiatal SzDSz-es dicsekedte a neten, még kormánypárt korában :) azóta talán szűkült a kör) ... szóval az aljább KISZ-es mentalitás megmaradt, csak szétszóródott.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.10.30. 23:08:18

azt mondjuk sosem értettem miért megy valaki karriervágyból mondjuk a szadeszba, vagy az emdéefbe. Azt gondolom, ha valaki karrierből megy politikusnak, akkor nagyon sok problémája nem lehet az értékekkel, akkor viszont hasznosabb lehet az mszp-ben, vagy a fideszben lovagolnia.

heima (törölt) 2008.10.31. 00:15:21

őszintén, ez az alapítványi biznisz jelent vlamit, vagy akár bármelyik párttisztség az országos elnökség alatt? szerintem ezek a szervezetek nem nagyon működnek érdemben - persze jópofa a közös buli, bál, foci meg ivászat, vagy vlami civil aktivkodás, mint pl szemétszedés, de én ezeket nem nagyon tartom politizálásnak.

de ha politizál egy fiatal, az se baj, sőt. meg egy párt, vagy oárt ifjúsági szervezet tagja lehetsz ám akkor is, ha éppen ifjú pályakezdő melós vagy :)

én se vagyok idős, és én is szívesen lennék például önkormányzati képviselő a lakóhelyemen vagy a munkahelyem kerületében. és nem a bruttó 90k mozgat, akár ingyen is csinálnám, mert érdekel a politika és érdekel az, hogyan lehetne jobbá tenni ezt az országot.

Persze cúslágok mindenhol vannak - és félő, hogy lesznek is, de nem hiszem, hogy ez alapján kéne megbélyegezni minden fiatalt, aki úgy gondolta, hogy párt tagjaként politizál.

(mielőtt vlaki megkérdezné, jómagam nem vagyok se párt, se ahhoz kötődő ifjúsági szervezet tagja)

tewton 2008.10.31. 02:40:21

heima,
nem tudom. Pl. adott esetben (jó, nem rögtön 24 évesen) a Táncsics alapítvány mond neked valamit?

Éppen hogy a civil aktívkodás lenne a normális, a párthoz kötése meg nem, szerintem. Az, hogyha teszem azt kitalálom, hogy (fiktiv példa, vigyázat) osszunk lufit a téren a gyerekeknek, vagy akármi, akkor miért kell ott lennie XY-nak, akiről annyit tudok, hogy egy nekem esetleg szimpatikus párt képviselője? Vagy hogy az ő pártja esetleg azt gondolja egyes dolgokban, amit én is?

Szóval nem megbélyegzés, csak gyanakvás, a Cuslág-Gyurcsány féle modell (párt = pénz a zsebbe, a haveroknak) miatt. Az öreg, igazi komenista bányászok kitagadták volna az ilyeneket. Nomeg nekem külön gyanúsak a 30 alatti fiatal politikusok. Áderék generációja még csinált valamit, valamiféle rendszerelleneset, valami bevállalósat, és a semmiből lettek politikusok, ideológiai gyerekszervezet nélkül. 30 alatt meg már készen kapták az infrastruktúrát ahhoz, hogy politikusok legyenek. Az

Az önkormányzat az meg megint más, ott szerintem több köze van a dolognak az élő, 3D emberekhez, mint az ideológiákhoz. Annak van értelme.

Széna Tomi 2008.10.31. 06:06:22

Nekem két alapélményem van e téren. Az egyik egy magántanítványom, akit érettségire készítettem fel matekból. Ritka egy gerinctelen alak volt, egyszer eldicsekedett a névjegyével. Ez volt ráírva: XY Fidesz-MPP tag.
A másik az ELTE TTK HÖK. Jellemzően nem azok mentek oda, akik olyan nagyon pengék lettek volna bármilyen tantárgyból is. Egyszer akartunk vízitúrát szervezni nyáron. Egy barátom elment hozzájuk február elején, hogy hallotta, vannak az egyetemnek kenui, és kedvezményesen bérelhetők hallgatóknak. A HÖK-ösök mondták, jöjjön vissza február x-én, akkor lehet jelentkezni. február x-én reggel ott volt, mire közölték vele, hogy "Bocsesz, de arra az időpontra a HÖK már lefoglalta a kenukat..."
Az ELTE egyébként nudli ahhoz képest, hogy az izgő-mozgó diákaktivisták milyen jogokat kaphatnak pl. BME Schönherz kolijában.
Azóta, ha a politikusokra gondolok, mindig felderengenek ezek az élmények.

Úlfhéðinn · http://tinyurl.com/do9ks 2008.10.31. 09:23:34

A HÖK egy külön kategória. Annál lejjebb már nem nagyon van. Legalábbis az én tapasztalataim szerint.

Szmöre 2008.10.31. 18:18:53

Miért ne készülhetne valaki fiatalon is politikai szerepvállalásra? Nem ezért lesz egy közszereplő gátlástalan, mert fiatalon kezdte. Ez még akkor is így van, ha számos gátlástalan fiatalt tudunk említeni. A "miért nem megy el inkább dolgozni" kijelentések a kommunizmusban gyökereznek. Puch László jómunkásember volt, oszt mégis jócskán lopott. Mást tán nem is csinált.

A problémát sokkal inkább abban látom, hogy a pártok - még mindig nem idős - seniorjai sokszor olyan szerepre kényszerítik a fiatal politikusokat, amelytől a politikai elittől hányingert kapó publikum még inkább öklendezik. Más kérdés, hogy ezt a szerepet nem kellene elfogadniuk.

A viszont igencsak visszás, hogy egy a politikai életben meglehetősen nyakig ülő csillagszemű titán arról osztja az észt, hogy a politika milyen büdös. Egyébként valóban büdös, de nem jobban, mint az ország és a benne élők.

states 2008.10.31. 21:47:45

Ennek a postnak csak a célja meg az értelme nem világos. Aligha hiszem, hogy ezekben a napokban Loppert Dani fikázása azonnali napirendre tűzésért kiált. Ennél azért rosszabbul állunk...

drhlaszlo · http://kskozlony.blog.hu 2008.11.03. 10:30:48

No azért ne feledjük, hogy többféle hökös van: az egyik a saját karán jön-megy, szervezkedik, cipeli a kari napon a bográcsot, erősítőt... stb. azért, mert ezt élvezi, mert közösségi arc; a másik pedig feltűnik mindenféle bizottságokban, fidelitasosokkal meg fibesekkel sműzol, majd bekerül a höokba, ahol rettenetes nagykutya lesz - ennek szép megkoronázása a pártkarrier (Almássy), vagy pedig egy szép OM tanácsadói poszt.
süti beállítások módosítása