A hazai reklámpiacon egyre jelentősebb szereplő az állam, dübörög a reformkommunikáció. A közelmúltban hirdették meg minden idők legnagyobb legnagyobb, kétmilliárdos állami megrendelésének tenderét média-, pr-, kreatív- és gyártási feladatokra (ráadásul a kiírás szerint a kétmillárdtól még 50%-kal el is térhet a t. megrendelő). A hazai piacon óriásinak számító keretösszeg ellenére csak egyetlen pályázat érkezett, ami annak rendje és módja szerint el is nyerte a megbízást.
A kiíró, a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézete (VKSZI) által támasztott feltételeknek egyszerűen nem tudtak megfelelni a hazai piac legnagyobb szereplői. A VKSZI szerint minden rendben volt az elvárásaikkal, a Magyar Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) és több, névtelenül nyilatkozó top ügynökség szerint nem annyira.