Vasököl nosztalgia
2007. december 03. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Vasököl nosztalgia

A kommunista tréfa répák is köztünk élnek. Olyan vicces nosztalgia kocsmákat nyitnak, mint a Vörös Csepel. A cégtáblán van  ÁVH kép, Sztálin, Lenin, Rákosi. Hihihi.

A tömeggyilkos kommunista rendszer iránti nosztalgia bevett szokás kis hazánkban. Hiszen a rendszerváltás hajnalán már megnyitott a Marxim.

Nagyon népszerű retro kocsmák ezek. Megérkeznek a  Joe-k és Frank-ek nyugatrúl, aztán böffentenek egyet-kettőt a Lenin szobrok árnyékában, hogy ez milyen cool. Mi ilyen viccesen állunk a múltunkhoz, még hasznot is húzunk belőle.

No meg, tiszetelettel adózunk a párttitkár Józsi bácsik iránt is. Hiszen kell legyen egy hely, ahova betérhetnek és érzhetik még a múlt szagát. Bár nekünk nem csak retro kocsmáink vannak, hanem, ahogy blogkolléga fogalmazott: retro miniszterelnökünk, retro dumával. Akkor meg mit csodálkozunk? Nincs itt semmi látnivaló!

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr15250615

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droid 2007.12.03. 13:19:50

Ha én nyitnék egy Adolf Hitler kocsmát, az is ilyen jópofa lenne?

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.03. 13:52:00

mar nem azert, de ebben mi a retro? a neve?
ha igazan authentikus lenne, akkor kellene kulonallo penztarpult,
forccs, es baszott hasas alacsony ontott uveg kriglik.
es az elmaradhatatlan fekete-feher cementlap padlo.

a szinvonal ettol lehetne klasszisokkal magasabb is, de ennek semmi koze nincs az atkoshoz.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 13:55:46

Fasiszta jelvényeket nem szabad árulni: www.hirszerzo.hu/cikk.naci_jelkepekkel_sefteltek_-_ket_magyart_vizsgalnak_kassan.50965.html

A kommunista jelvények viszont viccesek. (Bár nem tudom, hogy Szlovákiában tiltott-e a kommunista jelvény is.)

ckp 2007.12.03. 13:55:59

Arra jó, hogy egy-két bunkó proli ott nosztalgiázzon jó pénzért. Én rájuk zárnám.

Droid 2007.12.03. 13:57:02

Nekem a horogkereszt is vicces.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 13:57:21

denever, Rákosinak és az ÁVH-nak semmi köze az átkoshoz?

Vagy úgy érted, hogy nem elég retro a Vörös Csepel?

Droid 2007.12.03. 14:00:01

Kéne bele néhány húsdarálógép, vallatólámpa, ilyesmik.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:00:49

droid, nyílván ezek vicces dolgok, ha divatja van.

ckp, Főleg nem a prolik járkálnak ezekre a helyekre, hanem a külföldiek, meg az ifjú balosok, akik megpróbálják maguknak elmagyarázni, hogy a kommunizmus végülis egy poénos dolog volt: úttörő táborral, trabanttal és bambival.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:02:24

droid, igazad van, és bevihetnének néhány agyonszenvedett priccset is. Egy-két akasztófát.

ckp 2007.12.03. 14:03:47

Meg az alapba betonozott, ledarált és Dunába engedett rendszerellenesekkel. Utólag minden megszépül, csak őket nem támasztja fel senki.

Droid 2007.12.03. 14:05:01

Nem lenne szabad ebből poént csinálni. De ellenszenvet úgysem fog kiváltani a sok érdektelen emberből.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.12.03. 14:07:58

Nekem nincs kifogásom a hasonló helyek ellen, nem látok bennük veszélyt. Szerintem segít, ha némi öniróniával tudunk gondolni XX. századi tragédiáinkra: a humor gyógyít.

Jelképeket tiltani hülyeség. Hadd lehessen vöröscsillagos és horogkeresztes jelmezt hordani, ha valakinek arra van gusztusa. Fontos viszont, hogy mind2 nagy totalitárius eszme egyforma megítélés alá essen. Az nem megy, amit mások mellett Gyurcsány Ferenc is támogatott:
www.es.hu/pd/display.asp?channel=PUBLICISZTIKA0416&article=2004-0419-0951-43SJEW

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:09:56

Persze, hogy nem lenne szabad. De a mi érzékenységünk, másodrendű érzékenység, amit nem lehet megsérteni. A mi nagypapáink szenvedése, másodrendű szenvedés. A kommunizmus pedig vicces.

Droid 2007.12.03. 14:11:08

Lehetne nyitni egy mini Auswitzot is. Biztos lenne látogatója.

ckp 2007.12.03. 14:12:36

Másodrendű szenvedés, hmm.. Akkor a holokauszt túlélőinek leszármazottai miért kérnek most kártérítést? Az nem másodrendű?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:12:48

turul, nem tudom, hogy miért nincs kifogásod ellene? Ha lett volna igazságszolgáltatás, akkor talán lehetne viccelődni, de így nem. Mert átértékelődik az egész egy poénos, érdekes jelenséggé.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:14:35

ckp, a kommunizmus áldozatainak szenvedése másodrendű szenvedés.

ckp 2007.12.03. 14:16:20

Ja, nem tudtam.

ckp 2007.12.03. 14:24:23

Hát igen. Abból nem lehet akkora bizniszt csinálni.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 14:33:07

A jóízlést és a közerkölcsöt sérti, ám amíg nincs vörös csillag vagy sarló és kalapács a söntés fölött, az alkotmányt nem. Nehéz, bitangul nehéz, de majd megszokjuk, hogy a szabadságjogokkal nekünk ellenszenves alakok nekünk ellenszenves módon is élnek.

Ugyanez a hozzászólás bőven elférne a Sólyom László+Alkotmány -vs.- MAZSIHISZ bejegyzésnél is: ők sem értik, vagy ha értik, úgy tesznek, mintha mégsem értenék.

ckp 2007.12.03. 14:37:30

Akkor pl. a Lenin-szobrokat sem kellett volna elvinni, mert nincs rajtuk se sarló, se kalapács. Nem jó ez így.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 14:46:15

Azok jól megvannak a szoborparkban; ott megtekintheti, aki akarja, ha egy böcsületes kapitalista vállalkozónak kifizeti a beléptidíjat (azt hiszem, hogy ennél szebben nem is lehetett volna elintézni az ügyüket). Ahol meg nem volt közösségi akarat a történelmi változtatásra, ott megmaradt a Kun Béla utca és a Szamuely Tibor köz, aztán ebből ki-ki levonhatja a neki megfelelő tanulságot. Ilyen egyszerű.

Guild 2007.12.03. 14:47:02

Szerintem se kéne törvényileg tiltani, de azért egy általános felháborodást elvárnék. Kb. úgy mint egy vicces hitleres kocsma esetében lenne (amit rövidnadrágos Hitler képekkel tapétáztak ki).

ckp 2007.12.03. 14:51:34

Holnap nyitom a borozómat. Gömbös Gyula a neve.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 14:55:44

elgabor, egyébként a Marxim-on van vörös csillag.
Én is csak felháborodni szeretnék, többed
magammal, nem törvényileg tiltani. A közfelháborodás önmagában simogató érzés.

ckp 2007.12.03. 14:56:49

Simogat, de mire mész vele így?

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 15:05:11

Jó, hogy nem vagyok egyedül a másodrendű érzékenységemmel.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 15:06:07

ckp: ha annyira zavar, beperelheted önkényuralmi jelképek használata miatt. Sok sikert hozzá, ha megteszed.

A Gömbös Gyula étterem nagy gondja, hogy nekem fogalmam nincs, milyen imázs tartozik hozzá. Népi operettes-pruszlikos? Hímzett falvédős? A kommunistákról legalább a virsli és a sör eszébe jut az embernek, meg az undorító méregszerű feketekávé meg a Ludas Matyi (pfúj, na az aztán kommunista szenny a legjavából).

lelkylola: az körülbelül elég is, ha elég sokan elég kitartóan teszik.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 15:06:50

ckp, Kis Gömbös lesz a neve? :) Akkor tessünk ezen is nevetni.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 15:08:26

Lehet ott kapni Hitler-szalonnát. Az egyébként mi? Az a lekváros izé?

ckp 2007.12.03. 15:15:13

A Hitler-szalonna lesz a specialitása. Igen, lekvár.

dowNLoad 2007.12.03. 15:20:22

Ketté kellene választani, mert a 70-es 80-as években NEM kommunizmus volt Magyarországon, hanem szocializmus, a kommunizmus(nak nevezett valami) az előtte volt 48-tól. A horogkereszt hogy a f@szba lehet betiltva, a vörös csillag meg hogy nem??(mit csinál egy indiai itt, ha van ilyen a jelkép a ruháján, vagy a nyakláncán, amit otthonról hozott??(lesittelnék-e?) Vaslogikával azt lehet kikövetkeztetni, hogy a jelenlegi hatalomnak van valami köze hozzá, vagy összekeverik a szocializmussal. (mert az sem használt más jelképeket)

ckp 2007.12.03. 15:23:14

Aszondták, hogy a cucializmus kiteljesedése a kommunizmus. Fordítva kellett volna lennie. Ezek még azt is elszúrták.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 15:37:19

dowNload: BTK 269./B, Google segítségével pillanatok alatt megtalálható:

"Önkényuralmi jelképek használata
269/B. § (1) Aki horogkeresztet, SS-jelvényt, nyilaskeresztet, sarló-kalapácsot, ötágú vöröscsillagot vagy ezeket ábrázoló jelképet
a) terjeszt;
b) nagy nyilvánosság előtt használ;
c) közszemlére tesz;
ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétséget követ el, és pénzbüntetéssel büntetendő.

(2) Nem büntethető az (1) bekezdésben meghatározott cselekmény miatt, aki azt ismeretterjesztő, oktatási, tudományos, művészeti célból vagy a történelem, illetve a jelenkor eseményeiről szóló tájékoztatás céljából követi el.

(3) Az (1)-(2) bekezdés rendelkezései az államok hatályban lévő hivatalos jelképeire nem vonatkoznak."

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.03. 15:38:43

Hopp, és az előtte lévő pont sem utolsó, érdekes volna, ha betartanák:
"269/A. § Aki nagy nyilvánosság előtt a Magyar Köztársaság himnuszát, zászlaját vagy címerét sértő vagy lealacsonyító kifejezést használ, vagy más ilyen cselekményt követ el, ha súlyosabb bűncselekmény nem valósul meg, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő."

Törvényeink jók, csak be kell őket tartani, s tarttatni.

Elpet 2007.12.03. 16:05:32

Az egészben az a legérdekesebb, hogy az egykori világban egyáltalán nem így nézett ki egy kocsma bejárata. Nekem még voltak tapasztalataim ezirányban. Nézzétek meg a P.Mobil Mobilizmo lemezének borítóját. Na az igen! Ők pontosan tudták, milyen egy igazi prolikocsma, ahol, be kell lássuk, nagyon jókat ittunk annak idején a haverokkal, és jókat lehetett a melósokkal dumálni. De az nem így nézett ki. Először is: nem volt ilyen színes. Semmilyen színe nem volt.Olyan szürke volt minden. Meg barna svejcisapkák. Bádoggal borított pult, rajta pöttyös korsók, amibe soha nem került vonalig sör. Barnacímkés barack, feketecimkés cseresznye. Zöldszilváni, szemelt rizling (33,10 és 28,-Ft/l);50-60 közötti kifestett kasszírnő, fehér köpenyben és kék kismamacipőben. A csapos szőrös deszkán átütött szögre szúrja a blokkot. Ilyenek voltak a kocsmák. Volt még eszpresszó is, de az se ilyen. Majd egyszer írok róla. Meg kell hallgatni még: Cseh Tamás-Bereményi Géza: a 74-es év.
Ez nem retró, ez egy marhaság, ráadásul gusztustalan és tűrhetetlenül felháborító. Ilyen kocsma nem volt sehol, sose, ilyenben nem részegedett le senki. És az egész nagyon jellemző emiatt. Olyanok játszanak ezekkel a dolgokkal, akiknek fogalmuk sincs, miről beszélnek. És itt nemcsak a Gulágról van szó, meg a Killing Fieldsről ahol tevőleg gyilkolták az embereket. Hány ember pisálta ki a jövőjét ezekben a kocsmákban, amikor a reménytelenség, kisszerűség, kilátástalanság végtelen szürkeségében az alkoholtól elömlő belső meleg jelentett csak valami oldódást Tönkretett, megszomorított életek százezrei, kisstílűségbe fullasztott remények. Tudnék mesélni. Hallgassatok Cseh Tamást (Mondjuk a már hivatkozott Antoine és Désirée lemezt), meg Beatricét.
Nevetséges, szánalmas, bosszantó és undorító egyszerre az egész. Ne menjetek ebbe a kocsmába soha. Inkább, ha egyszer Szegeden jártok, szóljatok, elviszlek benneteket jó helyekre.

Őrnagy Őrnagy 2007.12.03. 16:08:51

Elpet, megvan még a Béke Tanszék?

Elpet 2007.12.03. 16:17:03

Őrnagy Őrnagy

Megám, de nagyon kikupálódott, a Gödörrel együtt. A Bárka sajnos megszűnt, ez egy óriási veszteség a városnak. Bartha Laci polgármestersége alatt szűnt meg, aki szegény nem volt egy Pálfy Ferenc kaliber, azt mindig is tudtam, de hogy a Bárkát hagyta elveszni, azt sosem feltételeztem volna róla.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 16:17:09

Elpet, Persze, hogy nem retro. Nézdd meg a marxim honlapját a google-ban. Hülyegyerekek - van róluk kép - semmi más csak vicces biznisz nekik az egész.
Nem vagyok sértődős, meg értem a tréfát, de amíg nem lettek kárpótolva a kommunizmus áldozatai, amíg kommunisták vezetik az országot, addig nincs ideje az ilyen fajta viccelődésnek. Mert fáj. Ez a földre került ember leköpése.

gloire 2007.12.03. 16:27:52

söröcskee... borocskaa...
söröcskee... borocskaa...

Egyébként itt az ötben is lett egy ilyen, a Terv presszó.
Stílusában nem hazudtolja meg a nevét, mert oda ilyen-
olyan minisztériumi, hivatali arcok is betévednek, ezért
nem annyira vöröscsepel álhangulat, inkább trendi,
totó-lottós, balatonos aranycsapatos a design.

De hát mit lehet tenni, ha ezek ezt szeretik?

Elpet 2007.12.03. 16:36:10

Lola, úgy gondolom, még csak nem is leköpés, nem olyan nagyívű emberek ezek. Egész egyszerűen a rettenetes szellemi primitívség megnyilvánulása. Én már akkor gyűjtöttem a retrót (fejben, szóban játszottuk ezt a barátaimmal egyetemista korunkban, hogy felemlegettük a világ emblematikus tárgyait, úgy mondtuk, sztenderdeket, pl Sokol rádió hátulján két laposelem befűttesgumival,elég most egyelőre, hogy ne nyújtsam), amikor ők még talán beszélni se tudtak. És hangsúlyozom, fogalmuk nincs arról, milyen volt az akkori világ, így aztán a retróhoz való érzékük is nulla. Olyan primitívség ez, mint borosbocskort hallgatni reggelente.
Vannak dolgok, amikkel nem szabad tréfálni, akárcsak Cusinak a hideggel annak idején.
A kommunizmus áldozatai vagyunk többé-kevésbé mind. Nézd meg Ausztriát és Magyarországot, összehasonlításban. Ilyen fasza eredményt értek el ezek. És újra meg újra meg akarják próbálni.

Marxim. Hú de baromi vicces. Ne felejtsetek el szólni, hogy mikor szabadnapos leszek, nevessek rajta.

Elpet 2007.12.03. 16:40:46

gloire

:DD

Elpet 2007.12.03. 17:22:19

Lola, megnéztem, ahogy mondod, úgy igaz. Felhívnám még figyelmedet a honlap "Elvtársak" fejezetére, nem is hiszed el, kiket láthatsz! Kommunista pizzéria, micsoda marhaság. Azt se tudtuk, mi az, hogy pizza. Sertéspörkölt volt galuskával, vegyes vágottal, a sertéspörkölt tetején vastag zsír, benne remegő zsírcafatok. Meg kétszemélyes "Béke"-tál. Rántotthús, rántott máj, natúr máj, sültkrumpli, rizs, párolt káposzta. Volt ám gasztronómia, a keservit, ebben kellett élni, nekem, aki annyira szeretek enni. És akkor még ehettem is, nem kellett minden kilóra ügyelnem

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.03. 17:32:18

'Mind the Gap!'
amíg én rájöttem anno, hogy ez mit jelent... :DDD

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.12.03. 17:32:53

na így kell rossz helyre beírni! :)))
asszem hazmegyek... :)

Elpet 2007.12.03. 19:25:24

Gömbös Gyuláról jut eszembe

Tudjátok, hogy Karinthy Frigyes Gömbös támogatói közé tartozott? Több ilyen irányú irását olvastam. Elég érdekesnek tűnt nekem. Karinthy nem tűnt igazán elvakult mélymagyar fajvédőnek. Persze nyilván tévedhetett ő is. Csak tényleg érdekes.

szubjektív 2007.12.03. 19:42:05

Jó kis retro hely a Bambi a Bem térnél. Bár sokat romlott vagy javult, nézőpont kérdése. Azt hiszem már nem aluminium tálcára öntik a csikkeket, de a beltér csodás. Ott még a só is olyan igazi régi, nem is tudom honnan szerzik.
Ez a vörös csepel meg szánalmas.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.12.03. 21:28:11

Lola,

ez nem retro. illetve annyira retro mint a nissan micra, a jelmondataban.
uzleti celzatu polgarpukkasztasnak mondanam.
de elpet hala istennek bovebben kifejtette azt, amit en font 5 szoban leirtam.

mindenesetre vicces lenne ide szerveztetni egy kormanyoldali ebedet valami ugyetlen csinovnyikkal.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.03. 22:01:35

denver, nem retro, de valamiért ezeket a helyeket úgy hívják, hogy retro kocsmák. Akkor én most egy kipukkadt polgár vagyok. Célt ért.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.04. 07:22:50

Elpet: Jules Verne pedig boulangerista volt, egy katonai puccsista lelkes támogatója. Ez soha nem derült ki a szoc. időszakban kiadott műveiből. :D

Dezsőke 2007.12.04. 10:42:12

Szólhatna már valaki a Reakciónak, hogy nem létezik a Szovjetúnió ;-)
Mi a baj egy ilyen hellyel, fel nem foghatom. Az antikommunista üldözési mániának is legyenek azért határai. Nekem is volt felmenőm Malenkij-roboton, de attól még nem hisztizek minden Heineken üveg láttán. Hagyjuk az öreg Szinuhét a barátaival békében.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.04. 10:54:43

Dezsőke: a megbocsátás valóban vallási parancs - de a vezeklés is! Ez utóbbi pedig nálunk elmaradt, sajnálatosan. Sőt, ugyanaz a brancs hatalmon van, lop zsákszám, és kikészít minket. Csupán gengszterváltás történt...

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.04. 10:59:43

Dezsőke, nem a Heineken vörös csillagról van szó, hanem ÁVH-ról és Rákosiról, amit ez a kocsma kitett a cégérére. Biztos Te is érzed a kettő között a különbséget. Nyugodtan lehet kommunista üldözési mániám, lehetek érzékeny ebben a témában, mert fáj és jogom van hozzá. Ha neked nem fáj, ha Te tudsz ilyeneken nevetni, ha Te el tudsz emellett menni, az is érthető. De mások vagyunk. Ki így dolgozza fel, ki úgy.
Ez a vélemény nem a Reakció véleménye, hanem az enyém. Fentebb a kommentekben láthatod, hogy pl. Turul reakciós kollégának az a véleménye, ami neked. Ez egy ilyen különböző véleményű blogközösség.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.04. 11:15:49

Pedig Turul máskor nagyon-nagyon normális:-) Ebben viszont csakis veled vagyok, Lola.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.04. 12:00:58

Dezsőke: tudod, ez alapvető emberség dolga. A tisztességes ember egészen egyszerűen még akkor sem tesz meg, sőt, nem is mond ki bizonyos dolgokat, ha az amúgy neki szabad és neadjisten jövedelmező. Jelentős erkölcsi különbség van a hatvanas évek életérzését imitáló presszó és a Rákosit, Gerőt, ÁVH-t kiplakátoló között. Az egyik legföljebb múló ízlésficam, a másik ellenben civilizációnk polgári alapjait, demokratikus minimumát kikezdő förmedvény: nem esztétikai, hanem erkölcsi kategória.

Ugyanez áll, csak jóval komolyabban, az efölötti bejegyzésre: eltérő nagyságrendet képvisel a Holokauszt vagy a sztálinizmus emlékével való ízléstelen visszaélés, és eltérőt a tragédia megkérdőjelezése, relativizálása, az áldozatok semmibevétele.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.04. 12:02:36

Most is normális, csak más a véleménye. Köszi a támogatást :)

Elpet 2007.12.04. 12:51:22

Nézzétek csak, barátaim:

turistautak.hu/poi.php?id=22343

A hivatkozott oldal bal felső sarkában találtok egy képet. Zoltánffy István, a képíró, a tragikus balesetben elhunyt nagyszerű szegedi festő műve. No, hát ilyen volt egy kocsma a szocializmusban. (Ez egyébként Szegeden a Sárkány nevű műintézmény volt a Nagyállomásnál. Igazolhatom, hogy ilyen volt, én még láttam). Nézzétek, lássátok. Nézzétek a milliőt és az arcokat. Igazolom hitelességüket. Akinek kedve van nosztalgiázzon. A valóság ez volt.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.04. 13:06:07

Ott volt a szmájli, Lola, nem akarom én Turult bántani, szeretem az írásait. Mint ahogy a tieidet, Oli bácsiét, ergéét (feltéve, ha nem pocsék zenékről ír), stb. Néhányatok nem tetszik annyira, de őket nem nevezem meg. Ez a téma viszont, amit itt felhozol, nekem is régi vesszőparipám. Hiába van az önkényuralmi jelképes törvény, a balos jelképek vonatkozásában leszarják - holott a balos bűnösök elszámoltatása meg se történt...

Dezsőke 2007.12.04. 13:28:17

Elnézést, nem akartam senki érzékenységét megbántani. Komolyan nem. Nem szeretek paraszt lenni, de most azt hiszem, sikerült...

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.04. 13:50:06

lola! a kommunizmus áldozatainak "másodrendű érzékenysége" akkor az, ha te is elkönyveled annak.

tény, hogy az egykori kommerek hatalmon maradása nehezíti a dolgokat, és az is, hogy a kádárizmus édeskés bambi-íze miatt az emberekben kevésbé él a diktatúra-tudat.

Azonban én úgy érzékelem, hogy folyamatosan zajlik a kommunizmus áldozatai sorsának feldolgozása. van terrorházánk, jelennek meg könyvek, állítanak emléktáblákat, stb.

ne a politika oldaláról közelíts! persze, hogy egy szoci politikus könnyebben fog szónokolni auschwitzról, mint olyan kivégzésekről, amik az ő egykori főnöke alatt történtek. nyilván hallgatnak, hiszen tudják jól, hogy ez nekik milyen kínos. de attól még, hogy ők így állnak hozzá, ez nem azt jelenti, hogy ez generálisan le van nézve.

a problémában mellesleg a fidesz is ludas. ha az idei év ünnepeire gondolok, akkor a holocaust emléknapot sikerült politikamentesen békés közös pártrészvétellel megrendezni, de a kommunizmus áldozatainak emléknapjából maga a fidesz csinált egy közönséges pártrendezvényt, ahol a kormánynak üzengettek, schmidt mária meg még bónuszban orbán viktornak is:).

és most az örök téma: a zsidók. kétségtelen, hogy a zsidók jól érvényesítik a saját (már ez is hülyeség - a holocaust NEM CSAK a zsidók tragédiája, mármint a miénk, nem zsidóké is, hiszen esetünkben a saját honfitársaink elpusztításáról van szó) tragédiájukra való emlékezést.

Az is igaz, hogy vannak, akik ezt kihasználják és politikai, vagy más erényt kovácsolnak belőle. Ezt amúgy nem csak zsidó származásúak csinálják: lásd az a baloldali retorikai fogás, ami megpróbál kontinuitást felmutatni a háború környéki antiszemita magyar jobboldal és a mostani jobboldal között.

Ugyanakkor én mindig azt mondom, hogy nem irigyelni és utálni kell őket, azért, ahogy ők ezt kezelik, hanem inkább tanulni tőlük. Ha valakinek nem tetszik, hogy egy zsidó szervezet emléktáblát állít és ünnepséget rendez, akkor picsogás helyett állítson ő is emléktáblát a saját halottainak és rendezzen ő is ünnepséget. Ez ilyen egyszerű.

Nem hinném, hogy bárki meggátolná ezt.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.12.05. 09:14:51

smalladam, teljesen igazad van. Éppen ezért írtam ezt a posztot, mert tanultam tőlük. Az nem megy, hogy extra figyelemmel vagyunk a holocaust áldozatainak érzékenységére és észre se vesszük a kommunizmus áldozatainak érzékenységét. Ha egy kocsmáros Hitler képet kitenne a falára, abból hatalmas hír lenne. Ellenben ebből nincs. Csak azért szólok, hogy legyen. Mi is kiabáljunk, ha sértik az érzékenységünket. Ha sokat kiabálunk esetleg egy kicsit jobban vissza fogják magukat. Ennyi a háttere ennek a posztnak.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.12.05. 10:12:55

Smalladam: "Azonban én úgy érzékelem, hogy folyamatosan zajlik a kommunizmus áldozatai sorsának feldolgozása. van terrorházánk, jelennek meg könyvek, állítanak emléktáblákat, stb."

Mondd, neked ezek szerint TELJESEN TERMÉSZETES, hogy mindez felelősségrevonás nélkül történik? Sőt! A felelősök egy része ma is lehet ilyen-olyan vezető, meg élhet nagyúrian az összelopott vagyonból? Amit nem az okos gazdálkodásával, hanem a párttitkári privatizációs simlikkel szerzett?

Könyv, emléktábla. Tudod, mit? Majd ha téged visznek el, te se kapj mást, és aki elvitetett, az koszorúzhasson, ha netán nem jönnél vissza...

dowNLoad 2007.12.05. 10:30:20

elgabor, hiába jók a törvények, ha szelektíven tartják be(nem) őket! A horogkeresztes pólót viselőt azonnal elviszik, a vöröscsillagost, meg hiába mutatta több ember is egy tüntetésen, a rendőr le sem szarta. Akkor lenne korrekt világ, ha horngyufa kocsmáros lenne a vörösök-pufajkások nevű retró helyen, Elqúró amwayügynök, kókadt kisegítő személyzet az após számtech. cégénél(fénymásolás, faxolás, stb) veres együtt gyűjtené a vasat, rezet a barnabőrű tesvíreivel(csak legális forrásból), lendvai "botoxlady" ildikó hirdetésszervező lenne egy ingyenes újságnál, horváth "mangalica" ágnes egy gyógypedagógiai ált.iskolában lenne tanítónéni, a többi nagyarcú semmihez sem értő pedig az IQ-jához, személyiségéhez passzoló állásban, pl. csatornatisztító, wc-pucoló, esetleg a Burgerking-ben dolgozhatnának, legalább lenne értelme, hogy megszülettek.

sHelf · http://reakcio.blog.hu 2007.12.05. 12:16:29

mai Nemzet cimlapjan van a voros csepel

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.05. 12:17:47

Magyar nemzet, vezesd a harcot:D

Google 2007.12.05. 13:01:24

Jól teszed, hogy szólsz Lola, mert egy megédesített verzióban újra és újra feltálalják,feltálalnák, hogy szokjuk, hogy visszaszokjunk. Hogy egyesek visszakérjék, sírják, nosztalgiát érezzenek, hogy soha, még véletlenül se kerülhessen sor a felelősségrevonásra. Mert a Naplóban megszavazzák, hogy nagyon jó volt akkor, a Napkeltében kihirdetik az eredményt, a Sajtóklubban átadják a díjakat és a legkisebbekkel mindent megetetnek.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.12.05. 13:25:15

dowNload: igen, minden törvény annyit ér, amennyire betartját (meg amekkora a társadalomban a /tekintélye/: jó esetben semmi szükség nincs az alkalmazására).

Google: a fiatalság iránti nosztalgia normális jelenség; ugyanaz a korosztály Nyugat-Európában és az USÁban is vevő a retróra. A baj akkor kezdődik, amikor valaki ebbe belecsomagolja a politikai céljait, mint teszi azt nálunk az MSZP is.

Republikánus Péter 2007.12.06. 16:46:19

RE: dolphin 2007.12.06. 15:19:54
Ez biztos a lola volt!

Istvan 2007.12.06. 21:50:50

Igen, az indexen is fentvan a hir:

index.hu/politika/bulvar/tuz071206/

Nem gyepaltatok ti itt eppen a csepeli polgarmestert vagy szoci keruleti vezetot par napja. Aztan majd lesz nemulass, feljelentenek titeket izgatasert...

dowNLoad 2007.12.08. 12:22:08

hahaha mégsem volt jó ötlet az öreg kopasz (valami manó) képét kitenni, meg a többi komcsi-szoci vezetőét, ennyire azért nem felejtenek gyorsan itt a bennszülöttek. Lehetett volna retró, de a politikai része nélkül. Fogadó "SS-Sturmbanfuhrer Ernst August Krag"-hoz nyílhatna-e?

dragonyos 2007.12.11. 08:54:30

emberek, a mélymagyarozásról szokjatok már le. nem kell senkihazi ballim-neokomcsi spiro mocskolodasa

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.12.11. 10:03:39

a mélymagyarozás sokkal régebbi mint spiro. te pedig az eszetlen ballib-neokomcsizásról szokj le, kedves.

Republikánus Péter 2008.02.20. 16:23:47

"A nyugdíjasokkal lezajlott találkozót követően a politikus [Orbán Viktor] benézett a Legvidámabb barakk nevű, a szocializmus egykori jelképeivel és vezetőinek képmásával díszített vendéglátóhelyre, váltott néhány szót a tulajdonossal és az ott időzőkkel..."
(www.mno.hu/portal/544002)

Elnök úr, reméljük a Vörös Csepelbe is ellátogat egyszer!
süti beállítások módosítása