Tegnap a Kossuth tér környéki kettős kordon, az óriási létszámú rendőri csapaterők, illetve az oszlopokra szerelt mobil térfigyelő kamerák látványa és a minket igazoltató rendőrök eljárása alapján kaptunk némi képet arról, mit ért a BRFK egy terület kiemelt biztosításán. Nem biztos, hogy jól van ez így, főleg utólag tűnik sokszorosan túlbiztosítottnak a dolog, de ez még talán belefér.
De lehet, hogy sikerül még tovább fokozni a kitűnő latin-amerikai hangulatot: egy olvasónk látta, hogy tegnap este tizenegy után rendőri felvezetésű katonai menetoszlop hagyta el Budapestet Szentendre irányába. A csapatszállító járműveken ülő katonák némelyikén kámzsa volt. Lehet, hogy csak gyakorlatra mentek/gyakorlatról jöttek, de az időzítés elég sajátos.
Megkerestük a Honvédelmi Minisztériumot, várjuk válaszukat, hogy mi volt az apropója az éjjeli csapatmozgásnak. A honvedelem.hu híre alapján március 3. és 14. között elektronikai hadviselési NATO-hadgyakorlat zajlik, ennek azonban nem sok köze van Szentendréhez: „A gyakorlaton a teljes, magyar légvédelmi rendszer részt vesz. Az MH 54. Veszprém Légtérellenőrző Ezred radarszázadai saját helyőrségükben – vagyis Debrecenben, Békéscsabán, Jután és Kupon –, míg a győri ezred a pápai repülőtérre kitelepülve végzi feladatát.”
Update: HM-es forrásunk nem tud vasárnapi hadgyakorlatól, de arról sem, hogy berendeltek volna katonákat tegnap este.
A bejegyzés trackback címe:
https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr52373777
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.10. 09:17:49
Katonai főiskolások lehettek, arrafelé tudtommal nincs más laktanya. De lehet, hogy csak átmentek Bp-n, hiszen nincs MO, tehát Szentendre felé csak Bp-n keresztül lehet eljutni.
Ez még így önmagában nem nagy hír.
Ez még így önmagában nem nagy hír.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.10. 09:20:18
tölgy:
Persze, könnyen lehet, hogy ennyi a magyarázat. Nem szoktam ilyesmiben paranoiás lenni, de fura egybeesés, hogy pont azután hagyták el a fővárost, hogy kiderült: nem lesz nagy balhé az éjjel, de még kicsi sem.
Persze, könnyen lehet, hogy ennyi a magyarázat. Nem szoktam ilyesmiben paranoiás lenni, de fura egybeesés, hogy pont azután hagyták el a fővárost, hogy kiderült: nem lesz nagy balhé az éjjel, de még kicsi sem.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.10. 09:45:46
gloire · alkaloida.blogspot.com/ 2008.02.21. 13:24:02
"Március 15.-én hadiállapot lesz Pesten reggel 8 órától"
Tartom.
"Március 15.-én hadiállapot lesz Pesten reggel 8 órától"
Tartom.
medve1 2008.03.10. 09:54:09
Azért túl másnapos vagyok, hogy ezekkel érdemben foglalkozzak, de alapvetően megint elmehet a rendőrség a Picsába, Fletó után.
smalladam 2008.03.10. 09:56:29
biztos andy vajna forgatott filmet a rendszerváltásról, szabadság szerelem II. címmel.
szerintem amúgy kissé paranoid ez a poszt. ezer oka lehet, amúgy meg katonaság bevetése EU- és NATO tagként nem csak a Lovas István rosszallását váltaná ki.
szerintem amúgy kissé paranoid ez a poszt. ezer oka lehet, amúgy meg katonaság bevetése EU- és NATO tagként nem csak a Lovas István rosszallását váltaná ki.
smalladam 2008.03.10. 09:57:49
ja és tudtommal sólyom bácsi beleegyezése sem árt hozzá, mivel ő a főparancsnok.
medve1 2008.03.10. 10:02:47
Smalladam! Vélhetően a konkrét ügyben igazad van, de azért látva a rendőrségi kutyakomédiát és imserve a szocik reménykedését, hogy legalább legyen egy kis balhé, nem baj, ha minél többen tudják: provokálni fognak. És nincs nehéz dolguk, mert Toroczkay, Budaházy az ő emberük, Hegedűs egy primitív segg. Március 15-én megteszik.
sHelf 2008.03.10. 10:06:23
smalladam: ogy kell.
hacsak nincs rendkívüli állapot.
pontosabban a belföldi alkalmazáshoz kell ogy, amúgy a "kormány irányítja a működését".
hacsak nincs rendkívüli állapot.
pontosabban a belföldi alkalmazáshoz kell ogy, amúgy a "kormány irányítja a működését".
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.10. 10:08:28
smalladam:
Sólyom nem operatív vezetője a hadseregnek. Az általunk megkérdezett HM-es emberek nem tudnak gyakorlatról, márpedig vasárnap éjjel mi másért autókáznának csapatszállítókon kámzsás katonák?
Sólyom nem operatív vezetője a hadseregnek. Az általunk megkérdezett HM-es emberek nem tudnak gyakorlatról, márpedig vasárnap éjjel mi másért autókáznának csapatszállítókon kámzsás katonák?
medve1 2008.03.10. 10:12:46
Turul! Mert teneked valójában az Astoriánál kellet volna maszkban molotov koktélokat dobálni és közben azt üvölteni: Zieg Viktor!
smalladam 2008.03.10. 10:17:27
egyszer vasárnap délután bringáztam az árpád úton és szembe jött velem egy páncélozott felderítő. attól, hogy nincs hadgyakorlat, tudtommal lehetnek még kisebb alakulat-szintű gyakorlatok, mozgatások, stb. a főiskolásokat is szokták így hurcolászni.
a kámzsával kapcsolatban hadd szólaljon meg a bennem lakozó horn gyula is: a teherautó paltóján március elején éjjel menetszélben ponyva alatt is relatíve hideg van.
a kámzsával kapcsolatban hadd szólaljon meg a bennem lakozó horn gyula is: a teherautó paltóján március elején éjjel menetszélben ponyva alatt is relatíve hideg van.
Thulsa Doom (törölt) 2008.03.10. 10:19:39
Ritka baromság lenne a részükről bevetni a katonaságot egy valóban forradalmi helyzetben. Biztosan ők is tudják, hogy a katonaság szokott a leghamarabb átállni a másik oldalra, míg a belügyi alakukatok az utolsó pillanatig védik a fennálló hatalmat. A hadseregben ugyanis mindig a hazafias szellem az uralkodó, míg a rendőrségnél pusztán a rend védelme. De hát ezektől nem lehet logikus gondolkodást elvárni, úgyhogy lehet, hogy tényleg a várható események miatt vezényelték a katonákat a környékre.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.10. 10:21:00
smalladam:
Igen, minden további nélkül elképzelhető, hogy neked van igazad. A HM Sajtóosztályától még nem kaptunk választ - utána okosabbak leszünk.
Igen, minden további nélkül elképzelhető, hogy neked van igazad. A HM Sajtóosztályától még nem kaptunk választ - utána okosabbak leszünk.
medve1 2008.03.10. 10:28:50
Kemotox! Fogadni mernék veléed, hogy a magyarok nyilai hamarosan Fletó veteményesége is bedob egy molotov koktélt. Ezek bármire képesek, ebben igazad van.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.10. 10:58:42
A helyzet az, hogy kezd teljes fejetlenség kialakulni
úgylátszaik. Mondok egy példát: tegnap berontott
a Tulipán presszóba kb. 40 rendőr, mindenkit igazoltattak stb.
Egy óra múlva ismét bementek, de egy tök másik (immár páncélozott)
egység, de semmit nem csináltak. A katonai teherautók meg ott
voltak a helyszínen le is fotóztam.
Mindegy egyébként kiderült tegnap, hogy ezen már semmi
nemmúlik, senkit nem érdekel tulajdonképpen, ezt a
meccset is elvesztették.
úgylátszaik. Mondok egy példát: tegnap berontott
a Tulipán presszóba kb. 40 rendőr, mindenkit igazoltattak stb.
Egy óra múlva ismét bementek, de egy tök másik (immár páncélozott)
egység, de semmit nem csináltak. A katonai teherautók meg ott
voltak a helyszínen le is fotóztam.
Mindegy egyébként kiderült tegnap, hogy ezen már semmi
nemmúlik, senkit nem érdekel tulajdonképpen, ezt a
meccset is elvesztették.
irrelevant 2008.03.10. 11:04:20
Valóban számítani lehet arra, hogy az NBH-s Magyarok Nyilai ismét lecsap, ellensúlyozandó a népszavazási vereséget. Majd lehet Orbánra mutogatni, hogy a népszavazással felheccelte a szélsőségeseket és ahogy Kóka vátesz is megmondta, lángbab borítja Budapestet mint egy őrült Nero.
Csak attól félek, hogy most valami komolyabb cuccot találnak ki...
Csak attól félek, hogy most valami komolyabb cuccot találnak ki...
medve1 2008.03.10. 11:10:54
Gloire! Még egyszer mondom: meg fogják lőni magukat.
medve1 2008.03.10. 11:11:33
Bizony otvopeter, ez jön, ez van már csak hátra!
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.10. 11:12:53
"otvospeter",
nem hiszem, hogy a MNY nem NBH-s. Divat provokátorokat látni, de ha egyszer kiderül, hogy nem arról van szó, akkor a fidesz is úgy jár, mint TGM.
Az MSZP első (pontosabban újabb) elnyomása idején (1994-98) is voltak robbantások, azok valóban provokációknak tűntek. A rendőrségre való éjjeli belövés is provokáció volt. A MNY szerintem valódiak.
nem hiszem, hogy a MNY nem NBH-s. Divat provokátorokat látni, de ha egyszer kiderül, hogy nem arról van szó, akkor a fidesz is úgy jár, mint TGM.
Az MSZP első (pontosabban újabb) elnyomása idején (1994-98) is voltak robbantások, azok valóban provokációknak tűntek. A rendőrségre való éjjeli belövés is provokáció volt. A MNY szerintem valódiak.
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.10. 11:13:40
Bocs, javítás miatt benn maradt egy nem, tehát :
nem hiszem, hogy a MNY NBH-s.
nem hiszem, hogy a MNY NBH-s.
denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.03.10. 11:30:46
medve1 2008.03.10. 11:11:33
"Bizony otvopeter, ez jön, ez van már csak hátra!"
Én a kormány programját követném itt is. Megmondták: "Reform vagy Bukás". Értek én a szóból. A reform meg is volt. Már csak egy dolog van hátra.
"Bizony otvopeter, ez jön, ez van már csak hátra!"
Én a kormány programját követném itt is. Megmondták: "Reform vagy Bukás". Értek én a szóból. A reform meg is volt. Már csak egy dolog van hátra.
irrelevant 2008.03.10. 11:39:18
Loxon
Ha a MNY nem NBH-s, miért nincsenek meg Csintalan támadói? Miért nincsenek meg a molotov-koktélokat dobálók? Normális esetben hajtóvadászat lenne, hiszen az oligarchia holdudvarát érte támadás.
Valamint: ha a MNY tényleg radikális, szélsőjobbos szervezet, hogy lehet, hogy olyan bénák, hogy nem tudnak összeszerelni egy normális koktélt? Nem tudnak felgyújtani egy házat? Megpörkölődik a küszöb, aztán lehet bekerülni az újságba? Gyanús... Ha komoly lenne a gyújtogatási szándék, nem úsznák meg egy megpörkölődött küszöbbel, főleg nem zsinórban 3-an vagy 4-en.
Ja, és a kuruc.info állandóan hozsannázik a MNY-nek, márpedig a kuruc is eléggé gyanús ilyen szempontból...
Ha a MNY nem NBH-s, miért nincsenek meg Csintalan támadói? Miért nincsenek meg a molotov-koktélokat dobálók? Normális esetben hajtóvadászat lenne, hiszen az oligarchia holdudvarát érte támadás.
Valamint: ha a MNY tényleg radikális, szélsőjobbos szervezet, hogy lehet, hogy olyan bénák, hogy nem tudnak összeszerelni egy normális koktélt? Nem tudnak felgyújtani egy házat? Megpörkölődik a küszöb, aztán lehet bekerülni az újságba? Gyanús... Ha komoly lenne a gyújtogatási szándék, nem úsznák meg egy megpörkölődött küszöbbel, főleg nem zsinórban 3-an vagy 4-en.
Ja, és a kuruc.info állandóan hozsannázik a MNY-nek, márpedig a kuruc is eléggé gyanús ilyen szempontból...
Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.10. 12:17:05
"otvospeter"
Hajtóvadászat volt, csak kissé sikertelen. Pl. "elkapták" Carnivora-t.
Kérdésedre, hogy miért bénák: nem tudom. Elég sokan bénák, akik komolyan gondolnak valamit.
A kuruc-ot ügynökséggel gyanúsítani nem túl indokolt. Túl éles szemmel kritizálnak, és nyilvánvalóan őszintén. Elég néhány cikket elolvasni onnan, hogy ez belátható legyen.
El kellene fogadni, hogy a legtöbb szélsőséges (idézőjelben vagy anélkül) igenis az, ami.
Meg különben is, teszem hozzá zárójelben, egy provokátor számára az a legnagyobb csapás (amennyiben valóban tudatosan az), ha akkor is őszintének tekintik, amikor már nem akarja játszani a szerepét.
Hajtóvadászat volt, csak kissé sikertelen. Pl. "elkapták" Carnivora-t.
Kérdésedre, hogy miért bénák: nem tudom. Elég sokan bénák, akik komolyan gondolnak valamit.
A kuruc-ot ügynökséggel gyanúsítani nem túl indokolt. Túl éles szemmel kritizálnak, és nyilvánvalóan őszintén. Elég néhány cikket elolvasni onnan, hogy ez belátható legyen.
El kellene fogadni, hogy a legtöbb szélsőséges (idézőjelben vagy anélkül) igenis az, ami.
Meg különben is, teszem hozzá zárójelben, egy provokátor számára az a legnagyobb csapás (amennyiben valóban tudatosan az), ha akkor is őszintének tekintik, amikor már nem akarja játszani a szerepét.
jbb 2008.03.10. 12:37:25
Ismerve a kézivezérelt nbh működését és horngábor tegnapi hiperkorrekt egyeztetési akcióját, fletóék nyilván őt fogják megmerényelni. Aztán még aznap dobrevklára kezébe fognak nyomni egy antiszeimta röplapot a városban járva 's kelve. Másnapra már a nemzetközi sajtó is a magyar antiszemitizmus tombolásáról fog cikkezni, kiss péter bejelenti, hogy ő megmondta már hetekkel ezelőtt. Ja és a rorbán tehet róla.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.10. 14:12:59
Turul
Most gondoltam csak végig, a katonai menetoszlopot.
A volt határőrség gépei is lehettek. Ugye most vonták össze
őket, és hőr-nek voltak haditechnikai eszközei is.
Amit én fotóztam az is valószínüleg az.
Most gondoltam csak végig, a katonai menetoszlopot.
A volt határőrség gépei is lehettek. Ugye most vonták össze
őket, és hőr-nek voltak haditechnikai eszközei is.
Amit én fotóztam az is valószínüleg az.
smalladam 2008.03.10. 14:28:09
gloire pont most akartam írni, hogy a fakózöld rába teherautók a határőrséghez tartoznak, és már a korábbi felvonulásokkor is használták őket.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.10. 15:02:07
www.haditechnika.hu/ARCHIVUM/199402/940213.htm
Azért nem eszement dolog, egészségügy és a
haditechnika találkozása a boncasztalon?
Azért nem eszement dolog, egészségügy és a
haditechnika találkozása a boncasztalon?
smalladam 2008.03.10. 16:01:29
"A gépkocsi létravázas kialakítású, amelynek nagy szilárdságú, sajtolt U profilú hossztartóit kereszttartók fogják össze." ilyen is csak rendőrállamban lehetséges bázz
amúgy a KR-nek (ex-rebisz) van két BTR-80-asa is, 8 kerék, 1 gépágyú, meg ami kell. ha lovas istván látná, kivándorolna izraelbe egyből az tuti. ha a magyarok nyilai megrohamoznák a téli palotát, akkor előbb sztem ezeket dobnák be.
amúgy a KR-nek (ex-rebisz) van két BTR-80-asa is, 8 kerék, 1 gépágyú, meg ami kell. ha lovas istván látná, kivándorolna izraelbe egyből az tuti. ha a magyarok nyilai megrohamoznák a téli palotát, akkor előbb sztem ezeket dobnák be.
irrelevant 2008.03.10. 16:44:21
www.fas.org/man/dod-101/sys/land/row/btr-80-color.jpg
Hú de kemény. Na ennek menjen neki Tomcat.
Hú de kemény. Na ennek menjen neki Tomcat.
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.10. 16:46:27
"A fülke tetején felnyitható búvónyílást alakítottak ki,
amelynek külső peremére géppuskaállvány rögzíthető."
"Az alkalmazott kormánymű golyósoros"
(a kormány azzal golyószóróz)
amelynek külső peremére géppuskaállvány rögzíthető."
"Az alkalmazott kormánymű golyósoros"
(a kormány azzal golyószóróz)
Thulsa Doom (törölt) 2008.03.10. 21:22:59
Teljesen mindegy, hogy a rebisznek, vagy a belügynek milyen harcjárművei vannak. Valódi harci helyzetben úgyis annyi irányba futnának, ahányan vannak.
A kődobáló félhülyék ellen meg semmi szükség rá, mert ezek nélkül is rendet vágnak köztük.
A kődobáló félhülyék ellen meg semmi szükség rá, mert ezek nélkül is rendet vágnak köztük.
dowNLoad 2008.03.10. 21:23:10
JÖN TOMCAT!
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-026.jpg
TOMKETISTÁK:
www.navy.mil/management/photodb/webphoto/web_060728-N-7241L-021.jpg
TOMCAT BOMBÁVAL:
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-005.jpg
TOMCAT MEGY:
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-004.jpg
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-026.jpg
TOMKETISTÁK:
www.navy.mil/management/photodb/webphoto/web_060728-N-7241L-021.jpg
TOMCAT BOMBÁVAL:
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-005.jpg
TOMCAT MEGY:
www.navy.mil/management/photodb/photos/060728-N-7241L-004.jpg
smalladam 2008.03.10. 22:42:16
ötvöspéter, ez a modernizált honvédségi változat. (BTR-80A) a rendőrségin a régi típusú torony van kisebb kaliberű géppuskával.
tölgy · http://konzervativok.blogspot.com 2008.03.11. 16:05:00
Akkor volt határőr teherautókon rendőrök/határőrök mehettek Szentendre fölé lőgyakorlatra (ha még létezik a HM lőtér ott).
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.11. 16:10:47
tölgy:
Vasárnap este 11-kor lőgyakorlatra? Lehet, csak nem túl nagy az esélye.
A HM azt mondta, nem katonai menetoszlop volt, a BRFK nem válaszolt.
Vasárnap este 11-kor lőgyakorlatra? Lehet, csak nem túl nagy az esélye.
A HM azt mondta, nem katonai menetoszlop volt, a BRFK nem válaszolt.
TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2008.03.11. 16:16:13
gloire:
De kik? És hova haza? Van Szentendrén valami rendőrségi laktanya? Vagy a Duna-kanyarban?
De kik? És hova haza? Van Szentendrén valami rendőrségi laktanya? Vagy a Duna-kanyarban?
tewton 2008.03.11. 16:16:27
öööö ... egyenruhások, lőgyakorlat, bakancs? teherautón?
hajajj. A Magyar Gárda jobban szervezett, mint gondoltam :)
hajajj. A Magyar Gárda jobban szervezett, mint gondoltam :)
smalladam 2008.03.11. 16:55:31
arról nem volt szó, hogy azokon a teharautókon mentek, amikről beszéltünk. nekem úgy rémlik, a határőr teherautók 11 körül még a tévészékház oldalánál álltak, meg mintha azok a KR kerepesi úti központjához tartoznának.
megyei kapitányságokon vannak csapatszázadok, ergo vidékieket vihettek vissza, ha rendőrök voltak.
katonák, meg zmne-sek meg mehetnek éjjel is gyakorlatra. tájékozódás, ilyenek.
nem tudja a izé, hogy milyen típusú teherautók voltak? meg amúgy a honvédségnek van saját katonai rendőrsége, és az ilyen konvojokat ők vezetik fel, nem a rendőrség.
megyei kapitányságokon vannak csapatszázadok, ergo vidékieket vihettek vissza, ha rendőrök voltak.
katonák, meg zmne-sek meg mehetnek éjjel is gyakorlatra. tájékozódás, ilyenek.
nem tudja a izé, hogy milyen típusú teherautók voltak? meg amúgy a honvédségnek van saját katonai rendőrsége, és az ilyen konvojokat ők vezetik fel, nem a rendőrség.
tewton 2008.03.11. 18:04:02
talán most lopták ki az országból a koronát a baráti Szlovákiába, nehogy az ellenzék Vezérét erősítsék a rezgései :)
gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.03.11. 18:59:26
"ergo vidékieket vihettek vissza.."
Szerintem is.
Szerintem is.