A Jobboldali Veszedelem visszatér
2008. március 27. írta: TuRuL_2k2

A Jobboldali Veszedelem visszatér

 Úgy néz ki, ismét össze kell fognia a haladó baloldalnak, mert a Jobboldali Veszedelem már a kertek alatt ólálkodik. Miközben a kormánypártok éppen a saját magukhoz és egymáshoz fűződő viszonyukat igyekeznek újrafogalmazni meglehetősen zaklatott állapotban, az ellenzék népszerűsége soha nem látott magasságokba emelkedik - a Szonda már kétharmados Fidesz-többséget vizionálmér.

 Ilyenkor minden demokratának világossá kell tennie, hogy mekkora a tét („Bolsik, bibsik, ki a gátra! Jön a barna a veszedelem!” - idézhetnénk a Horn Gyulának tulajdonított klasszikust). Rendezni kell a sorokat, hogy látni lehessen, kikre lehet számítani a vészterhes időkben is. A Magyar Ellenállók és Antifasiszták Szövetsége valószínűleg ennek jegyében osztotta ki idén az általa alapított Radnóti Miklós Antirasszista Díjat: a díjazottak köre Gálvölgyi Jánostól, Gusztos Péteren és a teljes Népszava-kollektíván át, Vágó Istvánig terjed (Magyarország legnagyobb antirasszistája pillanatnyilag vélhetően Szász István, hiszen ő egyéniben és csapatban is besöpörte az elismerést).

 A demokrácia és a köztársaság védelméből a Heti Hetes is kiveszi a részét. A legutóbbi adásban Farkasházy Tivadar drámai hangon közölte, hogy 2010 után bezzeg nem lesz népszavazás, mert a Fidesz eltörli a kétharmados többségével. Senkinek nem volt ellenvetése. (A Farkasházy-rajongók széles táborát nagy megelégedettséggel töltheti el, hogy a hamarosan induló, Poén nevű televíziós csatornán kéthetente saját műsorral jelentkezik a Rádiókabaré mártírja. Természetesen Gálvölgyi János, Hernádi Judit, Bajor Imre és Kern András sem hiányozhatnak majd.)

 Régóta tudjuk, hogy a jobboldali veszély fontos tűzfészkei az egyetemek, a Népszabadság Jobboldali befolyás alatt az egyetemisták és főiskolások címmel fújt riadót tegnap (nem mulasztva el belekeverni Orbán Viktornak a fiatalok radikalizmusára vonatkozó megjegyzését sem). A meglehetős módszertani nagyvonalúsággal dolgozó Gábor Kálmán szociológus azon kesereg, hogy a diákok megértőnek mutatkoznak a nemzeti eszmék iránt, a baloldal és a liberálisok pedig nem tudják megszólítani őket (abban viszont igaza van, hogy álszent és káros az egyetemi politizálás tilalma). Megszólal a cikkben még két eltés hallgató is, akik nap mint nap saját bőrükön tapasztalják a Jobboldali Veszedelmet: hogy, hogy nem, az egyik megszólaltatott diák, Halász Áron a Labanchírek és az antimagyar blogok szerzője, a másik, Papp Réka Kinga is bevallottan alternatív, erősen baloldali nézeteket képvisel. Az már csak hab a tortán, hogy a cikk szerzője, Ónody-Molnár Dóra a belvárosi SZDSZ-elnök felesége.

 Végül pedig elindult a komoly hagyományokkal bíró nyíltlevelezés is, most éppen Bayer Zsolttól és a Magyar Hírlaptól védik a t. aláírók az európai értelemben vett demokráciát és hitet tesznek Gyurcsány Ferenc és nagyszerű reformjai mellett (a két levelet aláíró értelmiségiek közös halmaza természetesen messze nem üres, így elsőre Agárdi Pétert, Radnóti Sándort és Vásárhelyi Máriát szúrtam ki). Persze Bayer rendesen rá van csavarodva a zsidó topikokra (Fortunatustól a mostani írásáig) és antiszemita toposzokból is építkezik rendesen, nincs ezen mit szépíteni és ez egyáltalán nincs jól. Az erre adott válasz viszont szokás szerint legalább annyira hiszterizált, mint az alapprobléma: Demszky Gábor soha többé nem olvas Magyar Hírlapot (és nem is nyilatkozik nekik), Dávid Ibolya pedig a kereszténység és a jobboldal nevében húz határt és áldozza fel magát - helyesírási hibákkal fűszerezett nyílt levélben, persze. Milyen érzés lehet Krausz Tamással és Vadász Jánossal együtt védeni a demokráciát?

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr67397175

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 15:32:23

elGabor, nem tudom miről beszélsz, nem is érdekel, emrt úgy faszsásg ahogy van.
Loxon, okk tételezzük fel, hogy valóban érzékeny vagy az antiszemitizmusra. Valószeg nem olvasol Narancsot, vagy ÉS-t, ahola vezércikkekből kb. 1-2 hetente tudhatnád meg, mit is jelent a független újságírás: a kormányt szapulják hónapo óta (nyílván nem csak).
Azok akik aláírnak az antiszemitizmus ellen írnak alá. Ma Mo-n még létezik rasszizmus, homofóbia, xenofóbia. Másmilyen ideológiai kilengés nem nagyon van ma. Ezért írnak alá. És nektek is alá kellene írni minden egyes zsidózos cikk ellen az aláírást,azért, hogy egy fejlett demokratikus ország lehessen ez, amiben élünk. Ezek az emberek akikről te bezélsz: sokan közülök végig csinálták a rendszerváltást, vannak 56-osok közöttük, esetleg 56-os leszármazottak, talán még snagovi foglyok is. Élesen támadjátok Ungváry Rudolfot: többször elmondta, hogy ő konzervatív, keresztény. CSak ő képes volt felismerni azt ,hogy van egy rosszul működő baloldal,( kibaszott szar kormánnyal, tehetségtelen miniszterekkel, szar SZDSZ-el, folytassam a szapulást, csalásokkal, lopásokkal?) ami végre megpróbálkozott valamilyen reformokkal, hiszen így is beledöglik az ország a rosszul működő nagyelosztó rendszerek és a monopóilumokba. Ezzel szemben áll a fidesz, amelyik néha nyíltan, néha burkoltan, néha sehogy, de nem áll ellen a különböző ideológiai kilengéseknek, vmint elemi piac ellenes ideológiát vett fel, jó sok államszocialista töltette, dönts, mi kell?

dr.minorka 2008.03.28. 15:37:34

libike!
Téged érdekel valamennyire a tárgyi igazság?
1. Ha van egy lázas, kiütéses ember és a teljesen hülye orvosa erre begipszeli lábát, akkor az most erény, hogy végre csinál valamit?
2. Ezt a piac ellenes halandzsát ha lehetne mellőzni!

Manyi Béci 2008.03.28. 15:40:35

Libike

Te ugye tényleg Lívike vagy a fercsi blogról?:)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 15:40:47

dr. minorka!
nyílván érdekel a tárgyi igazság, azt követve gondolkodom.
1. én nem vagyok arról meggyőződve, h a reformok rosszak, max nem elég jók, de károsnak semmiképpen sem károsak.
2. miért is? kezdjem el sorolni az orbán és egyebek tőke és piacellenes mondatait? (nincs kedvem, sztem nem fogom)

dr.minorka 2008.03.28. 15:47:39

B+ libike!
Ne sorold. Inkább olvass egy picit.
"In the conflict between capital and labour, Social Democracy always represents the interests
of labour. Social democracy is and remains an anti-capitalist party, which has always built up
counterweights to the demands of capital for power over the economy and society."
A svéd szociáldemokraták érvényes programja. Hány korrupt multimilliárdos, és vállalkozó van közöttük?
"Democratic control of the market
In the opinion of social democracy, mankind is an end in itself and an absolute value; it is no commercial wares. The use of the economic resources must rest on democratic control through the intermediary of the markets. Democracy and a prosperous economy support each other=s success. In accordance with the values of socialism, the society has the right to keep a watchful eye on and interfere in the profit created by the means of production, as well as the use made of the latter, their location and their ownership."
Finnek

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.28. 15:48:13

Libike:

Érvelésed provinciális kérdésekbe megy el, így nem tudlak követni a sikátorokba.

Inkább belemegyek néhány szemantikai problémába, ami megmutatja, hogy már a szókonstrukciók mentén milyen nagy a demagógia:

Mikor NEM fog létezni Magyarországon pl. "homofóbia"? (Én speciel nem félek sem a férfiaktól, sem az azonos neműektől, de homofil sem vagyok – szexuális értelemben.)

A "xeno-" előtag kire vonatkozik? Én nem félek az idegenektől. Sőt, talán még xenofil is vagyok. Csak a bunkókat nem kedvelem (nem félek tőlük, csak nem kedvelem őket). De bunkó lehet idegen is, meg ismerős is.

Rasszizmus : valóban szeretem a rasszokat.

Antiszemitizmus : ez azt jelenti, hogy valaki nem szereti a szemita népeket (pl. zsidók, palesztinok), ezek ellen tesz. Sajnálatos, hogy nincsenek ilyen megfelelői: antijafetitizmus v. antiménrótizmus :D – ha volnának, bizonyára ezek nevében is lehetne jó sok aláírást gyűjteni.

labancfirkász · labanchirek.blog.hu 2008.03.28. 16:17:30

kellemes hangulatot áraszt a cikk,
szerző úr, kissé fröcsög...
sötét autokrácia
utolsó előtti bekezdés, pedig olyan, mint egy besúgó jelentés
grat, egyre demagógabbak vagytok

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.03.28. 16:23:19

csókolom, Halász Áronhoz van szerencsénk?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 16:25:47

loxon, az, hogy nem tudsz követni, csak sajnálni tudlak, ami problémákról beszélek nyílván nem provinciális, hiszen akkor nem beszélnék róla.
dr. minorka és ezzel mopst mit állítasz?
MAnyi Béci, te egy utolsó sötét nulla agyu tahó vagy

dr.minorka 2008.03.28. 16:43:51

libike!
Ha nem tudsz angolul lefordítom. Komolyan mondom. Arra a demagógiádra írtam válaszként, ami a normál szociáldemokrata/keresztényszocialista/humanista álláspontot ezzel a tőke és piac ellenes címkézéssel próbálja lehetetlenné tenni.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 17:09:52

köszi tudok angolul megértettem. de azt belátod, hogy van különbség egy posztszocialista ország meg egy 300 éve működő piacgazdaság között, ugye?

Manyi Béci 2008.03.28. 17:12:14

:D

Hm.
Igazán kedves válasz, köszönöm, Lívike.:) Hasonló szépeket kívánok.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.28. 17:15:38

labancfirkász:
Besúgói jelentés, huh? Szerinted nem büdös az egész Népszabdság-cikk? Kb. annyira korrekt, mintha egy kuruc.info újságírót és egy veterán MIÉP-tagot kérdezne meg az ember arról, hogy fenyegeti-e zsidó veszedelem Magyarországot. :)

dr.minorka 2008.03.28. 17:21:15

Akkor miért egy másik 300 éve működő piacgazdaság modelljét választod?
Ennek így semmi értelme nincs, egyébként. Lehet egy gazdaságot/társadalmat "működtetni" szabad piaci alapon, meg szociális piacgazdaságként is. Ezek nem hatékonysági kérdések, hanem filozófiai (mármint a választás).
Ettől független, a hatékonyság más értelem, hogy amit képviselsz, az mennyire hatékonyan tudod megvalósítani.
A gyurcsányista uszítás duplán hazug, mert úgy állítja be magát, mint az egyetlen lehetséges utat, és a Kedves Vezetőt, mint ennek alkalmatos megvalósítóját, holott kevesebb tehetségtelen és tehetetlen embert hordott a hátán a föld.

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 18:22:21

manyi béci, azt se tudom, hogy hol van a gyurcsány blogja, hogy lehetsz ekkora paraszt, nyílván vállalom a nickemet, okoska
azért választom azt, mert az működik, ennyire egyszerű, ennél nem bonyolultabb. persze ez nem válasz a fidesz elemi tőke ellenességére. Hogy is volt új arisztokrácai tajgai azok, akik gazdagok?

Téglagyári Megálló 2008.03.28. 18:36:46

libike, persze a szadi szereti a tőkét, főleg az államét, meg az adófzetőkét, mi?

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.28. 18:43:54

"Doomhammer • tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/ 2008.03.28. 12:35:47
Foleg azonban human palyaknal lehet megfigyelni, hogy a politikai orulet elobb-utobb kihat a szakmai munkara is es az alapvetoen ertekes szakmai munka szocsove valik."
Én kissé másképpen látom. Már a diákok szelekciójánál a gate keeper-ek kiszúrják kinek vane sze és megfelelő beállítottsága, és azután ezeket kezdik el futtatni. Lehet, hogy a pártpolitikába valaki csak 40-50 éves korában lép be, de már első lépéseitől a network része. Van persze, hogy a fiatal még semmilyen, és akkor kezdődik a lélekvásár. Ilyet naponta látok. Azért mert Ormos szerinted nem brossúra... hát az nem, de egy vájtszemű olvasó érti a szavait, a témáit, amikett kihagy, stb.

"Loxon 2008.03.28. 15:00:14
Akár hiszed, akár sem, például én is érzékeny vagyok – többek között – az antiszemitizmusra"
Ezt sejtettük, merthogy platonista is vagy :B

Téglagyári Megálló 2008.03.28. 18:47:19

"Ezt sejtettük, merthogy platonista is vagy :B"

Tölgy, te milyenista vagy?

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.03.28. 18:51:59

megálló, te mekkora pöcs vagy, tényleg csak pártokban tudsz gondolkodni, nem baj, de a te szavazatod is csak egyet ér

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.28. 18:54:47

TM,
neked köll kitalálni, sajnálom :)

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.28. 19:09:41

naaaaaaaa! A juhfark-landot már bevallottam.

Téglagyári Megálló 2008.03.28. 19:12:25

Nem tudom somlóhegyen mi a divatos filozófia, talán Hamvas Béla? Neki javára írandó, hogy azt írta:

"kisebb társaság gyöngyösit"

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.28. 19:28:04

Libike, írod:
"csak sajnálni tudlak, ami problémákról beszélek nyílván nem provinciális, hiszen akkor nem beszélnék róla."

Nos, ha ez a garancia...

Csak hogy megmutassam, mik ezek a provinciális kérdések, amelyekbe nem "tudlak" (értsd = nem akarlak) követni:

"Élesen támadjátok Ungváry Rudolfot: többször elmondta, hogy ő konzervatív, keresztény. CSak ő képes volt felismerni azt ,hogy van egy rosszul működő baloldal,( kibaszott szar kormánnyal, tehetségtelen miniszterekkel, szar SZDSZ-el, folytassam a szapulást, csalásokkal, lopásokkal?) ami végre megpróbálkozott valamilyen reformokkal, hiszen így is beledöglik az ország a rosszul működő nagyelosztó rendszerek és a monopóilumokba. Ezzel szemben áll a fidesz, amelyik néha nyíltan, néha burkoltan, néha sehogy, de nem áll ellen a különböző ideológiai kilengéseknek, vmint elemi piac ellenes ideológiát vett fel, jó sok államszocialista töltette, dönts, mi kell?"

Mindehhez nekem mi közöm?

S azt meg honnan veszed, hogy nem olvasok Magyar Narancsot vagy ÉS-t? Sőt, nagyon behatóan. Még a sorok között is.

Ha pedig Manyi egy "utolsó sötét nulla agyú tahó", Téglagyári Megálló pedig egy "mekkora pöcs" akkor mi lehetsz te? Ugyanis csak az akkora tahók válaszolnak szimpla durvasággal olyan mondatokra, amelyeket az érintettek írtak.

"Mavo"-val nem tudtam szót érteni, mert "Mavo" egy ultraérzékeny valaki, de veled kapcsolatban egyszerűen csak a majdnem teljes kompetenciahiányt érzi az ember.

Úgyhogy hátrébb az agyarakkal


Téglagyár,
Somlóhegyen tényleg Hamvas a divatos. Szerencsére.

Téglagyári Megálló 2008.03.28. 19:38:24

Fiatalkorom egyik legjobb élménye volt a somlói borvidék meglátogatása. És persze Somlóhegy, nagybötűvel, elnézést kérek.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2008.03.29. 14:31:43

libike, a magadban kialakított negatív sztereotípiáktól nagyon gyorsan eljutottál az SZDSZ-es alapmítoszokig ("mi vagyunk a szakértelem és mindenki más populista bunkó" stb.), amit megfejelsz egy jó adag bunkó személyeskedéssel. Váljék egészségedre, nem vagy meggyőző.

Egyébként olvasok ÉS-t, Népszabadságot, IHT-t, Economistot meg még sok minden mást is. Narancsot nem, mert ugyanazt a pökhendi tudatlanságot képviseli, amit itt te is. Na, agyő.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.29. 14:41:02

Loxon
"A bor filozófiája" nagyon rendben van.

labancfirkász · labanchirek.blog.hu 2008.03.29. 18:57:13

ergé: csókolom, én a benkő vagyok a blognak az értelmi és fizikális szerzője, de ez kiderül, ha figyelemsen olvasod a blogot, valamint ha kinézel jobbra a fülre, a szerzők alatt két nevet látsz...

turul_2k2: igazad van, de én nem a népszabadság cikkről beszéltem
sőt népszabadságot elvből nem olvasok, túlságosan baloldali az ízlésemnek...
de a cikk jó volt arra, hogy foglalkozzon az eltés HÖK nagyon kemény párt/jobbos irányultságára...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.29. 19:04:54

Tölgy,
az "Öt géniusz"-t is nagyon szeretem, és "A bor filozófiája" mellé különösen ajánlható.

tewton 2008.03.29. 23:18:42

Tölgy,
én azért szeretném ugyanettől a szerzőtől a "Zöldmunka filozófiája" illetve a "Pincés könyv: szürkerothadás, ecetes erjedés, nemespenész" c. műveket is olvasni :)

tewton 2008.03.30. 04:47:05

tölgy,
"Azért mert Ormos szerinted nem brossúra... hát az nem, de egy vájtszemű olvasó érti a szavait, a témáit, amiket kihagy, stb."

Történész barátom szerint Ormos tanárnő annyira magasan volt a hierarchiában és annyira benne is volt, hogy neki nem kellett hoznia a vörös farkat, és így tudott ma is maradandót alkotni.

"amiket kihagy" ... yes yes yes! Na ez ám a sorok közt olvasás. Leo Strauss rulez.

tewton 2008.03.30. 19:53:45

"Több szabad demokrata vezető azonban már szombaton és vasárnap kifejtette az Indexnek álláspontját a miniszterelnök szombati szerepléséről: egybehangzóan azt mondták, hogy "aki elmond 1 órás beszédet, és nem érinti az ország egyetlen fontos ügyét sem, az mentálisan alkalmatlan az ország vezetésére""

figyelem!
az "ideggyenge" egy álpszichológiai, demagóg, populista fordulat.
Ellenben a "mentálisan alkalmatlan" egy felelős, demokratikus, bátor fordulat.

muhaha

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.30. 20:02:45

"Tewton"
ők mondhassák, tekéntetes úr.

"hogy más mondja, azt nem tűröm el."

De miért is mondhatják? Hát mert ez csak játék. A plüssoroszlán cívódása a plüsskutyával. Majd holnap újra egymás kebelére hajtják szent fejük.

Csak így próbálják visszaszerezni a hitelüket: az SZDSZ Gyurcsánytól határolódik el, az MSZP meg Horváth-tól: mindkét oldalon megvan a mű-bűnbak, s így jöhetnek újra a szavazók, immár abban a szent meggyőződésben, hogy nem az ő pártjuk hibázott, hanem az a csúnya másik.

Szóval ez csak az újabb felvonás.
This is just the beginning of a beautiful and eternal friendship.

tewton 2008.03.30. 21:50:59

Már aggódtam, mi lesz a Mesterrel, lesz-e megfelelő utánpótlása.
De most megnyugodtam. Van egy ifjú publicista, aki idővel felnőhet Hozzá (bár jobb lenne neki, ha nem).

"Lassan mondom, hogy a Magyar Nemzet-hívők, a cigánybűnözés-fetisiszták, Magyar Bálint és a mindenkori oktatási kabinet is megértse: bo-nyo-lult."

"a tananyag mindig csak több és nehezebb lesz. Ráadásul a fizikai képletek, bonyolult verselési technikák és kémiai folyamatok a hétköznapi életben fontos, praktikus információkat szorítják ki az oktatásból. Ja, meg a tudás iránti érdeklődést."

www.hirszerzo.hu/cikkr.kozos_kincsunk_a_tanarvero_gyermek.61471.html

háháhá
:)

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.30. 22:10:11

tewton 2008.03.30. 21:50:59:
"Már aggódtam, mi lesz a Mesterrel, lesz-e megfelelő utánpótlása."

Maga inkább blogoljon.
Sok forog kockán, a Haladás ügye.
A népszavazás visszavetette az országot 20 évvel, de ha ezeken múlik, további 200 évvel is visszavetik. Visszafelé forgatják az idő kerekét és kigyúlnak a máglyák.

Most a Jövő összes hívének állást kell foglalnia Feri mellett.

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.30. 22:19:39

Doom,
de jó, hogy szólt. Majdnem egyetértettem tewtonnal. De most akkor elhatárolódom.

irrelevant 2008.03.30. 22:23:42

"a tananyag mindig csak több és nehezebb lesz. Ráadásul a fizikai képletek, bonyolult verselési technikák és kémiai folyamatok a hétköznapi életben fontos, praktikus információkat szorítják ki az oktatásból. Ja, meg a tudás iránti érdeklődést."

Jaj, de gyűlölöm ezt a liberális klisét. Generációk nőttek fel úgy, hogy megtanulták, mi az az enjambement és hogyan kell deriválni. Senki, ismétlem, senki nem szakadt bele.

Én egy műszaki antitálentum vagyok, és igencsak nehezen tudtam megérteni, hogy mi a különbség a perdület és a perdülés között, nem is érdekelt, de megtanultam. Az, hogy a mai tizenévesek jó része a tévébámulás miatt egy ponty szellemi szintjén áll, nem jelenti azt, hogy a színvonal lejjebb vitele megoldaná a problémát.

Smalladam: érted már?
Ér-ted-már?

dr.minorka 2008.03.30. 22:38:59

"Most a Jövő összes hívének állást kell foglalnia Feri mellett."
Beássák magukat az Apró-villa mellett?

dr.minorka 2008.03.30. 22:49:51

re: smalladam cikke
Nagyon határozottan a vitatható kategóriába tartozik. Ezt pozitív értéknek tekintem. Vita alapját képezheti.
Nem keverendő össze a jobb sorsra érdemes Doomhammer kolléga infernális céltáblájával.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.30. 23:13:16

dr.minorka 2008.03.30. 22:49:51:
"Nagyon határozottan a vitatható kategóriába tartozik. Ezt pozitív értéknek tekintem. Vita alapját képezheti."

Hát lássuk, mit olvastam ki belőle én.
Vannak a tanárverő diákok. Ez azonban nem a liberális oktatáspolitika felelőssége, hanem a szülőké.
"A liberális oktatáspolitika öncélú rugdosásában, a cigányok agresszióért való felelőssé tételében, vagy a realitásokat figyelmen kívül hagyó oktatási "reformokban" meglelt megoldások csak rontanak a helyzeten"

Mi a megoldás?
"A gyerekeket, pláne a szülőket nem lehet lecserélni. Tarthatatlan az az elvárás, hogy az iskola nevelje fel a gyereket a szülő helyett."

Nem a liberális oktatáspolitikával van baj, hanem a szülőkkel.

De mi is a liberális oktatáspolitika ebben a kontextusban? A diák azért verhette meg a tanárját, mert önálló, döntésre képes egyéniségnek tekintették. A diák tehát egyéniség és ez még igaz is. Kivéve, hogy a "poroszos" rendszerből felszabadulva annyira egyéniségnek tekintették, hogy a tanár kezéből kivették az összes fegyelmező eszközt. Erre smalladam is utal:

"Pláne úgy, hogy az apuka kicsi fiának nehogy rossz jegyet, intőt, büntetést merjenek adni, mert akkor kénytelen lesz bemenni, és beszélni azzal a tanárral."

Van tehát liberalizmus és szabadosság. A diák egyéniség, ez tény. Ha viszont zavarja az oktatást, akkor ezt nem lehet tolerálni. A liberálisnak nevezett oktatáspolitika igenis felelős azért, hogy a renegád diákok megfékezésének összes eszközét elvették a tanároktól. Ez már nem liberalizmus, hanem szabadosság.

A szülők egy része félreneveli a gyerekét, ez mindig így volt. Ezzel kapcsolatban a tanár csak azt teheti, hogy fegyelmez. A problémát nem oldhatja meg a gyökerénél, a szülőnél, neki a többi gyerekkel kell törődnie. Hogy ezt nem teheti meg, az igenis a "liberális" oktatáspolitika hibája.

Azzal meg még külön súlyosbították a helyzetet, hogy a kisegítő iskolákat úgy integrálták, hogy a problémás gyerekek oktatásához nem biztosítottak többletforrást, például kisegítő tanárokat.

Ezt az oktatási politikát hívják ma Magyarországon liberálisnak és ha ez így van, akkor ez igenis a liberális oktatáspolitika hibája. Annak, amit Tirpákbokrétáson liberálisnak hívnak.

tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2008/03/az-n-liberalizmusom.html

smalladam 2008.03.31. 01:11:58

ötvöspéter. én nem gyűlölök semmit és senkit. viszont szánalmasnak tartom, hogy kikapsz egy részletet a szövegből, nekiálsz gyűlölködni a liberálisokon és ezzel el van intézve a dolog.

még szerencse, hogy a cikkemhez szerzett háttértudás alapját főleg vidéken dolgozó, liberalizmussal kevéssé vádolható pedagógusok, értelmiségiek panaszai, meglátásai képezik.

liberalizmussal kevéssé áthatott középiskolás korszakomban sem értettem már, hogy mire fel az a rengeteg szar, amit pl fizikából tanultunk, és mára semmire nem emlékszem belőlük.

extrém liberális kisebb testvéreim pedig vért izzadnak a tananyagukkal, amit sokszor én sem értek, sem hiperextrémliberális értelmiségi szüleim, pedig az értelmi képességünk meghaladja egy pontyét. az övüké legalábbis biztos.

Ér-ted-már?

irrelevant 2008.03.31. 11:12:45

smalladam.

Sokkal jobb ember vagy nálam, hogy nem gyűlölsz senkit.

Figyi. Szerintem az iskola azért van, hogy az ember megszerezzen bizonyos alapismereteket. Az iskolában nem hétköznapi dolgokat, űrlapot kitölteni meg mosni kell megtanulni, mert arra ott van az iskolán kívüli és utáni idő. Az idősebb generációk is tudnak űrlapot kitölteni, pedig nem tanították meg nekik az iskolában mindenféle alibiórákon.

Másrészt, a másodfokú egyenlet megoldóképletét nem kicseszésből kell megtanulni, hanem mert egy ilyen szintű matekpélda megoldása fejleszti az agyat, fejleszti a gondolkodást és későbbi problémamegoldáshoz nyújt egyfajta alapot, még akkor is, ha nem a másodfokú egyenlet megoldóképletével kell majd konkrétan bíbelődni.

Ugyanígy egy szonett elemzését sem azért érdemes megtanulni, mert egy tizenhat éves embert annyira kurvára izgat, hanem mert fejleszti a szövegértést, esetleg a szépérzéket, néhány emberben tán még az érdeklődést is felkelti ahhoz, hogy a kezébe vegyen egy verseskötetet a Battlestar Galactica bámulása helyett.

Harmadrészt, ha tönkretesszük az általános iskolai képzést, akkor az ottani anyagot majd gimiben kell bepótolni (ha bepótolják). Ha a gimiben az alapokkal kell szarakodni, akkor pedig a felsőoktatásban kell megtanítani azt, amit 4 év alatt nem sikerült.

Ez már világosan látszik a bolognai rendszerben. Az érettségi egy nulla történelemből, gyakorlatilag annyi, hogy az ember elolvas egy forrást és kiír belőle 3 évszámot. Vagy címet ad egy karikatúrának. Vagy megold valami féloldalas kis esszét. Aztán a ma már csak hároméves képzésben olyan dolgok megtanítására van idő, amit egy jobb töris már a felvételikor tud. Az ókorra, ami több ezer év, mindössze egy fél év jut! Aztán milyen történészeink lesznek? Szakbarbárok. De ez minden szakon így van.

Szóval ide vezet az a nyivákolás, hogy szegény gyerekeknek miért kell a hülye Jókait olvasni, olyan hosszúúúú, meg miért kell Az ember tragédiájával bajlódni, mikor olyan régies a szövege, legyen inkább Harry Potter a kötelező. Matekra sincs szükség, elég ha megtanul osztani, szorozni, oszt kééész! Úccse hasznyájja!

Röviden a véleményem: vissza a Kádár-kori oktatási rendszerhez!

Ér-ted-már, small-a-dam?

irrelevant 2008.03.31. 11:38:14

Doomhammer

Elképesztő...
Ez most teljesen elkeserített.

Smalladam, ezt a szart támogatod te a hozzáállásoddal.

Mi lesz a következő? "Mé kee má angót tanúni? Úccse hasznyájja! A tévé magyarú van!"

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 11:45:58

otvospeter 2008.03.31. 11:38:14:
"Elképesztő...
Ez most teljesen elkeserített."

Nezd, Peter, en azt latom, hogy a "felelossegteljes" szulok elkepeszto modon agyonterhelik a gyerekeiket. Azt is latom, hogy az iskola erre ratesz egy par lapattal.

A valasz erre ez a vacak "liberalis oktataspolitika", amely szemetet tom a gyerekek fejebe es megakadalyozza a tanar barmilyen nevelesi kiserletet.

Ketton all a vasar.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 11:55:08

Doomhammer 2008.03.30. 23:13:16
otvospeter 2008.03.31. 11:12:45

Igazatok van.

Hozzáteszem, hogy legtöbb a személyeken múlik, mentalitáson. A tanár mentalitásán és a diákok mentalitásán. Ezeket pedig nem lehet csak úgy "kitermelni", vagy 900 oldalas tantervekkel megrendszabályozni á la Prokrutész (nem is érdemes).

Egyébként szerintem nézze csak meg a gyerek nyugodtan a Harry Potter-t is, nemrég véletlenségből láttam, és szerintem a világon semmi baj vele, sőt nagyon érdekes. Mint könyv (vagy annak magyar fordítása) bizonyára stilisztikailag igénytelen, de mint történet vagy fantázia jónak tűnik, filmen is.

irrelevant 2008.03.31. 11:56:41

Loxon

Nem a Harry Potterrel van baj, hanem azzal, ha egy klasszikust kiszorít a tananyagból. Márpedig ma ez zajlik...

smalladam 2008.03.31. 12:01:19

péter! előszöris mégegyszer: nem a saját fejemből kipattant dolgokat írtam le hanem hozzáértők tapasztalatait összegeztem.

senki nem mondta, hogy nem kell jókait olvasni, meg ember tragédiáját. ez igenis fontos lenne.

a tananyag rossz. a mennyiségre megy rá, nem a minőségre. rengeteg benne az olyan elem, amit egy általános műveltségi szinthez fölösleges, cserébe nehéz megtanulni. a mennyiség önmagában is a minőség rovására megy. a tanárok rengetegszer nem érnek a tananyag végére, az érettségiző diákok azzal szembesülnek, hogy a második világháború utánról jóformán semmit sem tudnak, ahogy a modern művészetekről sem.

ráadásul nem minden gyerek tehetséges. akik nem bírják megérteni a nehéz egyenleteket, a bonyolult ritmusképleteket (nibelungizált alexandrin bazmeg) meg a többi ilyesmit, azok leszakadnak, "rossztanulók" lesznek, frusztráltak, agresszívek, ami káros az egész közösségre nézve.

ahhoz meg igenis ragaszkodom, hogy több praktikus ismeret kellene. Csak az inverzét nézzük: én fizikából négy évig képleteket tanultam kiszámolni, aminkek ma 0 hasznát veszem.

a gondolkodást, az érvelést fejlesztő elemek meg alig vannak, hisz nem érvelni kell, hanem felmondtani a tananyagot. töriszakon negyedéven azzal kellett szembesülnöm, hogy a tanulók jelentős része - az ELTE-ről beszélünk!! - nem érti a forráskritika lényegét, nem tud szövegből kivonatot készíteni, és nem tudja azt a saját szavaival kiselőadás szerűen elmondani. ha pedig belekérdeznek, megáll a tudomány: a szó szerint betanultak helyett ugyanis gondolkodni kellene.

de maradjunk a mennyiségnél: az általános iskolás húgomnak alig van ideje élni kicsit az életét, mert 6-7 órája van egy nap, amennyi még nekem sem volt általános iskolában, és rengeteget kell tanulnia. így otthon sem fog túl sok praktikus tudást elsajátítani, ha minden nap este érkezik haza..

és ha szerinted ilyen fontos, akkor mondd, mi a fasz értelme van, hogy egy általános iskolásnak a természeti törvényekről, a víz forrásáról, meg a többi dologról azt kell megtanulnia, hogy ha leesik a fedő a fazékról, akkor hányszor mennyiszer hány, az mennyi Newton, meg ilyenek, miközben még kb azt sem tudják, ki az a Newton!

az a rossz hírem van péter, hogy a szöveg, amit a "nyivákolásról" írtál, pont úgy hangzik, mint egy belvárosi garbós értelmiségié, akinek gőze sincs az V-VII. kerületen kívüli világról, és fel van háborodva, hogy ez a Nép hogy mer ilyen buta lenni.

p.s. lehet, hogy szerinted "nyivákolok", de sorban jönnek az olvasói levelek idősebb emberektől, pedagógusoktól, hogy köszönik, és ők is pont így gondolják. ez a hülye Nép ugye...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 12:01:54

Loxon 2008.03.31. 11:55:08:
"Hozzáteszem, hogy legtöbb a személyeken múlik, mentalitáson. A tanár mentalitásán és a diákok mentalitásán."

Hadd idezzek mashonnan.

"A rendszer kicsinálja a tanárt. A frusztrált, napi gondokkal küzdő, beszűkült, megkeseredett pedagógus meg bemegy az osztályba és megkövezik. Na most egyrészt ez nem meglepő, másrészt viszont arra is rámutat, hogy a következmény annyira súlyos, hogy a gyerek totál fejre állt, felszínes és devalvált értékrendű, empátiahiányos felnőtté fog cseperedni, aki lenézi a tanárát, és nem tiszteli. Ha nem tiszteli, akkor megenged magának bármit, amivel még inkább ront a tanár helyzetén, és ez oda-vissza kezd hatni.
...
Felháborítanak a túl-liberalizált intézmények, ahol magam is tanítottam, ugyanis a gyermekközpontúság nevében kis anarchista, nihilista agresszorok nevelődhetnek. Nem azt mondom, hogy ellenzem a reformpedagógiát és az alternatív módszereket, sőt, magam is ezek híve vagyok, ez a szakterületem is, csak azért mégsem kellene a másik végletbe esni, a porosz módszerektől a káoszba. A túl nagy szabadság nem jótékony nevelő hatású. A diák igenis tanulja meg tisztelni a tanárát, mert akkor a tanár is értékelheti magát annyira, hogy higgyen abban, amit csinál, és kellően felkészüljön. "

tewton 2008.03.31. 12:04:01

smalladam, otvospeter,
kár lenne gyűlölködésre meg vádaskodásra pazarolni a karaktereket.

[szerintem] az iskola feladata az agy bonyolítása mindenféle haszontalannak tűnő feladatokkal. Ez ugyanolyan, mint logikát tanulni, meg retorikát. Egyesek szerint az is hülyeség, mások szerint meg gondolkodási készségeket ad, rendszerszemléletet meg efféléket. Ez különösen igaz a gimnáziumra is, mint a felsőoktatáshoz közvetlenül kapcsolódó iskolára. Aki nem bírja képességgel ÉS memóriával, az vagy ne menjen oda, vagy ne sírjon a rossz jegyek miatt (esetleg érettségizzen műszaki rajzból ... [bár én se dicsekszem a mat-fiz átlagaimmal]).

Épp elég baj az, hogy az egyetemen (BTK) azzal megy el az idő még másodévben is, hogy alapvető dolgokat kell tanítani. Amiket normális esetben, egy másik rendszerben az ember felvételire már megtanult. És ez csak a tárgyi tudás.

Az, hogy mindezt túlnyomórészt infantilis emberkéknek tanítják, akik se kommunikálni nem tudnak, se a gimnáziumi anyagra nem emlékeznek (de általában is gyenge az emlékezetük és nem tudnak koncentrálni se túl hosszan), se műveltségük nincs (ego azért van), no az már tényleg halálos. És most tapasztalatból beszélek, nem hallomások alapján.

Egyetértek Otvospeterrel: "vissza a Kádár-kori oktatási rendszerhez!"
Illetve: előre Klebelsberghez!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.31. 12:06:51

elegendő megnézni azt, ezek az a liberós politikusok hová adják be a saját gyerekeiket -már ha nem épp magánba: akkor egyháziba... vahj miért?!

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 12:09:55

Doom,
nem mondtam a fentieknek ellent.

Azt is hozzá lehet ugyanakkor tenni, hogy felelőssége azoknak az igazgatóknak is van, akik olyan tanárokat szednek össze, akiket nem lehet tisztelni.

A tisztelet egy nehéz probléma. Egyrészt formális, és meg kell követelni, másrészt ha valaki nem tudja kivívni, akkor nehéz a formális részét jól betartatni.

(A felelősségkérdés pedig demokratikus rendszer esetén természetesen ördögkerék, hiszen a választók – névtelenül – és a választottak – névvel – egyaránt felelősök és így tovább. Egy normális iskolarendszert csakis "tekintélyelven" lehet kiépíteni, így ebben a tekintetben a poroszokkal tartok.)

irrelevant 2008.03.31. 12:25:21

smalladam

Attól, hogy leírod, hogy a véleményed szakértők véleménye, még nem feltétlenül igaz, már megbocsáss.

Előszöris tewtont tudnám idézni: "Aki nem bírja képességgel ÉS memóriával, az vagy ne menjen oda, vagy ne sírjon a rossz jegyek miatt"

Erről van szó.

Másrészt: továbbra sem értem, hogy a színvonal csökkentése mit oldana meg. Mert ne mondd nekem, hogy most nem színvonalcsökkentés zajlik. Ne mondd nekem, hogy a "praktikus ismeretek" (űrlapkitöltés) tanítása nem színvonalcsökkentés, hanem csak "MÁS", mert kirohanok a világból. Ezek ugyanis nem az eddigiek mellett, hanem helyett jönnek be a képzésbe, kiszorítva olyan ismereteket, amiket generációk sikeresen megtanultak.

És mostanság úgy látszik, hogy a színvonalcsökkentés nem hogy segítene a problémán, épp ellenkezőleg: egyre prosztóbb, butább, műveletlenebb évfolyamok jönnek egymás után (tisztelet a kivételnek). Hol van ennek a vége? Hová vezet az oktatás liberalizálása?

p.s.: ha írtál volna egy ellenkező előjelű cikket, azt is sokan megdícsérnék. A nagy számok törvénye, ugye.

p.p.s: nézd meg Doomhammer linkjét és gondolkodj el.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 12:30:40

Loxon 2008.03.31. 12:09:55:
"Azt is hozzá lehet ugyanakkor tenni, hogy felelőssége azoknak az igazgatóknak is van, akik olyan tanárokat szednek össze, akiket nem lehet tisztelni."

Tovabbi idezet ugyanonnan.
"A gond ott kezdődik, hogy a gyermek a saját szülőjét sem tiszteli, nem hogy a tanárát. A társadalom-média-reklámok-virtualitás deformálták a mai értékrendet, és olyan felületi eszközöket avanzsáltak értékké, amit esetleg nem minden szülő biztosíthat. Mivel a társadalom nem becsüli meg a tanárait, sem anyagilag, sem erkölcsileg, ez a pedagógus persztízs-veszteségével jár együtt, ergo a diák is inkább sajnálja a lúzer-kopott-kispénzű tanárt, és inkább az agyhalott, ám pénzesebb mintát értékeli. Nem arról van szó, hogy pénzzel motiválható a pedagógus, mert nyilván nem az megy tanárnak, aki kizárólag anyagi alapokra fekteti a pályaválasztását, hanem jó esetben az elhivatott, viszont ha egzisztenciálisan ellehetetleníti ez a pálya, akkor a legjobb tanár is irányt vált. Ugyanis nem vehet meg egy könyvet, nem engedheti meg magának, hogy pihenjen, és ebből kifolyólag nem válhat energikus, dinamikus és up-to-date iránymutatóvá sem. Tehát a leleményesebbje, igényesebbje, ambiciózusabbja elhagyja a pályát, és aki marad, az felőrlődik. Nyugaton hét évente elküldik a tanárokat pihenni, hiszen ők iszonyú szellemi energiákat mozgósítanak nap, mint nap, akárcsak az orvosok, és ha nincs lehetőségük regenerálódni, kiéghetnek. És ha nincs lehetőségük lépést tartani az igényesebb, azaz drágább kulturális irányokkal, elveszítik hitelességüket és modernitásukat, mint hangadók. Ördögi kör ez, hogy valójában a társadalom szorítja a tanárokat a perifériára, és ennek nyilván a fizetés egy eszköze. Ez a pálya sehol sincs anyagilag megbecsülve, de itthon még az emberi élhetőség határát is nehezen éri el."

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 12:46:28

"Doom",
ismét nem mondtam ellent. Csak végig kell olvasni a hozzászólásomat (akár többet is). A probléma legkevesebb, hogy differenciált.

Mivel anyám általános iskolai tanárnő volt, közeli hölgyisermősöm szintén tanárnő, meglehetős rálátásom van az iskolai ügyekre. És mondhatom, hogy már a tanárok, tanítók nagy része is úgy volt diák, ahogy nem kellett volna lennie. Elég sokat közülük nehéz tisztelni, sok nem ért a gyerekek nyelvén, soknak ostoba ítéletei vannak. Ez nem csak szervezés kérdése, hanem generációs probléma is.

Természetes, hogy mindezt csak változtatásokkal lehetne kezelni, de ehhez már talán nincs is meg az "emberanyag" (brrr).

smalladam 2008.03.31. 12:50:20

kedves péter

1. beidéznéd nekem azokat a szöveghelyeket, ahol azt írom, hogy színvonalcsökkentésről van szó?

2. "Aki nem bírja képességgel ÉS memóriával, az vagy ne menjen oda, vagy ne sírjon a rossz jegyek miatt" ezt megnézném hogy általános iskolában oldod meg...

3. nem kaptál még olvasói levelet, úgyhogy ezt hagyjuk is.

4. sokadszor is le kell írnom, hogy a saját tapasztalataim mellett idősebb pedagógusok, gyerekpszichológusok, közművelődésben dolgozó értelmiségiek panaszait, meglátásai gyúrtam össze véleménnyé. voltaképpen őket szólod le.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 12:55:32

Loxon 2008.03.31. 12:46:28:
"Természetes, hogy mindezt csak változtatásokkal lehetne kezelni,"

Nem szeretem az olyan helyzeteket, ahol problema van, de "semmit se lehet tenni". Meg ha "tul bonyolult valami ahhoz, hogy tenni lehessen valamit."

A gyerekek, a szuleik es a tanarok is problemasak. De ne mondja nekem senki, hogy nem voltak ugyanilyen problemasak a Kadar-korszakban is. A tudas es a tanarok nem-tisztelete egy nagy problema, de ezzel nem lehet sokat csinalni. Azzal viszont lehet, hogy olyan anyagot adjanak a diakoknak, amely realis meretu (napi max. 6 oraban megtanithato) es megmozgatja az agyukat. Azzal is lehet valamit csinalni, hogy extrem modon fegyelmezetlen diakokat valahogy meg lehessen fekezni.

Elfogadva, hogy a tisztelet visszaallitasahoz nem tudunk jo es gyors modszereket, a fentebb emlitett ket problema rovid tavon is megoldhato es tuneti kezelest nyujt sok gondra. Ha meg netan a kisegitobol atvett, problemas gyerekek melle kisegito tanarra is jutna egy kis penz, az mar ugy hangzik, mint egy 1-2 ev alatt vegrehajthato program.

irrelevant 2008.03.31. 13:00:09

Kedves smalladam!

1. Ilyet sehol nem írtál, de úgy látszik, nem figyelsz: én mondtam azt, hogy színvonalcsökkentésről van szó, te pedig ezt vitatod.

2. Ha már az általános iskolánál tartunk, szerinted az megoldás, hogy szülői beleegyezéssel lehet megbuktatni a gyereket alsóban? Ez éppen azt a funkcionális analfabetizmust fokozza, amit te az ELTE kapcsán panaszoltál. Egyetértünk? Magyarán: a színvonal csökkentése általánosban sem megoldás...

3. Mivel nem is írtam cikket a hírszerzőre.

4. Le is szólom - na nem őket, a véleményüket. Egy idősebb pedagógus vagy egy gyerekpszichológus is tévedhet és láthatja rosszul a dolgokat. Egyébként meg valószínűleg tucatszám találnál olyan tanárokat és pszichológusokat, akik velem értenek egyet, csak az ő véleményüket nem írod meg cikkben, mert nem értesz velük egyet. Erről ennyit...

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 13:07:35

"Doom",
nem vitatkozom veled, ha nem vennéd észre. Csak a naivitást nem szeretem. És azzal, hogy látszólag ellenkeztem veled, elértem, hogy leírd a lényeget.

I'm not your opposition unless a constructive one

smalladam 2008.03.31. 13:13:41

péter, örülök, hogy bátran szembemész az autópályán, és lenézed mások véleményét, de azért pár dolog még engedtessen meg nekem a saját védelmemben.

"továbbra sem értem, hogy a színvonal csökkentése mit oldana meg." ezt te írtad, de akkor nem tudom mire, ha nem rám reagálva. nem kellene színvonalat csökkenteni, elég alacsonyan van ez magától is. helyette minőségi oktatás kell mennyiségi helyett.

amúgy ha elolvasod figyelmesen a cikkemet akkor rájöhetnél hogy az ilyen felvetéseiddel: "szerinted az megoldás, hogy szülői beleegyezéssel lehet megbuktatni a gyereket" alsóban? én is egy oldalon állok, hiszen egy szóval sem írtam sehol, hogy a mostani "oktatási reformok" jók. sőt, ha tudsz olvasni, azt is észrevehetted, hogy kifejezetten ellenzem őket.

amúgy meg azt, hogy kit szólsz le: én nem mondom, hogy nekik igazuk van, de sok, ráadásul a szakmában dolgozó, tapasztalt ember, és a te véleményed közül talán inkább hadd mégis az övékre adjak, pláne, ha a saját tapasztalataimmal egybevágnak.

"az ő véleményüket nem írod meg cikkben, mert nem értesz velük egyet." hülyeségekkel meg ne vádaskodj, ha kérhetlek.

irrelevant 2008.03.31. 13:20:59

smalladam

"péter, örülök, hogy bátran szembemész az autópályán"

Bocs, de ez szánalmas. Úgy beállítani az egészet, mintha én lennék az egyetlen, aki szembemegy a te fiktív "autópályádon". Nézd: szerinted a te kis felmérésed a "tapasztalt pedagógusok" és egyebek körében reprezentálja az összes szakember véleményét? Hány pedagógust kérdeztél meg? Húszat? Harmincat? És ez lenne neked az autópálya? Na nem kell csúsztatni...

"hadd mégis az övékre adjak, pláne, ha a saját tapasztalataimmal egybevágnak."

Nem érzed úgy, hogy azért emlékszel csak ilyen véleményekre, mert a véleményeddel egybevágnak? A többit meg kizárod...

Szóval ezzel hiába takarózol, gyenge érv.

"egy szóval sem írtam sehol, hogy a mostani "oktatási reformok" jók. sőt, ha tudsz olvasni, azt is észrevehetted, hogy kifejezetten ellenzem őket."

Nos, te éppen azt mondod, mint a liberális értelmiség, hogy minek olyan sok szart tanulni, tanuljunk inkább feladóvevény-kitöltést kémia helyett. Úgyhogy itt, egy igen fontos kérdésben egy platformon vagy az OM-mel. Ezzel vitatkozom én.

tewton 2008.03.31. 13:23:52

hahó, smalladam,
"2. "Aki nem bírja képességgel ÉS memóriával, az vagy ne menjen oda, vagy ne sírjon a rossz jegyek miatt" ezt megnézném hogy általános iskolában oldod meg..."

Ezért a gondolatért ne Ötvöspéter hibáztasd, mert engem idézett (ok, én középiskoláról gondolkodtam).

De gondolod, hogy általánosban annyira le kell vinni a szintet, hogy mindenki jeles legyen? Csak hogy a kis érzékeny lelkek ne bántódjanak a rossz jegyek miatt? De akkor mikor tanulják meg azt a realitást, hogy az élet siker és kudarc?

Másrészt meg normális dolog, hogy nem lehet mindenki mindenben jó (persze vannak a jótanulók...). De a szülőnek észre kell vennie, hogy a gyereke miben tehetséges, miben tehetségtelen, meg miben lusta egyszerűen. A szorgalomra lehet nevelni, de tehetségre nemigen. Azt meg tudomásul kell venni, ha nincs.

6-7 óra ... a 7 biztos sok, de én már nagyon régen jártam általánosba. Ellenben mi rendszeresen jártunk szombaton is iskolába. Általánosban.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.03.31. 13:30:21

Adam: mit tudtok, hogy ti már befejezett mútltban írtok a szakításról, mások meg még csak erős lehetőségként? :)

smalladam 2008.03.31. 13:49:07

péter...lehet, hogy kevés ember, meg mittomén, de hát mit csináljak, kit állítsak még mellém, ha eddig mindenkit leszóltál, meg meggyanúsítottál?

"Nem érzed úgy, hogy azért emlékszel csak ilyen véleményekre, mert a véleményeddel egybevágnak? A többit meg kizárod..." Nem. Miért érezném? Mondd csak, miért feltételezed rólam már másodszor, hogy én direkt csak azokra a véleményekre alapozok, amik engem igazolnak?

elég pofátlan vagyok azért tényleg, de sok szakmabeli és te közötted még mindig képes vagyok nekik hinni inkább:D

ez viszont már tewtonnak is szól: félreértetek. sehol nem írtam, hogy mindenkinek ötösnek kell lennie, és hogy űrlapkitöltést kell tanulni kémia helyett. azt írtam, hogy a mostani rendszerben rosszak az arányok. minőség vs. mennyiség. stb. és ez baj, mert kontraproduktív.

vitatkozhatunk, de sajnálom, ebben az ügyben nem fogtok meggyőzni. és nem azért, mert ez az OM, magyar bálint, orbán viktor, vagy az Atyaúristen álláspontja.

irrelevant 2008.03.31. 14:00:38

smalladam

Meggyanúsítottam? Már megint mártírkodsz? :)

"Mondd csak, miért feltételezed rólam már másodszor, hogy én direkt csak azokra a véleményekre alapozok, amik engem igazolnak?"

Azért, mert úgy akarod láttatni, mintha az egész padagógusszakma a te véleményedet visszahangozná, és én vagyok az egyetlen, nem-pedagógus, autópályán szembemenő hülye, aki szerint a poroszos rendszer jobb volt. Pedig ez nem így van.

smalladam 2008.03.31. 14:08:51

nem úgy akarom láttatni. de mégis mit szóljak, ha szerinted én torz véleményeket írok, akire meg alapozok, azt te "leszólod"?

"aki szerint a poroszos rendszer jobb volt." ez meg a csúcs bazmeg. mutasd meg, hol írtam ilyet?

irrelevant 2008.03.31. 14:14:35

Nem akarod, nem hát. Azért írtad, hogy szembemegyek az autópályádon mint egy ámokfutó, az egyébként nem ritka véleményemmel.

Azt, hogy a poroszos rendszer jobb volt, azt én írtam, te észlény. Az én véleményem. Figyelj már oda!

smalladam 2008.03.31. 14:21:22

"Azért, mert úgy akarod láttatni, mintha az egész padagógusszakma a te véleményedet visszahangozná, és én vagyok az egyetlen, nem-pedagógus, autópályán szembemenő hülye, aki szerint a poroszos rendszer jobb volt." itt van e!

irrelevant 2008.03.31. 14:23:43

Igen.
Neked is szövegértési nehézségeid vannak?

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 14:28:46

Nincs valami oktatáspolitikai poszt, ahova írhatnátok? Elvégre itt a "jobbodali veszedelemről" volt szó eddig. :->

tewton 2008.03.31. 14:33:46

Na jó, hogy oldjam a feszültséget:

mit szólnátok, ha felbomlana a koalíció és
a szocik kreálnának hirtelen 2 MDF-es minisztert?

VillámVálasztVárok!

smalladam 2008.03.31. 14:45:31

történelmi és sci-fi példák alapján ilyenkor valami sötét nagyúr szokta átvenni a hatalmat.

persze, lehet, hogy ezek csak szerintem jó példák, mások más példákat tudnak. lehet, hogy csak ezeket a példákat akarom meglátni. a lényeg, hogy nem az egész sci-fi szakma véleménye. vagy a történésszakmáé)

tewton 2008.03.31. 14:55:40

de most a hireket nezve hirtelen nem is annyira keptelen otlet. torteneti peldak...?!

smalladam 2008.03.31. 15:01:09

a sötét talán túlzás abban az esetben, de caesar vagy napoleon kijátszották már a kártyát. sőt hitler is hasonló analógia. ő viszont sötét is.

irrelevant 2008.03.31. 15:06:27

A sötét nagyurak már a nyakunkon ülnek.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 15:11:28

Adam,
ugye nem azt akarod mondani, hogy OV volna az új cézár/napóleon/hitler (ámbár ezt a sort nem teljesen értem). Ez azért már több volna a paranoiánál.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 15:31:51

Loxon 2008.03.31. 15:11:28:
"ugye nem azt akarod mondani, hogy OV volna az új cézár/napóleon/hitler"

Hat de megmondta Feri is. Szocialis demagogiaval operalo antiszemita radikalis.

Volt mar ilyen a tortenelemben, peldaul Hitler is ilyen volt.

Feri megmondta, es azt is megmondta, hogy ilyen helyzetben nem lehet fuggetlennek maradni. Megmondja smalladam is.

dr.minorka 2008.03.31. 15:34:23

"mit szólnátok, ha felbomlana a koalíció és
a szocik kreálnának hirtelen 2 MDF-es minisztert?
VillámVálasztVárok!"
Megtérülne a befektetésem.
Leisztinger Tamás

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 15:38:12

Meseljen, minorka.
Mit hallott?
Valami ertekes kis pletyka?

smalladam 2008.03.31. 15:38:28

Loxon, iddögöljek meg, de ez már csak azután merült fel bennem, hogy megírtam a kommentet.

nemrég néztem meg újra a csillagok háborúját és konkrétan darth vader jutott eszembe:D

dr.minorka 2008.03.31. 15:42:40

Domm!
Én nem hallok semmit, én csak médium vagyok.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 15:44:58

Adam, gyenge a szövegértésem. Még fantasy szinten sem értem, kiről írsz.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 15:48:40

dr.minorka 2008.03.31. 15:42:40:
"Én nem hallok semmit, én csak médium vagyok."

Beszelj hozzank. Jo vagy rossz szellem vagy?

dr.minorka 2008.03.31. 15:58:56

Doomhammer!
Mi az üzleti ajánlata! Lottószámokat, árfolyamokat, stb. nem közvetítek!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 16:01:59

dr.minorka 2008.03.31. 15:58:56:
"Mi az üzleti ajánlata!"

Felismerlek, szellem! Te vagy a mi Urunk, Gyurcsany Ferenc!

Mondd, Feri, mit fog tenni az SZDSZ?

dr.minorka 2008.03.31. 16:18:32

Dhammer!
Bátran, racionálisan, európai módra fognak viselkedni - ahogy szoktak. Úgy döntenek, ha már veszni kell, vesszenek el szépen. Visszaadják a lopott vagyont, hátha a többi párt követi őket. Aztán szent esküt tesznek, hogy ezentúl nem lesznek dogmatikusok, nem erőszakolják meg a tényeket és országot. Majd megszervezik az első bulit, ahogy a 70-es évek végén tették (házibuli 150 emberrel, egy 4 szobás lakásban - gyakorlatilag az egész tagság). Végül kinevezik a Félrebeszélő szerkesztőségét, és nyomdagépet kérnek az amerikai követségtől.
Doom! A honoráriumot Túró Rudi formájában kérem!.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 18:28:33

O, szellem, te nem is vagy Gyurcsany Ferenc.
De akkor kinek a szelleme vagy?
Mindegy.
Amit a vagyonrol mondtal, az erdekes. Azt mondod tehat, hogy az SZDSZ-nek mindent be kell nyelnie, mert uzleti suskusokkal zsaroljak oket?

Kettot kopogj, ha igen.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 22:22:03

Kopp, kopp.
Köszönöm a választ, szellem.
Az SZDSZ megtört.
Én azt hittem, egy hétig elhúzzák, de nem.
Egy fél nap is elég volt hozzá.

dr.minorka 2008.03.31. 22:30:44

Tisztelt Ügyfelem!
Öncélú ügyködése nem menti fel szerződéses kötelezettségének teljesítése alól.
Üdvözlettel a Spiritusz!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 22:31:36

A kommunizmus kísértete járja be a Reakciót?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.03.31. 22:33:14

Haha, Minorka!
Eleve, a szerződés nem volt vérrel aláírva.
Aztán hol a teljesítés?
Magamnak kellett kopognom, mint valami önkiszolgáló büfében.

Megtagadom a lélek átnyújtását.

dr.minorka 2008.03.31. 22:58:53

Doomhammer!
Nem lelket kell átnyújtania, maga lelketlen, hanem a Túró Rudit! Nem tehetek róla, hogy nem volt képes megvárni amíg transzba esek. Tudja milyen nehéz este felhajtani egy láda rohadt almát?
Tölgy, ilyen történelmi időkben idétlenkedni! Látott maga ektoplazmát a Redakcióban? Na, ugye!

tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.31. 23:03:16

dr. minorka,
itten ma mindenki annyira, de annyira dörzsölt és jól értesült, s átlát a szitán, meg a politikusokon. És annyi mindent leírtak, hogy akármi lesz, valaki már megmondta.
Ektoplazmatévét meg nem is ismerem. Mink még lúdtollat használunk vagy palatáblát.

dr.minorka 2008.03.31. 23:06:24

Remélem digitális lúdtollat!
süti beállítások módosítása