Kik vogymuk?
2007. november 26. írta: Skrabski Fruzsina (lelkylola)

Kik vogymuk?



Kiderült, hogy nem Gyurcsány Ferenc a messiás. Ő maga mondta.

Bár anno még azt állította, hogy Mária levette a kezét az országról. Sőt történelmi beszédet is írt.

Majd Batthyány Lajoshoz hasonlította magát.

Na, de azért mégse kiválasztott. Lassan összeáll a képe önmagáról. Drukkoljunk neki.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr72242505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.26. 17:16:10

Ne feledjük: előbb-utóbb minden csillag lehull.
www.stop.hu/articles/article.php?id=52377
""Az ember emelkedik, aztán visszahull ... minden csillag lehull végül. Ez lesz az én sorsom is, csak az a kérdés, hogy mikor" - tette hozzá."

dowNLoad 2007.11.26. 17:19:42

Ez most a skizofrénia melyik fázisa? Ha van a pszichiáter az olvasók között, kérjük elemezze! Még szerencse, hogy csak enyhén paranoid, különben már Csausesku szinten lennénk.

Bummer 2007.11.26. 17:27:45

Gyurcsány minden megnyilatkozásában már a bukásáról beszél. Egy demokratikus politikusnak az a dolga, hogy megbukjon és elfeledjék. Ez a szöveg. Biztos Orbánnak üzen, hogy hogyhogy még nem felejtették el.

Elpet 2007.11.26. 17:30:58

Megpróbáltam a Batthyányst, de nem bírtam végig elolvasni.

Az az érzésem, hogy nekünk is a nyakunkon ül ugyan Feree, de hogy az MSZP-seknek mennyire, azt most kezdik érezni igazából. Annak idején örültek, hogy megvan az ő Orbán Viktoruk, az Fideszes áfium ellen való orvosság. Most aztán nem bírnak megszabadulni tőle, mert a hagyományos apparátusi embereik reménytelenül eszköztelenek vele szemben. Szili Kati szegény úgy tűnik, megkapta a selyemzsinórt, beáll a sorba Pozsgay meg Szűrös után, mihelyst a házelnöki mandátuma lejár. Nem is való oda közéjük egyébként. No, hát neki vége, a többiek meg beálltak a sorba megint. A postot kicsit úgy lehetne értelmezni, próbáljuk Feree titkát megfejteni. Javaslom, próbáljunk most a kézenfekvő és érzelmileg erősen alátámasztott minősítésektől elszakadni, és tárgyszerűek lenni. Szerintem egy nagy fegyvere az, hogy meghökkentő gesztusai és lépései vannak, és ezzel a párbizottsági, megbízható monotóniához szokott elvtársakat olyan megoldhatatlan szellemi feladatok elé állítja (tudniilik a pillanatnyi helyzet megértése, átlátása, értelmezése), hogy semmi választásuk nem marad, mint megszavazni az előterjesztéseit. Tárgyban el kell olvasni még C.N.Parkinson Parkinson újabb törvényei című alapvető munkájában az összehasonlító comitológiáról szóló részt a blablaizmus és lehurrogizmus vonatkozásaiban, mely két módszert párhuzamosan, felváltva használja. Ráadásul el lett terjesztve hírnökök által, hogy az áramvonalas Feree támogatása valami mérhetetlenül kúl dolog, amiről ugyan nem tudják, mit jelent, ám nagyon trendi meg borosbocskoros, és ebből ma kimaradni nem szabad.

Szotyi 2007.11.26. 17:45:49

Én szeretem a Ferit.

Meg a szegecses bőrcuccokat és a BDSM-et. Meg a csúcs adóelvonás melletti áremelkedéseket és az "átmenteileg dráguló", magánalapra helyezendő közszolgáltatásokat, közép-európai bér mellett.

Úgyhogy, ruf' an.
Neun, neun, sechs, acht, fünf, drei.
Ruf' jetzt.

táltos 2007.11.26. 18:22:55

Ez az origo-s cikk nagyon gáz ferenc testvértől. Elképzelem milyen lehetett az eredeti változat, ha egy hétig kellett rajta rágódniuk. (ha jól olvastam 19-én készült). De még így is sugárzik belőle, hogy fogalma sincs a mindenféle (pl. 48) pontjairól. Hát még a kormányzati munkatervről.
Egy felkészületlen, "hanta"-politikus hattyú-dala. (remélem)

dowNLoad 2007.11.26. 18:23:49

Szegény szili kati? Havi másfél millát markol fel!(egykézzel, haha) Legalább hallanánk róla, hogy támogatja a romániai/szlovákiai magyarokat belőle.(vagy a pécsi szegényebb bennszülötteket) Igaz ez nem divat errefelé, kókadtról sem hallotta még senki , hogy 1Ft-ot is adományozott volna.(hacsak nem a saját kamu alapítványának)

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.26. 19:36:51

Batthyány Lajoshoz végtére is nyugodtan hasonlítható. Elég jó esélye van arra, hogy hasonlóan végezze...

Pallos Levente 2007.11.26. 20:03:57

Molnargoreny!

:-)))

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.26. 20:53:03

ő legalább kiérdemelné. és nem az öt évre gondoltam.

Elpet 2007.11.26. 21:35:58

Hát a miniszterelnökség időtartamában már jócskán rávert Batthyányra. Ne álmodozzatok, túlél mindannyiunkat. De legalább növesztene szakállat, olyat. Valaki összehozhatná egy elektronikus grafikában. Várom.

táltos 2007.11.26. 22:05:35

Kíváncsi vagyok, hogy ferenc testvérnek van-e tetkója, mert úgy tudom, hogy Batthyány-nak volt.

dowNLoad 2007.11.26. 22:55:29

Ezt el kell olvasni! Itt van a legnagyobb állami szektor az index szerint. (ezek hülyébbek mint gondoltam)
index.hu/velemeny/jegyzet/feltud2/
A privatizáció meg sem történt? A pénz a tényleg nincs me, azt látom, de francia a vízművek és német az áram, a gáz az meg orosz(? áttételesen) A fizetésem meg svájci(hahaha)

Szotyi 2007.11.26. 23:01:37

Közigazgatásra, bürokratikus vízfejre gondoltak...

De abban van valami, hogy egyre kisebb állami tulajdon mellett van közel ugyanakkora állami apparátus.

irrelevant 2007.11.26. 23:06:11

Nagyon jó ez az új cikk az Indexen, amit DowNLoad belinkelt... Egyre több ilyen hangot hallani szerencsére.

Legyen má:

Koncepcióváltás! Nem is! Koncepció!
Elitváltás!
Rendszerváltás!

gloire 2007.11.27. 00:27:26

Publius Hungaricus tényleg jól összefoglalta,
már a korábbi cikkében is. Kiváncs lennék, ő már
az új elithez tartozik e, egy kívülálló, vagy "belülről"
kritizálja a rendszert?

Mindenesetre azthiszem nem én vagyok az egyetlen, aki
olvasás közben azon kapta magát, hogy "de hisz ezt már
én is megmondtam, de mikor...", persze aztán gyorsan rájössz,
nem mondtad meg, csak gondoltad, vagy csak részleteiben.

Arról nem ír persze, hány embert tört meg, tett végleg
kiábrándult nihilistává ez a mai elit. Hányan fordultak magukba,
vetették bele magukat olyan értelmetlen, kilátástalan helyzetekbe,
rossz kompromisszumokba amiből már nem is lehet kijönni.

Sokan vannnak ilyenek a környezetemben, és egy nagyon szigorú
mércével talán saját magam is ide sorolhatnám. Nagy a baj, ezt
most már lassan mindenki belátja...

Ami kimaradt az elemzésből: az a "féltudású elit" újratermelődésének, hatalmon maradásának pontos mechanizmusa, annnak leírása, megfejtése. Hogy hol van az egésznek a motorja?

Egy friss élményem: egy régi megrendelőmmel és a barátnőjével
vacsoráztam a minap. A barátnő a szüleiről mesélt, akik - ahogy
ő fogalmazott - rendes szocik. Állítása szerint minden valaha készült jelentés, jellemzés a szoc.párt minden tagjáról a kezében van
drága ferencünknek. Ezzel zsarolja azokat, akik esetleg egy
más irányt vinnének, így pl. a lány szüleit is.

Ferencünk tisztában van a cikkben leírtakkal szerintem.
Tisztában van vele, és megoldásként egy általa létrehozott
és irányított új fiatal elitet szeretne mielőbb megerősíteni,
akik még inkább "félelitek", de lojálisak a végtelenségig: ő hozzá.
És továbbra is fenntartják ezt a kiherélt, kontraszelektált,
szolgalelkű, feudálbolsevik rendszert.
Ja, ő egy ilyen pasi.

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.27. 00:35:50

jó a cikk, de szerintem van benne egy igen népszerű klisé:
a tudás külföldről jön. meg a széleslátúkörűség is.
ez egy olyan frázis, amitől már hányok. a képzett külföldön tanult egyetemisták. argh.

nem feltétlenül az idegenség hozza meg a sikert, hanem az elhivatottság és a tisztesség. lopni tanulni külföldön is lehet.
ha valaki képes felülkerekedni a beteges hörcsögszindrómán, akkor lehet még máshogy.

"ezíggyel" az a baj, hogy bámulatos hatásfokkal konzumálja a feltörekvő harcosokat. megmételyezi őket.

és sajnos - hálistennek - karizmatikus emberekre is szükség van. ugyanis a 10 miller magyar közül kevés a politológus. sőt, kevés a regulárisan olvasó is.

"ezígy"-ék tökéletes táptalajon vetnek.

mi meg kisebbség lettünk. long live the ösztönlényeks.

gloire 2007.11.27. 00:49:04

denver
"a tudás külföldről jön. meg a széleslátúkörűség is."

Itt a felsőoktatásban forgolódó hihetetlenül buta
és szűklátókörű tanerőkről van szó szerintem.
Személyes tapasztalataim alátámasztják ezt.



VIII. Nagyapó 2007.11.27. 01:02:01

denever

Mindenesetre nálunk annak egészen biztosan nagy hagyománya van és komoly kísértés, hogy a (társadalom)tudományt nem kérdések megvizsgálására, cselekedetek hatásainak előzetes modellezésére, hanem a véleményünk jól hangzó alátámasztására használjuk. Nem tudom, máshol ez mennyire divat, de az az érzésem, hogy olyan nagyon nem próbáltak lenevelni róla az egyetemen sem.

Azt pedig a cikk is leírja, hogy a külföld kevés, haza is kell jönni.

Molnárgörény · http://molnargoreny.blog.hu 2007.11.27. 01:22:00

meg aztán jó lenne, ha már isa pur és homu...

denever · http://graveyard.blog.hu/ 2007.11.27. 01:34:46

Nagyapó,
az a szomorú kérdés, hogy aki kiment már külföldre, az miért is jönne haza?

egyébként mindegy honnan jöttél, politikai pályafutásra és sikerre csak a fényesre nyalt seggek hegyein át visz az út nálunk. aztán a végén kimutathatja az ember a foga fehérét. ha eljut odáig.
nincs új politikai erő/párt/csoportosulás/civilszerveződés.
itt csak a hamvába holt rendszerváltás dögein élősködő keselyük vannak.

egy külföldi ismerősöm egyszer sikeresen bebizonyította (empirikus módon), hogy nincs olyan dolog, ami ellenállhatna a magyar mentalitásnak. veszettül csodálkoztunk, de ez igaz. mindenen felülkerekedik.

Bummer 2007.11.27. 09:08:03

Publius cikkét én már eleve nem olvastam el, mert rögtön az egészségügy katasztrofális minőségi mutatóiról beszél, mint evidencia (éppen ezért nem is veszi a fáradtságot, hogy igazolja), holott az egészségügy valódi minőségi mutatói (ti. hogy meggyógyulnak-e az emberek, és mennyi pénzből) meglehetősen jók. (És most ne érveljetek azzal, hogy az én nem tudom kimmel is mi történt, mert az kiragadott eset.) Ja, meg az oktatás minőségi mutatóiról (ami szintén jó). Szóval Publius talán maga Gyurcsány Ferenc inkább.

Elpet 2007.11.27. 09:24:49

Bummer

Publius cikkét nem lehet végigolvasni, olyan hosszú. Amit rövidebben nem tud valaki leírni, azt nem is érdemes elolvasni, beleolvasni sem érdemes. (Én is elég hosszadalmas vagyok általában, az is igaz) No, az egészségügy katasztrofális "minőségi mutatói" egy röhej, de ha megint a piaci folyamatok szintjén akarunk vizsgálni alapvetően nem piaci jellegű tevékenységeket, hát legyen. Nos, a végtermék minőségét az alapanyag minősége döntően befolyásolja. Van egy egészségileg lerobbant ország, ahol az emberek többsége megélhetési bevásárló, nem minőség, hanem az alacsony ár szerint dönt az élelmiszervásárlásban például, pocsék élet- és viselkedésmintákat tanul társadalmilag és a médiából és mindezek miatt az egészsége leroggyan, szóval az alapanyag kérdése egy nagyon komplex társadalmi probléma, és nem az orvosok problémája kizárólag.
Az egész elitet hibáztatni régi komcsi trükk (ilyenek ezek mind!, hallom eleget a szervezett megmondóemberektől), saját katasztrofális teljesítményük mentegetésére. Valószínűleg tényleg Gyurcsány írta, vagy az ő rendelésére valaki. Rá vallanak az ilyen mindenkit kikerülő, mindekihülyeavilágon, durrantsunkegyet, adjunkegyújfordulatot húzások.

Devil Inside 2007.11.27. 10:32:29

Bummer, Elpet:
Azt hiszem, nagyjából rólatok szól ez a cikk.

Egyrészt leragadtok - az egész cikk szempontjából meglehetősen lényegtelen vitatható állításoknál (minden bizonnyal bárki tud olyan minőségi mutatókat - pl. PISA teszt, amivel a cikk is igazolható). Az sokkal lényegesebb állítás az egészségügy reformjáról - és aki már multinál csinált ilyet, tökéletesen egyetért vele -, hogy ekkora rendszerek átalakításánál csak az előkészületek idje 2-3 év kellene legyen, hogy működő megoldás jöhessen ki belőle.

Másrészt: "Amit rövidebben nem tud valaki leírni, azt nem is érdemes elolvasni, beleolvasni sem érdemes."
Tolsztojnak is érdemes lett volna szólni anno.
Egy szöveg hosszával nincs összefüggésben a minősége. (Vagy rólad beszélnek a politikai spin-doktorok, hogy a választókat, egyszerű, néhányszavas, könnyen érthető üzenetekkel kell befolyásolni, a többi értelmes dolog nem ér semmit.)

Ha pedig egy kicsit is odafigyeltetek volna a szövegre, akkor kitünt volna, hogy olyan értékrendről írnak, amiről Gyurcsány - és a környezete - azt sem tudja, eszik-e vagy isszák. (Nem beszélve róla, hogy alapvetően az MSZP-SZDSZ értelmiségi-közgazdász holdudvarára vonatkozik a féltudású elit kifejezés - gondolom a baloldali bozótharcosok emiatt ugyanúgy fújnak a cikkre, mint Ti. A Fidesz csak úgy van belekeverve, hogy a "mi nagyon jól tudjuk és nem kell kétkedés, nem kell több információ" mentalitás annak holdudvarában is ugyanúgy megvan. Ez pedig igaz, pont most láttam.) Ugyanis a cikkben leírt teljesítményelv és az ebből adódó felelősség az masszívan konzervatív-liberális alapvetés, amit az SZDSZ-ben még megmaradt liberálisaink sem nagyon értenek, nemhogy a szocik.

Ez alapján akár Navracsicstól is származhatna (végülis a Jövőnk vitairatban is megvannak ennek az elvi alapjai), de minek összeesküvéselméleteket gyártani, mikor akár én is írhattam volna, annyira hasonlít a véleményemhez a cikk. (Persze lehetne még pontosítani a dolgon, hogy az általánosításokba ne lehessen belekötni, csak akkor kétszer ilyen hosszú lenne a cikk.)

Bummer 2007.11.27. 10:47:09

Devil, a cikkben valóban sok a jó meglátás, viszont a gyurcsányista frázisok (amit ráadásul az Index ki is emelt - lehet, hogy övék a felelősség) megtévesztőek.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.27. 10:48:35

Devil Inside:
"Féltudásukkal nem az az alapvető probléma, hogy sok mindent nem tudnak, hanem az, hogy mennyi mindenről nem tudják, hogy nem tudják. Képtelenek megkülönbeztetni a jó ötletet a bizarrtól, a hasznos tanácsadót a lézengő rittertől, általában a releváns tudást a kóklerségtől."

Ez bizony a Fideszről is szól.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.27. 10:57:51

na. Én is elolvastam a cikket, mert már annyian ajánlották.
Szerintem részben igaza van, részben pedig nem. Az igaz, hogy létezik egy féltudású magyar elit, akik általában politikusok, vagy politikai tanácsadók, vagy államtitkárok, vagy mutyi üzletemberek. De szerintem ez nem csak Magyarországra jellemző. Én csak egy hónapot töltöttem Amerikában és mindenféle professzorokkal és elit diákokkal találkoztam, ezek többsége nem féltudású, hanem tized tudású volt hozzánk képest, gondolom ott is a politikusok még ennél is rosszabbak. Csak nézzünk rá Bush-ra, vagy Clintonra :)
A különbség azonban az volt, hogy az USA-ban sokkal nyitottabbak voltak az emberek, mint Magyarországon. Elkezdtem egy téma iránt érdeklődni és rögtön kaptam hozzá irodalmat, ajánlottak pályázatokat stb. Nem éltem vele, de látszott, hogyha valaki érdeklődik, azt segítik. Magyarországon nincs erre keret.
Másik. Azt azért ne jelentsük ki, hogy itt mindenki féltudású. Személyesen ismerek legalább 5 egyetemi tanárt, akiket nagyon tisztelnek külföldön. A legnevesebb tudományos lapokban publikálnak és együtt dolgoznak a világ "elit" professzoraival. Az más kérdés, hogy nincsenek Magyarországon kellőképpen értékelve - sem anyagilag, sem státuszilag.
A magyar vállakozók sem ilyen rettenetesek, mint ahogy a szerző írja. Nagyon sok ötletes magyar vállalkozó van, akik nem csalásból, hanem egy jó ötletből csináltak üzletet és már külföldön is terjeszkednek. Az igaz, hogy az adószabályok nehezítik a munkájukat, de azért sokan ennek ellenére is tudnak érvényesülni.
Tehát szerintem a gondolat jó, de jellemző magyar, busongó, huszárvágással mindent elintéző iromány ez is.

Elpet 2007.11.27. 11:13:27

Devil Inside

Lehet, hogy én nem tudok felfogni sok mindent, én csak a reálgazdaságban dolgozó egyszerű műszaki ember vagyok, aki sok magasröptű dolgot nem ért meg. Csak nekem meg elegem van már a sok nyálas értelmiségi fanyalgásból, hogy ez a hülye meg az a hülye, és senki nem áll elő például egy olyan elképzeléssel, hogy kérem, a világpiacon eladható lenne ez és ez a termék ilyen és ilyen áron, a fejlesztéséhez és gyártásához kell ez és ez, ilyen és ilyen hazai erőforrásokat lehetne belevonni, ennyit és ennyit hozna. Mert a jövő erről szólna, ha szólna valamiről. Egy kommentemben felvetettem egy ilyen lehetőséget. A többi néma csend. Fikázni egymást, az megy. Csak a világ nem értelmiségi nyavalygásról szól a féltudást illetően, hanem arról, hogy termelni kell és eladni, abból lesz pénz, mert amíg pénz nincs, addig csak beszélni lehet. Lehet, hogy féltudású vagyok, vannak korlátaim, az biztos.
De hogy bármi valós dologról nagyon régen olvastam már, hogy bárki vitatkozott volna, azt jó lelkiismerettel ki merem jelenteni

volkov 2007.11.27. 11:13:47

mi az, hogy elit?
jol gondolom, hogy Mihalyi Peter, Csaba Laszlo,
Bod Peter Akos pl a kozgazd elitbe tartoznak?
Hogy Vizi E. Szilveszter az orvosbiologiai elitbe tartozik?
Sorolhatnam.
Ok feltudasuak? Nekem ez a dolog tul kevesse konkretizalt, kodositett hibaskeresesnek tunik (a zelit).
Es ezt az erzest csak erositi, hogy az egesz beallitas (alnev - es milyen!), a jelenlegi elit ostorozasa, egy uj, onjelolt nepvezer utkereseset sugallja. (lattunk mi mar ilyet: Gyurcsany Ferenc ,kozgazdasz in Nepszabadsag :)) )

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 11:19:47

volkov 2007.11.27. 11:13:47:
"mi az, hogy elit?"

Ez is kérdés? Hát akik a tirpákblogon gyülekeznek!

Kissé komolyabban: egyszerű megállapítani. Aki elitnek nevezi magát, az nem az.

Még komolyabban:
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/05/kovtsch-gamma-bertalan-knyvajnl.html

Nem fogadta el az ajánlatot.

Toma 2007.11.27. 11:22:54

Lelkylola!
A te tanáraid gondolom természet- v műszaki tudományt tanítanak. A gond az, hogy azok akik megmondják a politikusainknak meg nekünk is, hogy hogyan gondolkodjunk, társadalomtudósok. Nagy részük valóban féltudású és a kutya nem ismeri őket külföldön.
Persze hogy vannak ötletes vállalkozóink, de eredeti, világraszóló magyar ötlet utoljára a Rubik-kocka volt.
Az a gond, hogy 90-ben volt néhány nagy közös cél. Ezeket úgy ahogy 2004-ig megvalósítottuk és újra ki kéne találni a stratégiát 2025-ig.

Bummer 2007.11.27. 11:28:12

Vitatnám, hogy nagy számban léteznek eredeti, világraszóló ötletek, még inkább, hogy ez egy adekvát cél. Ami látszólag eredeti ötletként kulminálódik, többnyire több éves tervezés, munka eredménye.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 11:31:10

Toma 2007.11.27. 11:22:54:
"Az a gond, hogy 90-ben volt néhány nagy közös cél. Ezeket úgy ahogy 2004-ig megvalósítottuk és újra ki kéne találni a stratégiát 2025-ig."

Ja, stratégiát. Mondok én egy stratégiát. A magyar átlagfizetés 170kHUF bruttó. Vagyis nagyjából havi 400 EUR nettó, miközben az árak elérik vagy meghaladják a nyugat-európai átlagot.

Minél több magyarnak kell olyan munka, ami jobb életet biztosít. Ezt úgy lehet elérni, hogy kedvező üzleti környezetet teremtünk. Mert ami most van, abból menekül mindenki, cégek és munkavállalók egyaránt.

Nagyban segítene, ha az "elit" nem a kultúrharccal lenne elfoglalva. Találót mondott egy közgazdász tavaly: folyamatosan ilyen magas hiány békeidőben teljesen példátlan, ilyen a háborúkban szokott lenni.

Itt néhány idióta háborút játszik a lakosság bőrére.

Elpet 2007.11.27. 11:35:06

Bummer, ez nyilván nem így megy. Ez úgy megy, hogy a piacot felmérjük, megnézzük, hol középszerűek a termékek, vagy hol van kimondott hiány valamiből, hová lehetne valami újat bepaszírozni (ez az ötlet rész), utána pedig fáradságos munkával kifejlesztünk valamit, piacra dobjuk, folyamatosan módosítjuk, hogy mindig egy lépéssel előrébb járjunk, gyártjuk, és kasszírozzuk a pénzt. Ennek mind módszere van, nincs benne semmi titok, a szaktudás megvan hozzá, még ha féltudás is, ezt csak csinálni kellene. Csak nem csináljuk.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.27. 11:36:35

Toma, Nem. Vannak köztük társadalom tudósok is. Vállalkozásra egy egyszerű példa: a www.netpincer.hu - már Ausztriában és Németországban is övék az ételrendelős oldal: www.netkellner.at/ , www.netkellner.de/ . Ezek zseniális ötletek, jól elkészített szoftverrel, amit aztán az Internetnek hála, bármelyik országban tudnak használni.

Magyarok találták most fel a semleges áramot is: index.hu/tech/tudomany/tranz0109/

stb., stb., stb.

Toma 2007.11.27. 11:42:17

Doom!
Amit tőlem idéztél, az zanzásított Matolcsy valamelyik 2006-os Heti Válaszból.
A felháborodásoddal egyetértek, a közgazdász szerintem Demján volt.

Bummer!

Ha ma EU-ban azt mondod Finnország az emberek többságének be fog ugrani a Nokia.
Ilyen ötletek igenis kellenek nekünk.
Én örülök annak hogy van magyar $milliárdos, de jobb lenne, ha IT-ből lennének $milliói és nem építőiparból.

Elpet 2007.11.27. 11:55:09

A probléma abban is áll, hogy a legfőbb hangadók a magyar közéletben és politikában jogászok, makroközgazdászok, csupa olyan ember, aki az iparban nem dolgozott még egy percet sem, akinek fogalma nincs arról, mit jelent egy terméket kifejleszteni, gyártani, eladni. Pedig az ipar és a mezőgazdaság mindennek az alapja. És aki dönt, annak ezekről fogalma sincs.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.11.27. 11:59:47

Elpet:
Ez már régen nem így van. 2000-ben az OECD-ben a GDP 70%-át adta a szolgáltatói szektor és csak 18%-át az ipari.

Bummer 2007.11.27. 12:01:46

TuRul_2k2, az _alapja_ az ipar és a mezőgazdaság.

elGabor · http://doom-doom-doom.tumblr.com/ 2007.11.27. 12:08:40

TuRuL_2k2: az lehet, de a fejlett üzleti szolgáltatásoknak többnyire előfeltétele a fejlett ipar. A fogyasztói szolgáltatásoknak pedig a vásárlóerő, amit részben ismétcsak az ipar termel ki. Iparcikk továbbá mindaz, ami a részarányában már tényleg erősebb tercier szektort működteti - a mobilodtól a papírlapokon át a személygépkocsikig.

Ha megnézed Közép-Európa sikeres régióit, akkor azt látod, hogy bár a fővárosok a szolgáltatásokra építkeznek, rajtuk kívül a recept még mindig elsősorban az ipari termelésre épül (Ny-Dunántúl, K-Dunántúl, Közép-Csehország, Felső-Szilézia, stb.). Magyarországon Budapesten kívül illúzió tercier növekedési pályáról beszélni. Ez nem azt jelenti, hogy a szolgáltató szektor nem fontos, hanem azt, hogy nem *elég*.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 12:09:41

Toma 2007.11.27. 11:42:17:
"Ha ma EU-ban azt mondod Finnország az emberek többságének be fog ugrani a Nokia.
Ilyen ötletek igenis kellenek nekünk."

A Nokia nem egy ötlet.
A Nokia egy száz éves cég, amely a tőkéjét tradicionális finn árucikkekkel kezdte építgetni, konkrétan fával. Majd terjeszkedett a gumiba és a '80-as évek végére egy óriáskonszernné vált, amely a WC-papírtól a kezdetleges mobiltelefonokig mindennel foglalkozott.

Aztán jött egy válság és egy befektetési bankár (!) úgy döntött, hogy a teljes céget ráteszi a mobil távközlésre. Meggyőzte a részvényeseket, mindent eladott, ami nem ezzel volt kapcsolatos és győzött. Volt neki olyan 5-6 éve, amikor a cég túlélése hajszálon múlott.

Tanulságok:
- A finn állam csak nagyon érintőlegesen van a képben.
- Az akciót a nemzeti tőke hajtotta végre.
- A kompetencia adott volt (a Nokia a kritikus pillanatban rendelkezett távközlési kompetenciával és ott volt egy befektetési bankár is, aki végig tudta ezt vinni).
- Szerencséjük is volt valamint rengeteget dolgoztak.

Ez nem egy ötlet, hanem évtizedek munkája.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 12:14:01

biztostuti a gyurcsány írta, hogy még több pénzt szedhessen el tőlünk magyaroktól.ne dőljetek be neki. jó ezígy nekünk, ahogy van, csak ezek a szemét pártok ne lennének, azok tehetnek mindenről. extra hungariam non est vita.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 12:16:32

Elpet 2007.11.27. 11:55:09:
"A probléma abban is áll, hogy a legfőbb hangadók a magyar közéletben és politikában jogászok, makroközgazdászok,"

Nem ez a fő probléma.
A fő probléma az, hogy a magyar közéletben a hangadó néhány zsákmányszerző csoport, akiket pártoknak is hívhatunk az egyszerűség végett. Ezek úgy működnek, mint néhány maffia: a "család" tagjainak igyekeznek szörözni, a többi maffiát pedig igyekeznek kiszorítani.

Itt nem a pártfinanszírozásról van szó, az a néhány milliárd a kampányra senkit se zavar. Itt százmilliárdok folynak el haveroknak.
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/10/botrny.html

Ez a néhány maffia sikerrel agymossa emberek százezreit, akik azt hiszik, hogy ha Orbán "erőszakos", az ellen "harcolni" kell. "Értelmiségiek" kötelezik el magukat egyik vagy másik oldal mellett.

És harcolnak, miközben a háttérben jól él a maffiacsaládokhoz tartozó néhány százezer ember.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 12:20:44

smalladam · www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 12:14:01:
"biztostuti a gyurcsány írta, hogy még több pénzt szedhessen el tőlünk magyaroktól."

Smalladam, kinek a pénzéből él a Hírszerző?
Tudom, befektetőkéből.

Én a helyedben sürgősen elsunnyognék.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 12:36:21

rossz hírem van: maradok. pedig ezen az általam nagyon kedvelt blogon a komment-vita színvonalának utóbbi időben megfigyelhető erős zuhanása - melynek előbbi bejegyzésed ékes példája - többször elgondolkoztatott már, hogy ne inkább a homárra meg a subbára járjak elsőzni, meg fospuNpázni.

végül is azokon minden szánalmasságuk mellett még jókat lehet röhögni, ellentétben az itt megfigyelhető, egyre népszerűbb primkó rohadtgyurcsányozással, önhergelő ellenséggyártással és a többi sehová sem vezető harciaskodással.

Elpet 2007.11.27. 12:37:48

TuRuL_2k2

A százalékokat illetően lehet, hogy igazad van, ám a szolgáltatások is általában kapcsolódnak valamely kézzel is megfogható dologhoz, vagyis a szolgáltatások költségstruktúrájában újra és újra megjelenik mindaz annak a valós terméknek az ára, amelyhez a szolgáltatás kapcsolódik. Egy olyan virtuális dolog, mint az internetes kereskedelem, szintén termékekhez kapcsolódik, az intenetes oldalakon termékeket reklámoznak stb. Magyarország jelen helyzetében a belső piac nemigen vesz föl több szolgáltatást, a fizetőképes külső piacokra pedig nemigen fogunk szolgáltatásokkal betörni.(Bár, ha van hozzá ötletetek, kíváncsi vagyok) Marad a jó öreg ipar meg mezőgazdaság, mint kitörési pont. A szolgáltatási szféra növekedése egyébként szintén ott lehetséges, ahol az ipari termelés magas szintű, és a termékekhez kapcsolódó plusz szolgáltatások az általános színvonal magas szintjét jelzik. De ahol nincs ipar meg mezőgazdaság, ott nincs szolgáltatás sem.
Doom
A rablóbandákat illetően nem vitatkozom, ám az nekem mégis feltűnő, hogy valós termelési, gazdasági kérdések miért nem állnak soha a közfigyelem központjában. Több pénzből jobban lehetne lopni is. A szakszerűtlenség, hozzá nem értés döbbenetes pédáit láthatjuk mindenfelé. Kettőnk kijelentései nem tagadják, hanem kiegészítik egymást.
A NOKIA kiváló példa. A finnek nem feltalálták a rádiótelefont, hanem az anyagi és emberi erőforrások erőteljes összevonásával ráfejlesztettek, jó időben, jó ütemben, az irányok helyes meghatározásával.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 12:53:06

smalladam · www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 12:36:21:
"rossz hírem van: maradok. pedig ezen az általam nagyon kedvelt blogon a komment-vita színvonalának utóbbi időben megfigyelhető erős zuhanása - melynek előbbi bejegyzésed ékes példája "

Hát sajnos a színvonal nem erősségem. Ez van. Felhasználók által generált tartalom, mit lehet várni. Csupa amatőr, akik inkább egymást olvasgatják, ahelyett, hogy a profi sajtótermék-gyártók produktumait töltögetnék az agyukba.

Miért, nem is értem.

De nem ez volt a kérdésem. Én valami mást kérdeztem, amire személyeskedéssel válaszoltál.

Kinek a pénzéből él a Hírszerző?

Ez rendkívül fontos kérdés a zsákmányszerző csoportokról fentebb általam írottak fényében.
Csatolmány:
tirpakbokretas-reloaded.blogspot.com/2007/11/lpvidk.html

Blog.hu címlapos post, mellesleg.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 12:57:24

Elpet 2007.11.27. 12:37:48:
"A NOKIA kiváló példa. A finnek nem feltalálták a rádiótelefont, hanem az anyagi és emberi erőforrások erőteljes összevonásával ráfejlesztettek, jó időben, jó ütemben, az irányok helyes meghatározásával."

Nem a "finnek" voltak, hanem egy Jorma Ollila nevű bankár, aki addigra már megjárta a Citibankot (londoni tartózkodással egyetemben).
en.wikipedia.org/wiki/Jorma_Ollila

dowNLoad 2007.11.27. 13:03:00

Ha igaz amit írsz , gloire, akkor még inkább igaz, hogy, SZARBÓL NEM ÉPÍTESZ VÁRAT! vagy ha igen, akkor az ilyen lesz. Ki kellene pucolni a teljes elitet, hogy változzon végre a stílus. (és nem még pénzéhesebb fiatal dinamikus rablóbandára gondoltam) Honnan (hogyan) kapnak megrendelést(munkát, pénzt) az ismerőseid szülei, hogy így meg tudják fogni őket? Mi van az aktájukban? (zsarolhatók?)

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.27. 13:11:45

Nem személyeskedjünk és ne sértődjünk meg, ez egy aranyos-kedves blogközösség :)

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.11.27. 13:11:51

elolvastam a lápvidékes postodat. önmagát minősíti. megmondanád nekem, hogy NEKED MIK A BIZONYÍTÉKAID? mert abból a postból sem derül az ki, csak egy felvetés.

rajtam kéritek állandóan számon ezt a hülye pénzes dolgot, amire továbbra is csak azt tudom mondani, hogy honnan tudnám, mikor nem én vagyok a tulajdonos és nem kötik az orromra, honnan van a pénz.

de az még egyszer sem derült ki, hogy honnan a francból veszitek ezt. csak azért mert te azt gondolod, hogy 50ezer látogatóból nem lehet megélni? vagy mert az axióma, hogy a liberálisok azok ilyen sunyi izék, akik idejöttek kirabolni minket magyarokat?

Nézz már magadra tesó, te annak szentelsz egy egész blogot, hogy fiktív ellenségeket gyártsál magadnak, akikre aztán valóságosan is fújsz. lehet hogy ez jó szórakozás, de megmondanád nekem, hogy mi értelme van?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.11.27. 13:16:48

lelkylola 2007.11.27. 13:11:45:
"Nem személyeskedjünk és ne sértődjünk meg, ez egy aranyos-kedves blogközösség :)"

Rendben, Lola. Smalladam-os téma lezárva.

Devil Inside 2007.11.27. 13:52:21

Elpet:
Mint többen írták, konkrét ötletek és világszerte ismert vállalkozások, még informatikában is. (Csak a legismertebbek: Graphisoft, Kürt, iGo - ez Tomának is szól.) Nem ezzel van gond - mégha ez és a februári cikk is ezekkel nem is igazán foglalkozik.

Azzal van gond, amit ezek és a multinacionális cégek egy része innovációban, szervezésben tud, annak töredékét sem tudja az állami szektor és nincs róla fogalma a politikusainknak és közgazdász/társadalomtudós tanácsadóiknak - ahogy szintén már írta valaki, mert nem dolgoztak egy percet sem olyan helyen, ahol ezt megtanulhatták volna. (Bajnai dolgozott, de úgy tűnik, az kevés egy Magyar Bálint kaliberű barom mellett.) A másik része, hogy társadalmi nyomás sincs, mert az emberek nagyrésze szintén nem úgy szocializálódott, hogy megértse: kidolgozott, átgondolt hosszú folyamatok vezetnek el a nagy "jó"-hoz, nem egységsugarú "éppen jó ötletnek tűnő" döntések.

Amúgy én is rendesen magán - kicsit saját - cégnél dolgozom, nem az "elittől" várom, hogy megcsinálja nekem a nagy boldogságot. De valami támogató hangulatot azért várnék - hamár kockázatvállalásomból, az állami szektortól elég függetlenül megtermelt jövedelmemből élnek - , ne a rohadt adócsaló vállalkozó/túl sokat kereső középosztálybeli (szingli) képét lebegtessék folyamatosan. Nem az ötletekből és a vállalkozókedvből van általában hiány, hanem azzal, hogy ezek pozitív gazdasági/társadalmi hatását a mi kis politikasaink-tanácsadóink közös erővel gyakorlatilag lenullázzák. Olyan, mint egy baromi rossz menedzsment egy cégnél: a jómunkásemberek hiába szakadnak meg 12 órában, hogy menjen a cégnek, ha a menedzsment rossz döntéseket hoz, tisztán a rövádtávon megtérülő dolgokkal foglalkozik és csak azoknak az ötletét hallgatja meg, akik a saját ötleteiket is tudják előadni, mintha azt a főnökúr eszelte volna ki. (Dolgoztam anno ilyen helyen, a cégből nem sok van már...) Azaz azért nyavajgok, mert hiába próbálom magam felépíteni az életem, ha az ő hozzánemértésüknek és kritikán aluli döntéseiknek is hatása van arra, mennyire leszek eredményes...

Turul:
Igaz, van odaszurkálás a Fidesznek is (jogosan). Pont tegnap itt a blogon is olvastam egy olyan frázist, ami nem igazán veszi figyelembe a körülöttünk lévő világot: a tőkejövedelmek magasbb adóztatásáról szóló kijelentés ilyen volt.

Bummer:
Ez lehet, akadnak ilyen frázisok, bár szerintem egyszerűbb a magyarázat rájuk: a közbeszéd és Gyurcsány kifejezései - akármennyire is fáj -, hatnak egymásra, azt mondja, amit hallani akarunk illetve néha a közbeszédbe - nem is mindig tudatosan - átjönnek szófordulatai. (Nemcsak a poénból használtak...) De ha nagyon megerőltetném magam, biztos találnék Orbántól vagy Dávid Ibolyától is olyan szövegeket, amik összecsengenek a cikkel - időnként ők is szeretnek úgy beszélni, mintha kívül lennének ezen az eliten.

Elpet 2007.11.27. 13:59:12

Devil Inside
Nagyrészt hasonlóan látom, én iparban dolgozom, ezért ezt erőltetném.
A mi dolgunk a konkrét munka, a kormányzaté pedig ennek segítése lenne. Ennyi.

Devil Inside 2007.11.27. 14:17:53

Az iparnál kicsit konkrétabb támogatásokat is el tudnék képzelni (az EU-s pályázatokat esetleg meg lehetne nézni), az sokkal tőkeigényesebb, mint az informatika.

Elpet 2007.11.27. 14:36:22

Devil Inside

Pontosan ezt dalolom én is. Csak végre csinálnunk kéne már

bro 2007.11.27. 14:45:02

gyurcsány egy állat.

Téglagyári Megálló 2007.11.27. 15:47:48

smalladam, azt irod:

"végül is azokon minden szánalmasságuk mellett még jókat lehet röhögni, ellentétben az itt megfigyelhető, egyre népszerűbb primkó rohadtgyurcsányozással, önhergelő ellenséggyártással és a többi sehová sem vezető harciaskodással."

Lehet, hogy nem ugyanazt a blogot olvassuk. Néhanapján olvasok ilyet, de átugrom. Ezt hivják content filteringnek. Javaslom neked is.

Toma 2007.11.27. 16:13:00

"A Nokia nem egy ötlet.
A Nokia egy száz éves cég"

Igazad van. Pontatlanul fogalmaztam.

Téglagyári Megálló 2007.11.27. 16:24:01

Elpet, Devil Inside,

hadd idézzem magamat a "segitő környezet"-tel kapcsolatban:

reakcios.blogter.hu/?post_id=46670

A blog cime még jóval a lap cimváltozása előtt született, egy TGM cikk kapcsán.

Elpet 2007.11.27. 16:27:15

Toma

A NOKIA százéves cég, de eredetileg bútoripari. Az ITT-vel kezdett közösen elektronikai gyártásba. Jó időben váltottak, jó irányba.

Szotyi 2007.11.27. 17:37:18

Tudjátok mit?

Egyáltalán nem értek egyet a félművelt magyar elit dumával. Jártam erre-arra, beszéltem ezzel-azzal és nem érzem, hogy szürkeállományban hátrányban lennénk.

Mondjuk, versenyszférában mozgok, ez tény.

És persze, definíció kérdése, hogy mi az "elit".

Egész egyszerűen (a) irányítás, (b) jövőkép (c) és az ahhoz való koncepciózus ragaszkodás kérdése az egész. Természetesen, kell a felelősségrevonhatóság, a visszahívhatóság, a teljesítményközpontúság.

De ez a félművelt magyar elit nyekergés nekem ugyanolyan szánalmas, mint a "megcsináltuk", "Új Magyarország", meg a többi baromság. Olyan szétkenős, nem-csinálok-semmit-csak-felülről-szemlélem-ez-van-ezt-kell-szeretni hangulatú.

Hozzátenném még, hogy igen, egyre sz*rabb az oktatásunk (liberális "mű", akárki akármit mond), de ennek ellenére megvan az az "élesben" edződött szakembergárda, akikre lehetne építeni. Megvan, és pont. Gazdasági, jogi, műszaki területen is.
Hogyne, többnyire a versenyszférából lehetne rájuk szert tenni, és most ne azt a hamis "self-made man" típust képzeljük el, mint Gyurcsány, meg Kóka. Ők politikai kreálmányok, az urambátyám Magyarország "streamlined, very successful business man" fröccsöntött utánzatai.

Megjegyzem, addig tényleg nem lesz változás, míg a politkai megfontolások gátlástalanul felülírnak minden elképzelést. És igen, hiteltelen a jelenleg regnáló elit, mert aki egyszer már mindent alávetett a győzelemnek, az mégegyszer meg fogja tenni és felülről sosem fog elindulni egy szakértői elitváltás. (De utálom pedig az elit szót.) Mert a politikai döntés strómanokat igényel, nem szakembereket. És ezek CSAK politikai döntésre képesek.

Szolgáltató, apolitizált állam kéne.
Nem lesz. Most számoljuk fel.

Tessék, el lehet menni.

Szotyi 2007.11.27. 17:44:04

Hát, ezt nem ide akartam... ez teszi a kapkodás... :)

Hiába, aki "nemelit"...

Le Tagad 2007.11.27. 19:22:33

inforadio.hu/hir/belfold/hir-164561

"2010 még nagyon-nagyon messze van. A reformok lebontó, a status quót romboló hatása és szakasza a végéhez közeledik. Könnyebb időszak kezdődhet, amelyben már építeni lehet. A magyar szavazók nagyon ingatagok" - jelentette ki Gyurcsány Ferenc.

Milyen reformok? Nem megszoritásokat akart mondani Miniszeterelnökúr? És annak sincs még sehol vége, sőt.

"A magyar szavazók nagyon ingatagok"

Ezt is tudjuk, kis nyugdijemelés a boritékba, nácizás és már meg is van az előny.

Sokkal többet ártott Ön, mint hozott - ezt mikor látják már be párttársai?

Ordas 2007.11.27. 20:21:08

a fülét neki! aztat hozzad.

Istvan 2007.11.27. 20:37:46

Ez az ember tenyleg orult. Most mar tenyleg jon a 300 Ft-s benzinar (meg 2004-es EU valasztasban volt ez a fidesz szlogenje :-P ), az elelmiszerarak a kukorica es bioetanol-lobbi miatt tovabbi 10-20%-ot fog noni, nyakunkon a hedgefund-bukta, az el Nino utani brutal tel. A konvergenciaprogrammal mar most csuszunk, es ennek sulyos bojtje lesz jovore. Kozben persze kellene lehivni az unios fejlesztesi alapokat, en csak a tudomanyosokra ( :) ) latok ra, de pl. a GOP program megint csak a slepp tomese lesz. Gazdasagilag dilletans barmok ulnek a nyakunkon, de hat ez van, en most mar szurkolok, hogy meg maradjon egy-ket evig a fleto kormanyon, akkor meg nagyobb lesz a pofaraeses.

Persze a pofaraeseshez kellene egy ertelmes ellenzek is, aki tenylegesen ravilagit a problemakra. Lehetoleg valami tiszteseggesen felepitett hiteles arcokkal, amit mar regen el kellett volna kezdeni csinalni, egyelore loturo, ami a fideszben folyik.

Elpet 2007.11.28. 08:20:12

Istvan

Ez az ember nem őrült. Ez az ember egy kalandor, aki mindent és mindenkit eszköznek tekint a saját céljai érdekében. Miniszterelnök azért akart lenni, mert az még nem volt. És ez tetszik neki. És az is akar maradni, mert itt ennél feljebb nincs. A legkedvesebb, amikor a reformok iránti elkötelezettségéről beszél. Okos dolog: maga is elhiszi, amit mond. Tudja azt, amit minden igazi hazug tud: csak olyat szabad hazudni,amit magunk is meggyőződéssel elhiszünk.
Az elmebetegségéről én is hallottam híreket, olyan emberektől, akik a kezelőorvosával beszéltek. Mint ahogy 2002-ben is hallottam ugyanilyen úton arról, hogy Megyó halálos beteg és csak hónapjai vannak hátra, úgyhogy ezeket a híreket bizonyos fenntartásokkal kezelem.

Istvan 2007.11.28. 16:06:37

Hm, azt mondod, hogy nem orult, aztan sorolod fel azokat a tulajdonsagokat, amirol azt mondanam barkire, hogy orult.

Nyilvan en sem al-/rem- hireket akarok terjeszteni es eszem agaban soncs azt allitani, hogy ket honap mulva bedilizik es utana mehet a levesbe.

Sot, en most kifejezetten szurkolok, hogy maradjon meg legalabb egy evet. Ami persze nem tul nemes dolog, hisen azt kepzelem, hogy a kovetkezo evben meg tovabb fogunk sullyedni, de annyi kell, hogy az atlagember is belassa, hogy mennyire dilletans barmokat szavaztak meg.

dowNLoad 2007.11.28. 18:03:55

elpet, ha ez a figura kalandor, akkor a többi képviselő őrült, és az ország egy hajszálra van a császárságtól (vagy diktatórukus valamitől) mert itt 1ember és a haverjai keresztülverik az akaratukat 380 képviselőn? Ez lenne a demokrácia??? A görögök elutasítanák, ha elmesélném , hogy itt mit nevezünk annak. Hogyan lehet, hogy ez az állapot ki tudott alakulni? Ki hibázott? miért? mennyiért?

dekoninckx (törölt) 2007.11.28. 18:52:22

Azért még van aki azt hiszi, hogy GyF-et át lehet verni:
"Az ORTT elemzéséből másolták ki annak a tanulmánynak a jelentős részét amit a kormány lényegében az őszödi hazugságbeszéd hazai médiavisszhangjáról készítetett ötmillió forintért. A kormányszóvivő azt elismerte, hogy a készítők a tanulmány egyes részleteit egyszerűen kimásolták az ORTT hasonló témában készült elemzéseiből, de kiemelt néhány részt, amelyek a korábbi elemzésekből nem derülnek ki. "Hogyha ezt megnézi, akkor van benne ott az elején egy olyan összefoglaló rész és a következtetéseknél egy olyan rész, ahol bizony vannak benne olyan információk, amelyek az ORTT honlapján fenn lévő elemzésekből nem derülnek ki." Ezek az információk azonban csak hat oldalt tesznek ki a 180-ból.
A tanulmányt az Inno-Res Kht. készítette. A cég tulajdonosa a szocialista kötődéseiről ismert Szirmai Péter. " (HírTV; a nol.hu-n még nem olvasható)

Na jó, ne legyünk irigyek: ha mondjuk becsülettel, szavanként copy & paste-eltek össze 174 oldalt, az ínhüvelygyulladás miatt én szívesen odaadom a rám eső 50 fillért.

Le Tagad 2007.11.28. 19:18:59

inforadio.hu/hir/belfold/hir-164824

Azt írta: természetes, hogy az élőszóban készült interjúk esetében szerkesztésre van szükség. Az esetek kis részében azonban a szerkesztés során akár ellenkező előjelűre is változhat egy-egy mondat.

"A leiratot kollégáim csak annyiban szerkesztették, húzták meg, hogy az élőnyelvi mondatok a megértést ne akadályozzák" - olvasható a közleményben.

Agitprop 2007.

Elpet 2007.11.28. 19:29:12

Temesi Feri írta egyszer, szabadon idézem.

Lajos, az idegenbe szakadt cigányprímás hazatért Szegedre, és a Hágiban vacsorázott. Az üzletvezető régi jóbarátként üdvözölte, és odaült vacsora közben szembe vele, az asztalhoz. A cigányzenekar játszott közben.

-No, Lajoska, hogy tetszik az új prímásom?

Lajos lenyelte a falatot, letette az evőeszközt, és ránézett.

-Hát, szépségös testvéröm, fölavélt a kul a víz színire, oszt most lebög.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.11.28. 22:21:28

Ki ez a Szirmai Péter? Honnan tudható, hogy MSZP kötődésű?

Elpet 2007.11.29. 08:08:52

Én ismertem egy Szirmai Pétert, a Műegyetemen volt a Filozófia Tanszék vezetője vagy valami halljakendje még a rendszerváltás előtt. Amikor először láttam láttam az E-épületben, azt hittem, vízvezeték-szerelő. Később valami Vállalkozó Szövetségnek lett az elnöke, és nagyon fikázta az Antall-Boross kormányt, a Horn-éra alatt biztos jól érezte magát.
Nem tudom, ő lehet-e az, már nem volt fiatal egyetemista koromban sem, pedig annak már 20 éve.

dowNLoad 2007.11.29. 10:34:13

Gratulálunk a petinek, neki bejött a beszéd. 5millió oka van , hogy azt mondja: igen igen (még a szarból is aranyat csinál, de valahogy ez csak pár ember zsebébe jut, nem lehetne eladni az egész világnak a beszédet, licenceljék, hungarikum)

Elpet 2007.11.29. 10:54:41

dowNLoad

Én inkább úgy látom, hogy az aranyból csinálnak szart, nem gondolod?

dowNLoad 2007.11.29. 12:47:01

mire gondolsz? termőföld, víz, eladása sz@rért-húgyért haveroknak, működő struktúrák szétverése, köztulajdon átjátszása magánkezekbe?

Elpet 2007.11.29. 12:58:07

dowNLoad

Igen. Működő struktúrák szétverése, társadalmi összetartozás szétrombolása, közszolgáltatások profitcentrummá minősítése, kultúra intézményeinek ellehetetlenítése, emberi erőforrások eltékozlása. Ezekre gondolok.

dowNLoad 2007.11.29. 13:38:27

Az összes elemzőt, politológust, egyéb-lógust kiküldeném Szlovéniába, és nem engedném vissza, amíg rá nem jönnek, ők miért lettek jobbak???
Ill. itt mit rontottak el? (aki rájön, az már nem is akar visszajönni, haha)

Elpet 2007.11.29. 13:45:37

dowNLoad

Szerinted rájönnének bármire is? Aki akart, az már itthon rájöhetett mindenre. Nem buták ezek, hanem gazemberek.

dowNLoad 2007.11.29. 20:31:45

De legalább ezt a megszorítós dumát nem lehetne elsütni még1X, már megérné. Meg be lehetne határolni mindenféle megfoghatatlan dolog árát: autópálya, kórházkiadások, hitelkamatok, stb. hogy ott mennyi , itt mennyi +fizetések, pl. ugyanazért a munkáért miért is kap a Szlovén 2X annyit? Hogy-hogy ott nem tűnnek el a pénzek minden látszat nélkül??? A lényeg hogy egy csomó ATV-néző, Népszabi olvasó, Klubrádió-hallgató is megvilágosodhatna! (agyilag)

Le Tagad 2007.12.01. 12:51:53

Most Széchenyi-t választotta példaképnek kedvenc szuperhősünk. Who's next?

"Hozzátette, Széchenyi végül beleőrült ebbe a küldetésbe. Gyurcsány Ferenc ezen szavai derültséget váltottak ki a hallgatóság soraiban.

A kormányfő úgy folytatta, Széchenyi nem sok támogatóra talált, és ez a mostani kormányra is igaz."

inforadio.hu/hir/belfold/hir-165511

Elpet 2007.12.01. 13:01:10

Le Tagad

:)))
:DDD
Ez egyre jobb. Kívácsi vagyok, mit tud még kitalálni. Ha elzavarják, akkor meg majd Szókratészhoz hasonlítja magát, gondolom...
Lehetne még Zoroaszter, british Admiral Nelson, ha leváltják, majd azt mondja: Kiss me, Hardy...
Azirányban megnyugodtam, hogy a megváltói szerepet azért nagynak érzi magára. Ezen kívül azonban... Tényleg a legnagyobbak közé tartozik...

Istvan 2007.12.01. 16:21:41

Szia Elpet!

Na jo, gyoztel, tenyleg nem orult ez az ember. Ha o maga mondja, hogy meg fog orulni, akkor biztos nem fog, mert arra meg nem volt pelda, hogy igazat mondjon :)

Elpet 2007.12.01. 16:40:30

Istvan

Szia
Próbáld valahogy elviselni, mert ahogy elnézem, egy ideig még együtt kell éljünk vele. Próbáljuk meg magunkban azokat a mentális védekező mechanizmusokat kialakítani, amik lényünket megmentik az összeomlástól. Humor, jókedv, kiegyensúlyozott élet. Próbáljunk megmaradni, hátha lesz utána még világ.
:DDD

táltos 2007.12.01. 20:20:52

Szegény ferenc testvér végre kimondta, amit már évek óta akart, hogy ő olyan, mint Széchenyi. Eddig csak kerülgette a témát. De hát mindannyian láthatjuk, hogy klára az ő Crescansa és csakis neki szeretne imponálni minden cselekedetével. Csak észre kellene vennie, hogy Széchenyi nem az adófizetők pénzéből épített, hanem a sajátjából. Azért ez különbség.

CrL 2008.02.26. 13:08:29

"Most Széchenyi-t választotta példaképnek kedvenc szuperhősünk. Who's next?"

Két hete a pre-paprikajancsi Orbán-t játsza a ME Úr. Polgárosodás ala MSZP!

...

tewton 2008.02.26. 13:22:04

CrL,
majd jön még a másodikas törikönyv is, Mátyás királlyal. Hiszen itt a reneszánsz!

Téglagyári Megálló 2008.02.26. 14:11:17

Elpet, azt irod:

"De legalább növesztene szakállat, olyat. Valaki összehozhatná egy elektronikus grafikában. Várom."

Ez hogy tetszik?

kepfeltoltes.hu/view/080226/fleto_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

És még mielőtt. Az indexről van, nem a kurucinfóról.

Loxon · http://konzervativok.blogspot.com 2008.02.26. 21:23:40

Ha a többségnek ez a páváskodó csirkefogó kell, az ember nem lehet elégedett a demokráciával. Nem a Fletóval, hanem a demokráciával. Mert ez a démoszt minősíti. A démosz számára ő a hiteles, a jófej ember.

És hát ügyes is, megtanulta az összes leckét, hogyan érvényesüljön. Tud bánni az emberekkel, le tudja peregtetni a támadásokat. Nagyot téved, aki azt hiszi, hogy nem intelligens, vagy hogy tehetségtelen. Meg tudja nyerni a publikum szimpátiáját, vagy legalább az elfogadását. Kihúzza magát, nem reagál a vádakra. Ez bizony nem képzetlen politikusra vall, ellenkezőleg, ez politikuserény. Kisurran a csapdákból. Magabiztos és nem arrogáns. Csak tulokmodorúakkal, és velük is csak megfelelő alkalmakkal. Csak a személyes sikerre van beállítódva, és meg is szokta a személyes sikert. Nagylelkű a párttal, a pártjával. Nem nézi le őket (hogy saját lelkében mennyire teszi ezt, az más kérdés), de irányít. Megtanulta a liberalizmus leckéjét. Gyurcsány minden idők egyik legnagyobb istencsapása Magyarországra, és – bizony, lassatuc feleym – Európára. Energikussága arra enged következtetni, hogy az ő politikai karrierje nem fog lezárulni egy esetleges választási vereséggel (ha egyáltalán lesz ilyen). Ő befolyásos ember lesz mindig, ha nem Magyarországon, akkor másutt. Nem az a fajta, aki eltűnik a politikai süllyesztőben.

Vele lehet konstruktívnak lenni, mert neki nem jelent semmit az ethosz. Számára csak a modor és saját sikerének vallások nélküli elhivatottsága létezik. Ő az auklérung és a humanizmus, horribile dictu a reneszánsz eszméire hivatkozik. Valahol szánalmas, és ugyanakkor hagyományos eszközökkel megfoghatatlan. Tudatosan csetlik-botlik, és tudatosan apellál a csetlés-botlásra (milyen öntudatosan gyenge, milyen kisfiús, ó, milyen jó a humorérzéke, milyen kevéssé okoz kisebbségi komplexusokat egyszerű emberek lelkében). Ő ha kell, átsegíti a nénit a zebrán. Ő nem Medgyessy, nem, még csak nem is Horn. Sokkal, sokkal felülmúlja őket, nem csak műveltségben. Nem lehet róla egy lapon beszélni ezekkel.

Az effektív kritika ott kezdődhet vele szemben, ahol az én "pozitív" lajstromom véget ér (nem itt, hanem tovább kell gondolni még). Nem ott, hogy "micsoda unintelligens, szemét alak", vagy hogy "mit gondol/mit nem gondol magáról". Ő ezekkel csak operál. Igaz, hogy immorális, de ő ebből is erényt kovácsol. És kabarét is farag magából, hiszen tudja, hogy jót tesz az elfogadottságának, ha kifigurázzák, ha nevetnek a vele kapcsolatos – sosem igazán dehonesztáló – apróságokon. Ő az erős ember, hiszen túlélt, fennmaradt a válságban. Ő az őszinte ember, aki bevallotta, és mégsem vallotta be, hogy hazudott, mert hazudott, de mégsem hazudott. Ezek mély szuggesztiók a démosz lelkében, higgyétek el, nyájas olvasóim. Legfőképpen az tesz jót az ő ázsiójának, ha a honi profi és amatőr sajtóban, médiában indulatosan kritizálják vagy karikírozzák.

Gyurcsány Ferencről nyugodt szívvel, higgadtan elmondható, hogy azon emberek mintapéldánya, aki ellen tehetetlen az, aki hisz a nép és a "többség", valamint a liberalizmus mítoszában. Az is tehetetlen, aki nem, mert az ilyenek túlságosan egyedül vannak. Tehát – ha csak nem tettrekész kommandós – azt ajánlom: aki teheti, disszidáljon. Bizony, el lehet menni, ahogy mondja. Ebben hihetünk neki, sajnos.

süti beállítások módosítása