Dinnyeee!
2008. május 22. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Dinnyeee!

 Régen kiröhögtem azokat, akik kisgatyában tologatták a fűnyírót -, napozás, olvasgatás helyett. Aztán engem is utolért valami növénytermesztési vágy. Pontosabban valami kísérletező szellem. Nem most, tavaly kezdtem. Akkor ültettem először dinnyét. Annyi történt, hogy kibújt egy kis levél, amit megevett egy bogár.

 Idén azonban sikerülni fog!

 Mondhatnám azt is, hogy konkrét megvalósításába kezdtem Voltaire „műveljétek kertjeiteket!” felszólításának, de nem mondom.

 Drukkoljatok, lehet fogadni arra, hogy miből mi lesz. A dinnye most így néz ki:

 Pontosabban így, mert egy nap alatt egy új levelet növesztett:

  Ültettem még brokkolit (tudtátok, hogy ilyen egy kis brokkoli?):

 És a paradicsom, amin már termés is van -, így néz ki. (Az csalás egy kicsit, mert nem magról, hanem palántáról ültettem):

 Íme az egész veteményes: 

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr49482288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tewton 2008.05.22. 20:28:04

"Régen kiröhögtem azokat, akik kisgatyában tologatták a fűnyírót -, napozás, olvasgatás helyett. Aztán engem is utolért valami növénytermesztési vágy."

ez a személyiséged érési folyamatának a része ... tudod, milyen rendetlen lenne a térdig érő fű a ház körül? :)

a dinnye alá majd tegyél zsindelyt, cserepet, vagy akármit, mert el tud rohadni, ha a földön fekszik.

thob 2008.05.22. 20:39:31

Borzasztóan várom már a dinnyeszezont. Sok sikert! :)

X Y kronosz óra 2008.05.22. 20:42:40

Mikor is lesz Lőrinc nap?

mithrandir 2008.05.22. 20:52:42

És a magot nem ültetik, hanem vetik... :-)

CrL 2008.05.22. 20:53:44

csak nehogy megint üzenjék a kínai barátaink:

'A 10. században már termesztettük a görögdinnyét, és ma mi vagyunk a világ legjelentősebb görögdinnyetermesztői.'

ki tudja miért lett görögdinnye itthon a neve?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.05.22. 20:57:07

jó lesz az! én tavaly kezdtem kisgazdásodni, ma már 250 m2 a konyhakert... a dinnye nagyon jó lesz magról is, tavaly nekem is sikerült hat darab nyolc kilósat(!) termeszteni. család kétpofára nyomta, én nem eszem. csak a májam hízott, jó volt nézni, ahogy habzsolták az én művemet. ültess tököt, pattiszont és cukkinit is, nem lehet elszúrni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 21:12:49

A dinnyések palántáról nyomják:)
Nekem az erkélyen lévő virágok öntözése is sok. Mondjuk gyerekként és tiniként egy életre megutáltam minden mezőgazdasági munkát.

Francois Pignon 2008.05.22. 21:13:08

Megkapó, amikor a nagyvárosi lány rácsodálkozik a növénytermesztés csodáira. ;) Én ma permeteztem, de arról inkább nem készítek képes beszámolót, nincs semmi romantikája. ;) Növényeid sikeréért szurkolok.

tewton 2008.05.22. 21:19:10

hihihi, Pinyó, van benne valami :)

de a növénytermesztés igazi csoda, ez nem vicc.

A permetezésben is van vagányság, ha profin csinálod. Egyik barátom most vett olyan motoros profi permetezőgépet, ami 2 sort is tud permetezni egyszerre. Csak úgy pörrennek a levelek.

tistedur 2008.05.22. 21:24:03

sok sikert lola :) de nem pici az a kert egy kicsit?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 21:26:08

Tudnék mesélni egy 10 hektáros gyümölcsös permetezéséről, de inkább nem fogok:)
Most vigyázzatok, fuszikládium meg a monilía nyomul ezerrel! Egy nap késés is végzetes lehet.

tewton 2008.05.22. 21:31:01

"ó nyomorult peronoszpóra, mit tettél a szőlőmmel?"
A monília egy szemét dolog. Nálam néhol már olyan fázisban van, hogy csak az olló segít és a fűrész.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 21:35:00

Gomba ellen kén. Olcsó és bio. De ha késik vele az emberfia, akkor jön tewton módszere. Remélem nem visz el sok cseresznyét, enné meg a fene.

Francois Pignon 2008.05.22. 21:38:31

Tewton, egy motoros permetezőt én is elfogadtam volna ma, a hagyományos légpumpálós elég jó fitness-program volt. ;)

Lolának még annyit tanácsolnék, próbálkozzon a sárgadinnyével. Tapasztalat, érdemesebb azzal próbálkozni, könnyeb jó amatőr eredményt elérni vele. Sikerélményben is más egy kis éretlen görögdinnye, vagy egy kicsi, de jól beérő sárgadinnye.

Francois Pignon 2008.05.22. 21:40:44

Őrnagy, a jó kis bevált rézgálic az igazi. ;) Csak arra kell vigyázni, hogy az almafák nem szeretik.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 21:43:27

Rézgálic:) Régi szép lemosók:) Szabolcsban ezerrel adták az almafáknak a helyiek, Apu a főkertész meg fogta a fejét :)

tita · http://hetkoznapi-mesek.blogspot.com 2008.05.22. 21:48:53

Jobb oldalon meg vadrózsát látok? A fehér virágával? És lesz majd szép piros csipkebogyó rajta?

Francois Pignon 2008.05.22. 21:53:38

Őrnagy, apád főkertész? Azért elég vicces, hogy én szó nélkül követem az "öregek" tanácsait, nekem is megmondták, almafára nem szabad. És egy botanikus sem volt köztük. Ott meg nyomták rá? Muhaha...

tewton 2008.05.22. 21:55:50

Lola,
ültess fűszernövényeket is! mentát, majorannát, kakukkfüvet, cetronyfüvet, oregánót! ha hipermarketben jársz, érdemes megvenni a leárazott, de még élő darabokat, és kiültetni a kertbe.

tewton 2008.05.22. 21:59:41

Az öregek meg a szomszédok kompetenciája ... pfff. Na ezek veszedelmesek a városi gyerekekre.

Egy városigyerek ismerősöm (sose volt szöllejük) kiborította a 80 liter elrakott törkölyét, mert egy idősebb hegyszomszédja közölte vele, hogy "törkölyből úgyse lehet redes pálinkát főzni."

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:02:24

Apám főkertész, meg fő növényvédős volt egy nagy TSZ-ben Szatmárban. Az egész falu körül csak almáskert volt. Aztán elköltöztünk egy másik TSZ almáskertje miatt, majd lett saját. Az egész gyerekkorom almafák között telt, még a verseket is azokon tanultam. Nyáron strand helyett öntözés :(
A rézgálic nem rossz tulajdonképpen, mert ugye bio. Csak valóban,az almafa nem szereti.

Francois Pignon 2008.05.22. 22:02:57

És spárgát. Én ezekben a hetekben csak úgy zabálom. Az első év után viszonylag kevés törődést igényel, de terem rendesen.
Nem tudom, ki találta ki, hogy ez nálunk drága és ritka növény, fenét.. Kell egy kis terület hozzá, de viszonylag igénytelen növény. És fantasztikus kaja.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:04:00

Borsikafű is kell meg tárkony :) Nekünk az erkélyen van a fűszerkert.

CrL 2008.05.22. 22:05:36

a brokkoli is isteni, ma azt ebédltem parmezánnal és sült paradicsommal. FP, spárgát hogy készíted el?

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:06:18

Most 200-250 fél kiló spárga a Bosnyákon, én is zabálom. Spárgából nagyhatalom lehetnénk, meg is vennék a németek. Meg nem is lopják a megélhetésiek, nem tudják mi:)

CrL 2008.05.22. 22:09:07

spárgai nagyhatalom

tewton 2008.05.22. 22:11:19

de a spárgát töltögetni kell a színe miatt, nem?

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.05.22. 22:16:05

tewton

ha zöld spárgát akarsz, akkor nem kell. csak az "úri" spárga fehéres-sárgás, azaz halványított, mivel végig a föld alatt fejlődik. azért kel bakhátalni.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:16:51

Mint ahogy a krumplit is kell. Homokon könnyebb, a délalföldi homokhátság tele van spárgával. Már ahol tudnak locsolni persze.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:18:20

Így van triumphator, de exportra csak ez "úri" jó.
Nekem a zöld jobban bejön különben.

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:19:08

Nem tudom megtagadni a paraszt véremet, inkább távozom :)

Francois Pignon 2008.05.22. 22:19:25

CrL, spárga kissé megpárolva, szinte majd nyersen is fantasztikus.
(Van egy fura genetikai tulajdonsága, vannak emberek, ekiknek a pisáját durván megszagosítják, állítólag domináns gén okozza, én biztosan örökítem majd tovább. ;) )

De komolyra fordítva: A teteje frankó édes, édeseb a cukorborsónál is, azt kicsit meg kell párolni, és fantasztikus bármilyen étel köretébe. Az alsó, fásabb kétharmadát meg le lehet akár turmixolni is, abból jó kis levest csinálni. De ezügyben azért inkább érdeklődj a Bűvösszakácsnál. ;)
buvosszakacs.blog.hu/

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.05.22. 22:23:34

őrnagy

idén próbáltam magról a zöldet, de semmi sem lett belőle. pedig homok az van dögivel, itt a homokhátságon. majd ősszel palántálok. (kicsit elhajlott a reakció-blog...)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:24:04

Spárgaleves friss sárgarépával az igazi, tejszínnel:)

Őrnagy Őrnagy · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.05.22. 22:29:39

Palántáról kell nyomatni mindent amit lehet szerintem. Elég tré sok vetőmag, időjárás, kártevők, stb. Palántát meg olcsón lehet venni a piacon. Támogatod vele az őstermelőket is.

Francois Pignon 2008.05.22. 22:39:47

Őrnagy, aki el tudja olvasni, talán majd megmondja. A fekete alapon kéket. Vagy csak én látnék a sok rézgálictól már csak kéket?

phaidros 2008.05.22. 22:41:23

Én most a kutya miatt nem tudok permetezni. :( De nem akarom megmérgezni, megvárom míg elkészül a kerítés.

A barackfák már gyantát nedvedzenek, a vörös gombás leveleket levágtam. Egyelőre ennyi...

Esetleg tud valaki háziállatra abszolút veszélytelen gombaölő szert?

phaidros 2008.05.22. 22:42:05

Lola biztos rátaposott a tojásra véletlenül. :)

tewton 2008.05.22. 22:47:14

Lola sokakat megoszt.

Pinyó,
jelöld ki és olvashatod. De nem éri meg. Szokásos bal-lib retorika, alsó széle-közepe. Röviden moslék, csak itt a vallásos kártyát is játszogatja a szerzőke.

"másrészt nem jó dolog, ha valakit megbélyegzünk és egész életében ujjal mutogatunk rá. Ezt az én demokratizmusom, felfogásom, gondolkodásom elutasítja. Talán a jobboldalt nem ismerik a Jézus által tanított imát, amelyben az alábbi rész található: "bocsáss meg a mi vétkeinket, miképpen mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek"!"

"A 2006-os választási kampányban pedig a nemzet orvosa elismerte, - amit a balliberális értelmiség korábban is tudott - az egész arról szólt, hogy később választójogot adjanak a határon túliaknak, és így betonozódjon be évtizedekre a hatalomba a Fidesz. Ezt a gátlástalan demokrácia-felfogást támogatja még mindig a Reakció összes szerzője tudtommal…"

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.23. 01:15:19

Annyira meghatóak vagytok, azt hittem, hogy ez a dinnyés blog érdektelenségbe fullad...

Őrnagy, nem tudom miért utálnak, hacsak nem a Political Capitals áll mögöttük. Az egy régi sztori, de velük nem vagyok túl jóban.
Köszi az idézett blogot, de már megtaláltam korábban, hogy
"Lelky lola meg az egyik legsötétebb szerző a magyar sajtóban." Bocsánat, de hízik a májam :)
Ok. próbálkozom spárgával, meg cukkinivel. Cserepet is teszek a dinnye alá.
Jó termést, hajrá Magyarország!
Tewton, miért osztok meg?

garázdabillegető (törölt) 2008.05.23. 08:02:01

Nekem jobban bejönnek a feketék, mint az idegenszerűbb szőkék. A kékszemű csajokat se szeretem annyira, olyan hidegek. :)

Téglagyári Megálló 2008.05.23. 08:34:59

Őrnagy, szerintem ez Bakura blogja. Az azért sokmindent megmagyaráz.

kzgy 2008.05.23. 08:50:43

Nekem is jobban bejönnek a feketék, de hogy jön ez a dinnyéhez? Vagy asszociáljak?

Lola, nagyot nőttél a szememben - aki a palántákat szereti, ugye... Hajrá, kisdinnyék!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 08:53:08

Lola,
csak azért maga a legsötétebb, mert a teázót vagy a Tirpákiát nem ismerik. És ez a bakura blog is elég sötét.
Pedig ez egy eléggé békülékeny post - még Voltairet is idézi, ami öléggé súlyos és fájdalmas lehetett magának is (nekünk az volt).

Azt nem értem, hogy ebből a sok permetezésből és spárga meg dinnye simogatásból, hogy nyomjuk le a globalizációt, a komcsikat-libsiket, és hogyan lesz mindebből Új Magyarország?

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.05.23. 09:01:16

lola, ez olyan hegyvidéki terület lehet, javaslom a teraszos fölművelést... :)
aztán idővel jöhet a rizs és a bivalyok is!

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.23. 09:26:17

Bocsánat, de most két napig nem leszek gépközelben. Elnyelnek a dinnyék. Addig is permetezzetek, locsoljatok.
tölgy, először egy dinnye, utána az egész világ. Egészséges táplálkozással le lehet nyomni a globalizációt :)

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.05.23. 09:28:05

pl. a Kisgömböc is ezzel próbálkozott, de megfeküdte a gyomrát :)

Téglagyári Megálló 2008.05.23. 09:57:54

Érdekes, hogy Bakura blogján a szavazás igy áll:

A kormány az országgyűlésben is kisebbségbe került. Elvesztette többségét.:
(14%)
Az SZDSZ nem valódi ellenzéki párt. Tovább támogatja a kormányt.:
(76%)
Mindkettő. Hiszen a Fidesz és köre ezt állítja. Én meg elhiszem.:
(10%)

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.05.23. 10:02:31

JClayton:
Nem tűnt el, csak átkerült a mai napra. Elvileg ma reggelre volt időzítve, de a blog.hu vidáman elvetette az időzítést, minden más szerkesztéssel együtt.

Cook kapitány 2008.05.23. 11:00:52

Hehe. Anno mi még szüleimmel próbálkoztunk dinnyét termeszteni a telken. Októberre lett 3 paradicsom nagyságú és egy kéziladba nagyságú, de annak rohadt volt az alja. Ekkor döntöttünk úgy, hogy nem muszáj nekünk mindent magunknak termelni. :-)))

Drukkolok neked! :-)

Bobkó Csaba 2008.05.23. 11:13:04

Nahát, kedves reakciós elvtársak és elvtársnők, ti nem is vagytok olyan reménytelen csapat! Csak így tovább, most kell elkezdeni, amíg játék, mire kőkeményen az éhenhalástól menthetnek meg az ilyen földművesi képességek, már rutin kell.
Sok sikert, megsúgom, hogy a huzamos kertészkedéshez rendszeres szervesanyagutánpótlás kell majd, mivel a Válság sűrűjében az istállótrágya ára az aranyéval fog vetekedni (műtrágyára ne is gondoljon senki, az szénhidrogénigényes), saját forrásból kell majd gondoskodni erről is. Szó szerint...

inszeminátor 2008.05.23. 15:57:56

Úgy látom hegyoldalban van a veteményes.Lehet,hogy a viz is messze van.Ha nem akarsz sokat locsolni, teritsd be az egészet vastagon szalmával.Ha nincs a közelben, vágdle a veteménye szélén a magas füvet, gazt, hagyd mgefonnyadni, és azután teritsd be.Felfogja az esővizet, a locsolóvizet pedig megtartja.Régi dolog mulcsozásnak hivják, amikor a kikapált gazt letaposva otthagyod.Tavaly hallottam bár amerikás krumpliszaporitás ügyben a tiz centi vastag szalmatakarót, hogy négyszeres a termés - és nekem bár paradicsommal és paprikával bejött.Aszály volt, alig locsoltam, és nem győztem szedni.Ősszel az egészet beleástam és a szalma szépen belerohadt a földbe.
A dinnyepalántádat, ha már elég nagy ugyanigy körberakhatod - szeretni fogja.

tewton 2008.05.23. 16:25:05

Inszeminátor, ezt kaszáléknak hívják :)
De tényleg igazad van. Gyári szalmát nehéz szerezni, de Loláék vehetnének egy kaszát. Wellness, mozgás, és ha mulcsozná, akkor nem kellene annyit kapálni se.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 17:47:29

Ez az ásós, kapálós, kaszálós topic meggyőzött, hogy a magyar jobboldal valóban mucsai.
Európai értelemben vett konzervatív mindez a piacon (értitek: a Piacon!) szerzi be.

inszeminátor 2008.05.23. 18:27:05

Tölgy..
Én a világ legesleghaladóbb, mondhatnám progressziv módján kapálok és persze kaszálok is.Sajnos most nincs birkám egy se,hogy fűnyirást helyettem elvégezzék.És még nem vagyok annyira fejlett,hogy a biciklikerekes sarabolásra adjam magam, még csak vágyakozom.Nekem az már túlontúl modern.Meghagyom a yuppiknak.
Egyébként ültessetek cserépbe mindenfélét ami illatos és fűszer.Botocska a közepibe - ráhúzni az ósenes zacskót kis lyukacskákkal - a pára bennmarad és visszacsurog a cserép földjébe.Szabadföldön is meg lehet próbálni, a magok iszonyó gyorsan kikelnek, és fejlődnek mint az őrültek.
Mini melegház.Én bazsalikommal majoránnával kakukkfűvel gyakorlom - az illatuk elbódit, és jól érzik magukat.
Hiába válogatok a piaci paradicsomok között budapesti parasztként csak akkor érzem igazán a paradicsom illatát ha tenyérrel végigsimitom mucsán a leveleit.

ÁrPi 2008.05.23. 18:33:38

NNna.

Ha viszont lokális piacra ( kis pé ) vinnénk az n plusz egyedik dinnyét és lokális kredit-egységgel (Forinttal azazhogy pölö halpénzzel, kagylóval, mint árucserepénzzel, (Euró piha)) fizetve lokális szomszédparadicsomot vennénk rajt' , akkor
megtorpantanánk a zolajcsúcs által amúgyis megtorpanásra kényszerülő globalizációs élelmiszerválságtényezők beszivárgását lokális világ-szeletünkben (Értsd: otthoni ebédlő-asztal).

Noshát?! Dinnyeee de la Mucsai ! :-)

i agree :)

inszeminátor 2008.05.23. 18:33:57

Párizsban legalább annyi zölsdéges bolt van mint bisztró - brasserie - végigzabáltam a tavasz meg az örök nyár gyümölcseit, csak úgy viz, sör panaché és egyebek helyett mindennapi mászkálásaim közepette.Kár volt - egyforma ize volt mindennek...Megyek kapálni...

tewton 2008.05.23. 18:35:35

Inszeminátor,
ha már ósanban jársz vagy teszkóban, érdemes megvenni a szír paradicsomot, ha már esetleg le is árazták. Ha jót fogsz ki, akkor a magokon már kis gyökérkezdemények is lehetnek. Olyan erős szára lesz, hogy nem kell karózni, megáll magában.

inszeminátor 2008.05.23. 18:58:12

tewton,
nem láttam ,még szirt, csak a suvickolt szrt, de keresni fogom.Hétvégén, ha hazamegyek a nejem hiába kinálgatja a piacit - nem veszi be a gyomrom.Akkor inkább jázminvirágot vagy bodzát rágok, de már érik a csesznye...Túrjátok a földet wellnessmagyarok, főleg a cukrosok.Jobb mint a gyógyszer.

CrL 2008.05.23. 19:04:08

párizsban a zöldségesek nem arabok?

inszeminátor 2008.05.23. 19:30:07

CrL,
Arabok is, mint ahogy Nyúújorkban elámulhatsz a klónozott mexikókon, és mexikákon.Madjdem szomszédok, innen is onnan is bevándorlók.
Rómában viszont ha este buszra ülsz, jóarcú Indiántúliak nyüzsögnek.Főleg benzinkutak,kórházak környékén.Csendesek, illemtudóak, mintha túlontúl is becsűlnék a nyugati lehetőséget.Az előttem ujságot olvasó dottore külsejű mellé egyik sem mert leülni....
Egymásra néztek, álltak tovább, inkább kinéztek az ablakon.

CrL 2008.05.23. 19:49:57

jó tudni, Rómából írsz ezekszerint?

inszeminátor 2008.05.23. 20:13:27

CrL
Rómaiak lakta vidék, de korántsem Róma.Egyszer beleszúrtam a körző hegyesebbik felét magyarország térképébe azon a budai ponton ahol lakom, és húztam egy ötven kilométeresnek feltételezett kört.
Aztán a kilencvenegyedik kilométrnél találtam egy parasztházat.
Tök ugyan az mint amit a szentendrei skanzenben dunántúli német parasztházként rekonstruáltak.Még a konyhai kenyérsütő kemence diszitése is azonos.Ilyet már alig látni.A helybéliek már mind lebontották a sajátjukat.
Egyszer bejött az egyik, belenézet, és közölte velem mint szakszerű tényt, hogy tizenhárom ka-
lapos.Nahát - van egy tizenhárom kalapos kemencém - aki tudja mit jelent, az már tud valamit.Legalább annyit, mint egy helybéli parasztember.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 20:23:46

inszeminátor,
tehát akkor mégis igaz. MAga is mucsai.
Jól sejtem Mucsa dunántúli részéből.
Onnan többek is vannak itt.

inszeminátor 2008.05.23. 21:02:48

Ha akarom az egész világ Mucsa TGM-estűl mindenestűl.Két hete jöttem vissza Párizsból, ami persze nem Mucsa, de három megállónyira a nagybüdös toronytól egy bistróban megkértem a pincérlányt mutassa meg a térképen a latin negyedet.Jártam már ott korábban, de elfelejtettem.Nagyon kedves volt - azt mondta küld valakit aki tudja, mert nem idevalósi.Küldött, mert jól mevelt és megbecsüli az idegent.Másnap az orrom előtt érdeklődött valaki, hogy merre van a Diadaliv..Három sétáló rendőr közül csak az egyik tudta.
A sanzselizé elején álldogáltunk - aki tudta odamutatott az út végére, a másik kettő meg bámult.
Hol van tulajdonképpen Mucsa..? Ja igen talán mégis - nagytorony lábánál csak a vécébe sikerül akadálytalanul bejutni...ott viszont tábla fogad - TILOS BORRAVALÓT ADNI A SZEMÉLYZETNEK.

tewton 2008.05.23. 22:01:50

"Ha akarom az egész világ Mucsa TGM-estűl mindenestűl."
haha. Éppen ezért jó, ha az ember nem szellőzteti az előítéleteit :) még megbántódna egy csomó ismeretlen :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.23. 22:04:44

A tanulság az, hogy még Párizs is Mucsa, ha mi megyünk oda.
Mucsa a mucsaiaktól az ami! Na, végre értik.

tewton 2008.05.23. 22:44:25

Aha. kellene egy de-mucsaizáló osztag, valami tisztánlátó, világos, céltudatos elmével. Még államilagm is támogatnánk, csak hogy kilépjünk ebből a mucsaiságból.

Kellene egy fiatalos, független ember, aki röviden el tudná magyarázni a problémákat és a megoldásokat.

Tegyenek javaslatot a személyére.

inszeminátor 2008.05.23. 23:07:37

Olyat aki a dinnyetermesztéshez is ért..? Vagy csak egy egyszerű világmegváltót..?

"Horthy-fasiszta" 2008.05.23. 23:10:53

Párizs, mint vörös posztó lebbent fel szemeim előtt, gyorsan meg is írom, minő disznóság esett meg ottani kirándulásom alkalmával (azóta turisztikai céllal nem is léptem át a vasfüggönyt...elvégre vesszen a haladás, vesszen a nyugat, már Pozsonyi Bucó is megmondta:)

Szajnai hajózás. Próbálunk elmélyedni a kivilágított város - írnám, hogy metropolisz, de akkor úgyis mindenkinek Budapest ugrana be;) - csodáiban, mikoris a partról egy kisebb társaság: jellemzően svájci sapkás, pantomimes buz..művészfik elkezdenek bennünket tojással dobálni, majd mintegy ennek nyomatékot adandó, a csupas hátsófelüket mutogatni, mitöbb egymáséit csapkodni...

Azóta minden egyes HIV pozitív afrikai bevándorló, ki francia földre teszi a lábát, örömkönnyeket csal a szemembe.

tewton 2008.05.23. 23:12:18

Nem kell semmihez se értenie, csak írni tudjon és legyen népszerű. Esetleg angolul értsen.:)

"Horthy-fasiszta" 2008.05.23. 23:22:43

Közben meg - minő bárdolatlanság - nem is szóltam hozzá az eredeti témához...

Hat éve a nemzeti progresszió jegyében megpróbálkoztam szabadföldben a kivivel. Két év múlva kiderült, hogy a himpellér kertész azonosnemű példányokat adott nékünk, de utána már nem volt megállás, tündérmesébe illő termést sikerült produkálni, egészen tavalyig, mikor elrohadtak a gazok! Ezt a termést nagyjából úgy kell elképzelni, hogy a normál gyümölcsnek a negyede-ötöde, viszont kifejetten édes, összességében tehát kebeldagasztó, ajánlom mindenkinek!:)

inszeminátor 2008.05.24. 00:16:37

...hát ez az Horty-fasiszta..
Volt a dinnye-vonal, abból jött a Mucsa vonal, meg Párizs, és amint lenni szokott a legszebb gondolatok a világmegváltásnál valahogy megpimpósodnak.
Egyébként sokan vannak akik semmihez sem értenek,de népszerüek - és még irni is tudnak.
Csak ne jönne elő állandóan a kis Herceg meg a róka motivuma.
...vannak e vadászok a Te bolygódon..?
Nincsenek...
...és tyúkok..?
Azok sincsenek...
...semmi sem tökéletes.!

tewton 2008.05.24. 01:40:18

"Horthy-fasiszta" 2008.05.23. 23:10:53

szajna ... alighanem fiatal baloldali társadalomkritika áldozata lettél: burzsuj hajókázókat láttak bennetek. Jobban jársz, ha veszel metróbérletet és azzal nézel körül Párizsban. Hajókázni ... fogadok, hogy még koktélozás is volt, meg napernyő!

mithrandir 2008.05.24. 06:51:05

"a huzamos kertészkedéshez rendszeres szervesanyagutánpótlás kell majd,"

Milyen jól fog jönni a szarosszendvics... :-D

Bakura - Szabadság, egyenlőség, testvériség · http://politikaikommunikacio.blogter.hu 2008.05.24. 08:09:10

Lelkylolát én meg sem említettem. Semmi bajom vele. A reakciósokkal is csak a politikai nézeteinkben van vita. (ez hülye megfogalmazás) Mint emberek, egyikőjükkel sincs semmi bajom.

"Csak" annyi a bűnöm, hogy a lolát bántalmazó hsztől nem határolódtam el. Ennyit pedig felvállalok.

Csak mert másként látok dolgokat, mint az itteniek, még nem szeretném, ha emberileg is rossz lenne a viszonyunk, és itt mindenki engem utálna...

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 10:09:23

tewton,
van egy olyan érzésem, maga már meg is találta a megfelelő embert.
De ért a Mester a dinnyetermesztéshez? (Mi megpróbáltuk, és valóban öklömnyi eredménynél többet nem értünk el. Azóta a globális piacon veszünk dinnyét.)

tewton 2008.05.24. 13:22:25

tölgy,
a Mester nyilván átlátja, hogy nem jövedelmező egyénileg dinnyét termeszteni, és ő is a piacon szerzi be. De szerintem számíthatunk rá az anti-mucsa projektben. Mit gondol, ha a Mester félévet élhetne fejlett nyugati környezetben környezettanulmány céljából, hova küldjük ki: London, New York vagy Pozsony?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 13:27:06

tewton,
Mucselhárítás nagyon fárasztó és nehéz. Meg kell becsülni és fizetni a Metert és tanítványait.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 13:29:01

teton, látja Mester tanítványai itt van köztünk, ha figyelünk, észrevesszük

"kolbászoszsömle 2008.05.24. 13:16:38

A lényeg akkor is az marad, hogy ha Orbán mondja, szart eszel és hugyot iszol rá -ha kell, eladod a számítógéped- leszarod azt, hogy ha már neked el kell adni a s gépet, akkor valszleg az, akit "megmentettél" a 300 HUF fizetése alól tegnap már éhen halt, míg, ha egy maszopos kéri tőled ugyanezt, nem teszed meg...

Még akkor sem, ha tudod, hogy a szar az evés előtti pillanatig növekszik.

Reménykedsz benne, hogy nem neked lesz rossz, hiszen a Te városodig már elér az autópálya, a Te kerületedben ott a metró, bátran ajánlkozol áldozatnak, mivel tudod, az áldozatot nem neked kell meghozni."

tewton 2008.05.24. 14:08:48

ó, ahogyan az egészséges mucsaizmus és a beteges orbanofóbia keveredik ... a Mester brilliáns képeivel?

Tölgy, Maga eladná a számítógépét, ha egy maszopos kérné? és ha a Mester? és ha Orbán?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.05.24. 14:13:33

Én nem eladnám, de oda is adnám.
nehogy már levágjuk az aranytojást tojó gyöngytyúkot!

mr. pharmacist1 2008.05.24. 14:20:57

maga is gyöngytyúker lett? :(

tewton 2008.05.24. 14:22:46

tölgy,
a gyöngytyúk elszáll, a számítógép megmarad.

Francois Pignon 2008.05.24. 14:34:44

A gyöngytyúk hasznos jószág, a hangja elriasztja a patkányokat is. Az állatvilág Lendvai Ildikója.

segabor 2008.05.24. 14:46:10

Valami nálam is megváltozott.

Nagyvárosi monitorbarna testem kivittem anyósom érdi telkére, ásót fogtam és másfél óra alatt feltúrtam egy sor szőlőt. A kezemen megjelent babszem méretű véraláfutás megmutatta az eredményét: feltört belőlem őseim paraszt mivolta :)

De jólesett - habár holnap valszeg derékszögben, nyögve fogok közlekedni.

mr. pharmacist1 2008.05.24. 15:10:17

f.p.,

ezt a gyöngytyúkok nevében kikérjük magunknak.

tewton 2008.05.24. 18:47:10

Pinyó,
a Gyöngytyúkot L. Ildikóhoz hasonlítani tipikus ballibsi elhajlás. Mondjon le!
süti beállítások módosítása