Ilyen ország pedig nincs LII.
2007. október 01. írta: TuRuL_2k2

Ilyen ország pedig nincs LII.

A Fidesz is támogatja az 50%-os női kvóta bevezetését a pártlistákon.

A bejegyzés trackback címe:

https://mandiner.blog.hu/api/trackback/id/tr72181986

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tiltott szavak 2009.07.08. 08:17:03

honatyákNa melyik az a lista, amelyben Lesotho, Kirgizisztán, Uganda, Kuba, valamint Trinidad és Tobago is megelőz minket? (Többek között Írországról, Hollandiáról, és Svédországról már nem is beszélve.) Igen, (Ön jól tippelt) a nők aránya a parlamentben.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

X-polgártárs · http://graffitik.blog.hu 2007.10.01. 00:47:07

ez megint egy akkora nagy marhaság...inkább igazi törvényjavaslatokkal foglalkozzon mind két párt...

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 00:47:55

De van ilyen ország.
Ezek itt a női kvótákra vonatkozó információkat gyűjtik.
www.quotaproject.org/
Az "A" betűs országok közül az első négyben a következőket találtam.

Afghanistan
The lower house, the Wolesi Jirga, consists of 220-250 parliamentarians and is proportional to the population of each of the 34 provinces. From each of the 34 provinces an average of at least two female candidates should become a member of the Wolesi Jirga, which at a minimum should guarantee 27% women in the assembly (68 seats). For the House of Elders, the Meshrano Jirga, the President appoints 1/3 of the members, and 50 percent of these should be women. A minimum of 17% percent of the seats of the Meshrano Jirga must therefore be occupied by women.

Argentina
Yes -- After sustained pressure from various women's organisatio, in 1991 a new electoral law, known as the "Ley de Cupos", was introduced requiring party electoral lists to have a minimum of 30% women among their candidates for all national elections.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 00:50:57

Háhá, és mi a helyzet Magyarországon?
www.quotaproject.org/displayCountry.cfm?CountryCode=HU
"MSzP has a 20% quota for women."

Na kérem, ezért akciózik a Fidesz és az SZDSZ.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 00:57:20

Bokros Lajos híres mondására utalva:
Burundiban is van női kvóta.
www.quotaproject.org/displayCountry.cfm?CountryCode=BI
30%.
És ki is töltik, jelenleg 30.5% a nők aránya a Parlamentben.

bugris 2007.10.01. 01:09:17

Jajjaj!
A Fidesz még egy normális női politikust sem bírt összeszedni. Ha Pelczné a legjobb, akit csak Schmitt visszaléptetésével tudtak egyáltalán a kongresszuson befuttatni elnökhelyettesnek, akkor mit várhatunk?
Bakker, a Fidesz két legszánalmasabb kirakatembere Szíjjártó meg Pelczné.
Előbbi azért bosszantó, mert mögötte rengeteg tehetségesebb (csak tehetségesebbek vannak mögötte) fiatal van.
De Pelcznében láthatóan hisznek is. Mi a francot látnak benne? Oké, ebben az országban Lamperth Mónika is végigzongorázhatta a minisztériumok listáját, de nehogy már ez legyen az alternatíva.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.01. 01:58:40

ez a fajta kvóta dolog színtiszta kommunizmus, csak most nem munkás-paraszt-értelmiségiben számítják az arányokat.

helyette a fidesz végre letehetne egy épkézláb programot az asztalra, amiben az is le van írva, hogy milyen oktatási, szoiális és egyéb ösztönzőkkel lehet kellene elérni, hogy egy nő tudjon gyereknevelés mellett akár politikus is lenni.

pelczné meg no comment.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 08:39:35

bugris · bugris.blog.hu 2007.10.01. 01:09:17:
"Ha Pelczné a legjobb, akit csak Schmitt visszaléptetésével tudtak egyáltalán a kongresszuson befuttatni elnökhelyettesnek, akkor mit várhatunk?"

Azért Schmitt sem volt egy nagy koponya.
Ezeket egy karakterszerepre választották ki, Schmitt volt a "nyugdíjas", Pelczné meg a "nő". Sajnos Schmitt nem volt jó nyugdíjasnak, mert minden volt, ami egy nyugdíjas nem, például sikeres és jóképű. Magyarországon pedig a női politikus nem vonzza a női szavazókat, hanem taszítja (ezzel azt hiszem, nagyjából egyedül vagyunk a világon).

"De Pelcznében láthatóan hisznek is. Mi a francot látnak benne?"

Pelczné egy okos, tehetséges nő. Csak rossz szinész, tehát erre a frontemberi szerepre alkalmatlan. Én már régóta mondom, hogy az ilyen "arc" feladatokra egyszerűen színészeket kell kiválasztani. Sokkal jobbak lennének és nem kínkódnának közgazdászok, orvosok, stb. ezekben a szerepekben. A jogászoknak mondjuk jól megy.

kzgy 2007.10.01. 08:44:51

Vagyis a jogászok színészek?
Akkor miért nem tanítanak nekik egy kis retorikát?

Abban is biztos vagy, hogy a nők nem választanának nőket? Lehet, hogy csak jobb jelöltek kellenének.
Én nem utasítanám el élből ezt a kvóta dolgot - mondjuk semmiképp sem 50%-ot határoznék meg.

hiba 2007.10.01. 09:02:08

Az meg teljesen természetes persze, hogy a nők aránya a parlamentben 10% kb. Ha az idézett listát máshonnan nézem, akkor azért kell a kvóta, mert ma annyi esélye van egy nőnek a döntéshozatal közelébe kerülnie nálunk, mint afganisztánban.
Amúgy meg úgy tudom, csak a pártlistán lenne ez kötelező, mégpedig úgy, hogy egymást váltogassák a férfiak és nők a listán. Ha meg új pártunk egy ideig már nem lehet a két nagy hülye mellett, legalább jöjjenek a behemótok még kevéssé lejáratott arcai. A női kvóta akár a megújulás egyik eszköze is lehet. Hajrá csajok!

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.01. 09:03:03

a "rossz színész" helyett inkább: nem gyakorlatoztatják őket eleget kamera és publikum előtt.

amúgy meg ha már bámilyen kvóta: akkor legyen műveltésgi cenzus is! :DD
(legalább a választhatósági oldalon)

az 50 tényleg sok... csak tovább silányulna a politikusi állmány, mert biztos nincs éppen sok erre felkészült nő... max a kispártokban, de ott már úgyis mindegy...

Őrnagy Őrnagy 2007.10.01. 09:16:52

Hogy lehet egy liberális demokráciában bármiben kóta?
Hagyjunk mindent a versenyre, mint ahogy kedves anyalapotok prédikálja. Aki tehetséges, politikusként is kiemelkedik férfiak között is, aki meg nem, az nem. Marad sima ügyvéd, bíró, ügyész, helyi képviselő, kistérségi megbízott stb.

hiba 2007.10.01. 09:28:08

Szamárfül: Mitől is silányulna tovább a politikusi állomány? A nők kb ugyanannyian vannak mint a férfiak, ugyanannyian (illetve többen) jártak közülük egyetemre, igaz akadémikus kevés van közülük. Bár ez a jelenlegi akadémiai rendszert nézve erős érdem.
és miben felkészültek a jelenlegiek? Tisztelet a kivételnek, de leginkább a mutyizásban, kavarásban felkészültek szerintem. Tiszta szerencse ha jönnek néhányan akik nem ebben a versenyszámban indulnak.

VIII. Nagyapó · http://nagyapo.blog.hu 2007.10.01. 09:36:11

ne már :-(
persze egy szavazógépben szinte mindegy, de az üzenet... mintha a verseny lényege épp az lenne, hogy az emberek a maguk különbözőségében mindannyian megtalálják a nekik legmegfelelőbb helyet, nem?

és a politikában spec. egyáltalán nem hiszem amúgy, hogy azok a nők, akik tényleg tehetségesek, ne jutnának legalább olyan könnyen előre. Szili, Dávid alkalmasint a legnépszerűbb politikusaink, az ő szerepükben ez a tulajdonság talán még pozitívumot is jelent. Pelczné és Lendvai épp nem - de ez az előbbi esetében a pártökle-stílusnak, az utóbbiéban pedig épp annak köszönhető, hogy ilyen kvóta-szerepre használják. akit akkor kell elővenni, ha a lényeges dolgokról el akarják terelni a figyelmet.

(ami azt illeti, eddig mindig azt mondtam magamnak, hogy a klasszikus numerus clausus meg az ilyen kvóták közt max. az a különbség, hogy míg az előbbit a hátrányos helyzetűek kényszerítették rá az előnyben lévőkre, az utóbbit fordítva. de itt még ez sem látszik teljesülni.)

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.01. 09:56:16

kedves "hiba", nem szeretek magyart magyarra tolmácsolni...
nem a macsóállat szólt belőlem, csupán a nagy pártokban val'szeg nincs annyi női káder per pillanat, hogy fel lehetne velük tölteni a fél parlamentet... (nem a diplomákra gondoltam a "felkészülés" alatt)

Amúgy meg sz'tem ha egy nő eddig politizálni akart, megtehette.
De erről már osztananak észt eleget az okosok odaát a blogter feminista blogján.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 10:05:38

Szamárfül · szamarful.blogter.hu/ 2007.10.01. 09:03:03:
"a "rossz színész" helyett inkább: nem gyakorlatoztatják őket eleget kamera és publikum előtt."

Ez személyiség kérdése. Nagyon kevés ember bírja a nyilvánosság okozta folyamatos nyomást. Aki nem bírja, az összeomlik, neurotikus lesz tőle, amint jó néhány "sztár" szomorú esetén keresztül láthattuk.

Aki erre való, az lubickol a figyelemben, mint hal a vízben. Pelczné nem ilyen. Egyébként Pelczné sikeres egyetemi előadó, tehát ha nem is retorikában villantott, de nem okoz neki gondot emberek előtt beszélni.

Szerintem túl introvertált és nem tudja magát beleélni a "jaj, de rossz az embereknek" szerepbe, amit most rábíztak.

Rossz színész, ez van. Ez nem fog megváltozni. Ha szakpolitikusként brillírozhatna, akkor megvillanthatná közgazdasági képzettségét. Mondjuk az egy másik pálya, unalmas kerekasztalbeszélgetések késő éjjel, ötezer tévénéző előtt, szűk réteg által olvasott cikkek értelmiségi réteglapokban. Kevésbé látványos, de szükséges.

segabor 2007.10.01. 10:09:47

Ez egy badarság. Minek kvótázni? Holnaptól a Fidesz politikusainak 50%-a legyen okos. Az MSZP politikusainak 30%-a ne lopjon többet... valamit kvótákkal elintézni tervgazdasági módszer, sikeres párt az nem lehet, amely alkalmazza.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.01. 10:17:44

hiba:
Szamárfülnek igaza van, egyszerűen nincs annyi tehetséges női politikus-jelölt, hogy egyszerre vagy százan bekerüljenek a Parlamentbe (amellett, hogy magát az elvet is ellenzem). Viszonylag jól ismerem a pártok ifjúsági szervezeteinek világát, szereplőit (ebből írtam a TDK-t is). Bár a nemek aránya nagyjából egyenlő, egészen eltérő a férfiak és a nők motivációja: előbbiek sokkal nagyobb része készül politikai pályára. Mint Pelczné példája is mutatja, a Fideszben krónikus hiány van politikusi vénájú nőkből. Éppen ezért szerintem ha ma két, egyformán tehetséges és szorgalmas férfi és nő elkezd politikával foglalkozni, a nőnek sokkal jobbak lennének az érvényesülési lehetőségei a keresleti piac miatt. Ennek ellenére nagyon kevés az olyan nő, akiben van fantázia politikusként.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.01. 10:20:36

Doomhammer:
Pelcznének olyan szereplését láttam, amikor szabadon beszélhetett, nem a milyen-rossz-az-embereknek témában kellett produkálnia. Unalmas volt és semmitmondó. Ráadásul órákat késett, amiért még csak bocsánatot sem kért. Így nem lehet.

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.01. 10:22:32

Frilbo:
Az Új Generációnak igaza van kvóta-ügyben.

Playmobil Soldat 2007.10.01. 10:46:25

Ha mindenáron nőket kell majd "toborozni", teljesen fel fog higulni a mezőny. A nők eddig is részt vehettek a politikai életben, nem látom azt, hogy bármiben is megkülönböztették volna őket a férfiaktól. Egyszerűen a férfiak közül többen éreznek magukban késztetést a politikai szerepvállaláshoz. Azokban a Fidesz-csoportokban, amiket ismerek, jó esetben kb. 20-25 %-os a nők részvétele. Messze elmarad az 50 mögött.

hiba 2007.10.01. 11:10:02

Turul: Mi volt a nők motivációja kutatásaid szerint? Miért nem akarnak a nők politizálni, ha egyszer vannak politikai nézeteik? Németországban mitől akarnak és tudnak is?

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 11:22:58

segabor 2007.10.01. 10:09:47:
"Ez egy badarság. Minek kvótázni?"

Ez egy egyenlőség-probléma és korántsem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik. Szép dolog azt mondani, hogy legyen (X társadalmi csoport) ügyes és jusson be saját erejéből (a Parlamentbe, vezetői székekbe, a médiába ...), ha létező társadalmi elvárások ebben megakadályozzák. Híres példa a '70-es években egy döntés valamelyik amerikai államban (ha érdekel, előkereshetem a részleteket), amiben egy női jelentkezőt valamely állami felső szintű pénzügyes állásra azzal utasítottak el, hogy a nők erre a pozícióra nem alkalmasak, hiszen még sose töltötte be ezt az állást nő. Legfelső Bírósági határozat is lett belőle. Amerikában azt mondták, pl. a feketék továbbtanulása kapcsán, hogy a társadalmi ellennyomás olyan erős, ami csak a kimeneti eredmény (ti. hány fekete szerez diplomát) kvótázásával ellensúlyozható.

Én szívesebben vagyok az esélyegyenlőség alapján (tehát amikor a versenyfeltételeket igazítják és nem az eredményt), a verseny kimenetén történő erőszakos igazítgatást végső, elkeseredett próbálkozásnak tartom. Az én szájízemhez közelebb áll a versenyfeltételek igazítása, ami ebben az esetben a női jelöltek arányának megkövetelését jelenti, hogy az MSZP például csinálja is.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.01. 11:34:19

doomhammernek teljesen igaza van. az esélyegyenlóség legelqrtabb olvasata az, ha eredmény felől akarják kiegyenlíteni a dolgokat.

ha most összekalapoznak egy csomó nőt, aki nem a saját képességéből jut oda, ahova, hanem mert kell a százalék, akkor nyilván lesz egy csomó tehetségtelen bábu, ami ugye nem csak ciki, hanem azt a képet fogja kialakítani a népben, hogy "ennyit tudnak a nők 'ázzek, nem szavazok rájuk többet"

ettől aztán még annyi nő sem lesz a politikában.

Skrabski Fruzsina (lelkylola) · http://mandiner.blog.hu/ 2007.10.01. 11:44:37

Szerintetek nem most jött el az én időm? :)
50 százalék nőt az UFI szerkesztőségébe!

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2007.10.01. 11:51:01

TuRuL_2k2 · reakcio.blog.hu 2007.10.01. 10:20:36:
"Unalmas volt és semmitmondó. Ráadásul órákat késett, amiért még csak bocsánatot sem kért. Így nem lehet."

Hát ja, így nem lehet. Régebben sem volt egy zenebohóc, de a tudását lehetett tisztelni. Ezek szerint a magas pozíció nem tett jót neki. :-( Magyar betegség.

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.01. 11:54:36

Ilyen alapon az óvodákba meg férfi pedagógusokat kellene toborozni. (Az én fiamnak spec. van óvóbácsija, de az elmúlt 20 évben nem hallottam hasonlóan szerencsés gyerekről.)

hiba 2007.10.01. 12:42:19

smalladam: szerinted honnan kéne közelíteni kishazánkban az esélyegyenlőséget? mennyi olyan törekvésről tudsz ami egyéb irányokból azt célozta volna, hogy mondjuk legyen legalább 20% a nők aránya a parlamentben. Az MSZP-nek úgy tudom van ilyen kvótája, de többről nem tudok. Miért ne lehetne az eredmény felől közelíteni egy olyan kérdésben, ahol egy csoport elnyomását a társadalomban sokadíziglen rögzült sztereotípiák, idejétmúlt elvárások okozzák.
Hát igen, most a nép végül is teljesen elégedett a tehetséges, nem bábu képviselőivel. Ujjé!

ergé 2007.10.01. 12:50:30

Smalladam, nem értek egyet a kvótával, de sztem ez nem színtiszta kommunizmus: a svédeknél is van kvóta (és asszem a finneknél is).

Az igaz, hogy ez egy balos, egalitárius törekvés, mégis, nem meglepő, hogy az ún. konzervatív Fidesz már ezt is támogatja... :-I

bugris 2007.10.01. 12:55:56

"Pelczné egy okos, tehetséges nő. Csak rossz szinész"

Kérem, milyen ötleteivel és jó felvetéseivel bizonyította ezt? Bizonyára csak az én memóriám csal meg, de nem emlékszem egyetlen javaslatára, írására sem, amiben valami értékelhető ötletet vetett volna fel.
Már korábban is említettem, bár nem tetszik nekem Morvai stílusa, ezerszer karizmatikusabb és "okosabb, tehetségesebb" Pelcznénél. Nem hiszem, hogy a Fidesz ne tudna jobb vezető női politikust kiállítani. Számomra rejtély Pelczné futtatása, vannak nála sokkal jobbak is a pártban.

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.01. 12:58:18

hiba, nemár... volt már itt magyarországon nem is olyan rég egy rendszer, aki így próbálkozott. csak az ipart, a mezőgazdaságot, a kultúrát, meg a társadalmat b@szták tönkre vele...

az hogy a nép most elégedett-e a képviselőivel, akik tehetségesek és bábuk, vagy nem, az nem érv. attól, hogy most valami szar, a jövőben miért kellene annak lennie?

az esélyegyenlőség azt annak a lehetőségnek a megteremtését kellene, hogy jelentse, hogy ugyanolyan eséllyekkel lehessen valaki női politikus, cigány közszereplő, vidékről befutott tehetség stb.

nem azt, hogy fogjuk, odarakjuk, és akkor van, rublika kipipálva, mama helyénmarad. mi nem érthető ezen?

hiba 2007.10.01. 13:17:43

smalladam:
Lehet összemosni a kvóta kérdést a diktatúrával, se akkor nincs miről beszélgetni veled.
Az hogy most mennyire szar, miért ne lehetne érv? Én mint férfi, pont azért is akarnék több nőt a parlamentbe, hogy ami most nagyon szar az kicsit változzon.
Elég nehéz egy rendszerben úgy lehetőséget teremteni, hogy akiknek a lehetőséget teremteni kéne azoknak az nem annyira érdeke. mennyire érdeke ma egy beállt férfiak uralta pártstruktúrának, hogy több női politikusuk legyen? Semmitől. Sőt.

Kieran Hayes 2007.10.01. 13:32:53

Ez egy nagy marhaság. Egy adott posztra ne kerüljön már nő csak valami kvótának köszönhetően ha van arra nála alkalmasabb férfi jelölt. Ez teljes félreértelmezése az egyenlő elbánás, egyenlő esélyek elvének. Ez diszkrimináció, még ha a pozitív fajtából is. Ha a nők versenyezni akarnak a férfiakkal, felőlem tegyék. Csak akkor egynlő eszközökkel játsszunk, ne pedig surranópályákon közlekedjünk.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.01. 13:41:51

jaj ki bírtna elviselni még több Dávidot, Kósánét (Lendvait!!!), Pelcznét?! Sőt, aki nálam a legalja: Vadai Ágnest?!?!?!
márpedig nem látszik annak nyoma, hogy új arcok jönnének mögöttük... (Aki John Emesét mondja erre... le-IÁ-zom a fejét)

Srí 2007.10.01. 13:49:27

Kvóta...van ennyi képzett politikusnő az országban? Mert én bizony a képzést erőltetném, de nagyon. Aki politizálni akar, végezzen el egy idevonatkozó egyetemi kurzust, legyen szakvégzettsége, tanuljon diplomáciát, retorikát és iktasson be ha szükség van rá egy logopédust is, mert agyrém, hogy mennyi a beszédhibás közéleti szereplő.

Nem kvóta kell szerintem, hanem alkalmasság. Elkötelezettség. Széleskörű tájékozottság. Most csak ennek hiányát látom a kirakatembereknél. És a következő lépés lehetne, hogy kiválasztódnak a legjobbak, mindegy, hogy nők, vagy féfiak. Nőknek örülnék, biztos, hogy nem lenne hátrányban nálam csupán azért, mert nő, de csak ha megfelel az elvárásaimnak. Tisztelek és becsülök pl egy négygyermekes anyukát ( kicsi gyerekekkel) de nem szavaznék rá. Nem tudom elképzelni, hogy egyszerre helytállhat anyaként és politikusként. Ha egészséges, erős lelkű következő generációt szeretnénk, akkor az anyukákra otthon továbbra is komoly szerep vár. Tehát nem könnyű kérdés ez az ötven százalékosdi. Jóllehet egy kevés empátia nagyon hiányzik a politikából.

Srí 2007.10.01. 13:50:52

Ha Vadai Ágnes nő, akkor én inkább pasi vagyok.

Ács Feri 2007.10.01. 13:55:36

A kvótázás a középszer bosszúja. Sem negatív, sem pozitív megkülönböztetés ne legyen.

Kieran Hayes 2007.10.01. 13:57:58

Egyébként mindenkinek ajánlom szeretettel Patrick J. Buchanan A nyugat halála c. könyvét.

Mielőtt ilyen okos felvetésekkel állunk elő.

Srí 2007.10.01. 14:00:40

Éppen így gondoltam, ahogy Ács Feri mondta. Csak mert nő vagyok, picit hosszabbra sikeredett:) Kellenek nektek ilyen cserfes nőszerkezetek a parlamentbe?:)P 50%-nyi???

Srí 2007.10.01. 14:04:36

Ha jól meggondolom, éppen ezzel az 50 százalékkal diszkriminálják a nőket. Vagy egyenjogúság van és akkor győzzön a jobbik, vagy továbbra is csökkent értékűek a nők, úgy kell őket holmi kvótával erővel betuszkolni a parlamentbe. Hol vannak ilyenkor a feministák? Csak nem ők brusztolták ki az 50 %-ot? Mint anno a Császár vagy melyik fürdő használatát, kikérve maguknak a férfinapot. Jól beégtek.

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.01. 14:06:44

politológia szakokon már országszerte toborozhatnak a pártok a lányok közt... :)
Az évfolyamok fiúi meg elmennek (hová máshová?) elemzőnek, és a tévéstudiókban majd összemosolyognak a politikuslányokkal, felidézve egyetemi bulikat.. :DDD

TuRuL_2k2 · http://maglyatuz.hu 2007.10.01. 14:25:46

Srí:
A Rudasban harcolták ki, a kedd a női nap. A hétvége meg koedukált, fűrdőruhás...

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.01. 15:17:39

Sri

Most azt mondod, hogy szingli hordákat a parlamentbe?

Srí 2007.10.01. 15:42:36

Jaja, a Rudas volt. Köszi Turul.
Nénike, azt mondtam? Nem.

nénike · http://mandiner.hu 2007.10.01. 16:07:47

Sri

Két gyerekkel még lehet a nő parlamenti képviselő? (Ez vers volt :) És a férfi néggyel? Helyt tud állni apaként és képviselőként?

hiba 2007.10.01. 16:16:09

Srí: te lehet nem szavaznál 4 gyermekes anyukára, a 4 gyerekes anyukák közül viszon valószínűleg sokan.
A körülöttem élő nők nagy %-ának tele a töke azzal, hogy férfiak vitatkoznak a nőket sokkal jobban érintő kérdéseken és egyáltalán nem veszik sértésnek, ha őket is megkérdezik. A parlament nem feltétlenül egy egyszerű munkahely, ahol az adott versenyszabályok szerint legjobban teljesítők kell hogy helyet kapjanak, mivel a versenyszabályok a társadalom jelentős részét pályára sem engedik. A női kvóta azt is jelentené, hogy olyanok is bekerülhetnének a parlamentbe, akik nem zsenge ifjúkoruktól valamelyik párt ifjúsági szervezetében tenyésztődtek politikussá. Nehéz lenne a jelenlegi helyzet ismeretében belátnom, hogy ez miért baj.

dowNLoad 2007.10.01. 17:00:01

Megfordítanám, 10% férfi politikus lehetne csak, mert ez amit eddig bemutattak katasztrófa volt, ráadásul a genetikai kutatások szerint a nők IQ-ja egyenletesebben oszlik el a népesszégen belül, tehát a kiemelkedeően köcsög, gerinctelen, hazudozó, skizofrén, pszichopata, hatalommániás, erőszakos is kevesebb náluk. (már nyernénk velük!) Kiemelkedően magas IQ-jú megoldásokat meg eddig sem láttunk a férfitöbbségű parlamenttől, úgyhogy nincs mit veszteni!

Gabe 2007.10.01. 17:06:07

Gyerekek, Kósáné és Lendvai Ildikó nőnek számít?

Srí 2007.10.01. 17:20:08

Hogy is próbáljam megmagyarázni, hogy ne értsetek félre. Féltem a családokat és a gyermekeket. Jobban szeretném, ha az anyukák nem a karrierrel, nem a politikával (ami ideg- és lélekölő) foglalkoznának, hanem a családdal, legalábbis amíg a gyermekek kora ezt megköveteli. ÉS a munkájukkal is, ha dolgozni akarnak, de a politika nem az a terület, amit ép ésszel és lélekkel lehet bírni sokáig.

lehet, hogy nagyon hülyén gondolkodom a világról, de sosem fogom tudni elfogadni, hogy egy három-négy hónapos baba mellől rohanni kell dolgozni, TV2-höz, ide-oda, pedig ezt teszik jó néhányan. Azoknak a babáknak még szopniuk kellene. De ha ezt nekem ilyen hosszan kell magyarázni, akkor nem velem van a baj.

RP admin 2007.10.01. 17:52:37

Ejjnye gyerekek, mi ez a sírás-rívás?! Hát mit csinál egy parlamenti képviselő, főleg, ha listás, vagyis sitty-sutty kidobhatják bármikor?! Vezényszóra nyomogatja az igen-nem gombokat. Ha nem így tesz, igencsak megütheti a bokáját. Legalábbis orvosi igazolást kell felmutatnia "gaztettéért" (pl.: agyérgörcs).

A frakcióvezető a párt elnökségével megbeszéli, mikor hogy szavazzon a képviselőcsoport. Vagyis a képviselőknek nem kell gondolkodniuk a szavazás mikéntjén. Vagyis egy nő is meg tudja oldani ezt, semmi probléma nincs itt.

hiba 2007.10.01. 18:09:01

Srí: a parlamenti képviselők kb 80%-a 40 év feletti. Ha ez megnyugtat, nem fognak tolongani a kismamák a parlamentben, bár szerintem az is ráférne. Semmi baj azzal, ha valaki így gondolkozik, legyen 6-12, vagy akár több boldog gyermeknevelős éved. A gond az, ha valaki azért ítél el másokat, mert ők nem teljesen így gondolkoznak. Ez viszont már abszolút off topic.

Srí 2007.10.01. 18:39:26

Jó, le is zártam a dolgot. Jogos, mindenki éljen úgy, ahogy szeretne. Már csak az kellene, hogy ne lássak egyetlenegy zakkant, alvászavaros, kényszermozgásos, kényszerevő, elhízott gyermeket, drogos, számítógépfüggő vagy csavargó kamaszt sem. De tényleg abbahagyom, off valóban.

dowNLoad 2007.10.01. 18:59:57

Igazából a (piramis) struktúrával van a gond, hogy a frakcióvezető, meg miniszterek, miniszterelnök, és a végén egy maroknyi ember mondja meg hogy mi lesz, szó nincs itt széleskörű konszenzusról, meg hogy az adott képviselő azokat képviselje, akik megválasztották! (az is jogos lenne szerintem, hogy a pártoknak kötelező közösen vezetni az országot, mert pl. 49% az egyik, 51% a másikra szavazott, és nem korrekt, hogy helyette az 51% leugatja a 49%-ot, tehát az lenne a korrekt, ha a fidesz is kapna miniszteri helyeket, és az szdsz is , amennyiben szavaztak rá elegen)

smalladam · http://www.hirszerzo.hu 2007.10.01. 20:12:23

hiba, ha szerinted az, amit írtam, összemosás, akkor tényleg nincs értelme vitatkozni. azért nincs, mert nem érted, amit mondok.

kukacka 2007.10.01. 21:35:08

Szerintem az is probléma, hogy a nők kevésbé tudnak beilleszkedni ebbe a jelenlegi übermacsó beszólós, anyázós, uszító politikai légkörbe, az egész rendszert átitató korrupciós-kapcsolatos játékba. Sok nő van, aki politizál, de nem hajlandó pártkatona lenni. Mondjuk, pont ezért lenne jobb több nő: kevésbé lenne kiélezett a pártok közötti és néphez szóló kommunikáció.

Nekem egy kissé ördögi körnek tűnik.

jogidoktor 2007.10.02. 10:48:42

Ahhh, kvóta....igen, az csodás...majd ezekután javasolnám az életkori (vö. egészséges korfa), származási, miegyéb-jellegű kvótákat. No igen, ez már-már diszkrimináció (?)...no de ha ettől épül kis magyar demokráciánk...nyilván a mindenkori Országgyűlés nemi összetétele jelentősen befolyásolja közéletünk állapotát, a jogalkotás minőségét etc... Ez egy remek gumicsont persze a szadi romjain vergődő ultralib nőharcos egyedek médiafelületi túlélését biztosítandó...
No és azért engem foglalkoztatna az a probléma is, hogy például mi történik, ha sajátos vegyes választási rendszerünk okán pölödö MINDEN egyéni körzetben férfi jelöltet választ meg az istenadta (és bölcs) nép...ilynekor mi lesz??? A listákon az összes férfi visszalép és bekúszik a Kossuth térre a sokszázadik helyen veszteglő töltelék-jelöltek tömkelege pusztán nemi okokból?? Vagy hogy is??

Longobárd 2007.10.02. 11:28:48

Nincs egy normális női politikus sem.

hiba 2007.10.02. 11:52:41

ez kész. jogidoktor nickkel már azt se tudja mihez szól hozzá az istenadta. Tehetséges nép vagyunk, ha ekkora a közlésvágy bennünk, hogy már a tények sem érdekelnek. Baromarcúak! Senki nem mondja, hogy 50% nő lesz a parlamentben hej!
Legalább a kivonatot olvassátok el:
www.noikvota.hu

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2007.10.12. 14:01:53

kicsit off:
lehet, h. női hadvezérünk is lesz?!
csak erős idegzetűeknek!
Vadai Ágnes katonai gyakorlóban!!!
index.hu/cikkepek/0710/belfold/hadgy//.gdata/gpb_D_KOS20071011016.jpg

gendermember 2007.10.30. 23:04:54

kedves srí 2007.10.01. 14:04:36

"Hol vannak ilyenkor a feministák? Csak nem ők brusztolták ki az 50 %-ot? Mint anno a Császár vagy melyik fürdő használatát, kikérve maguknak a férfinapot. Jól beégtek."

Nem 50%, de ezt már mások is elmondták.
Viszont éredekelne, miért gondolod, hogy feministák állnak a szörnyűséges, felháborító, precedens nélküli stb fürdőegyenlítősdi mögött, az meg különösen, hogy miért égtek be szerinted.

Cypriánus 2009.07.08. 11:42:59

hát lehet. de ki nem szarja le???
attól jobb lenne??! Kinek? Miért?
(férfisoviniszta megjegyzés)

Cypriánus 2009.07.08. 11:45:53

a feminizmmus olyan siralmas egy izé.

a Nő legfontosabb hivatása mindig is a család marad, a biológiát meg lehet erőszakolni, de senkinek sem használ.

a legtöbb harcos feminista leszbikus, ...így érthető gyerek, -család, - és férfiellenes hozzáállásuk.
süti beállítások módosítása