AZ EU legszegényebb országa leszünk
2008. február 16. írta: Ács Ferenc

AZ EU legszegényebb országa leszünk

 Kevés emberről gondolom, hogy rendbe tudná szedni az országot (a mai politikusok bizonyosan nem tartoznak közéjük) de belőle kinézem, hogy talán képes lenne erre, legalábbis az első lépések megtételére, mert egy ember nem csinál nyarat. Ám most nem is a személyéről, vagy éppen Robin kollega témába vágó bejegyzéséről, hanem legfrissebb nyilatkozatáról szeretnék szólni. Demján olyan, mint egy fontos, de kellemetlenül őszinte barát, aki szépítés nélkül a szemünkbe mondja a hibáinkat. Ez esetben az országéit. Szavaiból kiderül, nagyjából lefőtt a kávé. "Állítom, hogy az elkövetkező tíz-tizenöt évben hazánk az Európai Unió legszegényebb országa lesz. (...) Demján szerint a Fidesz rendezett állapotban adta át az országot 2002-ben, a párt bűnéül azt rója fel, hogy kormányzásuk négy éve alatt egyetlen társadalmi alrendszert sem alakítottak át. Az üzletember szerint a bajok a két száznapos programmal kezdődtek, amelyek az ország eladósodásához vezettek, de a dolgokat 2004-ben és 2005-ben még rendbe lehetett volna tenni."

Hát, feleim, ezt dobta a gép.

Azaz tetszettünk volna nem elcseszni a jövőnket.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr75340915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.02.16. 22:37:05

A befektetési alap is csak akkor fizetőképes, ha el tudja adni valamilyét. Az elöregedésben az a szar, hogy lesz mit eladni, de nem lesz, aki megvegye.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.16. 22:39:14

El Condor

Apu megtanított a Fidesz és az SS szavak kombinációjára? A sikerélmény az alternatív képzés kulcsa.

morpho 2008.02.16. 22:45:14

bazalttufa (exszejler)
Jelentem visszapillantottam a kiinduláshoz és arra jöttem rá,hogy semmi hülyeséget nem írtam.
Arról volt szó,hogy mi mindenben sereghajtók vagyunk.Én meg példákat kértem.Erre te előhoztad Szlovákiát.Megemlítettem,hogy a magyar reálkereset és nyugdíj jóval magasabb,mint a szlovák.Nem,nem a vásárlóerő-paritásra gondoltam,hanem a reálbérekre.Az infrastrukturális különbségekbe már bele sem mertem menni,mert nyilván azt is elmagyaráznád,hogy az is jobb ott.Ez nem régionális különbség,hanem a két ország közti különbség és semmi köze nincs az adókhoz.Ha Szlovákia a nyerő,akkor oda kell költözni,ezt is írtam.(juteszembe a japán GDP növekedése százalékpontban 2007-ben a magyar felét sem érte el.Lepukkant sereghajtó ország brrr.)

morpho 2008.02.16. 22:51:37

bazalttufa (exszejler)
Azt már le sem merem írni,hogy arra kértél,hogy a reálkeresetet számoljam nettóban.
Nekem kellemetlen.Igazi kis gazdasági zseni vagy!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.16. 22:52:20

morpho:
Persze, és van ahol nincs mit enni. Tekintsünk el
a költői túlzásoktól és tanulmányozzuk ezt a kis animációt.
www.magyarorszagholnap.hu/flash/versenykepesseg.html

Citrom ;) 2008.02.16. 22:56:36

A cigányok és a munka.
Régről ismertek az ezekkel kapcsolatos viccek. Nem is erre kérem emlékezni.
Az átkos végére cigánytelepek felszámolva, cigányok kvalitásuknak megfelelő munkakörben dolgoznak. Megszólalásig magyarok voltak.

Aztán jött a szabadság, felszámolták a munkahelyeket, utcára mindenki.
Aztán ahogy lassan újra teremtették a munkahelyeket jelentkezett a magyar felvették, jelentkezett a cigány, az esetek többségében nyíltan elzavarták. Mert a régi állami utasításokkal elért eredmények ellenére, a magyarban ott az előítélet. Cigány ezután úgy él meg ahogy tud. Jó esetben feketén dolgozik. A többit is tudjuk sajnos.

Ami a családjuk visszahúzó erejét illeti sajnos nagyon igaz. Valóban úgy van, hogy egy gyereknek szerencse és a legnagyobb pech cigány családba születni. Az összetartozás megnyilvánulásai senkit sem enged éhen halni, de ha megcsillan a lehetősége, hogy valaki tanulva többre viheti, mint a többi, azt nem hagyják békén.

dowNLoad 2008.02.16. 22:59:29

LESZAROM a GDP növekedését, NEKEM a fizetés/megélhetési költségek hányad számít. ÉS abban is kurvaszarok vagyunk, a kaja olcsóbb AUSZTRIÁBAN! hahó! a műszaki cuccok ITT drágább, cserébe viszont rosszabb a GARANCIA hozzá!!! hahaha, A MÁSIK FONTOS TÉNYEZŐ a KORRUPCIÓ és a BÜROKRÁCIA, ebben szintén kurvaszarok vagyunk, a bürokráciában mások is, de ott legalább nem párosul azzal, hogy DEÁK FERENC-es papírokkal kell gyorsítani az ügymenetet. ÉSZTORSZÁG pl. mindenben ránkvert,Csehország és Szlovénia is majdnem, a köv. 5évben Románia és Szlovákia fog. (ha így megy tovább) Az ÉLHETŐ ország, ÉSSZERŰSÉG a mindennapi életben, stb.. SZEMPONTOKAT NEM is elemezném, mert akkor ARGENTÍNA mögött lennénk. (ott azért egy jó étterem az nem kuriózum, vagy egy szórakozóhely ahol jó a zene és nincsenek kretén kidobóemberek, stb..)

morpho 2008.02.16. 23:02:43

Doomhammer
Az animáció tök jó,de például az oly irigyelt Észtországban mennyi is volt az infláció 2007-ben? Csak nem 14%?Hoppá!Ha ezt nézem ,akkor mégsem vagyunk tökutolsók a régióban?Azt szeretem,hogy mindenki kiragadott számokat hasonlítgat össze politikai pártállása szerint,pedig a cseheket leszámítva bármelyik káeurópai országban találunk olyan mutatót,ami gyengébb a magyarnál.Ezért aztán nem kedvelem a mindenben sereghajtók vagyunk című lózungot.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.16. 23:07:08

morpho 2008.02.16. 23:02:43:
"Az animáció tök jó,de például az oly irigyelt Észtországban mennyi is volt az infláció 2007-ben? Csak nem 14%?Hoppá!Ha ezt nézem ,akkor mégsem vagyunk tökutolsók a régióban?"

E szerint csak 4.4%
www.indexmundi.com/estonia/inflation_rate_(consumer_prices).html
Hoppá.

Nézd, valószínűleg lehet találni statisztikai adatot, ami szerint vezetünk. De ha mindent, a kábítószerkereskedelmet és a prostituciót is beleszámítva 0.7% a 4. negyedévi növekedési adat egy olyan régióban, amelytől felzárkózást várnak el, ott nagy baj van.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.16. 23:07:18

morpho

Ezt írtad: "tökmindegy,hogy nettót számolok vagy bruttót,akkor is a magyar kétharmada."

Ha a szlovák SZJA a fele sincs a magyarnak, mimálmatematikailag is hülyeséget írtál. Ezt témát be is fejeztem, nem fogok vitatkozni a 10-7=10-8,5-el.

Uniós statisztikai hivatal 2007 vége/netto jövedelmek.

Magyarországon : 112 400 forint
Szlovákiában: 116 700 ft

Remélem kijön valahogy az egyharmadnyi különbség.

reálkereset: inflációtól megtisztított jövedelem emelkedés. Nem tudom te mire gondolsz, de ez nem az. (jóeséllyel mégiscsak vásárlóerő-paritásra gondolsz)

Minek költöznék Szlovákiába? Elég ha a cégem ott van. Szlovákul sem beszélek, a knédlit sem birom, bár igaz az olcsó demagógia is egyre jobban megfekszi a gyomrom.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.02.16. 23:08:12

Na, mondom én akkor a tuttit.

Elkölteni csak azt lehet, amit megtermeltünk, ez eddig világos, ugye.
Ha van rengeteg munkanélküli, ráadásul álrokkantnyugdíjas és korkedv. nyugdíjas a cél az lenne, hogy visszahozzuk őket a munkaerőpiacra. Az egyik megoldás, vagyishát csak reménység, hogy a magáncégek felveszik őket, legalább részmunkaidőben. Nos, nem veszik fel. Marad akkor, ha esetleg egyéni vállalkozók lesznek, és sokan ki is váltják a vállalkozóit, így egészítik ki a nyugdíjt.

A másik, az azonnal alkalmazható megoldás az állami beavatkozás lenne. Hogyan? Úgy, hogy az állami megrendeléseket hazai cégeknek adják, a nemzeti vagyont hazai cégeknek privatizálják, mert ezek nyeresége bent marad az országban. Persze, ott van ugye a küladósság, ahhoz beáramló tőke kell, de még mindig nem értem, hogy nagy állami beruházásokat miért kell külföldi cégekre bízni? Persze, persze, vannak EU-s irányelvek a közbeszerzésről, de a drágalátos kormány ezeket sem tartja tiszteletben. Na, mindjárt mondok is egy épp nem kormányzatis, hanem önkormányzatis példát. Demszky Gáborka miért a búbánatos francért adta ki a Csepeli víztisztító megépítését egy Franciaországban bejegyzett, de valójában zsidó érdekeltségű cégnek? Mi a nyavalya, nincs már olyan magyar cég, amelyik egy kis koszos víztisztító művet (kb. 100 milliárd forintocska) meg tudna építeni???

A másik, amiről feltétlenül írni szeretnék, mert nagyon piszkálja a csőröm: az SZJA.
A személyi jövedelemadó, és a korlátolt felelősségű társasági forma a korrekt társadalmi és üzleti élet egyik legátkosabb aláásói.

Az adózás alapja nem a személyi jövedelem, hanem a vagyon kell, hogy legyen. Persze lehet kombinálni a kettőt, a lényeg, hogy az elcsalt jövedelemnek 6 év múlva bottal ütheted a nyomát, míg a vagyon mindig látható marad, nem lehet elévültetni.

Na, még arról szerettem volna írni, hogy, aki nem fizet adót, (kivéve a nyugdíjasokat) nem illeti meg a szavazati jog, szerintem. Milyen jogon dönt az adó elosztásáról is rendelkező kormányzásról az, aki soha nem fizetett adót?

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.02.16. 23:14:15

Ráadásul:
Az SZJA bevallása macerás, ellenőrzések, stb. A vagyon világos, meg ugye, aki vagyonos, több áfát fizet, mert többet fogyaszt.
Az SZJA annyi summákolást, trükközést, megaláztatást is termel, hogy egyáltalán nem tudom felfogni, hohy ki volt az a hülye, aki kitalálta.

Jó, értem, hogy valaki pld. örököl egy kastélyt, amelynek értéke 200 millió forint, és ha nincs jövedelme, akkor a kastély utáni adót nem tudná fizetni, tehát el kellene adni. DE: ez még mindig tisztességesebb rendszer annál, amit a kommunisták csináltak, ti. elvették a kastélyokat erőszakkal. A társadalomnak van egy mozgása, le és fel, és keresztben is, és mesterséges hitbizományokat kialakítani nem szerencsés.

A másik: a vagyont persze el lehet dugni, de mivel ott van az egységes EU, egyre nehezebb, mert egyre szűkül a világ.

morpho 2008.02.16. 23:22:19

Doomhammer
Márpedíg az 14%,de tényleg nem ez a lényeg.A kormány most azon van,hogy a 2006-ban még 10% körüli hiányt kurva rövid idő alatt letolja 3%-ra.Ez nem igazán kedvez a gazdasági növekedésnek.Ha több rezsit kell fizetned,nem tudod továbbépíteni a házadat,legfeljebb hitelből,ami meg elkerülendő.Azt nem tudom,hogy ez az elképzelés jó lesz-e,de nem én találtam ki.

bazalttufa (exszejler)
Az adóterhekből egyáltalán nem következtethetsz a keresetekre,mert elfelejtetted odaírni,hogy mennyiből is vonják le a lóvét.A szlovák-magyar reálkeresetekről szóló oldal viszont érdekelne.Linkeld be ha kérhetem.Köszi előre is.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.16. 23:27:49

Citrom:
"Az átkos végére cigánytelepek felszámolva, cigányok kvalitásuknak megfelelő munkakörben dolgoznak. Megszólalásig magyarok voltak."

Meg a fenét. Illatos út 5/a,b,c működött, a cigány kubikosok lakhelye döntően a Hotel Mankösz volt. Továbbá abban az időben létezett egy teljes foglalkoztatottsági doktrína (melynek jegyében ezernyi adminisztrátor tette a semmit állami vállalatoknál) - továbbá a kmk nevű bűncselekmény (közveszélyes munkakerülés).

Vagyis az a bizonyos kényszer, melyről fentebb írtam.

Nem szerves integráció volt ez a cigányok részéről - hanem meghajoltak a kényszer előtt. Ezt most is el lehet érni, legfeljebb az ultraliberálisok fanyalognának. A családi adózás és a segílyke minimalizálása, meg a családvédelem kemény szigorítása (elvenni a purdét, ha nem tartják el) lehetne a mai kényszer eszköze.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.16. 23:27:52

morpho 2008.02.16. 23:22:19:
"Doomhammer
Márpedíg az 14%,de tényleg nem ez a lényeg"

Ez tetszik. :-) Akkor az énáltalam megadott forrás hazudik?
Talán mutass valamit, ami bizonyítja az állításodat. Én megtettem, most te jössz.

"A kormány most azon van,hogy a 2006-ban még 10% körüli hiányt kurva rövid idő alatt letolja 3%-ra."

Ah. És mitől lett ilyen kurva nagy a hiány?

"Ez nem igazán kedvez a gazdasági növekedésnek."

Tehát azért szenvedünk, mert valaki megdobta a hiányt? Ki volt az a szemétláda?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.16. 23:34:31

morpho

Itt valaki ....... lesz nézve.
Netto, adózott(kézhez kapott) jövedelmet ítam!! Ha van kedved hozzáadhatod a 30% körüli magyar és a 15% körüli szlovák átlag SZJA terheket, de ha nem haragszol, rajtad kívül keveseknek okoz örömöt a virtuális diadal. Szóval nem, nem felejtettem el odaírni mennyiből vonják le, csak kurvára nem érdekel.

Eurostat yearbook.

gloire · http://alkaloida.blogspot.com/ 2008.02.16. 23:41:10

"kábítószerkereskedelmet és a prostituciót is beleszámítva 0.7%
a 4. negyedévi növekedési adat"

Lehet ezek nélkül már negatív?

morpho 2008.02.16. 23:41:19

Doomhammer


2008-02-08 14:25

(MTI/Dow Jones) - A januári éves szintű infláció kétszámjegyű volt, 11,0 százalékra nőtt a decemberi 9,6 százalékról. A jegybanki szakértő szerint az infláció terén nem várható lényeges változás februárban és márciusban, a csökkenő tendencia várhatóan ezután indul el. A szakértő a januári infláció növekedését a jövedéki adók emelésével, továbbá az élelmiszerek drágulásával indokolta.

Az hogy a hiány ekkora,az több kormány rossz gazdaságpolitikájának az eredménye,a választási győzelem érdekében.Azért "szenvedünk",mert ezt a pénzt már elköltöttük.Minimálbér emelésre,kedvezményes lakáshitelre,50%-os közalkalmazotti béremelésre,13.havi nyugdíjra,aútópályaépítésre.Csakhogy nem volt rá lóvé,ezért most fizetjük ki.

stanmore 2008.02.16. 23:41:52

El Condor jó helyen tapogatózol,mert demján mindíg is a Fideszhez dörzsölődött,ha jól emlékszem az Orbán kurzus alatt vett részt a zsíros West End és MÜpa projektben a cége a Trigránit.

morpho 2008.02.16. 23:44:08

Doomhammer
Az eleje lemaradt,bocs.

Észtország: a jegybank szerint áprilistól mérséklődik az infláció
2008-02-08 14:25

Áprilistól mérséklődik az észt infláció és az év végére jóval alacsonyabb szintre kerül a jelenleginél - vélte az észt központi bank egyik közgazdásza

stanmore 2008.02.16. 23:47:42

Doomhammer,Bokrost nagyobb szakértőnek tartom,mint Demjánt legalábbis a közgazdasági elemzések terén,és szerinte a gazdaság 2000ben tért le a jó irányról,azaz az Orbánék alatt már.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.16. 23:55:04

stanmore

Pontosítsunk: 2001-ben, Bokros szerint. Egy választási évvel Megyó előtt. Ja és a szakértők szerint az állami költekezés 97/98-ban (választási év Horn kormány) sem a helyes pálya felé terelte az országot.

98-as és 02-es választások között az volt a különbség, hogy 98-ban az új kormány végrehajtotta a kiigazítást, 02-ben meg nem.

Citrom ;) 2008.02.16. 23:56:42

lnár
A szocializmus visszásságait nem akarom vitatni. '61-es létemre egy s mást én is megéltem.
Amit állítottam az a mai helyzetet nézve korrekt. Ennek kialakulása vázolva szintén.
Ezekkel kapcsolatos személyes tapasztalataim Komárom megyéből, Vác- és Kecskemét környékéről valók. Komárom megyében problémás pontok Esztergom és Tatabánya volt de mindent megoldottak, Vác környékén a rendőri jelenlét miatt szinte nem is lehetett találkozni velük, vagányokkal inkább, Kecskeméten az ürgésnek nevezett hely adta fel a leckét, de széttelepítésekkel, a problémát ott is sikerült rendezni.

A katonáim meg hozták innen-onnan a híreket, de ez pletyka szint, fel sem hozom.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.16. 23:57:00

stanmore 2008.02.16. 23:47:42:
"Doomhammer,Bokrost nagyobb szakértőnek tartom,mint Demjánt legalábbis a közgazdasági elemzések terén,és szerinte a gazdaság 2000ben tért le a jó irányról,azaz az Orbánék alatt már."

Nyilván ezért volt 2000-ben a legkisebb a hiány a III. Köztársaság fennállása alatt.
Forrás:
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/646286E8F2CB3E4C.ppt
5. dia.
Egyébként 2001-ben is csak 4.1%.

Citrom ;) 2008.02.16. 23:57:41

Ejnye
Az előbbi címzés MOLNÁR

Citrom ;) 2008.02.16. 23:59:59

Mindenkinek jóéjszakát!
2008. 02. 17-én

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.17. 00:00:23

morpho 2008.02.16. 23:41:19:
"(MTI/Dow Jones) - A januári éves szintű infláció kétszámjegyű volt,"

Akkor azt mondd. Te a januári YoY adatot nézted. Az éves szintű infláció 2007-re 6.6% volt.
www.fxstreet.com/news/forex-news/article.aspx?StoryId=589eb8d8-215f-46fc-a88d-7df88b655fae
Lehet bűvészkedni a számokkal, csak nem érdemes.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.17. 00:01:39

Ja, és még egy:
"stanmore 2008.02.16. 23:47:42:
Doomhammer,Bokrost nagyobb szakértőnek tartom,mint Demjánt legalábbis a közgazdasági elemzések terén,"

Én egyiket sem tartom semmire közgazdasági elemzések terén. Demján jó üzletember, Bokros még az se.

Citrom ;) 2008.02.17. 00:03:17

CSak kreált egy törvénycsomagot amivel műkszik a gazdaság

morpho 2008.02.17. 00:05:38

Doomhammer

Neked igazad van."Lehet bűvészkedni a számokkal, csak nem érdemes."

morpho 2008.02.17. 00:09:39

Citrom ;)

Működött volna,ha hagyták volna.
Egyébként érdekes,de a "népnyúzó" Bokros-csomag egyik legfontosabb elemét a csúszó leértékelést a fideszkormány is meghagyta.Közben meg fikázták a csomagot folyamatosan.

stanmore 2008.02.17. 00:11:02

bazalttufa,pontosítsunk.98-ban az új kormánynak nemigen kellett kiigazítást végrehajtani,hiszen addigra a Bokros csomag révén már vastagon kezdtek jelentkezni az eredmények,amelyeket már a lakosság is érzékelt az MDF kormány csődközeli helyzete után.Ha Bokros 2001-et mondott,akkor biztos így is van,de ugyebár a 2001-ben tett rossz lépések valószínűleg később fejtették ki tovagyűrűző hatásukat.Gondolok pl a nagyvonalú Fidesz lakástámogatási rendszerre,amelynek sokszázmilliárdos cehhjét a következő kormánynak kellet állnia,de ezért még nem is lehetne kárhoztatni a Fideszt,mert mindenki hibázik.Abaj ott van ,hogy amikor aztán úgy módosították ezt atörvényt,hogy ne lehessen az állam pénzén több lakást is támogatással venni és bérbeadni,akkor erre populistán rájátszva azzal bírálják a kormányt,hogy lám megvonják a néptől amit bezzeg a Fidesz megadott anno neki.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.17. 00:13:09

Citrom ;) 2008.02.17. 00:03:17:
"CSak kreált egy törvénycsomagot amivel műkszik a gazdaság"

A Bokros?
Nem, a Bokros nem csinált semmi ilyet.
Surányi pánikszerűen leéértékelte a forintot, aztán csúszó leértékelést vezetett be.
Az eredményt itt lehet látni:
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/646286E8F2CB3E4C.ppt
4. dia, narancssárga vonal.
1996-ban 5% reálbércsökkenés. Főként a nyugdíjasokra terítve.
Ha továbbmész az 5. diára, láthatod, hogy ezzel mindössze 4.7% hiányt tudott elérni 1996-ban (95-ben és 97-ben már 6% felett volt a hiány). Viszont meglökte az inflációt úgy, hogy volt az 20% felett is.

Bokros ezen felül plusz adókat vezetett be (vámpótlék) és volt néhány minimális költségvetési jelentőségű ötlete, mint a GYES eltörlése jövedelemhatár felett, amelyet először az AB tépázott meg, aztán az Orbán-kormány teljesen el is törölt. Ez például alig hozott valamit a költségvetésnek, a gyerekszám azonban leesett az asszonyonkénti 1.7%-ról 1.3%-ra és azóta se lehet feltornázni.

Odalett a bizalom.

Ezt mind csinálta Bokros Lajos, aki rendbetette a gazdaságot. 2012-ben majd Gyurcsány Ferencről fogják ugyanezt mondani.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2008.02.17. 00:16:09

Citrom: Bokros nem kreált lópimpilit se. A vámpótlék hozta vissza a pénz bő kétharmadát, a többi meg részben alkotmányellenes, részben fölösleges, részben népdühítő volt (szerencsére, mert ha csak a vámpótlékot hozza, Horn 1998-ban nyer). Az egész csomagosdinak klasszikus bolsi paternalizmusa volt: a népnek éreznie kellett, hogy áldozathozatal van. Hogy miért? Csak, mert mi így akarjuk...

Cigánymunka ügyében: hát, azon a környéken is bezárták jól az összes szénbányát, kétszer nem léphetsz ugyanabba a tárnavízbe... De Budapesten még a nyolcvanas években se volt túl jó a helyzet: a VIII. kerületi kurvaüzlet a cigányok kezében volt, csakúgy, mint a Keletinél a kvarcóraárusítás meg a gagyizás. Akkoriban a stricik ha csak lehetett, kamu takarítóvállalati munkakönyvet szereztek... Vidéken még csak-csak ment a látszat fenntartása, itt már akkoriban sem.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2008.02.17. 00:17:37

stanmore 2008.02.17. 00:11:02:
"Gondolok pl a nagyvonalú Fidesz lakástámogatási rendszerre,amelynek sokszázmilliárdos cehhjét a következő kormánynak kellet állnia,"

Helyezzük ezt kontextusba.
www.miniszterelnok.hu/domain2/files/modules/module25/646286E8F2CB3E4C.ppt
9. dia
Jóléti kiadások 2006-ban.
Lakástámogatás: 523 milliárd
Egészségügy: 1253 milliárd
Egyéb szociális ellátások: 1250 milliárd
Oktatás: 1512 milliárd
Nyugdíj: 2211 milliárd
Kultúra-sport-vallás: 348 milliárd
Családi pótlék-gyerektámogatás: 459 milliárd

stanmore 2008.02.17. 00:21:03

Doomhammer,speciel Bokrosról konkrétan tudom,hogy kimagasló képességű valaki,5 nyelven folyékonyan beszél,már a középiskolában kiugró eredményei voltak,jelenleg egyetemi tankönyvekben tanítják az ő közgazdasági lépéseit,amelyekkel gatyába rázta amegingott gazdaságot,több egyetem professzora,magas poziciókat betöltött és jelenleg is betöltő szaktekintély,és nemcsak hazánkban,ami ugye a pártkatona bankárokra kurzusuk bukása után nem jellemző,hogy ne mondjak konkrét példákat.
Dehát hova jön ő egy doomhammerhez?:)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.17. 00:31:34

Kínos :), de védenem kell Bokrost a szakmai tisztesség alapján.

Bár a lakástámogatási rendszer boldog haszonélvezője vagyok, az 523 milliárd azért jól jönne most a költségvetésnek (amihez hozzájön 02,03,04,05 és 07 lakástámogatása is. Nem beszorozni hattal, annál azért kevesebb)

A jövedelmek elinflálása sajnos a számok szerint szükséges volt az egyensúly megteremtéséhez.
A belső kereslet, és ennek az importvonzata, a jövedelmi versenyképesség...

Tudom hogy Bokros nem népszerű, de ha egyszer a legvadabb jobbos közgazdászok is elismerik (kamera és mikrofon nélkül) a csomag (összeségében) hasznos voltát, kár partvonalról elásni az ipsét.

Na kövezzetek :)) Megyek aludni.

stanmore 2008.02.17. 00:34:14

Doomhammer,igazán úgy helyezted volna a lakástámogatást kontextusba,ha azt is odaírtad volna,hogy 2001-ben mennyi volt,mert azt mindenki tudja,hogy az egészségügy,a nyugdíj a legdrágább,és mindíg is az volt és lesz,de az pl nem mindegy ,hogy,aki a hülye rendeletet hozta,annak ez mennyibe volt akkor .
Ja és lehet ,hogy Bokros szerinted nem jó közgazdasági elemző,de olyan butaságot azért biztos nem írna le,hogy a gyes plafon miatt esett a gyerekszám 1,7-ről 1,3ra,mert ki az a hülye,aki elhiszi,hogy agazdag tehetős rétegazért nem vállal gyereket többszázezer ft-os jövedelem ellenére,mert nem kapta meg a baksis gyest .Ez amellett,hogy ennek a rétegnek lenézését jelenti,de mindenféle szempontból hamis összefüggés enyhe? politikai felhanggal,hiszen köztudott,hogy agyerekvállalás egyáltalán nem lineáris az anyagi helyzettel sehol a világon.

dowNLoad 2008.02.17. 00:53:46

EPIKUROSZ 1000%-ban egyetértek, a sok köcsög bölcsész persze nem szólt egy szót sem.

bazalttufa,pontosítsunk.98-ban az új kormánynak nemigen kellett kiigazítást végrehajtani,hiszen addigra a Bokros csomag révén már vastagon kezdtek jelentkezni az eredmények

MICSODA????
ELADTÁK a vízműveket, a GÁZ-elosztó/szolgáltató és az ÁRAM cégeket, köszönjük, ráadásul ezeket nagyrészt NÉMET/FRANCIA ÁLLAMI cégek vették meg.
DE HÁNYSZOR KELL MÉG LINKELNI? NEM tud olvasni a sok bölcsész??????
index.hu/politika/kulfold/holbrooke880/
MIAF@szomért ugatnak bele MÁS ORSZÁGOK BELÜGYEIBE????? KI kellene mondani, hogy ez a 93ezer km2-es terület NEM EGY FÜGGETLEN ORSZÁG. a többi csak parasztvakítás, meg a köcsög megmondóemberek káros hatásainak következménye. ATV, Klubrádió, stb.

dowNLoad 2008.02.17. 00:58:08

Tudom hogy Bokros nem népszerű, de ha egyszer a legvadabb jobbos közgazdászok is elismerik (kamera és mikrofon nélkül) a csomag (összeségében) hasznos voltát, kár partvonalról elásni az ipsét.

HÁT HOGYNE.(az a baj, hogy gerinc nélkül született a bajszos)
BAZALTTUFA, nem hazudtolod meg a neved: TUFA
index.hu/politika/kulfold/holbrooke880/
MÉG JÓ, hogy egy BILDERBERG ülésen DŐL EL az ország jövője, nehogy már a helyi bennszülöttek is beleugassanak, nemigaz szejler? Te bennszülött vagy-e?

stanmore 2008.02.17. 01:04:26

A parasztvakító az az aki azzal riogat,hogy juj eladták a cégeket,borzalom atyja ne hagyj el!
Nagyon helyes,hogy eladták,mert amíg nem adták el addig 15évet kellett várni egy telefonvonalra pl.Láthatjuk ,hogy amit nem adtak el ,mint a MÁV az kerül az adófizetőknek a legtöbbe,ráadásul ott alegnagyobb a kupleráj. Ezt még a hülye bölcsészeknek is látni kéne,és nem bevenni a propaganda fidesznyik hülyeségeket a HÍr tv-ből,a Magyar Nemzetből stb.

stanmore 2008.02.17. 01:09:33

download,te érted a saját hablatyodat vagy még neked is magas? Mi az a Bilderberg ülés? Vagy ezt csak az tudja,aki kurucinfo magasirodalom olvasója?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.17. 01:10:09

stanmore

"az új kormánynak nemigen kellett kiigazítást végrehajtani,hiszen addigra a Bokros csomag révén már vastagon kezdtek jelentkezni az eredmények"

Közkeletű tévedés. Eredményei nem csak a Bokros csomagnak voltak, de a 97/98 választási költekezésnek és később az orosz válságnak is. Előbbi össz. pozitív hatást gyakorolt a gazdaságra, utóbbi kettő viszont negatívan a költségvetésre, a hitelkamatokra, és a működőtőke beáramlásra.

A 99, 00-es költségvetésben csendes restriktív gazdpol folyt, amelynek része volt pl a metro és az autópálya beruházások elhalasztása is (ismét: elsősorban nem politikai okai voltak).

Igen. A lakástámogatási rendszer költségvetési csapda volt, de kár lenne a Fideszre hárítani a szocik gyávaságát. 98-ban a FIDESZ azonnal visszavonta Horn brutális nyugdíjemelését, vállalva 3,5 millió szavazó haragját, amit a szocik ugyanúgy nem restelltek szítani, mint a Fidesz lakástámogatást.

Mindkét oldal populista, igen. Különbség: az egyik oldal képes volt nagyjából józanul viselkedni, amikor rábízták az országot, a másik nem.

Negyven Rabló 2008.02.17. 01:14:36

"az új kormánynak nemigen kellett kiigazítást végrehajtani,hiszen addigra a Bokros csomag révén már vastagon kezdtek jelentkezni az eredmények"
hát ez egy nagy baromság. kedvenc ábrám, 7. oldal

icegec.hu/hun/_docs/velemeny/ICEGVelemeny_29.pdf

javaslom tanulmányozásra azoknak, akik még mindig azt szajkózzák, hogy az Orbán-kormánynak csak bele kellett ülnie a tutiba.

dowNLoad 2008.02.17. 01:24:38

stanmore 2008.02.17. 01:09:33
download,te érted a saját hablatyodat vagy még neked is magas? Mi az a Bilderberg ülés? Vagy ezt csak az tudja,aki kurucinfo magasirodalom olvasója?

TE nagyonsötét vagy, az INDEXet el tudod olvasni?
Jó, hogy nem tudod mi az a BILDERBERG ülés, pár éve még "nem létezett", aztán hirtelen kiderült, hogy 50éve(lagalább) ott dől el sok minden. NEM is, mert csak beszélgetnek, golfoznak, koktélokat isznak, és persze azon fáradoznak, hogy NEKÜNK JOBB LEGYEN.
Elnézést stanmore, lehet hogy csak a BÉGETÉST érti. (fordítás folyamatban, beee-bee, beeeee, beebeeebe)

stanmore 2008.02.17. 01:26:08

Kedves bazalttufa,a hozzászólásod sok igazságot tartalmaz,de van benne egy nagy csalafintaság ,hogy igencsak torzítva,aránytévesztve.A Bokros csomag pozitív hatása nagyságrendileg jelenztősebb volt,mint a 98-as válastási költekezés ill az orosz válság hatása.És én pont fordítva látom,az egyik oldal hibázott azzal ,hogy nem elég gyorsan lépett,dehát ugye még a késői lépését is teljes erővel támadta a Fidesz.A másik oldal a Fidesz viszont bűnt követett el az ország ellen,amikor agazdasági konjuktúra igen kedvező pillanatában 98-ban semmilyen reformba még csak bele sem kezdett.Ráadásul az akkori helyzet egyáltalán nem indokolta a nyugdíjak megnyírbálását,hiszen nem volt szükség egy konvergencia programra,tehát ez a lépés igenis támadható volt.
És még valami ez egy szubjektív dolog: Ha egy ország amiatt adósodik el ,mert az iszonyúan lemaradt pedagógusok, orvosok bérét emeli( Egyébként az ellenzék is megszavazta,kivéve MDF),akkor az hiba, utólag ki kell fizetni most ,mert nem volt rá meg a teljes fedezet,de mégiscsak jó helyre ment a pénz.
De az a kormány,amelyik elvesz a nyugdíjakból ,egy méter autópályát nem épít,a reformokból nem csinál semmit,ráadásul most is megakadályozza a közgazdaságilag szükséges lépéseket(ld. önkormányzati reform pl),és még tokaji ügyei is vannak ,akkor arra semmiképp nem lehet egy országot rábízni.

stanmore 2008.02.17. 01:32:54

Hú barátom download te aztán okos vagy,csak úgy sütsz, és mi van a szabadkőművesekkel,meg a mumusokkal:) A fekete kézről nem is beszélve.Ti persze még azt is beveszitek,ezek után nem is csodálom,hogy a három igennel kezdődik a jövő?
Titeket az Isten is fidesznyiknak teremtett.

dowNLoad 2008.02.17. 01:35:57

Még egyszer STANMORE és a gyengébbek kedvéért, és a kuruc helyett(mellett)
www.youtube.com/watch?v=S0gzu-bBAMU
EZIDÁIG az egyetlen komment a CNN-en,
www.youtube.com/watch?v=Qcjk0_wj7Do
Itt egy HOLLAND (biztos kuruc olvasó) TV, merthogy a KIRÁLYNŐ is tag, haha, de a Holland bennszülöttek előtt is titok, hogy miről tárgyalnak.
Egy KORREKT világban egy ilyen "konferencia" nem lenne lehetséges, ESETLEG ha 100%-osan nyilvános lenne. (akkor meg minek)
Röviden ennyit, a többit a GOOGLE video és az angol nyelv segítségéval tudhatod meg.

SOK meglepetés vár még azokra, akik a CSIGATV-ből tájékozódnak, pl. a JAPÁN császár miért találkozik NYUGDÍJAS BANKÁROKKAL?????
VIGYÁZAT ERŐS ANYAG!!!: (kezdőknek nem ajánlott!)
video.google.com/videoplay?docid=6224272538476202634&q=rockefeller+japan&total=39&start=0&num=10&so=0&type=search&plindex=0

stanmore 2008.02.17. 01:40:45

Napóleon is részt vesz?:)) lehet,hogy szegény japán császár unatkozik és pókerezik a nyugdíjasokkal.:)

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.17. 01:56:33

stanmore

Ajánlom a megjegyzo által belinkelt (kössz!) dokumentum " Az államháztartási egyenlegek és a kibocsátási rések alakulása 1997-2006" ábráját.

Ezután beszélhetünk arról mekkora is volt a fiskális restrikció 98-00 között.

Szavaidból azt veszem ki, Fidesz kormány alatt hiányt növelni helyes lépés (a helyzet nem indokolta a nyugdíjak megnyírbálását ugyebár), míg szoci kormány idején ugyanez már az ellenzék hibája és felelőssége (mert akkor már indokolta a helyzet, csak a Fidesz). Ez a számokat elnézve egyszerre szórakoztató és absztrakt megközelítése a Monty Pyton életművének.

A 2002-es 9,3% hiányának egyébként közel felét hozta össze Megyó. Felhívom figyelmed továbbá arra, hogy 02-06 között sem volt semmiféle reform (by Ferenc), csak a hiány folyamatos és brutális növekedése. A mostani reformról linkelem a véleményem: konzervatorium.blog.hu/2008/02/12/dolgok_melyekhez_fel_kell_noni#c1463068

Tokaj szőlővesszejéhez (keurópai, de pitiáner) meg ajánlom a következő rövid listát: MÁV elővárosi motorvonattender, Kőröshegy Völgyhíd, Elender. A felsorolt ügyekben (elsőkézből tudom)összesítve kb 40 milliárd ft Szocialista és SZDSZ-es pénz ment ki. (nem kötelező elhinni term.)

Ja és ajánlom az Index friss címlapját is! Már ha nem tartod azt is aljas ellenzéki szócsőnek.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.17. 02:05:39

stanmore

Ajánlom a megjegyzo által belinkelt (kössz!) dokumentum " Az államháztartási egyenlegek és a kibocsátási rések alakulása 1997-2006" ábráját.

Ezután beszélhetünk arról mekkora is volt a fiskális restrikció 98-00 között.

Szavaidból azt veszem ki, Fidesz kormány alatt hiányt növelni helyes lépés (a helyzet nem indokolta a nyugdíjak megnyírbálását ugyebár), míg szoci kormány idején ugyanez már az ellenzék hibája és felelőssége (mert akkor már indokolta a helyzet, csak a Fidesz). Ez a számokat elnézve egyszerre szórakoztató és absztrakt megközelítése a Monty Pyton életművének.

A 2002-es 9,3% hiányának egyébként közel felét hozta össze Megyó. Felhívom figyelmed továbbá arra, hogy 02-06 között sem volt semmiféle reform (by Ferenc), csak a hiány folyamatos és brutális növekedése. A mostani reformról linkelem a véleményem: konzervatorium.blog.hu/2008/02/12/dolgok_melyekhez_fel_kell_noni#c1463068

Tokaj szőlővesszejéhez (keurópai, de pitiáner) meg ajánlom a következő rövid listát: MÁV elővárosi motorvonattender, Kőröshegy Völgyhíd, Elender. A felsorolt ügyekben (elsőkézből tudom)összesítve kb 40 milliárd ft Szocialista és SZDSZ-es pénz ment ki. (nem kötelező elhinni term.)

Ja és ajánlom az Index friss címlapját is! Már ha nem tartod azt is aljas ellenzéki szócsőnek.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2008.02.17. 02:51:09

Kár, hogy az értelmes beszéd megint anyázásba torkolott...
Csak annyit tennék hozzá, hogy a Horn-kormány a Bokros-csomag megtakarításainak jórészét még maga elköltötte. Ha úgy vesszük, az elqrás már akkor elkezdödőtt, bár még futott a szekér. Aztán 2001-ben elfogyott a lendület és senki sem akarta meghúzni a féket, sőt sokszor még rátettek egy pár lapáttal. Ennyi. Ezen szerintem nem érdemes sokat marakodni. Jóéjt! (mi a francért vagyok még fenn egyáltalán???)

Vidéki 2008.02.17. 08:08:02

Reálisnak tartom Demján helyzetértékelését. Az MSZP hatalom iránti mérhetetlen vágya és az ebből eredő irreális választási ígéretek, (melyeket a kétszer száznapos program során is csak részben lehetett teljesíteni) a következő nemzedékek terhére óriási adósságba kergették az országot. Persze a végtelenül hiszékeny lakosság önzése és naivitása is részes ebben a folyamatban, de a kiválónak mondott magyar „szürkeállomány” az úgynevezett „független értelmiség” megvásárolt hallgatása (vagy árulása) is benne van az eredményben!

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2008.02.17. 08:26:43

Molnargoreny:
a 60eves tolvaj utan futo rendor esete bennem is megfordult. na de a szerv nem annyira kicsi, hogy 40 feletti embereknek ne lehetne vmi munkat talalni. nem kell kotelezoen utcai jarorkent leelni az eletuket.
pont ez a problema, hogy teljesen le van irva. csak azert, mert nem tud megfelelni a munkahely es munkakor fizikai elvarasainak, nem kellene rogton parkolopalyara tenni.

kispajtasok:
lehet rugozni azon, hogy mikor tert le a gazdasag a helyes palyarol. mert ugye a kormanyzas olyan, mint az esztergapad. beallitjuk a fogast, meg az elotolast, es hajra. korrigalni nem lehet.
hat persze hogy a patasordog baszta el ezt is, es a szegeny koala nem birt korrigalni. ott ragadtak bagyadt lelkeim a hazugsaspriralban, ugye.
pontosan ez lenne a legsulyosabb erv a szegenysegi bizonyitvanyukban, hogy ha rossz is volt a "palya", nem akartak/tudtak korrigalni.

utolag meg telesirjak a kisparnat.

gergely 2008.02.17. 09:23:39

És az igaz,hogy a zsidók elfoglalják Mo.-t?
Ha igen,akkor nemá'
Inkább élek egy szegény országban,mint német,orosz most meg izraeli fennhatóság alatt.
Nem vagyok közgazda,de bölcsész se.

Wolverine 2008.02.17. 09:26:51

Azért jó, hogy egy ilyen ember szavai milyen vitát váltanak ki. A kárhoztatott rendszerekben, kormányok alatt szerezte a pénzét, nagy valószínűséggel a mi pénzünket is. Amint problémát látott, kivonta ezt a pénzt az országból, és máshol fektette be. Most pedig nagyon aggódva a hazáért, honfitársaiért, jól megmondja. Ez az igazi hazafi. Páran meg hogy ugranak, ha olyat mond, ami a szájuk íze szerint való. Ő már 2002-ben látta ezeket? Ez miért most derül ki? Az utólagos jóslások a legbiztosabbak. Akkor miért nem szólalt fel erőteljesebben? Talán megrendeléseket várt? Irigy lennék rá? Talán. Bár lehet bármennyi pénze, soha nem fog a gerincesek közé tartozni.
A megváltó Fidesz 2002-ben a két forduló között mindent bevállalt, ami a következő kormánynak pénzbe került. Hol érdekelte őket az emberek jóléte? Ott lihegtek az MSZP kormány nyakában, ha nem tartják be a 100 napos programot, akkor lecsaphassanak, és visszavegyék a hatalmat. Mit érdekelte őket az ország gazdasága? Simán lemondtak a hatalomról az ország érdekében, ugye? Nem követeltek újraszámlálást, meg ilyesmi, ugye? A 2006-os választásokon az első fordulóig túlígérték az MSZP-t, majd, mikor rájöttek, hogy ez nem jött be, hirtelen váltottak, ők lettek az igazmondók, akik megmondják, hogy baj van, akik aggódnak a népért. A 2006-os választási kampány idején nem tudták, hogy milyen bajok vannak, és milyen rossz volt a száznapos program? Négy évig ültek a pralamentben, a különböző bizottságokban, és eltitkolták előlük az ország igazi állapotát. Akkor elég hatékonyan dolgozhattak, és kiváló értelmi képességekkel rendelkeznek. Lehet az értelmiséget szidni, valóban sok esetben lassan, körülményesen reagál, de azért jó, ha vannak olyan emberek, akiknek az emlékezete tovább megy vissza, mint a tegnapi szalagcím. A sok okos pedig táplákozzon akkor Orbán "Soha nem hazudok" Viktor, Demján "Őszinte" Sándor igazságaiból.

Madzsar_huszar 2008.02.17. 09:31:12

Demján "úrnak" egy a baja, kiesett a kormányzati negyed nevű "busines"-ből. Az inex címlapjáró meg annyit, hogy amikor egy kicsit normalizálódik a közhangulat, előásnak egy vidéki lúzert, aki " úgy emlékszi". Számalmas.

Madzsar_huszar 2008.02.17. 09:35:09

Az a gyanúm,hogy "úgy emlékszem"zoltán, egy köztörvényes bűnöző, aki most "úgy emlékszik", hogy elterelje a saját szaráról a figyelmet. Elég megemlíteni GYF nevét, mindjért nem érdekes amit elkövetett, csak az amire "úgy emlékszem".

floorwalker (törölt) · http://spacepetanque.blog.hu/ 2008.02.17. 09:36:25

Szerintem a jövőben az a szép, hogy még nincs itt, vagyis szinte bármi lehet. Ilyen kaliberű dolgokról előre kijelenteni valamit felér egy istenkáromlással. :D
Mi volna, ha azon agyalnánk, hogyan élhetnénk jobban? Ehelyett: "ááá,kérem nekünk harangoznak..."
Meg kellene tanulni végre: "how to live positive" Vagy most ugorjak a Dunába?

Madzsar_huszar 2008.02.17. 09:44:30

Magyarországnak azért nincs jövője, mert népünk "lángeszű viktor tanítója" nem engedi. Mert akkor ki fogja őt az egekig emelni?? Ki fogja a kezét megcsókolni? Ki mondat érte imát, miközben a székely himnuszt rezegtetik bársonyos hangjukon?? És sírnak, siratják a múltat, a jelent, a jövőt? Ki foglalkozna vele, amikor már jobb lenne? Senki. Egy szánalmas balfasz, akinek annyi memóriája sincs mint az aranyhalnak.
Tartsuk napi szinten a gyűlölködést és nekünk terem a babér. A plebsz meg mindent elhisz.

Madzsar_huszar 2008.02.17. 09:53:13

Demján úr az a patkány fajta, aki először szétrágja a hajót, majd gyorsan elmenekül róla. Aztán az egészet a galambra fogja.

gergely 2008.02.17. 09:56:43

H-Kovács a hitetlen-9:44.:
egy ember nem csinál nyarat.A plebs nem hisz el mindent,hanem saját tapasztalata szerint itél.Néha roszzul,de dönt.
Amúgy pedig a nép elvesztette a kormány bizalmát,váltsuk le a népet.
Szánalmas b.lfasz pedig nem Orbán,hanem GyurcsányÍ F.

Madzsar_huszar 2008.02.17. 10:00:00

Gergely, a plebsznek OV mondja mi van, mert ha a saját tapasztalata után menne, nem itt tartanánk.
Orbán Viktor pedig egy szánalmas faszkalap továbbra is. Egy hatalomra éhes faszkalap.

aranyhaj.blogspot.com 2008.02.17. 10:26:18

Ha rosszul esik is, el kell ismernünk, hogy néhány éve még az elsők között voltunk a térség országai közül; azt hittük, nálunk vezetik be leghamarabb az eurót. Ehelyett most Bulgária és Románia (az akkor legkevésbé fejlettek) is megelőztek minket.

aranyhaj.blogspot.com

irrelevant 2008.02.17. 10:32:21

H-Kovács

Kinek is hitt a plebs 2006-ban? Ha jól emlékszem, Gyurcsánynak. Na így prolizzál meg plebszezzél, droidka.

Citrom ;) 2008.02.17. 10:47:34

Na!
Álljon meg a menet!
Ne fényezzünk senkit, de ne is látszunk egyoldalúnak.

Bokros
Feladata az átláthatatlan pénzügyi tevékenységek feletti ellenőrzés megszerzése.
A gazdaság új, megváltozott pénzügyi irányításához szükséges törvényi feltételek megalkotása, az új feltételek szerinti gondolkozás rákényszerítése az államapparátusra, és a gazdaságra. Számviteli törvény!

Továbbiakban hozzá köthető még, a gazdaság teljesítőképességének, a fogyasztás gazdasági egyensúlyt befolyásoló (export-import) tendenciáinak szabályozása, a gazdaság finanszírozhatósága pénzügyi körülményeinek megteremtése, az állam elvárt és lehetséges kiadásainak objektív felmérése.

(ezeket emeltem ki, mert zömben ezt érintettétek)
Eredmények:
A fogyasztást beszorította államilag kezelhető keretek közé. (Amolyan jusson is maradjon is elv)

Átláthatóvá tette a pénzügyi forgalmat. Jórészt ennek is köszönheti a Horn érdekeltségnek tartott Agrobank a bukását, a vissza nem térített kölcsönök formájában folytatott fosztogatás felszínre kerülését.

Tökéletesítette az adórendszert. ("Bokros csak a javunkat akarja, de mi nem adjuk.")

Megteremtette a gazdaság finanszírozhatóságának pénzügyi struktúrális alapjait.


A következő érvelésetek szerint bezzeg a FIDESZ.
Igaz, az MSZP és Horn (Bokros) kormány a gazdaság élénkítésének alapköveként kezelte a bankszektort és a ráköltött pénzek miatt propaganda módszerekkel a szükségességét túlhangsúlyozta. Ennek tendenciái csendben ma is élnek. Orbán kormány a megteremtett alapfeltételek felhasználásával a gazdaság élénkítését tűzte ki célul. Első szándékkal nem megy, mert a választások előtti "ereszd meg" politika és a folyamatos fosztogatások (khm. eredeti tőkefelhalmozás) miatt, üres a kassza.
Durván hozzányúl a szociális juttatásokhoz, (pl. a legfájóbb gyes, gyed, de a családi pótlék rászorultsági elosztásából, egyenlősdit játszik) Ha a felháborító retorikáját nem nézzük akkor már ez előre vetített némi gondot a következő választásra)
Lényeg! A Bokros érára igen érzékenyen rákeményít, pénzt von ki a rendszerből és megalakítja a mikro- és kisvállalkozások gyorshitel rendszerét (Széchenyi terv).
Széchenyi terv külső megítélése. A magyar vállalkozói szféra megpezsdítése, nem járt, járhatott tartós eredményekkel, mert a ráfordított pénzek mintegy végtelen körforgást alkottak, olyan vállalkozások is életben maradhattak, melyek érdemben terheket az államról levenni nem tudtak, csak annak kedvezményeivel éltek.
Következmény! Elenyésző azon cégek száma, melyek megerősödve, profitot termelnek, és még kevesebb azon cégek száma, akik nyereségükből tartós befektetésekre áldoznak. Jellemzően, az adózás elkerülésére új cégeket alapítanak, üzlethelységeket vásárolnak, képességeiknek nem megfelelő tevékenységi irányokba.

Összességében egy befejezetlen helyzetnek minősítette, amit négy éves ciklusban elkövetni kifejezetten káros. (no azért itt ez egy kis anomália de…) Ezzel cseng össze a csatlakozást felügyelő EU biztos értékelése, ami szerint az elkövetett károkat a következő kormánynak kell orvosolnia.

Itt van előttem egy kivágott újságlap, erről idéztem, de meg nem mondom ki követte el.

Cigányok.
Így vagy úgy, de összehasonlíthatatlanul rendezettebbek voltak az akkori állapotok a mainál.
…hogy ebből ki milyen tanulságokat von le, azzal mit akar igazolni, az legyen az ő dolga, mi csak fenntartjuk a jogot lehetséges indítékaiknak felismerésére.

dowNLoad 2008.02.17. 11:54:15

EZT elqúrta a RAKCIÓ (UFI) ez a regisztrált kommentelés nem jó ötlet, meg az INDEX szárnyai alatt lenni sem. Nézzük meg a kommenteket, milyen elb@szott bölcsészek szólnak hozzá, mióta ez van. (a reklámbevételek nőnek?)

NA MÉGEGYSZER BOKROS/SURÁNYI, mert sokan a TAGADÁS fázisában vannak: NEM LEHET IGAZ, MERT NEKEWM AZ ROSSZ!

Igaz az, hogy 1995-ben amerikai külügyminiszter-helyettesként nyomást gyakorolt a magyar kormányra, hogy vezesse be a megszorító intézkedéseket?

Ez igaz. 1995 tavaszán történt. Daniel Frieddel látogattunk Budapestre, ő most az európai ügyekért felelős külügyminiszter-helyettes, és velünk tartott David Lipton pénzügyminiszter-helyettes is. Találkoztunk Horn miniszterelnökkel, Bokros Lajos pénzügyminiszterrel és Surányi Györggyel, a nemzeti bank elnökével. Bokros határozottan egy erős gazdasági csomagot javasolt és mi ebben támogattuk őt. Keserű pirula volt, de Horn bölcsen vállalta. A történelem szerintem bebizonyította, hogy jó döntés volt. Tudom, hogy Bokrost ezért nagyon keményen támadták, de én csodálója vagyok bátorságának és előrelátásának.

BÁTORSÁG!!!!! A SZÍNE A PIROS(KÉK)

Örülök, hogy említette Surányi Györgyöt, mert a következő kérdés hozzá is kapcsolódik. Ő is tagja volt a Bilderberg csoportnak, ahogy ön is állandó résztvevője a találkozóiknak. Sok fura vélekedést lehet olvasni róla, nevezik szabadkőműves világuralmi összeesküvésnek, meg egy csomó ilyesminek. Bemutatná röviden azt a szervezetet?
A Bilderberg csoport
A csoport a világ 130 nagyon befolyásos emberét tömöríti, a politika, a gazdaság és a média világából. Tagságot csak meghívással lehet szerezni. Évente egyszer találkoznak Európa valamelyik luxus-szállodájában, illetve minden negyedik évben Észak-Amerikában. A név az első, 1954-es találkozó helyszínéből származik, akkor a hollandiai Bilderberg hotelben gyűltek. Elvben azért alakult, hogy a nyugat-európai és az amerikai elit jobban megismerje egymást. Számos könyv és tanulmány jelent meg arról, hogy a csoport valójában egy világuralmi összeesküvés. Hivatkozott már erre Szlobodan Milosevics, Oszama bin Laden és az oklohamai robbantó, Timothy McVein is. A találkozók nem nyilvánosak.

NEM NYILVÁNOSAK???? 1995-ben ott volt Surányi, 97-ben pedig Bokros is, de erről valamiért nem beszélnek, pedig csak beszélgettek, golfoztak, itták a koktélokat, nem történt semmi olyan,amiért a NYILVÁNOSSÁGOT KI KELLENE ZÁRNI, annyira, hogy 2006-ig EGYETLEN SZÓ SEM VOLT RÓLA az olyan csatornákon mint a CNN.
www.youtube.com/watch?v=S0gzu-bBAMU
NAGYON NAGYON hülyének kell lenni ahhoz, hogy elhiggyük, semmit sem határoznak az ilyen ki jelentéktelen emberek, egy (ma már) félig titkos többnapos tárgyaláson. Pl. Clinton és Blair is ott tűnt fel először, de ez is csak egy egyszerő HEADHUNT akció volt,ahogyan azt a CNN tudósításban szereplő szemüveges f@szfej is említi.
ÉN nem hiszem el, mert ilyen nincs, mondja az egyszeri bölcsész.

dowNLoad 2008.02.17. 11:59:08

JA, innen az idézetek:
index.hu/politika/kulfold/holbrooke880/
Köszönjük INDEX, azért a sorok között, ők is szeretnének többet momdani erről a degenerált bagázsról. Képzelj el egy hasonló riportot a CSIGATV-n vagy a RETEKKLUBON, hahahahaha, bárdos amint megkérdezi, igaz, hogy TITOKBAN TALÁLKOZNAK és hazudnak, hogy nincs is? (2006-ig hivatalosan NEM LÉTEZETT)
CSAK NEM BONTOTTÁK ki az igazság minden részét, de ezt már ismerjük.

Vidéki 2008.02.17. 14:21:07

Reálisnak tartom Demján helyzetértékelését. Az MSZP hatalom iránti mérhetetlen vágya és az ebből eredő irreális választási ígéretek, (melyeket a kétszer száznapos program során is csak részben lehetett teljesíteni) a következő nemzedékek terhére óriási adósságba kergették az országot. Persze a végtelenül hiszékeny lakosság önzése és naivitása is részes ebben a folyamatban, de a kiválónak mondott magyar „szürkeállomány” az úgynevezett „független értelmiség” megvásárolt hallgatása (vagy árulása) is benne van az eredményben!

zoli27 2008.02.17. 15:00:04

Őszintén szólva az első gondolatom az volt: "Na végre! Egy szavahihető, független szaktekintény is kimondta azt, amit eddig a média megpróbált úgy tálalni, mint a Fidesz károgását!"

De miután belegondoltam, hogy mit is mondott Demján, már egyáltalán nem tudtam neki örülni.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.17. 16:35:39

ÁAzt gondolom, hogy Veres János következetes, kemény és jó pénzügyminiszter. Ez szerencse, mert ha a konvergenciaprogramot nem fogadta volna el a nemzetközi pénzvilág, Magyarország összeomlott volna - mondja. Szerinte minden állami pluszbevételt adómérséklés helyett adósságmérséklésre kell költeni, a politikusokat azonban rövidlátó szemlélet vezérli, ezért a pluszbevételt vélhetően elosztogatják – véli Demján Sándor.

.............................................

Ezt mondja a FIDESZ ? :)) Én nem ezt szoktam hallani tőlük. Arról egyébként Demján (és Orbán, amúgy Gyurcsány SEM) szól semmit, hogy mégis milyen terveik vannak Magyarország stabil növekedési pályára állitására. Irország esetében ott volt a Dell, az Intel, aztán később a Microsoft, az összes nagy számitástechnikai multi, elektronikai multi. Ugyan kinek lennének tervei Magyarországgal, mit tudunk mi nyújtani amivel verjük a környező országokat, az esetleges alacsony adókon túl (amiben mondjuk nehéz lesz). Mit ajánlunk a multiknak, milyen speciális tudást, milyen területeken ? Magyarországon az Orbán kormány idején, bizonyos iparágakban már erősen nőtt a termelékenység (elektronika pl.) más iparágakban még recessziós fázisban voltunk (ezért csökkent pl. a villamosenergia felhasználásunk holott azon a GDP szinten kifejezetten nagy növekedés lett volna várható egy növekvő gazdaságtól). Magyarországon a tradeable goods és tradeable services szektorban kellene növekedni, és ott kezdünk versenyképességet veszteni.

VIII. Nagyapó 2008.02.17. 22:08:07

Csak ezt a forintleértékelős lobbi-marhaságot ne nyomatná minden nagyvállalkozó!

Az csak konzerválja pár évre a versenyképtelen vállalkozásokat, illetve degeszre tömi és ellustítja a versenyképeseket. Ráadásul csak meglepetésszerűen működik, de mivel nem lehet mindig meglepni a piacot, hosszabb távon már számítanak rá és csak az inflációt növeli - éppen ezért befektetéseket sem vonz ide.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.17. 23:27:58


Egészen figyelemreméltóan nagy hülyeségeket hordott össze a Szólás szabadságában Demján úr. Engem legalábbis meglepett.

dowNLoad 2008.02.18. 10:37:05

Hogy hogy hülyeségeket? Ő tényleg benne van a GAZDASÁGBAN, csak tud valamit, ha azt látja, hogy ITT mindenki öltönyös KÖCSÖG akar lennei, DE DOLGOZNI NEM AKAR, még ha kevesebbet is keres így , mint egy kőműves, AKKOR SEM! A többi is 1000%--ban IGAZ amit mondott. AZ IGAZSÁG FÁJ sok bölcsésznek, meg sok öltönyös köcsögnek.

nénike · http://mandiner.hu 2008.02.18. 11:19:20

Kicsit több konkrétum kellene tündérke!

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.18. 13:44:40



ez a Szolas szabadsaga honlapjarol van. szo szerint ezt mondta.

D.S.: - Nem. Nem. Én véleményem szerint, rossz az, hogy én szólalok meg, csak azt gondoltam, hogy ez egy kötelezettség, figyelmeztetni Magyarországot, hogy milyen vészesen lemarad. Magyarországnak egy alapvető problémája van, nagyon sok van, a vezetés az azon múlik, hogy 100 problémából melyik az a 10 lényeges, és abból melyik a három leglényegesebb. Magyarországot az húzza le, hogy a 3 millió alkalmazottból, ennyi van bejelentve, 800 ezer önfoglalkoztató pluszban, ennek a 40 %-a állami alkalmazott. Az arányt figyelembe véve más országokban ez 60 %-, ez 300 ezer ember, 300 ezer ember, akkor a rá jutó állami alkalmazottak magasabb költségével évente 15 %-kal lehetne növelni mindenkinek a bérét, öt év alatt megduplázódna...

.............................

"A bankár, az orvos, ön vagy én mi nem állítunk elő új értéket, új értéket termelésből lehet előállítani. Na ez egy rendkívül alacsony arány. Ez volt az, amit Orbán elnök úr is mondott, amit én mindig mondok, hogy a termelésben részt vevők számát, ha nem növeli Magyarország ne higgye azt, hogy a tudásából megél, mert a tudásszint ma Magyarországon jóval alacsonyabb, mint a környező országokban."

....................................................

www.mtv.hu/magazin/cikk.php?id=261589

itt az egesz szoveg.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.18. 13:56:31

Hát egyet kell értenem Tunderrel.

Hülyeségeket beszélt, de legalább közhelyesen.

- Mert az ír gazdasági csoda, csak a politikai konszenzuson múlott :)) (akkor mi a francnak írkáltak könyvtárra rúgó szakirodalmat a gazdpol koncepcióról)
- "A magyarok arra büszkék a múltban, amik nem voltak, ..... jövőben, amik nem lesznek" :))

Azon kívül, hogy erre az ütős bon-mot-nak szánt közhelygyüjteményre láthatóan nagyon készült (a felvezetés szinte ordított), ez egy műmájer keménykedős féligazság kupac.

Szlovákiában többet, lelkesebben dolgoznak az emberek: ja, az olaszoknak meg dalból van a lelkük.

Egyetlen új, vagy elgondolkodtató mondata sem volt.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.18. 13:56:58



kedves nenike,

Demjan: Az Egyesült Államok 5 %-kal megemeli a benzin jövedéki adóját, ami köztudomású, hogy a magyarnak azt hiszem, hogy 20 vagy 30 %-a, akkor ez a költségvetési hiány erőteljesen megszűnne vagy csökkenne.

.........

Az Egyesult Allamok evi benzin fogyasztasa 150 milliard gallon. Egy gallon benzin ara atlagban 3 dollar. Az ugye azt jelenti, hogy 450 milliard dollart koltenek benzinre. A 2008-as koltesegvetesi hianyt 410 milliard dollarra tervezik. 5 szazalekkal megemelik az adot es az eleg ?

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.18. 14:14:20

A konszenzusról

A nagy politikai acsarkodásban érthető a vágy a békére, de elég körbenézni keurópában. Máshol sem az osztrák modellben lubickolnak. (az osztrák korporatív konszenzusos modell előnyei emellett korántsem egyértelműek).

Lengyelország: még a jobboldali pártok is egy kanál vízbe fojtanák egymást. Titkosszolgálatokkal figyeltetik egymást, de még saját minisztereiket is.
Szlovákia: csak ennyit mondok: Fico és Slota.

Nem kell hogy egymással szeretkezzenek a magyar pártok, elég ha tisztában vannak retorika és kormányzás közti különbséggel, a lényegi döntéseket nem rövidtávú pártérdekek mentén hozzák, és hozzávetőleg tisztában vannak saját korlátaikkal.

Az meg külön vicces, pont az a Demján siránkozik a konszenzus hiányán, aki egyedülálló összhangot tudott teremteni a két oldal között a lágymányosi Demján beruházás állami támogatásában. Szóval.

Jo Tunder · http://nincsenurleskesz.hu 2008.02.18. 14:20:45


kedves szejler,

en elismerem Demjan eredmenyeit, ezt a konszenzusizet sem tartom ellenszenvesnek, csak azok a szamok... azok nagyon kinosak.

kzgy 2008.02.18. 15:06:11

Hagyjuk már abba azt a marhaságot, hogy aki jól vezet egy céget, az jó politikus is lenne. A jó politikus az jó politikus, ahogy a jó balszélső is jó balszélső és nem kapus.

bazalttufa · http://konzervatorium.blog.hu 2008.02.18. 15:14:35

Jo Tunder

Attól hogy jó érzékkel és kapcsolatokkal bíró üzletember, még hülyeségeket beszélt. Én sem a konszenzust tartom ellenszenvesnek, csak azt az alapvetést, hogy ez lenne minden probléma eredője, ill minden problémánk csodaszere.

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.18. 15:21:30

"(az osztrák korporatív konszenzusos modell előnyei emellett korántsem egyértelműek)"

Ha jól tudom, az ötvenes évektől a kilencvenes évek legelejéig működött ez olajozottan, de a hetvenes évektől egyre gyakrabbá váltak a korrupciógyanúgy ügyek, a takarékszövetkezetek, útépítő cégek, vagy a nagy szakszervezetek hatalmas mutyijai. És összefonódó elit ellenében ezért is erősödött meg az Osztrák Szabadságpárt.

dowNLoad 2008.02.18. 21:33:16

Elqúró inkább jó BUZIBARÁTNAK és CIONISTÁNAK mint gazdasági szakembernek (hahaha, embernek?) Veresjaniról nem is beszélve, úristen egy színesfémkereskedőtől miaf@szt várunk? A BARÁTI/HAVERI KÖR Áldja a nevüket! NA EZT nem merte nyíltan kimondani Demján, de a sorok közötti olvasást egyelőre ne felejtsük el, még nem tartunk ott, itt mindent értelmezni kell.

Citrom ;) 2008.02.20. 12:34:42

Vártam volna némi magyarázatot, de senki nem vállalta magára.
Szerettem volna ha a szerző, vagy helyette valaki kimondja mi is volt e írás motívuma.
Mitől érzett kényszert e zavart asszociációra?
Igaz? Ez még mindig jobboldali blognak van titulálva?
Akkor miért nem ad választ senki, hogy milyen jellegű elkötelezettségi irányból kell nézni e fércet?

Hol van az híres szókimondó éles nyelv?
Kimerül annyiban, hogy "EZT elqúrta a REAKCÓ (UFI) ez a regisztrált kommentelés nem jó ötlet, meg az INDEX szárnyai alatt lenni sem. Nézzük meg a kommenteket, milyen elb@szott bölcsészek szólnak hozzá, mióta ez van. (a reklámbevételek nőnek?)”

…vagy egy másik probléma megoldás …”félművelt fasz vagy, nem foglalkozom veled tovább.”
Ha meglátásom nem csal, az előbbi „megoldásokat” az ignorálás váltotta fel.
Tájékoztassatok már, mert jelenleg egy radikalizálódott virtigli (fiatal és polgári meg konzervatív) liberális párt önkéntes támogatóit látom itt (újtöbbség?), jobboldalit, egy szálat sem.

Citrom ;) 2008.02.20. 12:42:32

Előbbi megjegyzést csak azért tettem fel ide is, mert az egyik idézet a bejegyzés szerzőjéé.
Így tartom korrektnek.

Ács Ferenc 2008.02.20. 12:43:56

Citrom: milyen magyarázatot vársz? A topiknyitóban leírtam a - Demjánnal döntően egyetértő - véleményem és később is többször. Ehhez mindenki hozzátette a magáét, helyenként még értelmes vita is kialakult. Gondolkodó embereknek írjuk ezt a blogot és bizony "arra nem ad választ senki, hogy milyen jellegű elkötelezettségi irányból kell nézni" (úristen, micsoda szöveg ez!) bármit is. Ez ugyanis nem a Bolgár úr vagy a Csintalan úr műsora.

Azt a mondatodat pedig, hogy "egy radikalizálódott virtigli (fiatal és polgári meg konzervatív) liberális párt önkéntes támogatóit látom itt..." nem értem. Ez nem egy pártblog, ez egy újság blogja.

Ács Ferenc 2008.02.20. 12:45:34

Citrom: melyik idézet származik tőlem?

Citrom ;) 2008.02.20. 12:55:37

Bocsi!
Mint írtam, csak és csakis az idézet miatt.
Az a "félművelt...-el kezdődő. Az alany én voltam. :)
Volt már majd egy éve.
Csak mostanáig nem volt annyi időm, hogy olvassalak benneteket is.
Alapvetően „A jó és a gonosz harca…” bejegyzés miatt kérdeztem és oda való.

Citrom ;) 2008.02.20. 12:58:41

Az UFI (anno a váltást megelőző időszakban látogattam erre először) még úgy volt konstatálva, hogy a jobboldal lapja és a blog is evidensen.

Citrom ;) 2008.02.20. 13:06:51

Mára (pl. erre is látott Blogterres és Buzzos) egy kolléga szerint elvetemülten beszűkült Fideszesek lettetek. Ebben volt igazság, de régi emlékeim szerint ez nem volt általánosítható.
Az említett bejegyzés rendezettsége, kimondatlan motiváltsága miatt láttam elérkezettnek az időt e kérdés feltételére.
Egy előző kommentben ezt már ott megtettem, de reagálás nem történt.
…hát rágom a szót, hátha. :)

k|M · reakcio.blog.hu 2008.02.20. 13:08:43

A Blogteres és Buzz-os kolléga nem véletlenül maga is egy elvetemülten beszűkült szdsz-es? :DDD

Meg kit érdekel, hogy ki micsoda és merre tágul?
Nem kéne már lejönni a dobozolásról?

Ács Ferenc 2008.02.20. 13:58:07

Kedves Citrom,

F@szozásra nem emlékszem, ami pedig az Ufit illeti: soha nem volt a "a jobboldal lapja" - jóval inkább a polgári undergroundé, amelyé továbbra is egyébként. A Reakció nem fideszes lap, mint ahogy nem mdf-es, vagy szdsz-es sem, a szocikról nem is szólva. Ez egy újság, piaci tulajdonossal, és nem pártérdekeket szolgál, hanem egyetlenegy célt: egy jó közösség jó újságot akar készíteni.

Citrom ;) 2008.02.20. 14:08:42

Tudomásul vettem!
:)

dowNLoad 2008.02.20. 14:46:14

Na asszem ma pezsgőt bontok, a csúcsra értem, MÁR TŐLEM IDÉZNEK:) Innen van még feljebb? Nagyon jól fizető megmondóember-állást keresek!

rajcsányi.gellért (ergé) · http://mandiner.blog.hu/ 2008.02.20. 15:02:52

Citrom, Ács Feri, pontosítsunk: az UFi 1999-től 2002 szeptemberéig a Fidelitas lapja volt, folyamatos függetlenedéssel. Azóta pedig a piacon megélni próbáló, határozott nézetekkel bíró, de párthoz nem kötődő lapról van szó.

ufi.hu/index.php?site=a_lap&PHPSESSID=01db8646578f324beefb946cd3937f15
süti beállítások módosítása