Az ironizátor és a vágta
2008. május 23. írta: robin masters

Az ironizátor és a vágta

 Geszti Pétert lehet szeretni vagy nem szeretni, mindenesetre a magyar nyilvánosságban ott, akkor és azt csinál, amit csak akar. A tény ez. Minden más szubjektívum.

 Ami engem illet, felemás viszonyt ápolok vele: nem sikerült megszeretnem, sőt, egy kicsit máig ellenszenves maradt úgy is, hogy termékeinek jelentős részét jónak és értékesnek tartom. 

 Szerettem az Első Emeletnek írt szövegeit (különösen a Kis generációt), mert állatul visszaadta a 80-as évek végének/90-es évek elejének rózsadombi házibulihangulatát, melyekhez személyesen sohasem volt szerencsém. Később a Megáll az ész! lett az első kedvenc tévéműsorom; bírtam a Déssel jegyzett Dzsungel könyve-feldolgozást is, pedig már húszévesen láttam először. A sok szar mellett volt néhány korrekt Jazz+Az szám (például), és igen, jóféle trendsetting volt meghonosítani az @rc kiállítások műfaját, még ha kampánycélt is szolgáltak vele anno.

 Szerettem a Magyarország című számot is; azt az iróniát benne, amiért sokan utálták, én inkább elismertem. Nem azért, mert ügyes. Azért, mert jogos. Ez egy ironikus ország; Geszti Péter pedig nem kültelki ironista, hanem finomhangolt ironizátor. Hozzá viszonyulni lehet: ha nem bírod egy ötletét, akkor is van benne valami vitára ösztönző kihívás.  

 Természetesen iróniát találunk Geszti legújabb dobásában is. 2007-ben egyszer már nekifutott (akkor Várhegyi Attila korábbi Fidesz-pártigazgató cégével) a Nemzeti Vágta megszervezésének - nem jött össze, kevés volt a pénz. Most - Várhegyi nélkül, és egy banki főszponzor némiképp ízléstelen fejléce alatt  - mégis megcsinálja.


 Május 31. és június 1. között homokkal öntik fel a Hősök terét, az emlékmű körül lóversenypályát alakítanak ki. Közel 100 település indít saját lovat, akik színeikkel, huszárjaikkal adott községet/városkát/nagyvárost képviselik a versenyben. A külsőségek - mondják - a 19. századi Magyarországot idézik majd, koncertek és gasztrofeszt egészíti ki a kétnapos fesztivált.

 A Nemzeti Vágta népszerű és vállalható történelmi korhoz nyúl, a városok versenyével lokálpatrióta érzést erősít, családi felhasználásra alkalmas programot ad, szinte képtelenség belekötni. Nekem tetszik.

 Felírom a projektet a fentebb sorolt Geszti-körkép respektre érdemes produktumai közé (a koncepciót máris, a rendezvényt majd utána). Még egy jó dobás. Szerintem a Vágta az elmúlt évek legjobb próbálkozása a nemzeti szimbólumok felhasználására. Ez egy k#!&v@ nehéz műfaj, ahol ha szélesebb közönséget akarunk a sajátunknál, csak marketing-képes megoldások működnek. Geszti új ötlete ilyen. Azzal együtt és azért is, mert érezni benne az iróniát.    

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr90482547

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Konzervatórium 2008.05.30. 17:08:02

Falunap a főváros közepén: Nemzeti VágtaHolnap lesz a nagy nemzeti vágta, melynek megalomániája bár nem vetekszik, de megközelíti bármelyik LiveAid rendezvényt. Lassan eljutunk oda, hogy Geszti Péter lesz a magyar Bob Geldof, aki slusszkulccsal az ujján n…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hiba 2008.06.02. 21:24:40

Összefoglalnám a véleményeket:
1. A vágta szar, mert Geszti egy köcsög. (vagy zsidó, esetleg mindkettő)
2. A vágta szar, mert hatalmas állami pénzeket költ erőltetett és operettszagú hagyományteremtésre, aminek semmilyen pozitív hatása nincs.
3. A vágta szar, mert szegény lovak inkább máshol futnának, de azt nem lehet, mert azokat a helyeket nem karolta fel a Geszti.
4. A szart se érdekli a vágta, de az baromi idegesítő ha valaki állami pénzekkel zsonglőrködik, de a felfokozott kreativitása miatt nem látott még áfás számlát.
5. A vágta jó, mert ennek az érezelmileg szétszabdalt ám sikerorientált kis országnak megmutatja, hogy a közös múlt hagyománya az eljövő generációk egységének kovácsa, valamint a vidék és a város fenntartható fejlődésének alapja. Meg persze ejrópaijunió, mert az minden ilyen mondatba kell.
6. A vágta jó, mert profin meg volt szervezve és valami úgyis kell, de senkinek nem jutott jobb az eszébe, ezzel meg legalább a lovasturizmusunk jól járhat.
Van még?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 21:25:41

SA,
Gesztitől függetlenül
- "magyarkodás" libsiknél vicces, és dec. 5. után meg gusztustalan
- mindenki érezze jól magát a saját pénzéből, és lehet ennél értelmesebben is.
A sör-virsli buli bizony kádárista, vagy inkább a rómaii proletárokhoz hasonlítsuk?
- de a kedvencem ez
"amúgy meg a versenyben hiszek: akinek nem tetszik, az csináljon jobbat, vagy legalább mondja meg, hogy miben lehetne javulni." - én már néhány 2 szabad piac leckén túljutott lelkes ifjúnak elmondtam, hogy verseny volt Kádár idején és most is van Ferkó körül: ki fér közelebb az anusához. Ez is verseny, tudod? Ez is egy fajta teljesítményt kíván.
De Spencerék, vagy Hayekék nem a diktátor vagy a büdzsé kegyeiért vívott versenyről írtak, hanem a személytelen piacon folytatottról.
Itt verseny alatt egy tisztán oligarchikus-félfeudális szart akarsz eladni nekünk. Tudom, Don Corleone is versenyelvű volt, meg Sztálin is.

Lécci, ne nézz minket hülyének!

grupi 2008.06.02. 21:29:22

Válasz:

A;
jobbik.hu/node/3930

B;
www.vagta.hu/images/editbox/geszti_zPevpK.jpg?ts=1211557969

Mond, kit, smit választanál?
Melyik hős és annak tere lenne jobban elfogadott?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 21:38:11

SA
ez a Geszti nevű deli huszár legény volt-e katona? Tudd már meg lécci!

grupi 2008.06.02. 21:42:56

Nemzeti Vágta, vagy héber szemfényvesztés

A liberálisok, hogy finoman fogalmazzunk, régi trükkje, mondhatni tényleg több évezredes, hogy rátelepedjenek a befogadók kultúrájára, tradícióira, s abban a szerepben tetszelegjenek, hogy ezek megőrzői. Ismerjük a kis kajmán gyerek eddigi tevékenységét, a szponzorok, a (bankok, a veszteséges önkormányzatok, a forráshiánnyal küszködő rendőrség, stb) szívesen tolják alá a pénzt. (Probálta volna meg korábban a Fideszt támogatni, vagy sponzorálni a renmdőrség a Szent Korona, vagy egy körmenet kapcsán!) Multikulturális gagyi, avagy valakik totális felvásárlói tevékenységének lovasjelmezes álcázása, ....
Két legyet ütnek egy csapásra. Egyrészt dől majd hozzájuk a lé, másrészt jól ellensúlyozzák az igazi hagyományőrzők, lovasíjászok tevékenységét, illetve elsorvasztásukra is kísérletet tehetnek. Vedd el egy nép.......

Turisztikai értéke alig volt, az arra tévelyedett, megkérdezett külföldiek nem is értették a lényegét és a célját. A rohamrendőri vágtáról nem is beszélve. Közben magát a látnivalót, a két múzeumot és az Árpádháziakat nyomta el a rendezvény. A Milleneumi emlékről szintén nem vitatkozva, de megjegyezve, hogy az eltiport lovi pálya is a kor és amygarság része lett volna. Ne feledjük, angol föld után, annak mintájára nálunk valósult meg a keleti vasúthoz közel, a mai Kerepesi uton a magyar lovi. Ennek ott lett volna a méltó helye, és szintere.

smalladam 2008.06.02. 21:50:31

tölgy.

bácsinak, vagy úrank szólítsalak/sam önt?

a magyarkodás a libsiknél gusztustalan. én magyarkodhatok azért? hol kell engedélyt kérni? annyira szeretnék már egyszer a Jobboldali Nagy Morális Ítélőszék márványlépcsőjén alázattal végigcsúszni hogy szennyes hazaáruló kezemmel, amivel egykor geszti péter jobbját is megmarkoltam az orbánkormány által létehozott millenáris parkban, csak egy pillanatra érinthessem az örök jobboldali igazság tölgykapujának nehéz és évszázadok viharait kiállt bronz kopogatóját, és máris meggyógyul az én lelkem.

továbbra is csak lánczi andrást tudom idézni: amíg ebben

tewton 2008.06.02. 21:52:19

1, 2, 4.
Persze kísérletnek még elmegy, csak ha egy Orbán-kormány lenne hatalmon, akkor az ÉS arról szólna, hogy a mucsaji nacionalista disneyland meg a giccsparádé, meg a népitáncosok, amikor Európa kell. És persze sóhajok az operetten szocializált rétegekért. És zárlatként a kérdés, hogy abból a 800 misiből mennyi iskolatejet meg digitális táblát kaphattak volna a mélyszegény gyerekek.

BTW, most akkor már nem akarják a liberálisok annyira eltörölni a történelem érettségit, mint a múltkor?

Az lenne a cukiság (koalícióban gondolkodva), egy nagy velencei karnevál a városligeti tavon, MDF-lemez épületekkel, gondolákkal, álarcosan, és lennének röneszánsz királyok, barokk hercegek, indiánok, műnégerek, ősmagyarok, középkoriak, és lehetne az üzenet az "ember reneszánsza." Ugyanez a csapat megcsinálhatná azt is.

smalladam 2008.06.02. 21:54:06

szóval amíg ebben az országban a két "oldal" kölcsönösen a morális felsőbbrendűség piedesztráljáról tekint lenézően alá a másikra, addig megnézhetjük magunkat.

a sör virsli buli bizony kádárista. remélem eltartod a kisujjad, mikor a meisseni porcelánból felhörpinted a drága indiai teát, ahogy azt scruton előírja.

nem akarok neked eladni semmit, úgysem vennéd meg. szempontokat akarok megmagyarázni, amik némiképp túlmutat(nának) azon, hogy geszti péter liberális, köcsög, adót csal, és a ballibek liblingje.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 21:55:58

tewton,
álljon le. Most vett ki ezzel a tavitündér ötlettel a büdzséből 2 mrd-t.
Vagy mégis maga a Geszti?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 21:56:02

smalladam,

az, hogy az állam mennyi szarra költi a pénzét, és hogy most a téma végett ezt emeltük ki, hol cáfolja ezt az egyet? Ha körbeutazom Mo-t, és heti 5 ilyen marhaságot látok, az cáfolja, hogy a korábbiak azok lennének? Sej, az ember nem tudja követni, mi mindenre költi a kedves állam azt a sok pénzt, amit befizet neki: épp ezért jobb lenne, ha nálam hagynák a pénzt. És akkor mindenki kádárkodhat a sajátjából. És biztos én is jobban örülnék mindenki másnak.

smalladam 2008.06.02. 21:56:37

és miért tudjam meg, hogy volt-e katona. se kutyám e macskám geszti. tudd meg te, ha érdekel.

smalladam 2008.06.02. 22:00:01

Gabrilo, oké, de: szerintem az állam nem azért szedi el a pénzünket, mert geszti péternek akarja adni. geszti péter jókor volt jó helyen. xy gipsz jakab is ugyanezt csinálta volna az ő helyében.

ne a kimeneti nyílást akard bedugaszolni, amikor a bemenetivel van az alapvető probléma.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 22:00:22

sa,

amíg anyámat pár száz forint (!) tartozásért raportra rendelik ilyen-olyan hivatalok, addig zabos leszek, ha gesztike nem kevés hátralékkal állami pénzből bohóckodhat. Tudod, tv. előtti egyenlőség, jogrend, stb.

hiba 2008.06.02. 22:01:20

Grupi, szerinted akik ide járnak beszélgetni, azok közül hányan szeretik olvasni a kurucinfós stílust? Gondolom érzed, hogy kevesen, de jól esik mások basztatása. Képzeld el, hogy békésen sörözöl a barátaiddal, mikor odahajol hozzád egy kampós orrú alak, a pajesza belelóg az italod gusztusos habjába és közvetlen közelről, hogy jól érezd a szájszagát jiddisül kezd hozzád beszélni. Te jól éreznéd magad? Ha nem, akkor ülj le kicsit, higgadj le, és ne hagyd, hogy mindenről csak AZ jusson eszedbe.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 22:01:22

"ne a kimeneti nyílást akard bedugaszolni, amikor a bemenetivel van az alapvető probléma."

Csak az a baj, hogy sokszor összekeveredik: és tiszta szemmel sem látom, éppen melyik-melyik.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 22:02:56

SA
csak nácizz le, azt már megszoktam.
LA-t meg nem érted, de nem baj.

Dec 5. után, aki akkor nem szólalt meg a határokon túli magyarok érdekében, vagy ellenük szólt, esetleg a Pojáca mellett, az elvesztette a hitelességét.
Nem emlékszem a libik kiállására a magyar kisebbségekért akkor. Elqrtátok.
Majd ha geszti a saját pénzén beregszászi gyerekeket nyaraltat és iskolát épít neki, stb, akkor, és szép lassan.
Addig csak álljon mezítláb a hóban!

smalladam 2008.06.02. 22:07:06

szerintem a vágtánál elég egyértelmű: geszti megkereste a nagy állami pénzcsapokat. a honlapon fent vannak az állami támogatók. lehetőség volt markolni az erszényből, nyilván kellett hozzá kapcsolat, meg a marketing duma és ő markolt. ezen lehet vitatkozni, hogy mennyire etikus, mennyire oligarchikus mennyire milyen.

nem kevesen vannak, akik ugyanezt csinálják. kihasználják a lehetőségeket. én most nem akarom őket védeni, de azt mondom, hogy akkor inkább azt kellene szigorúbban szabályozni hogy ki mennyit hogyan és mire visz el, mint hogy utána az egyes eseteken moralizálgassunk, meg jajistenemezzünk.

ez már sokkal előremutatóbb, ha erről beszélünk, mint hogy a geszti liberális-e, vagy volt e katona.

smalladam 2008.06.02. 22:13:09

elkúrtátok? kik? én? én a kettős állampolgárságra szavaztam papa:) mondom, hogy maga kőkeményen félreismer, azok a sémák dolgoznak rendesen látom.

aki nincs velünk az ellenünk? az érvelése kicsit rákosi-szagú..mindenki ellenség, és morális feketelyuk, aki december 5-én nem igennel szavazott, még ha nem is nemmel? akkor várhat az idők végezetéig, hogy mindenki térdreboruljon és 15 kárpátaljai kisgyermek megmentésével megváltsa magát...sajnos ez nem fog menni.

lánczit meg értem, és senkit nem náciztam le az ég világon. pont én náciznék, a gój motorosok haverja?:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 22:16:37

sa,


Beszélhetünk általánosságban is, csak épp most erről van szó és ez egy demonstratív példa. Ha mindig általánosságban beszélnénk a dolgokról, egy idő után nem értenénk egymást.

Lánczival viszont szerintem is mellényúlsz. Én emlékszem még a Konzervatív kiáltványra, meg a többi nyilatkozatára/írására: szerinted amikor a posztkommunizmus erkölcsi pakkjáról és annak továbbéléséről beszél, kikre gondol elsősorban?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 22:29:31

sa,
ha egy lógós katona ruhába öltözik, akkor pojáca. És a hitelesség, tudja?

"maga kőkeményen félreismer, azok a sémák dolgoznak rendesen látom.
aki nincs velünk az ellenünk? az érvelése kicsit rákosi-szagú..mindenki ellenség"
Kedves nagyon keresztény és konzervatív libsikénk, ennek nézz mán utána: Máté 12,30 és Lukács 11,23 XD
gyere vissza és meséld el, mit értettél meg.

"akkor várhat az idők végezetéig, hogy mindenki térdreboruljon és 15 kárpátaljai kisgyermek megmentésével megváltsa magát...sajnos ez nem fog menni." - persze, hogy nem. Nem is vártam. A magyar csak akkor van rendben, ha a magyar költségvetésről van szó libsiknél. Persze, maradnak ott, ahová beszorították magukat - ezek már onnan nem jönnek ki. De szeretik is ezt, ahogy olvasom.

Lánczit meg kérdezd meg off the record :)

ps Ez a papa valami tréfa? Mondjuk humort eddig sem olvastam tőled, de ez is gyenge próbálkozás volt. Na, majd írok rólad valamit a teázóba, jó témákat adsz :)

smalladam 2008.06.02. 22:34:40

gabrilo, de akkor ne beszéljünk általánosságban, akkor beszéljünk konkrétan a vágtáról, de erről a dologról, ne más ál-ellenérvekről. ezen ugyanis van mit beszélni, azon nincs, hogy aki a sörvirslis banzájt szereti, az kádárista-e vagy sem.

nem tudom, hogy lánczival mivel nyúlnék félre. ezt az egy mondatát idéztem többször is, egy konferenciá n mondta, vele szemben ültem körülbelül fejmagasságban, tőle balra boda zsolt ült, jobbra pedig tgm, és ezt mondta, (hangfelvételem is van) hogy amíg a két oldal morálisan nem tekinti egyenrangú partnernek egymást addig nem lesz továbblépés a jelenlegi "válságból"

nem tudom ezen a mondaton még akár szövegösszefüggéséből is kiragadva mit lehet félreérteni? márpedig én úgy érzékelem, hogy tölgy, valamiféle morális piedesztrálról szónókol a gonosz ártó pokolfajzat liberálisok ellen. ez szerintem bizonyos szempontból jogos, de így magában előre nem visz az tuti. ja és szememben tökéletesen egyenlő a primitív fasisztaorbánozással.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 22:43:15

sa,

én biza konkrétan a vágtáról beszéltem és állítottam, hogy bizony undorító. És amit tölgy hozzátett, azzal is egyetértek: az állam pénzén játszik a libsi nemzetit. Huszárruciba öltöztették a kádárizmust. Ezek ugyanazt a sz@rt csomagolják újra már ki tudja, hanyadszorra. Nekem nem tetszik.

Lánczi nem hinném, hogy morálisan egyenértékűnek tekintene egy posztkommunista élősködőt és valakit, aki nem az. Valahogy nem vall Lánczira. Eddig én folyamatosan a relativizmus ekézését olvastam/hallottam tőle: azóta LA relativistává vált volna? Kötve hiszem.

Szóval az erkölcsi számonkérés nem visz "előre". Értem. Mivel erkölcsi számonkérés nem történt, és nem is történik, gondolom ennek ellenére sem megyünk előre. Valami gebasz van.

smalladam 2008.06.02. 22:49:02

"Kedves nagyon keresztény és konzervatív libsikénk" ebből a mondatből süt a felebaráti szeretet:)

megnéztem. valóban ez szerepel ott. csakhogy én rákosi mátyásra gondoltam, aki ezzel az elvvel visszaélt. és szerintem maga is visszaél, tölgy. túl sokszor használja ezt bunkóként és végső érvként.

szíve joga, de nekem nem szimpatikus egyrészt, másrészről károsnak tartom. a megbocsátás is szerepel a bibliában emlékeim szerint több helyen is, bár ennyire pontosan sajnos nem tudom.

A magabiztos erkölcsi ítélkezéshez mondjuk tudnám ajánlani a Korintusiakhoz írt első levél pártoskodásokról szóló tanításait.

smalladam 2008.06.02. 22:54:08

félreértjük egymást gabrilo. lánczi ugyanis az általam idézett beszélgetésen is beszélt az ilyen típusú erkölcsi elszámoltatásról. csakhogy azt mondta, hogy amíg általában tekintik a felek egymást morálisan alacsonyabb rendűnek, addig nincs esélye értelmes párbeszédnek, ami feltételezem előfeltétele annak, hogy meg lehessen mindenkit méretni, akit meg kell.

érted? a mi vitánk is kb. eről szól. nincs egy közös morális kánon, ami alapján geszti pétert, meg a vágtáját a maga helyre lehet rakni, mert te nem érted az érveimet, én meg a tiédeket.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 22:55:14

Bocs, kedves keresztény és konzervatív felebarátom, én még a büdös életben sosem használtam ezt az érvet, sem az idézetet. De mivel szerencsétlenségedre Rákosihoz hasonlítottál, kénytelen voltam figyelmeztetni az eredetire.

A Bibliából majd mindenre lehet hozni hivatkozást, és speciel én nem is pártoskodom: mondtam egy rossz szót az Anyaszentegyházról? Ítélkezni meg magad bőven tetted velem szemben is, pedig én csak gesztit, a cirkuszt fikáztam, és személyeskedni te kezdtél, ácsoroghatsz a hóban te is egy darabig :)

smalladam 2008.06.02. 23:02:51

kubatov gábor szerint ami nem öl meg az megedz, szóval ha kibírom a hóban ácsorgást, akkor utána berúgom canossa várának a kapuját.

én meg arra akartam figyelmeztetni kedves tölgy, hogy az érvrendszerének szifnifikáns pontja, vagyis az egy kalapba bepakolt liberálisok folyamatos gyalulása, és december 5-höz hasonló morális kérdéseken alapuló egyetemleges és folytatólagos elítélésük rossz fegyver.

kicsit olyan, mint azoké a zsidóké, akik végső érvként mindenre a holocaustot hozzák fel: nem mondaná az ember, hogy nem lehet jogos, de azért mégis erős túlzás. arról nem beszélve, hogy ezzel olyanokat is szembeállíthat magával, akikkel az ég világon semmi tengelyt akasztani valója nem lenne.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.02. 23:07:38

Lánczi-, Újszövetség- és Kubatov-idézetek csatája: húha.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 23:09:33

Miért ne érteném? Szerinted az adóhátralékos libsi állami zséből fabrikált huszárrucis kádárizmusa jó, mert sokan örültek neki. Szerintem meg az, hogy valaminek sokan örülnek, nem mércéje a jónak.

A továbbiakról Lánczit kéne megkérdezni. Mindenesetre sokat olvastam tőle, és nekem úgy tűnt, a morális egalitarizmust nem nagyon szereti.

smalladam 2008.06.02. 23:17:52

Gabrilo, továbbra is ezt mondom, hogy nem ugyanarról a két dologról van szó. Nem morális egalitarzmusról beszélt, de szerinted addig hogy számoltatható el valaki, amíg nincs együttesen tisztázva, hogy mi az amiért el kell, és mi az amiért nem kell elszámolni?

mert pl az adóhatósági ügy egyértelmű. a többi már nem annyira.

"Szerinted az adóhátralékos libsi állami zséből fabrikált huszárrucis kádárizmusa jó, mert sokan örültek neki." szerintem nem erről volt szó, ez legfeljebb a te érveid inverze, nem az én érveim.

Turul: igen, haha:)

tewton 2008.06.02. 23:19:52

Aber lieber SA,

ugye tudod, hogy te magad is olykor felületesen általánosítasz? És az ember
"ezzel olyanokat is szembeállíthat magával, akikkel az ég világon semmi tengelyt akasztani valója nem lenne." :)

(Gizike szellemét érzem . . . )

smalladam 2008.06.02. 23:23:09

tudom, hogy olykor felületesen általánosítok, néha csak így tudom (rosszul) kifejezni, amit akarok.

ja és ezt az SA-t nem lehetne hanyagolni? mindig a Sturmabteilung jut róla eszembe...na, nem olyan gerőandrásos-weimaros-barnaesősen, de azért kicsit idegesítő:D

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 23:32:26

SA
én ezt a Kubatovot nem ismerem. De ez a szólás Nietzsche ill. Goethe.

És bizony, december 5.-n hangzottak el érvek, és ellenérvek. Én figyeltem, aki akkor nemet mondott, az már hiteltelen minden morális érveléssel. Bár te eddig ezt még alig-alig próbáltad.

smalladam 2008.06.02. 23:34:22

Kubatov, ő egy csepeli autószerelő:) De mindegy, csak úgy mondtam, mellékszál.

Mit próbáltam alig-alig?

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.06.02. 23:39:14

tölgy:
"én ezt a Kubatovot nem ismerem."
Pedig az utóbbi évek Fideszének egyik emblematikus figurája.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.02. 23:41:33

de szerinted addig hogy számoltatható el valaki, amíg nincs együttesen tisztázva, hogy mi az amiért el kell, és mi az amiért nem kell elszámolni?

Ezt nem értem. Akiket el kell számoltatni, azoktól kérdezzük meg, akarják-e és szerintük helyes-e?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 23:46:00

turul,

akkor inkább a nevezetek németek, bár azokkal is vannak fenntartásaim.

smalladam 2008.06.02. 23:49:18

gabrilo, dehogy is. de ha (az imaginárius) te meg én alapvetően mást gondolunk bizonyos dolgokról, hovatovább erkölcsileg nem tekintjük egymást egyenrangú partnernek, addig csak egyhelyben járás marad: ami most is van: xy morálisan azért elítélhetetlen és elszámoltathataltan, mert az egyik oldal szerint aljas nemtommi, a másik szerint (ezért)dafke nem az.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.02. 23:50:54

SA
egy konfliktus nem csak konszenzussal érhet véget. erről szerinted Lánczi mit mond?

smalladam 2008.06.02. 23:58:33

Nem tudom mit mond erről Lánczi. Én nem vagyok híve a konfliktus-generálásnak, illetve a totális háborúnak, vagyis annak, hogy az ellenfelet mindenáron jó laposra döngöljük, ne bocsássunk meg soha, etc. Etekintetben Deák Ferenc munkássága példaadó nekem pl. eddig ráadásul személyes szinten ez be is jött.

ez nem változtat azon a tényen, hogy "a rosszakat el kell ítélni". ha valaki ezt fogná rám, az téved.

smalladam 2008.06.02. 23:59:58

akarom mondani, hogy természetesen nem csak konszenzussal érhet véget. de én alapvetően a konszenzusra törekvést pártolom.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:02:46

sa,

a közös fogalmainkat nem én vertem szét, és nem is Tölgy. Ott gesztiék környékén keresgélj szerintem:((

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.06.03. 00:05:08

Turul:

a Lánczi-, Újszövetség-, Nietzshe, Goethe, Kubatov-idézetek csatájába beszáll Kanye West, a neves rapper is, Kubatovék oldalán:

"N-n-now th-that don't kill me
Can only make me stronger"

www.lyred.com/lyrics/Kanye+West/Graduation/Stronger/

Stronger c. sláger minden nap, minden órában megy majdnem minden rádióadón. Goethe élt, él, és élni fog, yo.

:D

smalladam 2008.06.03. 00:07:46

na ezt a dumát ne. egyrészt sem terád, sem tölgyre nem gondoltam személy szerint, ezt nem is értem, hogy miből gondoltad.

másrészt "gesztiékre" kenni csuklóból, mikor gondolom te magad is jól tudod, hogy a szétverés gyökereit valahol 1947 körül kell keresni, de még ha csak a rendszerváltástól számolunk is akkor is elég fals az "egyik oldalra" ráverni az egészet...szóval nemár.

smalladam 2008.06.03. 00:08:44

ergé, és a daft punk is! meg is hallgatom.

smalladam 2008.06.03. 00:13:02

amúgy hadd kérdezzek valamit az itt egybegyűltektől:

én a vágta előtt ott voltam a belvárosi fesztiválon is. ha az itt elhangzott legfőbb ellenérvek alapján a vágta az ami, akkor minek tekinthető a belvárosi fesztivál?

a sörvirsli adott, rogán nyilván nem a saját zsebéből fizette ki a nemtom hány színpad sok fellépőjét, személye a programban is exponálva volt..

a smukkandorral is lepaktáló népszerűséghajhász jobbos polgármester önkormányzati pénzek lenyúlásával létrehozott önpromotáló posztkádárista mulatsága?

tewton 2008.06.03. 00:22:14

(erről nyilvánuljanak meg a fővárosiak)
(a vágtáról a vidékiek kaptak tv-közvetítést)
(erről a fesztiválról meg nem hallottak)
(talán nem volt országosan beharangozott)

smalladam 2008.06.03. 00:25:15

ez csak így budapest szinten volt beharangozott, nyilván száz százalékig én sem gondolom komolyan, mivel alapvetően nem volt vele problémám, de azért érdekelne, hogy mit gondol róla egy virtigli vágta-ellenző:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:25:20

SturmAbteilung (remélem nem veszi zokon;)),

Igen, 45 után kezdődött AZ. Ami szétverte a nyelvet, főleg az erkölcsit: ám ennek a szétverésnek, züllesztésnek vannak ma is védelmezői és haszonélvezői. Azt mondtam, Geszti környékén kell keresgélni, nem azt, hogy Geszti az alfája és omegája ennek a problémának.
Ne értsen már szándékosan félre no!

smalladam 2008.06.03. 00:30:57

nem szándékosan értem félre de a jelen diskurzusunkban a "gesztiék" kitétel erős gyanút ébreszt valami ilyesmire. btw én a kommunizmus legfőbb kártéteményének ezt tartom. nem azt hogy börtönbe zárt embereket, meg elvette a vagyonukat, bár nyilván az is nehezen emészthető.

csak ezeket a dolgokat többé-kevésbé lehet kárpótolni, személyes és közösségi szinten meggyászolni. de azt az erkölcsi rombolást nem tudom, hogy mikor foguk kiheverni, mivel hogy az abból a helyzetből született állapot, ha lehetek én is újra ilyen eltartott kisujjas: kognitív paradigma lett. benne élnük, mozgunk és vagyunk, hogy a bibliára is reflektáljak..

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.03. 00:38:23

Gabrilo,
maga puhul.
1945? Ugyan! Reformáció! Ott kezdődött!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:44:33

Tölgy,

ha elkezdem a reformációtól, sose végzünk itten sa-val. Szürcsögjünk a reformációról és Luther gaztetteiről a teázóban?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:45:48

sa,

fogalmam sincs nekem sem, mikor szabadulunk meg tőle. De a hazugság lehet igazságbeszéd, stb... nagyon is itt van még!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:49:04

Erről eszembe jutott valami... MolnárT szerint a kőnigzbergi filozófnak nagy szerepe volt a "szubjektum" középpontba helyezésében. Az is lutheránus vót!
A kőnigzbergi filozóf is megérdemelne már egy szolíd ekézést.

józan' 2008.06.03. 00:49:17

"smalladam · www.hirszerzo.hu 2008.06.02. 23:23:09
ja és ezt az SA-t nem lehetne hanyagolni? mindig a Sturmabteilung jut róla eszembe...na, nem olyan gerőandrásos-weimaros-barnaesősen, de azért kicsit idegesítő:D"

bahahahahahahaha

itt az ideje a coming-outnak:a jelenlévők közül mindenki antiszemita, kivéve smalladamot!

tewton 2008.06.03. 00:51:44

G,T,
az igazság hirdetőjét, az óegyház megújítóját, a nagy ágostonos Martin testvért csak óvatosan emlegessék!

Bármikor elő tudok venni egy-két dokumentumot a pápa pilises darabontjairól. Részleteket a vatikáni beszédből, stb.

smalladam 2008.06.03. 00:53:35

hát az igazságbeszéd vs hazugság az konkrétan pont ez a kategória, amiben nem sikerül működtetni az egyetemes erkölcsi mércét, pedig ott még azért a saját térfélen is elismerték páran, hogy ez azért necces volt.

de ne most kezdjenek vallásháborúba a t. felek, ha kérhetem:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 00:55:43

sa,

ha vallásháborúba kezdenek, jó nagy sz@rban leszek: protiként pro-katolikus nézetekkel. Belga-e vagyok?

[...|.]

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.03. 00:57:25

tewton,
nem tud olyan rosszat mondani az Egyházról, aminél én tudnék rosszabbat.

smalladam 2008.06.03. 00:58:45

gabrilo, "nemzetiként" "liberálisként" individualista és némileg pro-testáns nézetekkel rendelkező katolikusként átérzem az ön belgaságát:D

tewton 2008.06.03. 00:59:56

nohát, Gabrilo, ezt nem gondoltam volna :)
de én is így vagyok. De majd akarok egy derűs postot az asztali beszélgetésekről :)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:00:56

Ádám,

az idézőjelbe pakolt nemzeti és liberális még elmegy... de pro-testáns nézetek? Ne haragudjon, erre nincs mentség!

[.../]

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.03. 01:00:58

tewton, látja ezt mondom. Ezekkel az elhajlókkal van a baj. ha valaki eretnek, hát legyen frankón az, vagy mi!

smalladam 2008.06.03. 01:02:10

már mászok is fel a máglyára. az élve elégettetésemet a MOL támogatja.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:03:20

tewton,

ne is mondja! Néhány kálomista konzervatív mondotta nékem, hogy csípnek, de ez a katolizálás ötlete rontott az ázsiómon. Kemény az élet!

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:05:04

tölgy,

én eretneknek sem vagyok elég jó! Így jártam.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.03. 01:05:46

kálomista konzervatív contradictio in adiecto,

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:08:55

Na kedves Tölgy,

ezt továbbítom az illetékeseknek, meglássa!

tewton 2008.06.03. 01:10:47

A kálomisták dogmatikusak és a 20. szdban kimondottan szektásodnak.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:11:53

tewton,

szerintem Tölgy úgy gondolja, a konzervatív csak kati lehet. Vagy tévedek?
Tölgy elnyom.

mr. pharmacist1 2008.06.03. 01:13:18

lehetnénk manicheusok. az olyan izgi!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.06.03. 01:13:44

Kérem, ez egy szabad ország.
Engem ma már leápolt SA, úgy hogy nem ítélkezem.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:14:18

gyóccerész,

ez nagyon rossz ötlet vót magától. Gyorsan el is felejtem.

tewton 2008.06.03. 01:16:19

manicheus?
gondolatkísérletnek elmegy.
Elitebb, mint a mithrászos dolog:)

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:21:28

Legyen sámánhitű, tevvtony. Mehet vágtázni.

mr. pharmacist1 2008.06.03. 01:21:32

mégsem jó. a teázást élvezni szoktam. lehúz az anyagi világ.

smalladam 2008.06.03. 01:26:49

ne ítélj, hogy ne ítéltess:D

tewton 2008.06.03. 01:26:57

vágtázni eretnekként is lehet.
A sámánhit nekem olyan, mint Platón.
Ugye értik, mire célzok?

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:31:15

Ekézi Platónt, Tevvtony? Átirányítom Lánczihoz!

smalladam 2008.06.03. 01:33:26

Kubatovhoz küldje...:)

mr. pharmacist1 2008.06.03. 01:33:57

úgy érti, az inkvizícióval a nyomában? kétségkívül izgalmasabb, mint a hősökön bohóckodni.

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:34:21

Az is platonista? Nem Orbán-meg náciveszély van itt, hanem platón-veszély.
Teakraták, fedezékbe!

smalladam 2008.06.03. 01:42:43

haha platónról tudják mi jutott eszembe: a ló idea.:D

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:49:45

Jaaaj istenem, gimiben nekünk is ezt adták elő. Áginéni, mi, smalladam?:-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:50:56

A ló és a lóság a barlangban. Atyám.

smalladam 2008.06.03. 01:56:29

haha, igen ő, és nem is egyszer. de ha már itt lovagolunk a geszti-témán, kézenfevő volt:)

mr. pharmacist1 2008.06.03. 01:57:40

a szólások is kötelezőek? nehogy lóvá tegyen minket! :(

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 01:58:06

Áginénit meg kéne kérdezni, milyen a vágta ideája és hogyan viszonyul hozzá a nemzeti vágta?
Ha nem válaszol helyesen, egy évad rubiconnal megdobáljuk.

smalladam 2008.06.03. 02:05:01

már régóta tervezem, hogy meglátogatom, mert elhanyagoltam egy ideje, pedig nekem külön is rengeteget segített egy csomó mindenben. rubicon:) most is megvannak:D

Gabrilo · http://konzervatorium.blog.hu 2008.06.03. 02:09:18

Tündéri asszony volt amúgy, csíptem. De az a kiszámíthatóság, ahogy kopogott mindenhová a rubicon pénzért... azt bármelyik központi bizottság megirigyelhette volna!

smalladam 2008.06.03. 02:15:10

az tuti...na szép álmokat mindenkinek. gratula a vitában kifejtett álló, reakció, és egyéb képességükhöz

Mr Falafel · http://menekulttabor.blog.hu/ 2008.06.03. 07:30:19

Amennyiben Geszti a purimjátékokat mutatja be egy fesztivál keretén belül, én biztosan elmentem volna megnézni, mert kíváncsi vagyok. Az álarcos felvonulás szerintem nem lehet rossz, mivel a zsidó farsang külsőségeiben igen látványos. A zsidók purimi ünnepének népszokásai egyébként is gyámolításra szorulnak. Csakhát ezek a csodálatos szokások éppen a gesztik miatt halnak el.

grupi 2008.06.03. 20:07:38

Meg a megfelelő pálya hiányában halnak el.
Ugyanis azt a geszti-félék társtettesi viszonyban rombolták le.

Ja egyébként hogy van a csigolyatöréses áldozat?
Volt biztosítva a futam és a részvevők?
Volt a kórházban látogatóban valaki a családon kívül? Netán a gesztiék oldaláról? Vagy mindez nem számít?
Most hol van geci guszti? Miért nem látni a nyilvánosság előtt? Hol a sajtó? Hol vannak a kérédések?
Biztos most könyveli és számolja a lét a zsidóság.
Molnár doktor, meg Horváth Ági liberálisan őrzi a sérülten beteg nyugalmát.
Ez a háttér a tuti.

grupi 2008.06.04. 19:29:35

Kevesen nézték a tévében a Nemzeti Vágtát.

Vasárnapra behintették homokkal a Hősök terét, indulhatott a Nemzeti Vágta. Geszti Péter őrült ötlete számos szoclibet megmozgatott, a médiafikáknak látványos vasárnap délutáni kikapcsolódást jelentett. Ott volt a Hajas nevezetű fodrász májer és a geszti haveri kör.
Azonban az RTL Klub tv közvetítését már kevesebben követték a képernyők előtt. Az éppen tévé előtt ülő 18-49 évesek 26 százaléka nézte a közvetítést, míg mások számos jobb programot találtak maguknak.
Egyetlen kiugrást az a feltöltött video jelentett, ahol a trágár fodrász bemutatott és beszólt a a színművésznek.
Ez sem mutat mást, mint a trágár és silány rendezvény a média pankrátor ócska köze támogatta csupán.

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.08.11. 14:17:07

a trendsettingre kiírja a babelfish hogy rendteremtő

tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2011.08.11. 14:19:08

az szdsz támogatása kimaradt

bpe 2011.08.17. 03:04:53

geszti péter igét repeszet, szép rettegi, gépi reteszt égisz tepert, észter tipeg, tézis perget.. ;)
süti beállítások módosítása